Sneller weet ik niet, maar met Paragon ExtFS kan je de schijf in je PC hangen en dan benaderen vanuit windows. Als hij echt gecrasht is weet ik niet wat er nog zichtbaar is, maar je kan het altijd proberen. 250 uur is best langBinnetie schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 08:24:
Heeft er iemand ook goede ervaring met het recoveren van een hardeschijf uit een Synology?
Die van mij is vorige week gecrashed, nu heb ik daar een backup via Symform van maar toch heb ik een paar series die ik ook nog graag terug zou willen en die ik niet in de backup heb meegenomen (anders wordt het zo groot om in de cloud te backuppen).
Ik gebruik nu UFS Explorer: http://www.ufsexplorer.com en geef aan dat het om een EXT-2,3 of 4 partitie gaat. Alleen heeft deze aan dat hij nog een kleine 250 uur aan het scannen is van mijn 2TB grote hardeschijf.
Iemand die misschien snellere software weet?
Ik kom hem wel voor Mac tegen, maar zie hem niet voor Windows op de website staan.
Net liep hij op naar 300 uur, maar nu is hij teruggezakt naar 98 uur. UFS Explorer kan de schijf wel zien, maar geen schijfletter aan koppelen.
Ik zag dat Synology ook een stappenplan heeft met een Ubuntu CD. Daar maak ik nu een Live CD van en ga dan eens kijken of dat misschien werkt. Ik kan de schijf niet in de pc hangen omdat ik die niet heb (alleen laptop). Heb hem nu aan een Sharkoon externe schijf hangen.
Net liep hij op naar 300 uur, maar nu is hij teruggezakt naar 98 uur. UFS Explorer kan de schijf wel zien, maar geen schijfletter aan koppelen.
Ik zag dat Synology ook een stappenplan heeft met een Ubuntu CD. Daar maak ik nu een Live CD van en ga dan eens kijken of dat misschien werkt. Ik kan de schijf niet in de pc hangen omdat ik die niet heb (alleen laptop). Heb hem nu aan een Sharkoon externe schijf hangen.
[ Voor 5% gewijzigd door Binnetie op 06-02-2014 08:55 ]
Hehe, echt duidelijker wordt het er ook niet op.DukeBox schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 14:41:
Nee dus... het is per TCP sessie. UDP gaat hoe dan ook al zonder OOO frames.
Ik zal me er eens in verdiepen.
Even een update voor mij geval: ik heb alsnog mijn hardeschijf geformatteerd. Ik kon niet wachten op de Synology helpdesk. Daarnaast vond ik het niet prettig toegang te verlenen tot niet alleen mijn bestanden, maar ook van externe personen die een backup maken op de NAS. Nu heb ik het volgende probleem: de broncontrole werkt niet. Deze wil niet opstarten. Iemand een idee hoe dit weer aan de pruttel te krijgen? Ik heb het volgende commando al geprobeerd, maar dit mocht niet baten (foutmelding): ipkg remove net-snmp.
De foutmelding die broncontrole geeft is "De verbinding is mislukt. Controleer uw netwerkinstellingen."
De foutmelding die broncontrole geeft is "De verbinding is mislukt. Controleer uw netwerkinstellingen."
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Is Plex geen alternatief, zou toch zonde zijn om straks niet meer te kunnen upgraden enkel en alleen om een DTS licensing issueVerwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 16:29:
[...]
De issue hoe klein ook had ik met DSVideo. Geen DTS support. Op 4.3 kan je de DSVideo downgraden naar een versie die wel DTS support. Nogmaals hoe minor ook, dat was voor mij zeer belangrijk.
Dus de oplossing om broncontrole te repareren is, je syno bootstrappen, ipkg installeren, net-snmp verwijderen en weer installeren? apartwcduck schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 09:32:
Even een update voor mij geval: ik heb alsnog mijn hardeschijf geformatteerd. Ik kon niet wachten op de Synology helpdesk. Daarnaast vond ik het niet prettig toegang te verlenen tot niet alleen mijn bestanden, maar ook van externe personen die een backup maken op de NAS. Nu heb ik het volgende probleem: de broncontrole werkt niet. Deze wil niet opstarten. Iemand een idee hoe dit weer aan de pruttel te krijgen? Ik heb het volgende commando al geprobeerd, maar dit mocht niet baten (foutmelding): ipkg remove net-snmp.
Ik zou dsm gewoon nog eens opnieuw installeren, maar dan zonder format.
http://forum.synology.com...l_of_the_Synology_product
[ Voor 7% gewijzigd door job op 06-02-2014 10:28 ]
en niet te vergeten de tip om de officiële Synology Helpdesk te raadplegen in de wind slaan en zelf aan het hakkeprakken gaan......job schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:27:
[...]
Dus de oplossing om broncontrole te repareren is, je syno bootstrappen, ipkg installeren, net-snmp verwijderen en weer installeren? apart
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Beste mede tweakers, ik heb een vraagje. Ben sinds week gelukkige eigenaar van een DS214 play. Alles werkt goed, maar valt mij iets op waar ik toch vraagtekens bij heb. DS214 play hoeft maar 20-30min aan te staan (niks aan het doen) en de temperatuurstatus geeft al 39-40 Celsius aan en daar blijft die op, ook al staat die paar dagen aan. De nas heb ik in de meterkast gebouwd, waar het normaal 17-18 Celsius is. Als ik mijn hand achter de fan hou, dan voel ik alleen maar koele lucht er uit komen. Dus extern merk ik nergens aan dat de nas 39-40 graden word. Mijn vraag aan DS214 play model eigenaren of dit normaal is of klopt er iets niet. Alvast bedankt
O ja, extra info: Heb 2x 2TB WD Green in zitten, deze geeft aan dat de temp van de schijven rond de 26-28 celcius zitten.
O ja, extra info: Heb 2x 2TB WD Green in zitten, deze geeft aan dat de temp van de schijven rond de 26-28 celcius zitten.
[ Voor 8% gewijzigd door Dimentrix op 06-02-2014 10:47 ]
Dat zijn prima temperaturen hoor
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Ik begrijp je opmerking niet volledig. Wat bedoel je met "syno bootstrappen, ipkg installeren, net-snmp verwijderen en weer installeren" (80% van de woorden zijn mij onbekend in die zin). Wat ik heb gedaan was op aanraden van het Synology forum om de broncontrole weer werkend te krijgen.job schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:27:
[...]
Dus de oplossing om broncontrole te repareren is, je syno bootstrappen, ipkg installeren, net-snmp verwijderen en weer installeren? apart
Ik zou dsm gewoon nog eens opnieuw installeren, maar dan zonder format.
http://forum.synology.com...l_of_the_Synology_product
De oplossing die je aandraagt is het volledig resetten van de NAS. Ik heb net alle Torrent Syncs weer draaiend. Daar gaat weer een aantal dagen synchroniseren......
Ik ging gisteren, via mijn PC, bestanden kopiëren van de ene naar de andere map op de share van mijn Synology. Het waren 13 mp3'tjes, 6-12 MB groot denk ik.
In ieder geval; dat wilde maar niet en duurde maar. Geen idee hoe, maar smbd.exe had 50% van de CPU in gebruik, één core 100% denk ik. In Windows op mijn PC was het 'Items zoeken' of gewoon 'Kan geen verbinding maken'.
SMB service herstarten hielp wel, maar daarna had ik hetzelfde probleem. Na Smb 2 en Large MTU uitgezet te hebben leek het weer te werken.
Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn en wat hebben jullie voor instellingen omtrend SMB/MTU en Jumbo Frames?
In ieder geval; dat wilde maar niet en duurde maar. Geen idee hoe, maar smbd.exe had 50% van de CPU in gebruik, één core 100% denk ik. In Windows op mijn PC was het 'Items zoeken' of gewoon 'Kan geen verbinding maken'.
SMB service herstarten hielp wel, maar daarna had ik hetzelfde probleem. Na Smb 2 en Large MTU uitgezet te hebben leek het weer te werken.
Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn en wat hebben jullie voor instellingen omtrend SMB/MTU en Jumbo Frames?
De reden dat ik dat niet heb gedaan heb ik reeds uiteengezet:TheOmen schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:30:
[...]
en niet te vergeten de tip om de officiële Synology Helpdesk te raadplegen in de wind slaan en zelf aan het hakkeprakken gaan......
