Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 22:29
Ik ben er tot mijn schrik deze nacht achter gekomen dat er een heleboel foto's van mijn server zijn verdwenen en ik heb niet echt een idee wat er is gebeurt, mede doordat volgens het logboek van de server het voorval op 16 oktober 2013 is geweest en we nu inmiddels in mei 2014 zitten.

Het betreft een Synology DS413 (DSM5.0) met twee WD 3TB Red schijven in Synology Hybrid RAID opstelling. Hierop zijn mappen aangemaakt die als schijven zijn gelinkt aan mijn computer (MacBook Air met OSX 10.9.2).

Er zijn een paar eigenaardigheden (waar ik zelf allicht debet aan ben), er is geen #recycle map aanwezig op de 'schijf' waar de foto's op stonden. In het logbestand is het gros van de mappen verplaatst (move in het log) van /NAS_naam/Foto/datum_mapnaam naar /Foto/datum_mapnaam die ik niet meer terug kan vinden op de 'schijf' en een aantal daarvan zijn ook gewist (delete in log). Verder zijn er nog een aantal mappen die ik nergens kan vinden in het logbestand maar wel van de 'schijf' zijn verdwenen. Dit zorgt er voor dat Lightroom wel naar de mappen verwijst maar deze niet kan vinden. Zo ben ik er dus ook achter gekomen dat er iets niet in de haak was.

Ik denk dat dit komt door een hickup in de communicatie van WebDAV met mijn computer en mijn eigen onoplettendheid waarbij ik waarschijnlijk te veel of te weinig op ok of dergelijke heb zitten drukken en nooit goed heb opgelet of de overdracht goed ging. Dit verklaard althans voor mij waarom dit alles op 16 oktober is gebeurt.

Nu is mijn vraag, hebben jullie tips of zijn er eventueel mensen die bereid zijn om mij te helpen met het recoveren van de bestanden (wat er nog te recoveren valt althans na ruim een half jaar)? Ik weet daar niets van af en hulp is welkom en misschien kunnen we er samen uit komen. Mocht je interesse hebben om te helpen stuur dan even een pm.

Edit: computer en besturingssysteem gemeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:36
Puch-Maxi schreef op maandag 05 mei 2014 @ 22:44:
Het kan nog eenvoudiger, met Putty gewoon het interne IP van je NAS plus de poort tunnelen en je kunt bij de webinterface :) geen proxy nodig.
Het is uiteindelijk opgelost. Ben gister naar m'n ouders geweest, en daar bleek inderdaad dat de VPN server package stond te wachten om te worden geupdate. Die bijgewerkt, en kan er nu vanaf huis gewoon weer in :)

Vind die DSM5 interface wel spuuglelijk trouwens, doet mij denken aan teletubbie XP :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 17:22

Yucko

One clown to rule them all !

Ik vind het persoonlijk wel strak :)

Het enige waar ik me aan stoor is het feit dat men vanuit Synology niet alle apps meteen geupdate heeft naar de nieuwe interface-layout waardoor het niet helemaal als een geheel aanvoelt.

Afbeeldingslocatie: http://www.jajoah.nl/images/vensters_dsm5.png
Package Center (app op achtergrond) met de nieuwe DSM 5.0 layout, terwijl bv. Download Station (app op de voorgrond) nog de layout van DSM 4.x volgt.

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 16:34

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik snap ook niet dat ze 1 app niet aangepast hebben en nog steeds niet. Er zijn inmiddels al 2 of 3 updates voor geweest...

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ThinkPadd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 06:50:
[...]
Vind die DSM5 interface wel spuuglelijk trouwens, doet mij denken aan teletubbie XP :N
Gewoon even de standaard achtergrond aanpassen naar de zwarte, dan ziet het er meteen een stuk zakelijker uit :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:13
WillyVelsen schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 18:49:
mag ik mijn vraag nog een keer plaatsen? er is een andere discussie ondertussen en ik zoek toch graag wat advies.
Ik zal eens een poging wagen!
WillyVelsen schreef op maandag 05 mei 2014 @ 10:27:
Hallo mijn eerste thread gelijk tegen de regels :) begint goed, ik ben van plan om een nas te kopen maar betwijfel of ik de uitgebreide functies van een Synology of Qnap ga gebruiken.

ik ga het puur gebruiken om muziek in mijn netwerk te delen via netwerk audio,
en ik wil het gebruiken om +- 400 video's allemaal zelf geconverteerd naar m4v en mp4 bestanden te delen naar al mijn tv's in huis (al deze tv's zijn 2013 Sony's en zijn aangesloten via CAT6).

nu zou ik dus in een keer klaar zijn met een van deze netwerk schijven (MyCLOUD van WD, Cloudbox van Lacie en de Seagate Central).

het enige wat mijn nog richting de DS214Play trekt is de misschien uitgebreidere Media Server van Synology.
plus : die Transcoding? doet dat het alleen voor bijvoorbeeld de nas benaderen via een tablet of phone?
of word transcoding ook benut als ik de nas benader met mijn Sony TV? mocht ik een keer een MKV willen streamen?

wat zijn jullie ervaringen?
De transcoding van de DS214 Play werkt ook als je hem benaderd via je TV. Een voordeel hiervan is dat je theoretisch gezien niet meer alles handmatig hoef te converteren, zoals je momenteel aan het doen bent. De DS214 Play heeft echter een groot nadeel, hij ondersteunt geen DTS, en juist 80% van de downloads heeft dit tegenwoordig... Voor meer info raad ik je deze (erg populaire en goede) gebruikersreview aan:
productreview: Synology DiskStation DS214play review door Alpha89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Krijgen jullie ook nog steeds mailtjes dat Version: 5.0-4482 uit is gekomen :?

Gekke is dat versie op m'n NAS 18-4 aangeeft, terwijl de website 24-4 zegt. Ik vraag me af of er toch nog verschil is in beide "gelijke" versies.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:59

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ook inderdaad. Terwijl ik die update al lang heb geloof ik. Maar misschien willen ze nog even wat mensen wakker schudden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met Surveillance Station. Pagina laadt gewoon maar zodra ik naar Live Weergave. Tijdlijn of Beheer ga blijft de pagina op Bezig met Laden staan. Heeft altijd goed gedaan.

Heb Nas en Package al opnieuw gestart maar geen oplossing. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Mr_gadget schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:03:
Ook inderdaad. Terwijl ik die update al lang heb geloof ik. Maar misschien willen ze nog even wat mensen wakker schudden.
Welke package datum zie je in je DSM?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 09:15
Beste,

Ik heb een klein probleempje.. Ik ben bezig om een Synology in te stellen met verschillende permissies voor users. Het gaat om 5 pc's. Ik heb de gebruikers in de Synology allemaal HP-01 tot 05 gegeven. Daarmee wil ik ook mee inloggen. Bijv PC1 = HP-01 enz. Nu heb ik van te voren al aangemeld op elke computer als admin. Is er een mogelijkheid om dit te wijzigen? De PC pakt nu automatisch elke keer de admin account.
Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat bedoel je met de PC pakt elke keer de admin account?

Bij het inloggen op de PC of bedoel je als je naar een share op de NAS gaat? Voor het laatste, kan je gewoon je PC's 1x rebooten (da's het makkelijkste voor jou).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:16

kraats

Ik rol

Bij het aanmelden op een netwerkshare zal Windows altijd proberen aan te melden met de gebruikersgegevens zoals je op de lokale PC ingelogd bent. Dat is ook de makkelijkste manier van gebruikersbeheer op de Synology; de lokale gebruikers gelijk maken aan de gebruikers op de Synology. Wil je hier van afwijken, dan kun je de netwerkschijf mappen (als bijvoorveeld Z:\ schijf koppelen) met andere 'credentials'. Daar geef je dan de gebruikersgegevens aan zoals je ze op de Synology hebt aangemaakt en kies je dat deze onthouden moeten worden.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 09:15
Ah mooi! Ik ga het zo even proberen. Allebei bedankt voor de hulp! Had het kopje inderdaad over het hoofd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:48
Ik ben duidelijk niet de enige die worstelt met mijn hibernations.. Tijdenlang heeft het systeem netjes hibernate nadat ik logfiles voor sickbeard, SABNzbd en Couchpotato liet wegschrijven naar een USB stick. Echter, sinds DSM 5 is er elke minuut wel schijfactiviteit gaande. Mijn laatste optie, na het uitzetten van alle custom packages, is het uitzetten van de cloudsync. Ik lees dat deze regelmatige contact maakt ookal is er geen wijziging te synchroniseren.

