Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
mickjuh schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 14:21:
Als ik mijn Synology update van DSM 4.2 naar 4.3 raak ik dan mijn instellingen kwijt bij Couchpotato, SabNZBD, sickbeard e.d. ? En mijn taken die ik in synology heb aangemaakt? Of blijft dit allemaal bestaan? :)
Dat blijft behouden.

đŸ‘‰đŸ» Blog đŸ‘ˆđŸ»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 21:34
Mr_gadget schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 16:55:
Hebben meer mensen problemen met de two step authentication? Ik gebruik Google Authenticator om een extra code te generen maar het lijkt wel alsof ze out of sync zijn. Eerst moest ik vaak de tweede code pakken omdat het de eerste keer niet werkte. Echter had ik nu dat alle codes fout waren waardoor ik op de blocklist terecht kwam :X

EDIT: ik ben niet de enige met het probleem:
http://forum.synology.com...&t=77463&p=292012#p292012
Ik heb t hier toevallig vaker gemeld, vond het al apart dat niemand anders er last van had..

SmiGueL in "[Synology] Vraag en antwoord"

En
SmiGueL schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:10:
Sinds de nieuwste update (DSM 4.3 3776-3 dus) errort hij steeds bij inloggen tijdens het invoeren van de 2FA code.
Ik heb me inmiddels al buitengesloten op m'n PC (auto-block na 10 foute pogingen..), maar zelfs op m'n phone (dus: ander IP adres) is de ingevoerde code steeds verkeerd..

Hebben meer mensen hier last van?
SmiGueL schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:17:
Na nog een tiental pogingen om in te loggen (expres een of meerdere minuten NADAT ik de 2FA code op m'n mobiel zie, dit i.v.m. een mogelijk fout ingestelde tijd in m'n NAS) was het nog steeds niet gelukt om in te loggen.
Vervolgens het apparaat een reset gegeven (was achteraf hooguit een paar min werk. :)) en toen kwam ik er achter dat de klok een dikke 2 minuten VÓÓR stond..onmogelijk om ooit nog in te loggen dus gezien je geen 2FA codes in de toekomst kunt genereren. 8)7

De reden waarom de klok verkeerd stond is mij wel een raadsel.., Juist i.v.m. 2FA heb ik deze EXACT gelijk gezet met m'n pc/phone.
Volgens mij loopt de Synology elke dag een seconde verder achter.
Elke keer na een maand of wat beginnen de problemen :X
Ik ben zelf groooot voorstander van 2FA, maar heb het door deze kuren moeten uitschakelen.. erg jammer.

[ Voor 20% gewijzigd door SmiGueL op 01-12-2013 19:31 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:36

ChillPascal

In the end...

Weet iemand of het mogelijk is om DS Cloud op iOS te gebruiken, zonder dat de bestanden gesynchroniseerd worden en lokaal op de telefoon/tablet worden opgeslagen. Zoals Dropbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

ChillPascal schreef op zondag 01 december 2013 @ 15:29:
Weet iemand of het mogelijk is om DS Cloud op iOS te gebruiken, zonder dat de bestanden gesynchroniseerd worden en lokaal op de telefoon/tablet worden opgeslagen. Zoals Dropbox
Joh.. wat dacht je er van om 2 woorden in google te slingeren ? Eerste hit: https://itunes.apple.com/nl/app/ds-file/id416751772?mt=8

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjtm
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:39
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende. Sinds kort ben ik in het bezit van een DS213j. Het lukt mij maar niet om de netwerkmap onder verkenner die ik heb aangemaakt op mijn laptop met de Mapstation optie bij de Synology Assistant buiten mijn eigen netwerk te benaderen.

Ik heb :
1. Het vinkje gezet bij “Windows-bestandsservice inschakelen” in DSM
2. Onder het router configuratie menu in DSM heb ik onder andere Windows bestandsserver ingeschakeld waardoor de poorten 137, 138, 139 en 445 worden geforward.
3. In mijn linksys e1200 router heb ik de poorten 445 en 136 t/m 140 (zodat 137, 138 en 139 er binnen vallen) opengezet
4. Om te testen heb ik de firewall van de DS213j even uitgezet

-Binnen mijn eigen netwerk kan ik prima gebruik maken van de aangemaakte netwerkmap op zowel pc als laptop.
-Ook op mijn ipad en galaxy s4 kan ik van alle DS apps gebruik maken binnen en buiten het eigen netwerk.
-wanneer ik in het routerconfiguratiemenu van DSM klik op verbindingen testen komt er ook als enige bij de Windows bestandsserver te staan dat de verbinding mislukt is.

Al enkele weken heb ik op tweakers het synology forum en daarbuiten gezocht naar wat hier nu fout gaat, maar kom er niet achter. Ik hoop dat iemand raad weet. Alvast bedankt!

(owja het probleem zou toch niet zijn dat mijn ip-adres binnen het Wagenings universiteitsnetwerk valt?)

[ Voor 7% gewijzigd door kjtm op 02-12-2013 09:44 ]

Intel Core i5 3570K @4.2ghz -- Asus P8Z77-M -- 2x4GB G.Skill Ares -- Asus GTX660-DC2T-2GD5 -- Crucial M4 128GB -- Seasonic G-Serie 550 -- BitFenix Prodigy M -- Asus Xonar D1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:17
Korte vraag:
-Kan je custom meldingen/berichten toevoegen aan de ingebouwde mailfunctie? Zo ja, hoe?

Ik heb de mail ingesteld staan en dit werkt perfect, nu heb ik HiDrive back-up geĂŻnstalleerd en wil ik hier ook meldingen van krijgen als dit succesvol voltooid is en wanneer er iets faalt.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

kjtm schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:37:
3. In mijn linksys e1200 router heb ik de poorten 445 en 136 t/m 140 (zodat 137, 138 en 139 er binnen
[..]
-wanneer ik in het routerconfiguratiemenu van DSM klik op verbindingen testen komt er ook als enige bij de Windows bestandsserver te staan dat de verbinding mislukt is.
De meeste ISP's blokkeren die poorten standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

SmiGueL schreef op zondag 01 december 2013 @ 05:48:
[...]
Volgens mij loopt de Synology elke dag een seconde verder achter.
Elke keer na een maand of wat beginnen de problemen :X
Ik ben zelf groooot voorstander van 2FA, maar heb het door deze kuren moeten uitschakelen.. erg jammer.
Ik wilde antwoorden dat dat een kwestie zou moeten zijn van NTP activeren om je tijd in sync te houden, maar ik zie net op mijn eigen NAS dat ie ondanks dat dat aanstaat inderdaad ook enkele minuten voor liep. Even geswitcht van pool.ntp.org naar time.nist.gov. Eens in de gaten houden of dat helpt...
bardi-1 schreef op maandag 02 december 2013 @ 10:08:
Korte vraag:
-Kan je custom meldingen/berichten toevoegen aan de ingebouwde mailfunctie? Zo ja, hoe?

Ik heb de mail ingesteld staan en dit werkt perfect, nu heb ik HiDrive back-up geĂŻnstalleerd en wil ik hier ook meldingen van krijgen als dit succesvol voltooid is en wanneer er iets faalt.
Control Panel -> Notification -> Advanced tab: daar kan je aanvinken bij welke events je een mailtje wilt hebben. Of was dat bekend en staan daar geen HiDrive events tussen?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:17
Orion84 schreef op maandag 02 december 2013 @ 10:20:

[...]

Control Panel -> Notification -> Advanced tab: daar kan je aanvinken bij welke events je een mailtje wilt hebben. Of was dat bekend en staan daar geen HiDrive events tussen?
Dat is inderdaad al bekend, daar heb ik het 1 en ander al ingesteld voor Synology services maar HiDrive staat hier niet tussen.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

job schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 18:51:
[...]

Nog wat tips over je script:
Zorg er wel voor je de eerste regel correct hebt. De # komt voor de !. Neem voor de zekerheid dit als eerste regel:
#!/bin/sh
En gebruik volledige paden naar de bestanden.

voorbeeld van een script
code:
1
2
3
4
#!/bin/sh

# Terugzetten bron bestanden
rsync -avzhe /volume1/bron /volume1/doel
Nog even een kick van een oud 'probleem'

Ik heb rsync nu een tijdje in gebruik en in principe doet het precies wat ik wil doen. Er is maar een enkel klein nadeel. het kost rsync ZEVEN uur om uit te zoeken dat hij twee kleine filetjes moet vervangen of zelfs niets hoeft te doen. En al die tijd is mijn CPU gebruik iets van 85-95% uitsluitend door rsync.
Simpelweg de hele schijf wissen en er opnieuw heen kopiëren kost maar twee uur. En gedurende die tijd ook nog eens veel mider CPU. Waarom is rsync zo gruwelijk inefficiënt?
Als je met google gaat zoeken vind je dat er veel mensen over klagen. Het ligt dus niet in mijn systeem.
Het enige wat rsync hoeft te doen is nagaan of de timestamp van de de file op de destination gelijk is aan de source. Is dat zo, doe niets, is hij wel anders overschrijf de dest file met die van de source.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spido
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023
job schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:37:
[...]

Je hebt de synology notifier, en de synology indexer.
Die staan beiden tussen de notifiers (althans bij de mr-orange versie).
Ik heb deze bij de notifications aangevinkt;
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2ufun3k.png

Een andere kan ik niet echt vinden. Ik heb ook even gekeken in de logs, maar daar kan ik niks vinden over het eventueel indexen van media. Van het weekend verschillende series automatisch gedownload, maar verschenen niet op mijn media speler (Samsung Home cinema set via DLNA). Na manual indexen staan ze er wel tussen, maar om dit nu steeds te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lucienvg schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:13:
Waarom doe je het niet gewoon met een .htaccess file in je web directory??

