Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accountant
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:50

Accountant

Mindset+goal= Succes

Kan iemand mij misschien verder helpen.

Ik heb een DS213J met Sabnzb (bundel mijn downloads en download 1 -2 dagen per maand) en couchpotato (gebruik ik niet maar staat er dus wel op voor de toekomst). Nu heb ik gelezen door het gebruik van SABNZB dat mijn NAS niet in slaapstand gaat. Ik gebruik de NAS eigenlijk alleen maar om 1 keer per maand te downloaden en laten we zeggen dagelijk eens filmpje te streamen.

Is het slecht voor de Harde schijf als ik deze steeds handmatig aan en uitzet (of via de gsm app)? Is het beter om de schijf in stand by te laten staan? Vind dat namelijk beetje zonde voor die 2-3u per dag dat hij werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:42
Mijn NAS gaat in de slaapstand met SABNZB, maar ik monitor dan ook geen folder of RSS feed elke X minuten/uur (Waardoor hij dus niet in de slaapstand gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlayItHard1989
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 16:20
Vraag ivm het vervangen van disk in one bay synology.

Ik heb momenteel een 110j met 1TB disk draaien als DNS, VPN, Proxy, backup server. Nu heb ik een week geleden de 2TB disken uit mijn DS411 vervangen door 3TB exemplaren dus zou ik een van die 2TB disken willen gebruiken in de DS110j.

Je kan van de configuratie van de synology makkelijk een backup maken, maar is er een mogelijkheid om de configuratie van de packages te backuppen zodat ik niet alles terug handmatig moet gaan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golles
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 21:39
Hoe kun je eigenlijk verifieren dat de NAS in slaapstand gaat? Ik laat sabnzb altijd een map controleren op een usb stick, maar ik wil graag zeker weten dat mn NAS ook vaak slaapt als er weinig te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accountant
  • Registratie: September 2012

Accountant

Mindset+goal= Succes

jongetje schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 12:45:
Mijn NAS gaat in de slaapstand met SABNZB, maar ik monitor dan ook geen folder of RSS feed elke X minuten/uur (Waardoor hij dus niet in de slaapstand gaat).
Heb ik dan iets verkeerd ingesteld? Blijft hij bij mij scannen naar iets ook al is de wachtrij leeg en zijn alle handelingen uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
dutchgio schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 09:54:
[...]

Ik heb die guide ook geprobeerd te volgen, maar dat werkt dus niet.
Ik draai sickbeard custom en pas de poorten dus aan naar 8083 maar ik zie dat jij meer hebt toegevoegd dan wat ik had gedaan?!
Waar dienen die laatste regels bijvoorbeeld voor?!
Volgens geeft zoals het in de guide staat en zoals ik het heb gedaan hetzelfde resultaat.

De proxypass/-reverse setjes zijn steeds voor aparte applicaties sickbeard, webdav, nzbget etc.

Voor specifiek sickbeard moet je wel de webroot aanpassen in config.ini zoals in de guide staat...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutchgio schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 09:54:
Ik heb die guide ook geprobeerd te volgen, maar dat werkt dus niet.
Ik draai sickbeard custom en pas de poorten dus aan naar 8083 maar ik zie dat jij meer hebt toegevoegd dan wat ik had gedaan?!
Waar dienen die laatste regels bijvoorbeeld voor?!
code:
1
2
LoadModule proxy_module modules/mod_proxy.so 
LoadModule proxy_http_module modules/mod_proxy_http.so

is zodat apache bij starten de proxy module inlaadt.

code:
1
2
ProxyPass /sickbeard http://localhost:8083/sickbeard
ProxyPassReverse /sickbeard http://localhost:8083/sickbeard

is zodat je http://localhost:8083/sickbeard koppelt aan http://localhost/sickbeard

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
ProxyRequests Off
<Proxy *>
RewriteEngine on

AuthType Basic
AuthName "DS211"
AuthUserFile /volume1/web_passwd/.htpasswd
AuthGroupFile /dev/null
order deny,allow
deny from all
allow from 192.168.1
require valid-user
satisfy any
</Proxy>
heb je nodig als je de boel wilt afschermen met een wachtwoord.

Wel moet je dan inderdaad nog het sickbeard config bestand aanpassen (terwijl sickbeard uitstaat).
Maar dat staat ook netjes uitgelegd op: http://www.mdevries.org/synology_proxy.html

Houd het eerst gewoon bij de eerste 4 regels code. Probeer dat eerst werkend te krijgen voordat je aan de gang gaat met wachtwoorden. Daarover nog wat uitleg: http://www.htaccesstools.com/articles/password-protection/
evol schreef op donderdag 21 november 2013 @ 21:41:
Ben nu een beetje aan het proberen met Mail Server en heb het wel werkend voor 1 domein, maar vraag me af of kan wat ik wil.

Ik heb 2 domeinen, domein a.nl en domein b.nl
Ik gebruik 2 mail adressen: evol@a.nl en evol@b.nl

Op mijn synology heb ik een account evol.

Kan ik dan in mijn Outlook 2 imap accounts aanmaken waarbij de 1 evol@a.nl binnenhaalt en de andere evol@b.nl (zoals ik nu via pop3 doe) of werkt dat niet?
volgens mij heb je aan elke mailbox een gebruiker koppelen. Jij hebt dus 2 mailboxen (1 voor elk domein) nodig, en dus 2 gebruikersnamen. :)

[ Voor 31% gewijzigd door job op 22-11-2013 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:48
job schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 14:28:
[...]

code:
1
2
LoadModule proxy_module modules/mod_proxy.so 
LoadModule proxy_http_module modules/mod_proxy_http.so

is zodat de apache bij starten de proxy module inlaadt.

code:
1
2
ProxyPass /sickbeard http://localhost:8083/sickbeard
ProxyPassReverse /sickbeard http://localhost:8083/sickbeard

is zodat je http://localhost:8083/sickbeard koppelt aan http://localhost/sickbeard

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
ProxyRequests Off
<Proxy *>
RewriteEngine on

AuthType Basic
AuthName "DS211"
AuthUserFile /volume1/web_passwd/.htpasswd
AuthGroupFile /dev/null
order deny,allow
deny from all
allow from 192.168.0
require valid-user
satisfy any
</Proxy>
heb je nodig als je de boel wilt afschermen met een wachtwoord.

Dus de eerste 4 regels code zijn voldoende.
Wel moet je dan inderdaad nog het sickbeard config bestand aanpassen (terwijl sickbeard uitstaat).
Maar dat staat ook netjes uitgelegd op: http://www.mdevries.org/synology_proxy.html
Ik had inderdaad de eerste 4 regels en het config bestand aangepast, en dat resulteerde in een niet-werkende sickbeard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan heb je of het sickbeard configbestand verkeerd aangepast of sickbeard was nog actief tijdens aanpassen.
Of je hebt het verkeerde apache configbestand aangepast.
Uiteraard moet je apache ook herstarten na de aanpssingen.

Het sickbeard configbestand vind je in /volume1/@appstore/sickbeard-custom/var/config.ini
Daar moet je web_root =
vervangen voor web_root = /sickbeard

Voor apache vind je 4 config bestanden in /usr/syno/apache/conf. Je het volgende bestand hebben:
httpd.conf-user

Als het dan mis gaat, probeer dan vast te stellen waar het mis gaat.
Kijk na aanpassen in het configbestand of de veranderingen er nog wel staan.

De wijziging bestaat uit twee losse dingen.
1. de webroot van sickbeard
2. de proxy

1. zodra je web_root wijzigt naar /sickbeard is sickbeard niet meer te bereiken via: 192.168.1.100:8083 , maar wel via 192.168.1.100:8083/sickbeard
2. De proxy moet je correct instellen. http://localhost:8083/sickbeard is wat anders dan http://localhost:8083/sickbeard/

Dus kijk waar het misgaat, zodat je weet in welke instelling de fout zit.
dutchgio schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 14:32:
Ik had inderdaad de eerste 4 regels en het config bestand aangepast, en dat resulteerde in een niet-werkende sickbeard..
Welke foutmeldingen krijg je.. hoe probeer je sickbeard te bereiken (welke url)... draait sickbeard nog wel, wat zegt de sickbeard log. Draait apache nog wel? Wat zegt de apache log? etc. etc.

[ Voor 107% gewijzigd door job op 22-11-2013 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:37

mvds

Totally awesome!

Accountant schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 12:59:
[...]

