Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsooh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-08 23:34
Hallo,

Hierthuis heb ik een RS409RP+, met 4x 2TB HDD in Raid 6 Config. Dit is tevens het enigste volume dat ik heb, volume 1. Onlangs was Volume 1 gecrasht doordat HDD 4 was gecrasht, dus vervangen met een nieuwe 2 TB HDD. So far so good, hij herkent de schijf zonder problemen en installeert de HDD voor de RAID 6 config, maar na heel de setup was doorlopen kwam de schijf bij het volume bij te staan, kan ik zien dat bij mijn HDD beheer mijn HDD is toegevoegd en dat ie normaal werkt, maar toch zegt ie dat Volume 1 nog steeds gecrasht is. Ben ik iets vergeten, moet ik nog iets doen? Heel vervelend want heel mijn volume is nu read-only terwijl alles normaal zou moeten werken. Geïnstalleerd momenteel: 3x 2TB Samsung HD203WI & 1X 2TB Western Digital WD20EZRX-00D8PB0.

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

witchdoc schreef op maandag 03 februari 2014 @ 17:43:
Wat is nu eigenelijk de betere nas? 214play of 214+?
Transcoden intresseert me niks. Het wordt een automatisch download station en firlmstreamer zeg maar.

Die play heeft een snellere CPU, istie ook krachtiger? Al hun andere features zijn gelijk of intresseren me niet.
Ik zat lang te twijfelen tussen een gewone DS214 en een play. Ik heb uiteindelijk de DS214 gekocht, waar ik op zich ook blij mee ben. Downloaden gaat prima, niet altijd op volle snelheid via Usenet, maar goed dat maakt mij dan maar niet zo veel uit voor. PAR'ren is wel langzaam als hij iets moet repareren.
Wat verder prima werkt is het streamen naar TV's via DLNA. 1080p gaat zonder moeite, ook naar m'n iPhone werkt dat trouwens (niet dat ik dat gebruik).
Het grootste minpunt wat ik tot nu toe tegengekomen ben is het ontbreken van support voor DTS-audio, aangezien veel films toch wel dit formaat hebben is dat een beetje een probleem. Maar aangezien dat een licentie kwestie is heb je dat ook op de (speciaal voor streamen gemaakte) Play.
Maar aangezien de + en de play net zo duur zijn kan je net zo goed de play kopen lijkt me. Hoe dan ook gaat dat wat je wil doen prima met deze twee.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:11
wcduck schreef op maandag 03 februari 2014 @ 16:43:
Ben trouwens niet de enige:
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=7&t=46669
Geval dat iemand rebootte, en geval dat iemand een extra schijf plaatste. Grappig dat ik ze beide heb gehad.
In beide gevallen hebben ze de data terug dankzij support van Synology.
Als je niet een paar dagen wilt wachten heb je pech, maar anders zou ik dat toch even doen. In NL is ook niemand bereikbaar rond de kerst-dagen.

Hier inmiddels 6-7 in beheer en ook nog geen problemen gehad. Niet dat ik je niet geloof, maar ben wel benieuwd of je meer hebt gedaan dan je zegt, zoals ik al eerder vroeg. Wil het natuurlijk wel voorkomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

@fsfikke: Hoezo heeft je NAS die iets via DLNA beschikbaar stelt iets van doen met DTS licentie? Weet je zeker dat dat niet aan het apparaat ligt waar je het afspeelt?

Alleen als je de NAS laat transcoden kan ik me iets voorstellen bij behoefte aan DTS licentie op de NAS (of ik moet ergens iets heel erg missen)?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

prekz schreef op maandag 03 februari 2014 @ 17:35:
Waarschijnlijk een hele simpele vraag maar ik zit met het volgende:

Ik heb een synology, hierop heb ik 1 share aangemaakt en daarop een gebruiker rechten gegeven.
Nu heb ik een windows 7 pc en elke keer als ik de computer opnieuw opstart moet ik de gebruikersnaam en wachtwoord opnieuw invoeren (ook als ik aanvink dat hij deze gegevens moet onthouden).

Ik maak verbinding via \\diskstation\sharenaam op de driveletter Z:\
ik heb hier geen last (meer) van. Ik heb wel bewust dezelfde username en password gekozen voor de Synology die ik ook al op de PC had. Het kan zijn dat dat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-09 15:54
gwystyl schreef op maandag 03 februari 2014 @ 19:30:
[...]

ik heb hier geen last (meer) van. Ik heb wel bewust dezelfde username en password gekozen voor de Synology die ik ook al op de PC had. Het kan zijn dat dat uitmaakt.
Yep, Windows probeert automatisch de windows logon voor netwerk shares. Heb je je windows user hetzelfde als de user op de synology zal dus automatisch ingelogd worden.

Je snapt echter hopelijk wel dat dit niet bepaald goeie security is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 23:33
Hallo allen!

Ik ben sinds kort aan het rondkijken voor een Synology NAS, maar ik zat toch met een vraagje

Is het mogelijk om op Synology een externe HDD te hangen, die ook als schijf gezien wordt? Of werkt zo iets alleen onder Windows?
Ik had namelijk deze op het oog: pricewatch: Synology DiskStation DS213j

Ik neem aan van wel toch?

Ik heb daarnaast even zitten rekenen. Als ik het goed heb is een kant en klaar systeem voordeliger dan om er zelf eentje te bouwen?
Ik heb in het verleden pc's in elkaar gezet, maar ik ben (nog) niet zo thuis in zelfbouw nas.
Is het mogelijk om voor rond de 200 (evt. met schijf) er zelf één te bouwen, of is het dan goedkoper om een kant en klaar systeem te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
CuBras schreef op maandag 03 februari 2014 @ 19:45:
Hallo allen!

Ik ben sinds kort aan het rondkijken voor een Synology NAS, maar ik zat toch met een vraagje

Is het mogelijk om op Synology een externe HDD te hangen, die ook als schijf gezien wordt? Of werkt zo iets alleen onder Windows?
Ik had namelijk deze op het oog: pricewatch: Synology DiskStation DS213j

Ik neem aan van wel toch?

Ik heb daarnaast even zitten rekenen. Als ik het goed heb is een kant en klaar systeem voordeliger dan om er zelf eentje te bouwen?
Ik heb in het verleden pc's in elkaar gezet, maar ik ben (nog) niet zo thuis in zelfbouw nas.
Is het mogelijk om voor rond de 200 (evt. met schijf) er zelf één te bouwen, of is het dan goedkoper om een kant en klaar systeem te nemen?
Ja dat werkt, via USB.

Zelfbouw of kant-en-klaar is net hoe je rekent. Voor tips over zelfbouw zul je moeten kijken in het topic daarover. Synology levert een heel mooi product. Als je alleen de hardware rekent, zul je mss goedkoper zijn met zelfbouw, maar een dan mis je al het mooie van DSM. Natuurlijk mag je je uren ook niet rekenen bij zelfbouw, anders ga je sowieso verliezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orion84 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 19:01:
@fsfikke: Hoezo heeft je NAS die iets via DLNA beschikbaar stelt iets van doen met DTS licentie? Weet je zeker dat dat niet aan het apparaat ligt waar je het afspeelt?

