Google is your best friendVerwijderd schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 15:49:
beste S4 bezitters.
Ik heb jaren apple phones gehad. Met een kleine tussenperiode van 2 HTC modellen die ik qua kwaliteit echt afgrijselijk vond. Dus maar snel weer terug naar apple, maar android beviel me toch beter dan IOS...
Echter... wij hebben verder alle computers van apple en lees op internet bijzonder slechte verhalen over syncen van de S3 met apple computers.
Mijn vraag dus aan jullie:
zijn er bezitters van de S4 die ook apple computer gebruiken, en zo ja, wat zijn jullie ervaringen van het syncen van foto's, muziek, contacten etc etc (en dan wil ik niet horen van ja dat kan via Gmail want dat wil ik niet. ik wil via mijn contacten op mijn mac direct kunnen syncen met mijn telefoon)
alvast bedankt voor de info!
Ik heb sinds een paar dagen dat het keuzemenu dat je krijgt wanneer ik mijn powerbutton een seconde vast houdt niet meer verschijnt. Heeft iemand anders dit probleem ook?
Hebben jullie ook geprobeerd om grote mkv files op sd kaart te zetten? Op de S2 kon je nog de usb op mass storage mode zetten dan wordt de sdkaart en telefoon als aparte stations gedetecteerd, nu zie ik die functie niet meer. Ik heb tot 2x toe een mkv overwillenzetten , de ene 7 de ander 11GB, beide liepen vast op een of ander manier, copy venster bleef x % aangeven.
Yes hie hetzelfde probleem, ik heb mijn sd kaartje maar even in de computer gestopt dat ging wel.330d schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 16:50:
Hebben jullie ook geprobeerd om grote mkv files op sd kaart te zetten? Op de S2 kon je nog de usb op mass storage mode zetten dan wordt de sdkaart en telefoon als aparte stations gedetecteerd, nu zie ik die functie niet meer. Ik heb tot 2x toe een mkv overwillenzetten , de ene 7 de ander 11GB, beide liepen vast op een of ander manier, copy venster bleef x % aangeven.
Maar inderdaad vervelend.
Dat is idd vervelend, bij de One van mijn maatje kregen we ook problemen, maar die heeft geen sdkaart dus ook niet die modus. Wordt idd loskoppelen vd telefoon of via ftp binnenhalenpappaleone schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 17:04:
[...]
Yes hie hetzelfde probleem, ik heb mijn sd kaartje maar even in de computer gestopt dat ging wel.
Maar inderdaad vervelend.

Blijkt toch weer dat niet alles mogelijk is met ons vlaggenschip.330d schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 17:06:
[...]
Dat is idd vervelend, bij de One van mijn maatje kregen we ook problemen, maar die heeft geen sdkaart dus ook niet die modus. Wordt idd loskoppelen vd telefoon of via ftp binnenhalen
Nu moet ik wel zeggen toen ik mijn sandisk 64gb kaartje heb gekocht hem naar exfat heb geformateerd.
Dit was namelijk nodig toen ik mijn Note2 had. dit kaartje heb ik nu in mijn S4.
Verwijderd
Wat mij irriteert is dat het scherm van m'n telefoon erg snel flikkert in direct zonlicht buiten. Het scherm gaat niet aan-uit, maar meer licht-donker en extreem snel. Ik heb het ook alleen buiten. Volgens mij ligt het daarom aan de sensor. Hebben meer mensen hier last van?
Yes is al meerdere keren voorbijgekomen, ikzelf heb het als ik een game speel met lichte achtergrond.Verwijderd schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 17:26:
Wat mij irriteert is dat het scherm van m'n telefoon erg snel flikkert in direct zonlicht buiten. Het scherm gaat niet aan-uit, maar meer licht-donker en extreem snel. Ik heb het ook alleen buiten. Volgens mij ligt het daarom aan de sensor. Hebben meer mensen hier last van?
Dan zie ik hetzelfde maar paar seconden later is het ook weer weg. Het lijkt wel een soort inferentie storing.
Thx, ik heb hem opgeknipt en hij werktOxellaar schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 07:53:
Pak een schaar en leef je uit, een simkaart kleiner knippen stelt niet veel voor. Kan bijna niet fout gaan, een andere ROM flashen heeft een groter risico
Je hoeft NIET te rooten, om je telefoon te unbranden. Misverstand!330d schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 09:45:
[...]
here you are http://db.tt/jG79EHlr
ik hou me niet zo bezig met het rooten. Tenzij het de accuduur bijv aanzienlijk verbeterd dan zal ik een poging wagen ja
- Installeer Kies & verbind je telefoon op zijn minst 1x
- Download unbranded firmware voor jouw model (i9505)
- Download Odin tool welke intern bij Samsung gebruikt wordt voor het flashen van telefoons
- Flashen --> Bij voorkeur hard-reset (fabrieksinstellingen) als dat niet automatisch al gebeurd is.
Heeft dus niets met root te maken!
Yep, CSC zegt het met name, de andere hadden wel overeen kunnen komen. Bij 330d is het zelfs wat duidelijker eruit e halen 'VF' is terug te halen = VodaFone, maar het is niet altijd even duielijk..pappaleone schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 11:13:
Hoi Mr Q zijn we al iets verder?
Ik heb *#1234#* het volgende
AP: 19505XXUAMDF
CP: 19505XXUAMDF
CSC: 19505PHNAMD8
Dat zou dus het verschil moeten zijn tussen de Vodafone branded en de un branded versie?
Maar weer verder in het root topic.
Over het LTE verhaal...
Even ter info: een simkaart kan wel degelijk invloed hebben op de telefoon opties, zo was dat vroeger al en dat zal nu niet anders zijn (umts of niet bijv.). Maar recentelijk lijken de SIM-kaarten niet aangepast dus dat kan het in dit geval niet zijn.
Het 'LTE'-bereik kan het ook niet zijn ==> Deze optie vereist geen 'zoektijd' en op het moment dat je hem bijv op GSM only hebt staan, kan hij niet 'zien' of geen LTE beschikbaar is, dus lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Bovendien verklaart dat niet dat ik hier in Eindhoven wel de LTE optie heb, terwijl er nog geen LTE masten zijn van KPN....
Ik gok toch dat het te maken heeft met de frequenties welke KPN gebruikt versus die van Vodafone, en de mogelijke ondersteuning van de telefoon (of huidige firmwares). Ik heb hier eerder al wat over uitgezocht in het andere topic:
Mr_Q in "[Samsung Galaxy S IV] Rooten en Custom ROM's"
Het omswitchen naar een kaartje met KPN-netwerk, zal dus ook LTE-optie geven omdat KPN dus andere frequentie banden gebruikt voor GSM en UMTS, waar LTE op gebasseerd is ('uitbereiding')..
Hoop stiekem voor jullie dat het het niet klopt en toch iets anders is... en als ik de specs goed gelezen heb, zou het wel gewoon moeten werken, ook met Vodafone, maartoch...... Op dit moment heb ik nog geen keiharde bewijzen dat het inderdaad te maken heeft met de frequentie banden, maar dat vermoedde groeit wel sterk.....
Mooiste zou zijn als iemand met het Vodafone netwerk, toestel gekocht bij Vodafone met LTE-dekking in zijn/haar buurt dezelfde checks doet en als deze optie niet beschikbaar is, eens even langs gaat bij Vodafone hoe ze gebruik kunnen maken van LTE met de huidige telefoon.....
Lekker lang bericht weer.....
Toch nog kleine toevoeging:
- Ik kan me ook nog voorstellen dat bepaalde netwerk informatie bij het aanmelden van het GSM-netwerk 'meegestuurd' wordt en dat dit bij Vodafone dus nog niet overal aanstaat als optie, maar ook dit is wederom gissen......
