Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikke_Niels schreef op maandag 25 november 2013 @ 20:48:
Voor alle Synology gebruikers:

Er zit (nog steeds) een bug in Photostation 6, op het moment dat je een filmpje in een map hebt zitten kan je de hele map niet meer inkijken met photostation.

Ofwel niet installeren, als je het wel hebt gedaan kan je het op de volgende manier herstellen:
Photostation uninstalleren via package Centre, vervolgens jouw oude (5.2) photostation downloaden http://ukdl.synology.com/download/packages/

En via manual install installeren.
Hoi na upgraden naar dsm 5.0 en photostation 6 heb ik het zelfde? Heb photostation nog niet verwijderd en 5 geprobeerd want ik wou eerst ff vragen aan jou of je het al aan de praat hebt gekregen met photostation 6?

Ik weet wel dat als ik die videos weg haal uit dat mapje ik er ineens wel bij kan? Maar die videos horen bij mijn vakantie dus wil ze graag in dat mapje behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le dj
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-06 19:05
ik ben er achter gekomen dat mijn cron jobs voor oa youless worden gewist bij het toepassen van een update van DSM 5. Is dit normaal? Hoe voorkom ik dit bij de volgende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:35
le dj schreef op woensdag 16 april 2014 @ 15:29:
ik ben er achter gekomen dat mijn cron jobs voor oa youless worden gewist bij het toepassen van een update van DSM 5. Is dit normaal? Hoe voorkom ik dit bij de volgende update.
Wanneer je de taken aanmaakt in het taakbeheer in DSM blijven ze bij een update gewoon bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
wcduck schreef op maandag 14 april 2014 @ 17:41:
Weet iemand onder welke "gebruiker" packages geinstalleerd worden bij DSM 5? Ik loop tegen een probleem aan met Bittorrent Sync, welke niet optrad bij DSM 4.2. Ik kan geen mappen aangeven die gesync moeten worden. Ik krijg de melding dat ik geen toegang heb tot de (gedeelde) map in Bittorent Sync. Ook submappen in de gedeelde map worden niet weergegeven. Wanneer ik de permissies zet dat deze gedeelde map voor "Everyone" toegangkelijk is, dan werkt alles wel. Uiteraard is dit geen oplossing, aangezien dan elke gebruiker deze map ziet. Heeft iemand een oplossing? In DSM 4.2 had ik zelfs de admin account geen toegang geven tot de Bittorrent Sync map, en alsnog werkte alles.
Hierbij de oplossing na uren zoeken:
Wanneer je Bittorrent Sync installeert op de Synology NAS, dan zal de gebruiker "btsync" worden aangemaakt. Dit is niet zichtbaar in de user interface. De gebruiker btsync is lid van de groep "users". Wanneer je de rechten tot een gedeelde map toegankelijk zet (lees en schrijfrechten) voor deze groep, dan zal je in Bittorrent Sync de mappen kunnen selecteren zonder dat de foutmelding naar voren komt. Een groot nadeel van deze methode is wel dat je bij elke nieuwe gebruiker apart de toegang moet weigeren tot de bittorrent sync mappen.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 12:53
Weet iemand misschien antwoord op de volgende vraag:
als ik via putty op mijn nas inlog dan kan ik niet middels pijl omhoog voorgaande invoer bekijken.
aangezien ik best vaak hetzelfde script run zou ik dat wel handig vinden.

ik heb een 1512 met dsm 5.0 en bootstrapped. iemand die weet wat ik moet aanpassen (ik gok iets in .profile) om dit voor elkaar te boxxen?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:12

Nakebod

Nope.

Dat staat normaal in ~/.bash_history (In geval van de bash shell dan)
Maar je gebruikt geen bash, maar ash. En geen idee hoe het daar zit. Niet standaard op de Synology iig.

Je kan wel naar bash switchen als het goed is, en als het goed is (niet gechecked) staat dat hier beschreven: http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=90&t=73239

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
remcoXP schreef op woensdag 16 april 2014 @ 18:18:
Weet iemand misschien antwoord op de volgende vraag:
als ik via putty op mijn nas inlog dan kan ik niet middels pijl omhoog voorgaande invoer bekijken.
aangezien ik best vaak hetzelfde script run zou ik dat wel handig vinden.

ik heb een 1512 met dsm 5.0 en bootstrapped. iemand die weet wat ik moet aanpassen (ik gok iets in .profile) om dit voor elkaar te boxxen?
Vreemd, ik heb dit even geprobeerd op mijn DS213J met DSM5, maar dat werkt gewoon, met ash als shell, out of the box, want ik heb er eigenlijk nog niets vreemds op gedaan.

Enige terminal gerelateerde in mijn .profile is
code:
1
2
TERM=${TERM:-cons25}
export TERM

Zit er misschien iets vreemds in je putty configuratie?

[ Voor 10% gewijzigd door TweakMDS op 16-04-2014 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:21

Tripl3 D

Brother in Arms

Heb sinds zaterdag ook een Synology NAS (DS213J) en ben sindsdien bezig met alles naar mijn hand te zetten.
Nu worstel ik de laatste dagen met de synchronisatie.

Ik heb Cloudstation geinstalleerd en dat werkt op zich prima, maar ik kan nergens vinden om te synchroniseren naar een zelf gekozen map op de NAS. Van je pc/laptop/tablet/smartphone kun je zelf bepalen welke mappen er gesynchroniseerd moeten worden, maar niet waar naar toe.

Ook kun je backups van je NAS naar een zelf gekozen locatie laten maken met de software van Synology en je kunt bijvoorbeeld foto's laten uploaden naar de juiste map met de foto uploader, maar ik wil graag mijn foto's automatisch laten synchroniseren naar de 'photo' map op mijn NAS, zodat ik ze ook kan bekijken met Photo Station.

De enige opties die ik vond is Win7 Backup, Synology Data replicator of een ander backup programma uit het lijstje op de site van Synology. Alleen werkt dit push gestuurd vanaf mijn laptop op gezette tijden, of zodra ik deze handmatig activeer.

Als het echt niet anders kan dan zal ik het zo doen, maar ik heb liever een mogelijkheid zoals Cloud Station waarbij ik zelf de doelmap op mijn NAS bepaal, maar na wat zoekwerk op de Synology site, hun forum en Google lijk ik tot de conclusie te moeten komen dat dit niet mogelijk lijkt te zijn.

Iemand die dit met zekerheid kan bevestigen, maar liever kan ontkrachten?

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eureka18
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-08 13:55
hallo allemaal,

ik heb sinds kort een chromecast en ik probeerde iets van mijn synology ds213+ af te casten via ds video. Probleem is dat hij meestal binnen een halve minuut vastloopt.

Iemand anders die dit probleem ook heeft en die wellicht weet hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:05

DukeBox

loves wheat smoothies

Mogelijk is je wireless te langzaam ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 12:53
Ik heb hetzelfde in .profile. en putty werkt laatste versie en op andere linux systeempjes lukt het wel.
SndBastard schreef op woensdag 16 april 2014 @ 19:13:
[...]

Vreemd, ik heb dit even geprobeerd op mijn DS213J met DSM5, maar dat werkt gewoon, met ash als shell, out of the box, want ik heb er eigenlijk nog niets vreemds op gedaan.

Enige terminal gerelateerde in mijn .profile is
code:
1
2
TERM=${TERM:-cons25}
export TERM

Zit er misschien iets vreemds in je putty configuratie?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
KennethDC schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 22:16:
[...]