Heb ik dan iets verkeerd ingesteld? Blijft hij bij mij scannen naar iets ook al is de wachtrij leeg en zijn alle handelingen uitgevoerd?
Beetje moeilijk om daar antwoord op te geven als we jouw config niet kennen. :) Maar als ik moet gokken, dan zou ik zeggen.... Ja

Maar heb je het nu over sabnzbd of sickbeard/couchpotato? Die laatste twee kunnen ook scannen, namelijk of er iets nieuws is gedownload en te postprocessen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 08:53:
En kan ik de proxy ook instellen dat als ik naar bijvoorbeeld www.mijneigendomein.nl/dsm ga ik op de admin pagina terecht kom?
Dit kan niet (omwille van hoe de dsm zelf geschreven is).
Wat wel kan is zorgen dat je via 'dsm.mijneigendomein.nl' doorverwijst naar de admin-pagina.

basisidee hierachter: virtualhost opzetten die '/' door-proxyed naar localhost:5001/
(zie ook de voorbeelden voor sickbeard/couchpotato/... iets hoger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik heb een lastigheidje waar ik niet uitkom.

Ik had mijn 212J en daar kon ik vanaf elke machine een keer inloggen en daarna werden mijn credentials blijkbaar onthouden en hoefde ik niet elke keer in te loggen.
Toen kwam de 213 (tijdje terug alweer) vers geinstalleerd uiteraard en helaas moet ik daar elke keer op inloggen. Ik krijg het niet voor elkaar.

Iemand een idee?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephankamp
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:26
albino71 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 19:07:
Ik heb een lastigheidje waar ik niet uitkom.

Ik had mijn 212J en daar kon ik vanaf elke machine een keer inloggen en daarna werden mijn credentials blijkbaar onthouden en hoefde ik niet elke keer in te loggen.
Toen kwam de 213 (tijdje terug alweer) vers geinstalleerd uiteraard en helaas moet ik daar elke keer op inloggen. Ik krijg het niet voor elkaar.

Iemand een idee?
Onder windows:
Windowskey+R en dan "control userpasswords2"
Daar staan alle opgeslagen wachtwoorden tussen bij referenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

stephankamp schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 19:12:
[...]

Onder windows:
Er was geen ww opgeslagen, maar handmatig toevoegen en het werkt weer. Thx! :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 08:53:
En kan ik de proxy ook instellen dat als ik naar bijvoorbeeld www.mijneigendomein.nl/dsm ga ik op de admin pagina terecht kom?
Ik heb dat ooit opgelost zonder proxy.
In de webfolder heb ik destijds een folder genaamd dsm gemaakt. In deze dsm folder stond een index.html-bestand met een metarefresh naar domein.nl:5001

[ Voor 3% gewijzigd door job op 22-11-2013 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Accountant schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 12:59:
[...]

Dit lijkt mij ook interessant om te weten, ik heb nzbget en sickbeard draaien, nzbget checkt elke 5 minuten een map voor nieuwe nzb's, en sickbeard doet elke 20 minuten ofzoiets zoeken naar nieuwe series.

Maar zou het wel kunnen waarderen als de nas zo zuinig mogelijk is ( oftewel, slaapstand ) waarvan ik vermoed dat deze nu niet intreed.. Heb er nu maar een log voor aangezet.
stephankamp schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 19:12:
[...]

Onder windows:
Bedankt, je heb indirect een ander probleem van me oplost, was deze '' code '' vergeten :P

[ Voor 27% gewijzigd door Fatal Mind op 22-11-2013 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Fatal Mind schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 22:47:
Dit lijkt mij ook interessant om te weten, ik heb nzbget en sickbeard draaien, nzbget checkt elke 5 minuten een map voor nieuwe nzb's, en sickbeard doet elke 20 minuten ofzoiets zoeken naar nieuwe series.

Maar zou het wel kunnen waarderen als de nas zo zuinig mogelijk is ( oftewel, slaapstand ) waarvan ik vermoed dat deze nu niet intreed.. Heb er nu maar een log voor aangezet.
NZBget kun je een map op een usbstick laten checken, dan gaan je schijven gewoon slapen.
Voor sickbeard weet ik het niet...

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
albino71 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 22:59:
[...]

NZBget kun je een map op een usbstick laten checken, dan gaan je schijven gewoon slapen.
Voor sickbeard weet ik het niet...
Ik heb net na een nachtje loggen eens gekeken, dr zijn meldingen in m'n log dat de schijven uit hibernation zijn gehaald, elke 20 minuten, dit komt door sickbeard. NZGget scant elke 5 minuten op een map op de nas zelf en daar zie ik geen meldingen van vreemd genoeg.

Ik heb hibernation tijd voor de hdd's op 15 minuten staan, maar als er elke 20 minuten word gezocht schiet dat niet erg op, en zorgt juist voor meer hdd activiteit, ik kan de hibernation naar 10 minuten zetten en elk uur door sickbeard laten zoeken ipv 20 minuten, dat scheelt wel een hoop misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:28

we_are_borg

You will Comply

Ik heb een probleem met crontab en het uitvoeren van opdrachten, ik heb de volgende twee opdrachten in crontab staan:

code:
1
2
00      *       *       *       *       root    /usr/bin/php /volume1/@appstore/newznab/misc/update_scripts/update_releases.php
30      *       *       *       *       root    /usr/bin/php /volume1/@appstore/newznab/misc/update_scripts/update_binaries.php

Als deze wordt uitgevoerd dan krijg ik de volgende fout mededelingen:

De eerste opdracht
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
PHP Warning:  require(): open_basedir restriction in effect. File(../../www/config.php) is not within the allowed path(s): (/etc.defaults:/usr/bin/php
:/usr/syno/synoman:/etc:/var/run:/tmp:/var/spool/php:/volume1/@tmp/php:/var/services/web:/var/services/photo:/var/services/blog:/var/services/homes:/o
pt/share/pear:/usr/bin/pear:/usr/syno/bin:/opt/bin:/volume1/@appstore/newznab:/var/packages/PEAR/target) in /volume1/@appstore/newznab/misc/update_scr
ipts/config.php on line 3
PHP Warning:  require(../../www/config.php): failed to open stream: Operation not permitted in /volume1/@appstore/newznab/misc/update_scripts/config.p
hp on line 3
PHP Fatal error:  require(): Failed opening required '../../www/config.php' (include_path='.:/var/packages/PEAR/target') in /volume1/@appstore/newznab
/misc/update_scripts/config.php on line 3

De tweede opdracht:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
PHP Warning:  require(): open_basedir restriction in effect. File(../../www/config.php) is not within the allowed path(s): (/etc.defaults:/usr/bin/php
:/usr/syno/synoman:/etc:/var/run:/tmp:/var/spool/php:/volume1/@tmp/php:/var/services/web:/var/services/photo:/var/services/blog:/var/services/homes:/o
pt/share/pear:/usr/bin/pear:/usr/syno/bin:/opt/bin:/volume1/@appstore/newznab:/var/packages/PEAR/target) in /volume1/@appstore/newznab/misc/update_scr
PHP Warning:  require(../../www/config.php): failed to open stream: Operation not permitted in /volume1/@appstore/newznab/misc/update_scripts/config.p
hp on line 3
PHP Fatal error:  require(): Failed opening required '../../www/config.php' (include_path='.:/var/packages/PEAR/target') in /volume1/@appstore/newznab

Als ik naar de directory /volume1/@appstore/newznab/misc/update_scripts/ gaat en daar het commando
code:
1
php update_binaries.php

in geeft dan werkt alles wel zoals het hoort moet ik nu speciaal de directory waar de config.php staat toevoegen aan de open base systeem? Ik heb een tutorial gevolgd en die zei dat ik
code:
1
/volume1/@appstore/newznab/www
aan de open base moest toevoegen.

Het stond dus al in de open base waarom werkt het dan niet?

[ Voor 3% gewijzigd door we_are_borg op 23-11-2013 10:54 ]

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlayItHard1989
PlayItHard1989 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 12:47:
Vraag ivm het vervangen van disk in one bay synology.

Ik heb momenteel een 110j met 1TB disk draaien als DNS, VPN, Proxy, backup server. Nu heb ik een week geleden de 2TB disken uit mijn DS411 vervangen door 3TB exemplaren dus zou ik een van die 2TB disken willen gebruiken in de DS110j.

Je kan van de configuratie van de synology makkelijk een backup maken, maar is er een mogelijkheid om de configuratie van de packages te backuppen zodat ik niet alles terug handmatig moet gaan instellen?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tuurlijk kan dat, als jij weet waar de config bestanden staan: /volume1/@appstore/naam-vd-package

Bestanden kan je overzetten door iets als winscp, wel ssh inschakelen in DSM en inloggen als root.

[ Voor 34% gewijzigd door job op 23-11-2013 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
we_are_borg schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 10:44:

Als ik naar de foutmelding kijk lijkt het alsof je /volume1/@appstore/newznab/misc/update_scripts/ ook moet toevoegen aan de open base.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 23-11-2013 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Tip: Crontab kan tegenwoordig ook via de DSM GUI. Control Panel, Task Scheduler.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 19:39
Heeft iemand met een ds414 gemeten wat het verbruik is in idle, sleep (hdd hibernation), load? Ik krijg de indruk dat de ds414 niet zo zuinig is als de ds413. De ds412+ lijkt zelfs niet veel meer te gebruiken... Juist het stroom verbruik zou een reden zijn om voor de 414 te kiezen ipv de 412+

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
Heeft er iemand een VPN server draaien van Synology zelf, tussen bijv. de DS214 en de DS1513+?

