Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 12:44
MooDyBLueS schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:31:
[...]

Thanks, dan denk ik dat de DS214se wel de beste keus is. De DS214play gaat mijn budget nu echt ver te boven, ik 'moet' me al beperken tot één 2 TB harde schijf in plaats van 2x een 2 of 3 TB schijf gelijk.

De enige waar ik nu het budget voor heb is de DS214se of DS213 eventueel. Alle andere modellen zijn me op dit moment gewoon te duur (DS214 of DS214play bijvoorbeeld). Ik snap je punt van upgraden, maar ik ben ook niet van plan om binnen één of twee jaar te gaan upgraden, als ik nu de basis maar kan.
Misschien eerst een Synology usb station 2 via marktplaats en ff door sparen? kan je je externe schijven gebruiken en ben je lekker goed koop uit.

Weet niet of deze snel genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Daar werkt heel veel niet mee..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Jasper1975 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:34:
[...]

Misschien eerst een Synology usb station 2 via marktplaats en ff door sparen? kan je je externe schijven gebruiken en ben je lekker goed koop uit.

Weet niet of deze snel genoeg is.
Bedankt voor de tip. Het zou een optie zijn, maar ik zie net dat hij toch wel heel erg veel functies mist. Het is echt heel erg basic functionaliteit. Wat ik nog niet had genoemd, omdat het niet zo belangrijk is, is bijvoorbeeld iTunes server, wat ook wel fijn is. Als ik dan zie dat het prijsverschil maar € 50 is, dan is dat nog wel te overzien en heb ik in ieder geval qua features een vrijwel volwaardig model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MooDyBLueS schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:45:
Ik ben van plan een Synology NAS te kopen met slechts een paar doelen:
  • mijn data die ik nu op drie externe USB-schijven heb staan, via het netwerk toegankelijk maken
  • Time Machine back-up mogelijk te maken voor mijn MacBook
  • streamen van (Full) HD films en series die op de NAS staan
Ik heb maar één eis en dat is: zo min mogelijk uitgeven, ik heb net een MBPr 15" gekocht namelijk. Daarom denk ik aan de DS214se en een enkele 2 TB schijf intern, bij elkaar ruwweg € 200.

Nu wil ik op de lange termijn iets als de DS214play, zodat ik ook Plex op de iPad kan gebruiken, maar voor nu is het voldoende als ik back-ups kan maken, daarnaast simpelweg netwerktoegang tot de data heb en als laatste dus films streamen.

In het geval van films streamen, is het mijn bedoeling om mijn 2 TB schijf die ik nu al vol heb staan via USB aan te sluiten op de Synology. Die wordt met Gigabit op mijn Netgear WNDR3700 router aangesloten. Mijn MacBook is op het 5 GHz netwerk verbonden met mijn router en op de MacBook draait Plex Media Server en de Plex client. Dat gaat via HDMI naar de receiver/tv.
Kortom: het enige waar ik me zorgen over maak is of de doorvoersnelheid van DS214se toereikend is. Het lijkt mij wel, want verder wordt hij erg licht gebruikt en ben ik niet van plan om op dit moment al veel functies van de Synology te benutten. Als ik de testresultaten van de DS214se tegen de DS213j en DS214play naast elkaar leg (via Hardware.info) dan zie ik wel dat ze duidelijk sneller zijn, maar dat de DS214se toch ook al 69,6 MB/s scoort in een HD Video Playback test.

Begrijp ik het dan goed dat mijn Wi-Fi netwerk eerder de bottleneck zal zijn? Ik heb overigens ook de mogelijkheid om met mijn MacBook wireless video en audio naar de Apple TV te streamen, maar ik verwacht nu al dat dat niet goed gaat werken, maar dat maakt ook niet uit.
Als ik het goed begrijp heb je:

3 externe harde schrijven? kan je hiervan niet 2 opofferen en in je NAS installeren? niet snelste oplossing maar dan kan je rustig doorsparen voor schrijven terwijl je wel gebruik maak van een snellere NAS. Niet alles is gebottleneckt door de schrijven.. Dan is je budget rond de 200euro maar alleen voor de NAS.
Je zou dan kunnen kijken naar:
MediaMarkt BTW actie (vanaf vanavond) of
Nieuw of Tweedehands? DS212+, DS213,DS213+ DS214 DS214Play

In mijn ogen zou ik het zonde vinden als je een DS214se zou nemen... dit komt meer omdat je nu een omslachtig proces hebt wat niet verdwijnt met een DS214se.. Enige is dat je usb externe meer koppelt..
Rest gaat niet veranderen.. terwijl als je bijv een DS214Play neemt je alleen je film hoeft te starten via je laptop en daarna kan die uit. en je NAS en apple tv doen de rest... neem je andere heb je kans dat ie niet wordt ondersteund en helaas is dit steeds vaker het geval (bij mij tenminste). Waardoor je weer toch je hdmi en laptop moet pakken..
Als dit je totaal niet boeit zou ik voor een DS213J in combinatie met oude externe schrijven. dan heb je al 30euro ongeveer voor schrijven..
Je zegt het zelf al. het is niet de bedoeling dat je het gaat vervangen binnen 2 jaar..

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Quakie schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:22:
[...]

Ik ben bang dat de Synology niet onder de BTW actie gaat vallen :/

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bizonjeetje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-09 22:45
hoi
heb thuis de synology ds214. en had hem aangesloten samen met mijn mediaplayer a.c.ryan hd 2. en dat werkt goed. maar me hond heeft laats de afstandsbieding kapot gebeten. en toen heb ik een nieuwe mediaplayer gekocht. de popcorn hour a300. maar nu als ik mijn nas wil benarderen via de mediaplayer. dan kom ik wel bij de map waar mijn films staan. maar als ik op de map films druk. dan staat er share no longer exist. weet iemand wat dat betekend. en wat ik moet doen om in de map films te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:49
bizonjeetje schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:28:
hoi
heb thuis de synology ds214. en had hem aangesloten samen met mijn mediaplayer a.c.ryan hd 2. en dat werkt goed. maar me hond heeft laats de afstandsbieding kapot gebeten. en toen heb ik een nieuwe mediaplayer gekocht. de popcorn hour a300. maar nu als ik mijn nas wil benarderen via de mediaplayer. dan kom ik wel bij de map waar mijn films staan. maar als ik op de map films druk. dan staat er share no longer exist. weet iemand wat dat betekend. en wat ik moet doen om in de map films te komen?
Heb je de map met NFS of met SMB geshared?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bizonjeetje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-09 22:45
Bartske schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:30:
[...]

Heb je de map met NFS of met SMB geshared?
heb geen idee. heb er geen verstand van helaas.waar kan ik dat zien. met die ac. ryan deed die het meteen toen ik hem aansloot. maar de nas staat nu al paar weken uit. omdat ik er niet uitkom daarom hoop ik dat iemand me kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:42
fsfikke schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:27:
[...]

Ik ben bang dat de Synology niet onder de BTW actie gaat vallen :/
NAS is uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimerax
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 22:18
Twee vraagjes. Ik ben zinnens om mij een DS413j aan te schaffen, door de nood aan een zuinige NAS en het gemak van Synology DSM. Momenteel staat al mijn data op een windows pc in RAID 5 (4x2TB).

Is het enigszins mogelijk om deze schijven gewoon verder te gebruiken in de DS? Ik denk het niet omdat de DS met EXT4 werkt en de schijven nu in NTFS staan en omdat Synology de schijven blijkbaar automatisch formatteert als je ze insteekt. Is dit laatste ook zo wanneer de DS stuk gaat en ik de gebruikte schijven in een nieuwe wil steken?

Is het daarnaast met SHR mogelijk om bij het toevoegen van een nieuwe HD, alles te balancen? Ik bedoel hiermee, blijven bv de 3 oorspronkelijke disks vol en de nieuwe 4e leeg tot er nieuwe data op komt of wordt dit automatisch gelijk verdeeld over de 4 schijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Quakie schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:22:
[...]

Als ik het goed begrijp heb je:

3 externe harde schrijven? kan je hiervan niet 2 opofferen en in je NAS installeren? niet snelste oplossing maar dan kan je rustig doorsparen voor schrijven terwijl je wel gebruik maak van een snellere NAS. Niet alles is gebottleneckt door de schrijven.. Dan is je budget rond de 200euro maar alleen voor de NAS.
Je zou dan kunnen kijken naar:
Nieuw of Tweedehands? DS212+, DS213,DS213+ DS214 DS214Play

In mijn ogen zou ik het zonde vinden als je een DS214se zou nemen... dit komt meer omdat je nu een omslachtig proces hebt wat niet verdwijnt met een DS214se.. Enige is dat je usb externe meer koppelt..
Rest gaat niet veranderen.. terwijl als je bijv een DS214Play neemt je alleen je film hoeft te starten via je laptop en daarna kan die uit. en je NAS en apple tv doen de rest... neem je andere heb je kans dat ie niet wordt ondersteund en helaas is dit steeds vaker het geval (bij mij tenminste). Waardoor je weer toch je hdmi en laptop moet pakken..
Als dit je totaal niet boeit zou ik voor een DS213J in combinatie met oude externe schrijven. dan heb je al 30euro ongeveer voor schrijven..
Je zegt het zelf al. het is niet de bedoeling dat je het gaat vervangen binnen 2 jaar..
Je begrijp het goed inderdaad. :) Probleem is alleen dat die schijven zo goed als vol staan, dus ik moet ook wel extra opslag erbij kopen. Ik kan het niet ergens even parkeren om de schijf daarna in de NAS te formatteren, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-08 23:23
schumi2004 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 16:16:
[...]