Alleen als je de NAS laat transcoden kan ik me iets voorstellen bij behoefte aan DTS licentie op de NAS (of ik moet ergens iets heel erg missen)?
Hij speelt media via DLNA op zijn TV af. Dus, de Synology is inderdaad aan het transcoden. En helaas werkt dit niet als er alleen een DTS audio stream in zit.
witchdoc schreef op maandag 03 februari 2014 @ 17:43:
Wat is nu eigenelijk de betere nas? 214play of 214+?
Transcoden intresseert me niks. Het wordt een automatisch download station en firlmstreamer zeg maar.

Die play heeft een snellere CPU, istie ook krachtiger? Al hun andere features zijn gelijk of intresseren me niet.
Als je de features van de DS214+ niet gebruikt, dan zou ik voor de Play gaan. Inderdaad een snellere CPU en dat kun je bij NZBGet wel gebruiken. Afhankelijk van je download snelheid.

De DS214+ heeft als voordeel 2 NICs en hardware encryptie. Als je geen encryptie gaat toepassen, en je vindt 1Gbit poort voldoende dan heeft de + verder geen voordeel. Eigenlijk is de Play dan "beter". Snellere CPU en hardware transcoding wat wellicht in de toekomst toch wel handig is. (Afspelen op DLNA en bv Apple devices.)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2014 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:31

TDB

Vraagje over de 214play met verbinding naar mijn PS3 en Apple TV (3) via mijn iPad: bij het afspelen van een mkv file met ondertiteling ingebakken via mijn iPad, zie ik de ondertiteling op mijn iPad maar niet op de TV (via de PS3 / ATV). Doe ik iets fout of ligt het wellicht "gewoon" aan het bestand?

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 20:20

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 20:52:
Hij speelt media via DLNA op zijn TV af. Dus, de Synology is inderdaad aan het transcoden. En helaas werkt dit niet als er alleen een DTS audio stream in zit.
Wel als je videostation downgrade naar 1.2-0423

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:12

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, de Glacier Backup van 166gb aan data is volledig gefactureerd...

De factuur van december:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
EU (Ireland) Region
Usage 

Amazon Glacier EU-Requests-Tier1

$0.055 per 1,000 requests  9,151 Requests $0.50  

Total: $0.50

En van Januari:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
EU (Ireland) Region

Usage 
Amazon Glacier EU-EarlyDelete-ByteHrs
 $0.033 per GB - Early Delete 0.104 GB-Mo $0.01 
 Total: $0.01 

Amazon Glacier EU-Requests-Tier1
$0.055 per 1,000 requests  36,988 Requests $2.03 
Total: $2.03 

Amazon Glacier EU-TimedStorage-ByteHrs
$0.011 per GB / month - Storage 155.680 GB-Mo $1.71 
Total: $1.71 

Region Total: $3.75

Valt mij mee... Grootste kostenpost is nog de ongelukkig gekozen Multipart grootte...
Deze heb ik intussen ook groter gezet (van 4 naar 512mb). Dit had een hoop gescheeld :)

Vraag me wel af of het goed gaat nu ik dat tussentijds heb gewijzigd.

[ Voor 19% gewijzigd door MikeyMan op 03-02-2014 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TDB schreef op maandag 03 februari 2014 @ 20:56:
Vraagje over de 214play met verbinding naar mijn PS3 en Apple TV (3) via mijn iPad: bij het afspelen van een mkv file met ondertiteling ingebakken via mijn iPad, zie ik de ondertiteling op mijn iPad maar niet op de TV (via de PS3 / ATV). Doe ik iets fout of ligt het wellicht "gewoon" aan het bestand?
Blijkt nog een bugje te zijn volgens mij. Synology is daar nog mee aan het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 12:51
Ik heb nu twee keer een nieuw RAID1 volume geprobeerd te maken maar tot nu toe is dit nog niet gelukt. In het logboek staat Failed to create [Volume 1].
Eerst had ik mijn DS214 even met een schijf gebruikt om te testen, waarna ik vandaag de tweede schijf heb gehaald om er een RAID1 volume van te maken. Nu krijg ik dus dit.
Ik heb 'm al herstart, nogmaals een volume geprobeerd aan te maken (met schijfcontrole), de DS uitgeschakeld en schijven er opnieuw ingedaan, en sfdisk -l gedraaid via ssh, maar nog geen positief resultaat. Schijfbeheer zegt dat de schijven in orde zijn, ik draai DSM 5.0 (laatste update).
Komt dit iemand bekend voor? Kan het nut hebben om de schijven eruit te halen en te formatteren of de synology te resetten?

//Update: zojuist ook de diskstation helemaal opnieuw geinstalleerd (2x reset knop) en opnieuw geprobeerd het volume aan te maken maar tevergeefs. :(
Nu zie ik overigens in het logboek van het schijfbeheer talloze records staan met beschadigde sector gevonden op schijf 2. Die extra wd red zal dan dus wel defect zijn ben ik bang...

[ Voor 23% gewijzigd door VR46 op 03-02-2014 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maartenvs schreef op maandag 03 februari 2014 @ 17:03:
Hij staat niet geconfigureerd als open relay. Alle wachtwoorden van users zijn gewijzigd. En buiten poort 80 voor de webinterface en poort 25 staat alles dicht. Zover ik het tot nu kan volgen reageert de mailserver op berichten welke verstuurd worden naar de synology en bounced vrolijk alles terug wat gericht is aan mailder-deamon@domein.nl.
Zag wel in mijn logs dat sinds gisteren ontelbare login failures via mijn externe ip-adres waren geregistreerd van zowel Telnet als SSH, voor mij onbekende users...
Beide services uitgezet en nu geen last meer.
Gebeurde overigens nadat ik DDNS had geactiveerd, kan dat er iets mee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:17
Ja dat kan, en overigens niet heel ongewoon.

Op te lossen door dit uit te voeren, al schijnt het (nog) niet te werken met DSM 5.0:

http://mysynology.nl/buitenlandse-ip-adressen-blokkeren/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 19:06
witchdoc schreef op maandag 03 februari 2014 @ 19:36:
[...]

Yep, Windows probeert automatisch de windows logon voor netwerk shares. Heb je je windows user hetzelfde als de user op de synology zal dus automatisch ingelogd worden.

Je snapt echter hopelijk wel dat dit niet bepaald goeie security is. :)
Bedankt voor je reactie.
Helaas username is hetzelfde, password niet. Is dit niet te omzeilen? Op een andere pc (ook windows 7) werkt het wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
prekz schreef op maandag 03 februari 2014 @ 22:35:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Helaas username is hetzelfde, password niet. Is dit niet te omzeilen? Op een andere pc (ook windows 7) werkt het wel..
Ik heb een cmd scriptje die geplaatst is in de opstarten map, en dus elke keer bij het opstarten automatisch de mappen mapt met de juiste inloggegevens. Heb hier nu geen toegang tot, maar ik kan de inhoud morgen wel plaatsen.
Is gewoon 1 regel tekst per map inclusief username en wachtwoord, en dan opgeslagen als .cmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 19:06
Erg slim daar had ik nog niet aan gedacht. Ik ga ook even een batch file in elkaar zetten.

