Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 22:22
Ik weet niet wat ik gedaan heb maar ik startte mijn Synology en de LED "status" knippert oranje. Wat ik ook doe, ik kan hem niet terugvinden in het netwerk. Ik heb zelfs geprobeerd om te resetten maar ook dit lukt niet (ook de reset om 2x te drukken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-08 23:23
Tomovich schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 15:49:
Ik weet niet wat ik gedaan heb maar ik startte mijn Synology en de LED "status" knippert oranje. Wat ik ook doe, ik kan hem niet terugvinden in het netwerk. Ik heb zelfs geprobeerd om te resetten maar ook dit lukt niet (ook de reset om 2x te drukken).
Heb je de Synology Assistent ook al gebruikt? Als je twee keer de reset gedaan hebt, heb je kans dat de configuratie helemaal weg is, en dat je DSM opnieuw moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:49
Lifelogger schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 13:23:
Vraag aan de mensen die o.a. tvheadend gebruiken.

Tot voor kort had ik TVheadend prima draaien op DSM 4.3 Ik ben gisteren over gegaan op 5.0 en sindsdien krijg ik TVHeadend niet meer goed werkend.

Probleem is als volgt. Heb de HDHomerun driver op de nas staan via een package (packages.hoel.dk). Ik heb daarnaast TVHeadend staan en deze ziet de driver ook gewoon. Niets aan de hand dus.
Als ik vervolgens TVheadend instel op kanalen te zoeken, gaat het prima. Netwerk id opgegeven, full mux reception op off. Zie ook dat er 40 muxes zijn die hij scant en zie ook netjes alle televisiekanalen binnen komen. Tot zover gaat het goed.

Echter, zodra ik de channels wil laten mappen en TVHeadend dat laat uitvoeren, zie ik in de log telkens voor alle kanalen voor bijkomen "no input detected". Ik zie ook dat er helemaal geen bandbreedte gedetecteerd wordt. Ik zit hier helemaal vast.

Als ik met de Silicondust software op de PC of Mac kijk, werkt het allemaal prima. Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
Is het niet OSCam die roet in eten gooit?

Ben blij overigens dat ik nog niet geupdate heb, MyQL stuk, TVH stuk, NFS stuk , gaat lekker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
De volledige reset kan ik niet doen, ik krijg telkens maar 1 x beep en niet 1 x beep + 3 x beep.

Met http://find.synology.com en het ip-adres van de synology vind ik hem ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
schumi2004 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 15:51:
[...]

Is het niet OSCam die roet in eten gooit?

Ben blij overigens dat ik nog niet geupdate heb, MyQL stuk, TVH stuk, NFS stuk , gaat lekker :P
Nee, heb geen OSCam. Gebruik alleen de vrije kanalen. :-)

Probleem met MySQL had ik ook, maar is makkelijk op te lossen. De library van XBMC kan ik gewoon benaderen. NFS heb ik ook nog geen problemen mee. Werkt prima.

Alleen TVHeadend doet het niet goed meer. Weet niet of het nu aan de HDHomerun driver ligt of aan TVHeadend. Vreemd is dat hij wel kanalen en muxes kan vinden. Alleen het mappen van de kanalen lukt niet. :-(

Edit: vreemd overigens. Heb video station ingeschakeld en die ziet netjes de twee tuners van m'n HDHomerun. Heb de driver package uit staan in de packagecenter. Heb nu TVHeadend ingeschakeld en die ziet nu ook gewoon mijn tuners??? Apart.

[ Voor 14% gewijzigd door Lifelogger op 25-01-2014 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomovich schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 15:56:
Met http://find.synology.com en het ip-adres van de synology vind ik hem ook niet.
de online assistant werkt alleen met de recentere modellen.
Je kan echter altijd de assistant software (te vinden op synology.com) gebruiken. Kom je daar verder mee?

[ Voor 3% gewijzigd door job op 25-01-2014 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
@schumi2004 Heb jij toevallig nog een link, of instructies over hoe ik zelf de linux driver van Silicondust kan compileren op de NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Lifelogger schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 16:15:
@schumi2004 Heb jij toevallig nog een link, of instructies over hoe ik zelf de linux driver van Silicondust kan compileren op de NAS?
Ik heb ze destijds op een Ubuntu VM compiled http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=190&t=55075

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
Ok, dank je. Zal dat topic nog eens doorlopen dan. Blijf het een vreemd verhaal vinden. Alles gaat goed, totdat ik de kanalen wil mappen. Als ik ze handmatig map krijg ik ook gewoon de EPG geladen. Alleen het daadwerkelijk afspelen van een kanaal gaat niet. Snap er niets van. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

schumi2004 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 15:09:
[...]

Nu die andere laten fixen en je heb een reserve disc ;)
Precies, dat dacht ik ook. Een coldspare kan handig zijn. :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
job schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 16:15:
[...]

de online assistant werkt alleen met de recentere modellen.
Je kan echter altijd de assistant software (te vinden op synology.com) gebruiken. Kom je daar verder mee?
Hiermee heb ik hem wel kunnen benaderen, bedankt! Nu nog eens testen indien de schijven nog in orde zijn, voorlopig ziet alles er ok uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Jorgen schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 16:20:
Precies, dat dacht ik ook. Een coldspare kan handig zijn. :)
Een 'cold' disk die een regelmatige backup bevat en evt. nog buiten de deur ligt is nog handiger..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RufusZlr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-04-2021
Tomovich schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 15:49:
Hee, dat lijkt mijn fout wel. Branden de disk-ledjes wel of niet? Ik moet wel een keer of zes op de aan/uit knop drukken voordat ie het weer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:54

ChillPascal

In the end...

Heren, ik stream regelmatig films van mijn NAS op m'n iPhone en iPad m.b.v. VideoStation. Nu vroeg ik mij eigenlijk af hoe ik dit het beste kon doen op een PC/laptop buitenshuis. De videostation app op de site werkt wat traag naar mijn mening, ook kom ik daar niet altijd goed mee weg wat betreft ondertiteling. Ook via ftp werkt het niet ideaal.

Ben benieuwd naar jullie meningen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 17:27
Tomovich schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 15:56:
De volledige reset kan ik niet doen, ik krijg telkens maar 1 x beep en niet 1 x beep + 3 x beep.

Kan je het proberen met een andere HDD erin. Ik heb zoiets ooit gehad en dat was uiteindelijk geen feest, maar kon wel de meeste data er nog met een esata USB bridge recoveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 22:26
Ik heb DSM 5 ook geinstalleerd, alles werkt behalve de database.

Deze is vervangen door mariaDB en die wil niet starten.

Krijg meldingen dat de tabellen geupdate dienen te worden, echter ik kan niet inloggen.
Het root wachtwoord is niet correct meld ie, maar weet zeker dat dit wel zo is.
Je hebt de mogelijk in de interafce deze te resetten, krijg meldimng dat ie dat gedaan heeft maar in wat?
Mijn root/admin wachtwoord van de NAS is het in iedergeval niet (blanco ook niet).

Maw ik krijg de database geheel niet werkend, inloggen via commandline werkt ook niet, krijg dan een error: ERROR 2002 (HY000): Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2)
Commando om mysql te herstarten via cli werkt ook niet meer, en een NAS reboot had ook geen effect.
Heb ook al de my.cnf aangepast (zelfs verwijderd) maar niets werkt....

Herkend iemand dit probleem en weet wellicht een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

DukeBox schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 16:39:
[...]