Toevallig ook met Synoloy zelf contact gehad en waar heb je die info vandaan dat het mogelijk een kernel issue is?
Dan houd ik dat topic zelf ook even mee in de gaten voor ik me aan DSM 5.0 waag ;)
Nee, moet nog een ticket insturen daarvoor. Nog niet aan toe gekomen. Zal proberen van de week even iets aan te maken. Maar ben bang dat ze dan roepen dat het geen officiele package is en dat ze daar geen rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chimerax schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:43:
Twee vraagjes. Ik ben zinnens om mij een DS413j aan te schaffen, door de nood aan een zuinige NAS en het gemak van Synology DSM. Momenteel staat al mijn data op een windows pc in RAID 5 (4x2TB).

Is het enigszins mogelijk om deze schijven gewoon verder te gebruiken in de DS?
Nope, die schijven worden opnieuw gepartitioneerd en geformateerd.
Ik denk het niet omdat de DS met EXT4 werkt en de schijven nu in NTFS staan en omdat Synology de schijven blijkbaar automatisch formatteert als je ze insteekt. Is dit laatste ook zo wanneer de DS stuk gaat en ik de gebruikte schijven in een nieuwe wil steken?
Je kan de schijven overzetten naar een nieuwe/andere diskstation. Wel zijn daar enkele beperkingen bij. Zie: http://www.synology.com/nl-nl/support/tutorials/484
Maar altijd geldt.. let goed op tijdens het migreren.. mocht er wat mis gaan dan ben je wel alles kwijt.
Alles wat belangrijk is moet gebackupt worden.
Is het daarnaast met SHR mogelijk om bij het toevoegen van een nieuwe HD, alles te balancen? Ik bedoel hiermee, blijven bv de 3 oorspronkelijke disks vol en de nieuwe 4e leeg tot er nieuwe data op komt of wordt dit automatisch gelijk verdeeld over de 4 schijven?
Wordt gelijkmatig verdeeld.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 29-01-2014 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MooDyBLueS schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:47:
[...]

Je begrijp het goed inderdaad. :) Probleem is alleen dat die schijven zo goed als vol staan, dus ik moet ook wel extra opslag erbij kopen. Ik kan het niet ergens even parkeren om de schijf daarna in de NAS te formatteren, vandaar.
Jammer dat NASjes uitgesloten zijn van de BTW Actie.. vorig jaar hadden sommige ind een goede deal haha.

Oke, daar is geen oplossing voor te vinden? Dure oplossing voor tijdelijk probleem.

1) schoonmaak... geen dubbel data? geen oude data wat weg kan?
2) weet niet hoeveel, maar je macbook heeft waarschijnlijk nog wat ruimte
3) tijdelijk stallen bij vrienden, familie? je houdt er minimaal 1 over;)

Nu even wat gedoe maar het levert je wel een snellere nas op waar je langer plezier van hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Quakie schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:21:
[...]

Jammer dat NASjes uitgesloten zijn van de BTW Actie.. vorig jaar hadden sommige ind een goede deal haha.

Oke, daar is geen oplossing voor te vinden? Dure oplossing voor tijdelijk probleem.

1) schoonmaak... geen dubbel data? geen oude data wat weg kan?
2) weet niet hoeveel, maar je macbook heeft waarschijnlijk nog wat ruimte
3) tijdelijk stallen bij vrienden, familie? je houdt er minimaal 1 over;)

Nu even wat gedoe maar het levert je wel een snellere nas op waar je langer plezier van hebt...
4) online storage (Mega.co.nz: 50GB bijv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kon het hier niet vinden via werk pc, maar bedankt, thuis even poort 6690 openzetten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanwege de aanbieding voor een WD NAS in het makro krantje ben ik een beetje op onderzoek uitgegaan. Nu komt het er op neer dat ik twee eisen heb:

- Er moeten twee schijven in zodat ik via RAID 1 redundancy heb.
- Ik wil een Dropbox achtige synchronisatie hebben zodat ik altijd op zowel mijn desktop als laptop alle bestanden off-line beschikbaar heb en via mijn iPad de bestanden ook kan bereiken.

Na wat reviews te hebben gelezen lijkt Synology de enige die native aan de tweede eis voldoet, nu kijk ik naar het lijstje NAS'en dat Synology cloud station ondersteund en vraag ik me af welke ik moet kopen. Ik kan moeilijk inschatten of de extra rekenracht van de 214play het prijsverschil met de 214se waard is? Ga ik het verschil in rekenkracht missen voor de beperkte dingen die ik er mee wil doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qnap heeft het volgens mij ook hoor Qsync.. lijkt me sterk dat andere merken er inmiddels ook niet mee bezig zijn....

Simpel gezegd, nee, echter....
1 is dit enige wat je er echt mee gaat doen? alleen cloud station? want dan maakt het niet uit nee.
2 wat vaak gebeurd is dat je nu gewoon niet weet wat er allemaal mogelijk is.. en vaak hebben mensen dan:""als ik dat geweten had, had ik die duurdere genomen"

Kracht van Synology DSM, features, en packages van Synology zelf en community..

Model bepaalt of je het kan draaien en hoe snel je draait..

Zelf zou niet eens kijken naar de DS214SE. Dan eerder de DS213J versie...en als je budget het toe laat de 214..

De play variant is alleen handig als je een domme afspeel apparaat hebt.. Zoals een DNLA tv, apple tv..
Kijk je geen films, kijk je via aparte mediaspeler is de play variant niet noodzakelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmonninkhof
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 15:31
Heeft iemand enig idee?
bmonninkhof schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 21:20:
Ik heb mijn Netwerk Backup op mijn Synology NAS ingesteld om een back-up van enkele mappen te maken op een Synology NAS die bij mijn broer staat opgesteld. Bij het instellen en testen van de verbinding lijkt alles te kloppen en een enkele keer is de backup volledig gelukt. Meestal zijn dit de keren dat ik de backup handmatig opdracht heb gegeven en niet via een vooropgesteld schema. Het merendeel van de backups mislukken, ik krijg dan de volgende foutmelding in mijn log:

Network Backup failed tot backup task [ipadres externe nas]. (\[10] Kon geen verbinding maken met de bestemmingsserver. Controleer het volgende en probeer opnieuw: De doelserver is verbonden met een actief netwerk. De regels voor poort doorsturen werden ingesteld op de doelserver.)

Wie o wie weet de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Ik heb 2x een Synology NAS.

Graag zou ik vanaf mij thuis de shares op die van mijn ouders zien en andersom. is het mogelijk 2 Synology's met elkaar te laten verbinden (VPN?) zodat dit allemaal wat makkelijker wordt, dan nu iedere keer alles heen en weer te pompen. Zou mooi zijn als mijn vader via zijn synology NAS kan (be)kijken wta er op de mijne staat. Bandbreedte is er voldoende (Beiden glas) zelfde switch in AreaPOP :P

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kijk eens naar mount optie :) dan kan je mappen linken....

ook is er nog sync folders...

daarnaast komt dadelijk cloudstations met meerder diskstations... (DSM 5.0)

kortom, zoek op synology.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
Ik had perongeluk mijn post in een ander Synology topic geplaatst, maar hij moet hier staan.

Hoe waarschijnlijk kan dit zijn? Gisteravond begon de DS211 te piepen. Ik logde in en zag dat volume 1 gecrashed was. Ik heb de boel een herstart gegeven (dat lost ooit bij mijn DS107+ het probleem op). Maar na een poosje begon hij weer te piepen.
Ben meteen gaan backuppen naar volume 2 en een externe usb schijf. Mijn backup via Symform is niet bereikbaar omdat ik nog wacht op de opleverung van mijn internetverbinding, net verhuisd. Maar nu kom ik net beneden en blijkt hij weer te piepen, maar nu volume 2:

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/schijf1_zpscec0a02e.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/schijf2_zps0d1a2c76.jpg

Vandaag komt er een nieuwe 4TB WD Red schijf binnen maar dit is wel flink balen! Een korte s.m.a.r.t. test geef niks aan. De lange kan heel lang gaan duren.