Niemand die dat weet vermoed ik?
Had je al een antwoord gekregen? Ik ben ook op zoek naar een manier waarop ik zelf .sh scripts uit kan laten voeren tijdens startup. In welke directory moet ik ze plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Waah schreef op woensdag 16 april 2014 @ 12:48:
dank, had hem daar ook verwacht, maar was niet zeker. Zal wel even testen met mijn eigen USB audio stick die ik nodig heb voor mijn hackintosh. Tablet is ook handig, maar mijn vader wil juist af van het los aansluiten van apparatuur.
Gister getest met de Conceptronic CSOUNDU stick, en dit werkt als een trein.
dus mocht je een Ds213j hebben, en geluid direct op je versterkers hebben kan je ook deze gebruiken.
pricewatch: Conceptronic CSOUNDU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le dj
Quakie schreef op woensdag 16 april 2014 @ 10:38:
control panel en dan naar application portal.

daar kan je file station, audio station, photo station doorlinken

Voorbeelden:
xxxx.myds.me/photo
xxxx.myds.me/file
xxxx.myds.me/audio

als je dit in een aparte venster in tikt zou die gelijk daar moeten komen zonder in te loggen op de DSM.

Als je instelt moet je xxxx.myds.me daar zichtbaar staan. Anders is er iets mis met je instellingen op de DSM zelf.
Ik klik via main menu... Op het bureaublad heb ik geen snelkoppeling (die zou naar mijn weten hetzelfde moeten doen).
bij application portal heb ik geen photo station staan. (alleen file, download, video en audio)
komt dit doordat photo station onder poort 80 draait? Dan zou het misschien ook nog in het portforwarden kunnen zitten, maar dit is niet logisch omdat ik de settings van mijn router al maanden niet heb veranderd.

[ Voor 12% gewijzigd door le dj op 17-04-2014 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Mijn DS211j heeft de laatste weken kuren. Nadat ie opgestart is draait ie uren zonder problemen, daarna is de NAS echter ineens helemaal uit. Hij slaapt niet, alle lampjes zijn uit. Door 'm met de fysieke aan-knop weer aan te zetten draait ie weer en krijg ik een mail met strekking "DiskStation suffered from power failure and was shut down improperly". Heb de NAS al eens op een andere stopcontact aangesloten, maar daarmee hetzelfde probleem. Apparaten op dezelfde groep hebben geen problemen, dus het is geen kwestie van weggevallen spanning.

Herkent iemand dit?

[ Voor 3% gewijzigd door JBS op 17-04-2014 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Misschien een probleem met je powersupply als je verder geen log events e.d. hebt blijft er niet veel over (buiten een kernel panic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
le dj schreef op donderdag 17 april 2014 @ 08:50:
[...]

Ik klik via main menu... Op het bureaublad heb ik geen snelkoppeling (die zou naar mijn weten hetzelfde moeten doen).
bij application portal heb ik geen photo station staan. (alleen file, download, video en audio)
komt dit doordat photo station onder poort 80 draait? Dan zou het misschien ook nog in het portforwarden kunnen zitten, maar dit is niet logisch omdat ik de settings van mijn router al maanden niet heb veranderd.
Klopt zou het zelfde moeten zijn.

Raar, ik dacht dat ze alle drie hier stonden. Misschien vergis ik me of het is later weggehaald.
xxxx.myds.me/photo dit werkt bij mij.. als ik xxx vervang door mijn eigen adres.

Ik wil graag weten of dat bij jou ook gewoon werkt.. Bij sommige apps werkt het doorlinken niet echt.. (beiden adressen zijn dan aanwezig)

raar haha het werkt bij mij ook niet meer.. ik kan ook niet meer via DSM en dan op photostation naar photostation gaan. Dit is handig omdat je dan gelijk al ingelogd bent.

Probleem neigt te komen door SSL (HTTPS)

[ Voor 10% gewijzigd door Quakie op 17-04-2014 10:16 ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

DukeBox schreef op donderdag 17 april 2014 @ 09:54:
Misschien een probleem met je powersupply als je verder geen log events e.d. hebt blijft er niet veel over (buiten een kernel panic).
Bij een kernel panic zou het systeem niet mogen uitvallen (het werkt uiteraard niet meer, maar lampjes etc zouden moeten blijven zoals ze waren op het moment van de kernel panic), dus ik zou ook gokken op de voedingsadapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le dj
Quakie schreef op donderdag 17 april 2014 @ 10:09:
[...]

Klopt zou het zelfde moeten zijn.

Raar, ik dacht dat ze alle drie hier stonden. Misschien vergis ik me of het is later weggehaald.
xxxx.myds.me/photo dit werkt bij mij.. als ik xxx vervang door mijn eigen adres.

Ik wil graag weten of dat bij jou ook gewoon werkt.. Bij sommige apps werkt het doorlinken niet echt.. (beiden adressen zijn dan aanwezig)

raar haha het werkt bij mij ook niet meer.. ik kan ook niet meer via DSM en dan op photostation naar photostation gaan. Dit is handig omdat je dan gelijk al ingelogd bent.

Probleem neigt te komen door SSL (HTTPS)
xxxx.myds.me/photo werkt bij mij wel.
Het grote voordeel is idd doorlinken omdat je al bent ingelogd en dit is voor mijn gebruikers zeer vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben andere mensen hier ook last van?
Voor update 2 werkte dit zeker weten nog... ik heb het recent nog gebruikt.

Als er nog meer mensen er last van hebben moeten we even een ticket openen..

Persoonlijk als ik andere gebruikers zou toe laten zou ik ze naar de betreffende app verwijzen.. niet naar DSM zelf. Minder gedoe voor gebruiker en als er wat fout staat zien ze het niet gelijk. Nu kan je wel alles afschermen maar het komt te vaak door dat bijv bij nieuwe gebruikers niet automatisch alles goed staat.

Wil je bij je fotos? surf naar: xxxx.myds.me/photo
Wil je bij je documenten? xxxx.myds.me/file

Wil je muziek luisteren? xxxx.myds.me/audio

etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

le dj schreef op donderdag 17 april 2014 @ 08:50:
[...]

Dan is je shortcut gewoon verkeerd. Ik kan nu even niet bij m'n systeem, maar er staat een bestand waar die shortcut is gedefinieerd. Zal vanavond wel even het exacte pad doorgeven (mocht je het niet hebben gevonden).

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 15:52
Oxellaar schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 22:14:
[...]

Ben er intussen achter....

Ingelogd als root via SSH, blijkt mijn cloudstation file 500GB groot te zijn :X
Om één of ander reden stond er ingesteld dat hij 32 versies van elk bestand achter de hand hield....
en hoe heb je dit opgelost om wat ruimte vrij te maken? Ik meen ook in het begin gezien te hebben dat ergens 32 versies van moest bewaren. Nou achteraf lijkt mij dat niet nodig en zonde van mijn ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

sipaan schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:18:
[...]

en hoe heb je dit opgelost om wat ruimte vrij te maken? Ik meen ook in het begin gezien te hebben dat ergens 32 versies van moest bewaren. Nou achteraf lijkt mij dat niet nodig en zonde van mijn ruimte.
Loop eens door je options heen? Volgens mij kan je ergens aantal versies backup instellen (minimaal 1; betekent effectief dat je dubbel zo veel data-opslag gebruikt).

edit:

Omdat ik zo aardig ben:
Here's how I solved it:

1) Deactivate CloudStation
2) Reactivate it
3) Go to the Synology settings and lower the max. versions. (I set it to 2)
4) Optional: Let Cloudstation rebuild the database, if it fails (because there won't be enouzgh free space first).
5) You might have to activate the users and shared folders again.
6) ENJOY your CloudStation again ;)

[ Voor 29% gewijzigd door BtM909 op 17-04-2014 14:05 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.drenth
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-07 22:02
Ik heb hier sinds een week een DS412+ staan en nu werkt eigenlijk alles goed alleen wanneer ik probeer een backup van mijn laptop te maken met Acronis True Image 2014 zie ik wel de optie wegschrijven naar NAS. Hier geeft hij dan ook DiskStation weer de naam van de NAS maar heb geen mogelijkheden om enige mappen / locaties te selecteren. Iemand een idee? Tot nu toe op internet weinig gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

d.drenth schreef op donderdag 17 april 2014 @ 14:06:
Ik heb hier sinds een week een DS412+ staan en nu werkt eigenlijk alles goed alleen wanneer ik probeer een backup van mijn laptop te maken met Acronis True Image 2014 zie ik wel de optie wegschrijven naar NAS. Hier geeft hij dan ook DiskStation weer de naam van de NAS maar heb geen mogelijkheden om enige mappen / locaties te selecteren. Iemand een idee? Tot nu toe op internet weinig gevonden.
Synology Data replicator gebruiken ipv Acronis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.drenth
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-07 22:02
Tripl3 D schreef op donderdag 17 april 2014 @ 14:23:
[...]