[ Voor 7% gewijzigd door Mr_Q op 11-05-2013 19:17 . Reden: Kleine toevoeging aan het al lange bericht.. ]
Bij mijn s3 krijg ik wel 2 aparte stations te zien op mijn pc. Kaartje is geformateerd als exfat en gebruik het enkel om grote mkv bestanden af te spelen zonder problemen.pappaleone schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 17:11:
[...]
Blijkt toch weer dat niet alles mogelijk is met ons vlaggenschip.
Nu moet ik wel zeggen toen ik mijn sandisk 64gb kaartje heb gekocht hem naar exfat heb geformateerd.
Dit was namelijk nodig toen ik mijn Note2 had. dit kaartje heb ik nu in mijn S4.
Ik heb nu sinds afgelopen mijn unbranded S4. Ik was er huiverig voor, maar toch de knoop doorgehakt. Hier mijn korte bevinden.
Negatief:
- Lag, Lag en Lag. Overal (en ik heb geen 'rare' apps erop staan; was al meteen uit de doos). Animaties uitgezet en daardoor minder storend. Maar storend is het nog steeds. Vele apps schokken in meer of mindere maten tijdens scrollen. Vooral zichtbaar bij langzaam scrollen. Ook de notification bar is af en toe schokkerig bij het neerhalen of oplaten. Ik ben er gevoelig voor, dus zie het meteen. Zeker zichtbaar als je een iOS toestel ervoor gehad hebt. De HTC One's die ik in mijn handen gehad heb, waren een stuk vloeiender.
- Toestel voelt absoluut niet sneller dan de S2 of S3. Ik heb beiden gehad. Internetten, apps starten, task-switchen, etc gaat een stukje sneller en vooral een heeeeeel stuk soepeler op de iPhone 5.
- Je hebt echt het gevoel dat de S4 op zijn tenen loopt ipv dat hij nog power te over heeft. Zeker merkbaar als je, net zoals ik, van de iPhone 5 afkomt.
- Launcher redraws gehad binnen enkele uren na gebruik. Daarna Apex launcher geinstalleerd en nu geen problemen.
- Smearing. Vooral zichtbaar met pik-zwarte achtergrond en heldere elementen. Niet alleen bij "Contacts". Ook zichtbaar met witte achtergrond en zwarte tekst. Vooral als je scrollt en je ogen de tekst blijven volgen zie je ghosting.
- 9GB over is erg jammer en een SD-card is niet een 100% volwaardig alternatief.
- Samsung browser kent geen "tekst-reflow"
Positief:
- Goed geluid bij gebruik van je koptelefoon. Ik vind het mooier en voller dan bij de iPhone 5.
- Scherm 'goed' leesbaar bij volle zon. Beter dan de S3.
- Adapt-audio werkt echt goed. Deze calibreert je oren en koptelefoon en doet dit (naar mijn mening) erg goed. Aangezien ik aan een oor een gehoorbeschadiging heb, zie je dit a) terug na de calibratie en b) klinkt de correctie een stuk helderder en in lijn met mijn andere oor waardoor je meer diepte hebt in het geluid.
- Zwart is diep zwart.
- Scherm is scherp, maar ik kan tijdens het browsen in bed de pixels onderscheiden. Desalniettemin een erg mooi scherm en niet storend.
- Accu gaat lang mee.
- Veel instellingen om mee te spelen, veel is mogelijk.
- Ondanks de plastics, toch een mooi en stevig design.
- Speaker aan de achterkant kan a) harder dan bij de S3 en b) klinkt een stuk beter.
- Telefoon laad snel op.
- WIFI is snel (80 - 100Mbit op mijn netwerk; 120MBit Ziggo netwerk)
- GPS lockt erg snel en is erg nauwkeurig (vaak 2 - 5 meter)
- Ontvangst van zowel mijn Vodafone netwerk als WiFi is goed. Toestel houdt langer 3G dan de iPhone 5.
Al met al een leuk toestel en ik heb er (nog) geen spijt van dat ik mijn iPhone 5 verkocht heb. Echter ben ik nog steeds ronduit verbaasd dat een Quad core 1.9GHz Snapdragon 600 CPU met 2GB geheugen, langzamer voelt dan een iPhone 5 en niet merkbaar sneller dan een Galaxy S3.
PS: Ik heb tig reviews gelezen over zowel de One als de S4 en ben/was bekent met de voor- en nadelen van beide toestellen en Android in het algemeen.
PS: De UK/German update zou de lag een stuk verminderen. Ik houd dus nog hoop.
PS: Ik heb al die air-onzin en andere Samsung troep niet aanstaan.
PS: Ik heb een groot aantal apps en services bevroren met de app-manager.
Negatief:
- Lag, Lag en Lag. Overal (en ik heb geen 'rare' apps erop staan; was al meteen uit de doos). Animaties uitgezet en daardoor minder storend. Maar storend is het nog steeds. Vele apps schokken in meer of mindere maten tijdens scrollen. Vooral zichtbaar bij langzaam scrollen. Ook de notification bar is af en toe schokkerig bij het neerhalen of oplaten. Ik ben er gevoelig voor, dus zie het meteen. Zeker zichtbaar als je een iOS toestel ervoor gehad hebt. De HTC One's die ik in mijn handen gehad heb, waren een stuk vloeiender.
- Toestel voelt absoluut niet sneller dan de S2 of S3. Ik heb beiden gehad. Internetten, apps starten, task-switchen, etc gaat een stukje sneller en vooral een heeeeeel stuk soepeler op de iPhone 5.
- Je hebt echt het gevoel dat de S4 op zijn tenen loopt ipv dat hij nog power te over heeft. Zeker merkbaar als je, net zoals ik, van de iPhone 5 afkomt.
- Launcher redraws gehad binnen enkele uren na gebruik. Daarna Apex launcher geinstalleerd en nu geen problemen.
- Smearing. Vooral zichtbaar met pik-zwarte achtergrond en heldere elementen. Niet alleen bij "Contacts". Ook zichtbaar met witte achtergrond en zwarte tekst. Vooral als je scrollt en je ogen de tekst blijven volgen zie je ghosting.
- 9GB over is erg jammer en een SD-card is niet een 100% volwaardig alternatief.
- Samsung browser kent geen "tekst-reflow"
Positief:
- Goed geluid bij gebruik van je koptelefoon. Ik vind het mooier en voller dan bij de iPhone 5.
- Scherm 'goed' leesbaar bij volle zon. Beter dan de S3.
- Adapt-audio werkt echt goed. Deze calibreert je oren en koptelefoon en doet dit (naar mijn mening) erg goed. Aangezien ik aan een oor een gehoorbeschadiging heb, zie je dit a) terug na de calibratie en b) klinkt de correctie een stuk helderder en in lijn met mijn andere oor waardoor je meer diepte hebt in het geluid.
- Zwart is diep zwart.
- Scherm is scherp, maar ik kan tijdens het browsen in bed de pixels onderscheiden. Desalniettemin een erg mooi scherm en niet storend.
- Accu gaat lang mee.
- Veel instellingen om mee te spelen, veel is mogelijk.
- Ondanks de plastics, toch een mooi en stevig design.
- Speaker aan de achterkant kan a) harder dan bij de S3 en b) klinkt een stuk beter.
- Telefoon laad snel op.
- WIFI is snel (80 - 100Mbit op mijn netwerk; 120MBit Ziggo netwerk)
- GPS lockt erg snel en is erg nauwkeurig (vaak 2 - 5 meter)
- Ontvangst van zowel mijn Vodafone netwerk als WiFi is goed. Toestel houdt langer 3G dan de iPhone 5.
