Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
supercop7373 schreef op maandag 18 november 2013 @ 11:39:
Wat zou de overdrachtssnelheid zon beetje moeten zijn met de Hitachi Touro Mobile MX3 1TB USB 3.0?
Heb de hardeschijf USB 3.0 aangesloten naar een map op de DS214 NAS (knippen en plakken windowsverkenner)

Ik haal zojuist 30mb/s?
Dus dan kopieer je via je PC...
Haal je het eerst lokaal naar je PC, welke het weer naar je NAS pompt.

Waarom gooi je de disk niet aan je NAS en laat je deze de kopie voltooien?

30MB/s is ongeveer 300MBIT wireless. Klopt dit?
Dan is je netwerk de bottleneck...

Heb je wel een USB 3.0 port?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-09 11:17
dfrenner schreef op maandag 18 november 2013 @ 12:32:
[...]

Dus dan kopieer je via je PC...
Haal je het eerst lokaal naar je PC, welke het weer naar je NAS pompt.

Waarom gooi je de disk niet aan je NAS en laat je deze de kopie voltooien?

30MB/s is ongeveer 300MBIT wireless. Klopt dit?
Dan is je netwerk de bottleneck...

Heb je wel een USB 3.0 port?
De DS214 beschikt over 2x USB3.0 aan de achterkant en 1 USB2.0 aan de voorkant.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0sZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 19:59
Weet iemand hier of het pakket YADIS [yet another Dune Indexer & Skinner) ook beschikbaar is als package voor Synology ?

ik gebruikte dit voorheen vanaf mijn desktop . maar nu ik een ds214+ heb, wil ik het graag daarvandaan kunnen aansturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwhooftman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-08 18:01
DukeBox schreef op zondag 17 november 2013 @ 23:18:
[...]

Nee, CAT5 of CAT5e is een certificerings eis voor de bandbreedte (voordat je last krijgt van te veel crosstalk) beiden zijn 100MHz, gleijke impedantie en de zelfde hoeveelheid twists per meter. Het enige verschil zit hem in gebruikte kunstoffen en koper diameter. Hoe dan ook gaat het pas spelen bij lengtes > 20 meter
Meestal kan je beter goede kwaliteit 5 hebben dan slechte 5e, vaak is het verschil zelfs niet eens meetbaar onder de 60 meter (kabel lengte, niet koper lengte want dat loopt nog flink uiteen).
Maar let op, ik heb een enkele Cat5 kabel waarin maar 4 van de 8 draden aangesloten zijn. En dan kom je nooit boven de 100Mbs uit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:43

DukeBox

loves wheat smoothies

^.. maar dat geld voor alles.. dus ook CAT6 enz..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 14:41
Ik heb onlangs een DS214 aangeschaft waar ik zeer tevreden over ben. Volgende de specs van Synology ondersteunt deze schijven tot en met 4TB. Dit was op het moment van dat de DS214 uitkwam de grootste beschikbare capaciteit voor een 3,5" harde schijf. Inmiddels komen er al (bijna) 6 TB schijven op de markt en kun is het een kwestie van tijd tot 8 en later 12 TB beschikbaar komt.

Ik vraag me of het te verwachten valt dat in de toekomst schijven van meer dan 4 TB (al dan niet na een update van DSM) ondersteunt zullen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spido
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023
Ik merk, sinds ik Sickbeard/SabNZB gebruik om series binnen te halen, dat ze niet automatisch verschijnen in mijn media player (DLNA) en dat ik ze dus eerst handmatig moet indexen.
Is dit een bekend probleem en is er ook een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 19:48
Files die via die pakketten op de share worden gezet worden niet "opgemerkt" door de index-service. Dat is niet echt op te lossen. Er is een script dat je in de taakplanner kunt zetten en dat files aan de indexering toevoegt, maar ik heb daar nog niet echt hele goede ervaringen mee (ook dan werkt het niet altijd)

mijn probleem:

Ik heb een aantal backuptaken lopen van mijn Synology naar een externe Synology, en terug. Ik probeer hiermee onder andere mijn foto's (25Gb, de Photo-share) te backuppen, maar deze taak wil niet voltooien.

Ik krijg continue deze fout nadat de taak ergens tussen de 10 min en paar uur heeft gelopen:
Error: Connection to the destination server is timeout. Please check the following and try again:The destination server is connected to a stable network.Backup client and server is busy.

Inmiddels is 4Gb overgezet, maar veel verder gaat ie niet.

Op beide routers staan de poorten 873 en 22 geforward. Van de externe synology is één taak ongeveer 33Gb groot, en deze heeft 2 weken geleden volledig gelopen (nu alleen nog incrementele backup). De andere backuptaken van de externe Syno naar de mijne lopen zonder problemen.

Ik heb van mijn Syno naar de externe 2 andere taken lopen die 9Gb groot zijn. Ook deze lopen zonder problemen en hebben initieel in één keer alles verstuurd.

Nu heb ik al langer het idee dat mijn router niet helemaal stabiel is: ik moet regelmatig rebooten omdat forwards niet goed lopen, en daarnaast komt het zéér regelmatig voor dat wanneer één apparaat aangezet wordt alle andere even de verbinding kwijt zijn.
De forwards op mijn router hebben echter niks te maken met het verkeer van mijn Syno naar de externe. Het tweede probleem doet zich maar af en toe voor en speelt niet altijd op het moment dat de backup taak niet doorloopt.

Iemand een idee?

edit: het is wel zo dat ie telkens wat meer data toevoegt. Als dat betekent dat ALS dan eindelijk alles over is, dat ie dan incrementeel wel net alles afkrijgt is dat ook goed, maar handig is het niet met een upload van 200kb/s

[ Voor 15% gewijzigd door Stefke op 18-11-2013 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:41
externe schijf zit achterop de DS214 aangesloten. Maar via filestation moet het dus sneller gaan begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:28

we_are_borg

You will Comply

Probleem met de crontab is opgelost waarom mijn cronniet werd uitgevoerd. De oplossing was de tijd setting deze is na een update veranderd op e.e.a. manier na deze goed gezet te hebben werkt het weer zoals het hoort.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weazle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 08:52
Spido schreef op maandag 18 november 2013 @ 16:26:
Ik merk, sinds ik Sickbeard/SabNZB gebruik om series binnen te halen, dat ze niet automatisch verschijnen in mijn media player (DLNA) en dat ik ze dus eerst handmatig moet indexen.
Is dit een bekend probleem en is er ook een oplossing voor?
Bij Sickbeard kun je via Config>Notifications de Synology Indexer inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:28

we_are_borg

You will Comply

Zo verder met de rest van de fouten eruit halen ik had nog een fout in Newznab die verhinderde backfill van de headers na een paar updates (ipkg) heb ik daar ook geen last meer van de backfill loopt momenteel.

Ik heb momentel redelijk veel lopen op de Synology veel apps gebruiken websites heeft iemand of weet iemand een script die automatisch een portal kan maken. Hiermee bedoel ik net zoiets als in Chrome een screenshot van de website en die gelinked dit zou voor mij een hele uitkomst zijn.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:08

Toppe

Oké ✅

stefijn schreef op maandag 18 november 2013 @ 16:28:
Files die via die pakketten op de share worden gezet worden niet "opgemerkt" door de index-service. Dat is niet echt op te lossen. Er is een script dat je in de taakplanner kunt zetten en dat files aan de indexering toevoegt, maar ik heb daar nog niet echt hele goede ervaringen mee (ook dan werkt het niet altijd)

mijn probleem:

Ik heb een aantal backuptaken lopen van mijn Synology naar een externe Synology, en terug. Ik probeer hiermee onder andere mijn foto's (25Gb, de Photo-share) te backuppen, maar deze taak wil niet voltooien.

Ik krijg continue deze fout nadat de taak ergens tussen de 10 min en paar uur heeft gelopen:
Error: Connection to the destination server is timeout. Please check the following and try again:The destination server is connected to a stable network.Backup client and server is busy.

Inmiddels is 4Gb overgezet, maar veel verder gaat ie niet.

Op beide routers staan de poorten 873 en 22 geforward. Van de externe synology is één taak ongeveer 33Gb groot, en deze heeft 2 weken geleden volledig gelopen (nu alleen nog incrementele backup). De andere backuptaken van de externe Syno naar de mijne lopen zonder problemen.

Ik heb van mijn Syno naar de externe 2 andere taken lopen die 9Gb groot zijn. Ook deze lopen zonder problemen en hebben initieel in één keer alles verstuurd.

Nu heb ik al langer het idee dat mijn router niet helemaal stabiel is: ik moet regelmatig rebooten omdat forwards niet goed lopen, en daarnaast komt het zéér regelmatig voor dat wanneer één apparaat aangezet wordt alle andere even de verbinding kwijt zijn.
De forwards op mijn router hebben echter niks te maken met het verkeer van mijn Syno naar de externe. Het tweede probleem doet zich maar af en toe voor en speelt niet altijd op het moment dat de backup taak niet doorloopt.

