Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-09 23:04
Hallo allen,

Ik ben voornemens een 413j te kopen en heb nog de volgende vraag: Ik heb zelf drie 4TB disken die ik in RAID-5 wil zetten. Voor mijn ouders heb ik een 500GB schijf die zij kunnen gebruiken voor foto's en andere dingen.

Kan ik in de NAS een RAID-5 configuratie hebben met daarnaast een losstaande schijf (die dus niet in de RAID-configuratie wordt opgenomen)? Alvast bedankt! :)

EDIT: Joepie de poepie, bericht 4100. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door KoploperMau op 01-11-2013 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Dat kan. :)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 13:46
Ik heb een VPN opgezet met mijn synology en mac. De verbinding met de server word tot stand gebracht alleen om mijn schijven/mappen te benaderen moet ik op de mac bij 'systeemvoorkeuren-netwerk-VPN-geavanceerd' aanvinken dat ik alle verkeer over de VPN verbinding stuur. Als ik dit niet doe dan kan ik geen verbinden met mijn schijven/mappen krijgen via 'finder-ga-verbinden met server'.

Dit heeft als gevolg dat ik via mijn server het internet op ga en die is daardoor erg traag. Is het mogelijk om hier omheen te werken? ik heb geen zin om elke keer de voorkeuren aan te moeten passen om dan op internet dan op de server te komen.

ps. bedenk mij opeens of dit hier wel hoort (verplaatsen mag)..

[ Voor 6% gewijzigd door Dagg op 01-11-2013 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:10

kraats

Ik rol

Kun je geen vaste mapping maken? Dat de finder niet werkt kan kloppen, maar een vaste drivemapping zou wel moeten werken. En dan kun je de default gateway naar je vpn-verbinding uitschakelen

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:49
KoploperMau schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:22:
Hallo allen,

Ik ben voornemens een 413j te kopen en heb nog de volgende vraag: Ik heb zelf drie 4TB disken die ik in RAID-5 wil zetten. Voor mijn ouders heb ik een 500GB schijf die zij kunnen gebruiken voor foto's en andere dingen.

Kan ik in de NAS een RAID-5 configuratie hebben met daarnaast een losstaande schijf (die dus niet in de RAID-configuratie wordt opgenomen)? Alvast bedankt! :)

EDIT: Joepie de poepie, bericht 4100. 8)7
Er zijn 2 opties:

1: je maakt een raid 5 met 3x 4TB + de losse schijf als JBOD
2: je maakt een SHR met alle schijven, dan heb je praktisch gezien: 500gb raid 5 over 4 schijven en 1500mb over 3 schijven.

Verdiep je maar is over SHR van synology :)

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dagg schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:11:
Ik heb een VPN opgezet met mijn synology en mac. De verbinding met de server word tot stand gebracht alleen om mijn schijven/mappen te benaderen moet ik op de mac bij 'systeemvoorkeuren-netwerk-VPN-geavanceerd' aanvinken dat ik alle verkeer over de VPN verbinding stuur. Als ik dit niet doe dan kan ik geen verbinden met mijn schijven/mappen krijgen via 'finder-ga-verbinden met server'.

Dit heeft als gevolg dat ik via mijn server het internet op ga en die is daardoor erg traag. Is het mogelijk om hier omheen te werken? ik heb geen zin om elke keer de voorkeuren aan te moeten passen om dan op internet dan op de server te komen.

ps. bedenk mij opeens of dit hier wel hoort (verplaatsen mag)..
Waarom wil je gebruik maken van VPN? Alleen om je mappen te kunnen benaderen? Daar zijn ook andere oplossingen voor namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
job schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 19:51:
[...]

Waarom wil je gebruik maken van VPN? Alleen om je mappen te kunnen benaderen? Daar zijn ook andere oplossingen voor namelijk.
Hoe bedoel je? Ongeacht waar men zich bevind (intern/extern), moet men bij de bestanden (schijven) kunnen zonder dat dit invloed heeft op de programma's die gebruikt worden.

Voorbeeld:
iTunes gebruikt bestanden die op de server staan. Als van die schijf het interne IP adres niet te vinden is kan iTunes die bestanden niet afspelen.

Ander voorbeeld:
Voor het bewerken gebruikt Lightroom de bestanden die op een centrale server staan. Als van deze server niet het interne IP adres te bereiken is vind Lightroom de bestanden niet die in de bibliotheek staan.

Nog een voorbeeld:
AutoCAD haalt alle werkbestanden van een centrale server waarin xref's staan waar naar gelinkt word. Jan werkt intern en Flip extern aan één en het zelfde project. Om geen dubbelingen te krijgen word daarom gebruikgemaakt van een centrale server.

Wat is de bedoeling:
Op kantoor (intern) wordt gebruik gemaakt van de server waar alle bestanden op staan. Voor afspraken of werken op lokatie (extern) moeten alle bestanden voorhanden zijn zonder dat er bestanden op computers gekopieerd moeten worden. Alles moet beschikbaar zijn vanaf één centraal punt ongeacht waar de werknemer zich bevind.

Daarom dacht ik persoonlijk aan VPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien is het handiger om eens te kijken naar webdav (ssl) en voor je muziek zou je bijvoorbeeld naar de itunes server kunnen kijken. Dan gaat maar een deel van het verkeer naar je nas, internet gerelateerde zaken gaan dan rechtstreeks het netwerk op.
Je ontlast daarmee je nas, en de internetverbinding waar de nas staat.

[ Voor 103% gewijzigd door job op 01-11-2013 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
job schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 21:57:
[...]
Als het dus alleen om bestandsdeling gaat is het handiger om eens te kijken naar webdav (ssl) en voor je muziek zou je bijvoorbeeld naar de itunes server kunnen kijken.
WebDAV heb ik geprobeerd maar is tot op heden geen optie voor mij.

Voorbeeld:
Voor de verbinding met WebDAV moet dan zowel intern als extern het externe IP adres van de server gebruikt worden om Lightroom te kunnen gebruiken.

Als ik intern ook met het externe IP adres verbind moet ik eerst van intern (work network) --> extern (internet) --> intern (work network) om zowel intern (kantoor) als extern (op lokatie) dezelfde schijf pad te verkrijgen om een programma als Lightroom te kunnen gebruiken. Dat lijkt mij ook geen ideale oplossing.
Intern verbind ik normaal via afp://192.168.1.xxx (IP server intern) met de server.
Extern met WebDAV via http://123.45.678.90:xxxx (IP server extern met poort) met de server.

Daarom is mijn voorkeur naar VPN uit gegaan, los gezien van de versleuteling. Of heb ik wat over het hoofd gezien ten aanzien van WebDAV?

edit:
Let wel, men moet niet alleen zelf bij de bestanden kunnen maar de programma's moeten ook kunnen blijven werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Dagg op 01-11-2013 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als jouw modem nat-loopback ondersteunt (alle kabelmodems kunnen dat, aardig wat adsl modems) kan je in je interne netwerk prima verbinding maken door gebruik te maken van je wan ip. Met nat-loopback ziet het modem zijn eigen wan ip, en houdt het verkeer intern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
job schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 22:33:
Als jouw modem nat-loopback ondersteunt (alle kabelmodems kunnen dat, aardig wat adsl modems) kan je in je interne netwerk prima verbinding maken door gebruik te maken van je wan ip. Met nat-loopback ziet het modem zijn eigen wan ip, en houdt het verkeer intern.
Bedankt. Dan ga ik eens kijken hoe dat werk zo'n NAT loopback en hoe dit in te stellen.

edit:
De Cisco ECP3925 die ik heb ondersteund geen NAT loopback voor zover ik zie en kan vinden. Ben een poosje al aan het kijken naar een nieuwe router om er achter te hangen maar is goed om er op te letten dat deze dan wel NAT ondersteund.

[ Voor 21% gewijzigd door Dagg op 01-11-2013 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:26
Dagg schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 22:55:
[...]

Bedankt. Dan ga ik eens kijken hoe dat werk zo'n NAT loopback en hoe dit in te stellen.

edit:
De Cisco ECP3925 die ik heb ondersteund geen NAT loopback voor zover ik zie en kan vinden. Ben een poosje al aan het kijken naar een nieuwe router om er achter te hangen maar is goed om er op te letten dat deze dan wel NAT ondersteund.
ja dat doet ie wel.. Heb hetzelfde modem en heeft bij mij altijd goed gewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het er in zit, Kalua zegt van wel, dan kom je waarschijnlijk geen optie tegen tussen de instellingen. Dus gewoon testen.

Om te testen of het werkt, zet poort 5000 open richting je syno. Klop het wan ip in je browser en kijk of je terecht komt op het webmanagement van je syno.

[ Voor 19% gewijzigd door job op 02-11-2013 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Kalua schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 09:34:
[...]

ja dat doet ie wel.. Heb hetzelfde modem en heeft bij mij altijd goed gewerkt
job schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 09:39:
Als het er in zit, Kalua zegt van wel, dan hoef je het niet te activeren.
Om te testen of het werkt, zet poort 5000 open richting je syno. Klop het wan ip in je browser en kijk of je terecht komt op het webmanagement van je syno.
Hoe kun je zien dat je intern wordt doorgelust?

