Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Idioot zeg, ik kan het echt niet vinden...

Hoe kan je in DSM5 de logs clearen?
Ik zie nergens een optie staan.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:38

Nakebod

Nope.

sipaan schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 20:47:
Mijn DS213j wordt niet gevonden door mijn Philips ''smart'' TV. Wel andere apparaten in het netwerk. Ben ik ergens een vinkje vergeten bij de DS213j?

Edit: opgelost door media server package te installeren. Echter de mkv's die ik in de video map gezet heb, worden niet gezien bij mij op de tv. Terwijl deze zeker mkv kan afspelen.
Ik gok, vooral als je mediaserver nog maar net hebt geinstalleerd, dat hij nog geen mediaindex heeft.
In het control panel bij Media Indexing kan je de index opbouwen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:38
Ik heb SabNZBd en Nzbget geinstalleerd op mijn DS412+. Nu wil ik een paar weekjes testen welke ik de fijnste vind. Ook wil ik controleren hoeveel de download snelheid is. Maar ik kan niet vinden waar ik kan zien met welke snelheid er gedownload wordt. Kan iemand me aub in de goede richting sturen aub?

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 22:18

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dat staat bij beide gewoon direct op de pagina? Bij NZBget bij de grote knop links waarmee je de boel kunt pauzeren. Bij Sab hangt het een beetje van de skin af. Het kan bovenaan in het midden staan, maar bij deze skin staat het onderaan.

Of je kijkt gewoon op de DSM pagina bij de resources hoe snel er gedownload wordt.
job schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 18:30:
Wel frappant voor een product wat het woord 3D in het modelnummer heeft staan :P
Tja, fabrikanten zeggen wel meer. Mijn mediaplayer werd verkocht met groot op de doos "Streaming!" "Full HD Blu-ray iso's!!". Het ding had verder ook geen ingebouwde hardeschijf.

Toch werkte het voor geen meter. In het forum van de fabrikant werd er ook steen en been geklaagd of framedrops, onkijkbare films. Toen kwam een supportmedewerker vrolijk vertellen dat je ISO's maar op een USB-stick of externe HD moest zetten, omdat de mediaplayer het anders niet aan kon. Ze waren niet van mening dat ze de consument hadden voorgelogen, want dat streaming op de doos hoefde niet per definitie ook op blu-ray iso's te slaan. Uhuh.. Prima, maar AC-Ryan staat nu wel tot in den eeuwigheid op mijn 'do not buy!' lijst.

[ Voor 3% gewijzigd door Gizz op 21-03-2014 08:44 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

dutchgio schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 14:48:
[...]

Top, binnenkort maar eentje bestellen dan ;)
Levering gaat nog wel even duren, vanochtend was het nog 1-2 dagen en inmiddels was het al iets van 24 maart, maar ik heb geen haast ;)
Eerst mijn weinig gebruikte CX-919 android stick uit het stof halen en die zien te slijten...

DTS en DVD(video_ts) is niet zo'n groot probleem, die laatste kan mn iPad zelf ook niet mee overweg dus die downloads vervang ik vaak voor een andere release ;)
DVD's zet ik allemaal om naar MKV m.b.v. MakeMKV. Gaat razendsnel en je sloopt de onnodige zaken er meteen uit.

Inmiddels heeft een vriend van me een file van 9 Gb getest en die loopt prima.
.
Xymox schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 07:23:

Die optie heb ik ook nog niet kunnen vinden inderdaad.

[ Voor 16% gewijzigd door albino71 op 21-03-2014 08:53 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 15:52
Nakebod schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 07:43:
[...]

Ik gok, vooral als je mediaserver nog maar net hebt geinstalleerd, dat hij nog geen mediaindex heeft.
In het control panel bij Media Indexing kan je de index opbouwen.
Je hebt gelijk. aangezien mijn ds213j nog bezig was/is met photo's te verwerken was die waarschijnlijk nog niet aan toe gekomen! hij doet het nu gewoon. In de nacht heeft die het waarschijnlijk al geïndexeerd. Weer een mysterie opgelost.

Mijn DS213j is nu al paar dagen bezig met conversion proces van foto's/video's en is pas op de helft. Is dit op een andere manier te doen?! dit gaat weken duren anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt de photo upload programma.. dan doet je CPU van je pc het zware werk.....Je cpu maakt dan alle thumbnails aan..

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
Quakie schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 10:21:
Je hebt de photo upload programma.. dan doet je CPU van je pc het zware werk.....Je cpu maakt dan alle thumbnails aan..
Is deze proces nog te stoppen zodat ik het met upload programma kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zal vast wel een command regel voor zijn. Daar ben ik niet zo in thuis..

Je zou kunnen proberen om je mappen te deleten onder photo folder?
Lijkt me dat je DS dan ziet dat er niks meer te indexeren valt..

Via je upload programma wordt dan alles weer geupload en zou het indexeren zo gebeurd moeten zijn.

Ga ik er vanuit dat je foto's dus lokaal ook nog staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
Quakie schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 10:27:
Er zal vast wel een command regel voor zijn. Daar ben ik niet zo in thuis..

Je zou kunnen proberen om je mappen te deleten onder photo folder?
Lijkt me dat je DS dan ziet dat er niks meer te indexeren valt..

Via je upload programma wordt dan alles weer geupload en zou het indexeren zo gebeurd moeten zijn.

Ga ik er vanuit dat je foto's dus lokaal ook nog staan!
Ja dat is een mogelijkheid. Ik zal die eens overwegen. Maar dat converteren proces is dus echt alleen thumbnails maken? Want ik ben nu bang dat mijn foto's en video's worden geconverteerd ( wat meestal resulteert in lagere kwaliteit!), en dat is echt niet de bedoeling!