Iemand een idee?

edit: het is wel zo dat ie telkens wat meer data toevoegt. Als dat betekent dat ALS dan eindelijk alles over is, dat ie dan incrementeel wel net alles afkrijgt is dat ook goed, maar handig is het niet met een upload van 200kb/s
Ik heb exact het zelfde probleem gehad, bij mij was de share echter ruim 300GB in plaats van de door jou opgegeven 25GB.

Ik kwam er niet meer uit en heb de hulp van Synology ingeroepen, uiteindelijk bleek dat jumbo frames uitgeschakeld moest worden... Iets wat vreemd is want vanuit Synology hebben ze het getest en beide verbindingen zouden dit wel moeten ondersteunen.

Kijk eens of bij jou jumbo frames ingeschakeld staat, indien dit inderdaad het geval is zou je hem eens uit kunnen zetten (op beide apparaten), grote kans dat het dan alsnog werkt :)

Edit: Ik heb zelfs alles een keer op een USB disk gekopieerd vanaf de bron naar het doel station, alles stond er goed in qua data maar alsnog weigerde hij nog steeds om een back-up te voltooien.

[ Voor 3% gewijzigd door Toppe op 19-11-2013 08:02 . Reden: USB disk kopieren toegevoegd ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Helaas pindakaas....staat op beide NASsen al uit... :|

Misschien proberen om het juist aan te zetten?

[ Voor 31% gewijzigd door Stefke op 19-11-2013 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Kan je proberen, zal denk ik weinig nut hebben...

Is het alleen Photostation of is het bij elke back-up taak die je start?

Als het alleen bij Photostation is dan zou ik een ticket inschieten bij Synology, wellicht dat die meer kunnen betekenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Nee, 2 andere backuptaken van 9Gb zijn direct doorgelopen. En van de externe Syno naar mijn NAS hebben 3 backuptaken (2x1Gb + 1x33Gb) ook in één keer doorgelopen.

Alleen de backup van 25Gb van mijn foto's loopt niet in één keer door (was eerst de photo-share én Photostation, maar Photostation heb ik er ook uitgehaald en doet ie alleen de photo-share - zonder effect overigens). Ik heb de taak nu maar even op dagelijks en elke 3 uur herhalen gezet. Dan stopt ie telkens maar wordt automatisch weer gestart. Sinds gisteren is er toch weer 6Gb extra overgezet en hij lijkt langer door te lopen nu (maar waarom? geen idee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elke ochtend is mijn NAS druk bezig en heb geen idee waarmee.
De disken blijven druk aan het ratelen..

Waar is de optie te vinden om dit uit te zetten?
Soort van indexing ofzo?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2013 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Om een back-up te maken van mijn NAS hang ik er een USB 3.0 schijf aan. Echter loopt deze USB schijf iedere keer vol. Ik formatteer hem nu iedere keer handmatig met de Format optie in de DSM software. Weten jullie of het mogelijk is deze actie ook automatisch uit te laten voeren.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

NeHoX schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 11:33:
Om een back-up te maken van mijn NAS hang ik er een USB 3.0 schijf aan. Echter loopt deze USB schijf iedere keer vol. Ik formatteer hem nu iedere keer handmatig met de Format optie in de DSM software. Weten jullie of het mogelijk is deze actie ook automatisch uit te laten voeren.
Hij maakt een back-up van je bestanden, als de schijf vol zit verwijderd hij gewoon de oudste versie van een bestand. Je kan ook kijken naar hoeveel versies hij er van maakt.

Maak je dit via time-backup of via de normale back-up methode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX

NeHoX

Gamer + PV

Toppe schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 11:51:
[...]

Hij maakt een back-up van je bestanden, als de schijf vol zit verwijderd hij gewoon de oudste versie van een bestand. Je kan ook kijken naar hoeveel versies hij er van maakt.

Maak je dit via time-backup of via de normale back-up methode?
Normale back-up. En de oudste verwijder hij dus niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:00
NeHoX schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 11:54:
[...]

Normale back-up. En de oudste verwijder hij dus niet :P
Goh, wat gek dat hij dan volloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX

NeHoX

Gamer + PV

maartend schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 11:59:
[...]

Goh, wat gek dat hij dan volloopt.
Bedankt voor je opbouwende opmerking.

Kan iemand mij misschien vertellen hoe je een time backup in moet stellen. Ik heb de netwerkservice al gestart en time backup aangevinkt maar ik zie het nergens meer terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
NeHoX schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 12:18:
[...]

Bedankt voor je opbouwende opmerking.

Kan iemand mij misschien vertellen hoe je een time backup in moet stellen. Ik heb de netwerkservice al gestart en time backup aangevinkt maar ik zie het nergens meer terug komen.
http://www.synology.nl/ds..._time_backup.php?lang=nld
http://www.synology.nl/su...how.php?lang=nld&q_id=527

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmix5
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-08 17:28
?? Op m'n 413j onder meer sabnzb, couchpotatoeserver, sickbeard geinstalleerd (+ python). nadat ik middels sb redelijk succesvol een comlete tvserie gedownload had merkte ik veel aktiviteit v.d. diskstation. Alles was al uitgepakt en klaar dus stopte ik sb en sabnzb maar die schijf aktiviteit bleef doorgaan.
Dit hield pas op toen ik ook couchpotatoe stopte.
WAt bleek.. cp had een heleboel filmbestanden (mkv's, mp4 en avi) uit hun folders gehaald en in een andere dir gezet op een andere schijf!! :?
in /usr/local/couchpotatoeserver/var/filmnaam
Waarom doet ie dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07 13:35

marrik

Live long and prosper

Weet iemand of het mogelijk is om de Synology DS214+ automatisch (op gezette tijden) een backup te laten maken naar een externe schijf (op USB aangesloten)?

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 17:28
marrik schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 14:06:
Weet iemand of het mogelijk is om de Synology DS214+ automatisch (op gezette tijden) een backup te laten maken naar een externe schijf (op USB aangesloten)?
Ja.
Ga in DSM even naar Backup and Restore. De rest wijst zichzelf.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

TheOmen schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 14:20:
[...]

Ja.
Ga in DSM even naar Backup and Restore. De rest wijst zichzelf.
Laat maar... gevonden. Thanks

[ Voor 17% gewijzigd door marrik op 19-11-2013 14:28 ]

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 17:28
marrik schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 14:26:
[...]

Ik heb wel netwerk backup, time backup en gedeelde map backup maar geen Backup and Restore.
Ik draai op mijn oude DS-108j een oudere versie van DSM (4.0), geen idee of dit is veranderd in latere versies.....

[ Voor 3% gewijzigd door TheOmen op 19-11-2013 14:32 ]

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

TheOmen schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 14:29:
[...]

Ik draai op mijn oude DS-108j een oudere versie van DSM (4.0), geen idee of dit is veranderd in latere versies.....
Het werkt inmiddels, top! Een ding begrijp ik nog niet. Ik wil op de externe schijf een encrypted shared folder aanmaken maar als je een nieuwe shared folder aanmaakt dan wordt dit altijd op de lokale ds schijven gedaan. Is er een manier om dit te doen op de externe disk?

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Vandaag een Synology 412+ gekocht, ook maar gelijk 2x 4TB Western Digital RED aangeschaft, ding is nu aan het installeren.

Yay.. Al op 1% zelfcontrole na een half uur.

[ Voor 16% gewijzigd door Fatal Mind op 19-11-2013 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Vandaag heeft mijn backup een paar keer een aantal uren gelopen (en inmiddels 15 van 25Gb overgezet...er is vooruitgang), maar vanavond is het weer raak: zelfs al binnen een paar minuten kapt ie er mee, de hele avond elke keer als ik hem start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klinkt alsof je de post-processing (renamer bij settings) in couchpotatoserver verkeerd (lees: niet) hebt aangepast. Die locatie is namelijk de standaard locatie.

Dus bij from vul je in waar nzbget/sabnzbd/transmission/oid de films neer zet en cp de boel vandaan halt. Bij 'to' vul je folder in waar je wilt dat alle films komen te staan.

Of je zet de renamer uit en laat post-processing over aan je download client.
stefijn schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:59:
Vandaag heeft mijn backup een paar keer een aantal uren gelopen (en inmiddels 15 van 25Gb overgezet...er is vooruitgang), maar vanavond is het weer raak: zelfs al binnen een paar minuten kapt ie er mee, de hele avond elke keer als ik hem start.
Al eens getest met beide syno's in hetzelfde lan netwerk?

[ Voor 65% gewijzigd door job op 20-11-2013 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:13
Ik wil graag een NAS aanschaffen, voor opslag en centrale toegang tot documenten, foto's en muziek. Dat kan zo ongeveer met elk NAS, echter omdat een Synology NAS met DSM veel uitbreidingsmogelijkheden bied wil ik daar voor gaan.

