Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

cheeks schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 10:33:
Vanochtend werd ik wakker omdat mijn DS414 aan het piepen was. Ik dacht eerst dat mijn schijven stuk waren maar dit blijkt niet het geval te zien. Het lijkt er namelijk op dat hij geen configuratie kan vast houden, de informatie op de schijven lijkt in orde maar om de zo veel tijd valt die terug naar het recovery scherm en wordt er gevraagd naar een firmware. Naar het restoren blijft die piepen en wordt er geen reden voor de piep gegeven, paar minuten later valt deze weer terug naar de recovery modus.

Ik heb de NAS voorloping uit gezet, ik werd een beetje gek van de piep.

Heeft iemand ervaring met een probleem zoals deze? Zit er een batterij op het moederbord of iets anders waardoor deze geen configuratie kan vasthouden? Of gewoon schijven eruit halen en RMA sturen?
Ik zou er eens een support call aan wagen naar Synology,
https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:37
DukeBox schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 10:05:
[...]

Dat klopt opzich wel.. die nas haalt gewoon niet veel meer. ~250Mbit is zo'n beetje gebruikelijk op die modellen.

[...]
Ik heb een DS214 via een gigabit switch aangesloten op mijn HTPC (kabels en netwerkkaarten allemaal gigabit), en ik haal 80 MB/s of meer. Lijkt me niet dat een 214+ langzamer is dan een 214, dus ik verwacht toch dat er iets anders mis is.

Overigens, mijn manier van kopieren: ik benader de synology-share (//DISKSTATION/share) vanaf de Win7-HTPC (via CIFS) en dan een groot bestand daarheen kopieren, dus niet vanuit de synology een share op de HTPC benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 14:47

mvds

Totally awesome!

JimmyNL schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 08:04:
De situatie;

De situatie;

UPC 120 mbit in bridge mode via gigabit op nieuwe TP-link Archer C7
Vanuit de Archer 4 gigabit aansluitingen cat5(e)

1 - HTPC
2 - DS214+
3 - Iomega home network drive 1TB
4 - Gigabit switch met diversen

Nu ben ik langzaam mijn iomega aan het overhevelen naar de NAS. Dat gaat echter met slechts 15-20 MB/s. In eerste instantie dacht ik klopt, want iomega drive is 100mbit. Maar dit blijkt toch niet zo te zijn en is gigabit.

Hierna maar even geprobeerd met mijn htpc, welke in alles loei snel is en uitsluitend een kale windows met xbmc bevat, maar krijg ongeveer hetzelfde resultaat.

Manier van overhevelen;

- Maak op de syno een gedeelde map.
- Maak een externe netwerk koppeling op de syno naar een share op de htpc (of iomega)
- Selecteer grote bestanden op htpc, kopieren, plakken overschrijven op de syno.

Wat denken jullie? Is dit een te verwachten snelheid of..?

(firmware van de archer c7 is meest recent)
Heb je toevallig jumboframes aan staan? Als ik die aanzet stort mijn snelheid ook in van 90MB/sec naar beneden de 10MB/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:40
DukeBox schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 10:05:
[...]

Dat klopt opzich wel.. die nas haalt gewoon niet veel meer. ~250Mbit is zo'n beetje gebruikelijk op die modellen.

[...]

Ik mis nog de gebruikte protocollen smb/cifs/ftp/nfs/iscsi etc. en versies e.d. windows x ?
Voor de duidelijkheid de transfer gaat niet vanaf de iomega via de htpc naar de syno. De gigabyte router staat in het midden, ster opstelling.

De gebruikte protocollen is idd de vraag. Als ik een share op de htpc mount, dan kan ik niets kiezen. Wel staat er boven (dus geen keuze) dat het cifs is. Dit is ook zo als ik een share op de iomega mount trouwens. De HTPC draait op windows 7.

De truck van andersom zal ik ook eens proberen. Dus vanaf de htpc naar de syno. Wat mij wel opvalt in het status scherm van SMB dat er vaak ook upstream is. Soms tot wel 5MB/sec. Gek want ik haal enkel data binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:50

DukeBox

loves wheat smoothies

BoardCrusher schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:57:
Lijkt me niet dat een 214+ langzamer is dan een 214, dus ik verwacht toch dat er iets anders mis is.
:? Het gaat hier om een iomega nas.

[ Voor 21% gewijzigd door DukeBox op 13-05-2014 14:42 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Nee, ik heb een iomega home network drive welke ik overzet naar mijn ds214+. Daarnaast een hele dikke bulk op de htpc, welke ook naar de ds214+ moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
mvds schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 13:05:
[...]

Heb je toevallig jumboframes aan staan? Als ik die aanzet stort mijn snelheid ook in van 90MB/sec naar beneden de 10MB/sec.
Jumboframes? Daar hoor ik iets wat ik nog niet ergens anders heb gehoord / gelezen. Iets met olifantjes? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

JimmyNL schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 15:18:
[...]

Jumboframes? Daar hoor ik iets wat ik nog niet ergens anders heb gehoord / gelezen. Iets met olifantjes? _/-\o_
Ja precies, van die roze met tutu's en spitzen :P

Nah, is een instelling die je aan kan zetten, maar als er ergens in je netwerk een onderdeel het niet ondersteund dan is dat rampzalig voor de performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Iemand een idee waar de config/template files voor een (geschedulde) rsync backup staan ? Wil een file extentie excluden en aangezien de @eaDir al geexclude wordt moet er ergens wel iets bestaan lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 10:30
Ik heb besloten een Synology NAS aan te schaffen, maar twijfel nog tussen de ds213j en de ds214.

Mijn grootste zorg is dat ik vind dat de ds214 teveel geluid zou maken, omdat de ventilator altijd aan zou staan. Ik heb op dit moment helaas geen mogelijkheid om de NAS in een meterkast te plaatsen, maar hij komt wel in een min of meer afgesloten TV meubel te staan (met uiteraard voldoende ventilatie ruimte). In hoeverre zou het geluid van de ventilator op zijn laagste stand dan nog hoorbaar zijn?

Ik kan toch maar weinig vinden over de geluidsproductie van deze NAS, wat zou betekenen dat maar weinig mensen moeite hebben met de altijd draaiende ventilator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 19:09
Geen last van op mijn 214play.

Weet iemand hoe je Cloudsync (niet cloudstation) kunt beperken in snelheid? Ik gebruik Cloudsync om een aantal files naar Google Drive te syncen, maar zodra CS begint met uploaden is mijn internetverbinding onbruikbaar: op de een of andere manier slaagt Cloudsync erin om zo ongeveer 100% van mijn upload te gebruiken en zakt mijn download naar vrijwel 0. (SABNZB download dan met <10kb/s en browsen is vrijwel onmogelijk).