Wat is jullie advies hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
en als je op repareer systeem partitie klikt? dan gaat volume2 niet werken?

als dat zou lukken kan je data van volume 2 op de WD red zetten... en hopelijk later dan volume 1 data...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Laatst online: 19-09 23:19
Zou iemand met DSM5 iets voor mij willen doen?
Ik heb een aangepast copy script voor de C-knop voorop de NAS. Dat moet ook kunnen werken op dsm5.

Is het bestand synousbcopy nog steeds aanwezig in /usr/syno/bin/?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaelthai
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-01 18:19
Ja dat bestand is aanwezig bij DSM 5.0-4418

PC: 7700k, 32gb 3000mhz, 1080Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Laatst online: 19-09 23:19
Oké, dan kan ik er wel van uit gaan dat het moet gaan werken denk ik :) thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Quakie schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 07:56:
kijk eens naar mount optie :) dan kan je mappen linken....

ook is er nog sync folders...

kortom, zoek op synology.com :)
Heb je het zelf wel eens aan de praat gekregen? Ik ben maanden bezig geweest en het werkte nooit. Ik heb het opgegeven.

Op een eenvoudige manier dus. Niet met een hele berg scripts die via cron jobs en rsyncs de zaak met elastiekjes en paperclips aan de praat houden.

De eenvoudigste methode is nog steeds gewoon een Windows PC nemen en vanuit daar de beide syno's linken en dan doen wat je wilt.

Heen en weer pompen gaat het beste met bittorrent sync. Dat werkt naadloos en zonder de vreselijke beperkingen van Cloudstation die maar een enkele map aan kan

[ Voor 22% gewijzigd door Ortep op 30-01-2014 14:26 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consequator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 22:54
Even een balletje opgooien of iemand ook nog een idee heeft, ik heb recentelijk een ds1813+ gekocht met 8 4tb wd red schijven.
Ik heb hier naast nog een (oude) Readynas pro met 6x 2tb WD RE4 (raid5/xraid) schijven staan die op zijn einde loopt.

Nu haal ik alleen vanaf de oude nas 800Mbit up en ~850Mbit-1Gb down maar de ds1813 blijft rond de 700-800 up/down steken.

Om het allemaal nog leuker te maken blijft dat mijn linux server(tje) via NFS gewoon de gehele 1Gb lijn vol kan drukken (~120-125MB/sec), via cifs blijft het rond de 750-850Mbit steken (wel sneller dan mijn high end pc via cifs met Win7)

Ik kan niet helemaal de vinger leggen op waar dit nu van komt.. mijn desktop pc heeft een Intel 82579V met Win7.
De Synology is aangesloten met 4 kabels in een ether channel (lacp) en 4gb ram. (uitgebreid)
De Readynas is aangesloten met 1 kabel.
Switch is een 'Cisco' G200. Hiervoor een Netgear 18 poort 'iets' wat kwa doorvoersnelheid geen verschil maakte.

Ik heb al geprobeerd: 1 kabel, raid 5, raid 6, de eigen synology raid (waarvan ik de naam even kwijt ben) met 1 of 2 reserve schijven.
De raid keuze heeft absoluut geen invloed op de prestaties in dit geval, de cpu van de Synology is ook niet zwaar belast.

Iemand nog ideeën ?
Dit is een principe probleem, een nieuwe 8 disk NAS moet gewoon sneller zijn dan een 4 jaar oude NAS met 6 schijven. Hij lijkt het ook wel sneller te kunnen maar tussen Win7 en de DS1813 gaat iets mis.

Synology support is in elk geval absoluut niet hulpvaardig. 'controleer kabel, probeer crosslink, aangegeven gemeten snelheden zijn theoretisch etc.' De standaard 'wij weten het ook niet' consumenten support met een standaard antwoorden lijst een beetje.

[ Voor 0% gewijzigd door Consequator op 30-01-2014 14:29 . Reden: kleine textuele aanpassing. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik neem aan dat je weet dat een synology geen etherchannel ondersteund (dat is Cisco proprietary) ? Alleen de open variant daarvan, 802.3ad (LACP). Om hem met meerdere links actief te krijgen zal je hem in die mode moeten forceren.
Probeer eens zonder etherchanel (1 link) ?

[ Voor 5% gewijzigd door DukeBox op 30-01-2014 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ortep schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 14:23:
[...]

Heb je het zelf wel eens aan de praat gekregen? Ik ben maanden bezig geweest en het werkte nooit. Ik heb het opgegeven.

Op een eenvoudige manier dus. Niet met een hele berg scripts die via cron jobs en rsyncs de zaak met elastiekjes en paperclips aan de praat houden.

De eenvoudigste methode is nog steeds gewoon een Windows PC nemen en vanuit daar de beide syno's linken en dan doen wat je wilt.

Heen en weer pompen gaat het beste met bittorrent sync. Dat werkt naadloos en zonder de vreselijke beperkingen van Cloudstation die maar een enkele map aan kan
Intern werkt het hier super goed.. je merkt totaal niet dat map op een andere diskstation staat.
Via het internet komt poorten verhaal om de hoek kijken:

CIFS smbd: 139 (netbios-ssn), 445 (microsoft-ds) TCP/UDP
Nmbd: 137, 138 UDP

Deze moeten geforward worden volgens synology.. en dat heb je ook gedaan?

In beta 5.0 zou dit makkelijker moeten werken cloud station (client aparte app dus). Met een QuickConnect ID?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 17:27
Ik heb de gecrashte schijf, direct in de Syno kon ik er niets mee, met een USB externe HDD case aan de NAS gehangen (waar eerst met een nieuwe schijf een nieuw volume was gemaakt). Vervolgens kon ik van VolumeUSBx wel de gegevens terugzetten op mijn nieuwe Volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Ortep schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 14:23:
Das onzin, cloudstation kan iedere map die je maar wilt syncen. En dit is al sinds DSM4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg het niet voor elkaar in de beta van dsm 5 om de packages automatisch te laten updaten. Nu zijn er niet veel packages die updates hebben, maar autosub heeft inmiddels 2 keer een update gehad, maar beide keren ging mijn synology hem niet updaten, ook al stond automatisch updaten aangevinkt?

Ik heb 24 uur gewacht, maar ook geen update. Dus dan maar handmatig.

Doe ik iets verkeerd? De packages had ik onder dsm 4 al geintalleerd en de update van dsm 5 eroverheen gezet, zou dat het probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:39
Consequator schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 14:28:
Even een balletje opgooien of iemand ook nog een idee heeft, ik heb recentelijk een ds1813+ gekocht met 8 4tb wd red schijven.
Ik heb hier naast nog een (oude) Readynas pro met 6x 2tb WD RE4 (raid5/xraid) schijven staan die op zijn einde loopt.

Nu haal ik alleen vanaf de oude nas 800Mbit up en ~850Mbit-1Gb down maar de ds1813 blijft rond de 700-800 up/down steken.

Om het allemaal nog leuker te maken blijft dat mijn linux server(tje) via NFS gewoon de gehele 1Gb lijn vol kan drukken (~120-125MB/sec), via cifs blijft het rond de 750-850Mbit steken (wel sneller dan mijn high end pc via cifs met Win7)

Ik kan niet helemaal de vinger leggen op waar dit nu van komt.. mijn desktop pc heeft een Intel 82579V met Win7.
De Synology is aangesloten met 4 kabels in een ether channel (lacp) en 4gb ram. (uitgebreid)
De Readynas is aangesloten met 1 kabel.
Switch is een 'Cisco' G200. Hiervoor een Netgear 18 poort 'iets' wat kwa doorvoersnelheid geen verschil maakte.

Ik heb al geprobeerd: 1 kabel, raid 5, raid 6, de eigen synology raid (waarvan ik de naam even kwijt ben) met 1 of 2 reserve schijven.
De raid keuze heeft absoluut geen invloed op de prestaties in dit geval, de cpu van de Synology is ook niet zwaar belast.

Iemand nog ideeën ?
Dit is een principe probleem, een nieuwe 8 disk NAS moet gewoon sneller zijn dan een 4 jaar oude NAS met 6 schijven. Hij lijkt het ook wel sneller te kunnen maar tussen Win7 en de DS1813 gaat iets mis.

Synology support is in elk geval absoluut niet hulpvaardig. 'controleer kabel, probeer crosslink, aangegeven gemeten snelheden zijn theoretisch etc.' De standaard 'wij weten het ook niet' consumenten support met een standaard antwoorden lijst een beetje.
Cifs instellingen staan hetzelfde op beide NAS'sen? Daarnaast moet je om LACP volledig te benutten geloof ik meerdere threads draaien. Onze RS3412XS+ gaat ook niet harder dan 900-950Gbit over 1 thread (verbinding) met 2 of meer gelijktijdige connecties zie ik echter een heel ander beeld.
Verwijderd schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 19:25:
Ik krijg het niet voor elkaar in de beta van dsm 5 om de packages automatisch te laten updaten. Nu zijn er niet veel packages die updates hebben, maar autosub heeft inmiddels 2 keer een update gehad, maar beide keren ging mijn synology hem niet updaten, ook al stond automatisch updaten aangevinkt?

