Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:52

timovd

Voorsprong door techniek

dfrenner schreef op maandag 30 september 2013 @ 10:06:
Nou, deze week wil ik een DS412+ gaan kopen...
Denk dat ik toch voor de 3TB RED's ga en ik begin met 2 disken in RAID SHR effectief RAID 1 dus.

Ik heb nu nog een 1TB nasje, dus 3 is meer dan voldoende, voor nu...

Waar kochten jullie, jullie Synology?
Het is nog een hele puzzeltocht, waar hij het goedkoopste is inclusief disken...

Nu was het niet verstandig de RED's bij dozenschuivers te halen, in verband met veel uitval wat ik begreep... Of moet ik dat met een korrel zout nemen?

Ik neig nu een beetje naar Informatique, die hier redelijk in de buurt zit 787 eurootjes :X
Maar wel een levertijd...
Ik ging van een oudere 4-bay over naar de 412+, dus ik heb alleen de NAS zelf gekocht. Saturn was op dat moment (met BTW-actie) de goedkoopste. Kijk gewoon waar je het goedkoopste uit bent en waar je zelf een goed gevoel bij krijgt voor met name de schijven. Synology heeft goede support, dus die kun je rechtstreeks benaderen voor advies/hulp/problemen.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
G.Scholtens schreef op maandag 30 september 2013 @ 10:44:
Wanneer word de nieuwe ds412 serie verwacht in de winkels?
Dat is ook de reden dat ik nu voor de 412+ ga.
Het is nog steeds de snelste 4 bay nas die Synology heeft.

In 2014 staat er nog geen vervanging op de planning begreep ik, van de geruchten hier.
timovd schreef op maandag 30 september 2013 @ 10:53:
Ik ging van een oudere 4-bay over naar de 412+, dus ik heb alleen de NAS zelf gekocht. Saturn was op dat moment (met BTW-actie) de goedkoopste. Kijk gewoon waar je het goedkoopste uit bent en waar je zelf een goed gevoel bij krijgt voor met name de schijven. Synology heeft goede support, dus die kun je rechtstreeks benaderen voor advies/hulp/problemen.
Ja...

Hmmm, om nou te gaan wachten op een BTW actie... Media markt heeft de 412+ niet in het assortiment.
Wanneer wordt een actie bij Saturn verwacht?

Saturn dus ook niet... :(

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:52

timovd

Voorsprong door techniek

Dan moet je volgens mij tot de derde week van januari wachten.

Overigens dit weekend met mijn managed switch gespeeld en een 2Gb verbinding opgezet met LACP. Vaak zitten we met een notebook (1Gb/s draad), MBP (300Mb/s) en soms een media streaming device op de NAS. Nooit problemen met snelheid gehad, maar meer kijken of het kan. Officiele resultaten heb ik nog niet.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:42

Arfman

Drome!

dfrenner schreef op maandag 30 september 2013 @ 10:06:
Nou, deze week wil ik een DS412+ gaan kopen...
Waar kochten jullie, jullie Synology?
Het is nog een hele puzzeltocht, waar hij het goedkoopste is inclusief disken...
Ik heb hem toen bij nascenter.nl gekocht (CoolBlue). Goeie prijs en goeie service.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07:58

ChillPascal

In the end...

Ik ben van plan deze week nog de DS413j te nemen. Wou in eerste instantie voor de DS213 gaan, maar vind de twee extra bay's wel fijn voor de erg kleine meerprijs (+-€40,-).

Nu vroeg ik mij alleen af welke hardeschijven ik er het beste bij kan halen:
Iets meer uitgeven voor de RED versies van WD of voor Seagate gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
ChillPascal schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:06:
Ik ben van plan deze week nog de DS413j te nemen. Wou in eerste instantie voor de DS213 gaan, maar vind de twee extra bay's wel fijn voor de erg kleine meerprijs (+-€40,-).

Nu vroeg ik mij alleen af welke hardeschijven ik er het beste bij kan halen:
Iets meer uitgeven voor de RED versies van WD of voor Seagate gaan?
Die kun je volgens mij niet zomaar met elkaar vergelijken. Een J systeem is vaak wat trager dan een niet J...
213 zou dus sneller moeten zijn dat de 413J. Daarom je kleine prijsverschil...

Wat ik eigenlijk van iedereen begrijp: Een J model is leuk voor een NAS, maar niet meer dan dat. Wil je meer met je Synology (apps) dan is meer power welkom!

WD of Seagate is volgens mij om het even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

schumi2004 schreef op zondag 29 september 2013 @ 23:24:
[...]

netwerkdrivemapping lijkt me niet handig als je wil dat je NAS nog in idle/hibernate moet gaan.
Althans dat dat was hier het geval.
Volgens mij heeft mijn DS213 daar geen problemen mee. Maar het hoeft uiteraard ook geen permanente mapping te zijn ;)
Ik benader mijn NAS ook vaak genoeg gewoon via de verkenner via \\diskstation\folder en dat werkt prima :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Ik ben ook aan het kijken voor een Synology nas. Wat is eigenlijk het verschil tussen een model van 2013 en bijv een van 2012/2011 etc?
Ik hoef er eigenlijk alleen maar films en series op te benaderen. Hoeft verder niks te doen.
Wil wel een 4bay nas. Ik zit te kijken naar de DS413J maar die witte kap bevalt me niet zo. Dan kijk ik naar de DS411slim of bijv DS410 (staan beide in V&A) wat is er dan zoveel verschil in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ligt aan model maar normaal CPU en/of geheugen hoeveelheid..

Uit mijn hoofd zijn de volgende modellen hetzelfde:

DS212+ is de DS213
DS213+ wordt de DS214

Volgens mij kunnen alleen 2.5 inch schijven in de 411slim. Dit zijn dus de laptop schijven en gaan tot max 1Tb ipv 4 voor normale 3.5 inch schrijven.

Als apps, en snelheid geen probleem voor je is kan je ind voor de 410 of 413j gaan.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:38
2TB 2.5" schijven bestaan ook al hoor :)

http://tweakers.net/categ...2OlWKCkhTGypKGFoRFQuLYWAA

Denk alleen dat je het daardoor onnodig duur gaat maken, een 2TB 3.5" schijf is stukken goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Ik heb momenteel al 2x 4TB(seagate) en 2x2Tb(WD) schijven in mijn computer zitten waar ik nu alles vanuit stream. Dus dan valt de SLIM inderdaad al af.
Het voordeel van een nieuwere versie is natuurlijk wel meer support misschien ook energiezuiniger en stiller?
Welke zouden jullie mij aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Quakie schreef op maandag 30 september 2013 @ 13:42:

DS212+ is de DS213
DS213+ wordt de DS214

Volgens mij kunnen alleen 2.5 inch schijven in de 411slim. Dit zijn dus de laptop schijven en gaan tot max 1Tb ipv 4 voor normale 3.5 inch schrijven.

Als apps, en snelheid geen probleem voor je is kan je ind voor de 410 of 413j gaan.
Voor de 4 bay nassen gaat die vlieger alleen niet op...
412+ is een stuk sneller dan de 413

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
ralph0603 schreef op maandag 30 september 2013 @ 14:04:
Ik heb momenteel al 2x 4TB(seagate) en 2x2Tb(WD) schijven in mijn computer zitten waar ik nu alles vanuit stream. Dus dan valt de SLIM inderdaad al af.
Het voordeel van een nieuwere versie is natuurlijk wel meer support misschien ook energiezuiniger en stiller?
Welke zouden jullie mij aanraden?
413?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oke ik geef toe dat ik de 2Tb over het hoofd heb gezien, maar let wel op deze zijn wel 15mm hoog. DIt is geen standaard maat en pas dus niet overal zomaar in.

Klopt dfrenner, vandaar niet neer gezet, en eerste zin geldt dan.. in het kort + topmodel, nummer alleen midden model, j budget versie.

Ik raad je de 413 aan. Dit is hetzelfde model als de 213+ (214) maar dan met 1 gig geheugen ipv 512MB.

De 412+ is te duur en te snel voor jouw taken en de 413j is te traag naar mijn idee voor een 4bay. En je vindt hem zelf al niet geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07:58

ChillPascal

In the end...

Is het prijsverschil van €15,- per schijf het waard om voor de WD Red 3TB te gaan ipv de Green versie?

EDIT: voor in een DS413j

[ Voor 12% gewijzigd door ChillPascal op 30-09-2013 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
ChillPascal schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:20:
Is het prijsverschil van €15,- per schijf het waard om voor de WD Red 3TB te gaan ipv de Green versie?

EDIT: voor in een DS413j
Sowieso RED, omdat het een NAS is en 24/7 draait.
Green was iets mee met timeout tijd ofzo en daardoor de levensduur van de platters!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet alle NAS apparaten draaien 24/7, maar de REDs zijn wel gevalideerd om 24/7 aan te staan.
Ook heb je 1 jaar langer garantie tov de GREENs.

Zoals een paar pagina's terug te lezen valt: Seagate heeft ook NAS varianten en sommige zijn iets goedkoper dan de REDs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertSchut
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-07 18:56
Hoi heb je al antwoord?

Naar wat ik zie telt bij de keuze voor een schijf:
- stil
- stroomzuinig (minder dan 7200 rpm?)
- garantie (vaak 2 maar soms ook 3 jaar)
- specs over betrouwbaarheid (MTBF, aantal start stopcycly , temperatuur range)
- geschikt voor RAID, TLER naar 7 ipv 30 seconden te zetten of al ingesteld op 7 sec
- en de prijs (/GB en absoluut).

Leesvoer: http://nl.hardware.info/r...uimte-in-je-nas-conclusie

Ik zie een aantal opties:

- Voor 93 euro koop je 3TB: pricewatch: Toshiba PA429xE-1HN0, 3TB
Maar of deze TLER als RAID in te stellen is, is me vaag. Wel de goedkoopste per GB, nieuw dan.
Hierna per GB volgt de Toshiba DT01ACA300, 3TB. Met 7200 rpm niet de meest logischte keuze.
Ook de Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB is 7200 rpm en lijkt me niet handig daarom.

