Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:01
roycerolls schreef op zondag 10 november 2013 @ 21:03:
[...]

garantie zat ik net naar tekijken inderdaad, what happend to de 5 jaar garantie.. maar inderdaad red heeft 3 jaar is interesant..thnks

de j versies zijn budget versies en qua compatibiliteit met apps aswel met de snelheden en eventueel meerdere mogelijkheden schieten ze tekort... (op een mens erger je niet manier)... heb ik gelezden her en der. Het is ook andersom ook wel positief (reviews van 213j gelezen)
Nog interessanter zijn de WD SE schijven :) 5 jaar garantie.
Heb deze schijven zelf, check: productreview: Synology DiskStation DS214 review door crypt0rr

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:43

Wildfire

Joy to the world!

Wildfire schreef op zondag 10 november 2013 @ 23:55:
Hmmm, raar, m'n DS212+ geeft aan dat m'n JBOD-array degraded is en niet meer toegankelijk. Heb zojuist beide schijven in m'n PC had gehad, de SMART-info volgens CrystalDiskInfo geeft echter geen rare dingen aan en de SMART quicktest van Western Digital's Data LifeGuard Diagnostics laat ook niets raars zien.

Zal beide schijven nog aan een full test onderwerpen, maar waarom zou m'n NAS een degraded status aangeven zonder dat de SMART-info ook maar enig probleem lijkt aan te geven? :?
Zojuist de schijven weer teruggeplaatst... de NAS ziet ze nu ook weer allebei en m'n data is weer toegankelijk. Hij gaf wel een melding dat er een consistency check had plaatsgevonden en dat m'n volume rebuilded was. Daarna nog een melding dat m'n systeempartitie niet in orde was, dat laten fixen en nu is alles weer toegankelijk.

Maar waarom het dus fout is gegaan... geen idee....

Ik moet nu maar eens gaan investeren in een goede backupoptie. Wellicht 2x een WD RED van 4TB in RAID 1 met extern een backupschijf van 4TB. Maar eens goed over nadenken.

-- Edit: toch weer mis. SABnzbd ging automatisch wat downloaden en het systeem lijkt nu weer niet te reageren, en zo begon de ellende gisteravond... :(

-- Edit #2: las zojuist nog wel iets over problemen met ingeschakelde hibernation sinds de nieuwste DSM-versie. Mocht de boel zometeen weer toegankelijk zijn dat dan eerst maar uitzetten voor de zekerheid.

[ Voor 13% gewijzigd door Wildfire op 11-11-2013 10:03 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 22:07
Dacht dat ik er al uit was welk model ik zou bestellen maar ik zit nog steeds in dubio :D Iemand die de 214+ al heeft en weet welke pakketten er al beschikbaar zijn vanuit de synocom en vanuit andere sources?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
job schreef op zondag 10 november 2013 @ 20:50:
Ik denk dat de 112+ en de 114 wat cpu kracht weinig van elkaar verschillen. Misschien dat de 112+ ietsjes sneller is, maar de 114 is goedkoper.

Je zou ook kunnen wachten op de 114+, dat wordt waarschijnlijk dezelfde dual core cpu als de 214+.
Uiteraard wel weer stukje duurder dan de 114. Lastig :P
Daar zou ik niet zo zeker van zijn...
Je ziet het ook met de 412+ die rondjes rent om de 413 en 414...

De prijs is er dan ook naar...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:38

Toppe

Oké ✅

Ik zit eens rond te kijken (jaja, nog steeds ;) ) en ik zie eigelijk nergens een optie om een andere server te beheren. Alle opties die ik op 1 NAS heb moet ik ook op de andere handmatig doorvoeren (zoals auto block IP) wat toch best frustrerend is, heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?

Edit: Ja, directory server met LDAP maar dan syn'c je nog geen instellingen (auto block, SMART tests etc)

[ Voor 15% gewijzigd door Toppe op 11-11-2013 12:18 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Ik ken iemand met een DS112J (1GHz processor, 128 MB RAM)

Nu ben ik van plan om de DS213J te gaan kopen (1.2 GHz processor, 512 MB RAM)

Als de 112J bezig is met een bepaalde taak is deze vaak niet vooruit de branden met een 2de taak, zoals het benaderen van de NAS via de browser.
Zullen de betere specificaties van de 213J hier duidelijk verbetering in geven?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

bramv82 schreef op maandag 11 november 2013 @ 12:43:
Ik ken iemand met een DS112J (1GHz processor, 128 MB RAM)

Nu ben ik van plan om de DS213J te gaan kopen (1.2 GHz processor, 512 MB RAM)

Als de 112J bezig is met een bepaalde taak is deze vaak niet vooruit de branden met een 2de taak, zoals het benaderen van de NAS via de browser.
Zullen de betere specificaties van de 213J hier duidelijk verbetering in geven?
Op papier? Absoluut, alleen in de praktijk heb ik ervaring dat het vaak toch wel achter blijft. De J versies zijn en blijven geen high-performance systemen, als je echte kracht wil zou je voor een normale versie moeten gaan of een + versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roycerolls
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 20:03
bardi-1 schreef op maandag 11 november 2013 @ 09:27:
[...]
Nog interessanter zijn de WD SE schijven :) 5 jaar garantie.
Heb deze schijven zelf, check: productreview: Synology DiskStation DS214 review door crypt0rr
Ok nice.. maar in de link staat het volgendene:
A surprising finding in the above run was the fact that the two enterprise drives from WD don't support the NCQ streaming feature which enables isochronous data transfers for multimedia streams while also improving performance of lower priority transfers. This feature could be very useful for media server and video editing use-cases. Fortunately, both the WD Red and Seagate NAS HDD support this feature.

In hoeverre heeft dit dan invloed op het gebruik als media server (DLNA)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:13
Chadi schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:03:
Dacht dat ik er al uit was welk model ik zou bestellen maar ik zit nog steeds in dubio :D Iemand die de 214+ al heeft en weet welke pakketten er al beschikbaar zijn vanuit de synocom en vanuit andere sources?
Afgelopen week heb ik de 214+ ontvangen en van het weekend ingericht.
Als 3rd party packages heb ik die van synocommunity toegevoegd. Daar ontbreken nog wel wat packages (python (synocommunity edition), sabnzbd, nzbget, git, etc...).
Job heeft dit echter opgelost (job in "[Synology] Packages"). Waarvoor dank!

Aangezien het mijn eerste synology is kan het zijn dat ik packages over het hoofd zie, maar in dat geval mis ik ze zelf niet. Heb je specifieke wensen qua packages?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
BramBo schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:08:
[...]

Als 3rd party packages heb ik die van synocommunity toegevoegd. Daar ontbreken nog wel wat packages (python (synocommunity edition), sabnzbd, nzbget, git, etc...).
Job heeft dit echter opgelost (job in "[Synology] Packages"). Waarvoor dank!

Aangezien het mijn eerste synology is kan het zijn dat ik packages over het hoofd zie, maar in dat geval mis ik ze zelf niet. Heb je specifieke wensen qua packages?
-GateOne
-Spotweb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBo
GateOne is momenteel niet beschikbaar via de synocummunity. Vermoed dat deze nog voor de armadaxp gecompileerd en getest moet worden. Zoals al aangegeven heeft job al meerdere synocommunity packages werkend gekregen op de armadaxp. Misschien als je hem lief aankijkt dat hij een poging wil wagen O+.

Spotweb heb ik gevonden via http://synology.mdevries.org/. Deze staat daar als noarch gespecificeerd waardoor ik vermoed / verwacht dat hij ook op de 214+ zal draaien. Dit heb ik echter niet uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
roycerolls schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:45:
[...]

Ok nice.. maar in de link staat het volgendene:
A surprising finding in the above run was the fact that the two enterprise drives from WD don't support the NCQ streaming feature which enables isochronous data transfers for multimedia streams while also improving performance of lower priority transfers. This feature could be very useful for media server and video editing use-cases. Fortunately, both the WD Red and Seagate NAS HDD support this feature.

In hoeverre heeft dit dan invloed op het gebruik als media server (DLNA)?
Zolang je niet met al je apparaten in huis tegelijk grote bestanden over gaat zetten zal dit niks uitmaken.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Toppe schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:09:
[...]

Op papier? Absoluut, alleen in de praktijk heb ik ervaring dat het vaak toch wel achter blijft. De J versies zijn en blijven geen high-performance systemen, als je echte kracht wil zou je voor een normale versie moeten gaan of een + versie.
Hm, je hebt me nu aan het twijfelen gebracht. Enig idee hoe de DS213+ zich verhoudt tegenover de DS112+?

DS213+
CPU Core Dual Core
Processorsnelheid 1,067GHz
Geheugengrootte 512MB
2 schijven
duurder

DS112+
CPU Core Single Core
Processorsnelheid 2GHz
Geheugengrootte 512MB
Ouder model
1 schijf
goedkoper

Ik neem aan beide een ander soort processor wat verschil in kloksnelheid verklaart.
Ik twijfel nu tussen deze 2, voornamelijk een extra schijf me zoveel extra geld waard is. Dus hoe zijn beide qua snelheid? En dan bedoel ik vooral het uitvoeren van 2 taken tegelijk. Bijvoorbeeld streamen en unrarren of unrarren en benaderen via de browser...?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Moeilijk te zeggen, als je zekerheid wilt kan je ook voor de DS213 gaan, zit qua performance en prijs tussen de J en de + versie. Met dat model speel je safe.

