Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
De server die ik nu heb doe het volgende:
File Server (NFS, Samba) (meest gebruikt)
DHCP Server (meest gebruikt)
Webserver (LAMP) (af en toe voor test doeleinde)
Webdav (Soms)
iSCSI (af en toe voor test doeleinde)
SabNZBd (meest gebruikt)
De Synology dient minimaal het zelfde te kunnen en zover ik weet kunnen ze dit ook, wat ik alleen erbij zou willen hebben is minimaal RAID5 als extra beveiliging tegen verlies van gegevens. Ik weet dat een backup altijd noodzakelijk is maar extra kan nooit kwaad.
Ik heb een selectie gemaakt te weten de onderstaande:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Synology Disk Station DS411+ | € 302,10 | € 302,10 |
1 | Synology Disk Station DS413 | € 423,04 | € 423,04 |
1 | Synology DiskStation DS413J | € 283,90 | € 283,90 |
1 | Synology Disk Station DS1512+ | € 622,75 | € 622,75 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.631,79 |
De DS1512+ leek mij heel erg leuk maar als ik daar voor moet gaan sparen dan kan ik hem misschien pas einde van het jaar kopen. De DS411+ is al een oud beestje die eigenlijk niet meer geleverd wordt er is alleen hier en daar nog wat voorraad. De DS413J is singel core en weinig geheugen en ik wil niet risico lopen dat het binnen de kortste keren niet meer voldoet.
Dan blijft alleen de DS 413 en DS1512+ over, maar ik vind dat de DS413 een zeer lage CPU snelheid heeft is dit een probleem als je kijk wat ik wil en gebruik wil maken van de diensten op de Synology Vanuitgaand dat ik later het systeem naar 16TB wilt brengen wat meer dan genoeg is voor mij met huidige data groei (neem nu max 2TB in waar ik 3 jaar over gedaan heb), dan zou ik met RAID5 12TB hebben (als ik goed reken) dan kan ik er minimaal 5 jaar met gemak tegen. De huidige taken misschien uitbreiden met iTunes Server en Photo Station.
De DS1512+ is gewoon een stuk mooier maar wel duurder en ik geloof dat ook deze alleen nog maar geleverd kan worden door bedrijven die hem op voorraad hebben.
Hebben jullie nog een idee je weet nu ongeveer wat belangrijk is voor mij en met een budget van 600 moet er toch wat te vinden zijn.
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
Of begin met een DS713+ of nog uit te komen DS714 en breid later uit met een DX213 of een DX513we_are_borg schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 22:07:
Ik zit al een geruime tijd na te denken over een Synology NAS, de server die ik momenteel heb doe ik gewoon te weinig mee en het vreet te veel energie.
Dan heb je wel processing power.
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Dit zou ik ook doen.xippie schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 01:36:
[...]
Of begin met een DS713+ of nog uit te komen DS714 en breid later uit met een DX213 of een DX513
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Volgens mij zoek jij de 412+we_are_borg schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 22:07:
Ik zit al een geruime tijd na te denken over een Synology NAS, de server die ik momenteel heb doe ik gewoon te weinig mee en het vreet te veel energie.
De server die ik nu heb doe het volgende:
File Server (NFS, Samba) (meest gebruikt)
DHCP Server (meest gebruikt)
Webserver (LAMP) (af en toe voor test doeleinde)
Webdav (Soms)
iSCSI (af en toe voor test doeleinde)
SabNZBd (meest gebruikt)
De Synology dient minimaal het zelfde te kunnen en zover ik weet kunnen ze dit ook, wat ik alleen erbij zou willen hebben is minimaal RAID5 als extra beveiliging tegen verlies van gegevens. Ik weet dat een backup altijd noodzakelijk is maar extra kan nooit kwaad.
# Product Prijs Subtotaal 1 Synology Disk Station DS411+ € 302,10 € 302,10 1 Synology Disk Station DS413 € 423,04 € 423,04 1 Synology DiskStation DS413J € 283,90 € 283,90 1 Synology Disk Station DS1512+ € 622,75 € 622,75 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.631,79
De DS1512+ leek mij heel erg leuk maar als ik daar voor moet gaan sparen dan kan ik hem misschien pas einde van het jaar kopen. De DS411+ is al een oud beestje die eigenlijk niet meer geleverd wordt er is alleen hier en daar nog wat voorraad. De DS413J is singel core en weinig geheugen en ik wil niet risico lopen dat het binnen de kortste keren niet meer voldoet.
Dan blijft alleen de DS 413 en DS1512+ over, maar ik vind dat de DS413 een zeer lage CPU snelheid heeft is dit een probleem als je kijk wat ik wil en gebruik wil maken van de diensten op de Synology Vanuitgaand dat ik later het systeem naar 16TB wilt brengen wat meer dan genoeg is voor mij met huidige data groei (neem nu max 2TB in waar ik 3 jaar over gedaan heb), dan zou ik met RAID5 12TB hebben (als ik goed reken) dan kan ik er minimaal 5 jaar met gemak tegen. De huidige taken misschien uitbreiden met iTunes Server en Photo Station.
De DS1512+ is gewoon een stuk mooier maar wel duurder en ik geloof dat ook deze alleen nog maar geleverd kan worden door bedrijven die hem op voorraad hebben.
Hebben jullie nog een idee je weet nu ongeveer wat belangrijk is voor mij en met een budget van 600 moet er toch wat te vinden zijn.
Ik heb hem nu sinds een week! Ideaal ding.
Gelijk aan de 713+ alleen met 4 bays.
Dual core 2.13ghz
Al heeft de DS1513+ ook mijn hart gestolen :-)
Met een DHCP server en/of iSCSI kun je beter 2 of meer NIC's hebben. Heb je ook een managed switch die Gigabit LACP ondersteunt?
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Gisteren heb ik het volgende op mijn router ingesteld:
Het was:
InternIP:5000 | *extern poort 5000*
Het is nu:
InternIP:5000 | *extern poort ####*
Daarnaast heb ik de standaard FTP poorten doorgelaten
InternIP:21 | *extern poort 21*
InternIP:55536-55567 | *extern poort 55536-55567*
Sinds deze aanpassingen werkt mijn photostation op mijn mobiel niet meer...
Ik snap er geen fluit van, deze hoort toch gewoon poort 80 of poort 443 bij https te pakken?
Edit:
Ik kan mijn DSM nu gewoon vanuit buiten bereiken op:
DDNS:####. (aangepast portnummer, dus geen 5000 of 5001 meer...)
Telnet naar die port werkt.
Telnet naar port 80 niet...
443 ook niet...
