Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gio
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-05-2024

Gio

Oh oh, ik heb ook een DS112J die nu niets meer doet.
Mensen met een DS112J waar het wel goed gegaan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:39
Zover ik weet niet, dat updatebestand voor de 112j is waarschijnlijk niet helemaal goed, waarna ie het na de update niet meer doet..
Ik heb mn 112j maar uit gezet, kan er nu toch niets mee...
Support ticket bij Synology loopt, maar nog geen reactie op gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:05

DukeBox

loves wheat smoothies

Hier een 213j en 1512+ gedaan zonder issues. Wacht nog ff met m'n 1813+ die draait nog 4.3 voor DTS.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

thaan schreef op donderdag 10 april 2014 @ 15:04:
[...]

Dan zal er inderdaad wel iets anders zijn.

Hier staat wat je zoekt.
Thanks, dat werkt zonder al te veel moeite. In /etc.defaults/VERSION heb ik smallfixnumber=2 gewijzigd in smallfixnumber=1. Hij lust nu wel de .pat van Update 2. Top! _/-\o_

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBloem
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
dutchgio schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:10:
Zover ik weet niet, dat updatebestand voor de 112j is waarschijnlijk niet helemaal goed, waarna ie het na de update niet meer doet..
Ik heb mn 112j maar uit gezet, kan er nu toch niets mee...
Support ticket bij Synology loopt, maar nog geen reactie op gehad.
Onderstaande Is wel geheel voor eigen risico mocht je er niet uitkomen met synology.

In het verleden gemaakt bij de recover van een bricked DS 209.
(blauwe led bleef knipperen en niet meer te vinden in het netwerk en ook assistant vond geen nas meer)
Synology gaf toen als reactie moederbord ws kapot en geen garantie meer mogelijk.

https://mega.co.nz/#!51AD...J6C5XkLTLdhb4VrXClnoDvLbI

Geen idee of dit ook voor een DS112 werkt, of misschien een hulpmiddel

[ Voor 7% gewijzigd door PBloem op 13-04-2014 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Linkje werkt helaas niet meer. Ik vermoed dat het puur de DSM software is, aangezien alle 112j's met die update-2 het hebben.
Op het Synology forum nu ook berichten verschenen met problemen met de 112j; hopelijk ziet synology dat ook, en kan er dan een oplossing worden geboden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andredeen
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-08 14:24
Hier ook een DS112j gebrickt.

De DS212+ is zonder problemen geupgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
jelbo schreef op donderdag 10 april 2014 @ 18:31:
[...]

Thanks, dat werkt zonder al te veel moeite. In /etc.defaults/VERSION heb ik smallfixnumber=2 gewijzigd in smallfixnumber=1. Hij lust nu wel de .pat van Update 2. Top! _/-\o_
Inderdaad! Dank voor de tip _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 15:52
213j geupdate en geen problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 13:05

BoltYes

This is the Way

Vanwege het downloadverbod vandaag de VPN server op de synology ingesteld. Dit volgens de tutorial http://www.synology.com/nl-nl/support/tutorials/459 met L2TP/IPSec. Instellen is appeltje eitje en ook het verbinden op een extern toestel, in dit geval mn telefoon (wifi uit) geeft een VPN verbinding.

Ik vraag me nu af of dit voldoende is om te verhullen wat de Downloadstation op mn NAS doet. Ik heb geen flauw idee hoe ik dit kan testen, of dat ik er maar gewoon vanuit moet gaan dat het werkt.

Ik begrijp wat er gebeurt als ik remote verbinding maak met de VPN server op de NAS, maar wat de VPN server zelf allemaal toelaat of beheert is min of meer magie. Er is ook vrij weinig te vinden over hoe het nou precies werkt, op hoe je de boel moet instellen na dan.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:08

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Die VPN server heeft 0,0 effect op wat je downloadmanager doet. Als je het verkeer dat je NAS met het internet uitwisselt wilt afschermen, dan moet je elders een VPN server opzetten of een account bij een publieke VPN server nemen en een VPN client op je NAS zetten.

Een VPN server op je NAS is alleen nuttig om vanaf buiten op een veilige manier met je NAS te verbinden.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Orion84 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 21:46:
Die VPN server heeft 0,0 effect op wat je downloadmanager doet. Als je het verkeer dat je NAS met het internet uitwisselt wilt afschermen, dan moet je elders een VPN server opzetten of een account bij een publieke VPN server nemen en een VPN client op je NAS zetten.

Een VPN server op je NAS is alleen nuttig om vanaf buiten op een veilige manier met je NAS te verbinden.
Aaah, nu valt het kwartje pas, vroeg me al af wat het nut was om via een publieke vpn server te werken. Dat betekend dus dat je downloadsnelheid ook af hangt van de server ( VPN provider) die je gebruikt? Maakt het allemaal wel een stuk complexer, was dan ook wel een beetje verbaasd dat het zo makkelijk in te stellen was 8)7

Kan nu in ieder geval wel veilig op een terrasje internetten :+

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:18
BoltYes schreef op donderdag 10 april 2014 @ 21:41:
Vanwege het downloadverbod vandaag de VPN server op de synology ingesteld. Dit volgens de tutorial http://www.synology.com/nl-nl/support/tutorials/459 met L2TP/IPSec. Instellen is appeltje eitje en ook het verbinden op een extern toestel, in dit geval mn telefoon (wifi uit) geeft een VPN verbinding.

Ik vraag me nu af of dit voldoende is om te verhullen wat de Downloadstation op mn NAS doet. Ik heb geen flauw idee hoe ik dit kan testen, of dat ik er maar gewoon vanuit moet gaan dat het werkt.

Ik begrijp wat er gebeurt als ik remote verbinding maak met de VPN server op de NAS, maar wat de VPN server zelf allemaal toelaat of beheert is min of meer magie. Er is ook vrij weinig te vinden over hoe het nou precies werkt, op hoe je de boel moet instellen na dan.
Beetje paniek voetbal als je het mij vraagt.
De toekomst zal het uitwijzen.
Wat je natuurlijk wilt is dat al je (SSL) traffic via een proxy gaat ofzo. (of misschien juist niet)
Elke ISP klant genereert een hoeveelheid data of dat nu via proxy of vpn loopt maakt niet zoveel uit lijkt me. Dus de groot verbruikers pik je er zo tussen uit en als ze dan enig vermoeden hebben dat het auteurs materiaal is en/of via diensten als VPN/SSL ben je natuurlijk verdacht bezig.
Er zal vast wel iets uit een hoge hoed komen ergens waarmee je alles in 1x en voor niks, proxy kost vaak ook geld, kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

schumi2004 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 22:02:
[...]
Beetje paniek voetbal als je het mij vraagt.
De toekomst zal het uitwijzen.
Wat je natuurlijk wilt is dat al je (SSL) traffic via een proxy gaat ofzo. (of misschien juist niet)
Elke ISP klant genereert een hoeveelheid data of dat nu via proxy of vpn loopt maakt niet zoveel uit lijkt me. Dus de groot verbruikers pik je er zo tussen uit en als ze dan enig vermoeden hebben dat het auteurs materiaal is en/of via diensten als VPN/SSL ben je natuurlijk verdacht bezig.
Er zal vast wel iets uit een hoge hoed komen ergens waarmee je alles in 1x en voor niks, proxy kost vaak ook geld, kunt doen.
Volgens mij gaat het niet zozeer om je hoge dataverbruik, maar meer om de films die brein zelf beschikbaar zet, zodat ze je ip adres kunnen traceren. Neem dan ook aan dat een ISP zelf niet zal gaan jagen (hoop ik....). Ben wel bang dat we zo Duitse praktijken gaan krijgen met bekeuringen van €1000 voor een download :X

