Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-10 19:32

Yucko

One clown to rule them all !

Binnetie schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 12:01:
Wat was ook alweer de beste manier om te partities op een schijf uit de Synology te bekijken?
Ik wil de systeempartitie leeggooien en zodoende een herinstallaties triggeren. Want nu blijf ik maar in een bootlus zitten. Kon je een systeempartitie wissen met gparted? Mooiste zou zijn met een soort van live cd
volgens mij kan het veel makkelijker door je Synology te resetten wat een herinstallatie van DSM als gevolg heeft (bron)
Je data zou behouden moeten blijven, maar een backup moet je altijd maken voor het geval dat :)
  1. Have the Synology system in the ready state
  2. Look at the back of the Synology System, find a small reset hole near the USB ports
  3. Using a paper clip, gently depress and hold down the recessed button for about four seconds
  4. The system will beep once
  5. After hearing the system beep once, release the button and press it again for another four seconds
  6. The system will beep three times and execute a reboot
  7. After rebooting, launch the Synology Assistant
  8. Determine that the data volume will remain unaffected, and upload the system firmware.
    Restore the configuration file.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 20:20
Dat heb ik al diverse malen geprobeerd. Mijn DS211 is helemala in de war en blijft maar booten. De schijven heb ik gecontroleerd en die zijn goed. Vandaar dat ik deze stap wilde gaan doen... maar welke moet ik wissen?

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/IMAG2455_zpse6d5f778.jpg

En hier zie je iets vreemds staan (de gele driehoek met uitroepteken):

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/IMAG2456_zpsab624679.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 14:29
MikeOO schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 09:42:
Het mooie is als je de SMART test start dan veranderd de status direct weer in groen tot je deze weer stopt.
Heb weken elke nacht een uitgebreide test in DSM laten lopen en ook daarmee nooit 1 probleem gevonden.
Ik heb het probleem gekregen na de voorlaatste update. Voor die update was er niets aan de hand. Ik voer de update uit, nas herstart en daar was de melding.

Ik vermoed zelf toch dat er eerder een bugje in DSM zit waardoor hij denkt dat er iets niet goed is.
Ik gebruik deze schijf na de melding al maanden als downloadplek voor SABnzb.
Er wordt dagelijkse een grote hoeveelheid dat op geschreven hierdoor en gaat prima en zonder problemen.

Ik laat het voorlopig zo en mocht hij de geest geven dan is er voor mij niets aan de hand aangezien het alleen om downloads gaat.

Wil je 100% zekerheid dan schijf vervangen. Als je zorgt voor een goede backup op een andere plek dan deze schijf dan is er niet veel aan de hand.
Toen ik mijn schijf voor het eerst in mijn 212+ stopte, kreeg ik ook SMART foutmeldingen.
De schijf getest in mijn PC en die gaf geen SMART meldingen aan.
6(!) keer de uitgebreide test van DSM laten lopen en daarna nooit meer meldingen gehad van SMART.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Binnetie schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 12:47:
Dat heb ik al diverse malen geprobeerd. Mijn DS211 is helemala in de war en blijft maar booten. De schijven heb ik gecontroleerd en die zijn goed. Vandaar dat ik deze stap wilde gaan doen... maar welke moet ik wissen?

En hier zie je iets vreemds staan (de gele driehoek met uitroepteken):
- je moet 'sdb1' wissen => formateren dus, de partitie zou ik niet verwijderen
- dat uitroepteken is er omdat die partitie deel uitmaakt van een raid-volume en je partitiesoftware met maar 1 van de raidpartities er geen hout van weet te maken, niets van aantrekken dus.

Let wel: als je de systeempartitie wist kan het zijn dat de syno de schijf gaat beschouwen als 'niet geinitialiseerd' (geen ervaring mee, dus vandaar even de waarschuwing: een backup kan wel eens handig zijn... je weet maar nooit)

[ Voor 18% gewijzigd door roeleboel op 13-03-2013 14:09 ]

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Oke, er lijkt weer een zooi anders in dsm4.2 dan in dsm4.0

Op mijn oude 108j had ik een rsync backup-schedule NAAR mijn seagate NAS gedaan.
Ondanx dat ik de config had overgezet naar de 213+ is deze dus blijkbaar niet goed doorgekomen.

En natuurlijk totaal onvindbaar op mijn 213+. Hoe en waar kan ik dat opzetten? Zit er een network beackup wizard ergens op?
Ik kan wel zorgen dat er naar mijn 213+ gersynced kan worden, maar dat wil ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
roeleboel schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 14:07:
[...]

- dat uitroepteken is er omdat die partitie deel uitmaakt van een raid-volume en je partitiesoftware met maar 1 van de raidpartities er geen hout van weet te maken, niets van aantrekken dus.

Let wel: als je de systeempartitie wist kan het zijn dat de syno de schijf gaat beschouwen als 'niet geinitialiseerd' (geen ervaring mee, dus vandaar even de waarschuwing: een backup kan wel eens handig zijn... je weet maar nooit)
Bedankt, ik heb hem gewist nu de Synology weer in elkaar schroeven en dan verder kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
maartend schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 14:21:
Oke, er lijkt weer een zooi anders in dsm4.2 dan in dsm4.0

Op mijn oude 108j had ik een rsync backup-schedule NAAR mijn seagate NAS gedaan.
Ondanx dat ik de config had overgezet naar de 213+ is deze dus blijkbaar niet goed doorgekomen.

En natuurlijk totaal onvindbaar op mijn 213+. Hoe en waar kan ik dat opzetten? Zit er een network beackup wizard ergens op?
Ik kan wel zorgen dat er naar mijn 213+ gersynced kan worden, maar dat wil ik dus niet.
Kan je niet rechtsbovenin ergens een zoekterm intypen? Als je backup intypt dan vind je volgens mij in de resultaten wat zaken die over backuptaken gaan... of begrijp ik je verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Binnetie schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 14:23:
[...]

Kan je niet rechtsbovenin ergens een zoekterm intypen? Als je backup intypt dan vind je volgens mij in de resultaten wat zaken die over backuptaken gaan... of begrijp ik je verkeerd?
nee, je snapte me.
En ook net gedaan en dan kom ik er wel. Zit gewoon onder backup en restore en dan kun je daarna een keuze maken en dan komt die wizard.

Thnx dus.
Ben er weer gekomen.

[ Voor 3% gewijzigd door maartend op 13-03-2013 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
roeleboel schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 14:07:
[...]

Heel vreemd, ik heb de partitite geformateerd, schijf weer terug in de nas gedaan en opstarten. Synology Assistent vind hem en geeft ook aan dat DSM 4.2 is geinstalleerd! Nu breekt echt mijn klomp. Wat moet ik nog meer formatteren?
De /sdb2?

Edit:
Ik keek niet goed, was gisteren ook al in de war met de volgorde van de hardeschijven. Bleek dat ik de partitie van de tweede schijf geformateerd had. Maar op de eerste staat DSM. Ik wist niet dat dit ook op de tweede gezet werd.
Nu is hij DSM aan het installeren, ik ben benieuwd

[ Voor 14% gewijzigd door Binnetie op 13-03-2013 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffelke
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-08-2023
Wolf3D schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 21:57:
[...]

Hier precies hetzelfde probleem. Sinds de update naar 4.2 staat hij constant aan. Soms gaat hij heel even uit, maar hooguit een paar minuten en dan hoor ik de HDD's weer opspinnen.
Het lijkt overigens dat er een optie weg is. Voorheen was er volgens mij een instelling waarmee de NAS zo zuinig mogelijk was. In die standby modus zag je dan alleen nog een blauw lampje (volgens mij langzaam pulserend). Nu zie ik een geel lampje pulseren in standby modus.
Ik weet alleen niet meer welke optie dat was en of deze nu dus inderdaad verdwenen is...
Deze morgen antwoord gekregen van support, het is een gekend probleem en binnen een week of 2 komt er een fix uit hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekion
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-05-2020
dfrenner schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 11:50:
[...]

Mag ik vragen hoe jij dat zou doen?
Toevallig heb ik gisteren PLEX server op mijn laptop geinstalleerd en dan kun je video toevoegen.

Vervolgens ziet de playstation ook netjes PLEX server laptop, maar het afspelen van MKV doet ie niet, afspelen van DVD formaten doet hij niet... Zaken die XBMC wel goed doen...

Mis ik iets?
PS3 kan enkel volgende formaten afspelen:

De volgende bestandstypes kunnen worden afgespeeld onder (Video).

