Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:18

Toppe

Oké ✅

bardi-1 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 20:52:
[...]

Ja had het gelezen... Niet mogelijk om migratie uit te voeren? Schijven in nieuwe plaatsen?
Bij mij is een keer een DS212 overleden, data heb ik eraf gehaald dmv. ubuntu, schijven eraan en ubuntu booten, je kunt hier een RAID mounten met commando's.(zou ik even moeten opzoeken) Je moet dus wel weten welke RAID versie je gebruikte. Zo heb ik al mijn data kunnen recoveren naar m'n nieuwe DS214.

Edit: DS212 is onder garantie reeds vervangen en staat bij mijn vriendin:)
Ik ga proberen een disk uit m'n 713 in m'n 212j te plaatsen, vervolgens de data overzetten, anders knal ik m'n morgen op m'n werk in een workstation....

Overigens is het niet zo dat hij echt echt dood is maar in elk geval niet goed... Als ik alle packages uitschakel dan kan ik de data wel benaderen, het is niet heel veel (800gb?) dus wellicht via USB3.0 zo gepiept...

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:53

DukeBox

loves wheat smoothies

Fatal Mind schreef op woensdag 13 november 2013 @ 17:13:
Voor de niet ingeleide, wie zijn wij, en wat noem je '' grote '' array's, ?
'Wij' zijn een groot media bedrijf, arrays vanaf de 8 schijven (> 2TB) per volume.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:48
DukeBox schreef op woensdag 13 november 2013 @ 21:06:
[...]

'Wij' zijn een groot media bedrijf, arrays vanaf de 8 schijven (> 2TB) per volume.
De doorsnee tweaker heeft denk ik toch een nas thuis staan, en vast niet in een opstelling met meerdere arrays vanaf 8 schijven die ook nog eens 2TB hebben.
Dat is dan al minstens 16TB.

Hoe meer data, hoe meer schijven en dus hoe groter de kans dat er is een schijf kapot kan gaan lijkt me.
Ik heb zelf een 'normale' hardeschijf in mijn, in deze verhouding, 'miezerige' nas met slechts 1 bay ;)

[ Voor 9% gewijzigd door dutchgio op 13-11-2013 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Dat is wat wij doorkregen van synlogy.. een gemiddelde array bij ons is al snel 32TB bruto (8x4TB HDD + 2x 520GB SSD)
Toppe schreef op woensdag 13 november 2013 @ 20:03:
Ik ben ook wel benieuwd wat een "grote" array is. Ik snap niet dat Synology dit niet actief laat zien op de website. Ze kunnen toch een * plaatsen en daar onder niet geadviseerd bij x aantal schijven in een array?
De fabrikant geeft dat toch aan ? WD geeft zelf aan niet meer dan 5 per array met de RED net als seagate overigens.

[ Voor 11% gewijzigd door DukeBox op 13-11-2013 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 22:07
Iemand al meegemaakt dat Cronjob editor niet meer werkt in Firefox en Chrome en wel IE? Ik krijg als ik hem opstart in beide browsers een leeg scherm. In IE werkt het wel gewoon. Dit is na een crach van spotweb.

En later na herstart van de NAS ook niet meer in IE :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-09 11:17
Toppe schreef op woensdag 13 november 2013 @ 21:02:
[...]

Ik ga proberen een disk uit m'n 713 in m'n 212j te plaatsen, vervolgens de data overzetten, anders knal ik m'n morgen op m'n werk in een workstation....

Overigens is het niet zo dat hij echt echt dood is maar in elk geval niet goed... Als ik alle packages uitschakel dan kan ik de data wel benaderen, het is niet heel veel (800gb?) dus wellicht via USB3.0 zo gepiept...
Dat is via USB3.0 zo gepiept ja. Mijn backup van belangrijkste bestanden 700GB draait binnen 2 en half uur.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
DukeBox schreef op woensdag 13 november 2013 @ 21:13:
^ Dat is wat wij doorkregen van synlogy.. een gemiddelde array bij ons is al snel 32TB bruto (8x4TB HDD + 2x 520GB SSD)

[...]

De fabrikant geeft dat toch aan ? WD geeft zelf aan niet meer dan 5 per array met de RED net als seagate overigens.
Klopt, dan ga je over naar de SE of RE4 schijven. Die zijn hier uitermate geschikt voor.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een wordpress blog draaien. Omdat telenet de 80 blocked zit ik op 10000. Nu heb ik blablabla.hopto.org:10000/wordpress laten doorlinken naar www.blabla.be. Dit blijkt niet te werken doordat het poortnummer erbij zit. Zijn er oplosdingen hiervoor ?

Verder als ik vanuit dsm op wordpress of photostation klik , werkt dit niet omdat hij niet doorlinkt via het aangepaste poortnr. Hier oplossingen voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Blabla.be doet het prima hoor.. ;) :+

[ Voor 9% gewijzigd door dutchgio op 13-11-2013 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe , die blabla was als voorbeeld. Die is niet van mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

[...]

Bedankt, dat maakt weer wat duidelijk. bedankt voor je uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Chadi schreef op woensdag 13 november 2013 @ 21:21:
Iemand al meegemaakt dat Cronjob editor niet meer werkt in Firefox en Chrome en wel IE? Ik krijg als ik hem opstart in beide browsers een leeg scherm. In IE werkt het wel gewoon. Dit is na een crach van spotweb.
Zowel in IE (10 en 11) als chrome werkt ie prima.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

[...]

Ik zie het nu inderdaad, WD heeft de website daarop aangepast, toen ik 6 maanden geleden namelijk 4x2TB nodig had ging ik ook opzoek en toen vond ik alleen de RED lijn, nu hebben ze ook de SE en de RE lijn er naast geplakt... Dat zal de verkoop van van de SE schijven een behoorlijke boost geven.

Overigens twijfel ik tussen de RED en de SE als ik 5 bay NAS heb, de SE modellen zijn een stuk 'sterker' maar worden geadviseerd met minimaal 6 schijven.... Twijfel twijfel twijfel:)

• Fatal Mind
  • Niet online
Toppe schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:30:
[...]

Ik zie het nu inderdaad, WD heeft de website daarop aangepast, toen ik 6 maanden geleden namelijk 4x2TB nodig had ging ik ook opzoek en toen vond ik alleen de RED lijn, nu hebben ze ook de SE en de RE lijn er naast geplakt... Dat zal de verkoop van van de SE schijven een behoorlijke boost geven.

Overigens twijfel ik tussen de RED en de SE als ik 5 bay NAS heb, de SE modellen zijn een stuk 'sterker' maar worden geadviseerd met minimaal 6 schijven.... Twijfel twijfel twijfel:)
Zijn SE schijven ook niet een stuk duurder ? Lijkt me toch ook een interessante factor om mee te nemen ?

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Daarom zijn wij overgestapt op Seagate NAS. Die zijn goedkoper en sneller (buiten dat de 4TB RED toen nog niet beschikbaar was).

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:27
Beste Tweakers,

Ik heb op dit moment een Thecus 4200Pro met 4 bays waarbij ik maar 2 gebruik. Het is dus overbodig voor mij en wil graag een kleinere. Ik wil graag een synology nas omdat deze breed wordt ondersteund en veel packages beschikbaar zijn die later of zelfs nu handig voor mij zijn.

Ik wil de mogelijkheden krijgen dat ik simpel bestanden kan uploaden en downloaden waar ik ook ben (en ook bijv. met een iPhone). Dat ik de bestanden eenvoudig kan streamen via een website. Dat torrents makkelijk te downloaden zijn en redelijk (hoef niet de snelste te zijn) snel is. Wat voor mij belangrijk is dat het future proof is. Hiermee bedoel ik dat ik 5.0 versie later kan installeren. Het moet dus ongeveer 2 a 3 jaar meegaan.

Het maakt mij niet uit of tweedehands is of nieuw kan kopen. Er zijn zoveel verschillende versies. Wat kan ik het beste kopen? Ik keek zelf naar DS212 maar is dit niet een beetje oud aan het worden?

Alvast bedankt!

