Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Zijn er mensen die wat kunnen zeggen over de USB Station 2? Werkt die fijn? Makkelijk in het gebruik en configuratie? Hoe is de snelheid van via USB aangesloten harddisks en dergelijke?
Daar heb je bij een enkele kabel/DSL aansluiting verder niks aan lijkt me. Of zie ik dat verkeerd?
Met 2 touwtjes aan je interne netwerk knopen kan ook nog, als er dan 1 poort/kabel/switchpoort kapot gaat draait ie gewoon verder!readytoflow schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:27:
Vraagje over die dual lan aansluitingen bij Synology. Dat is echt een meer zakelijke toepassing toch? Als failover voor je als er een storing is bij je ISP?
Daar heb je bij een enkele kabel/DSL aansluiting verder niks aan lijkt me. Of zie ik dat verkeerd?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Of: als je switch het ondersteunt kan je de 2 aansluitingen bundelen voor meer bandbreedte (voornamelijk nuttig als verschillende systemen tegelijk fors verkeer met de NAS genereren). En ik geloof dat het ook mogelijk is om bepaalde diensten op de ene interface te draaien en andere diensten op de andere. Zodat bijvoorbeeld streaming en downloads elkaar minder in de weg zitten (deels afhankelijk van de rest van je netwerk).DennusB schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:29:
[...]
Met 2 touwtjes aan je interne netwerk knopen kan ook nog, als er dan 1 poort/kabel/switchpoort kapot gaat draait ie gewoon verder!
Maar dat vereist allemaal wel speciale switches of een boel gehannes met instellingen en dergelijke om helemaal werkend te krijgen. Dus voor de gemiddelde huis tuin en keuken situatie biedt het inderdaad betrekkelijk weinig meerwaarde.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Beetje makkelijk uit te voren? Als ik zo de beschrijving lees dan kom ik er niet helemaal uit.
Normaalgesproken heb je de Synology niet direct op het internet aangesloten, maar op een managed switch kun je bijvoorbeeld wel twee modems aansluiten, zodat de verbindingen het van elkaar overnemen bij een storing.
Zelf heb ik mijn DS412+ met twee touwtjes aangesloten voor Link Aggregation. Mijn WD Green schijven zijn nu de beperking en niet meer mijn netwerk.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Ik zit al een tijdje te kijken of het mogelijk is om mijn tv te kunnen streamen via mijn NAS. Ik ben woonachtig in regio Leiden en heb ziggo als provider. Mijn vraag is dus of het mogelijk is om dit te doen en welke dongle is hiervoor nodig. Ben in het bezit van een Synology NAS DS212J. Ik hoop van jullie te horen.
Mvg,
FRGert
Verwijderd
Ik gebruik de NAS voor opslag van al mijn data (bewaar niks meer lokaal), backup en als (film/serie) bron voor mijn mediaplayer (Rasberry Pi met XBMC). Ik ben geen ‘veeleisende grootverbruiker’ en heb maar een beperkt budget. Ik wil gebruik van maken van Sickbeard, CouchPotato, SABnzb/GetNZB en er moeten in ieder geval twee schijven in die ik in mirror wil laten draaien zodat ik altijd een back-up heb. Voor het afspelen van films gebruik ik mijn Rasberry Pi. Wanneer ik een film (1080) afspeel wil ik geen hinder krijgen van de NAS als die ondertussen aan het downloaden en/of uitpakken is.
Ik hoop voor een mooie prijs een tweedehands Synology van iemand over te kunnen nemen. Momenteel is er niet veel aanbod op bijvoorbeeld Marktplaats maar ik houdt het in de gaten en verwacht dat er straks wel meer aanbod komt als de nieuwe serie uit is.
Nu mijn vraag aan jullie, welke Synology zou voldoen aan mijn eisen? Mijn oog is zelf gevallen op de DS212+ of DS213 (deze zijn bijna identiek als ik het goed begrijp) of zal voor mij de DS212 of de instap modellen (DS212j of DS213j) al voldoende zijn?
Het zou zomaar eens kunnen dat het antwoord op je vraag hier terug te vinden is?Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:23:
[knip]
Nu mijn vraag aan jullie, welke Synology zou voldoen aan mijn eisen? Mijn oog is zelf gevallen op de DS212+ of DS213 (deze zijn bijna identiek als ik het goed begrijp) of zal voor mij de DS212 of de instap modellen (DS212j of DS213j) al voldoende zijn?
[Synology] Vraag en antwoord
Testing, one, two ...
Niet om lastig te doen, maar als jij je 'Mijn Documenten' niet meer lokaal opslaat maar alleen op de NAS, en deze schijven in een Raid opstelling configureert, dan is het dus onmogelijk om op deze NAS een backup te zettenIk gebruik de NAS voor opslag van al mijn data (bewaar niks meer lokaal), backup en als (film/serie) bron voor mijn mediaplayer (Rasberry Pi met XBMC)
[ Voor 9% gewijzigd door SmiGueL op 07-10-2013 14:49 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Sowieso is SabNZBD eigenlijk te zwaar in zijn huidige vorm voor de meeste nassen (ook de ds213+!) Ik haal daar max. 8/9MB/s mee terwijl NZBGET mijn verbinding helemaal dichttrekt (12,5MB/s).SmiGueL schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:32:
Als je met SabNZBD en SickBeard aan de slag gaat zou ik echt geen J versie nemen.. DS212+ of DS213 lijkt me prima. (heb zelf een DS213+ voor deze taken overigens. )
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Gegevens die op de NAS staan, ook nog eens backuppen op de NAS kan op zich prima, alleen dek je dan niet alle risico's die je normaalgesproken met een backup zou willen dekken. Het beschermt je (afhankelijk van de manier waarop het is ingericht) wel tegen corruptie of per ongeluk verwijderen van bestanden, maar inderdaad niet tegen het falen van hardware.SmiGueL schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:32:
[...]
Niet om lastig te doen, maar als jij je 'Mijn Documenten' niet meer lokaal opslaat maar alleen op de NAS, en deze schijven in een Raid opstelling configureert, dan is het dus onmogelijk om op deze NAS een backup te zettenIk zou toch echt aanraden om dit te doen (desnoods af en toe van de NAS naar de pc lokaal...)
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Verwijderd
Uiteraard heb ik in dit topic gelezen. Het is maar net hoe je gebruik is en sommige informatie zou misschien wat achterhaald kunnen zijn ivm aanpassingen in software dus ik was op zoek naar wat persoonlijk (recent) advies :-)hardware-lover schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:32:
[...]
Het zou zomaar eens kunnen dat het antwoord op je vraag hier terug te vinden is?
[Synology] Vraag en antwoord
Thanks! Ik ben misschien wat onduidelijk geweest. Ik maak niet los een backup maar gebruik mijn NAS voor opslag van alle data en door deze in mirror te laten draaien heb ik altijd automatisch een back-up van de data.SmiGueL schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:32:
Als je met SabNZBD en SickBeard aan de slag gaat zou ik echt geen J versie nemen.. DS212+ of DS213 lijkt me prima. (heb zelf een DS213+ voor deze taken overigens. )
[...]
Niet om lastig te doen, maar als jij je 'Mijn Documenten' niet meer lokaal opslaat maar alleen op de NAS, en deze schijven in een Raid opstelling configureert, dan is het dus onmogelijk om op deze NAS een backup te zettenIk zou toch echt aanraden om dit te doen (desnoods af en toe van de NAS naar de pc lokaal...)
Zouden bij gebruik van GetNZB de instapversies dan ook voldoen?renzo4000 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:36:
[...]
Sowieso is SabNZBD eigenlijk te zwaar in zijn huidige vorm voor de meeste nassen (ook de ds213+!) Ik haal daar max. 8/9MB/s mee terwijl NZBGET mijn verbinding helemaal dichttrekt (12,5MB/s).
U gaat niet door voor de koelkastVerwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 15:31:
Ik maak niet los een backup maar gebruik mijn NAS voor opslag van alle data en door deze in mirror te laten draaien heb ik altijd automatisch een back-up van de data.
Mirror is GEEN back-up! Het kan de uitval van één schijf opvangen, maar tig andere bedreigingen voor je data niet. Je bent alsnog data kwijt als je per ongeluk een mapje weggooit, als je NASje vlamvat of misschien zelfs gejat wordt. Dus je kunt alleen van back-up van je gegevens praten als je dat op fysiek gescheiden media doet.
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Lijkt me ook weer sterk overdreven. Ik kan met mijn 109 mijn 20Mbit makkelijk halen met SABNZB,renzo4000 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:36:
[...]
Sowieso is SabNZBD eigenlijk te zwaar in zijn huidige vorm voor de meeste nassen (ook de ds213+!) Ik haal daar max. 8/9MB/s mee terwijl NZBGET mijn verbinding helemaal dichttrekt (12,5MB/s).
Verwijderd
Haha ok true :-)kraats schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 15:37:
[...]