- WD Green: jouw selectie: lijken mij niet geschikt voor RAID wegens TLER op te hoge tijd (30sec) en niet lager te zetten waardoor RAID tijdens deze hersteltijd de schijf als defect bestempelt. TLER van 7 sec schijnt niet in dit effect te resorteren.
- WD Red schijven. Ik schrik wat van de reviews van de WD red's maar idd niet recent. RAID moet minder problemen geven en de keuze voor WD Red leverde kennelijk soms juist gedoe op (uitval, rebuilden).
Beide WD schijven gebruiken weinig energie, zo'n 3,6 W en zijn volgens hw.info ook zeer stil.

Maar antwoord op jouw vraag, van de twee schijven die je aangeeft, is de Red serie voor NAS en RAID geschikt. Ook ik vraag me zeer af of ze heden te dage nog altijd gedoe kunnen geven... Wie heeft er recente ervring met WD-red's??

Daarnaast:

- In de v&a staan Seagate Desktop HDD.15 4TB te koop voor 125 euro. Voor 4TB een prima prijs, maar ze zijn niet echt voor NAS. Bij http://www.mycom.nl/opslag/interne-harde-schijf vond ik bij vergelijken 154 euro voor de desktop en 174 euro voor de Seagate NAS schijf, en je kan ze daar qua specs netjes vergelijken. De laatste heeft 600.000 Start/stop-cycli en de gewone desktop maar 300.000 Start/stop-cycli. De Seagate NAS schijf heeft een MTBF van 1000000 h, de desktop is niet gespecificeerd.
Kan tegen max. 70 ipv 60 graden celcius.
Het stoomverbruik is 5 en 4 watt, beiden laag.
Maar de desktop variant is 7200 RPM, en over TLER lees ik niet meteen iets. En de garantie?
Ik vraag me af: is zo'n desktop 4TB voor 125 euro dit wat? Voor jou en ook voor mij...?

- De Hitachi 5k4000 is een 4TB schijf die bij de buren van hw.info goed presteert maar lawaaig en minder zuinig is als de wd-red. Hij heeft 5400 toeren en 3 jaar carry-in garantie en kost 151 euro.
Het lijkt mij nu wel een interessante schijf. Hij is al even op de markt, goed voor ondersteuning van Syno, misschien slecht want niet het nieuwste.
http://www.hgst.com/tech/...4D4/$file/DS5K4000_ds.pdf geeft 600.000 load/unload cycles en aan dat 24/7 doel is.
Een review is vrij positief: productreview: Hitachi Deskstar 5K4000, 4TB review door ZombieExtreme
In de reacties lees ik over TLER en RAID, maar of dit bij deze schijf kan en of de ze raid geschikt is, is me nog de vraag. Daarnaast is hij 6 dB luider dan een WD green volgens hw.info. Maar gegeven de verhalen over WD (uitval) vraag ik me af of je dat nu wel weer, of nog steeds niet, moet meenemen in je oordeel. Een red is toch 25 piek duurder en de Hitach is sneller. Weet iemand of RAID met deze schijf een optie is? (TLER)?

Zeker voor 2 schijven loopt het aardig in de papieren, dus ik lees nog even door, en hou me ook aanbevolen voor nieuws en meningen!

NB: Mijn achtergrond is dat ik al een 110j heb voor backup, muziek opslag, downloads. Ik wil eigenlijk centraal documenten opslaan maar doe dat nu niet want niet redundant. Een groeiend probleem is dat via USB met name foto's en documenten op een PC dump. Later kopieer ik met de hand soms wel, soms niet naar de nas. Kortom, een zooitje. De muziek die centraal op de 110j is geplaatst trek soms als backup weer van de Nas naar die PC, hetgeen gedoe is ook gegeven de grootte. Voordeel van PC die NAS backup't is wel dat niet 1 apparaat (1 voeding) alle data heeft, geen single point of faillure. Maar het is ook gedoe.

De 110j zit vol, 700 GB muziek en vele honderden GB's aan windows backups die vermoedelijk niet handig staan ingesteld. Films vullen de rest van de 2TB. Het idee was een simpele nas ernaast te zetten en de muziek apart te zetten. Inmiddels ben ik er achter dat ik ook wat moet doen aan die backups die weer gebackupt worden en ruimte vreten.

In plaats van een extra single bay nas-je heb ik voor een nette prijs een DS 211j nas overgenomen met 2x2TB. Nu zou ik RAID kunnen draaien en centraal documenten kunnen opslaan (maar NAS blijft een single point of faillure) en de PC's terug kunnen brengen naar nul opslag.

Gegeven dat de schijven al die beiden ca 15000 uur hebben gedraaid met 1300 start stop cycles, overweeg ik om nieuwe en wat grotere (3 of 4 TB) schijven erin te zetten. De 2TB schijven kostten 2 jaar terug 59 euro/stuk, ik heb er nu 4 van omdat ik er ook al 1 in een DS 110j en 1 in een PC (de backup van nas) had. De prijzen liggen helaas nog steeds ver boven die 59 euro, met als klein voordeeltje dat de 2x2TB misschien nog 80 euro als gebruikte schijven opbrengt. Helaas wel veel minder dan 1x 3 TB schijf. Dus ik ben net zoals jij een het kijken wat een goede keuze zou zijn, en ik hoop op prijsdalingen.
Ernepper schreef op maandag 11 maart 2013 @ 18:40:
Afgelopen week mijn DS213+ binnen gekregen (Dankzij een tip van GreenFrog erg goedkoop gekocht bij de Saturn)

De NAS gaat waarschijnlijk als een JBOD of RAID 0 geconfigureerd worden. Een externe disk word via USB 3 gekoppeld. De belangrijkste data zal als een periodieke backup (wrs met Time Backup) naar de externe disk en een DS212+ op een externe locatie gebackupped worden.

Waar ik nog niet over uit ben zijn de aan te schaffen interne disks. Ik volg al een paar maanden de relevante topics op tweakers en heb een aantal Synology KB artikelen doorgelezen. Ik begrijp nu welke configuraties mogelijk zijn.

Ik ben vwb de disks uitgekomen op de volgende shortlist:

Western Digital Green WD30EZRX, 3TB
Western Digital Red WD30EFRX, 3TB

De GREEN had in eerste instantie mijn voorkeur maar komt niet voor in compatible list van Syno http://www.synology.com/s....5%20SATA%20Hard%20Drives Bovendien lees ik op oa tweakers nog veel slechte ervaringen met de 3TB versie. Veel van deze ervaringen niet recent, ik weet dus niet of de klachten nog actueel zijn.

De Red zou dan wel geschikt zijn, de specificaties en eigenschappen zijn mij en jullie bekend. De voordelen lijken mij minimaal tegenover de Green maar zijn mij de meerprijs waard.

Wat ik echter begrepen heb zijn de Red disks minder geschikt voor niet-RAID systemen vanwege de aangepaste TLER tijdspanne, klopt dit? Zo ja met een RAID 0 config zou dit geen problemen mogen opleveren?

Wat zouden jullie adviseren? Het gaat mij puur om de betrouwbaarheid en goede werking met deze NAS en de te kiezen configuratie.

Als bovenstaande klopt hangt de keuze van de schijven dus samen met de config; JBOD of RAID 0 right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Sinds kort heb ik een DS213+ en ik ervaar hele onregelmatige downloadsnelheden. Ik gebruik SABnzbd en heb een 120Mbit verbinding. De HDD is een WD Red 3TB. Als ik naar onderstaand overzicht kijk lijkt het alsof er af en toe vertraging zit in het wegschrijven naar de HDD. Aan de verbinding lijkt het niet te liggen, daar ik op mijn laptop de wifi verbinding vol kan trekken als ik iets download. SMART waardes staan allen op OK. Ik kom er niet echt uit of ik dit kan verhelpen of niet. Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/34ja9vm.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MistaDevine schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 17:59:
Sinds kort heb ik een DS213+ en ik ervaar hele onregelmatige downloadsnelheden. Ik gebruik SABnzbd en heb een 120Mbit verbinding. De HDD is een WD Red 3TB. Als ik naar onderstaand overzicht kijk lijkt het alsof er af en toe vertraging zit in het wegschrijven naar de HDD. Aan de verbinding lijkt het niet te liggen, daar ik op mijn laptop de wifi verbinding vol kan trekken als ik iets download. SMART waardes staan allen op OK. Ik kom er niet echt uit of ik dit kan verhelpen of niet. Iemand een idee?

[afbeelding]
Bij sommige modellen wil sabnzbd niet goed werken.
Probeer NZBget eens, dit schijnt veel te schelen.

http://forums.sabnzbd.org/viewtopic.php?t=14349

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:39

DukeBox

loves wheat smoothies

EvertSchut schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:37:
- geschikt voor RAID, TLER naar 7 ipv 30 seconden te zetten of al ingesteld op 7 sec
Aangezien de syno software raid is heeft is dat geen vereiste.. sterker nog, je wil eigenlijk dat de disk langer blijft proberen om e.e.a. te corrigeren voordat hij eruit knalt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 20:46
MistaDevine schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 17:59:
Aan je CPU load te zien is deze hard aan het bottlenecken.. (Uitgaande van een single core proces..)
NZBGet schijnt wat minder CPU te vergen, en dus met wat meer MB/s te kunnen downloaden. :) (destijds gelezen)

Wat zegt de SABnzbd grafiek trouwens?
(Dus die onderaan de home page staat van SABnzbd. (werkt hier wel in FF, niet in IE)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is een beetje wat SABNZBD doet.. 6 a 7MB. Mijn lijn is max 4.2MB en ik heb een soortgelijke grafiek. Het is geen contstante lijn. Toch haal ik gemiddeld wel de 4.2MB.