• dutchgio
Als je lang onderteuning wilt en dus 'futureproof', kun je het beste naar de nieuwe 214 modellen kijken.
RRCreations schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:40:
Ik wil de mogelijkheden krijgen dat ik simpel bestanden kan uploaden en downloaden waar ik ook ben (en ook bijv. met een iPhone).
Kan probleemloos via file station. Voor iphone/ipad is er een app.
Dat ik de bestanden eenvoudig kan streamen via een website.
Snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt.
Dat torrents makkelijk te downloaden zijn en redelijk (hoef niet de snelste te zijn) snel is.
Je kan download station van synology kiezen, of je gebruikt transmission.
Wat voor mij belangrijk is dat het future proof is. Hiermee bedoel ik dat ik 5.0 versie later kan installeren. Het moet dus ongeveer 2 a 3 jaar meegaan.
Het maakt mij niet uit of tweedehands is of nieuw kan kopen. Er zijn zoveel verschillende versies. Wat kan ik het beste kopen? Ik keek zelf naar DS212 maar is dit niet een beetje oud aan het worden?
Ik zou inderdaad een iets nieuwere kopen. Al is de ondersteuning vanuit synology best lang. 4.3 is beschikbaar t/m de 2010 modellen. 4.2 is beschikbaar t/m de 2009 modellen. Ik durf daaruit geen conclusies te trekken voor de eerst volgende versie (5.0). Maar een nieuwer model is ivm de snelheid wel zo fijn.

[ Voor 16% gewijzigd door job op 14-11-2013 13:15 ]

• Fatal Mind
  • Niet online
Ik kom er maar niet uit over welke hardeschijven ik moet gaan kopen...

Ik zoek simpelweg een balans tussen snelheid in de nas, energie zuinigheid en ook niet geheel onbelangrijk, de aanschaf prijs.

Ik zie een hoop '' desktop '' schijven zoals bijvoorbeeld de seagate-desktop-hdd15

Voordeel van deze is dat ze relatief goedkoop zijn. Leuk is natuurlijk dat er bijstaat '' desktop '' maar maakt dat het nu een slechte hardeschijf voor in een NAS ? Ik weet het niet.

Dan heb je natuurlijk nog de Western Digital Green 4TB, Die zogenaamd zuiniger, en dus stiller en minder warm moeten worden. En natuurlijk heb je dan nog de RED hdd's, die voornamelijk heel erg duur zijn naar mijn mening, als ik ze vergelijk met de Green serie zie ik weinig verschil.

Wie bied wijsheid.

• RRCreations
@dutchgio, @job

Thanks voor jullie antwoorden.

Misschien fout uitgelegd, bij thecus had je een pakkage waarbij je via subsonic(http://www.subsonic.org/pages/index.jsp) je hele bibliotheek via je een webadres kon bekijken en via diezelfde website eventueel films en muziek kon streamen. Dit mogelijkheid zou ik graag weer willen hebben maar ik vertrouw er wel op dat het mogelijk is omdat synology veel breder wordt ondersteunt.

Is de DS214SE goed genoeg voor mij of is het de ruime investering voor de DS214+ het waard? Tevens zie ik dat de 213J een beter product is dan de 214SE terwijl het prijsverschil heel klein is, vinden jullie dat ook zo?

Edit: Nieuwe vraag erachteraan

[ Voor 11% gewijzigd door RRCreations op 14-11-2013 13:35 ]

• Spido
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023
Misschien is dit al eens aan bod geweest en ik denk dat het niet zal kunnen, maar ik vroeg me af of het op een of andere manier mogelijk is om een Spotify of iTunes playlist te streamen via Diskstation naar een DLNA apparaat...

• dutchgio
RRCreations schreef op donderdag 14 november 2013 @ 13:33:
@dutchgio, @job

Thanks voor jullie antwoorden.

Misschien fout uitgelegd, bij thecus had je een pakkage waarbij je via subsonic(http://www.subsonic.org/pages/index.jsp) je hele bibliotheek via je een webadres kon bekijken en via diezelfde website eventueel films en muziek kon streamen. Dit mogelijkheid zou ik graag weer willen hebben maar ik vertrouw er wel op dat het mogelijk is omdat synology veel breder wordt ondersteunt.

Is de DS214SE goed genoeg voor mij of is het de ruime investering voor de DS214+ het waard? Tevens zie ik dat de 213J een beter product is dan de 214SE terwijl het prijsverschil heel klein is, vinden jullie dat ook zo?

Edit: Nieuwe vraag erachteraan
Ja dat kan wel, maar op een andere manier.
Dit zijn gewoon standaard nas-taken.
Synology heeft aparte packages voor muziek en films en series: Audiostation en Videostation.
Als je instelt dat je nas overal bereikbaar is, en niet alleen op je thuisnetwerk, kun instellen om via naam.synology.me/ video of naam.synology.me/audio of een eigen domen, je hele bibliotheek streamen.
Zijn ook apps voor iOS en Android voor etc. , op dat punt is Synology heel breed en zijn er genoeg mogelijkheden.

Als je maximaal 2 hardeschijven gebruikt is een 214SE meer dan prima. Ik heb zelf een 1-bay nas, en met hierboven genoemde standaardtaken kan dat prima. Achteraf gezien had ik misschien beter voor een 2-bay kunnen kiezen, maar ik was me niet bewust van de vele mogelijkheden die een NAS biedt, en had hier ook geen ervaring mee. Het kostenplaatje speelde ook een rol, want mede doordat ik niet wist van de vele mogelijkheden wilde ik er ook niet al te veel aan uitgeven. Maar wel goede ondersteuning en mogelijkheden, dus kwam er wel achter dat een model van Synology of Qnap veel meer kan dan andere nas'en. Uiteindelijk gekozen voor Synology vanwege DSM, wat ik fijner vindt werken dan de UI van de Qnap. Er zijn online van die test-versies beschikbaar, dat is wel handig om uit te proberen.

Wil je echt lange ondersteuning dan kun je het beste kiezen voor een model uit de -14 reeks, want deze zijn het nieuwst en ontvangen dus het langste support.

• RRCreations
dutchgio schreef op donderdag 14 november 2013 @ 14:22:
[...]

Ja dat kan wel, maar op een andere manier.
Dit zijn gewoon standaard nas-taken.
Synology heeft aparte packages voor muziek en films en series: Audiostation en Videostation.
Als je instelt dat je nas overal bereikbaar is, en niet alleen op je thuisnetwerk, kun instellen om via naam.synology.me/ video of naam.synology.me/audio of een eigen domen, je hele bibliotheek streamen.
Zijn ook apps voor iOS en Android voor etc. , op dat punt is Synology heel breed en zijn er genoeg mogelijkheden.

Als je maximaal 2 hardeschijven gebruikt is een 214SE meer dan prima. Ik heb zelf een 1-bay nas, en met hierboven genoemde standaardtaken kan dat prima. Achteraf gezien had ik misschien beter voor een 2-bay kunnen kiezen, maar ik was me niet bewust van de vele mogelijkheden die een NAS biedt, en had hier ook geen ervaring mee. Het kostenplaatje speelde ook een rol, want mede doordat ik niet wist van de vele mogelijkheden wilde ik er ook niet al te veel aan uitgeven. Maar wel goede ondersteuning en mogelijkheden, dus kwam er wel achter dat een model van Synology of Qnap veel meer kan dan andere nas'en. Uiteindelijk gekozen voor Synology vanwege DSM, wat ik fijner vindt werken dan de UI van de Qnap. Er zijn online van die test-versies beschikbaar, dat is wel handig om uit te proberen.

Wil je echt lange ondersteuning dan kun je het beste kiezen voor een model uit de -14 reeks, want deze zijn het nieuwst en ontvangen dus het langste support.
Dank je wel voor je reactie, heb net een DS214 getikt voor 200 euro. Zal er vast blij mee zijn.

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Ik wilde gisteren een reïnstall doen van DSM en heb middels de 2x 4sec een reset uitgevoerd. Nu is dat ding al meer dan 24uur bezig met opstarten/checken (??).
Hoe lang duurt het normaalgesproken nadat je de reset hebt uitgevoerd en dat je DSM kunt installeren?
Ik heb een DS412+ met 4x 4TB in RAID5.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• VetCool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:38
Ik zit te kijken om een DS412+ aan te schaffen, maar omdat er allemaal nieuwe modellen zijn gekomen is het dan ook de verwachting dat ze deze gaan vervangen voor een nieuw model ? Ik zou het vervelend vinden als ze binnen 1-2maanden met een nieuwe DS412+ komen.

oi :P

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
bum schreef op woensdag 13 november 2013 @ 18:23:
[...]