Al met al een leuk toestel en ik heb er (nog) geen spijt van dat ik mijn iPhone 5 verkocht heb. Echter ben ik nog steeds ronduit verbaasd dat een Quad core 1.9GHz Snapdragon 600 CPU met 2GB geheugen, langzamer voelt dan een iPhone 5 en niet merkbaar sneller dan een Galaxy S3.
PS: Ik heb tig reviews gelezen over zowel de One als de S4 en ben/was bekent met de voor- en nadelen van beide toestellen en Android in het algemeen.
PS: De UK/German update zou de lag een stuk verminderen. Ik houd dus nog hoop.
PS: Ik heb al die air-onzin en andere Samsung troep niet aanstaan.
PS: Ik heb een groot aantal apps en services bevroren met de app-manager.
Ik heb ook spijt dat ik mijn htc one aan mijn vriendin heb gegeven. Het enige fijne is de cijferreeks in het toetsenbord. Verder was mijn s3 sneller
Verwijderd
Ik heb hem vandaag dus ook ontvangen. En ook op de mijne zat een kras en wat beschadigingen. Waar heb jij hem besteld? Wellicht een slechte batch?Mr_Q schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 08:35:
[...]
Ik had hem... maar daar zat al kras op voor gebruik. Vandaag omwisselen en dan kan ik hem echt gaan testen.. zal later aankomende week mijn ervaring delen..
Ook zag ik dat de achterkant donkerder van kleur was dan de originele backcover (zwart). Is dit meer mensen opgevallen?
Verwijderd
Oh gelukkig (nja, gelukkig is anders...) maar dat betekend iig dat het niet alleen aan mijn toestel ligt.pappaleone schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 17:32:
[...]
Yes is al meerdere keren voorbijgekomen, ikzelf heb het als ik een game speel met lichte achtergrond.
Dan zie ik hetzelfde maar paar seconden later is het ook weer weg. Het lijkt wel een soort inferentie storing.
Dat idd vervelend.. ik heb omgewisseld bij 4Launch en was dezelfde levering en wellicht ook dezelfde batch, maar deze heef te het niet.. wel blij 4launch gecheckt natuurlijk.Verwijderd schreef op zondag 12 mei 2013 @ 00:45:
[...]
Ik heb hem vandaag dus ook ontvangen. En ook op de mijne zat een kras en wat beschadigingen. Waar heb jij hem besteld? Wellicht een slechte batch?
Ook zag ik dat de achterkant donkerder van kleur was dan de originele backcover (zwart). Is dit meer mensen opgevallen?
Achterkant is inderdaad iets donkerder.. En letters van Samsung zijn geloof ik ook net iets anders qua structuur..
Over de lag ten opzichte van HTC one. Ik denk dat dit ook te maken heeft met de Android versie. Op de Galaxy Nexus was versie 4.2(.2) juist ook geen verbetering en zorgde ook voor lag die door devs zelfs na maanden lang nog steeds niet opgelost is, hooguit gereduceerd.. De lag kwam daar pas na een X-tijd, bij sommige na 40 minuten al, bij andere duurde het dagen. Versie 4.1.2 had dit probleem helemaal niet. De HTC One en de S3 hebben beide deze versie .
Vanwege de vele klachten denk ik wel dat Samsung gaat kijken om dit probleem op te lossen. Zoniet verwacht ik dat Google zelf dit bij versie 4.3 opgelost heeft..
Dus ik zeg gewoon even wat updates afwachten.. het kan sowieso zijn dat custom roms zoals CM hier minder last van hebben, ook omdat dat hele os lichter is, minder bloatware.
Vanwege de vele klachten denk ik wel dat Samsung gaat kijken om dit probleem op te lossen. Zoniet verwacht ik dat Google zelf dit bij versie 4.3 opgelost heeft..
Dus ik zeg gewoon even wat updates afwachten.. het kan sowieso zijn dat custom roms zoals CM hier minder last van hebben, ook omdat dat hele os lichter is, minder bloatware.
Euhhhh, Android 4.2.2 werkt echt wel lag vrij........ Ik heb hier meerdere apparaten op stock 4.2.2 werken zonder lag. Bovendien komt de lag voor in specifieke TouchWiz acties. Samsung zal dus echt zelf met een fix moeten komen. Ik heb dom weg het idee dat TW niet goed genoeg geoptimaliseerd is. Het lijkt er voor mij heel erg op dat Samsung te snel naar Android 4.2.2 is gestapt. Overigens heb ik mijn 2e S4 gisteren binnen gekregen, deze heeft gelukkig een goed scherm. Ik merk bij dit exemplaar overigens tot nu toe weinig lag, nu eerst moeders de vrouw van een ontbijtje voorzien samen met de kids, dan zal ik hem vanmiddag eens goed aan de tand voelenMr_Q schreef op zondag 12 mei 2013 @ 08:04:
Over de lag ten opzichte van HTC one. Ik denk dat dit ook te maken heeft met de Android versie. Op de Galaxy Nexus was versie 4.2(.2) juist ook geen verbetering en zorgde ook voor lag die door devs zelfs na maanden lang nog steeds niet opgelost is, hooguit gereduceerd.. De lag kwam daar pas na een X-tijd, bij sommige na 40 minuten al, bij andere duurde het dagen. Versie 4.1.2 had dit probleem helemaal niet. De HTC One en de S3 hebben beide deze versie .
Cogitationis poenam nemo patitur
Voor mensen die de profiel managers (ik heb deze vraag al een aantal keren voorbij zien komen) in de play store maar niets vinden of dat ie niet voldoet, dan is de app tasker een echte aanrader. Je moet er wel induiken want je kunt er werkelijk alles mee instellen. Via een soort scripting kun je hem taken laten uitvoeren adhv zelf gemaakte profielen.
Ik heb nu ingesteld dat het lockscherm verdwijnt als ik thuis ben en weer aangaat als ik van huis ben. Als ik de S4 in mijn klokradio klik hij het meldingsgeluid op 0 zet en een app start om een klokje te laten zien. Als ik hem er weer uithaal wordt de klok app gestopt en het volume weer aangezet. Als ik in mijn auto stap en hij de BT verbinding opgezet heeft dan wordt het volume op zijn allerhardst gezet. Etc etc. Maar zoals gezegd je moet er dan wel de tijd voornemen maar dan kun je werkelijk alles instellen of laten uitvoeren.
Google Play: Tasker
Ik heb nu ingesteld dat het lockscherm verdwijnt als ik thuis ben en weer aangaat als ik van huis ben. Als ik de S4 in mijn klokradio klik hij het meldingsgeluid op 0 zet en een app start om een klokje te laten zien. Als ik hem er weer uithaal wordt de klok app gestopt en het volume weer aangezet. Als ik in mijn auto stap en hij de BT verbinding opgezet heeft dan wordt het volume op zijn allerhardst gezet. Etc etc. Maar zoals gezegd je moet er dan wel de tijd voornemen maar dan kun je werkelijk alles instellen of laten uitvoeren.
Google Play: Tasker
Ik heb net even een 7GB grote mkv op de S4 van mijn vrouw gezet, zij heeft een samsung 64GB dat via de toestel is geformatteerd. Tot mijn verbazing lukte dit wel.pappaleone schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 17:11:
[...]
Blijkt toch weer dat niet alles mogelijk is met ons vlaggenschip.
Ik heb in mijn toestel een 32GB kaartje van de S2. Wellicht dat daar verschil inzit? Heb een 8GB kaartje gepakt om die te formatteren als exFat, kijk of dat verschil uitmaakt.
Btw, via ftp lukt niet, gaf error aan file to big to write
Met FAT32 gaan files groter dan 4GB inderdaad niet lukken.330d schreef op zondag 12 mei 2013 @ 10:45:
Ik heb in mijn toestel een 32GB kaartje van de S2. Wellicht dat daar verschil inzit?
