Acties:
  • 0 Henk 'm!
toegang tot de shares staat los van de toegang tot het webmanagement. Althans.. dat je er via je browser bij kan betekent niet automatisch dat he met de shares toegang hebt.

Wat je het beste kan doen is rechtstereks proberen te verbinden op ip adres ipv sharenaam.
Wees je er ook bewust van dat als je geen vaste ip adressen gebruikt je diskstation van ip adres kan veranderen.
Hier een uitleg om te kunnen verbinden via smb shares (deze staan standaard aan): http://support.apple.com/kb/ht1568
En pak de handleiding van je diskstation erbij om vast te stellen dat de boel inderdaad correct ingesteld staat.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 25-03-2014 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 20:25:
toegang tot de shares staat los van de toegang tot het webmanagement. Althans.. dat je er via je browser bij kan betekent niet automatisch met de shares toegang hebt.

Wat je het beste kan doen is rechtstreks proberen te verbinden op ip adres ipv sharenaam.
Wees je er ook bewust van dat als je geen vaste ip adressen gebruikt je diskstation van ip adres kan veranderen.
Hier een uitleg om te kunnen verbinden via smb shares (deze staan standaard aan): http://support.apple.com/kb/ht1568
En pak de handleiding van je diskstation erbij om vast te stellen dat de boel inderdaad correct ingesteld staat.
bedankt, als ik smb://diskstation/share intik, dan connect ik direct en zie ik mijn bestanden , niet van alle shares trouwens. is hier een logische verklaring voor?

Edit:
Ik kom net dit tegen: http://cammodude.blogspot.nl en kan hiermee worden opgelost.

Het is dus een apple mavericks bug

gr, brian

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2014 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:52
Heeft er iemand een goede howto hoe je OpenVPN geconfigureerd krijgt op je synology? Je moet zelf certificaten aanmaken, maar het lukt me maar niet. Er ontbreken steeds programma's die ik nodig heb om de certificaten aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 12:51
Ik gebruik mijn DS214 als mediaserver in combinatie met een Playstation 3 en heb nu Autosub geinstalleerd om al mijn series / films automatisch van ondertitels te voorzien. Nu is me opgevallen dat de Playstation geen losse srt's ondersteunt. Mijn films zijn nagenoeg allemaal mp4's met aparte srt's.
Heeft iemand enige suggestie hoe ik dit op één of andere manier geautomatiseerd zou kunnen verhelpen? Playstation Media Server draaien is niet echt een optie omdat ik juist onafhankelijk wil zijn van andere computers (heb alleen een ultrabook zonder LAN).
Eventueel zou het inbakken van de srt's als het echt niet anders kan nog een mogelijkheid zijn maar dan liefst ook automatisch. Daar bestaat geen package voor of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:38
Er is een update voor DSM 5.0 beschikbaar DSM 5.0 4458 update 1. Nog geen change log gezien helaas.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:41

DukeBox

loves wheat smoothies

winwiz schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 07:46:
Er is een update voor DSM 5.0 beschikbaar DSM 5.0 4458 update 1. Nog geen change log gezien helaas.
changelog:
Fixed Issues in Update 1
1.Data volumes would maybe become degraded or crashed on certain models, including DS413j, RS812, RS411, DS411, DS411j, DS411slim, DS410j.
2.LAN (Ethernet) interface would disappear when Wi-Fi hotspot was turned on and Wi-Fi adapter was unplugged.
3.Personal Web Station did not work.

Fixed Issues in Cloud Sync 1.0-0037
1.Stability becomes an issue when syncing files with Google Drive.
2.Compatibility issue with Personal Photo Station.

Fixed Issues in Cloud Station 3.0-3005
1.Connection over SSL did not work.

Fixed Issues in Antivirus by McAfee 1.3-2320
1.McAfee subscription renew did not work.

Fixed Issues in DS video for Samsung TV 1.0-017
1.Default language was not English.

Limitations
1.Shortcuts that were created previously will be cleared after upgrading to DSM 5.0.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:25

Nakebod

Nope.

Nakebod schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 12:14:
CMS is niet op alle modellen beschikbaar, en helemaal niet op de instap modellen. Was er zelf ook al naar op zoek voor de RS814. Lijstje is niet heel erg duidelijk overigens. Zoals ik hem lees is hij voor de RS814, RS814+ en RS814RP. En toch klopt dat niet. Kan hem nergens vinden op de RS814.

[...]
Beetje jammer antwoord dit:
Hi ,

Thank you for the mail.

RS814 do not support Central Management System package

To experience the latest new DSM features and updates, please consider upgrading to a high-end Disk Station model.

If you run into issue or have ideas on suggestions, please feel free to contact Synology support again.
Dus dan heb je al een rackstation, nu niet direct iets wat consumenten kopen, uit de x14 serie ook nog, en dan is het advies maar om te upgraden?

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Even updaten vanaf mn tablet met de desktop interface. Deze interface werkt nu een stuk beter op een tablet dan eerst (beta 5 en eerder).

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:30
Nakebod schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 08:48:
[...]

Beetje jammer antwoord dit:

[...]

Dus dan heb je al een rackstation, nu niet direct iets wat consumenten kopen, uit de x14 serie ook nog, en dan is het advies maar om te upgraden?
Dat is idd wel krom. Op m'n consumenten DS411+ werkt het wel terwijl ik er eigenlijk niet echt om zit te springen, terwijl het in bedrijfssituaties meer voor de hand liggend is dat een CMS handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

RobbyTown schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 19:13:
[...]

Mediabib heb ik 4 nooit gezien / opgevallen.

Thumbs maken was er idd al. Alleen vreemd dat me nas nu weer rustig is betreft cpu
Feedback terug van synology mogelijke oorzaken hoge cpu

Dear Robby,

Thank you for the feedback.

The loading could be caused by indexing of files, updating of database in Cloud Station and thumbnails upgrading.

We are glad that things are working well for you now.

Please do feel free to contact us if you have further questions or problems.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na bovenstaande update wordt ook mijn UPS weer ontdekt en kan ik weer instellen... handig:)

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:53

Goner

What can I do you for ?

cbernardini schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 21:30:
Nu is me opgevallen dat de Playstation geen losse srt's ondersteunt. Mijn films zijn nagenoeg allemaal mp4's met aparte srt's.
Gebruik je soms DLNA/UPnP server ?? Dat heeft niet altijd support voor losse ondertitels blijkbaar.
Kun je een CIFS/Samba share naar de Syno aanmaken op je PS3 ? Dat werkt namelijk wel.
(ben wel nieuwsgierig, met de huidige prijsdaling voor de PS3 ga ik er misschien ook wel eentje scoren ; DVD/Blue0ray en mediaspeler in 1 ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skip-5
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 16:07
hoi allen, ik gebruik nu al een tijdje plex op mijn ds412+ ipv photostation. Dit omdat ds photo erg traag de foto's liet zien op de ipad.
Het nadeel van plex is dat de nas niet meer in slaapstand gaat. Ik zit dus te twijfelen of ik missch weer terug zal gaan naar photostation, maar ik weet niet of het inmiddels al verbeterd is? het gaat wel om een vrij grote collectie foto's van 5000+. Hij maakt natuurlijk thumbnails, maar de foto's zelf zijn 10-15mb p/s.

Wat zijn de ervaringen hier? Is er missch nog een ander pakket wat ik kan gebruiken?

Fear can hold you prisoner, Hope can set you free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:38
Ik weet eigenlijk niet of mijn vraag hier hoort of in [Synology] Packages.