Cloudsync is niet te selecteren onder de bestaande apps als je bij verkeerbeheer in de DS een regel aan probeert te maken.

Welke poorten gebruikt Cloudsync?

Het is zowieso raar, want met Cloudstation (om maar iets te nemen dat upload) heb ik dit probleem niet (daarbij is Cloudstation wel te selecteren in de verkeerbeheerapp)

[ Voor 14% gewijzigd door Stefke op 13-05-2014 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick.berge
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 31-08 22:07
frennek schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 18:53:
Ik heb besloten een Synology NAS aan te schaffen, maar twijfel nog tussen de ds213j en de ds214.

Mijn grootste zorg is dat ik vind dat de ds214 teveel geluid zou maken, omdat de ventilator altijd aan zou staan. Ik heb op dit moment helaas geen mogelijkheid om de NAS in een meterkast te plaatsen, maar hij komt wel in een min of meer afgesloten TV meubel te staan (met uiteraard voldoende ventilatie ruimte). In hoeverre zou het geluid van de ventilator op zijn laagste stand dan nog hoorbaar zijn?

Ik kan toch maar weinig vinden over de geluidsproductie van deze NAS, wat zou betekenen dat maar weinig mensen moeite hebben met de altijd draaiende ventilator.
Ik heb zelf een DS414. Deze staat achter een houten paneel in een vrij grote ruimte en ik hoor bij absolute stilte de ventilator net. Ik moet dan wel echt heel ingespannen luisteren.

Veel meer hoor ik de hardeschijven (4x WD RED) als deze worden aangesproken (backups bijvoorbeeld).

Ik heb ook meerdere 2Bay nasjes van synology neergezet. Eigenlijk heb ik nooit veel geluid van zo'n apparaat horen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobV schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 18:33:
[...]

Windows of OS X?

Recentelijk is de Surveillance Package geupgrade en dien je een plugin te accepteren/laden voor Surveillance station. Wellicht staat je browser een en ander te blocken. Bij mij op OS X mavericks draait het eindelijk. Dat gedoe met de java plugin is gelukkig voorbij.
Opgelost! Kreeg een verzoek om mee te doen aan Beta Surveillance van Synology. Geinstalleerd, nieuwe plugin en gaan!!!!! En nog een gratis licentie erbij ook dus ga ook maar een tweede camera hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Het snelheidsprobleem is opgelost. Als ik de opdracht van een transfer maak vanaf de htpc dan haal ik een respectabele 115MB/sec ^^. Maakt niet uit welke kant het op gaat. Blijft bij mij wel de vraag waarom dit vanaf DSM nou niet wil lukken.

Een nieuwe probleem doet zich echter voor. Hoe verwijder ik een gedeelde map op de syno in DSM 5.0. Ik heb er één, welke naar een map op de htpc verwijst, en hier kan ik niets meer mee. Zodra ik hem aanklik dan duurt het een paar minuten en krijg ik uiteindelijk bewerking mislukt. Controleer uw netwerk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Gedeeld of extern gekoppeld ? I ngeval van het laatste, knopje unmount klikken.. kan je overigens prima terug vinden in de help functie.

[ Voor 72% gewijzigd door DukeBox op 13-05-2014 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Greyed out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Heb je wel rechten dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Daar twijfel ik op dit moment enorm aan... Gezien de opties. Ik heb alleen nooit iets veranderd sinds ik hem heb ingericht. Dus alles standaard onder het admin account aangemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:57
Ik kan zo snel niet terugvinden wat je met doen als de NAS niet meer reageert na een update van DSM 4.3 naar DSM 5.0. Mijn NAS reageert nu ook niet meer (deed via VPN update) en om informatie in te winnen voor morgenochtend als ik fysiek bij de NAS kan komen wilde ik hier nog even vragen wat je in zo'n geval moet doen buiten rebooten en met de Synolgy Assistant gaan zoeken in het ergste geval.

Ik neem aan dat ik nog gewoon bij de data kan als ik één zo'n schijf er uit haal? Zo niet, welke stappen moet ik doen om de data voor zover mogelijk is, niet te verliezen? De back-up is twee weken oud en het liefst wil ik de rest niet kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:16

kraats

Ik rol

Wat doet het niet meer? Alleen de VPN of meer? Dat VPN niet meer wertkt is logisch en komt doordat de package daarvoor geupdate moet worden

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:38
Ik ben op dit moment bezig om van een oude NAS data over te zetten naar de nieuwe NAS (414j).

In de 414j zitten 2 HDD's van 3TB (SHRaid) en in de oude NAS zitten 2 1TB HDD's (geen raid), wanneer ik de data van de oude NAS naar de 414j heb overgezet, en ik plug de HDD's in de DS414j kan ik dan nog instellen welke RAID modus ik wil? Want ik wil dat de twee oude HDD's niet in RAID gaan draaien en ik dus in totaal 5TB kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
kraats schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 22:40:
Wat doet het niet meer? Alleen de VPN of meer? Dat VPN niet meer wertkt is logisch en komt doordat de package daarvoor geupdate moet worden
VPN niet en de websites die ik normaal gesproken wel kan bereiken. Nu je het zegt, de thuis-NAS moest idd ook voorzien worden van een nieuwe VPN-server. Wie weet is er dus wel niets aan de hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BoardCrusher schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:57:
Overigens, mijn manier van kopieren: ik benader de synology-share (//DISKSTATION/share) vanaf de Win7-HTPC (via CIFS) en dan een groot bestand daarheen kopieren, dus niet vanuit de synology een share op de HTPC benaderen.
Die omschrijving vertelt mij toch echt dat je de boel vanaf je nas kopieert via de htpc, en alle data gaat dan vanaf je iomege via je htpc naar de syno. Dat maakt het een stuk trager.
En daarnaast speelt dus ook de max snelheid van je iomega mee.

Of bedoel je dat je aan het testen was en een bestand vanaf de htpc naar je syno stuurt (en dat je iomega in dit specifieke geval geen rol speel). Dan zou het gewoon op volle snelheid moeten kunnen (met jouw nas zo'n 100MB/sec).
Ohja, bedenk je ook goed dat je die 100MB/sec alleen zult halen met grote bestanden. Ga je een stel mp3's overzetten dan zal je beduidend lagere snelheden halen.

[ Voor 37% gewijzigd door job op 14-05-2014 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
rick.berge schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 19:32:
[...]

Ik heb zelf een DS414. Deze staat achter een houten paneel in een vrij grote ruimte en ik hoor bij absolute stilte de ventilator net. Ik moet dan wel echt heel ingespannen luisteren.

Veel meer hoor ik de hardeschijven (4x WD RED) als deze worden aangesproken (backups bijvoorbeeld).

