Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou zelf voor de DS213J gaan.Die 30tientjes is het zeker weten waard ook al is model vorig jaar gelanceerd. Stap hoger gaat je duidelijk geld kosten en moeilijk te rechtvaardigen in jouw geval.

De 214SE is duidelijk in de markt gezet om te zorgen dat mensen toch voor Synology kiezen ipv van een ander merk. Synology heeft een iets duurdere prijs dan andere fabrikanten. Echter is het niet gelijk duidelijk waarom dit zo is waardoor ze klanten missen.
Er zijn nu aardig wat merken die NAS apparaten lanceren.. en ja die worden steeds beter qua software..

Vergeet niet dat er mis is dan uitpakken..... gewoon overall performance wil je gewoon goed hebben tov budget.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:55
cypher21 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:31:
[...]

mijn ervaring is exact het tegengestelde van wat jij post.
Met torrents gaat de NAS hier aardig over zijn nek, en juist met nieuwsgroepen niet...
Extracten hou je ook met torrents btw.
De torrents die ik download zijn niet ingepakt, op de tracker waar ik zit is dat niet toegestaan.
Wanneer ik met de DS211 een NZB download en hij is aan het repareren, unrarren enzo dan is hij erg langzaam. Tijdens het downloaden valt dat mee. Bij torrents merk ik nooit iets ervan als ik er een paar download.
De DS214 waar ik nu ook mee werk precies hetzelfde alleen merk je daar helemaal niks. Tijdens het unrarren komt de CPU niet boven de 50% uit. Dat vond ik vreemd en heb ik eens nagevraagd op NZBget forum. Het bleek te komen door de dualcpu. De unrar versie kon maar 1 core aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 12:53
een vragje aan de experts:

ik gebruik vhosts in /etc/httpd/sites-enabled-user/httpd-vhost.conf-user
ik heb daarin:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
#NameVirtualHost *:80
#<VirtualHost *:80>
#ServerName *
#DocumentRoot /var/services/web
#</VirtualHost>

<VirtualHost *:80>
ServerName spotweb.DOMEIN
DocumentRoot "/var/services/web/spotweb"
ErrorDocument 403 "/webdefault/sample.php?status=403"
ErrorDocument 404 "/webdefault/sample.php?status=404"
ErrorDocument 500 "/webdefault/sample.php?status=500"
</VirtualHost>

# Synology
  ServerName nas.DOMEIN
  ProxyPass / http://localhost:5000/
  ProxyPassReverse / http://localhost:5000/
</VirtualHost>

# Synology
  ServerName nzbdrone.DOMEIN
  ProxyPass / http://localhost:7777/
  ProxyPassReverse / http://localhost:7777/
</VirtualHost>

enz enz

maar alles wat ik altijd gebruikte daar wordt nu in de browser
:5000/webman/index.cgi
achter geplakt. zodat ik altijd bij DSM uitkom.

logs zeggen veel maar kom er geen wijs uit:
Apr 23 20:19:46 2014] [error] [client ip] Directory index forbidden by Options directive: /var/services/web/

iemand die ziet wat er vermoedelijk gewijzigd is? of wat ik zou kunnen proberen?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-08 20:02
Ik heb een ds211 en ben nog vrij onbekend met de nas.

Hoe werkt de homes folder? ik heb dat ingeschakeld en er wordt een homes folder aangemaakt met alle gebruikers er in en een home folder (ik neem aan link naar de ingelogde gebruiker.)

Als ik nu als gebruiker (niet admin) inlog in de web interface zie ik ook de homes folder en kan ik ook in de folders van de andere gebruikers. Klopt dit? Hoe werkt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:59
In De homes folder staan de bestanden van Cloud Station, per gebruiker.
Je kan die toegang tot de home folder van een ander account beperken door de bevoegdheid tot de homes map met daarin alle gebruikers uit te zetten, en alleen tot de home map, waarin alleen je eigen bestanden staan toegang te verlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 21:50

DukeBox

loves wheat smoothies

Gymaroe schreef op woensdag 23 april 2014 @ 21:52:
Als ik nu als gebruiker (niet admin) inlog in de web interface zie ik ook de homes folder en kan ik ook in de folders van de andere gebruikers. Klopt dit? Hoe werkt het?
Als standaard (dus niet admin) user met de default settings zou je die niet mogen zien.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
Daar was ik al bang voor.
Ik heb hem net in gebruik. Hoe kan ik de gebruikers instellingen voor homes en home herstellenn of controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4482 is uit:
Krijg hem zelf niet gedownload.

Version: 5.0-4482

(2014/04/24)
Compatibility and Installation

After installing this version of DSM on DS214play, the device will shut down and then power on automatically after two minutes.
Change Log

Added the GeoIP* feature in Firewall settings, enabling you to allow or block IP addresses from certain countries.
Added an option to save files in UTF-8 (with BOM) format in Text Editor.
Fixed a security issue of Windows File Service to prevent remote attackers from obtaining access. (CVE-2013-4496)
Fixed several security issues related to cURL. (CVE-2014-0139, CVE-2014-0015, CVE-2013-6422)
Fixed an issue where CGI programs could not run on Personal websites.
Added feature to disconnect user connections to HTTP(S) services after a user's password is changed.
Improved the stability of iSCSI target service.
Improved the stability of file transfers via Apple File Protocol.
*This feature includes GeoLite data created by MaxMind, available from http://www.maxmind.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Waarom kan ik niet als user: root inloggen maar wel als admin via winscp?
Als ik als root inlog krijg ik een foutmelding over sftp aanzetten (geloof ik, uit mijn hoofd).
Maar die foutmelding moet ik toch ook dan als admin krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Quakie schreef op donderdag 24 april 2014 @ 08:18:
4482 is uit:
Krijg hem zelf niet gedownload.

Version: 5.0-4482

(2014/04/24)
Compatibility and Installation
Ik kan hem op mijn DS114 zonder problemen installeren, maar op de DS212j van een vriend van me blijft de download steken op 74% en dan krijg ik een melding het downloaden mislukt is en dat ik de internetverbinding moet controleren. Vanmiddag nog maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
hjs schreef op donderdag 24 april 2014 @ 08:42:
Waarom kan ik niet als user: root inloggen maar wel als admin via winscp?
Als ik als root inlog krijg ik een foutmelding over sftp aanzetten (geloof ik, uit mijn hoofd).
Maar die foutmelding moet ik toch ook dan als admin krijgen?
Volgens mij log je bij alles in als 'admin' ipv 'root' als je een user met dergelijke rechten nodig hebt op een Synology. Voor rsync naar m'n Syno had ik ook de 'admin' user nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 21:19
Via het bedrijfsnetwerk is het niet mogelijk om naar de website te gaan van mijn Synology (http://XXX.synology.me:5000). Is er een methode om toch toegang te krijgen?

