Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr3wdriv3r
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-12-2023
Ik heb een probleem waar volgens mij wel meer mensen mee te maken hebben. Mijn muziek staat op mijn DS213+, maar niet al mijn muziek heeft een .m3u / afspeellijst bestand. Omdat ik vaak muziek in mijn auto luister is dat wel belangrijk, omdat wanneer ik een map afspeel omdat ik geen .m3u heb, dan speelt hij de nummers af in alfabetische volgorde en dat is niet prettig (zeker bij een gemixte cd bijvoorbeeld waar de nummers dus in elkaar overlopen).

Ik weet dat er voor Windows en dergelijke simpele programmatjes / scripts zijn die een .m3u genereren, maar dan zou ik ieder album steeds eerst op een Windows apparaat moeten zetten en daarna weer terug op mijn NAS.

Na wat zoekwerk kwam ik Subsonic tegen, daar kun je afspeellijsten mee maken, maar als je die exporteert dan werken ze niet als ik die samen met de muziek op een USB-stick zet. Dat komt volgens mij omdat er wordt verwezen naar de locatie op de NAS (/volume1/music).

Iemand een handige tip hoe ik dit aan moet pakken? Met Subsonic, of misschien een andere applicatie?

Alle hulp is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:15
fsfikke schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 20:12:
[...]

Wat me wel positief opviel is dat ik 720p moeiteloos naar m'n iPhone kan streamen, ook al is het geen play versie :P
Dat red je met een 214se ook nog wel, dat is echt niet afhankelijk van de nas |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ach...zelfs de 112J in mijn ouders meterkast streamt moeteloos full HD content naar de Pi achter de TV, terwijl er rekenmachines met zwaardere specs zijn :+

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Niks tegen een 112J hé :+
Draait hier ook prima, alleen is Sickbeard af en toe wat aan de trage kant. Maar staan ook iets van 50 shows in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-09 15:54
STREAMEN heeft weinig met je cpu of nas te maken...
Het is TRANSCODEN (real-time omzetten naar een ander formaat) dat erg zwaar is en quasi onmogelijk zonder een CPU (of andere chip) die't hardwarematig kan afhandelen.

[ Voor 6% gewijzigd door witchdoc op 01-02-2014 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Kan iemand me zeggen of een memory upgrade mogelijk is bij de synology DS214+ zoals bij de DS2411+?
Google levert niet veel posifiefs op dus ik vrees er een beetje voor, maar waarschijnlijk heeft 1 van jullie dat machientje al eens opengevezen en dus meer/betere info?

[ Voor 46% gewijzigd door witchdoc op 01-02-2014 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:58
We hebben sinds vandaag een Synology D214
Alleen wil hij niet op 1Gbit werken maar blijft hij op 100Mbit.
De kabels en router(alles is Cat6) zijn in orde, want de andere appratuur werkt over deze kabel wel via 1Gbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sommige nics zijn kritischer dan andere nics wat betreft de bekabeling.
Kijk nog eens goed naar je kabel als je die zelf gemaakt hebt. De kleurvolgorde mag je niet zelf bedenken maar moet volgens de standaard als je gigabit wilt hebben.

Test het ook eens met de bijgeleverde kabel.

[ Voor 11% gewijzigd door job op 02-02-2014 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:58
job schreef op zondag 02 februari 2014 @ 00:33:
Sommige nics zijn kritischer dan andere nics wat betreft de bekabeling.
Kijk nog eens goed naar je kabel als je die zelf gemaakt hebt. De kleurvolgorde mag je niet zelf bedenken maar moet volgens de standaard als je gigabit wilt hebben.

Test het ook eens met de bijgeleverde kabel.
Hmm dat wist ik niet. De router werkt in ieder geval op Gbit aangezien de PC's daarop zitten en die ook via Gigabit werken. Dus even een ander kabeltje tussen de router en NAS zou hier uitsluitsel over geven?

Kabels zijn zelfgemaakt en (uiteraard)netjes in de correctie volgorde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Test het inderdaad dan even met een andere kabel (desnoods de nas even ergens anders plaatsen).
Eventueel de kabel opnieuw krimpen en kijk ook eens hier: Pas op voor slechte/inferieure Cat5e/6 netwerkkabels al had je in zo'n geval waarschijnlijk wel eerder problemen ervaren met je andere kabels gemerkt.

[ Voor 22% gewijzigd door job op 02-02-2014 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu twee dagen een 214+ staan en één van de redenen dat ik die heb gekozen is dat hij twee LAN poorten heeft. Ik ging er van uit dat ik op de tweede poort een ander apparaat kan hangen en dat hij gewoon als switch zou werken, maar dat lijkt er niet in te zitten? Googlen gaat lastig, kon alleen deze (dit?) thread vinden en daar heeft niemand op geantwoord. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

dutchgio schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 20:40:
[...]

Dat red je met een 214se ook nog wel, dat is echt niet afhankelijk van de nas |:(
Wtf is dan de added value van de play versie? Ik dacht dat die juist bedoelt was om video's naar mobiele devices te streamen :P

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:39
Verwijderd schreef op zondag 02 februari 2014 @ 01:08:
Ik heb nu twee dagen een 214+ staan en één van de redenen dat ik die heb gekozen is dat hij twee LAN poorten heeft. Ik ging er van uit dat ik op de tweede poort een ander apparaat kan hangen en dat hij gewoon als switch zou werken, maar dat lijkt er niet in te zitten? Googlen gaat lastig, kon alleen deze (dit?) thread vinden en daar heeft niemand op geantwoord. :|
Nee, de 2de Lan is voor Failover/LACP. Het is geen switch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsfikke schreef op zondag 02 februari 2014 @ 02:32:
[...]

Wtf is dan de added value van de play versie? Ik dacht dat die juist bedoelt was om video's naar mobiele devices te streamen :P
Hardwarematige transcoding van media. Bv afspelen van een mkv op een dlna tv of appletv zonder tussekomst van aparte mediaplayer. Ook heeft de play een snellere CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 15:14
Excuses als dit al gevraagd is, kon geen antwoord op mn vraag vinden.

Ik heb een ds212J met ongeveer 2TB aan data.

Ik wil voor mijn broer een aantal films/series op een externe harde schijf zetten (500GB). Hoe kan ik dit het snelst doen? Rechtstreeks op de nas via usb aansluiten? Dan formatteer ik gelijk de hele schijf neem ik aan?

Alvast bedankt..

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 20:20

DukeBox

loves wheat smoothies

Als je geen exotisch filesystem hebt op je externe disk, kun je hem gewoon direct benaderen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:27

Vrijdag

De Zwarte

Vrijdag schreef op maandag 27 januari 2014 @ 16:14:
[...]