U gaat niet door voor de koelkast
Mirror is GEEN back-up! Het kan de uitval van één schijf opvangen, maar tig andere bedreigingen voor je data niet. Je bent alsnog data kwijt als je per ongeluk een mapje weggooit, als je NASje vlamvat of misschien zelfs gejat wordt. Dus je kunt alleen van back-up van je gegevens praten als je dat op fysiek gescheiden media doet.
Buiten brand, diefstal en menselijke fouten (per ongeluk verwijderen etc) om vind ik het idee dat als één van mijn harde schijven defect gaat en ik mijn data nog steeds heb erg fijn. Momenteel heb ik alles op één schijf en moet er niet aan denken dat die het gaat begeven….
Je merkt het idd ook pas vanaf een 50Mb+ verbinding.. Heb ik (helaas nog) niet dus heb echt geen reden om van SabNZBD+ af te stappen.jongetje schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 15:48:
[...]
Lijkt me ook weer sterk overdreven. Ik kan met mijn 109 mijn 20Mbit makkelijk halen met SABNZB,
Het ideale nu is dat ik mijn Spotnet 'intern' gelinkt heb aan de toch al altijd aan staande SabNZBD+ server van m'n NAS, i.p.v. die standaard in Spotnet zit.
Voor het downloaden zelf maakt het (indien je toch geen ~50+Mb/s internetverbinding hebt) volgens mij echt weinig uit welke NAS je hebt. MAAR als deze .rar bestanden vervolgens uitgepakt , of nog erger: gerepareerd moeten worden dan ga je het verschil zeker merken. Nu heb ik geen harde cijfers, maar het zou me niets verbazen als een J versie gewoon een paar uur over het repareren van een redelijk grote film doet dan een NAS met fatsoenlijke processor.Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 15:31:
Zouden bij gebruik van GetNZB de instapversies dan ook voldoen?
[ Voor 34% gewijzigd door SmiGueL op 07-10-2013 23:07 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Verwijderd
Ik heb een 100 Mb internetverbinding. Ok stel hij aan het downloaden en uitpakken of repareren is, kan ik dan ondertussen nog fatsoenlijk film kijken?SmiGueL schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 15:53:
Voor het downloaden zelf maakt het (indien je toch geen ~50+Mb/s internetverbinding hebt) volgens mij echt weinig uit welke NAS je hebt. MAAR als deze .rar bestanden vervolgens uitgepakt , of nog erger: gerepareerd moeten worden dan ga je het verschil zeker merken. Nu heb ik geen harde cijfers, maar het zou me niets verbazen als een J versie gewoon een paar uur (of langer) over het repareren doet dan een NAS met fatsoenlijke processor.
Dat hoor ik vaker, maar soms kan je niet anders.renzo4000 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:36:
[...]
SAB doet het prima op een 212j / 213j
OK niet de megasnelheid boven de 50Mbit, maar heb je dat ook nodig bij een geautomatiseerd systeem ?
Mijn 210j draait vrolijk elke dag zijn sickbeard en andere downloadtaken.
Als je er 'op tijd' bij bent, dan hoef je niet te repareren, ik heb er iig weinig last van, meestal is het hooguit 1 of 2 blocks wat gerepareerd moet worden.SmiGueL schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 15:53:
[...]Je merkt het idd ook pas vanaf een 50Mb+ verbinding.. Heb ik (helaas nog) niet dus heb echt geen reden om van SabNZBD+ af te stappen.
Het ideale nu is dat ik mijn Spotnet 'intern' gelinkt heb aan de toch al altijd aan staande SabNZBD+ server van m'n NAS, i.p.v. die standaard in Spotnet zit.Hierdoor klik ik op m'n pc aan wat ik wil downloaden, en vervolgens download m'n NAS deze automatisch zonder dat Spotnet/PC aan hoeft te blijven.
voor het downloaden zelf maakt het (indien je toch geen ~50+Mb/s internetverbinding hebt) volgens mij echt weinig uit welke NAS je hebt. MAAR als deze .rar bestanden vervolgens uitgepakt , of nog erger: gerepareerd moeten worden dan ga je het verschil zeker merken. Nu heb ik geen harde cijfers, maar het zou me niets verbazen als een J versie gewoon een paar uur over het repareren van een redelijk grote film doet dan een NAS met fatsoenlijke processor.
( als je oudere films / packs op gaat halen, dan kan het idd schelen ja
SAB kan je pauzeren als hij aan het controleren / uitpakken is, dat gaat prima hier, ondertussen nog wat file-managment en er speelt een itunes install zijn bibliotheek van mijn 210j nas ... geen problemenVerwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 16:07:
[...]
Ik heb een 100 Mb internetverbinding. Ok stel hij aan het downloaden en uitpakken of repareren is, kan ik dan ondertussen nog fatsoenlijk film kijken?
( maar dan ook geen 3 films tegelijk willen kijken ...
RAID is niet gelijk aan een backup!Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 15:31:
Thanks! Ik ben misschien wat onduidelijk geweest. Ik maak niet los een backup maar gebruik mijn NAS voor opslag van alle data en door deze in mirror te laten draaien heb ik altijd automatisch een back-up van de data.
Wat als er meerdere schijven uitvallen?
Wat als de NAS defect raakt?
Wat als de data op de NAS door software fouten corrupt raakt?
Wat als de data door een virus geïnfecteerd wordt?
Wat als een gebruiker perongeluk bestanden verwijdert van de NAS?
Wat als iemand om wat voor reden dan ook schijven uit de NAS trekt en daarmee het RAID volume beschadigt?
Wat als de bliksem inslaat en je NAS toevallig "raakt"?
Wat als je huis af fikt?
Dat laatste is voor mij reden genoeg om naast RAID voor continuïteit (dat is het enige wat RAID doet: doordraaien bij diskfalen), naast een on-site backup, ook een off-site backup in te willen inregelen.
Stel jezelf de vraag: Hoe belangrijk is de data voor je?
Voor mij zijn de foto's van mijn zoon belangrijk genoeg om ze bij een brand niet als collateral damage te willen zien. Daar heb ik graag extra geld voor over, ook al is het risico laag.
Ja, diefstal was ik dus vergeten en ik ken iemand die het heeft meegemaakt! Synology NAS gejat bij een inbraak! Disken laten ze helaas niet achter...Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 15:50:
Haha ok true :-)
Buiten brand, diefstal en menselijke fouten (per ongeluk verwijderen etc) om vind ik het idee dat als één van mijn harde schijven defect gaat en ik mijn data nog steeds heb erg fijn. Momenteel heb ik alles op één schijf en moet er niet aan denken dat die het gaat begeven….
Heb je de schijven op hetzelfde moment aangeschaft? Dus hebben ze even veel uren gedraaid, dan is de kans ook weer groter dat ze rond dezelfde tijd gaan uitvallen!
[ Voor 22% gewijzigd door BlakHawk op 07-10-2013 18:59 ]
Verder wil ik graag 1 schijf hebben voor het downloaden van films en die kunnen streamen naar mijn mediacenter. (Verlies van films is niet erg)
Ook wil ik nog 1 schijf of dezelfde manier als mijn twee foto schijven laten backuppen maar hier wil ik graag muziek vanaf kunnen streamen met mijn denon receiver. Maar dit moet tevens twee richting verkeer zijn. (Grote muziek collectie moet ge backupped worden)
Oplossing naar mijn idee (Graag even geverifieerd door iemand) :
Hardware : Synology 412+:
Cloudoplossing + DLNA voor music ?
Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..
Is hie eeen truc voor? Behalve opnieuw indexeren?
Verwijderd
Bedankt! Dit zet me zeker aan het denken en ik ga me verder verdiepen in de mogelijkhedendfrenner schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 18:55:
[...]
RAID is niet gelijk aan een backup!
Wat als er meerdere schijven uitvallen?
Wat als de NAS defect raakt?
Wat als de data op de NAS door software fouten corrupt raakt?
Wat als de data door een virus geïnfecteerd wordt?
Wat als een gebruiker perongeluk bestanden verwijdert van de NAS?
Wat als iemand om wat voor reden dan ook schijven uit de NAS trekt en daarmee het RAID volume beschadigt?
Wat als de bliksem inslaat en je NAS toevallig "raakt"?
Wat als je huis af fikt?
Dat laatste is voor mij reden genoeg om naast RAID voor continuïteit (dat is het enige wat RAID doet: doordraaien bij diskfalen), naast een on-site backup, ook een off-site backup in te willen inregelen.
Stel jezelf de vraag: Hoe belangrijk is de data voor je?
Voor mij zijn de foto's van mijn zoon belangrijk genoeg om ze bij een brand niet als collateral damage te willen zien. Daar heb ik graag extra geld voor over, ook al is het risico laag.
[...]
Ja, diefstal was ik dus vergeten en ik ken iemand die het heeft meegemaakt! Synology NAS gejat bij een inbraak! Disken laten ze helaas niet achter...
Heb je de schijven op hetzelfde moment aangeschaft? Dus hebben ze even veel uren gedraaid, dan is de kans ook weer groter dat ze rond dezelfde tijd gaan uitvallen!
Met een J versie niet. Dat probleem heeft een vriend van me namelijk met zijn 212J.Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 16:07:
[...]
