Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31
DukeBox schreef op maandag 17 maart 2014 @ 08:57:
[...]

Dan zet je de subdir er toch voor in je target dir ? dus zoals je zelf al schrijft: rsync:\\target\Laptop_Pietje\
De deltacopy wrapper pakt dat goed op.
Dat heb ik geprobeerd, maar dan kreeg ik steeds allemaal errors bij het uitvoeren van de job.

De target directory kan je ook alleen maar kiezen uit een dropdown menuutje. En de mappen die hij daar laat zien staan allemaal in de root van m'n Synology. Zelf een map aanmaken in "NetBackup" en die vervolgens kiezen lukte mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:38

Nakebod

Nope.

Snap ik Cloud Sync nu niet, of kan Cloud Sync nu niet iets simpels wat ik wil...
Ik heb een lokale map /volume1/Data/Facturen/. Deze map wil ik ook naar Dropbox syncen.
Dus koppel ik Dropbox, maar daar kan ik niet kiezen wat ik wil, en gaat hij dus mijn hele huidige Dropbox folder syncen naar mijn facturen map. Don't want! :+

Heb ik nu zo een speciale usage-case of wat...

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09 08:22
Ik heb per ongeluk wat belangrijke data verwijderd via Filestation uit een shared folder.
Recycle bin stond niet aan. Het gaat om een SHR RAID met 4 schijven. Soort van RAID5 dus.

Wat zijn de mogelijkheden om te recoveren/undeleten? Heeft het zin om de schijven 1 voor 1 aan te sluiten aan een PC en ze te scannen/uit te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:30
Mark- schreef op maandag 17 maart 2014 @ 13:54:
Ik heb per ongeluk wat belangrijke data verwijderd via Filestation uit een shared folder.
Recycle bin stond niet aan. Het gaat om een SHR RAID met 4 schijven. Soort van RAID5 dus.

Wat zijn de mogelijkheden om te recoveren/undeleten? Heeft het zin om de schijven 1 voor 1 aan te sluiten aan een PC en ze te scannen/uit te lezen?
Je zou hier eens kunnen kijken : http://forum.synology.com...c.php?f=7&t=33128&start=0

Je hebt in ieder geval iets als extundelete nodig (http://extundelete.sourceforge.net/)

PS: 1 voor 1 aansluiten heeft in ieder geval geen zin omdat je RAID5 gebruikt. Je hebt dus alle disks (ok 3 in dit geval) nodig om je RAID set ueberhaupt te kunnen mounten onder Ubuntu om vervolgens de 64-bit versie van extundelete te kunnen compileren/draaien.
Veel succes, hier ga je wel even mee bezig zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door sverzijl op 17-03-2014 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt er waarschijnlijk niks aan maar:

1) geen backup? het is zo te lezen zo belangrijk dat dat een kopie dus geen luxe is.
2) cloud station? houdt versies bij dus je kunt terug. Ik neem aan dat dit ook gewoon werkt als je geen clients aansluit. Kortom je werkt vanuit je home directory (cloudstation folder).

ik hoop voor je dat je je data terug krijgt.

[ Voor 14% gewijzigd door Quakie op 17-03-2014 14:45 ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-
  • Laatst online: 05-09 08:22
Ja was ik al bang voor dat ik alle schijven tegelijk nodig had. Ik zie dat er inderdaad mogelijkheden zijn dmv USB live boot en extundelete. Maar heeft dat nog zin als de data al 1 a 2 weken geleden verwijderd is? En ondertussen is de NAS vrij intensief gebruikt.... Lijkt me dat alles al overschreven is of niet?

Geen backups nee. We gebruiken deze shared folder als een (FTP) dump voor tijdelijke opslag. Een collega heeft hier een backup van zijn persoonlijke laptop naar toe gemaakt. En ik heb deze data verwijderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:50

DukeBox

loves wheat smoothies

Nakebod schreef op maandag 17 maart 2014 @ 09:32:
en gaat hij dus mijn hele huidige Dropbox folder syncen naar mijn facturen map. Don't want! :+
Dat is eigenlijk wat een 'sync' inhoud.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Ja en nee :)
In de dropbox client @ PC kan je ook selective sync doen, en dat is wat ik feitelijk dus zou willen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 15:52
Na mijn upgrade naar DSM 5.0 werkt het gebruik van een socks proxy (via een putty ssh tunnel) niet meer. Ik kan nog wel een ssh connectie maken via putty. Dat werkt nog prima, echter wanneer ik via firefox een verbinding over de socks proxy probeer op te zetten krijg ik de volgende melding in de browser.
De verbinding werd geherinitialiseerd

De verbinding met de server werd geherinitialiseerd tijdens het laden van de pagina.

Misschien is de website tijdelijk niet beschikbaar of overbelast. Probeer het over enkele ogenblikken opnieuw.
Controleer uw netwerkverbinding als u geen enkele pagina kunt laden.
Verzeker u ervan dat Firefox toegang heeft tot het web als uw computer of netwerk is beveiligd door een firewall of proxyserver.
Heeft er iemand een idee wat er gewijzigd is in DSM 5.0, waardoor dit niet meer werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Mark- schreef op maandag 17 maart 2014 @ 14:55:
Ja was ik al bang voor dat ik alle schijven tegelijk nodig had. Ik zie dat er inderdaad mogelijkheden zijn dmv USB live boot en extundelete. Maar heeft dat nog zin als de data al 1 a 2 weken geleden verwijderd is? En ondertussen is de NAS vrij intensief gebruikt.... Lijkt me dat alles al overschreven is of niet?
Dan heb je grote kans dat deze storage al weer hergebruikt is ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:58

timovd

Voorsprong door techniek

DukeBox schreef op maandag 17 maart 2014 @ 14:56:
[...]

Dat is eigenlijk wat een 'sync' inhoudt.
Ook voor Google Drive, maar ik ben er nog niet uit hoe je bijvoorbeeld kunt syncen met een specifieke map in Drive (en wellicht ook met DropBox)

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:27

ChillPascal

In the end...

Ik vroeg mij hoe ik het snelst bestanden overzetten van mijn computer naar mijn Synology NAS (Lokaal). Daarnaast vraag ik mij af waarom het downloaden op school (10MB/s) vanaf mijn Synology sneller gaat dan het hierboven aangegeven lokale overzetten van bestanden (7MB/s)? Lokaal doe ik het via de gemapte stations door Synology's Assistant.

Overige info:
Synology DS413j
100Mbit up en down (glasvezel)
1GB netwerk aansluiting op de Synolgy.
Aangesloten op switch.
Via lichtnetadapters van 300mbit/s naar de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
je geeft het antwoord eigenlijk zelf al :)

Ligt aan je interne netwerk.
Beetje slechte stroombekabeling en je haalt nog geen 100mbit met die adapters

[ Voor 35% gewijzigd door cypher21 op 17-03-2014 20:00 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

ChillPascal schreef op maandag 17 maart 2014 @ 18:03:
300 milibit is dan ook wel bijzonder weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Name
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 06:58

Nick Name

SinFest!

pacificocean schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:57:
Na mijn upgrade naar DSM 5.0 werkt het gebruik van een socks proxy (via een putty ssh tunnel) niet meer. Ik kan nog wel een ssh connectie maken via putty. Dat werkt nog prima, echter wanneer ik via firefox een verbinding over de socks proxy probeer op te zetten krijg ik de volgende melding in de browser.

