Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:16
Dat lijkt mij ook. Je kunt het proberen en mocht het niet lukken, dan is het makkelijk ongedaan te maken. Ben benieuwd naar je bevindingen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 15:27
Gisteren heb ik mijn DSM firmware geupgrade van versie 4.1-2668 naar 4.2-3202.
Sindsdien, gaat mijn DS213+ niet meer in systeem slaapstand.

Dit lijkt een probleem te zijn met de DSM versie en Freescale processors.

Nu zou ik graag mijn firmware terug naar versie 4.1-2668 downgraden.
Maar hoe doe ik dat ?

DSM controleert de version informatie in /etc.defaults/VERSION. Ik heb (ingelogged als gebruiker "admin" via een putty terminal) geprobeerd dit bestand te wijzigen met het "vi" commando. Maar dit lukte niet. Want het VERSION bestand is readonly.

Welke stappen moet ik doen voor de downgrade ? (zonder mijn data te verliezen !):
1. Hoe zet ik de informatie in etc.defaults/VERSION terug naar 4.1-2668 (?)
2. Vervolgens de reset knop 4 seconden ingedukt houden
3. De reset knop nog eens 4 seconden ingedukt houden
4. De oude DSM firmware met Synology Assistant installeren
5. Mijn DS213+ opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1ex
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gent32m, om het VERSION bestand aan te passen moet je inloggen met root ipv admin. De overige stappen weet ik helaas niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:54
FreshMaker schreef op zondag 10 maart 2013 @ 18:22:
Maar op de 213 toch wel .....
Ik begin te vermoeden dat je soms maar half leest ...
Heya. Bedankt. Werkt nu als een tierelier en ben alles aan het overpompen. Ben wel blij dat die 108j iig een Gigabit poort heeft. Nu duurt het al lang, dan had het nog langer geduurd. Maar ik kan nu mijn pc uitkieperen om de syns hun gang te laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 15:27
A1ex schreef op maandag 11 maart 2013 @ 10:13:
Gent32m, om het VERSION bestand aan te passen moet je inloggen met root ipv admin. De overige stappen weet ik helaas niet...
Dat heb ik geprobeerd. Maar als je als root inlogt, krijg je enkel .profiles te zien. Het version bestand vind ik dan niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Rainesh schreef op zondag 10 maart 2013 @ 19:13:
@ Freekers

volgens mij voegt VLC de subs aan de clientzijde toe, want je kunt de subtitles selecteren (aan/uit). Zelfde principe als er een .srt file (met uiteraard zelfde bestandsnaam) in de filmmap zit.
Bedankt voor je antwoord. Dat is als ik het goed heb transcoding type 2.
Ik ga nog even wat meer research doen, iig zover bedankt !

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 20:20
Zoals ik vorige week liet zien, leek het installeren van DSM4.2 niet goed te gaan. Terwijl bij de andere nassen die ik beheer het wel goed ging.

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/dsmupdate_zps2f8cdbd0.jpg

Nu was ik even bij de server wezen kijken (op andere locatie) en er knipperde van alles (status lampje oranje enzo). Een herstart werkte niet. Ik kan hem niet benaderen, alleen maar pingen. Dus daar moet ik nog even goed voor gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-10 21:50
itchin schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 21:24:
[...]

Voor RAID 5 moet je met tenminste 3 schijven beginnen, wat je wilt kan met SHR 1 (1 schijf voor redundantie). Alleen is dat in het begin vergelijkbaar met RAID 1, en heb je dus maar de ruimte van 1 schijf beschikbaar, voeg je er later 2x een extra schijf toe, dan heb je ruimte beschikbaar van 3 van de 4 schijven. Uitbreiden van de array kost even tijd.
Ok bedankt.
Ga eerst 2 schijven erin doen en daarna weer 2.
Ik neem aan dat als ik die 2 schijven extra erbij zet en aangeef dat dit Raid 5 samen moet worden dat ik niet alle data apart hoeft te backuppen en weer terug te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binky_nl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-10 11:01
Sinds mijn upgrade naar 4.2 heb ik een probleem met de media indexering . Die loopt nu al vanaf dat de 4.2 uitkwam ( gelijk geïnstalleerd ) . Herkent iemand dit probleem ???? :)

Apple , Apple , DS1512+, DSM 4.2, LG 760S, Playon HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:15
Ik heb toch iets raars aan de hand met mijn nieuwe Synology DS2413+, zitten 5 schijven in van WD, RED in SHR mode. Het enige wat ik erop draai is SABNZBD, Sickbeard en CP server. Zodra een download begint van sabnzbd stijgt cpu load tot ca 50% en de download speed komt bijna nooit boven de 2Mb/s, gaat ook constant op en neer (dan weer 819kb/s dan weer 2mb/s). DSM 4.2.

Bij mij vorige DS1511+ kwam ik constant met downloaden tussen 6mb/s-8mb/s uit. Instelling zijn exact gelijk, en verbinding is gigabit met 100/100 glasvezel.

Iemand enig idee wat in hemelsnaam aan de hand kan zijn? Ben al alles nagelopen maar heb totaal geen flauw idee wat het probleem kan zijn behalve dan dat ik python behoorlijk veel in de process monitor zie staan (voornamelijk sleeping).

Heb alles geupdate, laatste versies en dat ding heeft een 2.1Ghz CPU dus snap echt niet hoe dit mogelijk is, basically mijn 1511+ had dit probleem nooit.

Overigens, benaderen en copies maken via SMB/NFS/AFP gaat super snel.

Sysload: 3.52 | 3.08 | 2.59 zie ik in SABNZBD en dat gaat nooit beneden 1.52 om de een of andere reden.

[ Voor 12% gewijzigd door tcviper op 11-03-2013 13:05 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Je vraagt hoort in Vraag en Antwoord ;)

Ook hardwarematig alles gecontroleerd? Dus een uitgebreide SMART test op al je schijven en pariteitscontrole? Anders je packages uninstallen en dan weer installen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
SMART test is gedaan en Pariteitscontrole ook krijg ik gewoon alles prima uit. Packages heb ik al 3x opnieuw uninstalled en reinstalled, maakt geen verschil :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Ik heb toch iets raars aan de hand met mijn nieuwe Synology DS2413+, zitten 5 schijven in van WD, RED in SHR mode. Het enige wat ik erop draai is SABNZBD, Sickbeard en CP server. Zodra een download begint van sabnzbd stijgt cpu load tot ca 50% en de download speed komt bijna nooit boven de 2Mb/s, gaat ook constant op en neer (dan weer 819kb/s dan weer 2mb/s). DSM 4.2.

Bij mij vorige DS1511+ kwam ik constant met downloaden tussen 6mb/s-8mb/s uit. Instelling zijn exact gelijk, en verbinding is gigabit met 100/100 glasvezel.

Iemand enig idee wat in hemelsnaam aan de hand kan zijn? Ben al alles nagelopen maar heb totaal geen flauw idee wat het probleem kan zijn behalve dan dat ik python behoorlijk veel in de process monitor zie staan (voornamelijk sleeping).

Heb alles geupdate, laatste versies en dat ding heeft een 2.1Ghz CPU dus snap echt niet hoe dit mogelijk is, basically mijn 1511+ had dit probleem nooit.

Sysload: 3.52 | 3.08 | 2.59 zie ik in SABNZBD en dat gaat nooit beneden 1.52 om de een of andere reden.

SMART test en pariteitscontrole is alles normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freekers schreef op zondag 10 maart 2013 @ 12:29:
Ik ben gisteren op de CeBIT geweest en ik was erg onder de indruk van de interface en mogelijkheden van de Synology NAS lijn. Zelf had ik nog nooit met een Synology gewerkt, want ik was tot op gisteren nooit onder de indruk van de specs, welke ik direct relateerde met de performance (a.k.a. zo'n lage specs kan niks zijn). Na een korte babbel met een van de Synology medewerkers op de stand, ben ik geinteresseerd geraakt en van plan een Synology NAS aan te schaffen.

Ik ben een high-end user en heb dus ook hoge eisen. Dat hier een hoog prijskaartje aan vasthangt is dus niet meer dan logisch. Wat ik van plan met de NAS is het volgende:
Ik ben student en zit op kamers. Mijn NAS komt op mijn kamer te staan omdat ik daar een hoge upload heb. De bedoeling is dat de NAS mbv Sickbeard automatisch mijn series download, zodat ik deze daarna overal kan kijken via internet, bijv. thuis bij mijn ouders. Echter, het is de bedoeling dat er externe subs (.srt's) meegestreamd worden mbv transcoding. Bovendien, omdat het internet bij mijn ouders niet super snel is, moet ik de mogelijkheid hebben om de kwaliteit van de stream te limiteren op een bepaalde qualiteit/bitrate.

Nu is mijn vraag: Is dit alles mogelijk? Volgens de standmedewerker van Synology was 'transcoding with external subtitle support' mogelijk 'vanaf de DS213+' dus bijv ook de DS412+ waar ik in geinteresseerd ben vanwege de 4 bays.
Wat echter niet mogelijk was, was om de kwaliteit in te stellen in hun Video Station webinterface. Hij zei echter wel 'If you have a program that can accept incoming streams with support for quality settings, Synology will honor that and stream at the desired bitrate'.
Tja, maar welk programma doet dit? Hij zei 'I should take a look at VLC, but again we have not tested it in that environment'.