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Uit de berichten van Tweakers vandaag blijkt dat je als downloader niet direct kunt worden vervolgd oid, het is alleen niet meer legaal, net als uploaden, wat al illegaal was.
Aangezien handhaving hierop binnen de 'privacy-perken' niet zo goed mogelijk is. Providers zouden dan je internetverkeer moeten aftappen om je verkeer na te gaan....
Daarom is dat ook niet ingegaan, maar gaat een Stichting Brein meer druk kunnen zetten bij blokkades van torrent sites en dergelijke, want het downloaden zelf is niet legaal meer....

Quote van T.net achtergrondartikel:

"Krijgen we nu Amerikaanse toestanden, met downloaders die worden veroordeeld tot hoge schadevergoedingen?
De vraag is wat er voor Nederlandse downloaders verandert. Het Openbaar Ministerie gaat downloaders in ieder geval niet vervolgen; dat gebeurt alleen bij commerciële auteursrechtinbreuken. Het is aan organisaties als Stichting Brein om downloaders aan te pakken en Brein heeft al aangegeven dat ze dat niet zal doen. In plaats daarvan richt Brein zich op sites die illegaal materiaal aanbieden."

Oftewel: binnenkort weer zoeken naar een piratebay-proxy(of aanvinken in Sickbeard ;) ) en rustig verder downloaden, zonder VPN.
Ondanks dat ik nu dus met een kapotte NAS zit hoeft ie niet meteen bij het grof vuil omdat downloaden niet meer mag :+

[ Voor 4% gewijzigd door dutchgio op 10-04-2014 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
dutchgio schreef op donderdag 10 april 2014 @ 22:14:
"Het is aan organisaties als Stichting Brein om downloaders aan te pakken en Brein heeft al aangegeven dat ze dat niet zal doen. In plaats daarvan richt Brein zich op sites die illegaal materiaal aanbieden."
Maar om Brein nou op zijn woord te geloven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
Ik ben opzoek naar de mogelijkheid om buiten mijn netwerk backup te maken van een windows computer/laptop op mijn NAS. Zodat er een automatisch backup kan instellen voor sommige familieleden van hun belangrijke documentjes. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Had je best zelf kunnen vinden lijkt me ? http://www.synology.com/en-us/support/tutorials/454
n.b. Werkt ook met webdav voor remote access.

Als het alleen om documenten e.d. gaat zou ik cloud drive gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
DukeBox schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 11:47:
Had je best zelf kunnen vinden lijkt me ? http://www.synology.com/en-us/support/tutorials/454
n.b. Werkt ook met webdav voor remote access.

Als het alleen om documenten e.d. gaat zou ik cloud drive gebruiken.
Bedankt voor de link. De computers waar een backup van gemaakt moet worden bevindt zich NIET op het zelfde netwerk. Met Data Replicator kom ik dus niet ver of mis ik iets?

Is die cloud drive het zelfde als Netdrive zoals ik even snel heb gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Heb mijn DS112+ succesvol kunnen updaten. Helaas is er geen patch voor de DS109+ die ik tot nu nog gebruikte als webserver en die is nu in één klap waardeloos. Het probleem, waarom ik de DS109+ nog niet heb verwisseld voor de DS112+ is de website onder DSM 5.

Eerst werkte er helemaal niets, maar na mijn .htaccess bestanden te hebben aangepast begon het te werken, Alleen heb ik nog dat speciale teken zoals 'ë' en '€' wergegeven worden als een zwart ruitje met een vraagteken erin: '�'. Ik heb al gezocht en de tag
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
toegevoegd, maar dat helpt niet.

Heeft iemand hier een idee over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:41
theMob schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 12:22:
Heb mijn DS112+ succesvol kunnen updaten. Helaas is er geen patch voor de DS109+
Oh?

DS109+ Release Notes
Version: 4.2-3247

(2014/03/20)
Fixed Issues

Fixed a security issue related to OpenSSL (CVE-2013-4353).
Fixed security issues by upgrading PHP to version 5.3.28 (CVE-2013-4073, CVE-2013-6420).
Fixed a security issue to prevent malicious attacks via NTP service (CVE-2013-5211).
Fixed a security issue of Windows File Services (SMB) to prevent unauthorized access. (CVE-2013-4408, CVE-2012-6150)
Fixed an issue where CalDAV clients cannot receive data from CalDAV server.
Fixed an issue where data might not be correctly written to a degraded RAID 5 volume.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
TheOmen schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 12:26:
[...]

Oh?

DS109+ Release Notes
Version: 4.2-3247

(2014/03/20)
Fixed Issues

Fixed a security issue related to OpenSSL (CVE-2013-4353).
Fixed security issues by upgrading PHP to version 5.3.28 (CVE-2013-4073, CVE-2013-6420).
Fixed a security issue to prevent malicious attacks via NTP service (CVE-2013-5211).
Fixed a security issue of Windows File Services (SMB) to prevent unauthorized access. (CVE-2013-4408, CVE-2012-6150)
Fixed an issue where CalDAV clients cannot receive data from CalDAV server.
Fixed an issue where data might not be correctly written to a degraded RAID 5 volume.
Dat is niet de update voor de SSL bug.
quote van synology:
DSM 5.0 Secured Against OpenSSL Heartbleed Vulnerability
Please update your DiskStation via the control panel. Release notes can be found here: http://bit.ly/1n8hRz6
*Please note that this update is only for DSM 5.0, previous version updates will be released soon.
MyDS servers have been patched are are safe for use, however we recommend users change their passwords. We value your data security and will continue to take security measures to prevent malicious attacks. If you need help with your systems after upgrading to the latest DSM version or have any further questions, please contact security@synology.com
DSM 5 is gepatched, updates voor oudere nassen komen eraan

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:41
Oh crap, te snel gejuicht. Excuus voor de misleidende post van mij, Cypher21 heeft helemaal gelijk. :o