Wat betreft het aantal bays: het blijft persoonlijk. Ik zeg minimaal 2 :-)

Correctie: http://www.nascenter.nl/vergelijken/205904/216476/216480/

De DS213 is het zelfde als de DS112+ alleen dan 2 bays 8)7 de DS213 is dan een goede keus

[ Voor 26% gewijzigd door Toppe op 11-11-2013 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:28

we_are_borg

You will Comply

Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met mijn Synology DS412+ ben blij dat ik hem gekocht heb, Hij voldoet wat ik wil alleen heb wel een paar vragen over de Synology.

1. Ik heb Headphones geïnstalleerd deze werkt ik kan de site bezoeken maar ik zie beneden het volgende staan "You're running an unknown version of Headphones. Update or Close" ik heb al update geprobeerd maar dat werk niet en met close komt het weer terug is er een nieuwe package uit in een alternatieve bron?

2. Ik heb DHCP geinstalleerd maar ik vind dat de opties hier een beetje karig zijn ik ben namelijk Ubuntu gewend die kon zeer veel. Is hier ook een alternatief voor of dien ik hier genoegen mee te nemen.

3. Ik heb uit de Package topic bronnen gehaald plus een paar anderen is er ergens een goed overzicht wat er beschikbaar is.

4. Ik heb ergens een stuk gelezen wat je allemaal nodig heb om packages te maken helaas ben ik de site kwijt geraakt als iemand een goede site weet dan hou ik me aanbevolen.

5. Ik draai spotweb op de Synology deze werkt correct nu wil ik een nieuwe thema (template) gebruiken maar deze wordt niet herkent is dit Synology probleem of spotweb de template heet we1rdo. Ik heb al tal van website bezocht maar het wil maar niet werken ik kan in de config ook niet de selectie maken om die template te gebruiken.

6. Taakplanner, ik heb een taak erin gezet voor spotweb maar deze wordt niet correct uitgevoerd. De taak is "dagelijks" en tijd is "Eerste uitvoerings tijd 20:00" daar onder "Frequentie Elke 1 uren" daaronder "Laatste uitvoerings-tijd 20:00". Je zou zeggen dat de taak elk uur gedraait dient te worden maar dat gebeurd niet ik heb de taak nu handmatig in /etc/cron gezet en nu werkt het wel zoals het hoort. Wat doe ik hier fout zoals ik lees klopt alles om elke 1 uur de taak uit te voeren.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

6. Taakplanner, ik heb een taak erin gezet voor spotweb maar deze wordt niet correct uitgevoerd. De taak is "dagelijks" en tijd is "Eerste uitvoerings tijd 20:00" daar onder "Frequentie Elke 1 uren" daaronder "Laatste uitvoerings-tijd 20:00". Je zou zeggen dat de taak elk uur gedraait dient te worden maar dat gebeurd niet ik heb de taak nu handmatig in /etc/cron gezet en nu werkt het wel zoals het hoort. Wat doe ik hier fout zoals ik lees klopt alles om elke 1 uur de taak uit te voeren.
Klinkt voor mij alsof ie eenmalig draait om 20:00u. Maar ik heb geen ervaring met dat scheduling mechanisme en hoe je aangeeft dat het de hele dag door elk uur moet draaien. Al eens geprobeerd of eerste @0:00 en laatste @23:00 wel werkt?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Orion84 schreef op maandag 11 november 2013 @ 17:17:
[...]

Klinkt voor mij alsof ie eenmalig draait om 20:00u. Maar ik heb geen ervaring met dat scheduling mechanisme en hoe je aangeeft dat het de hele dag door elk uur moet draaien. Al eens geprobeerd of eerste @0:00 en laatste @23:00 wel werkt?
Ik heb 20:00 uur en 19:00 uur gedaan maar dat werkte ook niet, vreemd was wel dat de Taakplanner dat de taak aan gaf op "elke dag op 20:00 uur"wat voor tijd ik er ook van probeerde te maken.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren.

Een noobvraagje, maar daarom is dit forum er ook he
Heb plex media server staan, maar krijg deze alleen werkend binnen eigen netwerk. Als ik het goed heb moet ik poort 32400 hiervoor open zetten. Is dit dzn bronpoort of doelpoort ? Of zit ik helemaal mis en is er iets anders wat ik moet aanpassen ....

Edit : photostation, sickbeard en sab krijg ik ook niet rollend buiten mijn netwerk

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2013 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 18:18:
Ik poort 32400 hiervoor open zetten. Is dit dzn bronpoort of doelpoort ? Of zit ik helemaal mis en is er iets anders wat ik moet aanpassen.
beiden op 32400 instellen en dan zou het moeten werken.

Je kan eventueel de bronpoort wijzigen, maar dat is alleen handig als je extern op een andere poort zou willen/moeten gebruiken.
Edit : photostation, sickbeard en sab krijg ik ook niet rollend buiten mijn netwerk
Heb je het juiste ip adres opgegeven? Je moet het verkeer namelijk doorwijzen naar het lan-ip van je diskstation. Stuur me anders eens een dm met je ipadres zodat ik voor je kan testen :).
1. Kan je niets terugvinden in de logs van headphones? Ik denk dat er iets misgaat met git.
Je zou de git package eens kunnen installeren.
2. ben bang dat dat het is, je kan natuurlijk ook rechtstreeks in de config file zaken aanpassen.
3. Met synocommunity & mvdevries heb je de populairste packages wel binnen. Zie [Synology] Packages voor andere bronnen.
4. Synology zelf heeft een handleiding: http://www.synology.nl/support/3rd_party_app_int.php
En anders kan je eens kijken op: https://github.com/SynoCommunity/spksrc
5 & 6. geen verstand van.

[ Voor 33% gewijzigd door job op 11-11-2013 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 18:18:
Een noobvraagje, maar daarom is dit forum er ook he
offtopic:
Nee, het forum kan prima gebruikt worden door ook newbies (=nieuw, maar graag bereid de moeite te doen). Het forum is niet bedoeld voor noobs (=nieuw of niet nieuw, neemt niet de moeite zelf e.e.a. uit te zoeken) ;)

Meestal kan je je eigen externe IP-adres niet testen. Testen zal een ander moeten doen, of kan je zelf doen vanaf werk/buren/3G. Je wilt Het Grote Poortmappingsverhaal even doorlezen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zal eens kijken of ik gateone gecompileerd krijg. zitten helaas nog aardig wat foutjes in de synocommunity compileertool, ik reageer later op de avond nog een keer.

voor spotweb moet je naar: http://synology.mdevries.org/spkrepo/packages

edit:
gateone voor de 214/214+/414: https://dl.dropboxusercon...ateone_armadaxp_1.1-3.spk

edit2: Op de synocommunity is weer wat vooruitgang te merken betreffende de armadaxp en evansport toolchains. Ik denk dat we de volgende dagen alle synocommunity packages voor de nieuwe modellen kunnen verwachten.

[ Voor 31% gewijzigd door job op 12-11-2013 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:41
Hmm.
Mijn 1e schijf in de NAS is vol, en ik wil nu "overstappen" naar de 2e, maar hoe krijg ik daar een snelkoppeling van in W7?

Volume1 staat als Y als snelkoppeling in Windows. Geen idee meer hoe ik dat voor elkaar gekregen heb.
Mijn NAS staat ook onder "Netwerk", maar enkel Volume1 is "te zien".
Ik kan ook het adres niet achterhalen van Volume2.

Wat is het simpele dat ik hier over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:42
NeutraleTeun schreef op maandag 11 november 2013 @ 20:06:
Hmm.
Mijn 1e schijf in de NAS is vol, en ik wil nu "overstappen" naar de 2e, maar hoe krijg ik daar een snelkoppeling van in W7?

Volume1 staat als Y als snelkoppeling in Windows. Geen idee meer hoe ik dat voor elkaar gekregen heb.
Mijn NAS staat ook onder "Netwerk", maar enkel Volume1 is "te zien".
Ik kan ook het adres niet achterhalen van Volume2.

Wat is het simpele dat ik hier over het hoofd zie?
Je kunt niet de root van volume1 of 2 bekijken dus heb je vermoed ik een shared folder aangemaakt op je volume1, dat moet je dus ook doen voor volume2, een shared folder en die kun je dan mappen aan een drive letter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BramBo schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:08:
[...]
Als 3rd party packages heb ik die van synocommunity toegevoegd.
Draai je ook Transmission? Ben erg benieuwd wat voor snelheden je haalt met de 214+. Heb nu zelf de 211 en deze komt niet veel verder dan 24Mbps down, en dan heb ik een load van rond de 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 22:45
Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 20:21:
[...]