1. Ik had minimaal drie dagen moeten wachten in verband met Chinees nieuwjaar
2. Ik wil mijn data niet toegankelijk maken voor een externe partij. Er zit vertrouwelijk materiaal tussen.
De broncontrole stopte trouwens pas met werken nadat ik de harde schijf had geformatteerd.
Om ikpkg te kunnen uitvoeren moet je ipkg eerst geinstalleerd hebben. Om ipkg te kunnen installeren moet je eerst bootstrappen.wcduck schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:54:
Ik begrijp je opmerking niet volledig. Wat bedoel je met "syno bootstrappen, ipkg installeren, net-snmp verwijderen en weer installeren" (80% van de woorden zijn mij onbekend in die zin). Wat ik heb gedaan was op aanraden van het Synology forum om de broncontrole weer werkend te krijgen.
Als jij niet hebt lopen bootstrappen gaat die oplossing je niet helpen.
Het willekeurig uitvoeren van commando's die je op internet tegenkomt raad ik je af.
Als je niet weet wat je doet, hoe kan je dan voorkomen dat je dingen stuk maakt?
Je mag zeker lekker aanrommelen van mij, maar doe dat niet op een apparaat met onmisbare data.
Je hebt onlangs nog allerlei onmisbare data verloren toen twee van je diskstations crashten, en nu ga je allerlei commando's uitvoeren waarvan je niet weet wat ze doen.
Straks loop je tegen commando aan dat er voorzorgt dat je weer data kwijtraakt.
Die oplossing die ik aandraag is een herinstallatie met behoud van de data.De oplossing die je aandraagt is het volledig resetten van de NAS. Ik heb net alle Torrent Syncs weer draaiend. Daar gaat weer een aantal dagen synchroniseren......
Je moet dan wel je packages opnieuw installeren en configureren maar dat is het.
[ Voor 30% gewijzigd door job op 06-02-2014 11:14 ]
Thanks m8cypher21 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:54:
Dat zijn prima temperaturen hoor
Tja, dan moet je het zelf weten, maar als je ipkg gaat installeren is dat een reden voor Synology om je garantie te weigeren:wcduck schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:57:
[...]
De reden dat ik dat niet heb gedaan heb ik reeds uiteengezet:
1. Ik had minimaal drie dagen moeten wachten in verband met Chinees nieuwjaar
2. Ik wil mijn data niet toegankelijk maken voor een externe partij. Er zit vertrouwelijk materiaal tussen.
De broncontrole stopte trouwens pas met werken nadat ik de harde schijf had geformatteerd.
Using mods will waive the owners right to online technical support, any form of damage resulting from modifying the server will be at the owners responsibility and risk.
Dus wellicht had je je even moeten afvragen of de reparatie echt zo'n haast had dat je niet een paar dagen kon wachten in plaats van je garantie te verliezen.
En wat punt 2 betreft, ik denk dat je wat paranoïde bent ten aanzien wat de betrouwbaarheid van de support van Synology. Ik lees alleen maar goede ervaringen met hun remote access support.
Zou raar zijn als een bedrijf als Synology hun sterke reputatie te grabbel gooit door je data in te kijken.
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Hmm net via vi VERSION ge edit naar
•majorversion="4"
•minorversion="3"
•buildphase="release"
•buildnumber="3810"
•smallfixnumber=3
•builddate="2013/12/19"
En toen de update gedraad via configuratie scherm, maar nu kan ik de synology niet meer vinden ook niet met synology assistant. Wat zou dat kunnen zijn ?
•majorversion="4"
•minorversion="3"
•buildphase="release"
•buildnumber="3810"
•smallfixnumber=3
•builddate="2013/12/19"
En toen de update gedraad via configuratie scherm, maar nu kan ik de synology niet meer vinden ook niet met synology assistant. Wat zou dat kunnen zijn ?
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Om eerlijk te zijn weet ik niet eens wat ipkg isTheOmen schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:07:
[...]
Tja, dan moet je het zelf weten, maar als je ipkg gaat installeren is dat een reden voor Synology om je garantie te weigeren:
Using mods will waive the owners right to online technical support, any form of damage resulting from modifying the server will be at the owners responsibility and risk.
Dus wellicht had je je even moeten afvragen of de reparatie echt zo'n haast had dat je niet een paar dagen kon wachten in plaats van je garantie te verliezen.
En wat punt 2 betreft, ik denk dat je wat paranoïde bent ten aanzien wat de betrouwbaarheid van de support van Synology. Ik lees alleen maar goede ervaringen met hun remote access support.
Zou raar zijn als een bedrijf als Synology hun sterke reputatie te grabbel gooit door je data in te kijken.

2 vraagjes..Neurd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 20:32:
Gisteren is mijn ds410 ermee op gehouden en nam gelijk een stop mee in de meterkast. Vandaag de schijven eruit gehaald en met enkel de stroomkabel erop weer aan proberen te doen. Geen enkel lampje of piepje. Ik denk dat ik mag aannemen dat hij na 3,5 jaar overleden is?
Normaal gesproken lees ik mij altijd 4 weken in voordat ik een aankoop doe, maar daar kan ik nu niet mee wachten. De ds 414 lijkt de logische opvolger. Als ik in de gauwigheid kijk dan heeft hij echter geen eSata aansluiting die mijn410 wel heeft. Nu gebruik ik een docking station voor externe HDD's om backups te maken met, jawel... eSata. Zijn er converters die van eSata USB3 kunnen maken of is een nieuwe USB3 docking station goedkoper?
- kan ik er van uitgaan dat mijn ds410 overleden is?
-wat zijn de oplossingen om het gemis van eSata op te vangen?
Si hoc legere scis nimium eruditiones habes
Bedankt voor de eerdere uitleg. Gelukkig heb ik zo weinig van de oplossing van het Synology forum begrepen dat ik waarschijnlijk al stappen niet heb uitgevoerd.job schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:57:
[...]
[...]
Die oplossing die ik aandraag is een herinstallatie met behoud van de data.
Je moet dan wel je packages opnieuw installeren en configureren maar dat is het.
Bedankt voor het aandragen van een oplossing. Ik ging ervan uit dat ik alle data kwijt zou zijn, maar dit blijkt niet het geval. Hartelijk dank, ik ga het later vandaag proberen.
Beetje dubbele standaard, als je het mij vraagt. Je koopt een apparaat van een externe partij en als er iets mis mee is mag die partij je niet helpen met het oplossen ervan.wcduck schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 12:01:
[...]
Om eerlijk te zijn weet ik niet eens wat ipkg is, ik heb het bij mijn weten dan ook niet geinstalleerd. Wat betreft punt 2: dit heeft niets met het paranoide zijn te maken. Dit is common sense. Vertrouwelijke informatie toevertrouwen aan een externe organisatie, en op de blauwe ogen vertrouwen dat ze er niets naar zullen kijken
. Ik zou op mijn werk neergeknuppeld worden als ik een dergelijke streek uit zou halen. Sterker nog, wij krijgen regelmatig emails op mijn werk met tips om security breaches te vermijden, juist vaak afkomstig uit China.
Wel ga je op basis van wat er op een forum is geschreven zitten frutten met zaken waar je naar eigen zeggen geen kennis van hebt. Nee, daar wordt je vertrouwelijke data echt mee geholpen....

Maak en back-up van je vertrouwelijke data, verwijder het van je DS en laat de vakmensen van Synology gewoon hun werk doen.
Je hebt gelijk over het frutten met dingen waar ik geen verstand van heb. De oplossing die je aandraagt is echter geen oplossing in dit geval: ik kon zelf de vertrouwelijke bestanden niet eens benaderen. Daardoor kon ik ze ook niet verwijderen voordat ik de mensen bij Synology in kon schakelen. Ik blijf wel van mening dat het niet zou mogen dat het opnieuw opstarten/nieuwe DSM installeren/extra hardeschijf toevoegen zou mogen leiden tot een corrupt volume.TheOmen schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 12:12:
[...]
Beetje dubbele standaard, als je het mij vraagt. Je koopt een apparaat van een externe partij en als er iets mis mee is mag die partij je niet helpen met het oplossen ervan.