Doe ik iets verkeerd? De packages had ik onder dsm 4 al geintalleerd en de update van dsm 5 eroverheen gezet, zou dat het probleem zijn?
Niet toevallig een dependancy in de package? Een aantal packages kon ik ook niet automatisch updaten omdat dan andere packages eerst op stopped moesten staan.

[ Voor 15% gewijzigd door Dennism op 30-01-2014 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
Ik heb al een hele tijd SB en CP zonder problemen draaien op mijn Synology, maar heb problemen met Transmission. Als ik torrents toevoeg krijg ik een permission denied foutmelding. Iemand enig idee wat ik kan doen? Ik kan ook geen logs vinden van Transmission :(

[ Voor 9% gewijzigd door SaphuA op 31-01-2014 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennism schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 19:51:
Niet toevallig een dependancy in de package? Een aantal packages kon ik ook niet automatisch updaten omdat dan andere packages eerst op stopped moesten staan.
Nou, het updaten werkt wel als ik op het update knopje druk, maar ik had gedacht dat het automatisch zou gaan, dus de dsm software ziet een update en installeert deze (bijv. midden in de nacht)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 01:03

Dreanor

Joene

Ik probeer java op mijn NAS te zetten maar ik krijg de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://gyazo.com/69f7c88e716973028b3a7b650f5ccb9d.png

Dus ik zet dat bestand op de juiste plaats maar dan nog krijg ik bovenstaand bericht:

Afbeeldingslocatie: http://gyazo.com/2ad651aea0e89cbaf24fceb5456ad909.png

Wat doe ik fout?

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 11:23

John Doos

ClaudZaque

Ik heb sinds een weekje DSM5 draaien. (Sinds 2dagen DSM5-update1)
En sinds een paar dagen kan ik mijn NAS ineens niet meer extern benaderen zonder hem eerst te resetten. Ook vind de Synology Assistent mijn NAS niet meer.
[img=800,500]http://i57.tinypic.com/2iu9awg.png¨[/img]

Er is verder niks veranderd aan mijn Modemrouter.

Als ik intern het IP adres intik kan ik mijn nas wel benaderen, ook kan ik gewoon streamen en bij de shares in het interne netwerk.

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:34
Dreanor schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 12:10:
Ik probeer java op mijn NAS te zetten maar ik krijg de volgende melding:

[afbeelding]

Dus ik zet dat bestand op de juiste plaats maar dan nog krijg ik bovenstaand bericht:

[afbeelding]

Wat doe ik fout?
In het verzoek vraagt Java om ejre-7u51-fcs-b13-linux-arm-vfp-sflt... en het bestand wat je neer hebt gezet is ...hflt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:41
John Doos schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 12:22:
Ik heb sinds een weekje DSM5 draaien. (Sinds 2dagen DSM5-update1)
En sinds een paar dagen kan ik mijn NAS ineens niet meer extern benaderen zonder hem eerst te resetten. Ook vind de Synology Assistent mijn NAS niet meer.
[afbeelding]

Er is verder niks veranderd aan mijn Modemrouter.

Als ik intern het IP adres intik kan ik mijn nas wel benaderen, ook kan ik gewoon streamen en bij de shares in het interne netwerk.
Heb je poort 5001 gemapt in je router? Bij mij is het standaard poort 5000 en niet 5001.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

JustSomeone schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 12:32:
[...]

In het verzoek vraagt Java om ejre-7u51-fcs-b13-linux-arm-vfp-sflt... en het bestand wat je neer hebt gezet is ...hflt...
Haha thanks. Ik heb er wel 10x overheen gelezen, dat ene lettertje verschil!

En nu loop ik tegen dit aan:

Afbeeldingslocatie: http://gyazo.com/20906bfd009b472ea043d1ae367a7277.png

Alles al eens ingevuld en aangevinkt in het DSM instellingen menu maar elke keer deze melding! :S

Edit: Functie zat in gebruikers menu, niet het DSM instellingen menu! :+

[ Voor 30% gewijzigd door Dreanor op 31-01-2014 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:49
Verwijderd schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 19:25:

Volgensmij zijn de packages die je niet via het officiële synology kanaal installeert (nog) niet geschikt voor automatisch updaten. Zet in dat venster de geavanceerde opties maar eens aan, dan zie je dat er een behoorlijk aantal packages grijs worden. Zal nog wel even een screen uploaden om het te verduidelijken.

edit:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/43154360/Knipsel.PNG

[ Voor 4% gewijzigd door Bartske op 31-01-2014 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Weet iemand toevallig hoe je Minecraft installeerd op een Synology NAS?

Ik heb Java succesvol geinstalleerd en vervolgens de minecraft package ook. Eerste inlog lukte, alleen de wereld was leeg en ik kan nergens de server files vinden op mijn NAS.

Als ik nu de Minecraft package installeer dan krijg ik geen meldingen dat er een wereld gegenereerd wordt maar alleen deze:

Afbeeldingslocatie: http://gyazo.com/5c43e6d83b7db4e97f62da736a032edc.png

Ik heb DSM al geupdate, Java opnieuw geinstalleerd, Minecraft, etc. Ik snap er geen fuck meer van want ik doe precies hetzelfde als ALLE guides op internet die ik kan vinden ...

Mijn NAS is de DS214+ (dus ik heb geen JAVA Manager package).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartske schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 13:46:
Volgensmij zijn de packages die je niet via het officiële synology kanaal installeert (nog) niet geschikt voor automatisch updaten. Zet in dat venster de geavanceerde opties maar eens aan, dan zie je dat er een behoorlijk aantal packages grijs worden. Zal nog wel even een screen uploaden om het te verduidelijken.
Ah, dat is dus het probleem. Het klonk wel veelbelovend, hopelijk wordt dit in de komende beta of final nog aangepakt, anders is het ook maar een half leuke functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 17:28
Dreanor schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 14:42:

Ik heb Java succesvol geinstalleerd en vervolgens de minecraft package ook. Eerste inlog lukte, alleen de wereld was leeg en ik kan nergens de server files vinden op mijn NAS.

Als ik nu de Minecraft package installeer dan krijg ik geen meldingen dat er een wereld gegenereerd wordt maar alleen deze:

[afbeelding]

Ik heb DSM al geupdate, Java opnieuw geinstalleerd, Minecraft, etc. Ik snap er geen fuck meer van want ik doe precies hetzelfde als ALLE guides op internet die ik kan vinden ...

Mijn NAS is de DS214+ (dus ik heb geen JAVA Manager package).
Als ik je verhaal goed lees, en wat ik in de log zie, dan lijkt het erop dat je eerste installatie een draaiende server heeft opgeleverd en dat je daarna nogmaals probeerde op dezelfde poort (25565) een server te installeren.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distrax1988
  • Niet online
Hi,

Tweakers heeft in zijn artikel over dsm 5.0 het volgende gezegd:
''Verder kunnen bezitters van een Chromecast-dongle voortaan ook terecht bij Video Station, evenals bezitters van een Samsung-tv met smart-tv-functionaliteit die de nieuwe client-app installeren.''
Nu begrijp ik uit het verhaal dat Samsung een app zou hebben? waar en wanneer zal deze uitkomen want ik kan hem niet vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door Distrax1988 op 31-01-2014 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distrax1988
  • Niet online
Dreanor schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 14:42:
Aantal opties die me binnen schieten:
-Is je nas gereboot na de installatie?
-Staat je poort open voor Minecraft op je modem/router ?
-Lukt het je wel vanaf de pc, en/of draait erop dat moment ergens anders een Minecraft server binnen je netwerk.
-Je hebt de installatie mogelijk twee keer gerunt waardoor er dus al een verbinding door deze port naar buiten gaat.

Ik zou de installatie volledige verwijderen met bij behorende benodigheden (Python etc)
iets als ''chown -R minecraft minecraft.jar'' reboot je NAS en probeer het opnieuw.

[ Voor 8% gewijzigd door Distrax1988 op 31-01-2014 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 21:56
ik ben eigenlijk van plan om mijn ds411plus2 waarin nu 4 schijven van 2tb draaien in shr te upgraden naar 3tb schijven. Door steeds eentje er uit te halen en dan een 3tb er in te stoppen en de boel te laten rebuilden.

Echter zodra ik eentje van 3tb er in heb zitten ( wil het qua een beetje in etappes doen) dan heb ik denk ik niks meer aan een 2tb als reserve schijven.

Ik bedoel mocht er een hdd kapot gaan dan moet ik die vervangen door een 3tb toch? Of kan ik de 2tb nog steeds vervangen door een andere 2tb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:23

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

joppe113 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 15:58:
ik ben eigenlijk van plan om mijn ds411plus2 waarin nu 4 schijven van 2tb draaien in shr te upgraden naar 3tb schijven. Door steeds eentje er uit te halen en dan een 3tb er in te stoppen en de boel te laten rebuilden.

