Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Wat versta je onder streamen?

Een mediaspeler die zelf decodeerd en het vervolgens van een share afspeeld?

Of een NAS die het voor je decodeerd en aan een "domme" mediaspeler doorstuurd?

Voor het eerste voldoet iedere NAS, voor het tweede kun je beter voor een 214play gaan

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 23:33
cypher21 schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 17:00:
Wat versta je onder streamen?

Een mediaspeler die zelf decodeerd en het vervolgens van een share afspeeld?

Of een NAS die het voor je decodeerd en aan een "domme" mediaspeler doorstuurd?

Voor het eerste voldoet iedere NAS, voor het tweede kun je beter voor een 214play gaan
Optie twee.
En is het zo dat de NAS het videoformaat moet ondersteunen om te spelen, of moet het ontvangende apparaat dit kunnen? Hier taat wel dat 'iets' wordt ondersteund, maar niet zoals bij een echte mediaplayer dat er .avi/.mov/.etc. staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 10:15
Als je zoekt op Xbox One streaming (bijv. MKV) zie je dat er aardig wat beperkingen aan zitten, gewoon streaming zal dus vaak niet werken (de Xbox One zal de bestanden dan niet kunnen afspelen). Eigenlijk heb je dan twee opties:

1. Je zou dan dus al je films en TV series vanaf je computer moeten omzetten naar een indeling die de Xbox One wel begrijpt, het omgezette video bestand zet je dan op de NAS. Als je de bestanden nu afspeelt spreek je van streaming (het bestand wordt 'as is' door de NAS aangeboden aan de Xbox One).
2. Je gaat transcoden met bijv. Plex, bij transcoding wordt "on-the-fly" jouw filmbestand omgezet naar een formaat wat de Xbox One begrijpt, het verschil met stap 1 is dat je filmbestand gewoon bewaard blijft (bijv. met alle DTS-HD streams, de volledige resolutie, etc.) terwijl je gewoon kan afspelen op je Xbox One.

Het nadeel van stap 2 is dat je in je buidel zal moeten tasten, heel veel NAS'en zijn niet krachtig genoeg om transcoding op die manier aan te bieden. Daarvoor heeft Synology de DS214Play uitgebracht, die zou krachtig genoeg zijn voor transcoding (lees je hier wel goed over in, ik zag op Google wat problemen met o.a. DTS en x264 bestanden, maar ik heb me er niet in verdiept omdat ik het niet hoef).

Als ik jou was zou ik eerder naar een 214se kijken (als je het puur voor streaming gebruikt) icm een goedkope streaming media speler (je hebt de WD TV Live al voor zo'n 80 euro, die heeft geen DTS-HD ondersteuning maar wel gewoon DTS ondersteuning). Dan heb je natuurlijk wel het nadeel dat je een media speler naast je Xbox One hebt staan.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Een hele simpele vraag maar voor mij (leek) niet :P :
Map koppelen als opslaglocatie ? (niet als netwerk)

Gelukt via Synologie Assist! 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door murphylee op 08-02-2014 17:43 ]

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 23:33
Arjan90 schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 17:22:
Als je zoekt op Xbox One streaming (bijv. MKV) zie je dat er aardig wat beperkingen aan zitten, gewoon streaming zal dus vaak niet werken (de Xbox One zal de bestanden dan niet kunnen afspelen). Eigenlijk heb je dan twee opties:

1. Je zou dan dus al je films en TV series vanaf je computer moeten omzetten naar een indeling die de Xbox One wel begrijpt, het omgezette video bestand zet je dan op de NAS. Als je de bestanden nu afspeelt spreek je van streaming (het bestand wordt 'as is' door de NAS aangeboden aan de Xbox One).
2. Je gaat transcoden met bijv. Plex, bij transcoding wordt "on-the-fly" jouw filmbestand omgezet naar een formaat wat de Xbox One begrijpt, het verschil met stap 1 is dat je filmbestand gewoon bewaard blijft (bijv. met alle DTS-HD streams, de volledige resolutie, etc.) terwijl je gewoon kan afspelen op je Xbox One.

Het nadeel van stap 2 is dat je in je buidel zal moeten tasten, heel veel NAS'en zijn niet krachtig genoeg om transcoding op die manier aan te bieden. Daarvoor heeft Synology de DS214Play uitgebracht, die zou krachtig genoeg zijn voor transcoding (lees je hier wel goed over in, ik zag op Google wat problemen met o.a. DTS en x264 bestanden, maar ik heb me er niet in verdiept omdat ik het niet hoef).

Als ik jou was zou ik eerder naar een 214se kijken (als je het puur voor streaming gebruikt) icm een goedkope streaming media speler (je hebt de WD TV Live al voor zo'n 80 euro, die heeft geen DTS-HD ondersteuning maar wel gewoon DTS ondersteuning). Dan heb je natuurlijk wel het nadeel dat je een media speler naast je Xbox One hebt staan.
Allemaal heel duidelijk uitgelegd! Bedankt hiervoor d:)b
De NAS is meer bedoeld als back-up van bestanden en opslaan van foto's en bestanden om er ook extern bij te kunnen.
Het streamen naar de Xbox One is nog niet aan de orde en zal niet de grootste rol zijn die de NAS moet gaan vervullen.
Ik denk als ik het zo beoordeel, dat ik inderdaad voor de 214se ga.
Ik zou eventueel ook nog via USB de film over kunnen zetten naar de Xbox.

Vriendelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

Mijn probleem met NZBget lijkt weg te zijn. Download nu met volle snelheid! Rond 20MB/s. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omnom
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:52
Goner schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 15:43:
[...]

Hoe heb je Transmission geinstalleerd ? De package van Synocommunity ?
En hoe start je de download ; mbv URL uploaden of de torrent in de /volume1/transmission/incoming folder ?

Ik gebruik Transmission al 2 jaar en kan me niet precies herinneren wat ik destijds gedaan heb. Ik gebruikte toen de package van Superzebulon en heb div. updates gedaan.

Aha, instructies : http://synoblog.superzebu.../transmission-spk-manual/
die lowercase ' transmission' is dus wel belangrijk (Linux/DSM is case sensitive)
Ik heb inderdaad de package van Synocommunity.

Beide niet... Ik open gewoon het gedownloade torrentbestand in Transmission. Het probleem is dat ik geen folder zie staan bij de shared folders. De folder transmission bestaat waarschijnlijk wel (want hij download gewoon alles netjes), maar ik kan 'm niet zien. De vraag is dus ook hoe ik 'm te zien krijg :) Inmiddels een beetje gegoogled op hoe ik in de rootfolder kom maar dat gaat een beetje boven m'n pet. Dan moet ik met SSH aan de slag begrijp ik.

Als ik in Transmission kijk waar hij de download opslaat is dat volume1/transmission/downloads. maar die 'transmission' folder kan ik dus niet zien. Maar hoe verander ik dit? Ik wil 'm gewoon hebben staan tussen TV Shows, Movies, SABnzb, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-09 15:54
Met een DS214play, kan ik dan DD/DTS/... films (divx/x264/...) streamen/transcoden/whatever naar de Raspberry pi die eraan hang om uiteindelijk geluid op de tv te krijgen (via de hdmi van de Raspberry Pi?)?

Dat is dan hopend dat die TV (specs, manual) uberhaupt HDMI audio in accepteerd.
Dat het slechts stereo is maakt niet uit.

Of gooi ik toch liever de Raspberry Pi weg om een 'echte' media speler te gebruiken die dan wel elk formaat naar stereo kan transcoden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen g
  • Laatst online: 23:42
Ik ben ook aan het twijfelen om een synology nas aan te schaffen.

Wat zou verstandiger zijn? Om een 2e hands ds211+ te kopen, of een nieuwe ds213j.
Is de ds211+ niet al erg verouderd, en hoe zijn de prestaties tegenover een ds213j?