Ik heb zelf een Red bij 3 Greens geplakt, dus ik heb er wel vertrouwen in :*) En het werkt ook alweer een tijdje prima. Maar n.a.v. de posts hierboven over de Red ga ik 'm wel goed in de gaten houden...
Klein beetje toelichting: voorzover ik begrijp vindt het RAID-gebeuren op software-niveau plaats. Het zou in principe niet uit moeten maken welk model of merk disk je plaatst (ik zou wel de compatibility list aanhouden).
Oke tnx. Men heeft het over "grote" arrays. Mijn array zal bestaan uit 2 schijven. Naast dat staat de 2 TB RED schijf op de compatibiliteit lijst van de DS212j. :) Maar mixing schijnt te werken dus, prima.
timovd schreef op donderdag 14 november 2013 @ 17:26:
Hoe lang duurt het normaalgesproken nadat je de reset hebt uitgevoerd en dat je DSM kunt installeren?
Ik heb een DS412+ met 4x 4TB in RAID5.
Paar minuten.
Heeft je synology wel drie piepjes gegeven?
Zonee, houd de reset knop nog eens een paar seconden in.

Als dat ook niet werkt.. je synology afsluiten en opnieuw op laten starten.
Als je een raid array hebt en als deze beschadigd is kan het daarna wel even duren voordat deze weer heel is. En vervolgens opnieuw proberen te resetten.

edit: Als de data op de HD's niet belangrijk is zou ik via een pc de partities van de schijven verwijderen en opnieuw beginnen.

[ Voor 47% gewijzigd door job op 15-11-2013 07:37 ]

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Goedemorgen!

Zijn er mensen die ervaring hebben met het separaat installeren van DSM op een HDD of SSD?
Voordelen zijn dat je op de andere HDD's enkel data hebt staan en geen configuratie profielen etc, nadeel is natuurlijk dan weer dat je een extra bay verliest.

Ik krijg hopelijk mijn DS1513+ begin volgende week binnen, hierdoor moet ik toch het volledige systeem opnieuw gaan opbouwen en ik ben dan ook benieuwd wat interessant is. Er gaan in elk geval 4X2TB Red schijven in.

Zelf zie ik de volgende mogelijkheden:

Enkel 4x2TB installeren, DSM op volume 1.
1 SSD of HDD waarop DSM geïnstalleerd word
4x2TB installeren, DSM op volume 1 en een cache SSD er in

Op de nieuwe NAS komen 2 volumes:
vol1: bedoeld als mijn data disk
vol2: bedoeld als offsite back-up locatie voor de rest van de familie

Wat zouden jullie doen? De kans is groot dat beide volumes onder SHR gaan draaien

[ Voor 80% gewijzigd door Toppe op 15-11-2013 08:32 . Reden: Verhaal even wat uitgebreid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
Ik werd aangespoord mijn vraag hier te stellen:
Ik overweeg een DS114 aan te schaffen. In hoeverre moet ik rekening houden met compatibility van harde schijven? Moet ik de lijst van Synology aanhouden of is een 3,5" Sata 300 schijf van ieder merk en typenummer voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat ligt er net aan hoeveel je van gokken houd. Als je disk niet op de lijst van synology staat als niet-ondersteund, dan is de kans dat hij niet werkt vrij beperkt. Let wel dat je disk in eerste instantie goed kan lijken te werken, maar dat je Synology hem langzaam kapotmaakt.

als je toevallig al een disk hebt liggen, en je data is niet belangrijk dan kun je de gok nemen. als je nog een disk moet kopen dan ben je wat mij betreft gek als je niet een schijf neemt die zeker goed werkt.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Magic schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 10:11:
Dat ligt er net aan hoeveel je van gokken houd. Als je disk niet op de lijst van synology staat als niet-ondersteund, dan is de kans dat hij niet werkt vrij beperkt. Let wel dat je disk in eerste instantie goed kan lijken te werken, maar dat je Synology hem langzaam kapotmaakt.

als je toevallig al een disk hebt liggen, en je data is niet belangrijk dan kun je de gok nemen. als je nog een disk moet kopen dan ben je wat mij betreft gek als je niet een schijf neemt die zeker goed werkt.
Zou je mij kunnen vertellen hoe een Synology een hardeschijf '' sloopt '' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 19:43
LuukNouwen schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:59:
[...]

De verschillen:
- Het voordeel van CrahPlan is dat het gemakkelijker in te stellen heeft. Het heeft een duidelijkere GUI en is echt install&forget. Rsync is dan wat bewerkelijker.
-Bij Rsync ben je ook afhankelijk van de uploadsnelheid van jouw ouders als je wat van de backup wilt terughalen. Tevens zullen de beide NASsen op hetzelfde moment aan moeten staan om de backup te maken.
-Een voordeel van backuppen naar de NAS van jouw ouders is dat je de eerste backup snel kunt maken door beide NASsen bij jouw thuis aan hetzelfde thuisnetwerk te hangen. Bij een upload naar CrashPlan kan het weken duren voordat jouw gehele backup geupload is.
- Rsync ondersteunt niet het behouden van verschillende versies van bestanden
- De NAS van jouw ouders moet voldoende harde schijfruimte hebben voor de backup
Zie Time Backup voor de hippe rsync implementatie van Synology.
Inclusief incrementele backups, retentie (dus niet zomaar de oude bestanden overschrijven maar een historie opbouwen zodat je en aantal versies terug kan) en een hippe GUI om doorheen te klikken.

Nadeel: het moet persee over poort 22 dus het is aan te raden om het IP auto block filter aan te zetten.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
VetCool schreef op donderdag 14 november 2013 @ 20:57:
Ik zit te kijken om een DS412+ aan te schaffen, maar omdat er allemaal nieuwe modellen zijn gekomen is het dan ook de verwachting dat ze deze gaan vervangen voor een nieuw model ? Ik zou het vervelend vinden als ze binnen 1-2maanden met een nieuwe DS412+ komen.
Ik heb de 412+ nu een maandje en heb toen Synology dezelfde vraag gesteld. Ik kreeg als antwoord dat ze nog geen zicht hadden op een opvolger van de 412+ en dat deze de komende 6 maanden niet op de planning stond.

Dat was voor mij de doorslag om definitief voor de 412+ te gaan...

Eén van de weinigen met de 713+ en 1513+ en 1813+ en 2413+ met Plex server ondersteuning :*)
Voor met de toekomst op smart tv's vind ik dat ideaal, geen mediaplayer meer nodig!

Het is gewoon een high end CPU, die in de nieuwere modellen niet meer wordt gebruikt.
Dat de 412+ dezelfde CPU heeft als de 2413+, zegt mij persoonlijk genoeg.

Al had ik ook wel op een 414+ gehoopt met 3Ghz cpu zodat transcoderen een optie wordt.

[ Voor 13% gewijzigd door BlakHawk op 15-11-2013 11:14 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Peekster schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 09:53:
Ik werd aangespoord mijn vraag hier te stellen:

[...]
Je hoeft geen rekening te houden met de lijsten van Synology, die lijsten zijn alleen de door hun geteste hardeschijven. Andere hardeschijven werken ook gewoon met het apparaat.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
Zo werkt het niet. DSM staat op elke schijf omdat je tijdens de de installatie automagisch een RAID1 set aanmaakt voor DSM en elke schijf hier aan toegevoegd wordt.

De instellingen voor de applicaties is een ander verhaal: die schrijf je maar op 1 volume weg en zou je prima op een eigen volume kunnen zetten.
Een SSD in een NAS vind ik zelf alleen maar nuttig als je er virtuele machines op gaat draaien. Je kunt hem dan helemaal als iSCSI target of NFS datastore inzetten en iets doen met de snelheid.

Edit: iets over SSD caching icm Synology.
Toppe schreef op donderdag 14 november 2013 @ 23:05:
Goedemorgen!