Memory Stick-videoformaat
- MPEG-4 SP (AAC LC)
- H.264/MPEG-4 AVC High Profile (AAC LC)
- MPEG-2 TS(H.264/MPEG-4 AVC, AAC LC)
MP4-bestandsformaat
- H.264/MPEG-4 AVC High Profile (AAC LC)
MPEG-1 (MPEG Audio Layer 2)
MPEG-2 PS (MPEG2 Audio Layer 2, AAC LC, AC3 (Dolby Digital), LPCM)
MPEG-2 TS (MPEG2 Audio Layer 2, AC3 (Dolby Digital), AAC LC)
MPEG-2 TS(H.264/MPEG-4 AVC, AAC LC)
AVI
- Motion JPEG (Lineaire PCM)
- Motion JPEG (μ-Law)
AVCHD (.m2ts / .mts)
DivX
WMV
- VC-1(WMA Standard V2)

MKV, lukt me ook niet. Ik speel altijd .avi af.

Vroeger had ik op op iMac PS3 Media server. Na verhuis zéér slechte wifi verbinding dat streamen niet meer mogelijk maakte.

Nu in andere woning zou het normaal wel moeten werken, maar nog niet getest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypher21 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:05:
SSH op een andere poort instellen was hier voldoende om er geen last meer van te hebben.

Draait nu op 6969
FTP op 6968 ipv 21
Hoe kan je nou een FTP/SSH poort binnen een nas wijzigen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 15:55:
[...]

Hoe kan je nou een FTP/SSH poort binnen een nas wijzigen ?
op de NAS draaien die apps gewoon op de standaard poorten.
Maar ik heb op de router poort 6969 geforward naar poort 21 op de NAS en 6968 naar poort 23

van buitenaf zijn poort 21 en 23 dus gewoon dicht :)

[ Voor 7% gewijzigd door cypher21 op 13-03-2013 16:20 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:12
cypher21 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:19:
[...]

op de NAS draaien die apps gewoon op de standaard poorten.
Maar ik heb op de router poort 6969 geforward naar poort 21 op de NAS en 6968 naar poort 23

van buitenaf zijn poort 21 en 23 dus gewoon dicht :)
Dat was de vraag niet ;)

Bv zo:
http://www.chainsawonatir...o-a-synology-diskstation/

Wat @angryf0x ook gemakkelijk zelf had kunnen opzoeken!!!!
http://bit.ly/16s11nJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
Was idd de vraag niet, maar kon zijn dat hij het zelfde wilt, dan is de poorten forwarden in de router natuurlijk de simpelste oplossing.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-10 21:50
Ik heb dus een 412+, zag dat deze link aggregation heeft, echter hoe stel ik dat in en heeft het nut om dat te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Jieve schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 18:02:
Ik heb dus een 412+, zag dat deze link aggregation heeft, echter hoe stel ik dat in en heeft het nut om dat te gebruiken?
Dat stel je in middels een drop down menu en een vinkje.. of het nut heeft hangt van je data transfer's af.. als je 1Gb vol trekt heeft het nut om 2Gb te kunnen halen. Houd er wel rekening mee dat je switch het ook moet ondersteunen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
DukeBox schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 18:08:
[...]

Dat stel je in middels een drop down menu en een vinkje.. of het nut heeft hangt van je data transfer's af.. als je 1Gb vol trekt heeft het nut om 2Gb te kunnen halen. Houd er wel rekening mee dat je switch het ook moet ondersteunen.
Misschien een domme vraag, maar waar kan ik deze drop down menu vinden?
Kon nergens vinden om mijn Appel Airport Extreme dit ondersteund...

Optie gevonden, maar APE ondersteund dat niet...

[ Voor 4% gewijzigd door Jieve op 13-03-2013 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:16
Jieve schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 18:02:
Uittesten zou ik zeggen,instellingen is verschillend,je bent een switch,router nodig die link aggr ondersteunt. Verder moeten er dubbele kabels( beide netwerk aansluitingen wordengebruikt van je nas)van je nas naar je switch/ router en van de router ook dubbele kabels naar je pc.Verder moet je dus dubbele lan hebben op het moederbord van je pc en moeten deze ook lnk aggr ondersteunen.het instellen moet je dus in zowel de switch,pc en synolgy regelen..

[ Voor 4% gewijzigd door freaky35 op 13-03-2013 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Ik heb een DS413 met DSM 4.2. Sinds de upgrade (vanaf 4.1) heb ik het idee dat de snelheden aanzienlijk zijn ingestort (over AFP).

Het maken van TimeMachine-backups duurt een stuk langer (schommelt zo rond de 25MBps met een hoop kleine bestanden), terwijl dit voorheen toch echt het dubbele was. De settings staan nog netjes op gigabit, en het activeren van Jumbo-frames (op zowel de iMac als de 413 tegelijk) lijkt niet uit te maken. Wat kan de reden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds DSM 4.2 staat er in het configuratiescherm bij de 412+ onder Win/Mac/NFS/==> tab Windows bestandsservice ", de optie- "SMB 2 en large MTU inschakelen

Nu gebruik ik Samba om van mij NAS naar de mediaplayer te streamen.

Kan iemand mij bijpraten over wat hier bedoeld wordt en/of er hier snelheidwinst wordt behaald indien deze optie op de NAS wordt aangevinkt, en of het überhaupt zin heeft?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2013 04:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
SMB2 is het nieuwe SMB protocol wat Windows 7 en Vista bevatten. Als je Mediaplayer dat ondersteunt heb je er wat aan, en zal het efficiëntie en snelheid bevorderen. Anders niet en zal het terugschakelen naar 'classic' SMB. Large MTU is aan hetzelfde onderhevig. Maximum Transmission Unit. Als je media player grotere packets ondersteunt zal je daardoor ook iets betere performance ervaren doordat er grotere TCP packets uitgewisseld kunnen worden (en daardoor minder overhead door control packets etc. wordt gegenereerd).

Als beide apparaten het ondersteunen is het antwoord dus: JA, inschakelen, en anders NEE: het gaat niks opleveren :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-11-2021
Ik ben inmiddels geupgrade naar DSM 4.2 en zie dat hierin een 'Taakplanner' is opgenomen.

Is het iemand gelukt om een php scripts te runnen via deze taakplanner ? (als dat uberhaupt kan; mij is het namelijk nog niet gelukt). Of kun je in de taakplanner alleen SH scripts runnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Een vraag waar ik nergens een concreet antwoord op kan vinden:
In mijn 212j zit een 2TB harddisk. Hier heb ik een 4TB bij geplaatst.
De 2TB was als SHR ingesteld en dit wordt nu uitgebreid naar de 4TB.

Maar dit gaat extreem langzaam! Na 4 volle dagen is het proces op 12%.
Dit zou dus betekenen dat het een maand duurt om af te ronden.

Is dit normaal? (kan het me niet voorstellen)
En wat kan ik hieraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:04
kattapult schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 09:36:
Ik ben inmiddels geupgrade naar DSM 4.2 en zie dat hierin een 'Taakplanner' is opgenomen.

Is het iemand gelukt om een php scripts te runnen via deze taakplanner ? (als dat uberhaupt kan; mij is het namelijk nog niet gelukt). Of kun je in de taakplanner alleen SH scripts runnen ?
is blijkbaar een bug ofzo, je bent niet de enige met die vraag
http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=226&t=65363

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sanfranjake schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 05:50:
SMB2 is het nieuwe SMB protocol wat Windows 7 en Vista bevatten. Als je Mediaplayer dat ondersteunt heb je er wat aan, en zal het efficiëntie en snelheid bevorderen. Anders niet en zal het terugschakelen naar 'classic' SMB. Large MTU is aan hetzelfde onderhevig. Maximum Transmission Unit. Als je media player grotere packets ondersteunt zal je daardoor ook iets betere performance ervaren doordat er grotere TCP packets uitgewisseld kunnen worden (en daardoor minder overhead door control packets etc. wordt gegenereerd).

Als beide apparaten het ondersteunen is het antwoord dus: JA, inschakelen, en anders NEE: het gaat niks opleveren :P
Dat is een helder, en duidelijk antwoord. Kan ik wat mee.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KifArU schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 11:46:
Een vraag waar ik nergens een concreet antwoord op kan vinden:
In mijn 212j zit een 2TB harddisk. Hier heb ik een 4TB bij geplaatst.
De 2TB was als SHR ingesteld en dit wordt nu uitgebreid naar de 4TB.
Een shr van een 2TB en een 4TB schijft levert in totaal 2 TB vrije ruimte op. 2 TB is de bescherming, en 2 TB gooi je weg.

