Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik met DS Video films afspelen?

Heb VLC Player reeds geinstalleerd en zie Plugin in settings Firefox maar wil niet lukken. Los in VLC Player middels zoeken van bestand geen probleem maar vind DS Video helemaal goed voor de kids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ortep schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:35:
[Maar als directories nog niet bestaan moet je ze eerst gaan creëren. Maar je kan niet zondermeer alles gaan creëren. Je kan ook in de problemen komen als er sub directories of files al bestaan.
dat hoeft geen problemen te geven. Je kan prima onderliggende directories kopiëren ( cp -r) Ook als directories en bestanden bestaan kan je ze overschrijven, of alleen bestanden kopieren als ze nieuwer zijn (cp -u). Of een combinatie van daarvan. Log eens via telnet in op je syno en kijk eens wat je met cp voorelkaar krijgt. Zie de link die ik je eerder gaf en kijk anders op de manpage voor alle commando's
Daarna dacht ik aan rsync en na een aantal dagen lezen heb ik nog niet het flauwste idee van hoe dat moet werken. Het heeft eindeloze series parameters die elkaar versterken, tegenwerken of zelfs de verkeerde kant op kunnen gaan. En de enige info die ik er over kan vinden komt niet verder als: Ohhh gebruik rsync, lees even de man pages dan snap je het wel
Ik ben er zelfs nog niet echt achter of het aanwezig is op een syno of dat ik het eerst moet installeren vie een of andere vage weg
rsync staat opzich al op de syno, maar het is een stuk lastiger om onder de knie te krijgen, ik denk dat je gewoon eens moet beginner met het eenvoudigere cp.
Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 19:16:
Hoe kan ik met DS Video films afspelen?

Heb VLC Player reeds geinstalleerd en zie Plugin in settings Firefox maar wil niet lukken. Los in VLC Player middels zoeken van bestand geen probleem maar vind DS Video helemaal goed voor de kids.
DS video is een app die op je ipad/android draait en werkt samen met de diskstation package op je synology.

[ Voor 16% gewijzigd door job op 29-10-2013 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 19:20:
[...]

[...]
DS video is een app die op je ipad/android draait en werkt samen met de diskstation package op je synology.
Dat lukt wel. Ik bedoel vanaf DSM Videostation en dan kijken in je browser op laptop. Excuus voor de verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

job schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 19:20:
dat hoeft geen problemen te geven. Je kan prima onderliggende directories kopiëren ( cp -r) Ook als directories en bestanden bestaan kan je ze overschrijven, of alleen bestanden kopieren als ze nieuwer zijn (cp -u). Of een combinatie van daarvan. Log eens via telnet in op je syno en kijk eens wat je met cp voorelkaar krijgt. Zie de link die ik je eerder gaf en kijk anders op de manpage voor alle commando's
Die link stond er niet toen ik al bezig was met beantwoorden ;) .

Maar het geeft keurig aan wat ik bedoel er zijn 29!!!!!!! parameters en 7 modifiers op twee van die parameters. Hoe bedenkt een mens het. Heb je enig idee hoeveel verschillende mogelijke commando's dat oplevert om te bekijken?

En dan loop je nog steeds tegen het probleem aan dat het misschien wel makkelijk is om een oudere file te overschrijven door een nieuwe versie die ik gemaakt heb. Maar je hebt er helemaal niets aan als de gebruiker de file heeft veranderd, want dan is dat de nieuwe file en wordt hij dus niet overschreven

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ortep schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 19:59:
Maar het geeft keurig aan wat ik bedoel er zijn 29!!!!!!! parameters en 7 modifiers op twee van die parameters. Hoe bedenkt een mens het. Heb je enig idee hoeveel verschillende mogelijke commando's dat oplevert om te bekijken?
De meeste heb je niet nodig. Gewoon lekker puzzelen en kijk hoe ver jij komt.
En dan loop je nog steeds tegen het probleem aan dat het misschien wel makkelijk is om een oudere file te overschrijven door een nieuwe versie die ik gemaakt heb. Maar je hebt er helemaal niets aan als de gebruiker de file heeft veranderd, want dan is dat de nieuwe file en wordt hij dus niet overschreven
Dan stel je de boel in dat er op de jpg's alleen lees rechten staan. Dan wordt hij/zij verplicht het bewerkte bestand op te slaan met een eigen naam.
Maar ik denk dat je het nooit zo exact zo gaat krijgen als jij wilt. Ik denk dat het handiger is als jij die gebruiker leert hoe hij/zij interessant bestanden uit de map haalt en die zelf opslaat in een eigen mapje.

[ Voor 75% gewijzigd door job op 29-10-2013 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

job schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:00:
[...]

Klopt, maar dat gaat rsync niet voor je oplossen.
Vandaar ook mijn vraag, het is in Linux blijkbaar niet mogelijk dit eenvoudig op te lossen.

Om de een of andere manier is alles wat je moet doen om een Linux machine te beheren of er wat op te doen veel eenvoudiger te doen vanuit een Windows machine.

De simpelste oplossing is dus dat ik naar de gebruiker ga en op zijn Windows machine AllwaySync plaats. Dat is een tool die heeeeeeel eenvoudig vanuit windows die update slag kan maken met een one way sync.
Maar voor mijn gevoel is dat volkomen achterstevoren.
job schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:00:
Dan stel je de boel in dat er op de jpg's alleen lees rechten staan.
Niet steeds de antwoorden veranderen als ik al geantwoord heb ;)

Wat een primitief gepruts. Dan moet ik iedere keer opnieuw de rechten zetten. Ze veranderen immers steeds vanuit mijn systeem. De meeste niet, maar een antal wel en er komen er ook bij. Dan moet ik dat dus met de hand gaan bijhouden

[ Voor 26% gewijzigd door Ortep op 29-10-2013 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ortep schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:05:
[...]
Vandaar ook mijn vraag, het is in Linux blijkbaar niet mogelijk dit eenvoudig op te lossen.
Heb mijn reactie nog aangepast zie boven.

edit: nee die rechten kan je mee veranderen met het cp commando.
Tenminste neem aan dat dat kan, kan dat niet dan moet je toch met rsync aan de praat, of nog een regel in je scriptje erbij.

Ja ik moet toegeven dat het lastig is. Maar jij maak de situatie ook wel heel specifiek met allerlei gekke voorwaarden. :)
Denk dat allsync ook geen oplossing is voor het volgende probleem:

[ Voor 66% gewijzigd door job op 29-10-2013 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

job schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:07:
[...]
Heb mijn reactie nog aangepast zie boven.

edit: nee die rechten kan je mee veranderen met het cp commando.
Een van de vele miljoenen mogelijke gecombineerde opties bij CP dus. Maar van mij mag de gebruiker dus aan de files zitten. Gewoon om dingen te proberen. Hij moet alleen iedere dag met een schone lei beginnen.

Alle Linux oplossingen bestaan uit een verzameling touwtjes, pleisters, knopen en nietjes. Die je dan weer via andere tooltjes moet aansturen. In Windows is er iets eenvoudigs dat het op iedere gewenste manier kan doen.

Linux is het zeker stabiel, en als je eenmaal wat aan de praat hebt blijft het werken. Maar helaas is Linux de afgelopen 20 jaar niet echt veel gebruikersvriendelijker geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

job schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:07:
[...]

Denk dat allsync ook geen oplossing is voor het volgende probleem:

[...]
Dat is een Windows tool en die kan het op zijn gemak aan. Je selecteert vanuit de GUI een directory als source en een als destination. Dan kies je uit een keuze menu welke richting de sync op moet. Naar links, naar rechts of bidirectioneel.
Kies je source->dest kan je dus kiezen dat source altijd gelijk heeft. Is er een file veranderd in dest? Dan overschrijft hij hem vanuit de source. Is de source veranderd? Dan overschrijft hij hem ook. Is er een file die er eerst was verwijderd vanaf de source? Dan verwijderd hij hem van de dest. Is er een file verwijderd uit de dest? Dan wordt hij aangevuld. Staat er een file in dest die er geplaatst is buiten source om? Dan laat hij hem met rust

Dat soort tooltjes is met grote overvloed voor windows verkrijgbaar. Dit is slechts een van de namen. Ze worden voor back ups gebruik als je versioning aan zet of ze worden gebruikt om dingen als een website bij te houden die je op een PC beheert en dan later synct met je provider.

Of zoals ik nu via de syno probeer een aantal mensen lokaal over bepaalde gegevens laten beschikken zodat ze er altijd mee kunnen weken. Maar dat de master copy vanuit een centrale plaats wordt beheerd. Als ik geen syno had maar een win2008 server bv was er geen enkel probleem. Dan werkte het gelijk al.

Echt gek vind ik mijn voorwaarde niet. Ik heb een master directory en een werk directory waarin geknoeid mag worden zonder dat een fout door het hele systeem repliceert

[ Voor 31% gewijzigd door Ortep op 29-10-2013 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ortep schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:20:
Een van de vele miljoenen mogelijke gecombineerde opties bij CP dus. Maar van mij mag de gebruiker dus aan de files zitten. Gewoon om dingen te proberen. Hij moet alleen iedere dag met een schone lei beginnen.
aah, dat is heel wat anders dan ik er eerst van maakte. excuses.
Dat maakt het makkelijker. dat is eenvoudig te bereiken met rsync. Dat is zo'n beetje de standaard als je geen opties opgeeft. Dan overschrijft rsync de boel.
Alle Linux oplossingen bestaan uit een verzameling touwtjes, pleisters, knopen en nietjes. Die je dan weer via andere tooltjes moet aansturen. In Windows is er iets eenvoudigs dat het op iedere gewenste manier kan doen. Linux is het zeker stabiel, en als je eenmaal wat aan de praat hebt blijft het werken. Maar helaas is Linux de afgelopen 20 jaar niet echt veel gebruikersvriendelijker geworden.
Ik vind je vergelijking tussen windows en de linux command line niet geheel eerlijk.
Vergelijk windows eens met ubuntu 13.10 en je zal zien dat linux de laatste jaren echt ontzettend is gegroeid in zijn/haar gui.
Ortep schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:25:
Dat is een Windows tool en die kan het op zijn gemak aan.
Zoals ik hierboven al zei. ik begreep blijkbaar niet helemaal wat je wilde.
Mooi dat allsync doet wat je wilt, er zal voor de linux desktop ongetwijfeld ook een programma zijn die dat kan.
Hier echter praten we niet over een linux distro met een desktop omgeving, maar een linux distro met een beperkte webmanagement. Beetje apart om een apparaat te kopen wat geen desktop omgeving heeft, en dan klagen dat er geen desktop software beschikbaar is. :) nofi.
Dus kom je terecht op de command line, en dan kan je er alles mee. Je moet er echter wel mee leren werken.

edit: ik zat nog even te kijken in de backup and restore opties in dsm. De local backup functie doet dus niet wat jij wilt? Dat zou je namelijk veel command line werkt schelen :)

[ Voor 9% gewijzigd door job op 29-10-2013 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:22
Het is mij eindelijk gelukt mijn Synology DS111 aan de praat te krijgen! na duizend foutmeldingen, verwisselen van HDD's en rommelen met het netwerk draait ie nu als een zonnetje! wiehoe!