Toch vreemd dat het zo lang gewerkt heeft en er nu opeens processen lopen die schijfactiviteit vragen..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-09 15:54
Ik krijg de laatste tijd bij het verwijderen van bestanden regelmatieg deze melding :kan de geselecteerde bestanden/mappen niet verwijderen, controleer of u de nodige bevoegdheid heeft. Er is een fout opgetreden in....

Na deze melding zijn vaak de bestanden uit de map wel verwijderd maar de map niet, soms ook niet. Na een aantal keren herhalen gaat het meestal dan wel goed. Heb geen instellingen veranderd, en mijn rechten staan volgens mij goed. Immers het werkt na een aantal keren wel. Komt iemand dat probleem bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 07:20
kraats schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:53:
Bij het aanmelden op een netwerkshare zal Windows altijd proberen aan te melden met de gebruikersgegevens zoals je op de lokale PC ingelogd bent. Dat is ook de makkelijkste manier van gebruikersbeheer op de Synology; de lokale gebruikers gelijk maken aan de gebruikers op de Synology. Wil je hier van afwijken, dan kun je de netwerkschijf mappen (als bijvoorveeld Z:\ schijf koppelen) met andere 'credentials'. Daar geef je dan de gebruikersgegevens aan zoals je ze op de Synology hebt aangemaakt en kies je dat deze onthouden moeten worden.
Of je voegt je nas toe aan Windows Referentiebeheer. Dan kan het wachtwoord van je Windows Account afwijken dan die van je gebruikersacount van je NAS.

Referentiebeheer kun je vinden in het configuratiescherm
Kies voor Windows Referenties en voeg je NAS door het IP-adres en gebruikersnaam/wachtwoord in te vullen. Dit herhalen voor elke account van je NAS.

Door een mapping aan te maken zoals Kraats aangeeft wordt dit ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
En voor degene die de engelstalige windows gebruiken: Credential Manager

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cheiron schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 21:08:
Ik ben duidelijk niet de enige die worstelt met mijn hibernations.. Tijdenlang heeft het systeem netjes hibernate nadat ik logfiles voor sickbeard, SABNzbd en Couchpotato liet wegschrijven naar een USB stick. Echter, sinds DSM 5 is er elke minuut wel schijfactiviteit gaande. Mijn laatste optie, na het uitzetten van alle custom packages, is het uitzetten van de cloudsync. Ik lees dat deze regelmatige contact maakt ookal is er geen wijziging te synchroniseren.

Toch vreemd dat het zo lang gewerkt heeft en er nu opeens processen lopen die schijfactiviteit vragen..
nee domweg op gegeven. zo nu en dan gaat mijn NAS deep sleep en om ervolgens binnen 30, 45 of 60 min weer wakker te worden. Dit gebeurt overdag.. s avonds is te druk bezig.
Helaas krijg ik met geen mogelijkheid WOL via internet aan de praat (andere router, zelfde fabrikant). Anders zou mijn NAS 4 uur pas voor het eerst aan gaan. Mocht ik hem keer nodig hebben via werk dan via WOL aan. Helaas krijg ik dit niet voor elkaar.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkilie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-11-2024
Dat heb ik dus ook sinds DSM 5 en heb een ticket gelogd bij Synology. Het advies wat ik kreeg was nou niet zoiets van yes... stel het dus uit aangezien ik alle data moet gaan overzetten. Ben ook aan het kijken voor de WOL "oplossing" Ze kunnen ook niet garanderen dat na de clean install het probleem weg is. Ook kunnen ze niet aangeven waarom hij denkt dat het het file systeem is en geen ander process |:( .

Regarding the logs it might be a problem with some file system. This is not that will cause a problem with hibernation 100%. But of course it will cause some malfunction on the system.

I would suggest the following in which you will not loose any kind of information.

1st Perform a backup of the configuration in order to not loose anything
http://www.synology.com/en-global/support/tutorials/511

Then perform a RESET and a reinstall from a new version of DSM
http://www.synology.com/en-global/support/tutorials/493#t3

This will perform a clean installation of your system with no errors.

If you have any doubts please let me know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 16:38
Tweakers!

Ik ben aan het twijfelen tussen de DS214 of de DS214+.
Met de NAS wil ik Sickbeard/Couchpotato met Sabnzbd of NZBget gaan gebruiken, ook moet er een TVHeadend server en Oscam server op draaien. Heb ik genoeg aan een DS214?

Voor mijn buurman heb ik een DS414j besteld, de normale DS414 vond ik wat te duur, en degene gaat em alleen gebruiken voor data-opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik heb inmiddels al bijna een jaar een Synology DS112J met een Seagate Barracuda 3TB schijf erin. Deze gebruik ik voornamelijk om m'n series en films op te zetten, zonder er eigenlijk echt naar om te kijken. Ben er sinds kort wat meer mee bezig, en ben tot de conclusie gekomen dat het ding eigenlijk traag als stront is :D En dan doel ik voornamelijk op de up- en downloadsnelheden. Deze variëren op mijn pc van 5mb/s tot 18mb/s, waarbij de ondergrens vooral gehaald wordt als ik van de NAS naar mijn pc dingen kopieer en de bovengrens als ik van mijn pc naar mijn NAS kopieer.

Let wel, als ik via het DiskStation dingen wil kopiëren dan is de NAS beduidend langzamer dan als ik dit vanuit Windows doe.

Mijn netwerk is als volgt opgebouwd: vanuit het modem gaat er 1 lange kabel naar de bovenverdieping in een gigabit router, waaruit dan weer 4 kabels gaan naar 2 pc's, 1 printer en de NAS in kwestie. Ik dacht in eerste instantie dat de sloomheid kwam door het feit dat ik een 100mbps switch had, daarom heb ik vandaag een gigabit switch gekocht. Dit heeft echter weinig uitgehaald.

Wat ik verder nog heb geprobeerd is direct een bestand versturen van mijn pc naar mijn rMBP, dit gaat ook niet bijster snel, maar dat komt denk ik omdat mijn rMBP is aangesloten op de WiFi van het modem beneden.

Als ik echter een groot bestand van mijn pc direct naar de andere pc op het netwerk verstuur, dan gaat dit met 100mb/s, de snelheden die m.i. normaal zijn?

Ik heb zelf het idee dat het door de NAS komt, helemaal omdat de resource monitor bijna altijd op 70-90% staat, zelfs als ik niets doe :?

Afijn, heeft iemand nog tips wat ik verder nog kan proberen?

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ja: uitzoeken waarom die resource monitor continu op 70-90% staat.

Verder heb je het neem ik aan steeds over MegaByte per seconde (MB/s) en niet millibit per seconde (mb/s)?

[ Voor 4% gewijzigd door Orion84 op 08-05-2014 16:23 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Orion84 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 16:21:
Ja: uitzoeken waarom die resource monitor continu op 70-90% staat.

Verder heb je het neem ik aan steeds over MegaByte per seconde en niet millibit per seconde?
Ja, MegaByte inderdaad, excuses voor de verwarring :P

En ik had het wellicht iets minder krachtig moeten verwoorden, bijna altijd is enigszins overdreven. Laat ik het zo zeggen, de resource monitor springt regelmatig van 20% naar 80% naar 60% naar 40% naar 80% etc. Ik zal daar eens wat beter naar gaan kijken.

