http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Op zich zijn er geen problemen met snelheid of afspelen, alleen sommige ondertitels worden niet getoond, dus ik vraag mij af of dit het probleem gaat oplossen, in ieder geval bedankt voor de reactie.Rainesh schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 20:04:
Ik heb een lange tijd een 411j gebruikt icm verschillende mediaplayers en geen problemen mee gehad. Had wel NFS gebruikt om bij de shares te komen ipv SMB. Want met NFS haal je hogere/stabielere speeds dan samba.
Ook de oude xtreamer heeft nergens last van, overal gewoon ondertitels bij, zolang de naam van de film & ondertitel hetzelfde zijn.
Verwijderd
Ook word bij beheer aangegeven dat er een 1GB harddisk aanwezig is met daarachter "Volume 1"
En er staat een 2GB harddisk met daarachter eveneens "Volume 1"
Toch blijft er bij de staus van het Volume staat dat deze 1GB groot is en niet de verwachtte 3GB.
Hoe kan dit en wat doe ik verkeerd?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Verwijderd
De streaming wd is veel goedkoper , waarom een hub als je gaat streamen van je nas?surfing john schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 19:37:
Iemand ervaring met de combinatie 212J en een mediaplayer?
Ik heb zelf de WD TV LIVE HUB uitgetest, beiden blijken moeite te hebben met het tonen van de ondertitels.
Maar ondertitels werken gewoon, of je nu een hub of wat dan ook gebruikt. Samba of nfs heeft daar geen invloed op. Wellicht heb je gekozen voor dnla, dan werken de subs die extern zijn inderdaad niet. Kies dus netwerk share en niet netwerk server voor de verbinding met je synology.
Verwijderd
Hij geeft aan een SHR volumeDukeBox schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 22:43:
Je hebt een raid 1 gemaakt i.p.v. jbod.
Betekent dit dat ik het volume moet verwijderen en een nieuw volume moet aanmaken?
SHR met 2 schijven maakt een raid1 aan, rtfm. Wordt dus inderdaad volume verwijderen en aanmaken op raid0. Schijfcombinaties kun je hier uitrekenen.Verwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 23:08:
[...]
Hij geeft aan een SHR volume
Betekent dit dat ik het volume moet verwijderen en een nieuw volume moet aanmaken?
[ Voor 14% gewijzigd door pafdaddy op 11-10-2013 08:24 ]
Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.
Verwijderd
Neen waren nog niet gebruikt maar heb het toch eens geprobeerd. Alle 4 aan de computer gehangen, diskpart clean gedaan. Alle 4 opnieuw geïnstalleerd. Toestel start op, beept 1x, maar Synology Assistant kan hem niet vinden. Aan de hand van mijn DHCP server zie ik dat hij 10.0.0.12 heeft gekregen. Als ik naar dat adres surf kom ik terecht op de Synology Web Assistant, je krijgt een ronddraaiend cirkeltje en na 30 sec 'verbinding mislukt'. Nu kan ik er dus helemaal niet meer op. Ik hoop dat ze bij Synology rap de case bekijken zodat ik hem RMA kan sturen..DukeBox schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 17:27:
Zijn de HDD's al gebruikt ? Zo ja, eerst de MBR verwijderen (onder windows bijv. middels diskpart clean).
Juist, helemaal goed, inderdaad de gouden tip, thanx.Verwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 23:00:
[...]
De streaming wd is veel goedkoper , waarom een hub als je gaat streamen van je nas?
Maar ondertitels werken gewoon, of je nu een hub of wat dan ook gebruikt. Samba of nfs heeft daar geen invloed op. Wellicht heb je gekozen voor dnla, dan werken de subs die extern zijn inderdaad niet. Kies dus netwerk share en niet netwerk server voor de verbinding met je synology.
Je kunt nog proberen op te starten met alle schijven even apart van elkaar. Als er dan één schijf bij zit die alles tegenhoudt hoef je alleen die te vervangenVerwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:12:
Neen waren nog niet gebruikt maar heb het toch eens geprobeerd. Alle 4 aan de computer gehangen, diskpart clean gedaan. Alle 4 opnieuw geïnstalleerd. Toestel start op, beept 1x, maar Synology Assistant kan hem niet vinden. Aan de hand van mijn DHCP server zie ik dat hij 10.0.0.12 heeft gekregen. Als ik naar dat adres surf kom ik terecht op de Synology Web Assistant, je krijgt een ronddraaiend cirkeltje en na 30 sec 'verbinding mislukt'. Nu kan ik er dus helemaal niet meer op. Ik hoop dat ze bij Synology rap de case bekijken zodat ik hem RMA kan sturen..
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Ik zat zelf aan deze te denken: pricewatch: Western Digital Green WD20EZRX, 2TB
Aangezien ik dan 2 HD's heb, is het wellicht mogelijk om de 1,5 TB HD die ik nu heb om die standaard in te zetten als een backup waar de NAS maar eens in de zoveel tijd (liefst snachts) naar toe schrijft? De rest van de tijd moet die HD niet gebruikt worden wegens geluidsproductie.
Geweldig ding!
Nu snap ik alleen photostation niet.
Ik heb vanaf mijn telefoon een "mobile map" aangemaakt in ds photo. Alle fotos die ik met mijn smartphone maak worden automatisch geupload naar photostation.
Maar als ik op dsm zelf inlog en door de shares wandel met file finder bijvoorbeeld zie ik de mappen en fotos nergens terug.
Het moet toch ergens op dat volume staan? Maar waar?
Edit:
Nu op mijn huidige wd nasje heb ik gewoon een share die ik aan een pc koppel als network drive.
Binnen die share heb ik 3 mappen:
Fotos
Videos
Documenten
Als ik fotos van mijn camera ga kopieren zet ik die gewoon vanaf computer naar netwerkdrive. Simpel kun je ieder moment door die share wandelen met verkenner op windows.
Hoe past ds photo in dit geheel?
Ideaal: een share met alle foto's en gekoppeld aan de pc wederom. En dan ds photo om ze overal toegankelijk te hebben en dan vooral op je telefoon.
Kan dit of is ds photo zo niet bedoeld?
Ik heb nu dus allemaal fotos in photostation maar lijken netgens terug te vinden op een share...
[ Voor 43% gewijzigd door BlakHawk op 12-10-2013 08:21 ]
Verwijderd
Hoe deze dingen testen vraag ik me af, als iemand er meer over weet, alvast deze link.FreshMaker schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 16:35:
[...]
[...]
Klopt, ik denk dat het gewoon botte pech en toeval is
Nu een Netgear GS108v3
Eerlijk, ik heb geen slecht gevoel er over, draait alweer een weekje of 2 mee ... speeds up 2 par !
( wilde toch al vervangen door een 8port)
http://smallbusiness.chro...thernet-switch-44781.html
Link zegt niet zo heel veel. Beste test is een kopie maken van 1 naar andere apparaat en dan krijg je een doorvoersnelheid. Maar ik denk dat de meeste switches in dezelfde prijs niet heel veel voor elkaar onderdoen.Verwijderd schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 09:41:
[...]
Hoe deze dingen testen vraag ik me af, als iemand er meer over weet, alvast deze link.
http://smallbusiness.chro...thernet-switch-44781.html
Wat ik wel merk is dat mijn nieuwe switch (GS108E) een stuk zwaarder is dan mijn oude (GS608) die problemen gaf . Die weegt niets en de nieuwe is behoorlijk aan gewicht. Tevens is hij managed en ook handig om wat extra dingen te kunnen zien en kon direct de firmware bijwerken.