In je router hoef je 80 of 443 toch niet open te zetten? Dat is toch gewoon standaard?
Daarbij, tot gisteren heeft het gewerkt...
[ Voor 25% gewijzigd door BlakHawk op 17-10-2013 10:22 ]
Standaard staat er nooit wat open op een router. Ik ken geen router die standaard de web-interface naar het externe netwerk openzet. Dit moet je altijd expliciet zelf aanzetten. Net als met portforwards. Misschien blokkeert je ISP de poorten 80 en 443 aan de buitenkant?dfrenner schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 09:26:
In je router hoef je 80 of 443 toch niet open te zetten? Dat is toch gewoon standaard?
Daarbij, tot gisteren heeft het gewerkt...
Even voor de duidelijkheid, je probeert photostation te bereiken vanaf het externe netwerk, via je telefoon, correct? Photostation draait op de Syno op poort XYZ (80? 443?) Dan zul je dus die poorten moeten forwarden in je router.
Synology heeft een lijst met standaard poorten die de verschillende applicaties gebruiken. Sommige kun je aanpassen naar eigen believen. Wellicht heb je hier wat aan.
Dat het gisteren nog werkte is wel vaag inderdaad.
I can hold my breath for ten minutes.
Het werkte al een week lol...GrtA schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 10:37:
Standaard staat er nooit wat open op een router. Ik ken geen router die standaard de web-interface naar het externe netwerk openzet. Dit moet je altijd expliciet zelf aanzetten. Net als met portforwards. Misschien blokkeert je ISP de poorten 80 en 443 aan de buitenkant?
Even voor de duidelijkheid, je probeert photostation te bereiken vanaf het externe netwerk, via je telefoon, correct? Photostation draait op de Syno op poort XYZ (80? 443?) Dan zul je dus die poorten moeten forwarden in je router.
Synology heeft een lijst met standaard poorten die de verschillende applicaties gebruiken. Sommige kun je aanpassen naar eigen believen. Wellicht heb je hier wat aan.
Dat het gisteren nog werkte is wel vaag inderdaad.
Ik snap er geen sikkepit van...
Maar goed, mijn netwerkkennis is niet super hoog.
Kan ik meerdere zaken naar dezelfde poort verwijzen?
Neem 443 standaardport https.
Als ik dan in mijn router 443 doorlus van buiten naar binnen (is dit wel veilig genoeg?), werken dan meerdere applicaties als die gebruik maken van dezelfde poorten?
Nog een probleempje: FTP
Telnet naar *DDNS* 21 gaat perfect vanuit buiten.
Nu heb ik een *user ftp gast* enkel ftp rechten bij toepassingen gegeven en enkel rechten op 1 map in volume 1.
Moet ik dan browsen naar:
ftp.**ddns*
of naar:
ftp.*ddns*/volume 1/*mapnaam*
Beide krijg ik de vraag voor de user, maar als ik inlog, komt het inlogschermpje terug...
Foutmelding:
SQLSTATE[08006] [7] could not connect to server: No such file or directory Is the server running locally and accepting connections on Unix domain socket "/tmp/.s.PGSQL.5432"?
Ik heb het package al verwijderd en opnieuw geinstalleerd (via de officiele Synology repository).
Er staat nu versie 5.2-2413 op.
De DS213+ draait op DSM 4.3-3776-3
Is het installeren van een handmatig gedownloade versie 6 van Photostation een oplossing?
Ben ik de enige met deze foutmelding?
Deze melding is 1 keer eerder in dit topic langs gekomen.Leader98 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:45:
Photostation werkt niet meer (ik vermoed sinds de update naar DSM 4.3)
Foutmelding:
SQLSTATE\[08006] \[7] could not connect to server: No such file or directory Is the server running locally and accepting connections on Unix domain socket "/tmp/.s.PGSQL.5432"?
[knip]
Is het installeren van een handmatig gedownloade versie 6 van Photostation een oplossing?
Wellicht meer info op het officiele Synology forum.
Welke 5400 schrijven gebruiken jullie (zonder problemen)?
Die ziet er leuk uit alleen geen RAID5 en dat is een minimale vereiste ik wil de extra beschermingslaag hebben.xippie schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 01:36:
[...]
Of begin met een DS713+ of nog uit te komen DS714 en breid later uit met een DX213 of een DX513
Die zie er leuk uit doet wat ik wil en genoeg CPU kracht denk dat ik die maar eens verder moet gaan onderzoeken.dfrenner schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 08:52:
[...]
Volgens mij zoek jij de 412+
Ik heb hem nu sinds een week! Ideaal ding.
Gelijk aan de 713+ alleen met 4 bays.
Dual core 2.13ghz
[ Voor 34% gewijzigd door we_are_borg op 17-10-2013 12:30 ]
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
Nu past de 412+ bij je eisen. Het ligt eraan waar je focus op ligt? Je huidige server gebruik je niet veel en vreet energie. Nu zal de 412+ wel minder energie gebruiken dan je server, maar voor NAS begrippen gebruikt het wel relatief veel energie. Ik zou de DS414 in de gaten houden. Ik denk dat deze meer bij je past en een lagere prijs (rond de 410 uit mijn hoofd).we_are_borg schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:27:
[...]
Die ziet er leuk uit alleen geen RAID5 en dat is een minimale vereiste ik wil de extra beschermingslaag hebben.
[...]
Die zie er leuk uit doet wat ik wil en genoeg CPU kracht denk dat ik die maar eens verder moet gaan onderzoeken.
Terug komend op je eerste punt. Met de juiste synology (713+ bijv) en een DX unit heb je wel raid5.
Dat is mooie aan een DX unit.
Ik teken nergens meer voor
Verwijderd
Ik heb dit ook! DS214 met DSM 4.3-3776-3. Heeft te maken dat je database corrupt is en deze moet verwijderen of dat pgsql niet gestart is. Bij mij is het laatste het geval en krijg in de log deze foutmelding:Leader98 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:45:
Photostation werkt niet meer (ik vermoed sinds de update naar DSM 4.3)
Foutmelding:
SQLSTATE\[08006] \[7] could not connect to server: No such file or directory Is the server running locally and accepting connections on Unix domain socket "/tmp/.s.PGSQL.5432"?
Ik heb het package al verwijderd en opnieuw geinstalleerd (via de officiele Synology repository).
Er staat nu versie 5.2-2413 op.
De DS213+ draait op DSM 4.3-3776-3
File "/var/services/pgsql/PG_VERSION" is missing.
could not start server
Tot nu toe weet niemand dit te verhelpen...ben er al 3 dagen mee bezig!