Ik heb reeds een eigenbouw NAS van 600 euro hier staan met een Core i5 en die krijgt het iig niet voor elkaar om een 720p h.264 WEB-DL serie te transcoding met external subs naar 10Mbps mvb Plex Media Server. Hapert als een malle. Om dus weer een miskoop te voorkomen, vraag ik het hier. Hopenlijk is hier wel iemand die net zo'n hoge eisen heeft als ik en dit getest/werkend heeft :D

Alvast bedankt!
Ik denk dat je als eerste je eigenbouw NAS aan het werk moet zetten. Dan ben je ook volledige flexibel. Een Core i5 soepel laten transcoden moet geen probleem zijn. Met Wild Media Server kan ik met een oude P4 3.2 GHz 1080p transcoden en naar mijn plasma streamen via DLNA: geen enkele hapering en geluid en beeld perfect in sync. Wildmediaserver is niet gratis, maar je kunt het wel 30 dagen volledig werkend uitproberen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernepper
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 10:02
Afgelopen week mijn DS213+ binnen gekregen (Dankzij een tip van GreenFrog erg goedkoop gekocht bij de Saturn)

De NAS gaat waarschijnlijk als een JBOD of RAID 0 geconfigureerd worden. Een externe disk word via USB 3 gekoppeld. De belangrijkste data zal als een periodieke backup (wrs met Time Backup) naar de externe disk en een DS212+ op een externe locatie gebackupped worden.

Waar ik nog niet over uit ben zijn de aan te schaffen interne disks. Ik volg al een paar maanden de relevante topics op tweakers en heb een aantal Synology KB artikelen doorgelezen. Ik begrijp nu welke configuraties mogelijk zijn.

Ik ben vwb de disks uitgekomen op de volgende shortlist:

Western Digital Green WD30EZRX, 3TB
Western Digital Red WD30EFRX, 3TB

De GREEN had in eerste instantie mijn voorkeur maar komt niet voor in compatible list van Syno http://www.synology.com/s....5%20SATA%20Hard%20Drives Bovendien lees ik op oa tweakers nog veel slechte ervaringen met de 3TB versie. Veel van deze ervaringen niet recent, ik weet dus niet of de klachten nog actueel zijn.

De Red zou dan wel geschikt zijn, de specificaties en eigenschappen zijn mij en jullie bekend. De voordelen lijken mij minimaal tegenover de Green maar zijn mij de meerprijs waard.

Wat ik echter begrepen heb zijn de Red disks minder geschikt voor niet-RAID systemen vanwege de aangepaste TLER tijdspanne, klopt dit? Zo ja met een RAID 0 config zou dit geen problemen mogen opleveren?

Wat zouden jullie adviseren? Het gaat mij puur om de betrouwbaarheid en goede werking met deze NAS en de te kiezen configuratie.

Als bovenstaande klopt hangt de keuze van de schijven dus samen met de config; JBOD of RAID 0 right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Laatst online: 09-10 22:25

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Domoticz (Domoticz - Open source domotica systeem) draait met RFXCOM op mijn Synology DS209.
Als linux n00b krijg ik hem niet automatisch startend. Volgens de install.txt (geschreven op een PI) stelt het volgende.
'sudo cp domoticz.sh /etc/init.d
sudo chmod +x /etc/init.d/domoticz.sh
sudo update -rc.d domoticz.sh defaults
Edit the startup script and point the DEAMON location to point to the installation folder:
sudo vi /etc/init.d/domoticz.sh
DAEMON=/home/pi/domoticz/domoticz'

Vraag hoe moet dit op een SYNO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ik heb een apart probleempje.

Ik heb een htpc met Openelec (XBMC) erop. Deze communiceert via NFS met mijn synology. Via NFS haal ik veel hogere streamsnelheden en kan ik bluray iso's zonder problemen afspelen. De verbinding zie ik ook netjes in DSM onder huidige verbindingen staan.

Maar de verbinding blijft iedere keer actief, ookal staat mijn htpc volledig uit! Hierdoor wilt mijn nas niet slapen en blijft ie continue aan. Pas als ik em reboot dan gaat ie slapen want dan heeft ie geen verbinding met mijn htpc, totdat ik weer een filmpje ga kijken.

Ik kan de verbinding niet handmatig verbreken want dat is greyed out.

Ik heb de volgende handleiding gebruikt om NFS in te stellen icm xbmc.

http://wiki.xbmc.org/index.php?title=NFS#Synology

Wie kan mij hiermee helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itchin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 21:29
Jieve schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:47:
[...]

Ok bedankt.
Ga eerst 2 schijven erin doen en daarna weer 2.
Ik neem aan dat als ik die 2 schijven extra erbij zet en aangeef dat dit Raid 5 samen moet worden dat ik niet alle data apart hoeft te backuppen en weer terug te zetten?
Zolang je SHR 1 blijft gebruiken kun je gewoon uitbreiden. Wil je perse dat het RAID 5 heet, dan moet je opnieuw beginnen. Simpelste is dus om gewoon bij SHR 1 te blijven, want dat doet bij vier gelijke schijven hetzelfde als RAID 5 (en heeft daarnaast nog wat voordelen als je tweede set schijven een maatje groter is dan je eerste set schijven). Uiteraard geldt in alle gevallen dat een vorm van RAID niet een back up is, het beschermt alleen tegen uitval van een harddisk. Van belangrijke data zul je ergens anders nog een kopie moeten houden als backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:51

DukeBox

loves wheat smoothies

Ernepper schreef op maandag 11 maart 2013 @ 18:40:
Wat ik echter begrepen heb zijn de Red disks minder geschikt voor niet-RAID systemen vanwege de aangepaste TLER tijdspanne, klopt dit? Zo ja met een RAID 0 config zou dit geen problemen mogen opleveren?
Bij hardware RAID ja. Aangezien SYNO software RAID doet is TLER niet van toepassing.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:28
tcviper schreef op maandag 11 maart 2013 @ 13:11:

SMART test en pariteitscontrole is alles normaal.
bekend probleem met sabnzbd veel cpu vragen en lage download snelheid.
heb dit zelf ook. als ik echt iets heel snel binnen wil hebben gebruik ik de download manager.
voor de rest laat ik alles via sickbeard en sabnzbd naar binnen halen. Dan heb ik er geen omkijken meer na en maakt de download snelheid mij niet veel uit

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:34
Rainesh schreef op maandag 11 maart 2013 @ 20:20:
Ik heb een apart probleempje.

Ik heb een htpc met Openelec (XBMC) erop. Deze communiceert via NFS met mijn synology. Via NFS haal ik veel hogere streamsnelheden en kan ik bluray iso's zonder problemen afspelen. De verbinding zie ik ook netjes in DSM onder huidige verbindingen staan.

Maar de verbinding blijft iedere keer actief, ookal staat mijn htpc volledig uit! Hierdoor wilt mijn nas niet slapen en blijft ie continue aan. Pas als ik em reboot dan gaat ie slapen want dan heeft ie geen verbinding met mijn htpc, totdat ik weer een filmpje ga kijken.

Ik kan de verbinding niet handmatig verbreken want dat is greyed out.

Ik heb de volgende handleiding gebruikt om NFS in te stellen icm xbmc.

http://wiki.xbmc.org/index.php?title=NFS#Synology

Wie kan mij hiermee helpen :)
Ik ben er ook achter dat dit ook de reden is dat mijn nas niet gaat slapen,mijn dune mediaspeler werkt ook via nfs. Ook al staat de dune uit,dan nog blijft deze als actieve verbinding staan bij de bron controle van de syn...

Nog geen oplossing hiervoor gevonden.behalve inderdaad een herstart van de synology,dan is die zogemaand actieve verbinding verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
ben gelukkig dus niet de enige met dit probleem. Ik heb een ticket aangemaakt bij synology. Ben benieuwd wat ze zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:12
Rainesh schreef op maandag 11 maart 2013 @ 23:37:
ben gelukkig dus niet de enige met dit probleem. Ik heb een ticket aangemaakt bij synology. Ben benieuwd wat ze zeggen.
He wat grappig, zou dat mss alle elende zijn bij mensen waar hun NAS niet in slaapstand wil gaan, verdenk de mijne nu ook hiervan. Lig er niet echt heel wakker van maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:26
Op IE10 maar ook op Chrome 25 krijg ik de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: http://img189.imageshack.us/img189/3571/certx.jpg

In IE9 krijg je nog de optie:
Continue to this website (not recommended).
En de laatste versies van de browsers is deze optie blijkbaar niet meer beschikbaar...

Enig idee wat ik hier aan kan doen?

Ik heb nog een andere Synology en daar kan ik wel verbinding maken op IE10. :?
(daar heb ik dus wel de optie Continue to this website (not recommended))

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Site toevoegen aan je "trusted sites" bij instellingen.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Workaholic schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 08:20:
Site toevoegen aan je "trusted sites" bij instellingen.
Sorry, had ik al geprobeerd. Werkt helaas niet.

Je krijgt dan eerst een scherm waar de optie "Continue to this website (not recommended)." wel bij staat en daarna kom je alsnog in het bovenstaande scherm uit.