[ Voor 97% gewijzigd door Kozzmozz op 24-04-2014 09:05 ]

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

ThinkPadd schreef op donderdag 24 april 2014 @ 08:48:
[...]

Volgens mij log je bij alles in als 'admin' ipv 'root' als je een user met dergelijke rechten nodig hebt op een Synology. Voor rsync naar m'n Syno had ik ook de 'admin' user nodig.
Maar als ik als Admin inlog zie ik lang niet alle folders heb ik het idee, wilde dit stukje doen nl
You need to enable ssh on your NAS and then modify the config files via a ssh client ( like putty ) or with a scp client ( winscp - I think this would be easier for most people ). Take care to modify both scemd.xml files ( /usr/syno/etc.defaults/scemd.xml and /usr/syno/etc/scemd.xml ). After making the changes you need to restart the NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gwystyl schreef op donderdag 24 april 2014 @ 08:45:
[...]

Ik kan hem op mijn DS114 zonder problemen installeren, maar op de DS212j van een vriend van me blijft de download steken op 74% en dan krijg ik een melding het downloaden mislukt is en dat ik de internetverbinding moet controleren. Vanmiddag nog maar eens proberen.
Hetzelfde, het zal wel druk zijn:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hjs schreef op donderdag 24 april 2014 @ 09:09:
Maar als ik als Admin inlog zie ik lang niet alle folders heb ik het idee, wilde dit stukje doen nl
Als je dat bestand wilt aanpassen moet je inloggen als root.
Wel moet je dan inloggen via het scp protocol (niet via ftp/sftp).

[ Voor 6% gewijzigd door job op 24-04-2014 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

job schreef op donderdag 24 april 2014 @ 09:10:
[...]

Ok, dat stel je ergens in dus, zoeken we op vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je winscp opstart is het de bovenste optie die je kan instellen. standaard staat winscp op sftp. Als je dat niet wijzigt dan krijg je dus de foutmelding die jij had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:50
misschien al eerder gevraagd, maar kon het zo snel niet in dit topic vinden.

Kan download station, wanneer deze klaar is met het downloaden van torrents (en evt in de toekosmt NZB) deze auotmatisch naar een andere map verplaatsen? of idealer, afhankelijk van de extentie deze in een bepaalde map zetten?

Mijn vader download vaak films en muziek, maar deze blijft in de downloadmap staan (bij hem genoemd: bezig) en deze komen daarna niet in Compleet.
daardoor ziet mijn vader bij DS Download 100% staan, maar durft die hem niet zelf te verplaatsen naar de goede map.

het liefst heb ik dat die helemaal niet hoeft in te loggen op de NAS (updaten e.d. doe ik voor hem) en dat die gewoon via de mediaspeler alles kan bekijken....(WD TV LIVE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Laatst online: 17-09 21:19
Waah schreef op donderdag 24 april 2014 @ 09:30:
het liefst heb ik dat die helemaal niet hoeft in te loggen op de NAS (updaten e.d. doe ik voor hem) en dat die gewoon via de mediaspeler alles kan bekijken....(WD TV LIVE)
Mss stap je best over naar Couchpotato + SabNZBD.
Films downloaden met CP, downloaden en uitpakken met SAB op de NAS
en daarna laat je CP kopiëren naar WDTVLive. Zo doe ik het toch.

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 20:32
Waah schreef op donderdag 24 april 2014 @ 09:30:

Kan download station, wanneer deze klaar is met het downloaden van torrents (en evt in de toekosmt NZB) deze auotmatisch naar een andere map verplaatsen? of idealer, afhankelijk van de extentie deze in een bepaalde map zetten?

Mijn vader download vaak films en muziek, maar deze blijft in de downloadmap staan (bij hem genoemd: bezig) en deze komen daarna niet in Compleet.
daardoor ziet mijn vader bij DS Download 100% staan, maar durft die hem niet zelf te verplaatsen naar de goede map.

Komen downloads van Download Station niet pas in de doelmap te staan als ze al helemaal klaar zijn? Volgens mij is de tijdelijke map voor normale gebruikers niet zichtbaar namelijk.
Kozzmozz schreef op donderdag 24 april 2014 @ 09:04:
Via het bedrijfsnetwerk is het niet mogelijk om naar de website te gaan van mijn Synology (http://XXX.synology.me:5000). Is er een methode om toch toegang te krijgen?
Als je router het kan, kun je port 80 forwarden naar 5000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
Gymaroe schreef op woensdag 23 april 2014 @ 21:52:
Ik heb een ds211 en ben nog vrij onbekend met de nas.

Hoe werkt de homes folder? ik heb dat ingeschakeld en er wordt een homes folder aangemaakt met alle gebruikers er in en een home folder (ik neem aan link naar de ingelogde gebruiker.)

Ik kreeg het met aanpassen van rechten nog niet goed. Dus heb voor de "werkende" makkelijke weg gekozen. Gebruiker basismapservice uitgeschakeld, mappen home en homes gewist. Daarna de gebruikers basismapservice weer ingeschakeld, beide mappen worden dan weer aangemaakt en daarna was het weer werkende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dippie94
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-05 15:43
(jarig!)
Kun je op een andere netwerk (bijvoorbeeld je thuisnetwerk) wel via de URL + poort inloggen? Dan is de kans groot dat er een poort in het bedrijfsnetwerk is geblokkeerd waardoor je geen toegang hebt. Dan zou je dat met de systeembeheerder moeten overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Als de beperking op de poort ligt kan je verder met een reverse proxy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

FrankRicard schreef op donderdag 24 april 2014 @ 11:00:
[...]

Komen downloads van Download Station niet pas in de doelmap te staan als ze al helemaal klaar zijn? Volgens mij is de tijdelijke map voor normale gebruikers niet zichtbaar namelijk.
Klopt. Volgens mij kan je als de downloads compleet zijn, maar de torrents nog wel in Download Station staan ook rustig de bestanden in de downloadmap verplaatsen naar waar je ze hebben wil. De bestanden die bij de torrent horen, blijven in de tijdelijke downloadmap staan (uit mijn hoofd /volume1/@appstore/downloadstation/temp). Pas als je de torrent verwijdert uit Download Station, worden deze bestanden verwijderd.