Ik ben benieuwd welke snelheden je dan kan halen, als je een share benaderd via de Synology naar de andere Synology.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Mijn DS211j (of alleen de schijf?) komt de laatste tijd om de paar dagen niet meer uit zijn slaap, enige oplossing is de spanning eraf halen en weer terug stoppen. NAS draait op DSM 4.3-3810. Op het moment dat de NAS niet meer te benaderen is en niet wakker wil worden branden de ledjes van DISK2 en LAN groen (er zit op dit moment één schijn in, dus dat klopt), en power blauw.

Op een dergelijk moment kan ik de NAS op geen enkele manier benaderen. DSM niet, shares niet, ping zonder antwoord, etc.

Iemand iets vergelijkbaars meegemaakt?

[ Voor 17% gewijzigd door JBS op 23-11-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlayItHard1989
Nee, dat heb ik al gedaan. Ik wil de configuratie van bv de vpn server package backuppen.
Maar de configuratie files zijn inderdaad te vinden bij de package files zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

kraades schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 11:27:
Tip: Crontab kan tegenwoordig ook via de DSM GUI. Control Panel, Task Scheduler.
Alleen dan werkt het helemaal niet de Taak Planner werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

job schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 11:01:
[...]

Als ik naar de foutmelding kijk lijkt het alsof je /volume1/@appstore/newznab/misc/update_scripts/ ook moet toevoegen aan de open base.
Nee dat werkt ook niet, daarbij staat /volume1/@appstore/newznab/ al in het path deze zou hier dus onder moeten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
we_are_borg schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 17:05:
[...]

Alleen dan werkt het helemaal niet de Taak Planner werkt niet.
Dat zal dan wel aan iets anders liggen want ik gebruik de scheduler zonder problemen incl. php scripts.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

kraades schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 17:36:
[...]

Dat zal dan wel aan iets anders liggen want ik gebruik de scheduler zonder problemen incl. php scripts.
Laat ik het anders formuleren de Taak Planner werkt wel alleen ik krijg het niet voorelkaar om een taak elk uur in te plannen op 1 tijd werkt wel en dat elke dag maar elk uur van de week niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan dus wel instellen dat de taak elk uur moet draaien, maar het wordt dan niet elk uur uitgevoerd?

[ Voor 21% gewijzigd door job op 23-11-2013 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
we_are_borg schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 10:44:
Ik heb een probleem met crontab en het uitvoeren van opdrachten, ik heb de volgende twee opdrachten in crontab staan:

code:
1
2
00      *       *       *       *       root    /usr/bin/php /volume1/@appstore/newznab/misc/update_scripts/update_releases.php
30      *       *       *       *       root    /usr/bin/php /volume1/@appstore/newznab/misc/update_scripts/update_binaries.php

Als deze wordt uitgevoerd dan krijg ik de volgende fout mededelingen:

De eerste opdracht
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
hp on line 3

De tweede opdracht:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
hp on line 3

Als ik naar de directory /volume1/@appstore/newznab/misc/update_scripts/ gaat en daar het commando
code:
1
php update_binaries.php

in geeft dan werkt alles wel zoals het hoort moet ik nu speciaal de directory waar de config.php staat toevoegen aan de open base systeem? Ik heb een tutorial gevolgd en die zei dat ik
code:
1
/volume1/@appstore/newznab/www
aan de open base moest toevoegen.

Probeer het is door die open base dir is uit te vinken.

ik heb ooit ook is newznab gedraait op mijn synology en dat wilde pas echt werken als dat uit stond.
is wel minder veilig volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
we_are_borg schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 17:43:
[...]

Laat ik het anders formuleren de Taak Planner werkt wel alleen ik krijg het niet voorelkaar om een taak elk uur in te plannen op 1 tijd werkt wel en dat elke dag maar elk uur van de week niet.
Let op dat je ook de last run time moet instellen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
De nieuwste Synology's zijn inmiddels weer uit, maar de prijs van de DS413 is aardig gezakt. Is dit een goed moment om de DS413 aan te schaffen of toch beter de DS414?

Synology DS413 - van €399 naar €320
Synology DS414 - €399

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:13
chronoz schreef op zondag 24 november 2013 @ 12:28:
Synology DS413 - van €399 naar €320
Hij is nu zelfs al te koop voor 305 euro incl. verzendkosten: pricewatch: Synology DiskStation DS413

Ik weet nog niet of ik voor zo'n nieuw model ga, weet nog niet of ik al die power nodig heb. Ik heb een Logitech Squeezebox touch, wil mijn mediabestanden centraal plaatsen. Daarnaast komt er diverse data op te staan (documenten, films). SABNZBd is geen vereiste. Zou de 411j met z'n 128 Mb intern dan ook nog voldoen? Een alternatief is de 214SE, een 2 bay dus. Even de specs:

DS 214SE 800 Mhz / 256 Mb DDR3
DS 411j 1.2 Ghz / 128 Mb DDR2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ik zou gewoon voor het nieuwere model kiezen, de 214SE.
Voordeel is dan ook dat je 2-bays hebt en je dus later ook nog makkelijk zou kunnen uitbreiden, en je meer support hebt met toekomstige updates, al is het update-beleid van Synology erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
dutchgio schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:28:
Voordeel is dan ook dat je 2-bays hebt en je dus later ook nog makkelijk zou kunnen uitbreiden, en je meer support hebt met toekomstige updates, al is het update-beleid van Synology erg goed.
Daar heb je zeker een punt. Echter als ik in RAID1 draai met de 214SE dan kan ik maximaal 4 TB kwijt. Ik kan nu lastig inschatten of ik daar genoeg aan heb.
Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 20:57:
Ik snap niet dat je dan toekomt met 2 bay. Ik heb een ds414 sinds kort en ben nu mijn films aan het omzetten naar MKV en ben gestart met 2 x 3TB in SHR en heb nu nog maar 400 GB over. Binnenkort zal toch echt de derde schijf erin moeten. En dan heb ik het nog niet over toekomstige HD downloads en familietapes op DV tapes die ik er ook op wil hebben. Geen J kopen want je gaat er steeds meer mee doen.
Ik heb hier nog erg veel Super 8 films die ik om wil zetten, die komen er ook op... Toch maar een 4 bay dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Buzzie schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 20:17:
[...]

Probeer het is door die open base dir is uit te vinken.

ik heb ooit ook is newznab gedraait op mijn synology en dat wilde pas echt werken als dat uit stond.
is wel minder veilig volgens mij.
Als ik die uit zet gaat het naar default toe en dan werken andere zaken niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag mijn Synology DS712+ gaan verkopen.
Wanneer ik de schijven er uit haal, volstaat het dan voor de nieuwe gebruiker om middels twee nieuwe schijven en de default login een nieuwe configuratie en admin account aan te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Laatst online: 19-09 12:20

Rudios

Lost in space?

Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 18:10:
Ik wil graag mijn Synology DS712+ gaan verkopen.
Wanneer ik de schijven er uit haal, volstaat het dan voor de nieuwe gebruiker om middels twee nieuwe schijven en de default login een nieuwe configuratie en admin account aan te maken?
Gewoon een factory reset doen middels het vasthouden van de resetknop achter op je Synology.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudios schreef op zondag 24 november 2013 @ 18:23:
[...]

Gewoon een factory reset doen middels het vasthouden van de resetknop achter op je Synology.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:57
Bedenk wel dat er meerdere soorten reset zijn he. :)

http://www.synology.com/nl-nl/support/tutorials/493#t3

Alleen de wachtwoord reset gaat weinig uithalen gok ik.
Dus 2x even inhouden voor de factory reset.

*Smi vraagt zich af of het wel nodig is als beide schijven toch worden verwijderd, maar het kan nooit kwaad.

[ Voor 33% gewijzigd door SmiGueL op 24-11-2013 20:02 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 09:44
Ik heb in afwachting van mijn WD red schrijf een 250GB laptop schrijf in mijn DS214 geplaatst om alvast wat te spelen.

Wat is wijsheid als ik van de week mijn WD schrijf binnen heb, gewoon vers beginnen of er bij plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Crazyanz schreef op zondag 24 november 2013 @ 21:24:
Ik heb in afwachting van mijn WD red schrijf een 250GB laptop schrijf in mijn DS214 geplaatst om alvast wat te spelen.