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
sipaan schreef op woensdag 09 april 2014 @ 11:23:
Ik heb wat nu wat mappen geshared via een openbare link, zodat vrienden even wat konden downloaden vanaf mijn Synology. Is er ergens te zien welke links nog actief zijn en hoe ik deze eventueel kan intrekken?
Ik heb het ''per ongeluk'' gevonden. Bij de filemanager van Synology kan je op tools klikken en dan ''shared links manager''. Top geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:08

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

TheOmen schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 12:35:
Oh crap, te snel gejuicht. Excuus voor de misleidende post van mij, Cypher21 heeft helemaal gelijk. :o
Ik dacht ook al een update gezien te hebben voor 4.3, maar nu ik nog eens goed kijk gaat dat om een oudere update voor een andere OpenSSL vulnerability:
http://www.synology.com/e...fix_dsm_4_3_3827_update_1

* Orion84 wacht nog maar even af. Ik ga niet hals over kop naar 5.0, alleen om de securitypatch wat eerder te hebben.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
cypher21 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 12:32:
[...]

...previous version updates will be released soon...
[...]
OK, bedankt, had ik overheen gelezen. Ik denk dat ik de DS112+ dan maar met DSM 4.x ga draaien, DSM 5 voelt niet goed wat webserver betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Sinds een paar jaartjes tevreden met een DS212j, maar het upgrade virus begint langzaam op te steken. Als upgrade zou ik graag naar een 4-bay variant gaan. Heb vandaag wat rond gegoogled maar ben er nog niet helemaal uitgekomen.

Is het mogelijk om bij een DS met 2 LAN-poorten het zo te regelen dat alleen Download Station gebruik maakt van LAN-poort-2? De gedachte hierachter is dat het me mooi lijkt als ik op deze manier het downloaden kan laten lopen via een VPN tunnel. Al het overige interne verkeer en incidentele remote acces verkeer moet dan lopen over LAN-poort-1.

Ik vraag me af of dit mogelijk is en zo ja, of iemand dit draaiend heeft staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Nee, dsdownload kun je niet binden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
Volgens mij gaat bij mij Download Station altijd via LAN1; tenminste als -ie een beetje aan het downloaden is kan ik met het netwerkje waar LAN1 op zit niet meer Internetten. Via het netwerkje waar LAN2 op zit gaat het dan nog steeds moeiteloos. Zelfde verhaal als ik Transmission zelf installeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu ben ik niet zo op de hoogte wat VPN allemaal kan, maar het klinkt allemaal zo omslachtig..
Zover ik het begrijp ga je dus met je NAS verbinding maken met een externe partij om een VPN op te zetten zodat die externe party het voor jou gaat downloaden ? Je gaat tenslotte zijn/haar Virtual Private Network gebruiken? Lijkt me dat het geld gaat kosten of ontiegelijk langzaam gaat zijn.

Hiervoor was de truc om een SSL verbinding te leggen naar je newsgroup server? Is dit niet meer voldoende dan? Als je provider niet weet wat je download, hoe weet Brein het dan? Behalvde de dummy ones.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:29

rally

Deyterra Consultancy

Sinds de laatste upgrade werkt de CMS niet meer goed.

Ik heb 6 verschillende Synologies onder "beheer" in de CMS, maar als ik probeer de upgrade te pushen, dan blijft deze hangen met de mededeling: "Downloading". Iemand een idee?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:21
Wanneer ik de user sick beard-custom en autosub toevoeg via het synogroep --members Adminstrators <username> commando dan kunnen de gebruikers netjes bij de directories komen

Alleen na een reboot van me nas zijn ze geen lid meer van deze Administrators groep.

Waarom worden die users niet bewaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:35

kraats

Ik rol

Voor de 112J gebruikers:
Synology Inc. ‏@Synology
We apologize to users with a DS112j, yesterday's update is causing issues. We now have a solution, please contact us: http://bit.ly/1g0jMDN

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAbdel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-04 08:07
DS213+ vervangen door XPEnology (N40L/N54L) ==> a Go or NON go?

voordeel van XPEnology ==> krachtige DSM voor minder geld maar stabiel is een andere koek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:25
Ik heb sinds een paar dagen een DS212j
Nou wil in inloggen op de (android) apps met het Quickconnect id.
Dit gaat allemaal goed en zonder problemen.

Alleen de App DS finder zet zelf achter het QC id een poort nummer.
Dit is erg vervelend aangezien dit nummer elke dag anders is.
En de andere apps doen dit dus niet, en kunnen wel netjes inloggen zonder dat ik elke dag het poort nummer mooet verwijderen achter het QC id.

iemand een oplossing hiervoor, zonder dat ik poorten in mijn router moet openstellen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Ik heb een vraag over het hosten van websites met mijn DS1513+. Ik hoop dat ik hier goed ben.

Ik heb 2 sites, die beiden prima werken dmv de Virtual Host, ze draaien in hun eigen subfolder:

www.site1.com /volume1/web/site1
www.site2.com /volume1/web/site2

Bovenstaande geconfigureerd dmv het control panel.

Echter, ik kan de sites ook benaderen via onderstaande manier:

[myname].synology.me/site1
[myname].synology.me/site2

Hoe kan ik instellen, dat de websites alléén benaderd mogen worden als de requests de juiste host-header hebben?

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ervaringen gezocht: gaat een RS814 12 simultane videostreams van 90Mbit/s via SMB trekken? Wordt dit krap aan of zou ik dit aantal streams zelfs kunnen ophogen in de toekomst? Of kan ik dat beter direct voor een RS814+ gaan? Dit alles natuurlijk met link-aggregation

Alle reviews die ik vind gaan uit van óf één grote filetransfer óf veel kleine bestanden (bv. 5000x 1MB).

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga een Synology NAS kopen maar vroeg mij af welke versie van DSM krijg je dan geinstalleerd. 4.3 of 5.0.

Ik wil namelijk sickbeard, couchpotato, subliminal, NZBGet, SabNZB draaien en dan is volgens mij 4.3 het meest stabiel. Of is DSM 5.0 ook al stabiel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Je krijgt niets geïnstalleerd, dat moet je zelf doen. Verder is DSM 5.0 prima voor dat soort pakketjes, er waren alleen wat kleine problemen met installaties die van 4 naar 5 migreerden.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

iAbdel schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 20:52:
DS213+ vervangen door XPEnology (N40L/N54L) ==> a Go or NON go?

voordeel van XPEnology ==> krachtige DSM voor minder geld maar stabiel is een andere koek
Ik vind het bezwaar dat je al je dat op een in elkaar gehacked OS host. En vervolgens ga je dat aan het internet hangen want je wil overal bij je bestanden kunnnen. Waarschijnlijk gaat het wel gewoon goed maar ik zou gewoon FreeNas of Ubuntu nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizz schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 12:21:
Je krijgt niets geïnstalleerd, dat moet je zelf doen. Verder is DSM 5.0 prima voor dat soort pakketjes, er waren alleen wat kleine problemen met installaties die van 4 naar 5 migreerden.
En als je ook een website wilt draaien op je NAS. Kan je dan beter DSM 4.3 of DMS 5 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 12:12:
Ik ga een Synology NAS kopen maar vroeg mij af welke versie van DSM krijg je dan geinstalleerd. 4.3 of 5.0.