[...]

Heeft er iemand een idee wat er gewijzigd is in DSM 5.0, waardoor dit niet meer werkt?
Net even getest en bij mij werkt het nog wel. Zo te zien is de sshd_config wel aangepast bij de upgrade naar DSM 5.0, maar geen idee of er inhoudelijk echt iets is veranderd.

Je socks instellingen staan nog wel steeds goed in Firefox en je hebt geen aanpassingen uitgevoerd in je firewall? Zie je nog meldingen in de logs van de Synology rondom het moment dat je de socks proxy probeert te gebruiken?

Het goede nieuws is dat het dus wel kan werken in DSM 5.0 (DS111)

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vroeg mij hoe ik het snelst bestanden overzetten van mijn computer naar mijn Synology NAS (Lokaal). Daarnaast vraag ik mij af waarom het downloaden op school (10MB/s) vanaf mijn Synology sneller gaat dan het hierboven aangegeven lokale overzetten van bestanden (7MB/s)? Lokaal doe ik het via de gemapte stations door Synology's Assistant.

Overige info:
Synology DS413j
Aangesloten op switch.
_/-\o_ het zat er aan te komen, maar dit gaan we gauw vaker zien. Waar externe netwerk snelheid sneller is dan intern.. Het blijft gek om te lezen.

Zou zelf wel gaan kijken of je het kan aanpassen.. Ik weet natuurlijk niet hoe alles loopt maar je zou kunnen kijken naar WIFI AC (ik haal bijv 55 a 60MB draadloos). Of betere lichtnetadapters.. er zit nogal verschil tussen de versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:08
Overige info:
Synology DS413j
Aangesloten op switch.
Los van je 'typefout', is 300 Mb/s de bitrate, niet de snelheid van je data-pakketjes. Afhankelijk van je adapters, stroomnetwerk en andere overhead hou je daar een stuk minder van over. Bekabeld aansluiten, dan heb je pas een 1GB netwerk en zul je zien dat intern sneller of op z'n minst dezelfde snelheid heeft als extern ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=232&t=80055
Ben niet de enige met het probleem, DMS5.0 hoge CPU.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3xlYkdncbpHoXUIXs3WijE6L/medium.png

Even ticket ingedient via support knop, eens kijken hoe goed dat werkt. Hebben mensen hier op GoT ook last van?

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Nakebod schreef op maandag 17 maart 2014 @ 09:32:
Snap ik Cloud Sync nu niet, of kan Cloud Sync nu niet iets simpels wat ik wil...
Ik heb een lokale map /volume1/Data/Facturen/. Deze map wil ik ook naar Dropbox syncen.
Dus koppel ik Dropbox, maar daar kan ik niet kiezen wat ik wil, en gaat hij dus mijn hele huidige Dropbox folder syncen naar mijn facturen map. Don't want! :+

Heb ik nu zo een speciale usage-case of wat...
Nee die wens heb ik ook :).

Camera uploads naar photo map (om zo handig direct op smarttv/telefoon te bekijken)
Alle andere dropbox mapjes naar mijn home map.

Jammer dat het niet in te stellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
RobbyTown schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:51:
[afbeelding]

Even ticket ingedient via support knop, eens kijken hoe goed dat werkt. Hebben mensen hier op GoT ook last van?
Heb je onlangs foto's toegevoegd aan je photo share?
Lijkt erop dat de mediaindexer aan de gang is met thumbnails maken voor photostation.
Lijkt mij iig geen issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Aan het proces te zien wel, maar dat moeten dan wel vrij veel foto's/video's in 1x zijn gezien hij al 6 dagen "halfvol" :+ bezig is. Dual-core CPU welke 1 core 100% belast neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Enige foto's video's die erbij zijn gekomen zijn van dropbox (sync cloud). Toen die erbij kwam rechts boven zie je thumbnails maken. Deze was na ~ 2 uur klaar, dan is de CPU ook 100% toen hij daarmee bezig was dit is al lang niet meer.

Begin van aanschaf 20000 fotos erop gezet, was in een halve dag klaar (thumb status), CPU zakte meteen naar beneden toen die klaar was. Nu met enkele honderden foto's van dropbox was thumbs status maken na 2 uur klaar maar blijft CPU hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
RobbyTown schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:11:
Enige foto's video's die erbij zijn gekomen zijn van dropbox (sync cloud). Toen die erbij kwam rechts boven zie je thumbnails maken. Deze was na ~ 2 uur klaar, dan is de CPU ook 100% toen hij daarmee bezig was dit is al lang niet meer.

Begin van aanschaf 20000 fotos erop gezet, was in een halve dag klaar (thumb status), CPU zakte meteen naar beneden toen die klaar was. Nu met enkele honderden foto's van dropbox was thumbs status maken na 2 uur klaar maar blijft CPU hoog.
Al eens gereboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobbyTown schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:53:
[...]

Nee die wens heb ik ook :).

Camera uploads naar photo map (om zo handig direct op smarttv/telefoon te bekijken)
Alle andere dropbox mapjes naar mijn home map.

Jammer dat het niet in te stellen is.
DS Photo doet dit.. enige nadeel is dat je app open moet hebben staan (IOS). Dropbox kan dit automatisch maar merkte dat het niet 100% accuraat werkt. Gaat op basis van lokatie dus kost toch energie.. Dan maar app af en toe openen..

Verder heb ik 3 sync mappen in mijn home folder.. cloudstation, google drive, en dropbox. Alle drie syncen daar naar toe.. het is op dit moment nog niet mogelijk om folder te excluden.. Komt vast wel...

Ik vind het veel erger dat hibernation niet meer werkt. .Synobox is 3rd party app waarmee hibernation wel werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Ja al diverse keren.
Met sync app uit / aan. Het maakt allemaal niet uit.
Quakie schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:16:
[...]

DS Photo doet dit.. enige nadeel is dat je app open moet hebben staan (IOS). Dropbox kan dit automatisch maar merkte dat het niet 100% accuraat werkt. Gaat op basis van lokatie dus kost toch energie.. Dan maar app af en toe openen..

Verder heb ik 3 sync mappen in mijn home folder.. cloudstation, google drive, en dropbox. Alle drie syncen daar naar toe.. het is op dit moment nog niet mogelijk om folder te excluden.. Komt vast wel...

Ik vind het veel erger dat hibernation niet meer werkt. .Synobox is 3rd party app waarmee hibernation wel werkt..
Mag hopen dat het komt. Maar niet krijg je nog niet alles waar je wilt.
Wat ik wil en andere is dit
Dropb: 'Camera Uploads' >>> DS photo
Dropb: 'Facturen' >>> DS home\user\facturen
Dropb: 'Zooi' >>> DS home\user\zooi
Dropb: 'software' >>> DS software

[ Voor 68% gewijzigd door RobbyTown op 18-03-2014 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:19
Deze week ga ik bij een kennis een DS414 plaatsen. Nu zitten we een beetje te kijken naar de RAID config wat hij het beste wil gebruiken.
Hij is zzp'er en wil een schijf voor video gebruiken, maar ook een schijf voor zijn zakelijke data.
Hij kwam zelf met het idee aan om er 4 individuele schijven van te maken en dan 1 schijf gebruiken voor de backup van de andere 3 schijven. Dan hoeft hij geen losse usbdisk achter zijn DS414 te hangen voor een backup. Ze zijn dan individueel en de data die echt belangrijk is wordt dan gebackupped naar 1 van die 4 schijven

Maar is dat handig? En wat is anders aan te bevelen?