Dankjewel, ik ga het topic eens doornemen en er dan mee aan de slag! d:)b
Nou, dat gaat lekker. Ik heb dus mijn TP Link een vast adres gegeven, DHCP uitgeschakeld en de kabel van de WAN naar een LAN poort gezet.Natuurlijk ben ik zo stom geweest om niet eerst mijn NAS van een dynamisch ip te voorzien dus na een reboot kom ik niet meer bij mijn NAS 8)7

Het meest ergerlijke, en ik ben bang dat ik nu verschrikkelijk veel kwijt ben, is dat mijn DS414 nu aan het piepen is en dat er maar twee HDD ledjes branden, van 1 en 4. Ik vermoed een crash van mijn hdd's 2 en 3 maar krijg ook met geen mogelijkheid mijn NAS uit, ook niet als ik de powerknop ingedrukt hou.

Wat nu, stroom er af trekken en hopen dat er niet al te veel verloren is? Ik heb ook al een andere poort geprobeerd (er zitten er twee op) maar dat werkt ook niet.
Via DS assistant krijg ik een 403: Forbidden foutmelding, ondanks dat ik zojuist via de wizard het goede inlognaam en pass heb opgegeven.
Ik kan met geen mogelijkheid mijn Synology bereiken en wordt helemaal gek van die piepjes.

[ Voor 65% gewijzigd door Vrijdag op 02-02-2014 12:10 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vrijdag schreef op zondag 02 februari 2014 @ 11:48:
Nou, dat gaat lekker. Ik heb dus mijn TP Link een vast adres gegeven, DHCP uitgeschakeld en de kabel van de WAN naar een LAN poort gezet.Natuurlijk ben ik zo stom geweest om niet eerst mijn NAS van een dynamisch ip te voorzien dus na een reboot kom ik niet meer bij mijn NAS 8)7
Je pc een ip adres geven in dezelfde range als die van je router had dat opgelost.
Het meest ergerlijke, en ik ben bang dat ik nu verschrikkelijk veel kwijt ben, is dat mijn DS414 nu aan het piepen is en dat er maar twee HDD ledjes branden, van 1 en 4. Ik vermoed een crash van mijn hdd's 2 en 3 maar krijg ook met geen mogelijkheid mijn NAS uit, ook niet als ik de powerknop ingedrukt hou.
Ik weet niet wat er gebeurd is, maar dat zou niet moeten komen door het instellen van je router.
Wat nu, stroom er af trekken en hopen dat er niet al te veel verloren is? Ik heb ook al een andere poort geprobeerd (er zitten er twee op) maar dat werkt ook niet.
Via DS assistant krijg ik een 403: Forbidden foutmelding, ondanks dat ik zojuist via de wizard het goede inlognaam en pass heb opgegeven.
Stekker eruit kan, kan er wel zorgen dat je data kwijt raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Wat meld de synology assistent ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

job schreef op zondag 02 februari 2014 @ 12:01:
[...]
Je pc een ip adres geven in dezelfde range als die van je router had dat opgelost.
Ik had gewoon de TP link onder de bank moeten zetten, op die manier zou alles met elkaar verbonden zijn maar goed, dat is achteraf gepraat.
Ik weet niet wat er gebeurt is, maar dat zou niet moeten komen door het instellen van je router.
Nee, ik snap het dus ook niet, de ledjes gingen knipperen en toen begon het piepen.
Stekker eruit kan, kan er wel zorgen dat je data kwijt raakt.
Na een reset kan ik er via DS manager wel bij en geeft hij aan dat er een nieuwe config gedaan moet worden. Dus nu heb ik gekozen voor migratie zodat de bestanden behouden worden. Nu is er nieuwe DSM aan het downloaden en installeren.

Er branden nu ook drie HDD ledjes, HDD2 is uit en het oranje lampje knippert. Er is geen piep meer. Nu maar even afwachten wat de installatie gaat betekenen voor me. Ik hoop dat ik er straks weer bij kan en dat er niet teveel is verdwenen.
DukeBox schreef op zondag 02 februari 2014 @ 12:08:
Wat meld de synology assistent ?
Die gaf eerst een 403 error, geen idee hoe ik daar aan kwam. Maar nu is de installatie aan het lopen in elk geval, dus via DS assistant ben ik er weer ingekomen.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Okee, ik kan nu weer bij de NAS. Alleen krijg ik het volgende te zien:

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/rm213p.png

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/9bew7t.png

Mijn volume 2 is ook verdwenen. Is het raadzaam om de NAS eerst helemaal uit te zetten, volume 2 er uit te halen en weer er opnieuw in te zetten en dan het systeem weer aan te zetten, in de hoop dat de HDD dan wel gezien wordt?
Of moet ik eerst gaan recoveren?

Komt het omdat ik muziek aan het luisteren was via mijn nas toen ik dit aan het doen was trouwens?

[ Voor 16% gewijzigd door Vrijdag op 02-02-2014 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Vrijdag schreef op zondag 02 februari 2014 @ 12:17:
Okee, ik kan nu weer bij de NAS. Alleen krijg ik het volgende te zien:

[afbeelding]

Mijn volume 2 is ook verdwenen. Is het raadzaam om de NAS eerst helemaal uit te zetten, volume 2 er uit te halen en weer er opnieuw in te zetten en dan het systeem weer aan te zetten, in de hoop dat de HDD dan wel gezien wordt?
Of moet ik eerst gaan recoveren?
edit: oh, je kan zelf nog een repair proberen..
Als je nu repaired komt hopelijk je sys partitie weer in orde en kan je daarna een raid rebuild gaan doen naar disk 2.

Als de data belangrijk genoeg is om wat geduld te hebben, nu eerst synology support ticket openen.
Mijn data hebben ze al gered met een raid crash met 2 disks down.

Als je nu reboot en disk 2 komt terug wordt die niet meer als deel van je raid gezien maar als nieuwe spare disk.

Bottom line: nooit rebooten als je raid issues hebt en asap synology support inschakelen.

[ Voor 20% gewijzigd door witchdoc op 02-02-2014 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

witchdoc schreef op zondag 02 februari 2014 @ 12:22:
[...]

Als de data belangrijk genoeg is om wat geduld te hebben, nu eerst synology support ticket openen.
Mijn data hebben ze al gered met een zelfde probleem.
Als je nu reboot en disk 2 komt terug wordt die niet meer als deel van je raid gezien maar als nieuwe spare disk.

Bottom line: nooit rebooten als je raid issues hebt en asap synology support inschakelen.
Ik wilde net een support ticket aanmaken maar daar staat dat ze het chinese nieuwjaar aan het vieren zijn tot en met 4 februari, dat zou dus nog wel heel lang gaan duren: https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=uk

Wat moet ik nu doen?
* Volgens plaatje 1 kan ik kiezen voor "Repareer de systeempartitie" -> dit kiezen
* Plaatje 2 volgen en rebooten, de schijf opnieuw toewijzen en scannen?

Via Windows Explorer kan ik wel bij de bestanden trouwens, net nog wat documenten terug gekopiëerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Vrijdag op 02-02-2014 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Vrijdag schreef op zondag 02 februari 2014 @ 12:31:
[...]

