Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Zojuist toch maar een DS213J besteld (mooi prijsje bij wehkamp, dus meteen twee stuks gedaan: voor mezelf en voor een collega).

Ik gebruik hem de laatste tijd eigenlijk nog maar weinig voor zwaar download werk, maar meer om backups mee te maken, en hier en daar iets van usenet halen.
Wel gebruik ik hem erg veel als "VPN" server (socks proxy via SSH).

Nu wil ik er ook een webserver op draaien. Heeft er iemand hier ervaring met node.js en mongodb op een Synology? Gewoon simpel micro database spul, meer dan een paar honderd MB aan logfiles zullen er niet op worden ingelezen, ik heb een andere server waar de grotere databases op staan.
Gaat er maar om dat ik een extra sandbox omgeving heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:11
SndBastard schreef op maandag 31 maart 2014 @ 14:28:
Zojuist toch maar een DS213J besteld (mooi prijsje bij wehkamp, dus meteen twee stuks gedaan: voor mezelf en voor een collega).

Ik gebruik hem de laatste tijd eigenlijk nog maar weinig voor zwaar download werk, maar meer om backups mee te maken, en hier en daar iets van usenet halen.

Nu wil ik er ook een webserver op draaien. Heeft er iemand hier ervaring met node.js en mongodb op een Synology? Gewoon simpel micro database spul, meer dan een paar honderd MB aan logfiles zullen er niet op worden ingelezen, ik heb een andere server waar de grotere databases op staan.
Webserver zit ingebouwd. SQL database wordt geleverd via MariaDB. I.c.m. PHPMyAdmin is dat allemaal zeer goed te managen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Alpha89 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 14:33:
[...]

Webserver zit ingebouwd. SQL database wordt geleverd via MariaDB. I.c.m. PHPMyAdmin is dat allemaal zeer goed te managen.
Thanks, de php + mysql/mariadb ken ik, maar ik ben specifiek op zoek naar node.js en mongodb, omdat dat mijn ontwikkelplatform op het moment is.
De packages zijn er voor zover ik weet. Mongodb is een optie maar geen must, die kan wel op mijn andere server bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:43

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Pff, kom er net achter dat er geen Chromecast support is voor DS Photo+, onvoorstelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59
Komt vast nog wel. Chromecast support voor DS Video is er ook pas sinds een week (voor iDevices in ieder geval).

http://blog.synology.com/blog/?p=2377
Jeremie
Posted March 27, 2014 at 12:02 AM
Hi Friesoft,

At present, it’s only on DS audio/DS video, but we will look into extending it to other apps if no technical limitations arise.

[ Voor 53% gewijzigd door sverzijl op 31-03-2014 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:51
Ik heb sinds een paar maanden de DS213J. Ik heb hierbij sinds vorige week een Chromecast. Nu zag ik dat Plex niet geschikt is voor mijn DS213j, dus ben ik aan de weer gegaan met DS video.
Ik kan prima al mijn series afspelen(zolang ik geen dts geluid heb maar dat is prima) alleen als ik een film wil casten dan stopt die na 1 of 2 minuten met het beeld. de audio loopt wel gewoon door. Ik heb al e.e.a. nagezocht maar kom niet een oplossing tegen.

Ter info: de series zijn ca. 1,5-2 GB per stuk 1080P mkv files voor ca. 50 min.
De films zijn ca. 10-12 GB 1080p mkv voor een normale filmduur.

Heeft iemand dit probleem ook gehad en een oplossing gevonden? Of is er toch een manier om Plex werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuis
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-07 20:27
SndBastard schreef op maandag 31 maart 2014 @ 14:28:

Wat voor een VPN snelheden haal je?

9 x 270Wp Yinlgi, Power-One 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom werkt quickconnect al twee weken niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:50
beschuit schreef op maandag 31 maart 2014 @ 17:42:
Pff, kom er net achter dat er geen Chromecast support is voor DS Photo+, onvoorstelbaar.
Volgens mij werken er verschillende teams aan de apps, want bijvoorbeeld het uiterlijk was niet overeenkomstig met elkaar, en updates en dergelijke zit geen lijn in.
Wellicht komt die functie dus nog wel, maar hadden ze de noodzaak voor foto's op de Chromecast wat onderschat.
Je kunt volgens mij ook in de app contact met Synology opnemen; dat had ik voor een functie die ik miste in DS Download gedaan, wat uiteindelij ook resulteerde dat het erin zat middels een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:47
Vriend van me heeft een heel raar probleem.

Sinds dsm 5 update doen zijn websites het niet meer. Site zoals www.sjaak.nl, muziek.sjaak.nl etc

in zijn webmapje staat een index.php file met redirects erin. Ik heb exact dezelfde config, maar bij mij doet ie het nog wel. Ik heb al flink op google wezen zoeken en van alles geprobeerd maar ik kom er niet uit. Apache opnieuw starten helpt niet. Als ik zijn ipadres/photo of ipadres/File ofzo doe dan kom ik wel op de sites.

Wie kan me helpen?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:01
dutchgio schreef op maandag 31 maart 2014 @ 21:02:
[...]

Volgens mij werken er verschillende teams aan de apps, want bijvoorbeeld het uiterlijk was niet overeenkomstig met elkaar, en updates en dergelijke zit geen lijn in.
Wellicht komt die functie dus nog wel, maar hadden ze de noodzaak voor foto's op de Chromecast wat onderschat.
Je kunt volgens mij ook in de app contact met Synology opnemen; dat had ik voor een functie die ik miste in DS Download gedaan, wat uiteindelij ook resulteerde dat het erin zat middels een update.
Welke functie was dat dan? Voor torrents vind ik Download Station ideaal. Met de plugin voor Firefox of Chrome kan je heel snel torrents naar Download Station sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roycerolls
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 20:03
vraagje: Kan ik de audiostation app te samen met de iphone ds audio app via een andere poort laten gaan ipv 5000/5001. Deze 2 poorten wil ik eigenlijk blocken (niet gebruiken) omdat deze poorten toegang verlenen naar dsm en 'ik' wil alleen op mijn lokale netwerk kunnen inloggen op de dsm (overigens is dat nog de stabielere)4.3.

[ Voor 11% gewijzigd door roycerolls op 01-04-2014 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Niet online
Is het ook mogelijk om via de DSM interface een ip-range toe te voegen aan de firewall of kan dit alleen handmatig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
roycerolls schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 00:28:
(overigens is dat nog de stabielere dsm)4.3!.
Leuk, je hebt een onderbouwd onderzoek gedaan naar de stabiliteit van DSM 4.3 en DSM 5.0
Zou ik de samenvatting eens mogen lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
motormuis schreef op maandag 31 maart 2014 @ 19:20:
[...]