Ik heb een 100 Mb internetverbinding. Ok stel hij aan het downloaden en uitpakken of repareren is, kan ik dan ondertussen nog fatsoenlijk film kijken?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
Ok bedankt. Als het zo allemaal lees dat kan ik dus maar beter niet voor de instapversie gaan omdat die toch wat moeite hebben met sommige zaken.Arfman schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 07:55:
[...]
Met een J versie niet. Dat probleem heeft een vriend van me namelijk met zijn 212J.
Dan zou het de DS212+ of DS213 worden. Deze zijn wat betreft specs nagenoeg gelijk. Zijn er op het gebied van software en/of mogelijkheden nog verschillen?
Dude, ik heb het niet over die paar Mbits (bestaat dat nog? 20Mbit??jongetje schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 15:48:
[...]
Lijkt me ook weer sterk overdreven. Ik kan met mijn 109 mijn 20Mbit makkelijk halen met SABNZB,
Maar goed, reken voorbeeld:
20Mbit:
Een MP3 van gemiddeld 4.5MB download je dan in ongeveer 2 seconden.
Een Film van gemiddeld 700MB download je dan in ongeveer 4 minuten en 30 seconden.
Een DVD van gemiddeld 4.5GB (4500MB) download je dan in ongeveer 30 minuten
120Mbit:
Een MP3 van gemiddeld 4.5MB download je dan in ongeveer 1 seconde.
Een Film van gemiddeld 700MB download je dan in ongeveer 46 seconden.
Een DVD van gemiddeld 4.5GB (4500MB) download je dan in ongeveer 5 minuten.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ja, met een DS412+ lukt dat zeker. Maar gezien de eisen kun je ook met een minder sterke Synology uit de voeten. Het backuppen en streamen vraagt niet veel van de NAS, tenzij je moet gaan recoden.Patrick89 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 22:19:
Hele korte vraag.. Ik wil twee hardeschijven in mijn PC laten back-uppen door twee schijven in mijn nas(Bestanden via internet uit te lezen en niet als 1 grote back-up file wegschrijven). Dit is eenrichtingsverkeer.
Verder wil ik graag 1 schijf hebben voor het downloaden van films en die kunnen streamen naar mijn mediacenter. (Verlies van films is niet erg)
Ook wil ik nog 1 schijf of dezelfde manier als mijn twee foto schijven laten backuppen maar hier wil ik graag muziek vanaf kunnen streamen met mijn denon receiver. Maar dit moet tevens twee richting verkeer zijn. (Grote muziek collectie moet ge backupped worden)
Oplossing naar mijn idee (Graag even geverifieerd door iemand) :
Hardware : Synology 412+:
Cloudoplossing + DLNA voor music ?
Na de downgrade leek het weer wat beter te gaan maar helaas probleem is toch weer terug. Downgrade lijkt dus niet helemaal 100% terug te gaan. Er lijken toch wat instellingen en/of bestanden aangepast te zijn.MikeOO schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 08:28:
Meer mensen problemen met de laatste update van Synolgoy. DSM 4.3.3776-2.
Ik had DSM 4.3.3776 erop staan en streamen ging zonder problemen.
Ik laat elke nacht mij opnames van mijn Humax 5050c kopiëren naar mijn NAS zodat ik de opnames kan kijken waar ik wil.
Gisteren wilde ik een opname bekijken en doe dit via een Xtreamer Ultra met OpenElec.
Laden van de opname (TS bestanden) duurde heel lang en vooruit springen was niet meer te doen en stond alleen maar te bufferen. Daarna gestest via mij andere mediaplayer en ook daar hetzelfde probleem.
Voor de update ging alles snel en zonder problemen.
Dus de Nassen (DS211 en DS212) gedowngrade naar DSM 4.3.3776 en nu werkt het weer redelijk goed. Alleen is hij nog steeds wat trager met het inladen van de opname maar daarna werkt het wel weer goed.
Nu had ik al gelezen dat DSM 4.3.3776-1 problemen heeft met NFS maar mag aannemen dat ze dit met DSM 4.3.3776-2 verholpen hebben aangezien ze ook een fix hadden. Alleen werkte die niet bij iedereen.
Overigens gaan mijn series/films verder wel prima op de laatste update alleen de TS bestanden niet.
Zal een bug report inschieten bij Synology maar mogelijk dat iemand dezelfde problemen ervaart en mogelijk een oplossing heeft gevonden.
Nadat ik een ticket heb aangemaakt heb ik een test file op verzoek voor Synology gemaakt en ze gaan er naar kijken. Hopen dat ze iets kunnen vinden.
Zou iemand die DMS 4.3-2 heeft geïnstalleerd eens willen testen of dit bestand goed gestreamt wordt.
Het streamen moet wel via NFS verlopen en niet via Samba.
Dus test file op je NAS zetten.
Via je Media Player het bestand afspelen.
Sinds de laatste update stottert het afspelen en iets vooruit springen is ook geen doen meer.
Het betreft een korte opname gemaakt op een Humax 5050c van 200Mb.
Test file: https://dl.dropboxusercon...tigation_20131007_1504.ts
staat in de download, zal het vanavond even voor je testen.MikeOO schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 08:59:
[...]
Na de downgrade leek het weer wat beter te gaan maar helaas probleem is toch weer terug. Downgrade lijkt dus niet helemaal 100% terug te gaan. Er lijken toch wat instellingen en/of bestanden aangepast te zijn.
Nadat ik een ticket heb aangemaakt heb ik een test file op verzoek voor Synology gemaakt en ze gaan er naar kijken. Hopen dat ze iets kunnen vinden.
Zou iemand die DMS 4.3-2 heeft geïnstalleerd eens willen testen of dit bestand goed gestreamt wordt.
Sinds de laatste update stottert het afspelen en iets vooruit springen is ook geen doen meer.
Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...
Dit zet me aan het denken...LuukNouwen schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 08:29:
Ja, met een DS412+ lukt dat zeker. Maar gezien de eisen kun je ook met een minder sterke Synology uit de voeten. Het backuppen en streamen vraagt niet veel van de NAS, tenzij je moet gaan recoden.
Met welke hardware kan ik tv programma's recorden naar NAS?
Super alvast bedankt.chickpoint schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 09:28:
[...]
staat in de download, zal het vanavond even voor je testen.
Volgens mij kunnen enkele Humax decoders opnemen en verplaatsen naar een netwerkschijf. Weet niet of ze het ook tijdens het opnemen direct kunnen wegschrijven naar een NAS.dfrenner schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 12:36:
[...]
Dit zet me aan het denken...
Met welke hardware kan ik tv programma's recorden naar NAS?
Er zit volgens mij niet veel anders op dan toch een VPN op te zetten naar je Synology en daarna met Synology Data Duplicator 3 te backuppen. Tenzij je met rsync oid aan de slag wilt.JPtjeeNL schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 17:14:
Ik gebruik zelf EaseUS Todo Backup op mijn desktop thuis en op mijn laptop die ik 9/10 buitenshuis gebruik. Die heeft een verbinding via NetDrive (SFTP) naar de NAS en daar zet EaseUS de back-up op. Werkt het lekker? Nee, niet bepaald. Ik had voorheen CrashPlan draaien, alleen liep de applicatie regelmatig vast, waardoor een back-up niet doorging maar wel leek te draaien. Je moest dus continue controleren of de back-up nog wel vooruitgang had.
Tot op heden zoek ik nog naar een oplossing, maar helaas nog niet zo'n mooie als die van CrashPlan gevonden. Daarmee kon je ook back-uppen zonder tussenkomst van een VPN of SFTP folder. Je kon een poort openzetten en de laptop kon de NAS altijd bereiken. Ideaal natuurlijk als je vanuit buitenshuis automatisch wilt back-uppen. Daarnaast wist CrashPlan precies waar hij gebleven was en begon niet opnieuw met back-uppen, iets wat EaseUS wel doet. Dat scheelt enorm in tijd. CrashPlan draaide op m'n DS212J, wellicht dat ik het binnenkort eens ga proberen op m'n DS213.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
De Humax plaats de opnames op een interne harddisk in de Humax zelf. Direct naar een NAS gaat niet lukken.ThinkPadd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:20:
[...]
Volgens mij kunnen enkele Humax decoders opnemen en verplaatsen naar een netwerkschijf. Weet niet of ze het ook tijdens het opnemen direct kunnen wegschrijven naar een NAS.
Omdat deze een netwerkaansluiting heeft en het FTP protocol ondersteunt is het heel eenvoudig om je opnames van de Humax naar je NAS te kopiëren.
Ik gebruik een cronjob met een script die elke nacht alles overzet naar mijn NAS en daarna verwijderd van mijn Humax. De Humax kun je aan en uit laten gaan dus net voor het script begint laat ik deze aangaan.
Werkt al jaren prima op deze manier. Voordeel is dat je alle opnames overal in je huis kunt bekijken ipv alleen op de decoder zelf. Tevens als je veel opneemt en je gaat 3 weken op vakantie dan is de Humax schijf vol en op deze manier niet meer. Aangezien alles in HD wordt opgenomen is dat snel vol.
