Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemigidius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-11-2024
Thiago schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 17:01:
[...]

Probeer je dit binnen uw eigen WiFi netwerk of erbuiten (ander WiFi of 3G) zo nee moet je dat eens proberen.

Kan liggen aan loopback dat niet werkt.
Als ik gebruik maak van de wifi van de router kan ik met het intern IP adress 192.168.2.7:9007 rechtstreeks connecten op NAS (video), van het moment dat ik de wifi van de B-box gebruikt kan dit niet meer, niet met het intern(192. xx...:9007) of extern Ip adress (62.xx..:9007).

Mhm heb nu even de lanserver aangepast op de B-box:

Afbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/qitwllc1p/B_box.png

Maar het lukt nog altijd niet de nas te connecten van het internet : /. De modem zelf is wel bereikbaar met Remote Administration. Maar alles na de modem is onbereikbaar. Kan ook de router niet remote accese van uit het internet.

[ Voor 9% gewijzigd door hemigidius op 05-04-2014 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 15:33
Maar waarom heb je 2 wifis nodig?? Zet die van bbox gewoon uit en laat die enkel als modem fungeren.

 Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB ---  iPhone 12 Blue --- Med600X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemigidius
Thiago schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 18:27:
Maar waarom heb je 2 wifis nodig?? Zet die van bbox gewoon uit en laat die enkel als modem fungeren.
ik heb ook geen 2 wifi's nodig :p Maar ik zou graag mijn NAS willen kunne bereken voor video's / surveilance station / data etc als ik niet thuis ben. En dat is juist niet wat lukt van buiten mijn locaal netwerk aan mijn gegevens geraken. Wou gewoon even mee delen dat via de wifi van de modem ik ook geen verbinding kon maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
Probeer eens enkel met uw bbox en uw nas. Dus nas aansluiten aan bbox. In bbox de juiste poorten forwarden. Zet in uw nas firewall even volledig uit!

Probeer dan eens met (3G of ander WiFi buiten die van uw eigen netwerk) in te loggen op nas met uw extern ip adres (die moet je wel kennen natuurlijk. Anders gebruik je uw mysynology.me adres. Dus bv naamvanuwds.synology.me:5000

Zo moet het lukken hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemigidius
Ik heb nu de nas rechtstreeks op de modem aangesloten samen met een pc en er een homenetwerk van gemaakt. Vreemde is dat de pc de nas all niet ziet binnen het home netwerk. En niet kan connecten op de nas

het extern ip adress samen met poort :5000 geforward. maar langs daar is de NAS ook niet bereikbaar -_-".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
Vreemd. Is iets dat je nog verkeerd doet of verkeerd is ingesteld. Want hier werkt alles perfect.

Externe ip adres moet je trouwens niet forwarden he. Bv enkel poort 5000 forwarden naar de interne ip adres van je nas. Dus bv poort 5000 forwarden naar 192.168.2.7. Als je dan externeipadtes:5000 doet in je browser moet het lukken (wel te verstaan BUITEN uw eigen netwerk he)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemigidius
Mhm snap er niets van, heb de NAS gerestart. De modem ook, en een factory reset gedaan op de modem. Maar toch verschijnt de nas niet tussen het homenetwerk. Als ik het ip ( dat ik denk dat het ip is van de nas) ping dan krijg ik "request timed out" : /

Heb nu even mijn laptop ingestoken, en ook deze keer zien de laptop en de desktop elkaar niet. Raar genoeg zegt de desktop dat het een homenetwerk is. en de laptop dat het een open netwerk is (die ik niet kan aanpassen) Vreemd!

Nu heb ik alles even terug gehangen aan de router. Een test via http://www.portchecktool.com vertelt mij dat de bbox2 de port gewoon niet forward ook all staat hij goed ingestelt. Zou de modem bridgen aan de router dit kunnen oplossen?

Edit:

Eindelijk succes... Na de Bbox2 te bridgen met de router is het eindelijk gelukt. Kan nu verbinden met de nas extern van het internet :D

[ Voor 33% gewijzigd door hemigidius op 05-04-2014 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik heb wat raars met rsync. Netjes rsync connectie gemaakt met remote readynas nv+ nas. Ging goed dacht ik, tot ik er net achter kwam dat de source verwijderd wordt ipv op de destination server.

Paar dagen terug had ik een film op de synology nas gezet die met rsync naar de readynas gesync't moest worden. ging goed film staat erop.

Toen wilde ik een nieuwe film erop zetten en de oude verwijderen, dus gewoon in de source folder een nieuwe film gezet. en tot mijn verbazing wordt deze verwijderd en wordt een backup gemaakt van de destination (readynas) -> synology. terwijl ze beide goed ingesteld staan als source/destination.

Hoe kan dit?

Edit: nu een foto bij de backupsource geplaatst en er wordt 3 mb overgezet. Echter zie ik geen bestand bij de destination??? Snap er niks van

[ Voor 9% gewijzigd door Tennisbal op 05-04-2014 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lothar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:40
Ik krijg vrij vaak een gebeurtenis op dit moment waarbij de NAS opnieuw opstart. Lijkt vooral sinds de update naar 5.0 te zijn? Hiervoor was de uptime circa 60 dagen.

Diskstation experienced an improper shutdown. Vandaag al 4 keer, 10 uur 2x om 14 uur en 1x 00 uur.

Kan ik ergens meer info opvragen? Alle lichten staan op groen verder. Het betreft een DS214 met 2x RED.

[ Voor 5% gewijzigd door lothar op 06-04-2014 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:56

Nakebod

Nope.

Als er niets bij het log center staat denk ik niet dat er veel overblijft van de syslog zelf na een reboot.
Geen idee of het helpt als je een syslog server op je pc installeert, en je diskstation daarheen laat loggen. Misschien dat je dan net wat meer ziet.

En anders ticket bij Synology aanmaken. Die zullen je vast vragen voor een debug log aan te maken. Zie alleen niet hoe dat met DSM 5 moet, is schijnbaar anders tegenwoordig.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:21
Nakebod schreef op zondag 06 april 2014 @ 07:48:
Als er niets bij het log center staat denk ik niet dat er veel overblijft van de syslog zelf na een reboot.
Geen idee of het helpt als je een syslog server op je pc installeert, en je diskstation daarheen laat loggen. Misschien dat je dan net wat meer ziet.