[ Voor 10% gewijzigd door Binnetie op 18-03-2014 14:21 . Reden: typo+uitgebreid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Binnetie schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:15:
Deze week ga ik bij een kennis een DS414 plaatsen. Nu zitten we een beetje te kijken naar de RAID config wat hij het beste wil gebruiken.
Hij is zzp'er en wil een schfij voor video gebruiken, maar ook een schijf voor zakelijke data.
Hij kwam zelf met het idee aan om er 4 individuele schijven van te maken en dan 1 schijf gebruiken voor de backup van de andere 3 schijven. Dan hoeft hij geen losse usbdisk achter zijn DS414 te hangen voor een backup,

4 schijven als losse schijven gebruiken en RAID gebruiken word wat lastig in een 4bay nas.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt me sterkt dat je geen 3 volumes kan maken:.. 1 raid1 voor zakelijk, 1 schrijf voor video en 1 voor backup..

Het is handig dat is waar alleen het is niet 100% waterdicht.

1) stel er is brand, diefstal etc dan is het apparaat weg, inclusief backup
2) stel er is kortsluiting.. grote kans dat beiden beschadigd zijn..

Misschien ietsjes duurder maar neem dan een DS214+ en een DS214SE als backup.. liefst op een externe lokatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Binnetie schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:15:
Hij is zzp'er en wil een schijf voor video gebruiken, maar ook een schijf voor zijn zakelijke data.
Hij kwam zelf met het idee aan om er 4 individuele schijven van te maken en dan 1 schijf gebruiken voor de backup van de andere 3 schijven. Dan hoeft hij geen losse usbdisk achter zijn DS414 te hangen voor een backup. Ze zijn dan individueel en de data die echt belangrijk is wordt dan gebackupped naar 1 van die 4 schijven

Een backup maken van belangrijke data naar een 2e schijf in hetzelfde storage systeem vind ik persoonlijk van (te) weinig toegevoegde waarde. Persoonlijk zou ik de echt belangrijke data extern en encrypted backuppen (bijv. 2 externe drives waarvan je er 1 om om de x-tijd op een veilige plaats buitenshuis opbergt en de andere sluit je dan weer aan aan je NAS, of wat ik zelf doe: backup naar online backup provider zoals Crashplan)
De 4 drives kunnen dan gewoon in 1 SHR RAID(5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:19
Daar zit allemaal wat in. Ik gaf hem ook aan dat een goede backup ook buitenshuis bewaard moet wordt.
Zelf heb ik een DS211 met een backup naar mijn ouders waar mijn oude DS107+ staat. Ook ben ik bezig met het experimenteren met Symform voor een backup buitenshuis.

Zelf geeft hij aan te laks te zijn om schijven te verwisselen en daarom ook vergeet te backuppen. Dat moet automatisch. Crashplan lijkt me ook een interessante voor hem om in te zetten.

[ Voor 29% gewijzigd door Binnetie op 18-03-2014 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Overige info:
Synology DS413j
Aangesloten op switch.
Die lichtnetadapters zijn erg brak en instabiel. Ik kreeg ze bij mijn provider, maar heb ze er gelijk uitgegooid. Er is geen fatsoenlijke snelheid mee te halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 15:33
Hoe test je eigenlijk hoeveel snelheid je nog doorkrijgt via zo'n adapters. Maar heb er een naar men slaapkamer en gisteren blu ray willen streamen van 27gb naar men wd tv HD en begon na een uur te stotteren.

Gebruik die van devolo 500mbps

 Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB ---  iPhone 12 Blue --- Med600X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Laatst online: 16-09 17:11
Ik heb gisteren even lopen testen met Chromecast icm DS Video, maar echt 95% van mijn video's spelen niet af. Dit alles op een DS214play. In DS Video staat Enable hardware acceleration aan, in de mediaserver heb ik enable video transcoding aan/uit gezet maar dat mocht niet baten.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VGx9WdL.png

Beetje jammer :'( Hoopte stiekem dat ik de Raspberry de deur uit kon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op welk device? IOS of Android?

Ik kom er niet op, maar ergens gelezen dat combi DS Video, en Chromecast nog niet 100% accuraat werkt.. Was geloof ik onder IOS... Dit zou in een update opgelost worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Alexji schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:42:
Ik heb gisteren even lopen testen met Chromecast icm DS Video, maar echt 95% van mijn video's spelen niet af. Dit alles op een DS214play. In DS Video staat Enable hardware acceleration aan, in de mediaserver heb ik enable video transcoding aan/uit gezet maar dat mocht niet baten.

Beetje jammer :'( Hoopte stiekem dat ik de Raspberry de deur uit kon doen.
Sowieso werkt alles met DTS audiotrack toch al niet? Dan is het al bij voorbaat vrij kansloos (tenzij voor homevideo's)
Heb het zelf overigens nog helemaal niet kunnen gebruiken daar ik vanuit de iOS DS Video app geen optie heb om te streamen naar Chromecast (bij DS Audio wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan alles streamen via DS Video.. hij geeft bij mij alle apparaten aan.. (Samsung TV, WD Live, en een apple TV). Ik kan lokaal niks meer afspelen.. hiervoor nooit problemen mee gehad. Sinds beta 5.0 is dit het geval.. best irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-09 10:35
BiLLie- schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:00:
[...]

Na meerdere keren contact met Synology support blijkt toch dat 2 van mijn schijven een hardware defect hebben (smart fout op attribuut #184). De reden waarom dit in de GUI niet wordt getoond kon men mij niet helemaal duidelijk maken, dat wordt nu door het ontwikkelteam opgepakt.

Nu dus maar een RMA aanmaken voor beide schijven en een taktiek bedenken hoe ik die RMA het beste kan afhandelen. Schijf voor schijf lijkt mij het handigst, dan is de kans dat mijn data bewaard blijft het grootst... :X
Vervolg van het verhaal:
2 nieuwe schijven aangeschaft, RMA voor 'oude'/defecte schijven aangemaakt en dit wordt door de webshop keurig afgehandeld.
Gister de eerste schijf vervangen, volume hersteld en weer een uitgebreide SMART test. Daar zitten nu in ieder geval geen fouten meer in. De tweede schijf is net vervangen en de herstelactie op het volume loopt nu. Het volume is dit hele issue dus netjes doorgekomen, dat doet Synology dan wel weer goed. _/-\o_

Wel vraag ik me af waarom er een hardware fout is (wat er schijnbaar al langer is) terwijl dat in de GUI helemaal nergens werd getoond. Zijn er meer mensen met gelijke ervaringen; dus alle signalen in de GUI staan op groen terwijl er onder water wel een hardware fout aanwezig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Ik heb onderhand een leuke filmcollectie (+-300) op mijn Synology staan.
Nu gebruik ik de webhost functie van de server nauwelijks, maar ik ben van plan om mezelf hierin te gaan verdiepen en vervolgens met een beetje prutsen er site op te bouwen.