Als Synology mijn probleem kan oplossen dan kan ik weer genieten van de opnames. Nu maar via een losse harddisk elk dag de opnames kopiëren en aan mijn media player hangen. Dat is toch niet waarvoor je een NAS koopt.
Had vandaag nog een patch van ze ontvangen maar helaas niet de oplossing. Er schijnen meer problemen met NFS te zijn dus ik heb goede hoop dat ze het uiteindelijk weer oplossen.
Ja idd, ik heb al wat naar RSync gekeken, maar ik kreeg het niet 1,2,3 aan de praat. Binnenkort nog maar eens kijken.Freekers schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:51:
[...]
Er zit volgens mij niet veel anders op dan toch een VPN op te zetten naar je Synology en daarna met Synology Data Duplicator 3 te backuppen. Tenzij je met rsync oid aan de slag wilt.
Nogmaals, niemand met een DS213 en CrashPlan? Ik wil het binnenkort gaan proberen. Mooi zou zijn als je de back-ups bijvoorbeeld weg kunt schrijven naar een andere NAS. Dan kan ik die 213 het werk laten doen en de andere 212J gebruiken als dataopslag.
Echter, nu zit ik te kijken naar de specificaties/prijzen en zie ik dat de 214 zo goed als hetzelfde is als de 213+, maar dan 60€ goedkoper. Dat de 214+ en 214play dezelfde prijs krijgen als op dit moment de 213+ alleen dat ze qua specs beter zijn.
De 214Play gaat hetzelfde kosten als de 214+ maar krijgt een snellere processer. Waarom zou iemand dan de 214+ nemen? De 214+ heeft een 300mhz langzamere processor maar heeft wel een ethernet poort meer en Link aggregatie, zit hierin de meerwaarde voor de 214+?
In dat geval zou ik de Play kiezen gezien hij even duur is, maar sneller als de 214+ en ik niet zou weten wat ik met twee ethernetpoorten/link aggregatie zou moeten, voor mijn eigen (1-persoons) gebruik. Of zou er ergens anders kwaliteitsverschil in zitten (bijvoorbeeld een minder processor type oid)?
Daarnaast zat ik eens te kijken naar HD's en zoals vele wil ik ook de WD Red's nemen. Alleen vraag ik mij af of ik nu voor 2x3TB of 2x4TB ga. Het lijkt mij zonde als ik nu 3TB's aanschaf en later alsnog op 4TB's over zou moeten. Alleen zit er een behoorlijk groot prijs verschil tussen 3 en 4 TB schijven waardoor prijs technisch gezien de 3TB beter zijn. Iemand hier nog advies/insight over? Want als 6 TB te weinig is ter zijner tijd is het misschien dan het moment om op een 4 disk nas over te gaan?
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Ik zit zelf het nieuws van Synology ook al een tijdje te volgen omdat ik een nieuwe NAS wil aanschaffen.Dreanor schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 20:15:
Ik zie op meerdere sites dat de Synology 214, 214+ en 214play deze maand leverbaar zijn.Joepie, daar zat ik op te wachten gezien ik de 213+ zou willen.
Echter, nu zit ik te kijken naar de specificaties/prijzen en zie ik dat de 214 zo goed als hetzelfde is als de 213+, maar dan 60€ goedkoper. Dat de 214+ en 214play dezelfde prijs krijgen als op dit moment de 213+ alleen dat ze qua specs beter zijn.
De 214Play gaat hetzelfde kosten als de 214+ maar krijgt een snellere processer. Waarom zou iemand dan de 214+ nemen? De 214+ heeft een 300mhz langzamere processor maar heeft wel een ethernet poort meer en Link aggregatie, zit hierin de meerwaarde voor de 214+?
In dat geval zou ik de Play kiezen gezien hij even duur is, maar sneller als de 214+ en ik niet zou weten wat ik met twee ethernetpoorten/link aggregatie zou moeten, voor mijn eigen (1-persoons) gebruik. Of zou er ergens anders kwaliteitsverschil in zitten (bijvoorbeeld een minder processor type oid)?
Daarnaast zat ik eens te kijken naar HD's en zoals vele wil ik ook de WD Red's nemen. Alleen vraag ik mij af of ik nu voor 2x3TB of 2x4TB ga. Het lijkt mij zonde als ik nu 3TB's aanschaf en later alsnog op 4TB's over zou moeten. Alleen zit er een behoorlijk groot prijs verschil tussen 3 en 4 TB schijven waardoor prijs technisch gezien de 3TB beter zijn. Iemand hier nog advies/insight over? Want als 6 TB te weinig is ter zijner tijd is het misschien dan het moment om op een 4 disk nas over te gaan?
Het verschil met de 214Play en 214+ is denk ik gebaseerd op consument vs. zakelijk gebruiken. Zakelijk wil je een hogere doorvoersnelheid als je met meerdere personen op een NAS werkt, en 2 poorten als failover. Als consument maak je geen gebruik van die extra snelheid waardoor ze een betere processor erin hebben zitten om er meer applicaties erop te kunnen draaien.
Zelf ben ik opzoek naar een 4-bays NAS en het liefst een waardige opvolger van de 412+, maar waarom is deze er nog niet dan? Wat ik me kan bedenken is dat er op intel Atom gebied weinig vooruitgang is geboekt en de Intel D2700 alsnog een van de snelste energiezuinige processors is.
in de 214Play zit een niet nader gespecificeerde 1,6 Ghz processor, ik denk dat dit de Atom S1220 of de Atom S1240.
Al hoop ik dat er nog een 414+ komt met Intel Atom C2750 processor die dit kwartaal gereleased is.
Je maakt de 'fout' om naar de ghz'en te kijken.Dreanor schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 20:15:
Ik zie op meerdere sites dat de Synology 214, 214+ en 214play deze maand leverbaar zijn.Joepie, daar zat ik op te wachten gezien ik de 213+ zou willen.
Beter kan je de chipset met elkaar vergelijken.
Alleen is van de 214+ nog niet bekend welke erin zit.
De 1.6 in de play en een evansport van intel, dat is een media processor, die ook in de asustor en Thecus zitten, waar xbmc op draait
( zou je dus een mediaplayer EN nas in één willen, moet je daar zijn, Synology heeft nog niets laten weten over HDMI in de nieuwe series
( MISSCHIEN zit het op de play, maar zolang er geen duidelijke foto's van zijn, blijft het speculeren )
De 214+ is meer zakelijk gericht, vanwege de 2 lanpoorten, en wederom ( misschien ) uitbreidbare geheugen ( ddr3 SO-Dimm)
ook hier ... pas bekend als de apparaten uitgeleverd zijn de 'juiste' personen
Zou je op ghz'en kijken, dan is de 214serie te duur, want een 213J heeft een 1,2Ghz processor ..... ( en bijna 50% goedkoper )
Dus eerst chipset en benchmarks, dan pas kijken welke het wordt ...
Ik heb even wat getest, maar ik kom er niet helemaal uit. Mijn nas heeft er zo te zien geen problemen mee. Maar op iPad 3 en op laptop stottert het beeld nogal (laptop is overigens al een oud beestje) dus heb nu even niet de juiste middelen. Aangezien hier vrijdag gestuukt gaat worden staat de pc nog even veilig opgeborgen.MikeOO schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 16:30:
[...]
De Humax plaats de opnames op een interne harddisk in de Humax zelf. Direct naar een NAS gaat niet lukken.
Omdat deze een netwerkaansluiting heeft en het FTP protocol ondersteunt is het heel eenvoudig om je opnames van de Humax naar je NAS te kopiëren.
Ik gebruik een cronjob met een script die elke nacht alles overzet naar mijn NAS en daarna verwijderd van mijn Humax. De Humax kun je aan en uit laten gaan dus net voor het script begint laat ik deze aangaan.
Werkt al jaren prima op deze manier. Voordeel is dat je alle opnames overal in je huis kunt bekijken ipv alleen op de decoder zelf. Tevens als je veel opneemt en je gaat 3 weken op vakantie dan is de Humax schijf vol en op deze manier niet meer. Aangezien alles in HD wordt opgenomen is dat snel vol.
Als Synology mijn probleem kan oplossen dan kan ik weer genieten van de opnames. Nu maar via een losse harddisk elk dag de opnames kopiëren en aan mijn media player hangen. Dat is toch niet waarvoor je een NAS koopt.
Had vandaag nog een patch van ze ontvangen maar helaas niet de oplossing. Er schijnen meer problemen met NFS te zijn dus ik heb goede hoop dat ze het uiteindelijk weer oplossen.
Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...
Verwijderd
1- Is dit handig of zou ik beter de data op 1 PC kunnen delen en de NAS alleen voor backups gebruiken? Nadeel is dat die PC dan wel aan moet staan om bij de gedeelde data te kunnen.
2- Ik wil een tweede harddisk in de NAS zetten. Kan ik deze gewoon toevoegen zodat het geheel als 1 groot volume over 2 schijven wordt gezien? Of verlies ik bij die actie mijn data op de bestaande harddisk?
Ik zou het zo laten staan. Je nas staat altijd aan, en is dus altijd beschikbaar.
Je hebt het origineel en een backup, waar welke staat is minder belangrijk.