En anders ticket bij Synology aanmaken. Die zullen je vast vragen voor een debug log aan te maken. Zie alleen niet hoe dat met DSM 5 moet, is schijnbaar anders tegenwoordig.
In DSM 5 ga je naar Main Menu en dan kies je voor Support Center.
Daar kun je direct een ticket aanmaken bij Synology en ook een log file aanmaken en Remote Access aanzetten voor bv Synology.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeOO op 06-04-2014 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-02 17:24
Improper shutdown is ook de melding als de spanning er even af is geweest.
Losse verbinding of defecte voeding misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Nee dat is dan een andere melding, namelijk: DS209 suffered from power failure and was shut down improperly.
De melding Diskstation experienced an improper shutdown heeft een andere oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Ik heb net mijn DS107+ vervangen door een DS213J. Nu had ik (nog) geen behoefte om nieuwe schijven te kopen dus heb er "for the time being" een oude WD green 2 TB in gestoken. Eén enkele disk - zat nog wel nieuw in doos - maar heb ik al een jaar of wat op voorraad liggen.

DSM 5 erop, het aanmaken van een volume overgeslagen in de assistent, maar nu - bij het aanmaken van een volume heb ik het vinkje voor controleren van de schijf aangevinkt. Dat duurt alleen abnormaal lang, is dat normaal? Hij is nu ruim 20 minuten bezig en de parity consistency check is op zo'n 1,77%. Duurt dat altijd zo abnormaal lang, en is dat eigenlijk wel nodig als ik geen RAID gebruik?

Ik was eigenlijk van plan om er twee WD reds van 3TB in te doen, maar downloaden doe ik nog maar weinig dus dit wordt puur backup van mijn PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:31

aex351

I am the one

NMe schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 01:56:
Hmm, ik heb eindelijk genoeg gehad van het geklooi met mijn uploadsnelheid. In short, dit doet mijn PC:
[knip]
Die ~40Mbit is het hoogste dat ik mijn NAS heb zien halen. PC en NAS zitten op dezelfde switch en de twee van poort verwisselen heeft geen effect. De hardware lijkt het dus niet te zijn, tenzij het mijn NAS zelf is of de kabel verrot is; ik ga zo snel mogelijk even de kabel testen maar tot die tijd: zou er softwarematig iets kunnen zijn dat mijn uploadsnelheid halveert? :o
Dat ziet eruit alsof de verbinding gecapped wordt tot 100Mbps. Is het mogelijk dat dit probleem vanaf dag één al aanwezig was en dat dit je nu pas opvalt? Op het internet zijn er tal van soortgelijke berichten die zelfs dateren van begin 2012. Het beperkt zich ook niet tot één product. Dat is voor mij een signaal dat dit "probleem" mogelijk "as designed" is of gewoon een limitatie van het product. Zelf ben ik namelijk ook opzoek naar een NAS en ben er nog niet over uit of ik ga voor een kant en klaar product of toch een barebone/DIY oplossing. Mijn ervaring met dit soort kant en klare producten is dat je de hoofdprijs betaald en er vaak altijd wel een probleem is.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

NMe schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 01:56:
Hmm, ik heb eindelijk genoeg gehad van het geklooi met mijn uploadsnelheid. In short, dit doet mijn PC:
[afbeelding]
...en dit doet mijn DS1812+:
Tyrion> speedtest-cli
Retrieving speedtest.net configuration...
Retrieving speedtest.net server list...
Testing from Edutel BV (127.0.0.1)...
Selecting best server based on ping...
Hosted by Vodafone NL (Utrecht) [73.82 km]: 50.704 ms
Testing download speed........................................
Download: 88.21 Mbit/s
Testing upload speed..................................................
Upload: 40.25 Mbit/s

(Uiteraard bewust dezelfde servers gekozen.)

Die ~40Mbit is het hoogste dat ik mijn NAS heb zien halen. PC en NAS zitten op dezelfde switch en de twee van poort verwisselen heeft geen effect. De hardware lijkt het dus niet te zijn, tenzij het mijn NAS zelf is of de kabel verrot is; ik ga zo snel mogelijk even de kabel testen maar tot die tijd: zou er softwarematig iets kunnen zijn dat mijn uploadsnelheid halveert? :o
Heb het ook even uitgevoerd op mijn DS713+ met het volgende resultaat:
Delusion> ./python /root/speedtest_cli.py
Retrieving speedtest.net configuration...
Retrieving speedtest.net server list...
Testing from XS4ALL Internet BV (X.X.X.X)...
Selecting best server based on ping...
Hosted by SIT Internetdiensten B.V. (Voorthuizen) [X.X km]: 47.684 ms
Testing download speed........................................
Download: 87.07 Mbit/s
Testing upload speed..................................................
Upload: 87.23 Mbit/s
Delusion>

Ik heb 100Mbit glasvezel van XS4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

aex351 schreef op zondag 06 april 2014 @ 18:29:
[...]

Dat ziet eruit alsof de verbinding gecapped wordt tot 100Mbps. Is het mogelijk dat dit probleem vanaf dag één al aanwezig was en dat dit je nu pas opvalt? Op het internet zijn er tal van soortgelijke berichten die zelfs dateren van begin 2012. Het beperkt zich ook niet tot één product. Dat is voor mij een signaal dat dit "probleem" mogelijk "as designed" is of gewoon een limitatie van het product. Zelf ben ik namelijk ook opzoek naar een NAS en ben er nog niet over uit of ik ga voor een kant en klaar product of toch een barebone/DIY oplossing. Mijn ervaring met dit soort kant en klare producten is dat je de hoofdprijs betaald en er vaak altijd wel een probleem is.
Het is altijd al zo geweest, het heeft me alleen nooit genoeg geïrriteerd om er wat aan te doen. Zo vaak zit ik ook weer niet spul te uploaden.