Een 'cold' disk die een regelmatige backup bevat en evt. nog buiten de deur ligt is nog handiger..
Komt allemaal in orde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het ziet er naar uit, dat het volume weer hersteld is. De pariteitsconsistentiecheck is voltooid, de status is normaal en er zijn geen nieuwe meldingen onder de (i) gekomen. Een snelle smarttest gaf ook geen problemen aan. :) Lang leve de nieuwe HDD (letterlijk én figuurlijk) :) Bedankt voor alle hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
RufusZlr schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 16:53:
[...]

Hee, dat lijkt mijn fout wel. Branden de disk-ledjes wel of niet? Ik moet wel een keer of zes op de aan/uit knop drukken voordat ie het weer doet.
Alle leds brandden groen behalve status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
Ik heb voor mijn twee schijven een snelle S.M.A.R.T-test uitgevoerd en deze zijn zonder problemen verlopen.

Nu heb ik voor Schijf 1 een uitgebreide S.M.A.R.T.-test opgestart en krijg ik de foutmelding hieronder. Wat wil dit zeggen? Ik heb deze ondertussen opnieuw opgestart.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/9utflz.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 18:27

rally

Deyterra Consultancy

Jorgen schreef op zondag 26 januari 2014 @ 09:36:
Het ziet er naar uit, dat het volume weer hersteld is. De pariteitsconsistentiecheck is voltooid, de status is normaal en er zijn geen nieuwe meldingen onder de (i) gekomen. Een snelle smarttest gaf ook geen problemen aan. :) Lang leve de nieuwe HDD (letterlijk én figuurlijk) :) Bedankt voor alle hulp.
Dat is nog redelijk snel gegaan.
Nu alleen nog de RMA van de oude schijf afwachten en alles is weer op de rit :)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Kalua schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:05:
[...]

<knip>
@schumi:

Je kan toch gewoon een taak in de taakplanner maken die ieder uur de package start? Als de package al loopt gebeurt er niets namelijk. Had ik ook zo ingesteld toen autosub nog om de haverklap chrashte
Hoe zag bij jouw het user defined script gedeelte eruit?

Was dat zoiets als dit: /var/packages/HDHomerun/scripts/start-stop-status start
of zoals ie met ps zichtbaar is: /var/packages/HDHomerun/target/userhdhomerun -f -u root -g root -l /var/log/dvbhdhomerun.log

Edit:
Gaat lekker. Een task schedule job aangemaakt, DSM over z'n nek , NAS rebooten :(

[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 26-01-2014 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:16
na de uypdate naar 5.0 probeer ik vhosts weer werkend te krijgen en heb ik weer een bootstrap geprobeerd.
ik weet niet hoe het komt maar ik heb nu het volgende:

\met putty kan ik niet meer met root inloggen want dan wordt deze gelijk afgesloten. en alleen nog maar met admin.

als ik via winscp inlog met root krijg ik your shell is incompatible. en kan ik wel met admin insloggen alleen heeft die niet genoeg rechten om logs in te zien of iets te wijzigen. iemand hier een oplossing voor?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-03 10:48

jordy-maes

We Photograph Your Journey

rob3rt schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 17:32:
Ik heb DSM 5 ook geinstalleerd, alles werkt behalve de database.

Deze is vervangen door mariaDB en die wil niet starten.

Krijg meldingen dat de tabellen geupdate dienen te worden, echter ik kan niet inloggen.
Het root wachtwoord is niet correct meld ie, maar weet zeker dat dit wel zo is.
Je hebt de mogelijk in de interafce deze te resetten, krijg meldimng dat ie dat gedaan heeft maar in wat?
Mijn root/admin wachtwoord van de NAS is het in iedergeval niet (blanco ook niet).

Maw ik krijg de database geheel niet werkend, inloggen via commandline werkt ook niet, krijg dan een error: ERROR 2002 (HY000): Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2)
Commando om mysql te herstarten via cli werkt ook niet meer, en een NAS reboot had ook geen effect.
Heb ook al de my.cnf aangepast (zelfs verwijderd) maar niets werkt....

Herkend iemand dit probleem en weet wellicht een oplossing?
Ik zit hier ook mee, ik kan niet meer aan mijn sites.
Een deel van de sites maakt gebruik van mysqli statements en een andere de PDO.

Warning: mysqli::mysqli(): (HY000/2002): Connection refused in /volume1/web/sleep/index.php on line 18 Failed to connect to MySQL: (2002) Connection refused

SQLSTATE[HY000] [2002] Connection refused Fatal error: Call to a member function prepare() on a non-object in /volume1/web/sleep/admin/login.php on line 21

Voor DSM 5 Beta en maria db werkte dit nog wel goed.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Ik draai DSM5 beta, mariadb en phpMyAdmin

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
jordy-maes schreef op zondag 26 januari 2014 @ 11:30:
[...]

Ik zit hier ook mee, ik kan niet meer aan mijn sites.
Een deel van de sites maakt gebruik van mysqli statements en een andere de PDO.

Warning: mysqli::mysqli(): (HY000/2002): Connection refused in /volume1/web/sleep/index.php on line 18 Failed to connect to MySQL: (2002) Connection refused

SQLSTATE[HY000] \[2002] Connection refused Fatal error: Call to a member function prepare() on a non-object in /volume1/web/sleep/admin/login.php on line 21

Voor DSM 5 Beta en maria db werkte dit nog wel goed.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Ik draai DSM5 beta, mariadb en phpMyAdmin
MariaDB stoppen.
Via SSH/WinSCP, etc inloggen op je NAS.
Ga naar map /etc/mysql
Edit daar de file my.cnf
Edit de regel "bind-ip=127.0.0.1". Ip adres vervangen voor 0.0.0.0 of de regel verwijderen.
MariaDB starten en klaar.

Stond in dit topic al beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
Iemand die weet of het volgende kan? :

DS214+ DSM 5.0
DS xx DSM 4.3

De ds xx backupt naar de synology met de beta firmware ( DS 214+). Kan ik dan een backup terug zetten naar de 4.3 machine? Begrijp hun release notes niet echt.
•Data and configuration backup created in DSM 5.0 can only be restored in DSM 5.0.
•Data and configurations that were backed up in DSM 5.0 cannot be restored using DSM 4.3 or earlier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
Blijft een vreemd verhaal met DSM 5.0.

Ben nog steeds bezig TVHeadend en HDHomerun werkend te krijgen. De driver lijkt goed te werken. Als TVheadend services moet mappen, zie ik ook in de HDHomerun software dat er bandbreedte is en dus dat er aanvragen gedaan worden. Vreemd genoeg ziet alleen TVHeadend niet dat er data terug komt. TVHeadend blijft namelijk zeggen dat de bandbreedte 0kb is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Lifelogger schreef op zondag 26 januari 2014 @ 13:32:
Blijft een vreemd verhaal met DSM 5.0.

Ben nog steeds bezig TVHeadend en HDHomerun werkend te krijgen. De driver lijkt goed te werken. Als TVheadend services moet mappen, zie ik ook in de HDHomerun software dat er bandbreedte is en dus dat er aanvragen gedaan worden. Vreemd genoeg ziet alleen TVHeadend niet dat er data terug komt. TVHeadend blijft namelijk zeggen dat de bandbreedte 0kb is.
Neem aan dat je TVH en HDH driver al een keer verwijderd heb etc?
Kom je wat bijzonders tegen in de debug log van TVH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
schumi2004 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 14:07:
[...]