Draai je ook Transmission? Ben erg benieuwd wat voor snelheden je haalt met de 214+. Heb nu zelf de 211 en deze komt niet veel verder dan 24Mbps down, en dan heb ik een load van rond de 3.
ik heb de 414 (zelfde hardware als de 214+) en met transmission haal ik 60Mbps, helaas heb ik geen snellere internet verbinding dus kan niet testen hoeveel hoger die gaat.

Max. belasting hierbij is 40% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09 14:35
willyfreak schreef op maandag 11 november 2013 @ 21:39:
[...]

ik heb de 414 (zelfde hardware als de 214+) en met transmission haal ik 60Mbps, helaas heb ik geen snellere internet verbinding dus kan niet testen hoeveel hoger die gaat.

Max. belasting hierbij is 40% :)
Wow, die 40% is best veel. Neem aan dat dit gedurende het uitpakken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:41
schumi2004 schreef op maandag 11 november 2013 @ 20:20:
[...]

Je kunt niet de root van volume1 of 2 bekijken dus heb je vermoed ik een shared folder aangemaakt op je volume1, dat moet je dus ook doen voor volume2, een shared folder en die kun je dan mappen aan een drive letter.
Dom, natuurlijk.
Gelukt nu, bedankt d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
job schreef op maandag 11 november 2013 @ 18:54:
[...]

Ik zal eens kijken of ik gateone gecompileerd krijg. zitten helaas nog aardig wat foutjes in de synocommunity compileertool, ik reageer later op de avond nog een keer.

voor spotweb moet je naar: http://synology.mdevries.org/spkrepo/packages

edit:
gateone voor de 214/214+/414: https://dl.dropboxusercon...ateone_armadaxp_1.1-3.spk

edit2: Op de synocommunity is weer wat vooruit te merken betreffende de armadaxp en evansport toolchains. Ik denk dat we de volgende dagen alle synocommunity packages voor de nieuwe modellen kunnen verwachten.
Mijn dank is groot. Ik ga zo de 214+ bestellen.

Streamen van media ga ik toch niet aangezien ik een mediaplayer heb die het goed doet. En een Android stick aan mijn TV ga hangen. DLNA werkt toch niet zoals het hoort met mijn Panasonic (G20) plasma en weg doen voor een bagger LCD of LED ga ik echt niet doen. Misschien krijg ik er wel spijt van maar ja :P

In mijn situatie waarbij ik geen films kijk op mijn tablet of telefoon zie ik het nut niet van transcoding op de NAS.

[ Voor 5% gewijzigd door Chadi op 12-11-2013 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik ben hier al twee avonden druk bezig om sickbeard(piratebay fork van mr-orange) i.c.m. Transmission en nzbToMedia werkend te krijgen op de DS214Play. Ik weet niet of dit topic de beste plek is of dat dit beter onder de sickbeard/couchpotato etc topicreeks kan.

Nu werkt het downloaden van torrents perfect alleen wou Transmission eerst niet het TorrentToMedia.py script uitvoeren. Uiteindelijk lag dit aan het feit dat de PATH environment variabele het pad naar de bin map van Python miste. :)

Nu wordt het script aangeroepen en krijg ik nu ook netjes een postprocess.log gevuld te zien, alleen met de melding:

(Voorbeeld van een soortgelijke melding)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
10:45:52|INFO ====================
10:45:52|INFO TorrentToMedia V8.3
10:45:52|INFO MAIN: Loading config from autoProcessMedia.cfg
10:45:52|ERROR MAIN: There was a problem loading variables
Traceback (most recent call last):
File "TorrentToMedia.py", line 254, in 
inputDirectory, inputName, inputCategory, inputHash, inputID = parse_args(clientAgent)
File "/home/andy/.scripts/nzbToMedia/autoProcess/nzbToMediaUtil.py", line 350, in parse_args
return parseFunc(sys.argv)
File "/home/andy/.scripts/nzbToMedia/autoProcess/nzbToMediaUtil.py", line 330, in parse_transmission
inputDirectory = os.path.normpath(os.getenv('TR_TORRENT_DIR'))
File "/usr/lib/python2.7/posixpath.py", line 327, in normpath
initial_slashes = path.startswith('/')
AttributeError: 'NoneType' object has no attribute 'startswith'

Een andere user had dit probleem ook en daar zat het probleem in het feit dat hij de .py files via een apart script aan riep. Ik roep mijn script direct aan dus dat kan het niet zijn.

Ik zal vanavond als ik thuis ben nog mijn settings posten, maar ik hoop stiekem dat iemand wat pointers heeft die mij in de juiste richting laten zoeken :)

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Alpha89 schreef op maandag 11 november 2013 @ 21:59:
Wow, die 40% is best veel. Neem aan dat dit gedurende het uitpakken is?
40%?!?!

Ben ik blij dat ik voor de 412+ ben gegaan :)

Met 60MBIT downloaden zit ik rond de 10% CPU gebruik.

Met 60MBIT downloaden, tegelijkertijd uitpakken en streamen van 720P content. Met al deze taken zit ik nog niet op 40% CPU gebruik.

Het enige wanneer ik hoge CPU heb gehad was met indexeren van 750GB aan foto en video bestanden.
Tegen de 70-80% toen. Heeft een weekendje geduurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Inderdaad, lekker laten idlen die CPU, daar zijn ze voor ><

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Smultie schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 09:56:
Haha, ik heb inderdaad liever dat ik nog zat ruimte heb in CPU gebruik, dan dat ik tegen de max aanzit...

Ik had ook liever een i3 3Ghz erin gehad, omdat je dan makkelijker kunt transcoderen...

Dat ik het nu niet gebruik, wil niet zeggen dat ik het nooit wil kunnen gebruiken. Ik heb geen glazen bol en wie weet wil ik het over 3 jaar wel graag kunnen doen. Zelfs mijn 2.13Ghz dual core is daar niet voor geschikt..

Ik merk het met video's kijken met ds video op mijn telefoon. 1080P gaat niet echt lekker...
Hapert en stottert. Dat ik het nu niet per se nodig heb, zegt me niets. Ik had liever gehad dat de mogelijkheid open stond om het wel te kunnen.

Helaas is ook de 412+ daar niet geschikt voor :(

Ik mis dus ook de 413+ of 414+ met i3 processor ;)
Daarom ben ik maar voor de 412+ gegaan...

[ Voor 5% gewijzigd door BlakHawk op 12-11-2013 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Smultie schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 09:56:
Krijgt ie hier de kans niet voor. zit gemiddeld zo tussen de 40~50 % denk wat ik zo even vlug gezien heb op een DS211. Grootste boosdoener is dan wel TVHeadend welke altijd gebruikt wordt en toch makkelijk 30% opslokt over 3 clients dus dat niet meegerekend valt het denk ik nog wel mee met een gemiddelde load van 15~20% ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren mijn DS214+ ontvangen en geïnstalleerd. Hiervoor had ik een Buffalo 1TB. Wat een wereld van verschil! :)

Ik ben nog wel even bezig met het inrichten en instellen maar denk ondertussen wel na over de backup die ik straks wil hebben. Ik zit aan het volgende te denken;

Ik maak gebruik van één laptop in mijn netwerk. Op de laptop staan belangrijke documenten van school en werk. Daarnaast heb ik mijn gehele foto collectie op de laptop staan.

Ik laat mijn DS214+ automatisch films/series (CP/SB) downloaden en opslaan, deze hoeven niet naar mijn laptop.

Nu zou ik ook graag willen dat al mijn belangrijke documenten en foto’s op de NAS komen te staan. Dit lijkt mij handig via synchronisatie. Als ik een bestand op mijn laptop verwijder, wordt deze ook direct (of later?) van mijn NAS verwijderd.

Daarnaast wil ik dat mijn belangrijke documenten en foto’s op een externe locatie komen te staan (ivm brand/diefstal/hardware failure etc). Mijn films en series hoeven niet naar een externe locatie. Ik denk dat hiervoor een backup naar een ‘cloud’ handig is. Ik heb niet de behoefte om deze bestanden vanaf andere apparaten te kunnen benaderen aangezien ik vanaf een externe locatie ook toegang tot de betreffende bestanden via mijn NAS heb. Is zo’n backup naar een cloud handig of kan dit ook door middel van ‘één richtings synchronisatie’?

Is dit een goede situatie of zouden jullie het anders doen? Tips, ideeen en suggesties zijn meer dan welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:53
ik heb zojuist mijn domein dat gelinkt is aan mijn Synology NAS beveiligd met een SSL-certificaat van Startssl.com

kan ik deze ook voor Sickbeard gebruiken? sickbeard is bij mij te bereiken op mijndomein.nl:8083.
ik heb al gekeken bij sickbeard general settings > web interface > enable HTTPS
maar moet ik dan de server.cert en server.key uploaden naar mn Synology en naar het bestandspad /volume1/.. verwijzen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutchgio schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:35:
maar moet ik dan de server.cert en server.key uploaden naar mn Synology en naar het bestandspad /volume1/.. verwijzen?!
Waarom nogmaals uploaden. Ik zou gewoon verwijzen naar de locatie waar ze al staan.
/usr/syno/etc/ssl/ssl.crt/server.crt
/usr/syno/etc/ssl/ssl.key/server.key

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
job schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:52:
[...]