Grote kans dat het bij jou wel werkt door naar die twee dingen te kijken aangezien jij nog een DS213+ hebt.
Die € 302,- voor de 411+ is natuurlijk niet correct, die prijs hoort bij een 411j. Dat was te verwachten.we_are_borg schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 22:07:
[knip]
# Product Prijs Subtotaal 1 Synology Disk Station DS411+ € 302,10 € 302,10 1 Synology Disk Station DS413 € 423,04 € 423,04 1 Synology DiskStation DS413J € 283,90 € 283,90 1 Synology Disk Station DS1512+ € 622,75 € 622,75 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.631,79
[knip]
Testing, one, two ...
FTP probleempje heeft denk ik te maken met passive ftp die Synology lijkt te willen gebruiken.dfrenner schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:02:
Het werkte al een week lol...
Ik snap er geen sikkepit van...
Maar goed, mijn netwerkkennis is niet super hoog.
Kan ik meerdere zaken naar dezelfde poort verwijzen?
Neem 443 standaardport https.
Als ik dan in mijn router 443 doorlus van buiten naar binnen (is dit wel veilig genoeg?), werken dan meerdere applicaties als die gebruik maken van dezelfde poorten?
Nog een probleempje: FTP
Telnet naar *DDNS* 21 gaat perfect vanuit buiten.
Nu heb ik een *user ftp gast* enkel ftp rechten bij toepassingen gegeven en enkel rechten op 1 map in volume 1.
Moet ik dan browsen naar:
ftp.**ddns*
of naar:
ftp.*ddns*/volume 1/*mapnaam*
Beide krijg ik de vraag voor de user, maar als ik inlog, komt het inlogschermpje terug...
Via CMD werkt het.
Via explorer of filezilla niet...
Synology wil standaard poort 55536-55567 pakken voor passive FTP.
Nu wil het geval dat hier poort 21 naar buiten mag, maar 55536-55567 niet...
Handig om te weten dat een DX unit RAID5 aankan als de main unit dit niet kan. Ik ga eens de 412 en 414 eens beter bekijken.Quakie schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:50:
[...]
Nu past de 412+ bij je eisen. Het ligt eraan waar je focus op ligt? Je huidige server gebruik je niet veel en vreet energie. Nu zal de 412+ wel minder energie gebruiken dan je server, maar voor NAS begrippen gebruikt het wel relatief veel energie. Ik zou de DS414 in de gaten houden. Ik denk dat deze meer bij je past en een lagere prijs (rond de 410 uit mijn hoofd).
Terug komend op je eerste punt. Met de juiste synology (713+ bijv) en een DX unit heb je wel raid5.
Dat is mooie aan een DX unit.
@hardware-lover ik heb die fout al eens eerder gezien.
Dat zijn nou net geen twee redenen voor 2 nicstimovd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 08:56:
Mee een; draait bij mij ook al bijna een jaartje.
Al heeft de DS1513+ ook mijn hart gestolen :-)
Met een DHCP server en/of iSCSI kun je beter 2 of meer NIC's hebben. Heb je ook een managed switch die Gigabit LACP ondersteunt?
- DHCP stelt geen fluit voor , bandbreedte technisch gesproken
- iSCSI targets zul je over het algemeen vanaf één client gebruiken (tenzij je een iscsi aware OS gebruikt zoals Windows server), en het dataverkeer van één client gaat altijd tegelijkertijd via één NIC.
Dus pas als je met twee of meer clients in één LAN de volle 1000Mbps bandbreedte dichttrekt wordt LACP interressant.
Direct op het apparaat geeft hetzelfde probleem, maar ik heb een oplossing gevonden!SmiGueL schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 21:31:
[...]
Inderdaad, en als je dat getest hebt en niet het probleem is: Spelen ze wel fatsoenlijk af met een andere player (dus andere app)?
Op een vaag forumpje ergens midden in de rimboe heeft iemand hetzelfde probleem gehad en heel, lees heeeel veel andere players geprobeerd. Uiteindelijk was er één player die functioneerde! Diceplayer!
Het werkt, het draait soepel, geluid, beeld, vlekkeloos, zo over het netwerk en ook via de internetlijn!
[ Voor 38% gewijzigd door Zanzibar-1337 op 17-10-2013 16:10 ]
5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5
Ik ga aan de slag met de info op http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=27&t=38013Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:18:
[...]
Ik heb dit ook! DS214 met DSM 4.3-3776-3. Heeft te maken dat je database corrupt is en deze moet verwijderen of dat pgsql niet gestart is. Bij mij is het laatste het geval en krijg in de log deze foutmelding:
could not start server
Grote kans dat het bij jou wel werkt door naar die twee dingen te kijken aangezien jij nog een DS213+ hebt.
Waarom zou het op mijn DS213+ wel werken en bij jou op de DS214 niet?
Ik heb dit ook! DS214 met DSM 4.3-3776-3. Heeft te maken dat je database corrupt is en deze moet verwijderen of dat pgsql niet gestart is. Bij mij is het laatste het geval en krijg in de log deze foutmelding:
could not start server
Ook ik heb een verse DS214 nadat ik mijn DS213j terug gestuurd heb waar photostation zonder problemen op draaide nu de volgende foutmelding:
SQLSTATE[08006] [7] could not connect to server: No such file or directory Is the server running locally and accepting connections on Unix domain socket "/tmp/.s.PGSQL.5432"?
En inderdaad pgsql niet opgestart.... Balen hoop dat ze snel met een oplossing komen aangezien ik qua performance niet meer terug wil naar de DS213j.
Heb al twee dagen een support request open staan maar nog nul reactie...
Verwijderd
Eindelijk iemand die dit ook hier heeft. Ik heb ook al een support request open staan zonder reactie. Dit kan toch niet als je een nieuwe DS214 hebt en dat alles nog gefixed moet worden.. De simpelste dingen als hun eigen Media Server, Video Station en Photo Station werken hierdoor niet...eigenlijk de helft van de functionaliteiten als ik de rest ook moet opnoemen.RSpaargaren schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:46:
@Barista Ik ben "blij" te lezen dat jij hetzelfde probleem hebt.
could not start server
Ook ik heb een verse DS214 nadat ik mijn DS213j terug gestuurd heb waar photostation zonder problemen op draaide nu de volgende foutmelding:
En inderdaad pgsql niet opgestart.... Balen hoop dat ze snel met een oplossing komen aangezien ik qua performance niet meer terug wil naar de DS213j.
Heb al twee dagen een support request open staan maar nog nul reactie...
Dat krijg je als je één van de eerste bent met dit spul...wachten voor achteraf support en fixes..
Laat maar weten als je iets hoort!