Wat voor een VPN snelheden haal je?
Up- en download zijn aan beide kanten (2 x adsl) beperkt tot ergens tussen de 2 en 4 mbit. Die haal ik makkelijk, maar da's ook niet echt een uitdagende snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:21
roycerolls schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 00:28:
vraagje: Kan ik de audiostation te samen met de iphone ds audio app extern benaderen en via een andere poort laten gaan dan 5000/5001?
Deze 2 poorten wil ik eigenlijk blocken (niet gebruiken) omdat deze poorten toegang verlenen naar dsm en 'ik' wil alleen op mijn lokale netwerk kunnen inloggen op de dsm en aanpassingen doen (overigens is dat nog de stabielere dsm)4.3!.
Andere poorten 80 en 21 staan open via de control panel>router config. modem ubee321b(2310).
Alleen jij wilt lokaal inloggen maar je wilt wel met je iPhone extern inloggen >:)

Je opmerking over 4.3 snap ik niet. DSM 5 werkt uitstekend zoals altijd met de updates van Synology.
Is een van de weinige merrken waar zelf een beta versie al prima te gebruiken is.

Je kan de poort zeker aanpassen alleen gebruik ik wel DSM 5. En daar kun je dat netjes aanpassen.
Je zal dus even in je Control Panel van DSM de iconen langs moeten gaan en dan kom je het vanzelf tegen. In DSM 5 is dit namelijk veranderd.

Je kan natuurlijk ook de poort van DSM zelf aanpassen zodat deze niet 5000/5001 gebruikt en dan ook alleen HTTPS gebruiken. Hiermee voorkom je bijna alles wel.
In de 3.5 jaar dat mijn NAS 24/7 draait is het 2x voorgekomen dat iemand een poging deed en die werd dus direct geblokeerd. Maar zeker verstandig om de dingen dicht te zetten die je niet wilt.

Zet ook gelijk Auto Blokkeren aan. Als iemand het dan toch probeert dan wordt deze automatisch geblokkeerd na het door jouw ingestelde aantal pogingen. Zet de tijd zo lang mogelijk. Dit voorkomt dat iemand om de 5 min een poging gaat doen. Zelf heb ik dit op 999 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 11:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

roycerolls schreef op maandag 31 maart 2014 @ 22:48:
vraagje: Kan ik de audiostation app te samen met de iphone ds audio app via een andere poort laten gaan ipv 5000/5001. Deze 2 poorten wil ik eigenlijk blocken (niet gebruiken) omdat deze poorten toegang verlenen naar dsm en 'ik' wil alleen op mijn lokale netwerk kunnen inloggen op de dsm (overigens is dat nog de stabielere)4.3.
Ja dat staat bij Configuratiescherm - Toepassingsportaal in DSM5. Daar kan je een alias instellen en de poort veranderen als je dat wil.

In DSM 4.3 was het in het Configuratiescherm één van de twee oranje vierkante icoontjes helemaal links onderin

[ Voor 11% gewijzigd door gwystyl op 01-04-2014 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:31
Vandaag eventjes mijn DSM geupdate naar de nieuwste versie.
Toen dit allemaal gelukt was, wilde ik alles terug zetten naar fabrieksinstellingen.

Probleem was echter dat het lang duurder en na een tijdje begon er een oranje lampje te knipperen. Ook was de NAS niet meer te vinden via het Netwerk.

Synology Assistant geïnstalleerd, en de NAS wordt wel gevonden, alleen geeft deze "niet geïnstalleerd" aan. De enige keuze die ik hier kan maken, is een nieuw DSM er op zetten, maar dan wordt alle data verwijderd.
Na gezocht te hebben op de website van Synology, heb ik maar een technisch ticket aangemaakt.

Ik heb mijn HDD's wel altijd in RAID-1 gedraaid, omdat het voor mij belangrijk was om de data te bewaren. Hopelijk dat ze er iets mee kunnen, wat ook relatief makkelijk uit te voeren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Uhm, is dat niet gewoon exact wat de bedoeling is van een Factory Reset? Op welke manier heb je hem terug gezet naar fabrieksinstellingen?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:31
Gewoon onderstaande idee

- Data behouden
- Resetten van instellingen, packages, account's.

Maar ik heb het gevoel dat er iets niet helemaal goed is gegaan.

[ Voor 14% gewijzigd door DJustin op 01-04-2014 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:21

DukeBox

loves wheat smoothies

Rainesh schreef op maandag 31 maart 2014 @ 22:37:
in zijn webmapje staat een index.php file met redirects erin.
Waarom gebruik je niet de native host instellingen via het config menu ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
DukeBox schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 15:16:
[...]

Waarom gebruik je niet de native host instellingen via het config menu ?
hoe bedoel je? Want als ik php file verwijder, dan kom ik wel op DSM maar dan niet rechtsreeks naar de aplicaties (filestation etc). Gekke is dat het bij mij wel gewoon prima doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 13:34

Mystikal

It never hurts to help!

Zoals ik begreep doet de Synology niet automatisch je files re-indexen. Daarnaast duurt het re-indexen erg lang (zelfs op mijn DS412+).

Ik begreep dat het mogelijk moet zijn om handmatig een taak te 'schedulen' waarbij je aangeeft dat je alleen je video files wil indexeren en niet je foto's, muziek.

1. Open Control Panel
2. Open Task Scheduler
3. Select Create and choose <User-defined script>
4. Set the input box user-defined script to "/usr/syno/bin/synoindex -R video"
5. On the Schedule tab set when to run the script
6. Press "OK"

Bij stap 4 kun je schijnbaar ook kiezen voor:
synoindex -R photo
synoindex -R music

Iemand ervaring hiermee? Lost dit mijn probleem op van het feit dat mijn Samsung TV de nieuwste films/series niet ziet?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:10
Ik overweeg mijn fileserver-multimedia-pc te splitsen in een losse fileserver en mulitmedia-pc. Ik zit er daarbij aan te denken mijn Areca-kaart met 8 x 3TB (RAID 5) plaats te laten maken voor een mooie Synology NAS, b.v. de Synology DiskStation DS2411+. Dan heb ik gelijk ook de mogelijkheid meer hdd's in de array te zetten of zelfs naar RAID 6 te gaan. Als ik dit doorzet, dan moeten de huidige 8 x 3TB van de Areca naar de Synology overgezet worden. Ik neem aan dat het niet een kwestie is van de hdd's overzetten en de array weer activeren. Hoe doe ik de overzetting zonder dataverlies? Zijn daar protocollen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mystikal schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 16:12:
Zoals ik begreep doet de Synology niet automatisch je files re-indexen.
wel als je de bestanden toevoegt via smb. Gebruik je iets als sickbeard of couchpotato op je syno dan wordt nieuw materiaal niet opgemerkt. In sickbeard / couchpotato kan je dat echter oplossen door gebruik te maken van de juiste notifiers
Daarnaast duurt het re-indexen erg lang (zelfs op mijn DS412+).