Ik wilde net een support ticket aanmaken maar daar staat dat ze het chinese nieuwjaar aan het vieren zijn tot en met 4 februari, dat zou dus nog wel heel lang gaan duren: https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=uk

Wat moet ik nu doen?
* Volgens plaatje 1 kan ik kiezen voor "Repareer de systeempartitie" -> dit kiezen
* Plaatje 2 volgen en rebooten, de schijf opnieuw toewijzen en scannen?

Via Windows Explorer kan ik wel bij de bestanden trouwens, net nog wat documenten terug gekopiëerd.
Ik DENK ...

- Dat die repair over de system partitie gaat die nu enkel nog op disk 4 ok is.Dit zou ik dus eerst doen.

- Dat die popup is om disk 2 weer in je raid te krijgen als nieuwe schijf zodat je daarna kan rebuilden.

Als je geen geduld hebt voor een ticket zou ik eerst die sys repair doen om daarna pas de raid rebuild te proberen. En vooral rekening houden dat je al je data kwijt raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

witchdoc schreef op zondag 02 februari 2014 @ 12:41:
[...]

Ik DENK ...

- Dat die repair over de system partitie gaat die nu enkel nog op disk 4 ok is.Dit zou ik dus eerst doen.

- Dat die popup is om disk 2 weer in je raid te krijgen als nieuwe schijf zodat je daarna kan rebuilden.

Als je geen geduld hebt voor een ticket zou ik eerst die sys repair doen om daarna pas de raid rebuild te proberen. En vooral rekening houden dat je al je data kwijt raakt.
Dankjewel! Ik ga denk ik eerst bestanden die ik echt graag wil bewaren (een aantal films, series en muziek) op mijn pc kopiëren voor de zekerheid en dan ga ik de stappen volgen :)

Damn, net liep alles weer vast en begon het piepen opnieuw. Nu is het systeem aan het rebooten.
Systeem is gereboot en nu is ook schijf 1 weg. Er staat in filemanager nu dat schijf 1 niet geïnitialiseerd is. Ook zijn er geen gedeelde mappen meer zichtbaar dus ik neem aan dat alles nu echt weg is. Ik kan niet eens meer mijn SHR rebuilden. Krijg de popup van RAID ook niet meer te zien.

Het heeft zeker weinig zin om de schijven er uit te halen en in een dockingstation te zetten en dan data terug te zetten omdat ik SHR had toegepast?

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/6h7xvn.png
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2rhpfug.png
Dit zie ik nu. Alleen schijf 3 en 4 zijn nog te zien en schijf 1 moet worden geïnitialiseerd. Wat nu te doen?

[ Voor 32% gewijzigd door Vrijdag op 02-02-2014 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Vandaag viel me op dat drag-and-drop met FileStation niet meer werkte in Chrome V32.

Na flink wat gespeurd te hebben lijkt het erop dat Chrome V32 het probleem gaf, deze versie gedeinstalleerd, van http://www.filehippo.com/download_google_chrome/history een oudere versie (V31) opgehaald, geinstalleerd en tadaaa!, het werkt weer.

Hierna nog wat tweaks uitgevoerd om te voorkomen dat Chrome zichzelf weer gaat updaten, uiteraard.

De symptomen waren als volgt: je sleepte een map of bestand vanuit het ene FileStation venster naar een ander FileStation venster en Chrome begint dan die map of bestand te downloaden. Geen popupje met move/copy opties.

In Chrome zie je in de download-history hier niets van terug, ook niet in je download-map. Het bestand staat in je %TEMP% folder (windows gebruikers dan).

Voor wat het waard is, mij frustreerde deze bug behoorlijk. 8)

Nu de updates van Chrome maar met handje/oogje in de gaten houden.

[ Voor 9% gewijzigd door NaN op 02-02-2014 13:33 . Reden: Raar dat niemand eerder hier tegenaan gelopen is? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
  • Laatst online: 08-09 12:51
Ik heb een issue met het mappen van shares op Windows 7. Als ik een share map met het ip-adres van mijn ds214 dan lukt dat zonder problemen, ik kan gewoon inloggen met mijn credentials. Echter, als ik in plaats van het ip-adres de hostname invoer (bijv. \\diskstation\home ipv \\192.168.1.2\home) dan lukt het me niet om in te loggen... Het login dialog verschijnt telkens opnieuw en de share wordt niet gemount. Komt iemand dit probleem bekend voor?

PS: het probleem lijkt zich alleen voor te doen bij het mappen van mijn home share

[ Voor 8% gewijzigd door VR46 op 02-02-2014 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Sangroid schreef op zondag 02 februari 2014 @ 13:31:
Vandaag viel me op dat drag-and-drop met FileStation niet meer werkte in Chrome
..
Jah, merkte het van de week ook al. Ook drag &drop van attachments uit mail naar een exlorer werkte ook al niet meer. Heb een ticket ingeschoten bij google met impact high. Aan gezien onze hele toko daar last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

...en nu zijn alle vier de schijven weer zichtbaar 8)7
Ik zal meteen maar SMART er op loslaten, misschien geeft dit meer info. Er staat nog steeds dat schijven 1 en 2 niet geïnitialiseerd zijn.

Is er een mogelijkheid om nu alsnog een backup te draaien? Of is het niet mogelijk omdat er twee schijven zijn uitgevallen en ik SHR op 1 disk had gezet?

....en nu is schijf 2 weer verdwenen tijdens SMART...

[ Voor 7% gewijzigd door Vrijdag op 02-02-2014 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Er is natuurlijk een reden dat wd zelf de wd40ezrx niet aanraad in raid array's en 24/7 gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Mja, dan weet ik dat voor de volgende keer in elk geval. Nu is het ook zo dat de NAS niet echt 24/7 aan staat. Voornamelijk 's avonds als we wat willen kijken. Ik heb er geen downloadpackages op gezet.

Logboek geeft aan dat disk 2 is inserted en daarna weer removed.

[ Voor 14% gewijzigd door Vrijdag op 02-02-2014 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07:20

Ankh

|true

Volgens de Synology website is de WD40EZRX niet is geen getest (en dus niet compatible). Kan wezen dat deze later nog wordt toegevoegd i.s.m. de wd3idle achtige oplossing?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 09:14
Recentelijk heb ik een domeinnaam aangevraagd en gekoppeld aan de Synology. Omdat ik geen vast ip adres heb maak ik gebruik van de Synology DDNS dienst welke via een cname gekoppeld is aan de domeinnaam. Nu heb ik voor de domeinnaam een SSL certificaat aangeschaft wat ook prima werkt.