Gezien mijn eisen dacht ik aan een eenvoudig 2 bay model, de DS214se van 135 euro. Echter misschien is deze met zijn tragere processor en minder intern geheugen gericht op de toekomst een wat minder slimme aankoop dan bijvoorbeeld de DS213j die je voor 175 euro kan kopen of de DS214 die met de 30 euro kortingsactie van Staples nu 210 euro kost (vergelijking).
Maar goed, dan praat je wel over 75 euro meer. Wat zouden jullie doen?

[ Voor 7% gewijzigd door musicfreak op 20-11-2013 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
musicfreak schreef op woensdag 20 november 2013 @ 07:21:
Ik wil graag een NAS aanschaffen, voor opslag en centrale toegang tot documenten, foto's en muziek. Dat kan zo ongeveer met elk NAS, echter omdat een Synology NAS met DSM veel uitbreidingsmogelijkheden bied wil ik daar voor gaan.

Gezien mijn eisen dacht ik aan een eenvoudig 2 bay model, de DS214se van 135 euro. Echter misschien is deze met zijn tragere processor en minder intern geheugen gericht op de toekomst een wat minder slimme aankoop dan bijvoorbeeld de DS213j die je voor 175 euro kan kopen of de DS214 die met de 30 euro kortingsactie van Staples nu 210 euro kost (vergelijking).
Ik heb zelf de DS214, zie mijn review: productreview: Synology DiskStation DS214 review door crypt0rr

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer HTTS aan de gang te krijgen op mijn DS214+. Allereerst heb ik geprobeerd of het lukt via HTTP. Ik heb een eigen domeinnaam (.nl) geregistreerd en deze door laten verwijzen naar mijn externe IP. Op mijn modem/router (Technicolor TC7200) heb ik port forwarding ingesteld (5000-5000 > Interne IP van NAS). Wanneer ik nu naar mijn geregistreerde .nl domein ging kwam ik netjes terecht op de admin pagina van mijn NAS. Deze situatie werkte goed en zonder problemen.

Nu wil ik echter via HTTPS gaan werken. Voor de instructies heb ik deze en deze link gebruikt.

Het activeren van HTTPS via DSM en het aanmaken van het certificaat/key via StartSSL is gelukt zonder problemen. Op mijn modem/router heb ik port forwarding ingesteld (5001-5001 > Interne IP van NAS).

Wanneer ik nu naar mijn geregistreerde .nl adres probeer te gaan krijg ik uiteindelijk een time out. Als ik handmatig in de webbrowser mijn externe IP met daarachter :5001 invoer kom ik wel op de admin pagina terecht. Nu dacht ik dat ik misschien bij mijn host de doorverwijzing zou moeten wijzigen door er :5001 achter te zetten maar dat is niet mogelijk omdat hij dan aangeeft dat dit geen geldige URL is.

In DSM heb ik gekozen voor ‘HTTP-verbindingen automatisch omleiden naar HTTPS’ en de firewall heb ik uitgeschakeld.

Weet iemand waar dit nu mis gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:31:
Ik probeer HTTS aan de gang te krijgen op mijn DS214+. Allereerst heb ik geprobeerd of het lukt via HTTP. Ik heb een eigen domeinnaam (.nl) geregistreerd en deze door laten verwijzen naar mijn externe IP. Op mijn modem/router (Technicolor TC7200) heb ik port forwarding ingesteld (5000-5000 > Interne IP van NAS). Wanneer ik nu naar mijn geregistreerde .nl domein ging kwam ik netjes terecht op de admin pagina van mijn NAS. Deze situatie werkte goed en zonder problemen.

Nu wil ik echter via HTTPS gaan werken. Voor de instructies heb ik deze en deze link gebruikt.

Het activeren van HTTPS via DSM en het aanmaken van het certificaat/key via StartSSL is gelukt zonder problemen. Op mijn modem/router heb ik port forwarding ingesteld (5001-5001 > Interne IP van NAS).

Wanneer ik nu naar mijn geregistreerde .nl adres probeer te gaan krijg ik uiteindelijk een time out. Als ik handmatig in de webbrowser mijn externe IP met daarachter :5001 invoer kom ik wel op de admin pagina terecht. Nu dacht ik dat ik misschien bij mijn host de doorverwijzing zou moeten wijzigen door er :5001 achter te zetten maar dat is niet mogelijk omdat hij dan aangeeft dat dit geen geldige URL is.

In DSM heb ik gekozen voor ‘HTTP-verbindingen automatisch omleiden naar HTTPS’ en de firewall heb ik uitgeschakeld.

Weet iemand waar dit nu mis gaat?
Gekke vraag, staat poort 80 wel open? Poort 80 stuurt je namelijk weer door:)

En het is inderdaad niet mogelijk om :5001 via je DNS in te stellen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toppe schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:36:
[...]

Er staat me wel iets van bij dat ik deze ook bij port forwarding heb ingevoerd maar ik ga het gelijk controleren zodra ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toppe schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:36:
[...]

Ik bedacht me dat ik natuurlijk ook wel even mijn IP en de betreffende poort online kan laten scannen; :)

The checked port (80, service http) is online/reachable!
Completed portscan in 0.0138 seconds

Poort 80 is dus niet het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:44:
[...]

Er staat me wel iets van bij dat ik deze ook bij port forwarding heb ingevoerd maar ik ga het gelijk controleren zodra ik thuis ben.
VPN server op je Synology instellen, kan je van buitenaf ook gelijk op je thuisrouter poorten makkelijk aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Laatst online: 19-09 19:53
Ik heb SynoBox geïnstalleerd op mijn DS214Play, dwz de packages:

- SynoBox Data
- SynoBox Base
- SynoBox

Echter ik kan de config niet starten. Als ik nu op SynoBox klik, dan opent een nieuw browservester en moet ik mijn credentials invullen (in een IE prompt) Username / Password.

Maar ik heb geen idee wat dat zou moeten zijn...Nu heb ik via de usersettings nadien het wachtwoord van de user: SynoBox (die blijkbaar automatisch aangemaakt is geworden) gewijzigd, maar ook mijn zelfgemaakte wachtwoord wordt niet geaccepteerd.

Initieel deze guide gebruikt: http://www.dailybits.be/i...eren-met-je-synology-nas/

Daarna zelf aan de slag omdat ik dus niet verder kom.

Kortom, ik heb al vanalles geprobeerd, maar ik kom maar niet in SynoBox zelf om de config te starten. Ik krijg het idee dat dit uberhaupt niet werkt op de DS214Play

Heeft iemand dit werkend, heb ik wat gemist of radicaal verkeerd gedaan ?

::EDIT::

Opgelost, het wachtwoord moet Alfanumeriek zijn en je ziet niet dat hij de non-alphanumerieke tekens gewoon niet meeneemt. Je wachtwoord of gebruikersnaam is dus misschien gewoon korter dan je denkt :P

Herinstallatie en opnieuw de config starten helpen!

[ Voor 13% gewijzigd door StraightOn.NL op 21-11-2013 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Als ik de DS214 probeer te bestellen op de staples.nl website (voor 210 euro wil ik hem ook wel) dan krijg ik een melding dat hij niet op voorraad is en dus niet te bestellen is. Heb jij een andere manier om te bestellen ofzo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:13
Satch schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:07:
[...]
Heb jij een andere manier om te bestellen ofzo? :P
Die melding kreeg ik ook, heb erover gemaild en de volgende reactie gekregen:

Helaas moet ik u melden dat dit artikel uit het assortiment is gegaan en niet meer leverbaar is.
Mijn excuses voor het ongemak.

Wel zie ik dat er nog een kleine landelijke voorraad in verschillende vestigingen aanwezig is. Graag verneem ik van u bij welke vestiging u het artikel eventueel zou willen en kunnen aanschaffen, zodat ik de voorraad daar voor u kan nazien (alleen voor zakelijke klanten).

Dus tja, alleen zakelijk momenteel, afhankelijk van de vestiging. Zie www.staples.nl/StoreLocator.aspx voor de vestigingen.

Maar goed, om nog even op mijn eerdere vraag terug te komen: zouden jullie in mijn situatie de DS214se, de DS213j of de DS214 adviseren?

[ Voor 12% gewijzigd door musicfreak op 20-11-2013 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
job schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 23:36:
[...]

Al eens getest met beide syno's in hetzelfde lan netwerk?
Gaat niet. Die andere draait 100km verderop bij een bedrijf dat daar volledig op draait. Kan ik dus niet zomaar even weghalen.

Zou ik een VPN verbinding kunnen instellen tussen de 2 Syno's?