Ik heb inmiddels een ticket aangemaakt bij Synology. Ben benieuwd wat ze erop te zeggen hebben want erg vrolijk word ik er niet van en ik wéét inmiddels dat het probleem alleen nog maar in de NAS zelf kan zitten, of dat nou softwarematig of hardwarematig is...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbandito
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-06 10:34
Ik wil een 414 aanschaffen en deze voornamelijk als netwerkschijf gaan gebruiken (niet als cloudstation omdat ik niet bij elke gebruiker een lokale kopie wil hebben). Is het mogelijk om van buitenaf (dus vanaf een extern netwerk) ook op een simpele manier op de netwerkschijf te komen, dus bv. met een network drive in windows explorer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij en volgens mij de hele wereld werkt quikconnect al 3 weken niet meer inmiddels..
Weet iemand waarom dit zo lang moet duren bij synology??????????????

Modbreak:Beste greenbeauty2, Dit is niet echt de manier. Zoals jou al is aangegeven in jouw gesloten topic is dit niet de manier hoe hier op GoT met elkaar gecommuniceerd wordt, dat zou je inmiddels moeten weten. Een overvloed aan vraagtekens is ook nergens voor nodig.

Daarnaast heb jij blijkbaar met de gehele wereld contact gehad, behalve met Synology zelf. Aan de reacties hier te zien wordt jouw ervaring niet gedeeld. Ik zou zeggen waag er eens een telefoontje of e-mail aan richting Synology.

[ Voor 76% gewijzigd door _Dune_ op 07-04-2014 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
elbandito schreef op maandag 07 april 2014 @ 09:57:
Ik wil een 414 aanschaffen en deze voornamelijk als netwerkschijf gaan gebruiken (niet als cloudstation omdat ik niet bij elke gebruiker een lokale kopie wil hebben). Is het mogelijk om van buitenaf (dus vanaf een extern netwerk) ook op een simpele manier op de netwerkschijf te komen, dus bv. met een network drive in windows explorer?
WebDAV mounten in Windows! Werkt prima :)
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 10:01:
Bij mij en volgens mij de hele wereld werkt quikconnect al 3 weken niet meer inmiddels..
Weet iemand waarom dit zo lang moet duren bij synology??????????????
Zien wij er uit als Synology medewerkers? Misschien kan je ze even een mailtje sturen ;)

[ Voor 27% gewijzigd door DennusB op 07-04-2014 10:03 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbandito
  • Laatst online: 09-06 10:34
DennusB schreef op maandag 07 april 2014 @ 10:03:
[...]

WebDAV mounten in Windows! Werkt prima :)

[...]

Zien wij er uit als Synology medewerkers? Misschien kan je ze even een mailtje sturen ;)
Aja, heb het gevonden: Als je niet weet waarnaar je moet zoeken vindt je het ook niet, webdav was in dit geval het sleutelwoord. thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Mijn quickconnect doet het in ieder geval gewoon. Ik heb wel wat problemen met mijn SSH naar buiten toe open zetten, maar dat zal wel een probleempje op mijn router zijn. Helaas kan ik er nu niet op mijn normale manier bij, maar gelukkig kan ik wel via quickconnect bij mijn nas.
Had dat voor de zekerheid aangezet mocht er iets met de firewall config mis gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:47
Ik gebruik op dit moment couchpotato samen met sabnzbd dit werkt perfect, echter door de takedowns vind couchpotato weinig films. Is het mogelijk om torrents via synology download station in samenwerking met couchpotato te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tuurlijk kan dat. Je kiest in couchpotato bij downloaders voor torrents voor black hole.
Couchpotato zal de torrent dan in de door jouw gekozen map neerzetten. Kwestie van download station instellen om regelmatig de black hole folder te scannen en klaar.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 07-04-2014 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 15:52
Nick Name schreef op maandag 17 maart 2014 @ 21:40:
[...]

Net even getest en bij mij werkt het nog wel. Zo te zien is de sshd_config wel aangepast bij de upgrade naar DSM 5.0, maar geen idee of er inhoudelijk echt iets is veranderd.

Je socks instellingen staan nog wel steeds goed in Firefox en je hebt geen aanpassingen uitgevoerd in je firewall? Zie je nog meldingen in de logs van de Synology rondom het moment dat je de socks proxy probeert te gebruiken?

Het goede nieuws is dat het dus wel kan werken in DSM 5.0 (DS111)
Bedankt je hebt in ieder geval op het goede spoor gezet. Ik had een tijd terug wat gewijzigd in de sshd_config file, dat pas actief werd bij een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

Weet iemand mij te vertellen hoe ik de netwerk port van Synology Cloud Sync kan achterhalen? Of weet iemand deze toevallig al?

Ik sync nu ruim 50GB naar de cloud en zou dit graag willen qua upload snelheid willen beperken. Ik kan het nergens terug vinden.

Als er verschil in zit zou ik ze graag willen weten voor Dropbox en Google Drive.

(443 en 80(gelukkig) zijn het niet, al geprobeert)

[ Voor 17% gewijzigd door pt0x op 07-04-2014 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

Je bedoelt zoiets? http://www.synology.com/nl-nl/support/faq/299
Kun je dit niet binnen de Synology zelf beperken trouwens? Is meestal wat prettiger dan gewoon droppen van pakketjes

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:28

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Inderdaad, even naar Control Panel -> Network -> Traffic Control.

Daar kun je gewoon per pakket kiezen hoeveel bandbreedte er gebruikt mag worden.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyS
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

MyS

pt0x schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:14:
Weet iemand mij te vertellen hoe ik de netwerk port van Synology Cloud Sync kan achterhalen? Of weet iemand deze toevallig al?

Ik sync nu ruim 50GB naar de cloud en zou dit graag willen qua upload snelheid willen beperken. Ik kan het nergens terug vinden.

Als er verschil in zit zou ik ze graag willen weten voor Dropbox en Google Drive.

(443 en 80(gelukkig) zijn het niet, al geprobeert)
Poort 6690 ?? Zie ook site Synology

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

kraats schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:20:
Je bedoelt zoiets? http://www.synology.com/nl-nl/support/faq/299
Kun je dit niet binnen de Synology zelf beperken trouwens? Is meestal wat prettiger dan gewoon droppen van pakketjes
Thanks, maar helaas staat hier niet de informatie bij die ik zoek.

Wat ik probeer te doen is een Traffic Control rule aan te maken in DSM. ik drop daarmee geen packets hoor, zie het als een rate limit. (max 1MB/s bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

MyS schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:23:
[...]