Zijn er mensen die ervaring hebben met het separaat installeren van DSM op een HDD of SSD?
Voordelen zijn dat je op de andere HDD's enkel data hebt staan en geen configuratie profielen etc, nadeel is natuurlijk dan weer dat je een extra bay verliest.

Ik krijg hopelijk mijn DS1513+ begin volgende week binnen, hierdoor moet ik toch het volledige systeem opnieuw gaan opbouwen en ik ben dan ook benieuwd wat interessant is. Er gaan in elk geval 4X2TB Red schijven in.

Zelf zie ik de volgende mogelijkheden:

Enkel 4x2TB installeren, DSM op volume 1.
1 SSD of HDD waarop DSM geïnstalleerd word
4x2TB installeren, DSM op volume 1 en een cache SSD er in

Op de nieuwe NAS komen 2 volumes:
vol1: bedoeld als mijn data disk
vol2: bedoeld als offsite back-up locatie voor de rest van de familie

Wat zouden jullie doen? De kans is groot dat beide volumes onder SHR gaan draaien

[ Voor 4% gewijzigd door hans_lenze op 15-11-2013 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

hans_lenze schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 11:42:
Zo werkt het niet. DSM staat op elke schijf omdat je tijdens de de installatie automagisch een RAID1 set aanmaakt voor DSM en elke schijf hier aan toegevoegd wordt.

De instellingen voor de applicaties is een ander verhaal: die schrijf je maar op 1 volume weg en zou je prima op een eigen volume kunnen zetten.
Een SSD in een NAS vind ik zelf alleen maar nuttig als je er virtuele machines op gaat draaien. Je kunt hem dan helemaal als iSCSI target of NFS datastore inzetten en iets doen met de snelheid.

Edit: iets over SSD caching icm Synology.

[...]
Als ik 1 schijf plaats, DSM installeren en na de installatie 2x2TB plaats, hier een nieuw volume voor aanmaak en dan later de andere 2x2TB schijven plaats en deze installeer als een nieuw volume, dan kan dat toch gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
Toppe schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 11:53:
[...]
Als ik 1 schijf plaats, DSM installeren en na de installatie 2x2TB plaats, hier een nieuw volume voor aanmaak en dan later de andere 2x2TB schijven plaats en deze installeer als een nieuw volume, dan kan dat toch gewoon?
Nee, omdat hij buiten zicht van de GUI netjes de RAID1 set uitbreidt naar de nieuwe schijven.
Plaatje van mijn NAS:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/9396368/plaatjes/SynoRAID1.PNG
Met twee volumes, zoals je kunt zien.
Volume1 = RAID5 met drie schijven
Volume2 = Simpel volume met 1 schijf

Als we in de commandline kijken zien we het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
NAS> cat /proc/mdstat
Personalities : [linear] [raid0] [raid1] [raid10] [raid6] [raid5] [raid4]
md2 : active raid1 sdc3[0]
      307848896 blocks super 1.2 [1/1] [U]

md5 : active raid5 sdb3[0] sdd3[2] sda3[1]
      3897584512 blocks super 1.2 level 5, 64k chunk, algorithm 2 [3/3] [UUU]

md1 : active raid1 sda2[2] sdb2[3] sdc2[0] sdd2[1]
      2097088 blocks [4/4] [UUUU]

md0 : active raid1 sda1[2] sdb1[3] sdc1[1] sdd1[0]
      2490176 blocks [4/4] [UUUU]

unused devices: <none>
NAS> df
Filesystem           1K-blocks      Used Available Use% Mounted on
/dev/md0               2451064    577364   1771300  25% /
/tmp                    255600      4308    251292   2% /tmp
/dev/mapper/vol1-origin
                     3836424648 2647982244 1188280536  69% /volume1
/dev/mapper/vol2-origin
                     303018072   6253068 296662604   2% /volume2
NAS>

md0 is dus het RAID1 volume waar DSM op staat. Dit volume is op alle vier de schijven geplaatst en staat niet in de GUI.
md1 is het RAID1 volume waar tijdelijke bestanden worden opgeslagen (/tmp). Deze staat ook op alle vier de schijven en is niet te zien in de GUI.
vol1-origin is het RAID5 volume dat in de GUI volume1 wordt genoemd.
vol2-origin is het simpel volume dat in de GUI volume2 wordt genoemd. Dit is stiekum een RAID1 volume met maar 1 schijf. Dit maakt het mogelijk om het op een later tijdstip makkelijk uit te breiden met een extra schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

hans_lenze schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 12:13:
[...]

Nee, omdat hij buiten zicht van de GUI netjes de RAID1 set uitbreidt naar de nieuwe schijven.
Plaatje van mijn NAS:
[afbeelding]
Met twee volumes, zoals je kunt zien.
Volume1 = RAID5 met drie schijven
Volume2 = Simpel volume met 1 schijf

Als we in de commandline kijken zien we het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
NAS> cat /proc/mdstat
Personalities : [linear] [raid0] [raid1] [raid10] [raid6] [raid5] [raid4]
md2 : active raid1 sdc3[0]
      307848896 blocks super 1.2 [1/1] [U]

md5 : active raid5 sdb3[0] sdd3[2] sda3[1]
      3897584512 blocks super 1.2 level 5, 64k chunk, algorithm 2 [3/3] [UUU]

md1 : active raid1 sda2[2] sdb2[3] sdc2[0] sdd2[1]
      2097088 blocks [4/4] [UUUU]

md0 : active raid1 sda1[2] sdb1[3] sdc1[1] sdd1[0]
      2490176 blocks [4/4] [UUUU]

unused devices: <none>
NAS> df
Filesystem           1K-blocks      Used Available Use% Mounted on
/dev/md0               2451064    577364   1771300  25% /
/tmp                    255600      4308    251292   2% /tmp
/dev/mapper/vol1-origin
                     3836424648 2647982244 1188280536  69% /volume1
/dev/mapper/vol2-origin
                     303018072   6253068 296662604   2% /volume2
NAS>

md0 is dus het RAID1 volume waar DSM op staat. Dit volume is op alle vier de schijven geplaatst en staat niet in de GUI.
md1 is het RAID1 volume waar tijdelijke bestanden worden opgeslagen (/tmp). Deze staat ook op alle vier de schijven en is niet te zien in de GUI.
vol1-origin is het RAID5 volume dat in de GUI volume1 wordt genoemd.
vol2-origin is het simpel volume dat in de GUI volume2 wordt genoemd. Dit is stiekum een RAID1 volume met maar 1 schijf. Dit maakt het mogelijk om het op een later tijdstip makkelijk uit te breiden met een extra schijf.
.... Ik zat even niet op te letten... 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Toppe op 15-11-2013 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-09 19:21
Ik heb een volgende situatie. Ik heb een Synology NAS DS209+II met daarin 2x 1TB in RAID1 welke nu toch wel vol begint te raken. Dit is alleen maar audio opslag voor de Squeezebox. Nu met de komst van een AppleTV3/SmartTV en de mogelijkheden tot films streamen wil ik de NAS ook gaan inzetten als video opslag. Overige NAS functies die ik wil gaan gebruiken is het automatisch downloaden. (NZB)

Maar dan komt de vraag.

Is het wijsheid de DS209+II te voorzien van 2x3TB of 2x4TB WD RED schijven? Of is het meer wijsheid om een 4-bay NAS aan te schaffen die qua specs weer beter is dan de 209+II.

Ik zelf zat dan te denken aan de DS413 of DS414, want de DS412+ is mij qua prijs iets te gek.

[ Voor 7% gewijzigd door Wicked-Game op 15-11-2013 12:53 ]

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
bardi-1 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 11:35:
[...]

Je hoeft geen rekening te houden met de lijsten van Synology, die lijsten zijn alleen de door hun geteste hardeschijven. Andere hardeschijven werken ook gewoon met het apparaat.
Dat is natuurlijk het antwoord wat ik wilde horen. Echter is er vanuit Synology geen lijst met drives die NIET ondersteund worden. Alleen een compatible lijst waar 3 schijven van WD op staan. Persoonlijk vind ik deze duur. Ik heb nog wel een drive liggen die ik er in kan stoppen en kan kijken of ie functioneert. Deze is al weer een paar jaar oud maar ik kan me inderdaad niet voorstellen dat de compatibility van Synology hardware zo laag is tov de drives die je er in kunt stoppen. 3,5" met Sata 300 kan van verschillende merken en typen zijn maar uiteindelijk functioneren ze in de basis allemaal hetzelfde.