Verwijderd
Tot nu toe super tevreden met mn s4!
Alleen heb ik een vraagje over de GPS.
Als ik navigatie wil gebruiken zonder internet maar alleen met GPS, vind hij geen GPS signaal, met internet erbij kan hij de route wel lekker snel berekenen.
Dacht dat het aan de gps lag, maar nu heb ik Sygic navigatie gedownload en daar werkt hij wel alleen met de GPS.
Hoe kan dit?
En nog iets wat mij lichtelijk begint te irriteren is de stofophoping tussen het ''frame'' en glas, met name aan de bovenkant. Heeft iemand dit ook?
Als ik navigatie wil gebruiken zonder internet maar alleen met GPS, vind hij geen GPS signaal, met internet erbij kan hij de route wel lekker snel berekenen.
Dacht dat het aan de gps lag, maar nu heb ik Sygic navigatie gedownload en daar werkt hij wel alleen met de GPS.
Hoe kan dit?
En nog iets wat mij lichtelijk begint te irriteren is de stofophoping tussen het ''frame'' en glas, met name aan de bovenkant. Heeft iemand dit ook?
Als je navigeert met Google Maps dan moet hij de kaartgegevens downloaden, dus vandaar dat je internet nodig hebt. Sygic heeft kaarten bij zijn programma die dus al op je telefoon staan en niet gedownload moeten worden, daarom heeft die alleen GPS nodig.Verwijderd schreef op zondag 12 mei 2013 @ 11:36:
Tot nu toe super tevreden met mn s4!
Hoe kan dit?
Stofophoping: onder het glas? of op het glas? Op een zwart toestel op het glas zie je het wel eerder maar valt mee allemaal.
Met de s4 kan je gewoon muziek streamen naar de htc medialink 
Met dsaudio app van synology. Vanaf nas dus.
Niet dat ik het nodig heb want de apple airport is makkelijker omdat hij direct aan de versterker hangt.
Niet dat ik het nodig heb want de apple airport is makkelijker omdat hij direct aan de versterker hangt.
Maar je wil niet zeggen dat je vanaf de S4 over airplay kan spelen, tenminste dat zou mooi zijn maar ik hoor graag van je hoe :-)jwakie schreef op zondag 12 mei 2013 @ 12:28:
Met de s4 kan je gewoon muziek streamen naar de htc medialink
Jawel dat wil ik wel zeggen
set-up
- synology nas + dsaudio app voor android
- versterker met daaraan een apple airport
- S4
Ik kan in de app kiezen welk apparaat het moet afspelen.
set-up
- S4

[ Voor 4% gewijzigd door jwakie op 12-05-2013 12:44 ]
Maar dan alleen muziek vanuit dsaudio app?jwakie schreef op zondag 12 mei 2013 @ 12:42:
Jawel dat wil ik wel zeggen![]()
set-up
- S4
[afbeelding]
Ik heb ook een synology nas (212+). Maar ik zou graag een app hebben die gewoon audio geluid kan omleiden via airplay (zo kan je bijv. ook spotify laten afspelen zo).
Als iemand de medialink nou hackt. Maar daar zijn geen huidige oplossingen voor.
Dus inderdaad alleen via dsaudio app.
Dus inderdaad alleen via dsaudio app.
[ Voor 19% gewijzigd door jwakie op 12-05-2013 12:54 ]
Verwijderd
Ahhaaa bedankt voor de uitleg.....dat stofophoping het is zegmaar tussen het glas aan de voorkant en het chromen randje...vooral aan het bovenkantWTM schreef op zondag 12 mei 2013 @ 11:43:
[...]
Als je navigeert met Google Maps dan moet hij de kaartgegevens downloaden, dus vandaar dat je internet nodig hebt. Sygic heeft kaarten bij zijn programma die dus al op je telefoon staan en niet gedownload moeten worden, daarom heeft die alleen GPS nodig.
Stofophoping: onder het glas? of op het glas? Op een zwart toestel op het glas zie je het wel eerder maar valt mee allemaal.

Waar een opening (randje/gleufje) is, kunnen er vroeg of laat stof in komen
Het vat me op dat de camera lens het hoogste punt is. Wordt die niet heel erg snel bekrast/dof?
Mijn vorige toestel had hiervoor een 0,5mm randje om de lens.
Na de eerste volledige oplaadcyclus doe ik nu 22 uur met de accu, met nog 25% over.
Dit met een uur film en verder gewoon wat spelen/ toestel leren kennen.
Screen on is ongeveer 4 uur.
Ik zal wel dat goolge+ het toestel vaak wekte dus die heb ik geblokkeerd. (gebruik ik toch niet)
Ook google now zorgde er voor dat Maps vaak het toestel wekte, dus dat is ook uitgeschakeld.
Ik heb het idee dat daarna het standby verbruik een stuk daalde. Maar dat weet ik morgen pas zeker.
Ik schrok eigenlijk wel van het enorme stroomverbruik van het scherm!
Bij mijn vorige toestel met 3,7" amoled was het volgens mij nog geen 20% maar bij de s4 tot wel 60%!
Weet iemand of dat met het LCD scherm van de one ook zo is?
Verder heb ik af en toe ook last van enige lag. Maar in vergelijk met mijn vorige toestel is het verwaarloosbaar
Mijn vorige toestel had hiervoor een 0,5mm randje om de lens.
Na de eerste volledige oplaadcyclus doe ik nu 22 uur met de accu, met nog 25% over.
Dit met een uur film en verder gewoon wat spelen/ toestel leren kennen.
Screen on is ongeveer 4 uur.
Ik zal wel dat goolge+ het toestel vaak wekte dus die heb ik geblokkeerd. (gebruik ik toch niet)
Ook google now zorgde er voor dat Maps vaak het toestel wekte, dus dat is ook uitgeschakeld.
Ik heb het idee dat daarna het standby verbruik een stuk daalde. Maar dat weet ik morgen pas zeker.
Ik schrok eigenlijk wel van het enorme stroomverbruik van het scherm!
Bij mijn vorige toestel met 3,7" amoled was het volgens mij nog geen 20% maar bij de s4 tot wel 60%!
Weet iemand of dat met het LCD scherm van de one ook zo is?
Verder heb ik af en toe ook last van enige lag. Maar in vergelijk met mijn vorige toestel is het verwaarloosbaar
[ Voor 3% gewijzigd door The Anarchist op 12-05-2013 17:36 ]
Tip! Doe je sleutels niet bij je s4 in je zak. Heeft mijn volumeknop gemold.zit een deuk in.heb hem recht kunnen buigen maar is nu dus helaas al beschadigd. !
Verwijderd
Was ik ook zeker niet van plan nee! ;pjulius007 schreef op zondag 12 mei 2013 @ 19:20:
Tip! Doe je sleutels niet bij je s4 in je zak. Heeft mijn volumeknop gemold.zit een deuk in.heb hem recht kunnen buigen maar is nu dus helaas al beschadigd. !
Ik heb toch, ondanks dat ik het uiterlijk van de SGS4 echt ronduit prachtig vind, een hoesje besteld. Gewoon om de camera, zijkant en het scherm te beschermen.
En hebben jullie al last gehad van het gewicht? Ik heb nu al 3 keer gehad dat het toestel bijna uit m'n hand waaide. :0
Verwijderd
De S2? Ik heb de S2 gehad en dan kwam ik (als ik geluk had) aan de 6 uur. Na een nieuwe batterij van 1800 mAh ging de S2 ong. 8 uur mee. De S4 komt met gemak aan de 13/14 uur. En ik ben een zware gebruiker... Moet wel zeggen dat ik de spaarstand, op alle toestellen, altijd aan heb staan.330d schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 19:34:
[...]