Ik download zelf meestal series met een RSS-feed van een torrentsite. Bij die RSS-feed heb ik downloadfilters ingesteld zodat afleveringen in de goede mappen terecht komen. Op die manier voorkom je ook wat rotzooi in de downloadmap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 15:51
Ik heb een beetje vreemd probleem op mijn 413j. Ik had altijd een Laserjet 3600 aangesloten, en gebruikte dat op OSX. Werkte prima, ondanks dat het niet gesupport is. (wel in de niet-officieele wiki lijst)

Laatst 1 van de computers geupdate naar de nieuwste OSX en sindsdien werkt het printen daar niet meer. Hij lijkt te printen, maar er gebeurt niets. Een andere computer die toen nog niet geupdate was, deed het wel gewoon, ook OSX. Nu is die ook geupdate en doet die het ook niet meer. Rechtstreeks printen (kabel vd printer op de computer) werkt wel. Windows7 printen via het netwerk werkt ook gewoon.

Iemand een idee?

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Je kunt de nieuwe update 4482 via de UK servers downloaden

http://ukdl.synology.com/download/DSM/5.0/4482/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Weet iemand of dit kant: Ben niet de enige.
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=10&t=74889

LAN1 wil ik al het verkeer behalve Bittorrent verkeer
LAN2 Alleen bittorrent verkeer

LAN1 verbonden op mijn switch
LAN2 verbonden op mijn router

Waarom wil ik dit? Al het torrent verkeer belast dan mijn interne netwerk niet.

Wat heb ik al gedaan.
Via portforward op de router naar poort 2 geforward echter loopt de upload dan nog via LAN1

In de DSM heb ik bij Netwerk > Verkeerbeheer BT trffic op LAN2 gezet en de rest op LAN1 dit maakt niets uit, alles blijft netjes op LAN1 door lopen.

Wat mij opviel is als ik 2 torrents ga binnen halen dan als LAN1 'vol loopt' dan sprint LAN2 pas bij.

Poorten heb ik niet als loadbalance of LA staan. Dus echt 2 afzonderlijke poorten.

Ik krijg het niet voorelkaar. Kan het wel?

LAN2 doet idle toch wel wat, bij download(groen) blijft hij ongeveer op 20 KB/s staan

[ Voor 5% gewijzigd door RobbyTown op 24-04-2014 15:03 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het komt nu en dan terug hier en zie niet echt een oplossing voorbij komen om het echt te scheiden. DSM werkt tot nu toe nog niet echt mee.
Nu ben ik geen netwerk guru maar zie zelf het nut er niet zo van om het te splitsen.

Heb je echt zoveel BT traffic dat alles vol loopt? En waar loopt het dan vol? Merk je vertragingen met rest van je netwerk? Trek je zoveel MBs dat het instort?

2e lan zie ik meer als handig als 1 van de 2 kapot gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Quakie schreef op donderdag 24 april 2014 @ 16:44:
Het komt nu en dan terug hier en zie niet echt een oplossing voorbij komen om het echt te scheiden. DSM werkt tot nu toe nog niet echt mee.
Nu ben ik geen netwerk guru maar zie zelf het nut er niet zo van om het te splitsen.

Heb je echt zoveel BT traffic dat alles vol loopt? En waar loopt het dan vol? Merk je vertragingen met rest van je netwerk? Trek je zoveel MBs dat het instort?

2e lan zie ik meer als handig als 1 van de 2 kapot gaat..
Merk nog geen vertraging omdat die UPC hier max 10 mbit geeft grr maar er komt een dag dat het glas hier komt en dan 500 mbit up en down word. Dan heb ik het graag gescheiden.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

RobbyTown schreef op donderdag 24 april 2014 @ 16:55:
[...]

Merk nog geen vertraging omdat die UPC hier max 10 mbit geeft grr maar er komt een dag dat het glas hier komt en dan 500 mbit up en down word. Dan heb ik het graag gescheiden.
Tot de tijd dat je 500 mbit down en up hebt, heb je een nieuwe nas :).

Een kennis heeft nu thuis 150/150 verbinding, en krijgt volgende week 400/400. Ben benieuwd of zijn DS412+ het bij kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Een van mijn volumes is gecrashed. OK dat kan gebeuren. Maar hoe zet ik die gruwelijke BEEP af?
Alles wat ik via google en synology kan vinden zegt heel simpel dat ik via de storage manager het volume moet kiezen en dan op de beep off knop moet klikken. Dat werkte prima in DSM 4.2 Maar in DSM 5 zit heel die knop niet.

Zucht nu eerst op zoek naar een nieuw stel schijven. Ik zal me eerst daar maar eens in verdiepen

[ Voor 13% gewijzigd door Ortep op 24-04-2014 17:06 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Laatst online: 10:01

Rhapsody

In Metal We Trust

Het kan volgens mij ook via de DS Finder app.

De knop 'Beep off' zit in het Control Panel onder Hardware & Power.

[ Voor 44% gewijzigd door Rhapsody op 24-04-2014 17:59 ]

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Rhapsody schreef op donderdag 24 april 2014 @ 17:58:
De knop 'Beep off' zit in het Control Panel onder Hardware & Power.
Bedankt, het is weer rustig in huis

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrJames schreef op donderdag 24 april 2014 @ 17:04:
[...]

Tot de tijd dat je 500 mbit down en up hebt, heb je een nieuwe nas :).

Een kennis heeft nu thuis 150/150 verbinding, en krijgt volgende week 400/400. Ben benieuwd of zijn DS412+ het bij kan houden.
Zou je het hier kunnen droppen? Ben wel benieuwd.. ik krijg begin 2015 glas en wil over op een 1513+...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
  • Laatst online: 08:47
Ik zit over iets na te denken ,

en wel het volgende : een DS414 zal het worden ,

maar als ik deze laat downloadennzb enzo en dan parren en unpacken , is het dan mogelijk om dit
bijvoorbeeld op een werk disk te doen zodat niet alle schijven altijd heel erg druk zijn ?

als dit namelijk zo is kan ik daarvoor een apparte scratchdisk in de nas zetten , die alleen het ruwe werk verricht en verder geen lange termijns storage hoeft te bieden ,

daarvoor heb ik een tweetal 4TB HGST 7k2 disks in gedachten ..

tips en trucs zijn welkom hierover

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 21:57
Dirtbiter schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 08:30:
[...]

Bij mij gebruikt het proces 'php' enorm veel CPU. Het lijkt erop alsof deze alle beschikbare CPU gebruikt. Andere processen krijgen wel voorrang, dus het DS is nog wel bruikbaar, maar de CPU staat continu op 99%.