Waarom heb je gekozen voor een 4 TB schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:16
Even een update over mijn hibernation problemen:

Nas gaat netjes in hibernation! Terwijl mijn NFS verbinding nog steeds in huidige verbindingen staat. Vind ik wel vreemd, maja hij slaapt netjes:) Ik vermoed dat de Google Cloud Print foutmeldingen de boosdoener was. Nadat ik Google Cloud Print had uitgeschakeld heb ik weer een goedwerkende nas.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Laatst online: 10-09 15:11
Er is een patch voor de 213+ en 413 die niet in hibernation gaan:

ftp://on-line:online_user...orIQ_hibernation_3202.pat

Zelf geinstalleerd op m'n 413, en werkt prima. Bron: http://forum.synology.com...php?f=83&t=65537&start=30, hoewel de modjes daar alle links gelijk weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Sinds kort gaf een HDD problemen op, zo ben ik gaan kijken naar de SMART status van alle schijven in mijn diskstation (DS1812+) en nu merk ik dat mijn 2 'nieuwe' 3TB's van Seagate rare waarden geven.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/18870333/HDD.JPG
Snelle zoektocht op internet zijn er nog veel met dezelfde problemen maar weinig oplossingen.

Hier mensen ook met dit probleem en helpt de firmware te upgraden?

Of wat kan ik hier aan doen??? (voel me nu plots niet meer veilig :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:30
kattapult schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 09:36:

Ja, alleen niet via de Run. Zie kraades in "[Synology] Vraag en antwoord".

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
job schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 18:53:
[...]
Een shr van een 2TB en een 4TB schijft levert in totaal 2 TB vrije ruimte op. 2 TB is de bescherming, en 2 TB gooi je weg.

Waarom heb je gekozen voor een 4 TB schijf?
Dan kan ik daarna de 2TB vervangen door ook een 4TB en heb ik 4TB in (soort) raid0.

Maar als dat in totaal 3 maanden gaat duren, heb ik er niet veel zin in.
Weeet jij waarom dit zo lang duurt en wat ik eraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:22
Technisch vraagje: heb mijn Synology momenteel met een SCSI initiator in gebruik als backup schijf voor Windows. Wat heb ik gedaan:
Configuratiescherm -> Systeembeheer -> SCSI initiator toegevoegd zoals mij bekend was met het ip-adres en ik geconfigureerd had in de Synology.
Daarna natuurlijk m'n schijf er bij gezien in Windows en een partitieletter gegeven, maar het gekke is: ik MOEST hem van Windows formatteren als NTFS, en kon dus geen EXT4 of iets dergelijks kiezen.

Effe een file ernaar gekopieerd en weer gelezen en dat was geen enkel probleem, maar moet dat wel als NTFS ingesteld staan?
Of: hoe doe ik dit anders het beste?

EDIT: 1TB NTFS wordt 1,65TB in EXT4 van de NAS?

EDIT2: ik weet niet meer wat ik gedaan heb, maar door zojuist als netwerklocatie m'n NAS toe te voegen, zie ik deze ook als NTFS en haal ik (uiteraard) de hogere overdrachtssnelheden niet, zoals wel met EXT4 mogelijk zijn. What to do?

[ Voor 17% gewijzigd door Jorn1986 op 14-03-2013 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Jorn1986 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 22:01:
Technisch vraagje: heb mijn Synology momenteel met een SCSI initiator in gebruik als backup schijf voor Windows. Wat heb ik gedaan:
Configuratiescherm -> Systeembeheer -> SCSI initiator toegevoegd zoals mij bekend was met het ip-adres en ik geconfigureerd had in de Synology.
Daarna natuurlijk m'n schijf er bij gezien in Windows en een partitieletter gegeven, maar het gekke is: ik MOEST hem van Windows formatteren als NTFS, en kon dus geen EXT4 of iets dergelijks kiezen.
Een iSCSI target is iets heel anders als een drive mappen.
Onafhankelijk hoe je je iSCSI lun aanbiedt (file of drive mapping) wordt je NAS dan een SAN. Oftewel, er gaat alleen nog maar block IO over het lijntje.
Hoe je je lun partitioneerd en formatteerd is afhankelijk van de mogelijkheden van het OS waar je het lun aan koppelt.
De grote van je 'iSCSI' lun op je syno is afhankelijk van de gekozen redundancy. Heb je bijv. een lun van 500GB op een raid1 array staan. Dan kost die je 1000GB aan ruimte (en dat is ook weer afhankelijk van evt. thin provisioning).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy1811
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-09 16:54
Ik wil een Synologie NAS kopen maar om de keuze goed te maken zoek ik een antwoord op een vraag:

Wat ik wil is dat een gedeelte van de schijfruimte op mijn NAS gebruikt wordt voor backup van meerdere PC's in mijn huis, maar ook dat die ruimte 1 op 1 wordt gedupliceerd op de NAS in het huis van een kennis (hij gaat dus ook dezelfde NAS kopen). Dit is bedoeld om er voor te zorgen dat als 1 van ons beider huizen in vlammen opgaat (of diefstal e.d.) dat de dierbare herinneringen bewaard blijven. We willen geen clouddienst gebruiken wegens de beperkte ruimte en/of kosten. Het moet natuurlijk wel zo zijn dat we niet in elkaars backups kunnen kijken.
Daarbij willen we de NAS ook gebruiken voor alle functies waar je een NAS voor thuisgebruik voor koopt (multimedia station, downloadstation enz).

De vraag is dus of dat kan en welke NAS moet ik dan nemen? Ik denk dat de keuze zal zijn tussen de DS212j en de DS213. Als de goedkoopste alles kan is dat meegenomen. Maar als iemand een beter idee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:22
@DukeBox: En hoe zit het dan met onderstaand ''probleem''? Ik haal nu slechts 30 MB/s met NTFS, maar wil graag EXT4 gebruiken om hogere overdrachtssnelheden te halen: hoe doe ik dat?
Daarnaast is die processor tijdens het file kopiëren voor 99% bezig...
Of is het onmogelijk om EXT4 te benaderen vanuit Windows 7?
Jorn1986 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 22:01:
EDIT2: ik weet niet meer wat ik gedaan heb, maar door zojuist als netwerklocatie m'n NAS toe te voegen, zie ik deze ook als NTFS en haal ik (uiteraard) de hogere overdrachtssnelheden niet, zoals wel met EXT4 mogelijk zijn. What to do?
EDIT: of ligt dat soms aan het gebruik van RAID6 dat de processor zo druk bezig is? Zo ja: is RAID5+Spare dan de betere optie?

EDIT2: downloaden vanaf de NAS gaat wel gewoon @ 70 MB/s gemiddeld. Wat is dit voor iets wat er gebeurd met NTFS op m'n NAS?
Hoe maak ik simpelweg een EXT4 netwerklocatie in Windows 7, zodat de Synology kan werken zoals hij bedoeld is?

EDIT3: nu een RAID5+HotSpare ingesteld: meteen al hogere lees/schrijfsnelheden. RAID6 is IMO dus enkel voor de écht snelle processors onder de NAS-en.

[ Voor 27% gewijzigd door Jorn1986 op 15-03-2013 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Stimpy1811 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 23:05:
Ik wil een Synologie NAS kopen maar om de keuze goed te maken zoek ik een antwoord op een vraag:

Wat ik wil is dat een gedeelte van de schijfruimte op mijn NAS gebruikt wordt voor backup van meerdere PC's in mijn huis, maar ook dat die ruimte 1 op 1 wordt gedupliceerd op de NAS in het huis van een kennis (hij gaat dus ook dezelfde NAS kopen). Dit is bedoeld om er voor te zorgen dat als 1 van ons beider huizen in vlammen opgaat (of diefstal e.d.) dat de dierbare herinneringen bewaard blijven. We willen geen clouddienst gebruiken wegens de beperkte ruimte en/of kosten. Het moet natuurlijk wel zo zijn dat we niet in elkaars backups kunnen kijken.
Daarbij willen we de NAS ook gebruiken voor alle functies waar je een NAS voor thuisgebruik voor koopt (multimedia station, downloadstation enz).

De vraag is dus of dat kan en welke NAS moet ik dan nemen? Ik denk dat de keuze zal zijn tussen de DS212j en de DS213. Als de goedkoopste alles kan is dat meegenomen. Maar als iemand een beter idee heeft?
Wat je zegt kan allemaal.
Ik weet alleen niet zo of je ook toegang kan blokkeren tot andermans backup. Je kan je Synology timebackups laten maken naar een andere Synology. Echter als die vriend van je admin is op zijn Synology lijkt me dat hij bij de bestanden zou moeten kunnen komen. Andere optie is eventueel gebruik maken van cloud diensten voor backups.