Gewicht zegt niets natuurlijk maar geeft mij toch een gevoel van een betere kwaliteit. Netwerk draait gelukkig weer als een zonnetjes met de nieuwe.
Neem aan dat je bedoelt de linken die ze gebruiken om de post beter te beschermen. Er zal mogelijk een update moeten komen van Spotweb zodat deze hier mee om kan gaan. De vorige manier werkte uiteindelijk ook goed met Spotweb.Scr3wdriv3r schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 11:39:
Heeft er verder nog iemand last van de nieuwe referral sites die gebruikt worden op spotweb, waardoor couchpotato / sabnzb niet meer goed werken in die gevallen?
Neem dit ook even door misschien dat dit te oplossing is.
http://www.spot-net.nl/fo...c.php?f=32&p=53753#p53753
Credits voor: ozzykillbirdy die dit vandaag net melden in het Spotweb topic.
referral is meer een systeem dat als mensen lid worden via jouw link je meer kan krijgen/verdienen.
Anders zul je even meer uitleg moeten geven wat je precies bedoelt.
update
Overgegaan naar de Refector branch maar inderdaad werken die linken dan ook niet als je op de groene pijl klikt in Spotweb.
Hij download wel iets Sabnzb geeft dan een melding
Exit(1) OSError: [Errno 2] No such file or directory:
Maar dit moet meer in het Spotweb topic.
[ Voor 26% gewijzigd door MikeOO op 12-10-2013 14:27 ]
Ik draai nu NZBGet, SickBeard, CouchPotato, Spotweb, AutoSub, webserver en tinyproxy.
De log files van SickBeard, CouchPotato, tinyproxy en AutoSub heb ik al verplaatst naar een aangesloten USB stick. Valt er nog meer te tweaken om de schijven als ze niet gebruikt worden zo veel mogelijk in standby te houden? Een scan naar nieuwe release bijvoorbeeld heeft naar mijn mening niet de HDD nodig als hij niets hoeft te downloaden.
Ik zit ook nog even met mijn databases in mijn hoofd. Spotweb vult elke 2 uur zijn dbs en komende week komt er ook nog een YouLess energie meter aan welke ook elke 30m/60m moet schrijven in de dbs. Valt dit te verplaatsen? (Weet niet of ik dit zou willen ivm SHR, heb natuurlijk niet voor niets 4 schijven waarvan 1 spare.)
[ Voor 17% gewijzigd door henwy op 12-10-2013 22:31 ]
Al eentje gevonden: http://www.hanselman.com/...yNASBackupStrategies.aspx
Werkt tot nu toe prima. Vaste PC die op zelfde gigabit switch als de DS213j zit is nu aan het backuppen met 61Mbps
[ Voor 62% gewijzigd door ThinkPad op 13-10-2013 00:39 ]
Heb een map op mijn PC die ik automatisch wil laten syncen met een map op mijn NAS.
Elke keer als ik iets wijzig in die map, gaat SCS automatisch syncen, dus dat gaat goed.
Echter, na een reboot van mijn PC begint het wolkje weer te syncen, maar dan op een foute manier.
Alle gewijzigde en verwijderde bestanden van vóór de reboot, worden nu weer "hersteld".
Voorbeeld:
Muziekfolder: 50 liedjes verwijderd en 200 namen aangepast.
Diezelfde dag gaat alles goed. Na reboot: Cloud gaat weer 200 namen ongedaan maken en 50 verwijderde bestanden terugplaatsen.
Hoe kan ik dit oplossen?
[ Voor 18% gewijzigd door NeutraleTeun op 13-10-2013 11:34 ]
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Maar dan blijft wel de vraag nog:
Als ik gisteren bestanden heb verwijderd van de PC, en dus na sync ook van de server...
waar haalt de Cloud nu deze bestanden dan weer vandaan om ze weer terug te zetten.
Vervelende is dat ik gisteren >2000 wijzigingen heb gemaakt

[ Voor 10% gewijzigd door NeutraleTeun op 13-10-2013 11:59 ]
Of in uiterste nood Cloud Station opnieuw installeren (op de NAS).
Aanvinken wat van toepassing is:
Lokaal verwijderde bestanden worden opnieuw opgehaald van uw NAS.
Lokaal verwijderde bestanden worden verwijderd van uw NAS.
Hadden ze ook op een makkelijkere manier kunnen updaten.
Nu moet ik weer 15.000 bestanden syncen, en hopelijk gaat het nu wél goed!
Het wordt nu alleen wel in een andere folder gezet.
Dus moet ik weer even kijken hoe ik dit met de music folder kan koppelen zodat het weer benaderbaar en bruikbaar is door andere apparaten in mijn netwerk.
Bleh!
Het komt zelfs in 2 mappen. Pff, word hier zo moe van

Home/cloudstation en homes/admin/cloudstation
[ Voor 30% gewijzigd door NeutraleTeun op 13-10-2013 13:22 ]
Dat is dezelfde folder toch? Maar omdat je als admin ook de homes-structuur ziet lijkt het dubbelopNeutraleTeun schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 13:16:
Opnieuw geïnstalleerd en opeens kwam er een extra optie tevoorschijn:
Aanvinken wat van toepassing is:
Lokaal verwijderde bestanden worden opnieuw opgehaald van uw NAS.
Lokaal verwijderde bestanden worden verwijderd van uw NAS.
Hadden ze ook op een makkelijkere manier kunnen updaten.
Nu moet ik weer 15.000 bestanden syncen, en hopelijk gaat het nu wél goed!
Het wordt nu alleen wel in een andere folder gezet.
Dus moet ik weer even kijken hoe ik dit met de music folder kan koppelen zodat het weer benaderbaar en bruikbaar is door andere apparaten in mijn netwerk.
Bleh!
Het komt zelfs in 2 mappen. Pff, word hier zo moe van![]()
Home/cloudstation en homes/admin/cloudstation
Mappen op de NAS met webDAV ook extern als networkdrive kunnen koppelen?
Op mijn werk gebruik ik netdrive zodat ik daar via webdav bij mijn bestanden thuis kan.
Kwestie van kiezen tussen http of https en de juiste poort op de router openen, juiste folder opgeven en klaar. Ohja natuurlijk webdav ook activeren op je syno.
[ Voor 42% gewijzigd door job op 14-10-2013 10:31 ]
Thanks voor de link, goed leesvoer!!ThinkPadd schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 22:29:
Wil Crashplan installeren op m'n DS213j. Iemand tips/goede handleiding daarvoor?
Al eentje gevonden: http://www.hanselman.com/...yNASBackupStrategies.aspx
Ik heb me een beetje zitten inlezen over het verplaatsen van Outlook, inclusief mails en agenda, naar de Synology. Het simpelweg verplaatsen van de .PST naar de Synology is een dikke no-go, aangezien dat voor continue netwerkbelasting zorgt. De Synology beschikt echter wel over RoundCube. Ik kan daar mijn email adres aan koppelen en dan kan ik inloggen via mijn webbrowser op Roundcube, net zoeits als je zou doen op je webmail. Probleem is dat Roundcube standaard geen ingebouwde agenda heeft. Je hebt wel een plugin daarvoor die je via een hacky manier kunt installeren op je Synology, maar als er een package beschikbaar is voor een agenda applicatie houd ik me aanbevolen!
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Ik vond netdrive redelijk omslachtig.job schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:28:
Jep, werkt probleemloos.
Op mijn werk gebruik ik netdrive zodat ik daar via webdav bij mijn bestanden thuis kan.
Kwestie van kiezen tussen http of https en de juiste poort op de router openen, juiste folder opgeven en klaar. Ohja natuurlijk webdav ook activeren op je syno.