Waarom nogmaals uploaden. Ik zou gewoon verwijzen naar de locatie waar ze al staan.
resulteert in een fout met ssl-verbinding waarna sickbeard tijdelijk niet bereikbaar is, totdat deze vanzelf de ssl-instellingen ongedaan maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gek, bij mij werkt het probleemloos.

[ Voor 141% gewijzigd door job op 12-11-2013 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
job schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 12:18:
Gek, bij mij werkt het probleemloos.
bij uploaden in DSM heetten mijn bestanden wel anders, kan het daar aan liggen?!

ik heb lokaal op mn PC de volgende bestanden:
certificate.crt
certificate.key
ssl.crt
ssl.key
sub.class1.server.ca.pem

maar zowel:

als :
/usr/syno/etc/ssl/ssl.crt/ssl.crt
/usr/syno/etc/ssl/ssl.key/ssl.key

werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat ze anders heetten maakt niet uit. Ik heb mijn certificaten ook bij startssl vandaan.

Wel moet ik zeggen dat ik gebruik maak van de proxy module in apache http://www.mdevries.org/synology_proxy.html
Ik verbind dan ook via de standaard https poort (443).

edit: Kom er achter dat verbinden op poort 8083 (sickbeard) met https inderdaad niet werkt. Gek.. heb te weinig verstand van ssl om dat te begrijpen. Iemand anders?

edit: wellicht wijzigt dsm iets aan het certificaat na uploaden. Dat zou je kunnen testen door zelf nogmaals de certificaten van startssl ergens op je syno te zetten (en daar naartoe verwijzen).

[ Voor 58% gewijzigd door job op 12-11-2013 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
job schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 12:22:
Dat ze anders heetten maakt niet uit. Ik heb mijn certificaten ook bij startssl vandaan.

Wel moet ik zeggen dat ik gebruik maak van de proxy module in apache http://www.mdevries.org/synology_proxy.html
Ik verbind dan ook via de standaard https poort (443).

edit: Kom er achter dat verbinden op poort 8083 (sickbeard) met https inderdaad niet werkt. Gek.. heb te weinig verstand van ssl om dat te begrijpen. Iemand anders?
doorlinken naar /sickbeard ipv 8083 is wel handig, maar hoe zet jij m om in 443 dan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb niets bijzonders gedaan behalve poort 80 en 443 opengezet in mijn router.
443 is gewoon de standaard poort voor https, die hoef je niet specifiek in te voeren.

[ Voor 62% gewijzigd door job op 12-11-2013 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
job schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 12:35:
Ik heb niets bijzonders gedaan behalve poort 80 en 443 opengezet in mijn router.
443 is gewoon de standaard poort voor https, die hoef je niet specifiek in te voeren.
terminal config bestand editen lukt niet helemaal...
ik draai sickbeard custom, en gebruik daardoor /sickbeard-custom maar als ik:
vi /usr/local/sickbeard/var/config.ini
uitvoer krijg ik een rij met lege regels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Heb ook net de 214+ opgehaald in Haarlem :P Vanavond even installeren en draaien.

Zal gelijk alles opsommen wat er te krijgen is op dit moment.

[ Voor 28% gewijzigd door Chadi op 12-11-2013 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutchgio schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 12:42:
uitvoer krijg ik een rij met lege regels..
Probeer putty eens, of winscp (als je windows hebt en een gui wilt). Wel moet je dan ssh aanvinken (daar waar je in dsm telnet/terminal hebt ingeschakeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
job schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 12:44:
[...]

Probeer putty eens, of winscp (als je windows hebt en een gui wilt). Wel moet je dan ssh aanvinken (daar waar je in dsm telnet/terminal hebt ingeschakeld).
daarmee is het nu gelukt, alleen start sickbeard niet meer..
blijft hangen op een wit scherm, maar het logo van sickbeard is wel te zien in Chrome...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
dutchgio schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:07:
[...]

blijft hangen op een wit scherm, maar het logo van sickbeard is wel te zien in Chrome...
Gebeurde bij mij ook! Lukte ook niet om het certificaat erop te zetten en idd, ook niet meer bereikbaar. Heb het er zelf maar even bij gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 19:29
Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 10:30:
Nu zou ik ook graag willen dat al mijn belangrijke documenten en foto’s op de NAS komen te staan. Dit lijkt mij handig via synchronisatie. Als ik een bestand op mijn laptop verwijder, wordt deze ook direct (of later?) van mijn NAS verwijderd.

Daarnaast wil ik dat mijn belangrijke documenten en foto’s op een externe locatie komen te staan (ivm brand/diefstal/hardware failure etc). Mijn films en series hoeven niet naar een externe locatie. Ik denk dat hiervoor een backup naar een ‘cloud’ handig is. Ik heb niet de behoefte om deze bestanden vanaf andere apparaten te kunnen benaderen aangezien ik vanaf een externe locatie ook toegang tot de betreffende bestanden via mijn NAS heb. Is zo’n backup naar een cloud handig of kan dit ook door middel van ‘één richtings synchronisatie’?

Is dit een goede situatie of zouden jullie het anders doen? Tips, ideeen en suggesties zijn meer dan welkom!
Ik zou CrashPlan gebruiken. In dit geval een combinatie van CrashPlan op jouw laptop, CrashPlan op jouw Synology en Crashplan als Cloud. Je laat Crashplan van jouw laptop een backup maken op jouw NAS en van de NAS naar de CrashPlan cloud. Dit draait gewoon op de achtergrond en kunt het dus niet vergeten. Een bijkomend voordeel is dat CrashPlan verschillende versies van bestanden bij kunt houden. Je bent dan $4 per maand kwijt voor een onbeperkte opslag in de Cloud. Je hoeft enkel te betalen voor de client die naar de CrashPlan-server upload.

Tips:
- Installeer CrashPlan op de PC/MAC van jouw ouders/buren/vriendenen laat ze naar jou backuppen, zodat zij ook een off site backup hebben. Dit is gratis.
- Neem een familyabonnement om ook je ouders/buren/vrienden naar de CrashPlan Cloud up te loaden. Dit kan met max 10 computers en kost $9 per maand.
- Neem een zo lang mogelijk abonnement. De kosten per maand zijn dan het laagst. Je kunt binnen de contractperiode gewoon opzeggen en krijgt dan gewooon het bedrag van de resterende maanden terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutchgio schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:07:
Heb je sickbeard wel gestopt voordat je het config bestand van sickbeard hebt gewijzigd? Heb je na alle wijzigingen van bestanden sickbeard wel weer ingeschakeld?
Heb je wel de juiste poort gewijzigd? (sickbeard draait op een andere poort dan sickbeard custom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Ik heb ffmpeg opnieuw gecompileerd op mijn DS412+, omdat bij de eerdere versie geen X264 codec zat. Blijkbaar zijn meerdere mensen op zoek om dit te doen. Zou iemand na kunnen gaan of mijn stappenplan helemaal correct is? Ik heb zo vaak lopen kl*ten dat ik niet meer weet of het helemaal correct is.

Het onderstaande is voor een Synology met een Intel CPU. Gebruikers van een Synology met een andere CPU zullen bij "Go to the ffmpeg directory. Configure ffmpeg. In my case:" een andere architecture moeten gebruiken (--arch=i686).

Het stappenplan:

Follow this guide to compile ffmpeg with libx264

Bootstrap your Synology: http://forum.synology.com.../How_to_Install_Bootstrap

Then:
code:
1
2
3
4
ipkg update
ipkg install optware-devel
ipkg install git
ipkg install bash

Remove Yasm and install a newer version

code:
1
2
3
4
5
6
7
ipkg remove yasm
wget http://www.tortall.net/projects/yasm/releases/yasm-1.2.0.tar.gz
tar -xvf yasm-1.2.0.tar.gz
cd yasm-1.2.0
./configure
make
make install

Remove the old X264 version:

code:
1
ipkg remove X264

Download and install the latest version of X264
code:
1
2
3
4
5
6
git clone git://git.videolan.org/x264.git
cd x264
sed -i 's/^#!.*$/#!\/opt\/bin\/bash/g' configure version.sh
./configure --enable-shared  --host=i686-linux
make
make install

Locate and copy libx264.so.XXX (XXX depends on the version of X264). In my case libx264.so.135
code:
1
2
find / -name libx264.so.*
cp /opt/lib/libx264.so.135 /lib

Install FAAC

code:
1
2
3
4
5
6
7
wget http://downloads.sourceforge.net/faac/faac-1.28.tar.gz
tar -xvf faac-1.28.tar.gz
cd faac-1.28/
./configure --prefix=/opt
make
make install
cp /opt/lib/libfaac.so.0 /lib

Ffmpeg downloaden and compile
code:
1
2
3
git clone git://source.ffmpeg.org/ffmpeg.git ffmpeg
cd ffmpeg
sed -i 's/^#!.*$/#!\/opt\/bin\/bash/g' configure version.sh

Go to the ffmepg directory. Configure ffmpeg. In my case:
code:
1
2
3
./configure --enable-cross-compile --arch=i686 --target-os=linux --enable-optimizations --disable-altivec --enable-pic --enable-shared --disable-static --disable-swscale-alpha --disable-ffserver --disable-ffplay --enable-libfaac --enable-nonfree --enable-version3 --enable-gpl --enable-libx264
make
make install

Test ffmpeg by typing the whole path. For instance if you installed ffmpeg in "volume1" and then the directory "ffmpeg":
code:
1
/volume1/ffmpeg/ffmpeg -version

You probably get some missing files. These can be found in the subfolders of your ffmpeg directory. For instance libavfilter.so.3 can be found in the directory libavfilter. Alternatively you can use the find command

code:
1
find / -name libavfilter.so.3

Copy the files to /lib

code:
1
cp /volume1/ffmpeg/libavfilter/libavfilter.so.3 /lib

Repeat this for all files. ffmpeg should work after that.