Neem de DS213, ik ben zelf geen voorstander van J modellen zodra je gebruik gaat maken van downloadstation en multimedia station tegelijk. De meeste gebruikers gaan naar mate de ervaring vordert meer functies gebruiken en lopen dan tegen de limiet van de J model serie aan.
Mijn ouders hebben bijvoorbeeld een J staan puur voor backups en eventueel photo albums. Zelfs daar merk ik al dat het indexeren van images lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 08:35

Xymox

Determinism rulez !

Upquark schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 19:51:
Er is een patch voor de 213+ en 413 die niet in hibernation gaan:

ftp://on-line:online_user...orIQ_hibernation_3202.pat

Zelf geinstalleerd op m'n 413, en werkt prima. Bron: http://forum.synology.com...php?f=83&t=65537&start=30, hoewel de modjes daar alle links gelijk weghalen.
Is deze officieel? Ik zie nergens een link vanaf de homepage. Ook geen how-to-install.
Wellicht even wachten?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een groter HD plaatsen in mijn NAS.

Wat ik me afvraag is: als ik de oude er weer in plaats omdat er bv iets mis gaat met het installeren van de nieuwe DSM 4.2, is dan de oude situatie gelijk hersteld of er niets gebeurt is, en werkt alles weer gewoon zonder verder iets te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:39

GaMbiNo

1337

Er worden sinds gisteravond continu inlogpogingen gedaan op mijn Synology DS 213+. Gisteravond om 22:41 werd het eerste IP geblokkeerd en het zijn er inmiddels 18 nu. En het begon met 1 poging per anderhalf uur en het laatste uur zijn het al 5 IP's per uur. Ik heb inmiddels IP's uit Italie, Brazilië, Australië, Amerika, Israel maar ook Nederland in mijn blocklist. Terwijl ik al zo'n 5 jaar een Synology heb staan en nog nooit ook maar 1 poging had gehad tot gisteren.

Ik denk dat ze het op mijn mailserver gemunt hebben maar gelukkig is die goed beveiligd (relaying staat bv. uit). Op mijn Synology is verder ook niks te zien dat duidt op een geslaagde poging maar de pogingen gaan maar door.

Kan ik ook ergens zien of het inderdaad de mailserver is waar men in probeert in te loggen en met welke gebruikersaccounts men dat probeert? Ik zie in de systeemlogs alleen welk IP geblokkeerd is en in de verbindingslogs zie ik geen mislukte pogingen.

Hebben andere mensen dit ook wel zo extreem gehad? Ik vind het best raar dat ik ineens zoveel van die pogingen krijg.

Ik heb automatisch blokkeren inmiddels maar op 2 pogingen per 30 minuten gezet en de standaard admin account heb ik een andere username gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 00:30
Viper® schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 09:44:
[...]

Neem de DS213, ik ben zelf geen voorstander van J modellen zodra je gebruik gaat maken van downloadstation en multimedia station tegelijk. De meeste gebruikers gaan naar mate de ervaring vordert meer functies gebruiken en lopen dan tegen de limiet van de J model serie aan.
Mijn ouders hebben bijvoorbeeld een J staan puur voor backups en eventueel photo albums. Zelfs daar merk ik al dat het indexeren van images lang duurt.
Dat hangt van je eisen af. Ik gebruik download station met torrents en de mediaserver gewoon tegelijk op en 110J. Echter stel ik maar één download tegelijk in en heb ik 'slechts' een 10Mbit internet abonnement en stream ik maar naar 1 device tegelijk, Als je 120Mbit vol wilt trekken en een 30GB 3D film wilt streamen naar meerdere devices dan ga je wel problemen hebben schat ik in.

De J modellen worden hier altijd afgekraakt, maar een 212J heeft intussen wel een 1.2Ghz CPU en 256MB ram. De DS209, 1.2Ghz 256MB, vond iedereen ook fantastisch namelijk en nu is dat ineens brol?

Conclusie: ben je geen 'internetsnelheids freak' en ga je 'gewoon' 10-20GB 1080p mkv streamen naar 1/2 devices, dan volstaat een J model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 08:29
ik heb onlangs de HDD uit mijn laptop vervangen door een SSD, en wilde die oude harddisk (een Western Digital 500Gb) bij mijn DS210j prikken voor wat extra opslag. Maar na het opnieuw opstarten van Disk Station krijg ik gelijk een melding te zien dat er fouten zijn bij de S.M.A.R.T controle en dat ik mn schijven moet vervangen. Ligt dit aan het type harddisk, of de grootte? of had ik em eerst naar een bepaald formaat moeten formatteren misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
lexi schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 11:56:
[...]

Dat hangt van je eisen af. Ik gebruik download station met torrents en de mediaserver gewoon tegelijk op en 110J. Echter stel ik maar één download tegelijk in en heb ik 'slechts' een 10Mbit internet abonnement en stream ik maar naar 1 device tegelijk, Als je 120Mbit vol wilt trekken en een 30GB 3D film wilt streamen naar meerdere devices dan ga je wel problemen hebben schat ik in.

De J modellen worden hier altijd afgekraakt, maar een 212J heeft intussen wel een 1.2Ghz CPU en 256MB ram. De DS209, 1.2Ghz 256MB, vond iedereen ook fantastisch namelijk en nu is dat ineens brol?

Conclusie: ben je geen 'internetsnelheids freak' en ga je 'gewoon' 10-20GB 1080p mkv streamen naar 1/2 devices, dan volstaat een J model.
En dat is precies het punt met de syns, naarmate je het ding langer hebt, gaan veel gebruikers ook meer functies gebruiken en dan kom je te kort met een j model en moet je alsnog een hoger model kiezen.

Vooral omdat er ook met elke DSM update wel functies bij komen,dan kom je op een gegeven moment te kort. Vooral als je meerdere programma's tegelijkertijd wilt gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Niet online
Repi3 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 20:46:
Sinds kort gaf een HDD problemen op, zo ben ik gaan kijken naar de SMART status van alle schijven in mijn diskstation (DS1812+) en nu merk ik dat mijn 2 'nieuwe' 3TB's van Seagate rare waarden geven.
[afbeelding]
Snelle zoektocht op internet zijn er nog veel met dezelfde problemen maar weinig oplossingen.

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GaMbiNo schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 11:36:
Kan ik ook ergens zien of het inderdaad de mailserver is waar men in probeert in te loggen en met welke gebruikersaccounts men dat probeert? Ik zie in de systeemlogs alleen welk IP geblokkeerd is en in de verbindingslogs zie ik geen mislukte pogingen.
Waarop ze proberen te inloggen, ssh, mailserver, webmanagement, is terug te zien bij de notifications.
Hier nog wat extra informatie: http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=43&t=6285
KifArU schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 21:24:
Dan kan ik daarna de 2TB vervangen door ook een 4TB en heb ik 4TB in (soort) raid0.

Maar als dat in totaal 3 maanden gaat duren, heb ik er niet veel zin in.
Weeet jij waarom dit zo lang duurt en wat ik eraan kan doen?
Ah, okee dat is inderdaad een geschikte wijze om over te stappen naar een raid met 2 4TB schijven.
Waarom het zo lang duurt weet ik niet. Kan je het proces nog stoppen en opnieuw starten?
Als beide 4 TB al in huis had, heb ik veel handigere en snellere oplossing voor je.

[ Voor 35% gewijzigd door job op 16-03-2013 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
freaky35 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 12:05:
[...]

En dat is precies het punt met de syns, naarmate je het ding langer hebt, gaan veel gebruikers ook meer functies gebruiken en dan kom je te kort met een j model en moet je alsnog een hoger model kiezen.

Vooral omdat er ook met elke DSM update wel functies bij komen,dan kom je op een gegeven moment te kort. Vooral als je meerdere programma's tegelijkertijd wilt gebruiken
En dan is die J intussentijd dus afgeschreven en kun je weer een nieuwe, snellere en langer ondersteunde J kopen. Een 213 kost namelijk 2x zo veel als een 212J. Overigens doet mijn 110J ook SABnzbd parren en streamen tegelijk. Dus die J's zijn echt niet zo slecht zolang je maar niet wil dat je met 10MB per seconde kan downloaden. Ik heb trouwens ook 40Mbit internet gehad en dat ging ook goed met NZBget en streamen. Tevens heb ik nu audiostation en videostation erbij draaien.