Doel is voornamelijk back-up en opslag, maar ook om te downloaden via nieuwsgroepen en media te streamen naar tablet, media speler en pc(xbmc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
omnom schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 18:16:
Als ik in Transmission kijk waar hij de download opslaat is dat volume1/transmission/downloads. maar die 'transmission' folder kan ik dus niet zien. Maar hoe verander ik dit? Ik wil 'm gewoon hebben staan tussen TV Shows, Movies, SABnzb, etc.
Log eens in met winscp (protocol scp, user: root, password: die van je admin account).
Je kan dan waarschijnlijk zien dat er zowel een transmission als een Transmission folder bestaat.
(te vinden onder de map volume1)

Aan jou de keus hoe je het oplost: of alles overzetten naar de map Transmission en het pad in de transmission package corrigeren. of je verwijdery je oude share (die met hoofdletter) en maakt een nieuwe aan met naam transmission.
witchdoc schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 18:50:
Met een DS214play, kan ik dan DD/DTS/... films (divx/x264/...) streamen/transcoden/whatever naar de Raspberry pi die eraan hang om uiteindelijk geluid op de tv te krijgen (via de hdmi van de Raspberry Pi?)?
streamen kan probleemloos mits je de juiste software op je raspberry hebt staan.
Draai je xbmc? Dan kan die gewoon de smb shares mounten. De raspberry speelt dan alles af en stuurt alles via hdmi naar je tv door. Dat gaat je tv gewoon slikken.
Koen g schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 19:44:
Wat zou verstandiger zijn? Om een 2e hands ds211+ te kopen, of een nieuwe ds213j.
Is de ds211+ niet al erg verouderd, en hoe zijn de prestaties tegenover een ds213j?
Ik denk dat ze erg vergelijkbaar zijn. evenveel geheugen en de cpu's zullen ook niet veel schelen.

[ Voor 40% gewijzigd door job op 08-02-2014 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Grudgie schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 18:13:
Mijn probleem met NZBget lijkt weg te zijn. Download nu met volle snelheid! Rond 20MB/s. :D
Als je verteld wat het nou was hebben naderen er misschien nog eens wat aan :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:42
Ik heb zojuist een DS214se geïnstalleerd incl. DSM 5.0 beta. Inmiddels heb ik alles up and running maar loop ik aan tegen het feit dat de DiskStation sporadisch verschijnt in mijn Finder als gedeeld apparaat. Dit op meerdere Macs met Mavericks. Hij hangt aan een Ziggo (Ubee) modem en Apple bestandsdeling staat aan.

Any thoughts?

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

fsfikke schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 20:34:
[...]

Als je verteld wat het nou was hebben naderen er misschien nog eens wat aan :)
Bij mij heeft het te maken hoelang iets als staat op de server. Sommige dingen die ik download staan al 1/2 jaar erop en gaan rond de 3/4 MB/s. Nieuwer spul gaat wel met volle snelheid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 13:22

Goner

What can I do you for ?

omnom schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 18:16:
[...]
Inmiddels een beetje gegoogled op hoe ik in de rootfolder kom maar dat gaat een beetje boven m'n pet. Dan moet ik met SSH aan de slag begrijp ik.
Yep. Om een en ander helder te krijgen zul je inderdaad met SSH of Telnet aan de slag moeten.
Als het een shared folder is en je hebt Windows File Service aangezet op je NAS, zou je 'm wel moeten kunnen zien vanaf andere apparaten (zoals je PC) in je lokale netwerk mbv Samba/CIFS.

Ik heb overigens die transmission folder destijds zelf aan moeten maken, dus blijkbaar werkt de package nu anders (en maakt de folders zelf aan ?)

[ Voor 4% gewijzigd door Goner op 08-02-2014 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 13:42

PnD

like in Pinda ^_^

2 vragen:

1. Ik heb een windows share aangemaakt met de optie hidden. Dat vind mijn WDTV niet zo leuk. Hoe kan ik dit ongedaan maken?

2. Ik heb een DS213j met hierin twee schijven (3TB en 750GB).
Bestanden backup ik naar Glacier en de performance winst van 2 schijven hoef ik niet.

Om mijn 2 disk NAS aankoop toch nog enig nut te laten hebben denk ik eraan om de 2de disk ook voor backup doeleinde te gebruiken. Is het dan zo dat deze disk alleen actief is (en energie verbruikt) op het moment dat deze geraadpleegd wordt? Of worden beide disks altijd uit de inactieve stand gehaald zodra de NAS geraadpleegd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:20

DukeBox

loves wheat smoothies

^
1: gewoon 'hide' uitvinken onder je share settings (staat ook gewoon in de help)
2: dit staat een aantal posts eerder uitgebreid beantwoord.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omnom
job schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 19:50:
[...]

Log eens in met winscp (protocol scp, user: root, password: die van je admin account).
Je kan dan waarschijnlijk zien dat er zowel een transmission als een Transmission folder bestaat.
(te vinden onder de map volume1)

Aan jou de keus hoe je het oplost: of alles overzetten naar de map Transmission en het pad in de transmission package corrigeren. of je verwijdery je oude share (die met hoofdletter) en maakt een nieuwe aan.
Bedankt voor de hulp!

Het is met Winscp gelukt in te loggen op rootniveau. Maar geen folder 'transmission' te bekennen... Ik begrijp er niets van. Als ik via Winscp naar volume1/Series wil dan pakt 'ie 'm direct. Bij volume1/transmission geeft 'ie een foutmelding dus die lijkt niet te bestaan.

Ook een zoekopdracht uitgevoerd vanaf de root op de naam van de serie maar 0 resultaten. Het moet toch ergens opgeslagen zijn?! Transmission geeft aan dat de download is voltooid... Zonder foutmelding whatsoever. Iemand nog een tip? Kan ik wellicht de mappen op grootte sorteren? Het gaat om zeker 25GB, dat moet toch te vinden zijn?
Goner schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 23:28:
[...]

Yep. Om een en ander helder te krijgen zul je inderdaad met SSH of Telnet aan de slag moeten.
Als het een shared folder is en je hebt Windows File Service aangezet op je NAS, zou je 'm wel moeten kunnen zien vanaf andere apparaten (zoals je PC) in je lokale netwerk mbv Samba/CIFS.

Ik heb overigens die transmission folder destijds zelf aan moeten maken, dus blijkbaar werkt de package nu anders (en maakt de folders zelf aan ?)
Wat er exact is gebeurd weet ik niet. Ik denk dat ik de package heb geïnstalleerd en vervolgens Transmission/downloads heb aangemaakt (let op hoofdletter). Daarna wilde ik aangeven in Transmissionw aar de downloads naartoe moesten en toen gaf 'ie volgens mij zelf volume1/transmission/downloads aan (met kleine letter). Toen dacht ik: dat is prima, niet wetende dat het hoofdlettergevoelig was. Vervolgens is 'ie gaan downloaden en kon 'ie de folder transmission/downloads niet vinden omdat ik 'm had aangemaakt met een hoofdletter. Zelf heeft 'ie toen transmission/downloads aangemaakt die ik nu niet kan vinden. Zou het zoiets kunnen zijn?

Ik ben een leek wat dit betreft. Dus voor mij is alles een gok ;)

[ Voor 34% gewijzigd door omnom op 09-02-2014 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omnom
*knip*

Alles in vorige reactie gezet. Excusez moi.

[ Voor 94% gewijzigd door omnom op 09-02-2014 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Ik merkte gisteren dat "Download Station" de torrents niet meer automatisch downloadde via een RSS feed van Kickasstorrents.

Ik heb in de download station m'n persoonlijke RSS feed geplakt, en dat heeft de afgelopen 2 jaren zonder problemen gewerkt. Torrent van op kat.ph "bookmarken" en de Synology begon het thuis te downloaden.
Nu krijg ik de RSS feed zelfs niet meer toegevoegd in Download station, hij geeft aan "Failed to download RSS file, Please make sure your download link and network connections are correct". Uiteraard werkt alles voor de rest wel.

Als ik de RSS feed via "curl http://kickass.to/bookmar...onal/10aaxxx...." bezie, dan ziet die er wel goed uit.

Gebruikt er iemand die functionaliteit hier, en kan die bevestigen dat wel of niet werkt?

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
omnom schreef op zondag 09 februari 2014 @ 15:54:
Het is met Winscp gelukt in te loggen op rootniveau. Maar geen folder 'transmission' te bekennen... Ik begrijp er niets van. Als ik via Winscp naar volume1/Series wil dan pakt 'ie 'm direct. Bij volume1/transmission geeft 'ie een foutmelding dus die lijkt niet te bestaan.