Bedankt voor de goede tip!

[ Voor 16% gewijzigd door prekz op 03-02-2014 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Gevonden na even snel googelen:

Voorbeeld:
net use z: \\synologybox\synodemo /user:synodemo password /persistent:yes

En dat dan voor elke map.
Plaats die in de opstart-map van windows en het werkt zoals het hoort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

DukeBox schreef op maandag 03 februari 2014 @ 20:58:
[...]

Wat niet meer werkt vanaf DSM 5.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 20:52:
[...]

Bij DLNA is toch helemaal geen sprake van transcoding? Even uitgaand van de situatie dat je dus met de afstandsbediening van je TV naar je NAS DLNA server bladert en dan een file uitkiest om te bekijken. Volgens mij is DLNA dan weinig meer dan een fileserver dienst en doet het niks inhoudelijk met de videodata?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Orion84 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 07:27:
[...]

Bij DLNA is toch helemaal geen sprake van transcoding? Even uitgaand van de situatie dat je dus met de afstandsbediening van je TV naar je NAS DLNA server bladert en dan een file uitkiest om te bekijken. Volgens mij is DLNA dan weinig meer dan een fileserver dienst en doet het niks inhoudelijk met de videodata?
Afaik kun je in sommige gevallen de DLNA-server zo instellen dat hij bronnen, waarvan hij weet dat de ontvanger ze niet kan afspelen, transcodeert zodat de ontvanger ze wél kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ah, ok, dat zou kunnen. Maar dat is dan iets waar je bewust voor kiest en niet zoals het hierboven gebracht werd dat je bij DLNA altijd transcoding hebt en dus de sjors bent als je een DTS film wilt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
benchMarc schreef op zondag 02 februari 2014 @ 17:55:
[...]

Even een update:
Hierna heb ik niets meer aan de NAS gedaan, maar tot mijn verbazing zijn de performance drops verleden tijd. De disks staan nog net zo vol als bij mijn vorige post, maar nu gaat het kopiëren naar de NAS met een steady snelheid, gemiddeld 110MB/s.
Heel vreemd dat er zich nu geen performance drops voordoen. De NAS is verder ook niet geüpdate of wat dan ook. Ook draaiden er geen applicaties op de achtergrond en nu ook niet.

Blijft voor mij een raadsel waar het nu uiteindelijk aan heeft gelegen.
apart.. misschien toch een background proces?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Waarom vinden veel mensen DTS een probleem? Allebei mijn samsung tv's kunnen prima zelf DTS decoden al gebruik ik hier mijn receiver voor. Of is die behoefte er voor mensen die het op een mobiele device afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Orion84 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 08:10:
..en dus de sjors bent als je een DTS film wilt kijken.
Zoals eerder gemeld, daar is een simpele work-around voor die zelfs Synology aangeeft als oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

jongetje schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 08:40:
Waarom vinden veel mensen DTS een probleem? Allebei mijn samsung tv's kunnen prima zelf DTS decoden al gebruik ik hier mijn receiver voor. Of is die behoefte er voor mensen die het op een mobiele device afspelen?
Same here, daarom snapte ik dus ook niet waarom fsfikke in "[Synology] Vraag en antwoord" het het grootste minpunt noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-09 08:12
dutchgio schreef op maandag 03 februari 2014 @ 23:08:
Gevonden na even snel googelen:

Voorbeeld:
net use z: \\synologybox\synodemo /user:synodemo password /persistent:yes

En dat dan voor elke map.
Plaats die in de opstart-map van windows en het werkt zoals het hoort ;)
Of je kan gewoon naar "Control Panel - Credential Manager" gaan en daar dan een nieuwe Windows credential toevoegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orion84 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 08:54:
[...]

Same here, daarom snapte ik dus ook niet waarom fsfikke in "[Synology] Vraag en antwoord" het het grootste minpunt noemt.
Misschien omdat de meeste TVs dit niet kunnen? En als je dan een NAS koopt waarbij er staat dat media getranscode zal worden is het jammer dat het niet werkt voor veel MKVs waar DTS audio in zit. Ik zou bijvoorbeeld graag alles via de AppleTV willen doen. Dat zou volgens Synology moeten kunnen met de DS214Play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
Het hele weekend bezig geweest met verhuizen van data naar mijn nieuwe schijf. De schijf die was 'vastgelopen' heb ik een uitgebreide S.M.A.R.T.-test laten doen, hier kwamen geen dingen in naar voren. Toen heb ik een nieuw volume gemaakt en deze ook laten controleren met de pariteitscontrole. Vanochtend kwam ik beneden en was de schijf weer vastgelopen door beschadigde sectoren.

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/logsyn_zpse3c15c5e.jpg

Waarom geeft S.M.A.R.T. er niks over aan? Ik meende dat wanneer je een nieuw volume aanmaakt dat hij dan ook de beschadigde sectoren verplaatst. Hoe kan je dit alsnog laten uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
gibsonneke schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 08:59:
[...]

Of je kan gewoon naar "Control Panel - Credential Manager" gaan en daar dan een nieuwe Windows credential toevoegen...
Ik heb windows xp, daar heb je dat niet.
Dat scriptje werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
Als de beschadidge sectoren zijn vervangen, zijn ze weer ok. Dus dan is je SMART data weer ok. Maar is het nu je oude of nieuwe schijf die vastloopt? Iig is er wel iets fout met je schijf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:17

Nakebod

Nope.

SMART is wat dat betreft ook niet heilig, en zeker niet 100% betrouwbaar.
Maar als het idd de oude schijf is, gewoon niet meer gebruiken.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 10:50
Binnetie schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 09:55:
Het hele weekend bezig geweest met verhuizen van data naar mijn nieuwe schijf. De schijf die was 'vastgelopen' heb ik een uitgebreide S.M.A.R.T.-test laten doen, hier kwamen geen dingen in naar voren. Toen heb ik een nieuw volume gemaakt en deze ook laten controleren met de pariteitscontrole. Vanochtend kwam ik beneden en was de schijf weer vastgelopen door beschadigde sectoren.

[afbeelding]

Waarom geeft S.M.A.R.T. er niks over aan? Ik meende dat wanneer je een nieuw volume aanmaakt dat hij dan ook de beschadigde sectoren verplaatst. Hoe kan je dit alsnog laten uitvoeren?
Sector errors(bad sectors) betekenen het begin van het einde van de schijf. Schijf aanmelden voor garantie, niet mee verder gaan, gaat alleen maar problemen en fouten geven.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:09
DukeBox schreef op maandag 03 februari 2014 @ 20:58:
[...]

en laat die er nu net niet zijn voor de evansport cpu uit de DS214Play, die er juist voor gemaakt zou zijn om te kunnen streamen naar een appleTV en dergelijken zonder decode mogelijkheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rjvisje schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 10:22:
[...]

en laat die er nu net niet zijn voor de evansport cpu uit de DS214Play, die er juist voor gemaakt zou zijn om te kunnen streamen naar een appleTV en dergelijken zonder decode mogelijkheid..
Er zijn wel mensen die het voor elkaar hebben gekregen op de Play, de downgrade, maar dat is natuurlijk eigenlijk niet een goede oplossing. Ik krijg ook een beetje de indruk dat we DTS support niet meer hoeven te verwachten van Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niq
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-09 22:35

niq

Eet nooit gele sneeuw!

rjvisje schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 10:22:
[...]