[ Voor 27% gewijzigd door technorabilia op 12-03-2013 08:48 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-10 14:12
Bij mij is Cloudstation (weer) de weg kwijt. Enige weken geleden ook al, ineens werkt het synchroniseren niet meer. Dat was na een week of 2 ineens weer "opgelost".

En nu heb ik het weer: Cloudstation geeft aan: verbonden. In eerste instantie is het icoontje "groen" wat aangeeft dat alles gesynced is. Na een minuut of zo wordt het icoontje blauw en zie ik in de Cloudstationmap ook diverse blauwe icoontjes. Er wordt echter niets gesynced en na nog een minuut komt er een kruisje in de trayicon en geeft CS "bezig met verbinden".
Mijn domein en IP zijn gewoon bereikbaar (ik kan bijv. gewoon mijn NAS beheren via mijn domein) en beide systemen zijn al gereboot.

Iemand een idee?

edit: als ik nu CS op pauze zet doet het icoontje daarna niets meer; ik kan geen menu meer oproepen via de trayicon, dus de boel lijkt vast te lopen. Na een half uur (of eerder weet ik niet) werkt het icoontje weer. Als ik hervat krijg ik hetzelfde proces als hierboven

[ Voor 15% gewijzigd door Stefke op 12-03-2013 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:59
Het viel me net op dat er opeens allemaal warnings in mijn systeemlogs verschenen over mislukte inlogpogingen over SSH. Dit terwijl ik mijn NAS nooit zelf open heb gezet richting de buitenwereld. Een portscan leerde mij dat zo'n beetje alle poorten openstaan richting de buitenwereld. In mijn router settings (UBEE ziggo wifi modem) kan ik niets terug vinden wat dit zou veroorzaken.

Om de aanvallen tijdelijk te stoppen heb ik op mijn Ziggo modem maar even een niet bestaande host in de DMZ geplaatst. Zo zijn de poorten in ieder geval tijdelijk niet benaderbaar...

Iemand enig idee waar dit door zou kunnen komen? Het lijkt gekomen te zijn sinds de upgrade naar DSM 4.2. Features als EZ-internet ed gebruik ik niet dus het lijkt me niet dat het daar door komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 09-10 23:22

mvds

Totally awesome!

Stubby schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 10:28:
Het viel me net op dat er opeens allemaal warnings in mijn systeemlogs verschenen over mislukte inlogpogingen over SSH. Dit terwijl ik mijn NAS nooit zelf open heb gezet richting de buitenwereld. Een portscan leerde mij dat zo'n beetje alle poorten openstaan richting de buitenwereld. In mijn router settings (UBEE ziggo wifi modem) kan ik niets terug vinden wat dit zou veroorzaken.

Om de aanvallen tijdelijk te stoppen heb ik op mijn Ziggo modem maar even een niet bestaande host in de DMZ geplaatst. Zo zijn de poorten in ieder geval tijdelijk niet benaderbaar...

Iemand enig idee waar dit door zou kunnen komen? Het lijkt gekomen te zijn sinds de upgrade naar DSM 4.2. Features als EZ-internet ed gebruik ik niet dus het lijkt me niet dat het daar door komt.
Ik heb hetzelfde inderdaad... Ik heb autoblock maar aangezet op 2 mislukte pogingen binnen 60 minuten. De lijst met geblokkeerde adressen groeit aardig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Mijn NFS theorie klopt niet! Want tot mijn grote verbazing was mijn nas vanochtend netjes aan het slapen! Gelijk in DSM gekeken of de NFS verbinding actief was en die staat er nog steeds in. 8)7

Vannacht zag ik in ssh dat ik google cloud foutmeldingen had. Dus google cloud maar uitgeschakeld en vervolgens een testpagina geprint. Hiermee had ik geen foutmeldingen meer en kennelijk wilt mijn nas nu netjes slapen.

Mensen die een soortgelijk hibernation-probleem willen jullie in ssh kijken hoe jullie log eruit ziet. "cat /var/log/messages"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
mvds schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 10:42:
[...]

Ik heb hetzelfde inderdaad... Ik heb autoblock maar aangezet op 2 mislukte pogingen binnen 60 minuten. De lijst met geblokkeerde adressen groeit aardig!
60 minuten :+
Da's gul ....

Ik heb het op 10 minuten staan, dan worden ze eerder uitgebannen, met een tijd van 48u erachter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Rainesh schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:39:
Mijn NFS theorie klopt niet! Want tot mijn grote verbazing was mijn nas vanochtend netjes aan het slapen! Gelijk in DSM gekeken of de NFS verbinding actief was en die staat er nog steeds in. 8)7

Vannacht zag ik in ssh dat ik google cloud foutmeldingen had. Dus google cloud maar uitgeschakeld en vervolgens een testpagina geprint. Hiermee had ik geen foutmeldingen meer en kennelijk wilt mijn nas nu netjes slapen.

Mensen die een soortgelijk hibernation-probleem willen jullie in ssh kijken hoe jullie log eruit ziet. "cat /var/log/messages"
Om in die log nuttige info te vinden, zul je de hibernation debug tool wel moeten laten draaien:

inschakelen:
code:
1
syno_hibernate_debug_tool --enable 10

uitschakelen
code:
1
syno_hibernate_debug_tool --disable

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

FreshMaker schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:41:
[...]

60 minuten :+
Da's gul ....

Ik heb het op 10 minuten staan, dan worden ze eerder uitgebannen, met een tijd van 48u erachter
Nah, het is bij 2 mislukte pogingen binnen 60 minuten ;) De ban is permanent! Wat ik zie is dat ze het een keer proberen, en een x aantal minuten later nog eens. Die probeer ik af te vangen door de tijd op 60 minuten te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-03 13:17
Ik gebruik een online backup via mijn pc wat prima werkt. (ik weet dat hier ook andere oplossingen voor zijn direct op de synology maar soit)

En ik wil nog een lokale backup op een externe schijf. Die heb ik geformatteerd als EXT4, en Timebackup ingesteld.

Maar beetje stomme vraag, is Timebackup wel een volwaardige lokale backup? (het lijkt alsof het veel kleiner is, en ik weet niet of dat door evt. compressie komt)

Stel mijn Synology crasht of gaat stuk, is alles dan wel terug te halen via de lokale backup via Timebackup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Shoot. KLopt het dat ik maar 1 DDNS adres via synology kan registreren.

Ik heb er nu 1, maar wil er nog 1. Ik wil nl. een aparte voor Photostation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Stel dat ik een DS713+ koop en ik gooi er twee disken in RAID 1 config in...
Dan zijn mijn disken redundant, dus disk failure is afgevangen...

Maar aangezien ik tijdelijk even selectieve backup's maak i.v.m. beschikbare ruimte op USB disks die ik nog heb liggen, heb ik een potentieel risico...

Wat ik uiteindelijk wil is twee e-sata behuizingen met beide een disk die even groot is als mijn RAID configuratie.

Maar stel dat mijn NAS zelf kapot gaat en niet de disken. Kan ik dan gewoon een ander Synology kopen en draaien met die handel?
Maar stel dit gebeurt over 3 jaar als de 713+ niet meer leverbaar is...

Hoe is die ondersteuning?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

maartend schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:19:
Shoot. KLopt het dat ik maar 1 DDNS adres via synology kan registreren.

Ik heb er nu 1, maar wil er nog 1. Ik wil nl. een aparte voor Photostation.
Wat is het nut van twee adressen als ze beiden naar hetzelfde apparaat wijzen? Wil je per applicatie een adres hebben ofzo? Beetje omslachtig als je het mij vraagt. Het enige wat verschilt is de poort waarop je communiceert, maar het ip adres zal steeds hetzelfde zijn. Niet echt de moeite waard om daar dan een andere DDNS voor aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

dfrenner schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:39:
Stel dat ik een DS713+ koop en ik gooi er twee disken in RAID 1 config in...
Dan zijn mijn disken redundant, dus disk failure is afgevangen...

Maar aangezien ik tijdelijk even selectieve backup's maak i.v.m. beschikbare ruimte op USB disks die ik nog heb liggen, heb ik een potentieel risico...

Wat ik uiteindelijk wil is twee e-sata behuizingen met beide een disk die even groot is als mijn RAID configuratie.

Maar stel dat mijn NAS zelf kapot gaat en niet de disken. Kan ik dan gewoon een ander Synology kopen en draaien met die handel?
Maar stel dit gebeurt over 3 jaar als de 713+ niet meer leverbaar is...

Hoe is die ondersteuning?
Je ziet een belangrijk aspect over het hoofd... Namelijk als de NAS + externe disks verloren gaan (door diefstal, brand of andere schade) dan ben je nog steeds al je data kwijt. Ik denk dat het goedkoper is om uit de V&A een goedkope (oude) NAS op de kop te tikken, die ergens anders (op een fysiek ander adres, bij je ouders/vrienden/weetikhet ofzo) neer te zetten en ze te laten syncen. Dan is het ook niet nodig om je schijven te laten mirrorren. Dan heb je altijd een offsite backup, en dat is veiliger dan een mirror opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@ dfrenner

dat moet gewoon lukken. Zolang jij je schijven in dezelfde volgorde in je nieuwe synology stopt, dan behoudt jij je data + configuratie. Maar je wilt 2x een esata behuizing? De 713+ heeft 1 esata aansluiting.