Ook een zoekopdracht uitgevoerd vanaf de root op de naam van de serie maar 0 resultaten. Het moet toch ergens opgeslagen zijn?! Transmission geeft aan dat de download is voltooid... Zonder foutmelding whatsoever. Iemand nog een tip? Kan ik wellicht de mappen op grootte sorteren? Het gaat om zeker 25GB, dat moet toch te vinden zijn?
Toch gek dat je in /volume1 de folder transmission niet terugvindt.
Je zou eens kunnen gaan zoeken op de extentie van je downloads (rar, mkv, etc..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 13:22

Goner

What can I do you for ?

job schreef op zondag 09 februari 2014 @ 21:06:
[...]
Ik heb destijds die shared folder + subfolders zelf aan moeten maken (zie instructies in eerdere post).
Is het zeker dat dat tegenwoordig automatisch wordt gedaan bij installatie of moet je het nog steeds zelf doen?
Ik zou gewoon alsnog die folders aan maken .. als ze er al zijn, dan meldt je NAS dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omnom
job schreef op zondag 09 februari 2014 @ 21:06:
[...]

Je zou eens kunnen gaan zoeken op de extentie van je downloads (rar, mkv, etc..)
Grappig dat je met dat idee komt :) Was dat zelf als een soort van laatste poging gaan proberen. Heb gezocht in Winscp op *.srt. Daartussen kwam toen een .srt-file te staan van iets dat ik had gedownload met transmission en door in die directory te gaan zoeken heb ik de folder uiteindelijk gevonden!

Beetje vaag is het wel want het stond uiteindelijk in: volume1/@appstore/transmission/var/volume1/transmission/downloads. Dus inderdaad wat Transmission aangaf; volume1/transmission/downloads... Alleen de folders daarvoor was 'ie ff vergeten te vermelden.

Maar ik heb zoals je aangaf een nieuwe shared folder gemaakt en daar de boel naartoe gekopieerd. Vervolgens in Transmission het pad veranderd en het werkt zowaar :) Dus bedankt!

Wel twee andere vraagjes... Toen ik in Winscp aan het klooien was heb ik meteen in de settings.json van Transmission een regel toegevoegd voor een watch folder. En op true gezet. Maar als ik daar een torrent in plaats gebeurt er niets. Het klopt dat je in Transmission zelf geen folder aan kan geven toch? Of de functie aan of uit kunt zetten?

Tweede vraagje is of jullie de video, photo en music folders gebruiken die Synology aanmaakt? Leek mij wel handig i.c.m. de iPad apps van Synology maar ik kan er weinig over vinden. Dat zou dus betekenen dat ik al m'n folders onder 'video' moet gaan zetten. Is dit handig? Of zijn er betere oplossingen denkbaar?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
omnom schreef op zondag 09 februari 2014 @ 21:53:
[...]
Beetje vaag is het wel want het stond uiteindelijk in: volume1/@appstore/transmission/var/volume1/transmission/downloads. Dus inderdaad wat Transmission aangaf; volume1/transmission/downloads... Alleen de folders daarvoor was 'ie ff vergeten te vermelden.
Mooi dat het opgelost is.
Het SynoCommunity package van Transmission maakt zelf de folder niet aan, je dient een bestaande shared folder op te geven (de wizard geeft een voorbeeld van een pad: /volume1/downloads).
Een pad in de Linux/Unix wereld start doorgaans met een "/", dus "/volume1/transmission". Vul je bij de wizard "volume1/transmission" in, dus zonder slash, dan start het pad vanaf de root folder van de Transmission user: "/volume1/@appstore/transmission/var/", en jouw pad wordt er vervolgens aangeplakt.

Het package controleert op het moment niet of jouw opgegeven pad bestaat en/of er voldoende rechten zijn erop. Er staat nog een issue open daarover.
Wel twee andere vraagjes... Toen ik in Winscp aan het klooien was heb ik meteen in de settings.json van Transmission een regel toegevoegd voor een watch folder. En op true gezet. Maar als ik daar een torrent in plaats gebeurt er niets. Het klopt dat je in Transmission zelf geen folder aan kan geven toch? Of de functie aan of uit kunt zetten?
Watch folder met een / gestart? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omnom
Dr. Bean schreef op zondag 09 februari 2014 @ 22:27:
[...]

Mooi dat het opgelost is.
Het SynoCommunity package van Transmission maakt zelf de folder niet aan, je dient een bestaande shared folder op te geven (de wizard geeft een voorbeeld van een pad: /volume1/downloads).
Een pad in de Linux/Unix wereld start doorgaans met een "/", dus "/volume1/transmission". Vul je bij de wizard "volume1/transmission" in, dus zonder slash, dan start het pad vanaf de root folder van de Transmission user: "/volume1/@appstore/transmission/var/", en jouw pad wordt er vervolgens aangeplakt.

Het package controleert op het moment niet of jouw opgegeven pad bestaat en/of er voldoende rechten zijn erop. Er staat nog een issue open daarover.

[...]

Watch folder met een / gestart? ;)
Dan is het daar misgegaan inderdaad. Wat de watch folder betreft heb ik het meteen even gecheckt en er staat een / voor. Ik heb het ook letterlijk overgenomen uit een voorbeeld.

Wat er verkeerd stond was dat er niet true, maar false stond. Dat slaat 'ie blijkbaar niet op als Transmission loopt. Dus even geprobeerd met Transmission uitgeschakeld en toen sloeg 'ie 'm wel op. Ook opgelost :)

Nu alleen m'n vraag nog wat betreft de Synology apps, worden die gebruikt hier om bijvoorbeeld al je series op de iPad te kunnen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan elke folder gebruiken voor de bron van je films en series, zolang je de folder maar opgeeft bij de media indexer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 06:49
murphylee schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 17:37:
Een hele simpele vraag maar voor mij (leek) niet :P :
Map koppelen als opslaglocatie ? (niet als netwerk)

Gelukt via Synologie Assist! 8)7
Dat is al jaren mogelijk via de Assisent dus niets vreemd aan en de naam van het programma zegt genoeg.
Dit kan ook direct vanuit Windows Verkenner zelf of via Uitvoeren --> CMD --> Net Use commando.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeOO op 10-02-2014 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Koen g schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 19:44:
Ik ben ook aan het twijfelen om een synology nas aan te schaffen.

Doel is voornamelijk back-up en opslag, maar ook om te downloaden via nieuwsgroepen en media te streamen naar tablet, media speler en pc(xbmc).
Hoi Koen G,
Zelf heb ik de DS211+ en ben hier heel erg tevreden mee geweest, totdat de schijven vol waren. (Ik ben nu over op een 1812+ en 4TB schijven)
Met bestandsoverdracht zou de 211+ 50 MB/s schrijven en 110 MB/s lezen. Dat heb ik echter nog nooit gehaald, bij mij bleef hij steken op 30 MB/s lezen en schrijven. De 213j zou ongeveer hetzelfde moeten kunnen.
Buiten de kleur heeft de 211+ nog een leuk extraatje, een USB poort en SD kaart lezer op de voorkant met een kopieer knopje ernaast (heb ik heel veel gebruik van gemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 08:42
In heb sinds kort een DS214 aangeschaft. Inmiddels Sabnzbd, Sickbeard en Sublimal prima er op draaien. Ik heb echter vanuit DSM 5.0 beta Cloudsync geïnstalleerd om mijn Dropbox te synchroniseren naar de DS, maar hierdoor gaan mijn schijven niet meer in slaapstand.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen, of is dit gewoon een nadeel van het gebruik van cludsync?

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omnom
job schreef op maandag 10 februari 2014 @ 00:54:
Je kan elke folder gebruiken voor de bron van je films en series, zolang je de folder maar opgeeft bij de media indexer.
Die had ik moeten kunnen vinden ;)

Maar bedankt, ik ga het even proberen vanavond. Omdat die folders die Synology aanmaakt niet verwijderd kunnen worden ging ik er een beetje vanuit dat die nodig waren. Niet dus.