Ja ik heb de foto's nog lokaal staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:30
Sinds kort krijg ik een "i/o error occurred" als ik mijn usb hard disk probeer te openen via the filestation, terwijl als ik de disk open via mijn mediaspeler, laptop en macbook er geen problemen zijn.

Kopieren naar de USB disk werkt wel goed......

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:41
sipaan schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 10:30:
[...]

Ja dat is een mogelijkheid. Ik zal die eens overwegen. Maar dat converteren proces is dus echt alleen thumbnails maken? Want ik ben nu bang dat mijn foto's en video's worden geconverteerd ( wat meestal resulteert in lagere kwaliteit!), en dat is echt niet de bedoeling!

Ja ik heb de foto's nog lokaal staan :P
De oorspronkelijke bestanden blijven onaangetast. De indexing zorgt dat er kleinere versies van de bestanden worden gemaakt voor bijvoorbeeld PhotoStation (Thumbnails en aparte formaten voor diverse apparaten)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad,

het zorgt ervoor dat photo station alle thumbnails heeft van meerdere resoluties om een snelle ervaring te realiseren en hij zet ook alle video's om zodat photostation (of DS Photo) ze kan tonen ongeacht welke apparaat (tablets zoals iPads etc) het opvraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
TheOmen schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 10:34:
[...]

De oorspronkelijke bestanden blijven onaangetast. De indexing zorgt dat er kleinere versies van de bestanden worden gemaakt voor bijvoorbeeld PhotoStation (Thumbnails en aparte formaten voor diverse apparaten)
Quakie schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 10:39:
Inderdaad,

het zorgt ervoor dat photo station alle thumbnails heeft van meerdere resoluties om een snelle ervaring te realiseren en hij zet ook alle video's om zodat photostation (of DS Photo) ze kan tonen ongeacht welke apparaat (tablets zoals iPads etc) het opvraagt.
Ah zo. Nou ik ben benieuwd hoeveel gig erbij komt! Dit verklaart ook waarom ik lage kwaliteit foto's heb op de DS photo. Want daarover ben ik niet echt te spreken tot nu toe.. hoe hebben jullie dit getackeld? Of moet ik wachten tot alles netjes geïndexeerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:30
sipaan schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 11:16:

Ah zo. Nou ik ben benieuwd hoeveel gig erbij komt! Dit verklaart ook waarom ik lage kwaliteit foto's heb op de DS photo. Want daarover ben ik niet echt te spreken tot nu toe.. hoe hebben jullie dit getackeld? Of moet ik wachten tot alles netjes geïndexeerd is?
Er komt zo'n 15% bij met alle thumbnails bij 'High quality' settings (per folder vind je een subfolder '@eaDir' met alle thumbs)
Volgens mij zie ik in DS photo gewoon de full resolution photos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
sipaan schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 11:16:
Dit verklaart ook waarom ik lage kwaliteit foto's heb op de DS photo. Want daarover ben ik niet echt te spreken tot nu toe.. hoe hebben jullie dit getackeld? Of moet ik wachten tot alles netjes geïndexeerd is?
Configuratiescherm --> Mediabib --> tabblad Conversie-instellingen --> Kwaliteit: Hoge kwaliteit. :)

Kan het zijn dat deze sinds DSM 5.0 standaard op 'Normale kwaliteit' staat ipv 'Hoge kwaliteit'?
Ik kan me namelijk niet herinneren dat ik deze verlaagd heb..

[ Voor 15% gewijzigd door SmiGueL op 21-03-2014 11:36 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Control panel, media library conversion settings. thumbnail quality.. -> high settings.

Hier kan je ook uitvinken dat videos met rust gelaten worden..

En ja klopt, het kost aardig wat Gigs aan schrijfruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
is dat niet alleen voor de thumbnails zoals het erbij staat?
Ik heb de foto's verwijderd van photo map en de conversie proces stopte inderdaad. hij is wel bij de video's blijven hangen op 100% en staat 110 video's. Hopelijk stopt die ook snel. Inmiddels de foto's bulk uploaden vanaf de laptop. Laptop vindt het ook niet leuk, cpu 100%.

Edit: het stond bij mij standaard op ''normale kwaliteit''
Edit2: video conversie is ook gestopt na paar minuten. Dus de foto's gewoon verwijderen van de map photo stopt ook het conversie proces.

[ Voor 22% gewijzigd door heval op 21-03-2014 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

SmiGueL schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 11:34:
[...]

Configuratiescherm --> Mediabib --> tabblad Conversie-instellingen --> Kwaliteit: Hoge kwaliteit. :)

Kan het zijn dat deze sinds DSM 5.0 standaard op 'Normale kwaliteit' staat ipv 'Hoge kwaliteit'?
Ik kan me namelijk niet herinneren dat ik deze verlaagd heb..
Is dit een nieuwe functie in DSM5 dan (kan mij Mediabib in de vorige niet herrinneren) ? Heb niets aangepast maar staat bij mij op Normaal en thumbs zien er strak uit.

Dan verklaart het denk ik ook waarom mijn nas meer dan een week heeft liggen blazen (terwijl ik niet zag maken thumbs) of synology support heeft wat gedaan, heb ticket ingedient nog geen reactie maar is wel ongeveer de tijd dat ze ticket gaan behandelen.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jO97eMcKrksFLnObi1YCCZ4p/medium.png

[ Voor 15% gewijzigd door RobbyTown op 21-03-2014 11:58 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Wat bedoel je met
Is dit een nieuwe functie in DSM5 dan?
De Media Indexing service zit al versies lang in DSM (net even gecheckt op DSM 4.0, mogelijk om High of Normal quality te doen).