NOTE: this installs a second installation of FFMPEG. Make sure you use the right one!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
job schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:11:
[...]

Heb je sickbeard wel gestopt voordat je het config bestand van sickbeard hebt gewijzigd? Heb je na alle wijzigingen van bestanden sickbeard wel weer ingeschakeld?
Heb je wel de juiste poort gewijzigd? (sickbeard draait op een andere poort dan sickbeard custom).
ja, heb het net nog even overnieuw gedaan, maar het mag niet baten..

in DSM wordt Sickbeard-custom ook naar domein/sickbeard gelinkt, maar laadt niet..

EDIT: sickbeard is dood.. regels weggehaald maar nu doet ie t nog steeds niet... :'(

[ Voor 15% gewijzigd door dutchgio op 12-11-2013 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik heb momenteel de QNAP TS-210 en heb er grote problemen mee (hij heeft zich tot de laatste byte volgeschreven en na 80 oplos pogingen krijg ik hem niet meer fatsoenlijk geïnstalleerd, admin-pagina, laad niet, wachtwoord is foutief, enz.).

Ik wil een nieuwe en een Synology. Omdat mijn oude een 800Mhz/256MB RAM type was denk ik dat ik er sowieso goed op vooruit ga. Ik weet alleen toch nog niet welke ik moet nemen.

Ik gebruik mijn NAS als opslag voor films en series (die ik via XBMC bij de TV afspeel). Ik maak gebruik van Sickbeard, SabNZBd, TorrentSync). Mogelijk dat ik (als ik over meer geheugen beschik meer packages wil). Ook wil ik van mijn NAS een tweede TimeMachine server maken voor twee macs.

Gezien bovenstaande vallen de DS214se en DS214air af (ivm 256MB geheugen).

In de race zijn nu:

DS214
Voor 240 euro lijkt me dit een prima NAS. Geen eSATA of Cardreader. Heb ik ook niet nodig. 512MB geheugen lijkt me voldoende. Ga van Single Core 800MHz naar een Dual Core 1 GHz.

DS214play
Voor 305 euro aan de dure kant. Voordeel is wel dat hij hardwarematig kan transcoderen. Volgens specs H.264 (AVC), MPEG-4, p2, MPEG-2 en VC-1. Ik denk alleen niet dat ik hiervan gebruik maak. Leuk voor erbij op de iPad (via Plex?). Met 1GB RAM lijkt me dit wel een stevige NAS!

DS213j
Door de J een instapmodel, wel maar 170 euro. Tov de TS-210 die ik heb is de CPU kracht wel minder. Misschien toch een categorie goedkoop-duurkoop.

DS213+
Voor 293 ook best aan de prijs. En ten opzichte van de dS214 lijkt me dit model niet onderdoen, toch? Of kijk ik iets over het hoofd?

DS213
Voor 249 euro rond de prijs van de DS214. Een Single Core 2GHz tegenover een Dual Core 1 GHz. Wat is het verschil?

Als ik zo een wild guess moet maken kom ik op de DS214 uit. Omdat deze nieuwer is zou ik deze boven de DS213 verkiezen.
Als ik toch transcoding zou willen (en misschien meer performance) dan kies ik voor de DS214play. Ik vraag me alleen af of dat de meerprijs waard is.

En hoe werkt dat transcoding? Via Plex Server? Of heeft Synology zijn eigen "ding" daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
sickbeard doet het weer, heb alles maar teruggezet en doe het voor nu zonder ssl-verbinding..

nu ik mijn domein heb, wil ik graag de DDNS-service van synology verwijderen, want deze heb ik niet meer ingebruik.
nou heb ik bij configuratiescherm > ddns > naam.synology.me verwijderd, maar de ddns blijft te bereiken.
EZ-Internet opnieuw instellen en DDNS overslaan werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

we_are_borg schreef op maandag 11 november 2013 @ 17:54:
[...]

Ik heb 20:00 uur en 19:00 uur gedaan maar dat werkte ook niet, vreemd was wel dat de Taakplanner dat de taak aan gaf op "elke dag op 20:00 uur"wat voor tijd ik er ook van probeerde te maken.
Daily geeft aan dat het elke dag moet draaien (dus niet op een of meerdere specifieke dagen in de week).

Daarna moet je het schema aangeven waarop de taak elke dag dan moet draaien. Een start tijd, een frequentie en een eindtijd.

Als je wilt dat de job de hele dag door, elk uur draait, dan moet je de start tijd dus op het begin van de dag zetten (0:00) en de eindtijd op het eind van de dag (23:00 of 23:59 of zo). Beide tijden op 20:00u zetten, of een eindtijd die vóór de starttijd ligt geeft logischerwijs niet hetgeen jij wilt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
dutchgio schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:47:
sickbeard doet het weer, heb alles maar teruggezet en doe het voor nu zonder ssl-verbinding..

nu ik mijn domein heb, wil ik graag de DDNS-service van synology verwijderen, want deze heb ik niet meer ingebruik.
nou heb ik bij configuratiescherm > ddns > naam.synology.me verwijderd, maar de ddns blijft te bereiken.
EZ-Internet opnieuw instellen en DDNS overslaan werkt ook niet.
https://myds.synology.com/support/register.php?lang=enu

Daar even je DNS weghalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
thanks voor de link, maar hij doet het nog steeds 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
dutchgio schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:52:
[...]

thanks voor de link, maar hij doet het nog steeds 8)7
Ook als je klikt op "Unlink your Synology NAS from MyDS service" (PC met rood kruisje) ?
Mogelijk daarna even je NAS rebooten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 15:41

CasGas

.

Er is mij nog iets niet helemaal duidelijk met wat ik wil.

Ik heb nu een DS112j en ik wil een DS413j aanschaffen. Daarbij heb ik nog 1 disk over die ik eerst in de 413 bouw en alles wil migreren van de 112 naar de 413. In de oude 112 zit nog een 1,5tb disk, in de 413j komt een 3tb disk. Zover geen probleem, maar kan ik online migreren van 1 disk naar 3 disken op basis van raid5? Of moet ik dan eerst al een raid aanwezig hebben als ik op basis van SHR verder wil gaan?

Dus kan ik van 1 disk naar 3 disken (raid5) met behoud van data? En daarna eventueel upgraden naar 4 disken, maar dat is sowieso geen probleem volgens mij?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Smultie schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:54:
[...]

Ook als je klikt op "Unlink your Synology NAS from MyDS service" (PC met rood kruisje) ?
Mogelijk daarna even je NAS rebooten ?
dat rebooten was het hem :)
bedankt voor je linkje, ik wist wel dat er zoiets was maar kon het op de site van Synology zelf niet vinden..
nu is ie echt weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuukNouwen schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:08:
[...]

Ik zou CrashPlan gebruiken. In dit geval een combinatie van CrashPlan op jouw laptop, CrashPlan op jouw Synology en Crashplan als Cloud. Je laat Crashplan van jouw laptop een backup maken op jouw NAS en van de NAS naar de CrashPlan cloud. Dit draait gewoon op de achtergrond en kunt het dus niet vergeten. Een bijkomend voordeel is dat CrashPlan verschillende versies van bestanden bij kunt houden. Je bent dan $4 per maand kwijt voor een onbeperkte opslag in de Cloud. Je hoeft enkel te betalen voor de client die naar de CrashPlan-server upload.

Tips:
- Installeer CrashPlan op de PC/MAC van jouw ouders/buren/vriendenen laat ze naar jou backuppen, zodat zij ook een off site backup hebben. Dit is gratis.
- Neem een familyabonnement om ook je ouders/buren/vrienden naar de CrashPlan Cloud up te loaden. Dit kan met max 10 computers en kost $9 per maand.
- Neem een zo lang mogelijk abonnement. De kosten per maand zijn dan het laagst. Je kunt binnen de contractperiode gewoon opzeggen en krijgt dan gewooon het bedrag van de resterende maanden terug.
Bedankt voor je snelle reactie met advies en tips! CrashPlan was ook al in mijn vizier gekomen. Hoe werkt de backup functie met CrashPlan, gebeurd dat ‘real time’ zodra er bestanden gewijzigd zijn of maakt hij op een vooraf ingestelde tijd een volledige backup? Als ik een bestand op mijn laptop wijzig/verwijder zou ik namelijk ook willen dat hij dat op mijn NAS wijzigt/verwijder. Echter moet hij het niet gelijk in de cloud wijzigen/verwijderen want dan ben ik mijn origineel kwijt.