Maar waarom geen 713+ en dan een losse dx513 erbij? (of eigenlijk een 1513+) Stop je totaal 4 schijven in, maak je 3 volumes aan (1x raid1, 2x een losse volume) en dan laat je iedere keer een backup wegschrijven naar de 2 losse volumes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
mvds schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:48:
[...]

Wat is het nut van twee adressen als ze beiden naar hetzelfde apparaat wijzen? Wil je per applicatie een adres hebben ofzo? Beetje omslachtig als je het mij vraagt. Het enige wat verschilt is de poort waarop je communiceert, maar het ip adres zal steeds hetzelfde zijn. Niet echt de moeite waard om daar dan een andere DDNS voor aan te maken.
Klopt. Maar wat ik wil is nl. het volgende.

Ik heb een ddns, die ik voor mezelf gebruik om op afstand in mijn syn te loggen en 1 om mijn familie rechtstreeks naar photostation te loodsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stubby schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 10:28:

Ik heb dit ergens gelezen. Volgens mij bij de release notes? Enige verschil tussen 4.1 en 4.2 is volgens mij dat 4.2 het nu laat zien in de log file. Hiervoor zag je er alleen wat van als het een ip block opleverde.

Ik ben dus blij dat het nu zichtbaar is. Ik heb nu SSH in mijn router naar een niet werkende ip gestuurd. Sindsdien zijn alle ip blocks verleden tijd. Ik had er gemiddeld 9 per dag!

Nu nog even uitzoeken of ik zonder SSH en telnet kan...

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
mvds schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 10:42:
[...]

Die autoblocker werkt op zich wel aardig inderdaad. Maar ik heb liever dat het helemaal niet nodig is. Ik kan op de synology fora niet echt andere mensen vinden die hier ook last van hebben. Ik zou toch graag de nas achter slot en grendel willen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
SSH op een andere poort instellen was hier voldoende om er geen last meer van te hebben.

Draait nu op 6969
FTP op 6968 ipv 21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
cypher21 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:05:
SSH op een andere poort instellen was hier voldoende om er geen last meer van te hebben.

Draait nu op 6969
FTP op 6968 ipv 21
Het is bij mij niet alleen de SSH poort die open staat. Ik zag dat ook poort 80, 3306 (mysql) en 5000 open staan. Volgens mij wordt daar alleen niet actief op gebruteforced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

maartend schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:59:
[...]

Ik heb een ddns, die ik voor mezelf gebruik om op afstand in mijn syn te loggen en 1 om mijn familie rechtstreeks naar photostation te loodsen.
Dat kan toch ook? Of je nou de DDNS pietjepuk.synology.me noemt, of bekijkjeomanaakt.synology.me het wijst gewoon naar dezelfde NAS. Dus of je nou 2 DDNS namen naar dezelfde NAS laat wijzen, of je laat 2 applicaties dezelfde DDNS naam gebruiken, je bereikt er precies hetzelfde mee hoor :) Het eerste is alleen niet zomaar mogelijk, en het tweede wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Stubby schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:06:
[...]

Het is bij mij niet alleen de SSH poort die open staat. Ik zag dat ook poort 80, 3306 (mysql) en 5000 open staan. Volgens mij wordt daar alleen niet actief op gebruteforced
Hoe komen die poorten open dan?
Ik heb bij mij alleen de poorten open gezet die ik van buitenaf wil benaderen, dus de FTP en SSH poorten, maar ook 5000 voor beheer e.d.
Voor de rest staat alles (volgens mij) dicht.

Met welke tool heb je gekeken wat er open staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

cypher21 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:13:
[...]

Hoe komen die poorten open dan?
Ik heb bij mij alleen de poorten open gezet die ik van buitenaf wil benaderen, dus de FTP en SSH poorten, maar ook 5000 voor beheer e.d.
Voor de rest staat alles (volgens mij) dicht.

Met welke tool heb je gekeken wat er open staat?
Ik gok dat het een gevalletje uPNP is. En je kan deze eens gebruiken: https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe bedoel je staan open? Op de NAS of op je Router?

Ik vind het niet raar dat de poorten openstaan op je NAS. Hoe wil je hem anders bereiken intern?
5000 is inloggen
80 is webserver

Wil je dit niet?
Dan moet je de firewall op je NAS aanzetten. Dan zijn ze wel dicht.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
Quakie schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:15:
Hoe bedoel je staan open? Op de NAS of op je Router?

Ik vind het niet raar dat de poorten openstaan op je NAS. Hoe wil je hem anders bereiken intern?
5000 is inloggen
80 is webserver

Wil je dit niet?
Dan moet je de firewall op je NAS aanzetten. Dan zijn ze wel dicht.
De poorten staan natuurlijk open op mijn NAS, maar ze worden door mijn router geforward naar mijn NAS, waardoor ze dus door het grote boze internet benaderd kunnen worden. En dat is wat ik niet wil. Het lijkt op een UPNP probleem, maar t vreemde is dat het pas sinds DSM 4.2 optreedt (of zo lijkt het)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
upnp uit zetten op de router, en handmatig poorten forwarden.

Daarbij niet de standaard ftp/ssh/admin poorten gebruiken maar veel hogere.

Werkt hier iig prima, heb nergens last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
mvds schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:12:
[...]

Dat kan toch ook? Of je nou de DDNS pietjepuk.synology.me noemt, of bekijkjeomanaakt.synology.me het wijst gewoon naar dezelfde NAS. Dus of je nou 2 DDNS namen naar dezelfde NAS laat wijzen, of je laat 2 applicaties dezelfde DDNS naam gebruiken, je bereikt er precies hetzelfde mee hoor :) Het eerste is alleen niet zomaar mogelijk, en het tweede wel :)
Dat klopt.
Maar photostation.mydns kan ik rechtstreeks naar photostation laten gaan en baas.mydns naar de algemene login van de NAS.
Ze verwijzen wel naar dezlefde NAS, echter dmv van de naam kan ik de poorten aansturen en daarop mijn router naar het goede pakket sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Rainesh schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:54:
@ dfrenner

dat moet gewoon lukken. Zolang jij je schijven in dezelfde volgorde in je nieuwe synology stopt, dan behoudt jij je data + configuratie. Maar je wilt 2x een esata behuizing? De 713+ heeft 1 esata aansluiting.

Maar waarom geen 713+ en dan een losse dx513 erbij? (of eigenlijk een 1513+) Stop je totaal 4 schijven in, maak je 3 volumes aan (1x raid1, 2x een losse volume) en dan laat je iedere keer een backup wegschrijven naar de 2 losse volumes.
Wat mijn idee is:
NAS 713+ met twee keer 3TB RED in RAID 1.

Dan heb ik twee keer een e-sata behuizing met beide dezelfde 3TB RED, voor een full backup.
Die wil ik iedere nacht laten lopen.

Dan doe ik één keer per week de e-sata behuizing van thuis meebrengen naar mijn schoonouders (waar onze zoon eens per week verblijft als opvang).
Dan neem ik 's avonds weer de de gene die daar al lag, mee naar huis, om weer een week full backup te draaien...

Dan heb ik onsite en offsite backup...
Andere NAS bij mijn schoonouders lijkt me wat lastig...

Heb nog wel een 5 jaar oude 1TB WD NAS-je, in hoeverre dat geen belediging is voor het woord NAS ;)
Maar die wil ik juist door zijn leeftijd gaan vervangen!

Daarnaast wordt dat wel een gedoe denk ik met port forwarding etc. Nog nooit iets mee gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 09:41
Het scheelt trouwens enorm als je diensten niet op standaard poorten open zet. Dus geen SSH op poort 22 maar op poort 2200 of zo :P. Sinds ik dat gedaan heb is aantal aanval pogingen enorm afgenomen.
maartend schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:59:
[...]

Je kan natuurlijk nog een andere DDNS service gebruiken. Meeste routers ondersteunen ook DDNS en sommige hebben zelf een gratis DDNS dienst (Asus doet dit bijvoorbeeld

Andere optie is om domein te registreren en deze via een CNAME record naar je DDNS naam te laten verwijzen. Hier kan je dan een wildcard aan toevoegen waardoor je zeg maar onbeperkt subdomeinen hebt.

Dus stel je registreert maartend.nl bij een provider waar je zelf DNS kan aanpassen (vrijwel allemaal) dan laat je *.maartend.nl via een CNAME record verwijzen naar maartend.synology.me. Dan werkt pietjepuk.maartend.nl maar ook photostation.maartend.nl. Op de Synology kan je dan gewoon VHosts aanmaken. Weet even niet hoe PhotoStation werkt naar buiten toe (draait dat op andere poort?) maar je zou bijvoorbeeld redirect op photostation.maartend.nl kunnen maken naar juiste path en poort als mensen gewoon naar http://photostation.maartend.nl gaan.

Zo doe ik het in ieder geval, al gebruik in DynDNS en niet de Synology service (had ik al langer in gebruik dan dat Synology dit aanbied). Helaas hebben die volgens mij geen gratis account meer. Daarom is een domeinnaam goedkopere oplossing, bijvoorbeeld bij TransIp, betaal je eerste jaar €4 voor een domein, daarna €7,50 per jaar. Lijkt mij wel de moeite waard, ziet er ook nog eens leuk uit ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

maartend schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:26:
[...]