Momenteel bezig met een shutdown om de kabel eens goed te inspecteren, wellicht gaat het beter als ik een andere kabel probeer.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 22:13
Toevallig geen bitcoinminer draaien op je Syno?
Welke processen zorgen voor de 70-90% CPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.synology.com/en-global/products/spec/DS112j

Met welke file heb je test? Hoe groot was het?

Met kleine files, wat dus het vaakst voorkomt moet hij 30MB halen. Dit is uiteraard zonder andere packages en met een lage CPU/memory load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Quakie schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 16:28:
http://www.synology.com/en-global/products/spec/DS112j

Met welke file heb je test? Hoe groot was het?

Met kleine files, wat dus het vaakst voorkomt moet hij 30MB halen. Dit is uiteraard zonder andere packages en met een lage CPU/memory load.
Ik test het met een map van 12gb (House of Cards s02).

Ik heb net alle overbodige packages verwijderd, en nu stabiliseert de CPU load mooi als ik niets doe.

Het heeft mijn snelheden echter nog geen windeieren gelegd, want ik kwam net niet boven de 15mb/s uit bij het kopiëren vanuit Windows naar m'n NAS.

En ik heb geen BitCoinMiners ofzo.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bouwt je snelheid op? Kan je testen met een grotere file? Dus 1 van 8 a 10Gig en dan kijken.

Je zou ook nog naar control panel, file services kunnen kijken. Ik weet niet welke versie windows en welke DSM versie je draait? Misschien dat je iets snelheid wint met SMB2 en large MTU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Quakie schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 17:05:
Bouwt je snelheid op? Kan je testen met een grotere file? Dus 1 van 8 a 10Gig en dan kijken.

Je zou ook nog naar control panel, file services kunnen kijken. Ik weet niet welke versie windows en welke DSM versie je draait? Misschien dat je iets snelheid wint met SMB2 en large MTU
Windows 7 en DSM versie 5.0-4482.

Heb SMB2 en large MTU aangezet.

Probeerde net een 15gb film te verplaatsen. De eerste seconde was veelbelovend, 80.2mb/s, maar dit zakte al heel snel in naar 50, 40 waarna hij bleef hangen rond de 25-30mb/s.

Al met al dus al wel vooruitgang, maar nog niet het resultaat waar ik op hoopte.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:50

DukeBox

loves wheat smoothies

Heb je dan ook een grotere MTU op je pc ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

DukeBox schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 17:49:
Heb je dan ook een grotere MTU op je pc ?
Nee, weet überhaupt niet zo goed wat dat inhoudt :P Ik had 't op m'n NAS aangevinkt. Net ook even gedaan bij m'n ethernet controller (onder Jumbo Frames?) 9k MTU. Maar daardoor zakte de snelheid weer keihard in.

Ik ben nu een hele zooi series aan het overzetten van m'n pc naar m'n NAS, het gaat hier om ongeveer 210gb. Dit gaat met 37,4mb/s.

Nouja, het is beter dan 12mb/s denk ik dan maar..

[ Voor 20% gewijzigd door London op 08-05-2014 19:46 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkwin
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-08-2024
Ik heb een vraag aangaande OpenVPN en Synology op iOS.

Ik krijg een foutmelding, zie hieronder mijn log. Iemand een idee?

*knip, zo doen we dat niet op GoT*

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2014 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ipv je hele log hier neerdumpen zou ik gewoon de eerste error in Google gooien en kijken wat daar uit komt ;)

[google=CORE_ERROR PolarSSL: ca certificate is undefined [ERR]]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Laatst online: 16-09 11:24
Afgelopen woensdagavond heb ik mijn DS412+ bijgewerkt naar DSM versie 5.0-4482. Sindsdien is de NAS constant bezig met het verzenden van data naar het internet. Ik heb een ADSL lijntje van 20Mb down en 1 Mb up, de upload wordt volledig dichtgetrokken.

Mijn kids klagen dat ze geen spelletjes meer kunnen doen, het bekijken van filmpjes gaat moeilijk, ik beheer via CMS ook een 2e Nas die bij mijn broer staat, daarvan krijg ik constant mailtjes dat deze geen verbinding kan maken met mijn NAS...

Nou heb ik de NAS al 3 keer gereboot en ook een keer helemaal uitgezet en weer aangezet. Dit heeft niet geholpen. Ook heb ik alle geinstalleerde packages uitgezet maar dat veranderde ook niks. Verder heb ik de medialibrary gechecked of deze aan het indexen was maar dat is ook niet zo.

Wat kan er aan de hand zijn en hoe kan ik dit het beste troubleshooten?

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/25g9q1g.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:17
Er is iets met die release.
Ik heb een constant HD activiteit en een hoog CPU door cloud station.
Dit had ik voor de update geinstalleerd om dit eens te testen dus ik heb het weer verwijderd en het probleem was weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkwin
BtM909 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 21:51:
Ipv je hele log hier neerdumpen zou ik gewoon de eerste error in Google gooien en kijken wat daar uit komt ;)

[google=CORE_ERROR PolarSSL: ca certificate is undefined [ERR]]
Had ik gedaan, maar dan kom ik uit op een andere error. Althans dat dacht ik..

Nu doet ie het op mijn werk wel, maar ik krijg een andere error:
Server poll timeout, trying next remote entry...

Any thoughts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:13

Eboman

Ondertitel

Weet niet of deze beschikbaar is op DMS 5 maar, je kan kijken naar http://www.debianhelp.co.uk/darkstat.htm zit in synocommunity
renem schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 07:47:
Afgelopen woensdagavond heb ik mijn DS412+ bijgewerkt naar DSM versie 5.0-4482. Sindsdien is de NAS constant bezig met het verzenden van data naar het internet. Ik heb een ADSL lijntje van 20Mb down en 1 Mb up, de upload wordt volledig dichtgetrokken.

Mijn kids klagen dat ze geen spelletjes meer kunnen doen, het bekijken van filmpjes gaat moeilijk, ik beheer via CMS ook een 2e Nas die bij mijn broer staat, daarvan krijg ik constant mailtjes dat deze geen verbinding kan maken met mijn NAS...

Nou heb ik de NAS al 3 keer gereboot en ook een keer helemaal uitgezet en weer aangezet. Dit heeft niet geholpen. Ook heb ik alle geinstalleerde packages uitgezet maar dat veranderde ook niks. Verder heb ik de medialibrary gechecked of deze aan het indexen was maar dat is ook niet zo.

Wat kan er aan de hand zijn en hoe kan ik dit het beste troubleshooten?

[afbeelding]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
Eboman schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 09:13:
Weet niet of deze beschikbaar is op DMS 5 maar, je kan kijken naar http://www.debianhelp.co.uk/darkstat.htm zit in synocommunity

[...]
Ik zal er eens naar kijken, al heb ik ondertussen een nog groter probleem gecreeerd. Omdat ik wilde dat de NAS stopt met mijn lijn dichttrekken heb ik onder "Traffic Control" al het verkeer op max 1KB/s gezet (dom dom dom) en nu kan ik helemaal niet meer op de NAS :-( .

Weet iemand of het mogelijk is om met Putty iets te kunnen herstellen? De enige oplossing die ik gevonden heb is deze:
http://forum.synology.com...gs_of_the_Synology_system
Dat wil nu even niet omdat ik op mijn werk zit...

[EDIT] Solved. Dankzij het thuisfront en het 2e netwerkpoortje op de 412+ heb ik dat kunnen herstellen...

[ Voor 6% gewijzigd door renem op 09-05-2014 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Las Vegas schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 18:01:
Net ook even gedaan bij m'n ethernet controller (onder Jumbo Frames?) 9k MTU. Maar daardoor zakte de snelheid weer keihard in.
Uiteraard moet je switch dat ook ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 15:20
renem schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 12:31:
[...]