Shares op mijn Synology DS213j op DSM 4.2 is via de desktop (lan) goed te bereiken en reageert snel, acces time is goed. Wanneer ik dezelfde share via wlan probeer te openen op een laptop wordt het geheel ineens heel erg traag en is de acces time om te janken. Ik heb het zelfde probleem op twee laptops dus misschien ligt het probleem bij de NAS? Meer mensen met deze ervaringen?
Verwijderd
Bij DS213+ heb ik nog geen klachten gehoord dat dit niet werkt na de standaard oplossingen. Bij de DS214 wel. Je zou zeggen dat dit niks hoort uit te maken..Leader98 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:13:
[...]
Ik ga aan de slag met de info op http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=27&t=38013
Waarom zou het op mijn DS213+ wel werken en bij jou op de DS214 niet?
Je zegt het eigenlijk zelf al lan<>wlan, wat is de snelheid van je wlan? Ik zou iig niet gokken op een oorzaak door de NAS.Nitrous schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:22:
Hallo,
Shares op mijn Synology DS213j op DSM 4.2 is via de desktop (lan) goed te bereiken en reageert snel, acces time is goed. Wanneer ik dezelfde share via wlan probeer te openen op een laptop wordt het geheel ineens heel erg traag en is de acces time om te janken. Ik heb het zelfde probleem op twee laptops dus misschien ligt het probleem bij de NAS? Meer mensen met deze ervaringen?
Na nog een tiental pogingen om in te loggen (expres een of meerdere minuten NADAT ik de 2FA code op m'n mobiel zie, dit i.v.m. een mogelijk fout ingestelde tijd in m'n NAS) was het nog steeds niet gelukt om in te loggen.SmiGueL schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:10:
Sinds de nieuwste update (DSM 4.3 3776-3 dus) errort hij steeds bij inloggen tijdens het invoeren van de 2FA code.
Ik heb me inmiddels al buitengesloten op m'n PC (auto-block na 10 foute pogingen..), maar zelfs op m'n phone (dus: ander IP adres) is de ingevoerde code steeds verkeerd..
Hebben meer mensen hier last van?
Vervolgens het apparaat een reset gegeven (was achteraf hooguit een paar min werk.

De reden waarom de klok verkeerd stond is mij wel een raadsel.., Juist i.v.m. 2FA heb ik deze EXACT gelijk gezet met m'n pc/phone.
[ Voor 8% gewijzigd door SmiGueL op 18-10-2013 11:20 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Verwijderd
@Barista
Ook ik heb dit probleem met mijn nieuwe DS214
Photostation en Audiostation werken niet vanwege het feit dat PostgreSQL niet werkt.
Leverancier en Synology zijn er mee bezig, maar nog geen oplossing gevonden momenteel.
Verwijderd
Ik zag je post bij het Synology forum onder mijn topic. Daar had ik ook als eerst de topic gestart onder "Could not start PostgreSQL"Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:36:
@RSpaargaren
@Barista
Ook ik heb dit probleem met mijn nieuwe DS214
Photostation en Audiostation werken niet vanwege het feit dat PostgreSQL niet werkt.
Leverancier en Synology zijn er mee bezig, maar nog geen oplossing gevonden momenteel.
Slaapt de rest van de wereld ofzo dat wij hier in Nederland dit als eerste oppikken?
Bij de helpdesk zijn ze inmiddels wakker, kreeg vanmiddag een mail of ze het een en ander kunnen onderzoeken. Hoop maar dat ze een beetje tempo maken... Ben er zelf al een beetje ingedokn en volgens mij zijn de files niet compleet waardoor het aanmaken van de database crashed.Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:35:
[...]
Ik zag je post bij het Synology forum onder mijn topic. Daar had ik ook als eerst de topic gestart onder "Could not start PostgreSQL"![]()
Slaapt de rest van de wereld ofzo dat wij hier in Nederland dit als eerste oppikken?
Verwijderd
Klopt, hij mist een aantal bestanden waardoor het niet verder gestart kan worden.RSpaargaren schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:10:
[...]
Bij de helpdesk zijn ze inmiddels wakker, kreeg vanmiddag een mail of ze het een en ander kunnen onderzoeken. Hoop maar dat ze een beetje tempo maken... Ben er zelf al een beetje ingedokn en volgens mij zijn de files niet compleet waardoor het aanmaken van de database crashed.
Iets meer info graag. Zoals:joppe113 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:59:
ik probeer op een ds209 de dsm up te daten zodat cloud station kan worden geinstalleerd. Echter geeft hij steeds aan dat hij voor de update geen contact kan krijgen met de server. Kan het ook zijn dat er een instelling in synology niet goed staat?
- Heeft het updaten eerder gewerkt? Wanneer?
- Welke DSM versie draai je nu?
- Worden de x09-series nog wel ondersteund door Synology?
- Heeft je Syno wel contact met andere externe sites, bijv. kun je dingen downloaden met Download Station?
- Werken andere apparaten in je netwerk wel correct?
Download station word verder niet gebruikt, en het lijkt me als er geen hogere update beschikbaar is dat hij wel zou zeggen dat hij helemaal upgedate is. Hij zegt echter dat hij geen verbinding met de server kan krijgen.
als je met andere apparaten andere pc bedoelt ja die werken prima en zijn online!
GrtA schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:21:
[...]
Iets meer info graag. Zoals:
- Heeft het updaten eerder gewerkt? Wanneer?
- Welke DSM versie draai je nu?
- Worden de x09-series nog wel ondersteund door Synology?
- Heeft je Syno wel contact met andere externe sites, bijv. kun je dingen downloaden met Download Station?
- Werken andere apparaten in je netwerk wel correct?
[ Voor 4% gewijzigd door joppe113 op 18-10-2013 21:59 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
DukeBox schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:59:
Staat gateway en dns wel goed ?
DukeBox schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:04:
Waar denk je ?
DukeBox schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:06:
Op GoT wordt wel enige kennis verwacht, zeker dit soort basis dingen. Gooi het eens in Google en kijk eens waar je uitkomt.
Telnetten op de FTP port werkt vanuit buiten.
Ik heb op mijn router port 21 geforward en de andere standaad poorten voor passive mode: 55536-55567
Iedere keer mag ik wel inloggen en logt mijn Synology de sessie, maar krijg ik op de client een time out...
FTPTEST:
Status: Resolving address of *DDNS*
Status: Connecting to *IP ADRES*
Status: Connected, waiting for welcome message
Reply: 220 *NAAM NAS* FTP server ready.
Command: CLNT http://ftptest.net on behalf of *IP ADRES*
Reply: 500 CLNT http://ftptest.net on behalf of *IP ADRES*: command not understood.