Ik wil namelijk sickbeard, couchpotato, subliminal, NZBGet, SabNZB draaien en dan is volgens mij 4.3 het meest stabiel. Of is DSM 5.0 ook al stabiel genoeg.
Ik draai op DSM 5 alles wat je noemt. Draait prima. Ik had geen enkel issue tijdens het installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie snelle antwoorden.

Ik zat te denken om de Synology DS412+ te kopen met 4 4 TB WD Red harddisks te kopen.

Dan backup ik disk 1 naar disk 2 en disk 3 naar disk 4. Dan heb ik 8 TB beschikbaar om vol te maken. Hoe reageert Synology wanneer disk 1 of disk 3 (De bron disks) uitvallen en een nieuwe HD daarvoor plaats. Loop ik dan het risico dat de lege disk 1 of disk 3 de volle disk 2 of disk 4 overschrijft en daarmee dus alles wist? Zou wel heel raar zijn maar je weet het nooit.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2014 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dat is geen backup. Er hoeft maar iets mis te gaan met de voeding, je NAS kan een keer op de grond stuiteren, door een bug kan er op het apparaat iets mis gaan etc.. en je bent al je data kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizz schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 15:58:
Dat is geen backup. Er hoeft maar iets mis te gaan met de voeding, je NAS kan een keer op de grond stuiteren, door een bug kan er op het apparaat iets mis gaan etc.. en je bent al je data kwijt.
Ja, ik zei backup maar bedoelde eigenlijk mirror. Disk 1 mirrort naar disk 2 en disk 3 naar disk 4. Ik zie niet echt het nut van RAID in. Als mirror mogelijk is lijkt me dat beter.

Ik maar ook nog een backup van disk 1 en disk 3 naar 2 externe harddisk voor de zekerheids maar dat zal ik minder vaak doen dan wat de NAS moet doen naar disk 3 en disk 4.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2014 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 16:11:
[...]
Ik zie niet echt het nut van RAID in.
Het kan ruimte schelen. Als jouw 'backup' vooral gericht is op redundantie, dan kun je kijken naar RAID5. Dan geef je een derde van je totale ruimte op voor redundantie, in jouw geval 50%. Bij RAID1 nemen de leesprestaties toe. Bij RAID5 nemen de leesprestaties toe, schrijfprestaties nemen af.

Een ander voordeel kan zijn dat je met dit soort constructies je data direct op de andere schijven hebt staan. Ik weet niet hoe je je backup in gedachte had, maar als je elke nacht de data naar de mirror laat schrijven ben je maximaal een dag aan data kwijt als je 'normale' schijf het loodje legt. Bij RAID1 / RAID5 niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizz schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 16:23:
[...]

Het kan ruimte schelen. Als jouw 'backup' vooral gericht is op redundantie, dan kun je kijken naar RAID5. Dan geef je een derde van je totale ruimte op voor redundantie, in jouw geval 50%. Bij RAID1 nemen de leesprestaties toe. Bij RAID5 nemen de leesprestaties toe, schrijfprestaties nemen af.

Een ander voordeel kan zijn dat je met dit soort constructies je data direct op de andere schijven hebt staan. Ik weet niet hoe je je backup in gedachte had, maar als je elke nacht de data naar de mirror laat schrijven ben je maximaal een dag aan data kwijt als je 'normale' schijf het loodje legt. Bij RAID1 / RAID5 niets.
Ik heb even gekeken naar de Synology RAID calculator.

http://www.synology.com/en-us/support/RAID_calculator

Ik wil 2 HD redudantie om crashende HD's uit te sluiten. Ik heb aan 8 TB voorlopig meer dan genoeg. Dat zou dan RAID 6 worden volgens de calculator.

Met RAID 6 krijg ik 1 grote schijf krijg verdeelt over 4 HD. Als twee harddisk uitvallen van de 4 kan ik nog steeds alles herbouwen.

Als ik die 8 TB wil backuppen naar de 2 4 TB externe harde schijven dat is lastig aan gezien je dan precies 4 TB aan bestanden moet selecteren voor de externe 4 TB harddisk aangezien de 8 TB van de raid 6 er niet oppast. Dat is bijna niet te doen. Ik zou dan twee directories moeten maken waar alles in staat ter grootte van hoeveel er op mijn externe harddisk kan. Of weet iemand een betere oplossing?.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2014 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik mijn DS214+ uitbreiden met een externe USB 3.0 harde schijf en deze vervolgens als source toevoegen op mijn Raspberry Pi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2014 @ 12:48:
Kan ik mijn DS214+ uitbreiden met een externe USB 3.0 harde schijf en deze vervolgens als source toevoegen op mijn Raspberry Pi?
Volgens mij moet dat probleemloos kunnen.
Probeer het anders eerst eens uit met een usb-stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:32

elsinga

=8-)

Ik draai op mijn DS412+ een handvol (low traffic) websites. Nu kan ik met de Broncontrole package prima zien wie ingelogd is op de DS, maar ik zou ook graag willen weten hoeveel bezoekers de websites benaderen en waar ze (ongeveer) vandaan komen. Darkstat komt een eindje in de geode richting, maar geeft geen hostnames bij de ip adressen (en geeft niet alleen de huidige connecties weer, maar ook de reeds verlopen connecties).

Iemand een suggestie voor een mogelijkheid om realtime de connecties naar de websites te zien, inclusief de herkomst?

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Heb de vraag al eerder gesteld maar geen antwoord gekregen.

Mijn schijven in mijn DS213 raken vol met data zonder dat ik kan vinden waar het staat.
Volgens mijn DS staat er 799GB van de 1TB vol, maar daadwerkelijk staat er nog geen 100GB op de schijven.
Tenminste, als ikzelf de inhoud van de mappen bij elkaar optel.

Waar ik ook kijk in de mappen, nergens staat zo'n grote hoeveelheid opslag.
Weet iemand waar ik overheen kan kijken?

[ Voor 7% gewijzigd door Oxellaar op 13-04-2014 21:37 ]

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:29

rally

Deyterra Consultancy

Gebruik je "toevallig" Cloudsync?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
elsinga schreef op zondag 13 april 2014 @ 21:30:
Ik draai op mijn DS412+ een handvol (low traffic) websites. Nu kan ik met de Broncontrole package prima zien wie ingelogd is op de DS, maar ik zou ook graag willen weten hoeveel bezoekers de websites benaderen en waar ze (ongeveer) vandaan komen. Darkstat komt een eindje in de geode richting, maar geeft geen hostnames bij de ip adressen (en geeft niet alleen de huidige connecties weer, maar ook de reeds verlopen connecties).