Ik begreep dat het mogelijk moet zijn om handmatig een taak te 'schedulen' waarbij je aangeeft dat je alleen je video files wil indexeren en niet je foto's,
Iemand ervaring hiermee? Lost dit mijn probleem op van het feit dat mijn Samsung TV de nieuwste films/series niet ziet?
die oplossing ben ik regelmatig tegengekomen.
Als het handmatig herindexen werkt moet het via de taakplanner ook lukken.

Je kan ook eens kijken of het commando uitgevoerd in de command line jouw probleem verhelpt. Uitvoeren in de taakplanner zal dan ook werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Mystikal schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 16:12:
Ja, ik gebruik dit in een task voor de music folder om ervoor te zorgen dat mijn gedownloade muziek wordt geindexeerd. Dit werkt prima.

/usr/syno/bin/synoindex -R music

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:18
Heb nu een Synology 713+ en een DX213 erbij is op zich een mooi idee als uitbreiding naar 4 disken of is het beter om een DS412+ aan te schaffen en de 713+ de deur uit te doen.

Je hebt al zo wie zo 2 kastjes ipv en 2 AC adapters..

Wat zijn de voors en tegens behalve de prijs?

[ Voor 11% gewijzigd door Samplex op 01-04-2014 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ik zou de 713+ houden, want die kun je nog eventueel uitbreiden met een dx513 en als het goed is ook ram upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
Rainesh schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 20:19:
Ik zou de 713+ houden, want die kun je nog eventueel uitbreiden met een dx513 en als het goed is ook ram upgraden.
Ja maar de dubbele AC adapter vind ik niet echt een fijn idee, als een van de 2 uitvalt met een RAID5 config..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Dan gaat de array gewoon offline.. niets byzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
  • Laatst online: 05-09 11:57
Ik wilde mijn Google Calendar gaan vervangen met Synology CalDAV en op zich kan dat prima. Aanmaken en toevoegen als account op m'n telefoon en in iCal werkt zonder issues. Maar ik wil eigenlijk ook nog mijn Google Calendar gegevens in de CalDAV agenda krijgen. Ik heb al e.e.a. gezocht, maar kan nergens iets vinden. Weet hier iemand misschien of en hoe dat zou kunnen?

Laat maar... Kan gewoon via iCal importeren... Het was een zware dag, zullen we maar zeggen :+

[ Voor 12% gewijzigd door Chevalric op 01-04-2014 21:20 ]

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 13:34

Mystikal

It never hurts to help!

kraades schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 18:34:
[...]

Ja, ik gebruik dit in een task voor de music folder om ervoor te zorgen dat mijn gedownloade muziek wordt geindexeerd. Dit werkt prima.

/usr/syno/bin/synoindex -R music
Tnx, ik heb het ook maar eens gescheduled! Eens kijken of het werkt.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

opgelost

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2014 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
  • Laatst online: 05-09 11:57
Ik heb CalDAV dus geactiveerd en werkend, maar ik loop nu tegen een ander probleem aan. Als ik in Apple Calendar kies voor File > Add new Calendar... dan krijg ik de volgende error:

Access to account “...” is not permitted.

The server responded:
“403”
to operation CalDAVAddCalendarQueueableOperation.

Google heeft geen antwoord, dus ik vroeg me af of iemand hier dit ook heeft. Ik heb ook al een support vraag bij Synology ingediend, maar dat duurt even voordat ik daar reactie krijg.

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Johannn_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 11:24
Ik heb sinds de update naar 5.0 het probleem dat mijn NAS na een paar dagen niet meer te bereiken is. Niet via de browser en ook niet via SSH, couchpotato en Sabnzdb reageren ook niet meer. Na een reset doet hij het weer, maar na een dag of 2 doet zich precies hetzelfde voor. Heel erg irritant want het doet zich pas voor sinds ik heb geupgrade.

Ook de laatste patch heeft geen oplossing geboden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indiaan706
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:11
Bij mij blijft sinds kort de widgetbalk leeg wat ik ook aanvink, iemand een idee hoe dat komt of hoe ik het op kan lossen?

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/7T4NQ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
heb ik helaas ook en nog geen oplossing gevonden.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
_Johannn_ schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:05:
Ik heb sinds de update naar 5.0 het probleem dat mijn NAS na een paar dagen niet meer te bereiken is. Niet via de browser en ook niet via SSH, couchpotato en Sabnzdb reageren ook niet meer. Na een reset doet hij het weer, maar na een dag of 2 doet zich precies hetzelfde voor. Heel erg irritant want het doet zich pas voor sinds ik heb geupgrade.

Geen oplossing, maar wel een workaround: stel een een power schedule in die ieder nacht een reboot doet. Kan je in de tussentijd naar een echte oplossing zoeken.
Indiaan706 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:14:
Bij mij blijft sinds kort de widgetbalk leeg wat ik ook aanvink, iemand een idee hoe dat komt of hoe ik het op kan lossen?

[afbeelding]
Dat had ik laatst ook. En van de ene op de andere dag kwamen ze weer terug. Misschien door een reboot, dat weet ik niet meer.

[ Voor 23% gewijzigd door sverzijl op 02-04-2014 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Johannn_
  • Laatst online: 16-09 11:24
Ja ik denk dat die power schedule voor nu de enige echte oplossing is totdat synology met een oplossing komt. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

_Johannn_ schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:05:

Kijk ff de logging door of je wat speciaals ziet. Anders gewoon een ticket aanmaken.

[afbeelding]
Ik zou sws een ticket aanmaken.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doogster
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online

[afbeelding]
Ik heb hetzelfde probleem gehad maar kon ze gewoon weer toevoegen. In deze post op het Synology Inc. Online Community Forum wordt mogelijk een oplossing geboden:

http://forum.synology.com...&t=82468&start=15#p314680

Mogelijk dat het legen van je browser cache en cookies al een oplossing is.

[ Voor 6% gewijzigd door doogster op 02-04-2014 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
Heb geen geluk met de uitbreiding van me DS713+ en DX213:
System failed to expand [Volume1] with Disk [1 (DX213-1), 2 (DX213-1)]

Iemand een idee waarom ik mijn huidge RAID1 volume niet kan expanden??

Update: het maken van een extra volume en een basic disk werkt niet eens dus ben bang dat de DX213 of DS713 een hardware probleem heeft middels de esata.

[ Voor 125% gewijzigd door Samplex op 02-04-2014 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:25
Sinds ik vorig weekend mijn DS1010 voorzien heb van DSM 5.0 krijg ik mailtjes met info over de schijfintegriteit:
Schijf 1:
        Telling herverbinding schijf 0
        Telling beschadigde sectoren 20
        Telling heridentificatie schijf 0

Schijf 2:
        Telling beschadigde sectoren 130

Schijf 3 (tot 5):
        Telling beschadigde sectoren 0
Mijn disks 1 & 2 bevatten dus beschadigde sectoren. In de DSM zie ik op het dashboard de status Goed staan, en als ik de (uitgebreide) SMART test laat lopen, zegt ie ook dat alles oke is. Kortom, de schijven bevatten bad sectors, maar de NAS vangt het op, omdat ie door de RAID5 opstelling (1 spare) correcties kan uitvoeren.