Ik heb mijn toestel nu 3 dagen, qua accuduur lijkt het erop dat het op mijn S2 lijkt. Met mijn gebruikt kom ik op 10% per uur ong. Maar moet wel zeggen dat ik op de S2 de helderheid op ong 30% heb staan. Nu heb ik op autostand 0.
Hebben jullie de accu ook een keer helemaal leeg gemaakt of maakt het niks uit?
Eeuh... kijk eens naar mijn eerdere post hierover. Er zijn wel degelijk problemen met diverse devices met stock 4.2.2 maar misschien niet op alle.. Dus mogelijk optimalisatie probleem. Welke stock devices heb je dan allemaal?Bullet NL schreef op zondag 12 mei 2013 @ 08:37:
[...]
Euhhhh, Android 4.2.2 werkt echt wel lag vrij........ Ik heb hier meerdere apparaten op stock 4.2.2 werken zonder lag. Bovendien komt de lag voor in specifieke TouchWiz acties. Samsung zal dus echt zelf met een fix moeten komen. Ik heb dom weg het idee dat TW niet goed genoeg geoptimaliseerd is. Het lijkt er voor mij heel erg op dat Samsung te snel naar Android 4.2.2 is gestapt. Overigens heb ik mijn 2e S4 gisteren binnen gekregen, deze heeft gelukkig een goed scherm. Ik merk bij dit exemplaar overigens tot nu toe weinig lag, nu eerst moeders de vrouw van een ontbijtje voorzien samen met de kids, dan zal ik hem vanmiddag eens goed aan de tand voelen
Maar hoe dan ook.. de lag zoals ik die op de GNex ervaring heb, heb ik niet opgemerkt.
Wellicht is het een idee dat de mensen die er last van hebben hun firmware versie posten (*#1234# in telefoon). Ook ben ik benieuwd naar de lagg zelf, misschien zijn er mensen die er filmpje van kunnen maken zodat het duidelijk is en beter te vergelijken.
Op XDA lees ik veel mensen die geen wipe gedaan hebben bij het updaten naar laatste firmware, toch de lag is verdwenen. Het lijkt mij geen verkeerd plan dat de mensen die daar last van hebben dus een update naar deze ME2 firmware uitvoeren.
Zelf ga ik hem morgen ook proberen.
Verwijderd
Probeer even hem te forcen om alles over de GPU te renderen. Dat zou moeten helpen.Anteros schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 21:49:
Ik heb nu sinds afgelopen mijn unbranded S4. Ik was er huiverig voor, maar toch de knoop doorgehakt. Hier mijn korte bevinden.
Negatief:
Moet niet hoeven maar ja het kan helpen. Even als animaties uitzetten. Workarounds maar geen echte oplossingen.Verwijderd schreef op zondag 12 mei 2013 @ 20:04:
[...]
Probeer even hem te forcen om alles over de GPU te renderen. Dat zou moeten helpen.
Welke firmware versie draait er op het toestel?
Verwijderd
Ik merk een duidelijk verschil in prestaties als ik dit aanvink, ik neem aan dat dit op de SGS4 ook zo zal zijn. Verder kan je m ook nog even superchargen, maar wel alleen als je root hebt. Guide: http://www.modaco.com/top...-kill-lag-increase-speed/Mr_Q schreef op zondag 12 mei 2013 @ 20:06:
[...]
Moet niet hoeven maar ja het kan helpen. Even als animaties uitzetten. Workarounds maar geen echte oplossingen.
Welke firmware versie draait er op het toestel?
GPU versnelling staat al aan. Maakt niks uit. Ik heb de laatste PHN versie.
een reset van het toestel heeft iets geholpen maar het blijft verre van smooth.
Snap ik, maar toch moet het ook vrij standaard soepel weken met deze hardware. Ja het kan altijd nog wat sneller..Verwijderd schreef op zondag 12 mei 2013 @ 20:09:
[...]
Ik merk een duidelijk verschil in prestaties als ik dit aanvink, ik neem aan dat dit op de SGS4 ook zo zal zijn. Verder kan je m ook nog even superchargen, maar wel alleen als je root hebt. Guide: http://www.modaco.com/top...-kill-lag-increase-speed/
PHN versie..Wat is de laatste volgens jou? Zo ver ik weet is er tot op heden maar 1 versie. Exacte details zouden fijn zijn.Anteros schreef op zondag 12 mei 2013 @ 20:43:
GPU versnelling staat al aan. Maakt niks uit. Ik heb de laatste PHN versie.
Twee vragen, kun je een filmpje maken van de lag die je ziet en bedoeld? En vraag 2, zie je mogelijkheid om te updaten naar laatste versie middels Odin? Terug kan natuurlijk altijd, al kost dat mogelijk wel een hard reset.
Stel, ik stap over van mijn iPhone 5 naar de S4. Kan ik dan nog wel evt mijn agenda syncen met m'n iPad? Of kan ik dat dan vergeten? Dat zou wel erg jammer zijn daar ik graag mijn agenda van mijn thuis apparaten laat syncen met m'n mobiele.
Whole lot of stars ***
Ik begreep dat Duitsland een update had?
Bij Samfirmware staan er in ieder geval twee
Germany 2013 April 4.2.2 I9505XXUAMDM I9505OXAAMDM
Germany 2013 April 4.2.2 I9505XXUAMDE I9505OXAAMDE
NL 2013 April 4.2.2 I9505XXUAMDF I9505PHNAMD8
Ander (suf) iets: hebben andere mensen ook dat het middelste 'staafje' van de speakergrill aan de achterkant niet helemaal vlak is? Of is dit bewust zodat geluid eronder vandaan kan als ie op tafel ligt?
Ander (suf) iets: hebben andere mensen ook dat het middelste 'staafje' van de speakergrill aan de achterkant niet helemaal vlak is? Of is dit bewust zodat geluid eronder vandaan kan als ie op tafel ligt?
[ Voor 28% gewijzigd door Señor Sjon op 12-05-2013 22:26 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Je kunt gewoon een account toevoegen en syncen. Alleen heb ik geen idee wat de agenda van Apple gebruikt.Rudios schreef op zondag 12 mei 2013 @ 22:20:
Stel, ik stap over van mijn iPhone 5 naar de S4. Kan ik dan nog wel evt mijn agenda syncen met m'n iPad? Of kan ik dat dan vergeten? Dat zou wel erg jammer zijn daar ik graag mijn agenda van mijn thuis apparaten laat syncen met m'n mobiele.
Gadgets FTW!
Yep, mijn Note heeft het iig welSenor Sjon schreef op zondag 12 mei 2013 @ 22:24:
.....
de AMD8. De laatste en enige versie idd. Een filmpje maken gaat mij niet lukken. Updaten naar de laatste Internationale versie ga ik niet aan beginnen. Ik wacht nog even op de volgende officiële versie van Samsung.Mr_Q schreef op zondag 12 mei 2013 @ 22:02:
PHN versie..Wat is de laatste volgens jou? Zo ver ik weet is er tot op heden maar 1 versie. Exacte details zouden fijn zijn.
Twee vragen, kun je een filmpje maken van de lag die je ziet en bedoeld? En vraag 2, zie je mogelijkheid om te updaten naar laatste versie middels Odin? Terug kan natuurlijk altijd, al kost dat mogelijk wel een hard reset.
Heb je je S4 geroot hiervoor? Ik probeer het ook voor elkaar te krijgen dat mijn lockscherm verdwijnt thuis maar zowel via de off setting van keyguard als via de plugin secure settings krijg ik het niet voor elkaar. Mijn S4 is nog niet geroot.mytheory schreef op zondag 12 mei 2013 @ 10:00:
Heb mijn S4 op 27 april jl. in Duitsland gehaald, omdat hier (Limburg) weinig tot niets was te krijgen (en niet in het zwart)..Senor Sjon schreef op zondag 12 mei 2013 @ 22:24:
Ik begreep dat Duitsland een update had?