Ik kan extern en intern via mijn wan ip op de server komen. Ik kan er alleen niet uit opmaken of het verkeer vanuit kantoor dan intern gehouden word. Krijg zelf het gevoel dat dit niet gebeurt. Als ik via het interne IP adres de server benader dan is de site binnen 1sec up and running en als ik via het wan IP adres de server benader dan heeft die toch bijna 3sec nodig.

Misschien kun je dit zelf ook even testen Kalua want ik geloof dat er nu een discrepantie is.

edit:
Uit de handleiding van de Cisco haal ik het ook niet echt:
http://www.cisco.com/en/U...3900_Series/4041325_A.pdf
Staat alleen bij DMZ wat over NAT in een context waar ik geen chocola van kan maken.

[ Voor 10% gewijzigd door Dagg op 02-11-2013 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Wie o wie kan bij helpen. Zowel bij sabnzbd als nzbget heb ik problemen met unicodes.

Als ik files het met 'gekke tekens' zoals é of ï pakt hij sabnzbd wel uit maar file is er in praktijk niet en bij nzbget kapt hij dan met uitpakken.

Als ik iets van pc naar nas zet met unicode is er niets aan de hand. Gaat alleen met uitpakken/uitgepakte files fout.

Hebben meer mensen dit probleem? Kan dat worden gefixt zo ja hoe? Als ik google komt ik bij FTP van DSM uit maar dat is het niet.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:13
RobbyTown schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 10:43:
Wie o wie kan bij helpen. Zowel bij sabnzbd als nzbget heb ik problemen met unicodes.

Als ik files het met 'gekke tekens' zoals é of ï pakt hij sabnzbd wel uit maar file is er in praktijk niet en bij nzbget kapt hij dan met uitpakken.

Als ik iets van pc naar nas zet met unicode is er niets aan de hand. Gaat alleen met uitpakken/uitgepakte files fout.

Hebben meer mensen dit probleem? Kan dat worden gefixt zo ja hoe? Als ik google komt ik bij FTP van DSM uit maar dat is het niet.
In Sabnzb kun je het script CharTranslator.py gebruiken. Dit kun je bij de instelling --> Categorieen terugvinden zodat hij deze standaard uitvoerd. Voor NZBget zal ook iets soortgelijks zitten.

Zelf heb ik er soms ook last van bij een copy die elke nacht plaats vindt en daarvoor gebruik ik een script op de mappen waar dit wel eens gebeurt. Script heb ik een tijd terug gevonden dus alle credits naar de maker.

Dat heb ik op de volgende manier opgelost. De lokatie moet je uiteraard aanpassen naar je eigen lokatie.

1. Maak in de homes folder een map scripts aan.
2. Maak een tekst bestand aan met de naam tekens en kopieer de inhoud van onderstaand script hierin.
3. Maar een cronjob aan met
code:
1
0   6   *   *   *   root    /volume1/homes/scripts/tekens -f /volume1/opnames

Zo wordt het voor mij elke nacht gecontroleerd op de map Opnames. Hier komen opnames is vanaf mijn Humax en die gebruikt soms ook een ë in de bestandsnaam en daar gaat het fout.

Je kan het script ook handmatig starten via Putty en dan vul je zelf de map in waar het een keer fout gaat.

Inhoud Tekens
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
#!/opt/bin/bash

if [ "$1"X = "-fX" ] ; then
    CMD="mv"
    echo This program will actually rename directories and/or files
    echo Please re-index afterwards
    shift
else
    CMD="echo"
fi

if [ "$1"X = "X" ] ; then
    echo $0: folder
    exit
else
    if [ -d "$1" ] ; then
        dir=$1
    else
        echo $1 does not exist
        exit
    fi
fi

#first we need to find directories
echo starting from $dir looking for directories

SAVEIFS=$IFS
IFS=$(echo -en "\n\b")

for folder in `find "$dir" -type d` ; do
    folder_non_ascii=${folder//[^[:ascii:]]/}
    if [ "${folder}" != "${folder_non_ascii}" ] ; then
        [ -d "${folder}" ] && $CMD "${folder}" "${folder_non_ascii}"
    fi
done

#then we need to find files
echo starting from $dir looking for files

for file in `find "$dir" -depth -type f` ; do
    file_non_ascii=${file//[^[:ascii:]]/}
    if [ "${file}" != "${file_non_ascii}" ] ; then
        $CMD "${file}" "${file_non_ascii}"
    fi
done
IFS=$SAVEIFS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:35
Ik heb een vraag over de mediaserver van Synology, ik speel al mijn muziekbestanden via de NAS af, echter zit ik vast aan een keuzemenu bij muziekweergaveformaat, wat ik graag zou hebben is de optie:
Artiest/Titel
Dit is niet handmatig aan te passen, iemand die een trucje hiervoor weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog een vraagje over mediaserver. Ik heb eerst DS Audio en DS Video op Android equipment gezet. Videostation en Audiostation op DSM. Ik kan alles zonder mediaserver gewoon spelen/streamen ook op AC Ryan mediaplayer aan tv/hifi. Mediaserver erbij gezet om te kijken wat de toegevoegde waarde is. In mij ogen helemaal niks. Heb het niet nodig voor Android/mediaplayer en pc's. Sterker nog als ik aanlog via Upnp op de mediaplayer is het allemaal veel trager en heb ik zelfs af en toe happeringen terwijl deze bekabeld is aangesloten. Via netwerk zoeken/aanloggen middels nu opgeslagen shortcut, geen centje pijn.

Wat is nu dan de meerwaarde/nut van mediaserver want ik zie hem niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 11:10
Ik heb via couchpotato en sickbears een post-proces script lopen: renamen en verplaatsen van files die net zijn gedownload. Maar soms download ik ook dergelijke content buiten sickbeard om, handmatig dus en drop hem dan in de hotfolder van nzbget.

Weet iemand of nzbget ook post processing kan doen zonder sickbeard en couchpotato?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 12:15:
Wat is nu dan de meerwaarde/nut van mediaserver want ik zie hem niet?
Voor de mensen die geen mediaplayer hebben en de boel via dlna rechtstreeks naar hun tv sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pina schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 14:02:
Weet iemand of nzbget ook post processing kan doen zonder sickbeard en couchpotato?
Jup.
Kijk maar eens bij de category settings. Voor elke categorie kan je postprocessing instellen.

En zie de opmerking bij de settings bij nzbdir
Can have subdirectories.
A nzb-file queued from a subdirectory will be automatically assigned to category with the directory-name.
Dus als je in die dir een subfolder maakt (met exact de zelfde naam als je category) krijgt de nzb automatisch die category.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 15:24:
[...]

Voor de mensen die geen mediaplayer hebben en de boel via dlna rechtstreeks naar hun tv sturen.
Ok, tnkx. Voor mij dus nutteloos dus ik tjob hem eraf. Streamen loopt nu zoals ik het wil. Volgende project, hoe te downloaden..... Komt allemaal goed. :Y

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2013 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Even een vraag: moet het indexeren van media nu automatisch gaan of moet je altijd zelf een handmatige re-index doen? (bv. via control panel, media indexing service, re-index)

Als ik hier lees zou een file die via smb wordt gekopieerd wel automatisch moeten worden geindexeerd? Bij mij werkt dat dus niet. Er wordt nooit automatisch geindexeerd.

---

Nog een andere vraag...

Ik kon al een tijdje niet meer in bv. DSM Settings, DSM Update etc. komen. Ik kreeg dan onderstaande melding.
Nu blijkt dit alleen op Internet Explorer 11 te zijn (Windows 8.1). Hebben jullie dit ook?

Afbeeldingslocatie: http://img62.imageshack.us/img62/197/6qwa.jpg

[ Voor 69% gewijzigd door technorabilia op 02-11-2013 22:43 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:55
kraades schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 21:54:
Even een vraag: moet het indexeren van media nu automatisch gaan of moet je altijd zelf een handmatige re-index doen? (bv. via control panel, media indexing service, re-index)

Als ik hier lees zou een file die via smb wordt gekopieerd wel automatisch moeten worden geïndexeerd? Bij mij werkt dat dus niet. Er wordt nooit automatisch geïndexeerd.
Als je een file gewoon met Windows in explorer naar de NAS kopieert (\\nasnaam\photo) dan hoort deze deze inderdaad standaard altijd na x seconden/minuten geindexeerd te worden.
Zie Configuratiescherm --> Media-indexeringsservice --> Geïndexeerde map voor de mappen waarbij dit moet gebeuren. (Ik denk dat hier je probleem zit. ;))
Nog een andere vraag...

Ik kon al een tijdje niet meer in bv. DSM Settings, DSM Update etc. komen. Ik kreeg dan onderstaande melding.
Nu blijkt dit alleen op Internet Explorer 11 te zijn (Windows 8.1). Hebben jullie dit ook?

[afbeelding]
Net even getest met Windows 8.1 @ IE 11.0 en DSM 4.3.3776-3:
Werkt hier perfect, ik kan gewoon naar DSM Bijwerken en DSM Instellingen.

Rechtermuisknop op het 'bureaublad' van DSM werkt bij mij in IE 11.0 overigens niet echt perfect. (alleen de linkerhelft van de tekst is zichtbaar)

[ Voor 9% gewijzigd door SmiGueL op 03-11-2013 01:40 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Bedankt voor het testen. Zal wel iets specifieks zijn in mijn config dan...
V.w.b. het indexeren. Vreemde is dat als ik handmatig bijwerk het wel werkt...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 18:07
Ik gebruik headphones voor muziek, echter indexeert de NAS dan niet automatisch. Als ik ga zoeken op internet lees ik dat dit een gerequeste feature is maar dat het er nog niet in zit.