Echter wanneer ik nu de nas benader op het domeinnaam gaat deze standaard naar port 5000. Voor een beveiligde verbinding moet dit 5001 zijn. Weet iemand waar ik deze standaard port voor Synology DDNS kan aanpassen? Dit zodat deze standaard opent op port 5001.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Hmz, dan worden de volgende schijven denk ik toch maar deze: pricewatch: WD Red SATA 6 Gb/s WD40EFRX, 4TB

Maar dan zit ik alsnog met het volgende probleem: Kan ik de vier schijven in SHR (met 1 schijf fouttolerantie) die nu in mijn NAS zitten er uit halen en in een dockingstation zetten? Ik heb toevallig twee usb docks dus ik zou er ook twee tegelijkertijd kunnen aansluiten.
Op het forum kon ik er niet zoveel over vinden, behalve dat het via een linux systeem moet en ik dan de RAID array moet gaan zoeken: http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=7&t=34206
Alleen gaat dat topic over twee schijven en ik heb er vier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

bluecupra schreef op zondag 02 februari 2014 @ 14:51:
Echter wanneer ik nu de nas benader op het domeinnaam gaat deze standaard naar port 5000. Voor een beveiligde verbinding moet dit 5001 zijn. Weet iemand waar ik deze standaard port voor Synology DDNS kan aanpassen? Dit zodat deze standaard opent op port 5001.
Even daargelaten dat een domain niets met poorten te maken heeft..
Moet je onder je DSM instellingen http doorsturen naar https aanvinken. Kan me niet voorstellen dat je die niet in de help hebt kunnen vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat staat helemaal los van je ddns. Al had je een vast ip dan nog moet je verbinden met poort 5001.
je syno stuurt requests naar poort 80 door naar 5001, en request naar 443 door naar 5001 (als je tenminste geen site hebt draaien op poort 80/443).

Je kan in het control panel https inschakelen zodat je syno automatisch http omleid naar https, dan moet het werken zoals jij wilt.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 02-02-2014 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Recentelijk heb ik een domeinnaam aangevraagd en gekoppeld aan de Synology. Omdat ik geen vast ip adres heb maak ik gebruik van de Synology DDNS dienst welke via een cname gekoppeld is aan de domeinnaam. Nu heb ik voor de domeinnaam een SSL certificaat aangeschaft wat ook prima werkt.
Cool, had nog niet aan zo'n oplossing gedacht. In plaats van een A-record naar je IP-adres heb je nu dus een CNAME naar, bijvoorbeeld, user.synology.me (of andere ddns service)? Of heb je daar een subdomein voor gebruikt (weet niet zeker of je een CNAME kan maken voor een root domain)? En kan je dan nog een MX-record instellen naar je domeinnaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
cbernardini schreef op zondag 02 februari 2014 @ 15:30:
[...]

Cool, had nog niet aan zo'n oplossing gedacht. In plaats van een A-record naar je IP-adres heb je nu dus een CNAME naar, bijvoorbeeld, user.synology.me (of andere ddns service)? Of heb je daar een subdomein voor gebruikt (weet niet zeker of je een CNAME kan maken voor een hoofddomein)? En kan je dan nog een MX-record instellen naar je domeinnaam?
Een cname op het hoofddomein kan wel echter moet je dan wel andere nameservers instellen dan die van je hosting provider. Ik heb de cname aangemaakt op een subdomein. Wanneer je een cname instelt op het hoofddomein verlies je de mogelijkheid gebruik te maken van mx records

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
bluecupra schreef op zondag 02 februari 2014 @ 15:33:
[...]

Wanneer je een cname instelt op het hoofddomein verlies je de mogelijkheid gebruik te maken van mx records
Hmm das jammer. Enige mogelijkheid zou dus zijn om een MX-record in te stellen voor het subdomein dat met CNAME is gekoppeld aan de DDNS service? Of is dat ook niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
DukeBox schreef op zondag 02 februari 2014 @ 15:16:
[...]

Even daargelaten dat een domain niets met poorten te maken heeft..
Moet je onder je DSM instellingen http doorsturen naar https aanvinken. Kan me niet voorstellen dat je die niet in de help hebt kunnen vinden ?
Deze optie heb ik al aan staan. Echter wanneer ik naar mijn domeinnaam ga blijft deze "openen" op port 5000. De http naar https redirect lijkt daarom niet goed te werken. Ik maak gebruik van DSM 5.0

Om lokaal dns uit te sluiten heb ik mijn cache geschoond (ipconfig /flushdns)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ in dit topic is al eerder beschreven hoe dit werkt, in DSM5 is dit niet anders.
http:80 redirect naar http:5000 (mits webservices niet gebruikt wordt) en http:5000 naar https:5001.
Werkt de redirect niet of kun je niet connecten op 5001 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
DukeBox schreef op zondag 02 februari 2014 @ 15:52:
^ in dit topic is al eerder beschreven hoe dit werkt, in DSM5 is dit niet anders.
http:80 redirect naar http:5000 (mits webservices niet gebruikt wordt) en http:5000 naar https:5001.
Werkt de redirect niet of kun je niet connecten op 5001 ?
In mijn geval werkt de http naar https redirect niet. Wanneer ik de domeinnaam in type in mijn adresbalk opent deze standaard op port 5000. Wanneer ik het adres volledig in type (voorzien van https://sub.domeinnaam:5001 krijg ik gewoon het aanmeldscherm. Op zich ook geen probleem maar zou mooier zijn wanneer ik de sub.domeinnaam in type automatisch op de https aanmeldpagina geopend wordt.

@edit, probleem is opgelost. Na een herstart van de nas werkt het naar behoren. Blijft vreemd dat dit pas goed opgepakt wordt na een herstart :X

[ Voor 9% gewijzigd door bluecupra op 02-02-2014 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Bestaat de mogelijkheid om op de web ui van Transmission in te loggen met individuele user accounts? Het lukt me nu alleen om met het admin account in te loggen.. Heb geprobeerd een antwoord te zoeken maar helaas niets nuttigs kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Standaard is die optie er niet. De gebruikersaccounts in dsm staan volledig los van de gebruiker in transmission. Ik vind via google wel aardig wat topics waar mensen dezelfde vraag hebben inclusief eventuele oplossingen om transmission met meerdere gebruikers te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 12:49
benchMarc schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 22:15:
[...]

Het is niet echt een ramp, maar ik had niet verwacht dat ik zoveel performance zou inleveren. Het eerste wat ik me afvroeg is of dit normaal gedrag is en of het aan de NAS of de disks ligt. Als ik het goed begrijp zijn het dus de disks die moeite hebben de snelheid te handhaven wanneer ze over verschillende plaatsen op de platters moeten gaan zoeken.
Eigenlijk is dit dan toch een kwestie van fragmentatie? Anders zou namelijk één file wel in dezelfde regio op de disk moeten staan. Het vreemde is dan weer dat ze roepen dat EXT4 niet gedefragmenteerd hoeft te worden. Voor mij lijkt het erop dat EXT4 wel degelijk gefragmenteerd raakt en dit als consequentie heeft dat de harddisks op verschillende plaatsen moeten gaan zoeken waardoor ze trager worden.