Moet er toch ook gewoon heen kunnen browsen?
Dus gisteren even op internet gezocht en schijnt dus wel te kunnen:
http://www.scotttyee.com/...ebdav-share-in-windows-7/
Gisteren uitgevoerd en getest om via de ddns verbinding te maken in explorer en het werkte!
Nu werkt opeens zelfs mijn ds file niet meer...
Via netdrive ook niet meer...
Kan dit aan dat ziggo ubee geval liggen???
1 programma installeren, en instellen is toch niet zo omslachtig? kost je hooguit 2 minuten.dfrenner schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:23:
Ik vond netdrive redelijk omslachtig.
Moet er toch ook gewoon heen kunnen browsen?
Met windows 7 werkt het inderdaad prima. Andere versies werken helaas minder goed. Ik kreeg het op mijn werk met xp niet werkend.Dus gisteren even op internet gezocht en schijnt dus wel te kunnen:
http://www.scotttyee.com/...ebdav-share-in-windows-7/
Met netdrive heb je echter wel meer controle over wat er gebeurt, en toegankelijke logs.
Misschien auto block aanstaan? Dat je je zelf nu buitengesloten hebt?Nu werkt opeens zelfs mijn ds file niet meer...
Via netdrive ook niet meer...
Kan dit aan dat ziggo ubee geval liggen???
[ Voor 9% gewijzigd door job op 14-10-2013 13:13 ]
Dat is leuk als je admin bent op werk...job schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:10:
1 programma installeren, en instellen is toch niet zo omslachtig? kost je hooguit 2 minuten.
Maar op plaatsen waar je dat niet bent, hoe los je dat op?
OkeeMet windows 7 werkt het inderdaad prima. Ik kreeg het op mijn werk met xp niet werkend.
Met netdrive heb je echter wel meer controle over wat er gebeurt, en toegankelijke logs.
Er staat niemand in de blocklist vooralsnogMisschien auto block aanstaan? Dat je je zelf nu buitengesloten hebt?
Wat staat er onder het tabje downloadfilter als je de betreffende rss-feed selecteerd?bodiam schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 12:44:
Vraagje: ik gebruik Downloadstation icm RSS feeds, en mijn RSS feeds pollen elke 4 uur op torrents. Als ik in mijn Download station kijk, zie ik ook de resultaten van de RSS search daar staan, alleen sinds kort (het werkte dus wel) is mijn download station gestopt met het downloaden van deze resultaten. Iemand enig suggestie hoe ik dit weer kan laten werken? Ik ben helemaal bij naar de laatste versie enzo.
Ik heb mijn hele iTunes bibliotheek op mijn Syno staan (DS1512+) en dat werkt prima, ik kan op mijn iMac alles afspelen wat ik maar wil. Nu wil ik ook de iTunes Server aanzetten op mijn Syno zodat ik vanaf andere devices deze bibliotheek ook kan benaderen, maar op de een of andere manier gaat dat niet zoals ik verwacht. Ik zie de iTunes Server alleen onder shared verschijnen als ik iTunes op mijn Mac ook aan heb staan, zodra ik iTunes uitzet is overal de share ook weg (zelfde wifi netwerk enzo).
Waarom zie ik de bibliotheek op de Syno niet als iTunes op mijn iMac uit staat? Of hoort dat zo?
Met thuisdeling zie je wel je data op alle i devices.
Je kan dus ook niet bijv je iphone met muziek vullen via deze manier.
Je zegt dat je al muziek afspeelde zonder de itunes server. Ik neem aan dat je gewoon dubbel klikte op een muziekstuk?
Je zou kunnen kijken of je het standaard lokatie verplaatst krijgt naar je synology. Dan heb je kans dat misschien zo thuisdeling werkt, en andere devices dus je muziek zien. Ik kan het niet testen.. Alleen een iPad
Ik teken nergens meer voor
Waarschijnlijk wel een nadeel gevonden, volgens mij gaat m'n schijf in de Synology nu niet meer in spindown

Verder je mail probleem: .pst op netwerkschijf zetten zou ik nooit doen, krijg je gegarandeerd gezeik mee. Kun je niet IMAP gebruiken? (Gmail ofzo). Dan staat je e-mail op de server ipv lokaal opgeslagne.
Ondanks dat MS aangeeft dat je een PST niet op een netwerkschijf moet zetten gebruik ik het al jaren met 3 gebruikers en ondanks alle waarschuwingen werkt dit probleemloos. Gaat gewoon goed dus op zich kan het prima werken.Freekers schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:50:
[...]
Thanks voor de link, goed leesvoer!!
Ik heb me een beetje zitten inlezen over het verplaatsen van Outlook, inclusief mails en agenda, naar de Synology. Het simpelweg verplaatsen van de .PST naar de Synology is een dikke no-go, aangezien dat voor continue netwerkbelasting zorgt. De Synology beschikt echter wel over RoundCube. Ik kan daar mijn email adres aan koppelen en dan kan ik inloggen via mijn webbrowser op Roundcube, net zoeits als je zou doen op je webmail. Probleem is dat Roundcube standaard geen ingebouwde agenda heeft. Je hebt wel een plugin daarvoor die je via een hacky manier kunt installeren op je Synology, maar als er een package beschikbaar is voor een agenda applicatie houd ik me aanbevolen!
Kijk anders eens naar Zarafa. Is ook als Package voor de Synology te verkrijgen. Heeft behoorlijk wat opties en ziet er een beetje uit als Outlook maar dan webbased. Tot 3 gebruikers kun je de gratis Outlook plugin gebruiken.
http://www.zarafa.com/wik...ructions_for_Synology_NAS
Ik ben er vorig jaar een tijdje mee bezig geweest maar door tijdgebrek niet goed kunnen testen. Zag er goed uit en werkt ook prima. Je moet alleen wel je even verdiepen in de instellingen voordat je alles werkend hebt en je moet een Outlook plugin installeren onder windows als je Outlook als client ook wilt gebruiken ipv webbased.
Maar met Gmail is op zich inderdaad de makkelijkste oplossing. Met IMAP een verbinding maken en het werkt. Je mail doorsturen naar gmail en alles is geregeld.
IMAP zou een optie zijn, maar dan heb ik nog steeds m'n agenda niet gebackupt :\ThinkPadd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 16:18:
Verder je mail probleem: .pst op netwerkschijf zetten zou ik nooit doen, krijg je gegarandeerd gezeik mee. Kun je niet IMAP gebruiken? (Gmail ofzo). Dan staat je e-mail op de server ipv lokaal opgeslagne.
Thanks voor de tip, dat ziet er top uit! Jammer dat de licentiekosten per jaar zijn. Ik ken namelijk wel een paar zakelijke gebruikers die hierin geïnteresseerd zouden zijn!MikeOO schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 17:21:
Kijk anders eens naar Zarafa. Is ook als Package voor de Synology te verkrijgen. Heeft behoorlijk wat opties en ziet er een beetje uit als Outlook maar dan webbased. Tot 3 gebruikers kun je de gratis Outlook plugin gebruiken.
http://www.zarafa.com/wik...ructions_for_Synology_NAS
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
En graag ook bevestiging dat er standaard een licentie voor 1 cam bij zit het surveillance pack of hoe dat ook mag heten
Reden: er heeft afgelopen anderhalve week al 3x een hond in onze voortuin zitten schijten
En nou wil ik wel eens weten bij wie ik die drollen in de brievenbus moet doen om ze retour afzender te krijgen
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ben normaal echt niet de beroerdste om te helpen maar dit kan je toch echt wel zelf opzoeken. Voor de cam's is er een HCL en de licentie staat gewoon bij de specs vermeld.The Eagle schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 20:48:
Weet iemand een goedkope netwerkcam die met een Syno 213 compatible is?