Ergens heb ik wel het idee dat ik deze disks beter vervang? Of kan het op deze manier nog een tijd zonder problemen verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Tweaker36 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 18:45:
Sinds ik vorig weekend mijn DS1010 voorzien heb van DSM 5.0 krijg ik mailtjes met info over de schijfintegriteit:

[...]

Mijn disks 1 & 2 bevatten dus beschadigde sectoren. In de DSM zie ik op het dashboard de status Goed staan, en als ik de (uitgebreide) SMART test laat lopen, zegt ie ook dat alles oke is. Kortom, de schijven bevatten bad sectors, maar de NAS vangt het op, omdat ie door de RAID5 opstelling (1 spare) correcties kan uitvoeren.

Ergens heb ik wel het idee dat ik deze disks beter vervang? Of kan het op deze manier nog een tijd zonder problemen verder?
Je zou ze voor de zekerheid nog in een dockingstation kunnen zetten op een andere pc en daar een SMART test laten lopen, dan heb je in ieder geval van 2 verschillende systemen een antwoord.

Persoonlijk zou ik beschadigde hdd's direct vervangen, of in ieder geval op korte termijn kijken of je de beschadigde sectoren kan vervangen ( hdd heeft tenslotte een paar spares )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 15:10
Hallo,

Ik heb problemen met de snelheid van het kopieren van bestanden van mijn laptop Acer V3- 771G "wifi" naar mijn NAS DS212j.

Ik gebruik het programma WINSCP om te kopieren maar ik haal maar een maximale snelheid van 5mb/s.
heb kpn met een experia v8 router. moet ik hier nog wat instellen?
Mijn NAS zit wel aangesloten met een cat5e en mijn wifi moet ook sneller dan dit behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Even voor de duidelijkheid, heb je het nu over 5 MegaByte per seconde, of over 5 Megabit per seconde?

En verder is het wel handig om even aan te geven wat de wifi specs precies zijn en of daar tegelijk ook nog andere apparaten aanhangen die mogelijk de haalbare snelheid omlaag trekken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Orion84 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 11:43:
Even voor de duidelijkheid, heb je het nu over 5 MegaByte per seconde, of over 5 Megabit per seconde?

En verder is het wel handig om even aan te geven wat de wifi specs precies zijn en of daar tegelijk ook nog andere apparaten aanhangen die mogelijk de haalbare snelheid omlaag trekken.
5.000 KiB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Dat is toch helemaal niet zo heel beroerd dan?

Laptop en Experia zijn beide 802.11n, maar meer details kon ik zo snel even niet ontdekken. Afhankelijk van die details zou het misschien wat sneller moeten kunnen, maar op zich is 5MB/s niet heel dramatisch. Waar baseer je precies de gedachte op dat je wifi sneller zou moeten halen? Heb je nog andere machines waarmee je het zou kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Orion84 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 11:48:
Dat is toch helemaal niet zo heel beroerd dan?

Laptop en Experia zijn beide 802.11n, maar meer details kon ik zo snel even niet ontdekken. Afhankelijk van die details zou het misschien wat sneller moeten kunnen, maar op zich is 5MB/s niet heel dramatisch. Waar baseer je precies de gedachte op dat je wifi sneller zou moeten halen? Heb je nog andere machines waarmee je het zou kunnen testen?
Nee dat niet... Vind het gewoon vreemd aangezien ik in mijn vorige huis Ziggo had en daar haalde ik op mijn laptop via wifi 12 MB/s download.

Waarom zou ik dan niet via mijn LAN sneller dan 5MB/s kunnen?

heb verder geen storings bronnen die in de weg kunnen zijn.
Heb ook geen applicatie draaien op de NAS

[ Voor 6% gewijzigd door Zaratrass op 03-04-2014 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kopieren via winscp is gewoon traag. Waarom dat is weet ik niet, maar dat is mijn ervaring.
Als je smb gebruikt zal je wel een normale snelheid halen.

[ Voor 28% gewijzigd door job op 03-04-2014 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bum
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-04 20:33

bum

Fatal Mind schreef op woensdag 02 april 2014 @ 19:13:
[...]

Je zou ze voor de zekerheid nog in een dockingstation kunnen zetten op een andere pc en daar een SMART test laten lopen, dan heb je in ieder geval van 2 verschillende systemen een antwoord.

Persoonlijk zou ik beschadigde hdd's direct vervangen, of in ieder geval op korte termijn kijken of je de beschadigde sectoren kan vervangen ( hdd heeft tenslotte een paar spares )
Het is inderdaad wel de moeite waard om ze even aan een PC te hangen met een test-tooltje van de fabrikant zelf. Blijkbaar test en repareert dat toch grondiger dan de ingebouwde SMART-test, als je disk dan ook failt is er echt iets aan de hand.

Ik had zelf één harddisk die iets aangaf in de Multi_Zone_Error_Rate: is niet echt belangrijk en hij kwam gewoon door de korte en lange SMART-test en heeft een jaar prima gedraaid.
Kijk ook even in 'raw' SMART info (in de DSM Storage Manager/HDD-SDD/Health info/Smart info) welke attributes de foutmelding geven. Niet alles is even kritisch of direct urgent, maar bij sommige attribbutes staat je disk op omvallen en kan je beter zo snel mogelijk vervangen.

Anyway (om een goed Nederlandsch woord te gebruiken ;) ), op een gegeven moment bleef de disk altijd op '10% complete' hangen in de extended SMART test.
Na een goede check met het DLGDIAG-tooltje van Western Digital stond de Multi-Zone-Error_Rate weer op nul en kwam hij weer door de SMART test, sindsdien draait het schijfje weer als een zonnetje. Dat scheelt toch gedoe met RMA en opsturen.

HP Zbook G8 | Synology DS1511+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
-Moondust- schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 17:42:
Ik overweeg mijn fileserver-multimedia-pc te splitsen in een losse fileserver en mulitmedia-pc. Ik zit er daarbij aan te denken mijn Areca-kaart met 8 x 3TB (RAID 5) plaats te laten maken voor een mooie Synology NAS, b.v. de Synology DiskStation DS2411+. Dan heb ik gelijk ook de mogelijkheid meer hdd's in de array te zetten of zelfs naar RAID 6 te gaan. Als ik dit doorzet, dan moeten de huidige 8 x 3TB van de Areca naar de Synology overgezet worden. Ik neem aan dat het niet een kwestie is van de hdd's overzetten en de array weer activeren. Hoe doe ik de overzetting zonder dataverlies? Zijn daar protocollen voor?
Is er iemand die op bovenstaande vraag kan antwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat overzetten zal je met de hand moeten doen. En aangezien je niet ongestraft allerlei schijven uit je raid array kan trekken zal je je syno moeten vullen met nieuwe schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Is het mogelijk alle shares te mappen aan 1 netwerkdrive? Ik wil graag dmv z: een lijst van mijn shares krijgen. In total commander is dit namelijk erg handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 15:52
Tennisbal schreef op donderdag 03 april 2014 @ 19:38:
Is het mogelijk alle shares te mappen aan 1 netwerkdrive? Ik wil graag dmv z: een lijst van mijn shares krijgen. In total commander is dit namelijk erg handig...
Ook ik ben opzoek naar oplossing hiervoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 11:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

sipaan schreef op donderdag 03 april 2014 @ 20:20:
[...]