Laatste dingetje trouwens, een vriend van me die in de ICT werkzaam is komt me binnenkort helpen met het opzetten van een mysql database op de Synology voor xbmc. Ik heb daar 0 ervaring mee. Maar om toch alvast een beginnetje te maken zoek ik een goede tutorial. Is er een die jullie kunnen tippen? Er zijn er zat te vinden, in de xbmc wiki bijvoorbeeld, maar veel zijn een beetje gedateerd. En ze gaan er in best veel gevallen van uit dat je enige kennis hebt voor wat betreft het opzetten van een database, zo lijkt het tenminste. Wellicht is er een goede voor beginners die ik gemist heb.

Ik neem aan dat ik beter even kan wachten met het opzetten van XBMC tot de database gereed is, of is dat makkelijk om te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Graag wil ik opzoeken wat nu juist mijn synology uit slaapstand houdt. Vroeger gebruikte ik hiervoor cat /var/log/messages |grep hiber en dan keek ik in de files wat er net voor gebeurde. Die zoekopdracht werkt nu nietmeer. Ik ben zeker dat de schijven nog in hibernation zijn gegaan (via systeemlogboek), maar ik vind het event niet terug via ssh. Kan iemand me helpen?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:11
omnom schreef op maandag 10 februari 2014 @ 09:41:
[...]

Laatste dingetje trouwens, een vriend van me die in de ICT werkzaam is komt me binnenkort helpen met het opzetten van een mysql database op de Synology voor xbmc. Ik heb daar 0 ervaring mee. Maar om toch alvast een beginnetje te maken zoek ik een goede tutorial. Is er een die jullie kunnen tippen? Er zijn er zat te vinden, in de xbmc wiki bijvoorbeeld, maar veel zijn een beetje gedateerd. En ze gaan er in best veel gevallen van uit dat je enige kennis hebt voor wat betreft het opzetten van een database, zo lijkt het tenminste. Wellicht is er een goede voor beginners die ik gemist heb.

Ik neem aan dat ik beter even kan wachten met het opzetten van XBMC tot de database gereed is, of is dat makkelijk om te zetten?
Op de XMBC Wiki staat alles wat je nodig hebt. Die is niet gedateerd, maar het koppelen van een MySQL database is gewoon nooit veranderd. Aanmaken van een gebruiker én database kan via een tool zoals phpMyAdmin (beschikbaar als package). Dat is een kwestie van klikken, niet erg veel kennis voor nodig behalve het bedienen van je toetsenbord. Waar je verder op moet letten is dat je firewall in DSM niet alles tegenhoudt.

Als het niet werkt staan de hints in de log-file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumble_nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-08 21:07
Ik ga zeer binnenkort een synology aanschaffen te weten de DS1813+
in eerste instantie haal ik er 4 schijven bij te weten WD red 4T
de komende maanden gaat dit uitgebreid worden met nog 4 dezelfde schijven
Kies ik voor Raid 6 of SHR2?
ik wil ten alle tijden de mogelijkheid hebben dat er max twee schijven uitvallen
als ik voor Raid 6 kies (betere performance? ) kan ik er dan later probleemloos hetzelfde type schijven bijprikken of is ie dan zijn data kwijt?
waarom zou ik voor SHR 2 kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
tumble_nl schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:18:
Kies ik voor Raid 6 of SHR2?
ik wil ten alle tijden de mogelijkheid hebben dat er max twee schijven uitvallen
als ik voor Raid 6 kies (betere performance? ) kan ik er dan later probleemloos hetzelfde type schijven bijprikken of is ie dan zijn data kwijt?
waarom zou ik voor SHR 2 kiezen?
Bij SHR kun je schijven van verschillende grotes mixen, zonder verlies.
http://www.synology.com/nl-nl/support/tutorials/492
http://www.synology.com/nl-nl/support/RAID_calculator

Qua performance hik je volgens mij al tegen de Gigabit grenzen aan, dus maakt het niets uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumble_nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-08 21:07
Miyamoto schreef op maandag 10 februari 2014 @ 12:53:
[...]

Bij SHR kun je schijven van verschillende grotes mixen, zonder verlies.
http://www.synology.com/nl-nl/support/tutorials/492
http://www.synology.com/nl-nl/support/RAID_calculator

Qua performance hik je volgens mij al tegen de Gigabit grenzen aan, dus maakt het niets uit?
Kijk dat was exact wat ik bedoelde en correct me if i am wrong maar ik kan er zonder dataverlies gewoon schijven bijplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Nog een algemene vraag icm het bovenstaande: waarom zie ik in mijn var/log/messages.gz enkel de startup acties en geen enkele pid actie?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doolbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-05 20:49
Ik heb zonet bitcoin mining software ontdekt op mijn NAS (DS1812+, DSM 4.3-3810 Update 4). Ze draaien onder procesnaam `PWNEDm`.
De bestanden zijn te vinden in /PWNED:
1 PWNEDb PWNEDm jynx2.so pack.tgz s.tgz

> top
Load average: 5.51 5.58 5.57 6/295 28886
PID PPID USER STAT VSZ %MEM %CPU COMMAND
2454 2450 smmsp R N 68336 6.7 24.9 ./PWNEDm -o stratum+tcp://46.244.18.176:9555
2455 2450 smmsp R N 68336 6.7 24.9 ./PWNEDm -o stratum+tcp://46.244.18.176:9555
2456 2450 smmsp R N 68336 6.7 22.8 ./PWNEDm -o stratum+tcp://46.244.18.176:9555
2453 2450 smmsp R N 68336 6.7 20.8 ./PWNEDm -o stratum+tcp://46.244.18.176:9555

Er zijn nog andere gevallen:
https://www.facebook.com/synology/posts/10152007533142897
https://www.facebook.com/synology/posts/10152010789317897
http://thesbsguy.com/?p=244
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=19&t=80857

Zelf staat bij mij enkel poort 5000 naar de buitenwereld open (port forwarding) voor de DSM toepassingen, deze heb ik nu uit voorzorg uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:30
OS X heeft inderdaad geen iSCSI initiator onboard, maar die zijn wel te vinden: http://blog.justus-beyer....-iscsi-initiator-kind-of/

Vervolgens met dit scriptje:
C: xtend_remount.sh
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
#!/bin/bash

serverAddress=192.168.1.22

if [ -f /usr/sbin/xtendsancli ] ; then
    target=$(/usr/sbin/xtendsancli discoverTargets -address $serverAddress -verbose | head -1)
    /usr/sbin/xtendsancli addTargets -address $serverAddress "$target" -autoLogin Yes
    /usr/sbin/xtendsancli loginTargets -address $serverAddress "$target" -security CHAP,TargetUserName=MacBackup,TargetSecret=Password
else 
    echo "Xtendsancli not found."
fi

[/quote]

bij wilt de script niet werken en zelfs als ik de command manueel uitvoert krijgt error 'no mounts' op de imac mavericks, op de syno heb ik een iscsi target met volgende iqn= iqn.2005-06.com.drobo:NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:16
Ik word er een beetje gek van dat Web Station een 404 serveert op www.domein.nl maar dat domein.nl gewoon keurig de index.html laat zien. Hoe kan dit? Heb ik een setting gemist?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
BeefHazard schreef op maandag 10 februari 2014 @ 20:54:
Ik word er een beetje gek van dat Web Station een 404 serveert op www.domein.nl maar dat domein.nl gewoon keurig de index.html laat zien. Hoe kan dit? Heb ik een setting gemist?
Een A record voor www aanmaken? Behoorlijke gok maar wellicht de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen g
  • Laatst online: 23:42
@ job & Petertyuh

Bedankt voor jullie reactie's!
Zojuist een ds213j met 2x wd red 2tb hd's besteld. Dit was uiteindelijk maar enkele tientjes duurder dan een tweedehands ds211+ incl.hd's, maar zo heb ik wel garantie op de synology!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:16
Da.Rock schreef op maandag 10 februari 2014 @ 21:01:
[...]
Een A record voor www aanmaken? Behoorlijke gok maar wellicht de oplossing.
Nee, die staat al goed - immers serveert de syno een error page.

E: Heb 'm. In de map 'web' staat nog een map met de naam van het domein, die moet gespiegeld zijn aan de root. Het werkt!