Iemand is hier vast wel eerder tegen aangelopen en heeft hier vast wel een script voor of zo? :p

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Vraagje over photo station 5 van Synology...
Ik wil het mogelijk maken voor een familielid om een foto te downloaden bij mij, maar dan wel full format.

En dat laatste lukt dus niet...

Openbaar album met de betreffende foto aangemaakt. Van buitenaf prima benaderbaar...

Maar hoe download je hem vervolgens full format? Ik kom niet verder dan 500kb voor een foto van 4mb

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:

Gisteren testte ik voor het eerst mijn NAS op mijn nieuwe receiver en die werd meteen bekend.
Kort daarna had ik echter de router gereset en sindsdien krijg ik hem niet meer te zien in het rijtje van serverlocaties.

In NAS echter staat de mediaserver ingeschakeld en volgens mij zijn de rechten goed ingesteld dus ik zie niet meteen waar het probleem ligt...

Zou het mogelijk aan poorten liggen? (gezien ik die nog niet goed heb staan maar dat was voordien ook reeds )

Iemand een idee? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:21

DukeBox

loves wheat smoothies

dfrenner schreef op zondag 03 november 2013 @ 10:48:
Ik wil het mogelijk maken voor een familielid om een foto te downloaden bij mij, maar dan wel full format.
Dan moet je die optie enablen in de settings.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:44

ViezeVis

Sample Text

Dus: mijn Synology DS212j NAS draait inmiddels al een paar weken, en begin er steeds meer van te begrijpen. Hij wordt nu gebruikt als backupper en we kunnen nu ook video's en muziek afspelen op een telefoon.

Alleen nu heb ik enkele vragen:

1) Soms dan moet de video tussendoor bufferen, dit is vreselijk irritant. Ik heb dat namelijk enkel bij video's en niet bij muziek. Ik gebruik hiervoor de standaard Synology "Video Station"

2) We hebben redelijk veel mobiele apparaten in huis: kunnen die allemaal via dezelfde login bij de muziek komen en bij de video, en deze tegelijkertijd afspelen etc?

3) De TV: We hebben 4 TV's in huis en het zou handig zijn als we hierop ook die video's en muziek op kunnen vinden. Ik weet dat het dan zo'n mediastreamer zal gaan worden: maar de werking hiervan in samenhang met de NAS snap ik niet, en is er geen goedkopere oplossing dan 4 mediastreamers aan te schaffen?

Alvast bedankt!

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:03
Met behulp van dit forum en diverse andere sites is het mij uiteindelijk ook gelukt om Spotweb te installeren op de Synology.

De Synology kan ik inmiddels altijd en overal benaderen, waar ik ook ben (ideaal!).
Dit lukt mij echter niet met Spotweb. Het lijkt mij handig om alvast wat downloads te kunnen starten als ik nog in de trein zit.
Kan iemand mij wijzen waar ik de benodigde instellingen kan vinden om dit voor elkaar te krijgen of is dit niet eens mogelijk?

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorco schreef op zondag 03 november 2013 @ 14:04:
Kan iemand mij wijzen waar ik de benodigde instellingen kan vinden om dit voor elkaar te krijgen of is dit niet eens mogelijk?
De poort waarop spotweb draait in je router openen (net zoals je moest doen om in je syno te kunnen inloggen).
ViezeVis schreef op zondag 03 november 2013 @ 13:09:
1) Soms dan moet de video tussendoor bufferen, dit is vreselijk irritant. Ik heb dat namelijk enkel bij video's en niet bij muziek. Ik gebruik hiervoor de standaard Synology "Video Station"
Gebruik je wifi? Kan zijn dat je netwerk niet snel genoeg is. Of de nas zelf is de beperkende factor (kijk eens naar het cpu gebruik van je nas tijdens het streamen). Kan natuurlijk ook zijn dat de cpu van het afspelende apparaat te langzaam is.
En ipv video station kan je natuurlijk ook eens kijken of het beter werkt via smb/nfs/appletalk.
2) We hebben redelijk veel mobiele apparaten in huis: kunnen die allemaal via dezelfde login bij de muziek komen en bij de video, en deze tegelijkertijd afspelen etc?
Ze kunnen er allemaal bij. Twee films tegelijk streamen moet wel kunnen. Probeer gewoon uit wanneer je tegen de max van je nas danwel je netwerk aanloopt.
3) De TV: We hebben 4 TV's in huis en het zou handig zijn als we hierop ook die video's en muziek op kunnen vinden. Ik weet dat het dan zo'n mediastreamer zal gaan worden: maar de werking hiervan in samenhang met de NAS snap ik niet
Je kan nu via de pc bij de bestanden op je nas. Dat gaat via smb, nfs of appletalk. Mediaspelers hebben ook ondersteuning voor smb en nfs. Dus die kunnen er ook bij.
Je moet ze alleen vertellen waar de films/muziek staan en wat het bijbehorende gebruikersnaam/wachtwoord is. lees desnoods de handleiding van een willekeurige mediaspeler om te zien hoe je verbinding maakt met netwerkshares.
en is er geen goedkopere oplossing dan 4 mediastreamers aan te schaffen?
Via dlna (als je tv een netwerkaansluiting heeft), maar ik vind het een te beperkte oplossing.

[ Voor 73% gewijzigd door job op 03-11-2013 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:21

DukeBox

loves wheat smoothies

ViezeVis schreef op zondag 03 november 2013 @ 13:09:
Eens met hier boven, maar wel met de toevoeging dat de 212j natuurlijk beperkt is met cpu en daardoor het transcoden bij videostation op mobiel een beperking heeft.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
SmiGueL schreef op zondag 03 november 2013 @ 01:22:
[...]

Als je een file gewoon met Windows in explorer naar de NAS kopieert (\\nasnaam\photo) dan hoort deze deze inderdaad standaard altijd na x seconden/minuten geindexeerd te worden.
Zie Configuratiescherm --> Media-indexeringsservice --> Geïndexeerde map voor de mappen waarbij dit moet gebeuren. (Ik denk dat hier je probleem zit. ;))
Ik denk dat het komt omdat ik symbolic links gebruik? Ik denk dat er dan niets wordt gedetecteerd als ik iets kopieer via smb...

code:
1
2
3
4
5
DS211> ls -l /volume1 | grep lrwx
lrwxrwxrwx    1 root     root            33 Feb  8  2012 music -> /volume1/Share/Media/Music/iTunes
lrwxrwxrwx    1 root     root            26 Jul 16  2011 photo -> /volume1/Share/Media/Photo
lrwxrwxrwx    1 root     root            26 Jul 16  2011 video -> /volume1/Share/Media/Video
DS211>

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 november 2013 @ 12:00:
Vraagje:

Gisteren testte ik voor het eerst mijn NAS op mijn nieuwe receiver en die werd meteen bekend.
Kort daarna had ik echter de router gereset en sindsdien krijg ik hem niet meer te zien in het rijtje van serverlocaties.

In NAS echter staat de mediaserver ingeschakeld en volgens mij zijn de rechten goed ingesteld dus ik zie niet meteen waar het probleem ligt...

Zou het mogelijk aan poorten liggen? (gezien ik die nog niet goed heb staan maar dat was voordien ook reeds )

Iemand een idee? Alvast bedankt
bump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
job schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 00:14:

Je kan altijd opnieuw beginnen door je syno te resetten: http://www.synology.nl/support/tutorials_show.php?q_id=493
Wel moet je dan alles apps opnieuw installeren. Je data blijft behouden zolang je niet opnieuw formateert.

Als je niet wilt resetten wat tips:
Waar op je syno de inhoud is van http://yyy.synology.me/mario te vinden is kan je zelf instellen.
1. Maak een map mario aan in de 'web' share
2. dmv een php/html pagina die naar de juiste poort verwijst.
3. in de application portal (control panel > application portal).
4. dmv een htaccess regel die je zelf aangemaakt hebt.

Heb je zelf geen bestanden met verwijzingen aangemaakt dan moet je dus kijken bij optie 1 en 3.
Het is uiteindelijk een reset geworden, welke niet mocht helpen. Het was dus een stom foutje in een .htacces bestand! Nouja, gevonden en weer door met de belangrijke zaken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
erikafoort schreef op zondag 03 november 2013 @ 18:09:
Het is uiteindelijk een reset geworden, welke niet mocht helpen. Het was dus een stom foutje in een .htacces bestand! Nouja, gevonden en weer door met de belangrijke zaken :-)
:) Achja, een reset is geen erg groot ramp natuurlijk. Mooi dat je het achterhaalt hebt.
De poorten die je in je router kan instellen?? Nee, die poorten zijn alleen van belang als je vanaf een andere internetverbinding (bijvoorbeeld op jouw werk) wilt verbinden met de synology die thuis staat. Dan moet je in de router van het thuisnetwerk de juiste poorten openen.

Misschien dat je router wel een rol speelt, maar dan wellicht een andere instelling. Al zou ik behalve de ap-isolation (speelt alleen een rol als verkeer tussen receiver en syno deels wireless gaat) optie geen idee hebben welke.

Probeer ook de syno en je receiver opnieuw op te starten en kijk of dat verschil maakt.