Mijn vraag is eigenlijk of het mogelijk is om een VideoStation-achtige interface te krijgen op een webpagina, zodat deze voor iedereen met de goede url te bekijken is.
Mocht een VideoStation-achtige interface niet mogelijk zijn of dan een simpele tabel (Excel-lijst) mogelijk is op een webpagina met de Titel, Jaar, Genre, ect.

De bedoeling is dan wel dat in beide gevallen automatisch nieuwe films worden toegevoegd aan de lijst, zoals dat nu al gebeurd bij de VideoStation app. Dus dat het script automatisch zoekt in een of meerdere mappen naar *.mp4 of *.mkv bestanden en de goede film koppeld aan een naam als: 'The.Hobbit.An.Unexpected.Journey.2012.1080p.BRrip.x264'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 18-09 11:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Waarom gebruik je niet gewoon videostation zelf? Je kan gebruikers aanmaken en die rechten geven om videostation te gebruiken (en de rest niet), en zelf http://mijnsite.nl/video of iets anders instellen als redirect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Klopt, ook mijn eerste idee, hoewel ik niet op de hoogte was van de mogelijkheid om te redirecten.
Dan zit ik alleen met de volgende twee punten:
1. Ik moet dan veel gebruikers aanmaken (collega's, vrienden, familie).
2. Dan kunnen ze ook streamen en dat is eigenlijk net niet de bedoeling

Eigenlijk is het de bedoeling om simpelweg een complete/overzichtelijke lijst te hebben van mijn gehele film collectie met eventueel een mooie interface door een klik op de knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb net de opties van Video Station, gebruikers en webservices doorgespit, maar daar zie ik alleen de optie om video station wel of niet te gebruiken, niet om streamen uit te schakelen (zoals je al zei).

Welke DiskStation heb je? Als je Plex kan installeren, kan je dat misschien gebruiken? Ik weet alleen niet of je daar streamen uit kan zetten. Verder zie ik nog Serviio staan, maar dat is in principe ook bedoeld om te streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 23:29

Mystikal

It never hurts to help!

Mystikal schreef op maandag 03 maart 2014 @ 08:35:
Weet iemand of het mogelijk is om de harde schijven van een DS410j (laatste DSM update gedraaid) probleemloos over te zetten in een 412+? Ik zit er over te denken om een nieuwe NAS aan te schaffen en dit zou het allemaal wat makkelijker maken.
DukeBox schreef op maandag 03 maart 2014 @ 08:53:
^ Data wel, maar DSM (+apps) zal je opnieuw moeten installeren.
Okay ik ga deze week dan toch maar de 412+ halen. Maar even voor de zekerheid, zodat ik (voor de verandering) eens een keer niet voor verrassingen kom te staan. Is het zo simpel dat ik gewoon mijn huidige 3 schijven erin kan zetten. Of moet ik met een lege schijf beginnen voor DSM? Ik gebruik geen raid op mijn schijven.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Weten jullie waarom je geen versleutelde mappen kunt back-uppen met TimeBackup?! Nu moet ik dus kiezen tussen versioning (TimeBackup) of versleutelde mappen (normal backup).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:40
Is er al iemand die CMS (Central Management System) aan de gang heeft gekregen? Dat zou een nieuwe feature (of package?) van DSM 5 moeten zijn, waarmee je al je Synology's centraal zou kunnen beheren: http://www.synology.com/en-us/dsm/index/management. Ik kan er echter verder vrijwel niets over vinden. Er is wel info te vinden overe CMS voor Synology Surveillance Station. Dit lijkt me iets anders. Erg verwarrend trouwens dat dit dan dezelfde naam heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
EricEric752 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 22:03:
Is er al iemand die CMS (Central Management System) aan de gang heeft gekregen? Dat zou een nieuwe feature (of package?) van DSM 5 moeten zijn, waarmee je al je Synology's centraal zou kunnen beheren: http://www.synology.com/en-us/dsm/index/management. Ik kan er echter verder vrijwel niets over vinden. Er is wel info te vinden overe CMS voor Synology Surveillance Station. Dit lijkt me iets anders. Erg verwarrend trouwens dat dit dan dezelfde naam heeft.
Ja. Kwestie van de CSM package installeren, opstarten en onder 'Server' al je NASen toevoegen. Vervolgens kan je al je NASen bedienen (status bekijken/packages updaten/shares bewerken) vanuit deze CSM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Ik probeer m'n Synology in hibernation te laten gaan, maar Couchpotato lijkt niet mee te willen werken door iedere minuut een IO te doen op een DB file.
Iemand die dit heeft weten op te lossen, anders dan CP te verwijderen ? (ik heb er vooralsnog maar 1 bericht op het syno forum over gevonden van iemand die hier ook last van heeft, maar geen oplossing)

code:
1
2
Mar 18 23:27:11 NASSIE2 kernel: [57426.422525] [/usr/local/couchpotatoserver/var/couchpotato.db-wal] opened by pid 1715 [u:(/usr/local/couchpotatoserver/en), comm:(python)]
Mar 18 23:28:11 NASSIE2 kernel: [57485.738794] [/usr/local/couchpotatoserver/var/couchpotato.db-wal] opened by pid 1717 [u:(/usr/local/couchpotatoserver/en), comm:(python)]

[edit] Ik zou de var dir natuurlijk op USB kunnen zetten bedenk ik me net, dat maar eens proberen.

[edit2]: Het was de Renamer die 1x per minuut iets deed (Detect movie status every X minutes). Opgelost

[ Voor 12% gewijzigd door sverzijl op 19-03-2014 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDalton
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09 19:13
hoe kan ik bij alle bestanden komen want, gebruik maar 420gb en er is veel meer data bezet op me volume1 raid 1

op een DS214Play met DSM 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mystikal schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 20:45:
Okay ik ga deze week dan toch maar de 412+ halen. Maar even voor de zekerheid, zodat ik (voor de verandering) eens een keer niet voor verrassingen kom te staan. Is het zo simpel dat ik gewoon mijn huidige 3 schijven erin kan zetten. Of moet ik met een lege schijf beginnen voor DSM? Ik gebruik geen raid op mijn schijven.
Ja dat zou zo simpel moeten zijn: http://www.synology.com/nl-nl/support/tutorials/484
Maar voor al dit soort dingen geldt, maak een backup van je data. Er kan altijd iets mis gaan.
DonDalton schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 23:51:
hoe kan ik bij alle bestanden komen want, gebruik maar 420gb en er is veel meer data bezet op me volume1 raid 1

op een DS214Play met DSM 5
via telnet/ssh/scp heb je toegang tot alle bestanden.
Heb je misschien cloudstation ingeschakeld? Dat snoept ook aardig wat extra data.

[ Voor 23% gewijzigd door job op 19-03-2014 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Laatst online: 16-09 21:57
RobbyTown schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:51:
[afbeelding]

Bij mij gebruikt het proces 'php' enorm veel CPU. Het lijkt erop alsof deze alle beschikbare CPU gebruikt. Andere processen krijgen wel voorrang, dus het DS is nog wel bruikbaar, maar de CPU staat continu op 99%.

Ik heb ergens wat gelezen over het indexeren van bestanden (in mijn geval zou dat audio zijn). Hoe lang zou zoiets mogen duren?