Ik draai sinds 3 weken downloadstation. Bij mij werkt nl het uitpakken eindelijk. Dit was de reden om nog steeds SABNZBD te gebruiken. Dit is de app van Synology zelf en gebruikt nzbget op de achtergrond. Ik haal uiteraard nog steeds 4.2MB maar met stabielere lijn en vooral een lagere cpu load. Uit mijn hoofd tussen 20 en 30%... De NAS reageert ook gewoon vlotter met overige taken..

Een maat van me had een QNAP met een zware ATOM cpu en ook hij haalde de 12MB nooit.. Het ligt echt aan SABNZBD (python meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 13:54
Quakie schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 08:27:
Dit is een beetje wat SABNZBD doet.. 6 a 7MB. Mijn lijn is max 4.2MB en ik heb een soortgelijke grafiek. Het is geen contstante lijn. Toch haal ik gemiddeld wel de 4.2MB.

Ik draai sinds 3 weken downloadstation. Bij mij werkt nl het uitpakken eindelijk. Dit was de reden om nog steeds SABNZBD te gebruiken. Dit is de app van Synology zelf en gebruikt nzbget op de achtergrond. Ik haal uiteraard nog steeds 4.2MB maar met stabielere lijn en vooral een lagere cpu load. Uit mijn hoofd tussen 20 en 30%... De NAS reageert ook gewoon vlotter met overige taken..

Een maat van me had een QNAP met een zware ATOM cpu en ook hij haalde de 12MB nooit.. Het ligt echt aan SABNZBD (python meer).
Hmm, ik wist niet dat downloadstation nu ook kon uitpakken ... nu nog parcheck/repair en werken met categorieen en het wordt bijna een vervanger van nzbget :).

Sowieso kan ik NZBGET aanraden tov SABNZBD. Bij die laatste haalde ik gemiddeld 8MB en met NZBGET mijn maximale snelheid van 12MB(DS213+). SABNZBD ziet er misschien wat mooier uit en heeft wat meer opties, maar NZBGET biedt eigenlijk alles wat je nodig hebt, en eerlijk is eerlijk als eenmaal alles geconfiugeerd en gekoppeld is (spotweb, sickbeard, couch) dan zie ik NZBGET eigenlijk nooit meer, ik zie het alleen nog maar terug tijdens het updaten van mijn video library in XBMC :+

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Het probleem van nzbget is dat er weinig externe koppelingen mogelijk zijn.
Zo werken veel nzbsite's met de api-koppeling van sabnzb, en dat werkt perfect als ik ergens anders iets tegenkom wat ik wil ophalen.

Ik zou die graag erin zien komen, maar vooralsnog werkt het perfect met een watchfolder & dropbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coriolis
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-07 22:17
Binnenkort ga ik een 213(+) aanschaffen. Ik zit alleen nog met één vraag.

Hoe makkelijk is het om ondertitels van je NAS met de film mee te streamen naar je TV. (misschien niet het juiste topic, maar google geeft per merk andere mogelijkheden/problemen/oplossingen)

Mijn vrouw heeft een hekel aan meerdere afstandsbedieningen en een Logitech Harmony is geen optie (trust me, I tried...). Dit is mijn wederhelft's veto, voor wat betreft de aanschaf van de NAS. Als ze een film wil kijken moet dat zo makkelijk mogelijk te regelen zijn. Geen gekloot met een mediaspeler dus.

Nu heb ik een Samsung TV (C6700) waarop ik mijn computer bij de extensies zie staan. Ik kan wat dat betreft al streamen vanaf de laptop (beneden) of mijn computer (zolder) alleen krijg ik het hier niet voor elkaar om met ondertitels te streamen, zolang ze niet compleet ingebakken zijn. (srt's krijg ik dus al niet voor elkaar. Laten we het er op houden dat ik andere specialiteiten heb....).

Is het mogelijk om met programmatuur, zonder tussenkomst van een mediaspeler, een film mét ondertitels te streamen vanaf de 213(+)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Coriolis schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 09:30:
Binnenkort ga ik een 213(+) aanschaffen. Ik zit alleen nog met één vraag.

Hoe makkelijk is het om ondertitels van je NAS met de film mee te streamen naar je TV. (misschien niet het juiste topic, maar google geeft per merk andere mogelijkheden/problemen/oplossingen)

Mijn vrouw heeft een hekel aan meerdere afstandsbedieningen en een Logitech Harmony is geen optie (trust me, I tried...). Dit is mijn wederhelft's veto, voor wat betreft de aanschaf van de NAS. Als ze een film wil kijken moet dat zo makkelijk mogelijk te regelen zijn. Geen gekloot met een mediaspeler dus.

Nu heb ik een Samsung TV (C6700) waarop ik mijn computer bij de extensies zie staan. Ik kan wat dat betreft al streamen vanaf de laptop (beneden) of mijn computer (zolder) alleen krijg ik het hier niet voor elkaar om met ondertitels te streamen, zolang ze niet compleet ingebakken zijn. (srt's krijg ik dus al niet voor elkaar. Laten we het er op houden dat ik andere specialiteiten heb....).

Is het mogelijk om met programmatuur, zonder tussenkomst van een mediaspeler, een film mét ondertitels te streamen vanaf de 213(+)?
Plex op de NAS draaien mits er een plex app voor je tv beschikbaar is? Weet iemand of plex dit kan?
Let erop dat je dan volgens mij naar de 713+ moet gaan kijken... Scheelt 100 euro, die je anders aan een mediaspeler had moeten uitgeven.

Mijn ervaring met streamen is toch wel dat een mediaplayer een vereiste is om alle formaten af te kunnen spelen. Heb het vaker met playstation en tv geprobeerd, maar altijd komt er wel weer een formaat om de hoek kijken welke weer niet af te spelen is, terwijl een beetje mediaspeler 99% van je content probleemloos afspeelt.

Ik pak nu vaak de laptop erbij om als mediaspeler te fungeren, daar wil ik ook vanaf. Dus de Synology gaat er hier ook komen, maar ik denk toch dat er ook een WD TV Live bijkomt, mede doordat er ook Netflix voor beschikbaar is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

dfrenner schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 09:48:
Mijn ervaring met streamen is toch wel dat een mediaplayer een vereiste is om alle formaten af te kunnen spelen. Heb het vaker met playstation en tv geprobeerd, maar altijd komt er wel weer een formaat om de hoek kijken welke weer niet af te spelen is, terwijl een beetje mediaspeler 99% van je content probleemloos afspeelt.
Dit. Mediaspeler gebruiken of misschien een Netflix abbo?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Arfman schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 09:49:
Dit. Mediaspeler gebruiken of misschien een Netflix abbo?
Combinatie van beide is helemaal ideaal ;)
Vandaar de tip voor de WD TV Live - 80 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij geeft duidelijk aan dat er geen extra afstandbediening erbij mag komen. Dat ga je wel krijgen als je een mediaplayer aanschaft.

Hierdoor is je tv het probleem, niet waar je content staat. Wat jij wilt werkt via DLNA. Dit werkt super goed behalve met ondertitels. Nu zie ik dat Samsung inzet op AllShare DLNA. En in hun promo filmpje zie ik ondertitels. Dit kan ind ingebakken zijn natuurlijk.

1) is je tv up to date?
2) werk je via all share samsung prog?
3) heb je android? zie dat er ook een all share app is om dit te testen.

In het kort.. als het via je pc, smartphone niet werkt, ga het ook niet via een NAS werken.

Ergens in deze topic heeft iemand een script geplaatst.. volgens mij werd er een videobestand gemaakt waarin de ondertitels zat (plus extentie wijziging). misschien dat je daar naar kan kijken? Dat je automatisch je bestanden laat converteren en zorgt dat je ondertitels ingebakken zitten. Dan is een snelle NAS wel handig. Uiteraard wordt het dan wel vrij technisch en kom je weer terug bij wat rest aan geef. Het is makkelijker om een mediaplayer aan te schaffen..ind combi met een harmony..
Je zou je vrouw een paar modellen kunnen laten uit proberen? Misschien aan haar uitleggen dat je profielen kan maken? Druk op deze knop, tv gaat aan, schakelt naar juiste hdmi kanaal, mediaplayer gaat aan bijv? Vaak willen ze dan wel met je mee. Zeker als je dan ook zegt dat je geen nas meer hoeft, want je streamt het dan vanaf je laptop. Als je tv staat, kan je zelf zeggen dat je hem wel vast maakt aan vesa mount zodat ie niet inzicht staat.
Of je gaat wat avonden sleutelen en hopen dat je zoiets aan de praat krijgt.
Of je gaat op je laptop al je films omzetten en bak je zelf ondertitels erin.. Wel omslachtig manier maar het kan.

[ Voor 10% gewijzigd door Quakie op 02-10-2013 10:16 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Quakie schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:12:
Hij geeft duidelijk aan dat er geen extra afstandbediening erbij mag komen. Dat ga je wel krijgen als je een mediaplayer aanschaft.
Geldt een smartphone ook ? Je kan daar namelijk ook een media push mee doen, heb je geen AB nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Dat snap ik... Maar anders ga je niet alle formaten goed kunnen afspelen, toch?

Ik zie overigens dat Plex ook met ondertitels overweg kan:
http://www.computeridee.n...lex-multimediabibliotheek

Plex draait alleen enkel op de zwaardere Synology modellen, zoals de 713+ en de 412+...
213+ volgens mij (nog) niet.

En je TV moet het echt expliciet ondersteunen.

Je draait dan plexserver op de synology en de plexapp op je smart tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Tja, dan houdt het al snel op. Als een Harmony al te moeilijk is zie ik ook geen opties meer. Als je dit soort "geavanceerde" dingen zoals films streamen met ondertitels wilt, zul je "concessies" moeten doen in de vorm van een mediaspeler en/of andere AB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DukeBox schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:33:
[...]