[ Voor 33% gewijzigd door Peekster op 15-11-2013 13:06 . Reden: underquoten is niet mijn stijl ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 19:37

mvds

Totally awesome!

Wicked-Game schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 12:52:
Ik heb een volgende situatie. Ik heb een Synology NAS DS209+II met daarin 2x 1TB in RAID1 welke nu toch wel vol begint te raken. Dit is alleen maar audio opslag voor de Squeezebox. Nu met de komst van een AppleTV3/SmartTV en de mogelijkheden tot films streamen wil ik de NAS ook gaan inzetten als video opslag. Overige NAS functies die ik wil gaan gebruiken is het automatisch downloaden. (NZB)

Maar dan komt de vraag.

Is het wijsheid de DS209+II te voorzien van 2x3TB of 2x4TB WD RED schijven? Of is het meer wijsheid om een 4-bay NAS aan te schaffen die qua specs weer beter is dan de 209+II.

Ik zelf zat dan te denken aan de DS413 of DS414, want de DS412+ is mij qua prijs iets te gek.
Hou je er wel rekening mee dat de AppleTV3 geen ondersteuning bied voor de meest populaire formaten die op internet circuleren? Bijvoorbeeld mkv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-09 19:21
mvds schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:06:
[...]

Hou je er wel rekening mee dat de AppleTV3 geen ondersteuning bied voor de meest populaire formaten die op internet circuleren? Bijvoorbeeld mkv.
Is bekend, appleTV3 gaat er mogelijk ook uit voor iets anders wat iets meer aan videobestanden aan kan.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02:12

ViezeVis

Sample Text

Hi!

Wat ik nu niet snap aan de NAS: ineens kan ik geen verbinding meer maken via \\192.168.2.22\ of \\NASH\ via Windows Verkenner. Ik kan het DSM panel bereiken, maar ik heb verder geen verbinding meer met de NAS. Ik kwam hierachter omdat de Synology backup software ineens geen verbinding meer kon maken.

(De Synology Backup software kan hem wel vinden, maar kan geen verbinding tot stand brengen...)

Afbeeldingslocatie: http://gyazo.com/eae6fb2564cab919585284ab3eeb1d54.png

Gr
Bas

[ Voor 21% gewijzigd door ViezeVis op 15-11-2013 15:28 ]

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

ViezeVis schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 15:26:
Hi!

Wat ik nu niet snap aan de NAS: ineens kan ik geen verbinding meer maken via \\192.168.2.22\ of \\NASH\ via Windows Verkenner. Ik kan het DSM panel bereiken, maar ik heb verder geen verbinding meer met de NAS. Ik kwam hierachter omdat de Synology backup software ineens geen verbinding meer kon maken.

(De Synology Backup software kan hem wel vinden, maar kan geen verbinding tot stand brengen...)

[afbeelding]

Gr
Bas
Is je schijf nog wel goed? Toevallig laatst een klant gehad mrt her zelfde probleem en die disk was stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Toppe schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 19:35:
[...]

Is je schijf nog wel goed? Toevallig laatst een klant gehad mrt her zelfde probleem en die disk was stuk
DSM staat op Disk 1, ik kan nog gewoon inloggen, dus die disk zal niet kapot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reboot je netwerk router eens, ik heb af en toe hetzelfde ,bug in de router,,, na reboot weer ok.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2013 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 20:17:
reboot je netwerk router eens, ik heb af en toe hetzelfde ,bug in de router,,, na reboot weer ok.
Hi,

Ook dit werkte helaas niet. Hij kan hem wel vinden in de Data Replicator 3 van Synology, maar wanneer je hem selecteerd en op volgende klikt, komt er: Kan geen verbinding tot stand brengen met de doelserver. Controleer de instelling van het netwerk of de server.

Gr
Bas

---
OPGELOST. Probleem was iets bij de firewall:
"Indien niet wordt voldaan aan de regels: toegang weigeren/toestaan" --> moest naar toestaan.

[ Voor 13% gewijzigd door ViezeVis op 16-11-2013 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

ViezeVis schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 22:17:
[...]

Hi,

Ook dit werkte helaas niet. Hij kan hem wel vinden in de Data Replicator 3 van Synology, maar wanneer je hem selecteerd en op volgende klikt, komt er: Kan geen verbinding tot stand brengen met de doelserver. Controleer de instelling van het netwerk of de server.

Gr
Bas

---
"Indien niet wordt voldaan aan de regels: toegang weigeren/toestaan" --> moest naar toestaan.
Soms zijn het de simpelste dingen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Toppe schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 06:52:
[...]

Soms zijn het de simpelste dingen 8)7
Ja, haha. Maar soms zijn het ook de opties die je niet zou bedenken. Anyhow: thanks voor het meedenken :D.

De Bravia TV van ons kan echter nog geen video's afspelen via DLNA... hij kan de mappen van de video's wel vinden maar thats it.

[ Voor 19% gewijzigd door ViezeVis op 16-11-2013 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Fatal Mind schreef op donderdag 14 november 2013 @ 13:21:
Ik kom er maar niet uit over welke hardeschijven ik moet gaan kopen...

Ik zoek simpelweg een balans tussen snelheid in de nas, energie zuinigheid en ook niet geheel onbelangrijk, de aanschaf prijs.

Ik zie een hoop '' desktop '' schijven zoals bijvoorbeeld de seagate-desktop-hdd15

Voordeel van deze is dat ze relatief goedkoop zijn. Leuk is natuurlijk dat er bijstaat '' desktop '' maar maakt dat het nu een slechte hardeschijf voor in een NAS ? Ik weet het niet.

Dan heb je natuurlijk nog de Western Digital Green 4TB, Die zogenaamd zuiniger, en dus stiller en minder warm moeten worden. En natuurlijk heb je dan nog de RED hdd's, die voornamelijk heel erg duur zijn naar mijn mening, als ik ze vergelijk met de Green serie zie ik weinig verschil.

Wie bied wijsheid.
Iemand die hier iets zinnigs over kan melden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Fatal Mind schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 10:03:
[...]

Ik beschik over 2x 1TB schrijven van Seagate. Lekker stil en snel. (ST1000DM003-1CH162)

Gr
Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Eeuhm, als je al het onbekende verkeer zomaar doorlaat dan kan je net zo goed geen fw hebben. Ik zou zeggen: probleem is opgelost als je de firewall instelt z.d.d. enkel het verwachte verkeer is toegestaan ;)
(Maar dat soort netwerkinrichting gaat wat te off-topic hier in Opslagtechnologie).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

F_J_K schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 10:57:
[...]

Eeuhm, als je al het onbekende verkeer zomaar doorlaat dan kan je net zo goed geen fw hebben. Ik zou zeggen: probleem is opgelost als je de firewall instelt z.d.d. enkel het verwachte verkeer is toegestaan ;)
(Maar dat soort netwerkinrichting gaat wat te off-topic hier in Opslagtechnologie).
Klopt, maar de belangrijkste accounts zijn verder goed beveiligd, dus ik hoop dat ik er vanuit kan gaan dat het goed gaat. Het werkt iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 12:20

Rudios

Lost in space?

Ik weet niet of ik hier goed zit voor mijn vraag, maar ik heb sinds gisteren VPN server geïnstalleerd op mijn DS213J een VPN via PPTP. Dit werkt op zekere hoogte goed, via Wifi kan ik inloggen, echter, via mijn iPhone over 3G wil het niet lukken, moet ik daar nog iets extra's voor installeren of instellen?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-09 18:57
[...]

Hi,

Gr
Bas

---
Kloppen je firewall regels dan wel?
Ipv bepaalde services toegang te geven, sluit je nu bepaalde services uit en sta je de rest toe.
(Dat kan, maar lijkt me ongebruikelijk)

- ah iemand was me al voor. Goeiemorgen... 8)7 Verder dus compleet eens met F_J_K: Waarom dan een firewall? Ook als je je accounts voorzien hebt van een 'goed' wachtwoord.