Poort 6690 ?? Zie ook site Synology
Sorry :) maar het gaat om cloud SYNC, niet cloud STATION :)

maar inderdaad, ook geprobeert, werkt helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Nu online

kraats

Ik rol

Moet je dan niet zoeken naar wat Dropbox gebruikt en wat Google Drive gebruikt omdat Cloud Sync zich alleen maar als gewone client gedraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

kraats schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:31:
Moet je dan niet zoeken naar wat Dropbox gebruikt en wat Google Drive gebruikt omdat Cloud Sync zich alleen maar als gewone client gedraagt?
Dat dacht ik ook, en dat is 443 bijv. voor Google Drive, maar helaas. denk dat het toch anders is.. want als ik daar een throttle policy op zet veranderd er niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Nu online

kraats

Ik rol

Bummer.. kun je zien of die policy wel op overig 443 en 80 verkeer werkt? Misschien werkt het throttlen alleen bij verbindingen die vanaf extern geïnitieerd worden en niet vanuit de Synology zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Anders via de console kijken op welke poort(en) een verbinding opgezet wordt? Het commando in linux zou ik niet direct weten, google vast wel :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pt0x schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:36:
[...]

Dat dacht ik ook, en dat is 443 bijv. voor Google Drive, maar helaas. denk dat het toch anders is.. want als ik daar een throttle policy op zet veranderd er niks
poort 443 is de inkomende poort bij google, niet de uitgaande poort van jouw synology.
Waarschijnlijk is het elke keer als er een verbinding wordt opgebouwd ook een andere poort.
Welke poort het is? Kijk via netstat (command line) naar alle in gebruik zijnde poorten en uitproberen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Ja zover was ik. Ben een windows man, maar dit was erg simpel. Pi om het pid te vinden, netstat om de poort te corresponderen met het pid. En inderdaad. Random ports van 25000 tot 35000 zover ik nu kan zien. Heb maar een support ticket aangemaakt bij synology. Hopen dat het makkelijker kan in de toekomst.

Ik heb dankzij mn nieuwe telefoon nu 90gb google drive storage en wil graag mijn backup daar opslaan. Best makkelijk. Maar 50gb met 16mbit... Dan ben ik mn upload voor een flink aantal uur kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

pt0x schreef op maandag 07 april 2014 @ 21:09:
Maar 50gb met 16mbit... Dan ben ik mn upload voor een flink aantal uur kwijt
Dat is 7 uur (ga ik er wel vanuit dat je GB bedoelt). Dat is 7 uur stampen. Laat het 10 uur zijn met wat pech. Dan ga je toch niet meer dan 2 minuten stoppen in onderzoeken of je de snelheid kan limiteren? Dat is gewoon een nacht doorwerken voor je NAS, merk je zelf weinig van.

Of snap ik je probleem niet goed? Dat kan ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:03
Is er hier iemand die logmein hamachi werkend gekregen heeft op zijn synology?
Heb zelf een DS2412+ en zou graag hamachi erop willen hebben... Is er een linux guru die dit voor elkaar heeft gekregen?

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:30
Mijn Sabnzb heeft bestanden gedownload/uitgepakt op een verkeerde locatie. Op een plek waar ik zelf ook niet 1,2,3 bij kom.

Gaat om deze locatie: /usr/local/sabnzbd/var/volume1

Iemand enig idee hoe ik die bestanden kan verwijderen? Via SSH kom ik niet op die lovatie ( access denied)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helena
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-07 18:35
Sorry, ik ben enigszins lui, in de volgende zin: Misschien had ik het met uitproberen ook wel zelf uit kunnen vinden. Maar advies vragen is niet verkeerd lijkt me.

Ik heb een 4*3TB NAS (DS411) met de laatste DSM-versie, de schijven zijn Seagate Barracuda's. 2 van de 4 schijven worden de laatste tijd met SMART errors gemeld. Helaas is de garantie net een paar weken verstreken.

Als ik ze wil vervangen dan staat op de Synology-site duidelijk hoe je dat moet doen. Mijn vraag is of het de moeite waard is om 4TB- (of nog grotere) schijven te gaan gebruiken. Dit gaat alleen werken als er minimaal 2 vervang, immers ik heb een SHR-configuratie.

Het lijkt me nogal een tijdrovend proces dus voordat ik het geld ga uitgeven ben ik benieuwd naar ervaringen en/of tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

NMe schreef op zondag 06 april 2014 @ 22:22:
[...]

Het is altijd al zo geweest, het heeft me alleen nooit genoeg geïrriteerd om er wat aan te doen. Zo vaak zit ik ook weer niet spul te uploaden.

Ik heb inmiddels een ticket aangemaakt bij Synology. Ben benieuwd wat ze erop te zeggen hebben want erg vrolijk word ik er niet van en ik wéét inmiddels dat het probleem alleen nog maar in de NAS zelf kan zitten, of dat nou softwarematig of hardwarematig is...
Hmmmm... Moet nu toevallig even een los videobestand naar mijn ouders gooien. 50 Mbit glas daar, dus dat is de beperkende factor momenteel :+ maar via SFTP haal ik ruim 5MB/s. Doe ik hetzelfde trucje via file station/DSM: 300KB/s. Ik upload momenteel gewoon vanaf mijn lokale PC.

Dit is dan naar een gesoftmodde DS209 naar DS211j.
Kijk ik naar het CPU gebruik via filemanager, zie ik eigenlijk niets. 5% CPU, af en toe uitschieters (Volgens mij DS Video indexering) en memory blijft stabiel hetzelfde.
Kijk ik tijdens SFTP, zie ik CPU load op 98% staan. Al zou ik mijn volle 100 Mbit kunnen benutten naar mijn ouders toe, denk ik dat de DS209 dat niet aan kan, via SFTP dan.