Neem aan dat je TVH en HDH driver al een keer verwijderd heb etc?
Kom je wat bijzonders tegen in de debug log van TVH?
Ja, driver meerdere keren al verwijderd en geïnstalleerd. Kan bij de driver ook niets vinden. Ook niet in de logs. Ziet er allemaal normaal uit. Zie ook wel dat de hdhomerun gewoon aangestuurd wordt. Bij het mappen van de services zie ik ook de HDHomerun overschakelen en er is bandbreedte.

TVHeadend geeft bij het mappen alleen aan in de log "No input detected". Dat kan ik ook zien dat hij geen bandbreedte registreert terwijl het in de HDHomerun config app wel bandbreedte te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Heeft iemand de RADIUS-server al eens geprobeerd i.c.m. met de ZyXel P-2812HNU-F1 (Telfort)? De router schijnt dat te kunnen, maar zie niet echt waar ik het kan instellen.

Past misschien beter in ander topic, maar probeer het hier even :)

[ Voor 19% gewijzigd door StephanVierkant op 26-01-2014 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Lifelogger schreef op zondag 26 januari 2014 @ 14:10:
[...]

Ja, driver meerdere keren al verwijderd en geïnstalleerd. Kan bij de driver ook niets vinden. Ook niet in de logs. Ziet er allemaal normaal uit. Zie ook wel dat de hdhomerun gewoon aangestuurd wordt. Bij het mappen van de services zie ik ook de HDHomerun overschakelen en er is bandbreedte.

TVHeadend geeft bij het mappen alleen aan in de log "No input detected". Dat kan ik ook zien dat hij geen bandbreedte registreert terwijl het in de HDHomerun config app wel bandbreedte te zien is.
En qua overige backends hebben we ook niet veel keus om het 1 en ander te testen, was al opzoek naar een alternatief voor TVH maar nog niks gevonden.
StephanVierkant schreef op zondag 26 januari 2014 @ 14:27:
Heeft iemand de RADIUS-server al eens geprobeerd i.c.m. met de ZyXel P-2812HNU-F1 (Telfort)? De router schijnt dat te kunnen, maar zie niet echt waar ik het kan instellen.

Past misschien beter in ander topic, maar probeer het hier even :)
Waarom zou je dit willen?

[ Voor 20% gewijzigd door schumi2004 op 26-01-2014 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
schumi2004 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 14:33:
[...]

En qua overige backends hebben we ook niet veel keus om het 1 en ander te testen, was al opzoek naar een alternatief voor TVH maar nog niks gevonden.
Wel eens gekeken naar DVB logic, maar daar moet je voor betalen. Overigens werkt de videostation wel met de HDHomerun, maar daar heb ik verder niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StephanVierkant schreef op zondag 26 januari 2014 @ 14:27:
Standaard zit die ondersteuning er in, maar in de telfort firmware is dat eruit gehaald.
Normaal gesproken is dat namelijk in te stellen bij de wifi security settings.

Wat je als alternatief zou kunnen doen is je zyxel laten bridgen en dan gebruik maken van een andere router die het wel ondersteunt, of je laat je syno optreden als wifi-router.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 26-01-2014 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Mijn synology heeft al de hele dag 100% CPU gebruik na de update. Het proces "update-svr" blijft resources eten. Heeft iemand een idee wat dit proces doet en/of een oplossing? Ik heb een ds411. Google-en op "update-svr" levert weinig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

HEY_DUDE schreef op zondag 26 januari 2014 @ 21:26:
Mijn synology heeft al de hele dag 100% CPU gebruik na de update. Het proces "update-svr" blijft resources eten. Heeft iemand een idee wat dit proces doet en/of een oplossing? Ik heb een ds411. Google-en op "update-svr" levert weinig op.
Hoop dat je Duits een beetje op peil is...

http://www.synology-forum.de/showthread.html?39975-100-CPU-Auslastung-updater-svr

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Danke sehr! Het proces "update-svr" hoort bij cloud station. Ik gebruikte cloud station niet meer en heb het het uitgeschakeld. Probleem opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 09:25
Sinds vrijdag een DS214Play in mijn bezit en ben nu nog een beetje de mogelijkheden aan het bekijken. Inmiddels wat films erop gezet, die ik via DS Video naar m'n Apple TV (3) wil streamen, rechtsreeks vanaf de DS214Play; dit lukt in eerste instantie niet, to.dat ik erachter kwam dat je in Video Station een gebruiker toestemming moet geven om Airplay te gebruiken vanaf de NAS.

Waar ik nu wel nog tegenaan loop zijn de subtitles; Als ik DS Video op m'n iPad start, dan ziet ie de .srt, maar als ik dan vanuit DS Video de film laat streamen naar m'n Apple TV, dan geeft ie geen subtitles weer.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afgelopen weekend iets te veel hooi op vork genomen (mac hard crash en 2 wijzigingen door voeren is niet handig), maar eigenlijk altijd het idee gehad dat het goed zou komen…

Twee NASjes in gebruik thuis:

DS213+ DSM5.0
DS211J DSM4.3

Oude Situatie.. tientallen pagina's terug een keer vermeld dat ik niet tevreden was over prestatie met 2 losse schrijven… hierdoor wilde ik terug naar SHR RAID1…
Het is jammer dat ik 3Tb verlies maar ik vind reactiesnelheid belangrijker omdat NAS nu directer en intensiever gebruikt wordt
DS213+ - 2 losse volumes 1 SHR zonder data protectie en 1 basis volume..
DS211J - 1 losse volume SHR zonder data protectie..

Ik vind de 3Tb WD Red betaalbaarder geworden nu er een 4Tb versie beschikbaar is.. Hierdoor een 4e aangeschaft… Er was er een die wat SMART waardes gaf wat ik niet 100% vertrouw (zou nog niks aan de hand moeten zijn maar voorkomen is beter dan genezen). .. kortom die schijf moest in mijn backup nas komen ! Zat schrijf binnen gehad en aan de slag gegaan.. ik was daarvoor al dagen bezig geweest om alle data te verplaatsen naar juiste enige volume… Schijf uit de DS213+ en in de 211J.. Nieuwe bij de 213+ gezet.. En beiden nassen weer aangezet… de 211j ging piepen omdat er wat dingen niet klopte. Logisch ander NAS en ander DSM versie.. dit wat binnen 5sec gefixt maar dit was niet de bedoeling.. Via storage kon ik eenvoudig tweede schrijf bij de SHR volume toevoegen…
Helaas ging het bij de DS213+ minder soepel.. het was een blanke disc die eerst gecheckt moest worden.. Dit duurde vrij lang en daarna wilde ik hem toevoegen wat niet direct lukte..
Na wat heen en weer geklik lukte het…
Na een uur wilde ik inloggen om te kijken hoe ver die was… echter kwam ik er niet in.. ik kon NAS pingen, ik kon via DS Finder inloggen maar verder kwam ik niet.. Ik dacht hij zal wel druk ermee bezig zijn… laat ik maar nachtje aanstaan.. helaas volgende dag hetzelfde waardoor ik stroom er af gehaald heb…. Weer op stroom gezet.. weer gepiep maar dit keer kon ik het nogmaals starten.. eerst een extra check (re sync van schrijven/volume1) wat uren duurde.. daarna daadwerkelijk data verplaatsing.. 4 uur s nachts was het gereed…

Enige wat niet klopte was dat widget een volume error aangaf terwijl storage center zei dat mijn volume goed was… Daar ben ik nu netjes een bug report van aan het aanmaken.. Vanaf kernel log sturen zodat ze kunnen kijken, maar ik heb vertrouwen in beta 5.0 en in het algemeen in DSM..