Ik zal er eens naar kijken, al heb ik ondertussen een nog groter probleem gecreeerd. Omdat ik wilde dat de NAS stopt met mijn lijn dichttrekken heb ik onder "Traffic Control" al het verkeer op max 1KB/s gezet (dom dom dom) en nu kan ik helemaal niet meer op de NAS :-( .

Weet iemand of het mogelijk is om met Putty iets te kunnen herstellen? De enige oplossing die ik gevonden heb is deze:
http://forum.synology.com...gs_of_the_Synology_system
Dat wil nu even niet omdat ik op mijn werk zit...

[EDIT] Solved. Dankzij het thuisfront en het 2e netwerkpoortje op de 412+ heb ik dat kunnen herstellen...
Zet al je applicaties die je hebt draaien eens op stop en kijk of het nog steeds zo is. Als niet: zet ze 1 voor 1 weer aan en je hebt het probleem zo gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchgrover
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 14:20
Onverwacht diskspace bijna vol.

Ik maak dagelijks een remote backup van mijn hoofd synology (ds214play) naar een remote synology (ds209+II). Ik gebruik hiervoor het time backup package en heb ongeveer 300GB aan belangrijke data waarvan een backup gemaakt wordt. De data veranderd niet veel, af en toe een paar foto's erbij en af en toe een paar documentjes aangepast. De backup job draait iedere nacht en duurt meestal maar enkele minuten.
Nu krijg ineens de melding dat de diskruimte bijna vol is op de remote server (1,5 GB).

Timebackup maakt volgens alleen een backup van de gewijzigde bestanden. Per backupsessie wordt een nieuwe directory (snapshot) aangemaakt waarin alle ongewijzigde bestanden met hardlinks zijn weergegeven. In totaal heb ik nu ongeveer 50 backups staan, ongeveer 30 dagelijkse snapshots, enkele wekelijkse en de rest maandelijkse snapshots
Omdat er maar weinig wijzigingen zijn in de te backuppen data verwacht ik eigenlijk niet dat de totale backupset veel groter wordt dan de oorsponkelijke 300 GB.
Ik maak een vergelijkbare backup naar een locale USB harddisk en daar heeft dezelfde backupset een totale grootte van 400 GB, dat is een grootte die ik ongeveer snap, 300 GB basis data + 100 GB aan incidentele wijzigingen.

Ik heb moeite om te achterhalen wat er fout gaat bij de remote backup. In de log van Time backup kan ik niet zo snel terugvinden welke bestanden daadwerkelijk gebackupped worden van elke snapshot en als ik in de backup directory op de remote server kijk zie ik bij iedere snapshot ongeveer 300 GB aan files staan (inclusief de hardlinks) maar weet niet welke bestanden gewijzigd zijn.

Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken, hoe ik er achter kom welke bestanden per snapshot gewijzigd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
Bartske schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 13:42:
[...]

Zet al je applicaties die je hebt draaien eens op stop en kijk of het nog steeds zo is. Als niet: zet ze 1 voor 1 weer aan en je hebt het probleem zo gevonden.
Ik heb het opgelost en het had helemaal niks met de NAS te maken |:(

De afgelopen weken had ik mijn muziek geupload naar Google Play Music, en om mijn internetlijn te sparen deed ik dat altijd in de nachtellijke uren. Deze was vorige week klaar met uploaden, maar de client, die ik op mijn computer had geinstalleerd, gaf nog wel aan dat deze een paar duizend tracks niet kon vinden. Dat vond ik vreemd want deze staan gewoon op mijn NAS.

Wat er nou waarschijnlijk gebeurd is, is dat de NAS werd gereboot (na de DSM update) en dat die Google Play Music client toen ineens een aantal van die tracks wel weer vond en is daar direct na de reboot weer mee beginnen te uploaden... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Renem,

zou je zo vrij willen zijn om te zeggen waarom je google play music gebruikt?

Ik ga er even vanuit dat je de gratis versie gebruikt. Dan kan je tot 20.000 muziek items uploaden naar Google om die vervolgens overal te luisteren, precies wat je NAS met Audio Station/DS Audio app ook doet.

Ik zal vast iets missen vandaar mijn vraag.

[ Voor 7% gewijzigd door Quakie op 09-05-2014 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
Quakie schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 15:23:
Renem,

zou je zo vrij willen zijn om te zeggen waarom je google play music gebruikt?

Ik ga er even vanuit dat je de gratis versie gebruikt. Dan kan je tot 20.000 muziek items uploaden naar Google om die vervolgens overal te luisteren, precies wat je NAS met Audio Station/DS Audio app ook doet.

Ik zal vast iets missen vandaar mijn vraag.
I know, en ik gebruik Audio Station ook naar volle tevredenheid. Maar, muzieknerd dat ik ben, ik wil gewoon alles uitproberen. Net als andere diensten zoals Spotify. Alhoewel ik ze nauwelijks gebruik.

Het grootste voordeel (en dat is tevens de voornaamste reden dat ik de nummers naar Google aan het uploaden ben) is dat je ze ook weer kunt downloaden van Google. Dus fungeert Google nu als een soort backup, mocht mijn NAS het ooit begeven. Jammer is wel dat Flac nummers geconverteerd worden naar 320kbps mp3's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FZ6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:06

FZ6

Even een noob vraagje...ik kon het namelijk niet (zo snel) vinden.

Ik wil morgen een DS214play aanschaffen.
Nu heb ik me een beetje verdiept en loop tegen het "DTS probleem" aan.
Dit komt erop neer dat MKV's niet direct kunnen worden afgespeeld.

Maar...wat ik niet kan vinden:
Speelt de Play wel alles volledig af met tussenkomst van een mediaplayer (AC Ryan)?

Wellicht een voor jullie overbodige vraag, maar voordat ik de verkeerde aanschaf wil ik t toch maar ff checken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 23:58

Sa1

FZ6 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 22:21:

Speelt de Play wel alles volledig af met tussenkomst van een mediaplayer (AC Ryan)?

Wellicht een voor jullie overbodige vraag, maar voordat ik de verkeerde aanschaf wil ik t toch maar ff checken ;-)
hoe bedoel je dat? Je zal altijd iets van een apparaat moeten hebben die zorgt dat het op je tv komt. Of je moet een tv hebben die dlna kan, dan kun je direct vanaf je nas afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FZ6

FZ6

Sa1 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 22:26:
[...]

hoe bedoel je dat? Je zal altijd iets van een apparaat moeten hebben die zorgt dat het op je tv komt. Of je moet een tv hebben die dlna kan, dan kun je direct vanaf je nas afspelen.
Ik heb een Smart-TV die DLNA aan kan.
dus zou middels een netwerkkabel de tv en de NAS kunnen verbinden.
Maar dan doen MKV's het niet (?)

Dus mijn vraag is: werkt alles wel volledig zodra ik mijn ACRyan ertussen zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

De Play doet transcoding voor je. Als jij een Mediaplayer ertussen doet (check even of ACRyan een dts licentie heeft [of dts doorgeeft ;)]), dan maak je geen gebruik van de play (transcoding opties). Dan kan je net zo goed een 214 nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 15:05
FZ6 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 23:23:
[...]

Ik heb een Smart-TV die DLNA aan kan.
dus zou middels een netwerkkabel de tv en de NAS kunnen verbinden.
Maar dan doen MKV's het niet (?)