Synology Data replicator gebruiken ipv Acronis?
Heb goede ervaringen met Acronis gezien super flexibel door mogelijkheden wat je allemaal kan met de backup. Dus heb liever oplossing voor Acronis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Hier geeft hij dan ook DiskStation weer de naam van de NAS maar heb geen mogelijkheden om enige mappen / locaties te selecteren. Iemand een idee? Tot nu toe op internet weinig gevonden.
Afhankelijk van je installatie, als deze niet onder je user account draait dan zal je onder dat account een drive moeten mappen of direct naar UNC schrijven (indien acronis dat aan kan). Persoonlijk zou ik ook voor data replicator kiezen, zo heb je de synology deduplicatie én kun je via de app maar ook dsfile door je backup's bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roycerolls
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 20:03
Ik krijg bij "system logs" dagelijks meerdere malen (al weken), de volgende melding; System detected that external IP has been changed to [nummer IP],port-mapping must be re-added. Elke keer is het ip adres hetzelfde, is dit normaal?
Ik heb een ubee 3210(-B) modem/router (ziggo)
Ik kan er verder geen uitsluitsel over vinden op googles, allemaal dead ends.. uberhaupt hoe je je kan checken of het external ip adres vd modem soms/vaak/niet verandert, dat gebeurt wel eens lees ik her en der. Ik weet ook niet of het hiermee te maken heeft.

[ Voor 45% gewijzigd door roycerolls op 18-04-2014 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 12:56
Ik heb een DS214+ verbonden met een LDAP server. (OS X server)
Nu werkt dat op zich prima, op twee dingen na:

1
Machtigingen voor shares worden niet doorgegeven aan subgroepen:
Ik heb mijn users in een groep 'Zakelijk' staan, die groep is lid van de groep 'Backup Users'. De groep 'Backup Users' heb ik machtigingen gegeven om een share te lezen en schrijven.
Personen die lid zijn van de groep Zakelijk kunnen echter niets, maar maak ik ze direct lid van de groep 'Backup Users' dan hebben ze wel toegang...

2
Van gebruikers met een aantal aliassen als username worden weergegeven als hun laatste alias, dat is op zich niet zo erg, maar het tonen van de machtigingen raakt hierdoor compleet in de war. Een gebruiker die wel toegang heeft wordt niet als zodanig weergegeven.

Iemand hier ervaring mee?

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le dj
BtM909 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 11:46:
[...]

Dan is je shortcut gewoon verkeerd. Ik kan nu even niet bij m'n systeem, maar er staat een bestand waar die shortcut is gedefinieerd. Zal vanavond wel even het exacte pad doorgeven (mocht je het niet hebben gevonden).
Ik heb nooit wat aangepast, behalve update 2 (auto)geinstalleerd (vanwege heartbleed). Sindsdien kan ik ook via mijn app op mijn ipad op mijn huisnetwerk werk niet meer via xxx.myds.me naar ftp, dsaudio etc. Dit moet via 192.168.x.xxx, dan werkt het nog wel als een trein. Extern word ik voor doorgezet naar mijn 192.168.x.xxx (via DSM). Tevens geen toegang tot xxx.myds.me/audio en video (Sorry, de pagina die u zoekt kan niet weergegeven worden.). Als ik weet waar en hoe ik dit kan aanpassen, graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:51
Volledige sharename (\\nas\backup bijv) invullen schijnt wel te werken bij de 2014 versie. Zelfde probleem speelt ook bij Qnap. Browsen werkt niet, direct ingeven wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 14:26
Ik heb voor een kleine websiteapplicatie wat ik met nog een mede-ontwikkelaar ontwikkel het officiële pakket SVN Server van subversion geïnstalleerd op mijn DS212J.

De svn raadpleeg ik door svn://domainname.myds.me/svnmap. (ddns van synology zelf)

Maar dit werkt enkel als ik niet het netwerk van mijn NAS zit.
Dan zegt hij dat de server niet gevonden is.

Iemand een idee waarom het vanbuiten af wel werkt en op eigen netwerk niet kan connecteren naar de branche. (Windows 8.1, tortoise svn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Tripl3 D schreef op woensdag 16 april 2014 @ 19:26:
Heb sinds zaterdag ook een Synology NAS (DS213J) en ben sindsdien bezig met alles naar mijn hand te zetten.
Nu worstel ik de laatste dagen met de synchronisatie.

Ik heb Cloudstation geinstalleerd en dat werkt op zich prima, maar ik kan nergens vinden om te synchroniseren naar een zelf gekozen map op de NAS. Van je pc/laptop/tablet/smartphone kun je zelf bepalen welke mappen er gesynchroniseerd moeten worden, maar niet waar naar toe.

Ook kun je backups van je NAS naar een zelf gekozen locatie laten maken met de software van Synology en je kunt bijvoorbeeld foto's laten uploaden naar de juiste map met de foto uploader, maar ik wil graag mijn foto's automatisch laten synchroniseren naar de 'photo' map op mijn NAS, zodat ik ze ook kan bekijken met Photo Station.

De enige opties die ik vond is Win7 Backup, Synology Data replicator of een ander backup programma uit het lijstje op de site van Synology. Alleen werkt dit push gestuurd vanaf mijn laptop op gezette tijden, of zodra ik deze handmatig activeer.

Als het echt niet anders kan dan zal ik het zo doen, maar ik heb liever een mogelijkheid zoals Cloud Station waarbij ik zelf de doelmap op mijn NAS bepaal, maar na wat zoekwerk op de Synology site, hun forum en Google lijk ik tot de conclusie te moeten komen dat dit niet mogelijk lijkt te zijn.

Iemand die dit met zekerheid kan bevestigen, maar liever kan ontkrachten?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Word echt een beetje moe van de hibernation wakes van mijn synology. Als ik het forum bekijk is het een zeer breed aanwezig probleem, en lijkt Synology er niets aan te doen.
Ze willen dat ik mijn unit RMA, maar daar ga ik echt niet aan beginnen als ik niet zeker weet dat het daarmee opgelost is.
Blijft een flinke domper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Trip

en heb je al bij Cloud Station settings gekeken?

Zie niks staan wat standaard niet zou moeten werken.

Ga naar DSM
Ga naar Cloud Station

Ga links naar sharing (delen) en selecteer de photo share
Je hebt dan 1) Cloudstation en 2) Photo. Voor de zekerheid even onder settings van cloudstation op je device zelf kijken of die aangevinkt staat. Ook kan je hier selecteren wat voorrang heeft.
Als ik wat verwijderd, wordt het ook verwijderd op mijn NAS ipv weer terug gesynct. Dit vind ik handig..