Kreeg update-melding al toen ik de winkel uitliep.. ;-)
Meestal ontving Duitsland ook voor de S3 eerder een update..
Verwijderd
Ja, als je Google Agenda gebruikt op de iPad kan dat gewoon. Ook de Outlook-agenda moet geen probleem zijn. Op het moment dat je aan iCloud denkt... kan je het vergeten.Rudios schreef op zondag 12 mei 2013 @ 22:20:
Ik erger me erook aan. Bij de S2 had ik bij latere fw ook last daarvan, maar soms connect die wel met media streamen aan.WTM schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 00:21:
Ik heb een Parrot MKi 9100 carkit. De S4 kan ik mooi verbinden met bluetooth. Bellen gaat goed, ook muziek streamen.
Het enige vervelende is dat hij niet standaard lijkt te onthouden dat hij ook media moet kunnen streamen. Ik moet 'm dan handmatig activeren als ik muziek wil streamen. Iemand enig idee hoe ik het als standaard instelling kan laten?
Nu met de S4 moet ik elke keer die aanvinken bij mediastreamen.
Als iemand een oplossing ervoor heb hoor ik het graag.
Jep, heb ik ook door. Ook vind ik het niet bepaald een spaarstand.. snachts zet ik hem aan en wordt ik sochtends na 8 uur wakker is er 10% van mn batterij afgesnoept..Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 09:44:
Hebben jullie ook dat het toestel met de spaarstand aan veel soepeler werkt dan zonder de spaarstand?
Ik heb hem wel geroot maar of dat je probleem opgelost weet ik niet. Hoe zien jouw profiles en tasks er uit?remcosuer schreef op zondag 12 mei 2013 @ 23:50:
[...]
Heb je je S4 geroot hiervoor? Ik probeer het ook voor elkaar te krijgen dat mijn lockscherm verdwijnt thuis maar zowel via de off setting van keyguard als via de plugin secure settings krijg ik het niet voor elkaar. Mijn S4 is nog niet geroot.
Voor degene die hun device geroot hebben en/of de EFS-partitie willen backuppen heb ik en erg uitgebreide procedure gepost op XDA:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2276599
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2276599
[ Voor 7% gewijzigd door Mr_Q op 13-05-2013 12:45 ]
Kan je in de agenda ook de kleuren van de verschillende agenda's aanpassen? Werk en privé hebben nu bijna dezelfde kleur.
Ik heb een i9500 octa maar wat ik dan nu irriterend vind is dat de 3g ontvangst slechter is dan mijn xperia z? Heeft iemand dit ook?
@yasin heb je al ervaring met LTE ontvangst of doet ie het gewoon niet?
Yep, daar zijn manieren voor:The Anarchist schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:02:
Kan je in de agenda ook de kleuren van de verschillende agenda's aanpassen? Werk en privé hebben nu bijna dezelfde kleur.
Google Play: Set Calendar Colors
Eerder heb ik deze gebruikt op mijn Galaxy Nexus, maar nog niet getest op de S4. Verwacht wel dat het gewoon werkt.
Ik hoop dat je hier antwoord gaat vinden op je vraag, maar ben bang dat die niet snel komt: in Europa wordt met name de i9505 (snapdragon variant, geheel andere chip) verkocht en niet de Exynos (i9500). Mijn 3G bereik is hier erg goed, minstens zo goed als bij mijn Galaxy Nexus, al dan niet beter, maar ik heb dus de snapdragon variant (i9505), wat niet te vergelijken is.yasin76 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 16:58:
Ik heb een i9500 octa maar wat ik dan nu irriterend vind is dat de 3g ontvangst slechter is dan mijn xperia z? Heeft iemand dit ook?
[ Voor 0% gewijzigd door Mr_Q op 13-05-2013 17:12 . Reden: Europe -> Europa ]
Bedankt voor de reply.
mijn provider heeft momenteel nog geen lte. Waar ik 3g ontvangst heb met de xperia z heb k edge met de i9500. Ik heb de exynos gekocht voor de snzlheid eigenlijk was ie zelfs 50 euro duurder dan de i9505.
mijn provider heeft momenteel nog geen lte. Waar ik 3g ontvangst heb met de xperia z heb k edge met de i9500. Ik heb de exynos gekocht voor de snzlheid eigenlijk was ie zelfs 50 euro duurder dan de i9505.
Vandaag de bevestiging gekregen dat mn S4 er aan komt... deze keer geen HTC (al ziet die er ook niet verkeerd uit), want ik ben een beetje afgeknapt op HTC's software support
Enige nadeel, hij komt morgen gedurende de werkdag bij mij thuis, dus moet wachten voordat ik postnl kan schoppen dat ze het op een nuttig moment moeten afleveren...
Enige nadeel, hij komt morgen gedurende de werkdag bij mij thuis, dus moet wachten voordat ik postnl kan schoppen dat ze het op een nuttig moment moeten afleveren...
Werkt super! Bedankt!Mr_Q schreef op maandag 13 mei 2013 @ 17:07:
[...]
Yep, daar zijn manieren voor:
Google Play: Set Calendar Colors
Eerder heb ik deze gebruikt op mijn Galaxy Nexus, maar nog niet getest op de S4. Verwacht wel dat het gewoon werkt.
Ik zat al in alle instellingen te kijken. Trouwens wel erg belachelijk dat dit niet gewoon in de agenda app zelf kan
Mijn standby verbruik is nu gelukkig al behoorlijk laag geworden. Vannacht is het percentage van 98 naar 94 gezakt in 7 uur.
Lager is natuurlijk altijd beter:) Ik zie dat de exchange (mail_services) met 30 minuten wakelock de grootste verbruiker is. Heeft iemand en idee om dit te verbeteren? Ik heb trouwens 2 hotmail, 1 echte exchange en gmail als mail.
[ Voor 25% gewijzigd door The Anarchist op 13-05-2013 19:19 ]
De XZ heeft bij mij een hele goede 3g en HSPA connectie, de beste van alle toestellen die ik heb gehad (en dat zijn er heel wat). Ook duidelijk beter dan die van mijn i9505. Dat is een belangrijke reden dat ik de XZ buitenshuis liever gebruik dan mijn One en S4. Ik hou niet van wachten.yasin76 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 17:22:
Bedankt voor de reply.
Heb je die in het buitenland gehaald?yasin76 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 16:58:
Via grijze import eigenlijk. Ik weet nie uit welk land ie komt
Hij is zeer zeer snel. Geen lag whatsoever.
Zeer fijn om vast te houden en zeer fijn in games.voor diegen die kunnen zeker voor de exynos gaan. Ik heb de luxe gehad om ze te mogen vergelijken. De exynos is sneller ook met openen van apps maar dit is vrij marginaal.
Antut zit ik aan 27900 dus ben wel onder de indruk...MAAR, hij is zeker en vast de overstap van een xperia z naar een s4 niet waard zelfs de s3 niet. Ik heb de xperia z nu 2 maanden en ik ga dus naar deze ook trg overschakelen.
The htc one heb k niet uitgeprobeerd omdat ie mij niet aanspreekt
Zeer fijn om vast te houden en zeer fijn in games.voor diegen die kunnen zeker voor de exynos gaan. Ik heb de luxe gehad om ze te mogen vergelijken. De exynos is sneller ook met openen van apps maar dit is vrij marginaal.
Antut zit ik aan 27900 dus ben wel onder de indruk...MAAR, hij is zeker en vast de overstap van een xperia z naar een s4 niet waard zelfs de s3 niet. Ik heb de xperia z nu 2 maanden en ik ga dus naar deze ook trg overschakelen.