RAID0 ga ik niet doen. Ik heb jarenlang een Intel SS4200E NAS gehad met 4 Seagate enterprise disks waar er in totaal 2 van zijn uitgevallen. Ik vond het maar wàt handig dat ik mijn data niet kwijt was en gewoon de disk kon vervangen en alles was weer in orde.
Ik weet dat RAID1 geen echte backup is, maar mijn data is ook niet dusdanig belangrijk, maar wel vervelend als ik het allemaal kwijt zou zijn. Vandaar de reden om voor RAID1 te gaan, zodat ik hem bij disk failure gewoon kan vervangen en alles weer goed staat.

[...]

Zo aan jouw netwerksnelheid te zien maak jij dus ook flinke drops mee. Zoals ik nu begrijp is het dus een kwestie van de WD REDs die moeten inboeten wanneer ze veel moeten zoeken op verschillende regionen op de disks.
Even een update:
Hierna heb ik niets meer aan de NAS gedaan, maar tot mijn verbazing zijn de performance drops verleden tijd. De disks staan nog net zo vol als bij mijn vorige post, maar nu gaat het kopiëren naar de NAS met een steady snelheid, gemiddeld 110MB/s.
Heel vreemd dat er zich nu geen performance drops voordoen. De NAS is verder ook niet geüpdate of wat dan ook. Ook draaiden er geen applicaties op de achtergrond en nu ook niet.

Blijft voor mij een raadsel waar het nu uiteindelijk aan heeft gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guppie3
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-09 22:27
Ik heb de volgende vraag
Ik heb een samsung smart tv
Ik heb een apple tv uit 2013
ik wil graag een de ds214play aanschaffen

kan ik op de apple tv rechstreeks de foto en video mappen bekijken zoals die ook in de bibliotheek van mijn laptop staan maar nu van de NAS komen? Ik vind de menustructuur van de apple tv wel fijn. Die van de samsung smart hub is niet echt overzichtelijk.

Ik lees steeds dat het alleen kan via airplay op een i-device? klopt dit?
Als ik nu via mijn iphone hd content via airplay stream naar de apple tv gaat het langzaam en haperend.
Hebben jullie die ervaring ook?

Een vaste verbinding lijkt mij daarom beter.

Iemand die daar ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 14:43
Even een korte vraag:
Momenteel is 1 van mijn harde schijven in mijn Synology DS209+II aan het overlijden. Het begon vanmiddag toen de Syno software vastliep en daarna kwamen er 'read error at internal disk [2]' meldingen voorbij in het log. Ik heb toen de SMART values proberen uit te lezen op disk 2 (via de Syno software, na een reboot van het systeem). Deze gaf de melding: "errors found, it is recommended to replace disk".

Dus, ik wil een nieuwe schijf erin steken. De huidige zijn 1.5TB 5400rpm schijven van Samsung, de HD153WI om precies te zijn. Kan ik deze gewoon vervangen door een 2TB 7200rpm schijf? Ik weet dat de grootte niet uitmaakt, maar maakt het wat uit dat de RPMs binnen het volume nu afwijken? Systeem draait in RAID1 (ext3).

EDIT:
En daarbij, mocht later dan resterende schijf ook crashen en ik zet er een 2TB bij. Dan kan ik het hele systeem uitbreiden naar 2TB neem ik aan?

[ Voor 9% gewijzigd door arjen9551 op 02-02-2014 21:53 ]

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Nee, het is softraid dus maakt niets uit. En ja, je kan verschillende grote hdd's gebruiken en later de slack space reclaimen. Dat laatste kan je in zowel de faq, de help als de syno wiki teruglezen.

@hieronder, voordeel is er wel degelijk uit te halen. Denk aan rebuild snelheid e.d.

[ Voor 83% gewijzigd door DukeBox op 02-02-2014 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
arjen9551 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 21:49:
Dus, ik wil een nieuwe schijf erin steken. De huidige zijn 1.5TB 5400rpm schijven van Samsung, de HD153WI om precies te zijn. Kan ik deze gewoon vervangen door een 2TB 7200rpm schijf? Ik weet dat de grootte niet uitmaakt, maar maakt het wat uit dat de RPMs binnen het volume nu afwijken? Systeem draait in RAID1 (ext3).

EDIT:
En daarbij, mocht later dan resterende schijf ook crashen en ik zet er een 2TB bij. Dan kan ik het hele systeem uitbreiden naar 2TB neem ik aan?
Voor zover ik weet moet dat kunnen maar haal je verder geen voordeel uit de hogere snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Laatst online: 18-09 14:43
Mooi. Thanks voor de snelle en duidelijke antwoorden, dan ga ik een nieuwe schijf bestellen.

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antipode
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 22:29

antipode

-=Got is in the details=-

Iedere keer wanneer ik via sabnzb een bestand download waar vreemde tekens in staan zoals een ö of ë, kan ik dit bestand niet meer verwijderen. Elders lijkt het probleem te zijn opgelost door recente updates van DSM, alleen bij mij niet. Bron: http://www.synology-forum.nl/sabnzbd-(usenet)/characters/

Heeft iemand hier een oplossing voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:24
Ben gisteren gestart met inrichten van mijn 414 en wil de config van van 407 overnemen (DSM 3.1) daarom deze via backup&restore opgeslagen op mijn Mac maar nu kan ik op mijn 414 met DSM 5 nergens vinden hoe ik de config weer can restoren.

Zie ik iets over het hoofdcof zit dit nog niet in de beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Laatst online: 16-09 11:24
antipode schreef op zondag 02 februari 2014 @ 22:14:
Iedere keer wanneer ik via sabnzb een bestand download waar vreemde tekens in staan zoals een ö of ë, kan ik dit bestand niet meer verwijderen. Elders lijkt het probleem te zijn opgelost door recente updates van DSM, alleen bij mij niet. Bron: http://www.synology-forum.nl/sabnzbd-(usenet)/characters/

Heeft iemand hier een oplossing voor gevonden?
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/41586610

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:33
Of renamen via SSH (inloggen als root met je admin account). Heb je wel een heel klein beetje linux kennis nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
Ik heb mijn DS211 opnieuw ingericht en een deel van de data terug gekopieerd. Nu heb ik via Symform nog en 70GB in the cloud gebackupped. Ik kan alleen nergens herleiden hoe ik kan restoren. Eigenlijk is Symform geen backup maar een sync omdat wanneer ik op de bron een bestand wis, deze ook in de cloud gewist wordt. Daarom ben ik bang dat wanneer Symform lege mappen ziet ik mijn backup kwijt bent.

Iemand ervaring hiermee? Dan weet ik waar ik rekening mee kan houden voor ik de package installeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-09 15:32
Ik heb sinds gisteren een DS213j, heb er even een 160gb in gestopt. Vandaag een 2tb Seagate en USB geluidskaartje bestellen. Wat er echter voor zorgt dat ik twijfel om hem terug te brengen is dan ik het niet voor elkaar krijg om em van buitenaf te benaderen. Zijn er mensen met tips. Ik heb thuis de volgende situatie:

NAS => TP-Link TL-WR1043ND => Ubee EVM320B => buitenwereld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
Als het met de Synology niet lukt dan werkt het ook niet met een andere nas.
Ik ga ervan uit dat je Ubee in bridge staat (omdat je anders geen TP-link zomaar nodig bent). Dan zet je op je TP-Link poort 5000 open naar het ipadres van je Synology.
Dan moet je hem van buitenaf kunnen benaderen.