Ik heb ook meerdere 2Bay nasjes van synology neergezet. Eigenlijk heb ik nooit veel geluid van zo'n apparaat horen komen.
Geluid van de hardeschijven zal niet het probleem zijn straks, want ik laat de NAS die vrij snel uitzetten zodat ik daar geen last van heb als ik thuis ben.

Opzich denk ik dat de ds213j ook wel voldoet op dit moment, maar de ds214 lijkt me wel veel meer toekomst vast. Ik zit er niet op te wachten dat over 3 jaar bij twee generaties DSM software verder de ds213j moeite gaat krijgen met bepaalde taken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
maarud schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 23:01:
[...]

VPN niet en de websites die ik normaal gesproken wel kan bereiken. Nu je het zegt, de thuis-NAS moest idd ook voorzien worden van een nieuwe VPN-server. Wie weet is er dus wel niets aan de hand :)
Hij doet het weer! Moest hem 2x rebooten en toen werkte gelukkig alles. Alleen SQLite doet vreemd, mijn database is niet meer bereikbaar. Na het enablen van de SQLite driver komt mijn webpagina wel half in beeld maar zijn bepaalde tabellen niet meer te vinden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Laatst online: 16-09 11:24
frennek schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 18:53:

Ik heb hier wel vaker gelezen over geluidsproblemen van de NAS. Ik heb nu zelf een goed jaar de DS412+ met daarin 3 WD Red 3TB schijven. De NAS staat op zolder naast mijn pc (ik zit er dus nog geen meter vanaf) en ik hoor de NAS absoluut niet.

Dat wil zeggen ik hoorDE de NAS niet, sinds vorige week heb ik een 4e WD Red 3TB aangeschaft en erbij geplaatst maar die maakt wel veel lawaai en daar baal ik best van. Blijkbaar ligt het er ook nog aan uit welke batch je de schijven krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Heeft iemand dit probleem ook? Als ik een nieuwe gebruiker aanmaak, dan heb je de optie om per applicatie toegang te geven. Vreemd genoeg zie ik alle geinstalleerde packages, behalve eentje, namelijk CouchPotato. Is dat een bekend probleem? En belangrijker nog, is het te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is normaal. Kan je ook niets aan veranderen.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 14-05-2014 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Hmm is wel vervelend, want dan kan ik dat account dus ook geen toegang geven tot CP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterk21
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-06-2020
Beste Tweakers,

Momenteel gebruik thuis een laptop voor al mijn downloaden/storage/HTPC.
Hiervan wil ik af en ben ik van plan (op advies van mede tweakers wouterk21 in "advies gezocht voor een "op-maat streaming media player"") een NAS + HTPC (bv Rasp Pi) aan te schaffen.

Nou is mij geadviseerd als je voor een NAS kiest, kies Synology.
Dus hopelijk is een van jullie zo vriendelijk om jij te adviseren bij het kiezen van een Synology :)

- Qua (opslag) ruimte heb ik niet veel ruimte nodig. Voor de belangrijke bestanden/foto's/werk etc heb ik momenteel slechts 8gb in de cloud. En voor de series/films zal ik aan een 500gb voldoende hebben. Dus met 1 HHD van 2TB verwacht ik voor nu en in de toekomst meer dan genoeg ruimte te hebben.
- Ik heb geen geen idee hoe krachtig een NAS moet zijn, om in combinatie met een HTPC te kunnen samenwerken. Dat is wellicht iets om in de gaten te houden?
- Aangezien ik graag met Plex wil experimenteren, moet de Synology het ondersteunen (http://www.synology.com/e...ackages/Plex_Media_Server)
- een stille NAS is natuurlijk gewaardeerd.

Alvast bedankt mede-tweakers,
en hoe dan ook bedankt voor deze prachtige website/community!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Alle Synologies zijn stil, in elk geval de thuismodellen :) Dus welke je ook kiest, je zit op dat vlak wel goed.

Je zegt Plex te willen, een belangrijke vraag die daarbij hoort is of je ook transcoding nodig denkt te hebben. Oftewel het, terwijl je de film aan het afspelen bent, van codec of formaat veranderen van de film. Voorbeeldje, je slaat alles op in 1080p maar je wilt graag het op een tablet gaan afspelen en je moet het daarvoor naar 720p terugschalen en dat laat je de NAS doen.

Als je antwoord op die vraag ja is, dan is er eigenlijk maar eentje die op dit moment geschikt is, en dat is de 412+. Is je antwoord nee, dan maakt het niet zoveel uit welke je kiest. Ik zou wel een 2-bay versie nemen, en dan 1 schijf erin zetten, dan kan je altijd nog uitbreiden, mocht je daar behoefte aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:23

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik ben aan het orienteren voor een NAS voor een MKB met 5 man. Data is 30 gig.

Nu vroeg ik me af of deze goed presteert met 5 gelijktijdige gebruikers.
pricewatch: Synology DiskStation DS214+

Of moet ik dan al naar zoiets gaan?
pricewatch: Synology DiskStation DS414

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 06:13
rally schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 15:52:
[...]

1. Ja. Ik heb er ook meerdere draaien met Plex.
2. Ja, maar dat gaat niet even soepel. Het is afhankelijk van de client of er wel/niet local transcoding gedaan word. Als de client het ondersteund dan hoeft de NAS het niet te doen.
Bij High-bitrate films heeft mijn DS1813+ (POD race in Star Wars) het al moeilijk. De DS213J trekt het dan niet.
Bij 1080p TV series gaat het wel redelijk soepel.
Hoe heb je plex werkend gekregen op de ds213j?
Snap dat ie niet genoeg rekenkracht heeft voor alles, maar wil het graag eens proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

kromme schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 13:27:
Ik ben aan het orienteren voor een NAS voor een MKB met 5 man. Data is 30 gig.
Welke disk configuratie (en welke disks), hoeveel IO's heb je nodig? 5 users die alleen wat office data opslaan/ophalen kan makkelijk maar continue je pst/access/file data syncen e.d. kan wel wat traag zijn op een 2 bay nas.
mvds schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 13:16:
Alle Synologies zijn stil, in elk geval de thuismodellen :) Dus welke je ook kiest, je zit op dat vlak wel goed.
De instap (table) MKB's ook hoor.. (uiteraard afhankelijk van het gekozen type HDD).

[ Voor 27% gewijzigd door DukeBox op 14-05-2014 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:59

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik zou mijn DS213j nou niet echt stil willen noemen. Maar zijn vooral de harddisks die het meeste lawaai maken. Maar het ligt aan je definitie van lawaai en de hoeveelheid omgevingsgeluid.

Maar je kan hem natuurlijk ook in de meterkast oid. zetten, nu de meeste modellen WOL ondersteunen kan je hem natuurlijk heel makkelijk op afstand aanzetten.