Het was zo vervelend, dat mocht iemand dit ooit lezen en een vraag over hebben over de DS111, je me deze mag PM'en zodat ik zo goed mogelijk kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:35
Kan je het dan niet beter gelijk hier neerzetten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 19:58:
Dat lukt wel. Ik bedoel vanaf DSM Videostation en dan kijken in je browser op laptop. Excuus voor de verwarring.
Je kan via je browser rechtstreeks inloggen in videostation. Daarvoor moet je bij control panel > application portal een alias aanmaken.
Dan kom je via http://ipadressyno/video rechtstreeks terecht in videostation. Heb je vlc niet voor nodig.

Is dat wat je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Nu we het toch over DS Video hebben... Ik heb de package op m'n DS213j gezet, en op m'n iPad de app geinstalleerd. Werkt opzich wel goed, maar ik heb geen ondertitels. De film die ik bekijk heeft losse .srt ondertitels. Heb het geprobeerd met de VLC app, en de OPlayer app, maar met beiden geen ondertitels.

Werkt dit uberhaupt wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is mij nog nooit gelukt om (zonder transcoding) subtitles over dlna werkend te krijgen.

[ Voor 27% gewijzigd door job op 29-10-2013 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Is van de DS213j > DS Video app op de iPad dan DLNA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rechtstreeks naar de ipad zou airplay moeten zijn.
Dat zou moeten werken (heb ik ergens gelezen, nooit uitgeprobeerd) als je gebruik maakt van een mv4/mp4 container. Weet dan niet of de srt ook in die container zou moeten zitten.

edit: ik ga het nu even testen. :)
edit2: Mijn resultaten met videostation icm ds video op een ipad:

mp4 met een los srt bestand werkt.
Koos zonet ook perongeluk een mkv met losse srt en kwam er achter dat ik met een mkv ook gewoon subtitles had op mijn ipad. Wel gek,dat moet dat iets nieuws zijn, want dat werkte een paar maanden terug nog niet.

edit3: Ik heb de media server niet geinstalleerd staan. Schakel die voor de zekerheid uit zodat je zeker weet dat je geen gebruik maakt van dlna.

edit4: videostation via je browser zou ook subtitles moeten geven (niet getest). Blijkbaar ook nieuw. Zo te lezen werken de subtitles sinds dsm 4.3.

Wat dat betekent voor de media server weet ik niet. Als media station het ondersteunt moet de client het natuurlijk ook nog ondersteunen.

[ Voor 70% gewijzigd door job op 29-10-2013 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:52:
[...]

Je kan via je browser rechtstreeks inloggen in videostation. Daarvoor moet je bij control panel > application portal een alias aanmaken.
Dan kom je via http://ipadressyno/video rechtstreeks terecht in videostation. Heb je vlc niet voor nodig.

Is dat wat je zoekt?
Sorry, ben niet duidelijk. Ik log in bij DSM, start videostation, kies film, play, dan open firefox nieuwe tab om film af te spellen en dan loopt de boel vast. Ben bang dat dit is omdat het Isofiles zijn. Vreemd want via verkenner spelen ze gewoon met de VLC player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:40
Ik ben een beetje aan het kijken naar een NAS en de kans dat het een Synology wordt is erg groot. Nu staat bij stroomverbruik ook iets van '3.37W (System Hibernation)'. Moet ik System Hibernation zien als 'Deep Sleep'?

Als dit het geval is, dan heb ik namelijk nog een vraag. Bij de DS413 wordt wel nadrukkelijk het verbruik erbij gezet maar bij de DS414 wordt hier niet over gesproken. Betekent dat de DS414 dan geen System Hibernation (Deep sleep) heeft, of begrijp ik het nu verkeerd?

DS413: 35.62W (Access)
13.09W (HDD Hibernation)
3.37W (System Hibernation)

DS414: 39.35W (Access)
14.29W (HDD Hibernation)

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 22:47:
Sorry, ben niet duidelijk. Ik log in bij DSM, start videostation, kies film, play, dan open firefox nieuwe tab om film af te spellen en dan loopt de boel vast. Ben bang dat dit is omdat het Isofiles zijn. Vreemd want via verkenner spelen ze gewoon met de VLC player.
AAaaah, oke sorry.
Het zou aan de iso kunnen liggen, dus probeer het dan eens met andere bestanden.
Probeer ook eens een andere browser (kijk eens wat chrome doet).

Mocht aan het bestandstype liggen dan kan je altijd nog die iso omzetten naar losse bestanden.
Daarvoor kan je eens kijken naar makemkv :)

En als je vlc gebruikt, dan start je de boel waarschijnlijk via verkenner?
Dat is niet te vergelijken hoe het via de browser gaat.

[ Voor 28% gewijzigd door job op 30-10-2013 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-09 18:57
Rednas_N schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 23:55:
Betekent dat de DS414 dan geen System Hibernation (Deep sleep) heeft, of begrijp ik het nu verkeerd?
Via Google: What is the difference between HDD Hibernation, System Hibernation, and Deep Sleep?

Voor alle Synology's kun je een Power Schedule instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een recap, omdat er nogal wat hier en daar wat neergezet wordt:

DS Video ondersteund al heel lang ondertitels.. Zeker vanaf DSM4.2.. het werkte alleen niet altijd goed in elke situatie..
Onder DSM4.3 werkt het super goed, en zelfs ondertitels op je apple tv. Hiervoor had een apple tv weinig waarde voor mij. Nu heeft ie al veel meer nut. Zeker nu netflix erbij is gekomen..

Juiste enige manier van afspelen via airplay is:

Video openen en dan rechtsboven op kleine videoplay knop drukken en apple tv selecteren. Dan kan je ondertitels selecteren

Video afspelen en dan vervolgens via airplay naar apple tv sturen werkt wel maar zonder ondertitels.

Via browser moet het ook werken, wel moet VLC player geinstalleerd zijn. Anders kan die het niet afspelen. Daar zou je gewoon per file kunnen aangeven welk device het moet afspelen.

Voor apple gebruikers is er op dit moment geen betere oplossing dan de DS214Play. Omdat bovenstaand niet 100% werkt voor alle videoformaten onder andere DS varianten.. Ik krijg redelijk vaak video formaat wordt niet ondersteund (x264 in een container MKV). Dit zou dan door de 214Play opgepakt worden :)

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 00:03:
[...]

AAaaah, oke sorry.
Het zou aan de iso kunnen liggen, dus probeer het dan eens met andere bestanden.
Probeer ook eens een andere browser (kijk eens wat chrome doet).

Mocht aan het bestandstype liggen dan kan je altijd nog die iso omzetten naar losse bestanden.
Daarvoor kan je eens kijken naar makemkv :)

En als je vlc gebruikt, dan start je de boel waarschijnlijk via verkenner?
Dat is niet te vergelijken hoe het via de browser gaat.
Vob files lukt wel maar niet de iso's. Maar om alle iso's nu te gaan omzetten, dat wordt een heidense klus. Iemand nog een andere optie?

Ik zal Chrome eens proberen maar vind dat geen fijne browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 08:48
Wij zijn opzoek naar een server die een webapplicatie kan draaien (alleen voor intern gebruik). Is daarvoor een NAS van bv Synology geschikt?

Ik heb via Google gezocht naar benchmarks en reviews over de webserver functionaliteit, maar kan geen goed beeld krijgen. Wel vind ik hier en daar info dat de wat oudere systemen DS211 etc. bijvoorbeeld Joomla met moeite kunnen draaien en dan is het nog niet echt snel.

Onze webapplicatie is een relatief simpele applicatie geschreven in PHP (Laravel 4). De applicatie voert enkele database queries uit op een MySQL database van ongeveer 1MB. Het aantal gebruikers zal voorlopig niet meer dan 3 zijn.

Naast het draaien van een website/webapplicatie willen we ook nog andere functionaliteiten gaan gebruiken zoals CloudStation en het back-uppen van de werkplekken. Hierbij gaat het om enkele gigabytes aan officebestanden en een aantal foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-09 20:24
Ik loop tegen een raar probleem op met mijn DS414.

Ik ben mijn muziek albums aan het digitaliseren,
Ben ze via Itunes aan het rippen naar mp3 formaat, en dan plaats ik ze gewoon in de map /music.
nu heb ik al 12 albums gedaan.
Echter 1 album word niet zichtbaar Audio Station
alle albums wel met cover maar 1 niet.

Zoek ik op losse nummers in audio station staan de nummers er wel in.
Maar bij album weergave niet?

Al eens de nas een reboot gegeven,
En ook eens de indexing aangezet maar zonder succes.
Ook het album opnieuw gedigitaliseerd met Itunes maar geen succes

En alle albums die ik al gedaan heb met Itunes staan wel correct.

Maar waar het probleem zit?

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En als je inlogt en dan je nummers selecteer in file station rechtermuisknop en daar je music information wijzigt? Volgens mij is album of album artist niet in gevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-09 20:24
Quakie schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:16:
En als je inlogt en dan je nummers selecteer in file station rechtermuisknop en daar je music information wijzigt? Volgens mij is album of album artist niet in gevuld.
Verrek niet gevonden.
Nu zag ik het.
Hij heeft ze ind onder nog een album gegooid met dezelfde naam.