Wat is wijsheid als ik van de week mijn WD schrijf binnen heb, gewoon vers beginnen of er bij plaatsen?
Hangt beetje af van wat je wil bereiken lijkt me, als je iets van SHR of raid wil gaan draaien lijkt het me niet succesvol, als je gewoon JBOD doet kan je em er gewoon bijprikken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Gewoon JBOD ja, in eerste instantie één 3TB schrijf aangeschaft, hij gaat voornamelijk als download/mediabak dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Hmmm, als je lange termijn gemak wil hebben kan je naar mijn idee het beste de 3TB plaatsen, en het daarbij laten tot je nog een keer 3TB koopt ofzo.

Ik weet niet hoe het zit met het installeren van DSM, als ie dat op de 250GB die je eventueel later weer vervangt moet je dat ook weer opnieuw doen denk ik. Hang me er niet op vast ik gebruik m'n NAS nog niet zo lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Denk dat dat hem gaat worden ja, mede omdat ik geen idee heb hoe betrouwbaar die HD is, die komt uit een externe HD. kan je toevallig instellingen van sickbeard enzo nog backuppen?

Andere vraag: tijdens het downloaden van usenet gaat de snelheid nogal op en neer is dat normaal gedrag?

Afbeeldingslocatie: http://i263.photobucket.com/albums/ii135/crazyanz/Knipsel_zps6b8a4658.png

(150mbit ziggo lijn, op de computer haal ik 17-18mb/s)

[ Voor 5% gewijzigd door haakjesluiten op 24-11-2013 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ik ben er bijna uit, ga toch wat meer uitgeven en waarschijnlijk de DS413 kopen. Het enige waar ik nog wat tegenaan hik is dat 'ie een Freescale processor heeft. Loop je hierdoor in de praktijk nog aan tegen verminderde beschikbaarheid van pakketten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@musicfreak
Dat weet ik zo niet.
Als je Logitech Media Server gaat gebruiken, kies dan een NAS met meer dan 256MB geheugen. Zelf draai ik de server op een DS209 met 256MB en dat is eigenlijk net te krap.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2013 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzly
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 22:07
Crazyanz schreef op zondag 24 november 2013 @ 22:44:
Denk dat dat hem gaat worden ja, mede omdat ik geen idee heb hoe betrouwbaar die HD is, die komt uit een externe HD. kan je toevallig instellingen van sickbeard enzo nog backuppen?

Andere vraag: tijdens het downloaden van usenet gaat de snelheid nogal op en neer is dat normaal gedrag?

[afbeelding]

(150mbit ziggo lijn, op de computer haal ik 17-18mb/s)
Dat heb ik ook... weet ook niet of het normaal is. Heb ook ziggo 150mbit en haal ook niet de volledige snelheid als op mijn PC. Ik download met nzbget en de snelheid gaat ook erg op en neer zoals op jou grafiek.
Geen idee of dit normaal is... :? Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:46
Ja is normaal heb ik ook met mijn 120 mbit lijntje.

Komt waarschijnlijk omdat je CPU het dan even druk heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:57
Idd, kijk gewoon eens bij je 'taakbeheer/procesbeheer' in DSM en wat de CPU usage is?
Ik gok dat het een singlecore proces is, dus als deze constant op de 50% zit dan lijkt het me duidelijk. :)

*De hikjes misschien omdat hij elke paar seconden een 50MB file van usenet haalt, en bij elk nieuw bestand een kleine vertraging heeft i.v.m. de verwerking oid.. geen ervaring mee maar het zou zomaar kunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door SmiGueL op 25-11-2013 12:06 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
job schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 12:22:
Dat ze anders heetten maakt niet uit. Ik heb mijn certificaten ook bij startssl vandaan.

Wel moet ik zeggen dat ik gebruik maak van de proxy module in apache http://www.mdevries.org/synology_proxy.html
Ik verbind dan ook via de standaard https poort (443).

edit: Kom er achter dat verbinden op poort 8083 (sickbeard) met https inderdaad niet werkt. Gek.. heb te weinig verstand van ssl om dat te begrijpen. Iemand anders?

edit: wellicht wijzigt dsm iets aan het certificaat na uploaden. Dat zou je kunnen testen door zelf nogmaals de certificaten van startssl ergens op je syno te zetten (en daar naartoe verwijzen).
om daar nog even op terug te komen:
de proxy naar /sickbeard werkt inmiddels :9
alleen https en sickbeard gaan nog niet goed samen..

je geeft hier aan dat https niet werk met poort 8083, maar hoe stuur ik dat door naar 443 dan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:17
wzzly schreef op maandag 25 november 2013 @ 11:49:
[...]

Dat heb ik ook... weet ook niet of het normaal is. Heb ook ziggo 150mbit en haal ook niet de volledige snelheid als op mijn PC. Ik download met nzbget en de snelheid gaat ook erg op en neer zoals op jou grafiek.
Geen idee of dit normaal is... :? Iemand?
Ik neem aan dat jullie gewoon een consumenten pakket hebben? Geen zakelijke versie?
Kijk is naar de overboeking die Ziggo in de voorwaarden van je abbonement heeft staan.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:18

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Hij zegt dat zijn NAS trager download dan een pc over dezelfde internetverbinding. Wat heeft dat met eventuele overboeking op de kabel te maken?

De meeste synology's zijn gewoon niet heel erg snel, zoals eerder gezegd, en hebben moeite met veel verbindingen tegelijk in combinatie met alles naar de schijf schrijven. Er was ergens een documentje waarop iedereen bijhield hoe snel zijn/haar NAS van usenet kon downloaden.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutchgio schreef op maandag 25 november 2013 @ 12:10:
je geeft hier aan dat https niet werk met poort 8083, maar hoe stuur ik dat door naar 443 dan?!
Nee ik kwam er achter dat als het probeer zonder gebruik te maken van de proxy module (zoals jij het in eerste instantie dus probeerde), dat https niet werkt.

Met gebruik van de proxy module in apache werkt het wel.
De module werkt met zowel http als https. Ik kwam er trouwens ook nog achter dat ik in sickbeard en couchpotato https niet eens hoef in te schakelen.. ook certificaten hoef ik niet op te geven. De module vangt blijkbaar alles af en regelt het met de certificaten die ik in dsm heb ingesteld.

[ Voor 25% gewijzigd door job op 25-11-2013 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:17
Gizz schreef op maandag 25 november 2013 @ 13:00:
Hij zegt dat zijn NAS trager download dan een pc over dezelfde internetverbinding. Wat heeft dat met eventuele overboeking op de kabel te maken?

De meeste synology's zijn gewoon niet heel erg snel, zoals eerder gezegd, en hebben moeite met veel verbindingen tegelijk in combinatie met alles naar de schijf schrijven. Er was ergens een documentje waarop iedereen bijhield hoe snel zijn/haar NAS van usenet kon downloaden.
Verkeerd gelezen, dacht snelheid PC & NAS beiden trager dan hoort.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
job schreef op maandag 25 november 2013 @ 13:20:
[...]

Nee ik kwam er achter dat als het probeer zonder gebruik te maken van de proxy module (zoals jij het in eerste instantie dus probeerde), dat https niet werkt.

Met gebruik van de proxy module in apache werkt het wel.
De module werkt met zowel http als https. Ik kwam er trouwens ook nog achter dat ik in sickbeard en couchpotato https niet eens hoef in te schakelen.. ook certificaten hoef ik niet op te geven. De module vangt blijkbaar alles af en regelt het met de certificaten die ik in dsm heb ingesteld.
ik krijg dit bij het linken van de certificaten, standaard staat https uit.
Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/ycn0ybi67/image.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat bedoel je met 'linken van de certificaten'?

En vertel wat meer over welke site je nu probeert te bereiken. dsm/sickbeard?
Ga je nu naar https://domein.nl? of maak je nog gebruik van een subdomein?
Stuur nog een poort mee?

[ Voor 78% gewijzigd door job op 25-11-2013 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0sZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 19:59
Hi,

ik heb
een DS214+ , met DSM 4.3
een HDI Dune Smart D1

ik zou graag de films & series die DS download voor mij heeft binnen gehaald. Per ftp naar specifieke directories op mijn DUNE willen plaatsen. Liefst autonoom, maar dat lijkt me nogal wat gedoe aangezien de DUNE niet op gezette tijden aanstaat. Dus dan maar per ftp (fxp).

- Wanneer ik via flashftp inlog op zowel mijn DS214+ als mijn DUNE en mijn data van de een naar de ander probeer te versturen. Worden er enkel bestanden van 0kb aangemaakt.
Nu heb ik getracht de verschillende instellingen (pasv) aan / uit te zetten,maar eigenlijk zonder succesvol resultaat.

Weet iemand een manier hoe ik met tussenkomst van mijn laptop of smartphone , bestanden van mijn NAS op mijn DUNE kan zetten (fxp ?).
Want om het iedere keer via DSM 4.3 / DS Filestation te doen, vind ik vrij omslachtig.

Overigens werkt een directe lijn van laptop / smartphone naar dune zonder problemen.
maar om het eerst naar de laptop te downloaden en vervolgens naar de dune te uploaden lijkt me evenzo omslachtig |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Cr0sZ op 25-11-2013 16:21 . Reden: regeltjes toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

kraades schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 20:26:
[...]