Dat klopt.
Maar photostation.mydns kan ik rechtstreeks naar photostation laten gaan en baas.mydns naar de algemene login van de NAS.
Ze verwijzen wel naar dezlefde NAS, echter dmv van de naam kan ik de poorten aansturen en daarop mijn router naar het goede pakket sturen.
Volgens mij begrijp ik je niet goed.

Als iemand connect met photostation of baas, dat ziet je router volgens mij helemaal niet. Voordat de verbindende partij bij je router uitkomt, is de naam al omgezet naar een ip adres, en dat is, icm met een poort, waarmee verbonden zal worden, niet met een naam. Het is de applicatie die wil verbinden, die bepaald met welke poort er gecommuniceerd gaat worden. En ik weet niet wat voor router jij hebt, maar ik heb nog nooit de mogelijkheid gezien om een instelling te hebben zoals:
als de naam photostation.mydns is dan verbinden met 192.168.1.x:xxxx en als de naam baas.dyndns is dan met 192.168.1.y:xxxx
Wel instellingen zoals... Als de inkomende poort xxxx is, dan moet die worden doorgelust naar 192.168.1.x:xxxx waarbij de binnenkomende poort anders mag zijn dan de poort waarmee doorgelust word.

Je maakt een port forwarding rule aan, en die geef je een naam, maar die naam heeft geen link met de dyndns naam. Die is puur om jou, als gebruiker zijnde, de rule te laten herkennen. Maar de rule voor baas, mag je best photostation noemen, en omgekeerd. Dat zal de router worst wezen. Die kijkt alleen naar de poort waarop een verbinding gemaakt word, en daarna die poort doorgeven aan het apparaat waarvoor jij een rule hebt aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
kraades schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 08:47:
[...]

Sorry, had ik al geprobeerd. Werkt helaas niet.

Je krijgt dan eerst een scherm waar de optie "Continue to this website (not recommended)." wel bij staat en daarna kom je alsnog in het bovenstaande scherm uit.
Iemand anders die dit ook heeft?
Ik kom er niet uit. Het enige verschil dat ik dan ontdekken is dat de Syno waar het verkeerd gaat nog DSM 4.1 draait en de Syno waar het goed gaat DSM 4.2.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

McVirusS schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:35:
Het scheelt trouwens enorm als je diensten niet op standaard poorten open zet. Dus geen SSH op poort 22 maar op poort 2200 of zo :P. Sinds ik dat gedaan heb is aantal aanval pogingen enorm afgenomen.

[...]

Je kan natuurlijk nog een andere DDNS service gebruiken. Meeste routers ondersteunen ook DDNS en sommige hebben zelf een gratis DDNS dienst (Asus doet dit bijvoorbeeld

Andere optie is om domein te registreren en deze via een CNAME record naar je DDNS naam te laten verwijzen. Hier kan je dan een wildcard aan toevoegen waardoor je zeg maar onbeperkt subdomeinen hebt.

Dus stel je registreert maartend.nl bij een provider waar je zelf DNS kan aanpassen (vrijwel allemaal) dan laat je *.maartend.nl via een CNAME record verwijzen naar maartend.synology.me. Dan werkt pietjepuk.maartend.nl maar ook photostation.maartend.nl. Op de Synology kan je dan gewoon VHosts aanmaken. Weet even niet hoe PhotoStation werkt naar buiten toe (draait dat op andere poort?) maar je zou bijvoorbeeld redirect op photostation.maartend.nl kunnen maken naar juiste path en poort als mensen gewoon naar http://photostation.maartend.nl gaan.

Zo doe ik het in ieder geval, al gebruik in DynDNS en niet de Synology service (had ik al langer in gebruik dan dat Synology dit aanbied). Helaas hebben die volgens mij geen gratis account meer. Daarom is een domeinnaam goedkopere oplossing, bijvoorbeeld bij TransIp, betaal je eerste jaar €4 voor een domein, daarna €7,50 per jaar. Lijkt mij wel de moeite waard, ziet er ook nog eens leuk uit ;).
Als ik dat lees dan lijkt me dit op een hele moeilijke manier iets doen, wat een Synology zelf standaard al doet. Namelijk verschillende poorten naar de buitenwereld toe aanbieden voor applicaties die op de NAS draaien. Waarom zou je een vhost aanmaken om een poort aan te bieden naar de buitenwereld voor photostation, als de photostation app dat zelf ook al doet?

Ik snap werkelijk niet wat de toegevoegde waarde is van het hebben van een photostation.dynsdns adres voor de familie, en een baas.dyndns adres voor jezelf als ze naar hetzelfde apparaat wijzen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
cypher21 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:23:
upnp uit zetten op de router, en handmatig poorten forwarden.

Daarbij niet de standaard ftp/ssh/admin poorten gebruiken maar veel hogere.

Werkt hier iig prima, heb nergens last van
Het lijkt erop dat er een port forwarding rule niet goed ingesteld stond in mijn router, waar ik dus dankzij de logging van synology achter ben gekomen. Pffieuw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 12:25

kraats

Ik rol

Sinds ik mijn DS712+ geupdate heb naar DSM4.2 werkten mijn dagelijkse Network Backups naar mijn DS107+ niet meer. Door het herstarten van de 107+ lukte het soms af en toe wel, maar meestal bleef hij op 'backing up ...' staan zonder iets te doen.
In een forumpost op Synology.com kwam ik de melding van een gebruiker tegen dat het met RSync op de 107+ te maken zou hebben en Synology daar een fix voor heeft. Daarop heb ik een supportcall aangemaakt en vandaag kreeg ik een ftp-linkje met een Rsync fix. Nu werkt mijn backup weer zonder problemen (2 keer getest zonder issues, tenminste). :D
Toch wel fijn die ondersteuning van Synology! O+

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:45
kraades schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:41:
[...]

Iemand anders die dit ook heeft?
Ik kom er niet uit. Het enige verschil dat ik dan ontdekken is dat de Syno waar het verkeerd gaat nog DSM 4.1 draait en de Syno waar het goed gaat DSM 4.2.
Dit komt toch doordat je HTTPS hebt geactiveerd? Dan krijg je altijd deze melding, behalve als je een geldig certificaat regelt. (Hoeft niks te kosten, alleen redelijk wat moeite volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
mvds schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:46:
[...]

Als ik dat lees dan lijkt me dit op een hele moeilijke manier iets doen, wat een Synology zelf standaard al doet. Namelijk verschillende poorten naar de buitenwereld toe aanbieden voor applicaties die op de NAS draaien. Waarom zou je een vhost aanmaken om een poort aan te bieden naar de buitenwereld voor photostation, als de photostation app dat zelf ook al doet?

Ik snap werkelijk niet wat de toegevoegde waarde is van het hebben van een photostation.dynsdns adres voor de familie, en een baas.dyndns adres voor jezelf als ze naar hetzelfde apparaat wijzen. :?
Dat ligt eraan wat je met die hostnames wilt doen natuurlijk. Voor PhotoStation is het niet zo van belang. Maar voor bijvoorbeeld webserver kan je op die manier wel gewoon meerdere websites hosten.

Nogmaals, ken PhotoStation niet zo goed maar wellicht dat je zo ook iemand kan redirecten naar de juiste map bijvoorbeeld?

Plus dat het er wel netjes uitziet natuurlijk :). Zeg nou zelf, wat is cooler :P
mvds.synology.me
photos.mvds.nl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

McVirusS schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:30:
[...]

Dat ligt eraan wat je met die hostnames wilt doen natuurlijk. Voor PhotoStation is het niet zo van belang. Maar voor bijvoorbeeld webserver kan je op die manier wel gewoon meerdere websites hosten.

Nogmaals, ken PhotoStation niet zo goed maar wellicht dat je zo ook iemand kan redirecten naar de juiste map bijvoorbeeld?

Plus dat het er wel netjes uitziet natuurlijk :). Zeg nou zelf, wat is cooler :P
mvds.synology.me
photos.mvds.nl ;)
Foto's van mij zijn alzo niet cool ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
FabianNL schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:08:
[...]

Dit komt toch doordat je HTTPS hebt geactiveerd? Dan krijg je altijd deze melding, behalve als je een geldig certificaat regelt. (Hoeft niks te kosten, alleen redelijk wat moeite volgens mij).
Nee, ik krijg alleen de mogelijkheid om de site te sluiten. De optie doorgaan is verdwenen.
Zowel op IE10 als de laatste Chrome... Op IE9 werkt het weer wel.
Als ik zoek op internet dan ben ik niet de enige, maar een oplossing kan ik niet vinden. :'(
Zie kraades in "[Synology] Vraag en antwoord"

[ Voor 7% gewijzigd door technorabilia op 12-03-2013 14:56 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:45
kraades schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:40:
[...]

Nee, ik krijg alleen de mogelijkheid om de site te sluiten. De optie doorgaan is verdwenen.
Zowel op IE10 als de laatste Chrome... Op IE9 werkt het weer wel.
Als ik zoek op internet dan ben ik niet de enige, maar een oplossing kan ik niet vinden. :'(
Zie kraades in "[Synology] Vraag en antwoord"
Sorry, excuses. Had je eerste post niet goed genoeg gelezen...
Op internet staat het er inderdaad redelijk vol mee. Op 'Social Technet' worden meerdere oplossingen getoond. Zelf heb ik het probleem niet (https niet aanstaan), dus kan je helaas niet echt helpen met uittesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Alles overgezet, maar laatste vraag (voor het moment)

Ik kom dus van een 108j. Zat 1 hdd in.