Echt voor iedereen die niet geil wordt van te staren naar de download snelheid is een J voldoende voor audio/video/foto streamen en downloadstation. 's nachts andere taken uit laten voeren als je de andere functies toch niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Jorn1986 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 08:14:
@DukeBox: En hoe zit het dan met onderstaand ''probleem''? Ik haal nu slechts 30 MB/s met NTFS, maar wil graag EXT4 gebruiken om hogere overdrachtssnelheden te halen: hoe doe ik dat?
Daarnaast is die processor tijdens het file kopiëren voor 99% bezig...
Of is het onmogelijk om EXT4 te benaderen vanuit Windows 7?
Hoe wil je je storage gebruiken ? Als NAS of als SAN ?
In het geval van een NAS ligt de keuze van je filesystem bij de syno (en dat is dus ext4). Dit is verder transparant voor je host. Deze praat alleen maar SMB.
Bij een SAN kies je het filesystem op de host, de data is voor de syno alleen te zien als block IO (iSCSI).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 13:40
Ik heb een raar probleempje, ik heb een map met allerlei software/hardware projecten op mijn PC staan. Die heb ik via cloud station gesynced met mijn NAS (DS412+) maar hij blijft continue synchroniseren terwijl die allang klaar is. Nu had ik de map al compleet verwijderen en opnieuw geupload gister, toen leek alles opgelost. Maar vandaag blijft hij weer continu syncen.

Bij recent gewijzigde bestanden blijft wel continue het zelfde.

Iemand dit probleem nog meer kon op google niet echt een antwoord vinden.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb audio station draaien, op een android telefoon heb ik de audio station app geinstalleerd en zo luister ik audioboeken. Nu verliest die telefoon om de 2 uur de verbinding met de synology en moet ik even opnieuw inloggen en klaar.

Is daar een oplossing voor? Het is niet heel boeiend allemaal, kan ook gewoon afspelen met een andere mp3 speler vanaf mijn nas, maar die audiostation is lekker spartaans en simpel en vind hem wel grappig, dus blijf het liefst die houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 09:27
Ik draai momenteel Sickbeard met SABNZB, de bestanden worden wel netjes binnen gehaald en er wordt ook een mapje aangemaakt door Sickbeard, alleen als de bestanden compleet zijn, worden deze niet overgekopieerd naar de desbetreffende map..... hoe kan ik dit werkend krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arnlith schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 13:18:
Ik draai momenteel Sickbeard met SABNZB, de bestanden worden wel netjes binnen gehaald en er wordt ook een mapje aangemaakt door Sickbeard, alleen als de bestanden compleet zijn, worden deze niet overgekopieerd naar de desbetreffende map..... hoe kan ik dit werkend krijgen?
dat heb je opgegeven bij het invoeren van tv series (location). Anders even bij de series kijken in het edit scherm en dan bij location.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Arnlith schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 13:18:
Even in dit topic gaan zoeken en vragen. Die is daar speciaal voor.
[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 3

Heeft te maken met postprocessing en is voldoende info ook over te vinden in dat topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
Sinds vanochtend heb ik dat mijn PS3 de NAS niet meer ziet.
Heb de NAS al een keer opnieuw opgestart.
Instellingen heb ik niet aangepast ofzo.
Niet op de PS3 en ook niet op de NAS.
De laptops en PC's in huis zien de NAS wel en kunnen de bestanden ook benaderen.
Misschien iemand een idee? Tip?

EDIT: Is al gelukt, Media Server verwees opeens naar de andere LAN poort. :/

[ Voor 11% gewijzigd door Jieve op 16-03-2013 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Xyphoid schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 12:48:
[...]

Toen ik mijn schijf voor het eerst in mijn 212+ stopte, kreeg ik ook SMART foutmeldingen.
De schijf getest in mijn PC en die gaf geen SMART meldingen aan.
6(!) keer de uitgebreide test van DSM laten lopen en daarna nooit meer meldingen gehad van SMART.
Zoals ik al aangaf een paar weken de uitgebreide test elke nacht gedaan maar helaas niet geholpen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

job schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 12:17:
[...]

Waarop ze proberen te inloggen, ssh, mailserver, webmanagement, is terug te zien bij de notifications.
Hier nog wat extra informatie: http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=43&t=6285
Daar wordt verwezen naar "systeem informatie" > "Logging". Daar staat bij mij geen logging.
Ik heb de logging wel gevonden maar daar worden geen mislukte inlogpogingen gemeld. Wel dat er ip's geblokkeerd zijn ivm het door mij ingestelde aantal pogingen. Als ik de log exporteer naar html zoals in de post ook genoemd staat daar geen extra informatie in. Staat dat daar bij anderen wel dan? :?

Ik heb ook zelf eens opzettelijk met een verkeerd wachtwoord proberen in te loggen maar ook dat zie ik niet terug in de logs. Ik heb overigens DSM 4.1.2668. Wellicht dat de logs hierin anders zijn? De teller staat nu overigens op 22 geblokkeerde ip's in 14 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb iets raars met de verbinding naar mijn DS209. Ik kan via mijn iPad/iPhone alles bereiken net als op mijn Windows laptop. Ook extern.

Echter 1 belangrijk ding werkt niet: het maken van auotmatische BackUps via Super Flexible Filesynchroniser. En het ligt denk niet aan die applicatie.

Ik heb via DS assistant een paar snelkoppeling mappen gemaakt: Photo, Video, Bestanden...

Die kan ik via die mappen ook benaderen.
Maar Als ik via het symbool 'Netwerk' de DS wil benaderen dan krijg ik geen toegang. Hij wordt niet gevonden. Dat is ook het probleem bij de file sychroniser.

Hoe zou dat kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:47

Goner

What can I do you for ?

GaMbiNo schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 11:36:
Ik zie in de systeemlogs alleen welk IP geblokkeerd is en in de verbindingslogs zie ik geen mislukte pogingen
Logging lijkt inderdaad incompleet ; heb wat zitten testen en ik zie bijv. wel mislukte inlog-pogingen voor WebDAV en FTP, maar niet voor SFTP ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binky_nl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-10 11:01
binky_nl schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:59:
Sinds mijn upgrade naar 4.2 heb ik een probleem met de media indexering . Die loopt nu al vanaf dat de 4.2 uitkwam ( gelijk geïnstalleerd ) . Herkent iemand dit probleem ???? :)
Heeft niemand een idee ??????

Apple , Apple , DS1512+, DSM 4.2, LG 760S, Playon HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Goner schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 18:23:
[...]

Logging lijkt inderdaad incompleet ; heb wat zitten testen en ik zie bijv. wel mislukte inlog-pogingen voor WebDAV en FTP, maar niet voor SFTP ??
Helaas, ik kan dus idd. niet zien welke service aangevallen wordt. Ik ga er maar vanuit dat het de mailserver is. Het is overigens na pogingen van 25 ip's vanaf de hele wereld alweer een aantal uurtjes rustig. Het lijkt erop dat het toch een aardig georganiseerde poging is maar hopelijk ben ik er nu even vanaf. :-)

[ Voor 3% gewijzigd door GaMbiNo op 16-03-2013 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 15:50
Ik heb mijn Syno alweer een tijdje gebootstrapped en draai extra dingen als bind (dns), spotweb, verschillende contrabs en vast nog wat dingen die ik vergeten ben.
De vraag is nu dus, wat gebeurt er precies als ik upgrade van 4.x naar de laaste 4.2 firmware. Welke data wordt behouden en welke wordt verwijderd en wat wil ik nog meer weten voor ik ga upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Laatst online: 09-10 19:32

Yucko

One clown to rule them all !

volgens mij wordt er niets verwijderd, Je zult alleen even moeten zorgen dat de bestanden '/etc/profile' en '/root/.profile' in orde zijn. Daarmee bedoel ik dat je even moet kijken dat de regels met PATH kloppen :)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:30
Ik weet niet of je iets hebt aangepast in httpd.conf-user? Die wordt altijd overschreven bij een upgrade.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
ik snap er niks van

Ik wil inloggen met mijn webbrowser (gewoon, via thuisnetwerk) en mijn dsm-scherm blijft helemaal leeg.
Dus geen DSM-OS

Via de synology asistant ziet hij de syn wel, maar dat duurt ook langer dan normaal.
En via mijn file-explorer kan ik de syn-drives die ik heb gemapt gewoon benaderen.

Wat me we opvalt is dat het lampje van hdd1 in de syn nauwelijks brandt en die van hdd brand volop

Oke, via de syn-asssistant ziet hij de syn. de eerste keer niet, ik moet dan nogmaals zoeken.
En bron-controle van syn-asistant geeft een verbinding verloren melding

Kopieren via fileexploerer naar de hdd van de computer gaat heel langzaam. Fotoos gaan over met ong. 1Mb per seconde.

