Even een balletje opgooien of iemand ook nog een idee heeft, ik heb recentelijk een ds1813+ gekocht met 8 4tb wd red schijven.
Ik heb hier naast nog een (oude) Readynas pro met 6x 2tb WD RE4 (raid5/xraid) schijven staan die op zijn einde loopt.
Nu haal ik alleen vanaf de oude nas 800Mbit up en ~850Mbit-1Gb down maar de ds1813 blijft rond de 700-800 up/down steken.
Om het allemaal nog leuker te maken blijft dat mijn linux server(tje) via NFS gewoon de gehele 1Gb lijn vol kan drukken (~120-125MB/sec), via cifs blijft het rond de 750-850Mbit steken (wel sneller dan mijn high end pc via cifs met Win7)
Ik kan niet helemaal de vinger leggen op waar dit nu van komt.. mijn desktop pc heeft een Intel 82579V met Win7.
De Synology is aangesloten met 4 kabels in een ether channel (lacp) en 4gb ram. (uitgebreid)
De Readynas is aangesloten met 1 kabel.
Switch is een 'Cisco' G200. Hiervoor een Netgear 18 poort 'iets' wat kwa doorvoersnelheid geen verschil maakte.
Ik heb al geprobeerd: 1 kabel, raid 5, raid 6, de eigen synology raid (waarvan ik de naam even kwijt ben) met 1 of 2 reserve schijven.
De raid keuze heeft absoluut geen invloed op de prestaties in dit geval, de cpu van de Synology is ook niet zwaar belast.
Iemand nog ideeën ?
Dit is een principe probleem, een nieuwe 8 disk NAS moet gewoon sneller zijn dan een 4 jaar oude NAS met 6 schijven. Hij lijkt het ook wel sneller te kunnen maar tussen Win7 en de DS1813 gaat iets mis.
Synology support is in elk geval absoluut niet hulpvaardig. 'controleer kabel, probeer crosslink, aangegeven gemeten snelheden zijn theoretisch etc.' De standaard 'wij weten het ook niet' consumenten support met een standaard antwoorden lijst een beetje.
[
Voor 0% gewijzigd door
Consequator op 30-01-2014 14:29
. Reden: kleine textuele aanpassing. ]