Ik heb ergens wat gelezen over het indexeren van bestanden (in mijn geval zou dat audio zijn). Hoe lang zou zoiets mogen duren?

Iemand anders die wat nuttigs kan zeggen over het hoge CPU gebruik van het 'php' proces?
Voor het naslagwerk:

Ik bleef dit probleem ervaren. Een aantal php processen die samen alle beschikbare CPU verbruiken.
Ticket ingeschoten bij Synology, en zij hebben uiteindelijk in mijn DS gekeken.

Wat blijkt: 2 externe bittorrent search engines (van PublicHD.se en TorrentReactor.net, de DLM beide gedownload van www.synoboost.com) blijken een probleem te hebben waardoor ze bij een BT search nooit meer stoppen. Deze zijn nu uitgeschakeld, en het werkt weer perfect.

Synology geeft aan dit geregistreerd te hebben en dit in een volgende release van Download Station te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

job schreef op donderdag 24 april 2014 @ 09:10:
[...]

Gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Laatst online: 17-09 13:39
Voor een externe partij ben ik een account aan het maken welke middels WEBdav gebruikt zal gaan worden.
Nu krijg ik gewoon verbinding met zowel de server als de map waar het om gaat , maar ik krijg ook altijd de "home" en " homes" folder te zien. Nu snap ik dat dit een instelling is die ik zelf gedaan heb (aanzetten Home Directories) maar voor deze gebruiker wil ik dat dus niet....

Zeker niet omdat hij alle subfolders onder "homes" kan openen/inzien...dus ook die van andere gebruikers.
Wanneer ik in de rechten van de gebruiker de "homes" op geen toegang zet, dan ziet hij totaal geen mappen meer...dus ook niet de gedeelde map die ik voor deze user heb ingericht.

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Toevallig het zelfde antwoord 2 dagen geleden gegeven:
Als standaard (dus niet admin) user met de default settings zou je die niet mogen zien.
Dus ik zou dat eerst even uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:00
Ik heb met Cloud sync een map op mijn NAS laten synchroniseren met Google drive en Dropbox. In beide gevallen komen alle bestanden in de hoofdmap van Drive of Dropbox te staan. Ik zie geen mogelijkheden om dit aan te passen. Kijk ik wellicht ergens overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Het product is ook andersom bedoeld.. dus je google/dropbox syncen naar je syno, al dan niet in een submap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Laatst online: 17-09 13:39
DukeBox schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 15:57:
^ Toevallig het zelfde antwoord 2 dagen geleden gegeven:
Dus ik zou dat eerst even uitsluiten.
Ik heb het opgelost...heb de specifieke user alle rechten op de "homes" share ontnomen. Via WEBdav heb ik verbinding gemaakt met de gedeelde map voor de specifieke gebruiker en niet gewoon de server. Dan gaat het wel goed. Overigens: als je verbinding maakt met de server via WEBdav (en niet de specifieke map), dan krijg je nog steeds geen enkele map te zien.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Dat is geen oplossing.. dat is een work-around.
Hele simpel, alleen admin/root zou rechten op homes moeten hebben. Als dat bij jou anders is dan klopt er meer niet en heb je best kans dat je onveilig bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.drenth
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-07 22:02
Ik heb hier een DS412+ en heb nu ruim 2 weken Cloud Sync ingesteld voor Google Drive en Dropbox. Het synchroniseren begon direct en leek perfect te werken. Nu 2 weken later is het Dropbox account nog steeds niet sync. 21GB op DS en 108 GB op Dropbox. Ik lees al meerdere mensen kan je ook een limiet op het synchroniseren zetten, ik zou juist omgekeerd graag willen dat het synchroniseren sneller gaat.

Feiten:
- Het lijkt erop dat Cloud Sync gewoon draait zonder problemen
- Indien ik krijg bij Recent gewijzigde bestanden zie ik soms dat er ook iets veranderd
- De map op DS is echt in afgelopen week maximaal 0,5 GB gegroeid.
- Internet verbinding werkt gewoon
- Dropbox sync op laptop werkt gewoon goed zonder problemen
- Google Drive sync is gewoon goed, moet wel eerlijk zeggen dat er minder data staat
- Syno-cloud-syncd proces gebruikt wel steeds 25,1% van CPU en 61,2 MB memory
- Reeds opnieuw gestart, uit/aan enz geen resultaat.
- Laatste updates staan geinstalleerd
- Cloud Sync profiel al een keer opnieuw aangemaakt
- Cloud Sync zelf ook al een keer opnieuw geïnstalleerd

Iemand een idee? Ook veel data met sync en geen problemen of wel problemen, hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:11
Ben sinds dinsdag ook een trotse bezitter van een DS214. Bevalt uitstekend, zoals verwacht eigenlijk.
Gisteren de update van DSM erop gezet, maar had wat problemen met Sickbeard/CP/Headphones/NZBGet. Die dus nog even eraf gehaald, nu blijkt dat als ik http://packages.synocommunity.com probeer toe te voegen aan de external sources een 'invalid location' krijg. Meer mensen hier last van? Heeft het wellicht met de update te maken? Of is de site wellicht down? Krijg in een browser ook geen respons namelijk.

edit: Spuit 11 en in het verkeerde topic 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Thedr op 26-04-2014 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 16:24
Goed, ik ga binnenkort een NAS kopen van synology. Dit gaat de DS213j of de DS214 worden.
Waar ga ik de nas voor gebruiken? Download en streaming naar de mediaplayer. Maar in de toekomst wil ik er ook een IPcamera op hebben. Is dat nog voldoende voor de DS213J of kan ik toch beter voor de DS214 gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:43
Voor degene die met GeoIP aan de slag gaan in de firewall settings, als je MyDS monitoring aan hebt staan (lees: bericht ip je telefoon of mail als je nas onbereikbaar is) dan moet je port 5001 wel vanaf " de gehele wereld" bereikbaar maken. De rest van je poorten kan je afschermen tot bijvoorbeeld alleen Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 09:14
stormfly schreef op zondag 27 april 2014 @ 08:23:
Voor degene die met GeoIP aan de slag gaan in de firewall settings, als je MyDS monitoring aan hebt staan (lees: bericht ip je telefoon of mail als je nas onbereikbaar is) dan moet je port 5001 wel vanaf " de gehele wereld" bereikbaar maken. De rest van je poorten kan je afschermen tot bijvoorbeeld alleen Nederland.
Tot je een keer op vakantie gaat naar een land uit de block list en je er niet meer bij kunt komen..Zijn van die dingen die je geheid vergeet tot je het een keer nodig hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:11
Okay raar...