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Xymox schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 07:23:

Hmmm, ik lees nu dit:

https://forum.synology.co...ewtopic.php?f=232&t=80374

By design ?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 15:10
ben net nieuw met synology maar hoe kom ik bij de mappen

/usr/local/ etc..??? ik wil daar een bestand neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
manii schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:03:
ben net nieuw met synology maar hoe kom ik bij de mappen

/usr/local/ etc..??? ik wil daar een bestand neerzetten.
zoekt en gij zult vinden (op de synology website)
http://forum.synology.com...he_Command_Line_Interface

Gebruik WinSCP of een andere tool om zaken vanaf je pc naar je DS te kopieren .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
TheOmen schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:08:
[...]

zoekt en gij zult vinden (op de synology website)
http://forum.synology.com...he_Command_Line_Interface

Gebruik WinSCP of een andere tool om zaken vanaf je pc naar je DS te kopieren .
dat heb ik net gedaan.

krijg ik de volgende melding

Kan geen verbinding maken omdat de doelcomputer de verbinding actief heeft geweigerd.
Verbinding mislukt.

edit: heb ftp ingeschakeld maar dan krijg ik nog steeds de mappen die ik heb aangemaakt. niet de usr mappen etc..

[ Voor 10% gewijzigd door Zaratrass op 21-03-2014 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:57

StarWing

Huh ?!?

Heb je SSH toegang aangezet in DSM ?

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
StarWing schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:21:
Heb je SSH toegang aangezet in DSM ?
net ingeschakeld.. geen verandering/..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
niet als je via FTP inlogt nee...
Je moet via winSCP met SSH inloggen
username root en het wachtwoord van je admin account. Dan zou je overal bij moeten kunnen

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
cypher21 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:05:
niet als je via FTP inlogt nee...
Je moet via winSCP met SSH inloggen
username root en het wachtwoord van je admin account. Dan zou je overal bij moeten kunnen
Gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Hoekan ik instellen dat er altijd om credentiasls wordt gevraagd bij het inloggen op de webpagina van mijn 413j? Als ik nu de webpagina afsluit zonder uit te loggen, hoef ik mij de volgende sessie niet aan te melden. De logout timer onder security staat op 30 minuten, maar ook daarna hoef ik mij niet aan te melden.

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommilio
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-01-2023
job schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 18:30:
Wel frappant voor een product wat het woord 3D in het modelnummer heeft staan :P.
Het kan natuurlijk ook aan het bestand zelf liggen. Maarja, uitsluiten dus.
Probeer het met een ander apparaat, probeer het met een ander bestand. Probeer het met een snelle usb-stick of hardeschijf via de usb poort op het apparaat.
De film draait prima via usb hardeschijf op de media speler dus zal liggen aan de synology ben ik bang :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Tommilio schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:38:
[...]

De film draait prima via usb hardeschijf op de media speler dus zal liggen aan de synology processor van de mediaspeler die niet streamen en 3d tegelijk aan kan ben ik bang :(
Correctie aangebracht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Hallo,

Ik ben nu 2 dagen bezig met mijn NAS DS212j bezig.. Mooi apparaat.
Ik gebruik hem voor mijn media en mijn media te downloaden middels Sabnzdb/couchpatato en sickbeard.

Tijdens het downloaden/verifiëren/repareren en uitpakken is de cpu 99% bezig en gaat hij heel erg traag.
Heb ik iets verkeerd ingesteld dat hij zo traag is of ik ik gewoon de verkeerde nas gekocht hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beschrijf traag... wat is er traag?

Als de cpu volledig wordt belast wordt je nas wat langzamer, daar is niets geks aan.
Je kan een en ander wel verbeteren door ipv sabnzbd over te stappen op nzbget. Die gebruikt minder resourses tijdens het downloaden en dan zal je nas wat sneller reageren.

En of je de verkeerde nas hebt aangeschaft.. tja goede vraag. De 212j is het langzaamste 2-disk model uit 201 2 en er zijn tig snellere modellen. Maar ik heb tijden gewerkt met een 110j (langzamer dan jouw 212j) en daarvan was het webmanagement inderdaad traag tijdens het downloaden en uitpakken. Maar dat is volstrekt geen probleem, hoevaak zit je rond te klikken in het webmanagement??
Tijdens het downloaden kon ik nog probleemloos films kijken die ook op de 110j stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tommilio schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:38:
De film draait prima via usb hardeschijf op de media speler dus zal liggen aan de synology ben ik bang :(
Dat is een conclusie die je niet meteen mag trekken
Het gaat mis als je dus streamt vanaf je syno naar je mediaspeler.
Dan zijn er alsnog vele manieren om het echt uit te sluiten.
Speel de film ook eens af op je pc, of rechtstreeks via dnla naar je tv.
Test het eens uit met een ander protocol (nfs is lichter voor je mediaspeler dan smb).

Sluit ook de conclusie van cypher21 niet uit. Een synology is snel genoeg om een film naar een ander apparaat te streamen. Je synology kan een veel grotere bandbreedte aan dan nodig is voor een 3D film.
Misschien gaat er iets heel anders mis, maar dat is voor jou om uit te zoeken.

[ Voor 20% gewijzigd door job op 21-03-2014 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
job schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 16:54:
Beschrijf traag... wat is er traag?

Als de cpu volledig wordt belast wordt je nas wat langzamer, daar is niets geks aan.
Je kan een en ander wel verbeteren door ipv sabnzbd over te stappen op nzbget. Die gebruikt minder resourses tijdens het downloaden en dan zal je nas wat sneller reageren.