Antwoord op vraag 2.
Afhankelijk van wat je gekozen hebt bij de installatie.
Als je daar gekozen hebt voor raid of shr kan je probleemloos de boel uitbreiden.
[ Voor 91% gewijzigd door job op 08-10-2013 22:20 ]
Er zijn duidelijke fotos op de datasheet te vinden en hij heeft geen HDMIFreshMaker schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 20:43:
[...]
( MISSCHIEN zit het op de play, maar zolang er geen duidelijke foto's van zijn, blijft het speculeren )
http://www.rshaarlem.com/...play_Data_Sheet_enu-1.pdf
Het zijn allemaal gelekte sheets die van de franse pagina afkomen.LearnDriver schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 23:53:
[...]
Er zijn duidelijke fotos op de datasheet te vinden en hij heeft geen HDMI
http://www.rshaarlem.com/...play_Data_Sheet_enu-1.pdf
Ik neem het niet voor waar aan, zolang ik ze niet van de Synology site afgeplukt heb.
Waarschijnlijk zijn het de correcte sheets, maar voorlopig wacht ik het gewoon af.
Bedankt voor het testen. Via een PC testen was ik vergeten te melden hoeft niet want dat werkt ook hier prima.chickpoint schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:38:
[...]
Ik heb even wat getest, maar ik kom er niet helemaal uit. Mijn nas heeft er zo te zien geen problemen mee. Maar op iPad 3 en op laptop stottert het beeld nogal (laptop is overigens al een oud beestje) dus heb nu even niet de juiste middelen. Aangezien hier vrijdag gestuukt gaat worden staat de pc nog even veilig opgeborgen.
Het gaat om een test met losse media speler die je aan de TV hebt zitten. Vanaf de media player het test bestand afspelen vanaf de NAS en wel 1 waar je DSM 4.3.3776-2 op staat geïnstalleerd.
Voor deze upgrade werkte alles nog goed.
Windows gebruikt een ander protocol waardoor het wel goed werkt. De meeste Media Players gebruiken NFS en daarmee gaat het niet goed, althans bij mij. Voor ik mijn NAS helemaal opnieuw gaan inrichten wil ik graag vele dingen uittesten en voorkomen dat dit probleem toch aan de NAS kant zit.
ik heb nu een 1813 met 4x1.5TB & 4x2TB als 1 volume (shr-2).
Stel dat ik nu één 1.5TB vervang door een 4TB, dan gaat er 2TB naar volume1 en de rest ongebruikt (zie ook de raid-calculator op de site van synology - volume1 wordt dan +-0.5TB groter).
Hetgeen me niet duidelijk is:
Kan ik die overige 2TB (die dus niet in volume1 zit) gebruiken om een apart volume (2) aan te maken?
Mijn IP-Cam Axis M1011-W is niet meer te zien in Live weergave, ook niet in de Tijdlijn en er wordt ook niet meer opgenomen, de Cam is wel te zien in Beheer.
Weet mogelijk iemand wat ik moet doen, ik ben geen held in het PC gebeuren!
Is het op een of andere manier toch mogelijk om naar 4.2 terug te gaan, door b.v. de HDD er uit te halen en extern geheel te formatteren en opnieuw te installeren met DSM_DS112j_3211 die heb ik nog staan op mijn PC.
Meld het aan bij synology. Misschien kunnen ze het voor je oplossenGenieter schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 11:38:
Hallo, mijn Synology DS112j werkte prima tot ik de firmware 4.3-3776-2 had geïnstalleerd!
Mijn IP-Cam Axis M1011-W is niet meer te zien in Live weergave, ook niet in de Tijdlijn en er wordt ook niet meer opgenomen, de Cam is wel te zien in Beheer.
Is het op een of andere manier toch mogelijk om naar 4.2 terug te gaan, door b.v. de HDD er uit te halen en extern geheel te formatteren en opnieuw te installeren met DSM_DS112j_3211 die heb ik nog staan op mijn PC.
`Genieter schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 11:38:Is het op een of andere manier toch mogelijk om naar 4.2 terug te gaan, door b.v. de HDD er uit te halen en extern geheel te formatteren en opnieuw te installeren met DSM_DS112j_3211 die heb ik nog staan op mijn PC.
Nee, de firmware staat deels op het apparaat zelf.
omlaag kun je ( bijna ) niet.
Zoals al aangegeven, support aanvragen bij Synology, ze zijn serieus hiermee, en je wordt vrijwel altijd geholpen
Was ik er eindelijk uit, wilde deze week nog de 412+ kopen, omdat er geen opvolger van de 412+ in de planning van Synology lijkt te zitten...
Dus ik kijk waar de RED 3TB disken het goedkoopst waren en dat was toevallig in de buurt: AMMS Electronics. Dus ik bel ze met de vraag of ze de 412+ ook kunnen leveren.
Nee zij hadden die vervangen voor de 413. Dus ik gaf aan dat die toch echt niet de performance van de 412+ evenaart. Toen liet hij iets vallen over een nieuw systeem van Synology wat aanstaande zou zijn, maar hij mocht er niets over zeggen.
Het kan twee dingen inhouden...
- Hij doelt op de 414, wat nog steeds geen degelijk alternatief is voor de 412+
- Hij weet echt meer over een 414+?
In dat laatste geval zou ik echt balen als ik nu de 412+ aan zou schaffen...
Iemand?
Kan wel hoor, is ook vrij eenvoudig. Staan procedures voor op internet. Je moet inloggen via ssh en dan een version bestand aanpassen zodat het lijkt dat je een lagere versie geïnstalleerd hebt staan dan wat je wilt gaan installeren, en werkt het gewoon. Al eens moeten doen om van een beta versie af te komenFreshMaker schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 12:09:
[...]
`
Nee, de firmware staat deels op het apparaat zelf.
omlaag kun je ( bijna ) niet.
Zoals al aangegeven, support aanvragen bij Synology, ze zijn serieus hiermee, en je wordt vrijwel altijd geholpen
Het exacte wat, waar en hoe zou je even moeten googlen.
Waarom zou je balen dan? Verwacht je van de nieuwe versie features waar je niet buiten zou kunnen? Of wil je gewoon het nieuwste van het nieuwste hebben?dfrenner schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 12:11:
Ahhhhrggg!
Was ik er eindelijk uit, wilde deze week nog de 412+ kopen, omdat er geen opvolger van de 412+ in de planning van Synology lijkt te zitten...
Dus ik kijk waar de RED 3TB disken het goedkoopst waren en dat was toevallig in de buurt: AMMS Electronics. Dus ik bel ze met de vraag of ze de 412+ ook kunnen leveren.
Nee zij hadden die vervangen voor de 413. Dus ik gaf aan dat die toch echt niet de performance van de 412+ evenaart. Toen liet hij iets vallen over een nieuw systeem van Synology wat aanstaande zou zijn, maar hij mocht er niets over zeggen.
Het kan twee dingen inhouden...
- Hij doelt op de 414, wat nog steeds geen degelijk alternatief is voor de 412+
- Hij weet echt meer over een 414+?
In dat laatste geval zou ik echt balen als ik nu de 412+ aan zou schaffen...
Iemand?
Ik heb de DS413 staan, en ik ben er zeer tevreden mee en hij doet alles wat ik wil dat ie doet en snel genoeg... Ik heb echt niet de neiging om hem nu te gaan vervangen voor een DSx14(+) serie hoor.
Ik snap niet dan mensen zich zo druk kunnen maken over die paar % extra performance. Als je extra performance nodig hebt, moet je je dan niet afvragen of je wel een NAS nodig hebt, en niet gewoon een (zelfbouw) server?
Het hoeft niet persé om de laatste versie te gaan, of snelste maar kan ook puur prijs technisch zijn.mvds schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 12:17:
[...]
Waarom zou je balen dan? Verwacht je van de nieuwe versie features waar je niet buiten zou kunnen? Of wil je gewoon het nieuwste van het nieuwste hebben?
Ik heb de DS413 staan, en ik ben er zeer tevreden mee en hij doet alles wat ik wil dat ie doet en snel genoeg... Ik heb echt niet de neiging om hem nu te gaan vervangen voor een DSx14(+) serie hoor.
Ik snap niet dan mensen zich zo druk kunnen maken over die paar % extra performance. Als je extra performance nodig hebt, moet je je dan niet afvragen of je wel een NAS nodig hebt, en niet gewoon een (zelfbouw) server?
Zelf wil ik ook al een tijdje een 2-disk NAS aanschaffen, echter ik wacht ook tot de 214 lijn uit is.
De 213+ zijn al ruim voldoende voor mijn gebruik zijn, maar toch wacht ik de 214 lijn af vanwege mogelijke prijsverlagingen (zo is de 214 goedkoper dan de 213+ en qua inhoud gelijk).
Pas als ik de (prijs)informatie over de 214 lijn heb maak ik een keuze en dat hoeft niet de laatste te zijn.
Daarnaast, als je de laatste versie koopt heb je (waarschijnlijk) ook langer ondersteuning (al is dit vaak niet heel boeiend).