Conclusie.. nog geen idee, behalve dat DSM een erg vertragende factor (b)lijkt te zijn in dit verhaal.
In dit geval gaat het dus om download aan de Syno kant, maar kan mij voorstellen dat het hetzelfde voor upload is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag vanavond een melding dat er een update voor DSM was: DSM 5.0-4458 Update 1
De update is gedownload en uitgevoerd. Na het opnieuw opstarten was de NAS normaal bereikbaar maar zag ik direct 16 meldingen staan in DSM. Allemaal update foutmeldingen.
Na enkele seconden reageert de GUI niet meer.
Ik ga kijken bij de NAS en zie de powerbutton blauw knipperen. De rest is uit. Foute boel.
Powerbutton reageert niet meer om af te sluiten. Ik heb de stroom er af gehaald en meermaals proberen te booten. Geen succes.
Als ik de HDD's verwijder en ik sluit de stroom aan, dan blijft de power led na een tijdje continu blauw en het status-led knippert oranje.....gelukkig, het moederbord is niet dood.

Als ik nu enkel HDD1, HDD2 of beide HDD's (dat waren losse volumes) terug zet dan blijft de power led knipperen. Dus DSM lijkt beschadigd en de NAS is niet meer bereikbaar.

Er is zeker geen manier om DSM te herstellen met behoud van data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:57
Remco Tr schreef op maandag 07 april 2014 @ 22:10:
Mijn Sabnzb heeft bestanden gedownload/uitgepakt op een verkeerde locatie. Op een plek waar ik zelf ook niet 1,2,3 bij kom.

Gaat om deze locatie: /usr/local/sabnzbd/var/volume1

Iemand enig idee hoe ik die bestanden kan verwijderen? Via SSH kom ik niet op die lovatie ( access denied)
Log je wel in als "root" via SSH? Dan moet je er gewoon bij kunnen. Anders even chmod gebruiken om de rechten op die map goed te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:30
KiefDelicious schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 07:52:
[...]

Log je wel in als "root" via SSH? Dan moet je er gewoon bij kunnen. Anders even chmod gebruiken om de rechten op die map goed te zetten.
Oja dat was het ik deed het via admin.Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Gizz schreef op maandag 07 april 2014 @ 21:40:
[...]

Dat is 7 uur (ga ik er wel vanuit dat je GB bedoelt). Dat is 7 uur stampen. Laat het 10 uur zijn met wat pech. Dan ga je toch niet meer dan 2 minuten stoppen in onderzoeken of je de snelheid kan limiteren? Dat is gewoon een nacht doorwerken voor je NAS, merk je zelf weinig van.

Of snap ik je probleem niet goed? Dat kan ook :)
Klopt allemaal wat je zegt, maar ik gebruik mijn upload ook nog voor andere zaken. Maakt verder niet uit maar had het liever gelimiteerd.

Gaat inderdaad om GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awarnach
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 10:19

awarnach

2.02m tall Dutch guy

Enige tijd geleden DSM geupdate naar DSM 5.0-4458 Update 1. Netjes alle packages geupdate.
Sinds de update krijg ik regelmatig (meerdere keren per dag) een pop-up op mijn Mac (OS X 10.9.2) met de melding:

"Server is shutting down"
"The file server 'DiskSation' has shut down"

Uptime staat gewoon op 8 dagen en x-aantal uur (na laatste reboot).

Vrij irritant. Dit had ik voor de update nooit. Meer mensen hier last van?
Iemand enig idee hoe ik hier weer vanaf kom?

Sander

Awarnach | event photographer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 14:26
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 23:54:
Ik zag vanavond een melding dat er een update voor DSM was: DSM 5.0-4458 Update 1
De update is gedownload en uitgevoerd. Na het opnieuw opstarten was de NAS normaal bereikbaar maar zag ik direct 16 meldingen staan in DSM. Allemaal update foutmeldingen.
Na enkele seconden reageert de GUI niet meer.
Ik ga kijken bij de NAS en zie de powerbutton blauw knipperen. De rest is uit. Foute boel.
Powerbutton reageert niet meer om af te sluiten. Ik heb de stroom er af gehaald en meermaals proberen te booten. Geen succes.
Als ik de HDD's verwijder en ik sluit de stroom aan, dan blijft de power led na een tijdje continu blauw en het status-led knippert oranje.....gelukkig, het moederbord is niet dood.

Als ik nu enkel HDD1, HDD2 of beide HDD's (dat waren losse volumes) terug zet dan blijft de power led knipperen. Dus DSM lijkt beschadigd en de NAS is niet meer bereikbaar.

Er is zeker geen manier om DSM te herstellen met behoud van data?
Kan je niet de dubbele reset uitvoeren, om DSM opnieuw te installeren?

http://www.synology.com/en-global/support/tutorials/493 (hoofdstuk 3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Nu online

kraats

Ik rol

Even een heads-up: De OpenSSL bug die hier besproken wordt geldt ook voor de Diskstation (iig op DSM 5). Ik heb 'm als security incident bij Synology ingeschoten en hij werd op het forum ook al een paar keer aangehaald. Als je spannende dingen met je DiskStation doet dus even een update afwachten en daarna je certificaten vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Een vraagje over Synology/AES in combinatie met Plex. Ik heb het veelgestelde vragen topic diagonaal doorgenomen en vond het niet terug.

Ik overweeg momenteel een synology NAS aan te kopen (DS1513+ of DS1813+). Welke het wordt is verder niet relevant voor de vraag.

Huidige setup
Mac Mini (recent) met daaraan:
- TV (HDMI)
- enkele usb schijven via Truecrypt
Mac Mini draait plex server / plex. Transcoden (voor de iPad etc) gaat allemaal fantastisch

Toekomstige setup
Schijfruimte heb je nooit te veel en usb schijven schaalt niet zo lekker, dus het plan van de NAS.

NAS in kelder met AES encryptie en naar Mac mini over ethernet.

Ik heb eens gekeken op de synology website en zie de performance sterk dippen met encryptie aan (http://www.synology.com/e...rmance#five_to_twelve_bay).

Ik denk/vrees hier dan voornamelijk voor zware 1080p.

Iemand hier ervaring of de NAS dit in de praktijk trekt?

Merci alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:36

DukeBox

loves wheat smoothies

Je kan ook iSCSI gebruiken en de encryptie op je endpoint doen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 12:03:
Je kan ook iSCSI gebruiken en de encryptie op je endpoint doen.
Dan verlies ik alle NAS features DS File, DS Audio...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
20 tot 40 MB/s is meer dan voldoende om 1080P vloeiend af te spelen. 40Mb/s is het hoogste wat je in het wild tegenkomt, de nas is dan dus nog altijd 5x sneller dan dat.