Let op dat je ook de last run time moet instellen.
Heb ik ook al gedaan ben er als een mee bezig geweest, er staat nog een post in dit topic hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:49
Voor alle Synology gebruikers:

Er zit (nog steeds) een bug in Photostation 6, op het moment dat je een filmpje in een map hebt zitten kan je de hele map niet meer inkijken met photostation.

Ofwel niet installeren, als je het wel hebt gedaan kan je het op de volgende manier herstellen:
Photostation uninstalleren via package Centre, vervolgens jouw oude (5.2) photostation downloaden http://ukdl.synology.com/download/packages/

En via manual install installeren.

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Nu online

kraats

Ik rol

Ikke_Niels schreef op maandag 25 november 2013 @ 20:48:
Er zit (nog steeds) een bug in Photostation 6, op het moment dat je een filmpje in een map hebt zitten kan je de hele map niet meer inkijken met photostation.
Werkt bij mij toch wel gewoon, hoor :?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:43

DukeBox

loves wheat smoothies

Hier ook geen problemen.
dus..
Voor alle Synology gebruikers:

[ Voor 55% gewijzigd door DukeBox op 25-11-2013 23:35 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spido
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023
weazle schreef op maandag 18 november 2013 @ 17:51:
[...]

Bij Sickbeard kun je via Config>Notifications de Synology Indexer inschakelen.
Thanks. Dit heb ik gedaan, maar toch lijkt het niet (voor alle) series te werken. Al een paar keer gehad dat er nieuwe series gedownload zijn, maar dat ik alsnog handmatig moet indexen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Spido schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:55:
[...]

Thanks. Dit heb ik gedaan, maar toch lijkt het niet (voor alle) series te werken. Al een paar keer gehad dat er nieuwe series gedownload zijn, maar dat ik alsnog handmatig moet indexen...
Die melding voor synology is toch ook alleen zodat je in DSM een melding ontvangt wanneer een serie is ge-indexed?!

Loop even je postprocessing settings na

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spido
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023
dutchgio schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:57:
[...]

Die melding voor synology is toch ook alleen zodat je in DSM een melding ontvangt wanneer een serie is ge-indexed?!

Loop even je postprocessing settings na
Hmm in de postprecessing settings van SB zou ik niet direct iets kunnen vinden wat de indexer aan het werk moet zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 19:48
Mijn mySQL-server is sinds een paar dagen (1 of 2?) niet meer bereikbaar blijkbaar: "Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2)" als ik met phpMyadmin of Adminer verbinding probeer te maken.

Wat kan ik doen om e.e.a. te controleren? Ik heb de mySQL-optie aan en uitgezet maar kom er nog steeds niet op

edit: nu doet ie het weer ?

[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 26-11-2013 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutchgio schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:57:
Je hebt de synology notifier, en de synology indexer.
Die staan beiden tussen de notifiers (althans bij de mr-orange versie).

[ Voor 29% gewijzigd door job op 26-11-2013 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een DS412+ en wil gewoon één netwerk drive mappen.
Dus ik maak in de root één map, waaronder vervolgens alle data (mappen en submappen) komt.

Nu wil ik ook gebruik maken van DLNA, dus alle media plaats ik in de daarvoor bestemde mappen.
Het is echter zo dat als ik DLNA aanzet, de drie benodigde folders (music, photo, video) in de root geplaatst worden. Dit is irritant want dan moet ik meerdere mappen als losse netwerk drives gaan mappen.

Kan ik die mappen ook verplaatsten onder mijn rootmap, of werkt DLNA dan niet meer? Op dit moment lukt het verplaatsen (om te proberen) niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yoshitoshi, in de media indexing service kan je de locatie van folders wijzigen. De standaard aangemaakte folders kan je vervolgens verwijderen via ssh/telnet/scp.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 26-11-2013 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Hmm wat gaat hier fout, gloed nieuwe HD (wd red 3TB) in de DS412 gedaan (en oude eruit dus freshstart). Drop ik was bestanden op de nas haal ik een transfere speed 11,3MB/s

Lijkt op 100mbit cap maar router (Cisco EPC3925) heeft gigabit poorten (pc ook) en alles is met cat5e bekabeld.

[ Voor 27% gewijzigd door haakjesluiten op 26-11-2013 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of je diskstation een gigabit of 100mbit tot stand heeft gebracht kan je gewoon opzoeken.
control panel > network > network interface.
Bekijk dan ook voor de zekerheid of je pc ook met gigabit verbonden is (onder windows: ctrl+shift+esc > networking).

[ Voor 39% gewijzigd door job op 26-11-2013 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort wil ik ook graag een NAS voor ons netwerk. Het is me echter nog niet geheel duidelijk welk model wij dan nodig zijn.

Ik moet nog even uitzoeken wat de toevoegingen 'j', 'se' en '+' betekenen. Het heeft namelijk een grote invloed op de prijs heb ik gezien.

pricewatch: Synology DiskStation DS112j
pricewatch: Synology DiskStation DS214se
pricewatch: Synology DiskStation DS112
pricewatch: Synology DS114
pricewatch: Synology Disk Station DS212J
pricewatch: Synology DiskStation DS213j
pricewatch: Synology DiskStation DS112+

Het verschil tussen de DS112j en DS112 lijkt alleen de processorsnelheid te zijn en een extra e-sata aansluiting voor de 'gewone' DS112. De DS112+ heeft een snellere processor, maar is verder identiek aan de DS112. Hij is echter duurder dan alle andere modellen in bovengenoemde overzicht, inclusief twee modellen die twee schijven kunnen herbergen!
De DS212j kan twee schijven herbergen dus, en zit qua processorsnelheid tussen de DS112j en DS112 in.

De DS214j is goedkoper dan de DS212j, maar heeft een veel langzamere processor en ondersteund minder raid modi. Kortom, een beetje verwarrend met die verschillende modellen.

Het idee is om drie computers en onze TV er gebruik van te laten maken. De ene computer gebruiken we voornamelijk voor het bewerken van onze foto's en die is extra ruimte nodig. Wij willen graag die fotobestanden op een NAS schijf bewaren, zodat wij er vanaf de andere twee computers ook bij kunnen. Het is dan natuurlijk niet de bedoeling dat die andere computers de bestanden kunnen aanpassen of overschrijven. Dit moet volgens mij wel kunnen door gebruikers alleen leesrechten toe te kennen toch? Ook foto's en filmpjes kijken op de TV zou dan mogelijk worden eventueel m.b.v. een Raspberry Pi. :)
Voor de rest moeten de twee andere computers er hun backups op kwijt kunnen.

Op dit moment weet ik nog niet welk model voor ons het geschikst is. Ook weet ik nog niet of we een model met één of twee schijven zouden moeten nemen.

Vraag: Stel dat wij een model met twee schijven nemen voor extra betrouwbaarheid. Dan moeten de twee gebruikte schijven identiek zijn begrijp ik. Als echter één van die schijven zou crashen, kan ik de data dan wel weer herstellen vanaf die ene schijf of moet ik dan weer een identieke schijf er bij zien te vinden?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2013 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 20:41:
Vraag: Stel dat wij een model met twee schijven nemen voor extra betrouwbaarheid. Dan moeten de twee gebruikte schijven identiek zijn begrijp ik. Als echter één van die schijven zou crashen, kan ik de data dan wel weer herstellen vanaf die ene schijf of moet ik dan weer een identieke schijf er bij zien te vinden?
Nee, identiek niet, maar als je kiest voor SHR met failover of raid1 dan wordt je volume zo groot als de kleinste disk. Overigens kun je dit allemaal terug vinden op de zeer uitgebreide synology wiki.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:11:
Als je Logitech Media Server gaat gebruiken, kies dan een NAS met meer dan 256MB geheugen. Zelf draai ik de server op een DS209 met 256MB en dat is eigenlijk net te krap.
Aha, goed om te weten. Daar heb ik wat aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik ben aan het kijken om mijn huidige NAS (Thecus n2200) te vervangen voor een wat krachtiger exemplaar. Ben eigenlijk wel tevreden over mijn NAS behalve dat hij te traag is voor nieuwsgroepen/par/rar. Dat is eigenlijk de enige functionaliteit mis.