Performance en vooral ondersteuning!mvds schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 12:17:
Waarom zou je balen dan? Verwacht je van de nieuwe versie features waar je niet buiten zou kunnen? Of wil je gewoon het nieuwste van het nieuwste hebben?
Dat type CPU heb ik "nodig" om PLEX een beetje fatsoenlijk te kunnen draaien.
Maar ik koop een NAS van 500+ euro niet om hem over 3 jaar te kunnen vervangen wegens geen ondersteuning DSM o.i.d.
Het is een 2012 model, maar ik wil met de NAS die ik koop, MINIMAAL 5 jaar moeten kunnen doen.
Heb je ook een idee wanneer de prijsinfo bekend gemaakt wordt?Dreanor schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 12:53:
Pas als ik de (prijs)informatie over de 214 lijn heb maak ik een keuze en dat hoeft niet de laatste te zijn.
Beste is inderdaad even een ticket aanmaken. Ondersteuning is altijd prima, kan alleen even paar dagen duren voor je reactie krijgt. Morgen hebben ze een feest dag kreeg ik net te horen via mail. Heb ook een ticket lopen voor iets.Genieter schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 11:38:
Hallo, mijn Synology DS112j werkte prima tot ik de firmware 4.3-3776-2 had geïnstalleerd!
Terug naar een lagere versie is zeker te doen. Ik pas het version bestand aan via WinSCP. Is handiger dan met Putty.
Je kan het OS ook opnieuw installeren zonder een format, dus met behoud van je data. Even op de site van Synology kijken voor de stappen.
Heb je al geprobeerd om je camera eens te verwijderen uit DSM en daarna opnieuw toe te voegen.
Mogelijk dat dit al de oplossing voor je is.
Tja, dat is altijd maar afwachten.dfrenner schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 13:07:
[...]
Performance en vooral ondersteuning!
Dat type CPU heb ik "nodig" om PLEX een beetje fatsoenlijk te kunnen draaien.
Maar ik koop een NAS van 500+ euro niet om hem over 3 jaar te kunnen vervangen wegens geen ondersteuning DSM o.i.d.
Het is een 2012 model, maar ik wil met de NAS die ik koop, MINIMAAL 5 jaar moeten kunnen doen.
Ik heb er goede ervaringen mee, mijn oudje, de DS109 kreeg dit jaar de 'laatste' update.
Maar hij werkt nog steeds, het is niet zo dan 4,5 jaar na dato het apparaat er ineens mee ophoudt
Iemand nog meer hier problemen mee ? Cloud station werkt voor de rest wel goed.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
nascenter.nl heeft al prijzen staan en verwacht ze zelfs deze week/maand al!art1fex schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 15:08:
[...]
Heb je ook een idee wanneer de prijsinfo bekend gemaakt wordt?
- DS214 voor € 255,-
- DS214+ voor € 315,-
- DS214se voor € 315,-
- DS214 Play voor € 315,-
Echter, heb ik hier wel enigszins mijn vraagtekens bij, zeker gezien de 214se welke voor dezelfde prijs als de 214+ en 214 play op hun site staat. Terwijl deze een single core, 800 mhz processor heeft en maar 256 ram geheugen. Dit in tegenstelling tot bijv. de 214+ met een dual core 1,33 Ghz processor en 1 GB ram.
Nu heb ik mij laten vertellen dat mhz tellen niet alles is maar dit is toch wel ongeloofwaardig, zeker als je kijkt naar de .13 modellen waar bijna een rechtlijnig verband zit in prijs tov processor/geheugen!
Maar als je de pricewatch van tweakers erop na slaat zie je vergelijkbare prijzen staan (al staat de 214se er niet tussen)
Dit zijn zgn 'place-holders'Dreanor schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 20:42:
[...]
nascenter.nl heeft al prijzen staan en verwacht ze zelfs deze week/maand al!
Maar als je de pricewatch van tweakers erop na slaat zie je vergelijkbare prijzen staan (al staat de 214se er niet tussen)
De prijzen zijn zelfs al een keer aangepast, vorige week stonden ze nog op 299,- en de 214se op 15€
De prijzen kunnen nog alle kanten op gaan, ik denk niet dat ze nu al de "juiste" prijs plaatsen, in geval van de concurrentie, die ook meekijkt.
Als ze straks leverbaar zijn, zal ook de verkoopprijs aangepast worden.
Op andere pagina's is btw de normale 214 wel vrijwel overal voor 250/255€ te bestellen ( pre-order )
Heb het even op mijn Popcorn A-110 getest en NFS en SMB zijn precies even beroerdMikeOO schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 08:59:
Edit: ook op m'n Pi getest. Geen verschil tussen NFS en SMB. Loopt wel iets soepeler
[ Voor 11% gewijzigd door kraats op 09-10-2013 22:32 . Reden: Toevoeging ]
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Heb het even op mijn Popcorn A-400 getest en NFS en SMB zijn precies even goed. Via chomecast speelt ie hem ook goed af. (vanaf een DS1812+)MikeOO schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 08:59:
Ben benieuwd of het deze week/maand zal zijn
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Dat snap ik, maar dan heeft het product dus totaal 4,5 jaar ondersteuning...FreshMaker schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 17:25:
Tja, dat is altijd maar afwachten.
Ik heb er goede ervaringen mee, mijn oudje, de DS109 kreeg dit jaar de 'laatste' update.
Maar hij werkt nog steeds, het is niet zo dan 4,5 jaar na dato het apparaat er ineens mee ophoudt
Als je dat doortrekt naar de 412+, dan zou ik op 2,5 jaar ondersteuning kunnen rekenen...
Dat vind ik te weinig om totaal 520 euro aan uit te geven...
Met 5 jaar is de business case redelijk verdedigbaar (520/5=104 euro per jaar)
Met 2,5 jaar kom ik op 208 euro per jaar...
Ik snap je punt wel, maar het is een grote uitgave post waar nog disken bijkomen ook, dan wil ik wel lang mee kunnen doen en ook ondersteuning voor nieuwe features. Het is een redelijk high performance model, dus de kans dat hij nieuwe features kan draaien is heel aannemelijk.
Ik heb overigens het volgende antwoord van Synology gekregen:
"We don't have any plan for successor model to DS412+ in the near future. We don't have any plan at least in the following 6 months. DS412+ is a nice product which comes with good performance and descent performance. I will recommend you to make your purchase right now."
Even puur gelet op kracht...
We krijgen binnenkort de 414:
http://www.nascenter.nl/product/341106/synology-ds414.html
Met een 1,33 Ghz Dual core processor en voor 409 euro...
Hoe houdt die het op tegen een 412+ met een dual core 2.13 Ghz processor?
Is de 1,33 op papier wel sneller?
Ik neig nu toch naar de 412+...
Bedankt voor het testen. Toch speelt hij beter bij jou zo te lezen. Hier speelt praktisch helemaal niet af. Duurt langen met laden van de opname. Daarna staat het beeld direct stil en ga af en toe een stukje verder maar geen geluid. Druk ik op pauze en na een paar tellen weer op play dan loopt hij 3 seconden goed en heb ik ook geluid..kraats schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 21:47:
[...]
Heb het even op mijn Popcorn A-110 getest en NFS en SMB zijn precies even beroerdAllebei net niet lekker vloeiend. Misschien lukt het zo nog even m'n Raspberry Pi aan te slingeren
Edit: ook op m'n Pi getest. Geen verschil tussen NFS en SMB. Loopt wel iets soepelerwas vanaf een 712+ trouwens
@DukeBox
Jij ook bedankt voor het testen. Vreemd dat hij bij jouw wel goed afspeelt. Is dus niet echt te achterhalen waar het nu inzit. Gebruik jij ook de laatste DSM versie 4.3.3776-2?
Ik ga hem vandaag maar eens naar de Media Player zetten en op dezelfde router aansluiten om netwerkproblemen uit te sluiten, al lijkt mij dit niet het probleem omdat andere formaten prima afspelen.
Daarna maar een reset gaan geven en DSM opnieuw installeren.
Synology wil graag remote gaan kijken en kan ik hem maar beter ook even standaard hebben anders krijg je direct de melding dat de problemen komen door IPKG of en andere Package.
Ik herken dit probleem, sinds ik Cloud Station heb geinstalleerd sluit mijn Windows 7 ook langzamer af. Heb je toevallig een personal firewall op je PC draaien? Ik gebruikte een oude versie van Comodo, nadat ik die heb geupgrade naar de laatste versie werd het iets beter (geen popups meer) maar Windows sluit nog steeds langzamer af dan zonder Cloud Station. Ook als ik Cloud Station met de hand afsluit zie ik in de task manager dat het even duurt voordat alle processen (client-win.exe en nog een andere waar ik zo even de naam niet van weet) weg zijn.Cyrus The Virus schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 20:18:
Ik heb een probleempje met Cloud station op windows 7. Ik heb gister windows 7 opnieuw geïnstalleerd, maar nadat ik cloud station (de laatste versie met DSM 4.3) had geïnstalleerd sluit windows 7 niet goed meer af hij blijft paar tellen hangen en dan krijg ik een popup dat er sommige programma's niet goed afsluiten (al staat er niks in). Als ik cloud station eerst sluit en dan windows uitzet gaat alles goed.