Wel ga je op basis van wat er op een forum is geschreven zitten frutten met zaken waar je naar eigen zeggen geen kennis van hebt. Nee, daar wordt je vertrouwelijke data echt mee geholpen.....
Maak en back-up van je vertrouwelijke data, verwijder het van je DS en laat de vakmensen van Synology gewoon hun werk doen.
Absoluut waar.wcduck schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 12:33:
[...]
Ik blijf wel van mening dat het niet zou mogen dat het opnieuw opstarten/nieuwe DSM installeren/extra hardeschijf toevoegen zou mogen leiden tot een corrupt volume.
Ik heb een Synology DS212J, momenteel zit daar 1 schijf in van 2 TB.
Mijn vraag is of ik daar gewoon een schijf van 4TB bij in kan pluggen of moet ik rekening houden met andere dingen?
Mijn vraag is of ik daar gewoon een schijf van 4TB bij in kan pluggen of moet ik rekening houden met andere dingen?
Dat kan. Moet je wel -denk ik- twee aparte volumes aanmaken. Denk dat je niet echt een RAID config erop los kan laten zonder een hoop ruimte op te offeren.dj_jari schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 12:44:
RAID houdt toch in dat als 1 van beide schijven crasht je geen data verliest?Alpha89 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 12:48:
[...]
Dat kan. Moet je wel -denk ik- twee aparte volumes aanmaken. Denk dat je niet echt een RAID config erop los kan laten zonder een hoop ruimte op te offeren.
Er staan geen bestanden op die ik perse moet behouden, dus dat is geen probleem.
Ook na reboot geen verbinding met NAS, router geeft wel aan dat NAS online is.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Verwijderd
Nope, is geen alternatief. Vindt het te druk en het verzamelen van de metagegevens is mij te bewerkelijk. DSVideo is wat dat betreft een schoonheid in al zijn eenvoud..Dennism schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 09:46:
[...]
Is Plex geen alternatief, zou toch zonde zijn om straks niet meer te kunnen upgraden enkel en alleen om een DTS licensing issue
Wat het upgraden betreft. Waar ik de NAS voor gebruik, zal ik aan DSM-0.1alpha nog genoeg hebben..
Iemand enige idee voor het volgende probleem. Ik heb een DS412+ maar als ik connecteer / browse op shares duurt het heel lang vanaf mijn mac, osx 10.9.x afp en smb staan aan, dsm 4.3
Het is geen netwerk issue want wireless of via gigabit bekabeld hetzelfde issue, nas is niet traag voor de rest, kopiëren een het start is ook heel snel.
Het is geen netwerk issue want wireless of via gigabit bekabeld hetzelfde issue, nas is niet traag voor de rest, kopiëren een het start is ook heel snel.
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Heb ik ook, volgens mij een bug in SMB2 onder mac os x.
Sowieso begrijp ik huidige connectie beleid niet.
Als je SMB2 aanzet en AFP uit dan connect je op SMB2. Dit is logisch (even traag)
Als je timemachine aan wilt hebben moet AFP aan, wat dus dan ook weer standaard is als je de NAS benaderd. Je kunt wel handmatig dan connecten op SMB2.. Zoals gezegd merk ik geen verschil tussen die twee.
Er zijn mensen die profijt hebben door alleen SMB te draaien...
Als je SMB2 aanzet en AFP uit dan connect je op SMB2. Dit is logisch (even traag)
Als je timemachine aan wilt hebben moet AFP aan, wat dus dan ook weer standaard is als je de NAS benaderd. Je kunt wel handmatig dan connecten op SMB2.. Zoals gezegd merk ik geen verschil tussen die twee.
Ik teken nergens meer voor
Ik heb sowieso een simple Applescriptje gemaakt om automatisch m'n shares te reconnecten (via SMB)Quakie schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 14:04:
Heb ik ook, volgens mij een bug in SMB2 onder mac os x.
Voor m'n TimeMachine heb ik een iSCSI target gemaakt. Zal wel overkill zijn, maar vond het leuk om te proberen
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Er is natuurlijk een reden dat Apple van AFP afstapt en alleen nog maar voor SMB gaat.Quakie schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 14:04:
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Uiteraard, in mijn ogen ook een logische stap.. wat ik bedoel met mijn zin.. is door oudere SMB versie te draaien ipv SMB2. Onder Mavericks is SMB2 standaard, maar SMB1 is ook nog aanwezig. Via terminal kan je SMB1 afdwingen. Dit schijnt te helpen qua connectie reactie snelheid.. Dit is nl het probleem nu... het duurt even voordat je share folders zichtbaar zijn.. stel je hebt een photo map met 30 mappen en wat losse foto's kan je aardig lang wachten voordat het zichtbaar is. Dit was onder Snow Leopard niet het geval (AFP of SMB). Zeer irritant als dat het gross van je data op staat.
Vandaar dat sommige terug stappen van AFP/SMB2 naar SMB1 en het voor lief nemen dat max snelheid minder is.. SMB2 haalt wel degelijk hogere download/upload snelheden.
Ik ben zelf van twee losse volumes naar weer raid1 en dit heeft ook wat geholpen. Uiteraard niet volledig. Dat is echt te wijten aan Mavericks. Voor de rest wacht ik maar op de update en probeer me er niet aan te storen. Ik waag me niet (weer) aan wijzigingen via terminal..
Vandaar dat sommige terug stappen van AFP/SMB2 naar SMB1 en het voor lief nemen dat max snelheid minder is.. SMB2 haalt wel degelijk hogere download/upload snelheden.
Ik ben zelf van twee losse volumes naar weer raid1 en dit heeft ook wat geholpen. Uiteraard niet volledig. Dat is echt te wijten aan Mavericks. Voor de rest wacht ik maar op de update en probeer me er niet aan te storen. Ik waag me niet (weer) aan wijzigingen via terminal..
Met een kleine tweak krijg je ook SMB3 werkend op je syno en kan je gebruik maken van multi-session.
Kan je scriptje delen misschien? Altijd handig..fsfikke schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 14:54:
[...]
Ik heb sowieso een simple Applescriptje gemaakt om automatisch m'n shares te reconnecten (via SMB)
Voor m'n TimeMachine heb ik een iSCSI target gemaakt. Zal wel overkill zijn, maar vond het leuk om te proberen
Maar ik snap je iSCSI oplossing niet zo.. het zit niet standaard in Mac OS x volgens mij. Dus je installeert software om te os x te laten denken dat volume lokaal beschikbaar is en vervolgens zet je de timemachine erop. Enige wat het verschil is dat je dan zo genaamd lokaal connect? Zie voordeel niet?
Ik draai zelf ook iSCSI in combinatie met een win7 laptop.. Die heeft een SSD van 120gig en data staat op iSCSI target.. Dit wordt meegenomen in backup.. Ideale oplossing.. mijn vriendin heeft er geen weet van en het reageert verbazingwekkend snel en soepel.
Wat is precies je tweak?DukeBox schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 15:17:
Met een kleine tweak krijg je ook SMB3 werkend op je syno en kan je gebruik maken van multi-session.
Dit werkt onder 5.0 beta ook?
En wat is het voordeel? Volgens mij werkt allleen SMB1 of SMB2 onder Mavericks.. Een betere werking onder win8 ofzo?
Het downgraden lijkt niet goed gegaan te zijn. Als ik er geen schijven in stop gaat na een tijdje blauwe led branden en een beep plus status led oranje/groen.
Als ik volume1 weer terug stop blijft blauwe led knipperen, volgens mij is de installatie dus corrupt. Synology assistant kan hem ook niet meer vinden.
Volgens mij is nu de enige optie opnieuw installeren? Als ik dat doe met een lege schijf kan ik daarna de data weer terug halen van de orginele schijf ?
EDIT:
Ik heb nu een andere schijf erin gedaan maar krijg de hele tijd time-out bij de installatie.
Als ik volume1 weer terug stop blijft blauwe led knipperen, volgens mij is de installatie dus corrupt. Synology assistant kan hem ook niet meer vinden.
Volgens mij is nu de enige optie opnieuw installeren? Als ik dat doe met een lege schijf kan ik daarna de data weer terug halen van de orginele schijf ?
EDIT:
Ik heb nu een andere schijf erin gedaan maar krijg de hele tijd time-out bij de installatie.