En graag ook bevestiging dat er standaard een licentie voor 1 cam bij zit het surveillance pack of hoe dat ook mag heten
Via windows verkenner krijg ik de volgende error: 0x80070043 the network name cannot be found.
Dit gebeurt compleet random. Soms kun je echt 10 minuten geen verbinding krijgen en soms is het met 2 seconden weer gepiept. Zelfde probleem zie ik gebeuren met de web interface. Als ik via FF/Chrome inlog op de NAS en vervolgens door de mappen ga bladeren zijn soms ineens alle submappen niet meer zichtbaar.
Google levert meer vragen dan antwoorden op. Hopelijk herkent iemand dit probleem en kan mij zeggen hoe ik dit oplos.
Als het noodzakelijk is voor het werk zullen ze een oplossing voor je moeten hebben. Is het niet noodzakelijk en werken ze niet mee dan los je het anders op. In plaats van webdav kan je natuurlijk ook nog verbinden dmv je browser met filestation, ftp, telnet, scp, etc.dfrenner schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:23:
Dat is leuk als je admin bent op werk...
Maar op plaatsen waar je dat niet bent, hoe los je dat op?
Het was een suggestie. Vrees dat je dan moet gaan troubleshooten.Er staat niemand in de blocklist vooralsnog
Is het ding wel bereikbaar vanuit je lan. Bereikbaar vanuit een andere internetverbinding (andere dan waar die gisteren niet werkte)? Gaat resolven nog wel goed? Werkt het op ip wel (ipv op hostname). Is het probleem poort afhankelijk (werkt het webmanagement bijvoorbeeld nog wel)?
Helpt een modem herstart, of syno herstart? Even een aantal korte zaken die me te binnenschieten die je kan testen.
Synology kan ook prima met caldav overweg. Is dat een oplossing?Freekers schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 18:31:
IMAP zou een optie zijn, maar dan heb ik nog steeds m'n agenda niet gebackupt :\
http://www.synology.com/support/tutorials_show.php?q_id=463
[ Voor 19% gewijzigd door job op 15-10-2013 00:31 ]
Hou je wel rekening met de wetgevingThe Eagle schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 20:48:
Reden: er heeft afgelopen anderhalve week al 3x een hond in onze voortuin zitten schijten
En nou wil ik wel eens weten bij wie ik die drollen in de brievenbus moet doen om ze retour afzender te krijgen
je mag niet zomaar naar buiten filmen....
buiten dat het vervelend is. zo'n hoopje verrassing in de tuin ..
Ik had vergelijkbare problmen en bleek te komen door mijn Netgear switch. Blijkbaar geeft at merk vaker problemen en wordt het veroorzaakt door een probleem met de leasetime. Het vreemde eraan was dat ik niet veranderd had aan de switch of Synology. Misschien had Ziggo de modem (tevens DHCP-server) een update gegeven waardoor de problemen zijn ontstaan.Freakster86 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 23:40:
Ik heb sinds enkele dagen iets vaags. De verbinding/toegang met de NAS valt steeds weg.
Via windows verkenner krijg ik de volgende error: 0x80070043 the network name cannot be found.
Dit gebeurt compleet random. Soms kun je echt 10 minuten geen verbinding krijgen en soms is het met 2 seconden weer gepiept. Zelfde probleem zie ik gebeuren met de web interface. Als ik via FF/Chrome inlog op de NAS en vervolgens door de mappen ga bladeren zijn soms ineens alle submappen niet meer zichtbaar.
Google levert meer vragen dan antwoorden op. Hopelijk herkent iemand dit probleem en kan mij zeggen hoe ik dit oplos.
Inderdaad is deze info wel erg makkelijk te vinden.The Eagle schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 20:48:
Standaard zit er 1 licentie bij.
Elke Foscam camera die hier al vaak is besproken werkt wel. Even een typenummer zoeken en dan Synology erbij in Google en je komt al snel achter je antwoord.
Goedkoop is natuurlijk per persoon verschillend maar bedenk wel dat je een buitencamera neemt.
Een binnencamera die door glas beelden moet opnemen gaat in het donker niet werken. Door de infraroodlampen geeft dit reflectie waardoor je niets meer ziet.
Je zou ook eerst eens bordje kunnen plaatsen. Als de eigenaar dit ziet dan is dat mogelijk al voldoende.
Loopt de hond los dan wordt het een ander verhaal, of hij moet kunnen lezen.
//Offtopic:FreshMaker schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 02:16:
Hou je wel rekening met de wetgeving
Je mag wel je eigen tuin opnemen toch? Zorg ervoor dat de stoep niet in beeld is, kun je daar geen last mee krijgen.... Daarnaast, filmen op de openbare weg is toegestaan zover ik weet.
Mag wel, mits je dit bijvoorbeeld door middel van een bord aangeeft.FreshMaker schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 02:16:
Hou je wel rekening met de wetgeving
buiten dat het vervelend is. zo'n hoopje verrassing in de tuin ..
Aan de andere kant, lekker belangrijk. Je gaat het niet als bewijs gebruiken ofzo... Gewoon eigen gebruik om te weten wie er zo asociaal is om zijn hond in je tuin te laten poepen.
"Cameratoezicht en filmen met een aangebrachte (vaste) camera mag alleen als dat is aangekondigd. Met een handcamera mag je wel filmen (of fotograferen) op de openbare weg. In besloten ruimtes zijn de regels strenger, vanwege het grotere privacy-belang van diegenen die je filmt."Freekers schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:25:
//Offtopic:
Je mag wel je eigen tuin opnemen toch? Zorg ervoor dat de stoep niet in beeld is, kun je daar geen last mee krijgen.... Daarnaast, filmen op de openbare weg is toegestaan zover ik weet.
Er wordt echt verschil gemaakt tussen een handcamera en vaste camera.
[ Voor 3% gewijzigd door BlakHawk op 15-10-2013 09:39 ]
[quote]dfrenner schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:38:
Met een handcamera mag je wel filmen (of fotograferen) op de openbare weg.[/quote]
Wat betekent dat voor die Google Glass ?? Zag gisteren een programma bij de VPRO en ik vind dat persoonlijk een hele enge ontwikkeling ...
Het viel mij inderdaad op dat het ipadres van de NAS is gewijzigd (3 omlaag). Geen idee waarom. Dit is al sinds jaar en dag hetzelfde..LuukNouwen schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 08:41:
[...]
Ik had vergelijkbare problmen en bleek te komen door mijn Netgear switch. Blijkbaar geeft at merk vaker problemen en wordt het veroorzaakt door een probleem met de leasetime. Het vreemde eraan was dat ik niet veranderd had aan de switch of Synology. Misschien had Ziggo de modem (tevens DHCP-server) een update gegeven waardoor de problemen zijn ontstaan.
Maar dit zou toch niks moeten uitmaken wanneer je al reeds op de NAS ingelogd bent (via windows verkenner of via de webbrowser). Dan hoor je toch niet ineens zo'n melding te krijgen dat de mapnaam onjuist is
Ik gebruik pricewatch: D-Link DCS-930L met m'n Syno. Werkt prima (zie ook mijn recensie). Je moet de camera wel binnen monteren, het is geen outdoor camera. Tevens kun je hem beter bedraad gebruiken dan via WiFi, bedraad werkt 100x betrouwbaarder.The Eagle schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 20:48:
En er zit idd een licentie gratis op voor 1 camera
Staat toevallig een soortgelijk model in V&A te koop: V&A aangeboden: D-Link Wireless N Dag & Nacht Home netwerkcamera DCS-932L
[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 15-10-2013 11:49 ]
Dan kan ik je zeker de Zarafa app in de DSM aanraden. Installatie ging op mijn DS411J binnen 2 en een half uur volgens deze handleiding: http://www.zarafa.com/wik...ructions_for_Synology_NASFreekers schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:50:
[...]