Kijk ook nog eens naar de firewall van je syno. Misschien dat daar de poorten geblokkeerd worden.

[ Voor 55% gewijzigd door job op 03-11-2013 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Dagg schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 09:59:
[...]

[...]

Hoe kun je zien dat je intern wordt doorgelust?

Ik kan extern en intern via mijn wan ip op de server komen. Ik kan er alleen niet uit opmaken of het verkeer vanuit kantoor dan intern gehouden word. Krijg zelf het gevoel dat dit niet gebeurt. Als ik via het interne IP adres de server benader dan is de site binnen 1sec up and running en als ik via het wan IP adres de server benader dan heeft die toch bijna 3sec nodig.

Misschien kun je dit zelf ook even testen Kalua want ik geloof dat er nu een discrepantie is.

edit:
Uit de handleiding van de Cisco haal ik het ook niet echt:
http://www.cisco.com/en/U...3900_Series/4041325_A.pdf
Staat alleen bij DMZ wat over NAT in een context waar ik geen chocola van kan maken.
@Kalua: Kun jij dit nog proberen en je bevindingen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds enige tijd een 107+. Echter tijdens het downloaden van bestanden via SAB geeft hij aan dat ik geen verbinding kan krijgen met vanwege verkeerde ip/poort.
Moet ik wellicht een nieuwere versie dsm 4.1 upgraden of is dit niet aan te raden... Heb nu 3.1

Afspelen via mediaspeler lukt wel gewoon. Is een conflict tussen SAB en Nas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Dagg schreef op zondag 03 november 2013 @ 20:13:
[...]

Ben er verder niet zo in thuis hoor,maar als ik via de commandline een tracert doe naar mijn synology.me adres, heb ik maar 1 hop. Dan moet NAT loopback werken lijkt mij toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

DukeBox schreef op zondag 03 november 2013 @ 15:18:
[...]

Eens met hier boven, maar wel met de toevoeging dat de 212j natuurlijk beperkt is met cpu en daardoor het transcoden bij videostation op mobiel een beperking heeft.
Ik heb dit enkel via WiFi, merk ik. Als ik via de NAS inlog, en ik ga dan een video kijken via Wifi, lagt het niet. (Ik keek die video's eerst op de telefoon).

@Job
Mijn TV heeft inderdaad de beschikking over een ethernet port, maar waar ik zo snel kan instellen waar ik die files moet ophalen.. geen idee. Het is een Sony Bravia, typenummer zoek ik later wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dagg schreef op zondag 03 november 2013 @ 20:13:
Als je echt wilt weten of nat-loopback echt werkt, kijk naar de ledjes op het modem. :)
webdav is trager dan cifs, en ik heb het idee dat het via nat-loopback nog een stuk vertraagd wordt, had ik niet verwacht.

Ik kwam echter de volgende link tegen: http://forum.synology.com/wiki/index.php/Webdav
Bij stap D. wordt uitgelegd hoe je met wat extra software automatisch kan overschakelen van smb naar webdav als je je op een ander netwerk bevind dat je eigen netwerk. Misschien dat je daar nog iets aan hebt. Ik geef toe, ideaal is het allemaal niet. Anders kan je nog naar ftp kijken als alternatief voor webdav.

edit: wat je ook nog kan doen is in je netwerk een dns server draaien wat je externe ip resolved naar het interne ip van je syno. Dan speelt nat-loopback geen rol, en zou binnen je lan snel moeten bljiven.
ViezeVis schreef op zondag 03 november 2013 @ 22:20:
Mijn TV heeft inderdaad de beschikking over een ethernet port, maar waar ik zo snel kan instellen waar ik die files moet ophalen.. geen idee. Het is een Sony Bravia, typenummer zoek ik later wel op.
Als het goed is kan je op je tv in het settings menu (en dan netwerk), het tonen van media server inschakelen. Vervolgens kan je je synology selecteren.
Als je er niet uitkomt moet je even je bravia handleiding erbij pakken.

Uiteraard moet je dan de media server package hebben geinstalleerd op je syno.

[ Voor 15% gewijzigd door job op 03-11-2013 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Dus.. zojuist een switch tussen de TV en de KPN Motorola iTV. Het schijnt dat mijn TV gewoon via DLNA alles kan inlezen dus ik ben het eens gaan testen.

Ik kom keurig bij het kopje "Muziek" te zien dat mijn NAS daar tussen staat, en de muziek werkt ook. Ik had de muziek eerst via het privé account erin gezet, maar omdat je met deze TV geen specifieke gebruiker kunt ingeven moest het dus via het admin account. Ik ben daar dus nu ook de video's naar aan het overzetten, want deze werkten niet (geen items gevonden oid).

Enig idee waarom dat zou komen dat 'ie de video's niet kan vinden? Het mapje namelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:02

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb een "interessant" probleem. Ik heb van het weekend Cloudstation geactiveerd.

Nu draait dat allemaal goed en de totale data op het Cloudstation is 3GB (niet bijzonder veel).

Echter is mijn vrije ruimte op mijn Synology in extreem korte tijd (24 uur) van 60.5% naar 4% gegaan. Dat komt neer op 4TB aan additionele data. Ik heb alle folders bekeken die ik via de GUI kan benaderen maar ik kan gewoon niet vinden waar het zit.

Is er iemand met een briljant idee waar die data naar toe gegaan kan zijn? Er is verder niets veranderd en er is ook absoluut geen terrabytes aan data aan mijn systeem toegevoegd :(

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk even bij je CloudStation settings.. zo te zien maakt ie aardig wat versies van je bestanden...

Die zal wel op 10 of 20 staan.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Tiwazz schreef op zondag 03 november 2013 @ 10:39:
Ik gebruik headphones voor muziek, echter indexeert de NAS dan niet automatisch. Als ik ga zoeken op internet lees ik dat dit een gerequeste feature is maar dat het er nog niet in zit.

Iemand is hier vast wel eerder tegen aangelopen en heeft hier vast wel een script voor of zo? :p
uit mijn hoofd:

code:
1
/usr/syno/bin/synoindex -U audio

Als dat niet werkt even de help bekijken
code:
1
/usr/syno/bin/synoindex --help

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Quakie schreef op maandag 04 november 2013 @ 09:06:
Kijk even bij je CloudStation settings.. zo te zien maakt ie aardig wat versies van je bestanden...

Die zal wel op 10 of 20 staan.
Ok.. probleem is opgelost. Mijn multimedia folder stond ook aangevinkt.
Vinkje verwijderd en nu is de vrije ruimte het weer terug op "oude" niveau.

Wel vreemd dat die data dan (blijkbaar) gedupliceerd word. Ik heb een ticket open staan bij Synology zodat ik daar de vraag kan stellen.

[ Voor 32% gewijzigd door rally op 04-11-2013 09:57 . Reden: Probleem opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

MikeOO schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 11:01:
[...]

In Sabnzb kun je het script CharTranslator.py gebruiken. Dit kun je bij de instelling --> Categorieen terugvinden zodat hij deze standaard uitvoerd. Voor NZBget zal ook iets soortgelijks zitten.

Zelf heb ik er soms ook last van bij een copy die elke nacht plaats vindt en daarvoor gebruik ik een script op de mappen waar dit wel eens gebeurt. Script heb ik een tijd terug gevonden dus alle credits naar de maker.

Dat heb ik op de volgende manier opgelost. De lokatie moet je uiteraard aanpassen naar je eigen lokatie.

1. Maak in de homes folder een map scripts aan.
2. Maak een tekst bestand aan met de naam tekens en kopieer de inhoud van onderstaand script hierin.
3. Maar een cronjob aan met
code:
1
0   6   *   *   *   root    /volume1/homes/scripts/tekens -f /volume1/opnames

Zo wordt het voor mij elke nacht gecontroleerd op de map Opnames. Hier komen opnames is vanaf mijn Humax en die gebruikt soms ook een ë in de bestandsnaam en daar gaat het fout.

Je kan het script ook handmatig starten via Putty en dan vul je zelf de map in waar het een keer fout gaat.

Inhoud Tekens
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
#!/opt/bin/bash

if [ "$1"X = "-fX" ] ; then
    CMD="mv"
    echo This program will actually rename directories and/or files
    echo Please re-index afterwards
    shift
else
    CMD="echo"
fi

if [ "$1"X = "X" ] ; then
    echo $0: folder
    exit
else
    if [ -d "$1" ] ; then
        dir=$1
    else
        echo $1 does not exist
        exit
    fi
fi

#first we need to find directories
echo starting from $dir looking for directories

SAVEIFS=$IFS
IFS=$(echo -en "\n\b")

for folder in `find "$dir" -type d` ; do
    folder_non_ascii=${folder//[^[:ascii:]]/}
    if [ "${folder}" != "${folder_non_ascii}" ] ; then
        [ -d "${folder}" ] && $CMD "${folder}" "${folder_non_ascii}"
    fi
done

#then we need to find files
echo starting from $dir looking for files

for file in `find "$dir" -depth -type f` ; do
    file_non_ascii=${file//[^[:ascii:]]/}
    if [ "${file}" != "${file_non_ascii}" ] ; then
        $CMD "${file}" "${file_non_ascii}"
    fi
done
IFS=$SAVEIFS
Als ik dat script gebruik, krijg ik dat mijn schijf vol is.... Zal nog eens testen met recente files. Bedankt in elk geval.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mglashouwer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Heren,

Ik heb zaterdag voor het eerst een NAS (ds214Play, + 2x3TB WD Red) in huis genomen. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben over de mogelijkheden :9~

Ik ben een behoorlijke leek in deze wereld en heb na heel wat leeswerk / speurwerk toch nog een aantal vragen open staan. Hopelijk kunnen jullie mij een beetje op weg helpen ;)

CouchPotato --> Na een uur of 5 te hebben besteed aan installatie, inrichting en research nog niet aan de praat gekregen. Dat wil zeggen, ik kan een film op de watchlist zetten, hij zegt in het log dat hij de film heeft gevonden, maar daar houdt het op. De NZB wordt nimmer nooit niet gedownload. Waar moet ik het gaan zoeken? Ik gebruik de koppeling naar SABnzbd.