En of je de verkeerde nas hebt aangeschaft.. tja goede vraag. De 212j is het langzaamste 2-disk model uit 201 2 en er zijn tig snellere modellen. Maar ik heb tijden gewerkt met een 110j (langzamer dan jouw 212j) en daarvan was het webmanagement inderdaad traag tijdens het downloaden en uitpakken. Maar dat is volstrekt geen probleem, hoevaak zit je rond te klikken in het webmanagement??
Tijdens het downloaden kon ik nog probleemloos films kijken die ook op de 110j stonden.
Het downloaden max 3/4 mb/s en het repareren en uitpakken mag ook even duren inderdaad.
verder doe ik er weinig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
job schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 17:05:
stap over op nzbget, en probeer het nog eens.
werkt deze ook samen met Couchpatato en sickbeard.. betreft hernoemen en downloaden etc??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

TheOmen schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 12:00:
Wat bedoel je met

[...]

De Media Indexing service zit al versies lang in DSM (net even gecheckt op DSM 4.0, mogelijk om High of Normal quality te doen).
Mediabib heb ik 4 nooit gezien / opgevallen.

Thumbs maken was er idd al. Alleen vreemd dat me nas nu weer rustig is betreft cpu

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:30
manii schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 17:17:
[...]

werkt deze ook samen met Couchpatato en sickbeard.. betreft hernoemen en downloaden etc??
Ja, ja, ja en ja. Werkt allemaal perfect en inderdaad een stukje sneller dan sabnzbd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:58
Zijn er hier tweakers die met het commando renice gewerkt hebben op hun Synology?
Zoja, had dit het gewenste effect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik heb sinds gisteren een Chromecast en met BubbleUpnP op Android kan ik van mijn DS109 video streamen naar de Chromecast. Echter heb ik geen geluid. Ik las dat de Chromecast native geen AC3 audio ondersteunt en dat ik de audio dus vaak zal moeten transcoden. BubbelUpnP server op de Synology geïnstalleerd, die zou dat moeten kunnen, maar werkt helaas niet. Ik vermoed dat de CPU niet krachtig genoeg is zelfs voor audio transcoding.

Bestaat er niet een video convertor voor op de Synology die niet-realtime zijn werk kan doen? Dan kan hij 's nachts lekker converteren naar mp3 audio en direct srt subs embedden en kan ik de volgende dag probleemloos streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimV_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09 14:18
Ik heb op dit moment een DS213 maar deze kan geen dts omzetten dus als ik met DS Video een mkv wil kijken op mijn chromecast krijg ik melding in DS Video DTS transcoding niet ondersteund nou heb ik me laten vertellen dat de DS214play wel media transcoding heeft klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

TimV_ schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 11:22:
Ik heb op dit moment een DS213 maar deze kan geen dts omzetten dus als ik met DS Video een mkv wil kijken op mijn chromecast krijg ik melding in DS Video DTS transcoding niet ondersteund nou heb ik me laten vertellen dat de DS214play wel media transcoding heeft klopt dit?
DTS werkt ook op de Play niet. Is geen hardware limitatie maar een gebrek aan licenties.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimV_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09 14:18
fsfikke schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 11:47:
[...]

DTS werkt ook op de Play niet. Is geen hardware limitatie maar een gebrek aan licenties.
Krijg met plex de melding

Unable te cast
This media server doesn't support transcoding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:37
Heeft iemand van jullie ook wel eens dit probleem gehad met Cloud station :

Als ik op mijn pc een map hernoem, dan ontstaat er een kopie op mijn synology (DS12+, DSM4.3).

Voorbeeld:

pc:
Ik hernoem de map
\muziek\Red Hot Chili Peppers\BSSM
naar
\muziek\Red Hot Chili Peppers\BSSM [FLAC]

dan krijg ik op mijn DS412+ twee mappen:
\muziek\Red Hot Chili Peppers\BSSM
\muziek\Red Hot Chili Peppers\BSSM [FLAC]

Deze zijn allebei gevuld met bestanden.
Ik zou graag willen dat de oude map verwijderd wordt, zodat de situatie op de DS412+ overeenkomt met mijn pc.

Is dit een instelling die ik verkeerd heb staan?

"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FabianNL schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 21:14:
Ja, ja, ja en ja. Werkt allemaal perfect en inderdaad een stukje sneller dan sabnzbd.
wat zijn eigenlijk de voordelen van sabnzbd? Ik heb dat al jaren draaien op mijn j modellen synology's en ik geef helemaal niks om snelheid (dat ding download voornamelijk midden in de nacht series en overig downloadwerk doe ik via een pc).

Sab zal toch wel voordelen ten opzichte van nzbget hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 22:18

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Sab was er volgens mij eerder en het was, vergeleken met de eerste versies van NZBget, ook gebruiksvriendelijker. Tegenwoordig is NZBget net zo makkelijk in te stellen (imho), terwijl het een stuk lichter is.

Zelf zou ik geen reden kunnen verzinnen om op een nieuwe installatie te kiezen voor sabnzbd in plaats van NZBget :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Hooguit dat je de webinterface fijner/mooier vind en/of iets nieuws de kans niet wilt geven :P
En de oude webinterface van NZBGet was ook echt verschrikkelijk. Functioneel, maar zag er gewoon niet uit. Is met de huidige versies gelukkig wel goed gekomen.

Met alle 2 krijg je (uiteindelijk) je download wel binnen, en als je alleen snachts download (series dan voornamelijk) dan maakt het niet uit of de download om 4.00 klaar is of om 8.00. Als je daarnaast ook losse dingen download, filmpje bijvoorbeeld, en die zou je graag die avond nog willen bekijken, dan heb ik toch liever NZBGet omdat die downloads nu eenmaal een stuk sneller binnenkomen.

Al heb ik al lang geen SAB meer gebruikt, dus ik weet niet of dat verbeterd is, maar met NZBGet haal ik bijna de volle 100 Mbit, en met SAB met een beetje geluk de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 14:42:
[...]