Dus mijn vraag is: werkt alles wel volledig zodra ik mijn ACRyan ertussen zet?
Dus je TV support geen MKV bestanden, net zoals een maat van me een Philips TV heeft welke NTFS aan kan en dus indirect files groter dan 4GB maar het verdomd af te spelen :?
Als je dus in jouw situatie een device tussen zet welke het wel aan kan dan werkt het.
Dus ja, zet je ACRyan (waarvan ik het advies zou willen geven deze te ditchen) ertussen en het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FZ6

FZ6

BtM909 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 23:52:
De Play doet transcoding voor je. Als jij een Mediaplayer ertussen doet (check even of ACRyan een dts licentie heeft [of dts doorgeeft ;)]), dan maak je geen gebruik van de play (transcoding opties). Dan kan je net zo goed een 214 nemen :)
Oke... dus dan kan ik inderdaad beter voor de 214 gaan.
Nog even een nachtje nadenken of dat 't geld me waard is

Thnx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

De 214+ is maar een paar euro duurder dan de play :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 14:47

mvds

Totally awesome!

FZ6 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 22:21:

Ik vind dat echt een gemiste kans, de specs klonken zo mooi, en dan laten ze een vaak gebruikte codec eruit.... BluRay films hebben steeds vaker DTS geluid, en daar kan de play dus niks mee. Zo jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraag,
Ik heb een DS214play. Hoe kan ik iemand vanaf zijn computer het makkelijkst toegang tot een gedeelde map op mijn nas laten inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 12:28:
Hoe kan ik iemand vanaf zijn computer het makkelijkst toegang tot een gedeelde map op mijn nas laten inloggen.
Dit is wel heel erg RTFM.. en daarnaast zal je toch wel meer info moeten geven..

..er vanuitgaande dat deze persoon niet in jouw LAN zit en een windows pc gebruikt heb je meerdere opties waaronder (van makkelijk tot iets meer instelwerk):
- DS FileStation
- WebDAV
- CIFS/SMB via VPN
- DS CloudStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 12:42:
[...]

Dit is wel heel erg RTFM.. en daarnaast zal je toch wel meer info moeten geven..

..er vanuitgaande dat deze persoon niet in jouw LAN zit en een windows pc gebruikt heb je meerdere opties waaronder (van makkelijk tot iets meer instelwerk):
- DS FileStation
- WebDAV
- CIFS/SMB via VPN
- DS CloudStation
bedankt voor je snelle reactie.
Deze persoon zit niet in mijn netwerk en werkt met een windows pc.
Hoe kan hij dan het makkelijkst vanaf zijn computer toegang tot mijn nas krijgen ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2014 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

*knip, lief doen*

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2014 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mvds schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 09:45:
[...]

Ik vind dat echt een gemiste kans, de specs klonken zo mooi, en dan laten ze een vaak gebruikte codec eruit.... BluRay films hebben steeds vaker DTS geluid, en daar kan de play dus niks mee. Zo jammer...
Snap ik niet. Wil je DTS optimaal beluisteren zal je toch echt met een mediaplayer de boel optisch of coxiaal aan een daarvoor geschikte 5.1 versterker aan moeten sluiten. Pas dan komt DTS tot zijn recht. Koop gewoon een 214 of 414 met een WD Live en geschikte versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:25:
Ik heb een probleem met Surveillance Station. Pagina laadt gewoon maar zodra ik naar Live Weergave. Tijdlijn of Beheer ga blijft de pagina op Bezig met Laden staan. Heeft altijd goed gedaan.

Heb Nas en Package al opnieuw gestart maar geen oplossing. Iemand een idee?
Iemand? Krijg het niet opgelost! Grrrrrrrr!!!! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 16:08:
[...]

Iemand? Krijg het niet opgelost! Grrrrrrrr!!!! :X
Windows of OS X?

Recentelijk is de Surveillance Package geupgrade en dien je een plugin te accepteren/laden voor Surveillance station. Wellicht staat je browser een en ander te blocken. Bij mij op OS X mavericks draait het eindelijk. Dat gedoe met de java plugin is gelukkig voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkwin
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/042ccb5921e19b703cf573c3ad5bc570.png

Heeft iemand een idee waarom de OpenVPN niet wil activeren?
De poort 1194 staat open op mijn DS en router (airport)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bum
  • Laatst online: 20-04 20:33

bum

Folkwin schreef op zondag 11 mei 2014 @ 09:17:
[afbeelding]

Heeft iemand een idee waarom de OpenVPN niet wil activeren?
De poort 1194 staat open op mijn DS en router (airport)
Dude... ik wil best meedenken: maar ik ben niet helderziend ;)
Misschien handig als je iets meer informatie geeft?
Bijv. wat voor client gebruik je, wat activeert er niet, hoe heb je server en client geconfigureerd, zijn je je certificaten en keys goed geinstalleerd op de client? Wat heb je zelf al getest en geprobeerd? Probeer je van binnen of buiten je netwerk te verbinden? Probeer bijv. eerst eens te testen door een VPN-verbinding te maken binnen je netwerk, probeer een andere OpenVPN client, zie je iets bijzonders in de logs van server of client?

HP Zbook G8 | Synology DS1511+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkwin
Dit screenshot is vanuit de DS112+, OpenVPN wordt niet geactiveerd op de DS.
Het is de officiële VPN server package van Synology. Ik heb hem al meerdere malen in- en uitgeschakeld.

Mijn client geeft de volgende foutmelding: Server poll timeout, trying next remote entry...

Ik gebruik op de iPhone de OpenVPN app.

Een tab verder, waar OpenVPN ingeschakeld wordt staat het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/8b378b253a97c8d13aaed524eb6b1a63.png
Alleen kan ik het configuratie bestand niet vinden.. in het geëxporteerde bestand staat niet veel, en kan ook niet aangepast worden.

[ Voor 31% gewijzigd door Folkwin op 11-05-2014 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 12:46:
[...]

bedankt voor je snelle reactie.
Deze persoon zit niet in mijn netwerk en werkt met een windows pc.
Hoe kan hij dan het makkelijkst vanaf zijn computer toegang tot mijn nas krijgen ?
Zijn wel inderdaad zeer basic vragen. Dus ook een zeer basic antwoord.

Een account voor hem maken op de NAS, en de mappen met hem delen die je wil delen.
Hij kan je NAS dan benaderen vanaf zijn pc met: jouwexterneipadres:5000.

Nogmaals, het is vrij basic, en het is misschien wel handig om de handleiding ook eens te raadplegen. [pag 44]

Hier kan je m vinden in het Nederlands gebaseerd op DSM 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkwin
Folkwin schreef op zondag 11 mei 2014 @ 10:33:
Dit screenshot is vanuit de DS112+, OpenVPN wordt niet geactiveerd op de DS.
Het is de officiële VPN server package van Synology. Ik heb hem al meerdere malen in- en uitgeschakeld.

Mijn client geeft de volgende foutmelding: Server poll timeout, trying next remote entry...

Ik gebruik op de iPhone de OpenVPN app.

Een tab verder, waar OpenVPN ingeschakeld wordt staat het volgende:
[afbeelding]
Alleen kan ik het configuratie bestand niet vinden.. in het geëxporteerde bestand staat niet veel, en kan ook niet aangepast worden.
Oplossing gevonden:
We've acknowledged the issue. The root cause is due to QuickConnect occupies port 1194 that pertains to OpenVPN. For a workaround, please disable QuickConnect first, then create OpenVPN connection then resume the QuickConnect Service. We apologies for your inconvenience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:40
Sinds gisteren heb ik een DS214+ met daarin twee WD red 3GB schijven. Raid1. Het is mijn eerste NAS en ik moet zeggen het ziet er zeer fraai uit, ook DS5.0 ziet er bijzonder compleet uit.

Nu heb ik wat vragen over de snelheid, zoals zoveel mensen I know, maar ik heb het idee dat er iets niet helemaal lekker gaat... Eerst maar eens horen of jullie denken dat het klopt.

