Klopt, dat is de situatie die ik nu doe met Bittorrent sync. Dat werkt perfect.
2. kopieer deze backup naar een tweede map waarin hij naar hartelust kan bewerken.
Dat was mijn eerste gedachte ook. Maar je bent dan het grootste deel van de tijd enorme hoeveelheden data aan het kopieeren. Meestal sloopt hij immers niets.
Stap 1 kan probleem via de kant en klare opties in dsm.\
Shared folder sync heeft wat beperkingen, je kan niet vrijelijk de shares kiezen als je er eenmaal eentje hebt. Bovendien werkt dat dus niet weer samen met mijn eigen laptop en PC. Bittorrent Sync regelt dat voor ieder OS. Dus als er android bij komt of IOS dan werkt het ook
Stap 2 is script van 1 regel waarmee je de inhoud van een map naar de andere overzet.
Helaas was dat maar waar. Je kan niet eenvoudig kopiëren in Linux. Losse files is geen probleem. Lege directories ook niet. Maar als directories nog niet bestaan moet je ze eerst gaan creëren. Maar je kan niet zondermeer alles gaan creëren. Je kan ook in de problemen komen als er sub directories of files al bestaan.
Mijn eerste gedachte was dan: Gooi alles weg en maak opnieuw aan. Maar dan gooi je ook alles weg wat hij zelf gedaan heeft. Ook sta je dus weer een paar honderd gig voor joker te verplaatsen iedere dag opnieuw.
Daarna dacht ik aan rsync en na een aantal dagen lezen heb ik nog niet het flauwste idee van hoe dat moet werken. Het heeft eindeloze series parameters die elkaar versterken, tegenwerken of zelfs de verkeerde kant op kunnen gaan. En de enige info die ik er over kan vinden komt niet verder als: Ohhh gebruik rsync, lees even de man pages dan snap je het wel
Ik ben er zelfs nog niet echt achter of het aanwezig is op een syno of dat ik het eerst moet installeren vie een of andere vage weg
[
Voor 13% gewijzigd door
Ortep op 29-10-2013 17:39
]