Voor hulp zie hier: http://portforward.com/en...1043ND/Synology_DS213.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:35
Is er een webbrowser Package voor een Synology NAS? Of een mogelijkheid tot het openen van een website op de NAS?

Ter info, ik draai een costum nas met DSM 5.0 beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:11
MuVo schreef op maandag 03 februari 2014 @ 10:29:
Is er een webbrowser Package voor een Synology NAS? Of een mogelijkheid tot het openen van een website op de NAS?

Ter info, ik draai een costum nas met DSM 5.0 beta
Nee. Waarom zou je dat uberhaupt willen? Je logt in op je NAS vanaf een.... PC/mobiel device. Die hebben toch zelf een browser.

@jeroen.ijmuiden: Zoek dit topic of Synology website, port-forwarding. Staat duidelijk uitgelegd op diverse plaatsen. Heeft verder niets met de Synology te maken. Enige is dat je ook even op moet letten dat je firewall (op de Synology) verbindingen toelaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 20:46
Wellicht een gekke vraag of een veelgestelde, geen idee (er waren 15 pagina's met de zoekactie mbt streamen).
Maar kan ik ook streamen van de NAS in huis 1 naar huis 2 20km verderop? Of moet ik dan echt het bestand vanaf de NAS downloaden naar een schijf in huis 2 en dan afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
marcel87 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:01:
Wellicht een gekke vraag of een veelgestelde, geen idee (er waren 15 pagina's met de zoekactie mbt streamen).
Maar kan ik ook streamen van de NAS in huis 1 naar huis 2 20km verderop? Of moet ik dan echt het bestand vanaf de NAS downloaden naar een schijf in huis 2 en dan afspelen?
Met DS Video of DS Audio: Ja. Via DLNA niet zover ik weet.
Je kunt zelf naar de andere kant van de wereldbol, afstand is niet relevant. Snelheid van je verbinding natuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 17:28
BubbleuPnP schijnt een optie te hebben om via internet over DNLA te streamen, daar zou je kunnen kijken.
Houdt er rekening mee dat je upstream veelal langzamer is dan downstream, dus of je genoeg bandbreedte hebt om te kunnen streamen is de vraag.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
Miyamoto schreef op maandag 03 februari 2014 @ 10:55:
[...]

Nee. Waarom zou je dat uberhaupt willen? Je logt in op je NAS vanaf een.... PC/mobiel device. Die hebben toch zelf een browser.

@jeroen.ijmuiden: Zoek dit topic of Synology website, port-forwarding. Staat duidelijk uitgelegd op diverse plaatsen. Heeft verder niets met de Synology te maken. Enige is dat je ook even op moet letten dat je firewall (op de Synology) verbindingen toelaat.
Zit vanaf een externe locatie te werken, zou wat willen portfowarden in mijn modem, zonder VPN ect gaat dat niet.

Dus ik dacht, Externe browser -> NAS -> Webbrowser -> Lokaal modem IP . Via deze omslachtige methode dacht ik de modem settings aan te kunnen passen, maar dan zou ik wel een browser nodig hebben. Via consoles of andere tools heb ik niet onderzocht.

Iemand een idee hoe dit wel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Kan prima.
Gewoon bij ds video/ds file je externe ip/naam.synology.me invoeren.
Moeten wel de benodigde poorten open staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 21:26
jeroen.ijmuiden schreef op maandag 03 februari 2014 @ 09:49:
Ik heb sinds gisteren een DS213j, heb er even een 160gb in gestopt. Vandaag een 2tb Seagate en USB geluidskaartje bestellen. Wat er echter voor zorgt dat ik twijfel om hem terug te brengen is dan ik het niet voor elkaar krijg om em van buitenaf te benaderen. Zijn er mensen met tips. Ik heb thuis de volgende situatie:

NAS => TP-Link TL-WR1043ND => Ubee EVM320B => buitenwereld
Ik had ook moeite om de DS213J extern aan de praat te krijgen. De DS213J heb ik zelf sinds vrijdag. Heb vervolgens de nieuwe beta software er op gezet. Via quickconnect had ik het binnen 2 minuten aan de praat.

[ Voor 3% gewijzigd door Renzzie op 03-02-2014 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Binnetie schreef op maandag 03 februari 2014 @ 09:56:
Ik ga ervan uit dat je Ubee in bridge staat (omdat je anders geen TP-link zomaar nodig bent).
En als de ubee niet in bridge staat moet je tweemaal de juiste poort forwarden (1 maal in de ubee naar de tp-link, 1 maal in de tp-link naar de nas). Dus duidelijkheid over hoe een en ander geconfigureerd is is wel handig.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 03-02-2014 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:33
Miyamoto schreef op maandag 03 februari 2014 @ 10:55:
[...]

Ik denk dat hij een soort anonieme proxe website wilt op zijn SYnology omdat zijn (werk)locatie sites blokkeerd denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MuVo schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:11:
Zit vanaf een externe locatie te werken, zou wat willen portfowarden in mijn modem, zonder VPN ect gaat dat niet.
Zeker weten? Elke moderne router heeft toch wel een manier om vanaf de wan te kunnen inloggen. Welk type heb je?
Iemand een idee hoe dit wel kan?
Je zou eens kunnen kijken naar ez-internet (al ben ik daar persoonlijk geen fan van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
job schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:02:
[...]
Zeker weten? Elke moderne router heeft toch wel een manier om vanaf de wan te kunnen inloggen. Welk type heb je?

[...]
Je zou eens kunnen kijken naar ez-internet (al ben ik daar persoonlijk geen fan van).
Dat is een goede, dat heb ik alleen nu niet ingesteld. Als ik thuis kom maar eens doen, bedankt voor de tip :)

EZ-Internet heb ik gebruikt maar dat werkt opzich prima, heb een directe verbidnign geselecteerd. Maar daar kun je geen instellingen buiten de NAS om benaderen.

Momenteel heb ik deze tijdelijke configuratie:
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/xm61jo.png

Zijn er benchmark package om performance van bijvoorbeeld disks te meten op de NAS zelf? Heb er zelf nog geen kunnen vinden, in Package Center of community sources niet. En via google ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 10:50
benchMarc schreef op zondag 02 februari 2014 @ 17:55:
[...]

Even een update:
Hierna heb ik niets meer aan de NAS gedaan, maar tot mijn verbazing zijn de performance drops verleden tijd. De disks staan nog net zo vol als bij mijn vorige post, maar nu gaat het kopiëren naar de NAS met een steady snelheid, gemiddeld 110MB/s.
Heel vreemd dat er zich nu geen performance drops voordoen. De NAS is verder ook niet geüpdate of wat dan ook. Ook draaiden er geen applicaties op de achtergrond en nu ook niet.