De situatie;

UPC 120 mbit in bridge mode via gigabit op nieuwe TP-link Archer C7
Vanuit de Archer 4 gigabit aansluitingen cat5(e)

1 - HTPC
2 - DS214+
3 - Iomega home network drive 1TB
4 - Gigabit switch met diversen

Nu ben ik langzaam mijn iomega aan het overhevelen naar de NAS. Dat gaat echter met slechts 15-20 MB/s. In eerste instantie dacht ik klopt, want iomega drive is 100mbit. Maar dit blijkt toch niet zo te zijn.

Hierna maar even geprobeerd met mijn htpc maar krijg ongeveer hetzelfde resultaat.

Manier van overhevelen;

- Maak op de nas een gedeelde map.
- Maak een externe netwerk koppeling op de nas naar een share op de htpc
- Selecteer grote bestanden op htpc, kopieren, plakken overschrijven op de nas.

Wat denken jullie? Is dit een te verwachten snelheid of..?

(firmware van de archer c7 is meest recent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:26
JimmyNL schreef op zondag 11 mei 2014 @ 15:58:
Sinds gisteren heb ik een DS214+
Gefeliciteerd, wellicht moet je even geduld hebben tot je RAID 1 volume helemaal is aangemaakt. Je kunt dit controleren bij Disk Management.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Dank, maar die raid set is inderdaad al compleet. Ik ben pas begonnen nadat de volledige synchronisatie afgerond was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JimmyNL schreef op zondag 11 mei 2014 @ 15:58:
Manier van overhevelen;

- Maak op de nas een gedeelde map.
- Maak een externe netwerk koppeling op de nas naar een share op de htpc
- Selecteer grote bestanden op htpc, kopieren, plakken overschrijven op de nas.
Ik snap niet helemaal wat je doet.
Ik heb het idee dat je de boel nu indirect aan het overzetten bent, en dat dat de langzame snelheid verklaart.

Als je data vanaf de iomega via de htpc naar je syno stuurt vertraagt dat alles flink.
Daarnaast kan jouw syno wel snel zijn, als de iomega niet sneller gaat heb je daar ook een probleem.
Dus doe het rechtstreeks (van iomega naar je syno), met een snel protocol (nfs desnoods smb/cifs) en zet de data over via dsm op de syno.

[ Voor 37% gewijzigd door job op 11-05-2014 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Ik heb het een beetje onduidelijk opgeschreven idd. De laatste test was direct van htpc naar syno en de eerste test was van iomega direct naar syno. Wat ik ook een beetje vaag vind is dat je een externe map alleen kun mappen IN een bestaande gedeelde map op de syno.. Dat klinkt een beetje gek. Ik wil dus vanuit dsm dus gewoon een bron aanspreken en vanuit daar data binnenslurpen. Hoe zit dat precies met nfs? Ik vind daar nergens een goede uitleg in de dsm help over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JimmyNL schreef op zondag 11 mei 2014 @ 20:39:
Ik heb het een beetje onduidelijk opgeschreven idd. De laatste test was direct van htpc naar syno en de eerste test was van iomega direct naar syno. Wat ik ook een beetje vaag vind is dat je een externe map alleen kun mappen IN een bestaande gedeelde map op de syno.. Dat klinkt een beetje gek. Ik wil dus vanuit dsm dus gewoon een bron aanspreken en vanuit daar data binnenslurpen. Hoe zit dat precies met nfs? Ik vind daar nergens een goede uitleg in de dsm help over..
Je moet inderdaad in dsm een share mounten aan een bestaande map. Daar is niets geks aan.
Als je het op de volgende wijze hebt gedaan doe je het goed: http://www.synology.com/en-global/support/tutorials/475#t2

nfs zou wat sneller kunnen zijn, maar volgens mij heeft dsm geen nfs client, alleen een server. Als de iomega wel een nfs client heeft zou je dat kunnen proberen. Maar als ik jou was zou ik gewoon de handleiding van hierboven pakken. cifs is iets langzamer dan nfs, dus daarmee moet je een goed resultaat kunnen halen.

Als je dan nog niet de maximale snelheid haalt bedenk je goed dat je iomega ook de beperkende factor kan zijn. Dat er een gigabit poort op zit zegt niet zoveel.

[ Voor 10% gewijzigd door job op 11-05-2014 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tweetal vragen over Video Station;

Ten eerste, ik heb diverse DVD rips in VIDEO_TS folders. Het indexeren hiervan gaat helemaal mis. Hij geeft alle DVDs een verkeerde naam. Kan ik het indexen van een bepaalde collectie uitzetten? Zodat gewoon de naam van de folder er staat? Nu maakt hij er hele andere films van waaronder soms 18+ titels terwijl dit soms kinderfilms zijn. Nu moet ik als nog alles handmatig aanpassen. Als hij gewoon de foldernaam weergeeft vind ik het prima.

Daarnaast ben ik wat aan het stoeien met Airplay naar AppleTV en/of streamen direct naar mijn TV via de DS214Play. (Met de DS Video app op de iPad/iPhone) Op zich werkt dit prima, maar hoe kan ik in de menu's van de DVD rips navigeren? Dit zijn wederom VIDEO_TS folders. Ik krijg netjes het DVD menu op mijn TV/AppleTV maar ik met geen mogelijkheid in het menu iets doen/starten.

Heeft iemand een oplossing voor deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou films op dvd omzetten naar iets als mkv (google: makemkv) of (omdat je een appletv hebt) mp4.
minder kans op fouten bij het indexeren, en dvdmenu's heb je niet meer dus geven ook geen problemen.

[ Voor 79% gewijzigd door job op 11-05-2014 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 17-09 13:50

4POX

Everybody is wired

Afbeeldingslocatie: http://files.rienkjanschurer.nl/zooi/140512%20synology%20geheugen.png

Hier staat sinds enkele dagen een DS214play zodat ik wat meer kan leren over Synology.

Wat houdt het reserved memory in. Het is best een blok die in beslag wordt genomen.

Op de terminal geeft free als meminfo aan dat de Synology ongeveer 700MB werkgeheugen heeft. Het apparaat wordt verkocht met 1GB geheugen.

Bij andere Synology's waar ik mee heb gewerkt heb ik dit nooit eerder gezien.

dus:

1. De NAS heeft stuk geheugen en hij toont het zo aan de gebruiker?
2. De Atom SOC heeft een videochip die een hoeveelheid geheugen nodig heeft (Maar er zit geen video uitgang op de kaart?
3. Reserved is een afgeschermd stuk geheugen waaruit het systeem draait?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bum
  • Laatst online: 20-04 20:33

bum

Folkwin schreef op zondag 11 mei 2014 @ 15:16:
[...]

Oplossing gevonden:

[...]
Beetje slordig van Synology, mooi dat het opgelost is.

Het geëxporteerde bestand is voor de client.
Het config bestand voor de server kan je vinden in: /var/packages/VPNCenter/etc/openvpn/openvpn.conf

HP Zbook G8 | Synology DS1511+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
4POX schreef op maandag 12 mei 2014 @ 00:27:
[afbeelding]

Hier staat sinds enkele dagen een DS214play zodat ik wat meer kan leren over Synology.

Wat houdt het reserved memory in. Het is best een blok die in beslag wordt genomen.

Op de terminal geeft free als meminfo aan dat de Synology ongeveer 700MB werkgeheugen heeft. Het apparaat wordt verkocht met 1GB geheugen.

dus:

2. De Atom SOC heeft een videochip die een hoeveelheid geheugen nodig heeft (Maar er zit geen video uitgang op de kaart?
Op mijn 210j heb ik ook een grijs blok, hier is het echter maar 12 MB groot. Gelukkig geen 300MB want hij heeft maar 128MB werkgeheugen in totaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Bartske schreef op maandag 12 mei 2014 @ 09:56:
[...]

Op mijn 210j heb ik ook een grijs blok, hier is het echter maar 12 MB groot. Gelukkig geen 300MB want hij heeft maar 128MB werkgeheugen in totaal :P
Gisteren wat meer onderzoek gedaan.