Thanks voor de link, goed leesvoer!!
En een jaar later binnen een uur op mijn nieuwe ds412+
Nu staat alle email op de Synology en wordt er geconnect middels Outlook op de PC met de Zarafa outlook client (plugin), Android telefoon connect middels Exchange active sync, en met andere apparaten kan het via de WebApp (webmail) die er compleet uit ziet. Nu zijn alle emails, contactpersonen en agenda op alle devices gesynct.
Nu wordt de MySQL DB elke nacht ge-backupped naar een off-site Synology en heb ik laatst een restore geprobeerd van alle email op de "oude" ds411j. Kwestie van restore aankiezen en was binnen een uurtje klaar.
--edit--
@hieronder Alles wat ik uit ervaring vertel was al gezegd
Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
Kijk even 1 pagina terug. Dat was reeds gemeldstuffer schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:11:
[...]
Dan kan ik je zeker de Zarafa app in de DSM aanraden. Installatie ging op mijn DS411J binnen 2 en een half uur volgens deze handleiding: http://www.zarafa.com/wik...ructions_for_Synology_NAS
En een jaar later binnen een uur op mijn nieuwe ds412+
Nu staat alle email op de Synology en wordt er geconnect middels Outlook op de PC met de Zarafa outlook client (plugin), Android telefoon connect middels Exchange active sync, en met andere apparaten kan het via de WebApp (webmail) die er compleet uit ziet. Nu zijn alle emails, contactpersonen en agenda op alle devices gesynct.
Nu wordt de MySQL DB elke nacht ge-backupped naar een off-site Synology en heb ik laatst een restore geprobeerd van alle email op de "oude" ds411j. Kwestie van restore aankiezen en was binnen een uurtje klaar.
Iemand toevallig een idee m.b.t. bovenstaande?smoken schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 10:42:
Heeft iemand een idee m.b.t. het volgende:
Ik heb 2x 1TB in een DS213+ zitten, deze zijn in een SHR gezet en ik heb dus een volume van circa 1 TB.
Nu gebruik ik, volgens File Station, 520 GB van deze ruimte,.....echter: opslag beheer geeft aan dat mijn volume vol is.
Ik heb in Cloudstation (want dat gebruik ik veel) de prullenbak leeggemaakt, dit leverde 20 GB op.
Verder kan ik niets vinden waardoor deze ruimte in beslag/gereserveerd wordt.
Heb geupgraded naar de laatste DSM in de hoop dat e.e.a. dan rechtgetrokken zou worden, zonder succes helaas.
Enige wat ik me kan bedenken is dat het iets te maken heeft met het feit dat ik 1 van de 2 schijven heb moeten ontvangen. Dat er toen dus iets mis gegaan is met het opnieuw creeren van het volume zeg maar...
Bestaan er tooltjes om het datagebruik te controleren / de schijven te defragmenteren?
Ik weet het niet, maar wat ik wel weet, is dat ie het weer doet. Ik heb DownloadStation even gestopt en gestart (ik dacht dat ik dat al gedaan had), maar nu doet ie het weer. Thanks voor de reactie iig!Wat staat er onder het tabje downloadfilter als je de betreffende rss-feed selecteerd?
Ik zou namelijk graag willen weten met welk gebruikersaccount geprobeerd is om in te loggen. Zou het mogelijk zijn om dat toe te voegen aan die melding?
Ik zou beginnen met een rapport te draaien zodat je kan zien waar het zit.smoken schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:48:
[...]
Iemand toevallig een idee m.b.t. bovenstaande?
Enige wat ik me kan bedenken is dat het iets te maken heeft met het feit dat ik 1 van de 2 schijven heb moeten ontvangen. Dat er toen dus iets mis gegaan is met het opnieuw creeren van het volume zeg maar...
Bestaan er tooltjes om het datagebruik te controleren / de schijven te defragmenteren?
Je krijgt dan netjes te zien welke gebruiker, of welke shared folder meeste GBs pakt...
-System information
tab - Report
Daar even taak aanmaken en met rechtermuisknop draaien.
Gewoon waar hij altijd staat, het download centrumQuakie schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:52:
MMM DSM 4.3 3776-3 is beschikbaar mensen...
Even zien of we gauw releasenotes boven water kunnen krijgen.
Version: 4.3-3776 Critical Update 3
(2013/10/15)
Compatibility and Installation
1.DSM 4.3-3776 Update 3 can only be installed on Synology products running DSM 4.3-3776 via DSM Update. Please log in to DSM and go to Control Panel > DSM Update to install the update.
Fixed Issues
1.Enhanced the security while logging in to DSM via telnet.
2.Enhanced CalDAV compatibility with Calendar in iOS7.
3.Enhanced the stability for ODX transferring.
4.Enhanced the security of DSM operating system.
5.Optimized CPU usage when multiple HTTP connections are established to the same Synology NAS.
6.Fixed an issue where downloading a whole folder may fail in Internet Explorer.
7.Fixed an issue where the banner of Photo Viewer and Video Viewer may be hidden if Remove Banner in Control Panel > Application Portal > Options is selected.
8.Fixed an issue where Synology NAS may not be able to hibernate when Audio Station is running.
9.All the fixes that have been delivered in DSM 4.3-3776 Update 1 and Update 2 are included in this update.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Ik heb hem geinstalleerd maar cloud station lijkt niet meer te syncen.Quakie schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:52:
MMM DSM 4.3 3776-3 is beschikbaar mensen...
Even zien of we gauw releasenotes boven water kunnen krijgen.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Dank voor de tip!Quakie schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:44:
[...]
Ik zou beginnen met een rapport te draaien zodat je kan zien waar het zit.
Je krijgt dan netjes te zien welke gebruiker, of welke shared folder meeste GBs pakt...
-System information
tab - Report
Daar even taak aanmaken en met rechtermuisknop draaien.
Ik heb dit gedaan, en eigenlijk komt hier hetzelfde uit als hetgeen file-manager en opslagbeheer me vertelden.. Er is circa 500 GB in gebruik aan data, echter het volume van 1 TB is voo 98% gevuld...
Er moet dus een ruimte "gereserveerd" zijn, terwijl dit niet nodig is....maar hoe ik dit op kan lossen?
Verwijderd
Mijn eerste doel is om via DLNA films te bekijken op mijn Samsung UE46F6500 (Smart TV) en alleen dit al krijg ik niet aan de praat..
Situatie:
- Linksys Gigabit router
- Alles is CAT6 bekabeld.
- De TV is voorzien van een redelijk goede built-in mediaspeler dat op DLNA werkt.
Wat heb ik al gedaan:
- NAS netjes van scratch geinstalleerd; Nieuwste DSM 4.3 via autoupdate laten installeren en HDD op SHR laten formateren.
- Mediaserver\Video Server\Photo Station geinstalleerd.
- MKV bestand in een gedeelde map gezet en laten indexeren via mediaserver en ook de MKV in de standaard geindexeerde "video" map gezet ter controle.
- Een JPG in de standaard "photo" map gezet.
- Via de TV is de NAS gewoon te benaderen en kan ik alleen de standaard mappen zien, welke leeg zijn.