Ik heb 'STRATO HiDrive' ook voorbij zien komen alleen kan ik weinig ervaringen daarmee vinden op internet. Misschien hier mensen?

Verder geef je in je tips ook mogelijkheden voor ouders/buren/vrienden. Nu wil het feit dat ik voor mijn ouders binnenkort ook een backup installatie moet gaan maken. Ik zat te denken aan een budget Synology NAS (ze gaan hem dan puur en alleen voor opslag en backup gebruiken).

Nu heb ik begrepen dat twee verschillende Synology’s op verschillende locaties ook naar elkaar kunnen backup-en. Wat geniet dan de voorkeur; dan mijn ouders en ik naar elkaar toe backup-en, dat we beide naar dezelfde cloud (CrashPlan family) backup-en of dat mijn ouders naar mij backup-en en ik naar de cloud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 15:28:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie met advies en tips! CrashPlan was ook al in mijn vizier gekomen. Hoe werkt de backup functie met CrashPlan, gebeurd dat ‘real time’ zodra er bestanden gewijzigd zijn of maakt hij op een vooraf ingestelde tijd een volledige backup? Als ik een bestand op mijn laptop wijzig/verwijder zou ik namelijk ook willen dat hij dat op mijn NAS wijzigt/verwijder. Echter moet hij het niet gelijk in de cloud wijzigen/verwijderen want dan ben ik mijn origineel kwijt.

Ik heb 'STRATO HiDrive' ook voorbij zien komen alleen kan ik weinig ervaringen daarmee vinden op internet. Misschien hier mensen?

Verder geef je in je tips ook mogelijkheden voor ouders/buren/vrienden. Nu wil het feit dat ik voor mijn ouders binnenkort ook een backup installatie moet gaan maken. Ik zat te denken aan een budget Synology NAS (ze gaan hem dan puur en alleen voor opslag en backup gebruiken).

Nu heb ik begrepen dat twee verschillende Synology’s op verschillende locaties ook naar elkaar kunnen backup-en. Wat geniet dan de voorkeur; dan mijn ouders en ik naar elkaar toe backup-en, dat we beide naar dezelfde cloud (CrashPlan family) backup-en of dat mijn ouders naar mij backup-en en ik naar de cloud?
Je kunt CrashPlan instellen om elke paar minuten een back-up te maken of op gezette tijden een back-up maken. Als je een document verwijderd, dan wordt het ook van de back-up verwijderd. Echter kun je instellen dat oude versies van verwijderde bestanden bewaard worden. Je kunt dus alle kanten op met CrashPlan.

Je kunt gemakkelijk naar jouw ouders backuppen. Er zijn dan 3 zaken waar je rekening mee moet houden:
- Het uploaden van en naar de Synology van jouw ouders wordt beperkt door de uploadsnelheid van jullie verbindingen.
- CrashPlan gebruikt redelijk wat geheugen bij een grote hoeveelheid data, dus koop een model met genoeg RAM.
- CrashPlan checkt elke paar minuten op veranderingen in de data. Je moet dit aanpassen, want anders gaat de NAS niet in de slaapstand.

Ik heb geen ervaringen met Strato. Toen ik zocht naar een cloudoplossing was Strato veel duurder dan CrashPlan.

Tussen 2 Synology NASsen kan je ook gemakkelijk via Rsync naar elkaar backuppen. Dat zit standaard op elke Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

job schreef op maandag 11 november 2013 @ 18:37:
[...]
beiden op 32400 instellen en dan zou het moeten werken.

Je kan eventueel de bronpoort wijzigen, maar dat is alleen handig als je extern op een andere poort zou willen/moeten gebruiken.

[...]

Heb je het juiste ip adres opgegeven? Je moet het verkeer namelijk doorwijzen naar het lan-ip van je diskstation. Stuur me anders eens een dm met je ipadres zodat ik voor je kan testen :).

[...]
1. Kan je niets terugvinden in de logs van headphones? Ik denk dat er iets misgaat met git.
Je zou de git package eens kunnen installeren.
2. ben bang dat dat het is, je kan natuurlijk ook rechtstreeks in de config file zaken aanpassen.
3. Met synocommunity & mvdevries heb je de populairste packages wel binnen. Zie [Synology] Packages voor andere bronnen.
4. Synology zelf heeft een handleiding: http://www.synology.nl/support/3rd_party_app_int.php
En anders kan je eens kijken op: https://github.com/SynoCommunity/spksrc
5 & 6. geen verstand van.
1. Zo te zien was git niet goed geïnstalleerd na dit handmatig met ipkg te hebben gedaan ben ik de melding kwijt.

2. Ben ik niet echt gek op maar als het niet anders kan.

3. Deze heb ik idd al toegevoegd, maar ik hoopte op meer.

4. Die had ik beide al ik zal nog een keer mijn history nakijken, had een site met veel voorbeelden gevonden.

Bedankt voor de antwoorden en mee denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
we_are_borg schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 18:31:
3. Deze heb ik idd al toegevoegd, maar ik hoopte op meer.
Wat mis je nog?
Zo te zien heb je ipkg ook al, dus daarmee heb je ook al de beschikking over veel software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

job schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 18:48:
[...]
Wat mis je nog?
Zo te zien heb je ipkg ook al, dus daarmee heb je ook al de beschikking over veel software.
Ik mis eigenlijk het meeste nog een goede DHCP interface. Ik heb wel met ipkg Nano geïnstalleerd aangezien ik vi niet zo erg lekker vind werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Laatst online: 21-09 20:54

Nicap

Tsssk....

Mijn 110j is de laatste twee weken een beetje van slag. Hij "crasht" steeds lijkt het. Hij wordt iig unresponsive bij het benaderen van de webmanager. Hij is nog wel te pingen.(gemiddeld 1ms), maar de webmanager is niet meer te bereiken. Ook xbmc ziet de shares niet meer. Ook op m'n laptop kan ik de gemapte shares niet meer benaderen.
Ook als ik hem handmatig met de knop uit wil zetten reageert hij niet.

De enige oplossing die ik nu heb is steeds de stroom eraf halen. Daarna start hij weer op en werkt het weer voor een dag of twee. Dit heb ik nu al 4 keer gedaan en dat zint me niet echt. Ik weet niet waar het nou aan ligt.

Het apparaat is ongeveer 3 jaar oud, en de schijf die erin zit een jaar of 4. De schijf, een WD ?? komt uit een externe behuizing. Het kan zijn dat het aan de schijf zit die aan vervanging toe is. De synology geeft echter geen rare meldingen bij de status van de schijf.

Iemand een idee waar bovenstaande gevolgen aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutchgio schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:22:
EDIT: sickbeard is dood.. regels weggehaald maar nu doet ie t nog steeds niet... :'(
Vrees toch dat je iets hebt gedaan wat niet hoort.

Je hebt het weer werkend, maar voor de volgenee maal:
Config file backuppen naar je pc en verwijderen op je syno. sickbeard herstarten en hij zou weer moeten werken. Kan je later vanuit de configfile (in wordpad) alle settings (apikeys e.d.) weer netjes terug copy pasten.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 12-11-2013 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
job schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 20:51:
[...]

Vrees toch dat je iets hebt gedaan wat niet hoort.

Config file backuppen naar je pc en verwijderen op je syno. sickbeard herstarten en hij zou weer moeten werken.
Kan je later vanuit de configfile (in wordpad) alle settings (apikeys e.d.) weer netjes terug copy pasten.
Heb er nog wat mee gekloot om die instellingen terug te zetten en elke keer sickbeard te herstarten, wat uiteindelijk lukte...
Geen /sickbeard maar gewoon op op poort 8083, dat is dan maar zo...

HTTPS is ook niet gelukt.
Ik lees nu trouwens je berichten terug, maar zie ik nu dat HTTPS blijkbaar niet werkt op de standaard poort(8081/8083)?! Ligt het mogelijk daar aan?

[ Voor 12% gewijzigd door dutchgio op 12-11-2013 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutchgio schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 20:56:
HTTPS is ook niet gelukt.
Ik lees nu trouwens je berichten terug, maar zie ik nu dat HTTPS blijkbaar niet werkt op de standaard poort(8081/8083)?! Ligt het mogelijk daar aan?
Nee ik kwam er achter dat als het probeer zonder gebruik te maken van de proxy module (zoals jij het in eerste instantie dus probeerde), dat het dan niet werkt.