Ik had dus een GeoIP blocklist aangemaakt met eigenlijk dit:
Alles van EU toestaan, rest blokkeren. (Alla Rabobank pinpassen).

Resultaat, ik mocht thuis niet meer inloggen vanaf mijn 192.168.x.x .

Daar heb ik nu dus een tweede regel voor aangemaakt die checkt of een 192.168 range gebruikt wordt.

Nu werkt het wel... Hebben jullie hier ook last van gehad?
In principe klopt het wel als ik alleen publieke EU IP's toelaat.

Ik had dit remote ingesteld. Toen ik thuis kwam, en de NAS nergens meer op reageerde, heb ik het maar even via 3G uitgeschakeld. Hierna werkte de boel weer. Ter test heb ik het daarna weer aangezet zonder wijzigingen. Dit keer kreeg ik meteen een foutmelding: let ff op je gaat jezelf blocken nu...

Hoe stellen jullie dit verder in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:22

Nakebod

Nope.

Hoezo is het raar dat de firewall precies doet wat jij vraagt te doen?
192. is geen "EU/GeoIP" IP, dus als jij zegt dat hij alles moet blokken behalve de EU, dan klopt dat precies.
Als je trouwens de firewall instellingen vanaf je eigen PC binnen je netwerk had gedaan had DSM trouwens wel een melding gemaakt dat je je eigen IP range aan het blokkeren was, en past hij die instelling niet toe.

Maar goed, zoals ik mijn firewall op de Syno heb, kort samengevat: Voor een paar protocollen (NFS, SMB, DSM, SSH) laat ik mijn interne range toe.
Dan heb ik nu met GeoIP voor SSH/DSM (ipv zoals voorheen "alles toestaan") alleen vanuit NL toestaan. En de default rule indien niets gematched wordt is blokkeren.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:11
Nakebod schreef op zondag 27 april 2014 @ 12:29:
Hoezo is het raar dat de firewall precies doet wat jij vraagt te doen?
192. is geen "EU/GeoIP" IP, dus als jij zegt dat hij alles moet blokken behalve de EU, dan klopt dat precies.
Als je trouwens de firewall instellingen vanaf je eigen PC binnen je netwerk had gedaan had DSM trouwens wel een melding gemaakt dat je je eigen IP range aan het blokkeren was, en past hij die instelling niet toe.

Maar goed, zoals ik mijn firewall op de Syno heb, kort samengevat: Voor een paar protocollen (NFS, SMB, DSM, SSH) laat ik mijn interne range toe.
Dan heb ik nu met GeoIP voor SSH/DSM (ipv zoals voorheen "alles toestaan") alleen vanuit NL toestaan. En de default rule indien niets gematched wordt is blokkeren.
Dankjewel voor je tip, ik heb nu nog niet op basis van services gefilterd. Daarmee kun je het natuurlijk nog verfijnder toelaten / blokkeren. En dan inderdaad ook nog van binnen of van buiten toelaten.

[ Voor 5% gewijzigd door Alpha89 op 27-04-2014 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:22

Nakebod

Nope.

Eigenlijk zou ik mijn firewall rules zelfs nog kunnen samenvoegen tot slechts 2 regels: 1 voor alles wat intern open moet zijn, en 1 voor wat ik extern vanuit Nederland open wil hebben. Niet per service een losse regel :P
En dan de default nog steeds op block all.
Ik mis volgens mij wel de optie om IPv6 specifieke regels toe te voegen.

[ Voor 5% gewijzigd door Nakebod op 27-04-2014 12:56 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:00
DukeBox schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 20:37:
Het product is ook andersom bedoeld.. dus je google/dropbox syncen naar je syno, al dan niet in een submap.
Aha. Maar ik wil het juist andersom, een gedeelte van mijn NAS backuppen naar Google drive. Kan dat ook? Zo ja hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
bluecupra schreef op zondag 27 april 2014 @ 10:30:
[...]

Tot je een keer op vakantie gaat naar een land uit de block list en je er niet meer bij kunt komen..Zijn van die dingen die je geheid vergeet tot je het een keer nodig hebt
5001 staat toch open voor de hele wereld, volgens mij heb je mijn post niet goed gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Alpha89 schreef op zondag 27 april 2014 @ 11:19:
Okay raar...

Ik had dus een GeoIP blocklist aangemaakt met eigenlijk dit:
Alles van EU toestaan, rest blokkeren. (Alla Rabobank pinpassen).

Resultaat, ik mocht thuis niet meer inloggen vanaf mijn 192.168.x.x .

Daar heb ik nu dus een tweede regel voor aangemaakt die checkt of een 192.168 range gebruikt wordt.

Nu werkt het wel... Hebben jullie hier ook last van gehad?
In principe klopt het wel als ik alleen publieke EU IP's toelaat.

Ik had dit remote ingesteld. Toen ik thuis kwam, en de NAS nergens meer op reageerde, heb ik het maar even via 3G uitgeschakeld. Hierna werkte de boel weer. Ter test heb ik het daarna weer aangezet zonder wijzigingen. Dit keer kreeg ik meteen een foutmelding: let ff op je gaat jezelf blocken nu...

Hoe stellen jullie dit verder in?
Klopt heb mijn thuis eigen reeks toegang gegeven en deze regel boven de geoip lijst geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le dj
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-06 19:05
Hoe maak (en is dit mogelijk) je eigen snelkoppeling in DSM naar bijvoorbeeld een webservice (heb een youless script draaien)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Ik heb een ds209+II en wil daarop een minecraft server installeren. Daarvoor moet ik eerst java installeren, maar daar loop ik vast. Ik volg dit recept: http://pcloadletter.co.uk...ava-package-for-synology/
maar na de download van het bestand van oracle krijg ik het jave install package niet te zien en het script kan ik ook al niet handmatig uitvoeren.

Nog anderen die succesvol minecraft/java geinstalleerd hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-07 20:26

bwx

Ik heb een DS414 en ik vraag me af of iemand - of ben ik weer de eerste :) - ooit al geprobeerd heeft om zijn muziekcollectie te beheren. Ik werk veelal remote en dan luister ik muziek vanaf de syno maar ik merk hoe langer hoe meer dat er dubbels zijn of CD's er twee keer inzitten. Ideaal zou zijn moest ik ook nog tracks kunnen editen, dat kan momenteel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Gisteren nog gedaan voor mijn ds1513, geen probleem. Wat gaat er niet?