Bij mij heeft iedere user zijn eigen cloudstation en 1 share wordt gedeeld door iedereen.

Nadeel van als je dit zo gaat doen is natuurlijk wel dat je ook alle fotos lokaal hebt staan.

Ik denk dat je hier iemand lief moet vragen of die geen kopieer scriptje kan schrijven..
Dan sync je de fotos met cloud station in een mapje..en script kopieer het dan naar de photo share?

@MikeyMan

Ik heb het zelf opgegeven.Heel jammer want een selling point van mijn DS213+ is dus compleet niet aanwezig. Deep Sleep met 3watt verbruik.

Ik heb bijv een taak runnen die alle taken uitzet behalve filestation/vpn/dsm. En nog slaapt mijn NAS niet..
Elke 20 a 30 min worden mijn schrijven domweg wakker...

Dus inderdaad ik denk dat een RMA niet veel gaat helpen.. bij mij staat nog op to do list om echt in te gaan loggen op zoek te gaan naar wat hem wakker schudt.. maar goed weinig tijd deze dagen door een kleine.

[ Voor 42% gewijzigd door Quakie op 18-04-2014 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, ik heb zelfs een verse installatie op een losse schijf gedaan en helemaal zonder additionele software los van het netwerk werd ie nog wakker :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dat is wel extreem.. onder 4.3 ging die wel slapen zonder netwerkkabel...nog niet getest met 5.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:32
Ik heb een 213j met 1 schijf erin en deze gaat altijd in deep sleep en ik heb geen problemen.

Echter gebruik ik zeer weinig additionele software. Ik heb de standaard dingen er op. DS video, audio en download en verder eigenlijk niets. Ik gebruik het puur als opslag/download en voor data streaming. Ik doe er dus niet echt bijzondere dingen mee.

Maar altijd als ik kijk, zijn de groene lampjes van de HDD's uit en het duurt altijd even voordat ik de NAS kan benaderen via apparaten omdat hij dus wakker moet worden.

Ik vind het vervelend voor de mensen die er wel last van hebben en ben ook blij dat het bij mij werkt, want het is gewoon zonde dat je 20 watt of meer weg gooit omdat hij niet goed functioneert. Scheelt toch weer 40,- per jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik heb Surveillance Station draaien, en daardoor gaat de schijf ook nooit in slaap. Ook wel logisch, want bij beweging moet hij gelijk kunnen opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkilie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-11-2024
heb zelf ook een DS213+ en hibernation issues. Kreeg geen output via de syno_hibernate_debug_tool --enable manier.

Blijkt dat DSM 5 iets anders gaat

[For user using DSM 5.0 or above]
1. log in with admin account or administrator accounts.
2. Go to Menu >> Support Center >> Support Services, click generate logs to get the system debug log (debug.dat)

Ben aan het kijken waar het nu aan ligt voorlopig slaapt tie nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

roeleboel schreef op donderdag 17 april 2014 @ 10:31:
[...]

Bij een kernel panic zou het systeem niet mogen uitvallen (het werkt uiteraard niet meer, maar lampjes etc zouden moeten blijven zoals ze waren op het moment van de kernel panic), dus ik zou ook gokken op de voedingsadapter.
8)7

Met de verhuizing is de Synology adapter met een andere (minder ampère) verwisseld. Na wisselen van de adapter draait ie inmiddels een kleine 24 uur. Hiervoor hield ie het slechts een paar uur vol waarna vermoedelijk de adapter door oververhitting uitschakelde en de NAS dus ongecontroleerd uit ging..

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
dkilie schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 16:15:
heb zelf ook een DS213+ en hibernation issues. Kreeg geen output via de syno_hibernate_debug_tool --enable manier.

Blijkt dat DSM 5 iets anders gaat

[For user using DSM 5.0 or above]
1. log in with admin account or administrator accounts.
2. Go to Menu >> Support Center >> Support Services, click generate logs to get the system debug log (debug.dat)

Ben aan het kijken waar het nu aan ligt voorlopig slaapt tie nog.

Waar kan ik die .dat file mee bekijken?

Okay, al gevonden: .dat renamen naar .zip, uitpakken en openen in je favoriete tekstviewer.

Wow, timing ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Smultie op 18-04-2014 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkilie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-11-2024
.dat bestand hernoemen naar .zip. Uitpakken en met Notepad ++ uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 19:09
Ik heb Cloudsync geinstalleerd om een bepaalde map van een paar Gb te syncen met Google drive. Dat syncen is al gebeurd. ik zie de bestanden in Google drive staan.
Nu heb ik vandaag een paar bestanden gewijzigd (MSAccess-files, zeg dat ik maximaal zo'n 300mb gewijzigde bestanden heb).

Nu kom ik er achter dat Cloudsync met MAXIMALE snelheid aan het syncroniseren is en dat mijn hele internetverbinding daardoor helemaal dichtslibt. SABNZB download bijv nog maar met <100kb/s.

Ik snap ten eerste niet wat Cloudsync aan het doen is, die files hadden eigenlijk al lang gesyncroniseerd moeten zijn, want zoveel is het niet (paar honderd MB die ik al vanmiddag gewijzigd heb, uren geleden). Daarnaast lukt het me niet om (DSM5) een snelheidslimiet in te stellen voor Cloudsync; het staat niet tussen de geinstalleerde programma's in de lijst met te blokkeren pakketten.

Iemand tips? Vooral hoe ik Cloudsync kan beperken tot zeg 250kb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 19:09
Dat heb ik geprobeerd, maar ik kan Cloudsync daar niet kiezen.

Cloudsync staat hier niet eens tussen: http://www.synology.com/nl-nl/support/faq/299

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:39

ChillPascal

In the end...

Is het mogelijk om Cloudstation te gebruiken op een Laptop, Desktop, iPad en iPhone, waarbij ik per device aangeef welke mappen gesynchroniseerd moeten worden en welke niet?

Mijn gehele Cloudstation is in principe 10 à 12 GB groot, met drie verschillende hoofdmappen met DATA namelijk; Afstuderen (school), Werk en Overig.
Ik zou nu graag op de Laptop en Desktop alle mappen synchroniseren, op de iPad alleen de map van het Werk en op de iPhone alleen de map van het Afstuderen. Is dit mogelijk?

EDIT: Ik kan de optie om bepaalde mappen juist wel/niet te synchroniseren wel vinden in Cloudstation (Windows) maar niet op iOS

[ Voor 11% gewijzigd door ChillPascal op 19-04-2014 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualjoe
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 17:58
Ik heb een Syno DS213+ en wil een backup sync naar een andere Synology gaan opzetten. Ik wil hiervoor een 2e syno aanschaffen (bijv. 2ehands) die ik dan remote plaats. Welke oudere synology series worden hiervoor ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou niet een te oud systeem kopen ivm veiligheidsproblemen. Voor dsm 4.2 is onlangs nog een patch uitgekomen om het heart bleed probleem te fixen (ssl), maar oudere modellen krijgen geen ondersteuning meer.
Dus een model ouder dan de 2009 modellen zou ik sowieso niet aanschaffen.
tip: in de dowloadsectie van synology.com kan je zien wat de laatste versie is van dsm dat voor een specifiek model beschikbaar is.

[ Voor 19% gewijzigd door job op 19-04-2014 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualjoe
  • Laatst online: 15-09 17:58
job schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 14:19:
Ik zou niet een te oud systeem kopen ivm veiligheidsproblemen. Voor dsm 4.2 is onlangs nog een patch uitgekomen om het heart bleed probleem te fixen (ssl), maar oudere modellen krijgen geen ondersteuning meer.
tip: in de dowloadsectie van synology.com kan je zien wat de laatste versie is van dsm dat voor een specifiek model beschikbaar is.
Thanks! Ik ga es rondneuzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:12

Nakebod

Nope.