Command: USER *account*
Reply: 331 Password required for *account*.
Command: PASS *******
Reply: 230 User *account* logged in.
Command: SYST
Reply: 215 UNIX Type: L8
Command: FEAT
Reply: 211- Extensions supported:
Reply: AUTH TLS
Reply: PBSZ
Reply: PROT
Reply: SIZE
Reply: MDTM
Reply: MFMT
Reply: REST STREAM
Reply: UTF8
Reply: 211 End.
Command: PWD
Reply: 257 "/" is current directory.
Status: Current path is /
Command: TYPE I
Reply: 200 Type set to I.
Command: PASV
Error: Connection timed out
Ik snap er geen snars van, waarom het nou niet werkt...
Dat zijn de standaard poorten die DSM gebruikt voor passive FTP. Active draait op 21...DukeBox schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:14:
De range 55536-55567 klopt niet met die synology opgeeft.
Maar goed ik heb passive ook al vastgepind op poort 2000 als test. Ook in de router geforward.
Ik krijg dezelfde time out...
Heeft iemand het wel werkend hier?
[ Voor 24% gewijzigd door BlakHawk op 18-10-2013 22:33 ]
Nee, 55536-55663 is de juiste range.dfrenner schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:32:
Dat zijn de standaard poorten die DSM gebruikt voor passive FTP. Active draait op 21...
Vandaag een nieuwe SSD voor de gamepc gekocht, waardoor ik de oude SSD over heb. Nu vroeg ik mij af of het zin heeft om mijn oude SSD (samsung 830 128 GB) in de nas te zetten en daar de DSM software + packages op te draaien. De 2TB blijft dienst doen voor alle data. Op de SSD komt geen data, maar enkel DSM.
Zou dit zin hebben om wat extra snelheidwinst te behalen bij bv het extern(WAN) openen van spotweb/sickbeard/couch? Eigenlijk hetzelfde principe wat menigeen doet met zijn OS op de pc.
Dat is op een desktop wel fijn, met veel grotere software die je start en weer sluit etc, of waar tijdens gebruik allerlei forse libraries geladen moeten worden als je een bepaalde actie uitvoert, maar dat lijkt me op een NAS die continu aan staat en relatief eenvoudige software draait niet echt van toepassing.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Ik zou die 2e SSD mooi als caching disk gebruiken in je PC voor je documenten oid.
[ Voor 82% gewijzigd door SmiGueL op 19-10-2013 01:36 ]
Anyway, goede reden om eens verder te kijken naar de DS214. ;-)

Ik heb Java al terug gebracht naar een vorige versie (7 update 40) maar dat helpt ook niet meer.
DSM 4.3-3776
SS 6.0-2719
Hebben meer mensen dit en heeft misschien iemand een oplossing voor dit issue?
EDIT: Heb versie 6.0-2636 geïnstalleerd en hiermee het issue kunnen verhelpen.
[ Voor 11% gewijzigd door marigo op 19-10-2013 09:52 . Reden: Oudere versie van SS geinstalleerd ]
Sorry bij mijn Synology staat er toch echt onder FTP instellingen:DukeBox schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:41:
Nee, 55536-55663 is de juiste range.
Standaard poortbereik gebruiken (55536-55567)
Ook al zet ik hem op "gebruik volgende poortbereik" en ik vul 2000-2000 in. Dat is namelijk wat makkelijker in de poortforwarding in het router te regelen. Dat werkt ook niet...
Maar goed heeft iemand hier FTP van buiten af werkend gekregen!?
Verwijderd
En het werkte direct
Heb je op je NAS perongeluk de firewall aan staan?
Dat is de port reeks voor passive FTP, voor normaal FTP volstaat port 21.dfrenner schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 09:36:
[...]
Sorry bij mijn Synology staat er toch echt onder FTP instellingen:
Ook al zet ik hem op "gebruik volgende poortbereik" en ik vul 2000-2000 in. Dat is namelijk wat makkelijker in de poortforwarding in het router te regelen. Dat werkt ook niet...
Ik gebruik FTP naar de Synology toe. Gewoon via poort 21.
Heb geprobeerd je berichten te volgen, maar het wordt me niet heel duidelijk wat je nu allemaal (door elkaar?) probeert. Ik heb overigens enkel poort 21 geforward.
Wat krijg je als je naar het FTP-adres gaat via een browser?
Edit: Application Priveleges kloppen ook?
De tutorial van Synology heb je vast ook al gevonden...
[ Voor 4% gewijzigd door Miyamoto op 19-10-2013 12:15 ]
Je moet zowel poort 21, als de port range voor passive ftp openen in je router.dfrenner schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 09:36:
[...]
Daarnaast is een range van 2000 tot 2000 niet zo zinnig, maak er iets van als 2000 - 2040.
En ja, ftp heb ik aan de praat gekregen.
[ Voor 10% gewijzigd door job op 19-10-2013 16:30 ]
Het gekke is dat ik 'sickbeard custom' heb ingesteld dat er 1 x per 24 uur gescand moet worden op nieuwe series, en voor de rest helemaal niets. (geen renaming, of postprocessing).
Iemand enig idee hoe het kan dat deze package toch zo'n invloed heeft op de LAN netwerk prestaties?
Helaas geen copy/paste van de log van sickbeard kunnen maken, daarom snel een screenshot. Het lijkt erop dat sickbeard toch met iets bezig is.

[ Voor 16% gewijzigd door Lumics op 20-10-2013 10:04 ]
De DS713+ ziet er leuk uit alleen voor het geen wat ik wil heb ik de DX513 unit erbij nodig wat extra stroom vreet en duurder is. Ik neem genoegen met minder CPU kracht aangezien wat ik wil ik er mee weg kan komen.
heb gister de Synology Diskstation DS214 gekocht
heb de ds214 aan gesloten op mijn upc box
wil nou mijn ac ryan hd2 voorzien met yamj v2.9
maar als ik op watched installer druk. dan kom ik op een pagina waar staat YAMJ Watched Installer
Setting Script Permissions Please Wait . . . wat doe ik fout
Probleem is dat je passive FTP op de Synology niet kunt uitschakelen...bluecupra schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:29:
Dat is de port reeks voor passive FTP, voor normaal FTP volstaat port 21.
als ik vanuit buiten een telnet ftp opzet naar mijn ddns op poort 21, krijg ik gewoon toegang...
op het moment dat ik in explorer ftp.ddns in toets moet ik inloggen, mijn synology logged de ftp sessie gewoon goed en vervolgens operation timed out...
De "list" optie van ftp schijnt passive poorten te gebruiken...