Sab zal toch wel voordelen ten opzichte van nzbget hebben?
Ik vind de interface en het gebruiksgemak een stuk beter. Sab is niet alleen gemaakt om op Synology's te installeren :P Op m'n Mac en Windows download ik er heerlijk snel mee (17+MB/s). Alleen voor de chips op de Synology is het schijnbaar niet echt efficient :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:05
Ik heb een tijdje sab gebruikt omdat ik na de update nzbget niet aan de praat kreeg. Viel mij wel op dat sab zelden meer dan 80% cpu gebruikte. nzbget download wel veel sneller (17mb/s) waar sab vaak bij 4-6mb bleef steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

fsfikke schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 15:53:
[...]

Ik vind de interface en het gebruiksgemak een stuk beter. Sab is niet alleen gemaakt om op Synology's te installeren :P Op m'n Mac en Windows download ik er heerlijk snel mee (17+MB/s). Alleen voor de chips op de Synology is het schijnbaar niet echt efficient :P
Dat zeg je verkeerd denk ik :P
Op normale computers is het waarschijnlijk ook niet efficiënt, maar gezien de vele krachtigere hardware is dat niet problematisch.
Mogelijk als je SAB en NZBGet op een computer zou vergelijken, dat SAB (En dan verdenk ik voornamelijk Python) meer CPU/Memory zal gebruiken. Alleen of dat op een computer nu 5 of 10% of 50% is, dat merk je eigenlijk niet als je verder geen zware taken hebt draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deavatar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 19:38
Ik krijg SabNZBD niet aan de gang, krijg continu melding: Cannot create directory /volume1/downloads/incomplete

Ik heb DSM 5 op een DS213+ geïnstalleerd (schone install, geen upgrade), een gedeelde map " downloads' aangemaakt (via eigenschappen: /volume1/downloads). Mijn beide users (admin en guest) hebben lees/schrijfrechten op deze map. Daarna SabNZBD geïnstalleerd via packagecenter, met default settings.

Ik heb al handmatig de " incomplete" map aangemaakt in "downloads", maar na een herstart blijven de errormeldingen gewoon komen.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

deavatar schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 20:45:
Ik krijg SabNZBD niet aan de gang, krijg continu melding: Cannot create directory /volume1/downloads/incomplete

Ik heb DSM 5 op een DS213+ geïnstalleerd (schone install, geen upgrade), een gedeelde map " downloads' aangemaakt (via eigenschappen: /volume1/downloads). Mijn beide users (admin en guest) hebben lees/schrijfrechten op deze map. Daarna SabNZBD geïnstalleerd via packagecenter, met default settings.

Ik heb al handmatig de " incomplete" map aangemaakt in "downloads", maar na een herstart blijven de errormeldingen gewoon komen.

Iemand tips?
Jup, staat de afgelopen weken al meerdere keren in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deavatar
fsfikke schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 20:46:
[...]

Jup, staat de afgelopen weken al meerdere keren in het topic.
Nzbget zelfde geneuzel als SABnzbD, ga maar weer terug naar DSM4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

deavatar schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 20:50:
[...]

Nzbget zelfde geneuzel als SABnzbD, ga maar weer terug naar DSM4.
Of je kijkt in het topic even naar de oplossing :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deavatar
Ik zal wel blind zijn, maar heb nog geen werkende oplossing kunnen vinden (telnet sessie, aparte user aanmaken, etc. deed het niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:56
Weet iemand hoe je een popcorn hour A-400 via NFS kunt laten communiceren met DSM 5.0? Ik krijg het niet voor elkaar.

Wat heb ik geprobeerd (waarschijnlijk alles behalve het goede):
-NFS staat aan op de Synology.
-Op synology ingesteld en geprobeerd:
--Hostnaam of IP: 192.168.1.* (gelezen op http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=65350 dat het 192.168.1.0/24 moet zijn en dat dus aangepast)
--Rechten: eerst Lezen geprobeerd en erna Lezen/schrijven
--Squash: Geen toewijzing
--Beveiliging: sys
--Asynchroon inschakelen: aan en uit geprobeerd
--Verbindingen van niet-gemachtigde poorten toestaan: aan en uit geprobeerd.

Het resultaat is vaak:
Ik kan de directory structuur zien, open ik een 3D BD iso dan hangt de popcorn hour.
Open ik een directory met veel files (videoclips) dan geeft hij aan dat de map leeg is en erna is er geen connectie meer mogelijk tenzij ik de popcorn hour herstart. Alsof de netwerkverbinding wordt verbroken.

Wie kan me het verlossende antwoord geven? In vorige DSM versies had ik de root squash dacht ik via ssh ingesteld, maar dit lijkt me niet meer nodig.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:05
deavatar schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 20:45:

Iemand tips?
Als je op eigenschap en dan machtigingen klikt heb je dan alle vinkjes aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Bij mij werkte een hoop niet lekker meer, zoals de mailserver en -station bijvoorbeeld. Vanochtend perl geüpdate en nu doet het het weer. Voor de mensen die ook last hebben met mail etc. dus even perl updaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Ik heb een vraagje

ik gebruik nzbget met sickbeard en couchpatato. Eigenlijk wil ik dat de mijn NAS alleen in de nacht aan staat te downloaden. Kan ik dit ook ergens instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:28
Je kunt in nzbget een tijdsplanning maken wanneer downloadtaken moeten worden afgehandeld, s' nachts dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r132546e
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:21
Mocht er iemand na de update van DSM 5.0 dezelfde problemen met USB printers ondervinden zoals ik, na contact gehad the hebben met Synology's Technical Support en wat gepiel lijkt mijn probleem voor nu opgelost: http://forum.synology.com...&t=74317&p=312492#p312492
Met name op mijn Brother HL-2240D kon ik na de update niet meer afdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:23

ericplan

5180 Wp PV

Loop hier tegen een probleem aan met m'n DS212+ als mediaserver en m'n Denon CEOL RCD N8 receiver.