Iemand anders die wat nuttigs kan zeggen over het hoge CPU gebruik van het 'php' proces?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:13
Dirtbiter schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 08:30:
[...]

Bij mij gebruikt het proces 'php' enorm veel CPU. Het lijkt erop alsof deze alle beschikbare CPU gebruikt. Andere processen krijgen wel voorrang, dus het DS is nog wel bruikbaar, maar de CPU staat continu op 99%.

Ik heb ergens wat gelezen over het indexeren van bestanden (in mijn geval zou dat audio zijn). Hoe lang zou zoiets mogen duren?

Iemand anders die wat nuttigs kan zeggen over het hoge CPU gebruik van het 'php' proces?
Het proces 'php' heeft niets te maken met het indexeren van je bestanden, dat proces is de taal PHP.
Lijkt er dus op dat er een PHP script druk bezig is. Probeer eens Web Station uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Laatst online: 16-09 21:57
thaan schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 08:35:
[...]

Het proces 'php' heeft niets te maken met het indexeren van je bestanden, dat proces is de taal PHP.
Lijkt er dus op dat er een PHP script druk bezig is. Probeer eens Web Station uit te zetten.
Ik weet wat PHP is. Ik dacht dat er misschien een PHP script mijn bestanden aan het indexeren was :*)

Ik heb ondertussen het DS eens opnieuw opgestart, en dat lijkt het probleem opgelost te hebben.
CPU gebruik is nu naar normale waarden, en php voert niet meer de lijst aan.

Afbeeldingslocatie: http://s2.quickmeme.com/img/44/4463d682735d1cb300ce7e5032c9128e3dd4a553f5a2fc44273e07f8a3ae07bd.jpg

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 14:31
De DScloud app op mijn telefoon wil sinds een tijdje bij het opzetten van de verbinding ook een lokale map synchroniseren. In tegen stelling tot de PC applicatie.

Weet iemand of dit te omzeilen is? Of is er een fix voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

ChillPascal schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 20:11:
Klopt, ook mijn eerste idee, hoewel ik niet op de hoogte was van de mogelijkheid om te redirecten.
Dan zit ik alleen met de volgende twee punten:
1. Ik moet dan veel gebruikers aanmaken (collega's, vrienden, familie).
2. Dan kunnen ze ook streamen en dat is eigenlijk net niet de bedoeling

Eigenlijk is het de bedoeling om simpelweg een complete/overzichtelijke lijst te hebben van mijn gehele film collectie met eventueel een mooie interface door een klik op de knop.
Dus feitelijk alleen een simpele lijst met films: Cronjob iedere dag die "ls > /volume1/web/list.txt" doet.
Zodat hij direct via webstation te benaderen is.

Eventueel een bash script die de txt file omzet naar een HTML lijstje zodat hij direct te bekijken is.
Of een of ander PHP movie script waar je je lijst kan importeren, zal vast wel bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 15:52
Sinds paar dagen heb ik een Synology DS213j gekocht. Ik wil het voornamelijk gebruiken om overal bij mijn bestanden te kunnen komen. Werk, thuis, bij mijn ouders etc.

Ik ben nieuw met Synology ( en hele NAS gebeuren) en ik vraag mij af hoe WOL werkt. Voornamelijk als je niet binnen je eigen netwerk zit, dus via internet. korte search door deze topic kwam ik niet snel een antwoord tegen.

Kan iemand mij daarbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
sipaan schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 11:09:
Sinds paar dagen heb ik een Synology DS213j gekocht. Ik wil het voornamelijk gebruiken om overal bij mijn bestanden te kunnen komen. Werk, thuis, bij mijn ouders etc.

Ik ben nieuw met Synology ( en hele NAS gebeuren) en ik vraag mij af hoe WOL werkt. Voornamelijk als je niet binnen je eigen netwerk zit, dus via internet. korte search door deze topic kwam ik niet snel een antwoord tegen.

Kan iemand mij daarbij helpen?
Jij wil WON i.c.m. WAN.

http://www.synology.com/en-us/support/faq/437
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=472547

Troubleshooting: http://forum.synology.com...fa77a4b133e952a3815a82bde

Een optie is ook om de NAS aan te laten staan, de schijven zullen automatisch in sleep gaan en de NAS in standby. Effectief gezien kost dit niet heel veel stroom.

[ Voor 17% gewijzigd door Viper® op 19-03-2014 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Viper® schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 11:14:
Effectief gezien kost dit niet heel veel stroom.
Dat is wel flink afhankelijk van het model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
Viper® schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 11:14:
[...]

Jij wil WON i.c.m. WAN.

http://www.synology.com/en-us/support/faq/437
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=472547

Troubleshooting: http://forum.synology.com...fa77a4b133e952a3815a82bde

Een optie is ook om de NAS aan te laten staan, de schijven zullen automatisch in sleep gaan en de NAS in standby. Effectief gezien kost dit niet heel veel stroom.
Bedankt. DS Finder app voldoet ook met quickconnect ID. zo simpel kan het zijn soms. Wel WOL aanzetten in configuratie van je NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
sverzijl schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 22:31:
[...]

Ja. Kwestie van de CSM package installeren, opstarten en onder 'Server' al je NASen toevoegen. Vervolgens kan je al je NASen bedienen (status bekijken/packages updaten/shares bewerken) vanuit deze CSM.
Ik zie alleen de CMS package niet. Is die wel op alle modellen beschikbaar? Ik heb een DS414 en een DS211.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
EricEric752 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 11:57:
[...]

Ik zie alleen de CMS package niet. Is die wel op alle modellen beschikbaar? Ik heb een DS414 en een DS211.
Hij moet staan onder Package Center -> Explore -> Utilities (en dan 2e van links)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
sverzijl schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 12:01:
[...]

Hij moet staan onder Package Center -> Explore -> Utilities (en dan 2e van links)
Daar zie ik alleen een Directory Server en een RADIUS Server. Vreemd. De DS414 is net nieuw. Je zou toch verwachten dat deze functionaliteit daarvoor beschikbaar zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

CMS is niet op alle modellen beschikbaar, en helemaal niet op de instap modellen. Was er zelf ook al naar op zoek voor de RS814. Lijstje is niet heel erg duidelijk overigens. Zoals ik hem lees is hij voor de RS814, RS814+ en RS814RP. En toch klopt dat niet. Kan hem nergens vinden op de RS814.
Applied Models:

14-series RS3614xs+, RS2414(RP)+, RS814(RP)+
13-series RS10613xs+, RS3413xs+, DS2413+, DS1813+, DS1513+, DS713+
12-series RS3412(RP)xs, RS2212(RP)+, RS812(RP)+, DS3612xs, DS1812+, DS1512+, DS712+, DS412+
11-series RS3411(RP)xs, RS2211(RP)+, DS3611xs, DS2411+, DS1511+, DS411+II, DS411+
10-series RS810(RP)+, DS1010+, DS710+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik zie hem op mijn DS114 ook niet. Even spieken bij Synology welke DS-en dat ondersteunen. Plex is bijvoorbeeld ook niet beschikbaar voor mijn DS. Ik zou alleen geen hardwarematige beperking kunnen verzinnen voor het wel of niet aanwezig zijn van CMS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Misschien een stomme vraag die hier al eerder is gevraagd. Maar is het mogelijk om PLEX te draaien op de DS214 d.m.v. een omweg? Ik zou het graag willen gebruiken maar het wordt officieel niet ondersteund op het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 19:09
Ik heb sinds een week een DS214 als vervanging van mijn DS209. Nu heb ik alles zo ongeveer gelijk ingesteld en de DS214 heeft nu hetzelfde IP als de DS209 voorheen had. Alle forwards op de router verwijzen dus nu naar de DS214.