En een aantal 09x modellen kan je softmodden naar x11j. Dus upgrade naar DSM 5.x is mogelijk :P

Maar anyway, DSM 5.x syncen van/naar een DSM 4.2 ging prima, via SFTP. Draai nu op mijn oude DS209 dus ook DSM 5.x, en het syncen verloopt nog steeds prima.
Ergens vermoed ik dat dat met DSM 3.x ook gewoon zou werken, en dan praten we toch echt wel over een ruim aantal jaren geleden :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 10:35

kraats

Ik rol

Inderdaad.. Ik heb een 107+ staan waar ik naartoe sync en dat gaat prima. En zelfs voor die oude modellen zijn afgelopen jaar nog beveiligingsupdates uitgekomen

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
De 110j draait ook gewoon DSM5. En de 110j komt uit de middeleeuwen volgens mij ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 14:19:
Ik back-up nog elke nacht van mijn 411-II naar een oude 109+ en dat gaat prima.
De 109 draait dus nog 4,2 een de 411-II op 5.0 maar ondervind geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Voor degenen die Wordpress draaien op hun synology, en nu foutmeldingen krijgen bij het upgraden van Wordpress, plugins of themes, de volgende tip:

Apache draait sinds DSM5 niet meer onder het 'nobody' account, maar onder 'http'. Om probleemloos updates te kunnen draaien zul je dus de eigenaar van de bestanden moeten veranderen via Telnet/SSH:

chown -R http:http /volume1/web/[wordpress site]

Zie ook hier: https://forum.synology.co...ewtopic.php?f=191&t=83023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roycerolls
roycerolls schreef op donderdag 17 april 2014 @ 17:12:
Ik krijg bij "system logs" dagelijks meerdere malen (al weken), de volgende melding; System detected that external IP has been changed to [nummer IP],port-mapping must be re-added. Elke keer is het ip adres hetzelfde, is dit normaal?
Ubee 3210 modem
Ik krijg geen reacties, is het te vaag omschreven of in verkeerd forum gepost??...of niemand weet het antwoord of deelt de ervaring.

- Kheb net DSM5.0 geinstalleerd, (wauw!) en nog steeds de berichten.
- MOgelijk te maken met modem T3/T4 timeouts..alleen zijn deze zeer laag, T4= 4 T3=0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:15
smeerbartje schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 20:31:
De 110j draait ook gewoon DSM5. En de 110j komt uit de middeleeuwen volgens mij ;).
Uit 2009 vermoed ik. Close enough. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Sorry, @roycerolls, ik kan je niet helpen. Misschien op het synology.com forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roycerolls
JA jammer inderdaad...Synology.com forum ook de NL versie...Ik heb al serieus goed gezocht naar deze melding op google, maar ik ben nog een 1e gebruiker van NAs en ook nieuw in networking en modem/router, en dus ook in de vaktermen. 8)7 Ik heb wel het idee dat het meer aan me modem/router zal liggen dan ad syno nas. Alleen daar kom ik nog geen stap mee verder behalve dat je extenre ip adres wel eens verandert van je modem/router, provider instellingen afhankelijk!. Maar toch zeker niet 5 a 10 keer per 24h lijkt mij, ook niet bij ziggo's ubee 3210. MAar zoals ik al zij bar weinig info, ook heb ik syno gecontact mail job...wachtend nog op antwoorden...

[ Voor 6% gewijzigd door roycerolls op 19-04-2014 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:21
roycerolls schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 23:03:
JA jammer inderdaad...Synology.com forum ook de NL versie...Ik heb al serieus goed gezocht naar deze melding op google, maar ik ben nog een 1e gebruiker van NAs en ook nieuw in networking en modem/router, en dus ook in de vaktermen. 8)7 Ik heb wel het idee dat het meer aan me modem/router zal liggen dan ad syno nas. Alleen daar kom ik nog geen stap mee verder behalve dat je extenre ip adres wel eens verandert van je modem/router, provider instellingen afhankelijk!. Maar toch zeker niet 5 a 10 keer per 24h lijkt mij, ook niet bij ziggo's ubee 3210. MAar zoals ik al zij bar weinig info, ook heb ik syno gecontact mail job...wachtend nog op antwoorden...
Bij Ziggo krijg je niet snel een nieuw extern ip-adres zolang het modem en de hardware die aan het modem hangt hetzelfde blijft , zelf al maanden hetzelfde adres dus als deze echt constant veranderden is er mogelijk een probleem met het modem zelf.

Even wat dingen die bij mij nog opkomen mogelijk heb je er iets aan.
In DSM de instellingen van Externe Toegang en Quickconnect helemaal verwijderden en dan de NAS opnieuw starten en dan opnieuw aanmaken. Mogelijk dat hier iets niet helemaal lekker meer gaat.

Controleer ook de Firewall van DSM eens of hier mogelijk iets in staat wat dit kan verklaren.
Ik las ook op Internet ook iemand EZ-Internet had gebruikt en sindsdien die melding kreeg. Deze wizzard past toch veel dingen aan waar je zelf verder geen erg in hebt zoals de firewall.

Heb je de NAS zelf ook een vast ip-adres gegeven. Dit kun je in DSM zelf opgeven maar mooier is als je het MAC-Adres van je NAS noteert en dan in je router aan de mac-adres een ip-adres koppelt.
Elke keer als je router of NAS herstart zal hij aan je router het ip-adres opvragen.

Hiermee voorkom je dat je interne ip-adres ooit veranderd. Als je Port-forwards gebruikt is het wel belangrijk dat je interne adres hetzelfde blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Waarom zou dit een Syno probleem zijn en niet je Ubee die herstart (en daardoor een intern ip adres krijgt). Ik krijg deze melding ook (echter herstart dan mijn modem ook).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:39

ChillPascal

In the end...

ChillPascal schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 12:44:
Is het mogelijk om Cloudstation te gebruiken op een Laptop, Desktop, iPad en iPhone, waarbij ik per device aangeef welke mappen gesynchroniseerd moeten worden en welke niet?

Mijn gehele Cloudstation is in principe 10 à 12 GB groot, met drie verschillende hoofdmappen met DATA namelijk; Afstuderen (school), Werk en Overig.
Ik zou nu graag op de Laptop en Desktop alle mappen synchroniseren, op de iPad alleen de map van het Werk en op de iPhone alleen de map van het Afstuderen. Is dit mogelijk?

EDIT: Ik kan de optie om bepaalde mappen juist wel/niet te synchroniseren wel vinden in Cloudstation (Windows) maar niet op iOS
Volgens mij niet mogelijk, ofwel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roycerolls
@MikeOO; Quickconnect gebruik ik (nog) niet. Heb wel in het begin EZ-internet gebruikt, hoe kan ik al deze EZ instellingen ongedaan maken? ..DDNS is disabled.

Bij Firewall heb ik nog geen regels staan.. moet ook nog gebeuren, suggesties ? alles dicht en alleen de bekende poorten doorlaten neem ik aan..

Overigens wanneer ik op NAS voor DHCP kies en op de router dus wel statisch via mac adres, dan kan ik bij control panel van dsm5.0 niet meer de router configureren. Wanneer manual/statisch ingesteld op nas dan is deze wel bereikbaar.

[ Voor 15% gewijzigd door roycerolls op 20-04-2014 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:21
roycerolls schreef op zondag 20 april 2014 @ 14:13:
@MikeOO; Quickconnect gebruik ik (nog) niet. Heb wel in het begin EZ-internet gebruikt, hoe kan ik al deze EZ instellingen ongedaan maken? ..DDNS is disabled.