Het probleem:
Als ik muziek afspeel via DLNA begint het afspelen gewoon, maar ergens halverwege de track gaat de speler naar het volgende nummer. Dat gaat dan even goed, tot hij weer verder gaat naar de volgende track.
Dat gaat zo als ik via de iPad met de audiostation app werk, maar ook als ik op de CEOL de Diskstation benader. Gebruik inmiddels DSM 5.0, maar had eerder ook hetzelfde probleem. Ook de CEOL heeft de meest recente firmware.

Workaround
Kies ik op de iPad voor de CEOL via airplay gaat het wel goed en kan ik een CD gewoon beluisteren.

Oorzaak
Ik heb geen idee waar ik moet zoeken. Beide apparaten hebben een lokaal IP-adres in dezelfde range en hangen bedraad aan het netwerk. Switch is een Netgear GS716T Gigabit ethernet. De DS212+ heeft geen andere taken, behalve fileserver en backup, maar het gebeurt altijd, ook als alle computers uit zijn.
Iemand suggesties voor een aanpak?

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roycerolls
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 20:03
Een korte vraag mbt de veiligheid van de synology nas.
Ik gebruik de nas voornamelijk op mijn locale netwerk thuis, al mijn media zit op dit netwerk. Ik gebruik regelmatig de dsm4.3 via mijn webrowser firesfox op windows8.1. Ik vergeet hier wel eens uit te loggen van de dsm. Voordeel is dat ik de volgende dag niet weer opnieuw de wachtwoorden hoef in te voeren. Ik vraag me af zit hier een nadeel aan, kan dit kwaad wanneer ik niet uitlog op een thuis netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik draai zelf XPenology en ik merk dat Filestation via HTTPS erg traag verloopt terwijl ik over HTTP gewoon de maximale snelheid van de gebruiker z'n verbinding kan halen. Is dat een bekend probleem met Synology of moet ik dit bij XPenology zoeken?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:50

DukeBox

loves wheat smoothies

Denk dat je het moet zoeken in je XPenology.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
Zojuist Sickbeard op mijn Synology ds213j geinstalleerd. Bij toevoegen van een show krijg ik de volgende error:
Unable to add show
Unable to create the folder /volume1/TV Shows/ ( naam serie), can't add the show

Ik heb alle gebruikers schrijf/lees rechten gegeven.
weet iemand waar dit aan ligt?

Ik merkte dat wanneer ik een bestaand show wilde toevoegen, ik bij het selecteren van de map niet in de TV shows map kon komen. Ik kon alleen dieper bij photo map gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
sipaan schreef op zondag 23 maart 2014 @ 23:41:
Zojuist Sickbeard op mijn Synology ds213j geinstalleerd. Bij toevoegen van een show krijg ik de volgende error:
Unable to add show
Unable to create the folder /volume1/TV Shows/ ( naam serie), can't add the show

Ik heb alle gebruikers schrijf/lees rechten gegeven.
weet iemand waar dit aan ligt?

Ik merkte dat wanneer ik een bestaand show wilde toevoegen, ik bij het selecteren van de map niet in de TV shows map kon komen. Ik kon alleen dieper bij photo map gaan.
aanloggen op je Syno via SSH (Putty) als root en chmod 777 "/volume1/TV Shows" uitvoeren zal dit vermoedelijk verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
sverzijl schreef op zondag 23 maart 2014 @ 23:56:
[...]

aanloggen op je Syno via SSH (Putty) als root en chmod 777 "/volume1/TV Shows" uitvoeren zal dit vermoedelijk verhelpen.
ik krijg dit: Operations not permitted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sipaan schreef op maandag 24 maart 2014 @ 00:12:
ik krijg dit: Operations not permitted
Je moet wel inloggen als root. Anders krijg je foutmeldingen.

Als het chmodden het niet oplost is bovenstaande oplossing de volgende stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
job schreef op maandag 24 maart 2014 @ 00:16:
[...]

Je moet wel inloggen als root. Anders krijg je foutmeldingen.

Als het chmodden het niet oplost is bovenstaande oplossing de volgende stap.
Eerst maar eens cursus putty volgen. Ik heb dat programma nooit eerder gebruikt/gezien. Hoe log ik in als root? En de bovenstaande oplossing heb ik eens snel doorgelezen, lijkt mij erg omslachtig en tricky. Moet iedereen dit doen om sickbeard paraat te krijgen?!

Edit: bij de bovenstaande oplossing haak ik al af bij stap 3. Dat is niet te begrijpen voor iemand die geen verstand van zaken heeft m.b.t. putty of commando's, zoals ik. Toch bedankt. Een andere oplossing voor een normale ziel?

[ Voor 18% gewijzigd door heval op 24-03-2014 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
sipaan schreef op maandag 24 maart 2014 @ 00:25:
[...]

Eerst maar eens cursus putty volgen. Ik heb dat programma nooit eerder gebruikt/gezien. Hoe log ik in als root? En de bovenstaande oplossing heb ik eens snel doorgelezen, lijkt mij erg omslachtig en tricky. Moet iedereen dit doen om sickbeard paraat te krijgen?!
Het was je zo te lezen al wel gelukt om in te loggen via Putty, maar omdat je inlogde als normale gebruiker mocht je de chmod niet uitvoeren. Als username geef je nu 'root' op en als password hetzelfde password als de admin user en je bent er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
sverzijl schreef op maandag 24 maart 2014 @ 00:29:
[...]

Het was je zo te lezen al wel gelukt om in te loggen via Putty, maar omdat je inlogde als normale gebruiker mocht je de chmod niet uitvoeren. Als username geef je nu 'root' op en als password hetzelfde password als de admin user en je bent er.
Bedankt. De commando uitgevoerd en nu kon ik wel in de map! de shows toegevoegd. Waar ligt de oorzaak en is het echt alleen met commando op te lossen? Moet ik ook voor andere mappen de commando uitvoeren? Zoals de download map of black hole?