[ Voor 16% gewijzigd door Mr_gadget op 14-05-2014 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Mr_gadget schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 13:33:
[...]

Ik zou mijn DS213j nou niet echt stil willen noemen. Maar zijn vooral de harddisks die het meeste lawaai maken. Maar het ligt aan je definitie van lawaai en de hoeveelheid omgevingsgeluid.

Maar je kan hem natuurlijk ook in de meterkast oid. zetten, nu de meeste modellen WOL ondersteunen kan je hem natuurlijk heel makkelijk op afstand aanzetten.
Dus dan is de NAS zelf stil :) En dat was de vraag, toch? :) Ik kan een volledig passief gekoelde PC kopen, en vervolgens die volhangen met 10k rpm schijven waardoor je het idee hebt dat een Boeing aan het opstijgen is. Maar wil dat zeggen dat de kast herrie maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterk21

Je zegt Plex te willen, een belangrijke vraag die daarbij hoort is of je ook transcoding nodig denkt te hebben. Oftewel het, terwijl je de film aan het afspelen bent, van codec of formaat veranderen van de film. Voorbeeldje, je slaat alles op in 1080p maar je wilt graag het op een tablet gaan afspelen en je moet het daarvoor naar 720p terugschalen en dat laat je de NAS doen.

Als je antwoord op die vraag ja is, dan is er eigenlijk maar eentje die op dit moment geschikt is, en dat is de 412+. Is je antwoord nee, dan maakt het niet zoveel uit welke je kiest. Ik zou wel een 2-bay versie nemen, en dan 1 schijf erin zetten, dan kan je altijd nog uitbreiden, mocht je daar behoefte aan hebben.
Bedankt voor je reactie!

Aangezien transcoding me "forceert" tot enkel de (dure) 412+ zeg ik nee ;)
Voor die ene keer dat ik een film op me ipad wil afspelen ;)

Helaas staat er niet een tussen dit lijstje reviews: Tweakers Awards 2013/2014: de uitslag & ondersteunend van Plex (behalve de DS412+).

Aangezien ik geen technische kennis/eisen heb van NAS en het niet zoveel uit maakt,
welke zou jij aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:06

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Als 2-bay optie heb je dan toch de DS214Play? Die heeft ook een Atom processor. De DS412+ is gelijk een stuk duurder, en dat lijkt me zonde als je toch maar één of twee schijven hebt.

@wouterk21: de ruimte die je nodig hebt is ook afhankelijk van de kwaliteit die je wil gebruiken. 1080p mkv's vreten ruimte, dan is 2Tb zo vol. Ik heb op het moment 3Tb, waarvan 1,5Tb met video gevuld. Ik download alles dan wel als MP4 (relatief lage kwaliteit). 720p of 1080p is een stuk scherper. Ik vind MP4 op een 37" TV acceptabel, maar ik heb wel eens een 1080p film, en dan zie je het verschil wel.

[ Voor 20% gewijzigd door gwystyl op 14-05-2014 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterk21
gwystyl schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 13:46:
[...]

Als 2-bay optie heb je dan toch de DS214Play? Die heeft ook een Atom processor. De DS412+ is gelijk een stuk duurder, en dat lijkt me zonde als je toch maar één of twee schijven hebt.
Maar deze ds214play ondersteunt geen plex server (http://www.synology.com/e...ackages/Plex_Media_Server)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 20:06

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Hmm, volgens productreview: Synology DiskStation DS214play review door Alpha89 en daarin verwezen naar https://forums.plex.tv/in...server/page-2#entry566411 zou die wel ondersteund moeten zijn. Misschien moet je de spk downloaden vanaf de site van plex en handmatig installeren, misschien zit hij al standaard in package center..... ik hoop dat iemand met een DS214Play dat kan bevestigen.

edit: volgens het Plex forum werkt Plex wel op de DS214Play.

[ Voor 10% gewijzigd door gwystyl op 14-05-2014 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Check deze syno faq mensen

http://www.synology.com/nl-nl/support/faq/577

Alleen de DS214play is krachtig genoeg om 1080p te transcoden. Een grote groep isgoed genoeg voor 720p, en de derde groep is niet sterk genoeg voor transcoding.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
Als je toch plex wilt gebruiken in de gevallen dat je wilt transcoden, zou ik je laptop als plex server inzetten. Data wordt vanaf de NAS naar je laptop gestreamd, je laptop transcodeert het netjes en streamt het naar je media speler.

Ik heb dit thuis al eens geprobeerd met een oude USB 2.0 externe HD welke aangesloten zat op mijn router en dienst deed als 'NAS' oplossing. Streamen ging prima naar mijn smart TV via mijn laptop over een wifi verbinding. Bijkomend voordeel is dat je hiermee alles kan transcoderen, want de DS214play kan geen DTS geluidsbron transcoderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Laatst online: 16:23

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

DukeBox schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 13:30:
[...]

Welke disk configuratie (en welke disks), hoeveel IO's heb je nodig? 5 users die alleen wat office data opslaan/ophalen kan makkelijk maar continue je pst/access/file data syncen e.d. kan wel wat traag zijn op een 2 bay nas.

[...]

De instap (table) MKB's ook hoor.. (uiteraard afhankelijk van het gekozen type HDD).
Het gaat zich voornamelijk om office bestanden.
Ik dacht aan deze disks,
http://www.mobile-harddis...OjKqqu1q74CFckJwwodxYQASQ

Zie net dat deze 2,5 inch zijn... |:(

Deze dan

http://www.mobile-harddis...red-nas-hdd-wd10efrx.html

[ Voor 21% gewijzigd door kromme op 14-05-2014 14:35 ]

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

RobV schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 14:05:
Check deze syno faq mensen

http://www.synology.com/nl-nl/support/faq/577

Alleen de DS214play is krachtig genoeg om 1080p te transcoden. Een grote groep isgoed genoeg voor 720p, en de derde groep is niet sterk genoeg voor transcoding.
Dat advies is gebaseerd op de voorwaarde dat je wel hun eigen Videoserver moet gebruiken. Anders gebruik je de extra mogelijkheden van die CPU niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterk21
frennek schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 14:10:
Als je toch plex wilt gebruiken in de gevallen dat je wilt transcoden, zou ik je laptop als plex server inzetten. Data wordt vanaf de NAS naar je laptop gestreamd, je laptop transcodeert het netjes en streamt het naar je media speler.

Ik heb dit thuis al eens geprobeerd met een oude USB 2.0 externe HD welke aangesloten zat op mijn router en dienst deed als 'NAS' oplossing. Streamen ging prima naar mijn smart TV via mijn laptop over een wifi verbinding. Bijkomend voordeel is dat je hiermee alles kan transcoderen, want de DS214play kan geen DTS geluidsbron transcoderen.
Maar uhm, ik heb op mijn toekomstige NAS al plex server staan. Dan moet ik daarna plex server, voor het transcoderen, het ook op de laptop installeren. En dan de laptop laten communiceren met de media speler / tv. Lijkt me een beetje dubbel op?