Hoe kan ik voorkomen dat bepaalde packages mee opstarten met het booten van mijn NAS? Het gaat om packages die enkel op gezette tijden moeten draaien. Nu laat ik ze na het booten via de taakplanner stoppen, maar het zou gemakkelijker zijn als ze niet mee starten. Waarschijnlijk zal ik "iets" moeten aanpassen in de lijst van scripts die in /usr/syno/etc/rc.d/ staan. Maar weet niet hoe of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:43
Goner schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 09:35:
[...]

Gebruik je soms DLNA/UPnP server ?? Dat heeft niet altijd support voor losse ondertitels blijkbaar.
Kun je een CIFS/Samba share naar de Syno aanmaken op je PS3 ? Dat werkt namelijk wel.
(ben wel nieuwsgierig, met de huidige prijsdaling voor de PS3 ga ik er misschien ook wel eentje scoren ; DVD/Blue0ray en mediaspeler in 1 ...)
Dat kan niet op de ps3 |:(
Qua mediaspeler zit je redelijk beperkt; .mvk's worden bijvoorbeeld ook niet ondersteund..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
skip-5 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 09:36:
hoi allen, ik gebruik nu al een tijdje plex op mijn ds412+ ipv photostation. Dit omdat ds photo erg traag de foto's liet zien op de ipad.
Het nadeel van plex is dat de nas niet meer in slaapstand gaat. Ik zit dus te twijfelen of ik missch weer terug zal gaan naar photostation, maar ik weet niet of het inmiddels al verbeterd is? het gaat wel om een vrij grote collectie foto's van 5000+. Hij maakt natuurlijk thumbnails, maar de foto's zelf zijn 10-15mb p/s.

Wat zijn de ervaringen hier? Is er missch nog een ander pakket wat ik kan gebruiken?
Bij mij duurt het laden van de hoofdmap enorm lang. Dus alles wat onder photo hangt.
Zodra DS Photo dat geladen heeft vind ik het snel reageren.. na een paar fotos moet die weer even bufferen..

Via web, tablet hetzelfde. ..

In het algemeen is photo folder bij mij enorm traag via het netwerk (AFP, Samba).

270 folders
35170 files
140.51 Gig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skip-5
Ja dat bufferen is storend, als je vlot door de foto's bladert loop je daar iedere keer weer tegenaan. hmm, toch nog maar plex houden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 15:52
Ik kan zoals de andere aangeven ook niet via quickconnect mijn NAS benaderen. Een andere manier heb ik nog niet kunnen ontdekken aangezien ik mijn NAS pas een week heb. Tevens kreeg ik dit mailtje:

Dear user,

System failed to register the external IP address 83.162.xxx.xx to xxxxx.synology.me in DDNS server Synology. The reported reason is [Connection failed. Cannot resolve the IP address of the server.].

Sincerely,
Synology DiskStation

Wat zijn de andere manieren om mijn NAS te benaderen buiten mijn netwerk en hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skip-5
Je kan kijken wat je externe ip adres is via whatsmyip.org en deze invullen in je browser, gevolgd door het poortnummer. bv http://212.23.45.6:5000 (ga ik er vanuit dat je poort 5000 wel al geforward hebt in je router)

[ Voor 19% gewijzigd door skip-5 op 26-03-2014 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:41
skip-5 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 10:44:
Je kan kijken wat je externe ip adres is via whatsmyip.org en deze invullen in je browser, gevolgd door het poortnummer. bv http://212.23.45.6:5000 (ga ik er vanuit dat je poort 5000 wel al geforward hebt in je router)
Z'n externe nummer is al bekend:
external IP address 83.162.xxx.xx
Daar kan je je DS natuurlijk gewoon mee bereiken.

als je een dynamisch IP-adres hebt (dus je hebt geen vast adres van je provider gekregen), dan zou je ook eens bij DynDNS of No-IP kunnen kijken voor een mooie URL naar je IP-adres.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skip-5
oeps overheen gelezen, je heb gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
skip-5 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 10:44:
Net geprobeerd buiten huis, helaas geen resultaat. Ik heb de poort 5000 niet geforward. Ik kwam via quickconnect er wel bij, dus ik ging er vanuit dat ik niet hoefde te forwarden?
TheOmen schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 10:47:
[...]

Z'n externe nummer is al bekend:
external IP address 83.162.xxx.xx
Daar kan je je DS natuurlijk gewoon mee bereiken.

als je een dynamisch IP-adres hebt (dus je hebt geen vast adres van je provider gekregen), dan zou je ook eens bij DynDNS of No-IP kunnen kijken voor een mooie URL naar je IP-adres.
Hoe weet ik dat ik een dynamic IP-adres heb van mijn provider? x4all is mijn provider. Ik zal eens kijken hoe ik een mooie URL kan toewijzen. Kan dit via de DS of moet ik bij de websites zijn van die twee die jij aangeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:26
sipaan schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 10:55:
[...]

Net geprobeerd buiten huis, helaas geen resultaat. Ik heb de poort 5000 niet geforward. Ik kwam via quickconnect er wel bij, dus ik ging er vanuit dat ik niet hoefde te forwarden?

[...]

Hoe weet ik dat ik een dynamic IP-adres heb van mijn provider? x4all is mijn provider. Ik zal eens kijken hoe ik een mooie URL kan toewijzen. Kan dit via de DS of moet ik bij de websites zijn van die twee die jij aangeeft?
Hoe testen jullie dat quickconnect, gewoon vanuit je interne netwerk?
Lijkt mij niet zo handig. Ik zou zelf even mijn mobiel erbij pakken, wifi uit en dan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
schumi2004 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 11:00:
[...]

Hoe testen jullie dat quickconnect, gewoon vanuit je interne netwerk?
Lijkt mij niet zo handig. Ik zou zelf even mijn mobiel erbij pakken, wifi uit en dan proberen.
Uiteraard buiten interne werk. Dus inderdaad via 3G of internet van andere locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
sipaan schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 10:55:
[...]
Iemand zal me wel terecht wijzen als ik het fout heb, maar volgens mij delen alle providers dynamische ip's uit aan hun particuliere klanten. Dat betekent eigenlijk dat wanneer je je modem reset je niet zeker bent het ip-adres krijgt dat je voor de reset had.
Om af te vangen dat je dan iedere keer je ip-adres weer moet achterhalen is een dynamisch DNS een goede oplossing. Let wel, dat biedt synology dus ook aan via hun synology.me service. Wat ik er echter zo over lees is dat die service nog wel eens op z'n gat wil liggen, vandaar dat ik dynDNS of NO-ip aanraad.
Je maakt een (gratis) account aan bij zo'n aanbieder en vervolgens moet je op je DS even instellen dat ie met deze aanbieder moet praten (via EzCloud -> DDNS)
(Ik draai nog DSM 4.0 dus het kan zijn dat eea is verplaatst in DSM 5.0)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skip-5
In dsm 5 zit dat in Controlpanel > External Access > DDNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

@sipaan, Toevallig XS4ALL als enige (?) niet, daar heb je een vast ip én je kan zelfs een <subdomain>.xs4all.nl aanmaken in je account settings.

[ Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 26-03-2014 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
DukeBox schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 11:14:
@sipaan, Toevallig XS4ALL als enige (?) niet, daar heb je een vast ip én je kan zelfs een <subdomain>.xs4all.nl aanmaken in je account settings.
Dank je voor deze aanvulling, dan zou dat geen reden hoeven zijn om een DDNS te gebruiken.
Domeinnaampje registreren en aan je externe ip koppelen is dan wel een mooi idee.
(Bij mij gaat het vanwege het dynamisch ip zo: Domeinnaam -> DDNS --> DiskStation)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Ik heb mijndomein.nl gekoppeld aan mijn IP
Ik heb ook een geldig cerificaat.
Maar als mijn IP wijzigd (ziggo) dan werkt het niet meer denk ik zo.
Dan moet ik terug vallen op x.synology.me welke dynamisch is.

Kan je dan ook mijndomein.nl dynamisch uitvoeren ergens?
zodat natuurlijk ook de https forwards nog werken etc

[ Voor 9% gewijzigd door ionicdog op 26-03-2014 11:19 ]

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
TheOmen schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 11:11:
[...]

Iemand zal me wel terecht wijzen als ik het fout heb, maar volgens mij delen alle providers dynamische ip's uit aan hun particuliere klanten. Dat betekent eigenlijk dat wanneer je je modem reset je niet zeker bent het ip-adres krijgt dat je voor de reset had.
Om af te vangen dat je dan iedere keer je ip-adres weer moet achterhalen is een dynamisch DNS een goede oplossing. Let wel, dat biedt synology dus ook aan via hun synology.me service. Wat ik er echter zo over lees is dat die service nog wel eens op z'n gat wil liggen, vandaar dat ik dynDNS of NO-ip aanraad.
Je maakt een (gratis) account aan bij zo'n aanbieder en vervolgens moet je op je DS even instellen dat ie met deze aanbieder moet praten (via EzCloud -> DDNS)
(Ik draai nog DSM 4.0 dus het kan zijn dat eea is verplaatst in DSM 5.0)
Aha bedankt voor de uitleg. Ik draai DSM 5.0 en zoals skip-5 aangaf is dit bij Controlpanel > External Access > DDNS. Echter daar had ik xxx.synology.me ingesteld sinds gisteren en bij de status daarvan stond dat het werkte. Echter wanneer ik naar xxx.synology.me ging kreeg ik ''pagina niet gevonden''. Moet je hiervoor de poort 5000 forwarden of andere poort om x.synology.me werkend te krijgen?

Ik zal eens thuis kijken wat er aan de hand is met dat ding.
DukeBox schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 11:14:
In de account settings van de router? of in de xs4all account op de website?

[ Voor 10% gewijzigd door heval op 26-03-2014 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

sipaan schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 11:27:
In de account settings van de router? of in de xs4all account op de website?
Op de site.. waar je al je account instellingen e.d. in kan stellen. Zie de FAQ en de welkomst email van XS4all die je hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meer dan een jaar geleden was er ook een grote storing en kwamen bovenstaande errors ook continue voor.
Voor mij was dit een reden om:
1) geen quick connect te gebruiken
2) geen DDNS via synology te laten lopen

Ik gebruik no-ip.org en nooit problemen ermee gehad... Wel moet ik elke maand hem verlengen, maar goed dat heb je met gratis.

Quick Connect zal vast handig zijn voor de niet technische mensen. Zie zelf niet een voordeel in om dit te gebruiken. Tuurlijk moet je even 1 keer je porten forwarden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:57
sipaan schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 11:27:
[...]

Aha bedankt voor de uitleg. Ik draai DSM 5.0 en zoals skip-5 aangaf is dit bij Controlpanel > External Access > DDNS. Echter daar had ik xxx.synology.me ingesteld sinds gisteren en bij de status daarvan stond dat het werkte. Echter wanneer ik naar xxx.synology.me ging kreeg ik ''pagina niet gevonden''. Moet je hiervoor de poort 5000 forwarden of andere poort om x.synology.me werkend te krijgen?
ja, poort 5000 moet wel geforward zijn. Dat kun je op 2 manieren doen:
- via de routerinstellingen
- via DSM. Deze kan via upnp (als je dit aan hebt staan) zelf poorten openzetten van je Fritzbox (ik ga er even van uit dat je deze hebt omdat je ook bij XS4ALL zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:13
ionicdog schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 11:18:
Ik heb mijndomein.nl gekoppeld aan mijn IP
Ik heb ook een geldig cerificaat.
Maar als mijn IP wijzigd (ziggo) dan werkt het niet meer denk ik zo.
Dan moet ik terug vallen op x.synology.me welke dynamisch is.

Kan je dan ook mijndomein.nl dynamisch uitvoeren ergens?
zodat natuurlijk ook de https forwards nog werken etc
Zou ik me bij Ziggo niet druk om maken, je IP wijzigt pas als je er een andere router achter hangt. Zolang je je router niet vervangt, wijzigt je IP ook niet.

Ik heb mijn domein ook aan mijn thuis ip hangen voor mijn Synology, en dit werkt al jaren prima zonder de DNS te hoeven wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Well, that was unexpected...
Voor deze post van mij ging ik even naar mijn DS. Zie ik daar dat DDNS bij mij helemaal niet meer ingesteld was. Kennelijk bij de laatste update gereset, of zo. En toch kan ik al maanden via mijn DynDNS adres op mijn DS komen. En in de tussentijd is m'n modem ook een aantal keer gereset geweest met dank aan UPC.
Het lijkt er dus op dat die uitgifte van nieuwe ip's niet zo absoluut is als ik dacht.

You learn something new every day :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
thaan schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 13:43:
[...]
Zou ik me bij Ziggo niet druk om maken, je IP wijzigt pas als je er een andere router achter hangt. Zolang je je router niet vervangt, wijzigt je IP ook niet.

Ik heb mijn domein ook aan mijn thuis ip hangen voor mijn Synology, en dit werkt al jaren prima zonder de DNS te hoeven wijzigen.
Dat is niet helemaal waar...
Ik heb tijden (lees: zeker twee jaar) hetzelfde IP gehad, maar na werkzaamheden (van Ziggo) heb ik een nieuw IP gekregen. Deze ook weer een tijd gehad (lees: zeker anderhalf jaar).
Na installatie van OpenWRT op mijn router kreeg ik een nieuw IP (twee weken geleden) en vorige week had ik geen internet (na werkzaamheden Ziggo), dus modem uitgeplugged en ingeplugged en daarna wederom een nieuw IP.

Just sayin' ;)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Hoe kan ik DSM 5 zodanig configureren dat HTTPS voor de gehele webinterface wordt gebruikt? Ik heb HTTPS geactiveerd en wanneer ik bijvoorbeeld naar Photostation ga (https://url/photo) loopt de boel netjes via https. Wanneer ik mijn NAS benader via https://url wordt ik automatisch geredirect naar http://url:5000. Inmiddels een ticket aangemaakt bij Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Volgens mij moet je dat per dienst aangeven, dus zowel bij webstatin als photostation (heb je blijkbaar al), audiostation en videostation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
sipaan schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:15:
Ik heb op de ds213j vele mappen met documenten erin. Over de 500 gig. Ik wil overal bij mijn documenten komen, werk, thuis, laptop, tablet, phone etc..

Documents\
Map1
Map2
Map3
etc.

Ik wil het liefst bij deze mappen komen gewoon in de Windows verkenner, dus niet via de browser. Als lokale netwerk map toevoegen op de laptop werkt perfect, maar dan kan ik buiten huis er niet bij..