Iemand een suggestie voor een mogelijkheid om realtime de connecties naar de websites te zien, inclusief de herkomst?
Probeer het eens door google analytics in te stellen voor je websites. Evt. kun je aan je klant toestemming vragen om readonly access voor de data. Het gaat hier om clientside data, dus die moet ook door de clie t opgesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online
bardi-1 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:58:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem, bij mij doet het probleem zich alleen nog wel steeds voor...
Bij mij dus ook weer. Ging even een tijdje goed, maar daarna weer dips tijdens het kopiëren.
Ik ga ook niet meer uitzoeken waar het probleem hem in zit. Mijn aanname is dat het aan Synology ligt. Of het nu een software- of hardwarematige tekortkoming is zal mij een worst zijn. Ze maken in elk geval niet waar wat ze roepen en daar heb ik een hekel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Laatst online: 09:32

elsinga

=8-)

RobV schreef op zondag 13 april 2014 @ 21:49:
[...]

Probeer het eens door google analytics in te stellen voor je websites. Evt. kun je aan je klant toestemming vragen om readonly access voor de data. Het gaat hier om clientside data, dus die moet ook door de clie t opgesteld worden.
Mijn websites hebben geen klanten in de gebruikelijke zin van het woord. Is allemaal hobby. ;) Maar Google Analytics heb ik ooit de deur uitgedaan omdat ik er weinig mee opschoot... Maar wellicht goed om weer eens te gaan evalueren of ik er nu wel wat aan heb, dank voor de suggestie!

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
elsinga schreef op maandag 14 april 2014 @ 08:59:
[...]

Mijn websites hebben geen klanten in de gebruikelijke zin van het woord. Is allemaal hobby. ;) Maar Google Analytics heb ik ooit de deur uitgedaan omdat ik er weinig mee opschoot... Maar wellicht goed om weer eens te gaan evalueren of ik er nu wel wat aan heb, dank voor de suggestie!
Probeer het eens. Ik al mijn sites (ook een paar van werk) aan GA hangen. Met mijn eigen app voor iOS (http://www.simplicate.info/simplystats.html) kan ik alles goed in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le dj
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-06 19:05
Als ik extern DSM 5 benader en dan naar photo station doorklik, linkt DSM door naar (nieuwe tab in mijn browser) mijn lokale ip adres (htpp://192.168.x.xxx) ipv van mijn ddns adres (xxxx.myds.me).
Dit probleem treedt trouwens andersom (maar dan bij ftp) ook op. Normaal kon ik via xxxx.myds.me inloggen. Nu krijg ik via xxxx.myds.m nog wel een verbinding, maar up of download stopt bij 256kB. Intern 192.168.x.xxx werkt wel goed. Voordat ik DSM 5 had geinstalleerd was dit niet aan de orde, maar 100% zeker weet ik het niet
Wat te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:31
Ik kom er net achter dat mijn Synology gehackt is! Ik heb de laatste paar pagina's uit het topic hier gescand, en volgens mij is dit nog niet voorbij gekomen. Het komt er op neer dat door een bug in een deel van de Syno software er remote code uitgevoerd kon worden. Mijn Synology stond bitcoins te minen (lekker nuttig op een ARM).

Relevant leesvoer: http://blog.jandorsman.co...eload-cannot-be-preloaded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Dat is nog best nuttig hoor als er 10.000-den nasjes daarmee zijn geinfecteerd :)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
ik probeer mijn DS112j weer nieuw leven in te blazen, maar dit lukt nog niet helemaal..
ik heb het external IP adress nodig om door te geven aan de technische ondersteuning van Synology zelf, maar hoe kom ik daar achter als ik niet in DSM kan komen?

ik heb wel een Hostnet domein, wat geforwarded wordt naar mijn externe ip adres, maar dat adres lijkt te zijn veranderd sinds de crash, want het werkt niet meer en nu kan ik dus niks :(
iemand tips hoe dit aan te pakken?

[ Voor 3% gewijzigd door dutchgio op 14-04-2014 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Gizz schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 12:10:
Ervaringen gezocht: gaat een RS814 12 simultane videostreams van 90Mbit/s via SMB trekken? Wordt dit krap aan of zou ik dit aantal streams zelfs kunnen ophogen in de toekomst? Of kan ik dat beter direct voor een RS814+ gaan? Dit alles natuurlijk met link-aggregation

Alle reviews die ik vind gaan uit van óf één grote filetransfer óf veel kleine bestanden (bv. 5000x 1MB).
Niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutchgio schreef op maandag 14 april 2014 @ 12:27:
ik probeer mijn DS112j weer nieuw leven in te blazen, maar dit lukt nog niet helemaal..
ik heb het external IP adress nodig om door te geven aan de technische ondersteuning van Synology zelf, maar hoe kom ik daar achter als ik niet in DSM kan komen?
Een bezoekje aan http://www.watismijnip.nl levert je het externe ip op.
Daarnaast zal je ongetwijfeld in je router de juiste poorten open moeten zetten naar het interne ip van je syno.
het interne ip kan je probleemloos terugvinden door even in te loggen in je router/modem.

Maar vraag me af wat synology voor je kan betekenen als je syno niet meer te bereiken is. Heb je telnet/ssh bijvoorbeeld open staan?
Heb je al eens geprobeerd je ds112j opnieuw te installeren?

[ Voor 20% gewijzigd door job op 14-04-2014 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
DukeBox schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 14:18:
Nee, dsdownload kun je niet binden.
theMob schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 14:39:
Volgens mij gaat bij mij Download Station altijd via LAN1; tenminste als -ie een beetje aan het downloaden is kan ik met het netwerkje waar LAN1 op zit niet meer Internetten. Via het netwerkje waar LAN2 op zit gaat het dan nog steeds moeiteloos. Zelfde verhaal als ik Transmission zelf installeer.
Thanx voor jullie reacties.
Quakie schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 15:14:
Nu ben ik niet zo op de hoogte wat VPN allemaal kan, maar het klinkt allemaal zo omslachtig..
Zover ik het begrijp ga je dus met je NAS verbinding maken met een externe partij om een VPN op te zetten zodat die externe party het voor jou gaat downloaden ? Je gaat tenslotte zijn/haar Virtual Private Network gebruiken? Lijkt me dat het geld gaat kosten of ontiegelijk langzaam gaat zijn.