Sick Beard --> Werkt als een malle voor SOMMIGE series. The Walking Dead gaat prima, The Big Bang Theory TOTAAAAL niet. Ik heb diverse gratis Search Providers geprobeerd, maar het is allemaal ruk! De Search Providers die Sick Beard uit zichzelf aanbiedt zijn, of al uit de lucht of je kunt je niet meer inschrijven op die sites. Ook is het mij niet helemaal duidelijk wat nu een API Key doet en wanneer deze nu wel of niet nodig is. Kun je bijvoorbeeld ook een search provider als NZBIndex of Binsearch hiervoor gebruiken? Als ik dit instel zonder API key, dan valt Sick Beard hier gelijk over |:(

Nog een algemene vraag:

Voor series gebruik je Sick Beard, voor films die je zelf al weet dat je ze wilt hebben Couch Potato, voor muziek die je zelf al weet dat je het wilt hebben Headphones...maar wat gebruik je voor content waar je nog niet van weet dat je het wilt hebben?? Ter info; ik gebruikte voorheen altijd SpotNet + NewsLeecher om te downloaden. Ik heb ergens gelezen dat een dergelijke combi ook voor de Synology een optie is.

Alvast bedankt!

Gr.

Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mglashouwer schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:07:

Nog een algemene vraag:

Voor series gebruik je Sick Beard, voor films die je zelf al weet dat je ze wilt hebben Couch Potato, voor muziek die je zelf al weet dat je het wilt hebben Headphones...maar wat gebruik je voor content waar je nog niet van weet dat je het wilt hebben?? Ter info; ik gebruikte voorheen altijd SpotNet + NewsLeecher om te downloaden. Ik heb ergens gelezen dat een dergelijke combi ook voor de Synology een optie is.
Even ter controle: je wilt downloaden waarvan je nog niet weet of je het wilt hebben? Het hele internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mglashouwer
Smultie schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:24:
[...]

Even ter controle: je wilt downloaden waarvan je nog niet weet of je het wilt hebben? Het hele internet?
Haha, meer in de zin van films die je niet kent (en dus niet op je watchlist gezet zijn)...dat soort zaken. Ik checkte altijd via SpotNet de nieuwe posts om te kijken of daar iets leuks tussen zat. Vaak films waarvan ik nog nooit had gehoord. Dan lees je de beschrijving even door en dan download je die film. Bij CouchPotato weet je al van te voren wat je wilt hebben...op die fiets! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:54
Spotweb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Automation in CouchPotato :) Instellen dat ie alles met een score van x of hoger automatisch toevoegt aan de lijst en download vanaf y.

x = gewenste score (houd er rekening mee dat niet alle sites werken met een rating van 0 tot 10 ;)
y = gewenste site (bijv moviemeter of iets dergelijks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Couchpotato server geeft je adv wat je gekeken hebt ook suggesties/tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwhooftman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-08 18:01
rally schreef op maandag 04 november 2013 @ 09:20:
[...]

Ok.. probleem is opgelost. Mijn multimedia folder stond ook aangevinkt.
Vinkje verwijderd en nu is de vrije ruimte het weer terug op "oude" niveau.

Wel vreemd dat die data dan (blijkbaar) gedupliceerd word. Ik heb een ticket open staan bij Synology zodat ik daar de vraag kan stellen.
Was niet nodig geweest, want dit is hoe Cloudstation werkt. Cloudstation behandelt iedere aangemelde map als een decentrale map die naar een centrale plek (the cloud :-) ) gesynchroniseerd moet worden, ook als die map op de eigen Diskstation staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

pwhooftman schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:15:
[...]

Was niet nodig geweest, want dit is hoe Cloudstation werkt. Cloudstation behandelt iedere aangemelde map als een decentrale map die naar een centrale plek (the cloud :-) ) gesynchroniseerd moet worden, ook als die map op de eigen Diskstation staat.
Bedankt voor de toelichting. Dat was niet helemaal hoe ik het had verwacht, maar klinkt logisch.

Het lijkt me wel handig, maar daar zijn 1001 andere oplossingen voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimpam
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 08:11
Pimpam schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 13:30:
[...]

Er wordt sinds kort wel degelijk gewerkt aan een versie voor de 213+
http://forums.plexapp.com...13ds413-plexpass-for-now/

Ik heb alleen (nog) geen plex pass om het te testen...
Ter info: nu (vrij) verkrijgbaar http://www.plexapp.com/connected/index.php#
Zal het binnenkort testen op m'n DS213+ i.c.m. logitech revue

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb sinds vorige week een nieuwe macbook en wil het gelijk goed aanpakken… Hiervoor gebruikte ik CloudStation meer om gauw dingen te syncen tussen de laptop van mijn vriendin en mijn apparaat. Dit werkt super goed. Ik wil nu eigenlijk dus compleet over naar CloudStation. Ik ben nu dus bezig met het vullen van de cloudstation folder op mijn mac… Nu lijkt het dat niet al te vloeiend werkt? Afbeeldingen miniaturen staan nu nl niet gelijk op mijn scherm. Je ziet duidelijk dat ie ze moet laden met z'n groene logo erop dat ze gesynct zijn. Dit heb ik niet bij een afbeeldingen map buiten cloudstation. En ja beiden staan lokaal opgeslagen. Meer mensen deze ervaring? Hoe vinden jullie het in verhouding werken? Zijn er mensen weer hier vanaf gestapt en gewoon volledig lokaal gaan werken plus backup (time machine bijv)?
Ik heb nu minder apparaten voor mezelf, maar het komt wel eens voor dat ik remote iets nodig hebt. Het is dan makkelijker om het via NAS te benaderen..

Ten tweede vind ik persoonlijk iTunes Server van Synology niet lekker werken omdat je niet kan syncen naar je iphone en ook dat vrij lang duurt voordat het allemaal geladen is..
Nu heb ik gewoon de lokatie van media aangepast naar de share van de Synology. Ook dit vind ik niet vloeiend werken.. De album hoezen staan gewoon lokaal plus de database, maar bijv shuffle werkt niet echt goed omdat alles niet benaderbaar is volgens iTunes (uitroeptekens voor nummers, uiteraard speelt een nummer af als je erop dubbel klikt).

Mensen goede ideeën om dit handiger aan te pakken? Vaak gaan we ervan uit dat iedereen het doet zal je het zelf doet.

Het is idee is om de Mac snel te houden door de SSD maar user data te verplaatsen .. het liefst zou ik ook de iphoto bibliotheek verplaatsen naar de NAS maar gezien hier boven begin ik daar nog maar niet aan. Ruimte is 256Gig wat ook niet extreem veel is ivt NAS.

[ Voor 3% gewijzigd door Quakie op 04-11-2013 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:49
Hallo,

Ik heb de DS414 gekocht, werkt helemaal goed, echter nu heb ik een gedeelde map aangemaakt in de root van de Syno. Helaas kan de TV & PS3 deze map niet vinden. Moet ik hiervoor nog wat aanpassen? In deze map heb ik namelijk diverse bestanden in staan, foto's, Full HD films en nog diverse muziek albums.

Iemand een idee hoe ik dit kan regelen? Tevens heb ik een map downloads aangemaakt voor SABnzbd, en deze kan ik helaas ook niet bereiken.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Pimpam schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:45:
[...]