Geldt een smartphone ook ? Je kan daar namelijk ook een media push mee doen, heb je geen AB nodig ;)
Als een harmony al een discussiepunt is neem ik aan dat ze een app op de tel ook niet zit zitten...

Zijn probleem is herkenbaar voor mij..
Mijn vriendin boeit het allemaal niet. .het moet makkelijk zijn.. in haar ogen is het gemak weg.
Ik was bijv dvd vrij.. had niet eens dvd speler meer (HTPC weg gedaan). Toen kregen we een kleine..
ja ik wil gewoon een dvd tje kunnen afspelen.. Mijn weerwoord.. pak je iphone en stream het naar de apple tv? Te omslachtig.. ik wil play en beeld zien... je raadt het al.. er staat een 23 euro dvd speler :'(

(tv-, dvd-, versterker-, apple tv afstandbedieningen dus aanwezig en een harmony die niet gebruikt wordt ;) )

Ze kijkt zelfs geen tv boven meer omdat er een kastje van Caiway tussenzit.. zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dfrenner schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:34:
[...]

Dat snap ik... Maar anders ga je niet alle formaten goed kunnen afspelen, toch?

Ik zie overigens dat Plex ook met ondertitels overweg kan:
http://www.computeridee.n...lex-multimediabibliotheek

Plex draait alleen enkel op de zwaardere Synology modellen, zoals de 713+ en de 412+...
213+ volgens mij (nog) niet.

En je TV moet het echt expliciet ondersteunen.

Je draait dan plexserver op de synology en de plexapp op je smart tv...
Klopt, de 213+ gaat niet ondersteund worden wegens de cpu. misschien dat ze er op terug komen nu de 214 er aan komt (zelfde cpu) maar vermoed van niet.
Zou hij ind moeten checken op zijn tv.. als ik er op google zie ik niet direct dat plex erop draait.
maar goed zou ik er toch naar kijken of je dan wel een nas moet nemen. Zodra Plex aan de bak gaan deze NAS types ook niet snel genoeg zijn om 1080P om te zetten. Dit zegt Plex zelf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Quakie schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:54:
Klopt, de 213+ gaat niet ondersteund worden wegens de cpu. misschien dat ze er op terug komen nu de 214 er aan komt (zelfde cpu) maar vermoed van niet.
Zou hij ind moeten checken op zijn tv.. als ik er op google zie ik niet direct dat plex erop draait.
maar goed zou ik er toch naar kijken of je dan wel een nas moet nemen. Zodra Plex aan de bak gaan deze NAS types ook niet snel genoeg zijn om 1080P om te zetten. Dit zegt Plex zelf ook.
Als er niet getranscodeerd hoeft te worden gaat het toch wel, of niet?

Zolang je 1080P content maar op 1080P players/TV's afspeelt gaat het volgens mij goed...

Maar ik heb mijn Synology nog niet en mijn tv heeft geen smart functie, kan het dus niet testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geloof het niet nee, ik gebruik zelf ook geen Plex.

Ik ben zelf helemaal wild van DS Video. Ik ben wild van alle apps van Synology..

mijn situatie:

Ik login op laptop, selecteer de film die ik wil.. film start.. selecteer subtitles, en daarna gaat hij het afspelen op mijn apple tv. Laptop kan dicht. Helaas sinds 6.0 update doet ondertitels het niet meer maar hopelijk kwestie van tijd.
Hij pakt alles behalve dvds. Dit zou ook moeten werken op de ipad. Echter heb ik hier nooit ondertitels goed werkend gekregen qua streamen naar apple tv. Dit zou wel moeten werken.

Nu doet DS Video ook DLNA echter vermoed ik dat ook hier de ondertitels niet werken, gewoon omdat zijn Samsung ze niet begrijpt.

Voor de duidelijkheid.. de DS213+ staat soms te stampen met 70 a 90% cpu load. FFMPEG is dan druk bezig, maar het draait super strak. Enige nadeel is dat airplay geen 5.1 geluid ondersteund.

voor mij heeft een apple tv nu nut gekregen.. hiervoor had ik een beetje zonde van mijn geld idee.. Sindskort Netflix erbij, wat ook helpt.

[ Voor 19% gewijzigd door Quakie op 02-10-2013 11:12 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik ga er van uit dat het zo is, maar beter heb ik 't toch gevraagd...

Heeft je srt exact dezelfde bestandsnaam als je film?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:24
albino71 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:11:
Ik ga er van uit dat het zo is, maar beter heb ik 't toch gevraagd...

Heeft je srt exact dezelfde bestandsnaam als je film?
Altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coriolis
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-07 22:17
Allereerst bedankt voor alle antwoorden.

Mijn vrouw wil niet aan aan Harmony omdat mij zwagers hem niet goed in kunnen stellen. Zij heeft van de dames alleen maar slechte verhalen gehoord, dus wil zij hem ook niet... veto...

Opstarten via de laptop is trouwens wel een optie, als dat mogelijk is. Plex ziet er wat dat betreft veel belovend uit. Mijn TV valt onder de groep "tv uit 2010 met internet @TV optie", dus ga vanavond eens kijken.
1) is je tv up to date?
2) werk je via all share samsung prog?
3) heb je android? zie dat er ook een all share app is om dit te testen.
1) ja
2) wel via All Share protocol, heb programma van Samsung nog niet geïnstalleerd, ga ik vanavond proberen
3) ja, gaat druk worden vanavond...

genoeg om te proberen dus, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimpam
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-09 20:13
Quakie schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:54:
[...]

Er wordt sinds kort wel degelijk gewerkt aan een versie voor de 213+
http://forums.plexapp.com...13ds413-plexpass-for-now/

Ik heb alleen (nog) geen plex pass om het te testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed nieuws voor Plex liefhebbers, maar vermoed meer voor DS213+/214 bezitters. Aparte CPU wordt vaak gezien als min punt. Als er nu toch weer een grote APP erbij komt is dit alleen positief...

Het heeft wel lang geduurd dan... ik zelf heb niks met Plex, maar ik kan me wel voorstellen dat er genoeg mensen zijn die hier op zitten te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik dacht dat zelfs een 412+ niet snel genoeg was voor Plex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Arfman schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 14:53:
Ik dacht dat zelfs een 412+ niet snel genoeg was voor Plex?
412+ is gelijk aan de 713+ alleen dan met 4 bays...

- Dual Core 2.13 GHz
- 1 GB DDR3

Als de 412+ te traag is, kun je het op een 213+ helemaal vergeten...

Als je het hebt over transcoden van materiaal, dan heb je gelijk. Wil je fatsoenlijk kunnen transcoden, dan moet je aan nassen gaan denken met een i3 of i5 met minimaal 3,2 Ghz.

Ik ben niet van plan 2000-8000 euro aan een nas uit te gaan geven, dan maar geen transcoden. Streamen is prima. Ik heb een 1080P tv, als ik zorg dat mijn content niet boven de 1080P komt, hoef ik nooit te transcoden voor de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

dfrenner schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 15:04:
[...]
als ik zorg dat mijn content niet boven de 1080P komt, hoef ik nooit te transcoden voor de TV.
Op voorwaarde dat je TV, of net waar je het heen streamt het betreffende bestandsformaat / codec ondersteunt. Dat is volgens mij een van de belangrijkste redenen om te moeten transcoden namelijk.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Orion84 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 15:26:
Op voorwaarde dat je TV, of net waar je het heen streamt het betreffende bestandsformaat / codec ondersteunt. Dat is volgens mij een van de belangrijkste redenen om te moeten transcoden namelijk.
Misschien begrijp ik de werking van plex niet helemaal, maar volgens mij zorgde plex server voor het afspelen van de content en de plex app laat de beelden zien... Waarom zou plex server anders zo zwaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is zwaar door precies wat Orion zegt: stel je mkv is een 1080P mp4 bestand maar je tv ondersteunt alleen maar .mov 720P. Dan moet Plex realtime dit om gaan zetten zodat je tv het begrijpt. Dit is transcoding.
Streamen is niks anders dan data aanleveren aan device die het verwerkt en het laat zien.

Vandaar dat streamen niet zo zwaar is.

Ik zal vast deel vergeten, maar in hoofdlijn is dit het volgens mij, zie:
Wikipedia: Transcoding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Iedereen bedankt voor de reacties. Ik haal nu een nagenoeg stabiele 9,5 MB/s met NZBGET op de DS213+, meer dan tevreden mee.
renzo4000 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 08:37:
[...]
Sowieso kan ik NZBGET aanraden tov SABNZBD. Bij die laatste haalde ik gemiddeld 8MB en met NZBGET mijn maximale snelheid van 12MB(DS213+). SABNZBD ziet er misschien wat mooier uit en heeft wat meer opties, maar NZBGET biedt eigenlijk alles wat je nodig hebt, en eerlijk is eerlijk als eenmaal alles geconfiugeerd en gekoppeld is (spotweb, sickbeard, couch) dan zie ik NZBGET eigenlijk nooit meer, ik zie het alleen nog maar terug tijdens het updaten van mijn video library in XBMC :+
Ik heb 9,5 MB/s dus. Nog even vogelen hoe ik naar de 12MB/s kan komen dan want mijn verbinding kan 15MB/s aan. Ligt duidelijk aan de CPU want die zit exact op de 50% (enkele core van de dual). Zou het plaatje perfect maken voor me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ter vergelijking: mijn 412+ haalt met NZBget 17MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:04
Meer mensen problemen met de laatste update van Synolgoy. DSM 4.3.3776-2.
Ik had DSM 4.3.3776 erop staan en streamen ging zonder problemen.
Ik laat elke nacht mij opnames van mijn Humax 5050c kopiëren naar mijn NAS zodat ik de opnames kan kijken waar ik wil.

Gisteren wilde ik een opname bekijken en doe dit via een Xtreamer Ultra met OpenElec.
Laden van de opname (TS bestanden) duurde heel lang en vooruit springen was niet meer te doen en stond alleen maar te bufferen. Daarna gestest via mij andere mediaplayer en ook daar hetzelfde probleem.
Voor de update ging alles snel en zonder problemen.

