Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende. Sinds kort ben ik in het bezit van een DS213j. Het lukt mij maar niet om de netwerkmap onder verkenner die ik heb aangemaakt op mijn laptop met de Mapstation optie bij de Synology Assistant buiten mijn eigen netwerk te benaderen.
Ik heb :
1. Het vinkje gezet bij “Windows-bestandsservice inschakelen” in DSM
2. Onder het router configuratie menu in DSM heb ik onder andere Windows bestandsserver ingeschakeld waardoor de poorten 137, 138, 139 en 445 worden geforward.
3. In mijn linksys e1200 router heb ik de poorten 445 en 136 t/m 140 (zodat 137, 138 en 139 er binnen vallen) opengezet
4. Om te testen heb ik de firewall van de DS213j even uitgezet
-Binnen mijn eigen netwerk kan ik prima gebruik maken van de aangemaakte netwerkmap op zowel pc als laptop.
-Ook op mijn ipad en galaxy s4 kan ik van alle DS apps gebruik maken binnen en buiten het eigen netwerk.
-wanneer ik in het routerconfiguratiemenu van DSM klik op verbindingen testen komt er ook als enige bij de Windows bestandsserver te staan dat de verbinding mislukt is.
Al enkele weken heb ik op tweakers het synology forum en daarbuiten gezocht naar wat hier nu fout gaat, maar kom er niet achter. Ik hoop dat iemand raad weet. Alvast bedankt!
(owja het probleem zou toch niet zijn dat mijn ip-adres binnen het Wagenings universiteitsnetwerk valt?)
[
Voor 7% gewijzigd door
kjtm op 02-12-2013 09:44
]
Intel Core i5 3570K @4.2ghz -- Asus P8Z77-M -- 2x4GB G.Skill Ares -- Asus GTX660-DC2T-2GD5 -- Crucial M4 128GB -- Seasonic G-Serie 550 -- BitFenix Prodigy M -- Asus Xonar D1