Iemand nog meer hier problemen mee ? Cloud station werkt voor de rest wel goed.
Ja, was nodig i.v.m. de DNS bug.MikeOO schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 08:24:
Gebruik jij ook de laatste DSM versie 4.3.3776-2?
Heb hem zojuist ook afgespeeld op mijn WD hd player, die stottert wel maar is middels WiFi aangesloten via SMB dus kan niet uitsluiten of het aan de player ligt of de syno.
[ Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 10-10-2013 09:54 ]
Verwijderd
Hier even getest met de volgend configuratie: Synology DS1010 (5x WD RED 3TB) DSM 4.3-2 > Dune Duo met NFS verbinding, het speelt hier vlekkeloos af, ook met andere HD bestanden geen enkele hapering sedert de laatste update.MikeOO schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 08:59:
[...]
Na de downgrade leek het weer wat beter te gaan maar helaas probleem is toch weer terug. Downgrade lijkt dus niet helemaal 100% terug te gaan. Er lijken toch wat instellingen en/of bestanden aangepast te zijn.
Hopelijk komt het goed voor je,
Ik heb gewoon de winwdows firewall, en MSE meer niet. Met met vorige versies had ik dat nog niet. Ik heb nog niet geprobeerd de een na laatste versie te installeren. Als ik cloud station afsluit, sluit windows 7 binnen no-time af.RichZ schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 09:12:
[...]
Ik herken dit probleem, sinds ik Cloud Station heb geinstalleerd sluit mijn Windows 7 ook langzamer af. Heb je toevallig een personal firewall op je PC draaien? Ik gebruikte een oude versie van Comodo, nadat ik die heb geupgrade naar de laatste versie werd het iets beter (geen popups meer) maar Windows sluit nog steeds langzamer af dan zonder Cloud Station. Ook als ik Cloud Station met de hand afsluit zie ik in de task manager dat het even duurt voordat alle processen (client-win.exe en nog een andere waar ik zo even de naam niet van weet) weg zijn.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Ik heb momenteel een 1TB externe harde schijf die bijna vol is. Daarom ben ik op zoek naar iets nieuws.
Ik bewaar op de harde schijf een hoop filmpjes voor YouTube (zelfgemaakt). Vooral korte 1080p filmpjes van ongeveer 1 minuut lengte en een grootte van 225MB. Ik monteer momenteel vanaf deze externe harde schijf alle filmpjes in Sony Vegas. Sleur en pleur in het bewerkingsprogramma en monteren maar. Gaat prima, heb nooit last van vertragingen.
Ik heb zelf mijn oog laten vallen op de Synology DS413j in combinatie met drie 4TB schijven in RAID-5 voor een effectieve opslag van 8TB en beveiliging tegen het uitvallen van één van de HDD's.
Ik heb echter nog één belangrijke vraag: Mijn NAS zal via onze router worden aangesloten aan mijn computer. Beide hangen aan de router met een ethernetkabel, dus geen gekloot via WiFi. Zal dit snel genoeg zijn om vanaf te kunnen monteren?
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Als je een gigabit netwerk hebt (dus router en aansluitingen) dan is dit net zo snel als USB3. Dus ja, dat kan prima.KoploperMau schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:29:
Hallo allen,
Ik heb momenteel een 1TB externe harde schijf die bijna vol is. Daarom ben ik op zoek naar iets nieuws.
Ik bewaar op de harde schijf een hoop filmpjes voor YouTube (zelfgemaakt). Vooral korte 1080p filmpjes van ongeveer 1 minuut lengte en een grootte van 225MB. Ik monteer momenteel vanaf deze externe harde schijf alle filmpjes in Sony Vegas. Sleur en pleur in het bewerkingsprogramma en monteren maar. Gaat prima, heb nooit last van vertragingen.
Ik heb zelf mijn oog laten vallen op de Synology DS413j in combinatie met drie 4TB schijven in RAID-5 voor een effectieve opslag van 8TB en beveiliging tegen het uitvallen van één van de HDD's.
Ik heb echter nog één belangrijke vraag: Mijn NAS zal via onze router worden aangesloten aan mijn computer. Beide hangen aan de router met een ethernetkabel, dus geen gekloot via WiFi. Zal dit snel genoeg zijn om vanaf te kunnen monteren?
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Qua throughput zal het sneller moeten zijn als je usb2 gebruikt. Misschien dat je iets van een vertraging ondervind bij het opstarten van de import, want ik vermoed dat dit gebeurd? Je importeert je data in Vegas en edit dit vervolgens en vervolgens sla je een kopie op.KoploperMau schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:29:
Hallo allen,
Je zou even benchmarks moeten nakijken van de 413J. Dan kan je beetje zien wat ie gaat halen.
USB2.0 doet 20 a 30MB max. Als je wel USB3.0 gebruikt ga je achteruit omdat de 413J niet zo snel je data kan aanleveren.
Ik teken nergens meer voor
Neigt naar RAID1 kijken? Maar je kunt meer backuppen. Uit mijn hoofd kan je alle bestanden backuppen plus alle default programma's zoals photostation met hun metadata. In theorie zou het dus zo moeten zijn dat als je backup terug zet dat de database ook nog gewoon compleet is. Configuratie vink staat er ook tussen...JPtjeeNL schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:33:
Kun je ook een full-back-up van je Synology maken? Ik weet dat je een back-up kunt maken van alle mappen e.d., maar wat ik graag zou zien is dat als de 1e schijf defect gaat, ik er een nieuwe schijf induw en direct alles terug kan zetten incl. de configuratie. Volgens mij is dat niet mogelijk, maar kun je alleen de mappen back-uppen en de configuratie regelmatig handmatig back-uppen, toch?
Dit zou betekenen dat je dagelijks moet backuppen.. of je zou kijken of je dit kan afvangen met syncen.
@Quakie: Ik gebruik USB 2.0 omdat de externe schijf vrij oud is en nog geen USB 3.0 ondersteund.
In principe wel ja, je monteert de boel aan elkaar en vervolgens sla je een nieuwe film op.Qua throughput zal het sneller moeten zijn als je usb2 gebruikt. Misschien dat je iets van een vertraging ondervind bij het opstarten van de import, want ik vermoed dat dit gebeurd? Je importeert je data in Vegas en edit dit vervolgens en vervolgens sla je een kopie op.
Bedankt voor de antwoorden so far, dan denk ik het ongeveer wel rond te hebben. Nog één vraag: Is een backup even groot als je huidige RAID configuratie? Of alleen even groot als al je data bij elkaar?
[ Voor 7% gewijzigd door KoploperMau op 10-10-2013 11:48 ]
http://www.synology.com/p...mance.php?lang=nld#tabs-3
Ligt eraan wat en hoe je backup draait. Je kunt bijv alleen de data kopieren. Dan is het folder bestandsgrootte plus een beetje extra. Ik zelf kopieer alleen data.. mocht het fout gaan laat ik schone install wel database weer opbouwen en thumbnails bijv. aanmaken.
Als je besluit om voor een Synology te gaan, moet je je even inlezen in het iscsi verhaalKoploperMau schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:48:
@cypher21: We hebben een gigabit netwerk ja, dus technisch een max throughput van 125MB / seconde (wat je waarschijnlijk nooit haalt, dat weet ik).
@Quakie: Ik gebruik USB 2.0 omdat de externe schijf vrij oud is en nog geen USB 3.0 ondersteund.
[...]
In principe wel ja, je monteert de boel aan elkaar en vervolgens sla je een nieuwe film op.
Bedankt voor de antwoorden so far, dan denk ik het ongeveer wel rond te hebben. Nog één vraag: Is een backup even groot als je huidige RAID configuratie? Of alleen even groot als al je data bij elkaar?
Blijkt een aanzienlijke winst te hebben t.o SMB fileshare
Ik heb het zo ingesteld bij mijn vriendin.. SSD voor windows 7 + programmas. Data op ISCSI. Ze merkt niet dat alles via het netwerk verloopt. Ze heeft niet zo snelle wifi kaartje erin (3 a 6MB max) maar dat is niet te merken in performance.
Bedankt! Wat is precies het voordeel van ISCSI voor mij? Ik ben in principe een standalone gebruiker van het systeem, ISCSI lijkt mij toch iets meer voor bedrijven om de boel gemakkelijk te centraliseren. Heb ik dat goed / fout?Ja dat is je theoretische snelheid alleen dat haal je 413J niet. Het zal wel sneller zijn dan je usb2.0 schrijf zodra import / export gestart is.
http://www.synology.com/p...mance.php?lang=nld#tabs-3
Áha, met de ingebouwde back-up functie kan dat idd!Quakie schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:47:
[...]
Neigt naar RAID1 kijken? Maar je kunt meer backuppen. Uit mijn hoofd kan je alle bestanden backuppen plus alle default programma's zoals photostation met hun metadata. In theorie zou het dus zo moeten zijn dat als je backup terug zet dat de database ook nog gewoon compleet is. Configuratie vink staat er ook tussen...