Ik heb dit gedaan op mijn DS214play en alles speelt prima af met geluid:

http://forum.synology.com...t=73233&start=105#p294129
Download VideoStation 1.2.0451 http://download.synology....on-evansport-1.2-0451.spk
also download VideoStation 1.1.0300 http://download.synology....on-evansport-1.1-0300.spk

Now open (not extract!) the File VideoStation-evansport-1.2-0451.spk using 7zip (or any other archive utility) and delete the file "package.tgz". After that add the file "package.tgz" from the File VideoStation-evansport-1.1-0300.spk to this Package.
After that I was able to install the VideoStation-evansport-1.2-0451.spk Package

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
bardi-1 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 10:13:
[...]

Sector errors(bad sectors) betekenen het begin van het einde van de schijf. Schijf aanmelden voor garantie, niet mee verder gaan, gaat alleen maar problemen en fouten geven.
Even via de website het serienummer gecheckt voor garantie. De schijven zijn 26-1-2014 uit garantie gegaan. Zal eens contact opnemen met iemand van Mobile-Harddisk waar ik ze destijds aangeschaft heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
DukeBox schreef op maandag 03 februari 2014 @ 16:10:
[...]

Nee hoor, Orion84 zat op het goede pad. DS Photo app heeft een auto upload optie.
Gebruik het zelf al vrij lang en werkt perfect.

http://www.synology.com/e...ile_support_ds_photo_plus

[...]
Bedankt voor jullie advies.
Heb DS Photo App en Photo Station geïnstalleerd op mijn Nas, alleen kan ik nergens vinden waar ik de optie kan aanzetten dat mijn foto's automatisch geupload worden naar mijn Nas.
Zal vanmiddag even gaan zoeken in de opties, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
werkt dit bij jullie? Werkt dit op de achtergrond bij IOS? Er is geen background task die je kan aanvinken volgens mij.

blijkbaar heb ik dit vroeger aangezet maar ik heb nog nooit een foto automatisch daar gezien...

toch maar keer in duiken, want ik gebruik Dropbox hiervoor nu.. daar zie ik wel dat alles automatisch geupload wordt.

(ik ben langzaamaan aan het overstappen naar NAS Only... ik gebruik Dropbox nu nog voor sharen met anderen wegens snelheid.. hopelijk volgend jaar glas en wil ik het zelf doen)

[ Voor 20% gewijzigd door Quakie op 04-02-2014 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Quakie schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:46:
werkt dit bij jullie? Werkt dit op de achtergrond bij IOS? Er is geen background task die je kan aanvinken volgens mij.

blijkbaar heb ik dit vroeger aangezet maar ik heb nog nooit een foto automatisch daar gezien...

toch maar keer in duiken, want ik gebruik Dropbox hiervoor nu.. daar zie ik wel dat alles automatisch geupload wordt.

(ik ben langzaamaan aan het overstappen naar NAS Only... ik gebruik Dropbox nu nog voor sharen met anderen wegens snelheid.. hopelijk volgend jaar glas en wil ik het zelf doen)
Ik gebruik DS Cloud niet, maar misschien is de optie 'ververs op achtergrond' in iOS 7 vereist?
DS Cloud kan dan op de achtergrond de foto's uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorry dat bedoel ik, DS Photo+ (DS Cloud ook) bieden die optie niet onder ververs op achtergrond.
Dropbox wel...het lijkt mij dus dat hij pas gaat uploaden als je app open hebt. Niet dat ik DS Photo+ vaak open heb, maar ook dan upload niks bij mij. Ik ga dit wel een keer testen.
Uiteindelijk is het wat voor mij als die het als background task doet ipv wanneer app open is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 20:22

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik heb al een hoop gegoogled en gezocht maar ik kan geen fatsoenlijk antwoord vinden. Is het mogelijk om bij een NAS met 2 LAN poorten deze als bridge in te stellen? Zodat ik achter de 2e poort nog een NAS, PC, Printer of wat dan ook aan kan sluiten?

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Orion84 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 08:54:
[...]

Ik heb geen overzicht van welke apparaten het allemaal wel of niet ondersteunen, ik heb alleen gemerkt dat mijn Philips en Sony TV's (nieuwe modellen) het niet kunnen, en dat het via de Apple TV niet kan. Waarom ik dat voor mij een minpunt vind, is a omdat het hierdoor voor mij niet lukt bepaalde films af te spelen, en b omdat het een functie is die vroeger wel gewoon werkte maar nu door Synology geschrapt is wegens gebrek aan licenties van hun kant.
De downgrade optie werkt zoals gezegd niet op DSM 5.0.

Ik ben nu bezig een scriptje te klussen die na het downloaden DTS naar AC3 omzet, maar dat is natuurlijk weer extra gedoe :P

[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 04-02-2014 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
fsfikke schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:16:
[...]

Ik heb geen overzicht van welke apparaten het allemaal wel of niet ondersteunen, ik heb alleen gemerkt dat mijn Philips en Sony TV's (nieuwe modellen) het niet kunnen, en dat het via de Apple TV niet kan. Waarom ik dat een minpunt vind, is a omdat het hierdoor voor mij niet lukt bepaalde films af te spelen, en b omdat het een functie is die vroeger wel gewoon werkte maar nu door Synology geschrapt is wegens gebrek aan licenties van hun kant.
De downgrade optie werkt zoals gezegd niet op DSM 5.0.
Als de app straks Chromecast ondersteund zou het ook een voordeel zijn als het wel gewoon werkt. De Chromecast kan ook niet transcoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 09:53:
[...]
Misschien omdat de meeste TVs dit niet kunnen? En als je dan een NAS koopt waarbij er staat dat media getranscode zal worden is het jammer dat het niet werkt voor veel MKVs waar DTS audio in zit. Ik zou bijvoorbeeld graag alles via de AppleTV willen doen. Dat zou volgens Synology moeten kunnen met de DS214Play.
Zoals ik in mijn oorspronkelijke reactie ook al aangaf begrijp ik dat als je gaat transcoden, dat je dan vast zit aan wat de NAS ondersteunt. Ik kreeg alleen door jouw en fsfikkes reacties de indruk dat DLNA per definitie ook betekent dat je gaat transcoden en dat begreep ik niet.

Ik begrijp nu dat dat dus ook niet per definitie zo is, maar dat het wel vaak zo wordt gebruikt om formaten af te spelen die niet ondersteund worden door de TV etc.