- NAS en TV aantal keren herstart, geen effect.
- Bij Photo Station krijg ik zelfs bij het openen de error: SQLSTATE[08006] [7] could not connect to server: No such file or directory Is the server running locally and accepting connections on Unix domain socket "/tmp/.s.PGSQL.5432"?
- Bij Video Station geeft het elke keer aan dat ik een videomap moet toevoegen en daar blijft hij elke keer op freezen, maakt niet uit wat ik doe.
- NAS herstart, zelfde verhaal.
- Uiteindelijk harde reset uitgevoerd, DSM hersteld en HDD dit keer via "Eenvoudig" geformateerd.
- Hetzelfde resultaat bij alles...
Ik heb me inmiddels al buitengesloten op m'n PC (auto-block na 10 foute pogingen..), maar zelfs op m'n phone (dus: ander IP adres) is de ingevoerde code steeds verkeerd..
Hebben meer mensen hier last van?
[ Voor 22% gewijzigd door SmiGueL op 15-10-2013 22:20 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Het lijkt niet aan de bekabeling ed. te liggen.Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:03:
- Mediaserver\Video Server\Photo Station geinstalleerd.
- MKV bestand in een gedeelde map gezet en laten indexeren via mediaserver en ook de MKV in de standaard geindexeerde "video" map gezet ter controle.
- Een JPG in de standaard "photo" map gezet.
- Bij Photo Station krijg ik zelfs bij het openen de error: SQLSTATE\[08006] \[7] could not connect to server: No such file or directory Is the server running locally and accepting connections on Unix domain socket "/tmp/.s.PGSQL.5432"?
Heb je al geprobeerd om dingen een voor een te doen? Enkel de Mediaserver is toch voldoende voor DLNA? Zet de Videoserver en PhotoStation eens uit. En kan de TV wel overweg met MKV-bestanden?
Helaas kan ik DSM 4.3 niet gebruiken daar mijn CS407e niet ondersteund is.
Die SQLSTATE fout lijkt erop de wijzen dat de SQL-server niet (meer) draait. Heb je al eens in de logbestanden van de Syno gekeken of daar fouten worden gemeld?
I can hold my breath for ten minutes.
Verwijderd
- Ik had het ook eerst alleen met de Mediaserver geprobeerd. Net weer alles uitgezet en alleen de mediaserver aan, geen effect. TV ondersteunt MKV gewoon. Eerder via DLNA vanuit laptop rechtstreeks gedaan, werkt perfect.GrtA schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:23:
[...]
Het lijkt niet aan de bekabeling ed. te liggen.
Heb je al geprobeerd om dingen een voor een te doen? Enkel de Mediaserver is toch voldoende voor DLNA? Zet de Videoserver en PhotoStation eens uit. En kan de TV wel overweg met MKV-bestanden?
Helaas kan ik DSM 4.3 niet gebruiken daar mijn CS407e niet ondersteund is.![]()
Die SQLSTATE fout lijkt erop de wijzen dat de SQL-server niet (meer) draait. Heb je al eens in de logbestanden van de Syno gekeken of daar fouten worden gemeld?
- Log geeft niks aan over SQL fouten of überhaupt een SQL melding
Kun je de 2FA misschien uitzetten via het aanpassen van een setting als je inlogt via SSH? En daarna opnieuw instellen?SmiGueL schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:10:
Sinds de nieuwste update (DSM 4.3 3776-3 dus) errort hij steeds bij inloggen tijdens het invoeren van de 2FA code.
Ik heb me inmiddels al buitengesloten op m'n PC (auto-block na 10 foute pogingen..), maar zelfs op m'n phone (dus: ander IP adres) is de ingevoerde code steeds verkeerd..
Deze zou je dan als extra storage kunnen gebruiken en niet huidige volume uit te breiden, alleen bij opstarten enzo wordt de extra storage niet mee opgestart.
Weet iemand of spindown wel werkt bij zo'n oplossing?
Thanks
Denk dat je dan toch echt naar een DS714 (of +) toe moet..McGreenNL schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:49:
Ik ben erg geïnteresseerd in een DS214play of 214+ (die ergens idt jaar uitkomen), en deze zou ik graag willen uitbreiden met een DX513.
Edit:
Ok apart, ik had altijd gedacht dat het niet mogelijk was om de DX513 aan de DS213+ aan te sluiten..
http://www.synology.com/products/DX513.php#
Maar het kan dus wel, maar dan ziet hij hem/ze gewoon als sata schijf/schijven.
http://www.synology.com/p...=DX513&lang=enu#p_submenu
[ Voor 35% gewijzigd door SmiGueL op 15-10-2013 23:30 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
DAt het een extra volume wordt vind ik niet erg, wil het graag gescheiden houden, voor spindown, maar wil weten of dit dan nog werkt op de dx513SmiGueL schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:51:
[...]
Denk dat je dan toch echt naar een DS714 (of +) toe moet..
Edit:
Ok apart, ik heb altijd gedacht dat het niet mogelijk was om de DX513 aan de DS213+ aan te sluiten..
http://www.synology.com/products/DX513.php#
Maar het kan dus wel, maar dan ziet hij hem/ze gewoon als sata schijf/schijven.
http://www.synology.com/p...=DX513&lang=enu#p_submenu
Zie nergens meer een DS714 staan op de roadmap, ik wil graag al mijn films op de ipad afspelen, dus heb ik een iets zwaardere cpu nodig.
[ Voor 41% gewijzigd door FrankGNL op 15-10-2013 23:08 ]
toevallig cloud station in gebruik? bij mij maakte cloud station van alle bestanden een kopie.smoken schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:00:
[...]
Dank voor de tip!
Ik heb dit gedaan, en eigenlijk komt hier hetzelfde uit als hetgeen file-manager en opslagbeheer me vertelden.. Er is circa 500 GB in gebruik aan data, echter het volume van 1 TB is voo 98% gevuld...
Er moet dus een ruimte "gereserveerd" zijn, terwijl dit niet nodig is....maar hoe ik dit op kan lossen?
Cloud station is inderdaad in gebruik, is ook essentieel voor het gebruik.mcied schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 08:31:
[...]
toevallig cloud station in gebruik? bij mij maakte cloud station van alle bestanden een kopie.
Hoe heb jij dat opgelost? Ik gebruik Cloudstation op diverse Synology's maar nergens het issue dat hij bestanden dubbel erin zet...
Verwijderd
FATAL: "/var/services/pgsql" is not a valid data directory
DETAIL: File "/var/services/pgsql/PG_VERSION" is missing.
could not start server
Ik heb dingen als mv /volume1/@database/pgsql /volume1/@database/pgsql-bk en dan een herstart al geprobeerd.
Je kunt in de settings van CloudStation aan geven hoeveel versies er bij gehouden moet worden. Stel het staat op 20. Dan betekend dat je 20x stappen terug kunt zetten. Nou ik weet niet of het programma zo slim is dat hij alleen wijzigingen bijhoudt. Ik neem aan een kopie.. Dus 1MB is dus 20MB bij 20versies. dan gaat het hard.smoken schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:20:
[...]
Cloud station is inderdaad in gebruik, is ook essentieel voor het gebruik.
Hoe heb jij dat opgelost? Ik gebruik Cloudstation op diverse Synology's maar nergens het issue dat hij bestanden dubbel erin zet...
Ik zou inderdaad hier naar kijken en prullenbak legen onder CloudStation..
Daarna zou ik alle apps nalopen om log files weg te gooien.. Daarna via config scherm ook alles nalopen.