Ter info: nu (vrij) verkrijgbaar http://www.plexapp.com/connected/index.php#
Zal het binnenkort testen op m'n DS213+ i.c.m. logitech revue
Bespaar je de moeite, ik heb hem geprobeerd op mijn DS413 (qua hardware identiek aan de 213+) en het is niet vooruit te branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:21
@ harmpie

via welke protocol benader je deze mappen? Samba? Moet je dan ook username/ww invullen? Zo ja, in DSM--> Gebruikers wel even rechten aanvinken voor het desbetreffende mapje.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:49
Rainesh schreef op maandag 04 november 2013 @ 17:21:
@ harmpie

via welke protocol benader je deze mappen? Samba? Moet je dan ook username/ww invullen? Zo ja, in DSM--> Gebruikers wel even rechten aanvinken voor het desbetreffende mapje.
Zal het niet weten welke protocol. Ik zit in het menu van de PS3 en zie de Syno staan, en als ik daar op ga, zie ik alleen music, video & photo. En hoef dus verder nergens username / ww invullen. Ik heb in DSM na mijn weten alles goed staan.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mglashouwer
Heren,

Nog even over CouchPotato. Ik krijg nu deze melding als ik een film wil gaan downloaden/zoeken:

11-04 18:35:03 ERROR [hpotato.core.plugins.base] Failed opening url in NzbIndex: https://www.nzbindex.com/...1&max=250&age=1000&more=1 Traceback (most recent call last):
File "/volume1/@appstore/couchpotatoserver/share/CouchPotatoServer/couchpotato/core/plugins/base.py", line 148, in urlopen
response = urllib2.urlopen(request, timeout = timeout)
HTTPError: HTTP Error 503: Service Temporarily Unavailable

Iemand enig idee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spido
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023
Hi allemaal,
Ik heb een vraag. Ik loop al een week me suf te zoeken op het internet, maar ik kom er maar niet uit. Ik verwacht dat een dergelijke vraag wel vaker is gesteld, dus alvast mijn excuses als jullie denken "ooh jeej daar heb je er weer zo een" ;)

Ik heb pas een Diskstation gekocht (DS213J) en die in m'n netwerk hangen. Hij is op internet aangesloten via mijn UPC modem (technicolor tc7200). Alles werkt in principe prima, ik kan hem benaderen vanaf m'n Mac en vanaf m'n home cinema set, waar ik films/series ermee stream.
Echter lukt het me niet om hem in te stellen zodat ik ook het DSM van buitenaf kan benaderen.

In heb een Synolgy.me adres aangemaakt, deze heeft een IP gekregen (95.96.xxx.xxx) in de DDNS settings. In de UPC modem admin heb ik port-forwarding aangezet naar poort range 5000-5001 en het doel IP naar het bovenstaande IP gestuurd.
Echter wanneer ik naar zowel dat IP adres ga van buitenaf, of het Synology.me adres, krijg ik niks te zien.

Ik ben niet extreem thuis op het gebied van netwerken en IP zaken, dus wellicht zie ik iets heel erg over het hoofd, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke mediaplayer werkt met de DS Video en DS Audio app samen zodat ik mijn tablet als jukebox/videotheek en als afstandbediening kan gebruiken? Er is hierover bar weinig te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 18:07
Spido schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:31:
Hi allemaal,
Ik heb een vraag. Ik loop al een week me suf te zoeken op het internet, maar ik kom er maar niet uit. Ik verwacht dat een dergelijke vraag wel vaker is gesteld, dus alvast mijn excuses als jullie denken "ooh jeej daar heb je er weer zo een" ;)

Ik heb pas een Diskstation gekocht (DS213J) en die in m'n netwerk hangen. Hij is op internet aangesloten via mijn UPC modem (technicolor tc7200). Alles werkt in principe prima, ik kan hem benaderen vanaf m'n Mac en vanaf m'n home cinema set, waar ik films/series ermee stream.
Echter lukt het me niet om hem in te stellen zodat ik ook het DSM van buitenaf kan benaderen.

In heb een Synolgy.me adres aangemaakt, deze heeft een IP gekregen (95.96.xxx.xxx) in de DDNS settings. In de UPC modem admin heb ik port-forwarding aangezet naar poort range 5000-5001 en het doel IP naar het bovenstaande IP gestuurd.
Echter wanneer ik naar zowel dat IP adres ga van buitenaf, of het Synology.me adres, krijg ik niks te zien.

Ik ben niet extreem thuis op het gebied van netwerken en IP zaken, dus wellicht zie ik iets heel erg over het hoofd, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Op het moment dat je een terminal opent op je mac en het volgende commando uitvoert:
ping 'synology.me'

en dan tussen de ' ' uiteraard jou eigen aangemaakte dns naam.

Wat krijg je dan terug? Krijg je dan hetzelfde adres terug welke te zien is als je naar 'myip.nl' gaat of krijg je wat anders terug? Als dit hetzelfde is dan is je DNS naam in ieders geval juist maar je port forward niet goed.

Als je niet hetzelfde adres terug krijgt probeer dan eens in de browser naar het adres te gaan wat je ziet op myip.nl met daarachter :5000. Kom je dan op de DSM inlog pagina? Dan is je forward goed maar je DNS naam niet goed.

Ik hoop dat je hier wat mee kan.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spido
Tiwazz schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:46:
[...]

Op het moment dat je een terminal opent op je mac en het volgende commando uitvoert:
ping 'synology.me'

en dan tussen de ' ' uiteraard jou eigen aangemaakte dns naam.

Wat krijg je dan terug? Krijg je dan hetzelfde adres terug welke te zien is als je naar 'myip.nl' gaat of krijg je wat anders terug? Als dit hetzelfde is dan is je DNS naam in ieders geval juist maar je port forward niet goed.

Als je niet hetzelfde adres terug krijgt probeer dan eens in de browser naar het adres te gaan wat je ziet op myip.nl met daarachter :5000. Kom je dan op de DSM inlog pagina? Dan is je forward goed maar je DNS naam niet goed.

Ik hoop dat je hier wat mee kan.
Bedankt. Even de ping gedaan en krijg dan hetzelfde ip te zien als wat in de DDNS instellingen van de Nas staat en wat op myip.nl te zien is. Dus dat zou moeten kloppen.
Hieronder een screen van de port forwarding van mijn modem:

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/3K2J093g3K2j27353q2C/Schermafbeelding%202013-11-04%20om%2021.49.26.png

Hieronder ook een screen van de opties die staan aangevinkt onder het tabblad "geavanceerd" van mijn modem, wellicht dat hier ook iets fout staat?
Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/3C062H1a0s002z0a2O3R/Schermafbeelding%202013-11-04%20om%2021.52.49.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:52
Spido schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:53:
[...]

Bedankt. Even de ping gedaan en krijg dan hetzelfde ip te zien als wat in de DDNS instellingen van de Nas staat en wat op myip.nl te zien is. Dus dat zou moeten kloppen.
Hieronder een screen van de port forwarding van mijn modem:

[afbeelding]

Hieronder ook een screen van de opties die staan aangevinkt onder het tabblad "geavanceerd" van mijn modem, wellicht dat hier ook iets fout staat?
[afbeelding]
Je moet als doel-IP-adres het interne adres van je Synology aangeven, niet je externe IP adres op het internet. Waarschijnlijk begint het interne IP adres met 192.168.

[ Voor 0% gewijzigd door EricEric752 op 04-11-2013 21:59 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spido
EricEric752 schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:59:
[...]

Je moet als doel-IP-adres het interne adres van je Synology aangeven, niet je externe IP adres op het internet. Waarschijnlijk begint het interne IP adres met 192.168.
Aah oke, dit heb ik nu gedaan. Echter kom ik er nog steeds niet op. Ook op m'n telefoon met 3G lukt het niet... Heb de firewall instellingen van de Nas ook even bekeken en heb poorten 5000 en 5001 toegestaan achter de firewall, dus ook dat zou het probleem niet moeten zijn.

Kan het zijn dat het even duurt voor de wijzigingen van kracht zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Spido op 04-11-2013 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Ik loop nu al een poosje mee in de wereld van Synology, maar heb toch nog de volgende vraag:

Lokaal heb ik diverse shares gemapped in "deze computer" als netwerkschijf. Extern werkt dit echter niet, en heb ik mijn inziens alleen de keuze tussen filestation en ftp.

Is er ook een mogelijkheid om extern op je nas te werken alsof het in de windows verkenner is? Realtime openen en opslaan e.d.?

Met extern bedoel ik over internet.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
Spido schreef op maandag 04 november 2013 @ 22:12:
[...]

Aah oke, dit heb ik nu gedaan. Echter kom ik er nog steeds niet op. Ook op m'n telefoon met 3G lukt het niet... Heb de firewall instellingen van de Nas ook even bekeken en heb poorten 5000 en 5001 toegestaan achter de firewall, dus ook dat zou het probleem niet moeten zijn.

Probeer het van buitenaf (met je telefoon) eens op je externe IP (zie http://whatismyipaddress.com/) in plaats van via de DDNS naam. Dan sluit je uit dat er met DDNS iets fout gaat. Je Synology kan ook geconfigureerd staan om van een http connectie (op port 5000) direct door te gaan naar https (port 5001). Als dat bij jou zo is, gaat het ook fout. Probeer tijdelijk eens een grotere port range dan alleen port 5000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
50Miles schreef op maandag 04 november 2013 @ 22:17:
Ik loop nu al een poosje mee in de wereld van Synology, maar heb toch nog de volgende vraag:

Lokaal heb ik diverse shares gemapped in "deze computer" als netwerkschijf. Extern werkt dit echter niet, en heb ik mijn inziens alleen de keuze tussen filestation en ftp.

Is er ook een mogelijkheid om extern op je nas te werken alsof het in de windows verkenner is? Realtime openen en opslaan e.d.?

Met extern bedoel ik over internet.
Je kunt WebDAV gebruiken: http://www.synology.com/s...hp?lang=enu&q_id=570#t2_1.
Als je dit veilig wilt doen (met https) heb je wel een SSL certificaat nodig. Bij voorkeur een die matcht met een domeinnaam die je zelf bezit, anders krijg je foutmeldingen over het certificaat en wil de toegang door sommige organisaties nog wel eens worden geblokkeerd.

Het meest praktische is wellicht toch een VPN naar huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spido
EricEric752 schreef op maandag 04 november 2013 @ 22:18:
[...]