Helder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit gedaan op mijn DS214play en alles speelt prima af met geluid:

http://forum.synology.com...t=73233&start=105#p294129
Download VideoStation 1.2.0451 http://download.synology....on-evansport-1.2-0451.spk
also download VideoStation 1.1.0300 http://download.synology....on-evansport-1.1-0300.spk

Now open (not extract!) the File VideoStation-evansport-1.2-0451.spk using 7zip (or any other archive utility) and delete the file "package.tgz". After that add the file "package.tgz" from the File VideoStation-evansport-1.1-0300.spk to this Package.
After that I was able to install the VideoStation-evansport-1.2-0451.spk Package
Leek mij een prima tip om dit eens te proberen met de cedarview voor de 412+. Helaas dat is een nogo.. :(

Wat wel vreemd is, is dat op mijn Android telefoon de Note 2 hij met MX-player wel normaal de video's met DTS afspeelt. Met geluid dan.. ;) Echter op mijn iPad3 niet. En op de iPad heb ik ook al alle applicaties geprobeerd.

Het wachten is dus op Synology of zij weer een licentie kopen voor DTS. DSM 5.0 laten voor wat het is, of te downgraden naar 4.3 en daar dan de Videostation op te zetten welke het wel nog aan kan.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2014 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 13:17:
Wat wel vreemd is, is dat op mijn Android telefoon de Note 2 hij met MX-player wel normaal de video's met DTS afspeelt. Met geluid dan.. ;) Echter op mijn iPad3 niet. En op de iPad heb ik ook al alle applicaties geprobeerd.
Wat is daar vreemd aan? Blijkbaar heeft je Note 2 wel een licentie aan boord en de iPad 3 niet. Dat laatste kan ik overigens bevestigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij dan eerder dat de software, al dan niet legaal, een licentie heeft en niet de Note of de Ipad?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Hmm, als ik onderstaand topic begrijp is dat inderdaad een app specifiek iets en zijn er wat Android apps die al dan niet legaal DTS ondersteunen / ondersteunden. Blijkbaar is zo'n app er op de iPad dus niet? Wellicht dat dat ook te maken heeft met striktere screening door Apple dat die geen apps met DTS codecs toestaan zonder de juiste licentie.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1831111

Maar goed, we dwalen een beetje af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd..we dwalen af..alhoewel. Maar AcePlayer voor de iPad zou DTS weer gaan ondersteunen.

In mijn optiek moet Synology, zou Synology dat DTS verhaal gewoon weer moeten oppikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:33
Ik ben van plan om mijn WD Livebook te vervangen voor een uitbreidbare/grotere NAS en mijn oog is gevallen op een Synology.
Sinds ik, naar mijn verwachting, niet het topmodel nodig ga hebben is mijn oog gevallen op enkele tweedehands modellen.

Nu is mijn vraag of ik dan beter een DS411J of een DS409 kan aanschaffen?
Zover ik mij heb ingelezen is de 'J' het beperkte/budget model.

Echter is de DS411J nieuwer met de volgende specificaties tegenover de DS409:
DS411J: 1.6GHz processor / 256MB
DS409: 1.2GHz processor / 256MB

Zijn er redenen waarom ik voor een DS409 zou moeten kiezen in plaats van een J-versie?
De DS411J heeft WIFI, ik hang hem echter aan mijn router via UTP, heb ik hier dan iets aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
Source90 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 13:52:
Ik ben van plan om mijn WD Livebook te vervangen voor een uitbreidbare/grotere NAS en mijn oog is gevallen op een Synology.
Sinds ik, naar mijn verwachting, niet het topmodel nodig ga hebben is mijn oog gevallen op enkele tweedehands modellen.

Nu is mijn vraag of ik dan beter een DS411J of een DS409 kan aanschaffen?
Zover ik mij heb ingelezen is de 'J' het beperkte/budget model.

Echter is de DS411J nieuwer met de volgende specificaties tegenover de DS409:
DS411J: 1.6GHz processor / 256MB
DS409: 1.2GHz processor / 256MB

Zijn er redenen waarom ik voor een DS409 zou moeten kiezen in plaats van een J-versie?
De DS409 was het middenmoot model het jaar dat ie uitkwam (2008/2009), ondertussen zijn we wat jaren verder en nu is een model met een snellere CPU, de DS411J, het instapmodel uit het jaar 2010/2011.

Wat Magic hieronder zegt is zeker van belang: de 09 modellen worden niet meer ondersteund.

[ Voor 4% gewijzigd door TheOmen op 04-02-2014 14:21 ]

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik weet niet welke specsheets je gekeken hebt, maar die van synology zeggen:

DS411j:
• CPU Clock Rate: 1.2GHz, 16bit@DDR800
• RAM Size: DDR2 128MB

DS409:
• CPU: 1.2GHz, 16bit@DDR800
• Memory: 256MB

Vergeet echter niet dat de 09 series geen updates meer krijgen (muv beveiligingsupdates).

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Source90 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 13:52:
...
De DS411J heeft WIFI, ik hang hem echter aan mijn router via UTP, heb ik hier dan iets aan?
Je hebt wel een dongle nodig daarvoor. En als je hem aan je router hangt met UTP, wat je zult doen, dan heb je niets aan wireless.

Over de keuze. De vraag is wat je ermee wilt gaan doen. Waarom voldoet de WD niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:11
Verwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:46:
[...]

Je hebt wel een dongle nodig daarvoor. En als je hem aan je router hangt met UTP, wat je zult doen, dan heb je niets aan wireless.

Over de keuze. De vraag is wat je ermee wilt gaan doen. Waarom voldoet de WD niet meer?
WiFi kan ook voor Hotspot functie gebruikt worden >:)
http://www.synology.com/n...anagement_network_service (kopje Hotspot)

http://www.synology.com/nl-nl/support/faq/444

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:33
Bedankt voor de reacties.

Ik heb de informatie van een reviewsite afgehaald omdat ik hem niet kon vinden op de Synology site.
Is het dan verstandiger om iets meer te investeren in een model met meer onboard RAM? (DS410 heeft bijvoorbeeld 512MB) of is de CPU van groter belang voor onderstaande wensen?

Wat ik er mee wil doen en waar mijn WD tekort schiet is:
- Mijn schijven in RAID, ofwel, enige vorm van backup als er een schijf uitvalt.
- Muziek via DLNA delen met mijn receiver (via kabel).
- Video delen met mijn media player (via kabel).
- Backup naar diverse PC/laptops.

Zou hier een DS411J meer dan volstaan of kan ik beter kijken naar bijvoorbeeld een DS413J of DS410/DS411?
Niet dat de oudere modellen maar een fractie van snelheid kunnen leveren vanwege bottlenecks (voor de WD had ik een cheap 2bay NAS wat niet boven de 10~15Mbyte/sec kwam).

[ Voor 10% gewijzigd door Source90 op 04-02-2014 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
Daar voldoet ieder model voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guppie3
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-09 22:27
Kan iemand mij met het volgende helpen:
Ik heb een samsung smart tv
Ik heb een apple tv uit 2013
ik wil graag een de ds214play aanschaffen

kan ik op de apple tv rechstreeks de foto en video mappen bekijken zoals die ook in de bibliotheek van mijn laptop staan maar nu van de NAS komen? Ik vind de menustructuur van de apple tv wel fijn. Die van de samsung smart hub is niet echt overzichtelijk.