Mijn setup:
AuthName "Secure Area"
AuthType Basic
AuthUserFile /volume1/.htpasswd
require valid-user
RewriteEngine On
RewriteCond %{SERVER_PORT} 80
RewriteRule ^(.*)$ https://mijndomein.nl/$1 [R,L]
Redirect /sb https://mijndomein.nl:8081/home/
Redirect /cp https://mijndomein.nl:5050
Redirect /dsm https://mijndomein.nl:5001/webman/index.cgi#
Redirect /sab https://mijndomein.nl:9090
Redirect /as https://mijndomein.nl:8801
Deze heb ik nog niet eerder voorbij zien komen. Zitten hier nog nadelen aan ten opzichte van mod_proxy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:06

KrazyJay

杰

De vraag is al eerder langsgekomen, maar sinds mei is er weer een nieuwe serie uitgekomen, en dus daarom deze keer door mij eens de vraag:

Wat is de betere NAS voor een minecraftserver op te draaien (voor 2-4 man)? Ik zit zelf nu te kijken naar de DS214+ (ARM-processor) en de DS214play (Intel Atom-processor) en Google helpt me niet echt op weg. Welke van de twee zou beter zijn? En wat kan ik verwachten qua prestaties? Misschien dat ik ooit Tekkit wil uitproberen (FTB trekt me niet zo aan).

Mocht het zo zijn dat andere Synology NASsen een verschil maken tussen dag en nacht qua prestaties, dan zie ik graag de suggesties tegemoet.

Ik ga verder mijn NAS gebruiken voor backups van het thuisnetwerk en het kijken van films op mijn TV (NAS gaat niet via HDMI aangeloten zijn op de TV, maar via een UTPkabel op het netwerk zodat de AC-Ryan mediaspeler de ISO's en MKVs kan afspelen voor me).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
KrazyJay schreef op maandag 02 december 2013 @ 12:32:
De vraag is al eerder langsgekomen, maar sinds mei is er weer een nieuwe serie uitgekomen, en dus daarom deze keer door mij eens de vraag:

Wat is de betere NAS voor een minecraftserver op te draaien (voor 2-4 man)? Ik zit zelf nu te kijken naar de DS214+ (ARM-processor) en de DS214play (Intel Atom-processor) en Google helpt me niet echt op weg. Welke van de twee zou beter zijn? En wat kan ik verwachten qua prestaties? Misschien dat ik ooit Tekkit wil uitproberen (FTB trekt me niet zo aan).

Mocht het zo zijn dat andere Synology NASsen een verschil maken tussen dag en nacht qua prestaties, dan zie ik graag de suggesties tegemoet.

Ik ga verder mijn NAS gebruiken voor backups van het thuisnetwerk en het kijken van films op mijn TV (NAS gaat niet via HDMI aangeloten zijn op de TV, maar via een UTPkabel op het netwerk zodat de AC-Ryan mediaspeler de ISO's en MKVs kan afspelen voor me).
Ik zou eventjes de NAS Selector gebruiken op de Synology site, die kan je vast verder helpen, of in ieder geval een beter idee geven wat welke nas kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

杰

Fatal Mind schreef op maandag 02 december 2013 @ 12:47:
[...]

Ik zou eventjes de NAS Selector gebruiken op de Synology site, die kan je vast verder helpen, of in ieder geval een beter idee geven wat welke nas kan.
Ik heb dat dus al gedaan, maar ik kom er niet echt uit. Het draaien van een Minecraftserver staat er niet bij, maar de DS214+ en de DS214play vallen op het zelfde moment af bij het spelen met de eisen terwijl de DS412+ en DS713+ langer blijven staan bij het aanvinken van meer eisen.

Als je dan bijvoorbeeld kijkt naar H.264 FPS (wat een goede indicator lijkt voor de processorkracht) op deze vier NASsen, krijg ik volgende tabel er uit:

Model name/optionDS412+DS713+DS214+DS214play
CPU Model/Frequency
Intel Atom
Dual Core 2.13 GHz
Intel Atom
Dual Core 2.13 GHz
Marvell Armada XP
Dual Core 1.33 GHz
Intel Atom
Dual Core 1.6 GHz
Total FPS (H.264)600 FPS @ VGA (640x480)
200 FPS @ 720p (1280x800)
100 FPS @ 1080p (1920×1080)
.
.
.
.
600 FPS @ VGA (640x480)
.
.
.
.
.
.
480 FPS @ 720p (1280x800)
160 FPS @ 1080p (1920×1080)
120 FPS @ 3M (2048x1536)
70 FPS @ 5M (2591x1944)
.
.
240 FPS @ 720p (1280x800)
80 FPS @ 1080p (1920×1080)
.
.
.
.
linkje naar complete vergelijking op Synology.com

Wat mij daar vooral opvalt is dat de FPS H.264-waarden voor de DS214+ over alle formaten veel beter presteert, terwijl de processorsnelheid het laagste ligt. Eigenlijk lijkt het er dus op dat Ăłf die NAS selector niet klopt, of dat mijn beredering niet correct is, Ăłf dat de nieuwste modellen er niet (goed) in verwerkt zijn, Ăłf dat de DS214+ speciale optimalisaties heeft ten opzichte van H.264codering. 8)7

Nog ideeën of ervaringen? >:)

[ Voor 3% gewijzigd door KrazyJay op 02-12-2013 13:35 . Reden: linkje naar Synologysite toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:49
KrazyJay schreef op maandag 02 december 2013 @ 13:27:
[...]

Ik heb dat dus al gedaan, maar ik kom er niet echt uit. Het draaien van een Minecraftserver staat er niet bij, maar de DS214+ en de DS214play vallen op het zelfde moment af bij het spelen met de eisen terwijl de DS412+ en DS713+ langer blijven staan bij het aanvinken van meer eisen.

Als je dan bijvoorbeeld kijkt naar H.264 FPS (wat een goede indicator lijkt voor de processorkracht) op deze vier NASsen, krijg ik volgende tabel er uit:

Model name/optionDS412+DS713+DS214+DS214play
CPU Model/Frequency
Intel Atom
Dual Core 2.13 GHz
Intel Atom
Dual Core 2.13 GHz
Marvell Armada XP
Dual Core 1.33 GHz
Intel Atom
Dual Core 1.6 GHz
Total FPS (H.264)600 FPS @ VGA (640x480)
.
.
.
.
600 FPS @ VGA (640x480)
.
.
.
.
.
.
480 FPS @ 720p (1280x800)
160 FPS @ 1080p (1920×1080)
120 FPS @ 3M (2048x1536)
70 FPS @ 5M (2591x1944)
.
.
240 FPS @ 720p (1280x800)
80 FPS @ 1080p (1920×1080)
.
.
.
.
linkje naar complete vergelijking op Synology.com

Wat mij daar vooral opvalt is dat de FPS H.264-waarden voor de DS214+ over alle formaten veel beter presteert, terwijl de processorsnelheid het laagste ligt. Eigenlijk lijkt het er dus op dat Ăłf die NAS selector niet klopt, of dat mijn beredering niet correct is, Ăłf dat de nieuwste modellen er niet (goed) in verwerkt zijn, Ăłf dat de DS214+ speciale optimalisaties heeft ten opzichte van H.264codering. 8)7

Nog ideeën of ervaringen? >:)
Het lijkt me een vreemd iets in op de site, immers de 214play heeft ook een intel processor met langzamere snelheid dan de DS412+ en is ook sneller qwa frames. Raadsel achtig :)

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:45
Verwijderd schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:59:
[...]

Deze heb ik nog niet eerder voorbij zien komen. Zitten hier nog nadelen aan ten opzichte van mod_proxy?
Hier ben ik ook benieuwd naar, moet je hier alsnog al die poorten voor open zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die is juist niet raadselachtig.. De 214Play heeft hier juist een hardwarematige encoder in de CPU zitten die dus alle NAS apparaten verslaat..ook de 412+ en 713+. Als dit dus belangrijk is moet je voor de play gaan.
Echter heeft dit alleen nut als je afspeelapparaat "dom of kreupel" is zoals een smart TV, apple TV. Heb je gewoon een mediaspeler aan je TV hangen maakt dat allemaal niet uit.
En als dat niet uit maakt is de 412+/713+ sterker dan een 214+ welke weer sterker is dan een 214play.

Ook hier geldt dat je niet domweg CPU Ghz kan vergelijken met elkaar...

Ik hoop dat er gauw weer een vergelijkingstest komt op hardware.info..

Het zou mooi zijn om het gewoon getest te zien... De info van synology is naar mijn idee "te goed".

Wil gewoon snel kunnen vergelijken tussen een 213, 213+ 214+ en de play bijv.

[ Voor 18% gewijzigd door Quakie op 02-12-2013 14:05 . Reden: extra's ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 13:25
Ik heb onlangs een DS214 gekocht. Nu heb ik daar mooi Sickbeard Couchpotato nzbget ect. opgezet. Nu loop ik met het streamen tegen wat problemen aan. Ik beschik over 2 smart tv's (Philips en Samsung) in het huis. De exacte types weet ik zo niet.

Vanaf mijn NAS stream ik een .mkv met subs in de container. Ik kan op beide TV's de film bekijken, maar wel zonder subs. Bij de Philips krijg ik helemaal geen subs (niet met subs in de container, of een los .srt) en bij de Samsung alleen als de mkv container geen subs bevat maar de folder wel een losse .srt. Dit is erg vervelend aangezien de films en series automatisch binnen gehaald worden. Soms heeft een film of serie dus wel een losse srt en soms een ingebakken.