Hiervoor was de truc om een SSL verbinding te leggen naar je newsgroup server? Is dit niet meer voldoende dan? Als je provider niet weet wat je download, hoe weet Brein het dan? Behalvde de dummy ones.
Geen ervaringen met VPN's maar het was een gedachtekronkel naar aanleiding van het aangekondigde downloadverbod. Een betaalde VPN-dienst zou een optie zijn maar zal zelf te denken om bij broer of ouders een dd-wrt router neer te zetten om als VPN-server naar te verbinden.
Nieuwsgroepen met SSL is een andere mogelijkheid. Zou ik me wat meer moeten verdiepen in usenet. Vooralsnog alleen maar via torrents data binnengehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

S1NN3D schreef op maandag 14 april 2014 @ 13:20:
het was een gedachtekronkel naar aanleiding van het aangekondigde downloadverbod.
(...)
maar zal zelf te denken om bij broer of ouders een dd-wrt router neer te zetten om als VPN-server naar te verbinden.
Je beseft je dat je dan je probleem naar je familie verschuift? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
job schreef op maandag 14 april 2014 @ 12:46:
[...]
Een bezoekje aan http://www.watismijnip.nl levert je het externe ip op.
Daarnaast zal je ongetwijfeld in je router de juiste poorten open moeten zetten naar het interne ip van je syno.
het interne ip kan je probleemloos terugvinden door even in te loggen in je router/modem.

Maar vraag me af wat synology voor je kan betekenen als je syno niet meer te bereiken is. Heb je telnet/ssh bijvoorbeeld open staan?
Heb je al eens geprobeerd je ds112j opnieuw te installeren?
na die update-2 zijn alle DS112j modellen gebricked, die firmware was niet goed.
opnieuw installeren kan niet.
Synology adviseerde om hun het externe ip door te geven, en doordat de installatie van DSM met DS assistant mislukt, wordt dan automatisch de telnet service gestart. forward je dan poort 23 dan kunnen hun het blijkbaar oplossen.
inmiddels gelukt met poorten openzetten naar lokale IP en gegevens doorverstuurd, nu maar afwachten of het werkt :P helaas reageert die support niet zo snel..

en hij doet het alweer :)
nu snel Sickbeard forceren en Game of Thrones binnehalen, naast alles wat ik gemist heb sinds de downtime :)

[ Voor 6% gewijzigd door dutchgio op 14-04-2014 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Gizz schreef op maandag 14 april 2014 @ 13:32:
[...]

Je beseft je dat je dan je probleem naar je familie verschuift? ;)
Daar had ik idd even niet bij stil gestaan. 7(8)7 :$

Ik moet toch eens naar usenet gaan kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:35

kraats

Ik rol

Heb je nou je originele installatie weer helemaal werkend? Of moest je toch nog alles opnieuw installeren?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op zondag 13 april 2014 @ 14:19:
[...]

Volgens mij moet dat probleemloos kunnen.
Probeer het anders eerst eens uit met een usb-stick.
Bedankt voor de tip, het werkt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
kraats schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:20:
[...]
Heb je nou je originele installatie weer helemaal werkend? Of moest je toch nog alles opnieuw installeren?
Alles heb ik nog, geen dataverlies en hij draait wel de update-2.
Stukje code wat ervoor zorgde dat ie niet meer bootte moest er even uit ofzoiets, want vlak nadat ik de goede gegevens had doorgegeven kreeg ik al een mailtje terug dat ie aan het opnieuw opstarten was en het weer als vanouds zou moeten doen, wat ook het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 19:09
Ik gebruik Cloudstation voor mezelf, maar wil dit ook gebruiken voor (en samen met) een andere gebruiker, zodat we in dezelfde files kunnen werken. Dus ik heb op de NAS een gebruikersaccount gemaakt en voor deze gebruiker CS geactiveerd.
De gebruiker heeft nu op zijn PC cloudstation geinstalleerd en dat werkt prima: files in zijn CS-map worden naar de NAS gezet in zijn "home"

Nu wil ik echter ook zijn bestanden zien, dus ik probeer zijn NAS-account toe te voegen aan de lijst met CS-verbindingen op mijn PC, maar dan krijg ik een melding:
"Er is al een verbinding met dit Diskstation. Selecteer het betreffende station in de vorige verbindingslijst".

Die "vorige verbindingslijst" zegt me niks of ze moeten het startschem bedoelen. Ik probeer inderdaad in het vorige scherm naar dezelfde NAS (met hetzelfde QC-id of op domein) een tweede verbinding op te zetten, maar dit is met een andere useraccount.

Is het niet mogelijk om op één PC twee CS-verbindingen (en dus twee "homes") te activeren naar één NAS?

Ik wil zijn en mijn documenten gescheiden houden, anders zou ik hem mijn CS-verbinding kunnen geven...

edit: problem solved: je kunt ook andere shares toevoegen aan CS en heb speciaal hiervoor een share gemaakt die alleen ik en de andere user kunnen benaderen.

[ Voor 15% gewijzigd door Stefke op 14-04-2014 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Weet iemand onder welke "gebruiker" packages geinstalleerd worden bij DSM 5? Ik loop tegen een probleem aan met Bittorrent Sync, welke niet optrad bij DSM 4.2. Ik kan geen mappen aangeven die gesync moeten worden. Ik krijg de melding dat ik geen toegang heb tot de (gedeelde) map in Bittorent Sync. Ook submappen in de gedeelde map worden niet weergegeven. Wanneer ik de permissies zet dat deze gedeelde map voor "Everyone" toegangkelijk is, dan werkt alles wel. Uiteraard is dit geen oplossing, aangezien dan elke gebruiker deze map ziet. Heeft iemand een oplossing? In DSM 4.2 had ik zelfs de admin account geen toegang geven tot de Bittorrent Sync map, en alsnog werkte alles.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
rally schreef op zondag 13 april 2014 @ 21:38:
Nee, gebruik ik niet. Zou wel willen, maar heb geen schijfruimte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Laatst online: 00:47
Ik heb een vraag over een 213J

Wat is de snelheid waarmee hij via sabnzbd kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:21
Oxellaar schreef op zondag 13 april 2014 @ 21:37:
Heb de vraag al eerder gesteld maar geen antwoord gekregen.

Mijn schijven in mijn DS213 raken vol met data zonder dat ik kan vinden waar het staat.
Volgens mijn DS staat er 799GB van de 1TB vol, maar daadwerkelijk staat er nog geen 100GB op de schijven.
Tenminste, als ikzelf de inhoud van de mappen bij elkaar optel.

Waar ik ook kijk in de mappen, nergens staat zo'n grote hoeveelheid opslag.
Weet iemand waar ik overheen kan kijken?
Je vermeld niet op welke manier je de NAS bekeken hebt. Kijk zeker even met WinSCP.
Dan zie je alle folder die op je NAS staan. In DSM krijg je niet alle te zien.
Maar er staan nogal wat mappen op een NAS dus met Putty gaat het wat sneller.