Dus de Nassen (DS211 en DS212) gedowngrade naar DSM 4.3.3776 en nu werkt het weer redelijk goed. Alleen is hij nog steeds wat trager met het inladen van de opname maar daarna werkt het wel weer goed.

Nu had ik al gelezen dat DSM 4.3.3776-1 problemen heeft met NFS maar mag aannemen dat ze dit met DSM 4.3.3776-2 verholpen hebben aangezien ze ook een fix hadden. Alleen werkte die niet bij iedereen.

Overigens gaan mijn series/films verder wel prima op de laatste update alleen de TS bestanden niet.

Zal een bug report inschieten bij Synology maar mogelijk dat iemand dezelfde problemen ervaart en mogelijk een oplossing heeft gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
He! Zowel MM als Saturn hebben de 412+ weer in het assortiment.

http://www.mediamarkt.nl/...03,297187.html?langId=-11

http://www.saturn.nl/mcs/...05,324311.html?langId=-11

Ik weet dat MM rond 16 januari weer met een BTW actie zal komen, maar hoe zit dat met Saturn op basis van het verleden? Pas in Mei? Of komt er ergens dit jaar nog één?

[ Voor 5% gewijzigd door BlakHawk op 03-10-2013 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

dfrenner schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 09:00:
He! Zowel MM als Saturn hebben de 412+ weer in het assortiment.
7 euro goedkoper dan nascenter.nl. Niet de moeite waard tenzij BTW actie, en niemand weet wanneer die gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Arfman schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 09:28:
7 euro goedkoper dan nascenter.nl. Niet de moeite waard tenzij BTW actie, en niemand weet wanneer die gaat komen.
Mediamarkt als het goed is rond 16 janurai... Duurt iets te lang voor mij helaas...
Saturn weet ik dus niet.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
MistaDevine schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 21:16:
Iedereen bedankt voor de reacties. Ik haal nu een nagenoeg stabiele 9,5 MB/s met NZBGET op de DS213+, meer dan tevreden mee.

[...]

Ik heb 9,5 MB/s dus. Nog even vogelen hoe ik naar de 12MB/s kan komen dan want mijn verbinding kan 15MB/s aan. Ligt duidelijk aan de CPU want die zit exact op de 50% (enkele core van de dual). Zou het plaatje perfect maken voor me :)
- Wat voor een internet verbinding heb je?
- Welke usenetprovider hebt je en welk pakket?
- Hoeveel draadjes gebruik je om te downloaden?
- Gebruik je SSL? Welke config?

Net ff een download aangezet:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7IOzPif.jpg

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik vind zelf broncode vrij onnauwkeurig.. ik zie vaak genoeg 6 a 7MB staan terwijl er max 4.2MB te halen valt.
Ontvang je een email met download snelheid zoals bij SABNZBD?
Netjes natuurlijk dat je 12,5MB haalt. Ik sta wel te kijken dat het met 100% gebeurd. Deed je nog wat anders?
Ik zelf heb connecties teruggeschroefd (20 ipv 30). Hierdoor haal ik vaak net wel max download snelheid, dDit heb ik expres gedaan om te zorgen dat ik niet merk dat er gedownload wordt. Ik geef meer om reactiesnelheid dan om downloadsnellheid. Dit is tegen 20% cpu. Dit is met DownloadStation van Synology (gebruikt nzbget op de achtergrond). Sabnzbd gebruikte hier voor 60 a 70%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ben een beetje verbaasd dat het out-of-the-box niet mogelijk is om een Windows machine te backuppen naar een remote Synology over internet.
Stel dus dat je als zakelijke gebruiker je NAS veilig wilt laten hosten in een Datacenter, is het zeer lastig om je data gebackupt gekrijgen naar de Synology, aangezien de meegeleverde software alleen op LAN werkt.
Rsync lijkt de oplossing, maar zijn er ook nog makkelijkere manieren om je data te backuppen naar een remote synology over internet?

Thanks!

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
renzo4000 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:06:
[...]
- Wat voor een internet verbinding heb je?
- Welke usenetprovider hebt je en welk pakket?
- Hoeveel draadjes gebruik je om te downloaden?
- Gebruik je SSL? Welke config?
- UPC 120/6 Mbit
- Eweka met verhoogde snelheid 100 Mbit
- 6 (Eweka staat 8 toe, en ik heb er 2 reserve voor Spotnet op diverse devices)
- Gebruik geen SSL, heb al gelezen en geconstateerd dat ik daarmee flink snelheid inlever.

Concluderende dat ik 12,5 MB/s zou moeten kunnen behalen. Heb al wat opties in NZBGet aangepast maar de juiste instelling nog niet gevonden. Niet dat het zo'n ramp is, maar toch zonde van dat beetje meer dat ik zou kunnen behalen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 20:46
MistaDevine schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:12:
6/8 draadjes levert je geen 75/100 Mb/s? :P waardoor je 9.5MB/s krijgt i.p.v. 12.5 MB/s?
Test gewoon iig ff met 8. ;)

Of verlaag juist het aantal draadjes, zodat de CPU mogelijk minder belast wordt. 8)7 :P
Concluderende dat ik 12,5 MB/s zou moeten kunnen behalen.
Dit heb je wel getest met je PC neem ik aan? :)

[ Voor 93% gewijzigd door SmiGueL op 03-10-2013 17:30 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MistaDevine schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:12:
[...]

- UPC 120/6 Mbit
- Eweka met verhoogde snelheid 100 Mbit
- Gebruik geen SSL, heb al gelezen en geconstateerd dat ik daarmee flink snelheid inlever.

Concluderende dat ik 12,5 MB/s zou moeten kunnen behalen. Heb al wat opties in NZBGet aangepast maar de juiste instelling nog niet gevonden. Niet dat het zo'n ramp is, maar toch zonde van dat beetje meer dat ik zou kunnen behalen :).
Eigenlijk geef je zelf het antwoord al. Het ziet er naar uit dat Eweka geen overhead toepast op de connecties. Je hebt dus alle connecties nodig om 100mbit te halen. Als je nu je snelheid met 6 connecties omrekent naar 8 connecties zou je dus 100Mbit moeten halen. Ik zou kijken of 7 mogelijk is om problemen met spotnet te voorkomen. Of blij zijn met je 9.5MB.

Ik begrijp dus niet zo goed waarom tweaknews 30 connecties gebruikt voor 60Mbit :?
Dit kost onnodig cpu load omdat het toch allemaal verwerkt moet worden... ik gebruik er maar 20 om mijn 35mbit lijn vol te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:38
Freekers schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 16:25:
Ik ben een beetje verbaasd dat het out-of-the-box niet mogelijk is om een Windows machine te backuppen naar een remote Synology over internet.
Stel dus dat je als zakelijke gebruiker je NAS veilig wilt laten hosten in een Datacenter, is het zeer lastig om je data gebackupt gekrijgen naar de Synology, aangezien de meegeleverde software alleen op LAN werkt.
Rsync lijkt de oplossing, maar zijn er ook nog makkelijkere manieren om je data te backuppen naar een remote synology over internet?

Thanks!
Kwam ik ook achter, mijn plan was om een Syno bij m'n ouders te plaatsen, en m'n backups daarheen maken. Omdat het alleen via LAN werkt ga ik Crashplan op de Syno installeren. Heb nu al een soortgelijke setup, maar dan met een Windows Server die inkomende Crashplan backups accepteert. Hoop dat het op de Syno net zo goed draait als nu op Windows, want het bevalt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Quakie schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:48:
[...]
Eigenlijk geef je zelf het antwoord al. Het ziet er naar uit dat Eweka geen overhead toepast op de connecties. Je hebt dus alle connecties nodig om 100mbit te halen. Als je nu je snelheid met 6 connecties omrekent naar 8 connecties zou je dus 100Mbit moeten halen. Ik zou kijken of 7 mogelijk is om problemen met spotnet te voorkomen. Of blij zijn met je 9.5MB.
SmiGueL schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:14:
[...]
6/8 draadjes levert je geen 75/100 Mb/s? :P waardoor je 9.5MB/s krijgt i.p.v. 12.5 MB/s?
Test gewoon iig ff met 8. ;)
Of verlaag juist het aantal draadjes, zodat de CPU mogelijk minder belast wordt. 8)7 :P
Kijk, na het instellen van 8 draadjes zit ik net over de 11 MB/s. Nadeel is dat ik dan met Spotnet geen enkele spot meer kan openen. Misschien dan maar overstappen op Spotweb, net zo makkelijk.

Apart dat Eweka dan een max van 8 connecties heeft. Met de 50Mb versie snap ik het wel (ook 8, maar dan mag je vanaf meerdere ip-adressen verbinden (accountsharing)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Met spotweb heb je ook 1 draadje nodig om te retrieven... Dus gelijktijdig downloaden met 8 draadjes kan niet. Kleine tip van mij: http://www.xsusenet.com/

Kan je gratis 1 draadje gebruiken voor het ophalen van je headers, wel eerst zorgen dat je je spotweb database gevuld hebt de 1e keer want xs heeft met dit draadje maar 10 dagen retentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Ik bedoelde iets als www.nzbserver.com, daar heb je geen eigen usenetprovider voor nodig. Gaat net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Quakie schreef op maandag 30 september 2013 @ 13:42:

DS212+ is de DS213
DS213+ wordt de DS214

In hoeverre is een nas voordeliger/beter/zuiniger voor mijn doeleinde? Kan ik voor dit bedrag wat ik snel kwijt ben (400euro) niet gewoon een eigen server maken van een goedkoop moederbordje + cputje. Wat zijn dan de voordelen van een nas? Ik snap dat de voordelen zijn dat je niet zelf hoeft alles te installeren, instellen. Je kan gewoon packages installeren en je bent eigenlijk al ready 2 go. Maar een eigen home server is wel makkelijker te upgraden dan een kant-en-klare nas. Ik ben nog erg aan het twijfelen wat ik moet doen. :?