Inmiddels is de stand 15,9Gb. Elke 3 uur start de batch weer automatisch opnieuw, en ik laat het zo lopen tot ie eindelijk klaar is.... Daarna wordt het een één wekelijkse run o.i.d. (Photo's zijn vrij statisch, eens in de 2 maanden komt er een map bij)

[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 20-11-2013 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:50:
[...]
Poort 80 is dus niet het probleem.
Tuurlijk niet, https gaat via port 443. :)

Edit:
Als je rechtstreeks probeert te verbinden via https gaat dat via poort 443, de standaard poort voor https.
Je kan het op drie manieren oplossen.
1 HTTP door DSM laten doorsturen naar https, en dus naar het http adres gaan.
2 Verbind via https door :5001 achter je domein typen.
3 In je routervia port translation (als die dat ondersteunt) de externe poort 443 koppelen aan poort 5001 van het ip van je diskstation.

[ Voor 58% gewijzigd door job op 20-11-2013 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 19:51
Hoi,

Ik heb even door het topic gezocht, maar kon zo snel niet vinden wat ik zocht.

Wij hebben hier een DS1812+ in ons netwerk staan die ik nu gebruik voor opslag van images. Alleen kan ik maar met 10/11 MB/s schrijven naar de NAS, terwijl lezen met bijna 100 MB/s gaat.

Ik heb vanaf diverse lokaties proberen te lezen en schrijven, maar het resultaat is elke keer hetzelfde. Op elke andere server in het netwerk kan ik wel met hoge snelheden schrijven.

Het is een raid5 config met 4 schijven en een hotswap (geloof ik..)

waar zou dit aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:50:
[...]

443 is voor Web Station, zie deze link

Om mijn admin pagina (DSM) te benaderen zou poort 5001 toch voldoende moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:56:
[...]

443 is voor Web Station, zie deze link

Om mijn admin pagina (DSM) te benaderen zou poort 5001 toch voldoende moeten zijn?
Klopt, maar de standaard poort voor https is 443. Als je dus verbindt met https://domein.nl. Dan gaat het verkeer naar poort 443 en die staat dus dicht.

Zie mijn vorige bericht, voor 3 mogelijke oplossingen.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 20-11-2013 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:59:
[...]

Klopt, maar de standaard poort voor https is 443. Als je dus verbindt met https://domein.nl. Dan gaat het verkeer naar poort 443 en die staat dus dicht.
Super, dankjewel :) Ik ga het thuis meteen aanpassen en laat resultaat hier weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:41

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

-DUS- schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:52:
Hoi,

Wij hebben hier een DS1812+ in ons netwerk staan die ik nu gebruik voor opslag van images. Alleen kan ik maar met 10/11 MB/s schrijven naar de NAS, terwijl lezen met bijna 100 MB/s gaat.

Ik heb vanaf diverse lokaties proberen te lezen en schrijven, maar het resultaat is elke keer hetzelfde. Op elke andere server in het netwerk kan ik wel met hoge snelheden schrijven.

Er zijn iets teveel variabelen om hier een zinnig antwoord op te geven. Ben je de enige gebruiker op de synology? Worden er andere taken uitgevoerd op de synology die veel CPU vergen? Zit de synology op een zelfde switch als een van de andere servers?

Overigens is de write performance van de meeste Synology's niet erg hoog. Als je de 30MB/s haalt ben je waarschijnlijk al spekkoper. Mijn DS509+ komt niet veel verder dan 20MB/s. Lezen is een stuk minder CPU intensief omdat er dan geen pariteit berekend hoeft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
musicfreak schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:22:
[...]

Die melding kreeg ik ook, heb erover gemaild en de volgende reactie gekregen:

Helaas moet ik u melden dat dit artikel uit het assortiment is gegaan en niet meer leverbaar is.
Mijn excuses voor het ongemak.

Wel zie ik dat er nog een kleine landelijke voorraad in verschillende vestigingen aanwezig is. Graag verneem ik van u bij welke vestiging u het artikel eventueel zou willen en kunnen aanschaffen, zodat ik de voorraad daar voor u kan nazien (alleen voor zakelijke klanten).

Dus tja, alleen zakelijk momenteel, afhankelijk van de vestiging. Zie www.staples.nl/StoreLocator.aspx voor de vestigingen.
Jammer, maar niks aan te doen. :)
----------------------

Een tijd terug kwam ik een tabel tegen ergens met een vergelijking tussen verschillende synology modellen qua performance met parren en unrarren etc. Weet iemand nog waar ik deze kan vinden? Heb me al rot gezocht met google..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren Synology’s eigen ‘Antivirus Essential’ geïnstalleerd. Hoe denken jullie hier over, is dit nodig? Hoe zijn jullie ervaringen met dit pakket van Synology?

Dezelfde vraag geldt voor de firewall, maken jullie hier gebruik van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 12:08

Ravhin

no <root>...

Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 13:26:
Ik heb gisteren Synology’s eigen ‘Antivirus Essential’ geïnstalleerd. Hoe denken jullie hier over, is dit nodig? Hoe zijn jullie ervaringen met dit pakket van Synology?
Het antivirus heb ik geinstalleerd omdat ik (ook) programma's en bestanden voor Windows machine's opsla. Hier zijn toch een aantal geinfecteerde bestanden uit gehaald. Door de AV in te stellen op b.v. middernacht heb je ook weinig last van performantieverlies.
De firewall is IMHO alleen handig als je de Syno direct op het inernet aansluit. Mijn router heeft een goede firewall en doet die taak dan ook.

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

Ik heb deze inderdaad ingesteld. De firewall van mijn router is namelijk, zoals zovelen, zeer basaal. Ik kan ingeven welke poorten van extern naar intern worden gemapped, maar voor de rest kan ik er geen controles op uitvoeren. Op de Synology maak ik dan zelf weer een regel aan die het verkeer op die poort alleen accepteert vanaf bepaalde IP adressen (of ranges). Op die manier kun je de set-up net wat beter dichttimmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:37

mvds

Totally awesome!

Mystic Spirit schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:02:
Overigens is de write performance van de meeste Synology's niet erg hoog. Als je de 30MB/s haalt ben je waarschijnlijk al spekkoper. Mijn DS509+ komt niet veel verder dan 20MB/s. Lezen is een stuk minder CPU intensief omdat er dan geen pariteit berekend hoeft te worden.
Ehh? Oh? Dat is misschien voor oude en J versies zo, maar ik haal toch echt 90Mbyte/sec op mijn DS413 hoor :) En dat is lezen EN schrijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:04
Mijn synology hangt met een fixed ip adres, correcte dns en een valid ssl certificaat aan het internet en is zo ook bereikbaar.
Als ik via file station een file publiek share dan krijg ik echter altijd een link http://localhost:5000/fbsharing/GioaDk
Is er een manier om daar automatisch https://domein.tld//fbsharing/GioaDk van te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 1812+, is een van de snellere modellen (ook nu nog) en moet zeker sneller kunnen.
Ik zou zeggen probeer de oorzaak te vinden. Test het meerdere pc's, kijk naar de cpu belasting tijdens de transfer (zowel op de syno, als op de pc). Test verschillende utp kabels, kijk eens naar de mtu size (jumbo packets).
witchdoc schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:21:
Mijn synology hangt met een fixed ip adres, correcte dns en een valid ssl certificaat aan het internet en is zo ook bereikbaar.
Als ik via file station een file publiek share dan krijg ik echter altijd een link http://localhost:5000/fbsharing/GioaDk
Is er een manier om daar automatisch https://domein.tld//fbsharing/GioaDk van te krijgen?
Als je inlogt via https, en een bestand shared dan zal de download link ook https bevatten.
Bij mij bevat de download link ook het domein (wel heb ik dat domein ergens opgegeven in dsm).

[ Voor 31% gewijzigd door job op 20-11-2013 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 22:23

kraats

Ik rol

witchdoc schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:21:
Het stukje preferred ssl weet ik even niet.. maar je domein.tld pakt hij volgens mij van de instellingen op het tabblad 'router port' van 'control panel' - 'DSM settings'
Bij mij maakt hij trouwens wel https linkjes aan. Komt dat niet door de instellingen onder tabblad 'http service'?

[ Voor 8% gewijzigd door kraats op 20-11-2013 15:31 ]

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
mvds schreef op woensdag 20 november 2013 @ 14:34:
[...]

Ehh? Oh? Dat is misschien voor oude en J versies zo, maar ik haal toch echt 90Mbyte/sec op mijn DS413 hoor :) En dat is lezen EN schrijven!
Schrijven 110Mb/s write en 120Mb/s read hier met 3.4Gb ISO bestandjes. DS214.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmix5
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-08 17:28
job schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 23:36:
[...]

Klinkt alsof je de post-processing (renamer bij settings) in couchpotatoserver verkeerd (lees: niet) hebt aangepast. Die locatie is namelijk de standaard locatie.