Ook ik ben opzoek naar oplossing hiervoor!
Ik denk dat je dan zoiets als dit moet hebben: mount share to folder on windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 11:01
Grappig, daar zocht ik ook naar vanochtend om bij iemand te gebruiken. Nu heeft die persoon 6 schijfletters gekoppeld aan verschillende shares :)

Ik de hele week data backuppen naar verschillende externe schijven. Druk ik de oude harde schijf uit mijn DS211 in de DS214 (met DSM5) blijkt hij gewoon migreerbaar te zijn. Voor niks 4TB aan het backuppen geweest. Data staat er nog gewoon op. Terwijl Synology een hele migratiehandleiding op de site heeft staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:50
Ik had dag probleem ook, en heb inmiddels een cmd.bat in de opstartmap geplaatst, zodat alle mappen automatisch gemapt worden bij het opstarten.

De inhoud ziet er dan ongeveer zo uit:
net use S: \\Diskststion\ Series /user:user password /persistent:yes
net use F: \\Diskstation\ Films /user:user password /persistent:yes

Het dik gedrukte pas je dan per map aan.
Waar nu user/password staan voer je dan je eigen credentials in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 16:31

kraats

Ik rol

Volgens mij zou je smb.conf moeten kunnen aanpassen en daarin volume1 apart sharen en daarna smb herstarten. Maar dat is volledig unsupported. Zag het wel hier staan
Hier trouwens nog een uitgebreidere manier

[ Voor 8% gewijzigd door kraats op 03-04-2014 21:09 ]

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
kraats schreef op donderdag 03 april 2014 @ 21:08:
[...]
Volgens mij zou je smb.conf moeten kunnen aanpassen en daarin volume1 apart sharen en daarna smb herstarten. Maar dat is volledig unsupported. Zag het wel hier staan
Let wel op dat dit een reboot niet overleeft. (en dat je in DSM 5 een ander commando gebruikt om SMB te herstarten dan in die beschrijving, namelijk : synoservicectl --restart smbd )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Sinds de update naar DSM 5 heb ik wat vreemds met mijn DS213.
Ik gebruik 2x 1TB schijven in RAID 1.
Zit opeens met het probleem dat de schijven steeds voller zitten en ik heb geen idee met wat :?
Zit nu op ruim 800GB terwijl ik alles bij elkaar opgeteld net aan 100GB data kom.
Ook de recycle mappen zijn helemaal leeg en maak geen opnames met surveillance station.
Gooi ik 10GB weg, dan verdwijnt er ook echt 10GB, dus dat klopt gewoon.
In de tijd dat ik DSM 5 draai heb ik bij lange na geen 700GB gedownload.

Kort gezegd... de teller staat op 90% in gebruik, terwijl er maar net 10% daadwerkelijk in gebruik is.

Iemand?

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
job schreef op donderdag 03 april 2014 @ 19:28:
Dat overzetten zal je met de hand moeten doen. En aangezien je niet ongestraft allerlei schijven uit je raid array kan trekken zal je je syno moeten vullen met nieuwe schijven.
Dat vreesde ik al. Dus ik moet 8 nieuwe schijven (3TB) kopen voor de Synology, deze in RAID6 zetten, dan de data overzetten en vervolgens 4 van mijn oude schijven erbij zetten in de Synology zodat de RAID6 array uitgebreid wordt van 8 naar 12 schijven. Zoiets? Duurt dat uitbreiden van een RAID6-configuratie lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hmm, ik heb eindelijk genoeg gehad van het geklooi met mijn uploadsnelheid. In short, dit doet mijn PC:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3416285586.png
...en dit doet mijn DS1812+:
Tyrion> speedtest-cli
Retrieving speedtest.net configuration...
Retrieving speedtest.net server list...
Testing from Edutel BV (127.0.0.1)...
Selecting best server based on ping...
Hosted by Vodafone NL (Utrecht) [73.82 km]: 50.704 ms
Testing download speed........................................
Download: 88.21 Mbit/s
Testing upload speed..................................................
Upload: 40.25 Mbit/s

(Uiteraard bewust dezelfde servers gekozen.)

Die ~40Mbit is het hoogste dat ik mijn NAS heb zien halen. PC en NAS zitten op dezelfde switch en de twee van poort verwisselen heeft geen effect. De hardware lijkt het dus niet te zijn, tenzij het mijn NAS zelf is of de kabel verrot is; ik ga zo snel mogelijk even de kabel testen maar tot die tijd: zou er softwarematig iets kunnen zijn dat mijn uploadsnelheid halveert? :o

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:11

Nakebod

Nope.

NMe, kan je eens low level testen met iperf? Als je optware/IPKG hebt tenminste:
http://www.synology-forum...-netwerk-snelheid-testen/

Tenzei er iets echt defect is (netwerk chip, kabel, toch de switch?) zou je hier redelijk dicht bij de theoretische maximale doorvoersnelheid van je netwerk moeten komen.
Haal je daar wel goede snelheden (800+Mbit lijkt mij toch wel haalbaar) kan het ook het misschien ook het protocol zijn. Hoewel dit afaik gewoon HTTP is. Kan natuurlijk ook specifiek op Synology fout zijn.
Toevallig ergens een SFTP server beschikbaar waar je 1000mb.bin files heen kan sturen?

Daarnaast heb ik bij speedtest.net vaker lagere upload snelheden, ook op de PC. Test ik het in de praktijk (SFTP) haal ik meer upload.
Is er eigenlijk ook een 1000mb.bin upload service?

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 17:42
Iemand sinds dsm 5.0 gedoe met de download manager? Het automatisch uitpakken werkt niet meer. Heb de download manager geuninstalled, geinstalled, service aan / uit etc... De nas maakt wel het mapje aan op de nieuwe locatie, maar zet er geen files in.... weird!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartie89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 21:50
smartie89 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 11:24:
[...]