[ Voor 9% gewijzigd door Cyrus The Virus op 06-02-2014 17:15 ]
Quakie schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 15:18:
[...]
Kan je scriptje delen misschien? Altijd handig..
C: mountsmb.scpt
1
2
3
4
5
6
7
8
| tell application "Finder" try mount volume "SMB://syn.me/video" mount volume "SMB://syn.me/music" mount volume "SMB://syn.me/downloads" mount volume "SMB://syn.me/web" end try end tell |
Natuurlijk even het adres aanpassen, vervolgens compilen met Applescript en je hebt een executable die je shares mount
OS X heeft inderdaad geen iSCSI initiator onboard, maar die zijn wel te vinden: http://blog.justus-beyer....-iscsi-initiator-kind-of/Maar ik snap je iSCSI oplossing niet zo.. het zit niet standaard in Mac OS x volgens mij. Dus je installeert software om te os x te laten denken dat volume lokaal beschikbaar is en vervolgens zet je de timemachine erop. Enige wat het verschil is dat je dan zo genaamd lokaal connect? Zie voordeel niet?
Ik draai zelf ook iSCSI in combinatie met een win7 laptop.. Die heeft een SSD van 120gig en data staat op iSCSI target.. Dit wordt meegenomen in backup.. Ideale oplossing.. mijn vriendin heeft er geen weet van en het reageert verbazingwekkend snel en soepel.
Vervolgens met dit scriptje:
C: xtend_remount.sh
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| #!/bin/bash serverAddress=syn.me if [ -f /usr/sbin/xtendsancli ] ; then target=$(/usr/sbin/xtendsancli discoverTargets -address $serverAddress -verbose | head -1) /usr/sbin/xtendsancli addTargets -address $serverAddress "$target" -autoLogin Yes /usr/sbin/xtendsancli loginTargets -address $serverAddress "$target" -security CHAP,TargetUserName=MacBackup,TargetSecret=Password else echo "Xtendsancli not found." fi |
Het os (dsm) staat op de schijf. Zonder schijf start je syno niet op.Cyrus The Virus schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 16:59:
Het downgraden lijkt niet goed gegaan te zijn. Als ik er geen schijven in stop gaat na een tijdje blauwe led branden en een beep plus status led oranje/groen.
je syno resetten, en nogmaal installeren http://forum.synology.com...l_of_the_Synology_productAls ik volume1 weer terug stop blijft blauwe led knipperen, volgens mij is de installatie dus corrupt. Synology assistant kan hem ook niet meer vinden.
Let er op of je syno de schijf wel of niet formateert.. als dat wel zo is.. afbreken.
Dat is een andere optie. Je de schijf met data aan een pc kunnen hangen. Booten met een linux live cd en je data overzetten.Volgens mij is nu de enige optie opnieuw installeren? Als ik dat doe met een lege schijf kan ik daarna de data weer terug halen van de orginele schijf ?
Misschien dat je even moet klooien met het mounten van de dataschijf maar daarvoor moet je wat meer informatie geven (wat voor volume het betreft).
Waar krijg je de time-out?Ik heb nu een andere schijf erin gedaan maar krijg de hele tijd time-out bij de installatie.
Gebruik je synology finder (de website) of synology assistant.
Ik heb betere ervaringen met de assistant.
Ik ben momenteel met hetzelfde bezig. Ik heb een 2GB schijf en heb daar een 3GB schijf bij geprikt. Je kunt heel makkelijk 2 volumes maken, maar eigenlijk wil ik mijn eerste volume uitbreiden. Dit lukt niet omdat ik blijkbaar anderhalf jaar geleden gekozen heb voor een "eenvoudig volume". Dit volume is wel om te zetten naar Raid 1, maar dat wil ik niet. Ik wil gewoon 5GB beschikbaar hebben, bij voorkeur op 1 volume.dj_jari schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 12:44:
Iemand een idee hoe ik dit voor mekaar ga krijgen?
Ik kreeg die error met assistant, ik heb toen de nas aangezet zonder schijf toen ging het blauwe ledje continu branden toen de lege schijf erin daarna pakte de assistant hem wel. Dus DSM geinstalleerd en deed hij het weer. Toen heb ik het oude volume 1 erbij geprik en kan ik de data backuppen dus dat is mooijob schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 18:04:
[...]
Het os (dsm) staat op de schijf. Zonder schijf start je syno niet op.
[...]
je syno resetten, en nogmaal installeren http://forum.synology.com...l_of_the_Synology_product
Let er op of je syno de schijf wel of niet formateert.. als dat wel zo is.. afbreken.
[...]
Dat is een andere optie. Je de schijf met data aan een pc kunnen hangen. Booten met een linux live cd en je data overzetten.
Misschien dat je even moet klooien met het mounten van de dataschijf maar daarvoor moet je wat meer informatie geven (wat voor volume het betreft).
[...]
Waar krijg je de time-out?
Gebruik je synology finder (de website) of synology assistant.
Ik heb betere ervaringen met de assistant.
DSM zegt wel dit nu over het oude volume 1:
Dat dadelijk maar proberen als ik de data gebackupped heb, volgens mij krijg ik dan al mijn instellingen weer terug.Wanneer u de harde schijven verwijdert, moet u erop letten dat minimum een systeemschijf [Schijf 1] behouden moet blijven om de normale werking van het systeem te garanderen.
Kan geen toegang krijgen tot de systeempartitie. Deze fout is mogelijk het gevolg van slechte sectoren of een ouder systeem dat op de systeempartitie is gedetecteerd. We stellen voor dat u de systeempartitie herstelt, wat geen kwaad kan voor uw gegevens. Uit veiligheidsoverwegingen is het echter raadzaam om eerst een back-up te maken van de gegevens. Als de herstelling mislukt, vervangt u de harde schijven door werkende harde schijven. Repareer de systeempartitie
Ik heb ook een vraagje... Twijfel alleen een beetje waar 'ie thuishoort aangezien het om Transmission gaat maar volgens mij valt mijn vraag onder de settings e.d. van de NAS 
Er staat hier sinds kort een DS214 en ik ben het nog een beetje aan het uitvogelen allemaal. Dat gaat op zich best aardig maar ik zit toch met een probleempje waar ik met Google geen antwoord op heb gevonden. Ik heb Transmission geïnstalleerd en een map 'Transmission' aangemaakt waarin de map 'downloads' staat.
Probleem is dat ik iets heb gedownload dat niet is te te vinden op de NAS. De downloadfolder die staat aangegeven in Transmission is volume1/transmission/downloads maar die folder kan ik nergens vinden (ik zie alleen de folder die ikzelf heb aangemaakt, met hoofdletter). Ook nu is er iets aan het downloaden maar dat lijkt nergens opgeslagen te worden. Het enige dat ik me kan bedenken is dat de map die ik heb aangemaakt Transmission met een hoofdletter schrijft, terwijl in Transmission zelf het pad met een kleine letter wordt aangegeven... Ik heb ook al gezocht in File Station en op m'n Mac maar er is geen map te vinden. Het lijkt mij dat ik iets over het hoofd zie, want het wordt érgens opgeslagen
Iemand die de oplossing heeft?
Er staat hier sinds kort een DS214 en ik ben het nog een beetje aan het uitvogelen allemaal. Dat gaat op zich best aardig maar ik zit toch met een probleempje waar ik met Google geen antwoord op heb gevonden. Ik heb Transmission geïnstalleerd en een map 'Transmission' aangemaakt waarin de map 'downloads' staat.
Probleem is dat ik iets heb gedownload dat niet is te te vinden op de NAS. De downloadfolder die staat aangegeven in Transmission is volume1/transmission/downloads maar die folder kan ik nergens vinden (ik zie alleen de folder die ikzelf heb aangemaakt, met hoofdletter). Ook nu is er iets aan het downloaden maar dat lijkt nergens opgeslagen te worden. Het enige dat ik me kan bedenken is dat de map die ik heb aangemaakt Transmission met een hoofdletter schrijft, terwijl in Transmission zelf het pad met een kleine letter wordt aangegeven... Ik heb ook al gezocht in File Station en op m'n Mac maar er is geen map te vinden. Het lijkt mij dat ik iets over het hoofd zie, want het wordt érgens opgeslagen
thanks ik ga er mee stoeien. ik begrijp alleen c,,,mountsmb.scpt niet?fsfikke schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 17:16:
[...]