Nu alleen het hoesje toevoegen omdat deze een dubbel cd is.
De naam staat op Folder.jpg maar laat dan alleen bij hem geen cover zien??

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 13:18
Kan iemand mij vertellen wat dit allemaal betekend? Ik zie hier verschillende connecties van vreemde ip adressen, die afkomstig zijn van Rusland, Taiwan, Kirgizie etc :-s

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/12326052/Screen%20Shot%202013-10-30%20at%2014.27.15.png

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1) je guest account staat aan, daar loggen ze op in. Die zal wel enabled staan zonder passwords.. zou ik dringend naar kijken.
2) ze proberen in te loggen op je NAS via SSH / telnet met user ROOT. Als je dit niet gebruikt kan je het uitzetten..

Ergens ben je zichtbaar.... zit er wel een router en firewall tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:14
CK3v1N schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:29:
Kan iemand mij vertellen wat dit allemaal betekend? Ik zie hier verschillende connecties van vreemde ip adressen, die afkomstig zijn van Rusland, Taiwan, Kirgizie etc :-s

[afbeelding]
Dat het tijd wordt om je firewall aan te zetten en er voor te zorgen dat na drie failed log-ins een ip-adres wordt geblockt.
Enne, wat ^^ zegt. Gooi je guest-account dicht of in ieder geval geef het een wachtwoord.

[ Voor 7% gewijzigd door TheOmen op 30-10-2013 14:34 ]

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
Kan ik dan op een of andere manier controleren of ze al dan niet iets gedaan hebben op mijn nas?

EDIT: Hoe zorg ik er dan voor dat niemand van buitenaf connectie kan maken met mijn NAS?

[ Voor 32% gewijzigd door CK3v1N op 30-10-2013 14:35 ]

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
CK3v1N schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:35:
Kan ik dan op een of andere manier controleren of ze al dan niet iets gedaan hebben op mijn nas?
Ik zou de logfiles een nakijken om te zien wat "guest" heeft uitgespookt. Maar ik denk niet dat in de logfiles alles wordt bijgehouden.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
job schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:28:
[..]
edit2: Mijn resultaten met videostation icm ds video op een ipad:
[..]
Nice, bedankt voor het testen. In welke app speel je dan uiteindelijk het videobestand af? Gewoon met Apple native spul lukte bij mij niet, een divx/xvid avi pakte hij dan niet. Met Oplayer Lite / VLC kon ik hem wel afspelen, maar dan geen ondertitels en ik kon ook niet vinden hoe ik ondertitels aan kon zetten in een van beide apps.

Op de DS213j staat DSM4.3 dus dat zit wel snor. Media Server staat uit geloof ik, zal het nog ff checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
CK3v1N schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:35:

EDIT: Hoe zorg ik er dan voor dat niemand van buitenaf connectie kan maken met mijn NAS?
a. als je zelf ook geen toegang wilt hebben van buitenaf: portforwarding op je router uitzetten
b. als je zelf wel toegang wilt blijven hebben van buitenaf: 1 account aanmaken en dat een goed wachtwoord geven, en de firewall in DSM aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
Ik heb een zakelijk account bij Telenet en deze gebruikt geen router. (Ik heb enkel een modem) Ik heb bij mijn weten ook nergens port forwarding aangezet. Mss best eens een factory reset doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
CK3v1N schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:39:
Ik heb een zakelijk account bij Telenet en deze gebruikt geen router. (Ik heb enkel een modem) Ik heb bij mijn weten ook nergens port forwarding aangezet. Mss best eens een factory reset doen?
Kan je doen, maar ik betwijfel of dat veel gaat uitmaken (bijvoorbeeld omdat dan je admin wachtwoord ook weer terug gaat naar de default, en die is makkelijk te raden door je "gasten". )
Maar ik zou er gewoon voor zorgen dat je user-accounts goed dichtgetimmerd zijn met een sterk wachtwoord en dat "gasten" na drie pogingen geblokkeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
Ok bedankt voor de hulp TheOmen! Ik ga een factory reset doen, enkel de admin account aanzetten en meteen een degelijk paswoord aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
CK3v1N schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:48:
Ok bedankt voor de hulp TheOmen! Ik ga een factory reset doen, enkel de admin account aanzetten en meteen een degelijk paswoord aanmaken.
En zet voor de zekerheid de firewall in DSM even aan. Je zal maar net die ene Kirgizier tegenkomen die na veel proberen je wachtwoord heeft geraden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

job schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:37:
[...]
aah, dat is heel wat anders dan ik er eerst van maakte. excuses.
Dat maakt het makkelijker. dat is eenvoudig te bereiken met rsync. Dat is zo'n beetje de standaard als je geen opties opgeeft. Dan overschrijft rsync de boel.
Ik ben met rsync aan het spelen geweest. Het lijkt te doen wat ik wil. Maar nu loop ik tegen het volgende probleem aan. Ik kan het niet via een shell script. Het commando "rsync -avr source\ dest" werkt prima vanuit de cli. Maar zodra ik het in de scriptfile mirror.sh zet, dan krijg ik bij het uitvoeren de foutmelding:
-ash: mirror.sh: not found
Ik heb de file excutable gemaakt met chmod +x mirror.sh
En ik start in de directory waar de mirror.sh ook staat
Het commando "dir mirror.sh" geeft wel een normale output:
-rwxrwxrwx 1 admin users 40 Oct 30 14:42 mirror.sh

Waarom kan het ene Linux commando de file wel zien en de andere de file niet eens vinden

[ Voor 4% gewijzigd door Ortep op 30-10-2013 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 19:29
Ortep schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:57:
[...]

Ik ben met rsync aan het spelen geweest. Het lijkt te doen wat ik wil. Maar nu loop ik tegen het volgende probleem aan. Ik kan het niet via een shell script. Het commando "rsync -avr source\ dest" werkt prima vanuit de cli. Maar zodra ik het in de scriptfile mirror.sh zet, dan krijg ik bij het uitvoeren de foutmelding:
Ik heb de file excutable gemaakt met chmod +x mirror.sh
Het commando "dir mirror.sh" geeft wel een normale output:
-rwxrwxrwx 1 admin users 40 Oct 30 14:42 mirror.sh

Waarom kan het ene Linux commando de file wel zien en de andere de file niet eens vinden
Niet echt een antwoord op jouw vraag, maar misschien toch bruikbaar. Je kunt een script laten starten op gezetten tijden via de taakplanner. Daar zou het wel moeten werken. De taakplanner staat in het configuratiescherm.

Heb je de juiste locatie van het script opgegeven? Niet toevallig vergeten om er /volume1/ voor de zetten?

[ Voor 5% gewijzigd door L.N. op 30-10-2013 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

LuukNouwen schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:30:
[...]
Heb je de juiste locatie van het script opgegeven> Niet toevallig vergeten om er /volume1/ voor de zetten?
Ik heb het commando gegeven in de directory waar het script staat. Dan werkr het niet. Hij staat niet op volume1 maar ergens anders en ik heb het hele path ook een keer opgegeven
Zelfde foutmelding.
Ik was ook van plan het via de scheduler te doen. Maar eerst even met de hand om te testen natuurlijk. Want als je het via 6 omwegen doet weet je nooit waarom iets niet werkt

[ Voor 16% gewijzigd door Ortep op 30-10-2013 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:39

DukeBox

loves wheat smoothies

Hoe start je ? wel met ./ ?
Als je het hele path opgeeft is dat niet nodig.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar zodra ik het in de scriptfile mirror.sh zet, dan krijg ik bij het uitvoeren de foutmelding:
Het enige wat ik kan bedenken is dat je het script verkeerd opstart.
Welke exacte commando voer je in?

edit: wat mijn bovenbuurman dus zegt. Je moet wel op de juiste wijze het script opstarten.
En gebruik de task scheduler als je tevreden bent over hoe het script nu werkt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

martijn007 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:10:
Wij zijn opzoek naar een server die een webapplicatie kan draaien (alleen voor intern gebruik). Is daarvoor een NAS van bv Synology geschikt?

Onze webapplicatie is een relatief simpele applicatie geschreven in PHP (Laravel 4). De applicatie voert enkele database queries uit op een MySQL database van ongeveer 1MB. Het aantal gebruikers zal voorlopig niet meer dan 3 zijn.

Naast het draaien van een website/webapplicatie willen we ook nog andere functionaliteiten gaan gebruiken zoals CloudStation en het back-uppen van de werkplekken. Hierbij gaat het om enkele gigabytes aan officebestanden en een aantal foto's.
Lijkt mij prima te doen op een Synology. PHP en MySql draaien er sowieso op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

job schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:57:
[...]

Ik sta in de directory waar het script staat en wat ik exact intik is:
mirror.sh
Maar ik heb ook:
/volumeUSB/usbshare2-1/mirror.sh
geprobeerd. Die doet het ook niet
edit: wat mijn bovenbuurman dus zegt. Je moet wel op de juiste wijze het script opstarten.
En gebruik de task scheduler als je tevreden bent over hoe het script nu werkt :).
Ik ben er van overtuigd dat ik iets niet goed doe ;)
Maar het script werkt nu dus nog niet. Daarna gaat het de cron in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:52
TheOmen schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:52:
[...]

En zet voor de zekerheid de firewall in DSM even aan. Je zal maar net die ene Kirgizier tegenkomen die na veel proberen je wachtwoord heeft geraden :P
Daar zal de firewall niet tegen helpen. Als die ene Kirgizier je wachtwoord heeft geraden, mag hij immers gewoon naar binnen.