Ik weet niet of je netwerk prullenbak gebruikt? Zou ik ook leggen.
Ik heb het vaker neergezet dat alles verspreid staat.. Alle log files, prullenbakken etc.. Je hoeft maar 1 ding over het hoofd te zien en je mist helft van je schrijf.
Verwijderd
Heb eergisteren mijn allereerste NAS in de bus gekregen (DS413J).
Heb wegens drukte nog niet veel uitgevoerd behalve packages installeren maar ik heb 2 vragen die ik hier niet meteen op het forum kan terugvinden:
1. Thuis connect ik via http://IP-adres in webbrowser en dan log ik in DSM. Hoe log ik bv. in vanop mn werk? (IP-adres en dan login/pass invullen werkt hier blijkbaar niet)
Het zou ideaal zijn als ik vanop mijn werk kan prutsen met de NAS.
2. Weet iemand waar ik een manual of FAQ v.d. NAS kan terugvinden? Het DSM is overzichtelijk & gebruiksvriendelijk maar er zijn toch wat functionaliteiten met termen die me volledig onbekend zijn.
Mijn excuses als deze vragen al eerder gesteld zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2013 10:03 ]
Dit staat inderdaad al aardig beschreven.
Om van buitenaf verbinding te krijgen kun je het externe IP gebruiken van je internet verbinding (www.mijnip.nl) . Je dient dan wel een forward op je modem in te stellen op poort 5000 richting je NAS.
Vervolgens kun je de NAS bereiken via: http://externip:5000
Beter is het echter om DDNS in te stellen, dit gaat heel makkelijk via het configuratiescherm van je NAS. Je kunt dan gratis een account aanmaken bij Synology.
Betreffende vraag 2: www.synology.nl staat heel veel op en ook in het configuratiescherm kun je via de optie "zoeken" veel vinden.
1. Het kan zijn dat op het werk je nas geblokkeerd wordt.. Heb je poort 5000 open staan in je router? Anders is deze niet te benaderen.. Ik heb een DDNS ingesteld (te vinden in het configuratiescherm). Dit is makkelijker onthouden van een IP adres. Probeer het eens via je mobiel (mocht je een mobiel abo hebben) om de server te benaderen, lukt dit wel dan is het geblokkeerd op je werk, lukt dit niet, dan is er een instelling in je router / modem / nas niet goed.Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:01:
Hallo
Heb eergisteren mijn allereerste NAS in de bus gekregen (DS413J).
Heb wegens drukte nog niet veel uitgevoerd behalve packages installeren maar ik heb 2 vragen die ik hier niet meteen op het forum kan terugvinden:
1. Thuis connect ik via http://IP-adres in webbrowser en dan log ik in DSM. Hoe log ik bv. in vanop mn werk? (IP-adres en dan login/pass invullen werkt hier blijkbaar niet)
Het zou ideaal zijn als ik vanop mijn werk kan prutsen met de NAS.
2. Weet iemand waar ik een manual of FAQ v.d. NAS kan terugvinden? Het DSM is overzichtelijk & gebruiksvriendelijk maar er zijn toch wat functionaliteiten met termen die me volledig onbekend zijn.
Mijn excuses als deze vragen al eerder gesteld zijn.
2. http://www.synology.com/p...duct_name=DS413j&lang=nld
Hier kun je verwacht ik veel van je gezochte informatie vinden.
Dit dus,smoken schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:06:
Beste Jaegger,
Om van buitenaf verbinding te krijgen kun je het externe IP gebruiken van je internet verbinding (www.mijnip.nl) . Je dient dan wel een forward op je modem in te stellen op poort 5000 richting je NAS.
Beter is het echter om DDNS in te stellen, dit gaat heel makkelijk via het configuratiescherm van je NAS. Je kunt dan gratis een account aanmaken bij Synology.
Betreffende vraag 2: www.synology.nl staat heel veel op en ook in het configuratiescherm kun je via de optie "zoeken" veel vinden.
[ Voor 20% gewijzigd door Zanzibar-1337 op 16-10-2013 10:08 . Reden: Smoken is super snel :P ]
5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5
Nog beter om meteen de SSL verbinding in te schakelen (default via poort 5001) en deze te gebruiken.smoken schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:06:
Je krijgt inderdaad een warning van je browser dat het certificaat niet gevalideerd kan worden, maar de verbinding is wel degelijk versleuteld.
Helemaal waar!Miyamoto schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:08:
[...]
Nog beter om meteen de SSL verbinding in te schakelen (default via poort 5001) en deze te gebruiken.
Je krijgt inderdaad een warning van je browser dat het certificaat niet gevalideerd kan worden, maar de verbinding is wel degelijk versleuteld.
Ben wel benieuwd waarom je dit zou willen? Kun je dan niet beter met een USB schijf werken?da_PSI schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:09:
Is het mogelijk met een DS213 om iedere avond er een harde schijf uit te trekken en deze er in de ochtend weer in te doen? De schijven zijn hot-swappable, dus het moet kunnen lijkt me. Maar wil alleen even weten of het echt goed werkt.
In theorie zou dit moeten werken, echter heb ik dit nog niet uitgeprobeerd..da_PSI schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:09:
Is het mogelijk met een DS213 om iedere avond er een harde schijf uit te trekken en deze er in de ochtend weer in te doen? De schijven zijn hot-swappable, dus het moet kunnen lijkt me. Maar wil alleen even weten of het echt goed werkt.
Ik zou zeggen, trek er een harde schijf uit en zie wat er gebeurt.. Het zou heus niet ontploffen
[ Voor 10% gewijzigd door Zanzibar-1337 op 16-10-2013 10:16 ]
Ze willen graag een "backup" ergens anders hebben ivm "als er iets gebeurt" en dan de volgende ochtend er gewoon weer in.Zanzibar-1337 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:11:
[...]
In theorie zou dit moeten werken, echter heb ik dit nog niet uitgeprobeerd..
Ik zou zeggen, trek er een harde schijf uit en zie wat er gebeurt.. Het zou heus niet ontploffen
Dat had ik mij al bedacht, op zich klinkt dat ook logisch.da_PSI schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:18:
[...]
Ze willen graag een "backup" ergens anders hebben ivm "als er iets gebeurt" en dan de volgende ochtend er gewoon weer in.
Even op de site gekeken van Synology:
http://www.synology.com/p...roduct_name=DS213&lang=us
Het moet dus gewoon werken.Coming with USB 3.0 support which offers transmission speeds of up to 5 Gbps, namely 10 times faster than USB 2.0, DS213 takes less time for data transfer for external hard drives and consumes less power. In addition, hot-swappable drives make it easier for maintenance and hard drive replacement.
Je kunt ook met Crashplan werken (online backup) of ergens anders een Synology NAS plaatsen en dan syncen met elkaar..
[ Voor 7% gewijzigd door Zanzibar-1337 op 16-10-2013 10:22 ]
Echter in Windows 8 kan ik de ds niet vinden, hij ziet hem alleen als mediaspeler. Kan iemand me in de goede richting helpen?
Windowsvlaggetje + R -> \\*ip-van-de-nas*joppe113 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:23:
Kort geleden heb ik mijn ouders een nieuwe laptop cadeau gegeven, echter is er 1 probleem. Ze hebben een ds209 en ik wil een aantal mappen van de server graag op het bureau blad zetten. Zodat ze rechtstreeks foto's in die map kunnen droppen en dat ze dan gelijk richting de ds gaan.
Echter in Windows 8 kan ik de ds niet vinden, hij ziet hem alleen als mediaspeler. Kan iemand me in de goede richting helpen?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
En daarna mappen als een drive + shortcut op de desktop (werkt dat nog in W8.1DennusB schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:24:
[...]