C: mountsmb.scpt
1 2 3 4 5 6 7 8 tell application "Finder" try mount volume "SMB://syn.me/video" mount volume "SMB://syn.me/music" mount volume "SMB://syn.me/downloads" mount volume "SMB://syn.me/web" end try end tell
Natuurlijk even het adres aanpassen, vervolgens compilen met Applescript en je hebt een executable die je shares mount
[...]
OS X heeft inderdaad geen iSCSI initiator onboard, maar die zijn wel te vinden: http://blog.justus-beyer....-iscsi-initiator-kind-of/
Vervolgens met dit scriptje:
C: xtend_remount.sh
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 #!/bin/bash serverAddress=syn.me if [ -f /usr/sbin/xtendsancli ] ; then target=$(/usr/sbin/xtendsancli discoverTargets -address $serverAddress -verbose | head -1) /usr/sbin/xtendsancli addTargets -address $serverAddress "$target" -autoLogin Yes /usr/sbin/xtendsancli loginTargets -address $serverAddress "$target" -security CHAP,TargetUserName=MacBackup,TargetSecret=Password else echo "Xtendsancli not found." fi
Handmatig smb updaten, werkt ook onder 5.0 en idd, vanaf windows8/server2012Quakie schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 15:20:
Wat is precies je tweak?
Dit werkt onder 5.0 beta ook?
En wat is het voordeel? Volgens mij werkt allleen SMB1 of SMB2 onder Mavericks.. Een betere werking onder win8 ofzo?
En als je tweede schrijf erin zet en die volume juist zet dus niet SHR of eenvoudige volume? daarna je data verplaatsen van oude naar nieuwe volume en je oude formatteren en toevoegen aan je laatste volume..jswinkels schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 18:33:
[...]
Ik ben momenteel met hetzelfde bezig. Ik heb een 2GB schijf en heb daar een 3GB schijf bij geprikt. Je kunt heel makkelijk 2 volumes maken, maar eigenlijk wil ik mijn eerste volume uitbreiden. Dit lukt niet omdat ik blijkbaar anderhalf jaar geleden gekozen heb voor een "eenvoudig volume". Dit volume is wel om te zetten naar Raid 1, maar dat wil ik niet. Ik wil gewoon 5GB beschikbaar hebben, bij voorkeur op 1 volume.
Iemand een idee hoe ik dit voor mekaar ga krijgen?
Dat is alleen voor de UBB code op het forum. C zorgt voor mooie kleurtjes (UBB heeft geen optie voor applescript) en mountsmb.scpt is de filename die ik het heb gegeven.Quakie schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 20:54:
[...]
thanks ik ga er mee stoeien. ik begrijp alleen c,,,mountsmb.scpt niet?
Nu blijkt dat ik de downgrade voor niks gedaan heb. Met DSM4.3 en IE11 heb ik nog steeds uitlog problemen
De media indexing service van mijn ds213 pakt sinds kort niet meer automatisch bestanden op, ik moet handmatig herindexeren. Vervelend want dit heeft altijd wel goed gewerkt, op wat spookfolders en bestanden na af en toe (waren al verwijderd).
Waar moet ik dit in zoeken? Ik kan geen logs vinden, al dat ik kan doen via de gui is herindexeren. Dit lost het probleem op maar is niet optimaal aangezien dit lang duurt.
Waar moet ik dit in zoeken? Ik kan geen logs vinden, al dat ik kan doen via de gui is herindexeren. Dit lost het probleem op maar is niet optimaal aangezien dit lang duurt.
Heeft dat niet met iets als cookies te maken? Een auto-refresh van je browser kan dan best roet in het eten gooienCyrus The Virus schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 21:51:
Nu blijkt dat ik de downgrade voor niks gedaan heb. Met DSM4.3 en IE11 heb ik nog steeds uitlog problemen
Welke DSM? Bij de Beta stond dit vermeld als known issue, volgens mijDinoPK schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 21:56:
De media indexing service van mijn ds213 pakt sinds kort niet meer automatisch bestanden op, ik moet handmatig herindexeren. Vervelend want dit heeft altijd wel goed gewerkt, op wat spookfolders en bestanden na af en toe (waren al verwijderd).
[ Voor 96% gewijzigd door kraats op 06-02-2014 21:58 ]
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
aha helder.. thanks. ik krijg alleen errors:Sfsfikke schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 21:19:
[...]
Dat is alleen voor de UBB code op het forum. C zorgt voor mooie kleurtjes (UBB heeft geen optie voor applescript) en mountsmb.scpt is de filename die ik het heb gegeven.
tell application "Finder"
mount volume "SMB://10.0.1.5/downloads"
--> error number -10004
end tell
tell application "AppleScript Editor"
end tell
Als ik handmatig via command K SMB://10.0.1.5 intik kan ik gewoon share selecteren..
Wat doe ik verkeerd?
(sry voor het offtopic gaan)
Volgens mij is hij dan al gemount. Ik heb m'n mounts in Finder links onder het kopje devices gesleept, dan zie je ze ook snel weer verschijnen als je ze opnieuw mount en kan je er makkelijk bij.Quakie schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 22:13:
[...]
aha helder.. thanks. ik krijg alleen errors:S
tell application "Finder"
--> error number -10004
end tell
tell application "AppleScript Editor"
end tell
Als ik handmatig via command K SMB://10.0.1.5 intik kan ik gewoon share selecteren..
Wat doe ik verkeerd?
(sry voor het offtopic gaan)
Gewoon de huidige stable release, niet 5.0 maar 4.3-3810 update 4. Van de week geupade naar update 4 omdat het probleem ook op 4.3-3810 update 1 voorkwam. Maar het heeft wel gewoon gewerkt.kraats schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 21:57:
Welke DSM? Bij de Beta stond dit vermeld als known issue, volgens mij
Vreemd want ik heb niets gewijzigd, en doe verder niets bijzonders met het ding.
Dat kan niet, ik kan alleen voor eenvoudig of SHR kiezen (of dus het eerste volume omzetten naar Raid1). Alle andere opties zijn greyed out. Waarschijnlijk omdat er al een volume is waar volgens mij ook deel van de systeembestanden op staan.Quakie schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 20:57:
[...]
En als je tweede schrijf erin zet en die volume juist zet dus niet SHR of eenvoudige volume? daarna je data verplaatsen van oude naar nieuwe volume en je oude formatteren en toevoegen aan je laatste volume..
Helpt niet, ik ben niet de enige als ik het googlekraats schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 21:57:
[...]
Heeft dat niet met iets als cookies te maken? Een auto-refresh van je browser kan dan best roet in het eten gooien

Nu weer het volgende probleem met phpadmin
#2002 - Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2)
De server reageert niet (of de socket van de server is niet juist ingesteld).
Hello,DukeBox schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 14:41:
[...]
Nee dus... het is per TCP sessie. UDP gaat hoe dan ook al zonder OOO frames.
Wondering if you could help me with some specifics regarding the 802.3ad (LACP) support on your NAS systems.
What I would like to know is which load balancing method is (can be) used.
More precisely, is it the basic ip/mac src+dst address hash that decides what interface is used? Or can it distinguish using service (port numbers) too?
In short: is it possible to use both interfaces in the linkagg with just 1 client pc (supporting LACP or connected with a 10Gbps interface to a switch that does support LACP across 2x 1Gbps interfaces) connected to the NAS?
kind regards,
From: Synology Technical Support [mailto:support@synology.com]
Subject: Re: Synology Online Support #265787
Hi
Thank you for the inquiry.
Please see this FAQ to set up LACP in DS2411+.
How to set up Link Aggregation on Synology NAS
http://www.synology.com/en-global/support/tutorials/525
It hashes a random value to send packets on LACP protocol. Unfortunately it does not support to control by IP/MAC/port number at the moment. I apologize for your inconvenience. However, I will pass this message to our developers and product management group. They will have more research on such feature. Hopefully we will be able to support this feature in our future DSM releases. Thank you for bringing this issue to our attention.
If you have any great suggestions, feature or third party product support requests, please kindly send them to our Product Management group at:
http://www.synology.com/s..._form.php?lang=enu&type=1
Sincerely,
ik word er niet echt wijzer van
Als je een NAS koopt met bijv. eerst 1 schijf en je voegt later nog een schijf toe om het groter te maken. Kan dat zonder probleem en zonder dataverlies?