Probeer het van buitenaf (met je telefoon) eens op je externe IP (zie http://whatismyipaddress.com/) in plaats van via de DDNS naam. Dan sluit je uit dat er met DDNS iets fout gaat. Je Synology kan ook geconfigureerd staan om van een http connectie (op port 5000) direct door te gaan naar https (port 5001). Als dat bij jou zo is, gaat het ook fout. Probeer tijdelijk eens een grotere port range dan alleen port 5000.
Hmm ja, als ik op m'n telefoon nu direct naar het IP ga (op 3G) met :5000 erachter dan kom ik inderdaad op de inlogpagina uit. Via het DDNS synology.me adres niet.
Het lijkt dus wel te werken, maar inderdaad wat jij zegt, lijkt het erop dat de DDNS instellingen niet kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
Spido schreef op maandag 04 november 2013 @ 22:27:
[...]

Hmm ja, als ik op m'n telefoon nu direct naar het IP ga (op 3G) met :5000 erachter dan kom ik inderdaad op de inlogpagina uit. Via het DDNS synology.me adres niet.
Het lijkt dus wel te werken, maar inderdaad wat jij zegt, lijkt het erop dat de DDNS instellingen niet kloppen?
Inderdaad. Je kan dit controleren door je DDNS naam te pingen. Je zult waarschijnlijk zien dat de ping niet naar je externe IP adres gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Heb je (om alles even uit te sluiten) het adres wat MyDS Center aangeeft vergeleken met het adres wat je ziet op whatsmyip.org? Zijn die identiek? En zie je ook een groen balletje in de status kolom? En wat is de tijd van de laatste synchronisatie?

Bij mij werkt het feilloos, dus ik denk dat er ergens een instelling niet lekker zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knottnerus
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-09 13:35
Ik heb sinds gisterenavond een probleem:
Ik probeerde ftp werkend te krijgen, gebruik makend van e-zInternet oid, maar kreeg dit niet helemaal werkend, dus heb het tijdelijk opgegeven, maar nu kan ik niet meer via LAN bij mijn files. Ik kan in de netwerk map op mijn pc wel SYNOLOGY zien, maar als ik die probeer te openen zegt windows dat de map niet bestaat. Als ik via een browser naar het ip-adres van de NAS ga, dan krijg ik netjes het inlogscherm en kan ik bij alle bestanden.
Ik heb gisteren als een soort holbewoner met een USB-stick moeten zeulen van mijn nas naar mijn PC om een film te kijken :'(

Kan iemand mij in de juiste richting wijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spido schreef op maandag 04 november 2013 @ 22:12:
[...]

Je zou in het configuratiescherm/DDNS de status moeten zien en eventueel kunnen testen. De status moet op 'normal' staan

Volgens mij moet je ook poort :80 in je router forwarden naar poort :5000. Althans toen ik dat deed in mijn routersetup werkte het extern benaderen van de DS via XXXXXXX.synology.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spido
EricEric752 schreef op maandag 04 november 2013 @ 22:30:
[...]

Inderdaad. Je kan dit controleren door je DDNS naam te pingen. Je zult waarschijnlijk zien dat de ping niet naar je externe IP adres gaat.
mvds schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 08:38:
Heb je (om alles even uit te sluiten) het adres wat MyDS Center aangeeft vergeleken met het adres wat je ziet op whatsmyip.org? Zijn die identiek? En zie je ook een groen balletje in de status kolom? En wat is de tijd van de laatste synchronisatie?

Bij mij werkt het feilloos, dus ik denk dat er ergens een instelling niet lekker zit.
Heb ik zojuist gedaan en die adressen zijn gelijk aan elkaar... Dat is het vreemde.
Ook in de DDNS instellingen van de NAS staat alles op groen en lijkt het te moeten kloppen.
Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:22:
[...]

Je zou in het configuratiescherm/DDNS de status moeten zien en eventueel kunnen testen. De status moet op 'normal' staan

Volgens mij moet je ook poort :80 in je router forwarden naar poort :5000. Althans toen ik dat deed in mijn routersetup werkte het extern benaderen van de DS via XXXXXXX.synology.me
Dit laatste heb ik nog niet geprobeerd. Ik kan niet echt vinden dat DDNS deze poort zou gebruiken, enkel wat media toepassingen lijken deze te gebruiken. Maar het is het proberen waard wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spido schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:05:
[...]

[...]

[...]

Dit laatste heb ik nog niet geprobeerd. Ik kan niet echt vinden dat DDNS deze poort zou gebruiken, enkel wat media toepassingen lijken deze te gebruiken. Maar het is het proberen waard wellicht.
Lijkt inderdaad vreemd. Maar kijk eens hier naar en met name 1.3:

http://www.synology.nl/su...how.php?lang=nld&q_id=456

Voor zover ik het kan beredeneren communiceer je extern via webbrowsers normaliter over poort 80 of 8080. Als XXXXXX.synolgy.me over poort :80 loopt komt dit verzoek bij je router binnen op poort :80. Als je poort :80 niet doorverwijst naar :5000 zal je router niet weten wat er mee te doen.

Als je intypt in je webbrowser je: externeipadres:5000 dan zal omdat je poort 5000 naar je interne ipadres van de DS heb geforward de inlogpagina van de DS verschijnen.

Als je intypt XXXXX.synology.me en dat verkeer loopt over poort 80 dan gebeurd er niets want nogmaals, je router weet niet waar ie het heen moet sturen.

Je hebt poort :5000 in je router nu doorverwezen naar de DS. Test eens XXXXX.synology.me:5000

Misschien sla ik de plank volkomen mis...maar het is het proberen waard.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spido
Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:23:
[...]
Je hebt poort :5000 in je router nu doorverwezen naar de DS. Test eens XXXXX.synology.me:5000

Misschien sla ik de plank volkomen mis...maar het is het proberen waard.. ;)
Hmm misschien heb je nog gelijk ook. Als ik inderdaad :5000 achter het synology.me adres zet, werkt het meteen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opgelost dus..poort :80 forwarden naar :5000

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2013 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
knottnerus schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:07:
Kan iemand mij in de juiste richting wijzen?
Ik zou niet weten hoe ezinternet je lan verkeerd beïnvloedt.. dus ik denk dat je meer opties hebt veranderd.
Reset je synology en begin lekker opnieuw met instellen :)
http://forum.synology.com...Reset_the_Synology_System

En als je poorten wilt openen, doe dat gewoon rechtstreeks in je router (ipv via ezinternet).
Dan weet je exact wat er allemaal wordt ingesteld.t

[ Voor 15% gewijzigd door job op 05-11-2013 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat dat wel het beste is. Even van scratch opnieuw beginnen, en van EZ afblijven. Bij mij ging dat ook helemaal fout. Kon mijn router ook weer vanaf scratch instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Kalua schreef op zondag 03 november 2013 @ 21:41:
[...]

Ben er verder niet zo in thuis hoor,maar als ik via de commandline een tracert doe naar mijn synology.me adres, heb ik maar 1 hop. Dan moet NAT loopback werken lijkt mij toch..
Bij mij blijft die zoeken tot max 64 hops, maar doet die ook met het interne IP adres. Gaat iets niet goed, volgende puzzelstukjes opzoeken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mglashouwer
Heren,

Ik ben net zoals velen aan de slag gegaan met DDNS. Ik heb het naar heel veel gedoe werkend gekregen:
UPC router op Bridge gezet
LyncSys router er achter gehangen
intern IP adres van NAS gelinked als DMZ in de router config
EZ uitgevoerd...werkte natuurlijk niet. Kwam er later pas achter dat je ook poort 80 er in moest zetten (dit ging automatisch door photostation Service te herstarten vanuit de NAS....HUH??! momentje

Toen werkte het EIN-DE-LIJK!!!

ALLEEEEEEEEEEEEEEENNN....

Nu werkt geen enkele andere poort meer?!?! Couchpotato, NabNZBD, NZBGet, noem het maar op.....hoe kan dit in GODSNAAM??

Iemand wel is meegemaakt dat geen enkele package meer werkt waar een link met poortnr. in zit?
Package de-installeren, NAS opnieuw opstarten...het heeft geen enkel effect...jeezz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom zou je je linksys in de dmz zetten? Totaal niet nodig, en onveilig ook nog. Poorten openzetten naar je syno is voldoende om de services extern te kunnen bereiken.

Als ik jou was zou ik ook mooi opnieuw beginnen met een reset en zelf alles configureren, en blijf maar mooi van ezinternet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:13
Mglashouwer schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:33:
Heren,

Ik ben net zoals velen aan de slag gegaan met DDNS. Ik heb het naar heel veel gedoe werkend gekregen:
UPC router op Bridge gezet
LyncSys router er achter gehangen
intern IP adres van NAS gelinked als DMZ in de router config
EZ uitgevoerd...werkte natuurlijk niet. Kwam er later pas achter dat je ook poort 80 er in moest zetten (dit ging automatisch door photostation Service te herstarten vanuit de NAS....HUH??! momentje

Toen werkte het EIN-DE-LIJK!!!

ALLEEEEEEEEEEEEEEENNN....

Nu werkt geen enkele andere poort meer?!?! Couchpotato, NabNZBD, NZBGet, noem het maar op.....hoe kan dit in GODSNAAM??