[ Voor 19% gewijzigd door BeefHazard op 10-02-2014 22:34 ]

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

FloRadix schreef op maandag 10 februari 2014 @ 18:42:
[...]
bij wilt de script niet werken en zelfs als ik de command manueel uitvoert krijgt error 'no mounts' op de imac mavericks, op de syno heb ik een iscsi target met volgende iqn= iqn.2005-06.com.drobo:NAS
Dus wat gebeurd er precies als je
C:
1
/usr/sbin/xtendsancli discoverTargets -address 192.168.1.22 -verbose | head -1

Runt? Krijg je dan 'No Mounts?'. Dan denk ik dat er toch iets mis is met de instellingen/bereikbaarheid van de NAS :/

[ Voor 10% gewijzigd door fsfikke op 10-02-2014 22:48 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:30
fsfikke schreef op maandag 10 februari 2014 @ 22:46:
[...]

Dus wat gebeurd er precies als je
C:
1
/usr/sbin/xtendsancli discoverTargets -address 192.168.1.22 -verbose | head -1

Runt? Krijg je dan 'No Mounts?'. Dan denk ik dat er toch iets mis is met de instellingen/bereikbaarheid van de NAS :/
dit is de output die ik krijg na het runnen van bovenstaande commando

C:
1
2
SEVERE  02/11/2014 07:47:36 Unable to contact the iSCSI daemon. 
SEVERE  02/11/2014 07:47:36 Unable to retrieve the iSCSI configuration

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waaimasjien
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 16:02
CuBras schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 16:57:
Ik zat even met een vraag m.b.t. verschillende NAS systemen van Synology.

Ik ben nu voor het eerst aan het kijken voor zo'n systeem en mijn oog was eerst gevallen op de DS213j.
Echter die vond ik redelijk prijzig. Toen kwam de DS214se voorbij. Aardig geprijsd, maar qua specs niet je-van-het in vergelijking met 213j.
Ik zit met een vergelijkbaar dilemma als CuBras: ik denk er nu over om de DS213j aan te schaffen, maar vraag me af of het apparaat snel genoeg is voor mijn wensen:
  • Op hoge snelheid torrents binnentrekken. Ik wil het voordeel van m'n 120 Mbit wel enigszins blijven voelen, maar van wat ik al heb gelezen begrijp ik dat de cpu de grootste bottleneck is op dat gebied.
  • BD-rips van 35GB streamen (niet transcoderen).
  • Futureproof: dit is een beetje natte vingerwerk aangezien een standaard nog niet duidelijk is, maar het zou leuk zijn als de nas over een jaar ook 100GB h.265 4k files zonder hapering bij afspelen kan streamen.
Is een ds213j hiervoor voldoende, of kan ik beter wat stapjes hoger gaan? Het scheelt nogal in prijs, maar als het nodig is kan ik budget voor een een ds214/214+ bijvoorbeeld ook nog wel ophoesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
waaimasjien schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:57:
[...]

Ik zit met een vergelijkbaar dilemma als CuBras: ik denk er nu over om de DS213j aan te schaffen, maar vraag me af of het apparaat snel genoeg is voor mijn wensen:
  • Op hoge snelheid torrents binnentrekken. Ik wil het voordeel van m'n 120 Mbit wel enigszins blijven voelen, maar van wat ik al heb gelezen begrijp ik dat de cpu de grootste bottleneck is op dat gebied.
  • BD-rips van 35GB streamen (niet transcoderen).
  • Futureproof: dit is een beetje natte vingerwerk aangezien een standaard nog niet duidelijk is, maar het zou leuk zijn als de nas over een jaar ook 100GB h.265 4k files zonder hapering bij afspelen kan streamen.
Is een ds213j hiervoor voldoende, of kan ik beter wat stapjes hoger gaan? Het scheelt nogal in prijs, maar als het nodig is kan ik budget voor een een ds214/214+ bijvoorbeeld ook nog wel ophoesten.
Downloaden van torrents met 120Mbps is geen probleem.
35GB bij film van 1 uur is 10MBps. Ook geen issue.
100GB is dus grofweg 30MBps. Ook geen issue.

Nogmaals een link naar de bijzonder complete website van Synology:
http://www.synology.com/nl-nl/products/performance/#2_bay

http://www.synology.com/e...ducts/DS214+/DS214/DS213j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:28
Doolbr schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:53:
Ik heb zonet bitcoin mining software ontdekt op mijn NAS (DS1812+, DSM 4.3-3810 Update 4). Ze draaien onder procesnaam `PWNEDm`.

> top

Zelf staat bij mij enkel poort 5000 naar de buitenwereld open (port forwarding) voor de DSM toepassingen, deze heb ik nu uit voorzorg uitgezet.
Heb dit bericht net ook op de frontpage gezien, en toch enigszins geschrokken dat dit plaatsvind (uiteraard is geen enkel systeem lek-vrij).

Hoe is voor de gewone gebruiker te zien of zijn systeem gehackt is? Ik zelf kom geen gekke processen tegen in mijn processenoverzicht in de broncontrole van dsm. Betekend dit dat mijn apparaat niet gehacked is, of maskeren ze het proces onder een andere naam?
Volgens het nieuwsitem gaat het om het proces "PWNEDm" en een bijbehorende folder, maar waar zou ik deze kunnen vinden?

[ Voor 3% gewijzigd door hellboy123 op 11-02-2014 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Ik heb een vraag en die luidt hoe kan ik mijn HDD's formatten?

ik gebruik 4 HDD's raid 5 met als firmware DSM 4.3.

Bij voorbaad dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:28
hellboy123 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:07:
[...]

Volgens het nieuwsitem gaat het om het proces "PWNEDm" en een bijbehorende folder, maar waar zou ik deze kunnen vinden?
Dan zal je vermoed ik toch echt een telnet sessie moeten starten op je DS en met "top" kijken of die processen draaien.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02:13
Doolbr schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:53:

> top

Had je Update 4 al draaien voor je besmet werd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escape2Dawn
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 10:55
Echt zeer irritant!!! Mijn Synology werpt te pas en te onpas mijn externe harde schijf eruit. Een scheduled backup is op deze manier niet meer mogelijk (en dus niet betrouwbaar), maar nu blijkt zelfs dat wanneer ik handmatig een backup start hij de schijf er na een onbepaalde tijd uitwerpt. Echt ruk, want daarvoor heb ik nieuwe externe HDD gekocht. Ik heb de slaapstand uitgeschakeld voor de USB apparaten, maar nog blijft hij dit doen. Dit probleem heb ik nu al met meerdere verschillende HDD's en volgens mij alleen met 3.0 USB schijven. Ik heb een D211+ en deze ondersteunt geen 3.0 USB maar kan de schijven probleemloos lezen.

Heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:08:
Beste Tweakers,

Ik heb een vraag en die luidt hoe kan ik mijn HDD's formatten?

ik gebruik 4 HDD's raid 5 met als firmware DSM 4.3.

Bij voorbaad dank
in de storage manager. Volume verwijderen, vervolgens een nieuwe aanmaken en formatteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
Als je als admin inlogd, zie je die gebruiker dan niet tussen de andere gebruikers staan?
Of de map tussen alle andere mappen verschijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oyay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-09 11:30
Escape2Dawn schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:39:
Echt zeer irritant!!! Mijn Synology werpt te pas en te onpas mijn externe harde schijf eruit. Een scheduled backup is op deze manier niet meer mogelijk (en dus niet betrouwbaar), maar nu blijkt zelfs dat wanneer ik handmatig een backup start hij de schijf er na een onbepaalde tijd uitwerpt. Echt ruk, want daarvoor heb ik nieuwe externe HDD gekocht. Ik heb de slaapstand uitgeschakeld voor de USB apparaten, maar nog blijft hij dit doen. Dit probleem heb ik nu al met meerdere verschillende HDD's en volgens mij alleen met 3.0 USB schijven. Ik heb een D211+ en deze ondersteunt geen 3.0 USB maar kan de schijven probleemloos lezen.

Heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen?
Wat als je usb 2.0 poort gebruikt op de nas waar dit gebeurt? Mikt hij hem er dan ook uit?
Ik heb het ook wel eens gehad. Hier krijg ik dan een mailtje van. Maar bij mij is het "de oude usb schijf" waar het aan ligt.

If The Bitch Don't Like Me Something Must Be Wrong With The Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Bij dat bitcoin verhaal moet je dan een port open hebben staan of ben ook om andere manieren kwetsbaar? Ik gebruik alleen download station.