Dit zou betekenen dat je dagelijks moet backuppen.. of je zou kijken of je dit kan afvangen met syncen.
RAID1 heb ik nu, alleen verbruikt dat natuurlijk 1 disk extra. Daarnaast back-up ik dat al. Een beetje overkill dus ik wil graag de RAID-1 breken:
- Back-up maken naar andere NAS
- RAID breken, disk formatteren
- Synology opnieuw instellen, back-up en configuratie terugzetten.
- Voortaan back-uppen middels TimeMachine en de ingebouwde back-up.
Ik denk dat dat de beste manier is?
Update,DukeBox schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 09:53:
[...]
Ja, was nodig i.v.m. de DNS bug.
Heb hem zojuist ook afgespeeld op mijn WD hd player, die stottert wel maar is middels WiFi aangesloten via SMB dus kan niet uitsluiten of het aan de player ligt of de syno.
Hele ochtend bezig geweest en probleem is gevonden.
Het blijkt een switch te zijn die het niet meer zo naar zijn zin heeft. Aangezien er hier een aardig netwerk in het huis ligt met diverse switches en routers mijn NAS maar eens direct aangesloten op dezelfde switch als mijn media player en direct weer goed spelen.
De NAS staat ergens in huis waar je niet echt makkelijk bij kunt en dat is normaal ook niet nodig.
Aangezien het tot aan mijn vakantie goed werkte en direct na mijn vakantie en update van DSM heb uitgevoerd dacht is dus echt aan DSM. Toeval bestaat niet maar dit is wel heel toevallig.
Het vreemde is dat de switch verder nog alles doet wat hij moet doen maar met een TS bestand heeft hij ineens problemen. Nu een nieuwe besteld en kan ik gelukkig weer ongestoord genieten van de opnames.
Aan alle die geholpen hebben met testen dank hiervoor.
iSCSI kan je laten voordoen als 'lokaal aangesloten hddKoploperMau schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 13:17:
[...]
Bedankt! Wat is precies het voordeel van ISCSI voor mij? Ik ben in principe een standalone gebruiker van het systeem, ISCSI lijkt mij toch iets meer voor bedrijven om de boel gemakkelijk te centraliseren. Heb ik dat goed / fout?
Hierdoor word ook gebruikt gemaakt van command queing, dus in plaats van een netwerkoverhead die SMB inbouwd, werk je met een snellere overdracht.
niet alle gevallen is het sneller, vandaar dat je het een beetje moet uittesten
Ik heb het een periode gebruikt, toen ik een paar VM's had draaien op een pc, en de virtual disks op de Synology stonden.
( ook wil ik het gaan testen icm iTunes, de library staat nu in een shared folder, als dat beter werkt, kan ik ook ombouwen )
Een netgear GS misschien ?MikeOO schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 13:47:
[...]
Update,
Hele ochtend bezig geweest en probleem is gevonden.
Het blijkt een switch te zijn die het niet meer zo naar zijn zin heeft.
ik had hetzelfde onderlaats, met het weghalen van de betreffende 5poorts switch was de snelheid 'ineens' verdubbeld
[ Voor 18% gewijzigd door FreshMaker op 10-10-2013 13:51 ]
Je data is binnen je NAS omgeving niet bereikbaar.
In geval van iTunes, stel je je muziek staat op de ISCSI share, dan kan je zover ik weet niet je muziek toegangelijk maken voor audio station.... dus staat je data twee keer op je NAS.
Ik heb tijdelijk geen mac, en wilde dus via een netwerkshare kijken of itunes vlot wil werken. Jij zegt dat het toch vertraging geeft? Dus iPhoto kan ik helemaal vergeten?
Kan, er staat geloof ik 3 a 5 pagina's terug een snellere manier. Niet zelf getest.JPtjeeNL schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 13:21:
[...]
Áha, met de ingebouwde back-up functie kan dat idd!
RAID1 heb ik nu, alleen verbruikt dat natuurlijk 1 disk extra. Daarnaast back-up ik dat al. Een beetje overkill dus ik wil graag de RAID-1 breken:
- Back-up maken naar andere NAS
- RAID breken, disk formatteren
- Synology opnieuw instellen, back-up en configuratie terugzetten.
- Voortaan back-uppen middels TimeMachine en de ingebouwde back-up.
Ik denk dat dat de beste manier is?
Ik neem aan dat je een backup maakt naar een ander apparaat (anders is net namelijk geen backup)? Als dat ook een Synology is, dan zou je eens kunnen kijken naar Synology High Availability . Dat doet alles wat je wil en meer. Nadeel is dus wel dat je 2 NASsen nodig hebt.....JPtjeeNL schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:33:
Kun je ook een full-back-up van je Synology maken? Ik weet dat je een back-up kunt maken van alle mappen e.d., maar wat ik graag zou zien is dat als de 1e schijf defect gaat, ik er een nieuwe schijf induw en direct alles terug kan zetten incl. de configuratie. Volgens mij is dat niet mogelijk, maar kun je alleen de mappen back-uppen en de configuratie regelmatig handmatig back-uppen, toch?
Uiteraard, ik heb 2 DiskStations. Eentje als dataopslag, camera's, back-ups etc. en één voor alle media, SABnzbd, Couch, SB, etc. Die back-uppen naar elkaar toe, alleen de media wordt niet geback-upt.LuukNouwen schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 14:10:
[...]
Ik neem aan dat je een backup maakt naar een ander apparaat (anders is net namelijk geen backup)? Als dat ook een Synology is, dan zou je eens kunnen kijken naar Synology High Availability . Dat doet alles wat je wil en meer. Nadeel is dus wel dat je 2 NASsen nodig hebt.....
High Availability kan ook idd, maar een beetje overkill en ik denk dat een back-up voor mij toch beter werkt omdat ik nu altijd nog oude versies van bestanden terug kan halen.
Inderdaad een Netgear GS608 v2 8 poorts.FreshMaker schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 13:48:
[...]
Een netgear GS misschien ?
ik had hetzelfde onderlaats, met het weghalen van de betreffende 5poorts switch was de snelheid 'ineens' verdubbeld
Nu een Netgear GS108E 8-Poort Gigabit Switch besteld. Had ik dit eerder geweten dan had ik beter een ander merk kunnen bestellen

Nou ja als hij niet voldoet gaat hij gewoon retour.
Gebruik er nog twee van dat typen en die werken ook prima verder. Maar wel opvallend dat wij beide hetzelfde type gebruiken en een probleem hebben. Maar procentueel stelt het gelukkig niets voormvds schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 15:54:
Hmm toch best vaag, volgens mij best populaire switches die goed uit testen komen.
Iemand enig idee wat de prijs gaat zijn van de DS714, geloof dat deze een hdmi uitgang heeft?k1978 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 18:51:
Welke synology nas heeft nu HDMI uitgang ? Wil deze dan eigenlijk rechtstreeks op me televisie aansluiten en dan met xbmc films kijken. Is dit al mogelijk? Volgens mij gaat het om de DS714..
[ Voor 10% gewijzigd door k1978 op 10-10-2013 16:29 ]
Zoek voor de grap eens op Synology en HDMI.k1978 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 16:28:
Iemand enig idee wat de prijs gaat zijn van de DS714, geloof dat deze een hdmi uitgang heeft?
Edit: Verkeerd gelezen of jij hebt je vraag geedit. De DS714 idd.

[ Voor 63% gewijzigd door SmiGueL op 10-10-2013 17:03 ]
mvds schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 15:54:
Hmm toch best vaag, volgens mij best populaire switches die goed uit testen komen.
Klopt, ik denk dat het gewoon botte pech en toeval isMikeOO schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 16:23:
[...]
Gebruik er nog twee van dat typen en die werken ook prima verder. Maar wel opvallend dat wij beide hetzelfde type gebruiken en een probleem hebben. Maar procentueel stelt het gelukkig niets voor
Nu een Netgear GS108v3
Eerlijk, ik heb geen slecht gevoel er over, draait alweer een weekje of 2 mee ... speeds up 2 par !
( wilde toch al vervangen door een 8port
Verwijderd
Ik volg de wizard om een nieuw volume te maken, SHR met 4 schijven en hij geeft aan 'initializing'. Maar dat blijft maar zo staan. Na 20 minuten kom ik weer op 'bureaublad' terecht. Als ik naar storage manager ga, krijg ik weer de wizard om een volume te maken. In logboeken staat system failed to create volume.
Bij disk management staan ze allemaal Smart Status : Normal. Wat wel raar is, disk 1&2 hebben als status "initialized" en disk 3&4 hebben als status "not initialized". Heb net een case geopend bij Synology. Iemand een idee?
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Verwijderd
Ik heb zelf de WD TV LIVE HUB en de Eminent 7380 uitgetest, beiden blijken moeite te hebben met het tonen van de ondertitels.
Iso, BR rips en Video-ts bestanden geven geen ondertitels ( (behalve MKV bestanden, daar geen problemen), geluid en beeld is prima verder in orde.
Graag zou ik te weten komen wat de ideale combinatie zou kunnen zijn.
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:
<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]