Nu vroeg ik me af of dit software matig op te lossen valt? Het gaat dan vooral om de Samsung. Voor de Philips zat ik te denken aan pricewatch: The Little Black Box als oplossing.

Indien het niet mogelijk is dan lijkt me het beste om ook een pricewatch: The Little Black Box voor de Samsung tv aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elke ochtend rammelt me NAS (412) als een malloot.
Weet niet wat hij doet maar het lijkt op een soort index, hoe kan ik dit uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 december 2013 @ 15:34:
Elke ochtend rammelt me NAS (412) als een malloot.
Weet niet wat hij doet maar het lijkt op een soort index, hoe kan ik dit uitschakelen?
Ik denk dat je eerst moet achterhalen wĂĄt er precies gebeurt.
Kijk eens in de Resource Monitor, tabblad Process welk(e) process(en) je CPU bezig houden.
Van daaruit kun je verder gaan troubleshooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:03
Nivali schreef op maandag 02 december 2013 @ 15:28:
Ik heb onlangs een DS214 gekocht. Nu heb ik daar mooi Sickbeard Couchpotato nzbget ect. opgezet. Nu loop ik met het streamen tegen wat problemen aan. Ik beschik over 2 smart tv's (Philips en Samsung) in het huis. De exacte types weet ik zo niet.

Vanaf mijn NAS stream ik een .mkv met subs in de container. Ik kan op beide TV's de film bekijken, maar wel zonder subs. Bij de Philips krijg ik helemaal geen subs (niet met subs in de container, of een los .srt) en bij de Samsung alleen als de mkv container geen subs bevat maar de folder wel een losse .srt. Dit is erg vervelend aangezien de films en series automatisch binnen gehaald worden. Soms heeft een film of serie dus wel een losse srt en soms een ingebakken.

Nu vroeg ik me af of dit software matig op te lossen valt? Het gaat dan vooral om de Samsung. Voor de Philips zat ik te denken aan pricewatch: The Little Black Box als oplossing.

Indien het niet mogelijk is dan lijkt me het beste om ook een pricewatch: The Little Black Box voor de Samsung tv aan te schaffen.
Koop gewoon een fatsoenlijke mediaspeler waarvan je zeker weet dat ze ondersteunt worden. Popcornhour, WD, Dune......

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucienvg
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-09 19:55
Verwijderd schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:59:
[...]

Ik heb de proxy methode zelf niet uitgeprobeerd, dus daar kan ik je niet verder mee helpen. Het leek mij een heel simpele oplossing! Je moet uiteraard wel de poorten open zetten. Ik heb op mijndomijn.nl een eenvoudig menu gemaakt met daarop een wachtwoord. Als je dan naar bijvoorbeeld mijndomijn.nl/sab gaat wordt ex 2x om inloggegevens gevraagd. 1x voor het menu en 1x voor sabnzbd. Maar dit kan je natuurlijk ook weglaten.

Kleine wijziging. Stukje voor het vragen naar wachtwoord verplaatst na rewriterule naar https. anders vraagt hij 2x om het zelfde wachtwoord.

RewriteEngine On
RewriteCond %{SERVER_PORT} 80
RewriteRule ^(.*)$ https://mijndomein.nl/$1 [R,L]
AuthName "Secure Area"
AuthType Basic
AuthUserFile /volume1/.htpasswd
require valid-user
Redirect /sb https://mijndomein.nl:8081/home/
Redirect /cp https://mijndomein.nl:5050
Redirect /dsm https://mijndomein.nl:5001/webman/index.cgi#
Redirect /sab https://mijndomein.nl:9090
Redirect /as https://mijndomein.nl:8801

[ Voor 30% gewijzigd door Lucienvg op 02-12-2013 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel overweeg ik om een Synology aan te schaffen, maar ik heb nog een paar punten die mij niet geheel duidelijk zijn.

In de documentatie las ik: "Wake-on-lan ready".
Wat bedoelen ze hier nu precies mee? Ondersteunen ze wake-on-lan nu wel of komt er nog een firmware-update die het later mogelijk maakt? Het lijkt mij namelijk ontzettend handig om de NAS bijvoorbeeld s'nachts (of andere momenten dat deze niet tot weinig wordt gebruikt) uit te zetten en dan eventueel via de wake-on-lan functie in te schakelen op het moment dat dit nodig is.

Dat brengt mij bij mijn tweede vraag.
Ik zou de NAS graag regelmatig uit kunnen zetten op momenten dat deze toch niet wordt gebruikt. s'Nachts wordt hij niet gebruikt en ook overdag zijn er momenten dat deze niet of sporadisch wordt gebruikt. Elk apparaat kun je aan of uit schakelen. Mijn vraag is echter of dit zonder concequenties gedaan kan worden?
Stel dat je de NAS met een script automatisch laat uitschakelen. Wat gebeurd er dan als hij op dat moment in gebruik is? Blijft hij dan operationeel tot de schijfactiviteit is afgesloten of schakelt hij keihard uit zonder ontkoppelen? Hoe reageren de systemen (pc, laptop, tv) er op mocht dit zich voordoen? Crashen die bijvoorbeeld als de netwerkschijf plotseling weg is?
Het aller belangrijkste is natuurlijk de betrouwbaarheid. Heeft het aan en uitschakelen ook concequenties voor de duurzaamheid of betrouwbaarheid van de hardeschijven die er in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

1, zoals het er staat, dat hij WoL ready is.. dus het standaard ondersteund.
2. hij doet een init 0, oftewel stop alle services. Maak je gebruik hiervan, dan krijg wordt de verbinding verbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:30
Een Synology DS710+ kan je uitbreiden met een DX510, maar kan je dit wat oudere model ook uitbreiden met de huidige expension units DX213 of DX513?

Hoe verhoud zich de al wat oudere Atom D410 uit de 710+ zich qua prestaties eigenlijk tot de ARMADA 370 SoC uit de 213j? Een rare vergelijking misschien, maar de nieuwprijs van de 213j (die ik wel interessant vind doordat hij 512 Mb intern heeft) is redelijk vergelijkbaar met de 2e hands prijs van een 710+ (waarvan de uitbreidbaarheid weer een pluspunt is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
musicfreak schreef op maandag 02 december 2013 @ 21:53:
Een Synology DS710+ kan je uitbreiden met een DX510, maar kan je dit wat oudere model ook uitbreiden met de huidige expension units DX213 of DX513?
staat keurig vermeld op de Synology website.
Hoe verhoud zich de al wat oudere Atom D410 uit de 710+ zich qua prestaties eigenlijk tot de ARMADA 370 SoC uit de 213j?
Ik denk dat de 710 nog wel ietsjes sneller is. Maar je zou eens de transfers speeds e.d. kunnen vergelijken op de Synology website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:27
Zijn er hier ervaringen met usenet op de NAS? Ik ben op zoek naar een nieuwe nas (synology) waarbij het enige belangrijke voor mij eigenlijk is dat hij het downloaden/parren/rarren een beetje fatsoenlijk aankan.
Is de 214se hier bijvoorbeeld afdoende in? Zijn er mensen met ervaringen met usenet op de wat goedkopere synology nas systemen?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 17:28
laurens0619 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 09:01:
Zijn er hier ervaringen met usenet op de NAS? Ik ben op zoek naar een nieuwe nas (synology) waarbij het enige belangrijke voor mij eigenlijk is dat hij het downloaden/parren/rarren een beetje fatsoenlijk aankan.
Is de 214se hier bijvoorbeeld afdoende in? Zijn er mensen met ervaringen met usenet op de wat goedkopere synology nas systemen?
Iedere (Synology) NAS kan dat. Lees je even in in dit en het packages topic.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Ik heb een DS1812+ waarbij hibernation niet betrouwbaar aan de gang te krijgen is; als ik alle packages uitzet lukt het wel, maar ook met de diverse handleidingen over dit onderwerp voor die packages blijft het mislukken.

Als alternatief zou ik hem gewoon weer elke avond uit willen schakelen tot de volgende ochtend. Scheelt toch energie. Daar is een goede package voor die hem op basis van activiteit aan laat en als je vervolgens echt klaar bent uitschakelt.

Waar ik echter nog niet over uit ben is of het ook invloed heeft op de levensduur van de harde schijf. Op internet is daar maar vrij weinig over te vinden. Eerlijk gezegd verwacht ik niet dat het de levensduur zal verlengen, maar ik hoop in ieder geval dat de levensduur er niet mee wordt bekort doordat je ze blootstelt aan veel meer heat-cycles. Ook Synology zegt er niks over.

Iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen? Op jaarbasis scheelt het me €30,- ofzo, dus het is meer voor het gevoel, maar dan wil ik wel zeker zijn dat de HD's niet aan betrouwbaarheid inboeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:48
Mijn 1512+ gaat netjes in hibernate en ik draai sab/sick/couch. Ik laat alle logfiles wegschrijven naar een usb stickje, hierdoor kunnen de schijven in slaapstand blijven als er activiteit is.

Voor de levensduur van je schijven is het volgens mij beter als ze 24/7 blijven draaien, dan hoeven ze niet steeds op te spinnen etc. maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:27
TheOmen schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:33:
[...]