@escape2dawn ik heb daar de laatste tijd ook laatste tijd last van gehad. Als je niet te veel kopiert te gelijk gaat het beter. Echt een oplossing heb ik niet daarnaast zins een dag of 10 een nieuwe en die lijkt het beter te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doolbr
  • Laatst online: 03-05 20:49
FrankRicard schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:39:
[...]

Had je Update 4 al draaien voor je besmet werd?
Ja, het is dus niet gerelateerd aan de eerdere beveiligingslekken die hier vermeld staan: http://www.cvedetails.com...-Diskstation-Manager.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Laatst online: 18-09 07:59

Griffin

Is mythical

In november heb ik mijn NAS uitgezet ivm verhuizing en gister in het nieuwe huis weer aangezet. Dit ging zonder problemen en ik heb wat updates binnen gehaald. Nu heb ik echter SpotWeb op mijn NAS draaien en ik moet daarvoor db-update.php draaien vanuit een console.

Inloggen op de NAS deed ik altijd via mijn eigen account via Putty (SSH). Echter als ik dit nu doe en ik voer mijn credentials in dan sluit Putty direct.

Ik heb gezocht op internet maar kan niet direct iets hierop vinden, behalve dat ik iets in config files moet aanpassen, maar hier kan ik niet bij,

Zijn er mensen die dit ook hebben gehad en/of tips hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SN4K3
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-01 16:18
*dit heeft niets met Synology te maken; dus post het hier dan ook niet*

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2014 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24

SpamLame

niks

Ik krijg de indruk dat je vraag niet gericht is op een Synology produkt en daarmee zit je gelijk in het verkeerde topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SN4K3
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-01 16:18
*knip*

Wat Synology verder is dat weet ik niet, maar ik dacht dat mensen hier wel de kennis zouden hebben die ik niet heb en mij daardoor snel zouden kunnen helpen. :)

Dat is natuurlijk niet hoe het werkt, SN4K3. Je hebt een vermelding in je notes; mocht dit vaker voorkomen dan kun je daarop worden aangesproken.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2014 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escape2Dawn
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 10:55
oyay schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 16:38:
[...]

Wat als je usb 2.0 poort gebruikt op de nas waar dit gebeurt? Mikt hij hem er dan ook uit?
Ik heb het ook wel eens gehad. Hier krijg ik dan een mailtje van. Maar bij mij is het "de oude usb schijf" waar het aan ligt.
Mijn oude WD passport (USB 2.0) deed het zonder problemen en lag er dagen aan zonder uitgeworpen te worden. Drie verschillende USB 3.0 HDD's worden na enkele uren uitgeworpen. Ik sluit alle HDD's aan op de USB 2.0 aansluiting aan de voorzijde. Maakt dat nog uit, of dien ik deze achterin te pluggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24

SpamLame

niks

SN4K3 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 08:22:
Dat weet ik en heb ik ook vermeld, nogmaals ik heb een half uur de 'oudere topics' bekeken, maar kom daar geen topics tegen waar mijn vraag past. Aangezien dit topic "Vraag en antwoord" heet en bovenaan de lijst stond heb ik hier mijn vraag maar gesteld.

Wat Synology verder is dat weet ik niet, maar ik dacht dat mensen hier wel de kennis zouden hebben die ik niet heb en mij daardoor snel zouden kunnen helpen. :)

Heb je anders de naam of een link naar het topic waar deze vraag wel thuishoort?
Synology lmgtfy

Dat dit vraag en antwoord heet, houd niet meteen in dat alle vragen hier thuis horen.
In jouw geval zou ik gewoon een eigen topic aanmaken (al dan niet hier of in het windows subforum) met daarin je vraag/probleemstelling.

Maar simpelweg zou er niks voor jou moeten veranderen als je alleen de behuizing van een PC vervangt. Elk ander component dat vervangen wordt, of aangesloten raakt op een plek waar die eerst niet zat zou kunnen leiden tot problemen

[ Voor 11% gewijzigd door SpamLame op 12-02-2014 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 14:25
Ik heb een DS212 en ik ben er erg tevreden over. Mijn Synology doet erg veel. Downloaden, back-ups draaien, server voor mijn HTC....het heeft me allemaal erg veel tijd gekost om alles in te stellen en goed werkend te krijgen.
Ik heb 2 schijven in gebruik.

Volume1 bevat alle packages en hier komen de series en films binnen. Tevens staan hier al mijn bestanden en foto's op.
Volume2 gebruik ik om de back-up van al mijn bestanden en foto's (van volume1) op te bewaren. Deze back-up loopt wekelijks.
Tevens nog een USB schijf. Hierop loopt ook wekelijks een back-up van al mijn foto's vanaf volume1

Is er een mogelijkheid om de instellingen van mijn synology packages in een back-up te zetten en die zo ook veilig te stellen? Als er nu wat mis gaat met Volume1, of erger, de heye synology gaat in rook op, dan kan ik alles opnieuw gaan installeren en instellen enz enz Als ik de packages en instellingen op een of andere manier veilig kan stellen en kan laten meelopen in de back-up zou dat heel erg prettig zijn. Op google is uiteraard vele te vinden, maar ik zou het graag laten meelopen in de wekelijkse bak-up. Op dat gebied best wel een leek 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

SN4K3 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 08:22:
Heb je anders de naam of een link naar het topic waar deze vraag wel thuishoort?
Losse vragen kan je gewoon in een los, nieuw topic zetten.
offtopic:
Voor het starten van een topic eerst in andere topics zoeken naar een antwoord is natuurlijk prima (en ook erg de bedoeling), maar bij geen succes kan je gewoon een nieuw topic maken. Sterker nog: IMHO veel liever in een los topic dan verstopt in een groot topic. Makkelijker discussiëren over dat ene vraagstuk, makkelijker leesbaar, makkelijker vindbaar, etc.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen,

Ik heb een paar bestanden die ik zie via mijn mediaplayer...maar verborgen als ik inlog op mijn NAS. Ik vermoed een backdoor die zich heeft genesteld. Hoe kan is deze vinden en verwijderen (Virus scanner vind hem niet). Iemand Tips?
Ik heb een DS213.

Thanx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oyay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-09 11:30
Escape2Dawn schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 08:37:
[...]

Mijn oude WD passport (USB 2.0) deed het zonder problemen en lag er dagen aan zonder uitgeworpen te worden. Drie verschillende USB 3.0 HDD's worden na enkele uren uitgeworpen. Ik sluit alle HDD's aan op de USB 2.0 aansluiting aan de voorzijde. Maakt dat nog uit, of dien ik deze achterin te pluggen?
Het zou niks moeten uitmaken. Usb is backwords compatible. Probeer anders de poorten aan de achterkant.
Misschien dat alleen de usb aan de voorkant defect is?

Mocht je nog garantie hebben krijg je meteen een nieuwe of je aankoop bedrag terug.
Daar zorgt synology voor. Als hij echt defect is natuurlijk!

[ Voor 20% gewijzigd door oyay op 12-02-2014 10:23 ]

If The Bitch Don't Like Me Something Must Be Wrong With The Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:28
Verwijderd schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 10:08:
Goedemorgen,

Ik heb een paar bestanden die ik zie via mijn mediaplayer...maar verborgen als ik inlog op mijn NAS. Ik vermoed een backdoor die zich heeft genesteld. Hoe kan is deze vinden en verwijderen (Virus scanner vind hem niet). Iemand Tips?
Ik heb een DS213.

Thanx alvast!
Er zijn heel veel bestanden op je NAS die je niet ziet als je normaal inlogt. Denk aan besturingsbestanden, thumbnails, cache bestanden etc.

Deze bestanden kan je wel zien als je via SSH/Telnet inlogt op je NAS (tutorial te vinden via Google)
(en met de package Midnight commander kan je ook nog makkelijk browsen)

Gooi niks weg totdat je zeker dat het geen belangrijke bestanden zijn voor de werking van je Syno!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:28
Verwijderd schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 10:08:
Goedemorgen,

Ik heb een DS213.

Thanx alvast!
Vaag verhaal. Wat voor een soort bestanden hebben we het over? En wat voor een mediaspeler, deze hoeft toch alleen je mp3/mp4/avi/whatever te tonen?
Zouden het de verborgen @ea bestanden zijn, die je DS netjes verbergt?