Hangt van de NAS af, maar meestal wel.
NAS lijkt nu wel redelijk te werken al ben ik wel wat mappen kwijt en dan net de belangrijkste.
Nu heb ik nog twee dingen, de NAS doet er 15 min over om opnieuw op te starten voorheen was dat binnen 2 min.
Wat zou dat kunnen zijn ?
En krijg nog steeds phpmyadmin error
Nu heb ik nog twee dingen, de NAS doet er 15 min over om opnieuw op te starten voorheen was dat binnen 2 min.
Wat zou dat kunnen zijn ?
En krijg nog steeds phpmyadmin error
EDIT: phpmyadmin is opgelost door bij configuratiescherm -> instelling herstellen -> mysql database herstellen.#2002 - Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2)
De server reageert niet (of de socket van de server is niet juist ingesteld).
[ Voor 12% gewijzigd door Cyrus The Virus op 07-02-2014 08:24 ]
Je kan niet:jswinkels schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 22:53:
[...]
Dat kan niet, ik kan alleen voor eenvoudig of SHR kiezen (of dus het eerste volume omzetten naar Raid1). Alle andere opties zijn greyed out. Waarschijnlijk omdat er al een volume is waar volgens mij ook deel van de systeembestanden op staan.
Storage manager:
Create volume, custom, dan nieuwe schrijf selecteren, dan single volume en dan JBOD ?
Raar zou gewoon moeten werken ook bij een tweede volume, want dat is wat je hier dan doet..
daarna data overzet naar volume2 en je volume 1 verwijderen en toevoegen aan je volume2.
fsfikke
Thanks, ga wel stoeien na een reboot. waarschijnlijk waren ze ind al gemount.
Zijn er ook mensen bekend met het probleem van iWork icm Cloudstation?
De melding in iWork is : Het document kan niet automatisch worden bewaard. het bestand is gewijzigd door een ander programma.
En weet iemand of de nieuwe beta hier al een oplossing voor bied ?
De melding in iWork is : Het document kan niet automatisch worden bewaard. het bestand is gewijzigd door een ander programma.
En weet iemand of de nieuwe beta hier al een oplossing voor bied ?
Nope, ik kan alleen een eenvoudig volume aanmaken (heb ik inmiddels maar gedaan) de ander twee opties (RAID0 en JBOD) zijn greyed out.Quakie schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 09:09:
[...]
Je kan niet:
Storage manager:
Create volume, custom, dan nieuwe schrijf selecteren, dan single volume en dan JBOD ?
Raar zou gewoon moeten werken ook bij een tweede volume, want dat is wat je hier dan doet..
daarna data overzet naar volume2 en je volume 1 verwijderen en toevoegen aan je volume2.
Ben bezig een nieuwe DS214 te installeren, nu valt me op dat de lampjes van de netwerk poort (naast de netwerkkabel dus) niet branden/knipperen, klopt dat? Voorop knippert ie wel en er is uiteraard netwerk verbinding...
Komt bij sommige modellen inderdaad voor. Ik heb het ook met mijn DS213+.. Synology controleert niet of het lampje het daadwerkelijk doet... niks aan de hand dus.
Ik heb inmiddels de map "Transmission" die ikzelf heb aangemaakt verwijderd. Deze map was leeg. Met de lopende download gebeurde niets en deze is inmiddels klaar. Iemand een idee waar het staat opgeslagen op de NAS of hoe ik daar achter kan komen? Ook geprobeerd via een Macbook en een Windows PC om de verborgen mappen weer te geven maar dan komt er ook niets tevoorschijnomnom schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 19:04:
Ik heb ook een vraagje... Twijfel alleen een beetje waar 'ie thuishoort aangezien het om Transmission gaat maar volgens mij valt mijn vraag onder de settings e.d. van de NAS
Probleem is dat ik iets heb gedownload dat niet is te te vinden op de NAS. De downloadfolder die staat aangegeven in Transmission is volume1/transmission/downloads maar die folder kan ik nergens vinden (ik zie alleen de folder die ikzelf heb aangemaakt, met hoofdletter). Ook nu is er iets aan het downloaden maar dat lijkt nergens opgeslagen te worden. Het enige dat ik me kan bedenken is dat de map die ik heb aangemaakt Transmission met een hoofdletter schrijft, terwijl in Transmission zelf het pad met een kleine letter wordt aangegeven... Ik heb ook al gezocht in File Station en op m'n Mac maar er is geen map te vinden. Het lijkt mij dat ik iets over het hoofd zie, want het wordt érgens opgeslagen![]()
Ik ben wat aan het spelen met 2FA, werkt op zich wel leuk, dat je een extra code moet invullen als je naar de website gaat, maar wat ik eigenlijk zoek is dat ik 2FA kan gebruiken met het opzetten van een VPN verbinding (doe dit nu nog met L2TP/PSC). Kan dit ook redelijk eenvoudig worden enabled in DSM?
Hallo ,
ik ben even met synology aan het mailen geweest over de ondersteuning van bepaalde harde schijven
in de DS414 serie nas ,
de hdd die ik erin wil hebben staat namelijk niet op de compatibility list ,
het gaat om de HGST idk 4TB 0S03356 .
het enige dat men meldde is dat ik maar naar een andere hdd uit de lijst moest kiezen omdat de deze niet konden garanderen ,
Mijn vraag is nu dus : wie heeft dit wel aan het werk gekregen of toch niet ,
de hdd zelf is lekker snel en goedkoop , a 155 euro is betaakbaar , moet het alleen wel werken ...
ik ben even met synology aan het mailen geweest over de ondersteuning van bepaalde harde schijven
in de DS414 serie nas ,
het enige dat men meldde is dat ik maar naar een andere hdd uit de lijst moest kiezen omdat de deze niet konden garanderen ,
de hdd zelf is lekker snel en goedkoop , a 155 euro is betaakbaar , moet het alleen wel werken ...
B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west
Vind jij €155 voor 4TB goedkoop ? En het is een gewone desktop schijf..
Ik heb alleen maar schijven er in gehad die niet werden ondersteund en dat werkte als een trein. HDD is HDD.Misterpc schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 14:48:
Hallo ,
in de DS414 serie nas ,
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Voor €155 heb je ook een WD RED die speciaal gemaakt is voor gebruik in NAS's.Misterpc schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 14:48:
Hallo ,
in de DS414 serie nas ,
inderdaa is de wd red voor nassen gemaakt beweerd de fabrikant ,
als je even in het artikelen van backblaze verder leest ,
dan komt men daar tot een iets genuanceerder beeld over betrouwbaarheid ...
want daar merkt men op dat hitachi global storage behoordlijk betrouwbaar is in tegenstelling tot seagate en wd schijven hebben ze nog niet zoveel ,
alleen er wordt opgemerkt dat 155 euro voor een desktop schijf duur zo zijn ,
seagate mag dan goedkoper zijn , wel met minder garantie en lagere snelheid en hogere access tijden door lager toerental .
ik sta voor de keuze en als betrouwbaarheid en prijs en snelheid voor mij van belang zijn en dat is zo
dan kies ik liever voor hitachi en er zijn van hun wel nas versies in aantocht wat ik zo kon vinden ..
ik heb ook geen haast , want dat gaat in de ict meestal toch fout qua prijs en aanbod ..
verdere tips blijven welkom
als je even in het artikelen van backblaze verder leest ,
dan komt men daar tot een iets genuanceerder beeld over betrouwbaarheid ...
want daar merkt men op dat hitachi global storage behoordlijk betrouwbaar is in tegenstelling tot seagate en wd schijven hebben ze nog niet zoveel ,
alleen er wordt opgemerkt dat 155 euro voor een desktop schijf duur zo zijn ,
seagate mag dan goedkoper zijn , wel met minder garantie en lagere snelheid en hogere access tijden door lager toerental .
ik sta voor de keuze en als betrouwbaarheid en prijs en snelheid voor mij van belang zijn en dat is zo
dan kies ik liever voor hitachi en er zijn van hun wel nas versies in aantocht wat ik zo kon vinden ..
ik heb ook geen haast , want dat gaat in de ict meestal toch fout qua prijs en aanbod ..
verdere tips blijven welkom
B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west
Hey,
Net mijn Synology DiskStation DS412+ binnengekregen.