Nu hoop ik uiteraard dat mijn NAS weer ouderwets snel reageert! Hij is vol aan het re indexeren van mediafiles dus nog geen idee..

Nu keihard sparen voor een 1514+ :D

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mawi schreef op maandag 27 januari 2014 @ 09:08:
Sinds vrijdag een DS214Play in mijn bezit en ben nu nog een beetje de mogelijkheden aan het bekijken. Inmiddels wat films erop gezet, die ik via DS Video naar m'n Apple TV (3) wil streamen, rechtsreeks vanaf de DS214Play; dit lukt in eerste instantie niet, to.dat ik erachter kwam dat je in Video Station een gebruiker toestemming moet geven om Airplay te gebruiken vanaf de NAS.

Waar ik nu wel nog tegenaan loop zijn de subtitles; Als ik DS Video op m'n iPad start, dan ziet ie de .srt, maar als ik dan vanuit DS Video de film laat streamen naar m'n Apple TV, dan geeft ie geen subtitles weer.

Iemand enig idee?
hoe start je de film precies?

Foute manier:

Start film.... en zodra je wat ziet, airplay knop om te streamen naar Apple TV

Juiste manier:

Film openen, niet play kiezen maar rechts zie je een knop, daar selecteer je de apple TV.. Erna zou keuze moeten komen om je ondertitels aan te zetten..

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Laatst online: 19-09 09:25
Quakie schreef op maandag 27 januari 2014 @ 10:07:
Juiste manier:

Film openen, niet play kiezen maar rechts zie je een knop, daar selecteer je de apple TV.. Erna zou keuze moeten komen om je ondertitels aan te zetten..
Zo startte ik ook de film (in eerste instantie miste ik het icoontje rechts bovenin, om rechtsreeks vanaf de NAS te streamen, hiervoor moest ik het account in Video Station rechten geven om te mogen 'airplayen').

Op de iPad gaf ie netjes de .srt aan (standaard geselecteerd), maar de APlle TV toonde geen subtitles.

Nu heb ik het zojuist nog eens geprobeerd en ik zie nu ineens wel subtitles!! Wat ik nu vermoed is dat het met indexering te maken heeft; de NAS heeft het gehele weekend druk staan te indexeren.....

Overigens wel jammer dat de atv geen .AVI kan afspelen en dat de DS214Play deze niet zo kan transcoden dat de atv ze wel snapt (zijn home movies, gemaakt met een Sony HandyCam). Ga ze nu maar omzetten met Handbrake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 12:50
ik heb nog een oude netgear nv+ nas die me behoorlijk dwars zit ,
qua snelheid , mogelijkheden en maximale hdd grote ,

daarom dus denk ik aan een DS414 ,
deze dient te kunnen downloaden van news servers ,
eventueel ook repareren van beschadigde file's en uitpakken ,

maar waar ik vooral niet goed uit kan kiezen , ervaringen graag .
zijn de harde schijven die ik er in zal stoppen .
ik denk aan 2 keer 4TB om mee te beginnen .
de keuzes zijn :
WD SE 4TB 5 jaar garantie en minder snel lees fouten ..
Hitachie desk 4TB , 3 jaar garantie , standaard in elk opzicht , maar wel betrouwbaar
De WD is 225 euro en de hitachi is 165 euro ,

Wie heeft er ervaring met een van beide merk disken ?
graag die hier delen

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Lifelogger schreef op zondag 26 januari 2014 @ 14:40:
[...]

Wel eens gekeken naar DVB logic, maar daar moet je voor betalen. Overigens werkt de videostation wel met de HDHomerun, maar daar heb ik verder niets aan.
Al iets verder gekomen?

Zou graag voor je willen testen maar dan heb ik denk ik ruzie hier aangezien TVHeadend de enige bron van Live TV is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 19:30
Misterpc schreef op maandag 27 januari 2014 @ 10:37:
ik heb nog een oude netgear nv+ nas die me behoorlijk dwars zit ,
qua snelheid , mogelijkheden en maximale hdd grote ,

daarom dus denk ik aan een DS414 ,
deze dient te kunnen downloaden van news servers ,
eventueel ook repareren van beschadigde file's en uitpakken ,

maar waar ik vooral niet goed uit kan kiezen , ervaringen graag .
zijn de harde schijven die ik er in zal stoppen .
ik denk aan 2 keer 4TB om mee te beginnen .
de keuzes zijn :
WD SE 4TB 5 jaar garantie en minder snel lees fouten ..
Hitachie desk 4TB , 3 jaar garantie , standaard in elk opzicht , maar wel betrouwbaar
De WD is 225 euro en de hitachi is 165 euro ,

Wie heeft er ervaring met een van beide merk disken ?
graag die hier delen
Ik ben voor WD RED gegaan. 2x 4TB omdat ik maar een two bay nas heb.

Bevallen prima. Daarnaast zouden ze handige features hebben voor NAS-systemen.

Synology heeft tijdens het DSM 5.0 event ook reclame gemaakt voor NASWARE 2.0. Dat zit op die WD RED's. Wellicht dat die nog inniger gaan samenwerken.

Meer info hier: http://www.wdc.com/nl/products/products.aspx?id=810

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:12

Vrijdag

De Zwarte

Ik voel me een n00b, ik kan op mijn mediaspeler mijn DS414 niet zien.
Laat ik eerst het netwerk uitleggen wat er hier ligt:
1. Internetaansluiting via Telfort modem
2. Van modem een kabel naar een 4 poort switch (Sitecom, niet manageable) onder de bank. Op deze switch is ook mijn mediaspeler aangesloten (krijgt gewoon ip adres)
3. Van 4 poort switch gaat er een kabel naar een TP-Link 4 poort switch met wifi. Hier is mijn pc, de NAS en nog een 8 poort switch op aangesloten en onze mobieltjes en de tablet werkt ook met deze wifi.
4. Op de 8 poort switch zijn nog aangesloten: 1 mediaspeler, PS3 en Xbox360.

Wat wel werkt:
De consoles, mijn pc en de 2e mediaspeler zien de NAS en kunnen deze benaderen.

Wat niet werkt:
De eerste mediaspeler, die dus aangesloten is op de eerste switch, kan de NAS niet zien. Ook niet als ik het ip adres van de NAS direct invoer.

Wat heb ik gedaan:
De NAS een vast IP adres gegeven, standaard gateway en subnetmask laten staan. Er staat op de NAS geen speciale firewall, alleen het anti virus pakker ingesteld.
Moet ik poorten gaan forwarden of ligt het aan de TP Link switch, of de Sitecom switch? Als ik mijn laptop aansluit op de Sitecom switch via kabel kan hij ook geen verbinding maken met de NAS of met mijn pc.