Iedere (Synology) NAS kan dat. Lees je even in in dit en het packages topic.
Ik heb mijzelf ingelezen....Ik weet dat iedere synology het kan maar mijn vraag was daarom ook: welke nas kan het fatsoenlijk :). Mijn huidige Thecus kan het namelijk ook maar door die cpu die erin zit is het echt uren wachten tot hij klaar is met rarren/parren. Daarom was ik benieuwd naar jullie ervaringen

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

HvB83 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 11:03:

Iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen? Op jaarbasis scheelt het me €30,- ofzo, dus het is meer voor het gevoel, maar dan wil ik wel zeker zijn dat de HD's niet aan betrouwbaarheid inboeten.
Het wordt hier op Tweakers met regelmaat gevraagd....en beantwoord

Hier is er eentje Ortep in "[Synology] Packages"

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:36

ChillPascal

In the end...

Is het mogelijk om een download link te maken van een bestand uit Cloudstation of uberhaupt van je NAS zonder in te loggen of iets dergelijks. Zo'n feature heeft Dropbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 20:18

kraats

Ik rol

ChillPascal schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 17:08:
Is het mogelijk om een download link te maken van een bestand uit Cloudstation of uberhaupt van je NAS zonder in te loggen of iets dergelijks. Zo'n feature heeft Dropbox.
Moet je nou alweer op een ander product van Synology (Filestation) gewezen worden? Ga eens lekker testen met wat je met een Synology kan. Dit soort dingen zijn erg makkelijk te vinden

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:28

we_are_borg

You will Comply

we_are_borg schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 10:44:
Ik heb een probleem met crontab en het uitvoeren van opdrachten, ik heb de volgende twee opdrachten in crontab staan:

code:
1
2
00      *       *       *       *       root    /usr/bin/php /volume1/@appstore/newznab/misc/update_scripts/update_releases.php
30      *       *       *       *       root    /usr/bin/php /volume1/@appstore/newznab/misc/update_scripts/update_binaries.php

Als deze wordt uitgevoerd dan krijg ik de volgende fout mededelingen:

De eerste opdracht
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
PHP Warning:  require(): open_basedir restriction in effect. File(../../www/config.php) is not within the allowed path(s): (/etc.defaults:/usr/bin/php
:/usr/syno/synoman:/etc:/var/run:/tmp:/var/spool/php:/volume1/@tmp/php:/var/services/web:/var/services/photo:/var/services/blog:/var/services/homes:/o
pt/share/pear:/usr/bin/pear:/usr/syno/bin:/opt/bin:/volume1/@appstore/newznab:/var/packages/PEAR/target) in /volume1/@appstore/newznab/misc/update_scr
ipts/config.php on line 3
PHP Warning:  require(../../www/config.php): failed to open stream: Operation not permitted in /volume1/@appstore/newznab/misc/update_scripts/config.p
hp on line 3
PHP Fatal error:  require(): Failed opening required '../../www/config.php' (include_path='.:/var/packages/PEAR/target') in /volume1/@appstore/newznab
/misc/update_scripts/config.php on line 3

De tweede opdracht:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
PHP Warning:  require(): open_basedir restriction in effect. File(../../www/config.php) is not within the allowed path(s): (/etc.defaults:/usr/bin/php
:/usr/syno/synoman:/etc:/var/run:/tmp:/var/spool/php:/volume1/@tmp/php:/var/services/web:/var/services/photo:/var/services/blog:/var/services/homes:/o
pt/share/pear:/usr/bin/pear:/usr/syno/bin:/opt/bin:/volume1/@appstore/newznab:/var/packages/PEAR/target) in /volume1/@appstore/newznab/misc/update_scr
ipts/config.php on line 3
PHP Warning:  require(../../www/config.php): failed to open stream: Operation not permitted in /volume1/@appstore/newznab/misc/update_scripts/config.p
hp on line 3
PHP Fatal error:  require(): Failed opening required '../../www/config.php' (include_path='.:/var/packages/PEAR/target') in /volume1/@appstore/newznab
/misc/update_scripts/config.php on line 3

Als ik naar de directory /volume1/@appstore/newznab/misc/update_scripts/ gaat en daar het commando
code:
1
php update_binaries.php

in geeft dan werkt alles wel zoals het hoort moet ik nu speciaal de directory waar de config.php staat toevoegen aan de open base systeem? Ik heb een tutorial gevolgd en die zei dat ik
code:
1
/volume1/@appstore/newznab/www
aan de open base moest toevoegen.

Het stond dus al in de open base waarom werkt het dan niet?
Voor de personen die ook problemen hebben met het bovenstaande ik heb het sinds een dag of twee opgelost. Als je de zelfde problemen heb ga naar de locatie waar newznab geĂŻnstalleerd is en in de misc/update_scripts zie je een file genaamd config.php deze dien je aan te passen.

Normaal staat er zoiets als:
code:
1
/../../../config.php

Dit moet je hele path worden in mijn geval:
code:
1
require("/volume1/@appstore/newznab/www/config.php");

Mijn probleem is dus opgelost. Op naar het volgende probleem.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

杰

Quakie schreef op maandag 02 december 2013 @ 14:01:
[...]
En als dat niet uit maakt is de 412+/713+ sterker dan een 214+ welke weer sterker is dan een 214play.
[...]
Vandaag maar de DS713+ gehaald met een 2GB SoDimmetje erbij gehaald, en geheugen omgewisseld. Heb geen vergelijkingsmateriaal met de standaard RAM er in, maar leek me een veilige investering voor de MC-serverfunctie die ik de NAS ook wil laten vervullen.

Ik had nog een Seagate ST4000DM000 liggen, dus heb ik er 1'tje bijgehaald, zijn dit goede schijven voor in de NAS? Hoorde van de verkoper van de winkel dat dit slechte schijven zijn, maar als ik over de WD Greens en Reds lees, liever deze Seagates denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegurBellej
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-06 19:55
Medetweakers,

Sinds kort in het bezit van een DS212.
In bay 1 heb ik een samsung spinpoint zitten, puur om te testen.
Nu wil ik in Bay 2 een 4TB schijf toevoegen.

Maar ik weet niet goed welke, in dit topic lees ik veel over de WD RED series.
Je zou zeggen, dat de WD RED serie (special voor de NAS) bij uitstek de favoriete keuze zou zijn voor elke 2 bay NAS. Echter het Synology "Compatibility HDD" geeft volgende aan:

"Dit station heeft geen trillingsensoren en is mogelijk niet geschikt voor 24/7 gebruik in een rek."

Nou weet ik niet of een DS212 ook onder de noemer "rek" valt in te delen, maar dit heeft me aan het twijfelen gebracht.

Wat zijn jullie ervaringen met de WD40EZRX, zouden jullie deze schijf aanraden of toch adviseren om naar een Seagate of Hitachi uit te wijken?

[ Voor 4% gewijzigd door RegurBellej op 03-12-2013 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
RegurBellej schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 20:55:
Wat zijn jullie ervaringen met de WD40EZRX, zouden jullie deze schijf aanraden of toch adviseren om naar een Seagate of Hitachi uit te wijken?
Heb 2X 4TB draaien van de WD40EZRX, al een paar weken geen probleem, heb ook een hele tijd lopen twijfelen, echter toch overstag gegaan door de extra garantie ( 3 jaar ipv 2 jaar )

Nu ik ze heb draaien erg blij mee, temperaturen blijven rond de 30 graden schommelen, en de snelheden met SHR zijn prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itchin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 21:29
kjtm schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:37:
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende. Sinds kort ben ik in het bezit van een DS213j. Het lukt mij maar niet om de netwerkmap onder verkenner die ik heb aangemaakt op mijn laptop met de Mapstation optie bij de Synology Assistant buiten mijn eigen netwerk te benaderen.

Ik heb :
1. Het vinkje gezet bij “Windows-bestandsservice inschakelen” in DSM
2. Onder het router configuratie menu in DSM heb ik onder andere Windows bestandsserver ingeschakeld waardoor de poorten 137, 138, 139 en 445 worden geforward.
3. In mijn linksys e1200 router heb ik de poorten 445 en 136 t/m 140 (zodat 137, 138 en 139 er binnen vallen) opengezet
4. Om te testen heb ik de firewall van de DS213j even uitgezet

-Binnen mijn eigen netwerk kan ik prima gebruik maken van de aangemaakte netwerkmap op zowel pc als laptop.
-Ook op mijn ipad en galaxy s4 kan ik van alle DS apps gebruik maken binnen en buiten het eigen netwerk.
Volgens mij moet je op zoek naar een manier om een netwerkmap te openen via webdav, dit is het protocol dat DS File ook gebruikt. Dus als dat als app werkt op je iPad, zou je op die manier ook met je laptop via internet bij je bestanden moeten kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:41
Ik ben van plan om met mijn DS409+ eens met een schone lei te beginnen met behoud van data, dat is niet zo spannend.

Maar hoe zit het met de filerechten? Ik heb b.v. een sickbeard gebruiker, die rechten heeft op een groot aantal mappen. Aangezien de users verwijderd worden zouden rechten ook wel gereset worden? Zijn na de reset ook alle filerechten gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

杰

KrazyJay schreef op maandag 02 december 2013 @ 12:32:
[...]

[...]
Ondanks dat ik de DS713+ gisteren heb gehaald, hieronder het antwoord van Synology zelf voor anderen die het zich misschien (op een later moment) ook nog afvragen:

Synology France (fr_inquiries@synology.com)
12:18
To: KrazyJay
Picture of Synology France
Dear KrazyJay

Thank you for your interest in our products.

Please not that we do not support officially those Minecraft server package so we cannot guarantee it will work perfectly with our NAS.
For this use though, both NAS should be ok. the difference between these two NAS is that the DS214+ will have better performance for encryption (with hardware encryption engine) while the DS214play will have better transcoding performance (with hardware transcoding engine). So if you plan other uses than a Minecraft server, this will maybe have influence: for a more multimedia use you can rather go for DS214play while for more raw performances you can go for DS214+

I hope this will help

Best regards

Nicolas Hxxxx

Weet dat dit misschien op zich beter in discussieforum kan, maar aangezien dit een antwoord op een vraag (van mezelf) was, toch even hier neergezet als afsluiting. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik heb het volgende bij de hand....