Bij Firewall heb ik nog geen regels staan.. moet ook nog gebeuren, suggesties ? alles dicht en alleen de bekende poorten doorlaten neem ik aan..

Overigens wanneer ik op NAS voor DHCP kies en op de router dus wel statisch via mac adres, dan kan ik bij control panel van dsm5.0 niet meer de router configureren. Wanneer manual/statisch ingesteld op nas dan is deze wel bereikbaar.
Hoe je de EZ instellingen ongedaan kan maken kan ik helaas niet zeggen omdat ik het niet gebruik.
Hier lees ik dat het onder Control Panel een Router Configuration zou staan. Maar denk dat dit nog met 4.3 was.
Hier kun je de stappen voor DSM 4 ook vinden. Mogelijk dat je daar wat dingen uit kan terugvinden in DSM 5.

Of dit er iets mee te maken heeft is lastig te zeggen en is meer zoeken naar iets want anders is.

De firewall gebruik ik zelf niet aangezien mij router voldoende blokkeert en ik het nu verder nog niet zie om dit ook nog te gaan gebruiken.

Je router hoef je ook niet via DSM te configureren.
Het enige wat je handmatig moet doen is port-forwards instellen op je router en dat is zo gebeurt en dan heb je de hele wizzard verder niet nodig. Je kan het gebruiken maar hoeft dus niet.

Het vreemde is wel dat als het een bug is in DSM zou zijn je veel meer probleemmeldingen zou verwachten. Mogelijk dat weinig mensen EZ gebruiken dan zou dit een verklaring kunnen zijn. Maar dat is puur een gok omdat iemand anders dit ook had gebruikt.

Maar mogelijk beter even wachten op Synology of zij met iets komen. Support is altijd prima alleen moet je geduld hebben voor ze reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:04

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

2 vragen:

-1- Vandaag heb ik DSM ge-update. Eerst naar een andere 4.-versie, daarna naar DSM 5. Wat opvalt (naast de totaal vernieuwde interface) is dat ik steeds opnieuw moet inloggen. Dit terwijl ik het "onthoud mij"-vinkje aan heb staan. Wat kan ik hieraan doen?

-2- Ik wilde autosub bootstrap bill installeren. Die geeft aan dat er een poortconflict is met een ander package. Daarna stopt de installatie. Hoe kan ik autosub toch installeren met een zelfgekozen poort?

Edit:
-1- het antwoord op vraag 1 ligt waarschijnlijk bij de afmeldtimer? Via Windows Verkenner kan ik onbeperkt de DS413 benaderen. Packages met een webinterface (SB, CP, SAB) kan ik ook onbeperkt benaderen. Alleen DSM zelf moet ik steeds opnieuw inloggen.

Edit 2:
-1- Nee dus. De afmeldtimer staat op 15 minuten, de DS413 wordt echter binnen een paar minuten al weer uitgelogd. Wat mis ik?

[ Voor 43% gewijzigd door Jorgen op 21-04-2014 10:33 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
2) stop de package die de poort in gebruik heeft/houd. Evt. via netstat kijken welk process dat is. Dan het nieuwe package installeren, poort aanpassen en oude package herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Weet iemand hier waar ik een shell script moet plaatsen waarvan ik wil dat deze tijdens bootup gestart wordt? (DSM 5)

[ Voor 3% gewijzigd door smeerbartje op 21-04-2014 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captain007
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 22:50
Sinds zaterdag in het bezit van een gloednieuwe DS414. Werkt naar tevredenheid. Krijg echter Cloudstation niet goed aan de gang. Ik heb voor alle pc's/laptops aparte backupaccounts aangemaakt, zodat deze allemaal in hun eigen home folder een backup aanmaken op de NAS (wil niet overal dezelfde bestanden hebben aangezien verschillende personen op deze pc's/laptops werken). Op de eerste pc waar ik Cloudstation heb geconfigureerd werkt dat goed en zie ik ook daadwerkelijk de bestanden op de NAS in de map Cloudstation van de homedrive verschijnen. De andere pc's zeggen ook te syncen, maar die bestanden zie ik niet terug in de Cloudstation mappen van die accounts. Komen deze nog vanzelf beschikbaar of kan Cloudstation niet overweg met het scenario wat ik hier nu wil? Nu moet ik er wel bij zeggen dat alle pc's nog lopen te syncen, omdat het gigantisch veel bestanden zijn.

Edit: Inmiddels zelf er al achter gekomen. Blijkbaar schrijft de Cloudstation software de files pas fysiek later op disk weg als er meerdere syncs tegelijk lopen. Zie nu de files verschijnen op schijf.

[ Voor 10% gewijzigd door captain007 op 21-04-2014 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
smeerbartje schreef op maandag 21 april 2014 @ 10:42:
Weet iemand hier waar ik een shell script moet plaatsen waarvan ik wil dat deze tijdens bootup gestart wordt? (DSM 5)
Ik denk dat je in de rc.d directory een script SNN kunt bijplaatsen met NN is de volgorde.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik heb symbolic links gemaakt naar een Z drive die gemapt is naar al mijn shares. Het werkt goed, alleen kan ik geen enkel bestand openen met Total Commander (wel copieren). Met verkenner lukt dit wel. hoe komt dit? Als ik total commander met admin rechten open is mijn Z schijf weg.

Snap er niks van?

edit: schijnt iets met win 8 te zijn, in compatibily win 7 modus werkt het wel goed

[ Voor 12% gewijzigd door Tennisbal op 21-04-2014 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Is er iemand die zijn nas gebruikt al tv backend via dvb-s2 sattleliet? Ik zoek me suf naar goeie hardware compatible met synology en canal digital

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Hdhomerun schijnt goed te werken.. Zelf ga ik het binnenkort proberen met dvb-c obv anysee e30tc. Check het DVB op de PC topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Rob dat is dvbC is zoek S van sateliet

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 15:52
Sickbeard kan de post processing niet meer uitvoeren sinds paar dagen. Het lijkt WEER mis te gaan met permissies van de mappen. Ik denk dat SB geen toegang tot de TV show map heeft. Want ook de nieuwe afleveringen worden niet als gedownload weergegeven maar als snatched, terwijl deze echt in de TV show map zitten. Kan iemand mij hierbij helpen?

[ Voor 3% gewijzigd door heval op 22-04-2014 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

ChillPascal schreef op zondag 20 april 2014 @ 12:47:
Volgens mij niet mogelijk, ofwel?
Jawel, tijdens installatie zie je na het inloggen de 'root' folders. Als je deze niet selecteerd maar alleen opent, kun je per 'sub' folder aangeven of je die wilt syncen. Staat overigens ook gewoon in de handleiding en de faq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Een vraag aan de DS213 gebruikers die via usenet downloaden: Wat is de max download snelheid die jullie halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 23:11
Even een vraag: ik wil zometeen eigenlijk een DS214 bestellen en uit mijn werk afhalen, weet iemand (ongeveer) de afmetingen van de doos? Ik ben namelijk met de motor en het zou handig zijn als 'ie in mijn rugzak past :Y) De standaardafmeting die ik overal vind is 23.3x10.8*16.5, maar dat is denk ik de afmeting van het 'kastje' zelf? Heb ergens een afmeting gevonden (zoeken op shipping dimensions e.d.) van ongeveer 26x22x23cm. Kan dat ongeveer kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:01
@Rolex, dat is afhankelijk van een aantal factoren:

- wat voor internetsnelheid heb je?
- welk model heb je?
- wat is je usenetprovicer?
- welk downloadtool gebruik je? (NZBget, Sabnzdb)

De processor in een nas is niet super snel, daardoor kan het gebeuren dat je een langzamere snelheid krijgt. Mijn DS211 haalt de maximale snelheid van mijn internverbinding (50Mbit), mijn DS214 haalt dit ook. De DS109J van mijn baas haalt maximaal 2500 KB/s met zijn 50Mbit internet. Dit allemaal met NZBget.
SabNZB haalt op mijn DS211 maximaal 2500 KB/s weet ik nog uit het verleden, daarom ben ik ook overgestapt op NZBget omdat ik daar hogere snelheden mee kon behalen.