Edit:
Okee gelukt, er is dus een instelling in explorer advanced settings om alleen active ftp te gebruiken!
Wat een gedoe zeg... Ondanks het forwarden van de passive poorten werkt het nog niet...
Edit2:
Bestaan er ook simpele packages voor automatische ondertitels?
Dus dat je met een GUI ondertitels kunt instellen en dat voor alles wat je download dit automatisch geregeld wordt?
[ Voor 10% gewijzigd door BlakHawk op 20-10-2013 15:22 ]
Gewoon 802.11g, 54 mbps dus. Maar ik zit dicht bij het acces point, bereik is uitstekend. Als de share eenmaal geopend is, is het geheel ook wel vlot. Het gaat om de acces time op het moment dat ik de share probeer te openen. De adresbalk van explorer verandert in een groene laadbalk en het duurt wel 8 ~ 10 seconden voor de share geopend is.. Zijn er misschien instellingen in Windows die ik moet veranderen?weazle schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 23:21:
[...]
Je zegt het eigenlijk zelf al lan<>wlan, wat is de snelheid van je wlan? Ik zou iig niet gokken op een oorzaak door de NAS.
De islam kan uw vrijheid schaden
De HD die het kleinste is bepaald de opslag in Raid de 1TB heeft niet genoeg opslag om de inhoud van de 2TB op te slaan. Synology heeft ook een eigen oplossing met raid maar dan moet je even hun rekenmachine erbij pakken en kijken wat de gevolgen zijn.Wokschotel schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 15:59:
Ik heb een DS211j met 2 x 2 TB in SHR raid 1. Nu kom ik ruimte tekort en wil naar 2 x 4 TB. Kan ik beginnen door alvast 1 schijf te vervangen door een nieuwe 4 TB schijf en over een maandje ofzo de 2e 4 TB schijf erbij te plaatsen, uiteraard van hetzelfde type? Dat betekent dat ik een tijdje met 1 x 2 en 1 x 4 TB draai, ik wil alles uiteraard wel redundant hebben.
Binnen je eigen netwerk kan je prima active ftp gebruiken. Buiten je netwerk moet je (omdat je syno achter een router hangt) passive ftp gebruiken.dfrenner schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 14:15:
Probleem is dat je passive FTP op de Synology niet kunt uitschakelen.
Probeer desnoods verschillende ftp clients, filezilla is een goede of kijk anders eens naar winscp (mits je windows hebt). Het moet probleemloos werken, dus blijf het proberen.
Je mag me ook wel een dm sturen met je ip adres, zodat ik een en ander voor je kan testen en misschien de oorzaak voor je kan achterhalen. Als je een aparte username/password combo voor mee aanmaakt kan en me alleen toegang geeft tot ftp kan ik ook nergens bij
Probeer Subliminal eens.Bestaan er ook simpele packages voor automatische ondertitels?
Dus dat je met een GUI ondertitels kunt instellen en dat voor alles wat je download dit automatisch geregeld wordt?
Als je ook het downloaden door een package wilt laten doen kijk dan eens naar de sickbeard tpb fork.
Jahoor geen probleem. Je hebt alleen pas voordeel van de extra ruimte zodra je beiden schijven hebt vervangen.Wokschotel schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 15:59:
Kan ik beginnen door alvast 1 schijf te vervangen door een nieuwe 4 TB schijf en over een maandje ofzo de 2e 4 TB schijf erbij te plaatsen, uiteraard van hetzelfde type?
http://forum.synology.com..._Volume_with_larger_disks
http://forum.synology.com...s_Synology_Hybrid_RAID%3F
http://www.synology.nl/support/RAID_calculator.php
Als sickbeard je cpu flink belast blijft er te weinig cpu kracht over voor de bestandsoverdracht.Lumics schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 10:00:
Iemand enig idee hoe het kan dat deze package toch zo'n invloed heeft op de LAN netwerk prestaties?
Helaas geen copy/paste van de log van sickbeard kunnen maken, daarom snel een screenshot. Het lijkt erop dat sickbeard toch met iets bezig is.
Sickbeard gaat eerst al je huidige afleveringen scannen, indexeren, plots en thumbnails downloaden.
Als je veel series hebt duurt het wel even voordat die klaar is.
Kijk eens bij de resource monitor wanneer die klaar is voordat je weer verder gaat met bestanden overzetten.
tip: in sickbeard zelf zit ook een logfunctie, die vertelt je veel meer.
[ Voor 56% gewijzigd door job op 20-10-2013 17:12 ]
Het probleem is juist dat sickbeard helemaal niets aan het doen zou moeten zijn. Scannen staat ingesteld op 1 x per week, renamen en postprocessen is volledig uitgeschakeld. De taken zijn dus beperkt.job schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 16:58:
[...]
Als sickbeard je cpu flink belast blijft er te weinig cpu kracht over voor de bestandsoverdracht.
Sickbeard gaat eerst al je huidige afleveringen scannen, indexeren, plots en thumbnails downloaden.
Als je veel series hebt duurt het wel even voordat die klaar is.
Kijk eens bij de resource monitor wanneer die klaar is voordat je weer verder gaat met bestanden overzetten.
Echter sickbeard is blijkbaar flink belastend voor de CPU, ongeacht of hij iets doet of niet. Zodra de package wordt uitgeschakeld stijgt transfer snelheid met 60MB/s
Kijk gewoon eens in de echte logs (en niet de beperkte log van je screenshot), en je ziet wat sickbeard doet.Lumics schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 17:13:
Het probleem is juist dat sickbeard helemaal niets aan het doen zou moeten zijn. Scannen staat ingesteld op 1 x per week, renamen en postprocessen is volledig uitgeschakeld. De taken zijn dus beperkt.
Echter sickbeard is blijkbaar flink belastend voor de CPU, ongeacht of hij iets doet of niet. Zodra de package wordt uitgeschakeld stijgt transfer snelheid met 60MB/s
Je bent niet erg scheutig met je informatie dus ik doe wellicht wat aannames die niet waar zijn, maar sickbeard doet meer dan jij denkt dat het moet doen. Ook met postprocessing uit gaat sickbeard series die je reeds gedownload hebt scannen, indexeren en plots ophalen en neemt dit allemaal op in de database.
Als je sickbeard net geinstalleerd hebt en wel al je huidige series hebt toegevoegd dan kan sickbeard erg druk zijn met van alles.
Wacht gewoon af totdat die rustiger wordt (zie de resource manager in dsm). Als alles geindexeerd is gebruikt sickbeard nauwelijks de cpu.