't is me wel een beetje een raadsel waarom je speelfilms zou willen versleutelen. Je nas draait neem ik aan altijd met de schijven er aan gekoppeld, je beschermt je dus alleen tegen het stelen van de fysieke schijven.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Dat had ik ook idd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Laatst online: 21-03 14:36
Hi All,

Mijn Volume1 geeft SMART errors. Data heb ik al van de shares gehaald. Heb een nieuwe disk liggen om het Volume te vervangen.

Nu is Volume1 de systeemdisk. Eigenlijk wil ik een compleet nieuwe installatie uitvoeren op de nieuwe disk die erin gaat. Ook omdat een aantal packages niet meer willen updaten etc. Een frisse start dus.

Kan ik de overige Volumes weer benaderen na een herinstallatie? Zijn standaard geconfigureerd (geen RAID oplossingen etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ja, volumes komen gewoon weer online met behoud van data. Zie de FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Laatst online: 21-03 14:36
DukeBox schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 15:02:
Ja, volumes komen gewoon weer online met behoud van data. Zie de FAQ.
Tnx. Dan gaan we dat maar eens doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Ik probeer Wol aan de praat te krijgen via het internet.
Ik heb in mijn asus ac66u poort 9 met Udp geforward naar mijn lokale nas ip(static).
In de Nas optie wol aangezet.
Via Dsfinder geprobeerd pakketen te versturen zonder succes nog.
Als ik met portcheck controleer of poort 9 openstaat dan is deze nog dicht..hoe kan dat?
Vreemd want andere poorten (5000/5001) die werken gelijk als ik die forward.

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Nu online

kraats

Ik rol

Werken andere poorten onder de 1024 wel? Want het komt regelmatig voor dat je provider die blokkeert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
zit bij ziggo, zal eens checken vanmiddag

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

WoL via internet is dan ook een redelijke ramp IMHO. Veel routers forwarden de magic packet niet van WAN naar LAN.
Daarnaast moet je niet naar je Synology forwarden, maar naar je broadcast adres (.255).
En dan nog mag je hopen dat het magic packet goed binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
ok ook een goede tip, ga het beide eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik zou dit eens doorlezen:
http://lordandhooks.com/i...timate-wake-on-lan-guide/

Met de meeste standaard router firmwares gaar WOL over internet niet werken.

[ Voor 28% gewijzigd door fsfikke op 09-04-2014 09:28 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik heb zelf een router met OpenWRT en ik log in op de router via SSH. Dan gebruik ik etherwake om de nas op te starten. Het is wat omslachtig maar ik voorkom op die manier dat mensen zomaar de nas aan zetten (voor zover dat een risico is als het zelf al zo moeilijk is). Maar er schijnen ssh apps voor android te zijn die dit kunnen automatiseren.

Je zou bijvoorbeeld ook een VPN kunnen maken naar de Router.

[ Voor 21% gewijzigd door Mr_gadget op 09-04-2014 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nakebod schreef op woensdag 09 april 2014 @ 09:21:
WoL via internet is dan ook een redelijke ramp IMHO. Veel routers forwarden de magic packet niet van WAN naar LAN.
Daarnaast moet je niet naar je Synology forwarden, maar naar je broadcast adres (.255).
En dan nog mag je hopen dat het magic packet goed binnenkomt.
Dit inderdaad.
Zeg maar gerust dat bijna alle routers de magic packet van buiten tegenhouden.
Volgens mij is dit ook volgens de specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 15:52
Ik heb wat nu wat mappen geshared via een openbare link, zodat vrienden even wat konden downloaden vanaf mijn Synology. Is er ergens te zien welke links nog actief zijn en hoe ik deze eventueel kan intrekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:58
Ik kreeg zojuist een waarschuwing dat mijn nas vatbaar is voor de ssl bug in openssl. Wanneer komt de patch ook voor ond uit?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Nu online

kraats

Ik rol

Er is al een update uit, maar nog niet 'officieel' vrijgegeven.. hij is wel te vinden op http://ukdl.synology.com/...pdate/update_pack/4458-2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 20:17
kraats schreef op woensdag 09 april 2014 @ 15:18:
Er is al een update uit, maar nog niet 'officieel' vrijgegeven.. hij is wel te vinden op http://ukdl.synology.com/...pdate/update_pack/4458-2/
Ik heb de patch geïnstalleerd, maar het lijkt wel haastwerk te zijn. De Windows Cloudstation client met SSL Encrypted Connection crasht continue na een paar minuten. Voorheen werkte dit foutloos. Een connectie zonder SSL Encryptie werkt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Nu online

kraats

Ik rol

EricEric752 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 21:28:
Ik heb de patch geïnstalleerd, maar het lijkt wel haastwerk te zijn. De Windows Cloudstation client met SSL Encrypted Connection crasht continue na een paar minuten. Voorheen werkte dit foutloos. Een connectie zonder SSL Encryptie werkt wel goed.
Wil je dit ook melden bij Synology? Kunnen ze de patch nog aanpassen voor als hij officieel vrijgegeven wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Denk dat de update nu wel officieel is vrijgegeven, kreeg hier een update melding.
Maar... update 2 patched openssl niet op mijn DS211j (gesoftmodde DS209): OpenSSL 1.0.1f-fips 6 Jan 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
update 2 met een fix voor Heartblead is nu te downloaden;
downloads: Synology Disk Station Manager 5.0 build 4458.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Deze update heeft mijn DS112j behoorlijk in de stress doen schieten. Oranje en groen lampje knipperen om en om. Tijd voor een reset?

Edit: meer info
- Synology assistant geeft aan dat mijn systeem 'migrateable' is.
- Opnieuw installeren van DSM lukt niet met de melding: You have to use an installation file with 4458 or above version.
- Als ik de reset knop induw gebeurt er niets. Geen Beep na 4 seconden, geen verandering aan de status light?

Heeft er iemand een idee?