Je kan ook met Putty inloggen en dan ga naar de root folder van je NAS. Dus net zolang terug totdat je de Volume1 / root /usr /etc folders ziet. Dan weet je dan je niet verder terug kan.

Met het commando LS krijg je een overzicht van de mappen waar je op dat moment staat en zo zie je snel of je op de juiste plek staat.

Daarna geeft je het commando: ls -Sl
Dan krijg je per folder een overzicht van de grote. Je zoekt de mappen op die erg groot zijn en dan ga je naar die folder en herhaal je het commando. Zo moet je een eind komen om je map(pen) te vinden die ruimte innemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:21
geldermalsen schreef op maandag 14 april 2014 @ 22:28:
Ik heb een vraag over een 213J

Wat is de snelheid waarmee hij via sabnzbd kan downloaden?
Dan hangt niet alleen van je NAS af maar ook van je snelheid van je internetverbinding en het netwerk wat je thuis hebt.

Geeft dus eens meer info en op wat voor snelheid het nu gaat.
Of nzbget eens proberen die gebruikt minder geheugen, zeker op een J nas erg prettig, en download gemiddeld een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robvandervelde
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-09 18:01
Problemeen met de audio station. Sinds een van de laatste DSM updates lukt het mij niet meer om in Audio Station muziek zichtbaar te krijgen. Ik heb mijn muziek in /music/gedeeld staan. Deze map opnieuw laten indexeren bij de mediabib, maar geen resultaat. Ook wanneer ik via file station naar een mp3 ga en zeg afspelen, dan weigert hij hem in Audio station af te spelen. Ik ben ingelogd als admin.
Wanneer ik Audio Station open dan staat er totaal geen muziek in de bibliotheek. Zijn er anderen met dezelfde problemen en is hier ook een oplossing voor?

ik heb Audiostation al opnieuw geinstalleerd en ook een oudere versie, niets helpt.

ook de andere stations (download/photo en videostation) laten geen informatie meer zien die er een paar week geleden nog wel was.

Wanneer ik via de android inlog dan lukt het ook niet en geeft hij de melding afmelden bij DMS en opnieuw inloggen?

Ik heb echter geen zin om terug naar de fabrieksinstellingen te gaan, want plex werkt nog wel goed en streamen naar de TV daarmee lukt perfect.

Alle hulp is welkom:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Kijk eens bij configuratiescherm > mediabib > geindexeerde mappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Ik denk erover om een nas te kopen en daar al mijn data op te zetten die nu verspreid is over verschillende hardeschijven die nu door het huis liggen. Daarnaast is het natuurlijk ook fijn dat je er sickbeard enzo op kunt draaien :) Anyhow ik had de gedachte om een 214+ te nemen met 2x 4TB WD Red (1 voor data en 1 voor backup/mirror), maar laatst vertelde iemand mij dat dit niet heel veilig is en dat er alsnog een reele kans bestaat dat je al je data kwijt raakt. Is het dan verstandiger om 2x de 114 te nemen en die met elkaar te laten syncen? Of is het wel veilig?

[ Voor 3% gewijzigd door Tweaqer op 15-04-2014 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Mirror is leuk, maar als de bliksem inslaat ben je alles kwijt. Maarja, hoeveel unieke data heb je eigenlijk en hoeveel is het je waard? Wat kun je opnieuw downloaden? Ik heb een CrashPlan account voor offsite backup van mijn administratie, digitale kluis en sourcecode. Ik heb CrashPlan draaien op mijn macbook en op de NAS (headless). De belangrijke data staat nu op 3 locaties, 2 continenten.

Films en zo ga ik écht niet backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jezelf de vraag stellen: Stel dat alles weg is? welke bestanden ga je echt missen?

Over die moet je gaan nadenken hoe je ze veilig stelt.

Er zijn meerdere oplossingen,

oplossingen:

NAS -> Backup intern naar andere NAS -> Backup naar NAS externe locatie

Dit is volledig automatisch, maar relatief duur, vooral als alles nieuw is.

NAS -> Backup op externe schrijven welke je op externe locatie bewaard

Relatief goedkoop, nadeel je moet er zelf rekening mee houden

NAS -> backup via 3rd party zoals Amazone. je betaald dan voor je externe opslag. Hoe meer hoe duurder etc.

Kortom, er zijn nogal wat keuzes. zou eerst gaan kijken wat je echt gaat missen. Het feit dat het al verspreid ligt door je huis lijkt het op dat het waarschijnlijk wel mee gaat vallen qua grootte.. (denk aan foto's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robvandervelde
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-09 18:01
dutchgio schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 11:01:
Kijk eens bij configuratiescherm > mediabib > geindexeerde mappen
Ik heb /music als geindexeerde map voor muziek staan en al paar keer opnieuw geindexeerd. Dat hielp tot dusverre niets. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:13
Hallo allemaal,

Ik ben momenteel aan het experimenteren met de VPN Server van Synology.
Heb er zelf vrij weinig verstand van, en vandaar dus ook deze vraag.

Ik probeer via het protocol "OpenVPN" het volgende in te stellen.
- Dynamisch IP-Adres: 192.168.0.0
- Maximum aantal verbindingen: 5
- Compressie: Aan

Als ik dan op "Toepassen" klik krijg ik de volgende fout.
Dit IP adres word al door een andere VPN-Service of netwerkinterface gebruikt. Gebruik een ander adres.

Enig idee hoe ik dit oplos? Heb de VPN optie al uitgeschakeld in mijn modem, dus daar ligt het niet aan.

5120Wp Oost/West - PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angelgamer schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 11:46:
Is het dan verstandiger om 2x de 114 te nemen en die met elkaar te laten syncen? Of is het wel veilig?
Ik heb meerdere synology's en heb foto's en homevideo's die ik eigenlijk als enige wil backuppen (rest van zaken vind ik minder belangrijk) heb ik op 2 nassen, de foto's ook bij amazon s3 dat via de synology verloopt en op 1 pc en op 1 laptop een backup van de foto's.

De synology's backuppen onderling en naar amazon s3 ook. D rest doe ik handmatig en na wat jaren merk ik dat ik soms wel een tijd vergeet het te doen, dus een automatische backup is fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
De dynamische ip-adressen mogen niet in hetzelfde subnet zitten als je netwerk. Mijn netwerk is 192.168.2.* en mijn VPN adressen zijn dus 192.168.3.*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
  • Registratie: Mei 2011
RobV schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 19:34:
De dynamische ip-adressen mogen niet in hetzelfde subnet zitten als je netwerk. Mijn netwerk is 192.168.2.* en mijn VPN adressen zijn dus 192.168.3.*
Kan ik als ik het instel als 192.168.1.0, alsnog bij de 192.168.0.0 komen? Want dat was mijn doel :(

EDIT: Als ik in mijn netwerk kaart van mn PC zowel 192.168.0.15 en 192.168.1.15 instel, is hij dat bereikbaar in zowel het LAN als VLAN netwerk?