Verwijderd
Iemand in het Synology forum heeft reactie gekregen met als volgt:
"Currently we have a reported problem on database operations on your model, it will influence several services/packages.
We are now working on it already. Please wait for our update from developer to fix your issue.
We are sorry for all the inconvenience it caused."
Ze konden dit ook best aan andere eindgebruikers vertellen die hier eerder mee kwamen. Ik heb zo'n reactie tot heden niet gehad.
Ik wil namelijk een 2e schijf bijplaatsen als los volume (dus geen RAID), maar deze zal weinig gebruikt gaan worden, in tegenstelling tot de harddisk die er nu inzit. Daarom heb ik graag dat de 2e schijf die ik bijplaats afzonderlijk in slaapstand kan. Is dat mogelijk weten jullie?
wat is precies cpu met floating point (dit zegt de website: "De ingebouwde Floating-Point-eenheid levert snellere miniatuurverwerking om de weergave van afbeeldingen in verschillende resoluties te verbeteren") wordt hd beeld dan mooier of stabieler of .... wanneer ik mkv stream (DLNA) naar tv mediaspeler, dat is ook het voornaamste doel voor de nas. Downloaden doe ik waarschijnlijk met de pc die paar minuten (15 gemiddeld). Ik zie nu het nut er niet van in om via nas te gaan downloaden, die een of 2 filmpjes per keer.
Daarnaast lijkt me wel leuk om op elke locatie toegang te hebben en te kunnen downloaden, dat wanneer ik thuis kom alles al klaar is.
Ik heb namelijk 2 modellen op het oog 112+ (zonder floatingp. en 2,0ghz cpu) of 114 (met floatingp. en 1,2 Ghz processor).
Volgens mij is dat een bug want als ik kijk in ftp deamon config dan staat daar een andere range. Deze range die ik vermeld wordt ook genoemd in de ports config.dfrenner schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 09:36:
Verwijderd
Vraagje hier (naar aanleiding van mijn vorige vraag deze week ivm access tot NAS van buitenaf).
Ik kan nog steeds niet op mijn NAS van buitenaf.
Ik heb zowel DDNS alsook de SSL verbinding ingesteld zoals jullie hadden aangeraden.
Echter wringt het schoentje volgens mij met de poorten...
Achtergrond: Wij hebben thuis een modem/router van Telenet(ISP). Boven staat er een verdomd oude router op aangesloten, namelijk de Level One FBR-1418TX. Mijn NAS is ook aangesloten op die router.
Als ik via configuratiescherm -> Router instellen ga, krijg ik deze melding:

Met behulp v.d. synology knowledgebase heb ik geprobeerd de poorten handmatig in te stellen. Ik heb het ingevuld zoals op onderstaande afbeelding (de 132 is het laatste cijfer van de interne IP van mijn nas):

Toch als ik echter controleer via canyouseeme.org en PFportchecker, staan de poorten echter niet open.
Moet ik aan de modem/router van mijn ISP ook nog iets instellen of wat doe ik hier verkeerd?
Eenmaal vanaf je telenet modem naar het wan ip van je level-one. En tevens vanaf je level-one naar het lan ip van je synology.
[ Voor 4% gewijzigd door job op 20-10-2013 19:55 ]
Helaas nog niet. Het OS wordt op een partitie gezet die over alle HDD's staat.JPtjeeNL schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 18:06:
Weten jullie of de harddisks in een Synology ook los van elkaar in slaapstand kunnen gaan?
Niet 100% correct externe hdd's niet (hebben zelfs een eigen timer) en de extension units bij modellen die hem niet in het eerste volume kunnen opnemen.itchin schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 20:38:
Helaas nog niet. Het OS wordt op een partitie gezet die over alle HDD's staat.
Bij modellen die dat wel kunnen maakt het verder niet niet uit of ze deel uitmaken van volume 1, het gaat dan om de OS partitie.
Bedankt voor de reacties! Stel, je hebt 2 harddisks (niet in RAID), maar 1 gaat er defect. Ben je dan ook je configuratie kwijt of schrijft de Synology die configuratie naar 2 disks?itchin schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 20:38:
[...]
Helaas nog niet. Het OS wordt op een partitie gezet die over alle HDD's staat.
Had/heb ik ook last van, maar als je je wachtwoord elke keer opnieuw invoert kan je wel inloggen.ZFLaSH schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 06:51:
Heeft iemand van jullie ook problemen met de nieuwe versie van VPN server? Gisteren de update gedraaid en vandaag kan ik op het werk op zowel PPTP als OpenVPN geen verbinding meer maken. Hij blijft AUTH_FAILED geven (zowel op OSX als android)
Hij schrijft niets meer weg. De DSM software is immers "corrupt".JPtjeeNL schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 23:08:
[...]
Bedankt voor de reacties! Stel, je hebt 2 harddisks (niet in RAID), maar 1 gaat er defect. Ben je dan ook je configuratie kwijt of schrijft de Synology die configuratie naar 2 disks?
Je data kan je nog terughalen dmv:
http://www.synology.com/support/faq_show.php?q_id=579
Helaas, dat werkt dus niet. Ik kan met geen enkel geautoriseerd account meer inloggen. Hij blijft de AUTH_FAILED melding geven bij alle acounts (credentials zijn correct).xippie schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 09:35:
[...]
Had/heb ik ook last van, maar als je je wachtwoord elke keer opnieuw invoert kan je wel inloggen.
Heb jij helemaal geen reactie gehad? Ik heb een response gehad met de vraag of ze mijn NAS binnenste buiten mochten keren.Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 17:53:
@DS214 gebruikers met PostgreSQL issue
Iemand in het Synology forum heeft reactie gekregen met als volgt:
"Currently we have a reported problem on database operations on your model, it will influence several services/packages.
We are now working on it already. Please wait for our update from developer to fix your issue.
We are sorry for all the inconvenience it caused."
Ze konden dit ook best aan andere eindgebruikers vertellen die hier eerder mee kwamen. Ik heb zo'n reactie tot heden niet gehad.
En met resultaat:
Thank you for the feedback.
This has been identified as a known issue and you need to re-install DSM to resolve this problem.
We apologize for your inconvenience and thank you for bringing this issue to our attention.
Please follow the steps below to re-install DSM on DS214.
To perform a hard reset to re-install DSM onto the system again via Synology Assistant
....etc
[ Voor 20% gewijzigd door RSpaargaren op 21-10-2013 11:53 ]
Hmm da's jammer. Zou mooi geweest zijn als hij DSM weg zou schrijven naar meerdere disken. Mocht 1 disk er dan mee ophouden, pakt de andere het over met de DSM install.svdheuvel schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 09:36:
[...]