[ Voor 56% gewijzigd door m_a_rnix op 10-04-2014 12:31 . Reden: meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Verbal_Kint schreef op donderdag 10 april 2014 @ 12:15:
Deze update heeft mijn DS112j behoorlijk in de stress doen schieten. Oranje en groen lampje knipperen om en om. Tijd voor een reset?
bij mij gaat er ook iets mis..
ik vermoed hetzelfde als jou, ik heb ook een DS112j..
na het uitvoeren van de update staat er: ''nadat het opnieuw opstarten van de Diskstation is voltooid, gebruik Synology assistant om Diskstation te zoeken en verbinding te maken.''

als ik Synology assistent open is mijn Diskstation vindbaar, maar heeft een IP opgehaald via DHCP, en niet het standaard ingestelde static IP op .100. druk ik de diskstation aan, dan moet ik de software installeren 8)7. de status is ''migreerbaar'' ?
als ik dus via een nieuwe tab in de browser mijn Diskstation probeer te bereiken lukt dat niet, ook niet op het ip-adres wat hij via DHCP heeft verkregen..
de tab met de update staat nog open, maar zit in een loop. normaal herstart de DS zich na een update en krijg ik in dezelfde tab het inlogscherm van DSM weer, maar nu dus niet...
was die update voor de 112j niet helemaal goed? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Ik heb wat info toegevoegd, ben er ook bang voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:12

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hier ging de update an sich prima, maar DDNS heeft problemen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
hier ook ddns failed to register elke keer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 11:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Bij mij doet DDNS ook moeilijk, maar dat is al vanaf vanochtend. Ik heb de update er net pas op gezet. Ik verwacht dus dat dat niet per se door de update komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genieter
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-09 16:26
Heb ook het zelfde probleem, ik moet het bestand 4458 invoeren om opnieuw te installeren en wanneer dat gedaan is, is het niet goed, ik moet 4458 invoeren krijg ik de melding. Ik vrees dat het verschil zit in 4458 en 4458-2. Heb een mail gezonden naar Synology, die hebben me al eens eerder geholpen, toen bleek de virusscanner van F-Secure de boosdoener te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

NMe schreef op zondag 06 april 2014 @ 22:22:
[...]

Mail terug:
Hi,

thank you for the inquiry.

Please help to check the following things for the performance problem.

1. What is the real download/ upload speed (MB/s) when you try to transfer via different protocol? (AFP, CIFS, FTP, HTTP, etc...) We would like to know if the performance issue happened with a specific protocol only.

2. Please check the settings in DSM Web management >> Control Panel >> Network >> Network Interface >> jumbo frame. RESET to default (disabled) and test again.

3. Please help to connect your disk station and PC directly (without any router/switch in between) and check the performance issue again.

4. Please perform SMART test on the hard disks and change defected hard disk if needed.

5. Check if the destination volume is almost full.

6. Keep the source the same, change destination to other PC as a comparison.

7. make sure the cpu usage of disk station and your PC is not overloaded when you perform the test

8. make sure you do not enable "speed limit" or "traffic control" function in DSM

9. disable firewall/ anti-virus software on PC
Please refer to the FAQ for further information:

"Why isn't the Synology Product running in true Gigabit speed?"
http://www.synology.com/s...how.php?q_id=242&lang=enu

"What should I do if file transfers are slow?"
http://www.synology.com/s...how.php?q_id=586&lang=enu
Or it's suggested to refer to the "Performance" for more info via the link below:
http://www.synology.com/en-global/products/performance

[...]

Sincerely,
Beetje een lam antwoord. Vraag 1 en 8 had ik al in mijn ticket beantwoord, 3 zou geen issue mogen zijn (omdat de download wel goed is en omdat alles vanaf de switch wel goed gaat), vraag 9 is compleet irrelevant. Van alle andere vragen betwijfel ik dat ze verschil maken met uitzondering van vraag 2 en die setting stond goed. 8)7

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Genieter schreef op donderdag 10 april 2014 @ 13:06:
Heb ook het zelfde probleem, ik moet het bestand 4458 invoeren om opnieuw te installeren en wanneer dat gedaan is, is het niet goed, ik moet 4458 invoeren krijg ik de melding. Ik vrees dat het verschil zit in 4458 en 4458-2. Heb een mail gezonden naar Synology, die hebben me al eens eerder geholpen, toen bleek de virusscanner van F-Secure de boosdoener te zijn.
ik heb een support ticket geopend, nu maar hun reactie afwachten.
ik denk dat ze iets te snel zijn met die fix en het niet goed genoeg hebben getest, want het zorgt nu voor problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 21:43
Via ControlPanel op mijn DS110J krijg ik update 2 niet te zien. Wellicht is ie al offline gehaald of kun je deze (tot nu toe) alleen manueel installeren?

[ Voor 22% gewijzigd door pvtonger op 10-04-2014 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Nu online

kraats

Ik rol

Ik krijg op mijn 712+ ook nog geen update en heb al meerdere mensen gehoord met een 112j die problemen hebben. Ik ga dus in ieder geval maar even wachten tot ik 'm netjes binnenkrijg (hoewel dat voor de 112j ook het geval was) en niet zomaar uit hun 'ftp' plukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
heb voor mijn 413 update-2 binnen. kreeg een melding op de NAS.
heeft iemand die al geinstalleerd en werkt alles nog?
Lees brick verhalen...

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjarelke
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-06 13:22
dutchgio schreef op donderdag 10 april 2014 @ 12:29:
[...]

bij mij gaat er ook iets mis..
ik vermoed hetzelfde als jou, ik heb ook een DS112j..
na het uitvoeren van de update staat er: ''nadat het opnieuw opstarten van de Diskstation is voltooid, gebruik Synology assistant om Diskstation te zoeken en verbinding te maken.''

als ik Synology assistent open is mijn Diskstation vindbaar, maar heeft een IP opgehaald via DHCP, en niet het standaard ingestelde static IP op .100. druk ik de diskstation aan, dan moet ik de software installeren 8)7. de status is ''migreerbaar'' ?
als ik dus via een nieuwe tab in de browser mijn Diskstation probeer te bereiken lukt dat niet, ook niet op het ip-adres wat hij via DHCP heeft verkregen..
de tab met de update staat nog open, maar zit in een loop. normaal herstart de DS zich na een update en krijg ik in dezelfde tab het inlogscherm van DSM weer, maar nu dus niet...
was die update voor de 112j niet helemaal goed? :'(
Bij het bijwerken van mijn DS1511+ is iets fout gegaan, waardoor de NAS niet correct is opgestart na de update. Het status lampje bleef oranje knipperen. Na uitschakelen en weer inschakelen is het probleem opgelost. Misschien werkt dit ook voor jou? Uitschakelen -niet geforceerd- door powerbutton even paar seconden ingedrukt te houden. Systeem geeft dan een *bliep* en schakelt normaal uit. Daarna weer aanzetten en nogmaals checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
cypher21 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 14:05:
heb voor mijn 413 update-2 binnen. kreeg een melding op de NAS.
heeft iemand die al geinstalleerd en werkt alles nog?
Lees brick verhalen...
Ik heb hem geïnstalleerd op m'n ds114 en het werkt perfect. Installeren duurde wel wat langer dan normaal.

wat niet past, wordt gelast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
nielsicq schreef op donderdag 10 april 2014 @ 14:07:
[...]