Cloud station(CS) moet het oplossing zijn volgens synology. CS geïnstalleerd maar ik ben daardoor in de war geraakt. Maakt CS een aparte map aan om de files daarin te syncen? Verder kan ik de 500gig niet kwijt op mijn laptop, ik heb meestal maar paar mappen nodig. Stel ik vink aan Documents\map1 om te syncen, en ik plaatst daar een bestandje in, dat komt niet in mijn shared folders op de nas.

Hoe hebben jullie je nas ingedeeld om dit soort dingen te regelen? Alvast bedankt.
Ik heb het zelf met FTP geregeld...
De kans dat FTP bij bedrijven open staat is groter dan webdav poorten...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 12:51
dutchgio schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 09:39:
[...]

Dat kan niet op de ps3 |:(
Qua mediaspeler zit je redelijk beperkt; .mvk's worden bijvoorbeeld ook niet ondersteund..
Helemaal geen andere mogelijkheid dan ze in te bakken dus? Argh.. Dat is redelijk klote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Enkele uren een DSM5 update gedraait.

waarschijnlijk hebben ze iets met netwerk gesloopt. Het geeft niet meer de grafiekjes weer zoals het hoort.

LAN 1 (192.168.111.100)= Intern bij mij (via switch)
LAN 2 (192.168.222.100)= Extern traffic direct via router/fouter

Reden dat ik dit doe is om interne verkeer minder last van te hebben.

Nu draai ik linux torrents via Download Station. Sinds de nieuwe DSM5 update zie ik traffic over de LAN 1 lopen ipv LAN 2 (voor de update liep het nog over LAN 2).

Edit:
Hmm dit is vaag. Net even LAN 1 kabel eruit gehad voor een min of 2. Dan zie je dat langzaam het verkeer over naar LAN 2 gaat (totaal ander ip en LAN 1 word niet afgewerkt via router/firewall, toch kan dat het werkt).

[ Voor 23% gewijzigd door RobbyTown op 26-03-2014 18:50 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
DSM 5.0 Update-1 van vanochgend is ook alweer teruggetrokken?
Update wordt niet meer gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Oops... hebben we eerder gehad dat er de volgende dag een nieuwe update is.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdop
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22-02 12:37
Ik heb sindskort een Synology NAS, de DS214se.
Nu duurt dat converteren van foto's heel lang. Ik heb de foto's gewoon in de map gesleept via explorer.
Ik las dat dit converteren sneller gaat als je het via de "synology photo station uploader" doet, maar hierbij gaat alle foto-informatie verloren zoals wanneer genomen en bijvoorbeeld camera-informatie en -instellingen.

Is de enige manier dus via explorer kopiëren als deze informatie behouden moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:06
Jakkes... Zojuist geprobeerd met DS Video (iOS) te Chromecasten...

Files die via de Apple TV perfect gaan hebben de meest grote issues met de Chromecast...

Maat van me heeft hetzelfde issue...

DS214play + ASUS RTN66u + iPad Mini Retina.

[ Voor 12% gewijzigd door Alpha89 op 26-03-2014 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 21:26
timovd schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 19:25:
Oops... hebben we eerder gehad dat er de volgende dag een nieuwe update is.
Moet zeggen dat ik er met DSM5 een minder vertrouwd gevoel bij heb als met alle voorgaande updates of ligt dat aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:27
[quote]Alpha89 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 19:37:

Files die via de Apple TV perfect gaan hebben de meest grote issues met de Chromecast...

Bij mij werkt dit ook niiet lekker, waar zou je kunnen vinden welke formaten chromecast ism videostation ondersteund? met googlen kom ik er niet uit .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 16:58
Sinds DSM5 heb ik airplay/audiostation issues met een Denon receiver. Op een of andere manier triggert de receiver steeds een playback signaal. Heeft iemand hier nog last mee? De bron springt dus steeds naar Network ookal wordt er niets gestreamt. Als ik mijn syno reboot stopt dit probleem, tot wanneer ik opnieuw wat muziek beluisterd heb. De sessies lijken dus niet correct af te sluiten ... jammer want ik heb hier onder DSM 4 zero troubles mee gehad :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
piotr123 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 19:54:
[quote]Alpha89 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 19:37:

Bij mij werkt dit ook niiet lekker, waar zou je kunnen vinden welke formaten chromecast ism videostation ondersteund? met googlen kom ik er niet uit .
Schijnt dat alleen de formaten die door een iDevice native afgespeeld kunnen worden ook ondersteunt worden door de chromecast.
Dus van video alleen MP4, en Synology mist ook Dolby licenties wat soms dus geen geluid opleverd.
Mkv en avi wil blijjbaar niet goed als de Synology niet kan transcoden.
Ik denk dat ik daarom maar eerder voor een apple TV moet gaan en niet voor de chromecast, want die is nu nog vrij beperkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
Ik denk dat Synology gewoon storing had met quickconnect. het is weer te bereiken via de browser. Verder heb ik poorten geopend op jullie advies en nu doet x.synology.me het ook. Ideaal.

Alleen WOL over het internet heb ik niet werkend gekregen. Met de DS find app was het me gelukt om de server op te starten via lokale netwerk. Maar over 3g lukt het bijvoorbeeld niet. Ik heb poort 7 en 9 geforward en dit wil niet baten. Iemand die mij hierbij kan helpen?

bij de DS find app heb ik het volgende ingesteld:
83.162.xxx.xx:5000 ( kan hier ook xx.synology.me of moet het perse de IP:5000)
wake on lan port: 9
admin en wachtwoord ingevuld.

over de wifi van lokale netwerk, werkt WOL perfect met deze instellingen.

[ Voor 5% gewijzigd door heval op 26-03-2014 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Benga schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 20:40:
Sinds DSM5 heb ik airplay/audiostation issues met een Denon receiver. Op een of andere manier triggert de receiver steeds een playback signaal. Heeft iemand hier nog last mee? De bron springt dus steeds naar Network ookal wordt er niets gestreamt. Als ik mijn syno reboot stopt dit probleem, tot wanneer ik opnieuw wat muziek beluisterd heb. De sessies lijken dus niet correct af te sluiten ... jammer want ik heb hier onder DSM 4 zero troubles mee gehad :|
Dat heb ik ook met mijn Denon AVR-X2000. Ik weet niet of dat bij DSM4 nog niet zo was want ik heb DSM5 er pas op gezet toen ik de Denon al had. Wat werkt bij mij is het stoppen van de muziek met hetzelfde apparaat (web/app) als waarmee je hem aanzette, en dan Audiostation afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:19
Ik ga komend weekend mijn DS214 inrichten. Heb nu een DS211 en een DS107+. De DS107+ gaat met pensioen en de DS211 wordt een backupdevice bij mijn ouders.

Nu had ik ineens met DSM5 het probleem met diakrieten: Binnetie in "[Synology] Packages"
Of het nu in NZBget of in DSM zit weet ik niet, maar hoe kan ik voorkomen dat dit probleem weer optreed? Want alle mp3tjes met vreemde tekens zijn niet meer af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

thaan schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 12:01:
[...]

Gewoon even autoblock aanzetten met iets van 3 login attempts binnen 3 minuten en dan worden ze automatisch geblokkeerd.

Ik beheer meerdere Synology's en gebruik de standaard poorten, krijg dagelijks tientallen meldingen. Moeten ze vooral lekker proberen.
Ik krijg ook veel "failed login attempts".
Op zich niet alarmerend, maar wel dat altijd root/admin wordt gebruikt. Of is admin ook generiek voor linux systemen? (ben geen ux guru).