Mijn domein verwijst naar mijn IP. Mijn IP is niet gewijzigd. Pingen werkt ook (domein/IP)

Toch krijg ik nergens contact mee als ik over mijn domein ga (of over mijn externe IP).

Forwards op de router:
mysql
VPN
Cloudstation
NAS
Backup
Userdef

Alleen een VPN-verbinding opzetten lukt wel over het domein (vanaf mijn homenetwerk althans). Mijn website, de backupservice, de NAS zelf of een verbinding nar mySQL doen allemaal niks.

Op de DS214 staat geen extra firewall aan.

Heb alles al gereset, uit/aan, gecontroleerd, maar ik weet niet wat ik nu nog moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:28
Zijn er tweakers die de Chromecast gebruiken icm met de DS video en audio apps?
Sinds DSM 5.0 is er ondersteuning voor de Chromecast, en sinds vandaag is deze ook in de Nederlandse playstore te bestellen.

Ik vraag me echter af of bijvoorbeeld Xvid/mkv/mp4 streamen geen probleem voor de Chromecast is, en dat alles gewoon ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@stefijn: Is het handig om je publieke IP en je poorten hier te vermelden?

@Dutchgio: Ja, alleen DTS wordt niet ondersteund. Voor de rest werkt het prima. Ik heb trouwens nog niet getest met een grote BR rip. Gewoon doen, leuk hobby speleding :)

[ Voor 57% gewijzigd door albino71 op 19-03-2014 13:36 . Reden: bla bla ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 12:26:
Hallo Misschien een stomme vraag die hier al eerder is gevraagd. Maar is het mogelijk om PLEX te draaien op de DS214 d.m.v. een omweg? Ik zou het graag willen gebruiken maar het wordt officieel niet ondersteund op het systeem.
Niemand Die het weet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Gaat je niet lukken, de cpu wordt niet ondersteund door plex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:44

jeka

Support your local club.

dutchgio schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 13:30:
Zijn er tweakers die de Chromecast gebruiken icm met de DS video en audio apps?
Sinds DSM 5.0 is er ondersteuning voor de Chromecast, en sinds vandaag is deze ook in de Nederlandse playstore te bestellen.

Ik vraag me echter af of bijvoorbeeld Xvid/mkv/mp4 streamen geen probleem voor de Chromecast is, en dat alles gewoon ondersteund wordt.
dvd (video_ts) lukt jammer genoeg niet.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
albino71 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 13:32:
@stefijn: Is het handig om je publieke IP en je poorten hier te vermelden?

@Dutchgio: Ja, alleen DTS wordt niet ondersteund. Voor de rest werkt het prima. Ik heb trouwens nog niet getest met een grote BR rip. Gewoon doen, leuk hobby speleding :)
Top, binnenkort maar eentje bestellen dan ;)
Levering gaat nog wel even duren, vanochtend was het nog 1-2 dagen en inmiddels was het al iets van 24 maart, maar ik heb geen haast ;)
Eerst mijn weinig gebruikte CX-919 android stick uit het stof halen en die zien te slijten...

DTS en DVD(video_ts) is niet zo'n groot probleem, die laatste kan mn iPad zelf ook niet mee overweg dus die downloads vervang ik vaak voor een andere release ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Nou, ik snap er geen fuck van:

Mijn router stuurt alle poorten tbv Synology door naar 1.10
DS214 heeft IP 1.10 (netwerknaam DISKSTATION)
DS209 heeft IP 1.11 (netwerknaam DISKSTATION209) (was 1.10)

Met beide DSen aan kom ik wel op mijn website en mysql-server (odbc) en zit ik ook daadwerkelijk op de DS214 (Op de DS209 heb ik webstation en mysql uitgezet).
Ik heb ook nog ergens een externe syno-NAS draaien die backups naar mijn DS214 (voorheen 209) moet maken. Ook dat werkt wanneer de DS209 ook aan staat.

Plug ik vervolgens de DS209 netwerkkabel los dan kom ik niet meer op de DS214 (lees: website en mysql-server en backup externe NAS).

M.a.w. mijn forwards naar de DS214 werken zolang de DS209 in het netwerk zit :? :?

NB. De DS214 was een fresh install, niets overgezet qua configuratie.

Als ik op de DS209 de mySQL en webserver uitzet, alsook de backup server: maakt niet uit. Het blijft werken, zolang de DS209 maar aanstaat gaat het verkeer naar de DS214

edit: zelfde probleem als ik via verkenner naar de DS214 wil: gaat niet als de DS209 uit staat ..

[ Voor 30% gewijzigd door Stefke op 19-03-2014 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Laatst online: 09-01-2021
Wat is nu eigenlijk het voordeel van de DS 214play?
Klopt het dat het trancoderen enkel op DS video werkt? Zo ja, wat heb je hier dan aan?

95% van de gebruikers levert zijn mediaplay/plex/tv/ toch gewoon een share aan? Streamen kun je met bijna iedere NAS wel.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
dfrenner schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 16:28:
Wat is nu eigenlijk het voordeel van de DS 214play?
Klopt het dat het trancoderen enkel op DS video werkt? Zo ja, wat heb je hier dan aan?

95% van de gebruikers levert zijn mediaplay/plex/tv/ toch gewoon een share aan? Streamen kun je met bijna iedere NAS wel.
Veel devices spelen alleen maar een select groepje codecs af. Als je bijvoorbeeld naar een ipad toe wil streamen zal je daar meestal voor moeten transcoden. De DS214Play met DS video is daar een optie voor, Plex op een DS713+ of 412+ bijvoorbeeld een andere.
De CPU in de 214play is wel specifiek bedoeld voor transcoden, dus die zou daar goed in moeten zijn. Helaas zit er in de praktijk nog wel een aantal haken en ogen aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
SndBastard schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 16:35:
Veel devices spelen alleen maar een select groepje codecs af. Als je bijvoorbeeld naar een ipad toe wil streamen zal je daar meestal voor moeten transcoden. De DS214Play met DS video is daar een optie voor, Plex op een DS713+ of 412+ bijvoorbeeld een andere.
De CPU in de 214play is wel specifiek bedoeld voor transcoden, dus die zou daar goed in moeten zijn. Helaas zit er in de praktijk nog wel een aantal haken en ogen aan...
Ik heb idd de 412+ met plex draaien.

Maar betekent dat dat je ook gemakkelijk kunt trancoderen van 1080p naar 720p of zelfs 480p?

Kun je op die haken en ogen ingaan...
Mijn zwager vraagt me advies...