Alleen heb ik zelf geen DVD-drive meer. Hoe kan ik dan de software installeren?
Als ik naar de site ga van Synology krijg ik een .pat bestand.
Je heb de software naar mijn weten niet nodig, heb het ook niet geïnstalleerd staan. Voor zover ik me kan herinneren ben ik gewoon naar interne ip adres gegaan, en hats.Grudgie schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 17:09:
Hey,
^ dat is juist.
Ik vind het byzonder dat je zowel de melding op de doos, het papiertje dat bovenop ligt, de handleiding én de melding op je syno zelf volledig genegeerd hebt en hier eerst je vraag neerplempt.Grudgie schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 17:09:
Laat maar. Het is allemaal gelukt. Ik kwam eerst niet in de NAS. Hij zag hem maar niet in netwerk maar moest eventjes wachten blijkbaar want later zag hij hem wel en kwam hij zelf met een installatie.DukeBox schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 18:00:
^ dat is juist.
[...]
Ik vind het byzonder dat je zowel de melding op de doos, het papiertje dat bovenop ligt, de handleiding én de melding op je syno zelf volledig genegeerd hebt en hier eerst je vraag neerplempt.
Dit, en dat het niet gelukt is zonder softwareDukeBox schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 18:00:
^ dat is juist.
[...]
Ik vind het byzonder dat je zowel de melding op de doos, het papiertje dat bovenop ligt, de handleiding én de melding op je syno zelf volledig genegeerd hebt en hier eerst je vraag neerplempt.
-
[ Voor 104% gewijzigd door CuBras op 07-02-2014 19:50 ]
Heb net sinds halfdagje mijn NAS draaien pricewatch: Synology DiskStation DS412+
Wil hem gaan gebruiken voor downloaden van films/series en het streamen naar mijn Dune HD Max mediaspeler.
Alleen het downloaden via SabNZB gaat niet zo bijster snel. Tussen de 1 - 8 MB/s. Heb hier 150Mbit. Hij zou meer moeten halen.
Heb ook gekeken naar NZBGet, die zou meer moeten halen maar trekt ook niet mijn volle 150Mbit.
Wil hem gaan gebruiken voor downloaden van films/series en het streamen naar mijn Dune HD Max mediaspeler.
Alleen het downloaden via SabNZB gaat niet zo bijster snel. Tussen de 1 - 8 MB/s. Heb hier 150Mbit. Hij zou meer moeten halen.
Heb ook gekeken naar NZBGet, die zou meer moeten halen maar trekt ook niet mijn volle 150Mbit.
Hi all,
Sinds DSM5 is uitgebracht is het, zover ik het goed begrijp, mogelijk om files te sharen via Facebook.
Ik heb de App op Facebook staan, en als ik er op mijn eigen Facebook account op de app klik, linkt het naar een niet bestaande pagina op mijn Synology.
Iemand enig idee hoe ik dit werkend krijg? Ik heb hier op GoT al gezocht, alsook op de website van Synology, maar ik krijg écht totaal niets gevonden over deze optie, of ik heb er écht heel erg overheen gekeken
.
Ook uit de link die van de applicatie van Facebook verwijst kan ik geen duidelijkheid krijgen...
Zoals altijd, alvast dank voor jullie hulp
Sinds DSM5 is uitgebracht is het, zover ik het goed begrijp, mogelijk om files te sharen via Facebook.
Ik heb de App op Facebook staan, en als ik er op mijn eigen Facebook account op de app klik, linkt het naar een niet bestaande pagina op mijn Synology.
Iemand enig idee hoe ik dit werkend krijg? Ik heb hier op GoT al gezocht, alsook op de website van Synology, maar ik krijg écht totaal niets gevonden over deze optie, of ik heb er écht heel erg overheen gekeken
Ook uit de link die van de applicatie van Facebook verwijst kan ik geen duidelijkheid krijgen...
Zoals altijd, alvast dank voor jullie hulp
[ Voor 8% gewijzigd door pres_lincoln op 07-02-2014 23:41 . Reden: link verwijderd, puinhoop van gemaakt :) ]
^ Dat kon al vanaf 4.1 met photostation 6, overigens alleen afbeeldingen.
Ik zou niet weten wat je 412+ maximaal zou moeten halen, maar als de cpu belasting 100% is zit je aan de max van je nas.Grudgie schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 22:51:
Speel eens met het aantal threads, en probeer het eens met ssl uit (indien het aanstaat).
Is er een mogelijkheid om een schijf een andere volume nummer te geven ?
Ik heb nu de data die ik op volume2 had gekopieerd naar volume 3 (eerste de oude 3 eruit gehaald en er een nieuwe ingestopt). De huidige volume 2 moet eruit en dan volume 3 moet dan volume 2 worden.
Want ik heb normaal al mijn series op volume 2 staan maar die was te klein. En in sickbeard staat ook alles op /volume2/TV Series
Ik heb nu de data die ik op volume2 had gekopieerd naar volume 3 (eerste de oude 3 eruit gehaald en er een nieuwe ingestopt). De huidige volume 2 moet eruit en dan volume 3 moet dan volume 2 worden.
Want ik heb normaal al mijn series op volume 2 staan maar die was te klein. En in sickbeard staat ook alles op /volume2/TV Series
Dat ligt aan SabNZB, dan moet je NZBget proberen die zou veel sneller kunnen.Grudgie schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 22:51:
Heb net sinds halfdagje mijn NAS draaien pricewatch: Synology DiskStation DS412+
Ja, ga NZBget wel weer eens proberen. SabNZB loopt vast en is traag.
Edit 1: Loop tegen een klein probleem aan als ik mijn Films en Serie folders wil bekijken via mijn Dune HD Max. Via Netwerk > SMB > zie ik wel mijn NAS. Als ik dan op mijn NAS klik zie ik niet de folders.
Heb al rond gegoogled. Kom ik uit op dingen met NFS rechten geven, heb ik ook gedaan maar zie ik ook geen folders. Wat doe ik fout?
Edit 1: Loop tegen een klein probleem aan als ik mijn Films en Serie folders wil bekijken via mijn Dune HD Max. Via Netwerk > SMB > zie ik wel mijn NAS. Als ik dan op mijn NAS klik zie ik niet de folders.
Heb al rond gegoogled. Kom ik uit op dingen met NFS rechten geven, heb ik ook gedaan maar zie ik ook geen folders. Wat doe ik fout?
[ Voor 71% gewijzigd door Grudgie op 08-02-2014 11:30 ]
Je moet als het goed is de map share waar je films of serie's in staan. Maar dan moet je de guest ook toegang geven zowel lezen als schrijven. Dan moet die wel zichbaar worden op je Dune.
nfs rechten heb je nodig als je nfs gebruikt.Grudgie schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 10:48:
Jij gebruikt hier smb, je moet dus de juiste rechten instellen op smb shares. Ga niet het een met het ander mixen.
Dus maak een gebruiker aan voor je dune, geef die gebruiker lees/schrijf rechten op de share met films. Je dune laat je verbinden met die gebruikersnaam en je kan er bij.
Pak desnoods de handleiding erbij, daar staat stap voor stap met plaatjes uitgelegd hoe je shares aanmaakt en daarvan de rechten instelt.
In dsm? Nope.Cyrus The Virus schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 09:45:
in de command line vast wel, maar de vraag is of je dat wilt.
Het is veel minder moeite om de verwijzen naar volume 2 te wijzigen naar volume 3 dan je volume naam te veranderen.Want ik heb normaal al mijn series op volume 2 staan maar die was te klein. En in sickbeard staat ook alles op /volume2/TV Series
[ Voor 47% gewijzigd door job op 08-02-2014 12:16 ]
Dat kan in fstab, maar je kan ook eem symlink aanmaken.Cyrus The Virus schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 09:45:
Persoonlijk zou ik de config aanpassen van sickbeard, dat kan met behoud van data.
Heb de handleiding erbij, maar waar staat dat dan? Ik kom er niet uitjob schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 12:09:
[...]
nfs rechten heb je nodig als je nfs gebruikt.
Jij gebruikt hier smb, je moet dus de juiste rechten instellen op smb shares. Ga niet het een met het ander mixen.