Echter zodra ik eentje van 3tb er in heb zitten ( wil het qua een beetje in etappes doen) dan heb ik denk ik niks meer aan een 2tb als reserve schijven.

Ik bedoel mocht er een hdd kapot gaan dan moet ik die vervangen door een 3tb toch? Of kan ik de 2tb nog steeds vervangen door een andere 2tb?
Je volume blijft op basis van 2tb schijven, dus ik ga er vanuit dat dat geen issue is.
Maar als je toch gaat upgraden; zet er dan gelijk 4tb schijven in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 21:56
ik begreep dat die van wd red nog redelijk onbetrouwbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

joppe113 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 16:02:
ik begreep dat die van wd red nog redelijk onbetrouwbaar zijn?
Ik zou niet weten waarom je dat denkt.

[ Voor 70% gewijzigd door NaN op 31-01-2014 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 22:25
Sinds ik een nieuwe router heb, (ASUS RT-AC68U) is mijn Synology DS414 niet meer extern benaderbaar. Ik heb dezelfde poorten opengezet (5000, 5001 voor de webinterface) als mijn vorige router (Linksys EA6500).

Volgens de MyDS.synology.com is hij wel online. Verder heb ik de adressen veranderd van 192.168.178.1 naar 192.168.1.1. Intern is de NAS wel goed bereikbaar.

Krijg het zowel op mijn externe IP-adres als de DDNS hostname niet benaderbaar.

Draai DMS 4.3-3810 update 4.
ASUS Router firmware: 3.0.0.4.374_583

Weten jullie wat ik verkeerd doe?

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 09:14
Vraag, ik wil mijn Synology via een eigen domeinnaam beschikbaar maken op het Internet. Het "probleem" is echter dat ik thuis Ziggo als ISP heb welke geen vast IP adres kent. Nu heb ik bij Synology een DDNS ingesteld welke prima werkt.

Nu zou ik deze Synology DDNS dienst via een cname willen koppelen aan mijn domeinnaam. Dit lijkt mij geen probleem echter is een cname enkel te gebruiken op een sub domein. Nu zou ik ook graag een SSL certificaat willen koppelen aan deze domeinnaam zodat er een meer veilige verbinding met de Synology gemaakt kan worden.

Nu ik het Synology DDNS adres enkel kan gebruiken in combinatie met een cname op een sub domein vraag ik mij af wat voor SSL certificaat hierop aangevraagd kan worden. Is dit enkel een multi domein of wildcard certificaat? Deze zijn helaas een stuk prijziger in aanschaf dan een single domain SSL certificaat.

Iemand advies hoe dit het beste ingericht kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 09:14
BaZnGaNL schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 19:10:
Sinds ik een nieuwe router heb, (ASUS RT-AC68U) is mijn Synology DS414 niet meer extern benaderbaar. Ik heb dezelfde poorten opengezet (5000, 5001 voor de webinterface) als mijn vorige router (Linksys EA6500).

Volgens de MyDS.synology.com is hij wel online. Verder heb ik de adressen veranderd van 192.168.178.1 naar 192.168.1.1. Intern is de NAS wel goed bereikbaar.

Heb je wel de port forward naar het aangepaste interne ip adres gewijzigd? Zoals ik je verhaal nu lees staat deze nog naar het oude 192.168.178.1 adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:32

Je portforwarding klopt niet. Of je firewall (in DSM) houdt de boel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
bluecupra schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 21:28:
Nu zou ik deze Synology DDNS dienst via een cname willen koppelen aan mijn domeinnaam. Dit lijkt mij geen probleem echter is een cname enkel te gebruiken op een sub domein. Nu zou ik ook graag een SSL certificaat willen koppelen aan deze domeinnaam zodat er een meer veilige verbinding met de Synology gemaakt kan worden.

Nu ik het Synology DDNS adres enkel kan gebruiken in combinatie met een cname op een sub domein vraag ik mij af wat voor SSL certificaat hierop aangevraagd kan worden. Is dit enkel een multi domein of wildcard certificaat? Deze zijn helaas een stuk prijziger in aanschaf dan een single domain SSL certificaat.

Iemand advies hoe dit het beste ingericht kan worden?
'www' is ook een subdomein.

Multidomein: meerdere domeinen op hetzelfde IP adres
Wildcard: Wat jij zoekt. Onbeperkt subdomeinen.
Dat het duurder is, lijkt me logisch ;)

Xolphin heeft een nette uitleg (en prijzen wat mij betreft): https://www.sslcertificaten.nl

Overigens kun je sowieso SSL gebruiken en dan het standaard self-signed certificaat. Dat is net zo veilig. Je krijgt alleen een waarschuwing in je browser dat het certificaat niet klopt met de domeinnaam. Het maakt de verbinding niet minder veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

bluecupra schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 21:28:
Dit lijkt mij geen probleem echter is een cname enkel te gebruiken op een sub domein.
Een cname op primair domain kan wel echter moeten je ns records dan buiten het domein vallen én kun je geen gebruik maken van mx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 22:25
bluecupra schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 21:31:
[...]

Heb je wel de port forward naar het aangepaste interne ip adres gewijzigd? Zoals ik je verhaal nu lees staat deze nog naar het oude 192.168.178.1 adres
Ja, dit heb ik ook aangepast, sorry vergeten te vermelden.
Miyamoto schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 22:10:
[...]

Je portforwarding klopt niet. Of je firewall (in DSM) houdt de boel tegen.
Hoe kan ik de Port Forwarding en de Firewall van DSM kijken of dit goed staat?

Deze poorten heb ik open staan in de router:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img833/4656/hqj5.png

[ Voor 8% gewijzigd door BaZnGaNL op 31-01-2014 22:40 ]

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 21:26
Heb vandaag mijn (eerste) nas binnen. De synology DS213J.
Ik loop nu tegen een probleem aan met het instellen van mijn router. Ik de EZ-Internet wizard doorlopen. Vervolgens ga ik naar configuratiescherm in de NAS en zie ik dat de verbinding niet lukt. Daarop ben ik mijn router poorten gaan openzetten. Ik heb hier poort 80 en poort 5000 opgezet. Dit levert echter niets op.

Wat doe ik fout?
Afbeeldingslocatie: http://plaatjesdump.nl/upload/d5c01238d48303bca6e362445f5ee236.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 15:33
Renzzie schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 23:22:
Heb vandaag mijn (eerste) nas binnen. De synology DS213J.
Ik loop nu tegen een probleem aan met het instellen van mijn router. Ik de EZ-Internet wizard doorlopen. Vervolgens ga ik naar configuratiescherm in de NAS en zie ik dat de verbinding niet lukt. Daarop ben ik mijn router poorten gaan openzetten. Ik heb hier poort 80 en poort 5000 opgezet. Dit levert echter niets op.

Wat doe ik fout?
[afbeelding]
Je hebt volgens mij de poorten geforwarded naar uw eigen router en niet naar uw nas. Want uw poorten gaan naar 192.168.1.1 en dat is volgens mij uw router. Dus even kijken welke ip uw nas heeft gekregen en uw poorten naar dat adres forwarden.

 Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB ---  iPhone 12 Blue --- Med600X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Thiago schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 23:27:
Je hebt volgens mij de poorten geforwarded naar uw eigen router en niet naar uw nas. Want uw poorten gaan naar 192.168.1.1 en dat is volgens mij uw router. Dus even kijken welke ip uw nas heeft gekregen en uw poorten naar dat adres forwarden.
De poorten staan inderdaad verkeerd. Het is nog beter om een statisch IP-adres in te stellen voor de NAS, buiten de DHCP-range.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Dank voor de snelle reactie. Als ik inderdaad het IP adres aanpas werkt het normaal.
Ik schaam me haast om dit te vragen op tweakers.net, maar hoe stel ik een statisch IP adres in voor de NAS?
De volgende linkjes heb ik gevonden:
http://www.snelrennen.nl/ip/#.Uuwkn7TCuK4
http://www.google.nl/url?...pCw&bvm=bv.60444564,d.d2k
waarbij de laatste google link een handleiding voor mijn router is.

Het is mij niet helemaal duidelijk hoe ik nu een statisch IP voor wat instel. Het lijkt me dat de linkjes die ik voorzie voornamelijk zijn voor het statisch maken van je IP in het algemeen en niet voor de NAS specifiek.

*voelt zich noob*

edit: in Synology heb ik via configuratiescherm -> netwerk -> netwerkinterface een handmatige configuratie ingesteld. Is dit afdoende? of moet ik deze settings elders verifiëren?

[ Voor 10% gewijzigd door Renzzie op 01-02-2014 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 15:33
Renzzie schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 23:38:
edit: in Synology heb ik via configuratiescherm -> netwerk -> netwerkinterface een handmatige configuratie ingesteld. Is dit afdoende? of moet ik deze settings elders verifiëren?
Dat zou voldoende moeten zijn.

 Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB ---  iPhone 12 Blue --- Med600X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-09 16:35
Waarom eigenlijk niet? Als je geen mailserver draait en alleen gebruikt voor torrents and backup, waar heb je dan geheugen voor nodig? Die paar mhz zou je daar voor door moeten inboeten op de touch en feel van het system?
Quakie schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:50:
Qnap heeft het volgens mij ook hoor Qsync.. lijkt me sterk dat andere merken er inmiddels ook niet mee bezig zijn....

Simpel gezegd, nee, echter....
1 is dit enige wat je er echt mee gaat doen? alleen cloud station? want dan maakt het niet uit nee.
2 wat vaak gebeurd is dat je nu gewoon niet weet wat er allemaal mogelijk is.. en vaak hebben mensen dan:""als ik dat geweten had, had ik die duurdere genomen"

Kracht van Synology DSM, features, en packages van Synology zelf en community..

Model bepaalt of je het kan draaien en hoe snel je draait..

Zelf zou niet eens kijken naar de DS214SE. Dan eerder de DS213J versie...en als je budget het toe laat de 214..

De play variant is alleen handig als je een domme afspeel apparaat hebt.. Zoals een DNLA tv, apple tv..
Kijk je geen films, kijk je via aparte mediaspeler is de play variant niet noodzakelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:41

kraats

Ik rol

Renzzie schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 23:38:
Let er wel op dat dit adres wel in jouw 'subnet' moet vallen (192.168.1.1 tot 192.168.1.254), maar dat het niet een adres mag zijn dat ook door je DHCP-server in je modem uitgedeeld wordt. Daar zul je (meestal) onder moeten gaan zitten

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 23:31:
[...]

De poorten staan inderdaad verkeerd. Het is nog beter om een statisch IP-adres in te stellen voor de NAS, buiten de DHCP-range.
Ik zit hier eens over na te denken, maar begrijp niet waarom dat nu beter is. Ik heb al mijn ip adressen in de dhcp range en alles staat vast. Wat voor voordeel heeft het dan om buiten die range te gaan zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Megalomania schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 03:02:
Waarom eigenlijk niet? Als je geen mailserver draait en alleen gebruikt voor torrents and backup, waar heb je dan geheugen voor nodig? Die paar mhz zou je daar voor door moeten inboeten op de touch en feel van het system?

[...]
Je bent voor een "paar" euro extra zoveel beter voorbereid op de toekomst. Streamen zal met een DS213J al lastig gaan(lees: af en toe haperen etc.), met die SE helemaal.

Als je ooit gebruik gaat maken van nieuwsgroepen is het wel fijn als het parren/repairen etc. lekker vlot gaat.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolgwie
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-08 09:40
Verwijderd schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 11:48:
[...]

Ik zit hier eens over na te denken, maar begrijp niet waarom dat nu beter is. Ik heb al mijn ip adressen in de dhcp range en alles staat vast. Wat voor voordeel heeft het dan om buiten die range te gaan zitten?
Buiten de range gaan zitten heeft zin als je het vaste IP handmatig toekent. Je wilt dan niet dat hetzelfde adres nogmaals door DHCP wordt uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:38
Afvalzak schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 11:56:
[...]

Je bent voor een "paar" euro extra zoveel beter voorbereid op de toekomst. Streamen zal met een DS213J al lastig gaan(lees: af en toe haperen etc.), met die SE helemaal.

Als je ooit gebruik gaat maken van nieuwsgroepen is het wel fijn als het parren/repairen etc. lekker vlot gaat.
Dat streamen lastig gaat met een J model is geklets. Heb een 213+ en een 108j. Streamen van hd-content gaat perfect met die 108j.

Je rar/par verhaal klopt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
Afvalzak schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 11:56:
[...]

Als je nog een "paar" euro extra uitgeeft, kun je meteen een 4-bay of zelfs 2 4-bays kopen.
Het blijft een kosten/baten afweging en een DS213j voldoet prima voor basic taken en ook voor streamen.

http://www.synology.com/e...oducts/performance/#2_bay
Windows download:
DS214se: 101 Mbps
DS213j: 109 Mbps
DS214: 111 Mbps

Wil je veel hoger zul je een model met link aggregation moeten hebben of een nog hoger model. Maar dat is vrij zinloos voor de meeste streams ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat voor apparaat heb je voor je router hangen?
De meeste modems die je krijgt bij je vds/kabel verbinding zijn ook routers. Dan heb je dus 2 router achterelkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:41

kraats

Ik rol

Omdat dan de afhankelijkheid van je DHCP-server kleiner wordt. Als die per ongeluk zijn reserveringen kwijtraakt zit je niet opeens zonder NAS-verbinding. Dat wil bijvoorbeeld nog wel eens misgaan bij een firmwareupgrade

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:02

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

maartend schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 12:08:
[...]

Dat streamen lastig gaat met een J model is geklets. Heb een 213+ en een 108j. Streamen van hd-content gaat perfect met die 108j.
Is hier niet sprake van een spraakverwarring? Met streamen wordt vaak het 'on-the-fly' transcoderen van videomateriaal bedoeld, niet het aanbieden van een film via een simpele share aan een pc of mediaplayer.

Dat de 108j met twee vingers in zijn neus blu-rays en dergelijke kan transcoderen betwijfel ik eigenlijk. Ik zie dat mijn DS111 (zonder J!) ook niet doen :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizz schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 12:22:
Is hier niet spraken van een spraakverwarring?
Nee? Streamen is streamen , transcoderen is transcoderen. En streamen van een 50GB bluray iso kan een j model prima aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
kraats schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 12:17:
[...]
Omdat dan de afhankelijkheid van je DHCP-server kleiner wordt. Als die per ongeluk zijn reserveringen kwijtraakt zit je niet opeens zonder NAS-verbinding. Dat wil bijvoorbeeld nog wel eens misgaan bij een firmwareupgrade
Als dan je subnet veranderd ben je alsnog de klos. Vrij vreemd argument ook, je doet niet elke dag een firmware upgrade van je router. En dan ben je bijv. ook je port-forwarding kwijt en moet je toch aan het werk ;)

Enige valide reden is dat je niet in de weg wilt gaan zitten van uit-te-geven IP-adressen. Wel zou ik de IP-adressen vast zetten vanuit de router, niet vanuit de clients. Je hebt dan nog enig overzicht op hoe je netwerk in elkaar zit bij een upgrade, probleem of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dat streamen wat anders is dan transcoderen hoef je mij niet te vertellen. Het gaat erom dat 'Afvalzak' misschien transcoderen bedoelde, terwijl hij niet de juiste term gebruikt. In dat geval dus: spraakverwarring.

[ Voor 43% gewijzigd door Gizz op 01-02-2014 12:44 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Nu ik hier mee bezig ben, realiseer ik pas hoe weinig ik weet van dit soort dingen.. :'(

Ik loop tegen 2 problemen op:
1 - Het lukt niet om mijn NAS te benaderen via mijn med8er (mediabox).
2 - door synocommunity toe te voegen heb ik inmiddels sabnzb en couchpotato toegevoegd, deze willen echter niet starten

Probleem 1:
Het volgende heb ik geprobeerd:
- Via de med8er forums had ik gevonden dat je dmv NFS kan connecten. Ik heb in de Synology settings deze poorten erbij gevoegd en vervolgens de gevraagde poorten van mijn router opengezet. Toch krijg ik hier een foutmelding op binnen synology. Vervolgens ga ik naar mijn med8er toe en ga ik naar NFS. Daar vraagt hij om het te connected IP adres en de map. Daar heb ik 2 dingen geprobeerd, mijn directe ip: http://192.168.1.105 en via het externe adres dat ik via DDNS heb gekregen. Bij map heb ik volume1/Series ingevuld (welke match met de gedeelde map die ik heb gemaakt) Pogingen met beide IP's resulteert in een 'failed to connect'.
hier dus 2 vragen:
- Waarom geeft synology aan dat hij niet kan connecten, terwijl de poorten toch openstaan?
- Wie heeft er nog tips om toch via mijn med8er mijn nas te benaderen?

Probleem 2:
- Als ik Sabnzb start of couchpotota via synology krijg ik een page not found. De poorten die ze gebruiken zijn 8080 en 8081. Beide heb ik opengezet in mijn router.
Suggesties?

Alvast super bedankt voor de hulp!

Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/i58jyvk2n/Naamloos.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Renzzie schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 12:47:

Probleem 1:
Het volgende heb ik geprobeerd:
- Via de med8er forums had ik gevonden dat je dmv NFS kan connecten.
Dat zou kunnen, maar ik zou het lekker laten zitten :P
Mijn mediaplayer die qua firmware ergens in de verte op de med8er gebaseerd is (AC-ryan Playon-mini) kan het ook. Ik heb het ooit half aan de praat gekregen: letterlijk in de helft van de gevallen werd er een goede connectie gemaakt en waren bestanden zichtbaar.