[ Voor 10% gewijzigd door Miyamoto op 16-11-2013 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Rudios schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 11:41:
Ik weet niet of ik hier goed zit voor mijn vraag, maar ik heb sinds gisteren VPN server geïnstalleerd op mijn DS213J een VPN via PPTP. Dit werkt op zekere hoogte goed, via Wifi kan ik inloggen, echter, via mijn iPhone over 3G wil het niet lukken, moet ik daar nog iets extra's voor installeren of instellen?
Heb je de juiste poorten open gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Fatal Mind schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 10:03:
[...]

Ik zou voor de red gaan van WD, dan heb je juist een combinatie van performance, prijs, zuinigheid:-)...

Je hoort een hoop wisselende verhalen, de 1 wilt liever Seagate en de ander liever WD... Het is persoonlijk mijn WD's zijn allemaal rood, heb er totaal geen problemen mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Toppe schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 13:12:
[...]

Heb je de juiste poorten open gezet?
Ik heb via mijn Ubee modem (Ziggo) de PPTP PassThrough op enable staan, dit zou toch al voldoende moeten zijn?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 00:46
Ik heb spotweb ene update gegeven en krijg nu onderstaande foutmelding. Hebben meer mensen daar last van?

''Database schema has been changed. Please run 'upgrade-db.php' from an console window''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 14:42
Ik heb de 214Play met één 4TB schijf binnen. Nu wil ik graag de data van een 2TB schijf in een Syno 110J overzetten naar de 214Play. In de 214Play is nog ruimte voor een extra schijf. Wat is nu de handigste procedure? Ik heb nu DSM al geinstalleerd op de 4TB schijf. De 214Play is nu dus ook functioneel. Over het netwerk kopieren gaat tergend langzaam vanuit de 110J.

Concrete vraag: wat is de snelste manier om data van de 110J over te zetten naar de 214Play? Het liefste zonder de 214Play opnieuw te installeren, maar als dat niet anders kan dan moet het maar.

Ik vroeg me af of ik de 2TB schijf uit de 110J niet gewoon erbij kan plaatsen? Maar dan verlies ik die data denk ik?

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-09 12:00
Ben dit weekend eens begonnen met het uploaden van mijn foto's met de "Synology Photo Station Uploader" naar mijn photo station. Alle foto's uit de algemene foto map (\\nas\photo) zijn zichtbaar, maar mijn persoonlijke albums (\\nas\home\photo) worden niet getoond.

In de Photo station instellingen staat de "personal photo station" checkbox ingeschakeld. Ook in de opties van de diskstation gebruiker (behorend bij de admin groep) staat "personal photo station" ingeschakeld. De foto's zijn netjes ge-upload naar mijn persoonlijke foto map (\\nas\home\photo), maar worden niet zichtbaar in de startpagina van Photo station.

Iemand enig idee wat hier mis gaat?

Edit: waarschijnlijk heb ik al die tijd iets verkeerd begrepen. Mijn personal foto's zijn wel zichtbaar via een andere URL. Via http://nas/~[username]/photo kom ik wèl bij mijn personal foto's.
Er is dus geen mogelijkheid om ook deze foto's op de http://nas/photo/ locatie te tonen? Ik maak geen gebruik van openbare albums. Log dus altijd met mijn eigen credentials in in Photo station.

[ Voor 23% gewijzigd door chielmi op 16-11-2013 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

vandermark schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 18:58:
Ik heb de 214Play met één 4TB schijf binnen. Nu wil ik graag de data van een 2TB schijf in een Syno 110J overzetten naar de 214Play. In de 214Play is nog ruimte voor een extra schijf. Wat is nu de handigste procedure? Ik heb nu DSM al geinstalleerd op de 4TB schijf. De 214Play is nu dus ook functioneel. Over het netwerk kopieren gaat tergend langzaam vanuit de 110J.

Concrete vraag: wat is de snelste manier om data van de 110J over te zetten naar de 214Play? Het liefste zonder de 214Play opnieuw te installeren, maar als dat niet anders kan dan moet het maar.

Ik vroeg me af of ik de 2TB schijf uit de 110J niet gewoon erbij kan plaatsen? Maar dan verlies ik die data denk ik?
Volgens de tabel kan je geen migratie uitvoeren, vind het beperkt. Ik zie nu ook dat ik geen migratie van een 713 naar 1513 kan doen...

http://www.synology.nl/support/tutorials_show.php?q_id=484

[ Voor 7% gewijzigd door Toppe op 16-11-2013 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Vjenne-ICT schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 18:53:
Ik heb spotweb ene update gegeven en krijg nu onderstaande foutmelding. Hebben meer mensen daar last van?

''Database schema has been changed. Please run 'upgrade-db.php' from an console window''
Google
Ik had dezelfde melding.

De volgende handeling heeft mijn probleem opgelost:
-Login met putty als Root
-Ga naar de spotnet directory
-commando "php migrate-cache.php"
-dan pas het commando "php upgrade-db.php"

Als je direct "php ugrade-db.php" krijg je de instructie om eerst de migrate-cache.php te draaien.
Je leest dat dat proces vrij veel tijd in beslag kan nemen dus niet annuleren
Rudios schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 16:29:
[...]

Ik heb via mijn Ubee modem (Ziggo) de PPTP PassThrough op enable staan, dit zou toch al voldoende moeten zijn?
Maar staat hij ook écht open? http://www.t1shopper.com/tools/port-scan/

Anders even je firewall instellingen controleren:-)

[ Voor 46% gewijzigd door Toppe op 16-11-2013 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weazle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 08:52
Rudios schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 16:29:
[...]

PPTP Passthrough is wat anders, dat is (volgens mij) dat je met PPTP naar buiten kan, dus jij als client naar een andere server.
Om je Nas als VPN server te kunnen gebruiken zul je poort 1723 moeten formwarden naar je NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 00:46
Toppe schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 20:01:
[...]

[...]

Je leest dat dat proces vrij veel tijd in beslag kan nemen dus niet annuleren

[...]

Bedankt voor het antwoord.

Onderstaande uitgevoerd, maar krijg nog steeds de zelfde foutmelding ''Database schema has been changed. Please run 'upgrade-db.php' from an console window''

-Login met putty als Root
-Ga naar de spotnet directory
-commando "php migrate-cache.php"
-dan pas het commando "php upgrade-db.php"

EDIT: Opgelost; ik het het MYSQL DB wachtwoord gerest en daarna bovenstaande acties nogmaal suitgevoerd en was het opgelost.

[ Voor 47% gewijzigd door Vjenne-ICT op 17-11-2013 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
ViezeVis schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 10:24:
[...]

Ik beschik over 2x 1TB schrijven van Seagate. Lekker stil en snel. (ST1000DM003-1CH162)

Gr
Bas
Hmm, thx
Toppe schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 13:14:
[...]

Ik zou voor de red gaan van WD, dan heb je juist een combinatie van performance, prijs, zuinigheid:-)...

Je hoort een hoop wisselende verhalen, de 1 wilt liever Seagate en de ander liever WD... Het is persoonlijk mijn WD's zijn allemaal rood, heb er totaal geen problemen mee
Hmmm, Ik ben ook wel '' fan '' van Western digital schijven, heb er nooit moeite mee gehad, vind het alleen zo typisch dat voor een beetje extra software op de hdd ( want ik geloof er niks van dat de RED serie hardware matig anders is ) zoveel extra moet worden betaald.

Nu maar eens kijken waar ik de een 4TB red het voordeligste kan halen hier in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Fatal Mind schreef op zondag 17 november 2013 @ 09:55:
[...]

Hmm, thx

[...]

Hmmm, Ik ben ook wel '' fan '' van Western digital schijven, heb er nooit moeite mee gehad, vind het alleen zo typisch dat voor een beetje extra software op de hdd ( want ik geloof er niks van dat de RED serie hardware matig anders is ) zoveel extra moet worden betaald.