The htc one heb k niet uitgeprobeerd omdat ie mij niet aanspreekt
Fijn te horen dat het goed werkt! Het had inderdaad net zo gemakkelijk in de Agenda app zelf kunnen zitten of in elk geval ergens in Android.. bij Accounts ofzo..The Anarchist schreef op maandag 13 mei 2013 @ 17:39:
[...]
Werkt super! Bedankt!
Ik zat al in alle instellingen te kijken. Trouwens wel erg belachelijk dat dit niet gewoon in de agenda app zelf kan
Mijn standby verbruik is nu gelukkig al behoorlijk laag geworden. Vannacht is het percentage van 98 naar 94 gezakt in 7 uur.
Lager is natuurlijk altijd beter:) Ik zie dat de exchange (mail_services) met 30 minuten wakelock de grootste verbruiker is. Heeft iemand en idee om dit te verbeteren? Ik heb trouwens 2 hotmail, 1 echte exchange en gmail als mail.
Toevallig dat ik ook intensief bezig ben geweest met energieverbruik & wakelocks en kwam tot dezelfde conclusie. Initieel dacht ik dat het aan de modificatie van de APKs lag om de policy the kunnen omzeilen, maar het gebeurde ook met de oorspronkelijke versie. Deze Email applicatie is door Samsung aangepast maar is gebasserd op de originele Android Email client. Ik zag dit ook bij mijn Galaxy Nexus als grootste verbruiker/wakelock houder.
Heb met veel instellingen gespeeld om te kijken of dit te reduceren was, van push naar handmatige sync in piek uren (waar ik toen in zat), tot het compleet uitzetten van alle synchronisatie opties, maar het enige dat echt hielp was zowel in piek als daarbuiten op handmatig zetten en daarna werden de wakelocks gebruikt tot enkele seconden per uur.
Daarna ben ik op zoek gegaan naar en alternatief:
- Emoze (push mail, gratis op Play Store) maar deze werkte niet helemaal lekker (push werkte niet, account sprong elke keer op 'inactief'.
- Touchdown (30 dagen proberen of je moet de minder legale versie installeren).
Deze laatste is veel beter wat betreft wakelocks, en push mail werkt gewoon perfect:
- volgens BetterBatteryStats: 90x met totaal 30 seconden.
- Volgens WakeLock Detector: 716x met in totaal 3 minuten en 12 seconden.
Vreemd verschil overigens, maar in beide gevallen goed te doen (statistieken zijn van afgelopen 9 uur)..
Kortom: andere client gebruiken, dan wordt het al enorm minder, enkele minuten ipv vele uren.
Dank, welke provider heb je?yasin76 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:23:
Hier een screenshot van het toestel. Dus als er mensen zijn die vragen hebben hoor ik het graag
[afbeelding]
Kun je ook een screenshot maken van de opties die je krijgt in het volgende menu:
Verbindingen - Meer netwerken - Mobiele netwerken - Netwerkmodus --> Screenshot maken van mogelijke opties
Alvast dank!
Welke provider heb je en hoe is de accu duur?
Weet dat het hier niet mag
, maar kan ik vragen waar je de I9500 vandaan hebt? via ebay?
Weet dat het hier niet mag
[ Voor 14% gewijzigd door Chris Smoove op 13-05-2013 21:59 ]
Accuduur heb k nog niet uitgetest. Het zou langer moeten meegaan dan de i9505.
Toestel heb ik hier bij mijn vaste pc boer gekocht voor 600 euries.met aankoopbewijs dan wel.
Toestel heb ik hier bij mijn vaste pc boer gekocht voor 600 euries.met aankoopbewijs dan wel.
Dat is best een koopje voor een zeldzaam model in NL. Wat betreft de accuduur is het volgens verschillende sites juist slechter dan de I9505, vanwege de meer stroomverbruikende ARM15 cores.yasin76 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 22:04:
Accuduur heb k nog niet uitgetest. Het zou langer moeten meegaan dan de i9505.
Aah bummer:( slechter dan de z zal de accuduur nie zijn peins ik.
Ik heb een russisch toestel heb ik zojuist nagekeken.. Ze komen inderdaad via grijze import vanuit russia.
Ik heb een russisch toestel heb ik zojuist nagekeken.. Ze komen inderdaad via grijze import vanuit russia.

een paar benchmarks voor de geinteresseerden..
Eerste firmware update is er. Ben benieuwd!
2013-05-14 PHN GT-I9505 I9505XXUAME2 I9505PHNAMDB
Bron: sammobile
edit: apparaat lijkt sneller in eerste instantie, roodheid op zwart is weg maar update heeft de paarse smeer geintroduceerd...
2013-05-14 PHN GT-I9505 I9505XXUAME2 I9505PHNAMDB
Bron: sammobile
edit: apparaat lijkt sneller in eerste instantie, roodheid op zwart is weg maar update heeft de paarse smeer geintroduceerd...
[ Voor 81% gewijzigd door Worrum op 14-05-2013 08:21 ]
hier een firmware update, 72MB, versie:
Baseband: I9505XXUAME2
Kernel: 3.4.0-526204
Build: JDQ39.I9505XXUAME2
benieuwd wat er veranderd is....
Baseband: I9505XXUAME2
Kernel: 3.4.0-526204
Build: JDQ39.I9505XXUAME2
benieuwd wat er veranderd is....
Ja.....update hier ook. 72mb, zal mij benieuwen....
De octacore heeft geen LTE support, dat is ook de hoofdreden dat veel landen de octacore niet krijgen (of zo meld samsung)Chris Smoove schreef op maandag 13 mei 2013 @ 17:05:
@yasin heb je al ervaring met LTE ontvangst of doet ie het gewoon niet?
Mijn grootste wakelock was maps volgens WLD, samen met betterbatterystats deze gaf aan SignalCollector.ScannerThread en SignalCollector.scanner.
Na wat zoeken zou dit de service van google / maps zijn die je locatie gegevens deelt.
Verschillende zaken gevonden die het zouden moeten uitzetten zoals MAPS > Locatie-instellingen > Locatie Melden > van detecteren naar niet bijwerken.
Echter deze instelling ging steeds terug naar detecteren, dus aan.
Uiteindelijk bij Instellingen > Accounts > Google > Locatie-instellingen de optie Google-apps hebben toegang tot uw locatie uitgezet.
Wakelocks zijn weg, met als gevolg dat accu nu veel langer mee gaat.
Het is geen fix maar een workaround. hopelijk komt er een fix.
Na wat zoeken zou dit de service van google / maps zijn die je locatie gegevens deelt.
Verschillende zaken gevonden die het zouden moeten uitzetten zoals MAPS > Locatie-instellingen > Locatie Melden > van detecteren naar niet bijwerken.
Uiteindelijk bij Instellingen > Accounts > Google > Locatie-instellingen de optie Google-apps hebben toegang tot uw locatie uitgezet.
Ik denk niet dat er ooit een fix voor komt, het gebruik ervan kost gewoon stroom en is geen exclusief probleem van de S4, alle telefoons met deze opties ingeschakeld hebben hier last van.Zenlung schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 08:33:
Mijn grootste wakelock was maps volgens WLD, samen met betterbatterystats deze gaf aan SignalCollector.ScannerThread en SignalCollector.scanner.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Klopt dat alle telefoons die deze functie aanhebben hier last van hebben, wat mij echter opvalt is de tijd / frequentie van checks bij S4 veel hoger ligt als bij andere telefoons. Ik heb WLD op mijn Galaxy S1, S2 en One S staan.Koldur schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:03:
[...]
Ik denk niet dat er ooit een fix voor komt, het gebruik ervan kost gewoon stroom en is geen exclusief probleem van de S4, alle telefoons met deze opties ingeschakeld hebben hier last van.