CK3v1N geeft aan dat hij geen router heeft van zijn zakelijke account bij Telenet, maar alleen een modem. Hoe hangt de Synology dan aan het internet? Direct aan het modem? Maar in dat geval is de Synology alleen bereikbaar vanaf het internet en niet van binnenuit, omdat er geen LAN is. Dat lijkt me eerlijk gezegd onwaarschijnlijk, dus waarschijnlijk zal er toch een router zitten tussen het internet en het LAN. In dat geval is de firewall in die router veel nuttiger dan de firewall van de Synology. Open in die router slechts een port naar je Synology. Zelf heb ik alleen SSH geopend geforward naar mijn Synology. Dat doe ik op een non-default port. Dat scheelt een hoop ongewenst verkeer. Via SSH kan er op mijn Synology alleen met een certificaat worden aangelogd, niet met een userid/password. (zie bijvoorbeeld http://www.mauchle.name/blog/?p=239). Vervolgens kan je over die SSH tunnel de webinterface van je Synology (en andere computers op je LAN) veilig bereiken (zie bijvoorbeeld http://alvinalexander.com...nnel-firefox-socks-proxy/). Via Tunnelier (http://www.bitvise.com/tunnelier) kan je zelfs Windows computers via het Remote Desktop Protocol via je Synology veilig bedienen.

Als je erg geinteresseerd bent wie er als root probeert in je NAS in te loggen zou je dat nog even kunnen vragen aan Kuntal Kumar Ghosh op captchamaster36@gmail.com of +880 1765888763 (http://www.whoismind.com/whois/shomoyerkhobor24.com.html). Dat is de owner van het domain name op 50.115.166.121. Blijkbaar is dat een vervelend mannetje, dus ik denk niet dat je antwoord krijgt :) : http://funnyspamiget.blog...hamaster36gmailcom-i.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
EricEric752 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:10:
[...]

Daar zal de firewall niet tegen helpen. Als die ene Kirgizier je wachtwoord heeft geraden, mag hij immers gewoon naar binnen.
Sorry, verkeerd verwoord.
Maak het de Kirgizier moeilijk door hem maar drie pogingen (per ip-adres) te geven je moeilijke wachtwoord te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
Hoe doe ik dat The Omen?

Eric, ik heb wel degelijk geen router. Mijn modem is verbonden met een switch en die is verbonden met mijn nas en pc. Of is mijn modem dan een modem/router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
Maak het de Kirgizier moeilijk door hem maar drie pogingen (per ip-adres) te geven je moeilijke wachtwoord te raden.
[/quote]
Helemaal eens. Daarbij kan het nog iets helpen om de tijd waarin die login pogingen vallen lekker lang te zetten, bijvoorbeeld 24 uur. Dan moet hij na 2 mislukte pogingen 24 uur wachten voordat hij weer een nieuwe poging kan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
EricEric752 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:22:
Helemaal eens. Daarbij kan het nog iets helpen om de tijd waarin die login pogingen vallen lekker lang te zetten, bijvoorbeeld 24 uur. Dan moet hij na 2 mislukte pogingen 24 uur wachten voordat hij weer een nieuwe poging kan wagen.
Ik zou die persoon gewoon nooit meer een poging laten wagen. Als ik per ongeluk mezelf buitensluit door m'n wachtwoord driemaal verkeerd in te tikken (dikke vingers :P ) dan zal ik mezelf thuis weer even moeten unblocken....
Alle andere pipo's die het driemaal fout doen hebben vette pech en komen er nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
CK3v1N schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:19:
Hoe doe ik dat The Omen?

Eric, ik heb wel degelijk geen router. Mijn modem is verbonden met een switch en die is verbonden met mijn nas en pc. Of is mijn modem dan een modem/router?
Kijk even in DSM :
Control Panel --> Auto Block

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
CK3v1N schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:19:
Hoe doe ik dat The Omen?

Ik ken Telenet niet, dus ik weet niet precies hoe het bij jou zit. Maar er is sprake van een WAN (het internet) en een LAN (je interne netwerk). Om van het WAN naar je Synology op je LAN te komen, moet er het duidelijk zijn voor welk apparaat (Synology of PC) op je LAN het verkeer bedoelt is.

Die vervelende captchamaster36 komt bijvoorbeeld van buiten en connect daar op port 22 (voor SSH). Je Synology staat echter binnen in je LAN. Er is dus een apparaat dat besluit dat het verkeer dat van buiten op port 22 aankomt, doorgestuurd wordt naar port 22 van je Synology en niet naar je PC. Normaal doet je router (meestal in de vorm van een mode/router van je provider) dat. Ik denk dat je modem dus toch een modem/router is. Het kan zijn dan je Synology door je modem/router in de DMZ is gezet. Dat betekent dat alle traffic van buiten of alle poorten direct wordt doorgezet naar je Synology. Dan hoef je dat dus niet per poort aan te geven. Dat is wel een risicovolle configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
Ik leer weeral bij. Ik heb bij Telenet wel recht op 1 static IP en de Synology staat hiervoor geconfigureerd sinds kort. Misschien dat dit de boel onveilig maak. Ik heb alleszins de autoblock aangezet en alle ip die al problemen binnendringen zijn geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
TheOmen schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:26:
[...]

[...]

Ik zou die persoon gewoon nooit meer een poging laten wagen. Als ik per ongeluk mezelf buitensluit door m'n wachtwoord driemaal verkeerd in te tikken (dikke vingers :P ) dan zal ik mezelf thuis weer even moeten unblocken....
Alle andere pipo's die het driemaal fout doen hebben vette pech en komen er nooit meer in.
Klopt, zo heb ik het ook. Maar Synology heeft voor de auto-block tijd 2 parameters die elk iets anders doen: Een is de block expiration period. Die heb ik zelf ook uit staan. Die geeft aan na hoeveel tijd de blokkade weer wordt opgeheven. Dat moet dus nooit zijn.

De andere is "within (minutes)". Die geeft aan binnen welke periode de 3 inlogpogingen moeten vallen om tot een auto-block te leiden. Als die periode te kort is (bijvoorbeeld maar 1 minuut), dan volgt er alleen een auto-block als er binnen 1 minuut 3 mislukte pogingen worden gedaan. Als de 3 mislukte inlogpogingen in een periode van 2 minuten worden gedaan, volgt er geen auto-block. Daarom moet je die "within (minutes)" parameter voor de veiligheid vrij hoog zetten. Anders werkt auto-block niet als de aanvaller zijn inlogpogingen wat langzamer achter elkaar doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn007
Sangroid schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:01:
[...]

Lijkt mij prima te doen op een Synology. PHP en MySql draaien er sowieso op.
Dank voor de reply. Maar kun je ook aangeven wat de beste keus is voor een webapp en eventueel nog wat extra back-up gerelateerde functionaliteit voor 3 a 4 client PC's? Moet je dan denken aan een DS214+ of is een DS214 of zelfs DS213j daar ook geschikt voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CK3v1N schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:34:
Ik leer weeral bij. Ik heb bij Telenet wel recht op 1 static IP en de Synology staat hiervoor geconfigureerd sinds kort. Misschien dat dit de boel onveilig maak. Ik heb alleszins de autoblock aangezet en alle ip die al problemen binnendringen zijn geblokkeerd.
"

1 stap terug:

Verklaar je nader:

Ik heb bij Telenet wel recht op 1 static IP en de Synology staat hiervoor geconfigureerd sinds kort.

Waar heb "jij" dit gedaan? Als jij dit zelf hebt gedaan heb je een router.. Waarom zeg ik dat, omdat meeste kabelaars in NL geen modem/routers uitleveren maar modems. TelNet is ook kabel toch?
Als jij aan TelNet je mac adres van je Synology hebt doorgegeven dan gebruik je een modem. Je zegt zelf dat je TelNet zakelijk gebruikt? Normaal heb je bij particulieren 1 ip. Misschien heb jij bij je zakelijk abo 1 static ip plus 10 overige ips. Alles werkt aan jou kant, alleen alles is een open deur. Jouw externe ip is ook je interne ip.

Komt het volgende je bekend voor?
192.168.1.x of
10.0.1.x
weet derde even niet uit mijn hoofd. Vast iemand die inhaakt.

Probeer dit helder te maken. Als mijn vermoedens juist zijn is je probleem groter, maar wel makkelijk op te lossen. Voor jou is het nu duidelijk te krijgen/maken dat je wel degelijk een router gebruikt, en niet modem switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
CK3v1N schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:34:
Het klinkt inderdaad of alle verkeer van buitenaf wordt doorgeleid naar je Synology (hij staat dan in de DMZ). Dat is meer dan nodig en daarom onveilig. Je moet je Synology zien als een van de PC's op je LAN, net als je echte PC. Er zijn dus 2 computers op je LAN. Elk van die computer heeft een LAN IP address. Voor verkeer binnen je LAN (van je PC naar je Synology en andersom) gebruik je die internal IP addresses. Dat staat los van het internet. Alleen als je ook nog van buitenaf bij je Synology wilt komen, moet WAN static IP address vertaalt worden naar je LAN IP address van je Synology. En dan alleen voor die poorten die horen bij de services op je Synology die je van buitenaf wilt gebruiken. Je kunt dat beperken tot een service, bijvoorbeeld SSH, waarmee je de andere services ook kunt bereiken (zie mijn eerdere post daarover)

Het kan ook heel goed dat je helemaal geen behoefte hebt om je Synology van buitenaf te benaderen. In dat geval moeten er helemaal geen poorten worden doorgeleid naar je Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
Even proberen antwoorden op alle vragen.
Ik heb inderdaad via de site van Telenet aangegeven dat het Static IP aan mijn Synology moet toegewezen worden (via het mac adres) Dit omdat ik dacht dat ik hiermee de smb problemen mss zou kunnen oplossen.
Ik vermoed dat ik dus enkel een modem heb? Merk (CBN CV6181E)
Mijn ip adressen begonnen allemaal met 94.xxx.xxx.xxx Nadat ik het static ip aan de nas toegewezen had, begonnen ze allemaal met 81.xxx.xxx.xxx. Ik heb intussen het static ip opnieuw aan mijn modem toegevoegd via de site van Telenet waardoor alle ip's terug met 94.xxx.xxx.xxx beginnen.

Als ik het goed begrijp, is mijn eerste taak een router aanschaffen die verkeer van buitenaf kan afschermen?
Ik heb niet echt de behoefte om mijn nas vanaf buitenaf te benaderen. (al zou het wel handig zijn om bv op reis via mijn ipad mijn series en films te kunnen afspelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 21:02

Mystikal

It never hurts to help!