Nu maar eens kijken waar ik de een 4TB red het voordeligste kan halen hier in de buurt.
pricewatch: WD Red SATA 6 Gb/s WD40EFRX, 4TB

Qua winkel komt mycom er goed uit, als je schijf stuk is word hij meestal ook direct omgeruild... Althans die ervaring heb ik tot nu toe altijd gehad :-)

De red serie zijn ook stiller en hebben een langere garantie periode :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:14
Is de ds213+ eigenlijk exact hetzelfde qua processortype en geheugen als de ds214?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:28

we_are_borg

You will Comply

Ik heb een probleem met me crontab niets wordt meer uit gevoerd ik heb de crontab al een stop/start commando gegeven en een reboot gedaan maar cron wil maar niet uitgevoerd worden. Heb online gezocht en de cron weggegooid en opnieuw aangemaakt maar dat mocht ook niet baten, wat kan ik nog meer proberen?

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Cron weggooien, een simpel commando via de DSM Task Scheduler inplannen werkt ook niet?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Toppe schreef op zondag 17 november 2013 @ 10:02:
[...]

pricewatch: WD Red SATA 6 Gb/s WD40EFRX, 4TB

Qua winkel komt mycom er goed uit, als je schijf stuk is word hij meestal ook direct omgeruild... Althans die ervaring heb ik tot nu toe altijd gehad :-)

De red serie zijn ook stiller en hebben een langere garantie periode :-)
Inderdaad, was ook al op mycom uitgekomen, dan laat ik em in de winkel bezorgen, en dan haal ik de hdd wel op, ben niet zo'n fan van hardeschijven via de postnl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:35
Ik ben op zoek naar een backup-programma om van de PC naar de Synology te backuppen. Het gaat om een PC en een laptop.

Ik ben Time Backup en nog een aantal andere programma's tegen gekomen. Maar iedere keer blijkt dat het niet kan wat ik wil. Want Time Backup bijvoorbeeld is alleen van Synology naar andere schijf/Synology.

Ik wil dat het programma een backup maakt van de PC naar de Synology, door middel van incrementele backups en bij voorkeur dat ik net zoals bij Time Backup aan versiebeheer kan doen en door een tijdlijn kan lopen.

Ik heb een Synology 1512+ btw.

Welk programma voor de Synology kan dat? Of moet ik dan naar gewone backupsoftware kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Toppe schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 20:01:

weazle schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 22:57:
[...]

PPTP Passthrough is wat anders, dat is (volgens mij) dat je met PPTP naar buiten kan, dus jij als client naar een andere server.
Om je Nas als VPN server te kunnen gebruiken zul je poort 1723 moeten formwarden naar je NAS.
Thx! Ik krijg die poort dus gewoon niet open, denk dat Ziggo die Ubee router niet geheel opensteld. Ik denk dat ik die router van Ubee maar door Ziggo laat de-activeren en er gewoon zelf een router tussen zet die wel fatsoendelijk een port kan forwarden.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-09 19:41
Heb sinds kort een DS214 (2x 2tb WD red in RAID 1), maar een beginner wat NAS aangaat. Nu ben ik regelmatig verschillende grote bestanden aan het over zetten via de windowsverkenner naar een synology mapstation. Of ik pak vanaf de laptop een MKV uit richting DS214. (Sabnzb nog niet in verdiept) Ik haal hierbij een snelheid zo rond de 11 a 12 MB/s. Zojuist een bluray gedaan van 40 gb, duurde een uur.

Laptop is wat ouder HP3090ed (Intel Core i7 720QM, 1,6 ghz, 4GB DDR3, gigabit aansluiting)

Mijn situatie is Synology DS214-> gigabitpoort in Fritzbox 7360 gigabitpoort uit->muuraansluiting. Alles met cat5e.

Is dit normaal? Kan het op een andere manier sneller(instellingen of zo?) of is dit het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Toppe schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 13:14:
Als dat je afweging is het vreemd dat je niet voor seagate gegaan bent.. betere performance, goedkoper, zuiniger. Daarnaast ook betere garantie afhandeling.
Fatal Mind schreef op zondag 17 november 2013 @ 09:55:
Het is niet de andere timke-out instelling (software is vrijwel gelijk) maar ook duurdere componenten die gemaakt zijn om 24x7 te draaien. Dat zie je o.a. terug in de MBTF en error rate die een factor 10 lager is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:57
supercop7373 schreef op zondag 17 november 2013 @ 19:20:
Heb sinds kort een DS214 (2x 2tb WD red in RAID 1), maar een beginner wat NAS aangaat. Nu ben ik regelmatig verschillende grote bestanden aan het over zetten via de windowsverkenner naar een synology mapstation. Of ik pak vanaf de laptop een MKV uit richting DS214. (Sabnzb nog niet in verdiept) Ik haal hierbij een snelheid zo rond de 11 a 12 MB/s. Zojuist een bluray gedaan van 40 gb, duurde een uur.

Laptop is wat ouder HP3090ed (Intel Core i7 720QM, 1,6 ghz, 4GB DDR3, gigabit aansluiting)

Mijn situatie is Synology DS214-> gigabitpoort in Fritzbox 7360 gigabitpoort uit->muuraansluiting. Alles met cat5e.

Is dit normaal? Kan het op een andere manier sneller(instellingen of zo?) of is dit het?
Het uitpakken van een 40GB bestand richting je NAS kan ik je geen tips over geven, dit is afhankelijk van zowel je laptop processor/schijf als je NAS als het programma waarmee je uitpakt etc.

Het overzetten van een 40GB MKV mag, afhankelijk van het protocol, toch wel 100MB/s aantikken. Zowel read als write.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
supercop7373 schreef op zondag 17 november 2013 @ 19:20:
Nee, dat is niet normaal. Kopieren moet met 100MB/sec kunnen.
Kijk eens zowel bij je pc als synology om te zien of een van beiden niet perongeluk op 100mbit staat.

Zoja, dan moet je je netwerkkabels eens controleren. Grote kans dat de kabels goed zijn aangesloten; zeker weten dat de kleurvolgorde klopt?

[ Voor 3% gewijzigd door job op 17-11-2013 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
even voor een leek, wat is het snelste protocol om bestanden over te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:57
supercop7373 schreef op zondag 17 november 2013 @ 20:14:
Persoonlijk heb ik de beste ervaringen met FTP, maar gebruik ik AFP omdat het simpelweg makkelijk is op mijn Mac. Op Windows maak je waarschijnlijk gebruik van SMB en dat heeft toch wel de meeste overhead van de keuzes die je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Van de drie keuzes die DSM biedt, heeft NFS de laagste overhead, en zou in theorie (en bij mij ook in de praktijk) de hoogste snelheid moeten kunnen bieden. Uiteraard moet je client dit ook goed toegepast hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
supercop7373 schreef op zondag 17 november 2013 @ 20:14:
Maak je daar niet druk over, met alle protocollen moet je de 100MB/sec kunnen halen (met jouw nas). Dus zoek eerst uit wat er aan de hand is.

Gebruik onder windows gewoon lekker cifs/smb (zoals windows verkenner doet).
Onder linux nfs, en met een apple gebruik je maar mooi appletalk. Dan heb je minste kans op gekke fouten.

[ Voor 21% gewijzigd door job op 17-11-2013 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

thaan schreef op zondag 17 november 2013 @ 20:15:
Persoonlijk heb ik de beste ervaringen met FTP, maar gebruik ik AFP omdat het simpelweg makkelijk is op mijn Mac. Op Windows maak je waarschijnlijk gebruik van SMB en dat heeft toch wel de meeste overhead van de keuzes die je hebt.
Gelukkig stapt Apple ook af van AFP en gaat over op SMB2 :)

SMB2 (windows vista +) is prima. Hiermee moet je gemakkelijk je netwerk verbinding mee dicht kunnen trekken. De 12MByte/s doet wel sterk denken aan 100Mbit.. zeker weten dat alles op Gigabit draait ?

[ Voor 5% gewijzigd door DukeBox op 17-11-2013 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
DukeBox schreef op zondag 17 november 2013 @ 19:39:
[...]

Als dat je afweging is het vreemd dat je niet voor seagate gegaan bent.. betere performance, goedkoper, zuiniger. Daarnaast ook betere garantie afhandeling.

[...]