Ik heb hem geïnstalleerd op m'n ds114 en het werkt perfect. Installeren duurde wel wat langer dan normaal.
Is hier nu ook bezig :P kon het niet laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Sjarelke schreef op donderdag 10 april 2014 @ 14:06:
[...]

Bij het bijwerken van mijn DS1511+ is iets fout gegaan, waardoor de NAS niet correct is opgestart na de update. Het status lampje bleef oranje knipperen. Na uitschakelen en weer inschakelen is het probleem opgelost. Misschien werkt dit ook voor jou? Uitschakelen -niet geforceerd- door powerbutton even paar seconden ingedrukt te houden. Systeem geeft dan een *bliep* en schakelt normaal uit. Daarna weer aanzetten en nogmaals checken!
Heeft hier niet gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riczun
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 09:24
Update 2 ging hier ook prima op de DS114.

Lijkt wel of bepaalde modellen problemen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Update hier ook geslaagd, echter kan de NAS zich niet registreren bij de DDNS service...

bootstrap ook nog intact

[ Voor 13% gewijzigd door cypher21 op 10-04-2014 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
werkt hier ook niet..
Probleem lijkt iets dieper te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Laatst online: 15:03
cypher21 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 14:25:
Update hier ook geslaagd, echter kan de NAS zich niet registreren bij de DDNS service...
Ik kreeg ook een mailtje over de verloren verbinding met de DDNS service.
Dit was de reden om in te loggen, om vervolgens Update 2 te installeren.

Hier werkte de DDNS Service dus al niet voordat ik Update 2 erop had staan. :)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
SmiGueL schreef op donderdag 10 april 2014 @ 14:32:
[...]

Ik kreeg ook een mailtje van de verloren verbinding met de DDNS service.
Dit was de reden om in te loggen, om vervolgens Update 2 te installeren.

Hier werkte de DDNS Service dus al niet voordat ik Update 2 erop had staan. :)
Ah k, ik kreeg die mail pas na de update.
Misschien hebben ze wat problemen vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

Heel fijn probleem heb ik op het moment. Al op 3 april heb ik mijn 713+ geüpdated naar een 5.0-4458 Update 2 die te downloaden was in die /criticalupdate/ map op de website. Die is daar toen in stilte door Synology geplaatst en ik was in de veronderstelling dat hij vlak daarna wel aangekondigd zou worden.

Nu is er de officiële Update 2 en kan ik niet updaten. Hij vindt de update niet via een check en de .pat lust ie niet omdat hij van Update 2 naar Update 2 gaat. Heb maar een ticket gemaakt.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:10
jelbo schreef op donderdag 10 april 2014 @ 14:55:
Heel fijn probleem heb ik op het moment. Al op 3 april heb ik mijn 713+ geüpdated naar een 5.0-4458 Update 2 die te downloaden was in die /criticalupdate/ map op de website. Die is daar toen in stilte door Synology geplaatst en ik was in de veronderstelling dat hij vlak daarna wel aangekondigd zou worden.

Nu is er de officiële Update 2 en kan ik niet updaten. Hij vindt de update niet via een check en de .pat lust ie niet omdat hij van Update 2 naar Update 2 gaat. Heb maar een ticket gemaakt.
Je hebt hem al, waarom zou je hem nog een keer willen? Waarin verschilt de 'officiële' update van de gene die gisteren al op de site stond?

Ik heb die gisteren al beschikbaar was, al op 3 Syno's gezet. Ik hoef echt niet dezelfde update nog een keer op die 3 apparaten te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

thaan schreef op donderdag 10 april 2014 @ 14:57:
[...]

Je hebt hem al, waarom zou je hem nog een keer willen? Waarin verschilt de 'officiële' update van de gene die gisteren al op de site stond?

Ik heb die gisteren al beschikbaar was, al op 3 Syno's gezet. Ik hoef echt niet dezelfde update nog een keer op die 3 apparaten te zetten.
De Update 2 van nu is een andere. De vorige Update 2 .pat van mij is 15,2MB (en dateert van 3 april), deze 16,1. Uiteraard ook andere hashwaardes. Een Heartbleed-test toont aan dat ik nog steeds vulnerable ben.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:10
jelbo schreef op donderdag 10 april 2014 @ 14:59:
[...]

De Update 2 van nu is een andere. De vorige Update 2 .pat van mij is 15,2MB (en dateert van 3 april), deze 16,1. Uiteraard ook andere hashwaardes. Een Heartbleed-test toont aan dat ik nog steeds vulnerable ben.
Dan zal er inderdaad wel iets anders zijn.

Hier staat wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

Een Heartbleed-test toont aan dat ik nog steeds vulnerable ben.
Op die van mij met jou test niet meer:

Actively checking if CVE-2014-0160 works: Your server appears to be patched against this bug.

Dit op een synology DS412+ die gisteren naar dsm 5.0 is gegaan met de laatste (bekende gisteren) patch van deze syno site:

http://ukdl.synology.com/...pdate/update_pack/4458-2/

Dit nadat er een email kwam vanuit Xolphin vanwege de kwetsbaarheid die er zat op mijn webserver (NAS).

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:57

timovd

Voorsprong door techniek

Ik krijg een push-bericht van mn DS412+ dat DDNS weer verbinding heeft.
Vanochtend update 2 geinstalleerd en daarna kreeg ik ook de melding dat de verbinding weg was.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:56
Heb net een DS212+ geupdate naar update 2 en alles werkt goed.
Pagina: 1 ... 77 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]