Ik heb momenteel een DS410j, maar vind de performance niet je van het. Ik gebruik hem in combinatie met Sickbeard en SABNZB. Download snelheid niet hoger dan 1MB/s (normaal haal ik 17MB/s). Maar ook het laden van de folders in windows van foto's duurt vrij lang. Ik heb een gigabit verbinding met CAT5e kabels.
Ook de combinatie van Couchpotato en Sickbeard leek te zwaar voor mijn Nasje te zijn.

Het enige wat me tegenhoudt is het het overzetten van de schijven. Ik gebruik geen RAID of niets. Gewoon 4 losse schijven. Kan ik die zonder problemen overzetten, of wordt dan de data gewist?

En kan ik met een meer recente Synology 414 wel de performance verwachten. Dus maximale download snelheid, sneller benaderen van folders met veel bestanden, nu duurt het soms echt 40 seconden of meer...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
CK3v1N schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:55:
Even proberen antwoorden op alle vragen.
Ik heb inderdaad via de site van Telenet aangegeven dat het Static IP aan mijn Synology moet toegewezen worden (via het mac adres) Dit omdat ik dacht dat ik hiermee de smb problemen mss zou kunnen oplossen.
Ik vermoed dat ik dus enkel een modem heb? Merk (CBN CV6181E)
Mijn ip adressen begonnen allemaal met 94.xxx.xxx.xxx Nadat ik het static ip aan de nas toegewezen had, begonnen ze allemaal met 81.xxx.xxx.xxx. Ik heb intussen het static ip opnieuw aan mijn modem toegevoegd via de site van Telenet waardoor alle ip's terug met 94.xxx.xxx.xxx beginnen.

Als ik het goed begrijp, is mijn eerste taak een router aanschaffen die verkeer van buitenaf kan afschermen?
Ik heb niet echt de behoefte om mijn nas vanaf buitenaf te benaderen. (al zou het wel handig zijn om bv op reis via mijn ipad mijn series en films te kunnen afspelen)
Het klinkt alsof het inderdaad echt een modem is. Dan hangt je Synology direct aan het internet zonder dat er iets tussen zit. Je PC trouwens ook via die switch lijkt me. Ik zou daar zelf altijd een router tussen zetten, om je LAN van het internet af te schermen. Via port forwarding kan je dan alsnog toegang tot Synology regelen, maar dan alleen voor bepaalde services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
Waarom klinkt het volgens jou al een modem? Sorry, ben echt een sukkel in dit soort zaken.

Wel vreemd dat Telenet dit dan zo onbeveiligd aanbiedt, zeker icm een zakelijk abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
CK3v1N schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 17:11:
Waarom klinkt het volgens jou al een modem? Sorry, ben echt een sukkel in dit soort zaken.

Wel vreemd dat Telenet dit dan zo onbeveiligd aanbiedt, zeker icm een zakelijk abbo.
Omdat Telenet het zelf ook een modem noemt op hun website, maar vooral omdat er maar een ethernet stekker in past in de achterkant (http://www.cablecom.no/Me...EB_Image%201582523545.Png). Je kunt er dus een apparaat mee aan het internet hangen. Via een switch heb jij er twee aan hangen. Als dit inderdaad alleen een switch krijgen beide apparaten een IP adres van Telenet. Dit zijn publieke IP adressen en die zijn dus direct vanaf het internet bereikbaar. Een van de twee is static (die verandert dus nooit), De andere (van je PC) is blijkbaar niet static en zou kunnen veranderen.

Als je de switch vervangt door een router, is je router het enige apparaat dat direct op het internet is aangesloten. De router "vertegenwoordigt" daarna alle apparaten die daar achter hangen (je PC en je Synology en eventueel andere apparaten die je nog aan je LAN toevoegt). Vervolgt kun je je router instrueren om alleen bepaald verkeer (op een specifieke poort) door te sturen naar een van je apparaten op je LAN.

Overigens kan je router zelf ook kwetsbaar zijn. Die hangt immers onbeschermd aan het internet. Kies daarop dus altijd een sterk wachtwoord voor de admin account. Veel router zijn gelukkig standaard zo geconfigureerd dat hun administratie interface alleen vanaf het LAN bereikbaar is en niet vanaf het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Mystikal schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 17:00:
Ik heb momenteel een DS410j, maar vind de performance niet je van het. Ik gebruik hem in combinatie met Sickbeard en SABNZB. Download snelheid niet hoger dan 1MB/s (normaal haal ik 17MB/s). Maar ook het laden van de folders in windows van foto's duurt vrij lang. Ik heb een gigabit verbinding met CAT5e kabels.
Ook de combinatie van Couchpotato en Sickbeard leek te zwaar voor mijn Nasje te zijn.

Het enige wat me tegenhoudt is het het overzetten van de schijven. Ik gebruik geen RAID of niets. Gewoon 4 losse schijven. Kan ik die zonder problemen overzetten, of wordt dan de data gewist?

En kan ik met een meer recente Synology 414 wel de performance verwachten. Dus maximale download snelheid, sneller benaderen van folders met veel bestanden, nu duurt het soms echt 40 seconden of meer...
Ik heb zelf al meer dan een jaar een DS412+. Was een relatief dure investering, maar deze doet alles met 2 vingers in de neus :)

Windows transfers :
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/10/30/transfer.png
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/10/30/cifsnas.png
Nzbget download + par/unrar/check proces welke mijn UPC verbinding met gemak voltrekt :)
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/10/30/nzbget2.png
En hier staat de totale configuratie :)
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/10/30/fotokelderZiXQI.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Workaholic op 30-10-2013 17:40 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002

timovd

Voorsprong door techniek

En dat is waarschijnlijk nog zonder Link Aggregation?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Correct, is een leuke feature maar je vergeet dat ik aan de client kant ook twee netwerk kaarten nodig heb anders heb je er in een huis/tuin keuken omgeving helemaal niets aan.

Bovendien zie mijn screenshot 118mb/sec op CIFS is echt (overbodig) hoog. Bij kleinere files gaat het toch langer duren en is je netwerk toch nite de bottleneck.

[ Voor 17% gewijzigd door Workaholic op 30-10-2013 17:45 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

martijn007 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:44:
[...]

Dank voor de reply. Maar kun je ook aangeven wat de beste keus is voor een webapp en eventueel nog wat extra back-up gerelateerde functionaliteit voor 3 a 4 client PC's? Moet je dan denken aan een DS214+ of is een DS214 of zelfs DS213j daar ook geschikt voor?
Nee, zo'n precies antwoord geven kan ik niet, ik heb geen precieze kennis van de mogelijkheden van die systemen die je opnoemt, behalve dan dat ze allemaal 2 schijven hebben?

Dat is een heeele andere vraag... ;) Maar, ik denk dat je niet iets heftigs nodig hebt voor wat jij wil met dat aantal clients.

Je gebruikt hem niet als download-bak, dat vraag wat meer rekenkracht. Jij wil hem nogal 'light' gebruiken.

Denk aan eventuele toekomstuitbreiding, baseer daar je keuze op. Hoe heftig jouw webapp verder is, kan ik verder niet weten, ik ken de applicatie niet.

Mijn instelling is: Geef liever nu iets meer uit dan dat je straks tekort komt. Dit gezegd hebbende vind ik je eisen niet zo hoog dat je aan rack-synology's moet denken, maar het meer moet zoeken in de door jou opgenoemde DS-en.

Wil je veel schijfruimte en uitbreidbaar kunnen zijn? Dan moet je aan andere NAS-sen denken.

My 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Mystikal schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 17:00:

Ik kan niet al je vragen beantwoorden, maar, zoals zo vaak opgemerkt, gebruik voor performance bij het downloaden: NZBGet.

Op mijn 1512+ scheelt dit ook al bakken in de snelheid, NZBGet geeft me gewoon de volle snelheid, SABNzbd blijft modderen, wat ik ook geprobeerd heb.

Tis een wat spartaanse interface, maar als het om performance gaat, NZBGet. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

job schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:57:
[...]

Oké nu word ik gek.

Plotseling zonder enige aanleiding startte het script wel...nu ja een paar foutmeldingen, maar die kwamen omdat ik in het script had zitten veranderen. Daar ben ik niet door geschokt. Maar toen ik het commando nog een keer gaf, deed hij het niet meer 8)7

De letterlijke commando's en antwoorden via cut and paste:

DS212> ./mirror.sh
./mirror.sh: line 1: !#/opt/bin/bash: not found
./mirror.sh: line 2: dir: not found
DS212> ./mirror.sh
-ash: ./mirror.sh: not found
DS212> ./mirror.sh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn007
Sangroid schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 17:49:
[...]
Nee, zo'n precies antwoord geven kan ik niet, ik heb geen precieze kennis van de mogelijkheden van die systemen die je opnoemt, behalve dan dat ze allemaal 2 schijven hebben?

Dat is een heeele andere vraag... ;) Maar, ik denk dat je niet iets heftigs nodig hebt voor wat jij wil met dat aantal clients.

Je gebruikt hem niet als download-bak, dat vraag wat meer rekenkracht. Jij wil hem nogal 'light' gebruiken.

Denk aan eventuele toekomstuitbreiding, baseer daar je keuze op. Hoe heftig jouw webapp verder is, kan ik verder niet weten, ik ken de applicatie niet.

Mijn instelling is: Geef liever nu iets meer uit dan dat je straks tekort komt. Dit gezegd hebbende vind ik je eisen niet zo hoog dat je aan rack-synology's moet denken, maar het meer moet zoeken in de door jou opgenoemde DS-en.

Wil je veel schijfruimte en uitbreidbaar kunnen zijn? Dan moet je aan andere NAS-sen denken.

My 2 cents.
Bedankt! Meer dan 2 schijven hebben we zeker niet nodig. We gaan waarschijnlijk voor 2x2TB (RAID 1), maar 2x1TB zal ook ruim voldoende zijn.

Het gaat me puur om de performance van de webserver. De webapp draait nu tijdelijk als test op een shared hosted accountje en draait daar eigenlijk prima, maar we willen we 'm daar niet laten staan. Vandaar dat we op zoek zijn naar een interne oplossing.

Na het lezen van jouw advies denk ik dat we gaan voor de DS214+ als deze leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ortep schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 18:21:

Oké nu word ik gek.