- download de juiste archive voor de cpu op de site van oracle
- plaats deze in een share /public, zorg voor leesrechten voor iedereen
- voeg de pc loadletter package url toe aan je pakcage sources
- klik op install Java (6,7 of 8)

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

musicfreak schreef op zondag 27 april 2014 @ 21:01:
Aha. Maar ik wil het juist andersom, een gedeelte van mijn NAS backuppen naar Google drive. Kan dat ook? Zo ja hoe?
Ja, maar niet out-of-the-box.
Daar is namelijk google cloud storage voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
RobV schreef op maandag 28 april 2014 @ 10:24:
Gisteren nog gedaan voor mijn ds1513, geen probleem. Wat gaat er niet?

- download de juiste archive voor de cpu op de site van oracle
- plaats deze in een share /public, zorg voor leesrechten voor iedereen
- voeg de pc loadletter package url toe aan je pakcage sources
- klik op install Java (6,7 of 8)
Mee eens, het recept is erg duidelijk.
Ik heb de public share gemaakt, voor iedereen (=guest) toegankelijk. Daarin de java tar.gz file van oracle ingezet. PCloadletter package toegevoegd aan package center. Ik zie de minecraft server er dan ook tussen staan maar niet de java installer. Daar gaat het fout. Het script staat ook op de weg pagina zelf, maar als ik hem handmatig draai gebeurd er niets, zelfs geen foutmelding.

[ Voor 3% gewijzigd door witteveder op 28-04-2014 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Een vraag over de laatste DSM update; kun je in de korte logfile die aan de rechterkant staat zien of je aangevallen word door de "buitenlanden"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Als je daar een event op hebt staan wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 12:51
De laatste tijd lijkt het alsof mijn DS214 het prooi is geworden van een botnet of iets dergelijks.. Ik krijg continu meldingen in de trant van:
Systeemgebeurtenis
IP address [xx.xx.xx.xx] of ds-srv has been blocked by SSH
De ip-adressen komen uit China en Thailand, dus het moet haast wel om een botnet gaan. SSH heb ik wel uitgeschakeld sinds de eerste meldingen maar vreemdgenoeg blijven ze komen... Is hier nog iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Een paar posts terug staal iets over Geo-ip, men die even door zou ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Laatst online: 26-08 21:20
zijn er mensen hier die het project http://xpenology.com/ kennen? ik zou dit willen proberen maar ben opzoek naar mensen die er al bekend mee zijn.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Zijn een aantal mensen die het toepassen. Zie bijvoorbeeld het Het grote DIY RAID NAS topic deel 3[filter_keywords]=xpenology

[ Voor 26% gewijzigd door Mr_gadget op 28-04-2014 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Zijn er mensen die weten hoe je de drive bays kan openen als je je sleutel kwijt bent.. Of kan je de sleutels ergens bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Gewoon met een stukje karton.. net als al dat soort sloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

pff idd wat suf.. thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
hendrikjan schreef op maandag 28 april 2014 @ 17:16:
Zijn er mensen die weten hoe je de drive bays kan openen als je je sleutel kwijt bent.. Of kan je de sleutels ergens bestellen?
Zit er nog garantie op ?
Contact opnemen met Synology
http://www.synology.com/en-us/company/contact_us

https://de-de.facebook.com/synology/posts/10151822792702897

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Zo krijg je ook vrijwel al die kensington sloten open.. google maar eens op toiletrol en kensington ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

cbernardini schreef op maandag 28 april 2014 @ 16:21:
De laatste tijd lijkt het alsof mijn DS214 het prooi is geworden van een botnet of iets dergelijks.. Ik krijg continu meldingen in de trant van:

[...]

De ip-adressen komen uit China en Thailand, dus het moet haast wel om een botnet gaan. SSH heb ik wel uitgeschakeld sinds de eerste meldingen maar vreemdgenoeg blijven ze komen... Is hier nog iets aan te doen?
Heb je SSH poort voor buiten open staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon2W
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 22:25
raydekok schreef op maandag 28 april 2014 @ 16:32:
zijn er mensen hier die het project http://xpenology.com/ kennen? ik zou dit willen proberen maar ben opzoek naar mensen die er al bekend mee zijn.
Jup! Werkt vlekkeloos. Ik heb het eerst een tijdje virtueel gedraaid, om te kijken of het goed bevalt en of ik tegen problemen aan zou lopen. Het beviel allemaal goed, en XPEnology draait nu native op een machine met een i5, 8GB RAM en 10 drives.

Ik heb hiervoor gekozen omdat ik het gemak van een Synology wilde, maar wel met de mogelijkheid om onder andere met Plex te transcoderen en niet al te lang te hoeven wachten op het uitpakken en repareren van bestanden. En voor de prijs van een enigszins vergelijkbare Synology (bijvoorbeeld de DS1813+) heb je dus veel meer processorkracht.

Alleen het updaten van DSM gaat niet zo makkelijk als op een normale Synology. (Gebruik in GEEN geval het update systeem in DSM zelf). En als je XPEnology native wilt draaien moet je even rekening houden met welke hardware ondersteund wordt, er staat daarvoor ergens een lijstje met drivers die ingesloten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Ik begin nu een beetje de kriebels te krijgen. Ik kom net terug van vakantie en ik kan niet meer inloggen op m'n dsm om ik telkens de melding "system is getting ready" kreeg. Kennelijk een probleem waar meer mensen last van hebben/hadden getuige dit topic:
http://forum.synology.com...&t=65481&start=30#p307734

Daarin staat dat je door al je harde schijven te ontkoppelen en een andere harde schijf erin te pluggen je een nieuwe dsm kan installeren. Vervolgens stop je je oude schijven weer terug en mbv de synology assistant kan je de nieuwste dsm dan ook weer op je oude schijven zetten.

Dat heb ik dus geprobeerd want ik had nog een extra harde schijf liggen. Ik had DSM 4.3. en heb nu DSM 5 erop staan. En ik kan nu inderdaad inloggen met m'n oude credentails en de meeste instellingen lijken te zijn overgenomen. Maar ik kan alleen m'n bestanden niet vinden... ik snap er geen snars van. Ik zie wel dat m'n twee schijven nog vol zitten met de bestanden en in windows kan ik via verkenner de mappen zien, maar ik kan er niet in via windows en in DSM krijg ik ze geheel niet te zien..

Overigens krijg ik geen registratiemail van het synology forum dus ik kan het daar niet vragen.. aaargh...

Hjalp!