Met gebruik van de proxy module in apache werkt het wel. (maar jij eindigt dan met een niet werkende sickbeard).

iAmRenzo, een reactie op een deel van je verhaal.
iAmRenzo schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:16:
DS213j
Door de J een instapmodel, wel maar 170 euro. Tov de TS-210 die ik heb is de CPU kracht wel minder. Misschien toch een categorie goedkoop-duurkoop.
die 213j is sneller dan jouw ts-210.
Jouw ts-210 moet je wat cpu betreft vergelijken met de 210j (zelfde cpu, en kloksnelheid).
DS213+
Voor 293 ook best aan de prijs. En ten opzichte van de dS214 lijkt me dit model niet onderdoen, toch? Of kijk ik iets over het hoofd?
Denk dat ze vergelijkbaar zijn. Vind het wel een lastige want de 213+ heeft een volledige andere cpu.
DS213
Voor 249 euro rond de prijs van de DS214. Een Single Core 2GHz tegenover een Dual Core 1 GHz. Wat is het verschil?
214 heeft een nieuwere architectuur (zuiniger, fpu, sneller).
Als ik zo een wild guess moet maken kom ik op de DS214 uit. Omdat deze nieuwer is zou ik deze boven de DS213 verkiezen.
Ik zou ook de 214 verkiezen boven de 213.

Je laatste vraag mag iemand met een 214play beantwoorden.

[ Voor 117% gewijzigd door job op 12-11-2013 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruiker001
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:44
Ik ben een niet al te veel eisende gebruiker en ik ben benieuwd naar de verschillen tussen een DS214, DS214play en DS214SE. Laatstgenoemde is erg vriendelijk voor de portemonnee, maar kan deze wat ik wil?

Ik wil 3D films downloaden en deze via de netwerkkabel op mijn Smart tv kunnen bekijken. In mijn 2013 samsung smart tv is een mediaspeler ingebouwd dus wil ik niet nog een mediaspeler ertussen plaatsen. Verder wil ik al vooral mijn foto's veilig op de 2 harde schijven zetten en ik vind het wel mooi als deze op smartphones beschikbaar zijn ook buiten het wifi netwerk thuis. Er worden wel 2 computers op aangesloten, maar dit zijn 5 jaar oude computers dus die vragen niet zo veel snelheid van de NAS.

Zijn de verschillende snelheden van de Synology Disk Stations interessant voor mij? Zijn er verder nog voor of nadelen die ik zou moeten bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
job schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 21:05:
[...]

Nee ik kwam er achter dat als het probeer zonder gebruik te maken van de proxy module (zoals jij het in eerste instantie dus probeerde), dat het dan niet werkt.

Met gebruik van de proxy module in apache werkt het wel. (maar jij eindigt dan met een niet werkende sickbeard).
Ah, op die fiets.. :o
Jammer dat het niet werkt, maar ik ben ook nog niet echt thuis in die materie ;)
Ik zag later dat DSM sickbeard-custom ook niet aangeeft als /sickbeard maar nog steeds als :8083, met proxy wijzigingen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutchgio schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 21:51:
Ik zag later dat DSM sickbeard-custom ook niet aangeeft als /sickbeard maar nog steeds als :8083, met proxy wijzigingen of niet.
Dat wijzigt ook niet, dat staat ergens hardcoded in een textbestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gigabit
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:59
Ik heb een probleem met PhpMyAdmin op mijn DS214play..
Deze geeft telkens onderaan een foutmelding:
De extensie mcrypt ontbreekt. Gelieve uw PHP-configuratie te controleren.
Zie ook screenshot

Verder krijg ik het niet voor elkaar om GLPI verbinding te laten maken met een database die ik aanmaak via PhpMyAdmin.
Ik kom er maar niet uit :(

LG-HM071MR-U44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

mcrypt moet je wel aanvinken in je php settings. Default staat deze uit.
Wat is de melding bij GLPI ? Kun je met de credentials wel via de CLI inloggen ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gigabit
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:59
mcrypt aangevinkt idd en opgelost, dank je.

Heb een databank aangemaakt genaamd: GLPI
Die vul ik in: screendump
Dan een naam en wachtwoord en dan krijg de volgende foutmelding screenshot

Tis opgelost, ik moest invullen localhost waar ik dacht GLPI in te moeten vullen :)

Bedankt

[ Voor 47% gewijzigd door gigabit op 12-11-2013 23:07 ]

LG-HM071MR-U44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

^ staat toch vrij duidelijk wat er mis is.. server!=database

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Wie gebruiken er allemaal torrent op zijn NAS?
Ik heb nu Transmission in gebruik maar om 1 of andere reden is de upload om te huilen, hij performt gewoon slecht.
Zijn er nog alternatieven naast de Synology torrent client?

Edit:
Ik ga de combinatie rTorrent/ruTorrent maar eens proberen.

[ Voor 13% gewijzigd door schumi2004 op 13-11-2013 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Ik zou even laten weten welke packages ik kan krijgen op mijn 214+ .

Hier screenshotAfbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2mwgnte.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Chadi op 13-11-2013 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Chadi schreef op woensdag 13 november 2013 @ 10:36:

Hier screenshot[afbeelding]
Je krijgt denk niet HDHomerun erbij als je deze ook even toevoegt?
http://packages.synology.me/spkrepo/spkrepo/packages

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBo
Chadi schreef op woensdag 13 november 2013 @ 10:36:

Hier screenshot[afbeelding]
Welke 3rd party repositories heb je allemaal ingesteld als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
BramBo schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:35:
[...]

Welke 3rd party repositories heb je allemaal ingesteld als ik vragen mag?
Alle die in het packages topic zitten.
schumi2004 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:17:
[...]

Je krijgt denk niet HDHomerun erbij als je deze ook even toevoegt?
http://packages.synology.me/spkrepo/spkrepo/packages
Deze doet het niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wat vinden jullie een reële prijs om nog te vragen (bij verkoop) voor een DS410J?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuukNouwen schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 16:20:
[...]

Je kunt CrashPlan instellen om elke paar minuten een back-up te maken of op gezette tijden een back-up maken. Als je een document verwijderd, dan wordt het ook van de back-up verwijderd. Echter kun je instellen dat oude versies van verwijderde bestanden bewaard worden. Je kunt dus alle kanten op met CrashPlan.

Je kunt gemakkelijk naar jouw ouders backuppen. Er zijn dan 3 zaken waar je rekening mee moet houden:
- Het uploaden van en naar de Synology van jouw ouders wordt beperkt door de uploadsnelheid van jullie verbindingen.
- CrashPlan gebruikt redelijk wat geheugen bij een grote hoeveelheid data, dus koop een model met genoeg RAM.
- CrashPlan checkt elke paar minuten op veranderingen in de data. Je moet dit aanpassen, want anders gaat de NAS niet in de slaapstand.

Ik heb geen ervaringen met Strato. Toen ik zocht naar een cloudoplossing was Strato veel duurder dan CrashPlan.

Tussen 2 Synology NASsen kan je ook gemakkelijk via Rsync naar elkaar backuppen. Dat zit standaard op elke Synology.
Wederom bedankt :)

STRATO is normaal wel duurder maar heeft nu een aanbieding van 50% voor het eerste jaar. 100 Gb voor € 3,50 per maand (1 connectie)

Zoals het nu staat gaat mijn voorkeur uit naar CrashPlan. Als ik het goed begrijp kan ik dus instellen dat de synchronisatie tussen de laptop > NAS om de paar minuten plaatsvind als ik op de laptop werk en dat ik verder ik kan stellen dat hij elke nacht de bestanden synchroniseerd tussen de NAS en de cloud. Op die manier zijn de bestanden op de laptop en de NAS vrijwel altijd gelijk en als ik een bestand per ongeluk verwijder staat hij in ieder geval dezelfde dag nog wel op de cloud. Is dat handig?

Als ik er toch voor kies om tussen 2 Synology's een backup te maken dmv Rsync, dan kan dat zeker niet op de synchronisatie manier zoals CrashPlan en moet je dus elke keer een X aantal Gb's uploaden/downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:52
Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 12:18:
[...]

Wederom bedankt :)

STRATO is normaal wel duurder maar heeft nu een aanbieding van 50% voor het eerste jaar. 100 Gb voor € 3,50 per maand (1 connectie)

Zoals het nu staat gaat mijn voorkeur uit naar CrashPlan. Als ik het goed begrijp kan ik dus instellen dat de synchronisatie tussen de laptop > NAS om de paar minuten plaatsvind als ik op de laptop werk en dat ik verder ik kan stellen dat hij elke nacht de bestanden synchroniseerd tussen de NAS en de cloud. Op die manier zijn de bestanden op de laptop en de NAS vrijwel altijd gelijk en als ik een bestand per ongeluk verwijder staat hij in ieder geval dezelfde dag nog wel op de cloud. Is dat handig?

Als ik er toch voor kies om tussen 2 Synology's een backup te maken dmv Rsync, dan kan dat zeker niet op de synchronisatie manier zoals CrashPlan en moet je dus elke keer een X aantal Gb's uploaden/downloaden?
Rsync is juist een zeer efficient synchronisatiemechanisme. Voor zover ik weet is het bij een wijziging binnen een file niet eens nodig om de hele file te synchroniseren. Alleen het deel van de file dat is gewijzigd worden verzonden. Ongewijzigde files worden niet verzonden. Synchronisatie tussen twee Synologies kan trouwens ook via de GUI. Onder water gebruikt dat denk ik ook rsync. Natuurlijk kan je rsync ook vanaf de command line en bijvoorbeeld cron gebruiken. Dat kost misschien iets meer studie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EricEric752 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 12:44:
[...]