Ik begin te vermoeden dat ik teveel switches heb liggen maar ik heb niet echt de mogelijkheid dit anders aan te pakken, vanwege de vele apparaten en de plekken waar ze staan.

ik hoop ook dat dit het goede deel is van het forum

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Ik ben nu al even aan het zoeken om men nas terug in hibernation te krijgen. Heb bijna elke package gedeactiveerd maar toch nog zonder succes. Nu las ik dat mijn usb stick mijn nas uit hibernation kan houden, dit terwijl vroeger de stick net zorgde dat hij in hibernation kon gaan! (nas schrijft logbestanden van couch, sab & sickbeard weg op stick).
http://www.synology.com/en-us/support/faq/568 (beneden)
Heeft iemand dit ooit effectief als oorzaak van niet-hibernation ondervonden?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vrijdag schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:51:
Ik voel me een n00b, ik kan op mijn mediaspeler mijn DS414 niet zien.

ik hoop ook dat dit het goede deel is van het forum
Dat komt dat je tp-link waarschijnlijk nog gewoon als router staat ingesteld. Alle aparaten achter de tweede router (je tp-link) worden dan gescheiden van de apparaten daarvoor.
Als je de tp-link als accesspoint instelt (dhcp uit, tp-link een vast ip geven, stekker van wanppoort overzetten naar lanpoort) moet je overal weer bij kunnen.
Zie voor een uitgebreidere uitleg: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

[ Voor 5% gewijzigd door job op 27-01-2014 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
Als je update naar de Beta 5.0
Raak je dan alles kwijt wat op de nas staat?
Of blijft dat intact?
En ook de rechten?

Ik kan dat namelijk zo 1.2.3 niet terug vinden.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Nope, je raakt niet alles kwijt. Maar misschien dat je nog wat extra moet prutsen (zoals bij MySql die vervangen schijnt te zijn door MariaDB).

Het is een Beta, er kan hierdoor qua functionaliteit misschien wel eens even niet lekker lopen, maar je data kwijtraken... neuh, dat lijkt me sterk.
tboheeren schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:17:
Nu las ik dat mijn usb stick mijn nas uit hibernation kan houden, dit terwijl vroeger de stick net zorgde dat hij in hibernation kon gaan! (nas schrijft logbestanden van couch, sab & sickbeard weg op stick).
http://www.synology.com/en-us/support/faq/568 (beneden)
Heeft iemand dit ooit effectief als oorzaak van niet-hibernation ondervonden?
-O- Nou ja, dat zou wel even wat anders zijn, zeg! 7(8)7 Bij mij heb ik nog nooit hibernation zien werken, maar nog wel de truc geprobeerd met de USB-stick. Dit hielp ook niet, maar ik laat hem nu lekker zitten.

Ergens las ik trouwens dat hibernaten niet eens goed schijnt te zijn voor je schijven, pfft... ik weet het ook niet meer.

[ Voor 57% gewijzigd door NaN op 27-01-2014 15:16 . Reden: Typooooos! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Clavat schreef op maandag 27 januari 2014 @ 15:10:
Als je update naar de Beta 5.0
Raak je dan alles kwijt wat op de nas staat?
Of blijft dat intact?
En ook de rechten?

Ik kan dat namelijk zo 1.2.3 niet terug vinden.
Als je ervan uitgaat dat je alles kwijtraakt, dan kan het enkel meevallen als het niet zo is. Gewoon proberen dus! (en als je data je belangrijk is, dan ga je geen beta installeren).

Maar om je vraag te beantwoorden, de update zou al je data intact moeten laten, maar het is een beta. Neem dus geen risico

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
Dan inderdaad vanavond weer de externe schij eraanhangen om een back-up te maken en dan de beta eroverheen.

Want ik dacht via afstand even de beta eroverheen te gooien.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Iemand toevallig al gekeken of het nu mogelijk is met 1 SSD read acceleratie te activeren ? Of zijn er nog steeds 2 (in stripe) nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Laatst online: 13:12

Vrijdag

De Zwarte

job schreef op maandag 27 januari 2014 @ 15:00:
[...]

Dat komt dat je tp-link waarschijnlijk nog gewoon als router staat ingesteld. Alle aparaten achter de tweede router (je tp-link) worden dan gescheiden van de apparaten daarvoor.
Als je de tp-link als accesspoint instelt (dhcp uit, tp-link een vast ip geven, stekker van wanppoort overzetten naar lanpoort) moet je overal weer bij kunnen.
Zie voor een uitgebreidere uitleg: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
Dankjewel, ik ga het topic eens doornemen en er dan mee aan de slag! d:)b

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Laatst online: 19-08 12:16
draai hier nu ook DSM 5.0 beta op mijn 1812+

Snelheid is enorm verbeterd. Alleen blijkbaar wil spotweb er niet meer op draaien. Hij kan blijkbaar de hele directory niet laten zien via http. De dir bestaat gewoon met zijn bestanden. Zelfs op virtual host. Maar blijf page 404 houden.
phpmyadmin en de rest doet het wel prima.

iemand enig idee?

blijkbaar ondersteund nieuwe dsm 5.5 geen htaccess meer omdat de module niet meer in apache zit. Er word wel een package daarvoor uitgebracht.

antwoord van synology hier
http://forum.synology.com...php?f=232&t=79801#p300136

[ Voor 26% gewijzigd door robertobadjo op 27-01-2014 21:04 ]

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:54
Hier opeens dat python veel CPU verbruikt door sabnzb. Standaard rond de 95% opeens op 5.0 beta.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:00
vraagje: Ik ben geswitcht van provider en heb nu geen vast ip adres meer. Inmiddels via x.myds.me wel weer bereikbaar en hebook een C-Name aangemaakt zodat ik mijn eigen domein door kan sturen naar x.myds.me. Maar weet iemand ook hoe ik er voor kan zorgen dat als ik via wifi naar x.myds.me ga dat hij gelijk naar de diskstation gaat en niet eerst internet op?

Als router heb ik een fritzbox, mogelijk weet iemand een hoe ik dat kan regelen?

[ Voor 11% gewijzigd door Freezhost op 27-01-2014 19:59 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:22

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Poort forwarden in je router...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
schumi2004 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 10:39:
[...]

Al iets verder gekomen?

Zou graag voor je willen testen maar dan heb ik denk ik ruzie hier aangezien TVHeadend de enige bron van Live TV is :P
Nee, heb zojuist de NAS weer gedowngrade naar 4.3. Kom er niet uit. Verschillende dingen geprobeerd, maar van horen zeggen schijnt het in de kernel te zitten van 5.0.

Ben nu weer terug op 4.3 en nu draait het allemaal weer prima. Wacht voorlopig wel even met updaten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Freezhost schreef op maandag 27 januari 2014 @ 19:58:
Als router heb ik een fritzbox, mogelijk weet iemand een hoe ik dat kan regelen?
Kijken of je router loop-back ondersteund. Anders met split dns gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-09 14:02
Vraagje; als ik mijn DS413 wil gebruiken als thuisserver, moet ik dan ook DNS hebben draaien? Als ik de Synology DHCP laat uitgeven, kan ik gewoon de router als DNS server ingeven toch?

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat klopt, Je hoeft geen dns te draaien.
Je kan als dns het ip van je router gebruiken, al doet je router niets anders dan jouw dns request doorsturen naar die van de provider.