Het is niet de andere timke-out instelling (software is vrijwel gelijk) maar ook duurdere componenten die gemaakt zijn om 24x7 te draaien. Dat zie je o.a. terug in de MBTF en error rate die een factor 10 lager is.
Interessant, dit wist ik niet !

De keuze is gemaakt, zodra m'n geld bij elkaar heb komt er een 4TB RED hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
even de kabels nagekeken....arghhhhhh... heb ooit 3 aansluitingen gemaakt. Dacht (nadruk op dacht) cat5e......

slaapkamer, woonkamer li en woonkamer re. Blijkt dat alleen de woonkamer li een cat5e heeft.
De rest is cat5. En aangezien ik maar 2 gigabit aansluitingen heb op de fritzbox en daar zat woonkamer li. dus niet op..Dus theoretisch gezien kan ik maar op 1 punt in huis een gigabit netwerk halen.

Wel vreemd dat de switch(woonkamer re) wel gigabit aangeeft(2 brandende lampjes) terwijl de aanvoer cat 5 kabel is?????

Kortom...papa kan eerst nieuwe kabels gaan trekken.

Zal de snelheid eens gaan testen op het ene aansluitpunt wat wel gigabit KAN zijn. Ook maar even de aansluitingen op de modem veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weazle
Rudios schreef op zondag 17 november 2013 @ 17:51:
[...]

[...]

Thx! Ik krijg die poort dus gewoon niet open, denk dat Ziggo die Ubee router niet geheel opensteld. Ik denk dat ik die router van Ubee maar door Ziggo laat de-activeren en er gewoon zelf een router tussen zet die wel fatsoendelijk een port kan forwarden.
De Ubee kan het wel degelijk, deze heb ik namelijk ook.
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/xfnsj4.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

supercop7373 schreef op zondag 17 november 2013 @ 20:47:
Wel vreemd dat de switch(woonkamer re) wel gigabit aangeeft(2 brandende lampjes) terwijl de aanvoer cat 5 kabel is?????
Dat CAT5 niet gecertificeerd is wil niet uitsluiten dat het niet werkt. Zolang je je tcp/ip statistieken maar af en toe maar in de gaten houdt (re-transmits e.d.) voor eventuele problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
weazle schreef op zondag 17 november 2013 @ 21:07:
[...]

[afbeelding]
Misschien 'external IP' invoeren?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
DukeBox schreef op zondag 17 november 2013 @ 21:33:
[...]

Dat CAT5 niet gecertificeerd is wil niet uitsluiten dat het niet werkt. Zolang je je tcp/ip statistieken maar af en toe maar in de gaten houdt (re-transmits e.d.) voor eventuele problemen.
uhhh...als redelijke leek ben ik hem even kwijt. Zeg nu dat cat5 wel als cat 5e zou kunnen functioneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
job schreef op zondag 17 november 2013 @ 20:12:
[...]

Nee, dat is niet normaal. Kopieren moet met 100MB/sec kunnen.
Kijk eens zowel bij je pc als synology om te zien of een van beiden niet perongeluk op 100mbit staat.

Zoja, dan moet je je netwerkkabels eens controleren. Grote kans dat de kabels goed zijn aangesloten; zeker weten dat de kleurvolgorde klopt?
Even mijn (enige) juiste gigabit aansluiting getest op het kopieren van de laptop naar het mapstation DS214. Dit gaat met een snelheid van rond de 64 mb per seconde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat klinkt al een stuk beter. :)
Bedenk ook goed dat je met kleinere bestanden nooit de maximum snelheid gaat halen. En uiteraard moet de HD die informatie aanlevert ook snel genoeg zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 17-11-2013 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
job schreef op zondag 17 november 2013 @ 21:49:
Bedenk ook goed dat je met kleinere bestanden nooit de maximum snelheid gaat halen. En uiteraard moet de HD die informatie aanlevert ook snel genoeg zijn.
ben een bluray van 37gb heen en weer aan het kopieren. Richting de Ds214 dus 64mb/s. Vanuit de ds214 naar de laptop 50 mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:48
Hoi,

In de System logs, General tab, zie ik na iedere +/- 30 minuten de volgende melding "Internal disks woke up from hibernation". Heeft iemand enig idee hoe dat zou kunnen komen?

Ik heb synology 112j en ik gebruik het alleen voor af en toe iets te backuppen. Ook als de anders PC's in netwerk uit staan, dan nog krijg ik deze melding.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

supercop7373 schreef op zondag 17 november 2013 @ 21:40:
uhhh...als redelijke leek ben ik hem even kwijt. Zeg nu dat cat5 wel als cat 5e zou kunnen functioneren?
Nee, CAT5 of CAT5e is een certificerings eis voor de bandbreedte (voordat je last krijgt van te veel crosstalk) beiden zijn 100MHz, gleijke impedantie en de zelfde hoeveelheid twists per meter. Het enige verschil zit hem in gebruikte kunstoffen en koper diameter. Hoe dan ook gaat het pas spelen bij lengtes > 20 meter
Meestal kan je beter goede kwaliteit 5 hebben dan slechte 5e, vaak is het verschil zelfs niet eens meetbaar onder de 60 meter (kabel lengte, niet koper lengte want dat loopt nog flink uiteen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

weazle schreef op zondag 17 november 2013 @ 21:07:
[...]

[afbeelding]
Zo had ik deze inderdaad ook ingesteld. Maar als ik deze ping, geeft hij aan dat poort 1723 niet open staat. Vreemd... Dus jij hebt VNP server gewoon werkende met je Synology en Ziggo modem/router?

[ Voor 9% gewijzigd door Rudios op 18-11-2013 00:06 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weazle
dutchgio schreef op zondag 17 november 2013 @ 21:38:
[...]

Misschien 'external IP' invoeren?!
Rudios schreef op maandag 18 november 2013 @ 00:05:
[...]

Zo had ik deze inderdaad ook ingesteld. Maar als ik deze ping, geeft hij aan dat poort 1723 niet open staat. Vreemd... Dus jij hebt VNP server gewoon werkende met je Synology en Ziggo modem/router?
Yup, bij mij werkt het vlekkeloos met deze instellingen op een ubee modem van Ziggo, external IP moet juist niet ingesteld worden.
Weet je zeker dat je het IP van je NAS goed ingesteld hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:13
we_are_borg schreef op zondag 17 november 2013 @ 13:26:
Ik heb een probleem met me crontab niets wordt meer uit gevoerd ik heb de crontab al een stop/start commando gegeven en een reboot gedaan maar cron wil maar niet uitgevoerd worden. Heb online gezocht en de cron weggegooid en opnieuw aangemaakt maar dat mocht ook niet baten, wat kan ik nog meer proberen?
Controleer ook of je TAB gebruikt ipv spaties tussen de tekens.

Voorbeeld
code:
1
2
#minute hour    mday    month   wday    who command
37  7   *   *   3,6 root    /usr/syno/bin/synopkg chkupgradepkg

Na 37 druk je op TAB en na 7 weer etc.

Als er een spatie in staat dan werkt die regel niet.
Aangezien je de inhoud niet vermeld van je Crontab is het verder lastig om iets zinnigs te zeggen.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeOO op 18-11-2013 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

DukeBox schreef op zondag 17 november 2013 @ 19:39:
[...]

Ik bedoelde: als je voor WD gaat, neem dan de RED. De garantie afhandeling doet er niet toe, je moet gewoon een winkel hebben die omruild ipv opsturen, crediteren en na 3 weken kan je dan eindelijk een nieuwe ophalen... Schiet niet op oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
job schreef op zondag 17 november 2013 @ 21:49:
Wat zou de overdrachtssnelheid zon beetje moeten zijn met de Hitachi Touro Mobile MX3 1TB USB 3.0?
Heb de hardeschijf USB 3.0 aangesloten naar een map op de DS214 NAS (knippen en plakken windowsverkenner)

Ik haal zojuist 30mb/s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je het via de windows verkenner doet gaat alle data via jouw eigen pc. Van syno -> pc -> syno, dus tweemaal zo langzaam als mogelijk is.

Dan kan je het beter via filestation doen of de usb schijf aan je pc hangen.

[ Voor 24% gewijzigd door job op 18-11-2013 12:19 ]

Pagina: 1 ... 45 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]