Rsync is juist een zeer efficient synchronisatiemechanisme. Voor zover ik weet is het bij een wijziging binnen een file niet eens nodig om de hele file te synchroniseren. Alleen het deel van de file dat is gewijzigd worden verzonden. Ongewijzigde files worden niet verzonden. Synchronisatie tussen twee Synologies kan trouwens ook via de GUI. Onder water gebruikt dat denk ik ook rsync. Natuurlijk kan je rsync ook vanaf de command line en bijvoorbeeld cron gebruiken. Dat kost misschien iets meer studie.
Ah juist dat werkt het op dezelfde manier als CrashPlan, die doet dat ook namelijk.

Als Rsync net zo efficient is dan zou het in mijn situatie beter zijn om even te wachten totdat ik de NAS voor mijn ouders heb aangeschaft en we dan de backup's naar elkaar toe laten schrijven ipv de cloud.

Of heeft het wegschrijven naar de cloud toch meer/andere voordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:16:
[...]

Ah juist dat werkt het op dezelfde manier als CrashPlan, die doet dat ook namelijk.

Als Rsync net zo efficient is dan zou het in mijn situatie beter zijn om even te wachten totdat ik de NAS voor mijn ouders heb aangeschaft en we dan de backup's naar elkaar toe laten schrijven ipv de cloud.

Of heeft het wegschrijven naar de cloud toch meer/andere voordelen?
De verschillen:
- Het voordeel van CrahPlan is dat het gemakkelijker in te stellen heeft. Het heeft een duidelijkere GUI en is echt install&forget. Rsync is dan wat bewerkelijker.
-Bij Rsync ben je ook afhankelijk van de uploadsnelheid van jouw ouders als je wat van de backup wilt terughalen. Tevens zullen de beide NASsen op hetzelfde moment aan moeten staan om de backup te maken.
-Een voordeel van backuppen naar de NAS van jouw ouders is dat je de eerste backup snel kunt maken door beide NASsen bij jouw thuis aan hetzelfde thuisnetwerk te hangen. Bij een upload naar CrashPlan kan het weken duren voordat jouw gehele backup geupload is.
- Rsync ondersteunt niet het behouden van verschillende versies van bestanden
- De NAS van jouw ouders moet voldoende harde schijfruimte hebben voor de backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshuatree
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 16:41
Ik heb nu 3 maanden een 412+ draaien met 2 disken (WD Red 3T) als 2 volumes. Nu al een crash op volume 1. Weet iemand of dit aan de nieuwste firmware kan liggen?

Hiervoor namelijk een zeer goedkope NAS lees 30euro en deze heeft 2 jaar zonder problemen gedraaid. dus nu ben ik wle lichtelijk teleurgesteld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Joshuatree schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:44:
Ik heb nu 3 maanden een 412+ draaien met 2 disken (WD Red 3T) als 2 volumes. Nu al een crash op volume 1. Weet iemand of dit aan de nieuwste firmware kan liggen?

Hiervoor namelijk een zeer goedkope NAS lees 30euro en deze heeft 2 jaar zonder problemen gedraaid. dus nu ben ik wle lichtelijk teleurgesteld....
Kan ook een kapotte HDD zijn, daar kan Synology niets aan doen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Op aanraden van synology gebruiken wij geen RED's meer.. maar dat gold alleen voor grote array's. Vaak hadden we tijdens de parity check (wat soms ruim een week) al weer een gecrashte array.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Laatst online: 11:20
DukeBox schreef op woensdag 13 november 2013 @ 16:28:
Op aanraden van synology gebruiken wij geen RED's meer.. maar dat gold alleen voor grote array's. Vaak hadden we tijdens de parity check (wat soms ruim een week) al weer een gecrashte array.
Op mijn DS1812 heb ik 4 REDs van 3TB op 1 volume en draait al 8 maanden zonder problemen.
Hoe groot is je arraj?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Voor de niet ingeleide, wie zijn wij, en wat noem je '' grote '' array's, ?

Ik ben zelf ook nog bezig met het orienteren op wat voor schijven ik in m'n toekomstige 412+ wil. Maar moet eerlijk zeggen dat ik er niet over uit kom. Als ik op de synology site kijk worden de RED schijven wel netjes ondersteund.

Lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 18:07
Ik heb een DS214 Play met 2x een 3TB Western Digital RED schijf. En wat ik niet begrijp is als ik in windows de grootte opvraag van een map de 'Grootte' en 'Grootte op schijf' énorm uit elkaar liggen.

Zie onderstaand:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/334436w.jpg

Er zal vast een verklaring voor zijn maar vind het tot ik die heb erg vreemd 8)7 .

Mijn schijven zijn door de DS214Play op Ext4 geformatteerd met SHR.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Momenteel heb ik een DS212j met een WD20EARX Green. Nu wil ik mijn SHR volume uitbreiden met een tweede schijf en ben ik van plan om voor WD RED te gaan. Ten tijde van aanschaf had je nog geen RED dus vandaar. Gaat dat problemen geven? Beiden schijven zullen dezelfde capaciteit hebben. Vraag me alleen of ik twee verschillende modellen kan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bum
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-04 20:33

bum

magnifor schreef op woensdag 13 november 2013 @ 17:30:
Momenteel heb ik een DS212j met een WD20EARX Green. Nu wil ik mijn SHR volume uitbreiden met een tweede schijf en ben ik van plan om voor WD RED te gaan. Ten tijde van aanschaf had je nog geen RED dus vandaar. Gaat dat problemen geven? Beiden schijven zullen dezelfde capaciteit hebben. Vraag me alleen of ik twee verschillende modellen kan plaatsen.
Ik heb zelf een Red bij 3 Greens geplakt, dus ik heb er wel vertrouwen in :*) En het werkt ook alweer een tijdje prima. Maar n.a.v. de posts hierboven over de Red ga ik 'm wel goed in de gaten houden...
Klein beetje toelichting: voorzover ik begrijp vindt het RAID-gebeuren op software-niveau plaats. Het zou in principe niet uit moeten maken welk model of merk disk je plaatst (ik zou wel de compatibility list aanhouden).

[ Voor 7% gewijzigd door bum op 13-11-2013 18:36 . Reden: Aanv. mbt compatibility list. ]

HP Zbook G8 | Synology DS1511+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Ik ben ook wel benieuwd wat een "grote" array is. Ik snap niet dat Synology dit niet actief laat zien op de website. Ze kunnen toch een * plaatsen en daar onder niet geadviseerd bij x aantal schijven in een array?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Laatst online: 11:20
Zelfs de nieuwste WD REDs zijn uitvoerig getest
Nieuwe REDs
http://www.synology.com/s....php?lang=enu&news_id=406
Oudere REDs
http://www.synology.com/s....php?lang=enu&news_id=352

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

YeeY, vandaag de DS1513+ besteld. YeeY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Tiwazz schreef op woensdag 13 november 2013 @ 17:16:
Ik heb een DS214 Play met 2x een 3TB Western Digital RED schijf. En wat ik niet begrijp is als ik in windows de grootte opvraag van een map de 'Grootte' en 'Grootte op schijf' énorm uit elkaar liggen.

Zie onderstaand:
[afbeelding]

Er zal vast een verklaring voor zijn maar vind het tot ik die heb erg vreemd 8)7 .

Mijn schijven zijn door de DS214Play op Ext4 geformatteerd met SHR.
Heb ik ook, redelijk extreem verschil, zie foto: http://nl.tinypic.com/r/302cjo5/5
416GB aan data klopt.

Heb de DS214 + 2x WD SE 2TB RAID 1

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Toppe schreef op woensdag 13 november 2013 @ 20:18:
YeeY, vandaag de DS1513+ besteld. YeeY
Nice, mooi apparaat!

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Tnx! Al gaat het een flink gepuzzel worden ivm data... M'n DS713+ = nu echt dood... Ben benieuwd of ik deze nog terug kan halen😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Toppe schreef op woensdag 13 november 2013 @ 20:48:
[...]

Tnx! Al gaat het een flink gepuzzel worden ivm data... M'n DS713+ = nu echt dood... Ben benieuwd of ik deze nog terug kan halen😀
Ja had het gelezen... Niet mogelijk om migratie uit te voeren? Schijven in nieuwe plaatsen?
Bij mij is een keer een DS212 overleden, data heb ik eraf gehaald dmv. ubuntu, schijven eraan en ubuntu booten, je kunt hier een RAID mounten met commando's.(zou ik even moeten opzoeken) Je moet dus wel weten welke RAID versie je gebruikte. Zo heb ik al mijn data kunnen recoveren naar m'n nieuwe DS214.

Edit: DS212 is onder garantie reeds vervangen en staat bij mijn vriendin:)

[ Voor 5% gewijzigd door crypt0rr op 13-11-2013 20:52 ]

AdGuard Home

Pagina: 1 ... 44 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]