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die Wordpress al werkende gekregen heeft in DSM 5.0?
Heb al zitten googlen en veel gebruikers hebben hetzelfde probleem.
=> http://www.synology-forum...ss-package/dsm-5-0-17772/

Ik kan dus Wordpress package installeren, maar als ik deze dan probeer te openen, opent er zich een nieuwe pagina met de bekende foutmelding: "Oeps! Google Chrome kan geen verbinding maken met .."

Zelfde foutmelding bij het openen van PHPmyAdmin

Edit: Als ik hoofdmenu open zie ik daar Web Station tussenstaan. Hierop klikken resulteert ook in een pagina die niet weergegeven kan worden. Als ik lijst opvraag met geinstalleerde packages staat daar geen web station tussen waardoor ik ook niet als test deze kan herinstalleren.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2014 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 14:43
Probeer Wordpress eens te installeren zonder package.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Mocht iemand in DSM 5.0 merken dat mappen die aan CloudStation zijn gehangen niet meer door users geopend kunnen worden, hoewel die er wel rechten op hebben, heb ik de oplossing. Dan moet je in SSH even chmod 777 [foldernaam] doen. Vreemd was dat hij de rechten toekende aan admin en users. Die zou je ook kunnen wijzigen naar root en root.

[ Voor 42% gewijzigd door JPtjeeNL op 24-03-2014 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:49
Iemand een commando voor het volgende ?
Ik wil bepaalde mappen in een bepaalde share verwijderen als ze bv 3 maanden oud zijn.
Dus eerst datum bepalen en aan de hand daarvan verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
nzbget.conf(61): Invalid value for option "NzbDir" (/volume1/downloads/nzb/): could not create directory /volume1/downloads:

Ik heb serieuze problemen met de permissions. Gisteren met veel gedoe sickbeard werkend gekregen. Ik ben vandaag begonnen met nzbget en begint met dat error. Hoe kan k nzbet als root uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
sipaan schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:28:
nzbget.conf(61): Invalid value for option "NzbDir" (/volume1/downloads/nzb/): could not create directory /volume1/downloads:

Ik heb serieuze problemen met de permissions. Gisteren met veel gedoe sickbeard werkend gekregen. Ik ben vandaag begonnen met nzbget en begint met dat error. Hoe kan k nzbet als root uitvoeren?
Ben toch benieuwd hoe je dat voor elkaar gekregen hebt. Normaliter is het packages installen en klaar, niks geen poes pas met rechten. Opstarten en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
schumi2004 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:30:
[...]

Ben toch benieuwd hoe je dat voor elkaar gekregen hebt. Normaliter is het packages installen en klaar, niks geen poes pas met rechten. Opstarten en gaan.
Dat vraag ik mij ook echt af. synocommunity lag eruit, dus ik heb de package handmatig geïnstalleerd. Ligt het daaraan? Ben nu al klaar mee, had juist synology gekocht om niet te rotzooien. Ben nu al zoveel tijd aan kwijt en nog niet eens op de helft.. :(

EDIT: De packages verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar nog steeds zelfde probleem.

Solved: Downloads met hoofdletter D schrijven.

[ Voor 10% gewijzigd door heval op 24-03-2014 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Dromer schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:25:
Iemand een commando voor het volgende ?
Ik wil bepaalde mappen in een bepaalde share verwijderen als ze bv 3 maanden oud zijn.
Dus eerst datum bepalen en aan de hand daarvan verwijderen?
Om vanaf de Syno zelf te draaien neem ik aan ?

List alle directories onder /volume1<folder> die langer dan 3 maanden geleden (+/- 92 dagen) zijn gewijzigd. Kan je even zien wat er verwijderd zou gaan worden :
code:
1
find /volume1/<folder> -type d -mtime +92 -exec ls -ld {} \;

Verwijder alle directories ouder dan 3 maanden :
code:
1
find /volume1/<folder> -type d -mtime +92 -exec rm -rf {} \;

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi2004 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:30:
[...]

Ik heb het idee dat er sinds dsm5 wel een en ander veranderd is. Ik heb een van mijn diskstations volledig opnieuw geïnstalleerd en liep tegen allerlei problemen betreffende rechten aan waar ik vroeger nooit last van heb gehad.

Ik heb maar voor de oplossing gekozen om een sb, cp & nzbget onder dezelfde user te draaien, en deze user toe te voegen aan dsm. in dsm juiste vinkjes plaatsen en klaar.
sipaan schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:35:
Solved: Downloads met hoofdletter D schrijven.
Daarmee moet je ook opletten inderdaad :)
Linux ziet hoofdletters inderdaad anders dan kleine letters.

Genoeg mensen die hun downloads niet konden vinden omdat ze zowel een map downloads als Downloads hadden. Windows bijvoorbeeld laat maar 1 van beide mappen zien, en als je downloads in de andere map staan kan je er niet bij.

[ Voor 34% gewijzigd door job op 24-03-2014 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcool
  • Laatst online: 18:25
mmm, sinds gister kan ik geen verbinding meer maken met mijn NAS via quickconnect. Hebben meer mensen hier last van? Ik heb het op verschillende plekken geprobeerd. En ik weet zeker dat het altijd gewerkt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
quickconnect werkt hier prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 23:59
Raar... ik zit blijkbaar met hetzelfde probleem.

Cannot connect to your DiskStation.

Please check the following settings.
-You have entered the correct address.
-Your DiskStation is powered on and connected to the Internet.

Normaal werkte het hier ook altijd... Ik heb het hier gisteren nog gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcool
  • Laatst online: 18:25
stefve1 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 09:08:
Raar... ik zit blijkbaar met hetzelfde probleem.