Ik heb dagelijks een snelle smart test draaien op mijn Syno 213.
Nu gaf een van de schijven een smart error.
Blijkt een known error bij een HD204UI. Firmware van de schijf geupdate, seatools geeft geen fouten meer.
Syno ook niet, maar de oude fout blijft er in staan.

Ik heb uiteraard geen trek in opnieuw installeren, maar ik zou niet weten waar ik dit kan weghalen.
Iemand een idee?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Fatal Mind schreef op woensdag 27 november 2013 @ 22:25:
Ik heb een '' probleem '' met de hibernation van m'n hardeschijven, ik snap gewoon niet waarom ze constant uit hibernation komen midden in de nacht, zie ook screenshot. Is er een package beschikbaar die hier misschien meer duidelijkheid in kan scheppen ?
[afbeelding]

Ik heb de nas met het netwerk verbonden via Link Aggeration en ik heb NZBget en Sickbeard draaien. Echter doet sickbeard één keer per uur zoeken naar nieuwe afleveringen van m'n series, en nzbget doet niks met de hardeschijven.
Om even verder te gaan met m'n probleem.

Ik heb afgelopen paar dagen langzaamaan alle services ( nzbget etc ) uit gezet, uiteindelijk bleef als laatste windows bestandservice over, nu deze vanochtend uitgezet, en nu heeft de nas maar 2x de hdd's uit hibernation gehaald, een stuk beter als 2x per uur.

De vraag is dan weer, wat is het probleem met windows bestandservice, ik heb 1 computer die dag en nacht aan staat, de rest gaat savonds op standby,

Wat is slimmer op deze manier, hibernation voor hdd's uitzetten, of het maar laten gaan zoals het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 10:48
Waarschijnlijk maakt je pc die dag/nacht aanstaat verbinding met je NAS, hierdoor worden je schijven uit hibernation gehaald. Als ik geen connecties open heb staan met mijn nas, dan gaat mijn nas netjes in hibernate.

Zou eerder naar je pc kijken. Staat er een download programma op zoals sick/couch etc?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Rainesh schreef op woensdag 04 december 2013 @ 21:40:
Waarschijnlijk maakt je pc die dag/nacht aanstaat verbinding met je NAS, hierdoor worden je schijven uit hibernation gehaald. Als ik geen connecties open heb staan met mijn nas, dan gaat mijn nas netjes in hibernate.

Zou eerder naar je pc kijken. Staat er een download programma op zoals sick/couch etc?
Op die PC staan inderdaad sick/sab maar die download / heeft verder geen interactie met de nas, ik heb zelfs geen netwerk drives op die pc naar de nas,

Ben dr ieder geval blij mee dat ik simpelweg door uitsluiting het probleem heb kunnen achterhalen, ga dr verder geen moeite meer in steken aangezien die NAS die pc vervangt.

Moet alleen nog eventjes een NUC op de kop tikken, xbmc erop, en klaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Fatal Mind op 04-12-2013 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesudio
  • Laatst online: 25-08 08:19
Ik heb een DS414 draaien maar blijf problemen ondervinden een fatsoenlijke VPN-connectie op te zetten:

Ik heb de VPN-server van Synology geinstalleerd en geconfigureerd.
Ik heb de VPN-verbinding ingesteld op mijn Win8.1 laptop.
Op mijn router (TP-LINK TL-WR1043N) heb ik poort 1723 TCP en poort 500 UDP opengezet.

Ik krijg verbinding met m'n VPN, ik kan surfen (via mijn VPN), ik kan DSM bereiken (over het interne IP-adres van de DS414) maar ik kan niet de overige interne IP-adressen bereiken, noch de Gedeelde Mappen op de DS414 benaderen.

Wat doe ik fout???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ligt aan de ip/subnet en of netwerk instellingen. Geef ons even een ipconfig /all van de locatie waar van je test en een overzicht van de VPN instellingen op de NAS

Als je het mij vraagt is VPN sowieso oldschool en een security risk. Waarom zou je je thuisnetwerk (tijdelijk) willen verbinden aan een andere locatie met alle risico's van dien.

Waarom niet alleen een specifieke service openzetten via port forwarding of kiezen voor cloud file sharing, remote desktop of iets dergelijks?

[ Voor 25% gewijzigd door Workaholic op 05-12-2013 08:01 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesudio
  • Laatst online: 25-08 08:19
Workaholic schreef op donderdag 05 december 2013 @ 07:58:
Ligt aan de ip/subnet en of netwerk instellingen. Geef ons even een ipconfig /all van de locatie waar van je test
PS C:\Users\ikke> ipconfig /all

Windows IP Configuration

Host Name . . . . . . . . . . . . : ikke-DT
   Primary Dns Suffix  . . . . . . . :
   Node Type . . . . . . . . . . . . : Hybrid
   IP Routing Enabled. . . . . . . . : No
   WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No
   DNS Suffix Search List. . . . . . : lan

Ethernet adapter Bluetooth-netwerkverbinding:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
   Connection-specific DNS Suffix  . :
   Description . . . . . . . . . . . : Bluetooth-apparaat (Personal Area Network)
   Physical Address. . . . . . . . . : 00-26-83-39-26-50
   DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
   Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes

Ethernet adapter Ethernet:

Connection-specific DNS Suffix  . : lan
   Description . . . . . . . . . . . : Intel(R) 82579V Gigabit-netwerkverbinding
   Physical Address. . . . . . . . . : C8-60-00-75-CB-D0
   DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
   IPv6 Address. . . . . . . . . . . : fd07:f01a:ceee::a7c(Preferred)
   Lease Obtained. . . . . . . . . . : donderdag 5 december 2013 08:42:54
   Lease Expires . . . . . . . . . . : vrijdag 6 december 2013 08:42:53
   IPv6 Address. . . . . . . . . . . : fd07:f01a:ceee:0:301e:26b1:bbba:ed2(Preferred)
   Temporary IPv6 Address. . . . . . : fd07:f01a:ceee:0:b41d:b924:4379:a338(Preferred)
   Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::301e:26b1:bbba:ed2%3(Preferred)
   IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.1.101(Preferred)
   Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
   Lease Obtained. . . . . . . . . . : donderdag 5 december 2013 08:42:50
   Lease Expires . . . . . . . . . . : donderdag 5 december 2013 20:42:50
   Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1
   DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
   DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 264790016
   DHCPv6 Client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-18-65-D4-59-C8-60-00-75-CB-D0
   DNS Servers . . . . . . . . . . . : fd07:f01a:ceee::1
                                       192.168.1.1
   NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Enabled
   Connection-specific DNS Suffix Search List :
                                       lan

Tunnel adapter isatap.lan:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
   Connection-specific DNS Suffix  . : lan
   Description . . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP Adapter
   Physical Address. . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
   DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : No

Tunnel adapter LAN-verbinding* 2:

Connection-specific DNS Suffix  . :
   Description . . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface
   Physical Address. . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
   DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : No
   IPv6 Address. . . . . . . . . . . : 2001:0:5ef5:79fb:891:568:3f57:fe9a(Preferred)
   Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::891:568:3f57:fe9a%8(Preferred)
   Default Gateway . . . . . . . . . :
   DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 134217728
   DHCPv6 Client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-18-65-D4-59-C8-60-00-75-CB-D0
   NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Disabled
en een overzicht van de VPN instellingen op de NAS
PPTP instellingen:
Dynamisch IP: 10.0.0.0
Max aantal verbindingen: 5
Verificatie: MS-CHAP v2
Codering: Maximum MPPE (128 bit)
MTU: 1400
Handmatige DNS gebruiken: NEE (ook geprobeerd met JA, 192.168.1.1 maar ook dat mocht niet baten)
Als je het mij vraagt is VPN sowieso oldschool en een security risk. Waarom zou je je thuisnetwerk (tijdelijk) willen verbinden aan een andere locatie met alle risico's van dien.
Ik wil met mijn laptop een van de shared folders vanaf elke locatie als Windows-netwerkschijf kunnen benaderen. VPN leek mij het meest voor de hand liggend voor dit doel.
Waarom niet alleen een specifieke service openzetten via port forwarding of kiezen voor cloud file sharing, remote desktop of iets dergelijks?
Wat zijn mijn andere opties om bovenstaand doel te kunnen verwezenlijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjtm
DukeBox schreef op maandag 02 december 2013 @ 10:09:
[...]

De meeste ISP's blokkeren die poorten standaard.
Ik heb geprobeerd om mijn router andere poorten te laten doorsturen, zonder het gewenste resultaat. Bijvoorbeeld poort 4001 extern naar 445 intern.
itchin schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 22:53:
[...]

Volgens mij moet je op zoek naar een manier om een netwerkmap te openen via webdav, dit is het protocol dat DS File ook gebruikt. Dus als dat als app werkt op je iPad, zou je op die manier ook met je laptop via internet bij je bestanden moeten kunnen komen.
Bedankt voor de tip. Ga ik daar eens wat zaken van uitzoeken.

Intel Core i5 3570K @4.2ghz -- Asus P8Z77-M -- 2x4GB G.Skill Ares -- Asus GTX660-DC2T-2GD5 -- Crucial M4 128GB -- Seasonic G-Serie 550 -- BitFenix Prodigy M -- Asus Xonar D1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:03
kjtm schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:09:
[...]

Ik heb geprobeerd om mijn router andere poorten te laten doorsturen, zonder het gewenste resultaat. Bijvoorbeeld poort 4001 extern naar 445 intern.