Dus bij from vul je in waar nzbget/sabnzbd/transmission/oid de films neer zet en cp de boel vandaan halt. Bij 'to' vul je folder in waar je wilt dat alle films komen te staan.

Of je zet de renamer uit en laat post-processing over aan je download client.
Tja, toch raar omdat ik geeneens een film zocht. En CP ging tekeer in allerlei (TV) directories zoals TV-reeks Missing waar dan eeen film? Reported Missing met 10 cd's van gemaakt wordt en nog een 10-tal wijsneuzige hernoemingen.
Gelukkig bestaan er backups. CP deleted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:50:
[...]

Edit:
Als je rechtstreeks probeert te verbinden via https gaat dat via poort 443, de standaard poort voor https.
Je kan het op drie manieren oplossen.
1 HTTP door DSM laten doorsturen naar https, en dus naar het http adres gaan.
2 Verbind via https door :5001 achter je domein typen.
3 In je routervia port translation (als die dat ondersteunt) de externe poort 443 koppelen aan poort 5001 van het ip van je diskstation.
job schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:59:
[...]

Zie mijn vorige bericht, voor 3 mogelijke oplossingen.
Helaas, nog geen resultaat en kom er niet uit 8)7

Op mijn modem/router heb ik nu port forwarding ingesteld voor 443 en 5001. De rest heb ik voor nu even allemaal verwijderd.

Bij mijn host heb ik een doorverwijzing geactiveerd naar https://mijn.externe.ip.adres

Als ik enkel mijn externe IP adres in de webbrowser(Chrome) invoer krijg ik na een tijdje een time out.

Als ik mijn externe IP adres met daar achter :5001 invoer kom ik direct op mijn admin pagina terecht, er staat https:// bij de URL maar met een kruisje erdoor en de melding dat het servercertificaat niet overeenkomt met de URL. Dit lijkt me logisch omdat ik direct mijn externe IP heb ingevoerd.

Als ik in mijn webbrowser(Chrome) http://www.mijndomein.nl invoer kom ik direct op mijn admin pagina maar geen https en/of kruisje te vinden. Deze verbinding lijkt buiten HTTPS om te gaan maar hoe is dat nou mogelijk met mijn huidige dsm/modem/router instellingen :?

Als ik in mijn webbrowser (Chrome) http://www.mijndomein.nl:5001 invoer krijg ik direct de melding 'Oeps! Google Chrome kan geen verbinding maken met www.mijndomein.nl:5001

Als ik in mijn webbrowser (Chrome) naar https://www.mijndomein.nl ga dan krijg ik direct de melding: 'Deze webpagina is niet beschikbaar. De verbindingspoging van Google Chrome met www.mijndomein.nl is geweigerd. De website is mogelijk offline, of misschien is je netwerk niet correct geconfigureerd.'

En om het makkelijk te maken, als ik in IE naar www.mijndomein.nl ga krijg ik direct de melding: 'Inhoud wordt geblokkeerd omdat deze niet met een geldig beveiligingscertificaat is ondertekend.'

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
emmix5 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 18:24:
Tja, toch raar omdat ik geeneens een film zocht. En CP ging tekeer in allerlei (TV) directories zoals TV-reeks Missing waar dan eeen film? Reported Missing met 10 cd's van gemaakt wordt en nog een 10-tal wijsneuzige hernoemingen.
Gelukkig bestaan er backups. CP deleted.
Al zoekt cp geen films, als (ik zeg als, weet het niet zeker. Leidt het af aan jouw probleemomschrijving) jij de boel verkeerd instelt gaat cp de boel verplaatsen.
Je moet ook je directory structuur goed opzetten. Films en series ieder in zijn eigen directory.

[ Voor 56% gewijzigd door job op 20-11-2013 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:11:
Helaas, nog geen resultaat en kom er niet uit 8)7
Op mijn modem/router heb ik nu port forwarding ingesteld voor 443 en 5001. De rest heb ik voor nu even allemaal verwijderd.
Klinkt goed.
Bij mijn host heb ik een doorverwijzing geactiveerd naar https://mijn.externe.ip.adres
Hoe bedoel je dit?
Als ik enkel mijn externe IP adres in de webbrowser(Chrome) invoer krijg ik na een tijdje een time out.
Als poort 80 niet doorgestuurt staat, en je verbind via http krijg je inderdaad een time-out.
Als ik mijn externe IP adres met daar achter :5001 invoer kom ik direct op mijn admin pagina terecht, er staat https:// bij de URL maar met een kruisje erdoor en de melding dat het servercertificaat niet overeenkomt met de URL. Dit lijkt me logisch omdat ik direct mijn externe IP heb ingevoerd.
correct.
Als ik in mijn webbrowser(Chrome) http://www.mijndomein.nl invoer kom ik direct op mijn admin pagina maar geen https en/of kruisje te vinden. Deze verbinding lijkt buiten HTTPS om te gaan maar hoe is dat nou mogelijk met mijn huidige dsm/modem/router instellingen :?
Gek dat je ip adres niet werkt, maar het domein wel.
Als ik in mijn webbrowser (Chrome) http://www.mijndomein.nl:5001 invoer krijg ik direct de melding 'Oeps! Google Chrome kan geen verbinding maken met www.mijndomein.nl:5001
dat is gek.. maar dat kan komen door die doorverwijzing.. waar stel je dit in, wat is dat? Ik dacht dat je je in je dns je domein gekoppeld had aan je externe ip.
Als ik in mijn webbrowser (Chrome) naar https://www.mijndomein.nl ga dan krijg ik direct de melding: 'Deze webpagina is niet beschikbaar.
zou niet moeten.
En om het makkelijk te maken, als ik in IE naar www.mijndomein.nl ga krijg ik direct de melding: 'Inhoud wordt geblokkeerd omdat deze niet met een geldig beveiligingscertificaat is ondertekend.'
Hoe kom je aan dat certificaat? Door je syno zelf laten genereren?

Ik snap nog steeds niet helemaal hoe dat doorsturen van de domeinnaam werkt. Dat is voor mij onbekend, hoe werkt het.. wat is het?

Wat me slim lijkt is dat je het eerst werkend krijgt als je gebruik maakt van je lan adres. Kijk wat er gebeurt als je verbindt met http/https (zonder expliciet een poort op te geven). Dan valt je op dat je diskstation de boel doortuurt naar 5000/5001. Je moet dus poort 80,443, 5000 en 5001 openen in je router.
Probeer het dan eerst aan de praat te krijgen met je externe ip, ga daarna pas aan de slag me je domeinnaam.

[ Voor 27% gewijzigd door job op 20-11-2013 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]

Er zijn iets teveel variabelen om hier een zinnig antwoord op te geven. Ben je de enige gebruiker op de synology? Worden er andere taken uitgevoerd op de synology die veel CPU vergen? Zit de synology op een zelfde switch als een van de andere servers?

Dat is wel een lage schrijfwaarde voor je 509+ als een 209(non plus) al in staat is om +50MB aan een schrijfsnelheid te halen (met standaard Jumbo instellingen). Mijn huidige 1010+ haalt met schrijven toch meestal ook zo'n 100MB en veel lager dan dat wordt het niet.
De 1812+ zou minstens zo hoog moeten scoren maar als ik naar die schrijfwaarde kijk dan is het net of de netwerkverbinding bij schrijven maar 100Mbit zou bedragen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:21:
[...]
Voor welke van de oplossing heb je gekozen dan?
Je moet 1 van de 3 kiezen.

[...]
443 en 5001? 443 is niet voor dsm. Alleen als je porttranslation gebruikt en 443 extern koppelt aan 5001 intern.

[...]
Hoe bedoel je dit?

[...]
Je moet ook de juiste poort meesturen. 5000 voor http, 5001 voor https.

[...]
correct.

[...]
dat kan alleen als poort 80 ook openstaat. poort 80 wordt automatisch doorgestuurd naar 5000.
poort 80 & 5000 is http, niet https.

[...]
dat is gek.. maar dat komen door die doorverwijzing.. waar stel je dit in, wat is dat? Ik dacht dat je je in je dns je domein gekoppeld had aan je externe ip.

[...]
nogal logisch.. je synology luistert niet naar 443 (https gaat automatisch naar 443, zoals http naar 80 gaat.

[...]
http? https?

Ik heb het idee dat je niet helemaal doorhebt wat je moet doen.
Vertel nou eens hoe de instellingen staan. Wat is er met dat doorverstuur verhaal aan de hand?
Wat wil je nou exact bereiken?
Klopt, het kwartje is nog niet gevallen bij mij :9

Wat ik zou willen is dat als ik van huis ben en naar www.mijndomein.nl ga ik automatisch terecht kom op mijn DSM admin pagina, beveiligd via een HTTPS-verbinding.