Met dmesg kun je zien dat het apparaat bij het booten dus 700 MB geheugen pakt.

Met lspci -v zie je enkele apparaten die flink wat geheugen pakt. Nu zie ik dat anderen Intel CE processors ook geheugen reserveren. Waarschijnlijk is het voor de FPU video reken unit? Ik blijf even doorzoeken.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 14:49

rally

Deyterra Consultancy

Mijn Synology heeft 4GB geheugen en daarbij is de buffer en cache "redelijk" groot (respectievelijk 689MB en 2.4GB). Nog steeds 253MB "over", maar ik ben wel benieuwd wat die buffer en cache nu precies zijn?

De utilization laat nl. maar 13% zien (oftwel 520MB).

Afbeeldingslocatie: http://pictures.wachtel.nl/pictures/synologymemory01_tn.jpg

In de details kan ik ook niet zoveel zien.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
rally schreef op maandag 12 mei 2014 @ 10:34:
Mijn Synology heeft 4GB geheugen en daarbij is de buffer en cache "redelijk" groot (respectievelijk 689MB en 2.4GB). Nog steeds 253MB "over", maar ik ben wel benieuwd wat die buffer en cache nu precies zijn?

De utilization laat nl. maar 13% zien (oftwel 520MB).

[afbeelding]

In de details kan ik ook niet zoveel zien.
Buffer:

http://www.webopedia.com/TERM/B/buffer.html

Cache:

http://www.webopedia.com/TERM/C/cache.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 14:47

mvds

Totally awesome!

[afbeelding]

dus:

Vreemd zeg, best veel inderdaad. Op mijn DS413 (die heeft 1GB) is er maar 13,5MB (zegge dertien en een half megabyte) gereserveerd. Scheelt wel effe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 14:49

rally

Deyterra Consultancy

Thanks Bartske,

Wat een buffer en cache is wist ik wel (maar dat kon jij weer niet weten ;) ), maar waarom de Synology er zoveel van gebruikt. Dus voor welke processen.

Er is ruimte voor, dus geen man overboord, maar ik ben wel benieuwd waarom 15% van het geheugen gebruikt word als buffer en maar liefst 60% als cache...

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

[afbeelding]

dus:

Wordt dat misschien gereserveerd omdat de play ook aan transcoding doet? En dat voorkomt dat je geen films kan afspelen, omdat je te weinig geheugen hebt?

(ik roep maar even wat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Memory management is helemaal veranderd onder DSM5.

Memory compression
Nog een agressiever manier van bufferen en cachen. DSM houdt bij wat je het vaakst gebruikt en zet dit alvast in zijn cache / buffers. Zodra het werkelijk nodig is schoont ie het op.

je kunt het alleen maar toe juichen lijkt me. Zoals voorbeeld hierboven. Er is "maar" 256 MB geheugen wat totaal nutteloos is. Rest wordt actief (in)direct ingezet. Volgens mij had het plaatje ongeveer onder DSM4.3 meer eruit gezien als: 700MB used, rest free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Quakie schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:19:
Memory management is helemaal veranderd onder DSM5.

Memory compression
Nog een agressiever manier van bufferen en cachen. DSM houdt bij wat je het vaakst gebruikt en zet dit alvast in zijn cache / buffers. Zodra het werkelijk nodig is schoont ie het op.

je kunt het alleen maar toe juichen lijkt me. Zoals voorbeeld hierboven. Er is "maar" 256 MB geheugen wat totaal nutteloos is. Rest wordt actief (in)direct ingezet. Volgens mij had het plaatje ongeveer onder DSM4.3 meer eruit gezien als: 700MB used, rest free
Een beetje zoals android ook werkt toch? Zoveel mogelijk cachen, en je apps starten sneller op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Denk dat het dieper zit.

Als je met LSPCI kijkt heb je een stukje hardware wat 256MB krijgt.

pci 8086:2e65 met de naam "CE Media Processor Expansion Bus Interface"

Als je googled op Intel CE processors zie je dat de CPU vol met extra techniek zit. Dus ik denk dat reserved echt dedicated is voor de extra power die mee is gebakken in deze Atom processor.

Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/products/xl/194056-13.jpg

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
  • Laatst online: 19-08 10:53
Hallo allemaal,

afgelopen weekend heb ik mijn DS214play geïnstalleerd.

De router heb ik ingesteld dat ik vanaf internet ook mijn NAS kan bereiken.
Tevens bezit ik een website, ik heb een subdomein aangemaakt, (nl. nas.website.nl) en via een DNS A record doorverwezen naar mijn statische WAN ip. Ook dit werkt naar behoren.

Nu wil ik graag dat ik bij mijn apps maar één server hoef op te geven, namelijk nas.website.nl en niet 192.168.0.100 als ik op mijn persoonlijke netwerk zit en aanpassen naar nas.website.nl als ik onderweg ben.

Als ik thuis zit en nas.website.nl invul moet hij 192.168.0.100 oproepen, en niet via internet.

Hoe (en waar) kan ik dat instellen of wat moet ik er voor doen om dat te realiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Ik zoek backupsoftware die via internet een pc kan backuppen naar een synology DS213j op een andere locatie, bij voorkeur naar een map met encryptie.
Daarnaast zijn er op de locatie zelf nog 2 laptops die ook gebackupt moeten worden op de synology.

Het moet allemaal volledig autonoom werken en bij voorkeur meerdere bestandsversies opslaan zonder dat voor elke backup alles wat ongewijzigd is dubbel wordt opgeslagen en geupload.

Het een en ander aan poorten staat al open en de nas benaderen via internet werkt allemaal al vlekkeloos (DSM, webdav e.d.) en beide locaties hebben glasvezel, dus genoeg snelheid.

Daarnaast moeten er eigenlijk ook een paar mappen van de nas worden gebackupt op die pc via internet (dus de andere richting op), maar dat mag evt met andere software als dat niet in 1 keer werkt.

Wat voor backupsoftware kan op deze manier overweg met een nas via internet of wat gebruiken jullie hiervoor en bevalt goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 15:52

elsinga

=8-)

LinkinTED schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:11:
Hallo allemaal,

Tevens bezit ik een website, ik heb een subdomein aangemaakt, (nl. nas.website.nl) en via een DNS A record doorverwezen naar mijn statische WAN ip. Ook dit werkt naar behoren.

Nu wil ik graag dat ik bij mijn apps maar één server hoef op te geven, namelijk nas.website.nl en niet 192.168.0.100 als ik op mijn persoonlijke netwerk zit en aanpassen naar nas.website.nl als ik onderweg ben.

Als ik thuis zit en nas.website.nl invul moet hij 192.168.0.100 oproepen, en niet via internet.