[ Voor 32% gewijzigd door job op 27-01-2014 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Vanochtend hoorde ik dat m'n NAS bezig was (HD ratelde), dus ik kijken in het logboek, zag ik dit staan:

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/TbA8/Schermafbeelding%202014-01-28%20om%2009.24.52.png

Heb de FTP maar even uitgezet. Het lijkt erop dat iemand (een bot?) probeert in te loggen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 17:28
DJH schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 09:27:
Vanochtend hoorde ik dat m'n NAS bezig was (HD ratelde), dus ik kijken in het logboek, zag ik dit staan:

[afbeelding]

Heb de FTP maar even uitgezet. Het lijkt erop dat iemand (een bot?) probeert in te loggen...?
Auto-block aanzetten (bijvoorbeeld blokkeren na drie mislukte inlog pogingen)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misiek
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-03 10:02

Misiek

PSN: MisiekFoxx

Hier DSM 5 beta draaien. Mooie update! Ik kan echter niet meer in Audiostation of DS Audio mijn muziek zien. Iemand hetzelfde probleem als ik (en hopelijk een oplossing :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
IMHO beetje zinloos om alle problemen met de beta in dit algemene topic te zetten. Het is een beta juist omdat het nog niet volledig is getest!

Ik zou zeggen: start voor dergelijke vragen gewoon een los 'Synology DSM v5 beta'-topic voor ervaringen en problemen. Zie ook Verwijderd in "[Synology] Vraag en antwoord"
Een los beta-topic is overzichtelijker en maakt het makkelijker oplossingen te zoeken. (Overigens kunnen complexere tech-vragen sowieso vast wel in een eigen topic ipv verstopt tussen vele honderden andere posts).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Ik maak gebruik van de Photo Station, ik heb de iOs App geinstalleerd op de iPad, alles werkt lekker.... Alleen vraag ik me af is het mogelijk om de Path aan te passen waar Photo+ op de iPad naar kijkt.
Dit is nu standaard "photo" en zou dit aangepast willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik gebruik Photo station niet dus ben niet 100% zeker, maar kijk even naar de settings van de Media indexing service.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:26

Goner

What can I do you for ?

Yep, lui die vaste poorten (21, 80, 22/23) scannen en proberen toegang te krijgen.
Zoals gezegd, auto-block aanzetten en wat enorm helpt is aan de buitenkant een ander poortnummer gebruiken ; dus bijv. voor FTP port 7021 forwarden naar 21. Ze scannen over het algemeen alleen de default ports, dus je poorten in een rare range zetten helpt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:47
En evt. IP restrictie als je zelf FTP vanuit één of enkele locatie(s) gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 23:59
Sinds korte tijd heb ik een raar probleem met mijn Surveillance Station.

Wanneer ik in de 'liveweergave' zit kan ik ongeveer 20-30 seconden kijken naar de beelden van mijn camera's, maar dan krijg ik direct op elke camera tegelijk de melding "Verbinding verbroken". Ik heb dit probleem op elke computer in huis, maar niet op mijn smartphone met de DS Cam app.
Het in- en uitschakelen van Surveillance station lost het probleem ook niet op.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/1zfogm8.png

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 16:16
Fijn... Ik kreeg net een melding dat cloudstation disconnected was... Vervolgens log ik in op me synology , alle volumes zijn weg! iemand idee hoe ik ze terug kan halen? Ik heb reboots al geprobeerd.....
Fijn een beta installeren xD

[ Voor 8% gewijzigd door Xenophoben op 28-01-2014 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 23:59
Xenophoben schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 16:10:
Fijn... Ik kreeg net een melding dat cloudstation disconnected was... Vervolgens log ik in op me synology , alle volumes zijn weg! iemand idee hoe ik ze terug kan halen? Ik heb reboots al geprobeerd.....
Fijn een beta installeren xD
Ik had ergens gelezen dat nog iemand dit probleem had. Je moet even contact opnemen met de support dienst van Synology. Zij zullen het volume remote terug herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004

[afbeelding]

Aan de username te zien een Italiaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

schumi2004 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 16:12:
[...]

Aan de username te zien een Italiaan ;)
Ja lekker slim. IP nummer kwam uit China

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Lifelogger schreef op maandag 27 januari 2014 @ 20:58:
[...]

Nee, heb zojuist de NAS weer gedowngrade naar 4.3. Kom er niet uit. Verschillende dingen geprobeerd, maar van horen zeggen schijnt het in de kernel te zitten van 5.0.

Ben nu weer terug op 4.3 en nu draait het allemaal weer prima. Wacht voorlopig wel even met updaten. ;)
Toevallig ook met Synoloy zelf contact gehad en waar heb je die info vandaan dat het mogelijk een kernel issue is?
Dan houd ik dat topic zelf ook even mee in de gaten voor ik me aan DSM 5.0 waag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 16:16
schumi2004 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 16:16:
[...]

Toevallig ook met Synoloy zelf contact gehad en waar heb je die info vandaan dat het mogelijk een kernel issue is?
Dan houd ik dat topic zelf ook even mee in de gaten voor ik me aan DSM 5.0 waag ;)
Had ik dat ook maar gedaan xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

M'n NAS ratelt al de hele middag, maar kan niet zien wat ie aan het doen is. Is er een manier om dat te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
DJH schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 16:51:
M'n NAS ratelt al de hele middag, maar kan niet zien wat ie aan het doen is. Is er een manier om dat te zien?
Ook een hoop CPU / Mem gebruik ?

Anders misschien eens rebooten. Laatst ook maar gedaan toe die m'n externe hdd niet meer kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

Fatal Mind schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 17:07:
[...]

Ook een hoop CPU / Mem gebruik ?

Anders misschien eens rebooten. Laatst ook maar gedaan toe die m'n externe hdd niet meer kon vinden.
Kwam erachter dat hij de foto's opnieuw indexeerde. Kan alleen niet vinden waar ik photo station uit kan schakelen of kan uninstallen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Weet iemand hoe ik een geldig SSL certificaat in mijn Synology DiskStation 112+ krijg?

Ik heb een .nl domeinnaam aan mijn synology en IP gekoppeld zodat ik en mijn vrienden niet constant via mijn IP hoeven te verbinden. Een domeinnaam is daar lekker handig voor

Laten we uitgaan van dit voorbeeld:
Ik gebruik DS video op een ipad en die zeurt om een ongeldig ssl certificaat als ik mijn videos via https wil streamen naar de ipad. Terwijl mijn android mobiel daar geen problemen mee heeft.

Dus heb ik besloten dat ik een geldig ssl certificaat op mijn domeinnaam wil hebben, ook omdat vrienden zich afvragen waarom ze steeds een melding voor ongeldig ssl certificaat ontvangen in hun browsers.
Maar hoe doe ik dat?

Het liefste heb ik een gratis certificaat. Ik heb al op www.startssl.com een certificaat gedownload maar die krijg ik niet in mijn diskstation geladen omdat mijn diskstation om 2 bestandjes vraagt en hij niet het certificaat van startssl accepteerd. Nu heb ik in mijn DskStation een self-signed certificaat gegenereerd maar die wordt door DS video en internet browsers niet herkent als een geldig certificaat.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
  • Laatst online: 08-09 12:51
SpitfireNL schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 18:01:
Weet iemand hoe ik een geldig SSL certificaat in mijn Synology DiskStation 112+ krijg?

Ik heb een .nl domeinnaam aan mijn synology en IP gekoppeld zodat ik en mijn vrienden niet constant via mijn IP hoeven te verbinden. Een domeinnaam is daar lekker handig voor

Ik gebruik DS video op een ipad en die zeurt om een ongeldig ssl certificaat als ik mijn videos via https wil streamen naar de ipad. Terwijl mijn android mobiel daar geen problemen mee heeft.