Als ik bijvoorbeeld de 214se koop. Iemand enig idee hoelang dat ding over een 20Gb mkv doet om te downloaden/parren/unrarren om een 50mbit verbinding? :)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik probeer mijn volume te expanden via DSM maar dat gaat fout :( Hij gaat 2 minuten iets doen en dan zonder error stopt hij gewoon. In de logging (/var/log/messages) zie ik wel :
Nov 27 09:21:36 kernel: [53524.346442] EXT4-fs warning (device dm-0): reserve_backup_gdb:872: reserved block 1025 not at offset 0
Nov 27 09:21:37 volumehandler.cgi: (fs_vol_expand.c)SYNOFSExpand(103):Failed to '/sbin/resize2fs -fpF /dev/vg1000/lv > /dev/null 2>&1', WEXITSTATUS(r) = 1
Nov 27 09:21:37 volumehandler.cgi: volume_manage_with_temp_dev.c:105 Failed to expand file system on /dev/vg1000/lv
Nov 27 09:21:37 volumehandler.cgi: volume_lib.cpp:957 Failed to expand file system on /dev/vg1000/lv
Nov 27 09:21:37 volumehandler.cgi: volumehandler.cpp:1252 failed to expand unallocated file system: /volume1
Nov 27 09:22:45 kernel: [53593.302445] EXT4-fs warning (device dm-0): reserve_backup_gdb:872: reserved block 1025 not at offset 0
Nov 27 09:24:35 kernel: [53703.403118] EXT4-fs warning (device dm-0): reserve_backup_gdb:872: reserved block 1025 not at offset 0
Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 19:48
Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 20:41:
Binnenkort wil ik ook graag een NAS voor ons netwerk. Het is me echter nog niet geheel duidelijk welk model wij dan nodig zijn.

Ik moet nog even uitzoeken wat de toevoegingen 'j', 'se' en '+' betekenen. Het heeft namelijk een grote invloed op de prijs heb ik gezien.

pricewatch: Synology DiskStation DS112j
pricewatch: Synology DiskStation DS214se
pricewatch: Synology DiskStation DS112
pricewatch: Synology DS114
pricewatch: Synology Disk Station DS212J
pricewatch: Synology DiskStation DS213j
pricewatch: Synology DiskStation DS112+

Het verschil tussen de DS112j en DS112 lijkt alleen de processorsnelheid te zijn en een extra e-sata aansluiting voor de 'gewone' DS112. De DS112+ heeft een snellere processor, maar is verder identiek aan de DS112. Hij is echter duurder dan alle andere modellen in bovengenoemde overzicht, inclusief twee modellen die twee schijven kunnen herbergen!
De DS212j kan twee schijven herbergen dus, en zit qua processorsnelheid tussen de DS112j en DS112 in.

De DS214j is goedkoper dan de DS212j, maar heeft een veel langzamere processor en ondersteund minder raid modi. Kortom, een beetje verwarrend met die verschillende modellen.

Het idee is om drie computers en onze TV er gebruik van te laten maken. De ene computer gebruiken we voornamelijk voor het bewerken van onze foto's en die is extra ruimte nodig. Wij willen graag die fotobestanden op een NAS schijf bewaren, zodat wij er vanaf de andere twee computers ook bij kunnen. Het is dan natuurlijk niet de bedoeling dat die andere computers de bestanden kunnen aanpassen of overschrijven. Dit moet volgens mij wel kunnen door gebruikers alleen leesrechten toe te kennen toch? Ook foto's en filmpjes kijken op de TV zou dan mogelijk worden eventueel m.b.v. een Raspberry Pi. :)
Voor de rest moeten de twee andere computers er hun backups op kwijt kunnen.

Op dit moment weet ik nog niet welk model voor ons het geschikst is. Ook weet ik nog niet of we een model met één of twee schijven zouden moeten nemen.

De NAS geeft dan aan dat er een probleem is met een schijf, je haalt de schijf eruit, plugt een nieuwe (hoeft niet dezelfde te zijn, wel minimaal even groot of groter om problemen met ruimte te voorkomen) en een paar uur later is alles weer up and running. Het hoeven niet dezelfde schijven te zijn. Sterker, er wordt wel eens gezegd dat je beter twee verschillende schijven kunt nemen (merk/type) omdat je dan zeker weet dat eventuele productieproblemen niet in beide schijven zitten.
Volgens mij kun je in de tussentijd zelfs gewoon bij je bestanden (als je tenminste de juiste RAID-config hebt, niet RAID-0 striping bijv.). Heb je een 1-bay model en je HD gaat kapot? Dan ben je alles kwijt.

Voor alles wat jij wil is elk van de modellen geschikt. Rekenkracht komt pas om de hoek als je zware pakketten gaat draaien. Ik heb een 209j en die voldoet prima als backup/fileserver en ook pakketten als SABnzb, NZBget etc. Ik haaal netwerksnelheden van >50Mb/s lezen en schijven.
Ik ken de modellen niet exact maar ik ga er vanuit dat ze allemaal meer punch hebben dan de mijne, maar dat kun je zelf nazoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Ik heb een '' probleem '' met de hibernation van m'n hardeschijven, ik snap gewoon niet waarom ze constant uit hibernation komen midden in de nacht, zie ook screenshot. Is er een package beschikbaar die hier misschien meer duidelijkheid in kan scheppen ?
Afbeeldingslocatie: http://i70.photobucket.com/albums/i104/Fatal_Mind/nashibernation.jpg~original

Ik heb de nas met het netwerk verbonden via Link Aggeration en ik heb NZBget en Sickbeard draaien. Echter doet sickbeard één keer per uur zoeken naar nieuwe afleveringen van m'n series, en nzbget doet niks met de hardeschijven.

[ Voor 20% gewijzigd door Fatal Mind op 27-11-2013 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:27
Fatal Mind schreef op woensdag 27 november 2013 @ 22:25:
Ik heb een '' probleem '' met de hibernation van m'n hardeschijven, ik snap gewoon niet waarom ze constant uit hibernation komen midden in de nacht, zie ook screenshot. Is er een package beschikbaar die hier misschien meer duidelijkheid in kan scheppen ?
[afbeelding]

Ik heb de nas met het netwerk verbonden via Link Aggeration en ik heb NZBget en Sickbeard draaien. Echter doet sickbeard één keer per uur zoeken naar nieuwe afleveringen van m'n series, en nzbget doet niks met de hardeschijven.
als ik naar de printscreen kijk dan lijkt het er op dat één programma steeds om 31 na het uur iets doet en een ander om 10 voor het hele uur.

Checkt nzbget ieder uur of er nzb files zijn? (settings -> INCOMING NZBS -> nzbdirinterval)
zo ja: check waar nzbget dit doet: settings -> paths -> nzbdir. als dit in een directory op een schijf is, dan zal deze schijf uit hibernation gaan.
Zorg ervoor dat dat nzbget de nzb verwacht op een usb stick die je in de nas steekt (bij mij staat er /volumeUSB1/usbshare ). op die manier maakt nzb je nas/schijven niet wakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een lange avond mijn best te hebben gedaan waardoor ik aardig ver ben gekomen loop ik nu toch vast en hoop ik dat iemand mij hier mee kan helpen :)

Wat wil ik?

CouchPotato, SickBeard en SABnzbd kunnen bereiken via;

https://mijndomein.nl/cp
https://mijndomein.nl/sb
https://mijndomein.nl/sabnzbd

Resultaat tot nu toe:

https://mijndomein.nl/cp Werkt
https://mijndomein.nl/sb Werkt
https://mijndomein.nl/sabnzbd Werkt niet

Twee issues:

1: Wanneer ik naar https://mijndomein.nl/sabnzbd ga krijg ik na een x aantal seconden de melding: ''Oeps! Google Chrome kan geen verbinding maken met localhost:8080''

Als ik via mijn interne IP (192.168.0.11:8080) naar SABnzbd ga kom ik er wel.

2: Wanneer ik naar https://mijndomein.nl/sb ga kom ik netjes uit op SickBeard.

Als ik via mijn interne IP (http://192.168.0.11:8083) naar SickBeard ga krijg ik meteen een witte lege pagina en geen SickBeard.

Uit mijn Apache config:

<Proxy *>
RewriteEngine on

AuthType Basic
AuthName "ID please..."
AuthUserFile /usr/syno/apache/passwd/.htpasswd
AuthGroupFile /dev/null
order deny,allow
deny from all
allow from 192.168.0
require valid-user
satisfy any
</Proxy>

Proxypass /sabnzbd http://localhost:8080/sabnzbd
ProxyPassReverse /sabnzbd http://localhost:8080/sabnzbd`

ProxyPass /sb http://localhost:8083/sb
ProxyPassReverse /sb http://localhost:8083/sb

ProxyPass /cp http://localhost:5050/cp
ProxyPassReverse /cp http://localhost:5050/cp

Uit mijn SickBeard config:

web_root = /sb

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 22:52:
2: Wanneer ik naar https://mijndomein.nl/sb ga kom ik netjes uit op SickBeard.