Windowsvlaggetje + R -> \\*ip-van-de-nas*
Iemand enig idee hoe je de default geïnstalleerde versie van sqlite kunt updaten? Ik wil NzbDrone installeren, maar die vereist de laatste versie van sqlite. Met IPKG kan ik wel de laatste versie installeren, maar dan draaien er twee versies naast elkaar (ik heb geen optie om de bestaande versie te updaten).
alvast bedankt!
Ik zie dat ik er ook 2 op m'n DS212j heb staan :
1
2
3
4
5
| DS212j> /volume1/@appstore/python/bin/sqlite3 -version 3.7.17 2013-05-20 00:56:22 118a3b35693b134d56ebd780123b7fd6f1497668 DS212j> /usr/syno/bin/sqlite3 -version 3.7.3 |
Cloud Stationjoppe113 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:23:
Kort geleden heb ik mijn ouders een nieuwe laptop cadeau gegeven, echter is er 1 probleem. Ze hebben een ds209 en ik wil een aantal mappen van de server graag op het bureau blad zetten. Zodat ze rechtstreeks foto's in die map kunnen droppen en dat ze dan gelijk richting de ds gaan.
Dat is niet echt de manier om een backup te maken.da_PSI schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:18:
[...]
Ze willen graag een "backup" ergens anders hebben ivm "als er iets gebeurt" en dan de volgende ochtend er gewoon weer in.

Er zijn diverse manieren om een (off-site) backup te maken.
Ik denk dat die pas geupdate gaat worden bij een DSM-upgrade. Afzonderlijk de default sqlite updaten maakt misschien dingen stuk binnen DSM.EvtK schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:04:
Iemand enig idee hoe je de default geïnstalleerde versie van sqlite kunt updaten?[knip]
Plus wat Goner zegt, twee naast elkaar kan ook prima.
Verwijderd
smoken schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:06:
Beste Jaegger,
Zanzibar-1337 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:07:
[...]
1. Het kan zijn dat op het werk je nas geblokkeerd wordt.. Heb je poort 5000 open staan in je router? Anders is deze niet te benaderen.. Ik heb een DDNS ingesteld (te vinden in het configuratiescherm). Dit is makkelijker onthouden van een IP adres. Probeer het eens via je mobiel (mocht je een mobiel abo hebben) om de server te benaderen, lukt dit wel dan is het geblokkeerd op je werk, lukt dit niet, dan is er een instelling in je router / modem / nas niet goed.
2. http://www.synology.com/p...duct_name=DS413j&lang=nld
Hier kun je verwacht ik veel van je gezochte informatie vinden.
[...]
Dit dus,
Met externe IP bedoel je toch het IP adres dat ik thuis ook gebruik om te verbinden (http://IP:5000) of zijn er 2 verschillende IP's?Miyamoto schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:08:
[...]
Nog beter om meteen de SSL verbinding in te schakelen (default via poort 5001) en deze te gebruiken.
Als ik thuis verbind op http://ip:5000, wil dit dan zeggen dat de poort reeds openstaat of moet ik ze dan apart nog openzetten voor gebruik vanop werk?
Op mijn werk wordt inderdaad vanalles geblokkeerd.
Bedankt voor de SSL, DDNS tips. en links naar synology site. Ik zal het vanavond eens uitzoeken!
Nee. Je externe ip is het nummer dat je door je internet service provider toegekend krijgt is is het nummer dat je moet gebruiken om van buiten je thuisnetwerk je systemen te benaderen.Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:44:
Met externe IP bedoel je toch het IP adres dat ik thuis ook gebruik om te verbinden (http://IP:5000) of zijn er 2 verschillende IP's?
Als ik thuis verbind op http://ip:5000, wil dit dan zeggen dat de poort reeds openstaat of moet ik ze dan apart nog openzetten voor gebruik vanop werk?
Mijn situatie:
Thuisnetwerk heeft ip's in de 192.168.1.xxx range
Als ik echter vanaf mijn werk op mijn netwerk wil komen, moet ik het externe nummer (in mijn geval 178.85.230.18 ) gebruiken.
Het is aan je router om alle binnenkomende aanvragen om te sleutelen tot een intern ip (zie ook portforwarding)
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Niet echt een backup als een backup, maar om de gegevens bij zich te hebben...Miyamoto schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:18:
[...]
Cloud Station
[...]
Dat is niet echt de manier om een backup te maken.
Er zijn diverse manieren om een (off-site) backup te maken.
Er zijn 2 IP's ... eentje op je lokale netwerk (meestal in de reeks 192.168.x.x of 10.0.x.x) en eentje aan de buitenkant, op Internet.Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:44:
Met externe IP bedoel je toch het IP adres dat ik thuis ook gebruik om te verbinden (http://IP:5000) of zijn er 2 verschillende IP's?
Laatste kun je achterhalen met bijv. http://www.whatismyip.com/ ...
Hang er dan een USB schijf aan zoals ik al noemde. Werkt veel handiger en heb je een echte backup.da_PSI schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:05:
[...]
Niet echt een backup als een backup, maar om de gegevens bij zich te hebben...
Ik gebruik mijn nas veel voor het bekijken van films en series. Ik download alles in 720 of 1080 en speel deels via mijn raspberry af (wat perfect werkt!) en deels via DS-Video.
Met DS video heb ik echter een probleem.
Bij sommige films speelt hij namelijk geen geluid af.. En wanneer hij het geluid juist wel afspeelt, dan hapert hij af en toe..
Alle bestanden zijn .mkv bestanden (en functioneren perfect op de raspberry).
Ik maak gebruik van alleen maar Android systemen, van 4.0.3 t/m 4.2.2.. Op alle apparaten geeft het dezelfde problemen.
Nu heb ik al bij de instellingen gekeken, maar kan niet zoiets vinden wat het geluid betreft.. Ook niet op de android apparaten.
De verbinding is snel genoeg (lan = 1000mbit / wan = 50mbit upload) dus daar kan het probleem niet zitten. Iemand anders last van dit probleem (of misschien wil iemand anders het eens uit proberen of zij hetzelfde probleem toevallig hebben)? Ik ben erg benieuwd of iemand hier een oplossing voor heeft
spelen ze wel goed af als je de bestanden op het andoid apparaat zelf zet (lokaal geheugen of sd kaart)?Zanzibar-1337 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 17:48:
Ik zit met een 'wellicht' klein probleempje...
Ik gebruik mijn nas veel voor het bekijken van films en series. Ik download alles in 720 of 1080 en speel deels via mijn raspberry af (wat perfect werkt!) en deels via DS-Video.
Met DS video heb ik echter een probleem.
Bij sommige films speelt hij namelijk geen geluid af.. En wanneer hij het geluid juist wel afspeelt, dan hapert hij af en toe..
Alle bestanden zijn .mkv bestanden (en functioneren perfect op de raspberry).
Ik maak gebruik van alleen maar Android systemen, van 4.0.3 t/m 4.2.2.. Op alle apparaten geeft het dezelfde problemen.
Nu heb ik al bij de instellingen gekeken, maar kan niet zoiets vinden wat het geluid betreft.. Ook niet op de android apparaten.
De verbinding is snel genoeg (lan = 1000mbit / wan = 50mbit upload) dus daar kan het probleem niet zitten. Iemand anders last van dit probleem (of misschien wil iemand anders het eens uit proberen of zij hetzelfde probleem toevallig hebben)? Ik ben erg benieuwd of iemand hier een oplossing voor heeft
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:
<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]