Sinds een update van DS Video op de synology werkt bij mij het afspelen van normale .mkv bestanden niet meer.
Heb het getest in Chrome browser op windows en mac en via DS video app op android. Overal dezelfde melding: dit bestandstype wordt niet ondersteund.
Dit terwijl een paar dagen geleden alles nog normaal werkte.
Zijn er nog meer mensen met deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:07

CyBeRSPiN

sinds 2001

Geen vraag: maar even een opmerking: ik ben echt superblij met mn DS213+.
Erg gebruiksvriendelijk en betrouwbaar, gebruik hem voor van alles (sabnzbd, SB, CP, MySQL, VPN, HTPC manager, etc)
Had er 1x 3TB in aanvankelijk. Voor de zekerheid nu toch maar een 2e schijf erbij gestopt.
Dat ging echt makkelijk: erin klikken (terwijl ie aan stond) en bij Storage Manager op het volume aangeven dat ie naar RAID1 kon worden omgezet. Klaar..
Niet verwacht dat dat zo simpel zou zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
NMe schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 01:56:
Hmm, ik heb eindelijk genoeg gehad van het geklooi met mijn uploadsnelheid. In short, dit doet mijn PC:
[afbeelding]
...en dit doet mijn DS1812+:
Tyrion> speedtest-cli
Testing from Edutel BV (127.0.0.1)...
Selecting best server based on ping...
Hosted by Vodafone NL (Utrecht) [73.82 km]: 50.704 ms
Download: 88.21 Mbit/s
Upload: 40.25 Mbit/s

(Uiteraard bewust dezelfde servers gekozen.)

Die ~40Mbit is het hoogste dat ik mijn NAS heb zien halen. PC en NAS zitten op dezelfde switch en de twee van poort verwisselen heeft geen effect. De hardware lijkt het dus niet te zijn, tenzij het mijn NAS zelf is of de kabel verrot is; ik ga zo snel mogelijk even de kabel testen maar tot die tijd: zou er softwarematig iets kunnen zijn dat mijn uploadsnelheid halveert? :o
Ligt dat niet gewoon aan die speedtest-cli test? Heb hem voor de grap net ook even geprobeerd. De ene keer haal ik 88/83 en de volgende 3 keren 88/50. De upload test duurt ook wel heel kort.
(FTP ik een bestand naar m'n extern gehoste website dan gaat dit vanaf m'n Syno gewoon continu met +/- 11MB/s)

[ Voor 3% gewijzigd door sverzijl op 04-04-2014 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Uploadtest van speedtest.net is ook maar vrij klein. Anders zou een speedtest op een ADSL lijn eeuwen duren (Ok, dat doet het ook :+)
Dus het kan natuurlijk ook zijn dat alle data al verstuurd is voordat je ook maar een beetje op snelheid bent. Kan alleen niet vinden hoeveel data het precies is.
Upload Test
A small amount of random data is generated in the client and sent to the web server to estimate the connection speed.
Based on this result, and appropriately sized chunck of randomly generated data is selected for upload.
The upload test is then performed in chunks of uniform size, pushed to the server-side script via POST.
We'll use up to four HTTP threads here as well to saturate the connection.
Chunks are sorted by speed, and the fastest half is averaged to eliminate anomalies and determine the result.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Nakebod schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 11:08:
Uploadtest van speedtest.net is ook maar vrij klein. Anders zou een speedtest op een ADSL lijn eeuwen duren (Ok, dat doet het ook :+)
Dus het kan natuurlijk ook zijn dat alle data al verstuurd is voordat je ook maar een beetje op snelheid bent. Kan alleen niet vinden hoeveel data het precies is.
In de speedtest-cli code kan je dit wel vinden.
25 * 250K + 25 *500K, zo'n 18MB dus. Dat is dus vrijwel niets voor een 100Mbps lijn.

Wat je nog even zou kunnen doen is deze regel aanpassen in speedtest-cli.py (van deze sizes worden er ieder 25x geupload) :

code:
1
    sizesizes = [int(0.25 * 1000 * 1000), int(0.5 * 1000 * 1000)]

naar :

code:
1
    sizesizes = [int(2.5 * 1000 * 1000), int(5.0 * 1000 * 1000)]

[ Voor 22% gewijzigd door sverzijl op 04-04-2014 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Maybe, maar ik heb de test meerdere keren gedaan. Die 40Mbit/s is het maximum dat ik gezien heb. Meestal zit het rond de 20Mbit, en ik heb zels getallen onder de 10Mbit gezien. En voor zover ik weet gebruikt SpeedTest.net voor de webversie dezelfde groottes bestanden, right?

Ik zal vanavond als ik thuis ben eens met iperf gaan spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

sverzijl schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 11:18:
[...]

In de speedtest-cli code kan je dit wel vinden.
25 * 250K + 25 *500K, zo'n 18MB dus. Dat is dus vrijwel niets voor een 100Mbps lijn.

Wat je nog even zou kunnen doen is deze regel aanpassen in speedtest-cli.py (van deze sizes worden er ieder 25x geupload) :

code:
1
    sizesizes = [int(0.25 * 1000 * 1000), int(0.5 * 1000 * 1000)]

naar :

code:
1
    sizesizes = [int(2.5 * 1000 * 1000), int(5.0 * 1000 * 1000)]
Righto, 18MB, dat is in het ideale geval zo een 2 seconden.
Kan mij heel goed voorstellen dat je binnen 2 seconden nog niet direct aan de maximale snelheid zit :)
Als die waardes inderdaad zo makkelijk aanpasbaar zijn zou ik dat ook proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

NMe schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 11:27:
Maybe, maar ik heb de test meerdere keren gedaan. Die 40Mbit/s is het maximum dat ik gezien heb. Meestal zit het rond de 20Mbit, en ik heb zels getallen onder de 10Mbit gezien. En voor zover ik weet gebruikt SpeedTest.net voor de webversie dezelfde groottes bestanden, right?

Ik zal vanavond als ik thuis ben eens met iperf gaan spelen. :)
Trek gewoon een keer vanaf een remote locatie met voldoende dikke verbinding een bestand van je NAS?

Desnoods PM je me even een linkje, dan wil ik best van het weekend even kijken in hoeverre jouw NAS mijn 150Mb/s downstream capaciteit kan vullen.

Dat is toch het enige wat uiteindelijk telt: de snelheid in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Orion84 schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 11:37:
[...]

Trek gewoon een keer vanaf een remote locatie met voldoende dikke verbinding een bestand van je NAS?
Dat was juist de aanleiding: steeds als iemand wat van mijn NAS downloadde kwamen ze niet boven de 1,5MB/s uit, dus een bedroevende 12Mbit. Gisteren was ik het totaal beu toen ik een bestand door wilde sturen naar iemand met een 1000/1000-verbinding en hij niet boven de 800KB/s uit kwam. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

En vanaf je PC werken dergelijke transfers wel vlot?

En op welke manier vonden die downloads plaats (FTP, HTTP, een of andere DS sharing app?)?