Hoe (en waar) kan ik dat instellen of wat moet ik er voor doen om dat te realiseren?
Handigste manier, denk ik:
- in je lokale HOSTS file map.website.nl laten verwijzen naar 192.168.0.100
- als je de computer ook vanaf een andere lokatie wil gebruiken een VPN verbinding opzetten, zodat je netwerktechnisch weer lokaal uitkomt

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Hallo allemaal,

Is het niet zo dat je router al automatisch weet dat het ip adres achter nas.website.nl het eigen adres is en de rest daardoor lokaal afhandelt?
Ik het het hetzelfde gedaan en bij mij werken de apps en het openen van DSM allemaal wel via nas.website.nl, of ik nu op de locatie van de nas ben of ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Doet hij het wel als je nas.website.nl invult? Dan ondersteunt je router local loopback en lijkt me dat gewoon prima werken. Zo doe ik het ook. Dan ga je niet het internet op, maar ga je wel via je router.
Anders is de beste oplossing om in de DNS-instellingen van je router een extra alias aan te maken met nas.website.nl. Maar niet alle routers ondersteunen dat in de webinterface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
elsinga schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:15:
Handigste manier, denk ik:
- in je lokale HOSTS file map.website.nl laten verwijzen naar 192.168.0.100
- als je de computer ook vanaf een andere lokatie wil gebruiken een VPN verbinding opzetten, zodat je netwerktechnisch weer lokaal uitkomt
Dat werkt denk ik niet voor mobiele apparaten, of wel?
-DG- schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:22:
Is het niet zo dat je router al automatisch weet dat het ip adres achter nas.website.nl het eigen adres is en de rest daardoor lokaal afhandelt?
Ik het het hetzelfde gedaan en bij mij werken de apps en het openen van DSM allemaal wel via nas.website.nl, of ik nu op de locatie van de nas ben of ergens anders.
kraats schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:24:
Doet hij het wel als je nas.website.nl invult? Dan ondersteunt je router local loopback en lijkt me dat gewoon prima werken. Zo doe ik het ook. Dan ga je niet het internet op, maar ga je wel via je router.
Anders is de beste oplossing om in de DNS-instellingen van je router een extra alias aan te maken met nas.website.nl. Maar niet alle routers ondersteunen dat in de webinterface
Dat weet ik niet, heb het vanaf mijn werk ingesteld, dat zou ik vanavond moeten proberen. Bedankt voor de tip.
Mocht mijn router het niet ondersteunen, krijg ik dan een foutmelding of laad hij dan de website via het internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

LinkinTED schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:30:
Mocht mijn router het niet ondersteunen, krijg ik dan een foutmelding of laad hij dan de website via het internet?
Dan krijg je een foutmelding. Als het wel werkt ben je dus zeker dat het goed werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:55

ChillPascal

In the end...

Ik kan de laatste tijd niet meer fast-forwarden met de DS Video-app op de iPad of iPhone. De film speelt gewoon normaal af, maar als ik 'm vooruitspoel loopt ie vast en gaat die terug naar de laatst bekeken seconden en gaat vervolgens ook niet verder.

Volgens mij heb ik er last van sinds de update naar DSM 5, maar dit kan ik niet met zekerheid zeggen.
Ik gebruik de DS413j met twee WD red's van 3TB each in raid 1.

Kan er verder zo niks over vinden op het internet. Heeft iemand voor mij de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
-DG- schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:13:
Ik zoek backupsoftware die via internet een pc kan backuppen naar een synology DS213j op een andere locatie, bij voorkeur naar een map met encryptie.
Daarnaast zijn er op de locatie zelf nog 2 laptops die ook gebackupt moeten worden op de synology.

Het moet allemaal volledig autonoom werken en bij voorkeur meerdere bestandsversies opslaan zonder dat voor elke backup alles wat ongewijzigd is dubbel wordt opgeslagen en geupload.

Het een en ander aan poorten staat al open en de nas benaderen via internet werkt allemaal al vlekkeloos (DSM, webdav e.d.) en beide locaties hebben glasvezel, dus genoeg snelheid.

Daarnaast moeten er eigenlijk ook een paar mappen van de nas worden gebackupt op die pc via internet (dus de andere richting op), maar dat mag evt met andere software als dat niet in 1 keer werkt.

Wat voor backupsoftware kan op deze manier overweg met een nas via internet of wat gebruiken jullie hiervoor en bevalt goed?
http://www.code42.com/crashplan/

En installeer headless op je NAS
http://pcloadletter.co.uk/2012/01/30/crashplan-syno-package/
En config via deze uitleg:
http://support.code42.com...iguring_A_Headless_Client

Neem een trial plan, na expiration gewoon free te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
kraats schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:38:
[...]
Dan krijg je een foutmelding. Als het wel werkt ben je dus zeker dat het goed werkt
Het werkt! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Ik heb vandaag nog flink wat kunnen testen. De conclusie is idd dat mijn iomega trager is en dus 15MB/sec haalt bij overhevelen naar mijn DS214+. Mijn HTPC gaat iets sneller met gemiddeld 22MB/sec. Maar is, en dan vooral de laatste, het toch niet een beetje traag allemaal? Alles op gigabit ethernet. Nette config, geen andere processen etc. Ik lees overal over dikke snelheden van +60MB/sec.. gaat er toch iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Dan moet je toch echt wat meer info geven zoals gebruikte hdd's toegepaste setup enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
De situatie;

De situatie;

UPC 120 mbit in bridge mode via gigabit op nieuwe TP-link Archer C7
Vanuit de Archer 4 gigabit aansluitingen cat5(e)

1 - HTPC
2 - DS214+
3 - Iomega home network drive 1TB
4 - Gigabit switch met diversen

Nu ben ik langzaam mijn iomega aan het overhevelen naar de NAS. Dat gaat echter met slechts 15-20 MB/s. In eerste instantie dacht ik klopt, want iomega drive is 100mbit. Maar dit blijkt toch niet zo te zijn en is gigabit.

Hierna maar even geprobeerd met mijn htpc, welke in alles loei snel is en uitsluitend een kale windows met xbmc bevat, maar krijg ongeveer hetzelfde resultaat.

Manier van overhevelen;

- Maak op de syno een gedeelde map.
- Maak een externe netwerk koppeling op de syno naar een share op de htpc (of iomega)
- Selecteer grote bestanden op htpc, kopieren, plakken overschrijven op de syno.

Wat denken jullie? Is dit een te verwachten snelheid of..?

(firmware van de archer c7 is meest recent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:06

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Hoe doe je dat kopieren en plakken? Volgens mij gaat het het snelst als je inderdaad een gedeelde map maakt op de synology, maar ook een map op de Iomega mapt/koppelt in file station. Dan kan je in file station die mappen/bestanden kopieren naar je synology. Op die manier hoeft het verkeer niet via de htpc, maar gaat het rechtstreeks van Iomega naar Synology.

Ik had ook een Iomega externe harde schijf en heb in eerste instantie via mijn Windows PC dingen overgezet, maar dat ging met vergelijkbare snelheden. Toen ik een map van de Iomega koppelde op de Synology ging dat met ongeveer 60Mb/s volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

JimmyNL schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 08:04:
Nu ben ik langzaam mijn iomega aan het overhevelen naar de NAS. Dat gaat echter met slechts 15-20 MB/s. In eerste instantie dacht ik klopt, want iomega drive is 100mbit. Maar dit blijkt toch niet zo te zijn en is gigabit.
Dat klopt opzich wel.. die nas haalt gewoon niet veel meer. ~250Mbit is zo'n beetje gebruikelijk op die modellen.
Hierna maar even geprobeerd met mijn htpc, welke in alles loei snel is en uitsluitend een kale windows met xbmc bevat, maar krijg ongeveer hetzelfde resultaat.
Ik mis nog de gebruikte protocollen smb/cifs/ftp/nfs/iscsi etc. en versies e.d. windows x ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheeks
  • Laatst online: 29-07 00:27
Vanochtend werd ik wakker omdat mijn DS414 aan het piepen was. Ik dacht eerst dat mijn schijven stuk waren maar dit blijkt niet het geval te zien. Het lijkt er namelijk op dat hij geen configuratie kan vast houden, de informatie op de schijven lijkt in orde maar om de zo veel tijd valt die terug naar het recovery scherm en wordt er gevraagd naar een firmware. Naar het restoren blijft die piepen en wordt er geen reden voor de piep gegeven, paar minuten later valt deze weer terug naar de recovery modus.

Ik heb de NAS voorloping uit gezet, ik werd een beetje gek van de piep.

Heeft iemand ervaring met een probleem zoals deze? Zit er een batterij op het moederbord of iets anders waardoor deze geen configuratie kan vasthouden? Of gewoon schijven eruit halen en RMA sturen?

[ Voor 0% gewijzigd door cheeks op 13-05-2014 11:12 . Reden: DS414 in plaats van DS412 ]

Pagina: 1 ... 82 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]