Dus maak een gebruiker aan voor je dune, geef die gebruiker lees/schrijf rechten op de share met films. dune laat je verbinden met die gebruikersnaam en je kan er bij.
Pak desnoods de handleiding erbij, daar statp voor stap met plaatjes uitgelegd hoe je shares aanmaakt en daarvan de rechten instelt.

Het zou heel makkelijk moeten zijn om Samba/SMB te moeten laten werken. Heb al rond gegoogled maar mij lukt het niet.

Windows-bestandservice is ingeschakeld. Voor zowel Admin als Gast zijn voor de mappen Lezen/Schrijven ingeschakeld.
In hoofdstuk 8 van de handleiding staat alles wat je moet weten.
Maar om je nog te helpen.
Schakel de gast account uit (dan kan je beter testen, en is veiliger).
Als jij nu met je windows via de windows explorer bij de films op je nas kan staat je nas in elk geval goed ingesteld.
De volgende stap is dan je dune goed instellen.
Sommige mediaplayer zijn nogal kritisch icm smb en werken alleen als je daarin ook het juiste werkgroep hebt ingevoerd.
Je kan natuurlijk ook met nfs aan de slag, maar dan
Maar om je nog te helpen.
Schakel de gast account uit (dan kan je beter testen, en is veiliger).
Als jij nu met je windows via de windows explorer bij de films op je nas kan staat je nas in elk geval goed ingesteld.
De volgende stap is dan je dune goed instellen.
Sommige mediaplayer zijn nogal kritisch icm smb en werken alleen als je daarin ook het juiste werkgroep hebt ingevoerd.
Je kan natuurlijk ook met nfs aan de slag, maar dan
[ Voor 28% gewijzigd door job op 08-02-2014 12:42 ]
Ja heb het net werkend gekregen.
Bedankt voor jullie hulp!
Bedankt voor jullie hulp!
Kan mij iemand uitleggen hoe dat hibernate principe nu precies werkt op een Synology?
Stel ik heb 3 volumes, vol1 (1disk), vol2 (1disk), vol3 (raid5, 3 disks)
Het moment van in hibernate gaan snap ik wel, na bv 15 minuten de disks in hibernate stand.
Maar hoe worden deze weer wakker, worden ze allemaal tegelijk wakker ook al wordt dat door een app getriggerd op vol1 welke niks met de overige volumes van doen heeft of wordt dan alleen vol1 "wakker"?
Stel ik heb 3 volumes, vol1 (1disk), vol2 (1disk), vol3 (raid5, 3 disks)
Het moment van in hibernate gaan snap ik wel, na bv 15 minuten de disks in hibernate stand.
Maar hoe worden deze weer wakker, worden ze allemaal tegelijk wakker ook al wordt dat door een app getriggerd op vol1 welke niks met de overige volumes van doen heeft of wordt dan alleen vol1 "wakker"?
Spindown is pér HDD.. als access naar die disk weer nodig is spint die weer up.
Vanzelfsprekend is het zo dat als de disk deel uitmaakt van een array, de andere HDD's in de array ook upspinnen.
Vanzelfsprekend is het zo dat als de disk deel uitmaakt van een array, de andere HDD's in de array ook upspinnen.
Niemand?omnom schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 19:04:
Probleem is dat ik iets heb gedownload dat niet is te te vinden op de NAS. De downloadfolder die staat aangegeven in Transmission is volume1/transmission/downloads maar die folder kan ik nergens vinden (ik zie alleen de folder die ikzelf heb aangemaakt, met hoofdletter). Ook nu is er iets aan het downloaden maar dat lijkt nergens opgeslagen te worden. Het enige dat ik me kan bedenken is dat de map die ik heb aangemaakt Transmission met een hoofdletter schrijft, terwijl in Transmission zelf het pad met een kleine letter wordt aangegeven... Ik heb ook al gezocht in File Station en op m'n Mac maar er is geen map te vinden. Het lijkt mij dat ik iets over het hoofd zie, want het wordt érgens opgeslagen![]()
Ben nu sinds paar uur over op NZBget, maar haal nog maar niet mijn volle snelheid van 150Mbit. Zijn er meer mensen met een Synology DS412+ die niet de volle snelheid haalt? Of wel volle snelheid haalt. CPU gebruik is ook laag, rond de 33%.
Heb al heel wat rond gegoogled en dingen aangepast in NZBget maar dat mocht niet helpen.
Heb al heel wat rond gegoogled en dingen aangepast in NZBget maar dat mocht niet helpen.
Haal je die snelheid wel op een PC? Is de verbinding van je nas naar je router wel gigabit?Grudgie schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 15:00:
Ben nu sinds paar uur over op NZBget, maar haal nog maar niet mijn volle snelheid van 150Mbit. Zijn er meer mensen met een Synology DS412+ die niet de volle snelheid haalt? Of wel volle snelheid haalt. CPU gebruik is ook laag, rond de 33%.
Op zowel mijn PC (bedraad) als mijn MBA (wi-fi) haal ik de volle 150mbit. Mijn NAS zit aangesloten op de router wat Gigabit aansluitingen heeft. Asus RT-AC68U.SndBastard schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 15:12:
[...]
Haal je die snelheid wel op een PC? Is de verbinding van je nas naar je router wel gigabit?
Hoe heb je Transmission geinstalleerd ? De package van Synocommunity ?
En hoe start je de download ; mbv URL uploaden of de torrent in de /volume1/transmission/incoming folder ?
Ik gebruik Transmission al 2 jaar en kan me niet precies herinneren wat ik destijds gedaan heb. Ik gebruikte toen de package van Superzebulon en heb div. updates gedaan.
Aha, instructies : http://synoblog.superzebu.../transmission-spk-manual/
die lowercase ' transmission' is dus wel belangrijk (Linux/DSM is case sensitive)
Hier ook een 412+ met 120Mbit, geen problemen, volle snelheid met Nzbget en verwaarloosbaar gebruik van CPU ( behalve tijdens parren / rarren natuurlijk )Grudgie schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 15:00:
Oke, wat zijn dan jouw instellingen?Fatal Mind schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 15:51:
[...]
Hier ook een 412+ met 120Mbit, geen problemen, volle snelheid met Nzbget en verwaarloosbaar gebruik van CPU ( behalve tijdens parren / rarren natuurlijk )
En denk er hierbij aan dat je systeem-partitie een raid-1 is over _alle_ (interne) schijven heen, dus het minste lezen/schrijven daarnaar => alles spint terug opDukeBox schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 14:07:
Spindown is pér HDD.. als access naar die disk weer nodig is spint die weer up.
Ik zat even met een vraag m.b.t. verschillende NAS systemen van Synology.
Ik ben nu voor het eerst aan het kijken voor zo'n systeem en mijn oog was eerst gevallen op de DS213j.
Echter die vond ik redelijk prijzig. Toen kwam de DS214se voorbij. Aardig geprijsd, maar qua specs niet je-van-het in vergelijking met 213j.
Toen ik naar deze twee systemen aan het kijken was, was het de bedoeling om de NAS puur als opslag te gaan gebruiken, maar ik wilde ook films en series gaan streamen op een toekomstige Xbox One.
Kan ik puur met één van deze twee systemen uit de voeten om 'on-the-fly' te streamen, of kan ik beter kijken naar een 214PLAY uitvoering en 150 euro meer uitgeven voor puur alleen streaming mogelijkheid?
Ik ben nu voor het eerst aan het kijken voor zo'n systeem en mijn oog was eerst gevallen op de DS213j.
Echter die vond ik redelijk prijzig. Toen kwam de DS214se voorbij. Aardig geprijsd, maar qua specs niet je-van-het in vergelijking met 213j.
Toen ik naar deze twee systemen aan het kijken was, was het de bedoeling om de NAS puur als opslag te gaan gebruiken, maar ik wilde ook films en series gaan streamen op een toekomstige Xbox One.
Kan ik puur met één van deze twee systemen uit de voeten om 'on-the-fly' te streamen, of kan ik beter kijken naar een 214PLAY uitvoering en 150 euro meer uitgeven voor puur alleen streaming mogelijkheid?
[ Voor 4% gewijzigd door CuBras op 08-02-2014 16:58 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:
<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:
<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]