Ook heb ik het idee dat is begonnen sinds ik icloud heb aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berkelator
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-07-2021
Kan iemand mij uitleggen hoe ik MKV-bestanden (DS212+ / DiskStation 5.0) kan streamen naar b.v. mijn iPhone of iPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
berkelator, kijk eens naar de videostation app.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 27-03-2014 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berkelator
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-07-2021
job schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:08:
berkelator, kijk eens naar de videostation app.
Ik gebruik momenteel al de app DS Video. Dit werkt met alle andere bestandsformaten prima. Maar sinds DiskStation 5.0 er is, niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zelfde verhaal hier.. onbekende fout meldingen.. sinds beta 5 en drie versies van DS video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gek. in dsm 4 werkte dat altijd probleemloos.

edit: ik heb even lopen googlelen en zie dat het een probleem is sinds dsm5.
Ik hoop dat ze dat snel fixen bij synology. Dat gaat veel boze klanten opleveren op deze manier.

[ Voor 42% gewijzigd door job op 27-03-2014 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 12:43
"en Synology mist ook Dolby licenties wat soms dus geen geluid opleverd."

Ik heb net de DS414 en ben nog niet over naar DS 5.0 (tot iedereen super enthousiast op het forum reageert over DS 5.0).
Ik heb een serie die via de TV (NAS -> WD TV Live) wel geluid geeft maar via de ipad (NAS -> ipad(FileExplorer)) niet. Rare is, als ik vanaf mijn pc stream naar de ipad(FileExplorer) dan heb ik wel geluid.
FileExplorer bevalt me al jaren heel goed en heeft wel de Dolby licentie.

Wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mede tweakers heb het volgende vraag:

ik heb nu een DS209+II met 2x 1 TB Schijven (met synology hybrid raid). Nu heb ik via via een DS213+ kunnen regelen, zonderschijfen dus alleen de Synology. Nu is mijn vraag hoe kan ik dit aanpakken? Kan ik gewoon mijn HDD`s er uit halen en in de DS213+ doen? Of kan dat niet en moet ik bepaalde handelingen uitvoeren?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen hier bij?

mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik ga komend weekend hetzelfde als jou doen. Maar schijven overzetten wordt niet wat. Je zult je data ergens moeten stallen. Dan schijven in de nieuwe nas en DSM installeren. Vervolgens alle data weer terugkopieren.

Op de website van Synology wordt het wel uitgelegd. Moet je even zoeken op migratie synology. Heb geen pc bij de hand voor de juiste link. Maar hij staat ook hierboven in het topic als reactie op mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx zal ff kijken wat ik kan vinden maar moet ff kijken waar ik me data tijdelijk kan stallen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 15:33

mvds

Totally awesome!

Hmm QuickConnect is nu helemaal weg van mijn MyDS pagina :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 19:21:
Thnx zal ff kijken wat ik kan vinden maar moet ff kijken waar ik me data tijdelijk kan stallen :s
Deze tutorial: http://www.synology.com/nl-nl/support/tutorials/484
Alleen hier gaan ze er vanuit dat je een nieuwe nas met schijven hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door Binnetie op 28-03-2014 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartie89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 21:50
berkelator schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:14:
[...]

Ik gebruik momenteel al de app DS Video. Dit werkt met alle andere bestandsformaten prima. Maar sinds DiskStation 5.0 er is, niet meer.
Sinds een update van DS Video op de synology werkt bij mij het afspelen van normale .mkv bestanden niet meer.
Heb het getest in Chrome browser op windows en mac en via DS video app op android. Overal dezelfde melding: dit bestandstype wordt niet ondersteund.
Dit terwijl een paar dagen geleden alles nog normaal werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 17:13:
Mede tweakers heb het volgende vraag:

ik heb nu een DS209+II met 2x 1 TB Schijven (met synology hybrid raid). Nu heb ik via via een DS213+ kunnen regelen, zonderschijfen dus alleen de Synology. Nu is mijn vraag hoe kan ik dit aanpakken? Kan ik gewoon mijn HDD`s er uit halen en in de DS213+ doen? Of kan dat niet en moet ik bepaalde handelingen uitvoeren?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen hier bij?

mvg,
http://www.synology.com/en-us/support/tutorials/484

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Laatst online: 19:43
Ik heb gisteren de laatste update (5.0-4458 Update 1) geïnstalleerd, en tevens alvast Videostation er op gezet. (ivm bestelde Chromecast)
Hierin heb ik aangegeven dat hij m'n films en series map mag indexeren. (100 files @ 500GB en 600 files @ 1000GB)

-In Configuratiescherm --> Mediabib staat al sinds gisteren de melding: "Bezig met indexeren van mediabestanden..." maar de CPU usage is idle nog niet boven de 5% uitgekomen (idled dus gewoon, schommelt meestal wat tussen de 1% en 7% als ik in DSM wat navigeer)
-Na een paar uur (gisteren dus) de NAS gereboot, met de hoop dat hij dan 'echt ' zou gaan indexeren.
-De knop 'Opnieuw indexeren' is greyed-out, dus hier kan ik ook niet op klikken.
-In de Broncontrole zie ik ook geen proces waarvan ik verwacht dat die verantwoordelijk is voor het converteren (alleen entry.cgi, python, en snmpd met af en toe een kleine piek van een paar procent)
-Tevens was het zo dat als ik nieuwe foto's toevoegde, hij in DSM rechtboven netjes de voortgang weergaf
(bv: 'bezig met converteren van foto 1234 van de 10000 - 12.3%')
Deze voortgang is ook nergens te zien.

Ik ben een beetje door de opties heen, iemand suggesties? :)

Edit:
-Disk usage is ook constant 0%
-Video Station opnieuw geïnstalleerd.
-De map video bij 'te indexeren mappen' verwijderd en opnieuw toegevoegd.

[ Voor 25% gewijzigd door SmiGueL op 28-03-2014 13:50 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:35

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

SmiGueL schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 13:12:
Ik heb gisteren de laatste update (5.0-4458 Update 1) binnen gehaald, en tevens alvast Videostation geïnstalleerd. (ivm bestelde Chromecast)
Hierin heb ik aangegeven dat hij m'n films en series map mag indexeren. (100 files @ 500GB en 600 files @ 1000GB)

-In Configuratiescherm --> Mediabib staat al sinds gisteren de melding: "Bezig met indexeren van mediabestanden..." maar de CPU usage is idle nog niet boven de 5% uitgekomen (idled dus gewoon, schommelt meestal wat tussen de 1% en 7% als ik in DSM wat navigeer)
-Na een paar uur (gisteren dus) de NAS gereboot, met de hoop dat hij dan 'echt ' zou gaan indexeren.
-De knop 'Opnieuw indexeren' is greyed-out, dus hier kan ik ook niet op klikken.
-In de Broncontrole zie ik ook geen proces waarvan ik verwacht dat die verantwoordelijk is voor het converteren (alleen entry.cgi, python, en snmpd met af en toe een kleine piek van een paar procent)
-Tevens was het zo dat als ik nieuwe foto's toevoegde, hij in DSM rechtboven netjes de voortgang weergaf (bv: 'bezig met converteren van foto 1234 van de 10000 - 12.3%')
Deze voortgang is ook nergens te zien.

Ben een beetje door de opties heen, iemand suggesties? :)
indexeren betekend niet zozeer cpu usage. Indexeren doet hij om te kijken waar alles staat. Niet het omzetten naar thumbnails. Zijn je harddisken wel druk bezig?