Plex algemener vraag: het transcoderen gebeurt altijd door de plex server, niet de plex client. Correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:14
Bestaat MlDonkey nog voor de Synology?

Ik wil dit wel eens uitproberen omdat het het soulseek protocol zou ondersteunen.

Iemand mee bekend?

edit ; bllijkt toch nog werkbaar te zijn. Of in ieder geval aanwezig.
Maar werkt niet op DSM 5.

[ Voor 25% gewijzigd door maartend op 14-05-2014 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
wouterk21 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 15:14:
[...]

Maar uhm, ik heb op mijn toekomstige NAS al plex server staan. Dan moet ik daarna plex server, voor het transcoderen, het ook op de laptop installeren. En dan de laptop laten communiceren met de media speler / tv. Lijkt me een beetje dubbel op?

Plex algemener vraag: het transcoderen gebeurt altijd door de plex server, niet de plex client. Correct?
Transcoderen gebeurd zover ik weet op de server ja.

Ik heb alleen het idee dat het transcoderen op een NAS nog een beetje in de kinderschoenen staat en er dus nog geen oplossing bestaat die alles zonder problemen kan transcoderen. De DS214play is specifiek bedoeld om te transcoderen, maar door de missende DTS licentie kan zo 30% van de videobestanden niet af te spelen zijn.

Ik zou ook dolgraag alles op mijn NAS willen transcoderen dmv plex op mijn NAS, maar ik heb het idee dat het nog net niet helemaal vlekkeloos gaat met de huidige oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
mvds schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 14:38:
[...]

Dat advies is gebaseerd op de voorwaarde dat je wel hun eigen Videoserver moet gebruiken. Anders gebruik je de extra mogelijkheden van die CPU niet.
Dan heb ik het misschien verkeerd gelezen. Ik begreep uit dit verhaal, dat als je transcoding op de NAS doet (of dat nou door Plex of door Video Station gebeurd), je kunt opmaken dat een DS1513+ (zoals ik heb) niet krachtig genoeg is om 1080p te transcoden. En ja, als je natuurlijk een krachtige client gebruikt is dat niet van toepassing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterk21
Nou vind het transcoderen niet zo interessant. Alle series/films die ik download zijn in een format afspeelbaar voor een HTPC > TV. En ik neem aan dat een SMART TV deze video bestandsformaten ook ondersteunt ;)

Dus wie kan mij een mooie synology voor thuis gebruik aanraden ;)
*Met daarbij 1 HDD van 2TB (stil), mogelijkheid voor een 2e HDD en PLEX Server ondersteunend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

wouterk21 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 16:24:
Nou vind het transcoderen niet zo interessant. Alle series/films die ik download zijn in een format afspeelbaar voor een HTPC > TV. En ik neem aan dat een SMART TV deze video bestandsformaten ook ondersteunt ;)
Dat ligt nogal aan je Smart TV. Maar zelf heb ik met een DS213+ en Samsung Smart TV uit 2013 inderdaad ook nog geen transcoding nodig gehad.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

*Met daarbij 1 HDD van 2TB (stil), mogelijkheid voor een 2e HDD en PLEX Server ondersteunend?
Qua HD kan ik je de Western Digital Red serie aanbevelen. Die zijn snel en stil, of anders de Seagate Barracuda 7200.14 serie. Ook prima schijven.

Qua NAS is het ook een beetje afhankelijk van je budget natuurlijk. Zelf heb ik de neiging om steeds meer met de NAS te willen gaan doen, zoals downloaden en dergelijke, en dan is een beetje CPU powerrrr ook niet verkeerd voor het parren en dergelijke. Dus lager dan een normale zou IK niet gaan, misschien is een + serie overkill voor je, dus ik zou naar iets van een DS214 kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 09:49

Goner

What can I do you for ?

mvds schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 16:34:
[...]
of anders de Seagate Barracuda 7200.14 serie. Ook prima schijven.
Of de Seagate Barracuda Green ST2000DL003 ... er zitten er 2 in m'n DS212j op minder dan een meter van m'n buro en ik hoor ze nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek

Ik had even niet begrepen dat je sowieso van plan bent om een HTPC naast je TV te plaatsen.

Deze HTPC is direct met een HDMI kabel verbonden met je TV? Dan kan je direct de films vanaf je HTPC afspelen op je TV natuurlijk.

Andere optie is op je smart TV de plex app te installeren en je HTPC als plex server gebruiken, welke al het transcodeerwerk doet.

In alle gevallen gebruik je geen plex op je NAS, omdat je vanaf de plex server (je HTPC) gewoon de juiste folders toevoegd welke op je NAS staan. Je NAS dient dan alleen als externe hardeschijf voor je HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterk21
frennek schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 16:55:
[...]

Ik had even niet begrepen dat je sowieso van plan bent om een HTPC naast je TV te plaatsen.

Deze HTPC is direct met een HDMI kabel verbonden met je TV? Dan kan je direct de films vanaf je HTPC afspelen op je TV natuurlijk.

Andere optie is op je smart TV de plex app te installeren en je HTPC als plex server gebruiken, welke al het transcodeerwerk doet.

In alle gevallen gebruik je geen plex op je NAS, omdat je vanaf de plex server (je HTPC) gewoon de juiste folders toevoegd welke op je NAS staan. Je NAS dient dan alleen als externe hardeschijf voor je HTPC.
Momenteel ben ik niet in bezit van een smart tv. Vandaar een HTPC met HDMI naar de tv.

Ik had het advies gekregen om de HTPC niet de Storage/downloaden te laten doen. Maar hiervoor een nas aan te schaffen, om die processen te scheiden.

En het leek dan handig, please correct if im wrong, plex server op de nas en plex HT op de HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tussen een nas en een htpc moet je niet allerlei omzettingen gaan uitvoeren met zaken als dlna of plex.
Gewoon de htpc via een share toegang geven tot de nas. De htpc laat je de boel afspelen.. komt alleen maar ten goede aan de kwaliteit en de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 13:50

4POX

Everybody is wired

Ik lees regelmatig dat na de upgrade naar DSM 5.0 de vpn packages niet meer werkt. Kan je ook packages updaten via SSH ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmonninkhof
  • Laatst online: 10-09 15:31
Bestandskoppelingen delen gaat traag

Hoi allemaal,
Ik heb het antwoord nog niet kunnen vinden, dus bij deze mijn vraag.
Ik heb een DS213 DSM 5 i.c.m. glasvezel 100/100mb. Ik heb nagenoeg geen services aan staan, waardoor er meer dan voldoende resourses over zijn voor bestandsdeling.