EDIT:
Momenteel doe ik ook uitpakken, rarren downloaden op mijn eigen computer. Maar ik heb een 300 mbit dowload wat mijn pc wel aan kan, maar dat kan een server niet snel aan ofwel?

[ Voor 8% gewijzigd door ralph0603 op 03-10-2013 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Het heeft beiden voor- en nadelen. NAS is goedkoper in gebruik (stroom), makkelijker te installeren, compact etc. Een eigen server heeft als voordeel dat je onderdelen kan upgraden, je eigen keuzes maken m.b.t. configuratie, minder afhankelijk van packages etc. Je kan beiden zo duur maken als je zelf wilt.

Zet op een rijtje wat je ermee wilt doen, kijk naar je budget en naar waar je het apparaat wilt/kunt plaatsen.

Edit ivm je edit: Voordeel van een (eigengemaakte) server is dat je pc niet hoeft aan te staan terwijl de taken die je nu noemt afgehandeld worden. In het geval van een Synology NAS scheelt dit flink in stroomverbruik, doch doet het apparaat er (afhankelijk van het model) iets langer of veel langer over om, met name, bestanden te repareren en uit te pakken. Maar nogmaals, dit gebeurd op een apparaat ergens weggestopt in een (meter)kast en je hebt er (indien juist geconfigureerd) geen omkijken meer naar.

[ Voor 37% gewijzigd door -MD- op 03-10-2013 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
MistaDevine schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 19:27:
Ik bedoelde iets als www.nzbserver.com, daar heb je geen eigen usenetprovider voor nodig. Gaat net zo goed.
Die openbare spotweb servers hebben niet lang een bestaan met alle takedowns. Je hebt een mooie nas waar je makkelijk zelf een spotweb install (nu ook dmv een package) kan installeren. Ik zou toch niet graag bij een wildvreemde downloaden ... Ze hoeven natuurlijk niet te weten wat voor een bizarre pr0n ik download hè :o :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

ThinkPadd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:49:
Kwam ik ook achter, mijn plan was om een Syno bij m'n ouders te plaatsen, en m'n backups daarheen maken. Omdat het alleen via LAN werkt ga ik Crashplan op de Syno installeren. Heb nu al een soortgelijke setup, maar dan met een Windows Server die inkomende Crashplan backups accepteert. Hoop dat het op de Syno net zo goed draait als nu op Windows, want het bevalt prima.
Ik was eerlijk gezegd wel een beetje teleurgesteld dat de Synology deze optie niet biedt. Zo'n vreemd scenario vind ik het namelijk niet. Je (hele) Synology backuppen naar een andere Synology, zelfs over het internet, kan dan weer wél....

Anyway, Crashplan zou een optie zijn maar heeft niet mijn voorkeur. Dan kan ik net zo goed een abonnementje afsluiten bij Crashplan en ben ik voor 5 dollar klaar. Tevens slaat Crashplan alle bestanden versleuteld op als ik het zo lees, dus dan kun je ze niet raadplegen via de Synology browser/webinterface...

Ik zat meer te denken aan iets geekier oplossing. Rsync is leuk maar dan heb ik geen file/version history. Dan kom je al uit op rsnapshot. Als ik tijd heb wil ik hiermee dit weekend een spelen, kijken of dat wat is.

[ Voor 6% gewijzigd door Freekers op 03-10-2013 20:16 ]

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, dat ligt niet aan je syno maar ligt aan windows. Windows home kan alleen backupen naar een lokaal station. professional/enterprise kan backupen naar een share.

Er zijn echter genoeg manieren om dat te omzeilen. Gebruik backup software van een 3rd party en je kan al een stuk meer. Genoeg gratis software te vinden. Ik heb jaren gebruik gemaakt van cobian backup icm de ftp server van synology.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 03-10-2013 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freekers schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 20:01:
[...]

Ik was eerlijk gezegd wel een beetje teleurgesteld dat de Synology deze optie niet biedt. Zo'n vreemd scenario vind ik het namelijk niet. Je (hele) Synology backuppen naar een andere Synology, zelfs over het internet, kan dan weer wél....

Anyway, Crashplan zou een optie zijn maar heeft niet mijn voorkeur. Dan kan ik net zo goed een abonnementje afsluiten bij Crashplan en ben ik voor 5 dollar klaar. Tevens slaat Crashplan alle bestanden versleuteld op als ik het zo lees, dus dan kun je ze niet raadplegen via de Synology browser/webinterface...

Ik zat meer te denken aan iets geekier oplossing. Rsync is leuk maar dan heb ik geen file/version history. Dan kom je al uit op rsnapshot. Als ik tijd heb wil ik hiermee dit weekend een spelen, kijken of dat wat is.
Kijk dan ook hiernaar:

Timebackup van Synology:
http://www.synology.com/s...show.php?lang=us&q_id=527

Dit is eigenlijk wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

job schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 23:29:
Tja, dat ligt niet aan je syno maar ligt aan windows. Windows home kan alleen backupen naar een lokaal station. professional/enterprise kan backupen naar een share.

Er zijn echter genoeg manieren om dat te omzeilen. Gebruik backup software van een 3rd party en je kan al een stuk meer. Genoeg gratis software te vinden. Ik heb jaren gebruik gemaakt van cobian backup icm de ftp server van synology.
Hmm dat snap ik niet helemaal. Dus door Windows Home Premium kan Synology Data Duplicator 3 niet backuppen via internet? Ik draai overigens Windows Professional, kan het dan wel?

Cobian backup ziet er interessant uit. Heb je nog meer programma's die je aan kunt raden voor backuppen naar je Synology over internet?
Quakie schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 08:19:
Kijk dan ook hiernaar:

Timebackup van Synology:
http://www.synology.com/s...show.php?lang=us&q_id=527

Dit is eigenlijk wat je wilt.
Klopt, maar dan moet ik de data wel eerst via internet op de NAS krijgen. Icm met de bovengenoemde software zou dat eventueel kunnen waarna Timebackup file versions bijhoudt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Thanks!
Een beetje zakelijke gebruiker draait er zijn hand ook niet voor om om een vpn naar de synology op te zetten, waarmee heel het lan-gebeuren weer geen enkel probleem meer is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
roeleboel schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 09:40:
[...]

Een beetje zakelijke gebruiker draait er zijn hand ook niet voor om om een vpn naar de synology op te zetten, waarmee heel het lan-gebeuren weer geen enkel probleem meer is...
Mijn zwager is een vrij succesvolle zakenman, maar zelfs zijn email opslaan op een usb stick lukt hem niet ...

Dus de samengang met zakelijke gebruiker en een backup opzetten ontgaat me een beetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

roeleboel schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 09:40:
Zover 'out of the box' had ik nog niet gedacht. Dat is natuurlijk een hele fijne oplossing. d:)b
Hier zitten ook wat haken en ogen aan. Als de gebruiker vergeet de VPN in te schakelen zal de backup mislukken. Ik zie dat je echter ook kan kiezen voor OpenVPN, die kun je instellen dat de VPN connectie automatisch tijdens het starten van de PC verbindt. Rest mij nog de vraag: Wordt alle internet verkeer dan via de Synology geleidt of puur het backup data verkeer?
FreshMaker schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 09:43:
Mijn zwager is een vrij succesvolle zakenman, maar zelfs zijn email opslaan op een usb stick lukt hem niet ...

Dus de samengang met zakelijke gebruiker en een backup opzetten ontgaat me een beetje
Inderdaad, anders waren ICT technici toch helemaal niet meer nodig in de zakelijke wereld ;) ?

[ Voor 22% gewijzigd door Freekers op 04-10-2013 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Laatst online: 22-09 15:05
Heeft iemand een idee m.b.t. het volgende:

Ik heb 2x 1TB in een DS213+ zitten, deze zijn in een SHR gezet en ik heb dus een volume van circa 1 TB.
Nu gebruik ik, volgens File Station, 520 GB van deze ruimte,.....echter: opslag beheer geeft aan dat mijn volume vol is.

Ik heb in Cloudstation (want dat gebruik ik veel) de prullenbak leeggemaakt, dit leverde 20 GB op.
Verder kan ik niets vinden waardoor deze ruimte in beslag/gereserveerd wordt.
Heb geupgraded naar de laatste DSM in de hoop dat e.e.a. dan rechtgetrokken zou worden, zonder succes helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAL86
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-09 00:42
ThinkPadd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:49:
[...]

Beide synologies kan je aan elkaar knopen via bijvoorbeeld PPTP (Point to Point Tunneling Protocol). De ene als server, de ander als client. Bij de client geef je aan dat deze automatisch verbinding maakt bij het wegvallen van de verbinding.

Heb het hier zo thuis (en bij mijn ouders) ingesteld en werkt zonder problemen (via de meegeleverde netwerk backup). Een iets snelle upload zou alleen wel wenselijk zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

PAL86 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 10:46:
[...]

Beide synologies kan je aan elkaar knopen via bijvoorbeeld PPTP (Point to Point Tunneling Protocol). De ene als server, de ander als client. Bij de client geef je aan dat deze automatisch verbinding maakt bij het wegvallen van de verbinding.