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Laatst online: 19:43
mydogisgone schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 13:17:
indexeren betekend niet zozeer cpu usage. Indexeren doet hij om te kijken waar alles staat. Niet het omzetten naar thumbnails. Zijn je harddisken wel druk bezig?
Hm, my bad. (thumbs haalt hij uiteraard van internet, niet uit de files zelf i.t.t. PhotoStation 8)7)
Disk usage is overigens ook 0%
Als dit gisteren hoger was, was me dat zeker opgevallen.

Na een reinstall nog steeds niet werkend. :/

For future reference edit:
De werkende oplossing!

[ Voor 15% gewijzigd door SmiGueL op 30-03-2014 19:32 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Heb je de media indexing service ook aan staan? Die hield mijn DiskStation in eerste instantie wel vrij druk bezig namelijk. Ik weet alleen niet of dat was door foto, video of muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:55
Hoe hebben jullie home video's op de synology ondergebracht? Want, ze kunnen in de photo share om ze dan via photo station te benaderen. Ze kunnen ook gewoon in je eigen share staan om ze via file station te benaderen. Maar, ze kunnen ook worden toegevoegd aan video station.

Ik weet niet wat het beste/makkelijkste is, want het zou mooi zijn om foto's apart te houden van je video's. Maar ik weet niet exact wat video station wel of niet doet met de bestanden die je 'importeert'. Wat ik ook niet wil is dat de synology allerlei andere formaten van je filmpjes gaat maken bij het importeren zoals photo station dat wel doet volgens mij, weet niet of video station dat ook doet. En het zou mooi zijn als je verschillende Users rechten kunt geven op hun eigen video map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ieder voor zich natuurlijk:

Ik heb het zo ingesteld:

3 shares
video
homevideo
series
Die drie shares kan e dan linken in VideoStation.. hij maakt dan onderscheid aan. .bijv bij series worden de seizoenen bij elkaar gezet.. dit gebeurd niet als je het gewoon onder video zet..

Alle korte filmpjes die bij een topic horen waar ik hoofdzakelijk fotos heb gemaakt komen gewoon onder photo station te staan. Schiet ik nu een filmpje zonder fotos dan valt het gewoon onder homevideo. Dit werkt voor mij het makkelijkste.. En het klopt onder photo station worden ook je filmpjes omgezet zodat het ook afspeelt op tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:44

jeka

Support your local club.

Ik wil mijn synology elke nacht een andere apparaat laten pingen en een mail versturen als het niet lukt. Heeft iemand enig idee hoe ik dit het makkelijkste kan doen? (mijn omvormer van de zonnepanelen stond al 4 dagen uit |:( )
Ik ben een echte script noob dus een package zou handig zijn :)

[ Voor 11% gewijzigd door jeka op 28-03-2014 21:13 ]

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
jeka schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 21:06:
Ik wil mijn synology elke nacht een andere apparaat laten pingen en een mail versturen als het niet lukt. Heeft iemand enig idee hoe ik dit het makkelijkste kan doen? (mijn omvormer van de zonnepanelen stond al 4 dagen uit |:( )
Ik ben een echte script noob dus een package zou handig zijn :)
Je kan dit in bash schrijven en dan in Task Scheduler zetten & elke nacht uitvoeren. Je kan het ook in PHP schrijven en Task Scheduler dit script elke nacht laten uitvoeren, welke taal je voorkeur heeft.

Een package is er voor zover ik weet niet voor, maar met een beetje Googlen is zoiets simpels wel te vinden. Vervolgens in Task Scheduler invoeren en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb eens rond zitten kijken voor een NAS voor m'n vader, nu ben ik erg tevreden met mijn 412+ dus ook een Synology voor m'n vader.

Het enige wat de nas moet doen is downloaden vanaf nieuwsgroepen ( meestal snachts ofzo ) en data beheren, twee taken die elke Synology prima kan afhandelen.

Nu is er zo'n 5TB aan data die erop moet, en enige redundancy is ook gewenst, dus ik kom al snel op een 4 bay's nas uit waar ik bij voorkeur 4x 4TB in kan stoppen.

Ik ben uitgekomen op de: 413j ( pricewatch: Synology DiskStation DS413J )

Gaat dit voldoen denken jullie, of hebben jullie zoiets van '' goh voor 2 tientjes meer kan je beter deze kopen '' Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Hai!

Ik wil een nieuwere model Synology kopen. Ik heb nu de DS110j en deze begint te traag te worden voor de dingen die wij er mee doen. Dus een betere CPU en wat meer RAM zou een goede uitkomst zijn. Ik heb m'n oog laten vallen op de DS213j. Wil sowieso beschikken over 2 harddisk, dan hoef ik niet meer zelf eens in de zoveel tijd een handmatige backup maken op mijn externe schijf. Maar ik zit nu met een dilemma!

Op dit moment zit in de DS110j een WD20EARS (2TB), ik wil dan een tweede 2TB schijf bijkopen, de WD20EFRX. Zouden deze 2 schijven met de EFRX als main en de EARS als mirror kunnen samenwerken in de DS213j? Kan er weinig over vinden betreft 2 verschillende hardeschijven in 1 NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Een mirror is geen backup !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf3D
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 12:03
Een week geleden heb ik samen met mijn zwager een back-up ingesteld zodat de gegevens van zijn NAS (213+) naar mijn NAS (213+) worden geback-upped en omgekeerd.
Vannacht ging de eerste back-up draaien, echter besefte ik opeens dat er nu elke week opnieuw +200GB heen en weer gaan. Niet echt efficiënt dus. Aangezien hij ook al 10 uur bezig was om 20GB te uploaden, heb ik hem geannuleerd.

Nou heb ik ook de optie rsync ontdekt, dit lijkt een veel betere methode.
Echter krijg ik als ik via rsync een back-up probeer in te stellen steeds de melding "Ongeldige gebruikersnaam of ongeldig wachtwoord". Na het invullen van het IP-adres en mijn inloggegevens voor de gebruiker die ik op de NAS van mijn zwager heb aangemaakt kan ik bij 'Back-upmodule' de map kiezen die ik op zijn NAS heb aangemaakt. De verbinding is dus nog steeds prima, aangezien ik uit een lijst met mappen op zijn NAS kan kiezen. Als ik echter op 'Toepassen' klik verschijnt de eerder genoemde melding; volledig:
"Ongeldige gebruikersnaam of ongeldig wachtwoord. Indien u zich wilt aanmelden met de aanmeldgegevens van domein- of LDAP-gebruikers, moet u de volledige gebruikersnaam invoeren (zoals "domein\gebruiker" of "gebruiker@map") en opnieuw proberen.

Hoewel de verbinding prima is en ik wel gewoon een normale back-up kan maken, krijg ik de rsync back-up niet aan te praat.

Op http://www.synology.com/nl-nl/support/faq/299 vind ik ook geen andere poorten die ik open hoef te zetten, naast de poort 873 (poort 3260 heb ik ook maar voor de zekerheid opengezet).

Wat doe ik fout? Waar zit het verschil tussen een normale back-up en rsync back-up?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:47

kraats

Ik rol

Als je een versleuteling van je back-upverkeer aan hebt gezet moet je poort 22 open zetten. Ik kan me voorstellen dat hij het bekijken van de mappen en het daadwerkelijk backuppen over verschillende poorten doet

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31
Wolf3D schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 16:30:
[..]
Wat doe ik fout? Waar zit het verschil tussen een normale back-up en rsync back-up?
Voor rsync moet je de 'admin' user gebruiken ;) Heb ik ook lang mee zitten klooien toen ik data van m'n PC via rsync naar de NAS wou gooien.