In DSM 5 kunnen bestanden eenvoudig gedeeld d.m.v. "bestandskoppelingen delen" worden via Filestation. Zie https://blog.shadowfax.nl/blog/#param=id_28 voor meer uitleg.

Met mijn internetverbinding zou een theoretische doorvoersnelheid van 12,5 Mb/s mogelijk moeten zijn, maar ik haal wisselende snelheden tussen 500 Kb/s tot 2 Mb/s.

Wie o wie weet waar dit aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Overboeking ? Trekt je router het wel ?

[ Voor 50% gewijzigd door DukeBox op 15-05-2014 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 31-07 16:31
RobV schreef op maandag 12 mei 2014 @ 18:11:
[...]

http://www.code42.com/crashplan/

En installeer headless op je NAS
http://pcloadletter.co.uk/2012/01/30/crashplan-syno-package/
En config via deze uitleg:
http://support.code42.com...iguring_A_Headless_Client

Neem een trial plan, na expiration gewoon free te gebruiken.
Ik zat even te kijken, maar naast dat ik niet zo veel zin heb om niet via een user interface dingen in te stellen, is het eigenlijk niet mogelijk om gewoon backupsoftware te gebruiken die via ftp kan werken? Of zijn er nog beter mogelijkheden om te backuppen naar een synology via internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 14:49

rally

Deyterra Consultancy

-DG- schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 16:32:
[...]

Ik zat even te kijken, maar naast dat ik niet zo veel zin heb om niet via een user interface dingen in te stellen, is het eigenlijk niet mogelijk om gewoon backupsoftware te gebruiken die via ftp kan werken? Of zijn er nog beter mogelijkheden om te backuppen naar een synology via internet?
Je moet wel "iets" instellen. Ik gebruik Syncovery (die ook SFTP en FTPS doet). Redelijk eenvoudig in te stellen.

Daarnaast heb ik nog een NAS bij een vriend staan waar CloudSync op draait en die maakt weer een nas2nas backup naar de synology bij mij thuis.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem dat speelt bij koppelingen tussen meerdere synology's.

Op synology 1 heb ik gedeelde mappen van andere synology's, werkt allemaal prima. Nu kan ik vanaf mijn mediaspeler synology 1 bereiken en dan via die gedeelde mappen zaken afspelen van bijvoorbeeld synology 2.

So far so good, maar synology 1 vergeet af en toe dat hij dit doet en gaat in slaapstand, het bestand wat je bekijkt op tv stopt dan en dan ontdekt synology 1 vanzelf dat hij wakker moet worden en kan je verder kijken.

Is op te lossen door mijn synology's niet in slaapstand te laten gaan, maar weet iemand een oplossing waarbij ik de slaapstand gewoon aan kan laten?

Ik gebruik het protocol smb (heb ik liever dan nfs om wat redenen), zou het daaraan kunnen liggen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2014 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 31-07 16:31
rally schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 16:58:
[...]

Je moet wel "iets" instellen. Ik gebruik Syncovery (die ook SFTP en FTPS doet). Redelijk eenvoudig in te stellen.

Daarnaast heb ik nog een NAS bij een vriend staan waar CloudSync op draait en die maakt weer een nas2nas backup naar de synology bij mij thuis.
Bedankt, Syncovery is lijkt veel meer wat ik zoek en doet het zo te zien perfect via webdav, daarnaast kan ik direct dingen van de nas op m'n pc backuppen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

bmonninkhof schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 15:31:
Bestandskoppelingen delen gaat traag

Hoi allemaal,
Ik heb het antwoord nog niet kunnen vinden, dus bij deze mijn vraag.
Ik heb een DS213 DSM 5 i.c.m. glasvezel 100/100mb. Ik heb nagenoeg geen services aan staan, waardoor er meer dan voldoende resourses over zijn voor bestandsdeling.

In DSM 5 kunnen bestanden eenvoudig gedeeld d.m.v. "bestandskoppelingen delen" worden via Filestation. Zie https://blog.shadowfax.nl/blog/#param=id_28 voor meer uitleg.

Met mijn internetverbinding zou een theoretische doorvoersnelheid van 12,5 Mb/s mogelijk moeten zijn, maar ik haal wisselende snelheden tussen 500 Kb/s tot 2 Mb/s.

Wie o wie weet waar dit aan zou kunnen liggen?
Wat doe je CPU op dat moment. Als al je data encrypt wordt dan trek dat ook flink aan de performance.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4POX schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 21:45:
[...]

Wat doe je CPU op dat moment. Als al je data encrypt wordt dan trek dat ook flink aan de performance.
Dat valt dus enorm mee, hooguit een paar procent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripkip
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-08 07:54
Ik wil de stap zetten om mijn Synology DS413 ook te gebruiken als TV server (met XBMC als frontend).
Hiervoor zou ik gebruik willen maken van 2 x Sundtek SkyTV Ultimate IV DVB-S2 USB ontvangers en het package TVHeadend als TV backend.

De vraag van een miljoen: is de DS413 krachtig genoeg om tegelijk 1 HD kanaal kijken + 1 HD kanaal op te nemen ofwel 2 HD kanalen tegelijk op te nemen en dit zonder enig probleem (bv. lag)?

Twitter iCouchPotato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 17-09 09:49

Goner

What can I do you for ?

Er was pas een update voor MariaDB en nu krijg ik weer die melding dat het in 'compatability mode' draait.
Direct na installeren van DSM 5 heb ik al een keer die update knop gebruikt, maar als ik nu MariaDB start krijg ik alleen een scherm met password reset en database delete ?!

Iemand hier ook tegenaan gelopen en misschien een oplossing gevonden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:05
tripkip schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:41:
Ik wil de stap zetten om mijn Synology DS413 ook te gebruiken als TV server (met XBMC als frontend).
Hiervoor zou ik gebruik willen maken van 2 x Sundtek SkyTV Ultimate IV DVB-S2 USB ontvangers en het package TVHeadend als TV backend.

De vraag van een miljoen: is de DS413 krachtig genoeg om tegelijk 1 HD kanaal kijken + 1 HD kanaal op te nemen ofwel 2 HD kanalen tegelijk op te nemen en dit zonder enig probleem (bv. lag)?
Volgens mij moet dat geen issue zijn, geloof dat mijn DS211 het zelfs trekt. Zal vanavond testen.
Hou er wel rekening mee dat je NAS tentijde van opname/playback geen heavy stuff aan het doen is zoals parren/unrarren, gaat je live stream niet leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Goner schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 10:22:
Er was pas een update voor MariaDB en nu krijg ik weer die melding dat het in 'compatability mode' draait.
Direct na installeren van DSM 5 heb ik al een keer die update knop gebruikt, maar als ik nu MariaDB start krijg ik alleen een scherm met password reset en database delete ?!