De letterlijke commando's en antwoorden via cut and paste:

DS212> ./mirror.sh
./mirror.sh: line 1: !#/opt/bin/bash: not found
./mirror.sh: line 2: dir: not found
DS212> ./mirror.sh
DS212> ./mirror.sh
ik zou zeggen steek er niet te veel tijd in. :)
Het script start prima (je zit in de ash shell), er zitten alleen fouten in.

Doe het als volgt:
Kijk of het commando wat je wilt draaien in de cli werkt. Kopieer die naar je script en voeg het script toe via de task scheduler.
Stel je scheduler in op het eerst komende volle uur, en kijk dan wat er gebeurt :)

Nog wat tips over je script:
Zorg er wel voor je de eerste regel correct hebt. De # komt voor de !. Neem voor de zekerheid dit als eerste regel:
#!/bin/sh
En gebruik volledige paden naar de bestanden.

voorbeeld van een script
code:
1
2
3
4
#!/bin/sh

# Terugzetten bron bestanden
rsync -avzhe /volume1/bron /volume1/doel

[ Voor 30% gewijzigd door job op 30-10-2013 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Werkt bij jullie de HTTP redirect naar HTTPS ook niet meer? Ik heb de button "HTTP-verbindingen automatisch omleiden naar HTTPS" aangevinkt staan, maar helaas krijg ik deze foutmelding:

Bad Request

Your browser sent a request that this server could not understand.
Reason: You're speaking plain HTTP to an SSL-enabled server port.
Instead use the HTTPS scheme to access this URL, please.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

job schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 18:51:
[...]

ik zou zeggen steek er niet te veel tijd in. :)
Het script start prima (je zit in de ash shell), er zitten alleen fouten in.
Het idiote is dat het script slechts een keer startte en daarna nooit meer.
De fouten begrijp ik. Ik deed het expres omdat ik hoe dan ook een reactie van het script wilde. Ik zag ze en dacht: Hoera, er werkt tenminste iets. Vervolgens herhaal ik het commando door gewoon een pijltje omhoog te gebruiken en de regel weer op te roepen en hij meldt dat hij plotseling het script niet meer kan vinden
code:
1
2
3
#!/bin/sh
# Terugzetten bron bestanden
rsync -avzhe /volume1/bron /volume1/doel
Dat lijkt heel erg op wat ik deed ;) Alleen had ik achter /volume1/bron nog een / staan. Dat schijnt nodig te zijn om problemen te voorkomen met geneste directories. Anders wordt je source niet _naar_ dest gekopieerd maar _in_ dest als hij al bestaat.

edit:

Het werkt nu, maar ik ben er nog steeds niet achter waarom het in het begin zo raar deed

[ Voor 9% gewijzigd door Ortep op 30-10-2013 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:53
Ik ben op zoek naar trackers die ik kan toevoegen aan downlaodstation. Er staan er nu een zooi in die niet connecten. Kan ik die wegkieperen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:00
Stel:

Ik heb een DS412+ en bij mijn schoonouders heb ik een DS207+ gezet, deze twee babbelen met elkaar minimaal 3x per week, iets met foto's die ik veilig wil stellen. Dit werkt goed. Mijn schoonpa maakt met Acronis ook backupjes op de DS207+ dat werkt ook goed.

Nu het mooiste en wat ik dus niet weet. Ik heb Acronis 2014 en ik wil bij mijn ouders dus een backup laten maken naar of mij of naar die van mijn schoonouders. Dus bij mijn ouders kan er niet een drive gemapped worden waar Acronis rechtstreeks naar kan schrijven.

Klopt dat dan dat ik dat via een VPN verbinding wel voor elkaar kan krijgen? Enige probleem is dan dat die VPN verbinding opgezet moet worden voor dat Acronis gaat backuppen. Ik heb 50/50 glas liggen en mijn ouders een VDSL 30/3 dus nee het zal niet heel snel gaan de eerste keer maar het moet wel mogelijk zijn toch?

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Moet kunnen, maar gaat tergend langzaam worden. Kan je nog beter de image op een externe schijf zetten en die bij jou neerleggen (als je niet meer thuis woont).

Kijk ook eens naar Macrium Reflect trouwens. Is ook een erg goed programma. Ik was vroeger altijd fan van Acronis, maar m'n W7 pc ging ineens raar doen (BSOD bij inpluggen van USB stick). Dat bleek te komen door Acronis die een of andere hardware layer toevoegde ofzo... Sindsdien een tijdje de trial van Macrium gebruikt en dat beviel prima. Incremental image van m'n PC was in 2 minuten ofzo klaar.

[ Voor 56% gewijzigd door ThinkPad op 30-10-2013 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xa!pt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-02 19:04
Ik kan op de e.o.a. manier niet inloggen op de web interface van NZBGet. Handmatig geïnstalleerd met het .spk bestand. Geen foutmeldingen tijdens de installatie maar zodra ik naar xxx.6789 ga moet ik een verificatie invoeren. Ik heb al een aantal opties geprobeerd: de nzbget i.c.m. tegbzn6789, blank en het wachtwoord van m'n NAS maar ik kom er niet in. ;( Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ortep schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 19:53:
Dat lijkt heel erg op wat ik deed ;) Alleen had ik achter /volume1/bron nog een / staan. Dat schijnt nodig te zijn om problemen te voorkomen met geneste directories. Anders wordt je source niet _naar_ dest gekopieerd maar _in_ dest als hij al bestaat.

[edit]
Het werkt nu, maar ik ben er nog steeds niet achter waarom het in het begin zo raar deed
ja die / moet er nog achter inderdaad.

Denk dat je die foutmelding kreeg omdat je na het uitvoeren van het script in ash shell zat. Daar moet je dan eerst uit geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Xa!pt schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 23:03:
Ik kan op de e.o.a. manier niet inloggen op de web interface van NZBGet. Handmatig geïnstalleerd met het .spk bestand. Geen foutmeldingen tijdens de installatie maar zodra ik naar xxx.6789 ga moet ik een verificatie invoeren. Ik heb al een aantal opties geprobeerd: de nzbget i.c.m. tegbzn6789, blank en het wachtwoord van m'n NAS maar ik kom er niet in. ;( Iemand een idee?
NZBGet en wachtwoord admin geprobeerd?

Anders kun je winscp of putty gebruiken om het config bestand op te zoeken, hier staat het wachtwoord in plain text in.

Overigens vraag ik me af waarom je spk gebruikt terwijl synocommunity kant en klare werkende versies heeft speciaal voor de synology

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:58

mvds

Totally awesome!

Xa!pt schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 23:03:
Gebruikersnaam en wachtwoord zijn alletwee nzbget :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 21:02

Mystikal

It never hurts to help!

Workaholic schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 17:33:
[...]

Ik heb zelf al meer dan een jaar een DS412+. Was een relatief dure investering, maar deze doet alles met 2 vingers in de neus :)

Windows transfers :
[afbeelding]
[afbeelding]
Nzbget download + par/unrar/check proces welke mijn UPC verbinding met gemak voltrekt :)
[afbeelding]
En hier staat de totale configuratie :)
[afbeelding]
Thanks, voor de info, dat zou al mijn problemen moeten oplossen dus! Maar kan ik nu ook mijn harde schijven gewoon overzetten of niet?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:53
maartend schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:04:
Ik ben op zoek naar trackers die ik kan toevoegen aan downlaodstation. Er staan er nu een zooi in die niet connecten. Kan ik die wegkieperen?
Gevonden.
Dacht dat ik speciale voor de Syn nodig had, is dus niet zo. Zoeken zonder syn in de zoekfunctie levert dan een nette lijst op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
EricEric752 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 17:32:
[...]

Overigens kan je router zelf ook kwetsbaar zijn. Die hangt immers onbeschermd aan het internet. Kies daarop dus altijd een sterk wachtwoord voor de admin account. Veel router zijn gelukkig standaard zo geconfigureerd dat hun administratie interface alleen vanaf het LAN bereikbaar is en niet vanaf het internet.
Gisteravond nog een router besteld. Hopelijk kan ik hiermee alle ongewenste "gasten" buiten houden.
Bedankt voor jullie hulp Eric en TheOmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
JPtjeeNL schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 16:14:
Bij mijn DiskStation lopen de tijden van de 2 aangesloten camera's via Surveillance Station niet synchroon. Bij jullie wel? Als ik inlog op de webinterface van de camera's dan staan de tijden perfect. (ook ingesteld met tijdserver). Ook heb ik bij cameraoptimalisatie in SS een tijdserver opgegeven, helaas zonder succes. Ook op Google niks over kunnen vinden. Daarnaast staat mijn Synology zelf ook gesynchroniseerd met een tijdserver.

Wat zou ik nog meer kunnen proberen? Het loopt ongeveer 10 minuten achter..
Niet te geloven! Men vraagt of ik de camerabeelden op een FTP server van ze wil zetten. Dit zijn natuurlijk vertrouwelijke gegevens. Ik heb de user en password gekregen voor een FTP inlog waarin ik AL die mappen van andere users kan zien! Daar staan gewoon privéfoto's en filmopnames bij!

Dit had ik niet van Synology verwacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik ook niet en zou het zeker weten melden! dan kunnen ze opnemen dat ftp folder verwijderd wordt nadat ticket geclosed is. Uiteraard het liefst user per ticket ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rumbean
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 20:33
Ik heb een standaard modem/router van Online (Huawei HG655d). Daarachter een D-Link DHP-1565 router (onder ander omdat deze betere wifi dekking en powerline heeft waar een aantal apparaten bij ons thuis gebruik van maken). Aan de D-Link is een Synology DS213+ verbonden. Schematisch ziet dit er dus als volgt uit.

Huawei modem/router (192.168.1.1) --> D-Link router (192.168.0.1) --> Diskstation (192.168.0.110).

Het probleem is dat de diskstation niet van buiten mijn netwerk benaderbaar is. De diskstation is verbonden met internet (o.a. NZBGet werkt uitstekend en met de DS apps op mijn telefoon via quickconnect krijg ik wel toegang). Ik wil echter via een webbrowser en op andere manieren gebruik maken van de funtionaliteit van de NAS van buiten mijn thuisnetwerk. Dit krijg ik niet aan de praat.