Als ik via mijn interne IP (http://192.168.0.11:8083) naar SickBeard ga krijg ik meteen een witte lege pagina en geen SickBeard.
Dat is normaal. sickbeard is (omdat je de web_root hebt gewijzigd) niet meer te bereiken via http://192.168.0.11:8083, maar via http://192.168.0.11:8083/sb
Uit mijn Apache config:
Proxypass /sabnzbd http://localhost:8080/sabnzbd
ProxyPassReverse /sabnzbd http://localhost:8080/sabnzbd`
Die ` hoort daar niet
Maar als dat je probleem niet oplost.. kan je sickbeard nu wel bereiken via http://192.168.0.11:8080/sabnzbd ?
Als dat niet zo is heb je daar je oorzaak. Je zou dan het volgende kunnen proberen:

ProxyPass /sabnzbd http://localhost:8080
ProxyPassReverse /sabnzbd http://localhost:8080

[ Voor 8% gewijzigd door job op 27-11-2013 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
helloitsme schreef op woensdag 27 november 2013 @ 22:44:
[...]

als ik naar de printscreen kijk dan lijkt het er op dat één programma steeds om 31 na het uur iets doet en een ander om 10 voor het hele uur.

Checkt nzbget ieder uur of er nzb files zijn? (settings -> INCOMING NZBS -> nzbdirinterval)
zo ja: check waar nzbget dit doet: settings -> paths -> nzbdir. als dit in een directory op een schijf is, dan zal deze schijf uit hibernation gaan.
Zorg ervoor dat dat nzbget de nzb verwacht op een usb stick die je in de nas steekt (bij mij staat er /volumeUSB1/usbshare ). op die manier maakt nzb je nas/schijven niet wakker.
Het lijkt er inderdaad op dat er een bepaalde structuur te vinden is. De interval voor NZB check van NZBget staat op 0.

Is er een package beschikbaar met een wat meer behulpzame logfile voor zover je weet ? eentje die simpelweg gewoon weergeeft waarom hij wakker word, leuk dat synology dit doet, maar op deze manier is het te beperkt.

Een kijken of ik sickbeard en nzbget uit kan zetten, misschien om iets uit te sluiten.

Edit: kan blijkbaar niet sickbeard en nzbget uit zetten zonder de packages te deinstalleren, en dat is niet handig ivm de instellingen, lastig.

Edit 2: Lijkt erop dat de nas ergens iets dwars zat, na m'n reboot is m'n geheugen verbruik zo'n 50% verminderd, en opeens zijn er updates voor een paar packages. Vannacht eens kijken wat wat er gebeurd.

[ Voor 14% gewijzigd door Fatal Mind op 27-11-2013 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op woensdag 27 november 2013 @ 22:58:
[...]
Dat is normaal. sickbeard is (omdat je de web_root hebt gewijzigd) niet meer te bereiken via http://192.168.0.11:8083, maar via http://192.168.0.11:8083/sb
Thanks! Dat werkt inderdaad wel. Als ik via mijn interne NAS IP inlog op DSM en SB opstart dmv het icoontje dan verwijst hij me dus door naar http://192.168.0.11:8083 en niet naar http://192.168.0.11:8083/sb. Is dat nog aan te passen?

Met CouchPotato werkt het trouwens wel standaard, terwijl ik daar in de config ook iets heb aangepast. Als ik CP opstart vanuit DSM verwijst hij mij netjes door naar http://192.168.0.11:5050/cp/. Heb je daar een verklaring voor?
[...]
Die ` hoort daar niet
Maar als dat je probleem niet oplost.. kan je sickbeard nu wel bereiken via http://192.168.0.11:8080/sabnzbd ?
Als dat niet zo is heb je daar je oorzaak. Je zou dan het volgende kunnen proberen:

ProxyPass /sabnzbd http://localhost:8080
ProxyPassReverse /sabnzbd http://localhost:8080
Wat stom van mij, daar heb ik nou heel lang mee lopen kloten! Heb die ' gewoon over het hoofd gezien... 8)7 Nadat ik hem had verwijderd kreeg ik zodra ik naar https://mijndomein.nl/sabnzbd ging gelijk het inlog scherm van mijn proxy. Ik had goede hoop maar na het invullen van de user/pass kreeg ik dezelfde foutmelding.

Apache config aangepast naar jou voorstel en nu werkt het goed! _/-\o_ Snap alleen niet waarom die ineens aangepast moest worden want eerder werkte het wel volgens mij op die manier...

Bedankt voor je snelle hulp in ieder geval!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Jaaaaa!!!!

Mijn DS1513+ is eindelijk verzonden en zal, als postNL langs komt, binnen! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3831/11098452464_e69cae85fd.jpg

Ja ik heb rode schoenen met bloemetjes en ben geen homo :Y

[ Voor 56% gewijzigd door Toppe op 28-11-2013 10:47 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• Kalua
  • Laatst online: 15:45
waarom doen jullie allemaal zo moeilijk met apache en proxy en dergelijke? Bij synocommunity is een package HAproxy, die dat allemaal ook doet zonder dat je in vage configs hoeft te duiken. Let op lees je wel even in, want je moet nog wel een beetje configureren.

Mijn router stuurt poort 80 door naar 5080 op de NAS en 443 naar 5443. http wordt automatisch doorgestuurd naar https door haproxy

wat pics van mijn instellingen:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11755050/hapro.png
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11755050/hapro2.png
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11755050/hapro3.png
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11755050/hapro4.png

Verwijderd

Ik heb een map(pen) op mijn laptop die ik wil laten backuppen op de DS412+. Het is een SkyDrive map, dus biedt al wat zekerheid, daarom lijkt mij één keer in de week backuppen voldoende denk ik. Waar kan ik het beste een scheduler in aanmaken; data replicator of time back-up?

Ik neem aan dat ondanks hij rekening moet houden met die taak de NAS gewoon nog steeds op standby gaat? Hoe werkt het dan precies als ik op de ingestelde backup tijd mijn laptop heb uitstaan, of tijdens het backup proces uitzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchgrover
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 14:20
Kalua schreef op donderdag 28 november 2013 @ 11:35:
waarom doen jullie allemaal zo moeilijk met apache en proxy en dergelijke? Bij synocommunity is een package HAproxy, die dat allemaal ook doet zonder dat je in vage configs hoeft te duiken. Let op lees je wel even in, want je moet nog wel een beetje configureren.

Mijn router stuurt poort 80 door naar 5080 op de NAS en 443 naar 5443. http wordt automatisch doorgestuurd naar https door haproxy
Heb Haproxy maar eens geprobeerd maar ik moet zeggen dat de instellingen ook vrij complex zijn. Ondanks dat de meest voor de hand liggende doorverwijzingen al vooraf ingesteld zijn door synocommunity werkt het bij mij in ieder geval niet meteen na installatie |:( .
Zo wordt nzbget wel netjes doorgestuurd maar dsm weer niet. Controle van de poortnummers levert in ieder geval nog geen verbetering op.

Een snelle check van de handleiding van Haproxy belooft niet veel goeds. Jeetje wat zijn er weer een hoop instellingen mogelijk :? . Kent iemand een verkorte handleiding misschien met de meest gebruikte instellingen voor synology gebruik. Dingen die ik zou willen kunnen regelen zijn:
- zeker weten dat een versleutelde verbinding gebruikt wordt
- doorsteuren met 'domeinnaam'/'link' omdat ik maar een certificaat heb.

Heb voorlopig Haproxy maar weer even uitgezet. Als ik even tijd heb maar eens in de instellingen duiken. Helaas doet de apache proxy het nu ook niet meer, zal wel weer een komma verkeerd hebben staan in settings......

gr, peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucienvg
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-09 19:55
Waarom doe je het niet gewoon met een .htaccess file in je web directory??

Mijn setup:
AuthName "Secure Area"
AuthType Basic
AuthUserFile /volume1/.htpasswd
require valid-user
RewriteEngine On
RewriteCond %{SERVER_PORT} 80
RewriteRule ^(.*)$ https://mijndomein.nl/$1 [R,L]
Redirect /sb https://mijndomein.nl:8081/home/
Redirect /cp https://mijndomein.nl:5050
Redirect /dsm https://mijndomein.nl:5001/webman/index.cgi#
Redirect /sab https://mijndomein.nl:9090
Redirect /as https://mijndomein.nl:8801

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Hopende hier wat zekerheid te vinden :) .

-Vraag 1: Betreffende de snelheid van USB3 op de verschillende DS modellen; ik ben er maar niet gerust op of het een meerwaarde is. Kan iemand mij verzekeren dat er echt fatsoenlijke waarden uitrollen? Stel ik heb een 3TB USB3 externe HDD, NTFS geformatteerd(!!), die sluit ik aan op bv een DS213 USB3 poort. Vanaf een Windows 7 pc haal ik netjes >90 MB/s (>900Mbit/s) zowel up als down rechtstreeks van de NAS (SMB) grote files. Welke performance geeft de schijf aan de USB3 poort van de DS via netwerk? Moet ik dan denken aan 30/30 of 60/60 of 90/90 MB/s of een variatie daarvan? Iemand praktijk ervaring met exact zo'n situatie?