Een gewone netwerkshare werkt net zo goed en is wel 100% stabiel.

Je andere problemen: als je in je eigen netwerk bezig bent nooit met je externe ip-adres aan de slag gaan om dingen te benaderen. En poorten in je router openzetten hoeft dan ook niet. Als je pagina's niet goed kunt openen, dan draait de service niet goed of je gebruikt het verkeerde adres. (Of er is iets geks met een veel te streng ingestelde firewall).

[ Voor 23% gewijzigd door Gizz op 01-02-2014 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Oké, ga ik dat proberen. Echter loop ik dan direct tegen het volgende probleem op, namelijk ik zie de NAS niet als ik naar network ga. Ook zie ik deze niet op mijn normale computer onder netwerk.
De instelling voor het toevoegen aan het thuisnetwerk heb ik gezocht, maar kan niet goed vinden waar ik dit nou doe.
Je andere problemen: als je in je eigen netwerk bezig bent nooit met je externe ip-adres aan de slag gaan om dingen te benaderen. En poorten in je router openzetten hoeft dan ook niet. Als je pagina's niet goed kunt openen, dan draait de service niet goed of je gebruikt het verkeerde adres. (Of er is iets geks met een veel te streng ingestelde firewall).
Thanks. Ga kijken bij de firewall settings ed.

[ Voor 40% gewijzigd door Renzzie op 01-02-2014 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dan moet je die wel gereserveerd hebben in de router, anders kan een adres worden uitgedeeld dat je zelf ook handmatig hebt toegekend. Het is gewoon praktischer :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Renzzie schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 12:54:
Oké, ga ik dat proberen. Echter loop ik dan direct tegen het volgende probleem op, namelijk ik zie de NAS niet als ik naar network ga.
Type in de windows verkenner eens \\192.168.1.105. Zie je dan wel bestanden op je nas? Zo niet, dan heb je misschien nog helemaal geen mappen gedeeld op de nas? :)

In dat geval: http://www.synology.com/en-global/support/tutorials/571

[ Voor 8% gewijzigd door Gizz op 01-02-2014 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Dit lukt wel :) Moet dan wel (uiteraard?) mijn gebruikersnaam/ww invoeren, maar ik kan wel bij de bestanden.
edit: ga even je linkje lezen, thanks!

[ Voor 15% gewijzigd door Renzzie op 01-02-2014 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Misschien moet je dan van deze pagina stap 1 t/m 7 doen voordat hij echt zichtbaar wordt als apparaat bij 'netwerk'? Het maakt verder niets uit, want als je het ip-adres van je nas weet is dat veel makkelijker dan via 'netwerk' erheen bladeren.

Doe van dezelfde pagina wel even de stappen die bij '3.3 Mapping with Windows Explorer' staan. Dan heb je je nas gewoon als schijf in de verkenner. Dat is het handigst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Yeh werkt! :D
Ik vermoed dat het grootste probleem was dat ik niet de naam van het thuiswerk correct had opgegeven. Zat een typo in. (domme ik)

Als kers op de taart werkt Sabnzb ook *doet een dansje*
Even eten en dan weer verder pielen :)

Echt super bedankt! Held van de dag :bow:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 23:59
Is er ondertussen al een update die het probleem oplost van volumes die opeens verdwijnen?
Ik zou graag mijn DS1512+ updaten naar DSM 5.0, maar ik wil niet dat opeens mijn volume kwijt is.

Natuurlijk backup ik eerst mijn belangrijke gegevens, maar ik zou toch graag hebben dat mijn Synology beetje blijft werken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4418 update 1 had het volgende in de change log staan:
Fixed Issues in Update 1
1.Data volumes would maybe become degraded or crashed on certain models, including DS413j, RS812, RS411, DS411, DS411j, DS411slim, DS410j.

Bedoel je dat probleem?
Als je wat angstig bent om te updaten kan je ook een maand twee wachten totdat 5.0 stable is. :)

[ Voor 3% gewijzigd door job op 01-02-2014 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 23:59
job schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 14:43:
4418 update 1 had het volgende in de change log staan:
Fixed Issues in Update 1
1.Data volumes would maybe become degraded or crashed on certain models, including DS413j, RS812, RS411, DS411, DS411j, DS411slim, DS410j.

Bedoel je dat probleem?
Als je wat angstig bent om te updaten kan je ook een maand twee wachten totdat 5.0 stable is. :)
Bedankt dat was net wat ik zocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 09:45
Ik ben op zoek naar iemand met gebruikerservaring met de Synology DS214se. Ik ben ervan overtuigd dat dit voor mijn wensen een geschikte NAS is maar loop tegen één probleem aan: volgens een gebruiker hier op Tweakers.net (misschien zelfs in dit topic) kan je het stroomschema niet beheren (lees: je kan hem niet tussen 23:00 en 08:00 uitschakelen). Dit is een functie die voor mij echt wel een eis is: als je de handleiding leest op Synology zou de functie er ook in moeten staan (maar de handleiding is voor DSM 4.3 en lijkt dus niet specifiek voor de DS214se bedoeld). Is er nog iemand die dit kan nakijken, evt. ook met DSM 5.0? Of weet iemand hoe deze functie werkt? Ik zie namelijk dat de DS214se geen Wake on LAN heeft, als deze functie wel via Wake on LAN werkt zou dit dus sowieso niet werken (maar ik kan via Google niet vinden hoe ze het hebben geïmplementeerd).

Het alternatief is voor mij de DS213j, maar met de taken die ik ga doen (TV series binnenhalen met Sickbeard/NZBget/Couchpotato, streamen van video/muziek en op termijn Crashplan voor foto's, homevideo's en documenten) bespaar ik graag 30 euro. Dus ik hoop dat iemand mij kan helpen!

TOEVOEGING: Op deze pagina (http://www.synology.com/e...agement_energy_efficiency) wordt eigenlijk al aangegeven dat Power Schedule standaard is op elke Synology (er staat geen uitsluiting van bepaalde modellen, zoals bij WOL wel staan). Dit impliceert dat de 214se het ook zou moeten hebben, vooral omdat er niet wordt vermeld dat ze WOL gebruiken voor Scheduling.

[ Voor 14% gewijzigd door Arjan90 op 01-02-2014 15:21 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 14:43
Arjan90 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 15:18:
Ik ben op zoek naar iemand met gebruikerservaring met de Synology DS214se. Ik ben ervan overtuigd dat dit voor mijn wensen een geschikte NAS is maar loop tegen één probleem aan: volgens een gebruiker hier op Tweakers.net (misschien zelfs in dit topic) kan je het stroomschema niet beheren (lees: je kan hem niet tussen 23:00 en 08:00 uitschakelen). Dit is een functie die voor mij echt wel een eis is: als je de handleiding leest op Synology zou de functie er ook in moeten staan (maar de handleiding is voor DSM 4.3 en lijkt dus niet specifiek voor de DS214se bedoeld). Is er nog iemand die dit kan nakijken, evt. ook met DSM 5.0? Of weet iemand hoe deze functie werkt? Ik zie namelijk dat de DS214se geen Wake on LAN heeft, als deze functie wel via Wake on LAN werkt zou dit dus sowieso niet werken (maar ik kan via Google niet vinden hoe ze het hebben geïmplementeerd).
Ik gebruik Advanced Power Manager. Stel een extra bron in voor package center, http://www.cphub.net. Vervolgens kun je het Advanced Power Manager package installeren. Installeer ook het Perl package want hiervan is 'APM' afhankelijk. Ik schakel mijn NAS uit om 0.00 uur en om 08.00 uur weer aan. Werkt perfect.

[ Voor 9% gewijzigd door panomi op 01-02-2014 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:42
Ik heb een 112j, en dergelijke functionaliteit zit standaard in de Diskststion firmware, en daar maak ik dan ook gebruik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie

Het alternatief is voor mij de DS213j, maar met de taken die ik ga doen (TV series binnenhalen met Sickbeard/NZBget/Couchpotato, streamen van video/muziek en op termijn Crashplan voor foto's, homevideo's en documenten) bespaar ik graag 30 euro. Dus ik hoop dat iemand mij kan helpen!

TOEVOEGING: Op deze pagina (http://www.synology.com/e...agement_energy_efficiency) wordt eigenlijk al aangegeven dat Power Schedule standaard is op elke Synology (er staat geen uitsluiting van bepaalde modellen, zoals bij WOL wel staan). Dit impliceert dat de 214se het ook zou moeten hebben, vooral omdat er niet wordt vermeld dat ze WOL gebruiken voor Scheduling.
Ik heb net een DS213J en hier zit het in. Ook zit er Wake on Lan in.
De scheduler is volgens mij standaard. De WoL is er volgens mij niet voor alle apparaten.