Heb het hier zo thuis (en bij mijn ouders) ingesteld en werkt zonder problemen (via de meegeleverde netwerk backup). Een iets snelle upload zou alleen wel wenselijk zijn :D
Ik denk dat Thinkpad bedoelt dat hij, net als mij, in de geschetste situatie slechts 1 Synology heeft die op een andere locatie staat dan de Windows PC waar hij mee wilt backuppen naar de Synology ;)
Maar zoals hierboven aangekaart kan dat op een soortgelijke manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Dan gebruik je toch gewoon cloudstation ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
job schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 23:29:

Er was toch een maniertje om een share toch te koppelen als fysieke disk in plaats van een network drive...
Hoe ging dat ook al weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

DukeBox schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 11:29:
^ Dan gebruik je toch gewoon cloudstation ?
Maar dan kun je niet selecteren welke mappen je wilt backuppen. Dat is een beetje hetzelfde idee als Dropbox toch? Als je dan een applicatie hebt die zn database wegschrijft in %AppData% kun je die dus niet backuppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Ik heb een 211J met twee schijven en wilde overgaan op RAID1.
Ik heb alle data van de tweede schijf op de eerste gezet en wilde toen het volume verwijderen.
Na 5 uur staat hij nog steeds op verwijderen (bezig met stoppen van services) maar in de log was na 2 minuten alle services al gestopt en dus is het volgens mij al klaar. Toch kan ik via schijf beheer niets met die schijf doen. Wat moet ik nu doen? Spanning eraf en weer erop? Wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Laatst online: 22-09 16:07

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

MikeOO schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 09:07:
Ik gebruik de VPN Server Package en heb dit zo ingesteld.
Credits zijn niet voor mijzelf maar ooit hier of ergens anders gevonden.
Werkt onder Windows 8 op soortgelijke manier.

Hiermee kan ik overal een verbinding opzetten naar huis en ook intern netwerk is netjes bereikbaar.
Gebruik alleen niet de Firewall van DSM zelf. Dus daar moet je nog regels voor aanmaken als je dat gebruikt.

Synology Package Manager:
- Installeer VPN Server package

Instellingen-dialoog van de VPN package:
- Kies een subnet range die ongelijk is aan je LAN subnet. Wanneer je bijvoorbeeld 192.168.1.* gebruikt voor je LAN, dan kies je nu bijvoorbeeld 192.168.2.*.
- Kies PPTP als verbindingstype.

Router:
- Doe een portforward van poort 1723 TCP naar je NAS

Deze stappen zouden aan de thuiskant afdoende moeten zijn.

Windows Vista/7, ergens daar buiten op het grote boze web:
- Ga Network and Sharing Center
- Kies 'Setup a new connection of network',
- 'Connect to a workplace',
- Create new connection,
- Use my internet connection (VPN),
- Vul nu je eigen externe ip-adres/servernaam in (zonder portnummer). Vink geen van de vinkjes aan,
- Usernaam/password moet overeenkomen met een van je gebruikers zoals geconfigureerd in je Synology admin. Ik heb geen domein thuis, dus in mijn geval laat ik 'domain name' leeg.

Als je vervolgens connect, dan zijn vanaf nu je netwerkapparaten thuis via hun eigen interne ip-adres bereikbaar, dus bijvoorbeeld je router via 192.168.1.1. Magic!

De interne ip-adressen van thuis worden dus 'gemixed' met de interne ip-adressen van het netwerk van de pc waarvanaf je de VPN verbinding op gaat zetten (bv op je werk). Een punt van aandacht is dus wel dat je interne ip-adressen thuis in een andere range zitten dan die op je werk gebruikt wordt. Ik weet niet wat er gebeurt wanneer zowel thuis als op het werk de range 192.168.1.* gebruikt wordt...
Ik heb al een tijdje werkend dat ik mijn synology kan gebruiken als VPN server. Zeker voor mijn mobiele apparaten is dat super handig.

Onhandig is dat veel links op die mobiele apparaten (bijvoorbeeld XBMC) gebruik maken van share names (\\Diskstation bijvoorbeeld). Deze names resolven niet over een pptp vpn verbinding terwijl ik wel direct op ip kan connecten naar smb shares.

Volgens mij kan ik dit oplossen door de Synology te configureren als WINS server maar ik kom er niet helemaal uit hoe. Iemand ervaring met het resolven van smb host names over pptp vpn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freekers schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 08:41:
Hmm dat snap ik niet helemaal. Dus door Windows Home Premium kan Synology Data Duplicator 3 niet backuppen via internet? Ik draai overigens Windows Professional, kan het dan wel?
Ah sorry, ik dacht dat je gebruik maakte van de windows backup functie. Die is beperkt (en wat kan is afhankelijk van je windows versie).
De data replicator 3 heb ik nooit gebruikt, dus daar kan ik je niets over vertellen.
Wat nog te proberen valt is om een ftp server aan een schijfletter te hangen (bijvoorbeeld met netdrive). Misschien dat dat een oplossing is. Of zoals gesuggereerd wordt een vpn opzetten.
Cobian backup ziet er interessant uit. Heb je nog meer programma's die je aan kunt raden voor backuppen naar je Synology over internet?
Elk pakket wat kan backuppen naar ftp is geschikt. Ik vind de software van acronis wel fijn werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
helaas even getest om een lokale disk te mappen, naar een share... Werkt niet... Alleen een folder naar een disk, maar die folder moet dan al lokaal staan.

SUBT Y: D:path

Bij een lokaal path maakt hij er echt een fysieke disk van, bij een netwerkshare maakt hij er toch een network station van

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://blog.mobile-harddisk.nl/

Ik ben benieuwd naar de DS214Play of de DS414

Ik hoop dat wat sneller is dan de DS213+. Het gaat mij meer om de toegevoegde waarde van de intel cpu qua video.
De 414 wegens 2 extra bays, maar ligt eraan hoeveel sneller dan de 213+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

GKW schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 11:50:
Ik heb een 211J met twee schijven en wilde overgaan op RAID1.
Ik heb alle data van de tweede schijf op de eerste gezet en wilde toen het volume verwijderen.
Na 5 uur staat hij nog steeds op verwijderen (bezig met stoppen van services) maar in de log was na 2 minuten alle services al gestopt en dus is het volgens mij al klaar. Toch kan ik via schijf beheer niets met die schijf doen. Wat moet ik nu doen? Spanning eraf en weer erop? Wachten?
Spanning maar eraf gehaald en toen werd de disk weer herkend en heb ik het nog een geen gedaan en toen was het binnen 1 minuut gelukt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:49
ik heb bij dyndns nu een domain accountje voor 25 dollar zodat ik wildcard.domain.tld kan gebruiken.
ik heb hierna de handleiding van brickman gevolgd en de rewrite gaat goed.

echter krijg ik in browser de melding: Fout met SSL-verbinding
ik heb vanuit dsm een self signing certificate gemaakt.

ik wil dus of dit werkend krijgen (al heb ik geen idee waar ik moet zoeken om de fout te vinden) of geen gebruik van ssl. maar als ik dan de vhosts wijzig weet ik niet goed hoe ik dit exact moet noteren:

nu is het zo
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<VirtualHost *:443>
  SSLEngine On
  SSLCertificateFile /usr/syno/etc/ssl/ssl.crt/server.crt
  SSLCertificateKeyFile /usr/syno/etc/ssl/ssl.key/server.key
  ServerName couchpotato.couchpotato.naam.mine.nu
  ProxyPass / http://localhost:5050/
  ProxyPassReverse / http://localhost:5050/
</VirtualHost>

# Forward default access to https
<VirtualHost *:80>
  ServerName couchpotato.naam.mine.nu
  RewriteEngine On
  RewriteRule ^/?(.*) https://%{SERVER_NAME}/$1 [R,L,NE]
</VirtualHost>

terwijl als ik hem aanpas naar:
code:
1
2
3
4
5
6
<VirtualHost *:80>
  ServerName couchpotato.remb0.mine.nu
  ProxyPass / http://localhost:5050/
  ProxyPassReverse / http://localhost:5050/

</VirtualHost>

dan krijg ik
Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, admin and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

Additionally, a 500 Internal Server Error error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

MistaDevine schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 19:48:
Het heeft beiden voor- en nadelen. NAS is goedkoper in gebruik (stroom), makkelijker te installeren, compact etc. Een eigen server heeft als voordeel dat je onderdelen kan upgraden, je eigen keuzes maken m.b.t. configuratie, minder afhankelijk van packages etc. Je kan beiden zo duur maken als je zelf wilt.

Zet op een rijtje wat je ermee wilt doen, kijk naar je budget en naar waar je het apparaat wilt/kunt plaatsen.

Edit ivm je edit: Voordeel van een (eigengemaakte) server is dat je pc niet hoeft aan te staan terwijl de taken die je nu noemt afgehandeld worden. In het geval van een Synology NAS scheelt dit flink in stroomverbruik, doch doet het apparaat er (afhankelijk van het model) iets langer of veel langer over om, met name, bestanden te repareren en uit te pakken. Maar nogmaals, dit gebeurd op een apparaat ergens weggestopt in een (meter)kast en je hebt er (indien juist geconfigureerd) geen omkijken meer naar.
Bedankt voor je bericht. In hoeverre is de DS412+ of 413 krachtig genoeg om MKV's van 10-20GB uit te pakken/quickparren. Ik doe dit momenteel op mijn i5 3570k. Ik heb een vrij snel internet capaciteit en wil deze eigenlijk wel blijven benutten. (300Mbit down/up). De rest van de functies moet geen probleem zijn voor mijn eisen.(zie hieronder)

Of zijn deze nas servers daar niet krachtig genoeg voor en moet ik echt gaan denken aan een zelf gebouwde server?(met bijv een i3/i5)

Nogmaals wat ik graag wil:
- Streamen vanaf de nas met 3x4TB harde schijven
- FTP voor benadering van buitenaf
- SabnzbD/NZBget waarbij hij download/unrarred/quickpar en ik vanaf spotweb op mijn computer/telefoon de nzb doorgeef
- Misschien zelfs een automatische backup van de pc van mijn ouders zodat zij niet meer externe backups hoeven te maken maar dit automatisch savonds bij het afsluiten gebeurd ofzo?
-Teamspeak servertje?
-Tevens zo energiezuinig mogelijk

Als ik mijn eisen zo bekijk, dan denk ik dat eigenlijk alles wel kan met een synology, maar dat dus meer de power een heikel punt kan zijn/worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:54
Ik probeer Java 7 te installeren op DS1812+(Intel Atom D2700) maar het lukt niet.
Heeft er iemand een oplossing?