[ Voor 18% gewijzigd door Pkunk op 29-04-2014 12:02 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Misschien leuk als backup backup, maar na het lezen van de update-issues op hun forum houd ik het toch maar bij mijn echte syno.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Pkunk schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:36:
Ik begin nu een beetje de kriebels te krijgen. Ik kom net terug van vakantie en ik kan niet meer inloggen op m'n dsm om ik telkens de melding "system is getting ready" kreeg.
Log anders eens met ssh in en kijk wat er draait.. in mijn geval was hij al ruim 60 uur bezig met het overzetten van mysql naar mariadb (heb nogal wat databases erop staan). Uiteindelijk afgebroken en de dump/reload gedaan op een systeem wat dat wat sneller doet.

[ Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 29-04-2014 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 09:46

mnk

Noob op dit gebied: Heb net de DS214 besteld en wil hierin mijn bestaand 1TB schijf (WD Green WD10EARX) combineren met een nieuwe WD Red 3TB. Zal hem dan in Raid 0 zetten. Kan dit zonder problemen of beter om twee dezelfde schijven te combineren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:54
mnk schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:48:
Noob op dit gebied: Heb net de DS214 besteld en wil hierin mijn bestaand 1TB schijf (WD Green WD10EARX) combineren met een nieuwe WD Red 3TB. Zal hem dan in Raid 0 zetten. Kan dit zonder problemen of beter om twee dezelfde schijven te combineren?
Vraag jezelf eerst eens af waarom je RAID-0 in je NAS wilt.
Of denk je dat het (veel) sneller is?..
Ik zou ze mooi los van elkaar laten, en indien je graag 1 volume wilt gaan voor JBOD. :)
*je krijgt met je RAID-0 suggestie ook 2 volumes, omdat de schijfgroottes verschillen.

[ Voor 8% gewijzigd door SmiGueL op 29-04-2014 19:44 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 09:46

mnk

SmiGueL schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:53:
[...]

Vraag jezelf eerst eens af waarom je RAID-0 in je NAS wilt.
Of denk je dat het (veel) sneller is?..
Ik zou ze mooi los van elkaar laten, en indien je echt graag 1 volume wilt gaan voor JBOD. :)
*je krijgt met je RAID-0 suggestie ook 2 volumes, omdat de schijfgroottes verschillen.
1 volume leek me gemakkelijker, maar zoals gezegd nog geen ervaring met een NAS. Zal ze los van elkaar zetten of in JBOD. Van het weekend maar even mee spelen.
Dank voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Leon2W schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 09:46:
[...]

Jup! Werkt vlekkeloos. Ik heb het eerst een tijdje virtueel gedraaid, om te kijken of het goed bevalt en of ik tegen problemen aan zou lopen. Het beviel allemaal goed, en XPEnology draait nu native op een machine met een i5, 8GB RAM en 10 drives.

Ik heb hiervoor gekozen omdat ik het gemak van een Synology wilde, maar wel met de mogelijkheid om onder andere met Plex te transcoderen en niet al te lang te hoeven wachten op het uitpakken en repareren van bestanden. En voor de prijs van een enigszins vergelijkbare Synology (bijvoorbeeld de DS1813+) heb je dus veel meer processorkracht.

Alleen het updaten van DSM gaat niet zo makkelijk als op een normale Synology. (Gebruik in GEEN geval het update systeem in DSM zelf). En als je XPEnology native wilt draaien moet je even rekening houden met welke hardware ondersteund wordt, er staat daarvoor ergens een lijstje met drivers die ingesloten zijn.
nou ik heb de boel virtueel draaien hoor. hoe installeer je zoiets native?

kan ik ook gewoon de hdd vanuit dsm benaderen of moet ik die dan toevoegen?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Buiten dat ik me afvraag of xpenology wel policy proof is lijkt het me beter dat in een ander topic te vragen want dit heeft niets meer met synology te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Ik heb gisteravond de laatste DSM update gedaan. Standaard heb ik in de Firewall 1 rule staan om FTP open te zetten. Deze rule heb ik gisteren aangepast, heb hier bij Region alleen Netherlands geselecteerd.

Betekend dit dat alleen FTP word toegestaan voor Nederlandse regio en de rest voor alle regio's word geblokkeerd?

Nu zat ik er gisteren aan te denken om een nieuwe regel aan te maken op Alles, voor alle regio's met een Deny aan het einde. Maar ik vraag me af of de DSM webinterface dan nog wel benaderbaar is als ik die doorvoer. Iemand hier antwoord op? :)

Wat ik eigenlijk wil is alleen die FTP open hebben staan, en dit alleen vanuit Nederland wil kunnen benaderen. Voor de rest mag alles dicht voor alle landen maar wil intern thuis natuurlijk wel bij de webinterface blijven kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien mis ik iets hoor, maar waarom is ineens iedereen druk bezig met de firewall?

Neem aan dat er nog een router voor de NAS zit waar ook een firewall op draait.

Interne risico als in besmetting via andere netwerk device. maar ja vaak zet je dan voor intern netwerk alles open dus valt dat ook al weg.
Open SSL bug? Doet de firewall ook weinig neem ik aan. Als je het gebruikt, staat poort open..

[ Voor 41% gewijzigd door Quakie op 30-04-2014 10:12 . Reden: extras ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Het is een aanvulling op de firewall van de router.
Wanneer je poorten geforward hebt in je router dan kun je in de NAS een filter toepassen op IP addressen waarbij je een selectie kunt maken per land of werelddeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:32

elsinga

=8-)

Op mijn router staan alleen poorten open die nodig zijn, maar er zit geen IP filter in. Mijn DS412+ regelt nu dus zelf dat alleen bepaalde reeksen (lees: regio's) bij SSH en FTP kunnen. HTTP staat wel voor iedereen open, omdat ik websites draai die wereldwijd toegankelijk moeten zijn.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oke maar regio's zijn pas sinds laatste update beschikbaar.. of vulde jullie echt ip reeksen in?

maar inderdaad over het hoofd gezien dat regio filtering inderdaad wel handig kan zijn. Als je toch weet dat je nooit in China gaat zijn, waarom dan ips toe laten..

ik zal me dan ook eens in gaan verdiepen.. ergens met versie 4.2 wel aangezet maar liep zo vaak tegen het feit aan dat er toch iets geblockt werd ook al stond interne netwerk open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

elsinga schreef op woensdag 30 april 2014 @ 10:17:
Op mijn router staan alleen poorten open die nodig zijn, maar er zit geen IP filter in. Mijn DS412+ regelt nu dus zelf dat alleen bepaalde reeksen (lees: regio's) bij SSH en FTP kunnen. HTTP staat wel voor iedereen open, omdat ik websites draai die wereldwijd toegankelijk moeten zijn.
Ik heb FTP dus nu open staan voor NL regio. Als ik nu een nieuwe rule aanmaak voor alles, voor alle regio's en dan kies voor deny. Weet jij dan of de allow van mijn FTP dan nog werkt en of de DSM nog via de browser is te benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
onderaan kan je aanvinken wat Firewall moet doen als er niet voldaan wordt aan je regel..

daar kan je deny kiezen.. alles wordt dan geblockt..
je hoeft er geen aparte regel aanmaken.. je moet wel een aparte regel aanmaken voor je interne netwerk, want anders block je die ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Quakie schreef op woensdag 30 april 2014 @ 10:09:
Misschien mis ik iets hoor, maar waarom is ineens iedereen druk bezig met de firewall?