[ Voor 17% gewijzigd door JustinoFTW op 15-04-2014 20:02 ]

5120Wp Oost/West - PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik denk niet dat dat de juiste weg is. Ik zou het eens vragen aan de netwerkmensen, als ik jou was. Ik kan dit niet zo goed uitleggen.

[ Voor 7% gewijzigd door RobV op 15-04-2014 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 15:03
Vraagje; DSM en packages worden gespiegeld over de schijven. Is dit bij alle schijven of enkel bij volume1?
Ik zou immers een merendeel willen laten downspinnen, maar ik heb verscheidene packages. :*)

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

JustinoFTW schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 19:42:
[...]

Kan ik als ik het instel als 192.168.1.0, alsnog bij de 192.168.0.0 komen? Want dat was mijn doel :(
Ja. Ik heb een 192.168.1.* netwerk en in de vpn het default ip gebeuren op 10.8 of zo. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Dank voor de reacties, ik ga mij eens inlezen op een combinatie van Synology met cloud storage :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
rally schreef op zondag 13 april 2014 @ 21:38:
Ben er intussen achter....

Ingelogd als root via SSH, blijkt mijn cloudstation file 500GB groot te zijn :X
Om één of ander reden stond er ingesteld dat hij 32 versies van elk bestand achter de hand hield....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Laatst online: 16-09 06:36
Ik heb een DS213 geupgrade naar DSM5.0-4458
Dat werkt allemaal goed echter kan CACTI op de DS213 niet meer connecten naar de Synology.
SNMP error terwijl ik SNMP v1 echt aan heb staan met de juiste community string.
Ik heb als extra geprobeerd de firewall UDP/161 door te laten vanaf het lokale subnet.
Ik heb ook geprobeerd cacti met 127.0.0.1 contact te zoeken.

Voorheen werkte het prima en kreeg ik mooie graphs van de Synology zelf.

Cacti doet het verder wel en kan mijn UPC modem en wat externe dingen wel gewoon uitlezen.

Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:38

Tripl3 D

Brother in Arms

Oxellaar schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 22:14:
[...]

Ben er intussen achter....

Ingelogd als root via SSH, blijkt mijn cloudstation file 500GB groot te zijn :X
Om één of ander reden stond er ingesteld dat hij 32 versies van elk bestand achter de hand hield....
32 is de standaard bij Synology. Toevallig van het weekend mijn DS213J binnen gehad en begonnen met instellen en toen viel die 32 me al op.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le dj
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-06 19:05
le dj schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:03:
Als ik extern DSM 5 benader en dan naar photo station doorklik, linkt DSM door naar (nieuwe tab in mijn browser) mijn lokale ip adres (htpp://192.168.x.xxx) ipv van mijn ddns adres (xxxx.myds.me).
Dit probleem treedt trouwens andersom (maar dan bij ftp) ook op. Normaal kon ik via xxxx.myds.me inloggen. Nu krijg ik via xxxx.myds.m nog wel een verbinding, maar up of download stopt bij 256kB. Intern 192.168.x.xxx werkt wel goed. Voordat ik DSM 5 had geinstalleerd was dit niet aan de orde, maar 100% zeker weet ik het niet
Wat te doen
iemand al een idee?
dus dsm 5 van buiten af, linked naar photostation naar het interne ip adres...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waar klik je op Photo Station?

Op je "bureaublad" of via Main Menu?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
control panel en dan naar application portal.

daar kan je file station, audio station, photo station doorlinken

Voorbeelden:
xxxx.myds.me/photo
xxxx.myds.me/file
xxxx.myds.me/audio

als je dit in een aparte venster in tikt zou die gelijk daar moeten komen zonder in te loggen op de DSM.

Als je instelt moet je xxxx.myds.me daar zichtbaar staan. Anders is er iets mis met je instellingen op de DSM zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
voor mijn vader's nas wil ik een Terratec Dual audio stick kopen, zodat hij geluid van zijn nas (muziek) over de versterker kan knallen zonder dat de TV aan moet. Echter was mijn vraag: hoe kan je kiezen om het geluid via de stick, en niet de telefoon/tablet te sturen? is dat een keuze-optie die wordt toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waah schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:26:
voor mijn vader's nas wil ik een Terratec Dual audio stick kopen, zodat hij geluid van zijn nas (muziek) over de versterker kan knallen zonder dat de TV aan moet. Echter was mijn vraag: hoe kan je kiezen om het geluid via de stick, en niet de telefoon/tablet te sturen? is dat een keuze-optie die wordt toegevoegd?
werkt dat niet met bluetooth? In ios kan je dan dat bij de instellingen aangeven (gebruik bluetooth audiospeakers ofzo heet dat).

Edit: damn, ik dacht dat dit over spotify ging 8)7
laat maar

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2014 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:34:
[...]

werkt dat niet met bluetooth? In ios kan je dan dat bij de instellingen aangeven (gebruik bluetooth audiospeakers ofzo heet dat).
de stick die ik bedoel is deze
pricewatch: Terratec Aureon Aureon Dual USB

Dit is een USB geluidskaart, die blijkbaar vaak werkt met de Synology-nassen. Dit werkt dus niet via bluetooth, maar prik je direct in de nas, en een tulpstekkertje of optische kabel naar je versterker.... Daarom ben ik ook beneiuwd hoe je die stick "ziet" in bijvoorbeeld audio station

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waah schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:36:
Dit is een USB geluidskaart, die blijkbaar vaak werkt met de Synology-nassen. Dit werkt dus niet via bluetooth, maar prik je direct in de nas, en een tulpstekkertje of optische kabel naar je versterker.... Daarom ben ik ook beneiuwd hoe je die stick "ziet" in bijvoorbeeld audio station
Ja sorry, ik zat net in het spotify topic en had niet door dat ik hier in dit topic zat. Een stick van 10 a 15 euro doet het trouwens ook, al is jouw keuze meen ik ook niet erg duur.

Volgens mij (ik heb het zelf niet) moet het hier in audio station ingesteld worden:

Afbeeldingslocatie: http://www.synology.com/img/support/tutorials/enjoy_the_music_stored/27.png

Zelf heb ik een goedkopere tablet (google nexus 7 2012 model) aan de stereo hangen met een audio kabeltje, wat duurdere oplossing, maar dan kan je ook spotify enzo luisteren.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2014 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
dank, had hem daar ook verwacht, maar was niet zeker. Zal wel even testen met mijn eigen USB audio stick die ik nodig heb voor mijn hackintosh. Tablet is ook handig, maar mijn vader wil juist af van het los aansluiten van apparatuur.
Pagina: 1 ... 78 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]