Vanaf mijn PCH200 kon ik een folder sharen om films te bekijken met volume1/video.

Maar blijkbaar werkt dat wat anders bij een 213+. Hoe heten die hdd's daar?
Kan ik dat opzoeken/bekijken?

edit ; Laat maar, NFS stond uit in de 213+
Ik dacht dat bij het overzetten van de config van de 108j naar de 213 alles werd overgezet. Blijkbaar niet.

[ Voor 20% gewijzigd door maartend op 12-03-2013 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al bijna 9 maanden draait mijn DS212+ ongestoord tot vanmorgen. Dagelijks doe ik een geplande SMART check van mijn beide schijven (draai RAID1 SHR) en kreeg vanmorgen de melding dat er met 1 van de schijven iets niet in orde is. Wanneer ik nu op DSM inlog zie ik ook dat hier melding van wordt gegeven:

Afbeeldingslocatie: http://www2.youritromp.nl/dump/2013/130312-syn1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www2.youritromp.nl/dump/2013/130312-syn3.jpg

Maar wanneer ik nu de SMART gegevens van de bereffende schijf opvraag wordt aangegeven dat alles OK is 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www2.youritromp.nl/dump/2013/130312-syn2.jpg

Ik vraag me nu dus af of het verstandig is om deze schijf te gaan vervangen? Heb ook reeds geprobeerd de NAS te rebooten en daarna handmatig de SMART check nog eens uit te voeren, maar hij blijft aankondigen dat disk 1 niet goed is... Het betreft hier overigens een Seagate Barracuda Green 2TB (ST2000DL003-9VT1)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2013 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 17:22:
Al bijna 9 maanden draait mijn DS212+ ongestoord tot vanmorgen. Dagelijks doe ik een geplande SMART check van mijn beide schijven (draai RAID1 SHR) en kreeg vanmorgen de melding dat er met 1 van de schijven iets niet in orde is. Wanneer ik nu op DSM inlog zie ik ook dat hier melding van wordt gegeven:

[afbeelding]

[afbeelding]

Maar wanneer ik nu de SMART gegevens van de bereffende schijf opvraag wordt aangegeven dat alles OK is 8)7

[afbeelding]

Ik vraag me nu dus af of het verstandig is om deze schijf te gaan vervangen? Heb ook reeds geprobeerd de NAS te rebooten en daarna handmatig de SMART check nog eens uit te voeren, maar hij blijft aankondigen dat disk 1 niet goed is... Het betreft hier overigens een Seagate Barracuda Green 2TB (ST2000DL003-9VT1)
Die stats zien er niet goed uit. Je test niet voor niets, dus vervangen lijkt mij geen gek idee. Afhankelijk van leeftijd schijf zou je nog garantie kunnen claimen denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Oke, bij mij gaat nou ook het gezeur komen va de meerdere hdd's.

Heb er nu werkend en bereikbaar inzitten ; 2TB green
Vandaag een 1.5TB green bijgeprikt.

Die ziet hij natuurlijk niet.

Dit is wat ik wil.
2TB is 1 volume, dus bijv. volume1 (is hij nou ook)
1.5TB is ook eigen volume, dus gaat volume2 worden.

Ik zie de 1.5TB in de storage manager bij hdd management als not initialised. Ik kan bij volume tab een nieuw volume createn, maar dan gaat hij dingen vragen waar ik niks van af weet en die ik heel benauwd ben om te doen, ben bang alles op volume 1 kwijt te raken.

hoe pak ik bovenstaande aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maartend schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 17:46:
Ik kan bij volume tab een nieuw volume createn, maar dan gaat hij dingen vragen waar ik niks van af weet en die ik heel benauwd ben om te doen, ben bang alles op volume 1 kwijt te raken.
Je hebt nu een raid met 2 schijven, zodra je die ene schijf verwijderd moet je hem vervangen door een van gelijke grootte (of groter).

[ Voor 18% gewijzigd door job op 12-03-2013 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
job schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 17:48:
[...]
Je raakt natuurlijk niet zomaar je data op volume 1 kwijt, zolang je niets formateert.
Welke vragen krijg je bij de creatie van het volume?
quick/custom. quick is SHR maar ik heb geen idee of dat eweeg brengt wat ik wil.
Bij custom gaat hij om RAID vragen, daar weet ik nog minder vanaf.

Ik ben me her en der aan het inlezen, maar het wordt niet duidelijker.

edit, als ik via quick ga, dan kan ik de 1.5TB aanklikken (en ook enkel die) en dan wil hij alle data erasen (dat mag).

Heb ik daarna 2 volumes die ik kan benaderen via volume1/etc en volume2/etc?

[ Voor 17% gewijzigd door maartend op 12-03-2013 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
maartend schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 17:50:
[...]

quick/custom. quick is SHR maar ik heb geen idee of dat eweeg brengt wat ik wil.
Bij custom gaat hij om RAID vragen, daar weet ik nog minder vanaf.

Ik ben me her en der aan het inlezen, maar het wordt niet duidelijker.

edit, als ik via quick ga, dan kan ik de 1.5TB aanklikken (en ook enkel die) en dan wil hij alle data erasen (dat mag).

Ja volgens mij wel.....en volgens mij zal hij bij create volume uberhaupt niets met volume1 doen omdat deze al bestaat.
En als je al een 2TB schijf hebt dan kan je op geen enkele manier 1,5TB erbij doen.....moet altijd zelfde grootte zijn of groter.

somebody correct me if im wrong :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Buzzie schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 17:54:
[...]
En als je al een 2TB schijf hebt dan kan je op geen enkele manier 1,5TB erbij doen.....moet altijd zelfde grootte zijn of groter.

somebody correct me if im wrong :)
Want? Zit er gewoon in en hij ziet hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maartend schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 17:50:

Sorry, ik was te snel met mijn post.
Zag later pas dat je nu een raid hebt. Die kan je niet zomaar omzetten naar een single volume zonder iets te wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
job schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 17:56:
[...]

Sorry, ik was te snel met mijn post.
Zag later pas dat je nu een raid hebt. Die kan je niet zomaar omzetten naar een single volume zonder iets te wissen.
Gewledig. Net begonnen. Dan maar hopen dat ik op vol1 niks kwijtraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:50
Het is mij nog niet gelukt om in te loggen op Photostation. Ik krijg de melding dat de gebruikersnaam of wachtwoord incorrect is. Synology heeft ook al eens gekeken, maar geeft geen support omdat ik ipkg / svn geinstalleerd heb. Zijn er mensen met deze combinatie die wel in kunnen loggen of een oplossing weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Miyamoto schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 17:59:
Het is mij nog niet gelukt om in te loggen op Photostation. Ik krijg de melding dat de gebruikersnaam of wachtwoord incorrect is. Synology heeft ook al eens gekeken, maar geeft geen support omdat ik ipkg / svn geinstalleerd heb. Zijn er mensen met deze combinatie die wel in kunnen loggen of een oplossing weten?
Je zou IPKG eraf kunnen gooien (gewoon even DSM herinstalleren) en hun er dan naar kunnen laten kijken?

Ik had ook een keer issue ergens mee, en toen eisten ze ook dat ik IPKG eraf gooide. Toen ik dat gedaan had bleek het probleem ook verholpen te zijn :+. Daarna alles teruggezet en bleef gewoon werken.

Heb je wel PhotoStation aangezet voor user waarmee je wilt inloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maartend schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 17:57:
Gewledig. Net begonnen. Dan maar hopen dat ik op vol1 niks kwijtraak.
De vraag is inderdaad wat hij gaat wissen. Als het die 1.5 schijf is, is dat geen ramp.

Wil je 2 losse volumes dan zou ik het anders aanpakken. Hang de schijf met die smart error in een pc, en kijk of je het volume kan mounten onder linux (desnoods ubuntu live cd). Tip: shr met 2 schijfen is gelijk aan een software raid 1.
Kan je de boel mounten, en kan je je bestanden openen dan heb je in elk geval een backup van je data.

Begin met 1 schijf in je synology (die 1.5 TB). Maak daar een basic volume van zonder bescherming. Zet de data van je "kapotte" schijf over, en controleer of de boel werkt. Later steek je je goede 2TB schijf er in. Ook daarop maak je een basic volume zonder bescherming.
Resultaat is 2 onafhankelijke volumes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
maartend schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 17:56:
[...]

Want? Zit er gewoon in en hij ziet hem.
Hij zal hem ook wel zien....maar je kan hem niet aan volume1 toevoegen omdat de grootte kleiner is dan de schijf die er nu in zit.
dus alleen een nieuwe volume maken is mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
job schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 18:04:
[...]

De vraag is inderdaad wat hij gaat wissen. Als het die 1.5 schijf is, is dat geen ramp.