[...]

Bedankt voor de tip. Ga ik daar eens wat zaken van uitzoeken.
FTP is nog makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjtm
Maar met FTP gebruik je toch een client of je browser om je bestanden te benaderen? Ik wil namelijk een bepaalde map op mijn Synology gewoon als netwerk-schijf zien onder de lokale C schijf. Wat tot nu dus prima gaat binnen mijn eigen netwerk, maar niet er buiten.

Maar de tip van itchin heeft gewerkt! Nogmaals bedankt hiervoor. Ik kwam hierdoor uit bij dit tutorial van Synology waar gebruik wordt gemaakt van NetDrive: http://www.synology.com/en-global/support/tutorials/570
Vreemd is wel dat hij de netwerkmap weergeeft als 512Gb groot terwijl ik een 2TB schijf in mijn NAS heb waarvan de map die ik in NetDrive gebruik meer dan 1TB groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webdav werkt met windows 7 ook zonder netdrive: http://synology.reerds.nl...ndig-voor-buiten-de-deur/

edit: getest, en werkt prima.
Echter, omdat ik een certificaat op mijn diskstation heb gezet moet ik via de domeinnaam verbinden. Intern via het lan ip werkt het niet. (certicate installeren in de certificate store van windows moet dit neem ik aan oplossen).
De verbinding via poort 5005 (onbeveiligd) lukt me niet.

[ Voor 62% gewijzigd door job op 05-12-2013 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:03
kjtm schreef op donderdag 05 december 2013 @ 15:36:
[...]

Maar met FTP gebruik je toch een client of je browser om je bestanden te benaderen? Ik wil namelijk een bepaalde map op mijn Synology gewoon als netwerk-schijf zien onder de lokale C schijf. Wat tot nu dus prima gaat binnen mijn eigen netwerk, maar niet er buiten.

Maar de tip van itchin heeft gewerkt! Nogmaals bedankt hiervoor. Ik kwam hierdoor uit bij dit tutorial van Synology waar gebruik wordt gemaakt van NetDrive: http://www.synology.com/en-global/support/tutorials/570
Vreemd is wel dat hij de netwerkmap weergeeft als 512Gb groot terwijl ik een 2TB schijf in mijn NAS heb waarvan de map die ik in NetDrive gebruik meer dan 1TB groot is.
Ik kon op XP mijn shares niet als netwerkschijf toevoegen via webDAV, maar wel via FTP.
Vandaar mijn reactie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 13:16
ik kwam laatst deze tutorial tegen:
http://www.synology-forum...9-hibernation-op-de-ds412

ik heb hem nog niet uitgevoerd maar zou het helpen?
als tools alleen maar iets checken hoeven ze van mij geen disken wakker te maken.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

杰

Ik heb via deze link Volume1 permanent laten mounten via /usr/syno/etc/rc.d/S99avahi.sh

Nu is er vandaag de eerste update gekomen sinds ik mijn NAS heb, en ik vraag me af of updates (in het algemeen) dit bestand aanpassen/vervangen zodat mijn permanente mount vervalt.

Iemand ervaringen hiermee of kennis hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om even wat zaken te regelen heb ik mijn DS214+ meegenomen naar mijn ouders (andere woonplaats).

Zij hebben een Tele2 ADSL internet verbinding met Davolink 2020 modem/router. Ik heb thuis een UPC verbinding (TC7200 modem/router).

Bij mij thuis werkt alles goed. Ik heb de NAS nu aangesloten op de modem/router van mijn ouders maar kan hem niet benaderen. De lampjes branden zoals ze zouden moeten.

In assistent (op zowel mijn eigen laptop als op de PC van mijn ouders getest) krijg ik de volgende foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://img32.imageshack.us/img32/8839/wfcl.jpg

Ik heb geprobeerd de netwerkinstellingen te resetten door met een paperclip ongeveer 4 seconden de reset knop in te drukken. Zowel modem als NAS nog een keer een powercycle gegeven. Helaas zonder resultaat.

Hebben jullie een idee wat het probleem kan zijn?

EDIT:

Opgelost. Blijkbaar was de LAN uitgang op het modem defect. Heb hem op een andere LAN aansluiting aangesloten en nu zie ik hem wel :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2013 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Firewall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slowmotion
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 15:15
Fixed-IP ander subnet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb op mijn DS410 een scriptje draaien welke iedere nacht een backup vanaf een andere server over zou moeten halen. Helaas werkt dit niet. Als ik het script los draai dan werkt het wel, maar draai ik het vanuit de cron dan werkt het niet.

Het script (iets gescrambled):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
#!/bin/sh
timestamp=`date +%Y%m%d%H%M`
cd /volume1/Backups/server.com
/opt/bin/lftp server.com<<EOF
cd /backups
mget `date +%Y%m%d`*
quit
EOF

De cron-entry:
code:
1
0       1       *       *       *       root    D=`date +\%Y\%m\%d\%H\%M` ; su -s /bin/sh -c /var/services/homes/backup/scripts/ftp_server.com.sh - backup >> /volume1/log/ftp_server.com_${D}.log

Iedere nacht wordt er keurig een nieuwe logfile gemaakt, maar die is leeg. Ik haal daar dus niet uit wat er fout gaat.
Het script staat overigens in de home-dir van user backup, vandaar dat in de cron dit script via die user aan wordt geroepen. Als ik het script los draai, dan draai ik hem onder de user backup.

Iemand tips? Iedere keer handmatig draaien begint ook wat te vervelen. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
En als je het hele commando dat in de cron staat als root op de prompt draait? Dan werkt het ook?

đŸ‘‰đŸ» Blog đŸ‘ˆđŸ»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Hoe schedule je hem ? Draait ie 'manual' wel goed ?

n.b. "#!/bin/sh" slaat nergens wat er is geen bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 12:56:
Om even wat zaken te regelen heb ik mijn DS214+ meegenomen naar mijn ouders (andere woonplaats).

Zij hebben een Tele2 ADSL internet verbinding met Davolink 2020 modem/router. Ik heb thuis een UPC verbinding (TC7200 modem/router).

Bij mij thuis werkt alles goed. Ik heb de NAS nu aangesloten op de modem/router van mijn ouders maar kan hem niet benaderen. De lampjes branden zoals ze zouden moeten.

In assistent (op zowel mijn eigen laptop als op de PC van mijn ouders getest) krijg ik de volgende foutmelding:

[afbeelding]

Ik heb geprobeerd de netwerkinstellingen te resetten door met een paperclip ongeveer 4 seconden de reset knop in te drukken. Zowel modem als NAS nog een keer een powercycle gegeven. Helaas zonder resultaat.

Hebben jullie een idee wat het probleem kan zijn?

EDIT:

Opgelost. Blijkbaar was de LAN uitgang op het modem defect. Heb hem op een andere LAN aansluiting aangesloten en nu zie ik hem wel :)
Omdat de NAS nu een tijdje bij mijn ouders staat zou ik graag willen dat hij ook extern te benaderen is zodat ik er vanaf mijn huis ook bij kan komen. Intern kan ik de NAS nu goed benaderen.

Ik heb 5000, 5001 en 443 als port forwarding ingevoerd en de DNS van mijn domein aangepast naar het externe IP adres van mijn ouders.

Probleem is alleen dat als ik naar mijndomein.nl of mijn externe IP adres ga ik direct terecht komt op de admin pagina van de Davolink 2020 modem/router. Deze staat blijkbaar standaard aan en draait op poort 80 waardoor ik niet op mijn DSM kan komen.

Het lijkt mij niet handig dat dit zo standaard aan staat. Ik heb de modem/router als terug gezet naar de fabrieksinstellingen maar het blijft actief. Kan er ook niks over vinden in de instellingen.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 21:57:
Ik heb 5000, 5001 en 443 als port forwarding ingevoerd en de DNS van mijn domein aangepast naar het externe IP adres van mijn ouders.

Probleem is alleen dat als ik naar mijndomein.nl of mijn externe IP adres ga ik direct terecht komt op de admin pagina van de Davolink 2020 modem/router. Deze staat blijkbaar standaard aan en draait op poort 80 waardoor ik niet op mijn DSM kan komen.
Je verhaal is niet zo heel duidelijk.. is de davolink jouw router of die bij je ouders ? In het geval van het laatste lijkt het een DNS cache ding. Ook heb je in je portforwards staat geen poort 80 dus logisch dat die niet forward.
Daarnaast kun je wel gewoon werken door direct naar 5000/5001 te connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Via de cron, zie mijn eerste bericht.
Draait ie 'manual' wel goed ?
Ja, zie ook mijn eerste bericht.
n.b. "#!/bin/sh" slaat nergens wat er is geen bash
Is automatisme, ik zal het eruit slopen. Dank. :)
kraades schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 21:48:
En als je het hele commando dat in de cron staat als root op de prompt draait? Dan werkt het ook?
De logfile blijft 0 bytes, maar de backup wordt wel over gehaald. Dat overhalen gebeurt dus niet als ik hem automatisch laat draaien. :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 22:11:
[...]

Je verhaal is niet zo heel duidelijk.. is de davolink jouw router of die bij je ouders ? In het geval van het laatste lijkt het een DNS cache ding. Ook heb je in je portforwards staat geen poort 80 dus logisch dat die niet forward.
Daarnaast kun je wel gewoon werken door direct naar 5000/5001 te connecten.
De Davolink staat bij mijn ouders thuis (mijn NAS nu ook).