<MIJN IP>:5000 in mijn browseradres typ gebeurt er niks. In de Syno apps probeer ik van buiten mijn netwerk toegang te krijgen met het domeinnaam of IP adres. Werkt ook niet. Ik heb de volgende zaken geprobeerd (na onder andere dit en andere forums doorzocht te hebben):

• Ik heb EZ internet doorlopen op de NAS.
• Ik heb de router instellingen in de NAS ingevoerd. Daar klikt ik op verbinding testen voor de relevante poorten en dat mislukt.
• Ik heb handmatig op beide routers poorten 80 en 5000 opengezet (op de huawei voor IP 192.168.0.1 en later voor 192.168.0.110 – moet ik daar de tweede router of NAS gebruiken? i.i.g. beide geprobeerd.). Opvallend: als ik handmatig in de D-Link poorten openzet geeft de DSM wizard bij het instellen van de router aan dat er een poort conflict is. Wanneer deze regel niet actief is op mijn D-Link krijg ik deze foutmelding niet. Hieruit leid ik af dat de DSM software dus wel toegang heeft tot de poorten op de D-Link en dat ze wel met elkaar communiceren. Kan dit er op duiden dat het probleem in de Huawei zit?
• Ik heb de D-Link en Diskstation als DMZ’s ingesteld op de Huawei
• Ik weet dat de Huawei router niet in bridge-modus is in te stellen omdat telefonie via de landlijn dan niet meer werkt.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem te lijf kan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000

DukeBox

loves wheat smoothies

Als je de huawai niet als bridge in kan stellen, dan moet je kijken of je je d-link als DMZ host kan instellen.
Als DMZ niet kan dan moet je dezelfde poorten forwarden naar je d-link.
Beter is het misschien nog om je d-link niet als nat-router maar alleen als AP in te stellen.

[ Voor 43% gewijzigd door DukeBox op 31-10-2013 14:32 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Quakie schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:09:
ik ook niet en zou het zeker weten melden! dan kunnen ze opnemen dat ftp folder verwijderd wordt nadat ticket geclosed is. Uiteraard het liefst user per ticket ofzo.
Melden bij de gene die het zelf verzonnen hebben? Ja ik heb gezegd dat ik hier niet mee akkoord ga dat persoonsgegevens hier worden opgeslagen. Ik kon gewoon de afbeeldingen en andere zaken van honderden andere tickets zien. Ik had wel verwacht dat Synology dit beter geregeld zou hebben. Hoe moeilijk is het om even 2 tellen een user aan te maken adhv een ticket die openstaat? Als het ticket dan gesloten wordt, verwijder je de user.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:55
Ik heb de volgende situatie, ik heb een gebruiker waarmee ik kan inloggen op mijn synology via de web interface. Voor mijn Back-up heb ik een appart account aangemaakt, het het mogelijk om dit account te blokkeren voor de webinterface ?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
word je gevraagd tijdens het aanmaken van de user...

Gewoon uitvinken wat je niet nodig acht voor de gebruiker...

Keuzes:

audio station, FTP, WEB DAV, Network Backup, etc.

Uiteraard kunnen ze nog steeds inloggen op je NAS via DSM. Ze zien dan als het goed alleen mapje waar ze rechten op hebben...

[ Voor 29% gewijzigd door Quakie op 31-10-2013 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JPtjeeNL schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 15:44:
[...]

Melden bij de gene die het zelf verzonnen hebben? Ja ik heb gezegd dat ik hier niet mee akkoord ga dat persoonsgegevens hier worden opgeslagen. Ik kon gewoon de afbeeldingen en andere zaken van honderden andere tickets zien. Ik had wel verwacht dat Synology dit beter geregeld zou hebben. Hoe moeilijk is het om even 2 tellen een user aan te maken adhv een ticket die openstaat? Als het ticket dan gesloten wordt, verwijder je de user.
Ja is dat raar? Het is een groot bedrijf. Iemand die ticket afhandelt ziet het risco of het probleem niet. Iemand van HR ziet het probleem wel.. is 1 bedrijf, maar wel een ander persoon en dus andere gedachtengang...

Het is niet altijd bewust fout..

[ Voor 3% gewijzigd door Quakie op 31-10-2013 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xa!pt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-02 19:04
Workaholic schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 07:13:
[...]

NZBGet en wachtwoord admin geprobeerd?

Anders kun je winscp of putty gebruiken om het config bestand op te zoeken, hier staat het wachtwoord in plain text in.

Overigens vraag ik me af waarom je spk gebruikt terwijl synocommunity kant en klare werkende versies heeft speciaal voor de synology
Ik heb nog een ouwetje, een 107+ waar DSM 3.xx op staat. Pakket beheer heeft geen mooie interface helaas, kan alleen spk bestanden op toevoegen. Wachtwoord was inderdaad nzbget, draait en downloadt een stuk soepeler nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Quakie schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 16:24:
[...]

Ja is dat raar? Het is een groot bedrijf. Iemand die ticket afhandelt ziet het risco of het probleem niet. Iemand van HR ziet het probleem wel.. is 1 bedrijf, maar wel een ander persoon en dus andere gedachtengang...

Het is niet altijd bewust fout..
Nou, ik zag aan de timestamp bij de mappen dat ze hier al jaren gebruik van maken. Hoe kom ik bij de mensen hoger? Daar zul je geen tickets naar in kunnen schieten of kunnen mailen vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

Ankh

|true

Kort vraagje, waar ik zo snel niets op kan vinden.

Heb hier een DS713+ staan met 2x 3TB Red. Deze heb ik net geinstalleerd en krijg nu de vraag omtrent SHR of Raid 1. Nu heb ik al een DS1511+ met SHR (1 disk parity) enkel zie ik geen toegevoegde waarde voor SHR in een DS713+. Ik zal geen grotere disken erin zetten en uitbreiding zal via een DX513 gaan.
Heeft SHR nog meer voordelen of kan ik net zo goed Raid 1 selecteren?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:21
Als je geen toegevoegde waarde in ziet dan geen SHR. En een dx513, die kun je of aan je 1511+ hangen (als extended volume) of anders aan je 713+ (als een 2e volume)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Laatst online: 23-07 12:21
Rainesh schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 19:58:
Als je geen toegevoegde waarde in ziet dan geen SHR. En een dx513, die kun je of aan je 1511+ hangen (als extended volume) of anders aan je 713+ (als een 2e volume)
Nee, een 713+ kan je juist uitbreiden met een DX513 dat je 1 Volume blijft houden, daar staat de 7 ook voor, als je een 212+ hebt, dan als je uitbreid kan je alleen maar een 2e Volume aanmaken.
Ik zou dan ook voor SHR kiezen als je een 713+ hebt, dan kan je makkelijker uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-09 21:01

kevin33

Welkom in Utopia.

Ik heb een DS212j, opgezet in JBOD, totale ruimte 2,5TB, waarvan 700GB vol is.
Nu is 1 van de schijven vastgelopen, is dan de enige oplossing een usb hdd fixen, data kopieren, defecte harde schijf vervangen, data terugschrijven.
Of kan ik de defecte harde schijf alleen verwijderen en hopen of de werkende nog wat aan data heeft staan?

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 22:45
Ik zit met een probleem welke ik zelf niet heb kunnen oplossen. Mocht het niet geheel thuis horen in dit topic dan maak ik een eigen topic aan

Ik heb een Synology DS414 met DSM 3776-3 geinstalleerd.

Mijn schijven gaan niet in hibernation. Ik heb 1x 2,5 inch schijf erin zitten waar DSM op geïnstalleerd is plus alle packages, deze schijf wordt ook gebruikt om te downloaden (Transmission, NZBGet).

Nu is het zo dat mijn overige 2 schijven (ook ieder 2 losse volumes) niet in hibernation gaan. Echter worden er op deze schijven geen bewerkingen uitgevoerd.

In de DSM software heb ik aangegeven als een schijf 10 minuten niet actief is deze in hibernation moet gaan (spin-down) echter gebeurd dit niet.

Active packages:
- VPN Server (Synology)
- Transmission
- SynoBox Data
- SynoBox Base
- SynoBox
- Git
- Python