Kan ik op een of andere manier zien waar mijn 213+ mee bezig is?

Edit ; het afsluiten van de syn via de power button duurt nu ook al minuten. Piep gehoord en nu is de LAN en de blue light heel hard aan het werk. Wat vreemd is, ik had nl. de powerlight uitgeschakeld.

Edit ; oke, volledig opgestart en nu kom ik er in.

[ Voor 42% gewijzigd door maartend op 17-03-2013 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Yucko schreef op zondag 17 maart 2013 @ 08:34:
volgens mij wordt er niets verwijderd, Je zult alleen even moeten zorgen dat de bestanden '/etc/profile' en '/root/.profile' in orde zijn. Daarmee bedoel ik dat je even moet kijken dat de regels met PATH kloppen :)
Eum.. ik zie voor beide files een PATH geset, maar deze zijn niet eens hetzelfde.
Ik heb in elk geval beide files backed up dus kan ze altijd herstellen, dank je.
kraades schreef op zondag 17 maart 2013 @ 08:51:
Ik weet niet of je iets hebt aangepast in httpd.conf-user? Die wordt altijd overschreven bij een upgrade.
Goeie tip. 'k Heb inderdaad nog een reverse proxy draaien, maar de guide van brickman zet in de httpd.conf-user file een verwijzing naar /volume1/@appstore/... waar de config files zelf (veilig dan, vermoed ik) staan.
Backup van de httpd.conf-user zelf heb'k nu uiteraard genomen. (die zou'k inderdaad zijn vergeten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Ik weet niet of deze vraag in dit topic hoort, maar goed.. Ik zit een beetje rond te kijken voor mijn eerste nasje. De voorkeur gaat uit naar een Synology, maar ik wil bijv. Qnap ook niet uitsluiten als merk (of is dit vloeken in de kerk hier? ;) ) Aan de praat krijgen zal in beide gevallen geen probleem moeten zijn me dunkt. Dat het een 2 bay nas moet worden weet ik iig zeker.

Anyways, heb mezelf al enigzins ingelezen. Heb recent een ds212j zien staan voor een leuke prijs. Alleen, als ik mijzelf er verder op inlees, lees ik toch her en der dat voor streamen en storage het ding prima voldoet, maar als je meer wilt, de performance al snel te wensen over laat helaas. Ik zoek wat hands on ervaringen, aangezien ik hier en elders op het web tegenstrijdige berichten lees.

Ik was van plan sabnzb (of beter nog, nzbget, schijnt meer resource friendly te zijn) te gebruiken i.c.m. autmatisch parren en rarren. Ook sickbeard zou leuk zijn. Nu lees ik overal dat de 212 hiervoor beter geschikt zou zijn dan de 212j, maar de 212 lijkt bijna nergens meer te verkrijgen. Verder gaat er uiteraard full hd materiaal gestreamed worden. Gaat de 212j hier alsnog voor voldoen, of wordt alles zo frustrerend traag en kan ik beter kijken voor een zwaarder uitgevoerd model? Zo ja, welk model is op dit moment aan te raden voor een redelijke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

xxxneoxxx schreef op zondag 17 maart 2013 @ 12:38:
Zo ja, welk model is op dit moment aan te raden voor een redelijke prijs?
DS213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 14:29
MikeOO schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 13:25:
[...]

Zoals ik al aangaf een paar weken de uitgebreide test elke nacht gedaan maar helaas niet geholpen :'(
Heb je de schijf ook in je PC gecheckt?
Als de PC met een SMART test niks aangeeft, dan kan het een bug in DSM zijn.
Dan weet je zeker of de schijf aan het overlijden is.
Als er geen belangrijke data op staat, dan zou ik hem gewoon gebruiken tot ie echt overlijdt...

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Mmm, nog iemand problemen om de Apache reverse proxy te herstellen na een DSM 4.2 upgrade?

Ik volgde indertijd Brickmans guide die uitlegt om "/usr/syno/apache/conf/httpd.conf-user" te editen en wat includes toe te voegen die dan naar een modules.conf en een apcha.conf file in de @appstore leiden.

Ik kan nu echter toevoegen wat ik wil, zodra ik apache herstart worden die verwijzigingen weer netjes verwijderd. De files worden trouwens voor die restart wel netjes gesaved. Pas bij het herstarten worden de entries verwijderd.

EDIT: mm.. opgelost na een reboot, bootstrap en nog een reboot.
Is een bootstrap noodzakelijk om die apache files te editen dan?

[ Voor 11% gewijzigd door witchdoc op 17-03-2013 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Oke wederom een vraag

Bij mijn vorige syn had ik via no-ip.org 2 adressen aangemaakt. pietje.no-ip.org en truusje.no-ip.org.
pietje werd via instelling van een poort bij no-ip.org naar poort 5001 doorgestuurd en daarmee naar de login van mijn DSM. truusje.no-ip werd ingesteld op poort 7001 en kwam via dat automatisch bij de login van photostation. Zo kon ik naar DSM en mijn bekenden naar photostation.

Nu heb ik echter maar 1 DNS adres via synology en toch wil ik hetzelfde bereiken. Is het mogelijk dat iemand inlogt met truusje en dan automatisch terechtkomt bij photostation en dat ik inlog met pietje en automatisch bij dsm terechtkom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagobert
  • Laatst online: 03-08 11:14
maartend schreef op zondag 17 maart 2013 @ 10:42:
ik snap er niks van

Ik wil inloggen met mijn webbrowser (gewoon, via thuisnetwerk) en mijn dsm-scherm blijft helemaal leeg.
Dus geen DSM-OS

Via de synology asistant ziet hij de syn wel, maar dat duurt ook langer dan normaal.
En via mijn file-explorer kan ik de syn-drives die ik heb gemapt gewoon benaderen.

Wat me we opvalt is dat het lampje van hdd1 in de syn nauwelijks brandt en die van hdd brand volop

Oke, via de syn-asssistant ziet hij de syn. de eerste keer niet, ik moet dan nogmaals zoeken.
En bron-controle van syn-asistant geeft een verbinding verloren melding

Kopieren via fileexploerer naar de hdd van de computer gaat heel langzaam. Fotoos gaan over met ong. 1Mb per seconde.

Kan ik op een of andere manier zien waar mijn 213+ mee bezig is?

Edit ; het afsluiten van de syn via de power button duurt nu ook al minuten. Piep gehoord en nu is de LAN en de blue light heel hard aan het werk. Wat vreemd is, ik had nl. de powerlight uitgeschakeld.

Edit ; oke, volledig opgestart en nu kom ik er in.
Ik heb dit ook gehad (212+). Mocht niet meer naar binnen via web. Heb uiteindelijk ook de aan/uit knop gebruikt. Na een half uur druk doen heb ik de stroom er maar afgehaald. Draait nu weer zoals het hoort. Ik kan even geen verklaring verzinnen wat dit heeft veroorzaakt.

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Nou het is wel frappant dat ik tot nu toe geen "rare" meldingen in mijn logs heb gehad over "onbekenden" die rommelen aan de voordeur.

Ik heb een aantal dagen geleden de FTP/SFTP/SSH services aangezet om deze eens te testen.
Daarna werd ik overspoeld met meldingen in de log. Vanaf 1 IP adres, elke minuut een andere user die tracht in te loggen. Echt elke minuut de gehele dag door.

IP in de blocklist gezet en ik heb de FTP services uitgezet, gebruik ik toch niet. Geen meldingen meer gezien.

Wat ik mij afvraag hoe "zij" het weten dat ik bepaalde services heb opengezet en waarom ze elke minuut met een andere user trachten in te loggen. Kan het zijn dat ze de gegevens van synology.me hebben en dus een lijst hebben van alle geregistreerde NASsen en alles gewoon domweg blijven scannen en zodra er iets open gaat of services enabled worden ze "en masse" de NAS bestoken met inlog attempts?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Dagobert schreef op maandag 18 maart 2013 @ 09:50:
[...]