Maar elke week +200GB valt toch wel mee? Volgens mij synct de ingebouwde backupmethode ook alleen eerst een volledige, en daarna alleen de verschillen.

De initiele backup kun je versnellen door jouw data even op een USB schijf te gooien, die bij hem op de NAS aansluiten, data eraf trekken. Zijn data eropzetten en die bij jou erop zetten. Dan hoeft hij daarna alleen nog maar de wijzigingen te syncen. Of even de NASsen op hetzelfde netwerk zetten (jouwe even meenemen naar hem? of viceversa) en dan ff syncen, dan is 200GB zo klaar.

Ik gebruik die ingebouwde "Backup & Restore" met mijn NAS en die van m'n ouders, elke nacht syncen ze de privedata heen en weer. Soms duurt het wat langer, waardoor hij (na om 0:00 begonnen te zijn) om 8:00 nog bezig is, maar het lukt bijna altijd wel gedurende de dag. Dat internet dan langzamer is maakt dan geen moer uit :P Werkt uitstekend! (En onderhuids is dat volgens mij ook gewoon rsync ;) )

[ Voor 18% gewijzigd door ThinkPad op 29-03-2014 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf3D
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 12:03
Thanks voor jullie antwoorden!
Ik heb even een testje gedraaid met de standaard back-up methode en een kleine map met wat muziek er in. Deze heb ik geback-upped en vervolgens een .txt bestand toegevoegd en opnieuw een back-up gedraaid. En zoals ThinkPad ook al aangaf: hij synct alleen het extra toegevoegde .txt bestand en niet nogmaals de hele map. Super!
Hoewel ik nu niet meer snap wat het verschil is tussen de normale back-up en een rsync back-up.

Het versnellen van die initiële back-up is trouwens wel een goed idee. Scheelt weer een trage verbinding voor een paar dagen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Wolf3D schreef op zondag 30 maart 2014 @ 00:37:
Thanks voor jullie antwoorden!
Ik heb even een testje gedraaid met de standaard back-up methode en een kleine map met wat muziek er in. Deze heb ik geback-upped en vervolgens een .txt bestand toegevoegd en opnieuw een back-up gedraaid. En zoals ThinkPad ook al aangaf: hij synct alleen het extra toegevoegde .txt bestand en niet nogmaals de hele map. Super!
Hoewel ik nu niet meer snap wat het verschil is tussen de normale back-up en een rsync back-up.

Het versnellen van die initiële back-up is trouwens wel een goed idee. Scheelt weer een trage verbinding voor een paar dagen! :P
Persoonlijk gebruik ik liever Rsync omdat ik er meer controle over heb: ik kan gewoon gebruik maken van álle Rsync opties ipv waar Synology voor gekozen heeft.

Je moet inderdaad de root user gebruiken & ssh keys uitwisselen om het te laten werken. Dus een SSH key maken voor je root user, die naar de andere synology sturen (met scp bijv.) en daar toevoegen. Vanaf dat moment werkt Rsync.

Vervolgens kun je een script toevoegen in Task Scheduler om te doen wat jij wilt, delta-transfers, compression, recursion, whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Hmm, was bij jullie de Synology ook een uur te laat wakker? Op zondag gaat ie om 10:00 uur aan maar hij was er pas om 11:00 uur.

Maarjah eigenlijk ook logisch als ik hem laat uitgaan... Dan zal wel geen time sync proces meer lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Komt denk ik doordat de zomertijd nog niet automatisch was doorgevoerd, daarvoor zou die dan vandaag eerst aan moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik probeer alle shares te mappen naar een lokale Z drive. Met mijn oude NAS ging dit perfect (readynas nv+) maar met de Synology kan ik alleen 1 op 1 mappen naar schijven. Is er een workaround?

Met Webdav kan ik koppelen aan 1 drive, maar dan haal ik nooit 100 mb/s, hooguit 25 mb. dus geen optie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:48
Is het mogelijk met Data Replicator 3 verschillende backups (sources & destinations) te laten syncen?

Ik wil:
- mijn foto's naar de folder 'photo' en
- mijn muziek naar de folder 'music' laten syncen.

Moet ik voor een dergelijke basale actie naar een FreeFileSync oid gaan kijken? Zou het schandalig vinden dat basic Synology software zoiets niet zou kunnen.

[ Voor 25% gewijzigd door Card Nox op 30-03-2014 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Card Nox schreef op zondag 30 maart 2014 @ 16:33:
Is het mogelijk met Data Replicator 3 verschillende backups (sources & destinations) te laten syncen?

Ik wil:

Moet ik voor een dergelijke basale actie naar een FreeFileSync oid gaan kijken? Zou het schandalig vinden dat basic Synology software zoiets niet zou kunnen.
Misschien niet echt de best tool for the job, maar BitTorrent Sycn werkt perfect voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

Ik wil:

Wil je alleen verschillen syncen naar een (sub)folder, of wil je de photo en music map op je Synology volledig in sync houden?

Dat laatste heb ik zelf bewerkstelligd door deze mappen als 'gedeelde mappen' te kenmerken binnen Cloudstation en hem via de Cloudstation Client op mijn laptop te syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Fatal Mind schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 10:15:
Ik heb eens rond zitten kijken voor een NAS voor m'n vader, nu ben ik erg tevreden met mijn 412+ dus ook een Synology voor m'n vader.

Het enige wat de nas moet doen is downloaden vanaf nieuwsgroepen ( meestal snachts ofzo ) en data beheren, twee taken die elke Synology prima kan afhandelen.

Nu is er zo'n 5TB aan data die erop moet, en enige redundancy is ook gewenst, dus ik kom al snel op een 4 bay's nas uit waar ik bij voorkeur 4x 4TB in kan stoppen.

Ik ben uitgekomen op de: 413j ( pricewatch: Synology DiskStation DS413J )

Gaat dit voldoen denken jullie, of hebben jullie zoiets van '' goh voor 2 tientjes meer kan je beter deze kopen '' Ik hoor het graag.
Niemand een opmerking ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Ik zeg altijd een J-serie is een ietwat budget georienteerde NAS. Deze zal zeker goed zijn in alle dagelijkse taken. Zul je echter snelheid zoeken met bepaalde zaken dan zul je moeten upgraden naar een andere serie (dual core etc.).

Als ik jouw eisen en wensen zo lees denk ik dat de 413J prima voldoet. Zeker als je even kunt wachten op het uitpakken van grote downloads. zoek je meer kracht dan kun je denk ik beter voor een 414 gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Alpha89 op 31-03-2014 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Alpha89 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 07:33:
[...]

Ik zeg altijd een J-serie is een ietwat budget georienteerde NAS. Deze zal zeker goed zijn in alle dagelijkse taken. Zul je echter snelheid zoeken met bepaalde zaken dan zul je moeten upgraden naar een andere serie (dual core etc.).

Als ik jouw eisen en wensen zo lees denk ik dat de 413J prima voldoet. Zeker als je even kunt wachten op het uitpakken van grote downloads. zoek je meer kracht dan kun je denk ik beter voor een 414 gaan.
Bedankt voor je mening, precies wat ik nodig had ! De downloads die er op plaats vinden zijn voornamelijk kleine ( stripboeken ). Ik denk dat die niet al te lang zullen duren.

Zal ook nog eens naar de 414 kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31
Kleine downloads kan met een J model ook wel. Pas als je dikke Blu-rays gaat downloaden en extracten dan ga je merken dat een J model wat trager is.