Wil je 2 losse volumes dan zou ik het anders aanpakken. Hang de schijf met die smart error in een pc, en kijk of je het volume kan mounten onder linux (desnoods ubuntu live cd). Tip: shr met 2 schijfen is gelijk aan een software raid 1.
Kan je de boel mounten, en kan je je bestanden openen dan heb je in elk geval een backup van je data.

Begin met 1 schijf in je synology (die 1.5 TB). Maak daar een basic volume van zonder bescherming. Zet de data van je "kapotte" schijf over, en controleer of de boel werkt. Later steek je je goede 2TB schijf er in. Ook daarop maak je een basic volume zonder bescherming.
Resultaat is 2 onafhankelijke volumes.
Volgens mij praten we langs elkaar heen. Ik heb nu een nieuwe 213 met nieuwe schijven. Afgelopen wknd een 2TB erin geprikt en alles overgezet van mijn 108 op de 2TB.
Vandaag een 1,5TB erin gedaan en die wil ik er nu bij laten zetten als een nieuw volume.

Ik heb geen pkapotte schijven of verloren data.

Ik wil gewoon 2 aparte volumes en dat lijkt me nou te lukken.

Ik zie hem nog niet in mijn File Station, maar dat komt nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Mijn DS211 lijkt in een opstartlus te zitten. Als ik met Synology Assistent kijk dan veranderd de status de hele tijd van opstarten - gereed - opstarten - gereed. Een hardreset kan ik niet uitvoeren want daarvoor moet de Synology opgestart zijn.

Ook maakt hij om de zoveel minuten een piepje dat hij is opgestart. Maar het oranje lampje blijft knipperen...

Heeft iemand enig idee hoe ik alsnog de boel opnieuw kan instellen?

Edit: soms kan ik wel met putty inloggen... kan ik daar niet iets 'corrupt' maken?

[ Voor 24% gewijzigd door Binnetie op 12-03-2013 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekion
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-05-2020
Hallo,

Ik ben aan het rondkijken om een NAS aan te schaffen.

Na wat rondspeuren kom ik algauw terecht bij Synology.

Nu vroeg ik mij af, wat het precieze verschil is tussen de ds212j en de ds213?

Ik heb nu bijna 1TB vol aan data, muziek, video, …

De bedoeling zou zijn om van overal aan mijn data te kunnen. Deze te streamen op mijn ps3, later waarschijnlijk een SmartTv, Sonos systeem, …

Is een ds212j genoeg? Of is dit aan de trage kant? Natuurlijk hoe hoger dat je gaat, hoe sneller alles wordt, maar is een ds212j genoeg voor thuisgebruik of is het beter om over te schakelen naar de ds213? De 213+ is dan nog sneller uiteraard en heeft eSata, wat ik niet onmiddellijk nodig heb.

Meerdere slots zal ik normaal niet nodig hebben. Als ik nu 1TB vol heb, zal ik normaal gezien met 2x 3TB ruimschoots genoeg hebben.

Graag had ik jullie mening gekregen.

Grtz

Dekion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Volume1 is gewoon zichtbaar in File Station van mijn 213. Volume2 niet.
Waar moet ik zoeken om dit op te lossen?

Ik heb dus geen edit button in storage manager.

edit ; in file station zie ik wel create new shared folder en van daaruit kan ik vol2 aanvinken. Krijg ik dan wat ik wil?

Edit2 ; ja dus, mijn vol2 is nu ook zichtbaar in filestation.

Schrijven hier helpt denken.

[ Voor 59% gewijzigd door maartend op 12-03-2013 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

dekion schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 20:34:
Hallo,

De bedoeling zou zijn om van overal aan mijn data te kunnen. Deze te streamen op mijn ps3, later waarschijnlijk een SmartTv, Sonos systeem, …

Is een ds212j genoeg? Of is dit aan de trage kant? Natuurlijk hoe hoger dat je gaat, hoe sneller alles wordt, maar is een ds212j genoeg voor thuisgebruik of is het beter om over te schakelen naar de ds213? De 213+ is dan nog sneller uiteraard en heeft eSata, wat ik niet onmiddellijk nodig heb.

Meerdere slots zal ik normaal niet nodig hebben. Als ik nu 1TB vol heb, zal ik normaal gezien met 2x 3TB ruimschoots genoeg hebben.

Grtz

Dekion
Voor de een side-by-side comparison puur gebaseerd op specs, zie dit:
http://www.synology.com/p...108%2C89#compare_show_top

Ik denk, gezien jouw eisen, dat de DS212j voldoet, puur kijkende naar de specs.
Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 13:26:
Ik denk dat je als eerste je eigenbouw NAS aan het werk moet zetten. Dan ben je ook volledige flexibel. Een Core i5 soepel laten transcoden moet geen probleem zijn. Met Wild Media Server kan ik met een oude P4 3.2 GHz 1080p transcoden en naar mijn plasma streamen via DLNA: geen enkele hapering en geluid en beeld perfect in sync. Wildmediaserver is niet gratis, maar je kunt het wel 30 dagen volledig werkend uitproberen.

Succes!
Bedankt voor de tip wat betreft WildMediaServer. Ik heb de trial geinstalleerd, maar ik krijg de webomgeving niet aan de gang. Ik blijf een wit scherm krijgen als ik hem benader via m'n browser. Heb je hier ervaring mee?

Mijn eigen NAS kan met Plex Media Server 'zonder problemen' HD materiaal streamen t/m een bitrate van 8Mbit. Alles boven 8Mbit is instant failure. Ik heb het hier dan wel over streamen over WAN/Internet, maar ik zie nog steeds niet in waarom dat zoveel meer belasting moet veroorzaken dan streamen over LAN, gegeven dat alle andere zaken constant blijven (bitrate etc). Mijn upload is 50Mbit, en die haal ik ook daadwerkelijk, dus dat is het niet. For some reason vreet transcoding over WAN gewoon gigantisch veel CPU icm Plex. Zowel onder Windows als onder Linux. Volgens de developer van Plex komt dat doordat 720p-->720p 'resource intensive' is. Dat snap ik niet. Als ik toch al 720p heb, scheelt dat toch?
Ik heb inmiddels een kleine 1000 euro geinvesteerd in mijn NAS project wat al 5 maanden loopt. Resultaten heb ik tot op heden nog niet gezien, iig niet wat ik in mn hoofd had. Voordat ik nu weer een 500-600 euro uitgeef wil ik _zeker_ weten dat ik geen bult val en dat het aan mijn eisen voldoet. Vandaar mijn kritische/skeptische blik ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Freekers op 12-03-2013 21:06 ]

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernepper
  • Laatst online: 21-09 10:02
DukeBox schreef op maandag 11 maart 2013 @ 20:56:
[...]

Bij hardware RAID ja. Aangezien SYNO software RAID doet is TLER niet van toepassing.
Ok thanks! :)

Heb de RED schijven opgehaald en meteen geïnstalleerd. RAID 0 is geconfigureerd, de pariteitsconsistentie controle word nu uitgevoerd.

4,12% het schiet al op :+

Ik heb er zin in! Donderdag een vrije dag, de hele dag tijd om te stoeien 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren heb ik 4.2 geladen over 4.1
Steeds liep het downloaden door mijn NAS 212 mis, dus besloot ik het bestand zelf uit de USA te downloaden. De installatie verliep goed en alle lampjes branden groen.
Helaas kan ik mijn NAS niet meer bereiken en kan dus ook niets controleren.
Wanneer ik ga naar 192.168.1.105 (mijn routeradres van mijn NAS) heb ik de indruk dat de NAS regeert, maar mijn scherm blijft blanco. In de router staat dat er connectie is.

Hoe kan ik nog in mijn NAS komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Probeer eens een reset uit te voeren... door 4 seconden de resetknop ingedruk te houden met een pen. Dan even met Synology Assistant kijken wat het ipadres is geworden (deze wordt op dhcp gezet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjeh
  • Laatst online: 09-10 10:00
Ik probeer al uren de nfs rechten goed te zetten op mijn DS212j zodat ik media kan streamen naar mijn raspbmc server. Het wil alleen niet echt lukken...

Ik heb deze tutorial gevolgd :http://wiki.xbmc.org/index.php?title=NFS#Synology alleen als ik via ssh inlog op de nas om de share aan te passen zegt hij: cat/ect/exports: not found :S Dit zou dus betekenen dat er geen nfs mappen zijn.. Hoe kan dit ? als ik naar mijn map ga is deze wel degelijk geteeld met nfs rechten.

M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Wel ingelogd met "root" acces?

enne moet er geen spatie tussen cat /etc/exports?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjeh
  • Laatst online: 09-10 10:00
Rainesh schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 22:08:
Wel ingelogd met "root" acces?

enne moet er geen spatie tussen cat /etc/exports?
Root: Ja gewoon default admin account
Spatie: nee command klopt gewoon hij geeft gewoon de melding dat hij geen shares kan vinden.