Dus heb ik besloten dat ik een geldig ssl certificaat op mijn domeinnaam wil hebben, ook omdat vrienden zich afvragen waarom ze steeds een melding voor ongeldig ssl certificaat ontvangen in hun browsers.
Maar hoe doe ik dat?

Het liefste heb ik een gratis certificaat. Ik heb al op www.startssl.com een certificaat gedownload maar die krijg ik niet in mijn diskstation geladen omdat mijn diskstation om 2 bestandjes vraagt en hij niet het certificaat van startssl accepteerd. Nu heb ik in mijn DskStation een self-signed certificaat gegenereerd maar die wordt door DS video en internet browsers niet herkent als een geldig certificaat.
Ik moet mijn DS214 nog binnenkrijgen en ben eerlijk gezegd ook geen SSL-guru, maar ik stuitte net op deze thread:
http://www.synology-forum...eren/certificaten-cacert/

In combinatie met:
https://www.cacert.org/index.php?id=1

//Edit: mm, denk toch dat dit niet is wat je zoekt. Schijnt dat er alsnog een certificaat foutmelding zal verschijnen tenzij je die als vertrouwd toevoegt. Even overheen gelezen.

[ Voor 5% gewijzigd door VR46 op 28-01-2014 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 19-09 18:27

rally

Deyterra Consultancy

De Synology gaat uit dat je een intermediate certificate hebt van de CA.

Waarom neem je geen certificaat van cheapssls.com. Niet duur en is je probleem opgelost.
Je moet de DS wel de CSR laten genereren.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

of startssl, zelfs helemaal gratis.
edit: Oh, die had je zelf al ontdekt.
De 2 bestanden zijn je je request en je gesignde request door startssl.

[ Voor 61% gewijzigd door DukeBox op 28-01-2014 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucienvg
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-09 19:55
Het is een beetje onduidelijk, maar je moet 1 van de 2 bestanden nog encrypten!!!
Dat doe je op startssl.com en dan werkt het prima!
Even zoeken op de site, ik weet ook niet meer precies waar het staat.
Succes!

Decrypt Private Key in de toolbox (zoals Job zegt).

Maar hoe doe ik dat?

[ Voor 14% gewijzigd door Lucienvg op 28-01-2014 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chandaron
  • Laatst online: 16-09 18:14
Ik heb een vraag over de Synology DS214play m.b.t. DLNA streaming.

Momenteel heb ik een Panasonic G10 HDTV zonder DLNA. Kan ik wanneer ik bijvoorbeeld deze dongel aanschaf, videos vanaf de DS214play streamen naar mijn TV?
Ik denk zelf dat dit mogelijk is. Wat mij alleen niet duidelijk is, is hoe ik vanaf de bank video's kan starten/pauzeren. Werkt het net zo als de Yatse app i.c.m. XBMC. Dus een Synology package zorgt voor een link met een smartphone/tablet waarmee ik dan tevens het geheel bedien.

Ik stel uiteraard alle reacties op prijs, maar mijn bedoeling is dus om alleen een dongel in de TV te pluggen en de DS214play hier naar te laten streamen. Alternatieven zoals PS3, RaspberryPI, HTPC en dan samen met een gewone DS214 zijn mij bekend. Ik wil een zo minimalistisch mogelijke setup bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
chandaron schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 20:01:
Ik heb een vraag over de Synology DS214play m.b.t. DLNA streaming.

Momenteel heb ik een Panasonic G10 HDTV zonder DLNA. Kan ik wanneer ik bijvoorbeeld deze dongel aanschaf, videos vanaf de DS214play streamen naar mijn TV?
Ik denk zelf dat dit mogelijk is. Wat mij alleen niet duidelijk is, is hoe ik vanaf de bank video's kan starten/pauzeren. Werkt het net zo als de Yatse app i.c.m. XBMC. Dus een Synology package zorgt voor een link met een smartphone/tablet waarmee ik dan tevens het geheel bedien.

Ik stel uiteraard alle reacties op prijs, maar mijn bedoeling is dus om alleen een dongel in de TV te pluggen en de DS214play hier naar te laten streamen. Alternatieven zoals PS3, RaspberryPI, HTPC en dan samen met een gewone DS214 zijn mij bekend. Ik wil een zo minimalistisch mogelijke setup bereiken.
DSM 5.0 met een ChromeCast?

http://www.synology.com/n...m5_0_beta_smart_tv_mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
DJH schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 17:12:
[...]

Kwam erachter dat hij de foto's opnieuw indexeerde. Kan alleen niet vinden waar ik photo station uit kan schakelen of kan uninstallen...?
Onder Systeeminformatie > Service en dan kan je gewoon packages uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmonninkhof
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 15:31
Ik heb mijn Netwerk Backup op mijn Synology NAS ingesteld om een back-up van enkele mappen te maken op een Synology NAS die bij mijn broer staat opgesteld. Bij het instellen en testen van de verbinding lijkt alles te kloppen en een enkele keer is de backup volledig gelukt. Meestal zijn dit de keren dat ik de backup handmatig opdracht heb gegeven en niet via een vooropgesteld schema. Het merendeel van de backups mislukken, ik krijg dan de volgende foutmelding in mijn log:

Network Backup failed tot backup task [ipadres externe nas]. ([10] Kon geen verbinding maken met de bestemmingsserver. Controleer het volgende en probeer opnieuw: De doelserver is verbonden met een actief netwerk. De regels voor poort doorsturen werden ingesteld op de doelserver.)

Wie o wie weet de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menno_m
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 13:01
Beste mensen, ik heb een DS212+ Synology, dus een dual bay NAS met 2GHZ en 512 MB.

Heb een lekkere downloadsnelheid met NZBGet alleen niet zo tevreden over de repair en unpack snelheid.

Mijn vraag is: ga ik (significante) tijdwinst pakken met een RAID0 opstelling?

Heb nu een 3 terrabyte disk erin. WD green. Overweegeen tweede erin te zetten, RAID0. Maar heeft dat zin of is CPU vooral de limit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
menno_m schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 22:41:
Beste mensen, ik heb een DS212+ Synology, dus een dual bay NAS met 2GHZ en 512 MB.

Heb een lekkere downloadsnelheid met NZBGet alleen niet zo tevreden over de repair en unpack snelheid.

Mijn vraag is: ga ik (significante) tijdwinst pakken met een RAID0 opstelling?

Heb nu een 3 terrabyte disk erin. WD green. Overweegeen tweede erin te zetten, RAID0. Maar heeft dat zin of is CPU vooral de limit?
Wat zijn je stats tijdens het uitpakken?

Zit je CPU op 100% of valt dat wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menno_m
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 13:01
Alpha89 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 07:52:
[...]

Wat zijn je stats tijdens het uitpakken?

Zit je CPU op 100% of valt dat wel mee?
100% idd...

Maar lees ook mensen die hogere snelheden halen met dezelfde NAS en Raid0. :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 10:50
menno_m schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 08:12:
[...]

100% idd...