Ik heb dit ook gehad (212+). Mocht niet meer naar binnen via web. Heb uiteindelijk ook de aan/uit knop gebruikt. Na een half uur druk doen heb ik de stroom er maar afgehaald. Draait nu weer zoals het hoort. Ik kan even geen verklaring verzinnen wat dit heeft veroorzaakt.
Bij mij sloot hij zelf af na ong. 15 min.
Het leek wel alsof hij verschrikkelijk hard bezig was met een of ander. Enkel kon ik niks vinden in de resource monitor. En draait nu weer als een zonnetje.
Hij speelde zelfs niet eens meer mijn films probleemloos af. Stotteren, blijven steken, enz. En dat op een 213+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
maartend schreef op zondag 17 maart 2013 @ 15:15:
Oke wederom een vraag

Bij mijn vorige syn had ik via no-ip.org 2 adressen aangemaakt. pietje.no-ip.org en truusje.no-ip.org.
pietje werd via instelling van een poort bij no-ip.org naar poort 5001 doorgestuurd en daarmee naar de login van mijn DSM. truusje.no-ip werd ingesteld op poort 7001 en kwam via dat automatisch bij de login van photostation. Zo kon ik naar DSM en mijn bekenden naar photostation.

Nu heb ik echter maar 1 DNS adres via synology en toch wil ik hetzelfde bereiken. Is het mogelijk dat iemand inlogt met truusje en dan automatisch terechtkomt bij photostation en dat ik inlog met pietje en automatisch bij dsm terechtkom?
Je kunt voor photo station een alias instellen, weet even niet waar uit mijn hoofd. Maar dan krijg je dus www.url.com/photo en die komt dan uit op de juiste poort. Moet je wel poort 80 ook openzetten naar je syno. Alternatief is www.url.com:7001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
lexi schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:02:
[...]

Je kunt voor photo station een alias instellen, weet even niet waar uit mijn hoofd. Maar dan krijg je dus www.url.com/photo en die komt dan uit op de juiste poort. Moet je wel poort 80 ook openzetten naar je syno. Alternatief is www.url.com:7001
Thnx, maar beide manieren vtragen om een bapalde input van de bezoeker en dat wil ik niet. Hiervoor hoefden ze enkel de url maar te onthouden ; pietje.no-ip.org

beste lijkt me om toch maar 2 url's aan te maken.

[ Voor 4% gewijzigd door maartend op 18-03-2013 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Pioneer VSX921 en een Synology DS112+

Als ik via het programma DS Audio op mijn Samsung Note2 nummers op de Pioneer VSX921 af wil laten spelen, duurt het aardig lang voordat ik het eerste nummer te horen krijg. Daarnaast is er ook het probleem dat als ik een ander nummer wil horen, hij hier ook erg lang over doet om deze te spelen.

Komt dit probleem bij een van jullie bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xymox schreef op maandag 18 maart 2013 @ 10:49:
Wat ik mij afvraag hoe "zij" het weten dat ik bepaalde services heb opengezet en waarom ze elke minuut met een andere user trachten in te loggen. Kan het zijn dat ze de gegevens van synology.me hebben en dus een lijst hebben van alle geregistreerde NASsen en alles gewoon domweg blijven scannen en zodra er iets open gaat of services enabled worden ze "en masse" de NAS bestoken met inlog attempts?
Ze weten niets. Dat zijn waarschijnlijk geïnfecteerde pc's die de hele dag niets anders doen dan alle mogelijke ip-adressen bij langs gaan op open poorten.
Niet gericht op synology nassen, maar domweg op alle ip's.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 18-03-2013 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:39:
Ik heb een Pioneer VSX921 en een Synology DS112+

Als ik via het programma DS Audio op mijn Samsung Note2 nummers op de Pioneer VSX921 af wil laten spelen, duurt het aardig lang voordat ik het eerste nummer te horen krijg. Daarnaast is er ook het probleem dat als ik een ander nummer wil horen, hij hier ook erg lang over doet om deze te spelen.

Komt dit probleem bij een van jullie bekend voor?
Ik ben niet bekend met die receiver, maar daar zal dan waarschijnlijk airplay op zitten?
Gaat het sneller als je het via itunes op je computer probeert?

En hoe lang is lang?

edit: verrek.. had geen nieuwe post moeten worden :)

[ Voor 62% gewijzigd door job op 18-03-2013 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:58:
[...]

Ik ben niet bekend met die receiver, maar daar zal dan waarschijnlijk airplay op zitten?
Gaat het sneller als je het via itunes op je computer probeert?

En hoe lang is lang?

edit: verrek.. had geen nieuwe post moeten worden :)
Ik zal het eens via de PC proberen...

Voordat het eerst gekozen nummer gespeelt word zijn we minimaal 40 seconden verder. Kies je daarna een ander nummer, dan duurt het zo rond de minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
40 seconden is inderdaad veel te lang.
Ik gebruik hier zelf een airport express icm audiostation, en bij mij duurt het een seconde of 2/3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Laatst online: 07-10 20:06
Ik overweeg om een NAS te kopen om mijn gegevens centraal op te slaan (documenten, muziek, foto's enzovoort), om voornamelijk via NZB'tje bestanden te downloaden (maar af en toe ook torrents), die ik later via een mediaspeler kan afspelen op tv en omdat ik nieuwsgierig ben naar de mogelijkheden van het apparaat.

Ik ben geïnteresseerd in een recent model en twijfel daardoor tussen de 213 en 213+, want ik denk dat ik aan 2 sleuven wel voor een HDD wel genoeg heb. Wat is naast de snelheid het overwegen waard om daar vijftig euro extra voor uit te geven? Beide hebben twee verschillende processoren: Hoe zit het met de toekomstige beschikbaarheid van packages (zowel van Synology als 3rd party, bijv. Plex), is er dan echt een groot verschil merkbaar tussen de 213 en 213+ wat betreft ondersteuning? Is de PCC met zijn dualcore wat meer toekomstzekerder?

Op dit moment gebruik ik voor dit soort zaken mijn bijna zeven jaar oude desktop (Asus P5K-E, Intel E6750, en wat verschillende soorten HDs), maar naast dat het apparaat ook meer stroom verbruikt kan hij tegenwoordig ook aardig opstijgen, hij ventileert gemiddeld meer als de PC aan de bak moet. Als ik aan het werk ben wil ik hem met dat geluid niet meer op mijn kamer hebben staan. Een aantal jaar geleden gekozen ben ik overgestapt naar een notebook, vanwege de mobiliteit, vandaar het gebruik van een desktop.

[ Voor 3% gewijzigd door laserboy op 18-03-2013 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik op mijn iPad/iPhone de app DS Video. Nu wil ik eigenlijk buiten mijn eigen netwerk (wifi op andere locatie) ook video's kunnen kijken via de App. Mijn glasvezelnetwerk zou snel genoeg moeten zijn (100mb) om het te verzenden. Ik heb het al getracht via een VPN verbinding alleen de VPN wordt opgezet in de 192.168.1.0 serie en Video Station zit in de 192.168.0.0 serie.

Iemand een suggestie om het probleem te tekkelen of een suggestie voor een andere App die de video ( MKV bestanden) kan laten afspelen vanaf de NAS met subs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
om exter
Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2013 @ 18:47:
Ik gebruik op mijn iPad/iPhone de app DS Video. Nu wil ik eigenlijk buiten mijn eigen netwerk (wifi op andere locatie) ook video's kunnen kijken via de App. Mijn glasvezelnetwerk zou snel genoeg moeten zijn (100mb) om het te verzenden. Ik heb het al getracht via een VPN verbinding alleen de VPN wordt opgezet in de 192.168.1.0 serie en Video Station zit in de 192.168.0.0 serie.

Iemand een suggestie om het probleem te tekkelen of een suggestie voor een andere App die de video ( MKV bestanden) kan laten afspelen vanaf de NAS met subs?
waarom gebruik je niet je externe ip adres van je server?
om eergens op lokatie video te kijken ben je geen vpn nodig :)

Kijk bij ddns instellingen in DSM wat je ip adres is,vul die bij DS video en klaar,zo doe ik het ook

[ Voor 6% gewijzigd door freaky35 op 18-03-2013 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freaky35 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 19:24:
om exter
[...]

waarom gebruik je niet je externe ip adres van je server?
om eergens op lokatie video te kijken ben je geen vpn nodig :)

Kijk bij ddns instellingen in DSM wat je ip adres is,vul die bij DS video en klaar,zo doe ik het ook
Soms is de oplossing zo simpel dat je hem over het hoofd ziet!! Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:02
Sinds kort ben ik in het bezit van een DS212J. Nu wil ik deze gaan vullen met muziek, films en foto die nu nog op mijn pc staan. Wat is nu de beste manier om deze bestanden over te zetten? FTP? of HD inbouwen in NAS? Beiden zitten aan een gigabit switch, dus via netwerk moet redelijk snel kunnen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:17
loeberce schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:31:
Sinds kort ben ik in het bezit van een DS212J. Nu wil ik deze gaan vullen met muziek, films en foto die nu nog op mijn pc staan. Wat is nu de beste manier om deze bestanden over te zetten? FTP? of HD inbouwen in NAS? Beiden zitten aan een gigabit switch, dus via netwerk moet redelijk snel kunnen lijkt me.
Foto's: als je Photostation gebruikt zou ik ze via de Assistant uploaden, dan doet je pc het rekenwerk voor het maken van miniaturen.
Overig: FTP is voor mijn gevoel het snelst....