Ik heb bij http://www.mijndomein.nl/ een .nl domeinnaam geregistreerd. Dit omdat dat makkelijker te onthouden is dan mijn IP adres :) Ik heb enkel de domeinnaam geregistreerd en geen hosting pakket afgenomen. Met een geregistreerde domeinnaam is het bij mijndomein.nl mogelijk om een doorverwijzing te activeren. Zie deze link. Ik heb daar een doorverwijzing geactiveerd naar http://***.***.***.*** (mijn externe IP adres). Toen ik https niet had geactiveerd in DSM werkte dit goed.

Op mijn router heb ik port forwarding ingesteld voor poort 5001.

Bij DSM heb ik een vinkje gezet bij 'HTTPS-verbinding inschakelen' en 'HTTP-verbinding automatisch omleiden naar HTTPS'

Zoals eerder gezegd heb ik deze en deze link gebruikt.

Hopelijk is dit nu wat duidelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:37:
Klopt, het kwartje is nog niet gevallen bij mij :9

Wat ik zou willen is dat als ik van huis ben en naar www.mijndomein.nl ga ik automatisch terecht kom op mijn DSM admin pagina, beveiligd via een HTTPS-verbinding.
Probeer het eerst werkend te krijgen via je lan, dan je externe ip. Werkt dat, ga dan verder met je domei naam. Heb mijn vorige post flink aangepast, die zou je nog even door kunnen lezen.
Ik heb bij http://www.mijndomein.nl/ een .nl domeinnaam geregistreerd. Dit omdat dat makkelijker te onthouden is dan mijn IP adres :) Ik heb enkel de domeinnaam geregistreerd en geen hosting pakket afgenomen. Met een geregistreerde domeinnaam is het bij mijndomein.nl mogelijk om een doorverwijzing te activeren.
Ik vrees dat je nu een functie gebruikt die voor iets heel anders bedoeld is.
Je moet de dns instellingen een a record aanmaken.
Anders blijf je die certificaat fouten houden.

zo ziet dat er ongeveer uit:
Bij waarde wil je dan het ip adres in.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3bq2kGbN6aFFqLSyhCVuQVRF/full.png
Je maakt voor jouw domein a record aan, en die verwijs je naar het externe ip adres.
Hopelijk is dit nu wat duidelijker ;)
Jep, duidelijk. Kijk eens of je er nu wel uitkomt.
Test het dus stap voor stap uit, lan ipadres, wan ipadres, domeinnaam. Zodat je weet waar het misgaat (in dsm, in je router, of bij de domeinhouder).
Succes :)

[ Voor 9% gewijzigd door job op 20-11-2013 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vector060
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-08 23:39
Je moet een tijd wachten tot dns is geupdate (tot 24 uur?)
edited post
Krijg je op dit moment een foutmelding als je naar die pagina gaat?

[ Voor 102% gewijzigd door Vector060 op 20-11-2013 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet inderdaad wel even wachten na een dns aanpassing voordat het goed werkt. 24 is wat lang.. meeste dns'en in nederland updaten wel vaker. :)
Geloof dat mijn dns (telfort) binnen een uur de boel wel bijgewerkt heeft.

[ Voor 22% gewijzigd door job op 20-11-2013 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:48
Vector060 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:44:
Je moet een tijd wachten tot dns is geupdate (tot 24 uur?)
edited post
Krijg je op dit moment een foutmelding als je naar die pagina gaat?
Bij mij stond er ook bij dat het 24 uur kon duren, maar na een paar minuten was de dns wijziging actief.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:41:
[...]
Probeer het eerst werkend te krijgen via je lan, dan je externe ip. Werkt dat, ga dan verder met je domein naam. Heb mijn vorige post flink aangepast, die zou je nog even door kunnen lezen.

[...]
Ik vrees dat je nu een functie gebruikt die voor iets heel anders bedoeld is.
Je moet de dns instellen en aan a - record aanmaken.
Anders blijf je die certificaat fouten houden.

zo ziet dat er ongeveer uit:
[afbeelding]
Je maakt voor jouw domein a record aan, en die verwijs je naar het externe ip adres.

[...]

Jep, duidelijk. Kijk eens of je er nu wel uitkomt.
Test het dus stap voor stap uit, lan ipadres, wan ipadres, domeinnaam. Zodat je weet waar het misgaat (in dsm, in je router, of bij de domeinhouder).
Bedankt voor je hulp tot zo ver!

Ben terug naar de basis gegaan;

-Port forwarding ingesteld voor poort 80, 443, 5000 en 5001.

Wanneer ik nu naar mijn interne IP ga met :5000 erachter kom ik netjes op de admin pagina. Wanneer ik mijn interne IP met :5001 erachter invoer kom ik wederom op de admin pagina maar dan met https. Werkt goed.

Hetzelfde geldt wanneer ik mijn externe IP gebruik, zowel 5000 als 5001 werkt goed.

Als ik in DSM het vinkje 'HTTP-verbinding automatisch omleiden naar HTTS' selecteer stuurt hij me automatisch door naar HTTPS, werkt ook keurig dus.

Nu zou ik graag willen dat als ik naar mijn geregistreerde .nl domeinnaam ik automatisch op de admin pagina via een HTTPS-verbinding terecht kom.

Nu is het dus blijkbaar nog zaak om mijn DNS in te stellen. Omdat ik geen flauw idee heb wat ik moet doen hoop ik dat ik hierbij ook nog hulp kan krijgen. :)

Een screenshot gemaakt van DNS instellingen die ik kan wijzigen voor mijn domein:

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img833/989/xw3j.png

Die andere optie (domein doorverwijzen naar URL) kan ik dus niet gebruiken? link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
kraats schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:30:
[...]
Het stukje preferred ssl weet ik even niet.. maar je domein.tld pakt hij volgens mij van de instellingen op het tabblad 'router port' van 'control panel' - 'DSM settings'
Bij mij maakt hij trouwens wel https linkjes aan. Komt dat niet door de instellingen onder tabblad 'http service'?
Nu kan ik er inderdaad al http://host.domein.tld:80/fbsharing/GioaDk van maken.
Als ik geen port set gebruikt hij 5000 standaard en die poort aanpassen (op het tabblad 'http service' van 'control panel' - 'DSM settings') naar 80 / 443 kan niet omdat die reserved zou zijn.. GRRR

En yep, na bij die http service tab het automatisch forwarden van http naar https te activeren neemt ie wel https. Moet ik wel nog even de reverse proxy gaan bekijken want forwarden via dns werkt nu niet goed.
Dat krijg ik echter wel opgelost hoop ik.
Tussenresultaat: https://host.domein.tld:443/fbsharing/GioaDk

Laatste "probleem" nu:
Die standaard http en https poorten aangepast krijgen naar respectievelijk 80 en 443 zodat ik voor standaard https verkeer niet expliciet die :443 in de url krijg.

In elk geval al een serieuze verbetering, dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:22:
[...]

Bedankt voor je hulp tot zo ver!

Ben terug naar de basis gegaan;

-Port forwarding ingesteld voor poort 80, 443, 5000 en 5001.

Wanneer ik nu naar mijn interne IP ga met :5000 erachter kom ik netjes op de admin pagina. Wanneer ik mijn interne IP met :5001 erachter invoer kom ik wederom op de admin pagina maar dan met https. Werkt goed.

Hetzelfde geldt wanneer ik mijn externe IP gebruik, zowel 5000 als 5001 werkt goed.

Als ik in DSM het vinkje 'HTTP-verbinding automatisch omleiden naar HTTS' selecteer stuurt hij me automatisch door naar HTTPS, werkt ook keurig dus.

Nu zou ik graag willen dat als ik naar mijn geregistreerde .nl domeinnaam ik automatisch op de admin pagina via een HTTPS-verbinding terecht kom.

Nu is het dus blijkbaar nog zaak om mijn DNS in te stellen. Omdat ik geen flauw idee heb wat ik moet doen hoop ik dat ik hierbij ook nog hulp kan krijgen. :)

Een screenshot gemaakt van DNS instellingen die ik kan wijzigen voor mijn domein:

[afbeelding]

Die andere optie (domein doorverwijzen naar URL) kan ik dus niet gebruiken? link
Ik heb jouw probleem opgelost met een reverse proxy.. stond hier ooit een uitleg van een medetweaker (Brickman) om dat spul op te zetten.
Moet je je syno wel bootstrappen.

Als dat geen probleem is wil ik die guide wel weer eens opsnorren voor je.
Je kan dan b.v. dingen gaan doen als
https://nas.domein.nl -> waarbij de proxy je verkeer naar DSM herleid
https://sabnzbd.domein.nl -> voor b.v. naar je sabnzbd geredirect te worden
https://wiki.domein.nl -> je snapt het ondertussen wel denk ik.

Het leuke is dat je zo AL je publieke website noden via de standaard http (80) en/of https (443) poorten kan doen en je dus enkel die poort moet forwarden (80 naar 80 en 443 naar 443).