Ik lees steeds dat het alleen kan via airplay op een i-device? klopt dit?
Als ik nu via mijn iphone hd content via airplay stream naar de apple tv gaat het langzaam en haperend.
Hebben jullie die ervaring ook?

Een vaste verbinding lijkt mij daarom beter.

Iemand die daar ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 11:11
Heb MySQL draaiende op mijn Synology maar vroeg me af of ik nu phpMyAdmin kan uitschakelen en toch van de db gebruik kan blijven maken (xbmc library?) of moeten deze onlosmakelijk van elkaar gebruikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Nee, phpmyadmin is niets anders dan een website.. die kan je gewoon uitzetten/de-installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 19:30
Guppie3 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 21:12:
Kan iemand mij met het volgende helpen:
Ik heb een samsung smart tv
Ik heb een apple tv uit 2013
ik wil graag een de ds214play aanschaffen

kan ik op de apple tv rechstreeks de foto en video mappen bekijken zoals die ook in de bibliotheek van mijn laptop staan maar nu van de NAS komen? Ik vind de menustructuur van de apple tv wel fijn. Die van de samsung smart hub is niet echt overzichtelijk.

Ik lees steeds dat het alleen kan via airplay op een i-device? klopt dit?
Als ik nu via mijn iphone hd content via airplay stream naar de apple tv gaat het langzaam en haperend.
Hebben jullie die ervaring ook?

Een vaste verbinding lijkt mij daarom beter.

Iemand die daar ervaring mee heeft?
Ja klopt, je zult dit altijd met een DS app moeten doen via AirPlay.

Streamen van MKV's via AirPlay i.c.m. De play gaat prima.

Edit: alhoewel je met DSM 5.0 je ook kunt airplayen vanaf de webinterface.

[ Voor 6% gewijzigd door Alpha89 op 05-02-2014 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Source90 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 19:26:
Zou hier een DS411J meer dan volstaan of kan ik beter kijken naar bijvoorbeeld een DS413J of DS410/DS411?
Niet dat de oudere modellen maar een fractie van snelheid kunnen leveren vanwege bottlenecks (voor de WD had ik een cheap 2bay NAS wat niet boven de 10~15Mbyte/sec kwam).
Met die eisen voldoen alle door jouw genoemde modellen.
Ik zou echter alleen een ouder model kopen als je die 2e hands voor een leuk prijsje kan krijgen.
Er staan namelijk nog een aantal oudere 2011,2012 modellen in de pricewatch die nauwelijks goedkoper zijn dan de snellere 2013 en 2014 modellen.

[ Voor 15% gewijzigd door job op 04-02-2014 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:09
Alpha89 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 21:42:
[...]

Ja klopt, je zult dit altijd met een DS app moeten doen via AirPlay.

Streamen van MKV's via AirPlay i.c.m. De play gaat prima.

Edit: alhoewel je met DSM 5.0 je ook kunt airplayen vanaf de webinterface.
dat kan met VS 0451 ook al vanuit DSM 4.3

Deze week maar eens even kijken naar het downgraden van VS om ook films met DTS af te kunnen spelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Laatst online: 19-09 20:00
rjvisje schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 08:12:
[...]

dat kan met VS 0451 ook al vanuit DSM 4.3

Deze week maar eens even kijken naar het downgraden van VS om ook films met DTS af te kunnen spelen..
Downgraden van Videostation heb ik ook al geprobeerd om de 214play. DTS werkt dan weer prima echter subtitles komen dan niet meer door op de apple tv :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
schumi2004 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 21:26:
Heb MySQL draaiende op mijn Synology maar vroeg me af of ik nu phpMyAdmin kan uitschakelen en toch van de db gebruik kan blijven maken (xbmc library?) of moeten deze onlosmakelijk van elkaar gebruikt worden?
phpMyAdmin is gewoon een losse package. MySQL zet je aan/uit in het configuratiescherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:31
Heb een DS209+II staan met 2x 1TB in Raid1 config nu staan. Nu beginnen de HDD's aardig vol te raken en zit ik even in dubio wat te doen.

Optie 1:
- DS209+II upgraden door 2x een 3TB schijf (WD Red? Of voldoet Green ook)

Optie 2:
- Nieuwe Synology 4-bay kopen en de 2 1TB meenemen en 2x 2TB erbij kopen (WD RED oid?)

Stel ik ga voor optie 2 welke 4-bay is verstandig? Gebruik de NAS voor 90% van opslag voor muziek en wordt die ingezet als streaming device naar een SB Touch. Eventueel wil ik wel naar streaming video gaan.

Welke 4-bay is dan verstandig qua aanschaf?

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
DukeBox schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 21:36:
Nee, phpmyadmin is niets anders dan een website.. die kan je gewoon uitzetten/de-installeren.
Hhm, nooit geweten. Is Web Station wél nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Smultie schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 10:13:
[...]

hhm, nooit geweten. Is Web Station wél nodig?
Webstation is nodig voor webpagina's die op poort 80 draaien. o.a. spotweb, phpmyadmin e.d.

De mysql (of maria) db die draait gewoon door zonder phpmyadmin, en ook zonder webstation. Alleen zul je dan de boel moeten beheren op een andere manier.
Miyamoto schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 09:51:
[...]

phpMyAdmin is gewoon een losse package. MySQL zet je aan/uit in het configuratiescherm.
In DSM5 is mysql (vervangen door mariadb) ook een los package geworden

[ Voor 25% gewijzigd door cypher21 op 05-02-2014 10:21 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
AAh, okay. Helder. Het kan dus totaal geen kwaad om na de initiële instellingen (die handig zijn met de GUI van phpmyadmin) zowel Web Station als PhpMyAdmin uit te zetten.
Goed om te weten. Net gedaan en de MySQL database lijkt gewoon de werken inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
DSM 5 beta update 1 running op VMware ESXI 5.5 :)

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
bardi-1 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 11:05:
DSM 5 beta update 1 running op VMware ESXI 5.5 :)
Met speciale bootloader of niet?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
DennusB schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 11:08:
[...]

Met speciale bootloader of niet?
Via XPEnology maar met custom instellingen. Als je zelf wilt installeren moet je even dm sturen dan geef ik door wat je nodig hebt. ;)

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
bardi-1 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 11:09:
[...]

Via XPEnology maar met custom instellingen. Als je zelf wilt installeren moet je even dm sturen dan geef ik door wat je nodig hebt. ;)
Als je het even in een DM zou kunnen plempen, graag! Ben wel benieuwd ^^

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
DennusB schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 11:09:
[...]

Als je het even in een DM zou kunnen plempen, graag! Ben wel benieuwd ^^
Done :)

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:12

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 13:42

PnD

like in Pinda ^_^

Vraagje: Ik heb een DS213j met hierin twee schijven (3TB en 750GB).
Bestanden backup ik naar Glacier en de performance winst van 2 schijven hoef ik niet.