Blijft voor mij een raadsel waar het nu uiteindelijk aan heeft gelegen.
Ik heb precies hetzelfde probleem, bij mij doet het probleem zich alleen nog wel steeds voor...

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
MuVo schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:41:
[...]

Dat is een goede, dat heb ik alleen nu niet ingesteld. Als ik thuis kom maar eens doen, bedankt voor de tip :)

EZ-Internet heb ik gebruikt maar dat werkt opzich prima, heb een directe verbidnign geselecteerd. Maar daar kun je geen instellingen buiten de NAS om benaderen.

Momenteel heb ik deze tijdelijke configuratie:
[afbeelding]

Zijn er benchmark package om performance van bijvoorbeeld disks te meten op de NAS zelf? Heb er zelf nog geen kunnen vinden, in Package Center of community sources niet. En via google ook nog niet.
Hoe heb je hem draaiend gekregen op custom? XPEnology heeft nog niet?

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
bardi-1 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:03:
[...]

Hoe heb je hem draaiend gekregen op custom? XPEnology heeft nog niet?
Ik heb deze release van XPEnology, deze staat onder het kopje Announcements. Is een test versie, en beta, maar draait als een trein! Alleen Plex werkt nog niet (de huidige release) Plexuser pass heeft een nieuwere versie die ook op de DS214Play werkt. Deze moet ik nog testen.

Als hardware heb ik een wat oudere HP office computer. Type heb ik zo niet bij de hand.

[ Voor 8% gewijzigd door MuVo op 03-02-2014 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
MuVo schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:10:
[...]

Ik heb deze release van XPEnology, deze staat onder het kopje Announcements. Is een test versie, en beta, maar draait als een trein! Alleen Plex werkt nog niet (de huidige release) Plexuser pass heeft een nieuwere versie die ook op de DS214Play werkt. Deze moet ik nog testen.

Als hardware heb ik een wat oudere HP office computer. Type heb ik zo niet bij de hand.
Allright, linkje?

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
Zal ik je via DM sturen, geen idee of de link hier gewenst is. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
MuVo schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:15:
[...]

Zal ik je via DM sturen, geen idee of de link hier gewenst is. O-)
Top :)

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Behoorlijk negatieve ervaring: ik update naar DSM 4.3 versie 4. ALLE data en instellen verdwenen. Het hele volume (schijf) moet opnieuw worden geformatteerd. Enorm balen. Een paar honderd GB aan bittorrent Sync bestanden die over internet opnieuw gesynct moeten worden. Ik vind dit echt iets wat nooit voor zou moeten komen bij een NAS.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
wcduck schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:38:
Behoorlijk negatieve ervaring: ik update naar DSM 4.3 versie 4. ALLE data en instellen verdwenen. Het hele volume (schijf) moet opnieuw worden geformatteerd. Enorm balen. Een paar honderd GB aan bittorrent Sync bestanden die over internet opnieuw gesynct moeten worden. Ik vind dit echt iets wat nooit voor zou moeten komen bij een NAS.
Heb je wat meer info? Vanaf welke versie deed je een update? Handmatig of via online-check? 3rdparty packages actief? Misschien moet je eerst ook even contact opnemen met Synology.

Misschien kan DSM niets meer vinden, maar is je data er nog wel?

Ben het overigens eens met je laatste zin! Dus hoop dat je kunt achterhalen waarom het bij jou fout is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Volgens mij ging ik van DSM 4.3 naar 4.3 update 4. De NAS is een DS213j. Heb ook een DS214se. Hierbij gebeurde eergisteren hetzelfde nadat ik een extra hardeschijf had gemonteerd. Tot nu toe ben ik absoluut niet enthousiast over de (relatief prijzige) producten van Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik vraag me echt af wat je gedaan hebt dan.. wat zij synology support toen je contact me ze opnam hierover ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zulke verhalen heb ik gelukkig nog nooit zelf meegemaakt, maar dat mag inderdaad niet gebeuren. Geef Synology echter wel even de kans om je te helpen. Vaak kunnen zij nog je data redden.

Overigens heb ik vergelijkbare gebeurtenissen ook wel van de grotere partijen gehoord, NEC, HP en Netapp zijn wat dat betreft bijvoorbeeld ook niet zaligmakend.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Ik heb een vraag, ik heb dus een 412+, deze is gekoppeld aan mijn Asus AC68 Router.
Echter wil dat als ik een foto maak deze meteen geupload wordt naar mijn NAS.
Nu gaat dit naar iCloud.
Weet iemand of dit kan en is er daar een speciale tool voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Jieve schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:50:
Ik heb een vraag, ik heb dus een 412+, deze is gekoppeld aan mijn Asus AC68 Router.
Echter wil dat als ik een foto maak deze meteen geupload wordt naar mijn NAS.
Nu gaat dit naar iCloud.
Weet iemand of dit kan en is er daar een speciale tool voor?
Waarmee maak je de foto dan? Lijkt me niet dat je die met je router maakt :P

Edit: ik zie icloud staan, dus zal wel een iphone zijn ;) Automatisch werkt helaas niet op een iphone, maar je kunt dmv dropbox of bittorrent sync eenvoudig je foto's synchroniseren. Als je een poort forwarding maakt dan kun je ook gebruik maken van DS Photo in combinatie met Photo Station.

[ Voor 25% gewijzigd door Magic op 03-02-2014 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik gok met een iPhone/iPad, gezien het nu naar iCloud gaat.

Ik weet niet of de DS photo app een functie heeft om te syncen met de filmrol op je iPhone, anders zou je het met een omweg kunnen proberen te fixen door de dropbox app of zo te installeren die wel de iPhone foto's kunnen syncen met dropbox. Dropbox valt dan weer te syncen met je NAS.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
Orion84 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:57:
Ik gok met een iPhone/iPad, gezien het nu naar iCloud gaat.

Ik weet niet of de DS photo app een functie heeft om te syncen met de filmrol op je iPhone, anders zou je het met een omweg kunnen proberen te fixen door de dropbox app of zo te installeren die wel de iPhone foto's kunnen syncen met dropbox. Dropbox valt dan weer te syncen met je NAS.
Pssst. DS Cloud / Cloud Station ;) Ook enige manier die ik kan bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Miyamoto schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:59:
Pssst. DS Cloud / Cloud Station ;) Ook enige manier die ik kan bedenken.
Nee hoor, Orion84 zat op het goede pad. DS Photo app heeft een auto upload optie.
Gebruik het zelf al vrij lang en werkt perfect.

http://www.synology.com/e...ile_support_ds_photo_plus
DS photo+ uploads photos instantly (iOS and Android only)

[ Voor 26% gewijzigd door DukeBox op 03-02-2014 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
DukeBox schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:49:
Ik vraag me echt af wat je gedaan hebt dan.. wat zij synology support toen je contact me ze opnam hierover ?
"Ons kantoor is van 30 januari tot en met 4 februari gesloten, vanwege de Chinese nieuwjaarsviering. Gedurende deze periode kan het zijn het 3 tot 5 werkdagen duur voordat de supportafdeling antwoordt geeft op technische vragen. Wij verontschuldigen ons voor het ongemak en danken u voor uw begrip."