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
tboheeren schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:53:
Nog een algemene vraag icm het bovenstaande: waarom zie ik in mijn var/log/messages.gz enkel de startup acties en geen enkele pid actie?
*bump*

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:35

Maverick2001

Never look back

Gister ben ik bezig geweest om Serviio te installeren op mijn DS214+ (DSM 5.0). Uiteindelijk werkt dit prima echter kom ik er vanmorgen achter dat ik bijvoorbeeld Photostation / Spotweb en andere diensten niet meer kan benaderen (ook niet via mijn lan IP). Krijg alleen pagina niet gevonden.

Wat heb ik geprobeerd
- Pakketten al opnieuw geïnstalleerd
- Serviio en JAVA verwijdert.
- Reboot van NAS
- Restart van Apache via SSH
- Uit en weer aanzetten van Webstation

Krijg het idee dat er toch iets mis is met Webstation maar krijg het niet aan de praat.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
Maverick2001 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 13:11:
Gister ben ik bezig geweest om Serviio te installeren op mijn DS214+ (DSM 5.0). Uiteindelijk werkt dit prima echter kom ik er vanmorgen achter dat ik bijvoorbeeld Photostation / Spotweb en andere diensten niet meer kan benaderen (ook niet via mijn lan IP). Krijg alleen pagina niet gevonden.

Wat heb ik geprobeerd
- Pakketten al opnieuw geïnstalleerd
- Serviio en JAVA verwijdert.
- Reboot van NAS
- Restart van Apache via SSH
- Uit en weer aanzetten van Webstation

Krijg het idee dat er toch iets mis is met Webstation maar krijg het niet aan de praat.
Heb ik ook last van. Als ik vanuit buiten naar mijn NAS wil doet hij het niet, maar als ik op de Synology DDNS server kijk staat hij aangemeld en als ik de ":5000" weglaat in het adres zit ik een mooie pagina die mij verteld dat webstation ingeschakeld is. Overigens heeft mijn NAS op/om 2014-02-12 03:39:05 GMT +01:00 de verbinding tijdelijk verbroken.

Ik heb hem nog niet werkend gehad sinds gisteravond, maar natuurlijk wel via mijn thuisnetwerk.

Update 12-02 17:08
Kom ik thuis, doettie het weer gewoon (via intern en extern netwerk).
Wat ik in de logfiles vond:

2014/02/12 16:37:10 SYSTEM System successfully registered [IP adres] to [xxxxx.synology.me] in DDNS server [Synology].
2014/02/12 04:48:09 SYSTEM System successfully registered [IP adres] to [xxxxx.synology.me] in DDNS server [Synology].
2014/02/12 04:31:17 SYSTEM System failed to get External IP.
2014/02/12 04:22:32 SYSTEM System failed to register [IP adres] to [xxxxx.synology.me] in DDNS server [Synology] because of [Failed to connect to server].
2014/02/12 04:15:23 SYSTEM System failed to get External IP.
2014/02/12 04:06:22 SYSTEM System failed to register [IP adres] to [xxxxx.synology.me] in DDNS server [Synology] because of [Failed to connect to server].
2014/02/12 03:56:47 SYSTEM System failed to get External IP.

[ Voor 27% gewijzigd door Petertyuh op 12-02-2014 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:35

Maverick2001

Never look back

Petertyuh schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 13:29:
[...]

Heb ik ook last van. Als ik vanuit buiten naar mijn NAS wil doet hij het niet, maar als ik op de Synology DDNS server kijk staat hij aangemeld en als ik de ":5000" weglaat in het adres zit ik een mooie pagina die mij verteld dat webstation ingeschakeld is. Overigens heeft mijn NAS op/om 2014-02-12 03:39:05 GMT +01:00 de verbinding tijdelijk verbroken.

Ik heb hem nog niet werkend gehad sinds gisteravond, maar natuurlijk wel via mijn thuisnetwerk.
Maar bij mij lukt het lokaal ook niet.
Ik kan DSM prima benaderen.. Het gaat mis met de programma's die poort 80 gebruiken.

Coachpotato / NZBget / Transmission en andere kan ik wel benaderen.

----
Update:
Na echt uren en uren... is het probleem opgelost. Er stond een map met 192.168.1.101 in mijn virtuele hosts. Ik heb deze verwijdert en vervolgens Apache opnieuw opgestart en ook een Reboot gedaan van de NAS. Inmiddels is alles weer bereikbaar.

[ Voor 18% gewijzigd door Maverick2001 op 12-02-2014 14:27 ]

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, ivm m'n hibernation issues, toch nog second tier support aangevraagd.

Antwoord blijft; we zien niks in de logs, reset het hele apparaat maar, of anders RMA.

Heb hier zeer weinig vertrouwen in moet ik zeggen, en dit valt me ook nogal tegen. Kost me weer uren en uren aan configureren, nog los van de tijd die ik zonder NAS zit...

Ben enigszins teleurgesteld. Hoopte naar een probleemloze opslag te gaan, na de issues die ik heb ghead met raid10 in m'n desktop. :'(

edit: als ik m'n huidige drie schijven eruit haal, twee nieuwe erin stop, een na een test de originele drie er weer in hang, kan ik dan weer verder waar ik gebleven was, zonder dataverlies?

[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 12-02-2014 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op zich is dat het toch ook? alleen je systeem gaat niet slapen.....werking voor de rest is probleemloos.

Ik zelf heb het op gegeven en het staat dus ook gewoon uit.. ik heb zelf een DS213+ dus valt mee te leven (18 a 22watt)

Ik denk dat je alleen support kan verwachten als je aan kan tonen dat het nooit heeft gewerkt en ook alleen maar officiele packages draait dus geen SABNZNBD enz..

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De support is geen probleem. Heb al tests gedaan met alle packages uit, en dat levert nog steeds problemen op. Overigens gaat ie wel slapen, maar wordt onverklaarbaar wakker.

Vind een slaapstand overigens wel degelijk bij de specificaties van het systeem horen. Van mij hoeft dat ding niet 24/7 te draaien. Slaap zelf ook gewoon 'snachts.

Heb een 414, dus die zal iets meer verbruiken. Stroomverbruik was ook zeker een koopargument voor een nas, en daar hoort een slaapmodus bij wmb.

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 12-02-2014 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 08:18

Strikie

Athletics

Backups maken is niet specifiek inherent aan Synology. Voor discussies over backups, zie Thematopic: Backups.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2014 18:01 ]

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
Sinds ik verhuist bent kan niet meer mijn Synology benaderen via zijn externe ip, maar wel intern.
Als ik op mijn werk ben dan kan ik prima inloggen op http://externe-ip:5000
Ik heb favorieten gemaakt op mijn laptop op basis van mijn externe ip. Voor mijn verhuizing werkte dit wel gewoon. Zou het ergens in mijn router niet goed staan?

Dus als ik thuis ben dan werkt alleen http://interne-ip:5000 maar niet http://externe-ip:5000

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeyMan schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 17:04:
De support is geen probleem. Heb al tests gedaan met alle packages uit, en dat levert nog steeds problemen op. Overigens gaat ie wel slapen, maar wordt onverklaarbaar wakker.

Vind een slaapstand overigens wel degelijk bij de specificaties van het systeem horen. Van mij hoeft dat ding niet 24/7 te draaien. Slaap zelf ook gewoon 'snachts.

Heb een 414, dus die zal iets meer verbruiken. Stroomverbruik was ook zeker een koopargument voor een nas, en daar hoort een slaapmodus bij wmb.
Ben het met je eens hoor, het was meer dat het nu net overkwam dat ie het niet doet.. oké hij blijft niet slapen.

Zelfde dus als hier...

dan binnen 20minuten, dan binnen een uur.... geen touw aan vast te knopen.. alles wat zelf kan instellen staat standaard na 16.15.

Maar packages uitzetten is niet echt het zelfde volgens mij... er zijn nl ook bepaalde taken getriggerd op de achtergrond wat je niet uit kan zetten ook al zet je de package uit.. Zoals perl, php etc..

Je zal er niet aan willen beginnen maar eigenlijk moet je opnieuw beginnen. Grote kans dat je problemen ontstaan zodra je packages gaat gebruiken die niet van Synology zijn.