Maar lees ook mensen die hogere snelheden halen met dezelfde NAS en Raid0. :? :? :?
Als je data niet belangrijk voor je is kan je gerust RAID0 draaien, je zult wel wat prestatiewinst zien omdat je WD green schijven gebruikt. Als je performance schijven zou gebruiken als de Black, SE en RE van WD dan zal je er pas veel van gaan merken.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

bardi-1 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 08:50:
Als je data niet belangrijk voor je is kan je gerust RAID0 draaien, je zult wel wat prestatiewinst zien omdat je WD green schijven gebruikt. Als je performance schijven zou gebruiken als de Black, SE en RE van WD dan zal je er pas veel van gaan merken.
Een verdubbeling van IO's merk je al snel bij simultaan gebruik (van users of applciaties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik ben van plan een Synology NAS te kopen met slechts een paar doelen:
  • mijn data die ik nu op drie externe USB-schijven heb staan, via het netwerk toegankelijk maken
  • Time Machine back-up mogelijk te maken voor mijn MacBook
  • streamen van (Full) HD films en series die op de NAS staan
Ik heb maar één eis en dat is: zo min mogelijk uitgeven, ik heb net een MBPr 15" gekocht namelijk. Daarom denk ik aan de DS214se en een enkele 2 TB schijf intern, bij elkaar ruwweg € 200.

Nu wil ik op de lange termijn iets als de DS214play, zodat ik ook Plex op de iPad kan gebruiken, maar voor nu is het voldoende als ik back-ups kan maken, daarnaast simpelweg netwerktoegang tot de data heb en als laatste dus films streamen.

In het geval van films streamen, is het mijn bedoeling om mijn 2 TB schijf die ik nu al vol heb staan via USB aan te sluiten op de Synology. Die wordt met Gigabit op mijn Netgear WNDR3700 router aangesloten. Mijn MacBook is op het 5 GHz netwerk verbonden met mijn router en op de MacBook draait Plex Media Server en de Plex client. Dat gaat via HDMI naar de receiver/tv.
Kortom: het enige waar ik me zorgen over maak is of de doorvoersnelheid van DS214se toereikend is. Het lijkt mij wel, want verder wordt hij erg licht gebruikt en ben ik niet van plan om op dit moment al veel functies van de Synology te benutten. Als ik de testresultaten van de DS214se tegen de DS213j en DS214play naast elkaar leg (via Hardware.info) dan zie ik wel dat ze duidelijk sneller zijn, maar dat de DS214se toch ook al 69,6 MB/s scoort in een HD Video Playback test.

Begrijp ik het dan goed dat mijn Wi-Fi netwerk eerder de bottleneck zal zijn? Ik heb overigens ook de mogelijkheid om met mijn MacBook wireless video en audio naar de Apple TV te streamen, maar ik verwacht nu al dat dat niet goed gaat werken, maar dat maakt ook niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil via http://quickconnect.to/***** contact maken met mijn synology's, maar weet iemand welke poort je daarvoor moet openzetten op je router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:59:
Ik wil via http://quickconnect.to/***** contact maken met mijn synology's, maar weet iemand welke poort je daarvoor moet openzetten op je router?
Tweede hit op Google:
http://blog.synology.com/blog/?p=2283

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
MooDyBLueS schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:45:
Ik ben van plan een Synology NAS te kopen met slechts een paar doelen:
  • mijn data die ik nu op drie externe USB-schijven heb staan, via het netwerk toegankelijk maken
  • Time Machine back-up mogelijk te maken voor mijn MacBook
  • streamen van (Full) HD films en series die op de NAS staan
Ik heb maar één eis en dat is: zo min mogelijk uitgeven, ik heb net een MBPr 15" gekocht namelijk. Daarom denk ik aan de DS214se en een enkele 2 TB schijf intern, bij elkaar ruwweg € 200.

Nu wil ik op de lange termijn iets als de DS214play, zodat ik ook Plex op de iPad kan gebruiken, maar voor nu is het voldoende als ik back-ups kan maken, daarnaast simpelweg netwerktoegang tot de data heb en als laatste dus films streamen.

In het geval van films streamen, is het mijn bedoeling om mijn 2 TB schijf die ik nu al vol heb staan via USB aan te sluiten op de Synology. Die wordt met Gigabit op mijn Netgear WNDR3700 router aangesloten. Mijn MacBook is op het 5 GHz netwerk verbonden met mijn router en op de MacBook draait Plex Media Server en de Plex client. Dat gaat via HDMI naar de receiver/tv.
Kortom: het enige waar ik me zorgen over maak is of de doorvoersnelheid van DS214se toereikend is. Het lijkt mij wel, want verder wordt hij erg licht gebruikt en ben ik niet van plan om op dit moment al veel functies van de Synology te benutten. Als ik de testresultaten van de DS214se tegen de DS213j en DS214play naast elkaar leg (via Hardware.info) dan zie ik wel dat ze duidelijk sneller zijn, maar dat de DS214se toch ook al 69,6 MB/s scoort in een HD Video Playback test.

Begrijp ik het dan goed dat mijn Wi-Fi netwerk eerder de bottleneck zal zijn? Ik heb overigens ook de mogelijkheid om met mijn MacBook wireless video en audio naar de Apple TV te streamen, maar ik verwacht nu al dat dat niet goed gaat werken, maar dat maakt ook niet uit.
Die doelen bereik je inderdaad met elke NAS van Synology wel, dat is het probleem niet zo.
Je kunt het beste wel voor een 214 versie gaan; ik heb zelf een 1-bay nas omdat ik het ook goedkoop wilde houden en niet echt bewust was van de vele mogelijkheden, en dat is achteraf wel jammer.

Zoals je zelf ook al zegt, je gebruikt nu ook al Plex. Het makkelijkste is dan om dat op de NAS ook te kunnen gebruiken, en dat ga je met de 214se niet redden.
Het internet in Nederland is over het algemeen prima, dus streamen van HD content zou geen probleem moeten zijn. Al helemaal niet als je 5Ghz gebruikt wat minstens 802.11n is en dus 300Mbs.

Mijn advies:
Wil je echt goedkoop zijn, dan koop je nu een 214play en profiteer je daar later van zodat je niet hoeft te upgraden. Dan heb je al een lange termijn oplossing en hoef je niet dan op zoek naar een nieuwer, duurder model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
dutchgio schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:13:
[...]

Die doelen bereik je inderdaad met elke NAS van Synology wel, dat is het probleem niet zo.
Je kunt het beste wel voor een 214 versie gaan; ik heb zelf een 1-bay nas omdat ik het ook goedkoop wilde houden en niet echt bewust was van de vele mogelijkheden, en dat is achteraf wel jammer.

Zoals je zelf ook al zegt, je gebruikt nu ook al Plex. Het makkelijkste is dan om dat op de NAS ook te kunnen gebruiken, en dat ga je met de 214se niet redden.
Het internet in Nederland is over het algemeen prima, dus streamen van HD content zou geen probleem moeten zijn. Al helemaal niet als je 5Ghz gebruikt wat minstens 802.11n is en dus 300Mbs.

Mijn advies:
Wil je echt goedkoop zijn, dan koop je nu een 214play en profiteer je daar later van zodat je niet hoeft te upgraden. Dan heb je al een lange termijn oplossing en hoef je niet dan op zoek naar een nieuwer, duurder model.
Thanks, dan denk ik dat de DS214se wel de beste keus is. De DS214play gaat mijn budget nu echt ver te boven, ik 'moet' me al beperken tot één 2 TB harde schijf in plaats van 2x een 2 of 3 TB schijf gelijk.

De enige waar ik nu het budget voor heb is de DS214se of DS213 eventueel. Alle andere modellen zijn me op dit moment gewoon te duur (DS214 of DS214play bijvoorbeeld). Ik snap je punt van upgraden, maar ik ben ook niet van plan om binnen één of twee jaar te gaan upgraden, als ik nu de basis maar kan.
Pagina: 1 ... 59 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]