Wat ik heb gedaan:
DS214SE => extra harde schijf geplaatst
DS213j => DSM geupdate
Beide heeft geresulteerd in het opnieuw aan moeten maken van de volumes (harde schijf format). Het betreft andere harde schijven bij elk model.

Lekker, zit je dan met ontoegankelijke data, als het ooit al weer toegankelijk wordt. Ik vraag me steeds meer af of het wel een goede keuze is geweest om zoveel geld uit te geven aan een NAS. Voor hetzelfde geld had ik een hele pc in elkaar kunnen zetten. Op een pc heb ik nooit last gehad van verloren data, behalve van een kapotte schijf.

[ Voor 11% gewijzigd door wcduck op 03-02-2014 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

wcduck schreef op maandag 03 februari 2014 @ 16:25:
Op een pc heb ik nooit last gehad van verloren data, behalve van een kapotte schijf.
En als de schijf van een PC kapot gaat verlies je geen data?

Maar je hebt natuurlijk geen echt probleem. Als je data heel belangrijk is heb je er vanzelfsprekend een backup van. Of als de NAS je backup was: Dan heb je het origineel nog

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@wcduck: dat is net pech hebben. Ik heb ook een 213j en bij mij ging de update naar v4 probleemloos. Ze kunnen niet 100% garanderen, data die alleen op de NAS staan zijn niet gebackupped.

Dat ze nu net dicht zijn, tja.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Na wat geklooi de beta 5 ook draaiend in VM :) Eerst is even uit testen voordat ik hem op mijn Synology knal..

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Ortep schreef op maandag 03 februari 2014 @ 16:38:
[...]

En als de schijf van een PC kapot gaat verlies je geen data?
Wel als ie kapot gaat uiteraard, maar niet als ie unmount, en daarna niet te herstellen is. In Windows heb ik hier nog nooit last mee gehad.
Maar je hebt natuurlijk geen echt probleem. Als je data heel belangrijk is heb je er vanzelfsprekend een backup van. Of als de NAS je backup was: Dan heb je het origineel nog
Jep, de NAS'en worden gebruikt om data te backupen van de gehele familie. 2 nassen op verschillende locaties, om er zo zeker van te zijn dat mocht een huis afbranden, de data alsnog beschikbaar is. Momenteel heb ik dus geen enkele backup, juist omdat de twee Synology NASen het begeven hebben. En dat in drie dagen. Het idee was om er binnenkort een derde bij te kopen voor een derde locatie. Ik ga denk ik toch voor een alternatief.

Ben trouwens niet de enige:
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=7&t=46669
Geval dat iemand rebootte, en geval dat iemand een extra schijf plaatste. Grappig dat ik ze beide heb gehad.

[ Voor 9% gewijzigd door wcduck op 03-02-2014 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

Ik ben benieuwd of er meer mensen problemen hebben met hun synology die grote bergen SPAM aan het verzenden zijn. Op het forum van Synology staan meerdere topics met mensen welke dezelfde problemen hebben. Zie o.a. hier. Momenteel heb ik zoals aangegeven de mailer-deamon alias verwijderd en de queu geleegd. Hierna bleef het 1 dag stil, echter zie ik vandaag dat er weer 125000 meldingen zijn van verstuurde SPAM mails.

Deze meldingen blijven binnenkomen aangezien XS4ALL de verbinding terecht weer heeft geblokkeerd "Event detection: Received log which severity is [err]. Log content: [SYSTEM:\011Failed to send email. (450 4.7.1 Sent excessive amount of spam, contact abusecentre@xs4all.net via webmail)."

Op andere mailservers heb ik deze problemen nog nooit gehad. Het lijkt dus vooral gericht te zijn op Synology. Hopelijk herkent Iemand dit en kent de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Misschien een open deur, maar heb je niet misschien Mailstation op de Synology per ongeluk als open relay geconfigureerd?

Anders zou ik de virusscanner package eens installeren en de boel laten scannen.

[ Voor 3% gewijzigd door Magic op 03-02-2014 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben heel benieuwd wat wcduck gedaan heeft. Volgens mij zijn hier geen tot minimale issue met DSM updates geweest en wcduck heeft bij biede nas'en ontbrekende volumes en data. -O-

Ik beheer twee synology's en update de dsm regelmatig via dsm bijwerken, nooit issues.

Chinees nieuwjaar is inderdaad vervelend, leg het in ieder geval bij Synology neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

Hij staat niet geconfigureerd als open relay. Alle wachtwoorden van users zijn gewijzigd. En buiten poort 80 voor de webinterface en poort 25 staat alles dicht. Zover ik het tot nu kan volgen reageert de mailserver op berichten welke verstuurd worden naar de synology en bounced vrolijk alles terug wat gericht is aan mailder-deamon@domein.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Viper® schreef op maandag 03 februari 2014 @ 17:01:
Ik ben heel benieuwd wat wcduck gedaan heeft. Volgens mij zijn hier geen tot minimale issue met DSM
Zie mijn eerdere posts wat ik heb gedaan. Het zou best kunnen zijn dat de DSM update er niets mee te maken heeft, maar het rebooten wel. Zie ook mijn eerdere link van andere gebruikers die er last mee hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HD's opnieuw formateren is iets wat je in elk geval niet moet doen. Dus blijf van je diskstations af, schiet een support ticket in, en wachten maar totdat de synology support weer open is.

[ Voor 11% gewijzigd door job op 03-02-2014 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb net nog even van afstand gekeken, en ik heb geen last van spam via mijn Synology. Had ik wel recent toen ik nog een laptop met Exchange 2003 had lopen. Heb toen inderdaad alle passwords etc aangepast. Wat zal helpen is dat mijn provider (Sky UK) geen bruikbare SMTP server aanbied, en ik via mijn eigen domein ga, met verificatie en poort 587.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:50
Waarschijnlijk een hele simpele vraag maar ik zit met het volgende:

Ik heb een synology, hierop heb ik 1 share aangemaakt en daarop een gebruiker rechten gegeven.
Nu heb ik een windows 7 pc en elke keer als ik de computer opnieuw opstart moet ik de gebruikersnaam en wachtwoord opnieuw invoeren (ook als ik aanvink dat hij deze gegevens moet onthouden).

Ik maak verbinding via \\diskstation\sharenaam op de driveletter Z:\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Wat is nu eigenelijk de betere nas? 214play of 214+?
Transcoden intresseert me niks. Het wordt een automatisch download station en firlmstreamer zeg maar.

Die play heeft een snellere CPU, istie ook krachtiger? Al hun andere features zijn gelijk of intresseren me niet.
Pagina: 1 ... 61 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]