[ Voor 5% gewijzigd door BlakHawk op 19-03-2014 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Kan het zijn dat beide apparaten als hostname de standaard naam "DiskStation" hebben? Ondanks dat portforward op IP niveau zou moeten werken, kan een dubbele hostname binnen een netwerk wel tot gekke/onverklaarbare dingen resulteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
De 209 heet "DISKSTATION209", de 214 heet "DISKSTATION" zoals de 209 voorheen heette

edit: ik heb de router eens helemaal leeggegooid en opnieuw geconfigureerd, en daarbij de DS214 hernoemd naar "DS214" én op een ander IP gezet. Nu werkt het wel :)

[ Voor 49% gewijzigd door Stefke op 19-03-2014 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceDJ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 10:04
Ik lees hier veel reacties dat DTS niet werkt met DS Video. Iemand heeft een script geschreven zodat je jouw MKV's 's nachts kunt omzetten naar een formaat waar de Synology wel mee overweg kan:
http://blog.mobile-harddi...r-dts-video-op-ds214play/

Ik heb zelf (nog) geen NAS, maar volgens mij kun je op een DS214 Play toch ook Plex installeren? Dan heb je wel DTS geluid. Dus waarom dan DS Video?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
koop gewoon een fatsoenlijke mediaspeler ;)
DTS is vaak stukken beter geluid, dat wil je toch niet missen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
cypher21 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 20:17:
koop gewoon een fatsoenlijke mediaspeler ;)
DTS is vaak stukken beter geluid, dat wil je toch niet missen
Als je een mediaspeler koopt heeft de play toch geen meerwaarde meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
jeka schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 14:31:
[...]

dvd (video_ts) lukt jammer genoeg niet.
Maar de rest lukt wel?

Ik heb er eentje besteld voor een TV op zolder. Ik vraag me af of de wifi snel genoeg is, en of ik inderdaad alles behalve DVD's af kan spelen. (En als DVD toch nodig is, dan converteer ik hem wel naar MKV.)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
dfrenner schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 08:38:
[...]

Mwa, play is altijd nog sneller dan de gewone of plus versie.
Iedere nacht films moeten gaan converteren is toch waardeloos.
Ze moeten gewoon snel een DTS licentie krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:47
dfrenner schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 08:38:
[...]

Ik snap je argument niet, een nas (play versie) koop je toch niet alleen om transcoding? Ik heb een 1512+ maar gebruik videostation/photostation/musicstation etc op verschillende locaties en niet alleen thuis. Dus DTS moet het overal netjes doen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:44
dfrenner schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 16:59:
[...]

Ik heb idd de 412+ met plex draaien.

Maar betekent dat dat je ook gemakkelijk kunt trancoderen van 1080p naar 720p of zelfs 480p?

Kun je op die haken en ogen ingaan...
Mijn zwager vraagt me advies...
In Plex iig niet. Puur CPU, en of dat ooit gaat komen is nog maar de vraag.

https://forums.plex.tv/in...y-intel-evansport-ce5335/
will we commit our transcoder people to work very hard to integrate non-official support in ffmpeg for Intel QuickSync that might or might not improve the transcoding that we do in our version of the ffmpeg. The answer to that is "no" we won't commit to that. We will look into it, as we have promised. meanwhile our package works just fine on the ds214play as long as you don't try to transcode very high bitrate files

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

@Rainesh, Ik heb een ticket ingeschoten dat mijn DTS het niet meer doet.. als iedereen dat nou doet helpt het misschien om er wat meer aandacht aan te besteden.
Opzich zou ik het ook helemaal niet erg vinden om de license fee te betalen (er vanuitgaande dat dit een paar euro is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
Ik heb op de ds213j vele mappen met documenten erin. Over de 500 gig. Ik wil overal bij mijn documenten komen, werk, thuis, laptop, tablet, phone etc..

Documents\
Map1
Map2
Map3
etc.

Ik wil het liefst bij deze mappen komen gewoon in de Windows verkenner, dus niet via de browser. Als lokale netwerk map toevoegen op de laptop werkt perfect, maar dan kan ik buiten huis er niet bij..

Cloud station(CS) moet het oplossing zijn volgens synology. CS geïnstalleerd maar ik ben daardoor in de war geraakt. Maakt CS een aparte map aan om de files daarin te syncen? Verder kan ik de 500gig niet kwijt op mijn laptop, ik heb meestal maar paar mappen nodig. Stel ik vink aan Documents\map1 om te syncen, en ik plaatst daar een bestandje in, dat komt niet in mijn shared folders op de nas.

Hoe hebben jullie je nas ingedeeld om dit soort dingen te regelen? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:33
sipaan schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:15:
Ik heb op de ds213j vele mappen met documenten erin. Over de 500 gig. Ik wil overal bij mijn documenten komen, werk, thuis, laptop, tablet, phone etc..

Documents\
Map1
Map2
Map3
etc.

Ik wil het liefst bij deze mappen komen gewoon in de Windows verkenner, dus niet via de browser. Als lokale netwerk map toevoegen op de laptop werkt perfect, maar dan kan ik buiten huis er niet bij..

Cloud station(CS) moet het oplossing zijn volgens synology. CS geïnstalleerd maar ik ben daardoor in de war geraakt. Maakt CS een aparte map aan om de files daarin te syncen? Verder kan ik de 500gig niet kwijt op mijn laptop, ik heb meestal maar paar mappen nodig. Stel ik vink aan Documents\map1 om te syncen, en ik plaatst daar een bestandje in, dat komt niet in mijn shared folders op de nas.

Hoe hebben jullie je nas ingedeeld om dit soort dingen te regelen? Alvast bedankt.
Dit is wellicht een optie voor je:
http://synology.reerds.nl...ndig-voor-buiten-de-deur/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:57
sipaan schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:15:

Documents\
Map1
Map2
Map3
etc.

Je kan met Cloudsation twee dingen doen:
1) Het maakt een aparte map aan zoals Dropbox. Dit is een aparte map op je NAS en een aparte map op je PC/laptop. Hier kan je gewoon bestanden in doen en deze worden gesynchroniseerd vervolgens.
2) Je kan zelf mappen kiezen om te synchroniseren. Zelf heb ik bjivoorbeeld Fabian/Document gesynchroniseerd met 'Mijn documenten' en Fabian/Foto's heb ik juist níet aangezet op mijn laptop omdat dit teveel ruimte op mijn SSD in beslag neemt. Wat jij beschrijft is dus geen probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:44
DukeBox schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 10:42:
@Rainesh, Ik heb een ticket ingeschoten dat mijn DTS het niet meer doet.. als iedereen dat nou doet helpt het misschien om er wat meer aandacht aan te besteden.
Opzich zou ik het ook helemaal niet erg vinden om de license fee te betalen (er vanuitgaande dat dit een paar euro is).
Ik heb hier uitgebreid over gelezen het schijnt, google voor bronnen, dat dts niet met synology in zee wil (lees: te duur?). De toon was dat het niet nu of in de nabije toekomst wordt ondersteunt.
Voor DTS, kun je transcoden met plex, met plex media server ben ik momenteel aan het stoeien om deep sleep terug te krijgen. Ik gebruik het samen met apple tv3 maar ik begin te twijfelen om misschien toch een energie zuinige nieuwe htpc in elkaar te prutsen omdat ik ook graag een 3d blu-ray kijk zo nu en dan en geen DTS toch een gemis vind.
Ik denk dat met plex server deep sleep kan, en multi channel transcoden mogelijk is naar Apple TV 3 m.b.v. plex. Multi channel audio en videostation heb ik nog niet ontdekt/expliciet gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:13
in een ander topic ben ik op zoek naar een "ideale" manier om gemakkelijk audio over mijn speakers te krijgen, zonder dat de tv aanmoet. We hebben hier WP8 phones, dus veel apps zijn er niet. Maar de synology-apps zijn er gelukkig wel.