Ik heb al proberen te loggen doormiddel van syno_hibernate_debug_tool --enable 1 waaruit te volgende informatie komt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
Oct 31 18:51:23 DiskStation syno_hibernate_debug_tool: (115): Start Hibernation Debug with second [1]
Oct 31 18:51:23 DiskStation kernel: [27347.179955] [/etc/passwd] opened by pid 27709 [u:(-ash), comm:(ash)]
Oct 31 18:51:31 DiskStation kernel: [27355.073978] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:51:43 DiskStation kernel: [27366.664405] [/volume1/Downloads/nzb_torrent_drop/.synobox] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:52:29 DiskStation kernel: [27413.125836] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:52:31 DiskStation kernel: [27415.235878] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:52:40 DiskStation kernel: [27423.656133] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:52:53 DiskStation kernel: [27436.326539] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:53:03 DiskStation kernel: [27447.016875] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:53:15 DiskStation kernel: [27458.607246] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:53:16 DiskStation kernel: [27459.657282] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:53:19 DiskStation kernel: [27462.807365] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:53:34 DiskStation kernel: [27477.524535] [/volume1/Downloads/Transmission/Battlefield.4-RELOADED/DVD1/rld-bf4a.r56] opened by pid 11253 [u:(/usr/local/transmission/bin/tra), comm:(transmission-da)]
Oct 31 18:53:38 DiskStation kernel: [27481.737957] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:53:41 DiskStation kernel: [27484.879862] [/volume1/Downloads/Transmission/xxxxxx-RELOADED/DVD2/rld-bf4b.r38] opened by pid 11253 [u:(/usr/local/transmission/bin/tra), comm:(transmission-da)]
Oct 31 18:53:54 DiskStation kernel: [27497.545815] [/volume1/Downloads/Transmission/xxxxxx-RELOADED/DVD2/rld-bf4b.r54] opened by pid 11253 [u:(/usr/local/transmission/bin/tra), comm:(transmission-da)]
Oct 31 18:54:09 DiskStation kernel: [27512.358918] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:54:12 DiskStation kernel: [27515.519033] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:54:18 DiskStation kernel: [27521.879238] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:54:34 DiskStation kernel: [27537.709730] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:54:35 DiskStation kernel: [27538.724550] [/volume1/Downloads/Transmission/xxxxxx-RELOADED/DVD1/rld-bf4a.r80] opened by pid 11253 [u:(/usr/local/transmission/bin/tra), comm:(transmission-da)]
Oct 31 18:54:46 DiskStation kernel: [27549.310087] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:54:50 DiskStation kernel: [27553.540228] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:54:51 DiskStation kernel: [27554.610254] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:54:55 DiskStation kernel: [27558.781264] [/volume1/Downloads/Transmission/xxxxxx-RELOADED/DVD3/rld-bf4c.r41] opened by pid 11253 [u:(/usr/local/transmission/bin/tra), comm:(transmission-da)]
Oct 31 18:55:10 DiskStation kernel: [27573.620854] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:55:14 DiskStation kernel: [27577.815412] [/volume1/Downloads/Transmission/xxxxxx-RELOADED/DVD1/rld-bf4a.r45] opened by pid 11253 [u:(/usr/local/transmission/bin/tra), comm:(transmission-da)]
Oct 31 18:55:26 DiskStation kernel: [27589.401347] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:55:35 DiskStation kernel: [27598.891699] [/volume1/Downloads/nzb_torrent_drop/.synobox] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:55:48 DiskStation kernel: [27611.532050] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:55:52 DiskStation kernel: [27615.752158] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:55:58 DiskStation kernel: [27622.072360] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:56:00 DiskStation kernel: [27624.182443] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:56:01 DiskStation kernel: [27625.252532] [/volume1/Downloads/nzb_torrent_drop/.synobox] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:56:06 DiskStation kernel: [27629.462608] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:56:12 DiskStation kernel: [27635.782864] [/volume1/Downloads/nzb_torrent_drop/.synobox] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:56:16 DiskStation kernel: [27639.992931] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:56:20 DiskStation kernel: [27644.203053] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:56:26 DiskStation kernel: [27649.463237] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:56:32 DiskStation kernel: [27655.765241] [/volume1/Downloads/Transmission/xxxxxx-RELOADED/DVD1/rld-bf4a.r54] opened by pid 11253 [u:(/usr/local/transmission/bin/tra), comm:(transmission-da)]
Oct 31 18:56:32 DiskStation kernel: [27655.773409] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:56:35 DiskStation kernel: [27658.923530] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:56:44 DiskStation kernel: [27667.363851] [/volume1/Downloads/nzb_torrent_drop/.synobox] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:56:45 DiskStation kernel: [27668.423833] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:56:48 DiskStation kernel: [27671.583909] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:56:50 DiskStation kernel: [27673.723986] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:56:58 DiskStation kernel: [27682.164251] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:57:09 DiskStation kernel: [27692.744575] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:57:26 DiskStation kernel: [27709.625191] [/volume1/Downloads/nzb_torrent_drop/.synobox] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:57:39 DiskStation kernel: [27722.295497] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:57:45 DiskStation kernel: [27728.635708] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:57:54 DiskStation kernel: [27738.106021] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:57:58 DiskStation kernel: [27741.296155] [/volume1/Downloads/nzb_torrent_drop/.synobox] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:58:02 DiskStation kernel: [27745.526230] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:58:24 DiskStation kernel: [27767.827000] [/volume1/Downloads/nzb_torrent_drop/.synobox] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:58:26 DiskStation kernel: [27769.899082] [/volume1/Downloads/Transmission/xxxxxx-RELOADED/DVD3/rld-bf4c.r35] opened by pid 11253 [u:(/usr/local/transmission/bin/tra), comm:(transmission-da)]
Oct 31 18:58:37 DiskStation kernel: [27780.477326] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:58:38 DiskStation kernel: [27781.527364] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:58:44 DiskStation kernel: [27787.827595] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:58:48 DiskStation kernel: [27792.047698] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:58:56 DiskStation kernel: [27799.417992] [/volume1/Downloads/nzb_torrent_drop/.synobox] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:59:03 DiskStation kernel: [27806.788148] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:59:24 DiskStation kernel: [27827.828812] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:59:31 DiskStation kernel: [27835.189039] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:59:40 DiskStation kernel: [27843.649303] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:59:50 DiskStation kernel: [27854.219637] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 18:59:56 DiskStation kernel: [27859.499823] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:00:04 DiskStation kernel: [27867.930137] [/volume1/Downloads/nzb_torrent_drop/.synobox] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:00:08 DiskStation kernel: [27872.160200] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:00:15 DiskStation kernel: [27878.480457] [/volume1/Downloads/nzb_torrent_drop/.synobox] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:00:16 DiskStation kernel: [27879.550433] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:00:17 DiskStation kernel: [27880.610464] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:00:18 DiskStation kernel: [27881.670496] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:00:20 DiskStation kernel: [27883.780624] [/volume1/Downloads/nzb_torrent_drop/.synobox] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:00:28 DiskStation kernel: [27892.190824] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:00:35 DiskStation kernel: [27898.501012] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:00:36 DiskStation kernel: [27899.561131] [/volume1/Downloads/nzb_torrent_drop/.synobox] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:00:39 DiskStation kernel: [27902.751158] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:00:42 DiskStation kernel: [27905.911255] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:00:43 DiskStation kernel: [27906.971289] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:00:44 DiskStation kernel: [27908.031316] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:00:46 DiskStation kernel: [27910.141430] [/volume1/Downloads/nzb_torrent_drop/.synobox] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:00:52 DiskStation kernel: [27915.421612] [/volume1/Downloads/nzb_torrent_drop/.synobox] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:00:53 DiskStation kernel: [27916.491577] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:00:57 DiskStation kernel: [27920.711779] [/volume1/Downloads/nzb_torrent_drop/.synobox] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:00:58 DiskStation kernel: [27921.771747] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:01:00 DiskStation kernel: [27923.881824] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:01:15 DiskStation kernel: [27938.632270] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:01:24 DiskStation kernel: [27948.122586] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:01:25 DiskStation kernel: [27949.182603] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:01:26 DiskStation kernel: [27950.242634] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:01:34 DiskStation kernel: [27957.612917] [/volume1/Downloads/nzb_torrent_drop/.synobox] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:01:36 DiskStation kernel: [27959.722923] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:01:45 DiskStation kernel: [27969.223226] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:01:46 DiskStation kernel: [27970.293251] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:01:49 DiskStation kernel: [27972.413321] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:01:50 DiskStation kernel: [27973.473427] [/volume1/Downloads/nzb_torrent_drop/.synobox] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:02:04 DiskStation kernel: [27988.223817] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:02:05 DiskStation kernel: [27989.283909] [/volume1/Downloads/nzb_torrent_drop/.synobox] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:02:18 DiskStation kernel: [28001.954249] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:02:19 DiskStation kernel: [28003.014274] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:02:20 DiskStation kernel: [28004.074308] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:02:21 DiskStation kernel: [28005.109264] [/volume1/Downloads/Transmission/xxxxxx-RELOADED/DVD1/rld-bf4a.r48] opened by pid 11253 [u:(/usr/local/transmission/bin/tra), comm:(transmission-da)]
Oct 31 19:02:22 DiskStation kernel: [28006.194379] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:02:23 DiskStation kernel: [28007.264427] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:02:37 DiskStation kernel: [28020.934902] [/volume1/Downloads/nzb_torrent_drop/.synobox] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:02:40 DiskStation kernel: [28024.124939] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:02:53 DiskStation kernel: [28036.755410] [/volume1/Downloads/nzb_torrent_drop/.synobox] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:03:01 DiskStation kernel: [28045.215606] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:03:06 DiskStation kernel: [28049.445731] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:03:07 DiskStation kernel: [28050.515760] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:03:08 DiskStation kernel: [28051.575790] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:03:12 DiskStation kernel: [28055.805933] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:03:15 DiskStation kernel: [28058.986020] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:03:16 DiskStation kernel: [28060.046053] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:03:17 DiskStation kernel: [28061.126083] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:03:23 DiskStation kernel: [28066.396251] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:03:25 DiskStation kernel: [28068.516371] [/volume1/Downloads/nzb_torrent_drop/.synobox] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:03:26 DiskStation kernel: [28069.596349] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:03:28 DiskStation kernel: [28071.706422] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:03:30 DiskStation kernel: [28073.836538] [/volume1/Downloads/nzb_torrent_drop/.synobox] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:03:30 DiskStation kernel: [28073.842431] [/volume1/Downloads/Transmission/xxxxxx-RELOADED/DVD3/rld-bf4c.r37] opened by pid 11253 [u:(/usr/local/transmission/bin/tra), comm:(transmission-da)]
Oct 31 19:03:45 DiskStation kernel: [28088.766957] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:03:58 DiskStation kernel: [28101.457338] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]
Oct 31 19:04:03 DiskStation kernel: [28106.707513] [/etc/localtime] opened by pid 11211 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)]

Nu is de vraag, waarom blijven mijn Volume 2 en Volume 3 (overige 2 schijven) ook actief en niet alleen volume 1 (de 2,5" Disk).

Of is het zo dat alleen of alle schijven of geen schijven in hibernation kunnen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:21
Volgens mij gaan alle schijven in hibernation.

Probeer eens je logfiles weg te laten schrijven naar een usbstick. Heb ik ook gedaan met mijn 1512+ (sick,sab,couch packages etc) en die gaat sindsdien ook netjes in hibernate.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JPtjeeNL schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 17:48:
[...]

Nou, ik zag aan de timestamp bij de mappen dat ze hier al jaren gebruik van maken. Hoe kom ik bij de mensen hoger? Daar zul je geen tickets naar in kunnen schieten of kunnen mailen vermoed ik.
Ja lastig misschien via andere afdelingen? Neem aan dat je nu bij technical support zat.

https://originwww.synolog...y/contact_us.php?lang=enu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Quakie schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 08:55:
[...]

Ja lastig misschien via andere afdelingen? Neem aan dat je nu bij technical support zat.

https://originwww.synolog...y/contact_us.php?lang=enu
Ja kan ik doen idd!
Pagina: 1 ... 41 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]