Java7 is nodig om traccar package te installeren te gebruik ism met Android app
Server
http://www.cphub.net/index.php?id=40&pid=217
Client
Google Play: Traccar Client

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:23
Ben mij aan het oriënteren voor een nas. Keuze zal zijn tussen de 412+, 413 of de nieuwe 414. Heeft iemand een idee hoe deze modellen zich tot elkaar verhouden? Met name de 414 lijkt mij interessant, aangezien de prijs ook een stuk lager ligt dan de de 413.

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsooh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-08 23:34
Hallo!

Ik heb een klein vraagje, ik heb een RS409RP+ die voornamelijk dient als backup en file system. 2 Dagen geleden kreeg ik een email dat een van de 4 harde schijven beschadigd is en dient vervangen te worden, tja zo'n dingen gebeuren dus geen probleem, ik ga opzoek naar een nieuwe harde schijf. Momenteel zitten er 4 Samsung HD203WI harde schijven in die draaien als elkaars backbone (RAID6). Helaas kan ik deze harde schijf nergens meer vinden dus ga ik opzoek naar een andere harde schijf, maar een vriend van me vertelde me dat het nodig is om een indentieke hardeschijf te instaleren om die als backbone/RAID6 te gebruiken van de andere HDD. Maar ik dacht dat het enkel moest gaan om identiek de zelfde groote, rotatie snelheid en liefst ook zelfde merk.

Dus mijn vraag moet ik de (bijna onmogelijke) zoektocht naar een HD203WI verder zetten of kan ik er ook een andere HDD in proppen? :)

Thanks in advance guys! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:24

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Hoi Allemaal,

Ik heb sinds kort een ds213j aangeschaft.
Nu heb ik hierop ds cloud sync voor mijn mobiel in gebruik genomen.
(Met name voor foto's)
Nu gaat dat super met mijn mobiel en mijn account.

Maar ik heb voor mijn vrouw ook een accountje aangemaakt (normaal user account)
En hierop probeer ik haar foto's van haar mobiel te syncen.

Nu krijgen we echter na enige tijd steeds de waarschuwing van ds cloud:
Uw hebt de max. opslagcapaciteit van DS cloud bereikt. Verwijder een aantal bestanden om ruimte vrij te maken.

Ik heb echter geen quota ingesteld.
en heb nog meer dan 2tb aan vrije ruimte.

Iemand een idee wat hier mis gaat of wat ik hier aan moet doen.
(sd kaart van mijn vrouw stond wel opeens vol, maar deze heb ik enigzins opgeschoond)

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 00:18
dfrenner schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 11:44:
[...]

Er was toch een maniertje om een share toch te koppelen als fysieke disk in plaats van een network drive...
Hoe ging dat ook al weer...
Bedoel je misschien iSCSI?

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FloRadix schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 09:31:
Ik probeer Java 7 te installeren op DS1812+(Intel Atom D2700) maar het lukt niet.
Heeft er iemand een oplossing?
Waarom lukt het niet dan?
Welke melding krijg je. Heb je het al geprobeer door handmatig de package te uploaden? http://global.download.sy...cedarview-6.0.37-0005.spk
Ik denk dat hij een share aan een schijfletter wilt hangen. Daar heeft windows een ingebouwde functie voor in de explorer. Tools > map network drive.

[ Voor 28% gewijzigd door job op 06-10-2013 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
job schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 12:10:
Ik denk dat hij een share aan een schijfletter wilt hangen. Daar heeft windows een ingebouwde functie voor in de explorer. Tools > map network drive.
Klopt dan komt hij echter als "network drive" aan je machine te hangen en niet een local disk.

Je hebt het SUBST commando waarmee je een map kunt mappen naar een nieuwe local disk.

Dus SUBST Y: D:\download, maakt een nieuwe local Y disk aan waar de content uit D:\download in staat.
Dit commando werkt echter niet met een share.

Dus ik dacht ik maak eerst een symbolic link aan naar de share en doordat die link lokaal staat, kan ik die met het SUBST commando aanbieden als local disk.

Met MKLINK kun je perfect een link aanmaken naar een share. Dus als je die link in een locale disk zet, zullen standaard backupprogrammatuur daar denk ik wel mee overweg kunnen.

Maar voor de netheid was het leuk geweest dat weer door te kunnen trekken naar een local disk.

Dus stel ik maak op D:\ een symbolic link "share" aan naar \\share: "MKLINK /d \\share D:\share" en vervolgens een "SUBST y: D:\share".

Helaas is het resultaat dan nog steeds een network drive... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Matsooh schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 11:54:
Hallo!

Ik heb een klein vraagje, ik heb een RS409RP+ die voornamelijk dient als backup en file system. 2 Dagen geleden kreeg ik een email dat een van de 4 harde schijven beschadigd is en dient vervangen te worden, tja zo'n dingen gebeuren dus geen probleem, ik ga opzoek naar een nieuwe harde schijf. Momenteel zitten er 4 Samsung HD203WI harde schijven in die draaien als elkaars backbone (RAID6). Helaas kan ik deze harde schijf nergens meer vinden dus ga ik opzoek naar een andere harde schijf, maar een vriend van me vertelde me dat het nodig is om een indentieke hardeschijf te instaleren om die als backbone/RAID6 te gebruiken van de andere HDD. Maar ik dacht dat het enkel moest gaan om identiek de zelfde groote, rotatie snelheid en liefst ook zelfde merk.

Dus mijn vraag moet ik de (bijna onmogelijke) zoektocht naar een HD203WI verder zetten of kan ik er ook een andere HDD in proppen? :)

Thanks in advance guys! :)
Kan ik mij voorstellen. Ze zeggen van wel, maar ik wil juist geen 2 dezelfde disks erin hebben zitten. De kans dat ze van dezelfde band afgerold zijn (en mogelijk ook dezelfde fabrieksfout hebben) wil je natuurlijk zo laag mogelijk houden. Meestal neem ik wel 2 schijven die op elkaar lijken en met dezelfde specificaties. (Bijvoorbeeld 2 speciale NAS schijven maar van andere types). Let wel op of deze schijven ondersteund worden door je NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
schumi2004 schreef op zondag 29 september 2013 @ 23:24:
[...]

netwerkdrivemapping lijkt me niet handig als je wil dat je NAS nog in idle/hibernate moet gaan.
Althans dat dat was hier het geval.
Meen je? Ik heb een Raspberry Pi en een PC die aan drive mapping doen. Betekent dus dat m'n Syno niet in slaapstand gaat vanwege dat?

Als Synology nou toch eens een tool had die zei: "Apparaat niet in slaapstand vanwege proces X", dan was het een stuk makkelijker geweest! :)
Freekers schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 08:41:
[...]

[...]

Klopt, maar dan moet ik de data wel eerst via internet op de NAS krijgen. Icm met de bovengenoemde software zou dat eventueel kunnen waarna Timebackup file versions bijhoudt :)
Ik gebruik zelf EaseUS Todo Backup op mijn desktop thuis en op mijn laptop die ik 9/10 buitenshuis gebruik. Die heeft een verbinding via NetDrive (SFTP) naar de NAS en daar zet EaseUS de back-up op. Werkt het lekker? Nee, niet bepaald. Ik had voorheen CrashPlan draaien, alleen liep de applicatie regelmatig vast, waardoor een back-up niet doorging maar wel leek te draaien. Je moest dus continue controleren of de back-up nog wel vooruitgang had.

Tot op heden zoek ik nog naar een oplossing, maar helaas nog niet zo'n mooie als die van CrashPlan gevonden. Daarmee kon je ook back-uppen zonder tussenkomst van een VPN of SFTP folder. Je kon een poort openzetten en de laptop kon de NAS altijd bereiken. Ideaal natuurlijk als je vanuit buitenshuis automatisch wilt back-uppen. Daarnaast wist CrashPlan precies waar hij gebleven was en begon niet opnieuw met back-uppen, iets wat EaseUS wel doet. Dat scheelt enorm in tijd. CrashPlan draaide op m'n DS212J, wellicht dat ik het binnenkort eens ga proberen op m'n DS213.

Iemand ervaring met een recente versie van CrashPlan op zijn/haar DS213?

[ Voor 62% gewijzigd door JPtjeeNL op 06-10-2013 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvvliet
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 14:09
Matsooh gewoon een andere erin stoppen. Zolang de disk maar groter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Zijn er ook mensen die de survailance station van de synology gebruiken voor een cam te vervanging van de babyfoon?

Je hebt tegenwoordig heel veel babyfoons met camerafunctie. Maar deze hebben dan beneden een display unit erbij. Hoe makkelijk lijkt me dat met DS CAM. Iedere telefoon/tablet kun je de cam dan op openen.

Zijn er geschikte (compacte) camera's die daarmee samen kunnen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Bijna alle cam's kunnen dat native zonder syno.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 18:07
Zojuist een hardeschijf gesneuveld in mijn desktop met alle series erop, net toen we een aflevering Under the Dome aan het kijken waren.......

Ik wil de Synology DS213+ aanschaffen icm 2x Western Digital RED schijven van 3TB om hier me data op te bewaren. Nou zag ik op tweakers dit artikel:
nieuws: Synology brengt in oktober tien nieuwe nas-systemen uit

En twijfel nu of het misschien verstandiger is om te wachten tot de DS214+, wat denken jullie hierover?

Nog een andere vraag, stel ik koop een DS213+ of een DS214+ En bovenstaande schijven. Als ik dit in RAID1 plaats en later blijkt dat ik 3TB in gebruik heb, kan ik dan de RAID configuratie verbreken en de tweede schijf gebruiken voor opslag zonder dat de data verloren gaat?

Bij voorbaat dank!

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Pagina: 1 ... 36 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]