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

loeberce schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:31:
Via het netwerk zal dan de snelste oplossing zijn; zo heb ik destijds het overzetten ook gedaan :) In mijn geval was de pc waarop de data beschikbaar was alleen draadloos beschikbaar dus heb ik tijdelijk mijn NAS en router verplaatst zodat ik toch kon kopiëren met gigabit snelheid. Heb alles overgezet gewoon via Windows Explorer, dat is snel genoeg.

HDD inbouwen in je NAS zou ik niet doen; daar heb je niets aan :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietertie
  • Laatst online: 07-10 08:55
Ik vroeg mij af hoe jullie je fotobibliotheek hebben opgezet. Ik ben een macgebruiker en gebruik nu iphoto als fotoprogramma. Ik wil echter mijn fotobibliotheek van 100gb van mijn 256gb ssd afhalen en plaatsen op mijn nas. Ik wil echter wel gewoon mijn foto's kunnen blijven bekijken via een programma op mijn mac.
Welke programma's raden jullie aan?
Wat ik zo op internet lees is dat iphoto niet kan ivm de schijfindeling van de nas (ds213+).
bvb

 MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD |  iPhone 6s | Synology DS213+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Niet online
Repi3 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 20:46:
[afbeelding]

niemand met dezelfde problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op mijn DS713+ shares aangemaakt en Windows-filesharing aangezet (NFS).
Nu kijk ik met mijn Mede8er MED500X mediaspeler de films (mkv) over het netwerk.. dus gewoon via de netwerk share (NFS ziet ie op de 1 of andere manier niet).
Heb al verschillende keren gehad dat het afspelen enorm haperde (voornamelijk bij "drukke" scenes). Als ik dezelfde films afspeel direct vanaf de HDD in de mediaspeler of van een USB stick dan heb ik dat probleem niet.
Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:56:
Ik heb op mijn DS713+ shares aangemaakt en Windows-filesharing aangezet (NFS).
NFS ≠ Windows Filesharing

Het lijkt me dat je probleem ligt in de doorvoersnelheid van je netwerk. Is alles Gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JPS schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 11:04:
[...]

NFS ≠ Windows Filesharing

Het lijkt me dat je probleem ligt in de doorvoersnelheid van je netwerk. Is alles Gb?
Sorry.. ik bedoelde Windows file-sharing EN NFS beiden aangezet.
Gigabit LAN ja :) Dlink DIR-855 router en Cat6 bekabeld.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2013 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwynants
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 18:29
pietertie schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:51:
Ik vroeg mij af hoe jullie je fotobibliotheek hebben opgezet. Ik ben een macgebruiker en gebruik nu iphoto als fotoprogramma. Ik wil echter mijn fotobibliotheek van 100gb van mijn 256gb ssd afhalen en plaatsen op mijn nas. Ik wil echter wel gewoon mijn foto's kunnen blijven bekijken via een programma op mijn mac.
Welke programma's raden jullie aan?
Wat ik zo op internet lees is dat iphoto niet kan ivm de schijfindeling van de nas (ds213+).
bvb
Kan wel door op de nas een sparse image Wikipedia: Sparse image te zetten met de iphoto lib in en die steeds te mounten, kan via shortcut

Iets gelijkaardigs doet timemachine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

sanfranjake schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 05:50:

Vergeet echter je router niet. Als de NAS en de mediaplayer het ondersteunen, maar er zit een router tussen die dat niet kan, dan gaat het niet werken.

Voorbeeld in mijn situatie: ik heb een XS4ALL FRITZ!Box 7360. Deze ondersteunt geen Large MTU.

De mogelijkheden en performance worden bepaald door de zwakste schakel in je netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 11:05:
[...]

Sorry.. ik bedoelde Windows file-sharing EN NFS beiden aangezet.
Gigabit LAN ja :) Dlink DIR-855 router en Cat6 bekabeld.
Heeft de bekabeling zich ook bewezen met hoge doorvoersnelheden op andere apparatuur? De netwerkprotocollen, het NAS en de mediaplayer zouden het probleem niet mogen zijn en vaak ligt dit dus aan de kwaliteit van het netwerk. Sluit dus eerst uit dat daar geen probleem zit.

Hang bijvoorbeeld je laptop aan de patchkabel waar je mediaplayer zit en test de snelheid met Iperf:
http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?t=11050

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JPS schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 11:17:
[...]

Heeft de bekabeling zich ook bewezen met hoge doorvoersnelheden op andere apparatuur?
Ja :) Als ik een film over het netwerk af speel die op de laptop staat (op de kabel/routerpoort waar nu de NAS op zit), dan is het geen probleem ;)
Maar goed.. ik zou eens kunnen proberen wat te spelen met kabels en aansluitingen. Wie weet.. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2013 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Na nog meer inlezen kom ik ook tot die conclusie. Dat, of een QNAP TS-219P II. :+ Maar aangezien de support vanuit QNAP af en toe slecht blijkt te zijn bij problemen en de 213 het schijnbaar net iets beter doet qua performance, ga ik daar maar voor. Thanks. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Ok, dan zou ik nu de aandacht verleggen naar de Mediaplayer. Misschien is deze toch niet goed in staat om hogere datarates te verwerken, dus google eens wat rond.

Zelf heb ik een Netgear Eva9100 die bij streamen van zwaardere MKV's over het netwerk begon te hikken (bijv bij de bekende 'bird scene'). Ondanks een 100mb netwerkpoort kon die de stream van ongeveer 40mbps niet verwerken. Ik heb in de woonkamer nu een Iconbit XDS1003D en die speelt alles vlekkeloos (BD25/50 3D ISO's van DS712+) [EDIT:] terwijl ook gelijktijdig de Eva9100 wordt gebruikt.

[ Voor 6% gewijzigd door JPS op 19-03-2013 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

xxxneoxxx schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 11:37:
[...]

Na nog meer inlezen kom ik ook tot die conclusie. Dat, of een QNAP TS-219P II. :+ Maar aangezien de support vanuit QNAP af en toe slecht blijkt te zijn bij problemen en de 213 het schijnbaar net iets beter doet qua performance, ga ik daar maar voor. Thanks. O+
Gezien het gebruiksgemak en apps van Synology zou ik daarvoor gaan. Is dat niet belangrijk en heb je alleen een 24/7 downloadbak/NAS nodig dan is een ander merk te overwegen.

Mijn ervaring is dat je binnen de kortste keren gebruik maakt van de functies die een Syno biedt. Daarom ook zeker geen J-versie kiezen en liever het meerbedrag voor de normale versie besteden. Dan nog is de kans best groot dat je een + versie wilt hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 10:16
@Repi3

Ik zou sowieso de schijven een voor een checken op een aparte pc, desnoods een full erase met firmware update.

Dan heb je dat in iedergeval geprobeerd om je probleem op te lossen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
JPS schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 11:48:
[...]

Gezien het gebruiksgemak en apps van Synology zou ik daarvoor gaan. Is dat niet belangrijk en heb je alleen een 24/7 downloadbak/NAS nodig dan is een ander merk te overwegen.

Mijn ervaring is dat je binnen de kortste keren gebruik maakt van de functies die een Syno biedt. Daarom ook zeker geen J-versie kiezen en liever het meerbedrag voor de normale versie besteden. Dan nog is de kans best groot dat je een + versie wilt hebben ;)
Ja, ik moet zeggen, user interface middels de demo op de syno site ziet er wel gebruiksvriendelijk uit. Misschien een beetje overcompleet allemaal maar goed. Tot nu toe nog niet eerder gehad dat ik iets niet aan de praat kreeg op ICT vlak (tenzij het echt stuk was :P) dus gebruiksvriendelijkheid is niet per se een pre, maar is misschien wel mooi meegenomen. Het wordt wel een downloadbak/nas, maar ik wil toch ook aan de slag met nzbget/sabnzb en sickbeard en even door kunnen op langere termijn. Een J variant valt hierdoor af, qua prijsstelling is de 213 ook wel leuk. De plus vind ik net weer teveel van het goeie, dus de 213 will have to do. :)
Pagina: 1 ... 6 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]