Hij schrijft niets meer weg. De DSM software is immers "corrupt".
Je data kan je nog terughalen dmv:
http://www.synology.com/support/faq_show.php?q_id=579
Wat bedoel je precies met DSM ? Het OS of de app's ?JPtjeeNL schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:50:
Hmm da's jammer. Zou mooi geweest zijn als hij DSM weg zou schrijven naar meerdere disken. Mocht 1 disk er dan mee ophouden, pakt de andere het over met de DSM install.
In het geval van het OS, dat gebeurd ook voor alle HDD's die in de unit zitten (en bij een aantal modellen ook de exansion units). Op iedere HDD staat een mirror. Bij de apps geef je aan op welk volume je deze wilt installeren dus dat is afhankelijk van de gekozen config daarvan.
we_are_borg schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 16:40:
[...]
De HD die het kleinste is bepaald de opslag in Raid de 1TB heeft niet genoeg opslag om de inhoud van de 2TB op te slaan. Synology heeft ook een eigen oplossing met raid maar dan moet je even hun rekenmachine erbij pakken en kijken wat de gevolgen zijn.
Bedankt voor jullie antwoordenjob schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 16:58:
[...]
Jahoor geen probleem. Je hebt alleen pas voordeel van de extra ruimte zodra je beiden schijven hebt vervangen.
http://forum.synology.com..._Volume_with_larger_disks
http://forum.synology.com...s_Synology_Hybrid_RAID%3F
http://www.synology.nl/support/RAID_calculator.php
De islam kan uw vrijheid schaden
Is dat ergens terug te lezen in een config bestand op de syno?
ps. ik ben redelijk tevreden over de volgende dome camera, vandalisme bestendig en waterdicht:
Dome Camera
Gek genoeg in het donker niet zo scherp als bij daglicht. Nog eens kijken of ik de focus in kan stellen.
Ik zie wel de movie skin staan, de info over de film, maar ik kan de film zelf niet aanzetten omdat deze niet aanwezig is. Als ik met mijn PC naar de NAS ga, zie ik de mappen met daarin de mkv bestanden. Verder heeft mijn Mede8er de laatste firmware, zelfde voor mijn NAS.
Ik heb een Asus RT-AC66U router, die ik wel 'n aantal keren gereset is. (ivm overstap UPC naar XMS). Maar daarna gewoon films kunnen bekijken.
Wat kan hier aan de hand zijn?
Als de een niet werkt, werkt de andere wel? Je syno al eens opnieuw toegevoegd als netwerkbron?
NFS. Eingelijk nooit SMB geprobeerd.job schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 20:17:
Hebben we hier over nfs of smb?
Als de een niet werkt, werkt de andere wel? Je syno al eens opnieuw toegevoegd als netwerkbron?
Ik heb al de firewall van de Synology nagekeken, poorten 22 en 23 staan gewoon open. Ook de router heeft de poorten gewoon open staan. Ook de firewall van de (Windows 7) PC laat Putty z'n gang gaan. Ik heb ook al geprobeerd om Putty als Administrator uit te voeren, tevergeefs.
Telnet en SSH is ook gewoon aangevinkt op de NAS zelf, die overigens draait op de nieuwste versie van DSM (4.3).
Wie weet wat ik nog kan proberen?
Las laatst dat de laatste dsm versie wat problemen kon geven met nfs. Wat je dus altijd kan doen is je nfs share verwijderen van je medi8tor, en je nfs share van je syno verwijderen. Medi8tor opnieuw opstarten (stroom eraf/erop), syno opnieuw opstarten en de boel weer opnieuw instellen.
Of probeer het met smb.
Verwijderd
Ik kreeg een reactie in de ochtend dat er een patch is, maar deze is ouder dan de -3 update.. Dus kan deze niet installeren. Werkt het bij jou wel nu?RSpaargaren schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:16:
[...]
Heb jij helemaal geen reactie gehad? Ik heb een response gehad met de vraag of ze mijn NAS binnenste buiten mochten keren.
En met resultaat:
Thank you for the feedback.
This has been identified as a known issue and you need to re-install DSM to resolve this problem.
We apologize for your inconvenience and thank you for bringing this issue to our attention.
Please follow the steps below to re-install DSM on DS214.
To perform a hard reset to re-install DSM onto the system again via Synology Assistant
....etc
Intussen is er 68GB overgezet (gaat tergend langzaam), en geeft opslagbeheer aan dat er 150GB in gebruik is. Na nog wat uitzoekwerk blijkt het te komen door het versiebeheer van Cloudstation, een feature (?) die je niet uit kunt zetten.... Best balen, want de gebruiker in kwestie heeft 255GB die hij via Cloudstation wilt syncen..
Iemand een idee hoe ik dit anders/beter zou kunnen doen?
Dan is er van elk bestand 1 versie (en dus niets dubbel).
[ Voor 43% gewijzigd door job op 22-10-2013 10:30 ]
Dat klopt, 1 instance in de database en 1 op het filesystem.smoken schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:45:
Heb hem idd. op 1 gezet, maar blijkbaar pakt cloudstation dit op als 1 kopie, aangezien opslagbeheer precies het dubbele weergeeft van wat er daadwerkelijk op de NAS staat..
Hmm jammer. De tekst deed toch anders vermoeden. Alternatief is dan sync/backup software zien te vinden die met FTP werkt.smoken schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:45:
Heb hem idd. op 1 gezet, maar blijkbaar pakt cloudstation dit op als 1 kopie, aangezien opslagbeheer precies het dubbele weergeeft van wat er daadwerkelijk op de NAS staat..
Verwijderd
Ik heb bij de 3e poging achterelkaar de recente patch kunnen installeren. De voorgaande keren kreeg ik de melding dat de DSM versie die ik wil installeren ouder is dan de geïnstalleerde.
Na de clean install lopen testen en het werkt allemaal weer!
Het OS bedoel ik. Oh weet je dat zeker? Dus het is niet zo dat als er 1 disk defect gaat, bijvoorbeeld het gehele systeem niet werkt? Dan zou dus hooguit je app niet meer werken? Dan is het wel mooi, alleen jammer dat je de apps ook niet kunt spiegelen.DukeBox schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 11:41:
[...]
Wat bedoel je precies met DSM ? Het OS of de app's ?
In het geval van het OS, dat gebeurd ook voor alle HDD's die in de unit zitten (en bij een aantal modellen ook de exansion units). Op iedere HDD staat een mirror. Bij de apps geef je aan op welk volume je deze wilt installeren dus dat is afhankelijk van de gekozen config daarvan.
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:
<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]