Cannot connect to your DiskStation.

Please check the following settings.
-You have entered the correct address.
-Your DiskStation is powered on and connected to the Internet.

Normaal werkte het hier ook altijd... Ik heb het hier gisteren nog gebruikt.
Ja die melding had ik ook.

Ik heb net via VPN verbinding gemaakt naar mijn NAS en toen nog gekeken of quickconnect aan stond.(en dat was zo). Daarna de VPN verbinding verbroken en toen daarna kon ik wel gewoon verbinding krijgen via quikconnect 8)7
Misschien dat je geen verbinding kan krijgen via quickconnect als de NAS in slaapstand is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:33

mvds

Totally awesome!

tomcool schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 08:46:
mmm, sinds gister kan ik geen verbinding meer maken met mijn NAS via quickconnect. Hebben meer mensen hier last van? Ik heb het op verschillende plekken geprobeerd. En ik weet zeker dat het altijd gewerkt heeft.
Ik heb precies hetzelfde. Heeft altijd goed gewerkt, en mijn NAS krijgt de kans niet om in slaapstand te gaan, dus dat kan het ook niet zijn. Gisteren op de NAS ingelogd via LAN en toen zag ik zat ie bij de QC instellingen bleef staan op "bezig met registreren" terwijl ie daarvoor altijd heeft gewerkt. Maar nu was ie dus ineens zijn QC registratie kwijt.

Vervolgens opnieuw ingesteld, en toen deed ie het weer, maar vanmorgen was het weer dezelfde melding die ik zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 23:59
tomcool schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 09:11:
[...]

Ja die melding had ik ook.

Ik heb net via VPN verbinding gemaakt naar mijn NAS en toen nog gekeken of quickconnect aan stond.(en dat was zo). Daarna de VPN verbinding verbroken en toen daarna kon ik wel gewoon verbinding krijgen via quikconnect 8)7
Misschien dat je geen verbinding kan krijgen via quickconnect als de NAS in slaapstand is? :?
Blijkbaar kan ik er via de DDNS url wel bij. Het is dus enkel de quickconnect die het niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een site, of boek, handleiding waar je wat meer van de taal kan leren?
Ik wil me er meer in verdiepen, maar weet niet waar te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:35
Is het nog verstandig om een 412+ te kopen ivm oud model?

Er is helaas geen opvolger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 17:49:
Is er een site, of boek, handleiding waar je wat meer van de taal kan leren?
Ik wil me er meer in verdiepen, maar weet niet waar te beginnen.
Welke taal?
Samplex schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 18:04:
Is het nog verstandig om een 412+ te kopen ivm oud model?
Er is helaas geen opvolger..
Het model is 2 jaar oud en nog steeds behoorlijk goed. De vraag wanneer een mogelijke 414+ komt, kan niemand nog beantwoorden.

In oktober riepen ze nog:
Thank you for your interest in our products.

There are currently no plans to replace the DS412 +. This model is very powerful and it is still available.
I hope to meet your expectation and I stay available for any other question.
Regards

Jérôme Levy
Maar dat zegt natuurlijk helemaal niks :P

Als je er nu eentje wilt, dan zou ik voor de 412+ gaan; heb je hele specifieke eisen en wensen, dan kan je valideren of de 412+ niet voldoende is (en dan dus wachten en hopen op een 414+).

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 15:33
Op cebit (2 weken terug) hebben ze de nieuwe 414play voorgesteld. Ik ben aant wachten op de 1514+. Als ze normaal hun cyclus volgen zou die er in mei moeten komen. Afwachten dus.

 Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB ---  iPhone 12 Blue --- Med600X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil linux zien te leren, om mijn nas een beetje beter aan te kunnen,
zoals kommando;s etc
is er een site, pdf of wat dan ook, waar een beginner nog wat van snapt, en steeds verder zich erin kan verdiepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 15:33
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 18:48:
zoals kommando;s etc
is er een site, pdf of wat dan ook, waar een beginner nog wat van snapt, en steeds verder zich erin kan verdiepen
http://nl.m.wikibooks.org...oor_beginners/De_terminal

 Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB ---  iPhone 12 Blue --- Med600X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Je kan beginnen met zo'n lijstje:
http://www.debianhelp.co.uk/commands.htm

Maar het is misschien makkelijker aan de hand van een projectje, dan kan je gaan Googlen aan de hand daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, bedankt alvast, ik ga me erin verdiepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 18:48:
zoals kommando;s etc
http://forum.synology.com...ynology_Box_using_the_CLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi excuus voor de newbie question maar sinds gisteren zie ik mijn ds112j wel in mijn macbook bij gedeeld, maar sinds vanochtend kan ik er niet meer mee connecten. Ik zie geen shares meer? ik begrijp het niet zo goed en weet even geen raad. ik kan zonder problemen inloggen op het webinterface , dus de shares zouden simpelweg bereikbaar moeten zijn. nu ben ik ook nog eens een nieuwe macbook user dus user error ligt voor de hand. Ik hoop dat jullie mij alsnog willen helpen.

Linksboven staat ingelogd als brian jesse , rechts verbreek.. als ik op verbreek druk krijg ik geen responds.

Ik heb net ook de nas een hard reboot gegeven.. no luck.
Ook heb ik al het een en ander proberen te doorzoeken, maar geen luck.
Alle rechten zijn voor mij, ik zou overal in moeten kunnen
Ik heb een WD GREEN gekocht van 3TB en die is volgens de documentatie compatible.

Excuus als ik me niet volledig aan de forum regels houd, er zijn zo veel posts dat ik door het bomen het bos niet meer zie.

onwijs veel bedankt voor jullie hulp.

gr, Brian
Pagina: 1 ... 74 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]