Neem aan dat er nog een router voor de NAS zit waar ook een firewall op draait.

Interne risico als in besmetting via andere netwerk device. maar ja vaak zet je dan voor intern netwerk alles open dus valt dat ook al weg.
Open SSL bug? Doet de firewall ook weinig neem ik aan. Als je het gebruikt, staat poort open..
Mijn NAS is bereikbaar vanuit internet en zit in de DMZ. Dit omdat ik inmiddels zoveel poorten moet forwarden (https, ssh, webserver etc) dat ik een DMZ een makkelijkere oplossing vind. Nu had ik al de auto-block aanstaan waardoor ik per dag tientallen notificaties kreeg van geblokkeerde IP-adressen die probeerden in te loggen via SSH. Sinds ik de firewall geactiveerd heb heb ik momenteel geen enkele IP dat geblokkeerd is omdat men simpelweg niet maar mijn NAS connecten (voorkomen is beter dan genezen):

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wnBVhkM.png

Wat je hier ziet is dat ik alleen IP's toesta van landen waar ik regelmatig kom en mijn interne IP-reeks. De rest wordt geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ vergeet 127.0.0.1 niet, deze wordt voor o.a. syslog gebruikt. In deze update staat ie (onder water) er al in maar het is wel eens voorgekomen (dsm 3.1 en dsm 4.2 beta) dat na een update dit ip ook werd geblocked.

[ Voor 6% gewijzigd door DukeBox op 30-04-2014 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Vergeet ook niet de DHCP poorten te "allowen" vanaf alle ip-ranges als je die gebruikt, anders doet die niets meer.

[ Voor 4% gewijzigd door Magic op 30-04-2014 11:08 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

magnifor schreef op woensdag 30 april 2014 @ 10:44:
[...]

Mijn NAS is bereikbaar vanuit internet en zit in de DMZ. Dit omdat ik inmiddels zoveel poorten moet forwarden (https, ssh, webserver etc) dat ik een DMZ een makkelijkere oplossing vind. Nu had ik al de auto-block aanstaan waardoor ik per dag tientallen notificaties kreeg van geblokkeerde IP-adressen die probeerden in te loggen via SSH. Sinds ik de firewall geactiveerd heb heb ik momenteel geen enkele IP dat geblokkeerd is omdat men simpelweg niet maar mijn NAS connecten (voorkomen is beter dan genezen):

[afbeelding]

Wat je hier ziet is dat ik alleen IP's toesta van landen waar ik regelmatig kom en mijn interne IP-reeks. De rest wordt geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:58

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

DukeBox schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:06:
^ vergeet 127.0.0.1 niet, deze wordt voor o.a. syslog gebruikt. In deze update staat ie (onder water) er al in maar het is wel eens voorgekomen (dsm 3.1 en dsm 4.2 beta) dat na een update dit ip ook werd geblocked.
Je zou verwachten dat dergelijk verkeer over de loopback interface loopt en niet over de interface waar de firewall op actief is. (of anders gezegd: dat de firewall policy voor de loopback op accept all staat en je via dat configuratie scherm alleen de firewall regels voor de LAN interface kan instellen).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben er mee aan de slag gegaan:

Bij mij geeft ie ook aan dat het een invalid ip is: 127.0.0.1

Ik heb het nu zo staan:

Synologyfirewallsettings

Echter werkt cloudstation client (sync) niet tussen 2 Synology's.. zodra ik synology's firewall uitzet gaat het wel goed.
Ik kan niet op ip connecten dus doe het via mijn ddns name. Ik vermoed dat hij dus op regel2 vast loopt.
Regel 2 bevat alle standaard synology lijnen en zou verwachten dat hij gewoon onder cloudstation valt. Waarschijnlijk toch een ander poort. Vanavond even uitzoeken of dit echt zo is.

raar VPN werkt ook niet over 4G. Er gaat duidelijk iets mis met regio settings want als ik Europe verander naar ALL werkt het wel. Ik ga er toch gewoon vanuit dat T-Mobile nederlands is..

[ Voor 11% gewijzigd door Quakie op 30-04-2014 14:20 . Reden: nog een services wat niet werkt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
DukeBox schreef op woensdag 30 april 2014 @ 08:33:
Buiten dat ik me afvraag of xpenology wel policy proof is lijkt het me beter dat in een ander topic te vragen want dit heeft niets meer met synology te maken.
hier heb je gelijk in. of het policy proof is weet ik niet. het is gemaakt onder de opensource code die synology heeft vrij gegeven.

ik zal opzoek gaan naar een andere plek om mijn vragen te kunnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Quakie schreef op woensdag 30 april 2014 @ 12:41:
Ik ben er mee aan de slag gegaan:

Bij mij geeft ie ook aan dat het een invalid ip is: 127.0.0.1

Ik heb het nu zo staan:

[afbeelding]

Echter werkt cloudstation client (sync) niet tussen 2 Synology's.. zodra ik synology's firewall uitzet gaat het wel goed.
Ik kan niet op ip connecten dus doe het via mijn ddns name. Ik vermoed dat hij dus op regel2 vast loopt.
Regel 2 bevat alle standaard synology lijnen en zou verwachten dat hij gewoon onder cloudstation valt. Waarschijnlijk toch een ander poort. Vanavond even uitzoeken of dit echt zo is.
Wat zit er op poort 6791 als ik vragen mag? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 17-09 14:47

mvds

Totally awesome!

Mr_gadget schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:51:
[...]

Wat zit er op poort 6791 als ik vragen mag? ;)
Volgens mij is dat de https poort voor NZBGet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zou secure verbinding moeten zijn naar interface van NZBGet. Echter nog niet aan de praat gekregen omdat NZBGet certificates vereist enzo. SABZNBD was het zonder moeite poort 9090.

Pagina: 1 ... 80 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]