Iemand hier ook tegenaan gelopen en misschien een oplossing gevonden ?
cypher21 in "[Synology] Packages"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripkip
schumi2004 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 10:24:
[...]

Volgens mij moet dat geen issue zijn, geloof dat mijn DS211 het zelfs trekt. Zal vanavond testen.
Hou er wel rekening mee dat je NAS tentijde van opname/playback geen heavy stuff aan het doen is zoals parren/unrarren, gaat je live stream niet leuk vinden.
Leuk om te horen, ik wacht je test af. Goed punt dat je daar maakt over parren/unrarren. Gelukkig wordt dat in 95% van de gevallen gedaan wanneer ik werk of slaap ;)

Twitter iCouchPotato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
tripkip schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 10:36:
[...]

Leuk om te horen, ik wacht je test af. Goed punt dat je daar maakt over parren/unrarren. Gelukkig wordt dat in 95% van de gevallen gedaan wanneer ik werk of slaap ;)
Hier ook en in de overige gevallen wordt het afgevangen met een script wanneer er een LiveTV stream speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripkip
schumi2004 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 10:44:
[...]

Hier ook en in de overige gevallen wordt het afgevangen met een script wanneer er een LiveTV stream speelt.
Kan je dat laatste wat meer uit de doeken doen? 8)7 Een script dat rarren en parren pauseert of limited resources biedt tijdens live tv?

Twitter iCouchPotato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmonninkhof
  • Laatst online: 10-09 15:31
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:38:
[...]

Dat valt dus enorm mee, hooguit een paar procent.
Nog even geprobeerd, maar het CPU gebruik loopt toch wel behoorlijk op. Een piek van 4 MB/s is de piek van de cpu op ca. 80%.

Wellicht dat hierdoor 12,5 MB/s niet gaat lukken?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 07:54
Ik word de laatste tijd zo moe van Synology. Ik heb alleen maar problemen. MyDS welke ik niet meer kan benaderen & de network backup werkt niet meer.

ip address is gewoon te pingen, en via quickconnect kan ik gewoon inloggen. Ga je naar de backup & restore "connection status" offline. .... Zoek ik hem overnieuw, dan vind hij niks... Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Gewoon handmatig instellen zonder quickconnect en myds ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
DukeBox schreef op maandag 19 mei 2014 @ 22:32:
^ Gewoon handmatig instellen zonder quickconnect en myds ?
Het is handmatig ingesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Waarom gebruik je dan quickconnect en myds ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
Had ik vanmiddag maar weer aangezet, om het troubleshooten wat makkelijker te maken. 1 staat bij mijn schoonouders, vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Maar dan snap ik je vraag niet.. je klaagt over quickconnect en myds.. en vervolgens geef je aan dat je dat normaal niet gebruikt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
Normaal werkte quick connect (sinds DSM 5) sinds 3 weken heb ik daar dus problemen mee. Waarna ik hem handmatig ingesteld heb. Maar deze werkt dus ook niet meer sinds vorige week. (gisteren pas opgevallen) Gisteren heb ik na wat troubleshooten quickconnect maar weer aangezet, misschien dat het weer werkte, helaas niet. Echter nu krijg ik het dus met geen mogelijkheid meer aan de gang. (handmatig) kan ip niet vinden, check of alles goed ingesteld is. (alles staat zover ik weet goed ingesteld (zoals het ingesteld was toen het werkte)

Mmmm, nu werkt het weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Dit soort problemen met backup, myds en quickconnect komen me bekend voor, bij mij waren ze ineens allemaal opgelost toen ik handmatig de DNS servers ingesteld had. Op de een of andere manier werkte de combinatie handmatig IP adres, en automatisch DNS instellingen detecteren niet goed.

Maar nu werkt alles weer als een tierelier. Overigens gebruik ik de Google DNS servers 8.8.8.8 en 8.8.4.4 maar je kan die ook van je eigen provider gebruiken natuurlijk.

Ik zou zeggen, probeer het eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
tripkip schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:22:
[...]

Kan je dat laatste wat meer uit de doeken doen? 8)7 Een script dat rarren en parren pauseert of limited resources biedt tijdens live tv?
Een script wat rarren/parren en de download pauzeert, ik doe dat met nzbget.
Heb ooit via leechguy een script gekregen voor NZBget en heb dit een beetje aangepast met een hostchecker en exclude paths etc https://github.com/schumi2004/service.nzbget (branch host_checker)

Heb ook eens gedacht aan het gebruik van het commando nice op mijn Synology maar weet niet wat de impact hiervan is op TVHeadend en het gedrag met full HD, moet er nog eens meespelen maar zou in theorie moeten werken.

Terug komend op full HD afspelen en gelijktijdig opnemen op mijn DS211 en deze vind dat toch minder leuk als gedacht, de zender waar ik op dat moment naar kijk heeft dan geregeld dat ie moet bufferen.
Ik vermoed dat de 413 het wel hebben kan maar is speculeren.
Zet me wel aan het denken voor een zoektocht naar een ander systeem voor hier thuis.

/edit
Mijn DS vond het echt niet leuk, moest hem zelfs rebooten :(

[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 20-05-2014 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Laatst online: 16-09 18:06

Zalmanman

So long,

Wordt de 414+ eigenlijk nog verwacht of is de 412+ nu de go-to als krachtige 4-bays NAS?

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Zalmanman schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 23:20:
Wordt de 414+ eigenlijk nog verwacht of is de 412+ nu de go-to als krachtige 4-bays NAS?
En de DS214play. Ik ben ook erg benieuwd naar reviews van dat apparaat. Die Evansport cpu's zijn best snel.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
4POX schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 07:29:
[...]

En de DS214play. Ik ben ook erg benieuwd naar reviews van dat apparaat. Die Evansport cpu's zijn best snel.
De 214 is natuurlijk geen 4bay NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Smultie schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 07:48:
[...]

De 214 is natuurlijk geen 4bay NAS.
Ik bedoel de DS414play. :X

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrel
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 14:23
Ik ben momenteel aan het verbouwen,

Daar ik mijn kantoor ook in m'n huis plaats had ik graag een Patch wandkast van 19inch met een diepte van 600mm geplaatst.
Nu vroeg ik me af als ik daar dan de Synology RS814+ ook in krijg of als deze te lang is. Diepte is 457.5 mm

Ik wil namelijk geen hele serverkast staan hebben voor een switch, patch panel en server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
4POX schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 08:26:
[...]