Zelf heb ik trouwens voor exact dezelfde doeleinden de DS213j gekocht. Het stukje snelheidwinst + toch iets meer future proof is voor mij die €30 meer dan waard.

[ Voor 4% gewijzigd door Renzzie op 01-02-2014 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betaal 30 euro bij, het scheelt toch flink in geheugen (256MB vs 512MB) en vooral nzbget/sabnzb gebruiken dat graag, zeker als sickbeard en dergelijke tegelijk draaien is 256MB wel heel heel minimaal. Met de 213j gaat alles prima werken, het zal voor het downloaden een snelheidsheidswonder zijn (je zal ongeveer 4MB/sec halen), maar verder zal je er erg blij van worden.

Dat betwijfel ik met de SE versie. Die lijkt me meer voor puur streamen van video/muziek en niet voor parren/unrarren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
@panomi: bedankt voor je toevoeging, deze package had ik gemist. Ik heb specifiek naar de 214se en Advanced Power Manager gezocht en het blijkt dat dit niet werkt icm de 214se. Zie: http://www.synology-forum...chaltet-DS214se-nicht-ein. Dat is het enige wat ik erover kon vinden: ik neem dus aan dat de SE dit niet heeft.

@anderen: dank voor de tips! Het stond voor mij buiten kijf dat de 213j iets vlotter was maar ik ben niet veeleisend, voor het zwaardere rar en par werk gaat mijn laptop aan. De 214se is een jaar jonger waardoor je (in theorie) een jaar langer support hebt, je kan je overigens afvragen of dit met de beperkte specs haalbaar is qua nieuwe DSM software. Bovendien was de 213j niet leverbaar bij Coolblue en daar had ik nog een kortingsbon voor, helaas :) Ga ik hem toch bij een ander bedrijf bestellen!

Voor de volledigheid: de DS214se ondersteunt dus geen Power Scheduler, waardoor je hem niet op gezette tijden kan aan- of uitzetten. Ook niet via een package.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 12:51
Ik heb mijn DS214 eindelijk binnen. Nu ben ik een beetje aan het spelen met de configuratie ervan in afwachting van mijn tweede schijf.

Nu ben ik nog niet zo'n netwerk held. Tot nu toe heb ik mijn domeinnaam (xyz.nl bijvoorbeeld) via een DNS A-record aan mijn IP gekoppeld. Nu zoek ik een manier om mijn shares te mounten, zodat ik er ook buiten mijn lokale netwerk bij kan. Ik heb gelezen dat het openstellen van de samba-poort mbt veiligheid een zeer slecht idee is (begrijpelijk), en dat een VPN verbinding een mogelijke oplossing is. Dit komt de snelheid volgens mij echter niet ten goede en dan zou ik telkens een VPN verbinding moeten starten om bij de shares te kunnen. Mijn vraag (excuses als ik die over het hoofd heb gezien in dit topic): Is er een veilige / handige andere manier om shares extern te kunnen benaderen zonder VPN verbinding? Of is dat gewoon "bad practice" en is dit zwaar af te raden?

[ Voor 3% gewijzigd door VR46 op 01-02-2014 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik heb net een DS214 aangeschaft, maar ik vraag me een beetje af of ik niet de plus nodig heb :P
Het grootste 'probleem' is dat downloaden met SabNZBd erg traag gaat. Ipv 17MB/s op m'n laptop gaat het maar met iets van 7MB/s. En dan heb ik SSL al uitgezet en het aantal connecties ook naar beneden gehaald. Ligt dit aan de relatief trage CPU in de DS214? En zal de DS214+ een groot verschil maken? Eigenlijk vind ik het vreemd dat een actueel model niet 150 Mbit vol kan trekken.

Op deze manier kan ik Sabnzbd beter op m'n laptop laten draaien, daar ook parren en unrarren (SSD) en het dan alleen als laatste opslagfolder naar de Synology gooien.

[ Voor 24% gewijzigd door fsfikke op 01-02-2014 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cbernardini schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 18:49:
Mijn vraag (excuses als ik die over het hoofd heb gezien in dit topic): Is er een veilige / handige andere manier om shares extern te kunnen benaderen zonder VPN verbinding? Of is dat gewoon "bad practice" en is dit zwaar af te raden?
webdav via https.
Ik ben ervan overtuigd dat dit voor mijn wensen een geschikte NAS is maar loop tegen één probleem aan: volgens een gebruiker hier op Tweakers.net (misschien zelfs in dit topic) kan je het stroomschema niet beheren (lees: je kan hem niet tussen 23:00 en 08:00 uitschakelen).
Als je de specs van de 214 vergelijkt met die van de 214se zie je dat automatisch aan/uitschakelen ontbreekt bij de se. Dat zullen ze vast niet vergeten zijn te vermelden.
http://www.synology.com/nl-nl/products/spec/DS214
http://www.synology.com/nl-nl/products/spec/DS214se

[ Voor 47% gewijzigd door job op 01-02-2014 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsfikke schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 18:53:
Ik heb net een DS214 aangeschaft, maar ik vraag me een beetje af of ik niet de plus nodig heb :P
Het grootste 'probleem' is dat downloaden met SabNZBd erg traag gaat. Ipv 17MB/s op m'n laptop gaat het maar met iets van 7MB/s. En dan heb ik SSL al uitgezet en het aantal connecties ook naar beneden gehaald. Ligt dit aan de relatief trage CPU in de DS214? En zal de DS214+ een groot verschil maken? Eigenlijk vind ik het vreemd dat een actueel model niet 150 Mbit vol kan trekken.

Op deze manier kan ik Sabnzbd beter op m'n laptop laten draaien, daar ook parren en unrarren (SSD) en het dan alleen als laatste opslagfolder naar de Synology gooien.
NZBGet wellicht proberen? Zal met een snellere CPU zeker sneller gaan. Maar maakt het zoveel uit dat het wat meer tijd kost? Of heb je 24/7 de download queue vol staan? Het NAS zal voordeliger zijn dan je laptop qua stroom. Overigens is de 214+ niet bijster veel sneller. Als je 150Mbit wilt halen dan zul je richting de Intel CPUs moeten. Dus de 713+ bv.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2014 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
job schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 19:00:
[...]

Als je de specs van de 214 vergelijkt met die van de 214se zie je dat automatisch aan/uitschakelen ontbreekt bij de se. Dat zullen ze vast niet vergeten zijn te vermelden.
http://www.synology.com/nl-nl/products/spec/DS214
http://www.synology.com/nl-nl/products/spec/DS214se
Thanks voor de links! Ik heb wel de specificaties vergeleken maar kwam het toen niet tegen (met de vergelijk functie van Synology), daar is het kennelijk niet in opgenomen (wel het verbruik e.d.). Een beetje laf dat ze die regel er niet gewoon bij vermelden op de specificaties pagina, zij het dan met een kruisje. Dan creëer je duidelijkheid.
fsfikke schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 18:53:
Het grootste 'probleem' is dat downloaden met SabNZBd erg traag gaat. Ipv 17MB/s op m'n laptop gaat het maar met iets van 7MB/s. *snip*
Probeer NZBget eens. Lees veel verhalen over het feit dat SABnzbd niet lekker draait, veel minder efficiënt geschreven (o.a. met python).

[ Voor 24% gewijzigd door Arjan90 op 01-02-2014 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arjan90 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 19:32:
[...]

Thanks voor de links! Ik heb wel de specificaties vergeleken maar kwam het toen niet tegen (met de vergelijk functie van Synology), daar is het kennelijk niet in opgenomen (wel het verbruik e.d.). Een beetje laf dat ze die regel er niet gewoon bij vermelden op de specificaties pagina, zij het dan met een kruisje. Dan creëer je duidelijkheid.
Zoiets? http://www.synology.com/e...s/DS214se/DS214play/DS214

Staat "Scheduled Power On/Off" gewoon tussen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2014 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 19:24:
[...]

NZBGet wellicht proberen? Zal met een snellere CPU zeker sneller gaan. Maar maakt het zoveel uit dat het wat meer tijd kost? Of heb je 24/7 de download queue vol staan? Het NAS zal voordeliger zijn dan je laptop qua stroom. Overigens is de 214+ niet bijster veel sneller. Als je 150Mbit wilt halen dan zul je richting de Intel CPUs moeten. Dus de 713+ bv.
Ok bedankt, dat is wel jammer op zich. Maar mijn laptop (rMBP met 512GB SSD) gaat gewoon ook als een tierelier :P 17MB/s via wifi en heel snel extracten etc. Dus voor dingen die ik snel wil zien zal ik dat maar blijven gebruiken en het daarna naar de Synology gooien :P Het gedoe van de DS214 nu weer inruilen en voor €70 meer een plus halen lijkt het niet waard.

Wat me wel positief opviel is dat ik 720p moeiteloos naar m'n iPhone kan streamen, ook al is het geen play versie :P

Pagina: 1 ... 60 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]