Met de hogere CPU's
4bay nas, dus de 412+
Quakie schreef op woensdag 06 november 2013 @ 12:56:
geen punt
maar BrcBas, je wilt serieus een duurdere NAS gaan aanschaffen om inefficiënte software iets beter te draaien? Rest van de door jou geschreven taken merken de extra kracht niet.
Je zou dan naar de 412+ bijv moeten gaan kijken als je het bij 4 disc wilt houden.. verbruikt ook meer energie dan een 413 of 414.
Ik gebruik zelf ook sabnzb omdat ik 1 site handiger vind werken 2) integratie met spotweb beter is 3) betaal app op iphone heb. Ik neem voor lief dat ik meer cpu load en geheugen gebruik heb op mijn NAS.
Tenzij je ooit de mogelijkheid wil hebben om PLEX te draaien...
Met betere opties van de smart tv's, was dat voor mij reden genoeg om voor de 412+ te gaan. Tot nu toe is die CPU wel ondersteund en de tragere nieuwere CPU's niet.
Hoopte eigenlijk op een 414+ met i3, zodat transcoden ook beter gaat
Als ik zie wat mijn 412+ allemaal tegelijk kan doen, ben ik blij met de keuze. met 60mbit downloaden (volledige lijn). Tegelijkertijd naar 2 aparaten streamen en dan ook nog unrarren en postprocessing van Sickbeard draaien waarbij de CPU nog lang niet vol belast is. Top!
Ik wil er 5 jaar mee gaan doen, dus de meerprijs komt uit op 20 euro per jaar voor de 412+...
Dat had ik er wel voor over
Ook geweldig om te zien dat je gigabit netwerk de bottlenek is bij kopieer acties
Dat was met mijn oude nas wel anders (max 37MB per seconde)
Nu blijft hij bij zowel lezen als schrijven hangen op 100MB per seconde
Wetende dat hij met link aggregation tot 200/180 MB/s aankan.
bramv82 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:51:
Ik ben van plan om een NAS aan te schaffen, maar heb een vraagje over het draaien van 2 schijven in RAID1.
Als ik 1 schijf van 3TB opdeel in 2 partities van 2 en 1 TB, is het mogelijk om de partitie van 1TB in RAID1 te laten draaien met een 2de harde schijf van 1TB? Of kan dit alleen met volledige schijven?
Nope, RAID staat voor: Redundant Array of Independent Disks
Dus een array van disken, geen partities.
Fatal Mind schreef op woensdag 06 november 2013 @ 22:24:
Ik ben me de laatste tijd wat aan het oriënteren op een Synology NAS, nu ben ik na het gebruik van de Nas selector op de Synology site en wat divers aan research op de Synology DS412+ uitgekomen.
Voor zover ik weet moet alles wat ik wil gewoon kunnen met dit apparaat maar ik wil het toch even zeker weten van de experts hier.
Wat ik wil:
- Plek voor m'n data
- Enige vorm van redundantie door middel van raid5 ( ik weet het, raid is geen backup ! )
- Eventueel hosten van een paar simpele php sites.
- Beschikbaar zijn in een bestaand Windows netwerk.
- Sabnzbd en sickbeard laten werken
- Content afspelen op een media speler / Playstation
-
Ik heb deze nas gekozen omdat ik denk dat deze snel genoeg is om te parren / rarren / etc etc etc, en dit zonder problemen terwijl ik iets aan het streamen ben naar een media speler.
Heb ik ergens een denk fout gemaakt ? Is dit apparaat voldoende voor wat ik ervan verwacht ?
Ik heb nu een aantal weken een 412+ en ben er heel erg tevreden mee. De beste koop op het gebied van computers ooit.
Ik draai zelf nog maar 2 disken in RAID SHR. Dus heb nu effectief een RAID 1 mirror. Heb de extra sloten voor de toekomst.
SABNZDB en Sickbeard werken perfect.
Tegelijkertijd streamen en unrarren en met 7MB/seconde (mijn max door internetlijn) downloaden gaat perfect
Ik speel de content af met een WD TV LIVE ook dat gaat prima.
Alleen host ik geen sites, maar volgens mij moet dat ook gewoon kunnen