Poort 80 er nu ook in gezet:

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img198/6392/2g2i.jpg

Bij het toevoegen kreeg ik de melding:

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img547/5465/gdb5.jpg

Helaas nog geen effect, wanneer ik naar mijn externe IP ga:

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img809/5572/srjy.jpg

Als ik direct probeer te connecten dmv XX.XXX.XX.217:5000 krijg ik: Oeps! Google Chrome kan geen verbinding maken met XX.XXX.XX.217:5000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 22:45:
Helaas nog geen effect, wanneer ik naar mijn externe IP ga:
Wat heeft jouw externe ip er mee te maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 23:04:
[...]

Wat heeft jouw externe ip er mee te maken ?
Ik zou graag willen dat ik de NAS extern kan benaderen, vanaf mijn eigen huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Dan moet je verbinding maken met het ip van je ouders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 23:29:
Dan moet je verbinding maken met het ip van je ouders..
Dat bedoel en probeer ik maar lukt dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Dan moet je wel opletten dat je dingen goed (en duidelijk) opschrijft.. dat scheelt een hoop gedoe.

Samengevat, nas staat achter router A met ip A en jij probeert verbinding te maken achter router B met ip B.
Als je verbind op IP A poort 80 vanachter router B krijg/kreeg je de inlog pagina van router A te zien en op poort 5000 doet ie niets.. dan blijven er maar een paar dingen over.
Nog een firewall aktief op je router of NAS ? Gateway op nas niet goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 23:59:
Dan moet je wel opletten dat je dingen goed (en duidelijk) opschrijft.. dat scheelt een hoop gedoe.

Samengevat, nas staat achter router A met ip A en jij probeert verbinding te maken achter router B met ip B.
Als je verbind op IP A poort 80 vanachter router B krijg/kreeg je de inlog pagina van router A te zien en op poort 5000 doet ie niets.. dan blijven er maar een paar dingen over.
Nog een firewall aktief op je router of NAS ? Gateway op nas niet goed ?
Excuses, het is inderdaad een beetje onduidelijk geworden allemaal. :) De NAS staat bij mijn ouders en ik ben daar nu ook. De NAS blijft hier de komende tijd staan en als ik straks naar huis ga zou ik graag vanaf mijn huis mijn NAS (die dus dan nog bij mijn ouders staat) willen kunnen benaderen.

Deze situatie geldt nu dus enkel bij mijn ouders thuis. Intern kan ik mijn NAS goed benaderen (192.168.1.6). Als ik het via het externe IP probeer krijg ik de inlog pagina van de modem/router die hier staat. Als ik er 5000 of 5001 achter zet krijg ik de bovenstaande foutmelding.

Gateway staat goed (192.168.1.1). Firewall in DSM is uitgeschakeld en modem/router heeft geen FW.

Ik vind het sowieso vreemd dat als ik naar het externe IP ga ik de inlog pagina van de modem/router krijg. Daarvoor heb ik niks in moeten stellen en het lijkt alsof die de NAS 'overruled'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je probeert dus vanuit het netwerk van je ouders je nas te bereiken via het externe ip?
Dat gaat alleen lukken als het modem nat loopback ondersteunt.

Probeer het eens via 3G (mobiel), dan weet je of alles goed staat ingesteld of vraag het een kennis om te testen vanuit zijn/haar netwerk.

[ Voor 31% gewijzigd door job op 07-12-2013 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 00:50:
Je probeert dus vanuit het netwerk van je ouders je nas te bereiken via het externe ip?
Dat gaat alleen lukken als het modem nat loopback ondersteunt.

Probeer het eens via 3G (mobiel), dan weet je of alles goed staat ingesteld of vraag het een kennis om te testen vanuit zijn/haar netwerk.
Ah kijk dat was het, ik blijf leren :) Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02:09

S913

Abusus non tollit usum

Even een quiz-vraagje op de zaterdag morgen ... Zal best aan mij liggen, maar ik kijk er schijnbaar overheen.

Mijn oude DS207 wil ik af en toe laten rebooten, echter in de laatste DSM 3.1 voor dat model zit geen scheduler, dus heb ik de crontab aangepast ... Maar die doet dus niet wat ik wil.

/me -vraag: Wat doet volgens jullie onderstaande crontab:

code:
1
2
#minute hour        mday       month    wday        who        command
1          0        1-7        *        0           root        /sbin/reboot

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
S913 schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 11:08:
Even een quiz-vraagje op de zaterdag morgen ... Zal best aan mij liggen, maar ik kijk er schijnbaar overheen.

Mijn oude DS207 wil ik af en toe laten rebooten, echter in de laatste DSM 3.1 voor dat model zit geen scheduler, dus heb ik de crontab aangepast ... Maar die doet dus niet wat ik wil.

/me -vraag: Wat doet volgens jullie onderstaande crontab:

code:
1
2
#minute hour        mday       month    wday        who        command
1          0        1-7        *        0           root        /sbin/reboot
Volgens mij doet deze helemaal niks aangezien wday 0 niet bestaat.

Wat was uberhaubt de bedoeling ervan?

Probeer anders hier je cronjob eens te maken http://www.generateit.net/cron-job/

[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 07-12-2013 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:00
ik heb altijd een conceptronic ch3snas gehad en ben nu aan het overstappen naar de ds214+.
In de ch3snas heb ik 2x 1.5TB schijven in raid1 staan.

Nu vraag ik me af of ik 1 schijf hieruit kan overzetten naar de synology en dan de data kan lezen.
Dan kan ik relatief snel alle data overzetten naar mijn nieuwe 4TB red.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik heb een DS212J en wil toch van RAID1 (2 disks) naar een opstelling met losse disks, zodat ik kan back-uppen naar mijn andere Synology. (Die ruimte daarin raakt op, dus ik zou graag disk 2 van de DS212J overzetten naar de andere Synology). Is het dan niet mogelijk om disk 2 eruit te halen, te formatteren, en gegevens over te zetten van disk 1 naar disk 2. Vervolgens disk 1 formatteren en gegevens (incl. instellingen) terugzetten vanaf disk 2 naar disk 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

schumi2004 schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 11:45:
Volgens mij doet deze helemaal niks aangezien wday 0 niet bestaat.

Wat was uberhaubt de bedoeling ervan?

Probeer anders hier je cronjob eens te maken http://www.generateit.net/cron-job/
Wday 0 is zondag, ook volgens die cronjob-generator die je hierboven geeft.

Mijn bedoeling was om hem te rebooten op de eerste zondag van de maand, dus als wday 0 op de eerste 7 dagen van de maand valt (1-7) om 00:01.

Enige verschil me wat die generator van jou anders doet, is dat hij van 1-7 en 1 maakt ... Maar op de site waar ik me verdiept heb in de syntax doet hij het dan alleen als zondag op de 1ste dag van de maand valt (en daar komt dus die 1-7 vandaan). Maar zal er eens een 1 van maken.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Gaan de pricewatch: Seagate Desktop HDD.15 (OEM), 4TB werken in de Synology DS414?

Ik denk dat ik ze ga bestellen en gebruik ga maken van Synology Hybrid RAID (SHR), dan zou ik ter beschikking moeten hebben over 10TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
(vraag over verschil 212j en 213j:)
jmachielsen schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 17:51:
[...]
Hij is niet identiek hoor!
De Marvell Armada 300 6281 CPU is namelijk uitgebreid met een FPU waardoor oa transcoding etc ook mogelijk is nu.
Daarnaast heeft ie ook Wake On Lan, en dat is omdat er nu naast een in bedrijf modus en schijven-in-slaap-stand ook een geheel systeem-in-slaapstand beschikbaar is gekomen met iets van 3.5W stroomverbruik maar.
Bij de 213j waar hierboven over gesproken wordt staat bij de specs 19.82W (Toegang) en 3.65W (HDD slaapstand). Die 3,5 Watt is mogelijk niet de systeem slaapstand?

Ik zie bij de DS414 die ik ook overweeg de volgende waardes qua energieverbruik staan: 39.35W (Toegang) en 14.29W (HDD slaapstand). Kent dit model een systeem-in-slaapstand?
Is het ondersteunen van een systeem in slaapstand wellicht afhankelijk van of het model wake on LAN ondersteund? Ik zou het mooi vinden als de DS414 nog een lager verbruik dan 14,29 W zou kunnen realiseren, vind het prima als hij hiervoor nagenoeg uit moet, en geen taken uitvoert.

[ Voor 8% gewijzigd door musicfreak op 08-12-2013 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

chronoz schreef op zondag 08 december 2013 @ 12:30:
Gaan de pricewatch: Seagate Desktop HDD.15 (OEM), 4TB werken in de Synology DS414?

Ik denk dat ik ze ga bestellen en gebruik ga maken van Synology Hybrid RAID (SHR), dan zou ik ter beschikking moeten hebben over 10TB.
http://www.synology.com/en-uk/support/hd/model/DS414

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:41
musicfreak schreef op zondag 08 december 2013 @ 12:41:

[...]

Bij de 213j waar hierboven over gesproken wordt staat bij de specs 19.82W (Toegang) en 3.65W (HDD slaapstand). Die 3,5 Watt is mogelijk niet de systeem slaapstand?

[..]
Ik heb een DS213j staan, en heb hem na het plaatsen even aan een energiemeter gehangen. Meetwaardes staan in m'n review: productreview: Synology DiskStation DS213j review door ThinkPad (kopje "Energieverbruik")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Zijn er eigenlijk meer applicaties beschikbaar op de DS412+ dan de DS414, omdat de DS412+ een x86-processor heeft?

En draait Plex bijvoorbeeld op de DS414?

[ Voor 16% gewijzigd door chronoz op 08-12-2013 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

musicfreak schreef op zondag 08 december 2013 @ 12:41:

[...]