En met zo'n reverse proxy kan je dus ook makkelijk ALLE http verkeer op poort 80 redirecten naar https poort 443 zodat al je publieke traffic voortaan encrypted zal zijn ongeacht of het achterliggende programma http of https spreekt.

Guide gevonden: http://synology.brickman.nl/apache

[ Voor 6% gewijzigd door witchdoc op 20-11-2013 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

job schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:21:
dat is gek.. maar dat kan komen door die doorverwijzing.. waar stel je dit in, wat is dat? Ik dacht dat je je in je dns je domein gekoppeld had aan je externe ip.
Dat is niet gek.. als je met http een https verbinding probeert te leggen werkt dat niet.
zou niet moeten.
Want ? Default staat deze uit en moet je deze aanzetten onder web services. Dat is iets anders dan DSM op 5001.

@koekwous,

Afhankelijk hoe je je synology wil gebruiken.. standaard heb je alleen http op 5000 en https op 5001. http poort 80 redirect naar http 5000. Optioneel redirect htp poort 5000 naar https 5001
Zodra je webservices activeerd heb geen redirect meer op poort 80 en indien je http services aanzet kun je deze ook benaderen over https 443.
Wil je alles (wat web services betreft) werkend hebben, moet je dus 4 poorten forwarden in je router.

Persoonlijk vind ik het handig om een subdomein te gebruiken voor dsm en deze als vhost aan te maken bij webservices. Vervolgens kan je deze dan forwarden naar http 5000 of https 5001.

[ Voor 64% gewijzigd door DukeBox op 20-11-2013 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 10:44

TiMMieJ

PSN: Orixez

Allen ik heb even een vraag over een nieuwe NAS. Ik gebruik naar volle tevredenheid momenteel een DS212J maar wil sneller. Nu twijfel ik tussen een DS214+ en een DS214Play. Mijn doel is om de NAS als media hart in te zetten en te voorzien van een Plex server. De tv's zijn Samsung smart tv's voorzien van een Plex app. Trekken deze NAS configuraties dit? De hardware transcoding van de 214 play werkt niet met plex dat weet ik al na wat google en zoek werk. Maar zoek eigenlijk wat handson ervaring met een van deze nassen of met bijvoorbeeld een 213+ en Plex icm een samsung smart tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Plex gebruikt de opties van de play niet.. dus die biedt daar geen voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrien
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
DukeBox schreef op woensdag 20 november 2013 @ 22:03:
Plex gebruikt de opties van de play niet.. dus die biedt daar geen voordelen.
Maar als het goed is gaat Plex wel werken met transcoding op de 214play. Ondertussen heb ik videostation geinstalleerd en daarmee kan ik bijna alle films en series, meestal 1080p afspelen op ipad en Samsung tv met DNLA. Via de videostation app even de tv selecteren en hij speelt hem erop af.

http://www.avfoto.nl

DukeBox schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:43:
Dat is niet gek.. als je met http een https verbinding probeert te leggen werkt dat niet.
inderdaad niet gezien dat dat de fout was.
Want ? Default staat deze uit en moet je deze aanzetten onder web services. Dat is iets anders dan DSM op 5001.
vergeten dat dat standaard uit staat. Ik heb dat aanstaan en ging van mijn eigen situatie uit. Bedankt voor de correctie.
Persoonlijk vind ik het handig om een subdomein te gebruiken voor dsm en deze als vhost aan te maken bij webservices. Vervolgens kan je deze dan forwarden naar http 5000 of https 5001.
Dat kan uiteraard ook. Wel moet hij dan eerst überhaupt zijn domein goed ingesteld hebben.
Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:22:
[Nu is het dus blijkbaar nog zaak om mijn DNS in te stellen. Omdat ik geen flauw idee heb wat ik moet doen hoop ik dat ik hierbij ook nog hulp kan krijgen. :)

[afbeelding]

Allereerst is het verstandig de huidige instellingen in een tekst document op te slaan.
Als je de boel in wilt stellen kan je bij rij 3, 4 en 5 het ip vervangen door je eigen.

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 10:36
-DUS- schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:52:
Hoi,

Klinkt als een defecte kabel tussen nas en switch. 1 van de aders maakt waarschijnlijk geen contact of een breuk.

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Verwijderd

job schreef op donderdag 21 november 2013 @ 01:01:

Allereerst is het verstandig de huidige instellingen in een tekst document opslaan.
Als je de boel in wilt stellen kan je bij rij 3, 4 en 5 het ip vervangen door je eigen.
We komen telkens verder :) Ik heb in rij 3, 4 en 5 mijn eigen externe IP ingevoerd. Na een paar minuten was www.mijneigendomein.nl bereikbaar. Hij wordt netjes doorverwezen naar https:// en ik kom op de admin pagina terecht. Wel krijg ik nog een waarschuwing over het certificaat.

Ik krijg de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/scaled/medium/10/8icc.jpg

Ik heb een gratis certificaat aangemaakt op StartSSL met domein verificatie. Volgens de melding identificeert de server zichzelf als dsm.mijneigendomein.nl. Tijdens aanmaken van van het certificaat was ik verplicht om een subdomein op te geven, hiet heb ik maar dsm.mijneigendomein.nl van gemaakt maar verder heb ik hier niks mee gedaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2013 11:00 ]

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:26

timovd

Voorsprong door techniek

Ik vroeg mij inderdaad ook af waar het subdomein voor is.
Mij is het overigens nog niet gelukt om het certificaat te installeren, omdat het certificaat (p12) geen UTF-8 is. Ook na het omzetten naar een pem-file gaf DSM aan dat het een "Illegal Certificate" is.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Je hebt dus een certificaat gemaakt voor domein.nl en voor dsm.domein.nl.
Je kan dus nu veilig verbinden met domein.nl en dsm.domein.nl. voor www.domein.nl is geen certificaat.
Ik zou gewoon verbinden via domein.nl (of maak een nieuw certificaat aan,en dan kiezen voor het subdomein www).

[ Voor 8% gewijzigd door job op 21-11-2013 10:42 ]

Verwijderd

job schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:32:
Je hebt dus een certificaat gemaakt voor domein.nl en voor dsm.domein.nl.
Je kan dus nu veilig verbinden met domein.nl en dsm.domein.nl. voor www.domein.nl is geen certificaat.
Ik zou gewoon verbinden via domein.nl (of maak een nieuw certificaat aan,en dan kiezen voor het subdomein www).
Het werkt, bedankt voor alle hulp! _/-\o_
witchdoc schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:39:
[...]

Ik heb jouw probleem opgelost met een reverse proxy.. stond hier ooit een uitleg van een medetweaker (Brickman) om dat spul op te zetten.
Moet je je syno wel bootstrappen.

Als dat geen probleem is wil ik die guide wel weer eens opsnorren voor je.
Je kan dan b.v. dingen gaan doen als
https://nas.domein.nl -> waarbij de proxy je verkeer naar DSM herleid
https://sabnzbd.domein.nl -> voor b.v. naar je sabnzbd geredirect te worden
https://wiki.domein.nl -> je snapt het ondertussen wel denk ik.

Het leuke is dat je zo AL je publieke website noden via de standaard http (80) en/of https (443) poorten kan doen en je dus enkel die poort moet forwarden (80 naar 80 en 443 naar 443).

En met zo'n reverse proxy kan je dus ook makkelijk ALLE http verkeer op poort 80 redirecten naar https poort 443 zodat al je publieke traffic voortaan encrypted zal zijn ongeacht of het achterliggende programma http of https spreekt.

Guide gevonden: http://synology.brickman.nl/apache
Kijk dit zou helemaal ideaal zijn! Bedankt voor de guide, ik heb hem even doorgenomen maar ben toch bang dat het iets te technisch voor mij is als ik niet goed weet waar ik mee bezig ben.

Zijn er nog alternatieve manieren die wat makkelijker zijn om dit voor elkaar te krijgen?

Is dit misschien iets?

• technorabilia
  • Laatst online: 15-09 14:44
Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:58:
[...]

Zijn er nog alternatieve manieren die wat makkelijker zijn om dit voor elkaar te krijgen?

Is dit misschien iets?
Zo heb ik het draaien voor sabnzbd, sickbeard e.d.

Je krijgt dan zoiets in httpd.conf-user:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
LoadModule proxy_module modules/mod_proxy.so
LoadModule proxy_http_module modules/mod_proxy_http.so

ProxyRequests Off
<Proxy *>
RewriteEngine on

AuthType Basic
AuthName "DS211"
AuthUserFile /volume1/web_passwd/.htpasswd
AuthGroupFile /dev/null
order deny,allow
deny from all
allow from 192.168.0
require valid-user
satisfy any
</Proxy>

ProxyPass /sabnzbd http://localhost:8080/sabnzbd
ProxyPassReverse /sabnzbd http://localhost:8080/sabnzbd

ProxyPass /sickbeard http://localhost:8081/sickbeard
ProxyPassReverse /sickbeard http://localhost:8081/sickbeard

ProxyPass /couchpotato http://localhost:5050/couchpotato
ProxyPassReverse /couchpotato http://localhost:5050/couchpotato

ProxyPass /webdav http://localhost:5005
ProxyPassReverse /webdav http://localhost:5005

ProxyPass /nzbget http://localhost:6789
ProxyPassReverse /nzbget http://localhost:6789

👉🏻 Blog 👈🏻

• crypt0rr
Iemand ervaring met het toevoegen van torrentsources via http://www.synoboost.com/ ?
Is het veilig?