Iemand wel is meegemaakt dat geen enkele package meer werkt waar een link met poortnr. in zit?
Package de-installeren, NAS opnieuw opstarten...het heeft geen enkel effect...jeezz
In DSM kun je bij Synology een gratis DDNS adres aanmaken.
Daarna de poorten die je gebruikt voor je programma openzetten in je router met een forward naar het ip-adres van je NAS. Zorg dat je NAS een vast ip-adres krijgt van je router of stel dit in bij DSM.
Als je ip-adres veranderd werken de forwards namelijk niet meer.

DMZ gewoon weer verwijderen want dat is helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mglashouwer
I know...was ook alleen maa rom te testen...blijkt dat het allemaal weinig verbetering biedt...ik kan mijn packages geen van allen meer gebruiken... 8)7
job schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:42:
Waarom zou je je linksys in de dmz zetten? Totaal niet nodig, en onveilig ook nog. Poorten openzetten naar je syno is voldoende om de services extern te kunnen bereiken.

Als ik jou was zou ik ook mooi opnieuw beginnen met een reset en zelf alles configureren, en blijf maar mooi van ezinternet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

ViezeVis schreef op maandag 04 november 2013 @ 08:02:
Dus.. zojuist een switch tussen de TV en de KPN Motorola iTV. Het schijnt dat mijn TV gewoon via DLNA alles kan inlezen dus ik ben het eens gaan testen.

Ik kom keurig bij het kopje "Muziek" te zien dat mijn NAS daar tussen staat, en de muziek werkt ook. Ik had de muziek eerst via het privé account erin gezet, maar omdat je met deze TV geen specifieke gebruiker kunt ingeven moest het dus via het admin account. Ik ben daar dus nu ook de video's naar aan het overzetten, want deze werkten niet (geen items gevonden oid).

Enig idee waarom dat zou komen dat 'ie de video's niet kan vinden? Het mapje namelijk wel.
Bumpje.

Toevoeging: hij blijft aangeven "Geen items in deze map gevonden"

[ Voor 4% gewijzigd door ViezeVis op 05-11-2013 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een twijfelmoment bij de aankoop van een nieuwe ds214 nas. Ik was aan het kijken naar de DS214play omdat die goeie transcoding mogelijkheden heeft, maar ik zie op volgende pagina staan dat transcoding niet voor DLNA devices werkt:
http://www.synology.com/s...how.php?q_id=577&lang=enu

Werkt transcoding niet in combinatie met DLNA? Indien niet dan kan ik even goed de gewone DS214 kopen. Wat zou de technische reden hiervoor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heel simpel gezegd: de NAS streamt het naar je DNLA device.. Die zorgt ervoor dat het af gespeeld wordt.
NAS doet dus niks met de video.

Is dit heel belangrijk voor je? dan maakt het ind niet uit.
Je device bepaald dan hoeveel je kunt afspelen. Let wel op dat je standaard geen ondertitels ondersteuning hebt.

Het is heel simpel qua nut..
Pak een DS214Play als je portable devices zoals een tablet gebruikt, en of een Apple TV...

Heb je een losse mediaspeler dan maakt het allemaal niet uit.. Je nas levert gewoon de data aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knottnerus
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-09 13:35
job schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 13:10:
[...]
Ik zou niet weten hoe ezinternet je lan verkeerd beïnvloedt.. dus ik denk dat je meer opties hebt veranderd.
Reset je synology en begin lekker opnieuw met instellen :)
http://forum.synology.com...Reset_the_Synology_System

En als je poorten wilt openen, doe dat gewoon rechtstreeks in je router (ipv via ezinternet).
Dan weet je exact wat er allemaal wordt ingesteld.t
Gedaan, is weer zichtbaar en benaderbaar, maar mag idd alles weer opnieuw instellen. Geeft me wel de ultime kans om een andere fork van sickbeard te installeren :)

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:15
Zit al lang te twijfelen om een nas aan te schaffen. Ben nu overgestapt op een MacBook dus al mijn schijven zijn nu niet meer in gebruik in mijn oude pc (4x2tb). Wat ik voornamelijk wil is het streamen/unrarren etc van films/series, waar mogelijk meerdere streams tegelijk in het huis. De films zijn hoofdzakelijk bd iso's. Heb de ds414 op het oog. Is deze in staat om mijn volledige internetsnelheid te benutten om te downloaden?(150mbit). En voor de rest van de taken die hij moet doen?

Verder gaat hij gebruikt worden als foto opslag,time machine. Ga niet in raid draaien, omdat ik de belangrijkste bestanden back-up op een andere schijf elders.

[ Voor 4% gewijzigd door BrcBas op 06-11-2013 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:01
Ik slaag er maar niet in Python scripts afgetrapt te krijgen op mijn Synology

Het begin van script is (zoals meestal elk script is) als volgt:

#!/usr/bin/env python
#

En krijg elke keer
INFO 2013-11-06 11:16:18 DeleteSamples: env: python: No such file or directory

Ik heb al $PATH aangepast met de locatie van python binary en als ik vanuit CLI python type werkt het voor zowel root als admin user (en mag aannemen ook voor andere users op systeem nu)

env lijkt ook allemaal in orde
DS211> env
SSH_CLIENT=192.168.1.2 61796 22
MAIL=/var/mail/root
USER=root
HOME=/root
SSH_TTY=/dev/pts/0
PAGER=more
LOGNAME=root
TERM=vt100
PATH=/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/usr/syno/sbin:/usr/syno/bin:/usr/local/sbin:/usr/local/bin:/usr/local/python/bin
SHELL=/bin/ash
PWD=/root
SSH_CONNECTION=10.0.0.10 61796 10.0.0.100 22
PGDATA=/var/service/pgsql
TZ=CET-1CEST,M3.5.0,M10.5.0/3

DS211> python
Python 2.7.5 (default, May 30 2013, 21:53:45)
[GCC 4.2.1] on linux2
Type "help", "copyright", "credits" or "license" for more information.
>>>

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BrcBas schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:11:
Zit al lang te twijfelen om een nas aan te schaffen. Ben nu overgestapt op een MacBook dus al mijn schijven zijn nu niet meer in gebruik in mijn oude pc (4x2tb). Wat ik voornamelijk wil is het streamen/unrarren etc van films/series, waar mogelijk meerdere streams tegelijk in het huis. De films zijn hoofdzakelijk bd iso's. Heb de ds414 op het oog. Is deze in staat om mijn volledige internetsnelheid te benutten om te downloaden?(150mbit). En voor de rest van de taken die hij moet doen?

Verder gaat hij gebruikt worden als foto opslag,time machine. Ga niet in raid draaien, omdat ik de belangrijkste bestanden back-up op een andere schijf elders.
Gaat prima met de DS414...
150Mbit downloaden gaat je niet lukken met SABNZBD+ maar NZBGET zou het wel moeten halen.
Ik vermoed dat je met SABNZBD op 10MB uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:29:
You need to set $PATH in the script which starts NZBGet. I believe Synocommunity package make this but you probably use your own package?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:44:
[...]

You need to set $PATH in the script which starts NZBGet. I believe Synocommunity package make this but you probably use your own package?
Ok thanks. I will check custom package script i created.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
schumi2004 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:29:
Ik slaag er maar niet in Python scripts afgetrapt te krijgen op mijn Synology

Het begin van script is (zoals meestal elk script is) als volgt:

#!/usr/bin/env python
#

En krijg elke keer

Ik heb al $PATH aangepast met de locatie van python binary en als ik vanuit CLI python type werkt het voor zowel root als admin user (en mag aannemen ook voor andere users op systeem nu)

env lijkt ook allemaal in orde
DS211> env
SSH_CLIENT=192.168.1.2 61796 22
MAIL=/var/mail/root
USER=root
HOME=/root
SSH_TTY=/dev/pts/0
PAGER=more
LOGNAME=root
TERM=vt100
PATH=/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/usr/syno/sbin:/usr/syno/bin:/usr/local/sbin:/usr/local/bin:/usr/local/python/bin
SHELL=/bin/ash
PWD=/root
SSH_CONNECTION=10.0.0.10 61796 10.0.0.100 22
PGDATA=/var/service/pgsql
TZ=CET-1CEST,M3.5.0,M10.5.0/3

DS211> python
Python 2.7.5 (default, May 30 2013, 21:53:45)
[GCC 4.2.1] on linux2
Type "help", "copyright", "credits" or "license" for more information.
>>>

Iemand een idee?
je moet ff het start-stop-status script aanpassen en de in die file aan PATH toevoegen.

Edit: Deze dus: https://github.com/SynoCo...et/src/dsm-control.sh#L10

[ Voor 3% gewijzigd door Kalua op 06-11-2013 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Kalua schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:51:
[...]

je moet ff het start-stop-status script aanpassen en de in die file aan PATH toevoegen
Wat nzbget ook zei ja, heb mijn probleem inderdaad gevonden nu, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quakie schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:35:
[...]

Gaat prima met de DS414...
150Mbit downloaden gaat je niet lukken met SABNZBD+ maar NZBGET zou het wel moeten halen.
Ik vermoed dat je met SABNZBD op 10MB uitkomt.
Is dat belangrijk dan? Downloaden draait op de achtergrond en of een film nu in een 1/2 uur of 3 uur binnen is..... Je kan er toch maar 1 tegelijk bekijken toch? Maar ik begrijp dat sommige onder ons hier een bepaald genot uithalen, net zoiets dat je auto 200 kan.
Pagina: 1 ... 42 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]