Ik zie bij de DS414 die ik ook overweeg de volgende waardes qua energieverbruik staan: 39.35W (Toegang) en 14.29W (HDD slaapstand). Kent dit model een systeem-in-slaapstand?
Is het ondersteunen van een systeem in slaapstand wellicht afhankelijk van of het model wake on LAN ondersteund? Ik zou het mooi vinden als de DS414 nog een lager verbruik dan 14,29 W zou kunnen realiseren, vind het prima als hij hiervoor nagenoeg uit moet, en geen taken uitvoert.
Ik heb de DS414 en heb ingesteld dat als er geen activiteit is dat hijna 20 minuten in deepsleep gaat. Dan is er helemaal geen activiteit alleen een langzaam knipperend groen ledje. Wat stroomverbruik dan is weet ik niet. Als je de NAS weer benadert begint hij weer te snorren.

Binnenkort is dat feest toch afgelopen want dan gaat er bij mij een beveiligingscamera aan hangen. Persoonlijk lig ik daar niet wakker van daar de rest van het huis ledverlichting is, eco was/vaatmachine en zonnepanelen. Dat levert veeeeeeeeeeeeeeeel meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Verwijderd schreef op zondag 08 december 2013 @ 15:20:
[...]

Ik heb de DS414 en heb ingesteld dat als er geen activiteit is dat hijna 20 minuten in deepsleep gaat. Dan is er helemaal geen activiteit alleen een langzaam knipperend groen ledje. Wat stroomverbruik dan is weet ik niet. Als je de NAS weer benadert begint hij weer te snorren.
Oh dus de 414 heeft een deep sleep stand? Is dat hetzelfde als system hibernation?

Als ik het goed begrijp dat zit deze stand qua energieverbruik onder de HDD slaapstand. Wel maf dan dat Synology de waardes van deep sleep niet op de site vermeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

musicfreak schreef op zondag 08 december 2013 @ 15:33:
[...]

Oh dus de 414 heeft een deep sleep stand? Is dat hetzelfde als system hibernation?

Als ik het goed begrijp dat zit deze stand qua energieverbruik onder de HDD slaapstand. Wel maf dan dat Synology de waardes van deep sleep niet op de site vermeld...
Heb net even gekeken voor je bij de instellingen: Er is een stroomschema waarmee je de NAS volgens mij nog verder uitschakelt dan met de zogenaamde HDD Sluimerstand. Over die laatste had ik het want met stroomschema is NAS gewoonweg niet meer benaderbaar. Stroomschema gebruik ik niet omdat ik al een paar keer tegen het feit opliep dat ik naar NAS wilde en dat dus niet meer kon. Gewoon kopen dat ding en van genieten en dan zet je de verwarming wat lager met een dikke trui aan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
Is het mogelijk om een 2 bay nas als volgt in te stellen:

2HDD's

op 1 draaien de shares en doe je alle bewerkingen.

1keer per dag maak je een sync van HDD1 naar HDD2 welke vervolgens geen veranderingen van HDD1 overneemt tot de volgende sync.

Dit lijkt mij veiliger dan RAID1.
Iemand ervaring mee of weet hoe dat moet?

Ik heb een ds214+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:41
Dan moet je waarschijnlijk al zelf aan het scripten om daarvoor iets te bakken.

Gewoon een copy scriptje wat je met scheduled task/cron aanroept, en die dan alles van volume1 naar volume2 (of hoe de schijven ook heten bij jou) kopieert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Nee hoor, dat kan gewoon standaard met syno backup. Daar geef je aan welke shares (kan tot op file niveau) en hoeveel versies (of oneindig) je wilt bewaren. Teven kun je aangeven hoeveel versies er na verwijdering bewaard moeten worden. Persoonlijk zou ik er dan misschien eerder voor kiezen om die disk extern middels NTFS (in geval je normaal met windows werkt) te koppelen. Dan kun je altijd eenvoudig bij je data en kun je zelfs je data buiten de deur bewaren.

[ Voor 32% gewijzigd door DukeBox op 08-12-2013 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
DukeBox schreef op zondag 08 december 2013 @ 16:51:
^ Nee hoor, dat kan gewoon standaard met syno backup. Daar geef je aan welke shares (kan tot op file niveau) en hoeveel versies (of oneindig) je wilt bewaren. Teven kun je aangeven hoeveel versies er na verwijdering bewaard moeten worden. Persoonlijk zou ik er dan misschien eerder voor kiezen om die disk extern middels NTFS (in geval je normaal met windows werkt) te koppelen. Dan kun je altijd eenvoudig bij je data en kun je zelfs je data buiten de deur bewaren.
dan moet ik daar eens na kijken. Die kan de data van 1 schijf met een andere dus syncen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 14:10

gill

Love my lindsey...

Ik ben van plan om de DS412+ te kopen met 4x4TB. Echter, ik wou er 4 WD Reds in plaatsen, maar lees over hoge failure rates.
Dan dacht ik maar om de Seagate ST4000VN000 te gaan kopen, maar daar kwam ik op iets raars uit bij de compatibility listing op Synology: https://www.synology.com/en-global/support/hd/model/DS412+ --> enkel getest met batch 1H4168.
Wat dat laatste moet zeggen, weet ik niet.

Heeft iemand deze combinatie draaien? Of moet ik voor ander type schijven gaan?

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucienvg
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-09 19:55
Ik heb 4x4TB RED In een ds414 zitten. Ze draaien nu 880 uur zonder problemen. Ze zijn net nieuw en zie voornamelijk berichten over de 3TB disks. Een WD produceert per jaar minimaal 100 miljoen drives... Dus er zullen altijd een aantal slechte tussen zitten.
gill schreef op zondag 08 december 2013 @ 18:09:
Ik ben van plan om de DS412+ te kopen met 4x4TB. Echter, ik wou er 4 WD Reds in plaatsen, maar lees over hoge failure rates.
Dan dacht ik maar om de Seagate ST4000VN000 te gaan kopen, maar daar kwam ik op iets raars uit bij de compatibility listing op Synology: https://www.synology.com/en-global/support/hd/model/DS412+ --> enkel getest met batch 1H4168.
Wat dat laatste moet zeggen, weet ik niet.

Heeft iemand deze combinatie draaien? Of moet ik voor ander type schijven gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Verwijderd schreef op zondag 08 december 2013 @ 15:46:
Heb net even gekeken voor je bij de instellingen: Er is een stroomschema waarmee je de NAS volgens mij nog verder uitschakelt dan met de zogenaamde HDD Sluimerstand. Over die laatste had ik het want met stroomschema is NAS gewoonweg niet meer benaderbaar.
Oh? Geen wake-on LAN dus? Maar je bedoeld met 'die laatste' het schema dat als er geen activiteit was dat hij na 20 minuten in deepsleep ging?
Gewoon kopen dat ding en van genieten en dan zet je de verwarming wat lager met een dikke trui aan. ;)
Ook een optie ;-), maar ik wil toch graag even weten welke sleep modi een NAS ondersteund voordat ik het
koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
  • Laatst online: 13:25
Goedenavond,

Ik heb een DS212J in SHR staan. Voor een echte off-site backup zit ik er aan te denken om een tweedehands DS1xx op de kop te tikken, natuurlijk ergens anders neer te zetten, en als backup doel te gebruiken.

Nu heb ik nog 1 vraag: maakt DSM dan steeds volledige of, of juist incrementele backups? Elke x-dagen een volledige backup van 1,5TB over een 10mb up lijntje is niet de bedoeling, dus ik zou zeggen dat het incrementeel gaat. Graag hoor ik het antwoord op mijn vraag van jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Incremental.

đŸ‘‰đŸ» Blog đŸ‘ˆđŸ»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
  • Laatst online: 13:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:20

McLambo

MTB Junky

Korte vraag;

afgelopen uren mezelf ingelezen over het al dan niet gebruiken van speciale 'nas' schijven van verschillende fabrikanten.

Van wat ik er van begrepen heb hebben deze schijven speciale eigenschappen waardoor ze beter in een RAID config kunnen draaien.

Nu komt het: Ik ben op zoek naar een 3 of 4 TB schijf ter vervanging van een gecrashte Samsung 2TB HD204UI schijf in mijn DS209.

Ik gebruik de 2 disks echter als losse volumes, dus geen raid.
Bieden de speciale NAS schijven van bv WD of Seagate dan nog duidelijke voordelen voor mij?
Ik ben best bereid een paar tientjes meer te betalen per schijf als er betere durability tegenover staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 14:10

gill

Love my lindsey...

Lucienvg schreef op zondag 08 december 2013 @ 18:36:
Ik heb 4x4TB RED In een ds414 zitten. Ze draaien nu 880 uur zonder problemen. Ze zijn net nieuw en zie voornamelijk berichten over de 3TB disks. Een WD produceert per jaar minimaal 100 miljoen drives... Dus er zullen altijd een aantal slechte tussen zitten.

[...]
Klopt. Wat heeft jou doen kiezen voor de REDs?

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symp
  • Laatst online: 11-09 09:31
Ik heb een raar probleem. Afgelopen dagen druk bezig geweest om m'n DS114 te configureren. Alles gelukt, nog even rebooten om te kijken of alles goed opstart maar nu kom ik de DSM manager niet meer op. Het lijkt alsof er helemaal niets draait op port 5000. Webserver, sabnzb, sickbeard etc. draait allemaal nog wel. Ook de shares zijn toegankelijk en kom ook met putty erin. Maar ik kom dus niet in de DSM manager :(

Iemand een tip of in welke log file ik moet kijken? Mijn linux kennis is beperkt dus heb geen flauw idee waar ik precies moet zijn.
Pagina: 1 ... 48 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]