-Vraag 2: Ik heb nu de 1 bay DS110j. Indien ik overga op een 2 bay DS met 2 x 3 TB, kan ik dan bv 1 x een Raid 1 array maken van 1 TB en de resterende 2 x 2TB zonder Raid ('normaal') gebruiken? (ik wil een beperkte hoeveel data uitsluitend beschermen tegen hardware failure (geen backup), lokaal, heb een upload van nog geen halve Mbps)

-Vraag 3: Kan ik vraag 2 ook uitvoeren op een 1 bay DS, icm een USB3 schijf. Hence vraag 1 ;) Kortom RAID1 array tussen een gedeelte van een interne en gedeelte van een extern aangesloten schijf? :9~ Dan is de DS114 wat voor mij. ;)

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Dutchgrover schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 13:43:
[...]

Heb Haproxy maar eens geprobeerd maar ik moet zeggen dat de instellingen ook vrij complex zijn. Ondanks dat de meest voor de hand liggende doorverwijzingen al vooraf ingesteld zijn door synocommunity werkt het bij mij in ieder geval niet meteen na installatie |:( .
Zo wordt nzbget wel netjes doorgestuurd maar dsm weer niet. Controle van de poortnummers levert in ieder geval nog geen verbetering op.

Een snelle check van de handleiding van Haproxy belooft niet veel goeds. Jeetje wat zijn er weer een hoop instellingen mogelijk :? . Kent iemand een verkorte handleiding misschien met de meest gebruikte instellingen voor synology gebruik. Dingen die ik zou willen kunnen regelen zijn:
- zeker weten dat een versleutelde verbinding gebruikt wordt
- doorsteuren met 'domeinnaam'/'link' omdat ik maar een certificaat heb.

Heb voorlopig Haproxy maar weer even uitgezet. Als ik even tijd heb maar eens in de instellingen duiken. Helaas doet de apache proxy het nu ook niet meer, zal wel weer een komma verkeerd hebben staan in settings......

gr, peter
Kijk mijn plaatjes even na. Ik heb het ook zo ingesteld zoals jij wil.

bij frontends de http options aanpassen naar redirect scheme https if !{ ssl_fc }

bij associations moet je het volgende bij options instellen if { path_beg /transmission } als je met domein/app structuur wilt werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchgrover
Kalua schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 11:57:
[...]

Kijk mijn plaatjes even na. Ik heb het ook zo ingesteld zoals jij wil.

bij frontends de http options aanpassen naar redirect scheme https if !{ ssl_fc }

bij associations moet je het volgende bij options instellen if { path_beg /transmission } als je met domein/app structuur wilt werken.
hoi Kalua

Bedankt voor je reactie. Heb jouw instellingen overgenomen. Het werkt nu gedeeltelijk voor mij.

- zowel https://nzbget.domein als http://nzbget.domein worden juist doorgestuurd.
- het lukt me ook om https://domein/nzbget door te sturen.
- op een of andere manier wordt https://dsm.domein niet doorgestuurd maar kom ik in de standaard backend terecht. als ik dsm in dsm2 verander werkt het gek genoeg wel (https://dsm2.domein). Het lijkt wel of de term dsm niet toegelaten is??
- het lukt me dan weer niet om https://domein/dsm2 te laten werken, de webserver meld: 'sorry, the page your are looking for is not found'.

Ik kan nu een werkende koppeling maken voor de programmas die ik gebruik maar ben nog niet helemaal tevreden: ik wil graag domein/koppeling gebruiken omdat ik een certificaat heb voor het domein dat niet geldt voor de subdomeinen.

Heb nog een paar vragen:
- Waarom heb je bij de backend voor gateone 'ssl check' staan i.p.v. alleen 'check', wat doet het check commando?
- uit de handleiding begrijp ik dan '-i' zorgt voor het negeren van hoofd of kleine letters. zou het goed zijn om dit ook te gebruiken in de volgende associatie: { path_beg -i /nzbgget}

groeten, peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

dinkelover schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 00:13:
-Vraag 2: Ik heb nu de 1 bay DS110j. Indien ik overga op een 2 bay DS met 2 x 3 TB, kan ik dan bv 1 x een Raid 1 array maken van 1 TB en de resterende 2 x 2TB zonder Raid ('normaal') gebruiken? (ik wil een beperkte hoeveel data uitsluitend beschermen tegen hardware failure (geen backup), lokaal, heb een upload van nog geen halve Mbps)
Nee, iets als matrix raid wordt niet ondersteund. De FAQ is hier ook wat onduidelijk in maar het staat er wel correct.
Kortom RAID1 array tussen een gedeelte van een interne en gedeelte van een extern aangesloten schijf?
Afhankelijk van het model kan dat alleen met eSATA én de disk moet dan geformatteerd in DSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Als ik mijn Synology update van DSM 4.2 naar 4.3 raak ik dan mijn instellingen kwijt bij Couchpotato, SabNZBD, sickbeard e.d. ? En mijn taken die ik in synology heb aangemaakt? Of blijft dit allemaal bestaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Dutchgrover schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 13:37:
[...]

hoi Kalua

Bedankt voor je reactie. Heb jouw instellingen overgenomen. Het werkt nu gedeeltelijk voor mij.

- zowel https://nzbget.domein als http://nzbget.domein worden juist doorgestuurd.
- het lukt me ook om https://domein/nzbget door te sturen.
- op een of andere manier wordt https://dsm.domein niet doorgestuurd maar kom ik in de standaard backend terecht. als ik dsm in dsm2 verander werkt het gek genoeg wel (https://dsm2.domein). Het lijkt wel of de term dsm niet toegelaten is??
- het lukt me dan weer niet om https://domein/dsm2 te laten werken, de webserver meld: 'sorry, the page your are looking for is not found'.

Ik kan nu een werkende koppeling maken voor de programmas die ik gebruik maar ben nog niet helemaal tevreden: ik wil graag domein/koppeling gebruiken omdat ik een certificaat heb voor het domein dat niet geldt voor de subdomeinen.

Heb nog een paar vragen:
- Waarom heb je bij de backend voor gateone 'ssl check' staan i.p.v. alleen 'check', wat doet het check commando?
- uit de handleiding begrijp ik dan '-i' zorgt voor het negeren van hoofd of kleine letters. zou het goed zijn om dit ook te gebruiken in de volgende associatie: { path_beg -i /nzbgget}

groeten, peter
Hoi, ik ben er verder ook niet super goed in, maar met wat uitzoeken ben ik een eind gekomen.

Ik gebruik ook alleen domein/koppeling, behalve bij de applicaties waar je geen base url in kunt stellen, DSM is volgens mij zo'n programma. Mijn domein zonder iets erachter gaat dan naar DSM, dit kun je instellen bij frontends en dan default backend veranderen. Bittorrent sync is ook een programma waar je dat niet kunt instellen en dan werkt 'domein/koppeling' niet, deze heb ik dan ook als btsync.domein gedaan.

Ik heb geen flauw idee wat ssl check doet, ik gebruik gateone niet deze stond er al standaard in. Voor zover ik kon vinden doet check een soort heartbeat naar de poort om te kijken of er iets reageert daar.

'-i' is inderdaad handig om te gebruiken, wist niet waar het voor was en heb het nooit nodig gehad, maar ik ga het ook toevoegen nu.

[ Voor 3% gewijzigd door Kalua op 30-11-2013 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 14:54

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Hebben meer mensen problemen met de two step authentication? Ik gebruik Google Authenticator om een extra code te generen maar het lijkt wel alsof ze out of sync zijn. Eerst moest ik vaak de tweede code pakken omdat het de eerste keer niet werkte. Echter had ik nu dat alle codes fout waren waardoor ik op de blocklist terecht kwam :X

EDIT: ik ben niet de enige met het probleem:
http://forum.synology.com...&t=77463&p=292012#p292012

[ Voor 15% gewijzigd door Mr_gadget op 30-11-2013 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchgrover
Mr_gadget schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 16:55:
Hebben meer mensen problemen met de two step authentication? Ik gebruik Google Authenticator om een extra code te generen maar het lijkt wel alsof ze out of sync zijn. Eerst moest ik vaak de tweede code pakken omdat het de eerste keer niet werkte. Echter had ik nu dat alle codes fout waren waardoor ik op de blocklist terecht kwam :X
Ik heb een tijdje two step verification gebruikt maar heb het weer uitgezet omdat ik te vaak tegen inlog problemen aanliep. Het probleem werd bij mij veroorzaakt doordat de klok van de synology lanzaam verkeerd gaat lopen. Die werd 1x per dag gesynchroniseerd met een time server maar blijkbaar zat er een behoorlijke afwijking in de interne klok.
Het lukte me in zo'n geval om weer in te loggen door de klok van mijn telefoon met de authenticator app gelijk te zetten met de klok van de synology. Uiteindelijk werkte het te vaak niet goed en heb ik het weer uitgeschakeld. Ik heb inmiddels een nieuwe synology (214play), misschien probeer ik binnenkort weer eens of het nu beter functioneert.
Pagina: 1 ... 47 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]