Heb er zelf nooit echt problemen mee gemerkt in elk geval, maar mijn NAS staat dan ook maar op een internetverbinding van 1,5Mb/s :P

[ Voor 68% gewijzigd door Orion84 op 04-04-2014 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

@sverzijl, heb nu, op mijn RaspberryPI gezien de NAS uitstaat, die test gedaan met nieuwe waardes, maar dat geeft hier een bedroevender resultaat. Meerdere servers getest.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
sander@RaspberryPI:~$ ./speedtest-cli --server 3587
Testing from XS4ALL Internet BV (80.100.129.64)...
Hosted by LeaseWeb (Haarlem) [47.41 km]: 259.32 ms
Download: 37.45 Mbit/s
Upload: 17.06 Mbit/s

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
sander@RaspberryPI:~$ ./speedtest-cli2 --server 3587
Testing from XS4ALL Internet BV (80.100.129.64)...
Hosted by LeaseWeb (Haarlem) [47.41 km]: 416.756 ms
Download: 36.87 Mbit/s
Upload: 5.16 Mbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Orion84 schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 11:41:
En vanaf je PC werken dergelijke transfers wel vlot?
Ik heb het recent niet geprobeerd, maar last I checked: ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:04
DFS management ? ben je wel een server voor nodig want geloof niet dat dit standaard kan met de NAS, dus als je b.v. een W2K8 server draait kan je DFS instaleren en daar alle shares aanbieden via 1 share.

Voorbeeld wij hebben zakelijk 1 DFS lokatie en meerdere fileservers, de disks worden aangeboden aan de gebruikers via 1 centrale DNS naam, het grote voordeel hiervan is dat je de server kan vervangen zonder al te veel gedoe, het enige wat je moet doen is de DFS link aanpassen naar een andere lokatie.

b.v.
\\server\Data01 = \\server12\D$
\\server\Data02 = \\server13\E$

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NMe schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 11:40:
[...]

Dat was juist de aanleiding: steeds als iemand wat van mijn NAS downloadde kwamen ze niet boven de 1,5MB/s uit, dus een bedroevende 12Mbit. Gisteren was ik het totaal beu toen ik een bestand door wilde sturen naar iemand met een 1000/1000-verbinding en hij niet boven de 800KB/s uit kwam. 8)7
1000/1000 verbinding.. damn :D. . zal wel een duur zakelijk lijntje geweest zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Quakie schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 13:35:
[...]

1000/1000 verbinding.. damn :D. . zal wel een duur zakelijk lijntje geweest zijn
Nee, die jongen woont in Zweden en daar is dat redelijk normaal blijkbaar. Hij betaalt 90 euro per maand voor die lijn + telefoon (geen tv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:17
@NMe,

Hier ongeveer het zelfde probleem. Na de upgrade (dsm 5) Kunnen mensen niet sneller uploaden dan: 1.5 mb/s via de file browser. Terwijl ik gewoon een 100/100 glas heb.

Voor de upgrade, geen enkel probleem.

Ik heb maar een support ticket verstuurt, maar daar is helaas na anderhalve week nog niet op gereageerd.
Misschien ook iets om ook maar te doen voor jou?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik had dat probleem vóór DSM 5 ook al, het stoorde me alleen nooit genoeg om er wat aan te doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NMe schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 13:38:
[...]

Nee, die jongen woont in Zweden en daar is dat redelijk normaal blijkbaar. Hij betaalt 90 euro per maand voor die lijn + telefoon (geen tv).
Voor mij geen reden om te verhuizen maar kan zien dat we met sommige dingen enorm achterlopen.

Max kabel hier 50/4 @ 60 euro.. lang leven Caiway...

Hopelijk begin 2015 Glasvezel ( 75, 150 of 300Mbit )

Kan ik eindelijk ook mijn Synology breder in gaan zetten want ik schakel nu nog Dropbox in als ik bestanden deel met andere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
White_Collar schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 13:43:
@NMe,

Hier ongeveer het zelfde probleem. Na de upgrade (dsm 5) Kunnen mensen niet sneller uploaden dan: 1.5 mb/s via de file browser. Terwijl ik gewoon een 100/100 glas heb.
Ik zie wel dat ik per filestation session zo'n max 2,5MB/s haal als ik vanaf extern upload naar m'n Syno. Start ik echter 3 sessies tegelijkertijd op dan zie ik een totale snelheid van 7,8MB/s binnenkomen. Misschien is er ergens een max per thread ingesteld in filestation (op een plaats waar we als gebruikers niet bij kunnen komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
kraats schreef op donderdag 03 april 2014 @ 21:08:
[...]
Hier trouwens nog een uitgebreidere manier
rebooten doe ik af en toe dus deze optie is dan niet echt handig. Server draaien wil ik ook niet. Moet ik er maar mee leren leven?

Of is het mogelijk de //DiskStation// te benaderen met een shortcut in total commander? Dan is mijn prolbleem opgelost. Heb nu een tab aangemaakt met //DiskStation// maar alleen nog geen snelkoppeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Tennisbal schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 14:50:
[...]

rebooten doe ik af en toe dus deze optie is dan niet echt handig. Server draaien wil ik ook niet. Moet ik er maar mee leren leven?

Of is het mogelijk de //DiskStation// te benaderen met een shortcut in total commander? Dan is mijn prolbleem opgelost. Heb nu een tab aangemaakt met //DiskStation// maar alleen nog geen snelkoppeling
mklink nog niet geprobeerd? Dan worden de shares die je daarmee toevoegt gewoon als folder zichtbaar. Geen idee of total commander hiermee om kan gaan overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
sverzijl schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 14:53:
[...]

mklink nog niet geprobeerd? Dan worden de shares die je daarmee toevoegt gewoon als folder zichtbaar. Geen idee of total commander hiermee om kan gaan overigens.
ga het gelijk proberen. tnx!

edit: dan krijg ik symbolic links naar een directory. Idee is dan de c:\shares te mappen aan een share? Op zich wel handig kan er dan mbv een omweg in komen.

[ Voor 20% gewijzigd door Tennisbal op 04-04-2014 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Tennisbal schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 14:50:
[...]

Je kan toch met TotalCommander je netwerk browsen en dan kiezen voor je Synology? Dan zie je vanzelf alle shares staan.

Of begrijp ik je nu niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
yes yes yes met dank aan sverzijl!! Ik heb nu een z: drive aangemaakt (met subst) die linkt naar een folder C:\NAS waar 15 symbolic links in staan naar mijn nas.

Kan nu super easy met Z: alle shares benaderen zonder enige tweak. Tip voor iedereen die graag een eigen drive wil hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Sangroid schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 15:33:
[...]

Je kan toch met TotalCommander je netwerk browsen en dan kiezen voor je Synology? Dan zie je vanzelf alle shares staan.

Of begrijp ik je nu niet goed?
Werkt niet snel genoeg. ik wil direct z: kunnen intikken ipv moeilijk naar die share gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Een network shortcut onder "Microsoft > Windows > Network Shortcuts" is dan net zo handig én kan je nog aangepaste icoontjes gebruiken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Na het updaten van mijn Syn DS110J naar DSM 5.0 krijg ik bij al mijn downloads extraction failed! Of hij blijft bij het uitpakken op 0% steken als of die blijft hangen. De nas is gewoon via settings up tot date gebracht.
Voor heen met software versie 4.3 geen enkel probleem gehad. Het mooie is dat ik nu ook niet meer kan downgraden :(

Wie komt dit ernstig probleem ook tegen?