[ Voor 17% gewijzigd door Binnetie op 22-04-2014 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Thedr schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 14:41:
Even een vraag: ik wil zometeen eigenlijk een DS214 bestellen en uit mijn werk afhalen, weet iemand (ongeveer) de afmetingen van de doos? Ik ben namelijk met de motor en het zou handig zijn als 'ie in mijn rugzak past :Y) De standaardafmeting die ik overal vind is 23.3x10.8*16.5, maar dat is denk ik de afmeting van het 'kastje' zelf? Heb ergens een afmeting gevonden (zoeken op shipping dimensions e.d.) van ongeveer 26x22x23cm. Kan dat ongeveer kloppen?
Dat kan wel ongeveer kloppen. Ik heb gisteren de doos nog gezien (niet nagemeeten). Als je 30 cm aanhoudt dan zit je helemaal goed.
Anders kan je eventueel ook even de winkel bellen om de doos voor je op te meten. Of een chat starten bij mobiel-harddisk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 23:11
Binnetie schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 14:45:
[...]

Dat kan wel ongeveer kloppen. Ik heb gisteren de doos nog gezien (niet nagemeeten). Als je 30 cm aanhoudt dan zit je helemaal goed.
Anders kan je eventueel ook even de winkel bellen om de doos voor je op te meten. Of een chat starten bij mobiel-harddisk.nl
Thnx! Denk dat ik de gok dan maar neem. Heb een best flinke rugzak (15.6" laptop gaat er makkelijk in + nog een hoop zooi). Had bij 4Launch al een chat gestart, maar die reutelen vrolijk de specs van de site op :)
Kan evt natuurlijk ook eea uitpakken; dan is het wat flexibeler in te passen.

[ Voor 6% gewijzigd door Thedr op 22-04-2014 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

Binnetie schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 14:42:
@Rolex, dat is afhankelijk van een aantal factoren:

- wat voor internetsnelheid heb je?
- welk model heb je?
- wat is je usenetprovicer?
- welk downloadtool gebruik je? (NZBget, Sabnzdb)

De processor in een nas is niet super snel, daardoor kan het gebeuren dat je een langzamere snelheid krijgt. Mijn DS211 haalt de maximale snelheid van mijn internverbinding (50Mbit), mijn DS214 haalt dit ook. De DS109J van mijn baas haalt maximaal 2500 KB/s met zijn 50Mbit internet. Dit allemaal met NZBget.
SabNZB haalt op mijn DS211 maximaal 2500 KB/s weet ik nog uit het verleden, daarom ben ik ook overgestapt op NZBget omdat ik daar hogere snelheden mee kon behalen.
Ik heb een DS213, met 2 WD green schijven in raid1. Heb een 120 mbit down, 10 mbit upload verbinding. Met NZBget haal ik max 9 mb/s. Mijn usenet providers: eweka(100 mbit), extremeusenet(150 mbit), pureusenet(onbeperkt). SABnzb max 5 mb/s. Ergens gaat het mis, of de processor is de bottleneck.
Met mijn laptop haal gewoon volle 15 mb/s. Lokaal kopiëren van de nas naar mijn laptop gaat met een snelheid van 80mb/s. Maar alleen het downloaden gaat langzaam.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/r1g4no.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Wat is je cpuload wanneer je aan het downloaden bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

Binnetie schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 15:05:
Wat is je cpuload wanneer je aan het downloaden bent?
Die springt naar 98/99%.

Naast NZBget heb ik op mijn NAS de volgende packages geinstalleerd:
- Antivirus Essentieel,
- Cloudstation,
- CloudSync,
- Download Station,
- Media Server,
- Perl,
- Video Station,
- Photo Station,
- Plex Media Server,
- VPN Server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als de CPU volledig belast is zit je aan de max van je nas. Prima toch.

Je moet de CPU in de 213 niet vergelijken met de cpu's in een moderne pc.
9 MB/'s is een prima snelheid.

[ Voor 9% gewijzigd door job op 22-04-2014 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat misschien ook handig is om te kijken wat je usenet provider levert per connectie.
Als je dan terug rekent naar je max wat je NAS doet kan je hier en daar nog wat KBs winnen omdat elke connectie weer CPU load veroorzaakt. Zeker met SSL.

Ik heb geloof ik 50Mbit met 30 connecties, maar mijn internet is maar 35Mbit. Ik gebruik dus maar 20 connecties. Hoger heeft een nadelig effect op download snelheid / cpu load. Dit wordt erger met SSL aan.

En zoals vele zeggen NZBGet is echt rapper dan SABNZBD... elke versie wordt NZBGet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb de nieuwe update geïnstalleerd (12.10) en merk dat deze sneller uitpakt dan de vorige vesie (12.09). De beta van versie 13 schijnt nog weer sneller te zijn volgens de mensen die de beta draaien.

Voor alle overige informatie m.b.t. Rolex zijn probleem, kijk even hier: http://www.synology-forum...nload-snelheild-traag-()/
Misschien zien we iets over het hoofd.

Een vriend van mij krijgt binnenkort 100/100 glasvezel want hij download veel via Sabnzbd, heeft nu 20 Mbit. Maar dan had hij toch beter mijn advies kunnen nemen om gewoon 50/50 te nemen want hij trekt dat dan nooit met zijn DS213. NZBget vind hij niks om te gebruiken, terwijl ik het echt ideaal vind i.c.m. mijn Spotweb installatie.

[ Voor 56% gewijzigd door Binnetie op 22-04-2014 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

job schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 15:19:
Als de CPU volledig belast is zit je aan de max van je nas. Prima toch.

Je moet de CPU in de 213 niet vergelijken met de cpu's in een moderne pc.
9 MB/'s is een prima snelheid.
Ik had net iets meer verwacht voor een nas die nog geen 2 jaar op de markt is.
Quakie schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 15:40:
Wat misschien ook handig is om te kijken wat je usenet provider levert per connectie.
Als je dan terug rekent naar je max wat je NAS doet kan je hier en daar nog wat KBs winnen omdat elke connectie weer CPU load veroorzaakt. Zeker met SSL.

Ik heb geloof ik 50Mbit met 30 connecties, maar mijn internet is maar 35Mbit. Ik gebruik dus maar 20 connecties. Hoger heeft een nadelig effect op download snelheid / cpu load. Dit wordt erger met SSL aan.

En zoals vele zeggen NZBGet is echt rapper dan SABNZBD... elke versie wordt NZBGet beter.
Met meerdere connecties is de download snelheid ook instabiel. Ik heb het op 5 connecties gezet(CPU zit rond de 93%, en download stabiel op 7900-8200 kb/s. Maak helemaal geen gebruik van SSL. Dat is helemaal een ramp.

NZBget, lekker simpel en overzichtelijk. Meer hoef ik er niet over te zeggen :P SABnzb is een beetje druk.
Binnetie schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 16:16:
Ik heb de nieuwe update geïnstalleerd (12.10) en merk dat deze sneller uitpakt dan de vorige vesie (12.09). De beta van versie 13 schijnt nog weer sneller te zijn volgens de mensen die de beta draaien.