De drie andere telefoons hebben veel minder checks van deze service als de S4.
Bij instellingen > Battery zie ik op de S4 MAPS hoog in de lijst ondanks dat ik MAPS niet gebruik, bij de andere telefoons komt MAPS niet voor in de lijst.
Jawel, dat was niet de reden. De reden was dat ze niet genoeg konden produceren.DXaroth schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 08:15:
[...]
De octacore heeft geen LTE support, dat is ook de hoofdreden dat veel landen de octacore niet krijgen (of zo meld samsung)
Heb je Google Now aan staan? Dit zorgt ook voor meer aanspraak op de locatie services.Zenlung schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:08:
[...]
Klopt dat alle telefoons die deze functie aanhebben hier last van hebben, wat mij echter opvalt is de tijd / frequentie van checks bij S4 veel hoger ligt als bij andere telefoons. Ik heb WLD op mijn Galaxy S1, S2 en One S staan.
De drie andere telefoons hebben veel minder checks van deze service als de S4.
Bij instellingen > Battery zie ik op de S4 MAPS hoog in de lijst ondanks dat ik MAPS niet gebruik, bij de andere telefoons komt MAPS niet voor in de lijst.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Nee heb ik niet aanstaan, ik heb de meeste zaken uitstaan. ben nu aan het testen met de beschreven functie op aan , en kom gemiddeld op 4 wakes per minuut. zal straks eens testen met de beschreven functie uit.Koldur schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:40:
[...]
Heb je Google Now aan staan? Dit zorgt ook voor meer aanspraak op de locatie services.
Ik heb Google Maps ook altijd in m'n lijstje staan, meestal iets van 4%... Het is geen schokkend getal, maar voor een programma dat je niet gebruikt is het veel!
Heb die tip van hierboven (locatie gebeuren uitzetten) net geprobeerd.. gaat bij benieuwen over een paar dagen.
Heb die tip van hierboven (locatie gebeuren uitzetten) net geprobeerd.. gaat bij benieuwen over een paar dagen.
Ajax Amsterdam! Op naar de 4e ster!
Op Facebook verteld Samsung net het volgende:Webjunkie schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:11:
net een update van 75mb gehad.
iemand een idee wat er is geupdate?
kan er niets over vinden.
Samsung Mobile NL
Er is een update beschikbaar voor de Samsung Galaxy S4 (PHN - toestellen die niet bij een provider zijn gekocht). De update zorgt voor een verbeterde stabiliteit en performance. Updaten kan vanaf je toestel of via Kies: http://mi8.ly/q10k96 (pc link)
Dat geeft voor mij de doorslag om een unbranded versie te kopen ook al is deze 70-100 euro duurder dan een branded versie: snellere updates
Ik heb de update er op staan. Voor mijn gevoel reageert het toestel beter. Ook worden applicaties sneller geopend. Ook de camera firmware werd geupdate.
Verder heb ik nog geen echte verschillen gezien.
Verder heb ik nog geen echte verschillen gezien.
Mijn eerste indruk is dat het toestel iets sneller reageert, apps iets sneller opstarten en dat de animaties - vooral van app terug naar homescreen - vloeiender gaan. Normaal zag ik meestal wel een hick-up maar tot op heden (paar minuten testen) nog geen enkele gezien.
Smearing is echter nog steeds een probleem.
Bij mij ook. ik heb gelukkig nergens last van smearing. Telefoon is iets vloeiender geworden na de update.
Even een vraagje tussendoor.. Met betrekking op die actie van het sd kaartje. Ik moet de Imei van de doos knippen.. is het ook goed als ik deze kopieer ofzo? Wil dat namelijk niet knippen omdat ik dan de doos naar zn grootje help en dat wil ik niet...
Hoe kan ik dit het beste doen?
Ik heb 'm gewoon rechtop in de scanner gezet, kwam er heel duidelijk uit.Justdoit schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:37:
Even een vraagje tussendoor.. Met betrekking op die actie van het sd kaartje. Ik moet de Imei van de doos knippen.. is het ook goed als ik deze kopieer ofzo? Wil dat namelijk niet knippen omdat ik dan de doos naar zn grootje help en dat wil ik niet...
Ajax Amsterdam! Op naar de 4e ster!
Hmm, branding zit dieper dan ik dacht. Ik zal hem van Sammobile moeten trekken. Kies geeft nog steeds aan dat het een Vodafone toestel is, terwijl de PHN versie erop is geflasht. Ondanks dat geeft ie wel braaf de versies aan die bij PHN horen... 
@Nike
Je mag een kopie opsturen. Ik heb in ieder geval het doosje hier onder de scanner gelegd.
Uit de bevestigingsmail
@Nike
Je mag een kopie opsturen. Ik heb in ieder geval het doosje hier onder de scanner gelegd.
Uit de bevestigingsmail
Om je deelname compleet te maken, dien je nog de volgende documenten op te sturen:
- het ingevulde formulier in de bijlage
- een kopie van uw kassabon (met daarop in ieder geval de naam van de dealer, het aangekochte model en de aankoopdatum)*
- een kopie van het IMEI-nummer, deze staat op de sticker aan de zijkant van de toesteldoos, zorg dat je de sticker in zijn geheel kopieert).
* Bewijs van verzending, bestelbonnen of online betalingsbewijzen worden niet geaccepteerd, slechts de factuur of de kassabon is geldig als bewijs van ontvangst of aankoop
Stuur deze documenten op naar het onderstaande adres om je aan te melden voor deze promotie. Deze documenten dien je voor 15 juni 2013 naar ons op te sturen.
Samsung Galaxy S4 geheugenkaart actie
Antwoordnummer 1049
6200 VB Maastricht
Indien wij deze documenten ontvangen hebben en je aan onze actievoorwaarden voldoet, ontvang je binnen 6 weken de 64GB geheugenkaart.
We wensen je alvast veel plezier met jouw Galaxy S4!
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
thnx, ga ik dat straks eens ff doen!Katala schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:38:
[...]
Ik heb 'm gewoon rechtop in de scanner gezet, kwam er heel duidelijk uit.
off-topic: Mooie ondertitel trouwens ;-) Kampioenen!
Om het toestel 'sneller' te maken (lees: vloeiender te laten lopen)Anteros schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:06:
Mijn eerste indruk is dat het toestel iets sneller reageert, apps iets sneller opstarten en dat de animaties - vooral van app terug naar homescreen - vloeiender gaan. Normaal zag ik meestal wel een hick-up maar tot op heden (paar minuten testen) nog geen enkele gezien.
Instellingen -> meer -> toestel info -> buildnummer (druk hier iets van 10x op totdat je ontwikkelaarsoptie aanstaan).
Dan ga je naar de ontwikkelaarsopties; instellingen->meer->ontwikkelaarsopties.
Schakel vervolgens de volgende dingen uit (0x) of zet het op 0.5x;
•Vensteranimate schalen
•animateschaal overgang
•schaal van duur animatie
Hoppa, het toestel voelt ineens 10x sneller aan.
Overigens merk ik vrij weinig van de update, toestel werkte al snel met bovenstaande beschreven toepassing
Let op:
Prijzen en levertijden horen in het Samsung Galaxy S4: Levertijden en prijzen
Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het ~~~~~~~[Samsung Galaxy S4] Rooten en Custom ROM's
Accessoires voor de S4 kunnen worden besproken in het Accessoires voor de Samsung Galaxy SIV
Prijzen en levertijden horen in het Samsung Galaxy S4: Levertijden en prijzen
Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het ~~~~~~~[Samsung Galaxy S4] Rooten en Custom ROM's
Accessoires voor de S4 kunnen worden besproken in het Accessoires voor de Samsung Galaxy SIV