- nas laatste software versie
- pay server werkt naar behoren.
- geen corrupted bestanden
- via de laptop loopt het vlekkeloos. Zelfde bestand gedownload en uitgepakt.

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:21
murphylee schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 06:00:
Na het updaten van mijn Syn DS110J naar DSM 5.0 krijg ik bij al mijn downloads extraction failed! Of hij blijft bij het uitpakken op 0% steken als of die blijft hangen. De nas is gewoon via settings up tot date gebracht.
Voor heen met software versie 4.3 geen enkel probleem gehad. Het mooie is dat ik nu ook niet meer kan downgraden :(

Wie komt dit ernstig probleem ook tegen?

- nas laatste software versie
- pay server werkt naar behoren.
- geen corrupted bestanden
- via de laptop loopt het vlekkeloos. Zelfde bestand gedownload en uitgepakt.
Even zoekfunctie gebruiken voor dit soort dingen en je komt ze vaak wel tegen.
nixjuh in "[Synology] Vraag en antwoord"

Met Google zoeken
https://forum.synology.co...iewtopic.php?f=10&t=82355

Daar kun je lezen dan Synology op de hoogte is en het is dus wachten op een update van Download Station. Er staat ook een fix bij die je zou kunnen uitvoeren als je wat technische kennis hebt.

Andere optie is om bv NzbGet te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nakebod schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 07:11:
NMe, kan je eens low level testen met iperf? Als je optware/IPKG hebt tenminste:
http://www.synology-forum...-netwerk-snelheid-testen/
Tyrion> iperf -c 192.168.1.254 -p 5555 -t 10
------------------------------------------------------------
Client connecting to 192.168.1.254, TCP port 5555
TCP window size: 23.2 KByte (default)
------------------------------------------------------------
[  3] local 192.168.1.100 port 49295 connected with 192.168.1.254 port 5555
[ ID] Interval       Transfer     Bandwidth
[  3]  0.0-10.0 sec  1.06 GBytes    912 Mbits/sec

Lijkt me keurig dus, dus het ligt zo te zien niet aan de infrastructuur...

Ik ben in elk geval ook niet de enige:
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=15&t=37749

Die overeenkomst in snelheid (1,5MB/s oftewel 12Mbit) vind ik opvallend...

[ Voor 9% gewijzigd door NMe op 05-04-2014 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemigidius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-11-2024
Beste,

Ik hoop dat er wat mensen zijn met wat meer ervaring want op mijn eigen geraak ik er niet uit.

Ik wil mijn synology NAS ( 214play) beschikbaar maken via het internet maar dit lukt mij niet echt. (vooral video station)

Momenteel is het zo dat the NAS verbonden is met router "belkin F7D1301v1" en dan vervolgens via de modem van scarlet "B-box 2" verbonden is met het internet

[NAS] <-> [Belking F7D1301v1] <-> [B-box 2]

De instellingen die ik momenteel all heb gedaan:

-[NAS] config scherm -> toep portaal -> Videostation aangepaste HTTP poort 9007
-[NAS] config scherm -> firewall -> toestaan/weigeren : videostation poort 9007 toestaan
-[Belkin] Virtual servers " Inbound port 9007" , "TCP" , "Private Ip : IP NAS 192.168..." , "Private port: 9007"

Als connectie IP gebruik ik dan het IP van de modem "62.xx.xx.xx:9007". Nu dacht ik mischien dat de internet modem niet forwarde en heb ik getracht onder "port triggering" een nieuwe service te adden door "New Trigger Ports" en "New Opened Ports" in te vullen maar dit lijkt niet te helpen

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

hemigidius schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 14:22:
Momenteel is het zo dat the NAS verbonden is met router "belkin F7D1301v1" en dan vervolgens via de modem van scarlet "B-box 2" verbonden is met het internet
Wat ik mis in je overzicht is dat je ook de poort moet openzetten op de bbox 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

MikeOO schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 09:08:
[...]
Even zoekfunctie gebruiken voor dit soort dingen en je komt ze vaak wel tegen.

Andere optie is om bv NzbGet te gaan gebruiken.
Klopt heb je gelijk in. Maar bedankt voor de reply.
Sloot eigenlijk een softwarematig probleem uit omdat 5.0 al een maand uit is, en ik direct erna weer een update kreeg...

Hoop wel dat het snel wordt opgelost...

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemigidius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-11-2024
roeleboel schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 15:03:
[...]

Wat ik mis in je overzicht is dat je ook de poort moet openzetten op de bbox 2.
Op de B-box vind je onder Firewall "port triggering" daar heb ik applicatie 2 aangemaakt. Maar dit lijkt het niet op te lossen. Zou dit niet port forwarde zijn

Screenshotje :
Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/tk0y2iped/B_box.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 15:33
hemigidius schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 14:22:
Beste,

Ik hoop dat er wat mensen zijn met wat meer ervaring want op mijn eigen geraak ik er niet uit.

Ik wil mijn synology NAS ( 214play) beschikbaar maken via het internet maar dit lukt mij niet echt. (vooral video station)

[NAS] <-> [Belking F7D1301v1] <-> [B-box 2]

De instellingen die ik momenteel all heb gedaan:

-[NAS] config scherm -> toep portaal -> Videostation aangepaste HTTP poort 9007
-[NAS] config scherm -> firewall -> toestaan/weigeren : videostation poort 9007 toestaan
-[Belkin] Virtual servers " Inbound port 9007" , "TCP" , "Private Ip : IP NAS 192.168..." , "Private port: 9007"

Als connectie IP gebruik ik dan het IP van de modem "62.xx.xx.xx:9007". Nu dacht ik mischien dat de internet modem niet forwarde en heb ik getracht onder "port triggering" een nieuwe service te adden door "New Trigger Ports" en "New Opened Ports" in te vullen maar dit lijkt niet te helpen

alvast bedankt
Probeer je dit binnen uw eigen WiFi netwerk of erbuiten (ander WiFi of 3G) zo nee moet je dat eens proberen.

Kan liggen aan loopback dat niet werkt.

 Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB ---  iPhone 12 Blue --- Med600X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 15:33
hemigidius schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 15:58:
[...]

Op de B-box vind je onder Firewall "port triggering" daar heb ik applicatie 2 aangemaakt. Maar dit lijkt het niet op te lossen. Zou dit niet port forwarde zijn

Screenshotje :
[afbeelding]
Nee, port forwarden in de bbox 2 doe je onder de tabblad "LAN SERVERS"

 Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB ---  iPhone 12 Blue --- Med600X3D

Pagina: 1 ... 76 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]