Om mijn 2 disk NAS aankoop toch nog enig nut te laten hebben denk ik eraan om de 2de disk ook voor backup doeleinde te gebruiken. Is het dan zo dat deze disk alleen actief is (en energie verbruikt) op het moment dat deze geraadpleegd wordt? Of worden beide disks altijd uit de inactieve stand gehaald zodra de NAS geraadpleegd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlooDbeak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-01 14:02
Misschien een stomme vraag maar is het mogelijk om een NAS van Synology (bijvoorbeeld de DS414) aan te sluiten op een PC via USB3?

Ik wil de raid array in mijn PC vervangen door een NAS maar als het kan wil ik wel dezelfde performance behouden. Een gigabit ethernetverbinding zou hier een flinke bottleneck in gaan vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlooDbeak schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:00:
Misschien een stomme vraag maar is het mogelijk om een NAS van Synology (bijvoorbeeld de DS414) aan te sluiten op een PC via USB3?

Ik wil de raid array in mijn PC vervangen door een NAS maar als het kan wil ik wel dezelfde performance behouden. Een gigabit ethernetverbinding zou hier een flinke bottleneck in gaan vormen.
Nee, je kan de synology niet zoals een usb-schijf aan je pc hangen.
Een synology is net zoals je pc een usb host-device, geen target.

Als je sneller wilt dan gigabit zou je eens kunnen kijken naar link aggregation, al moet je daarvoor wel een "dure" switch voor hebben en ook je pc en os moet dit ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
job schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:18:
[...]

Als je sneller wilt dan gigabit zou je eens kunnen kijken naar link aggregation, al moet je daarvoor wel een "dure" switch voor hebben en ook je pc en os moet dit ondersteunen.
Een linkagg gaat NIET zijn snelheid naar z'n pc verhogen!
Een linkagg zal voor een sessie steeds 1 fysieke link gebruiken en de maximale snelheid van eender welke sessie is dus gelimiteerd tot de snelheid van 1 fysieke link.

Een sessie is een source mac adres naar destination mac adres combinatie.

LACP gebruikt een hash van source en destination mac-adres (of ip) en het aantal fysieke links om de fysieke link te bepalen zodat een sessie altijd over dezelfde link zal gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door witchdoc op 05-02-2014 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

witchdoc schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:21:
[...]

Een linkagg gaat NIET zijn snelheid naar z'n pc verhogen!
Een linkagg zal voor een sessie steeds 1 fysieke link gebruiken en de maximale snelheid van eender welke sessie is dus gelimiteerd tot de snelheid van 1 fysieke link.

Een sessie is een source mac adres naar destination mac adres combinatie.

LACP gebruikt een hash van source en destination mac-adres (of ip) en het aantal fysieke links om de fysieke link te bepalen zodat een sessie altijd over dezelfde link zal gaan.
? Je kunt middels Link Aggregation gewoon meerdere links gebruiken als je de juiste hardware hebt. Hoe denk je dat Synology anders een 200Mbyte/s download voor elkaar krijgt? http://www.synology.com/e...oducts/performance/#4_bay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:31:
? Je kunt middels Link Aggregation gewoon meerdere links gebruiken als je de juiste hardware hebt. Hoe denk je dat Synology anders een 200Mbyte/s download voor elkaar krijgt? http://www.synology.com/e...oducts/performance/#4_bay
Precies.. zelfs zonder 802.3ad kun je 220MB/s halen mits je maar meerdere paden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik zat te kijken op de compatibiliteits pagina van Synology voor mijn schijf (WD40EFRX) een WD 4TB Red schijf: http://www.synology.com/nl-nl/support/hd/model/DS211
1.Dit station heeft geen trillingsensoren en is mogelijk niet geschikt voor 24/7 gebruik in een rek.
2.Het batchnummer, 68WT0N0, voor deze harde schijf heeft de compatibiliteitstest voor harde schijven doorstaan.
Maar een NAS schijf is toch speciaal bedoeld voor in een NAS? Neem toch aan dat deze goed functioneert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:31:
[...]

DukeBox schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 14:41:
[...]

Nee dus... het is per TCP sessie. UDP gaat hoe dan ook al zonder OOO frames.

[ Voor 124% gewijzigd door witchdoc op 06-02-2014 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

witchdoc schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 14:34:
Nogmaals, met 1 pc en 1 nas ga je ALTIJD slechts 1 fysieke link van je LACP gebruiken. Punt. Amen. Uit.
Nee dus... het is per TCP sessie. UDP gaat hoe dan ook al zonder OOO frames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ook nog wel wat hulp gebruiken. Wil van de 5.0 beta weer naar 4.3. Ik doe het op een winbak met Wincsp

Ben al zover dat ik de laatste pat heb van 4.3 de 3810
Nu wil ik die erop hebben.
De build daarvoor eindigd op .3776

Ik kan de version text veranderen. Die ziet er nu zo uit:
  • majorversion="5"
  • minorversion="0"
  • buildphase="beta"
  • buildnumber="4418"
  • smallfixnumber=1
  • builddate="2014/01/20"
Nu moet ik daar dus het e.e.a editten. Ik kom tot het volgende. Waar een vraagteken staat twijfel ik wat ik daar moet invullen:
  • majorversion="4"
  • minorversion="3"
  • buildphase="?"
  • buildnumber="3776"
  • smallfixnumber=?
  • builddate="?"
Het gaat hier om een 412+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:16:
Kan ook nog wel wat hulp gebruiken. Wil van de 5.0 beta weer naar 4.3. Ik doe het op een winbak met Wincsp

Ben al zover dat ik de laatste pat heb van 4.3 de 3810
Nu wil ik die erop hebben.
De build daarvoor eindigd op .3776

Ik kan de version text veranderen. Die ziet er nu zo uit:
  • majorversion="5"
  • minorversion="0"
  • buildphase="beta"
  • buildnumber="4418"
  • smallfixnumber=1
  • builddate="2014/01/20"
Nu moet ik daar dus het e.e.a editten. Ik kom tot het volgende. Waar een vraagteken staat twijfel ik wat ik daar moet invullen:
  • majorversion="4"
  • minorversion="3"
  • buildphase="?"
  • buildnumber="3776"
  • smallfixnumber=?
  • builddate="?"
Het gaat hier om een 412+
ik gok dat buildphase 'stable' moet zijn, smallfixnumber = 3 (want 3810 was 4.3 update 4), builddate 2013/09/16 omdat hier overal 16/9/2013 als bestandsdatum bijstaat.
Dit is echter alleen wat educated guessing, als je het zeker wil weten zou ik wat harder zoeken.... ik heb het zelf namelijk nog niet gedaan.

edit: als ik dit moet geloven, moet de buildphase 'release' zijn. Volgense deze tutorial zou je ook 4.3.3810-3 als basis kunnen gebruiken ipv build 3776
Als ik in de releasenotes van DSM voor de 412+ kijk, moet de datum anders zijn dan ik hierboven heb gezegd.