Voor alle overige informatie m.b.t. Rolex zijn probleem, kijk even hier: http://www.synology-forum...nload-snelheild-traag-()/
Misschien zien we iets over het hoofd.

Een vriend van mij krijgt binnenkort 100/100 glasvezel want hij download veel via Sabnzbd, heeft nu 20 Mbit. Maar dan had hij toch beter mijn advies kunnen nemen om gewoon 50/50 te nemen want hij trekt dat dan nooit met zijn DS213. NZBget vind hij niks om te gebruiken, terwijl ik het echt ideaal vind i.c.m. mijn Spotweb installatie.
Heb eerst daar rond gevraagd maar was nieuws gierig wat de snelheid was van de andere DS213 gebruikers.

De DS213 kun je makkelijk onderuit halen. Bijv. door tegelijk bestanden te kopiëren gaan bepaalde packages niet werken tot dat het klaar is. Spotweb op de nas? Vergt dat niet veel van je CPU?

[ Voor 3% gewijzigd door MrJames op 23-04-2014 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Had ik eerst, maar vond het stabieler werken toen ik alles op een VPS zette. Tegenwoordig is er een Spotweb package speciaal voor de Syno. Voorheen moest je allerlei kunsten ervoor uithalen.
De nzb wordt direct door nzbget geleden gedownload. Ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrJames schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 21:11:
Ik had net iets meer verwacht voor een nas die nog geen 2 jaar op de markt is.
Er zit gewoon geen rappe cpu in, hoe recent het ding ook is.
Voor snellere modellen moet je de diskstations met een atom cpu hebben (713+ of 1813+ bijvoorbeeld).

Er zijn genoeg gebruikersevaringen te vinden in deze en andere topics waarin je kan vinden dat wat jij haalt een prima snelheid is.

[ Voor 39% gewijzigd door job op 23-04-2014 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

stunter schreef op maandag 23 december 2013 @ 11:22:
Heb net een Synology DS414 tot mijn verbazing blijven de fans altijd draaien.
Op de Synology website stond dat de fans gewoon uit gaan wanneer de unit in hibernate is.

Na communicatie met Synology blijkt sinds DSM 4.3 de fans altijd draaien en de site word bijgewerkt.. (Blijkbaar is dit een upgrade)
Ik vind dat ook vrij irritant aan mijn DS214.
Verbruikt onnodig energie en is niet compleet stil in hibernation (nas staat niet in de meterkast).

Nu las ik wel dat je de scemd.xml kon aanpassen, voorbeelden van die xml vind ik genoeg.
Kon alleen niet terug vinden hoe je dat nu precies doet.

Iemand een link naar een howto toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 13:42
Ik heb momenteel een Synology DS412+ draaien met 2x3TB opslag in Raid 0. Nu heb ik er 2x3TB bij in gedaan (exact dezelfde schijven) en wil deze 4 schijven samenvoegen naar 1 SHR volume. Wanneer ik naar storage manager ga, is de optie "manage" greyed out, en kan ik dus het volume niet managen. Iemand een idee?

Ik heb als tweede nas een DS414 staan met 4x3TB, en ook van deze nas kan ik het volume niet managen (ook greyed out).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Manage zou toch aan moeten staan. Weet je zeker dat je ingelogd bent onder Admin?

http://www.synology.com/nl-nl/support/tutorials/559

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij kan het niet:

DiskStation ondersteunt de capaciteitsuitbreiding van volumes en schijfgroepen met de volgende RAID-types: Synology Hybrid RAID (SHR), JBOD, RAID 5, RAID 5+ Spare en RAID 6.

Je kan dus alleen een tweede volume aanmaken.. Als je daar juiste keuze maakt (SHR, raid 5 ofzo) en dan erna data kopieert kan je later volume1 verwijderen en schrijven toevoegen aan volume2.

Bij de 414 kan je denk ik niet managen omdat je bays al vol zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dippie94
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-05 15:43
(jarig!)
Weet iemand of Synology binnenkort DS-apps uit gaat rollen voor Windows 8(.1) RT? Wil graag DS Video, DS Audio en DS File e.d. installeren op m'n Surface 2, maar ik vind geen apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickvandermey
  • Laatst online: 08-06 21:58
Ik zou graag willen weten of ik grote verschillen merk tussen een DS213j en DS214se. Zijn beide krachtig genoeg om HD / 3D en eventueel 4K in de toekomst te kunnen streamen terwijl er achtergrond taken als torrents/sickbeard ed. bezig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dat kan met beide wel. Torrents nemen niet zoveel resources in. Wel als je met NZB's in de weer gaat (extracten enzo). Ik zou persoonlijk voor een x14 gaan omdat deze nieuwer is en iets langere support heeft in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

rickvandermey schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:44:
Ik zou graag willen weten of ik grote verschillen merk tussen een DS213j en DS214se. Zijn beide krachtig genoeg om HD / 3D en eventueel 4K in de toekomst te kunnen streamen terwijl er achtergrond taken als torrents/sickbeard ed. bezig zijn?
Vermijd nassen met een single core. Voor streamen, en kleine zaken is het voldoende. Maar parcheck, repairen en uitpakken doet het er veel te lang over. En als je daarnaast ook wil streamen gaat het beeld haperen.

Ik zou voor een + versie gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Binnetie schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:14:
Dat kan met beide wel. Torrents nemen niet zoveel resources in. Wel als je met NZB's in de weer gaat (extracten enzo). Ik zou persoonlijk voor een x14 gaan omdat deze nieuwer is en iets langere support heeft in de toekomst.
mijn ervaring is exact het tegengestelde van wat jij post.
Met torrents gaat de NAS hier aardig over zijn nek, en juist met nieuwsgroepen niet...
Extracten hou je ook met torrents btw.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickvandermey
  • Laatst online: 08-06 21:58
MrJames schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:29:
[...]

Vermijd nassen met een single core. Voor streamen, en kleine zaken is het voldoende. Maar parcheck, repairen en uitpakken doet het er veel te lang over. En als je daarnaast ook wil streamen gaat het beeld haperen.

Ik zou voor een + versie gaan.
Eigenlijk laat mijn budget dat niet toe. Het is nu niet zo dat ik dag en nacht stream en/of download. Neem aan dat de Nas is in te stellen wat die op welk tijdstip moet doen. Dan zou ik bijvoorbeeld in de avond uurtjes de download/parcheck/repair op pauze zetten zodat deze snachts en eventueel overdag deze taken uitvoert. waardoor ik genoeg kracht over houd voor het streamen van een filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

cypher21 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:31:
[...]

mijn ervaring is exact het tegengestelde van wat jij post.
Met torrents gaat de NAS hier aardig over zijn nek, en juist met nieuwsgroepen niet...
Extracten hou je ook met torrents btw.
Precies. Met torrent maakt de nas veel meer verbindingen dan bij usenet. Meer verbindingen = hogere cpu belasting = lage snelheid.
rickvandermey schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:38:
[...]

Eigenlijk laat mijn budget dat niet toe. Het is nu niet zo dat ik dag en nacht stream en/of download. Neem aan dat de Nas is in te stellen wat die op welk tijdstip moet doen. Dan zou ik bijvoorbeeld in de avond uurtjes de download/parcheck/repair op pauze zetten zodat deze snachts en eventueel overdag deze taken uitvoert. waardoor ik genoeg kracht over houd voor het streamen van een filmpje.
Yep dat is in te stellen. Dan kun je ervoor gaan.

[ Voor 27% gewijzigd door MrJames op 23-04-2014 12:48 ]

Pagina: 1 ... 79 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]