M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-10 21:50
Ik heb inmiddels alles draaien. Alleen valt het mij tegen waarmee bestanden (Muziek) overgezet worden naar de NAS.
Dit gaat met 900 kB per seconde.
Heb een Air Port Extreme, hieraan mijn NAS gekoppeld en hieraan mijn Desktop gekoppeld via een kabel ook.
Heb de Jumbo Frame naar 3000 gezet, maar geen verschil.
NAS een keer opnieuw opgestart, maar nog geen oplossing.
Heb een DS412+
Misschien iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itchin
  • Laatst online: 16-09 21:29
Jieve schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 22:20:
Ik heb inmiddels alles draaien. Alleen valt het mij tegen waarmee bestanden (Muziek) overgezet worden naar de NAS.
Dit gaat met 900 kB per seconde.
Heb een Air Port Extreme, hieraan mijn NAS gekoppeld en hieraan mijn Desktop gekoppeld via een kabel ook.
Heb de Jumbo Frame naar 3000 gezet, maar geen verschil.
NAS een keer opnieuw opgestart, maar nog geen oplossing.
Heb een DS412+
Misschien iemand een idee?
Probeer eens een andere netwerkkabel?
Moet toch 90 MB/s kunnen halen zou ik denken...

[ Voor 4% gewijzigd door itchin op 12-03-2013 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 12:25

kraats

Ik rol

koekjeh schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 22:19:
Root: Ja gewoon default admin account
Spatie: nee command klopt gewoon hij geeft gewoon de melding dat hij geen shares kan vinden.
bij mij werkt het niet onder admin, wel onder root. En als je 'vi /etc/exports' doet?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quote:
< Probeer eens een reset uit te voeren... door 4 seconden de resetknop ingedruk te houden met een pen. Dan even met Synology Assistant kijken wat het ipadres is geworden (deze wordt op dhcp gezet).>

De reset heeft geen verandering gemaakt, maar met de Assistent blijkt dat het wachtwoord gereset is naar leeg.
De assistent ziet dat de processor belasting 40% is en het geheugen gebruik 25%.

Maar ook via de Assistent krijg ik geen pagina in mijn browser te zien.
Blijkbaar is de processor met een belangrijke taak bezig; nu al meer dan een kwartier.

Heb je nog een suggestie behalve rustig wachten tot de zaak tot rust komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekion
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-05-2020
[quote]Freekers schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 20:58:
[...]

Voor de een side-by-side comparison puur gebaseerd op specs, zie dit:
http://www.synology.com/p...108%2C89#compare_show_top

Ik denk, gezien jouw eisen, dat de DS212j voldoet, puur kijkende naar de specs.

[...]

Dank u!

Net nog wat gegoogled en blijkbaar zou de 213j verwacht worden in de lente. Misschien nog de moeite waard om even te wachten. De prijs van de 212j zal waarschijnlijk nog iets zakken en kan zien of de 213j de moeite is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 23:25:
Quote:
< Probeer eens een reset uit te voeren... door 4 seconden de resetknop ingedruk te houden met een pen. Dan even met Synology Assistant kijken wat het ipadres is geworden (deze wordt op dhcp gezet).>

De reset heeft geen verandering gemaakt, maar met de Assistent blijkt dat het wachtwoord gereset is naar leeg.
De assistent ziet dat de processor belasting 40% is en het geheugen gebruik 25%.

Maar ook via de Assistent krijg ik geen pagina in mijn browser te zien.
Blijkbaar is de processor met een belangrijke taak bezig; nu al meer dan een kwartier.

Heb je nog een suggestie behalve rustig wachten tot de zaak tot rust komt?
Je zou hem gewoon even een dagje kunnen laten draaien en kijken of hij dan anders reageert. En anders gewoon via de powerknop uitzetten en weer opnieuw opstarten. Ondertussen ping je even naar het ipadres van je nas, dan weet je ook of hij reageert. Synology Assistant zal de nas zoeken (of even op de button 'zoeken' klikken) zodra ie hem gevonden heeft blijf je de status van de nas zien... Misschien dat je daar iets uit kunt ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 17:22:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb dit sinds een paar maanden ook op 1 schijf (HD204UI). Toevallig net de schijf die ooit door een firmware bug is ontstaan. De SMART status Abnormal gekregen wat is terug te vinden in DSM. SMART Status staat daar op Spin Up Time = In The Past.
Schijf op verschillende manieren getest en kan verder geen fouten vinden.

Ticket aangemaakt bij Synology en moest een Kernel log mailen. Daar was de conclusie dat ik de schijf maar moest vervangen. Uitleg gegeven over het probleem wat ooit is ontstaan door de firmwarebug en DSM maar ja je kan praten als brugman ze blijven zichzelf herhalen.

Het mooie is als je de SMART test start dan veranderd de status direct weer in groen tot je deze weer stopt.
Heb weken elke nacht een uitgebreide test in DSM laten lopen en ook daarmee nooit 1 probleem gevonden.
Ik heb het probleem gekregen na de voorlaatste update. Voor die update was er niets aan de hand. Ik voer de update uit, nas herstart en daar was de melding.

Ik vermoed zelf toch dat er eerder een bugje in DSM zit waardoor hij denkt dat er iets niet goed is.
Ik gebruik deze schijf na de melding al maanden als downloadplek voor SABnzb.
Er wordt dagelijkse een grote hoeveelheid dat op geschreven hierdoor en gaat prima en zonder problemen.

Ik laat het voorlopig zo en mocht hij de geest geven dan is er voor mij niets aan de hand aangezien het alleen om downloads gaat.

Wil je 100% zekerheid dan schijf vervangen. Als je zorgt voor een goede backup op een andere plek dan deze schijf dan is er niet veel aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
stefijn schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 09:17:
Bij mij is Cloudstation (weer) de weg kwijt. Enige weken geleden ook al, ineens werkt het synchroniseren niet meer. Dat was na een week of 2 ineens weer "opgelost".

En nu heb ik het weer: Cloudstation geeft aan: verbonden. In eerste instantie is het icoontje "groen" wat aangeeft dat alles gesynced is. Na een minuut of zo wordt het icoontje blauw en zie ik in de Cloudstationmap ook diverse blauwe icoontjes. Er wordt echter niets gesynced en na nog een minuut komt er een kruisje in de trayicon en geeft CS "bezig met verbinden".
Mijn domein en IP zijn gewoon bereikbaar (ik kan bijv. gewoon mijn NAS beheren via mijn domein) en beide systemen zijn al gereboot.

Iemand een idee?

edit: als ik nu CS op pauze zet doet het icoontje daarna niets meer; ik kan geen menu meer oproepen via de trayicon, dus de boel lijkt vast te lopen. Na een half uur (of eerder weet ik niet) werkt het icoontje weer. Als ik hervat krijg ik hetzelfde proces als hierboven
Cloudstation doet het weer, maar niet goed. Ik heb afgelopen week een upgrade gedaan van Cloudstation op de NAS, en pas toen ik op mijn thuisnetwerk de verbinding van mijn client instelde op het interne IP-adres kreeg ik een melding dat mijn client geupgrade moest worden.
Dat heb ik nu ook gedaan, verbinden op mijn domein lukt nog steeds niet. Toen maar geprobeerd om met die quickconnect-ID te verbinden en gisterenavond had ik weer verbinding.

De boel is aan het synchroniseren, maar hij blijft duidelijk ergens op hangen. Van de 15 mappen blijven dezelfde mappen blauw (ook mappen waar ik in de afgelopen dagen géén wijzigingen heb aangebracht en die dus eigenlijk synchroon zouden moeten zijn).
Hij blijft nu echter continue melden dat bestand "X" toegevoegd is, maar hij gaat niet verder. Het bestand verwijderen helpt niet, ik krijg het direct weer terug.
Gisterenavond, nadat ik weer verbinding had, bleef de boel ook hangen, op een ander bestand.

Ik heb een vermoeden dat alle mappen die nu blauw blijven zo'n synchronisatieprobleem hebben.

Waarschijnlijk zal het er wel op uitdraaien dat ik alles moet verwijderen, een nieuwe map instellen en dan alle bestanden weer in de map zetten.

Als het draait werkt het goed, maar dit is nu al de tweede keer in korte tijd dat de boel er gewoon mee stopt en vervolgens niet meer goed werkt.
Ik ben beter gewend van Synology

[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 13-03-2013 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
dekion schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 20:34:
Hallo,

Grtz

Dekion
Mag ik vragen hoe jij dat zou doen?
Toevallig heb ik gisteren PLEX server op mijn laptop geinstalleerd en dan kun je video toevoegen.

Vervolgens ziet de playstation ook netjes PLEX server laptop, maar het afspelen van MKV doet ie niet, afspelen van DVD formaten doet hij niet... Zaken die XBMC wel goed doen...

Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Wat was ook alweer de beste manier om te partities op een schijf uit de Synology te bekijken?
Ik wil de systeempartitie leeggooien en zodoende een herinstallaties triggeren. Want nu blijf ik maar in een bootlus zitten. Kon je een systeempartitie wissen met gparted? Mooiste zou zijn met een soort van live cd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Wie kan adviseren welke kwalitatieve en betaalbare weerbestendige IP-camera goed werkt met een Synology?
Veel van de betaalbare camera's hebben slechte beeldkwaliteit (ik heb er al 2 retourgestuurd), ik denk aan een dbudget van max 90 euro

[ Voor 39% gewijzigd door Stefke op 13-03-2013 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Vraag:

is het ook mogelijk om een gedeelte van een share met iemand te delen? Ik heb een account voor iemand aangemaakt en heb een share "video" van deze share wil ik bepaalde mappen wel en niet delen. is dit mogelijk? of kun je alleen complete shares delen?

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Pagina: 1 ... 5 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]