Mijn vraag:
Kan je met een netwerk-receiver gemakkelijk vanuit DS-Audio muziek opzoeken en starten via je telefoon? Dat lijkt mij makkelijker dan de apps die vaak met receivers word meegeleverd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae
  • Laatst online: 17-09 15:17

Jentae

Houdt van aglets.

Waah schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:47:
in een ander topic ben ik op zoek naar een "ideale" manier om gemakkelijk audio over mijn speakers te krijgen, zonder dat de tv aanmoet. We hebben hier WP8 phones, dus veel apps zijn er niet. Maar de synology-apps zijn er gelukkig wel.

Mijn vraag:
Kan je met een netwerk-receiver gemakkelijk vanuit DS-Audio muziek opzoeken en starten via je telefoon? Dat lijkt mij makkelijker dan de apps die vaak met receivers word meegeleverd....
Ik heb als oplossing hiervoor een Terratec Aureon Dual USB Stick in de Synology gestopt.
Stick in de USB poort van de Synology, dan aansluiten op je versterker met stereo uit of optisch uit.
Werkt perfect met DS Audio en de bijbehorende app op de iPhone/iPad/webinterface/...

Ik heb hem gehaald bij de MyCom voor een euro of €25.
http://www.conrad.nl/ce/n...eon-Dual-USB-geluidskaart

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moet het bij elkaar staan lijkt me.. niet echt handig als je nas ergens anders staat..

Antwoord is simpel waah..

ja.. super simpel..

DS Audio open. ipv je phone selecteer je je netwerk receiver en hij begint te spelen.

Bij mij kan beiden.. dit en via apple TV.. dan zie ik ook hoesje.. op netwerkreceiver alleen track details.

Gebruik eigenlijk altijd de apple tv variant.. omdat meestal tv toch aanstaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:13
oke duidelijk. Die USB stick optie is wel een hele goede optie voor mijn vader, heeft een harman kardon setje die nog niet superoud is (2 a 3 jaar?) maar dus geen netwerkmogelijkheden heeft. Zelf heb ik die extra euro's er dan wel voor over. Waarschijnlijk bouw ik toch alles in een kast buiten de woonkamer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
lokaal werkt het. Ik zal eens kijken of dit buitenhuis ook werkt! zou top zijn.
FabianNL schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:27:
[...]

Je kan met Cloudsation twee dingen doen:
1) Het maakt een aparte map aan zoals Dropbox. Dit is een aparte map op je NAS en een aparte map op je PC/laptop. Hier kan je gewoon bestanden in doen en deze worden gesynchroniseerd vervolgens.
2) Je kan zelf mappen kiezen om te synchroniseren. Zelf heb ik bjivoorbeeld Fabian/Document gesynchroniseerd met 'Mijn documenten' en Fabian/Foto's heb ik juist níet aangezet op mijn laptop omdat dit teveel ruimte op mijn SSD in beslag neemt. Wat jij beschrijft is dus geen probleem!
Ik was bang dat alleen optie 1 mogelijk was. Dat vind ik niet handig, dan versnipper ik weer mijn date, wat ik precies dus niet wil hebben. Om die reden heb ik een NAS aangeschaft.

Optie 2 heb ik dus gekozen. Echter ik merk dat het syncen niet direct gebeurt, vandaar dacht ik dat dat niet werkte! Het duurt misschien 10-30 minuten voor dat die begint te syncen. Ik zie ook geen optie om dit te forceren of dat het ''onmiddelijk'' gebeurt. Heb jij hier ook problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:33
Waah schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:04:
oke duidelijk. Die USB stick optie is wel een hele goede optie voor mijn vader, heeft een harman kardon setje die nog niet superoud is (2 a 3 jaar?) maar dus geen netwerkmogelijkheden heeft. Zelf heb ik die extra euro's er dan wel voor over. Waarschijnlijk bouw ik toch alles in een kast buiten de woonkamer...
Je zou eventueel nog even kunnen kijken of het setje wel Bluetooth mogelijkheden heeft. Dan kun je met je telefoon/tablet rechtstreeks naar je setje streamen. Dat gebruik ik thuis ook naar volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaelthai
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-01 18:19
De mediaindexer is er na de update van DSM 5 beta naar de stable release op mijn server er mee op gehouden. Er komen geen nieuwe bestanden bij ook al worden ze handmatig via de console toegevoegd. Als dit in het configuratiescherm opgezocht wordt staat er dat hij bezig is met indexeren echter er gebeurd helemaal niets.

In de log staat het volgende: DiskStation synoindexworkerd: synoindexworkerd.cpp:648 [Error] can't get task from empty queue. Maar de queue is niet leeg. Het apparaat herstarten heeft ook geen effect.

Heeft iemand suggesties hoe dit eventueel te verhelpen is? (behalve wachten tot synology het fixed)
edit:typo

PC: 7700k, 32gb 3000mhz, 1080Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommilio
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-01-2023
Heb een vraag heb de volgende setup en vraag mij af waar de bottleneck in zit:

- synology ds112j
- med600x3d van mede8er
- philips 55pfl8008k

Bovenste twee aangesloten via internetkabel op het interne netwerk. De onderste via hdmi kabel naar med600x3d. Bij het streamen van full 3D films krijg ik niet de juiste frame rate. Ligt dit aan de nas die te weinig snelheid heeft of zit elders het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:18

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Hoogstwaarschijnlijk de mediaplayer. Om te besparen op kosten wordt daar meestal niet een overkill aan processorvermogen en dergelijke zaken ingestopt.

Mijn AC-Ryan mediaplayer kan bijvoorbeeld geen blu-rays via het netwerk afspelen: de processor is niet snel genoeg om het netwerkverkeer af te handelen en ondertussen vloeiend het beeld te decoderen.

Misschien is bij jou full hd 3D net een stap te ver. Test het eens met een laptop die je op precies dezelfde netwerkkabel en tv aansluit :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel frappant voor een product wat het woord 3D in het modelnummer heeft staan :P.
Het kan natuurlijk ook aan het bestand zelf liggen. Maarja, uitsluiten dus.
Probeer het met een ander apparaat, probeer het met een ander bestand. Probeer het met een snelle usb-stick of hardeschijf via de usb poort op het apparaat.

[ Voor 43% gewijzigd door job op 20-03-2014 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
Mijn DS213j wordt niet gevonden door mijn Philips ''smart'' TV. Wel andere apparaten in het netwerk. Ben ik ergens een vinkje vergeten bij de DS213j?

Edit: opgelost door media server package te installeren. Echter de mkv's die ik in de video map gezet heb, worden niet gezien bij mij op de tv. Terwijl deze zeker mkv kan afspelen.

[ Voor 38% gewijzigd door heval op 20-03-2014 21:30 . Reden: Zelf deels opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Zijn er meer tweakers met problemen the Sickbeard TPB?
Deze is van een update voorzien, maar nu geeft deze een internal server error aan bij het proberen om deze te benaderen, waarna het package ook automatisch stopt in DSM.
En nu dus niet te gebruiken..
Pagina: 1 ... 73 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]