Ik heb het probleem opgelost door kritisch te kijken naar uptime! Hij gaat dus 16.15 pas aan en gewoon s nachts 00.15 weer uit. Helaas kan ik hem niet meer aan krijgen via WOL (ligt aan mijn apple router)... maar dat kan wel voor jou werken.. overdag of s nachts uit.. heb je hem nodig via WOL aanwakkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wil dat nog wel even proberen voor een rma.

Maar vraag me dus af of ik veilig de huidige 3schijven veilig opzij kan leggen om met twee andere schijven te testen...

Clue is dus of ik die drie schijven na het testen zonder dataverlies weer in kan hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jip gaat gewoon lukken..

Ik heb zelfs keer DSM2.0 schrijven van een DS106E in een DS109J gehangen en toen was alles nog beschikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er meer mensen die exFAT support hebben aangevraagd?

Ik heb dat tijden geleden netjes aangevraagd, maar helaas na 4.2/3 zit het dus ook niet in 5.0.

Wel jammer :(

Dit is super handig voor mensen met een multi setup... Mijn vriendin gebruikt windows, ik mac en dan een een NAS.. Ik kan nu vrij eenvoudig zonder losse software data overzetten met exFAT maar dit wordt niet ondersteund door mijn NAS..
NTFS kan mac standaard alleen lezen... soms is het handiger om even te kopiëren met externe hardeschrijf (USB3).

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 14:44
Ik heb een ds414 besteld en ik vraag me af of het verstandig is om gelijk dsm5 beta te installeren ivm stabiliteit en andere problemen. Of kan ik beter wachten op een final release en zo ja, heeft iemand een idee wanneer die er komt?

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Ik draai 4.3 op mijn backup machine, en 5.0 op mijn hoofd NAS. Het draait op zich goed maar hier en daar zie je dingen die nog niet 100% zijn.

Het ligt er een beetje aan waar je hem voor in gaat zetten.. Als er alleen data op komt wat niet erg is als het er niet meer is dan zou je 5.0 kunnen overwegen.. Wordt het een apparaat wat alles gaat bevatten en ga je later je backup regelen dan zou ik toch 4.3 kiezen.

• Miyamoto
drernie schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 09:07:
Ik heb een ds414 besteld en ik vraag me af of het verstandig is om gelijk dsm5 beta te installeren ivm stabiliteit en andere problemen. Of kan ik beter wachten op een final release en zo ja, heeft iemand een idee wanneer die er komt?
Vrij simpel. Voor stabiliteit moet je gewoon wachten op de final.
Volgens Synology duurt dat 2-4 maanden.

• cypher21
Miyamoto schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 09:42:
[...]

Vrij simpel. Voor stabiliteit moet je gewoon wachten op de final.
Volgens Synology duurt dat 2-4 maanden.
Klopt,

Echter zou ik wel DSM 5 installeren :P
Ik heb me de eerste weken aardig rot gezocht naar bepaalde items e.d. die ergens anders staan als in dsm4. Als je er vanaf dag 1 al aan gewend bent scheelt dat wel.
Zijn een paar kleine issues, maar voor de rest werkt alles top op dsm5

Binnetie schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 19:58:
Sinds ik verhuist bent kan niet meer mijn Synology benaderen via zijn externe ip, maar wel intern.
Als ik op mijn werk ben dan kan ik prima inloggen op http://externe-ip:5000
Ik heb favorieten gemaakt op mijn laptop op basis van mijn externe ip. Voor mijn verhuizing werkte dit wel gewoon. Zou het ergens in mijn router niet goed staan?

Dus als ik thuis ben dan werkt alleen http://interne-ip:5000 maar niet http://externe-ip:5000
Waarom werkt mijn intern gehoste website niet via het interne netwerk maar wel via een extern netwerk?
Als je naast je verhuizing ook een ander modem hebt gehad heb je daar je verklaring.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 13-02-2014 10:24 ]

• omnom
Miyamoto schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:07:
[...]

Op de XMBC Wiki staat alles wat je nodig hebt. Die is niet gedateerd, maar het koppelen van een MySQL database is gewoon nooit veranderd. Aanmaken van een gebruiker én database kan via een tool zoals phpMyAdmin (beschikbaar als package). Dat is een kwestie van klikken, niet erg veel kennis voor nodig behalve het bedienen van je toetsenbord. Waar je verder op moet letten is dat je firewall in DSM niet alles tegenhoudt.

Als het niet werkt staan de hints in de log-file.
Om hier nog even op terug te komen, volgens mij is het gelukt :) Was inderdaad niet al te moeilijk, daar heb ik me op verkeken.

Nu alleen nog aan het stoeien met XBMC/CP/SB/TheRenamer maar dat hoort hier niet thuis. Wat Synology betreft werk alles volgens mij.

Wil alleen nog even nakijken of de HDD's in slaapstand gaan, maar dat kan ik waarschijnlijk in de logfile o.i.d. wel zien. Ik las ergens dat mensen USB sticks gebruiken voor verschillende logfiles omdat anders de HDD's niet in slaapstand gaan, dit is nog steeds zo?

In ieder geval bedankt voor de hulp :)

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
NAT loopback dus? Ik had voorheen VDSL en nu glasvezel. Ik zal eens kijken naar de NAT loopback optie.
nat loopback inderdaad, al wordt het ook wel eens nat reflection genoemd. Als je router die optie niet heeft is het zoals de faq aangeeft ook op te lossen door de host file aan te passen.

• Paulus07
  • Niet online
wth waarom zie ik op mijn laptop de NAS nu weer niet terugkomen :S normaal kon ik dan via de laptop -> netwerk door de nas heen bladeren (mappen/bestanden).

nu zie ik hem er niet meer tussen staan. niks veranderd aan setup, apparatuur, updates etc -_-

als ik in de url balk opgeef \\Diskstation dan werkt het wel. maar het icoontje blijft niet meer staan :S

[ Voor 17% gewijzigd door Paulus07 op 13-02-2014 14:54 ]

• Miyamoto
Is dat niet een Windows issue? Ik heb het ook -heel soms-.

Verwijderd

Ik wordt zo moedeloos van mijn CPU gebruik op mijn DS411
Heb nu al een half jaar dit probleem dat deze processen al het cpu opslurpen.

Heb al topics gepost bij synology en zelfs al gebeld..

Iemand van jullie misschien een idee nog?

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img594/442/mgp5.jpg
Helemaal up to date? 4.3 erop? Bij sommige ging het weg na het installeren van laatste update (nogmaals).

Misschien 5.0 proberen?

Anders reinstall met behoud van je data?

Verwijderd

Jaa 4.3 uiteraard...
Al me updates ook al erop gegooid!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:35
Bij mij sleurpt 'python' behoorlijk wat, maar dat 'hoort zo' denk ik maar...

• cypher21
couchpotato, sickbeard, sabnzbd, nzbget draaien allemaal onder het python proces, dus als die bezig zijn slurpt python idd aardig wat ja :)

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:59
Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 16:00:
Heb nu al een half jaar dit probleem dat deze processen al het cpu opslurpen.

Heb al topics gepost bij synology en zelfs al gebeld..

[afbeelding]
Als je HTTPS eens uitschakelt vervallen de genoemde processen dan, ik zie ze bij mij namelijk niet terug op mij DS411 met beta 5.0 U1

Verwijderd

Spotweb draait bij mij erop..
Zou dat iets kunnen betekenen?

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:35
cypher21 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 16:33:
couchpotato, sickbeard, sabnzbd, nzbget draaien allemaal onder het python proces, dus als die bezig zijn slurpt python idd aardig wat ja :)
Heb alleen sickbeard, maar wel een flinke lijst met series ok bij te houden ;)
Daarnaast nog standaard packages als VPN, video- , download- en audio-station.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 11:11
Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 17:53:
Spotweb is volgens mij best resource hungry, pakket al eens gestopt voor een periode ?
Sowieso alles al eens gestopt en gekeken naar het gedrag?

[ Voor 9% gewijzigd door schumi2004 op 13-02-2014 19:00 ]

• Miyamoto
Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 16:00:

Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 17:53:
Doe eens een wilde gok?
Of beter: Probeer het en stop / verwijder Spotweb eens.

Lijkt me vooralsnog geen Synology issue.
Pagina: 1 ... 64 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]