Ik bedoel de DS414play. :X
Ik zelf zou wel de DS214play bedoelen. Na mijn aanbod om voor tripkipje ff 2 gelijktijdige HD streams te testen weet ik nu heel zeker dat er heel vlug en snel iets anders moet komen (zelfbouw is voor een andere keer, duurt me nu te lang om dingen uit te zoeken).
De nodige pakketten die ik wil draaien allemaal op evansport en de 214play is zo'n beetje een verviervoudgiging van wat ik nu heb (DS211) Die transcoding geef ik toch niks om aangezien het nutteloos is met DTS materiaal.
Met dat gegeven moeten 2 HD streams gelijktijdig een makkie zijn voor de 214play lijkt me.

[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 21-05-2014 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik zit met smart te wachten op de 414Play, maar Synology laat nog niks los van wanneer deze beschikbaar zou moeten zijn. Alleen maar dat het niet lang meer zou moeten duren, omdat hij officieel al is aangekondigd. Tja, nee, daar heb ik veel aan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
mvds schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 09:06:
Ik zit met smart te wachten op de 414Play, maar Synology laat nog niks los van wanneer deze beschikbaar zou moeten zijn. Alleen maar dat het niet lang meer zou moeten duren, omdat hij officieel al is aangekondigd. Tja, nee, daar heb ik veel aan :(
4 bays hoeft persoonlijk voor mij (nog) niet aangezien mijn huidige ernaast blijft maar ben wel benieuwd wat ie moet gaan kosten, misschien ga ik dan alsnog overstag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

schumi2004 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 09:10:
[...]

4 bays hoeft persoonlijk voor mij (nog) niet aangezien mijn huidige ernaast blijft maar ben wel benieuwd wat ie moet gaan kosten, misschien ga ik dan alsnog overstag.
Ik heb erover gedacht om anders de 214Play te nemen, en later eventueel een 2 bay expansion te nemen. Ik heb nu een 4 bay, en ik vind de vrijheid toch wel erg lekker. Ik denk dat ik snel tegen de beperkingen aan ga lopen als ik van een 4 bay naar een 2 bay terug ga. Met een 2 bay zou ik meteen andere schijven moeten kopen, terwijl ik met een 4 bay er gewoon 1 of 2 bij kan prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
mvds schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 09:12:
[...]

Ik heb erover gedacht om anders de 214Play te nemen, en later eventueel een 2 bay expansion te nemen. Ik heb nu een 4 bay, en ik vind de vrijheid toch wel erg lekker. Ik denk dat ik snel tegen de beperkingen aan ga lopen als ik van een 4 bay naar een 2 bay terug ga. Met een 2 bay zou ik meteen andere schijven moeten kopen, terwijl ik met een 4 bay er gewoon 1 of 2 bij kan prikken.
Ow das mooi om te weten, de 214play is compatible dus met expansion bays?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

schumi2004 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 09:17:
[...]

Ja, maar alleen als los volume geloof ik. Zie maar de specs van de DX213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

schumi2004 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 09:17:
Idd Zoals hier boven staat, dus niets anders dan elke andere eSATA / USB disk set die je er aan hangt. Dan zijn er wel goedkopere oplossingen die ook een groter volume mogelijk maken.

[ Voor 19% gewijzigd door DukeBox op 21-05-2014 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Laatst online: 16-09 18:06

Zalmanman

So long,

Het punt is namelijk dat onze TS209Pro nu echt te traag is. We (=mijn vader en ik samen met moeder en zusje) willen de nieuwe NAS gebruiken als backup station voor belangrijke data, als multimediastation (moet fatsoenlijk de Squeezebox Media Server kunnen draaien, kan de huidige NAS niet echt. Bij te goede kwaliteit gaat hij haperen en hakkelen en doen, terwijl mijn PC het wel kan decoderen - maar da's geen oplossing. Ook zullen er full HD films gestreamd gaan worden) en hij zal gebruikt worden als downloadstation. Verder zou het mooi zijn om erbij te kunnen als ik als student in een andere stad zit dan waar de NAS zelf staat. Nu krijgen we binnenkort een FRITZ!Box, dus daar zal wel wat aan te spelen vallen.

M'n pa en ik zijn na wikken en wegen tot de conclusie gekomen dat de 412+ het beste zou voldoen, omdat het gewoon een geavanceerd beest is die aan al onze wensen kan voldoen. Nu is het nadeel dat hij al meer dan twee jaar oud is en ik vraag me af tot hoe lang de ondersteuning voor de 412+ nog duurt. Lijkt het jullie nog een goede aankoop?

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ondersteuning vanuit Synology is 5 jaar qua software, dus de 412+ zou nog zo'n 3 jaar software updates (nieuwe DSM versies) ontvangen. Maar aangezien het een zeer populair model is, zou het zomaar kunnen dat deze langere ondersteuning krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GravGunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2023

GravGunner

Man's inhumanity to Man

Morrel schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 09:01:
Ik ben momenteel aan het verbouwen,

Daar ik mijn kantoor ook in m'n huis plaats had ik graag een Patch wandkast van 19inch met een diepte van 600mm geplaatst.
Nu vroeg ik me af als ik daar dan de Synology RS814+ ook in krijg of als deze te lang is. Diepte is 457.5 mm

Ik wil namelijk geen hele serverkast staan hebben voor een switch, patch panel en server.
Vanaf de site van Synology onder productspecificaties:
Grootte (hoogte x breedte x diepte)
44 mm X 430.5 mm X 457.5 mm

[ Voor 4% gewijzigd door GravGunner op 21-05-2014 11:47 ]

target assimilated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 13:35
De DS414 productie is niet helemaal lekker gelopen volgens mij....

Ik heb sinds kort het "configuration lost" probleem wat schijnbaar een hardware issue is aan het moederbord :(

Zie hier voor meer info: http://forum.synology.com....php?f=7&t=85544&start=30

Iemand toevallig ervaring mee? :?

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Kijk net voor het eerst eens in de logs van m'n DS112j, blijkt dat er de afgelopen dagen via SSH maarliefst 15818 foutieve inlogpogingen geweest zijn van diverse IP adressen.. 8)7 Maar even ingesteld dat hij gaat blocken na 5 foute pogingen en een mail alert ingesteld. En ssh ook maar uit, gebruik dat toch vrijwel nooit. Toch blij dat ik een goed wachtwoord heb ingesteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik heb voor de zekerheid maar even een 'always allow' toegevoegd aan dat autoblock ding. Ik zat eens een verkeerd script te ruunen en toen kon ik zelf opeens niet meer inloggen omdat mijn ip permanent geblocked was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Laatst online: 31-08 18:44
Op mijn DS107+ had ik permanent een lijst van honderden / duizenden entries in de block lijst staan (door autoblock).
Tegenwoordig SSH toch maar op een ander poortje gezet en op dit moment heb ik er geen last meer van (block list is nu zelfs leeg).
Pagina: 1 ... 83 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]