[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 31-03-2014 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ :? Kleine en grote files gaan (naar verhouding) net zo snel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Laatst online: 31-08 18:44
J versie gaat waarschijnlijk prima als je downloads voornamelijk 's nachts wil doen / uitpakken. Tegelijk streamen en unparren/rarren gaat hij moeite mee hebben, maar tegelijk downloaden en streamen gaat al prima.
Dat kan mijn DS107+ ook al goed, met zijn 64MB ram en 500MHz processor, al gaat die soms wel door zijn enkels bij > 3GB bestanden uitpakken.

Uiteindelijk kan je er ook nog voor zorgen dat unparran/unrarren bijvoorbeeld op een lagere prio lopen, dan zit je je eigen streaming niet in de weg.
DukeBox schreef op maandag 31 maart 2014 @ 10:22:
^ :? Kleine en grote files gaan (naar verhouding) net zo snel..
Toch niet helemaal denk ik, mijn oude nasje heeft toch vaak moeite met het verifiëren en uitpakken van heel grote bestanden, terwijl bestanden tot zo'n 2GB geen probleem zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door TweakMDS op 31-03-2014 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 09:53

Goner

What can I do you for ?

Ik was niet zo onder de indruk van Data Replicator.
Kijk eens naar Cobian backup, heeft wat meer mogelijkheden en interface vond ik veel gebruiksvriendelijker.
Moet er perse met newsgroups gewerkt worden ? Ik gebruik alleen torrents en dat legt lang zo'n zware load (rarren en parren) niet op je systeem (ik heb een 212j).

[ Voor 30% gewijzigd door Goner op 31-03-2014 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
Met de download station kan ik geen torrents downloaden. bij size staat uknown, bij progress ook en bij status staat ''waiting''. Ik heb meerdere torrents geprobeerd allemaal blijven zo hangen. Weet iemand waar het aan ligt?

Volgende al geprobeerd:
poort geopend die de Download station heeft ingesteld
seeders op 100 gezet
verwijderd en andere torrents geprobeerd
online hadden veel mensen het probleem uit het verleden, zonder echt een oplossing erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

sipaan schreef op maandag 31 maart 2014 @ 12:33:
Met de download station kan ik geen torrents downloaden. bij size staat uknown, bij progress ook en bij status staat ''waiting''. Ik heb meerdere torrents geprobeerd allemaal blijven zo hangen. Weet iemand waar het aan ligt?

Volgende al geprobeerd:
seeders op 100 gezet
online hadden veel mensen het probleem uit het verleden, zonder echt een oplossing erbij
Probeer eens een torrent van een zeer bekende bron met veel seeders, zoals openoffice ofzo. Heb je het daarbij ook? Anders kan het namelijk zijn dat er gewoon erg weinig seeders zijn of dat de tracker van je andere torrents niet goed bereikbaar is.

Ik heb zelf geen enkele moeite met torrents uit verschillende bronnen, zowel wanneer ik de torrent bestanden download en toevoeg aan Download Station als wanneer ik de URL kopieer van de torrent of magnet link en die toevoeg aan DS.

Het enige wat ik nog kan bedenken is een rechtenkwestie in je downloadmap of de tijdelijke map van DownloadStation (/volume1/@downloads of iets wat daar op lijkt). Misschien helpt het als je een andere map als doel aanwijst of DownloadStation verwijdert en opnieuw installeert? Eventueel met tussendoor de tijdelijke downloadmap verwijderen met bijvoorbeeld WinSCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
ThinkPadd schreef op maandag 31 maart 2014 @ 09:22:
Kleine downloads kan met een J model ook wel. Pas als je dikke Blu-rays gaat downloaden en extracten dan ga je merken dat een J model wat trager is.
Zal niet gaan gebeuren, en als het zou gebeuren is het niet erg dat het langer duurt. Bedankt!
SndBastard schreef op maandag 31 maart 2014 @ 11:18:
J versie gaat waarschijnlijk prima als je downloads voornamelijk 's nachts wil doen / uitpakken. Tegelijk streamen en unparren/rarren gaat hij moeite mee hebben, maar tegelijk downloaden en streamen gaat al prima.
Dat kan mijn DS107+ ook al goed, met zijn 64MB ram en 500MHz processor, al gaat die soms wel door zijn enkels bij > 3GB bestanden uitpakken.

Uiteindelijk kan je er ook nog voor zorgen dat unparran/unrarren bijvoorbeeld op een lagere prio lopen, dan zit je je eigen streaming niet in de weg.
Duidelijk verhaal, thx !
Goner schreef op maandag 31 maart 2014 @ 11:31:
Moet er perse met newsgroups gewerkt worden ? Ik gebruik alleen torrents en dat legt lang zo'n zware load (rarren en parren) niet op je systeem (ik heb een 212j).
Niks moet, maar zo werkt het nu ook, tis natuurlijk de bedoeling dat alles wel blijft zoals het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:55
sipaan schreef op maandag 31 maart 2014 @ 12:33:

Volgende al geprobeerd:
seeders op 100 gezet
Gebruik een andere torrent client? Een veel gebruikte voor Synology is Transmission, werkt als de brandweer!
Maar ook Usenet werkt perfect op een (langzame) NAS hoor, met NZBget gaat alles soepeltjes en snel. Het repareren kan inderdaad soms even duren bij grote downloads, maar veel gaat toch 's nachts/automatisch. Daarnaast heb ik eigenlijk nog nooit problemen gehad (DS212) of gehoord dat downloaden het streamen (lees: data lezen) in de weg staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
gwystyl schreef op maandag 31 maart 2014 @ 13:00:
[...]

Probeer eens een torrent van een zeer bekende bron met veel seeders, zoals openoffice ofzo. Heb je het daarbij ook? Anders kan het namelijk zijn dat er gewoon erg weinig seeders zijn of dat de tracker van je andere torrents niet goed bereikbaar is.

Ik heb zelf geen enkele moeite met torrents uit verschillende bronnen, zowel wanneer ik de torrent bestanden download en toevoeg aan Download Station als wanneer ik de URL kopieer van de torrent of magnet link en die toevoeg aan DS.

Het enige wat ik nog kan bedenken is een rechtenkwestie in je downloadmap of de tijdelijke map van DownloadStation (/volume1/@downloads of iets wat daar op lijkt). Misschien helpt het als je een andere map als doel aanwijst of DownloadStation verwijdert en opnieuw installeert? Eventueel met tussendoor de tijdelijke downloadmap verwijderen met bijvoorbeeld WinSCP.
DownloadStation verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en alles begint spontaan te downloaden. Bedankt!
FabianNL schreef op maandag 31 maart 2014 @ 13:31:
[...]

Gebruik een andere torrent client? Een veel gebruikte voor Synology is Transmission, werkt als de brandweer!
Maar ook Usenet werkt perfect op een (langzame) NAS hoor, met NZBget gaat alles soepeltjes en snel. Het repareren kan inderdaad soms even duren bij grote downloads, maar veel gaat toch 's nachts/automatisch. Daarnaast heb ik eigenlijk nog nooit problemen gehad (DS212) of gehoord dat downloaden het streamen (lees: data lezen) in de weg staat.
Ik heb Usenet werkend hoor. Torrents werkten ook en was opeens mee opgehouden! Maar alles draait weer.

[ Voor 24% gewijzigd door heval op 31-03-2014 13:33 ]

Pagina: 1 ... 75 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]