[ Voor 8% gewijzigd door crypt0rr op 21-11-2013 20:29 ]

AdGuard Home

• woutertje6
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-05 18:58
Ik heb nu ruim een week een DS414 in huis waar ik erg tevreden mee ben, ik heb veel info en tips uit dit topic kunnen halen en het hij werk super! Ik zit alleen met een klein probleem. Ik heb mijn DS414 zo ingesteld dat hij al mijn films en series binnenhaal met sickbeard/couchpotato alleen wil ik nu dus mijn NAS aan mijn popcorn hour connecten. Dit leek me erg makkelijk maar ik krijg dit niet voor elkaar op de een of andere manier.

Ik heb in mijn popcorn hour al het ip ingevoerd plus de bovenliggende map van mijn synolgy. Ik heb tevens NFS rechten gegeven aan mijn popcorn hour (dmw van het ip adres) maar ik kan met geen mogelijkheid mijn NAs op mijn popcorn hour krijgen. Hopelijk kan iemand me hier mee helpen :)

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
bardi-1 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 20:29:
Iemand ervaring met het toevoegen van torrentsources via http://www.synoboost.com/ ?
Is het veilig?
Als ik nu "ja" zeg, vertrouw je het dan wel?

Verwijderd

Ik snap niet dat je dan toekomt met 2 bay. Ik heb een ds414 sinds kort en ben nu mijn films aan het omzetten naar MKV en ben gestart met 2 x 3TB in SHR en heb nu nog maar 400 GB over. Binnenkort zal toch echt de derde schijf erin moeten. En dan heb ik het nog niet over toekomstige HD downloads en familietapes op DV tapes die ik er ook op wil hebben. Geen J kopen want je gaat er steeds meer mee doen. Toevallig vandaag via Ibood een cam gekocht voor beveiliging die ook op de NAS gaat draaien. Zo'n ding werkt verslavend..... :)

• tomic
  • Laatst online: 17-09 15:37

tomic

Smexylittlebabe!

Hij kost bij Staples nu €204,49 incl. net besteld namelijk.

Ik zou in jou geval hiervoor gaan. of; als je niet raid wil gaan draaien; voor de 114. Die is net zo snel, alleen heeft maar 1 bay. pricewatch: Synology DS114

Toch maar een weblog?

• evol
  • Laatst online: 22:45

evol

hello world

Ben nu een beetje aan het proberen met Mail Server en heb het wel werkend voor 1 domein, maar vraag me af of kan wat ik wil.

Ik heb 2 domeinen, domein a.nl en domein b.nl
Ik gebruik 2 mail adressen: evol@a.nl en evol@b.nl

Op mijn synology heb ik een account evol.

Kan ik dan in mijn Outlook 2 imap accounts aanmaken waarbij de 1 evol@a.nl binnenhaalt en de andere evol@b.nl (zoals ik nu via pop3 doe) of werkt dat niet?

Move along people. Nothing to see here.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
tomic schreef op donderdag 21 november 2013 @ 21:10:
[...]

Hij kost bij Staples nu €204,49 incl. net besteld namelijk.

Ik zou in jou geval hiervoor gaan. of; als je niet raid wil gaan draaien; voor de 114. Die is net zo snel, alleen heeft maar 1 bay. pricewatch: Synology DS114
Daar kost hij €199,- ex btw dus ik snap niet hoe je aan dat bedrag komt (of kun je mij vertellen hoe ik aan die korting kom? Ik heb een bedrijf)

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:58
D-Ed schreef op donderdag 21 november 2013 @ 21:58:
[...]

Daar kost hij €199,- ex btw dus ik snap niet hoe je aan dat bedrag komt (of kun je mij vertellen hoe ik aan die korting kom? Ik heb een bedrijf)
Zie dennisvdweg in "€ 30.- Korting bij Staples.nl"

[ Voor 3% gewijzigd door Morpheusk op 21-11-2013 22:19 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Vraag voor de 4 bay of meer bezitter: welke RAID configuratie heb je?

Als het goed is krijg ik morgen of zaterdag mijn ds1513 binnen en zit te twijfelen tussen:

RAID1
RAID5
RAID10 (heeft mijn voorkeur)

Er gaan 4x2tb in en in feite word daar niet meer dan 3tb van gebruikt (luxe probleem...) van de RED lijn

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Als je niet meer gebruikt dan 3TB dan is raid10 het snelst.. maar je kan ook raid5 met 3 hdd's doen en een hot spare, dat scheelt wat energie wanneer die spin down gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 19:37

mvds

Totally awesome!

Toppe schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:53:
JBOD :) Ik wil ruimte op mijn NAS, en met deze config is ie (Mijn DS413) snel genoeg om mijn Gbit netwerk dicht te trekken, dus snel zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Smultie schreef op donderdag 21 november 2013 @ 20:50:
[...]

Als ik nu "ja" zeg, vertrouw je het dan wel?
Als jij ze veilig gebruikt wel ja.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben hiermee aan de slag gegaan.

Gisteren heb ik dus succesvol de HTTPS verbinding tot stand gebracht. Omdat ik nu Web Station heb geactiveerd vanwege deze proxy kom ik niet meer op de admin pagina terecht als ik naar www.mijndomein.nl ga. Ik kom op een pagina van Web Station. Dit lijkt mij logisch omdat de Web Server nu geactiveerd moet zijn.

Als ik naar mijn admin pagina wil moet ik www.mijneigendomein.nl:5000 invoeren of rechtstreeks naar https://www.mijneigendomein.nl:5001 gaan.

Tot zo ver lijkt mij dit logisch. Als ik nu naar www.mijneigendomein/couchpotato ga kom ik netjes uit op mijn CP pagina. De proxy werkt. Echter is dit niet meer via een HTTPS-verbinding.

Kan dit nu nog wel?

En kan ik de proxy ook instellen dat als ik naar bijvoorbeeld www.mijneigendomein.nl/dsm ga ik op de admin pagina terecht kom?

[ Voor 137% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2013 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

marrik schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:02:
[...]

Het werkt inmiddels, top! Een ding begrijp ik nog niet. Ik wil op de externe schijf een encrypted shared folder aanmaken maar als je een nieuwe shared folder aanmaakt dan wordt dit altijd op de lokale ds schijven gedaan. Is er een manier om dit te doen op de externe disk?
Iemand? :?

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Toppe schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:53:

Als het goed is krijg ik morgen of zaterdag mijn ds1513 binnen en zit te twijfelen tussen:

RAID1
RAID5
RAID10 (heeft mijn voorkeur)

Er gaan 4x2tb in en in feite word daar niet meer dan 3tb van gebruikt (luxe probleem...) van de RED lijn
Heb met m'n 412+ zelf SHR draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:48
kraades schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:52:
[...]

Zo heb ik het draaien voor sabnzbd, sickbeard e.d.

Je krijgt dan zoiets in httpd.conf-user:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
LoadModule proxy_module modules/mod_proxy.so
LoadModule proxy_http_module modules/mod_proxy_http.so

ProxyRequests Off
<Proxy *>
RewriteEngine on

AuthType Basic
AuthName "DS211"
AuthUserFile /volume1/web_passwd/.htpasswd
AuthGroupFile /dev/null
order deny,allow
deny from all
allow from 192.168.0
require valid-user
satisfy any
</Proxy>

ProxyPass /sabnzbd http://localhost:8080/sabnzbd
ProxyPassReverse /sabnzbd http://localhost:8080/sabnzbd

ProxyPass /sickbeard http://localhost:8081/sickbeard
ProxyPassReverse /sickbeard http://localhost:8081/sickbeard

ProxyPass /couchpotato http://localhost:5050/couchpotato
ProxyPassReverse /couchpotato http://localhost:5050/couchpotato

ProxyPass /webdav http://localhost:5005
ProxyPassReverse /webdav http://localhost:5005

ProxyPass /nzbget http://localhost:6789
ProxyPassReverse /nzbget http://localhost:6789
Ik heb die guide ook geprobeerd te volgen, maar dat werkt dus niet.
Ik draai sickbeard custom en pas de poorten dus aan naar 8083 maar ik zie dat jij meer hebt toegevoegd dan wat ik had gedaan?!
Waar dienen die laatste regels bijvoorbeeld voor?!
Pagina: 1 ... 46 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]