In totaal kom ik dan op het volgende uit:
  • majorversion="4"
  • minorversion="3"
  • buildphase="release"
  • buildnumber="3810"
  • smallfixnumber=3
  • builddate="2013/12/19"

[ Voor 17% gewijzigd door gwystyl op 05-02-2014 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor het meedenken. Kwam een old-Version tegen :

majorversion="4"
minorversion="2"
buildphase="release"
buildnumber="3202"
builddate="2013/03/01"

Deze gebruikt in de huidige version.txt.

Hij is nu al klaar met downgraden..:-) 4.3 is weer up and running zonder dataverlies, en heeft alle settings behouden.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2014 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:26
Waarom heb je eigenlijk de downgrade uitgevoerd? Ik ben nog niet tegen issues aangelopen die ervoor zorgen dat ik zou willen downgraden. Puur uit nieuwsgierigheid deze vraag dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renzzie schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 16:16:
Waarom heb je eigenlijk de downgrade uitgevoerd? Ik ben nog niet tegen issues aangelopen die ervoor zorgen dat ik zou willen downgraden. Puur uit nieuwsgierigheid deze vraag dus :)
De issue hoe klein ook had ik met DSVideo. Geen DTS support. Op 4.3 kan je de DSVideo downgraden naar een versie die wel DTS support. Nogmaals hoe minor ook, dat was voor mij zeer belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Bij mij ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neurd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26
Gisteren is mijn ds410 ermee op gehouden en nam gelijk een stop mee in de meterkast. Vandaag de schijven eruit gehaald en met enkel de stroomkabel erop weer aan proberen te doen. Geen enkel lampje of piepje. Ik denk dat ik mag aannemen dat hij na 3,5 jaar overleden is?
Normaal gesproken lees ik mij altijd 4 weken in voordat ik een aankoop doe, maar daar kan ik nu niet mee wachten. De ds 414 lijkt de logische opvolger. Als ik in de gauwigheid kijk dan heeft hij echter geen eSata aansluiting die mijn410 wel heeft. Nu gebruik ik een docking station voor externe HDD's om backups te maken met, jawel... eSata. Zijn er converters die van eSata USB3 kunnen maken of is een nieuwe USB3 docking station goedkoper?

Si hoc legere scis nimium eruditiones habes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 16:41
Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:55:
Dank voor het meedenken. Kwam een old-Version tegen :

majorversion="4"
minorversion="2"
buildphase="release"
buildnumber="3202"
builddate="2013/03/01"

Deze gebruikt in de huidige version.txt.

Hij is nu al klaar met downgraden..:-) 4.3 is weer up and running zonder dataverlies, en heeft alle settings behouden.
Goed om te horen, ik wil ook terug want ben door DSM 5 toch al wat bestanden kwijt geraakt. Ik was een heel stel bestanden aan het verplaatsten van het ene volumue naar het andere. Toen opende ik een andere tab en logt hij DSM uit. Toen ik op DSM tab drukte in IE moest ik weer inloggen en was hij gestopt met verplaatsen met als resultaat weg data. Ook met kopieren van bestanden gaat het mis :| :'(

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik kan geen enkele gebruiker aanmaken op mijn DS214
Maakt niet uit welke naam ik de gebruiker geef of waar ik hem aan Koppel/welke rechten ik geef.

Ik blijf deze melding krijgen :

"The operation failed. Please login to DSM again and retry"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:10

kraats

Ik rol

Voor iedereen die de beta van DSM5 draait en problemen ervaart: koppelen jullie deze ook terug middels een bugreport? Op die manier kan de uiteindelijke versie natuurlijk zo stabiel mogelijk geleverd worden. Ik heb het idee dat de problemen vaak op losse fora gedeeld worden zoals hier, maar soms Synology niet eens bereiken

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezje
Bah.
SABNzbd geinstalleerd. Maar hij kan de download mappen niet aanmaken. Logisch. Zal wel aan rechten liggen.

Dus ik wil de gebruiker "Sabnzbd" aanmaken. Maar ik mag dit niet. Ik kan wel andere gebruikers aanmaken (met normale namen). Ook gebruiker couchpotatoserver krijg ik niet aangemaakt. Hoeft dat niet meer? De gebruikers bestaan nog niet, en ik wil users rechten geven voor de submappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Die gebruiker bestaat wel al :P Sabnzbd maakt die zelf aan. Als je in /etc/group kijkt zie je hem staan.

Ik liep tegen hetzelfde aan, maar heb hier een ietwat omslachtige, doch effectieve oplossing gevonden:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
ATTENTION: FOR THESE STEPS TO WORK YOU MUST BE USING THE PACKAGES FROM SYNOCOMMUNITY. IF YOU ARE USING ANY OTHER SOURCE, DON'T EXPECT THESE INSTRUCTIONS TO WORK!

1.  Create a new user in your Synology Control Panel. I named mine "media" and added the user to the group Users.
2.  Make sure the apps you are going to edit are turned off from Synology Package Center. Don't uninstall them, just make sure they're "Stopped" instead of "Running".
3.  Now SSH or Telnet using PuTTY (or a similar program) to your DiskStation.
4.  Edit your /etc/group file and if your newly created user isn't added to the line that has users:x:100: go ahead and add him at the end.
5.  Now edit /etc/passwd (very carefully, suggest making a backup first!) and find your newly created user at the bottom of the list.
6.  On the line that has your newly created user, delete User:/var/services/homes/media:/sbin/nologin where media is the name of your new user. Replace it with: User:/usr/local/sickbeard/var:/bin/sh
7.  Now go to your sickbeard directory. This is located at /usr/local/sickbeard but this is just a symbolic link. The actual path is most likely at /volume1/@appstore/sickbeard
8.  Type: chown -R media:users /volume1/@appstore/sickbeard/ (be sure to replace media with whichever username you chose, and users with whichever group you are using)
9.  Now we edit the startup script that Sick Beard uses so that we can tell it to run as the new user.
10. Edit /var/packages/sickbeard/scripts/start-stop-status and find where it says RUNAS="sickbeard" and change sickbeard to your user (in my case "media").
11. You will now repeat steps 7-10 for each of the following programs: SABnzbd, Transmission, and Couch Potato changing the directory to match the program you're working on.
After you're done, reboot the Synology NAS and try downloading a file. You shouldn't have any more permission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezje
Thnx! :)
Ga het morgen ochtend proberen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Heeft er iemand ook goede ervaring met het recoveren van een hardeschijf uit een Synology?
Die van mij is vorige week gecrashed, nu heb ik daar een backup via Symform van maar toch heb ik een paar series die ik ook nog graag terug zou willen en die ik niet in de backup heb meegenomen (anders wordt het zo groot om in de cloud te backuppen).

Ik gebruik nu UFS Explorer: http://www.ufsexplorer.com en geef aan dat het om een EXT-2,3 of 4 partitie gaat. Alleen heeft deze aan dat hij nog een kleine 250 uur aan het scannen is van mijn 2TB grote hardeschijf.
Iemand die misschien snellere software weet?
Pagina: 1 ... 62 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]