Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:47

Goner

What can I do you for ?

pietertie schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:51:
Wat ik zo op internet lees is dat iphoto niet kan ivm de schijfindeling van de nas (ds213+).
Ben niet thuis in Apple zaken, maar ik kan onder Windows gewoon de mappen/albums die PhotoStation op /volume1/photo aanmaakt benaderen via een share (Samba/CIFS of WebDAV) en met m'n fotoviewer (IrfanView) bekijken.
Is dat wat je bedoelt ?
Repi3 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:55:
[...]
niemand met dezelfde problemen?
Wat is het probleem precies ? Ik zie dergelijke hoge waardes op mijn (1 jaar oude) Seagate ST2000DL003-9VT1, maar alles loopt vlekkeloos ... moet ik me desondanks zorgen maken ?

[ Voor 26% gewijzigd door Goner op 19-03-2013 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xymox schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 11:11:
[...]

Vergeet echter je router niet. Als de NAS en de mediaplayer het ondersteunen, maar er zit een router tussen die dat niet kan, dan gaat het niet werken.

Voorbeeld in mijn situatie: ik heb een XS4ALL FRITZ!Box 7360. Deze ondersteunt geen Large MTU.

De mogelijkheden en performance worden bepaald door de zwakste schakel in je netwerk.
Inderdaad goed om rekening mee te houden. Het probleem is gelukkig dan makkelijk op te lossen door achter je FritzRouter een losse switch te zetten en de NAS en de mediaplayer op deze losse switch aan te sluiten. Op die manier heb je de router buitengesloten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2013 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:18
@ Pietertje, betreft iPhoto library verplaatsen;

Ik ben ook op zoek naar een oplossing. Zonde van de SSD ruimte. Ik vond dit na 1 seconde Googlen:

http://support.apple.com/kb/HT1229

Ik zit nu op me werk, maar ga het nog zeker uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:30
Hey ik weet niet wat ik fout doe dus ik hoop dat mij iemand op de goede weg kan helpen.

Ik heb twee DS1512+ DSM 4.2 , deze moeten 1 map syncen van 1,2TB, dit zijn 2 CIFS shares verbonden via 1 server.

Een NAS is direct op het netwerk en de andere staat offsite verbonden via een VPN 10Mbit lijntje.

De data in de map is op alle 2 servers hetzelfde, maar elke keer als hij een nieuwe sync/back-up wilt maken pomp hij dus 1,2TB naar de andere NAS i.p.v. alleen de changes.... en dat duurt dan 4 dagen of zo *zucht*

Ik heb het idee dat ik iets enorms makkelijks over het hoofd zie.....

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Pro Max 67,1 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-10 09:56
Sinds deze week heb ik een DS213 nadat de QNAP stuk ging.
Nu had ik op de QNAP een automatisch RSYNC naar onlinestoragesolutions maar met de DS213 lukt dat niet.
Als ik het goed heb gelezen moet het met timebackup maar die laat alleen de ADMIN user door en dus niet je username bij onlinestoragesolutions.com
Iemand enig idee hoe dit te fixen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Xyphoid schreef op zondag 17 maart 2013 @ 14:24:
[...]

Heb je de schijf ook in je PC gecheckt?
Als de PC met een SMART test niks aangeeft, dan kan het een bug in DSM zijn.
Dan weet je zeker of de schijf aan het overlijden is.
Als er geen belangrijke data op staat, dan zou ik hem gewoon gebruiken tot ie echt overlijdt...
Heb ik idd gedaan en niets aan de hand. Ik geloof het verder wel en wacht het rustig af. Schijf is voor downloads dus niet erg als dat fout zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:00
Iemand al een poging gedaan te downgraden van DSM 4.2 naar 4.1 ?
Ging dit zonder problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Rainesh schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:04:
@Repi3

Ik zou sowieso de schijven een voor een checken op een aparte pc, desnoods een full erase met firmware update.

Dan heb je dat in iedergeval geprobeerd om je probleem op te lossen.
Na 1 maand zag ik de rare warden al en heb ik toen 1 schijf uitgehaald om daar een full erease en FW upgrade te doen, dit geeft niets opgeleverd.
Sommigen zeggen, dat de waarde HEX nummers zijn, anderen geloven dat het echt problemen zal geven.

Ik wist/weet redelijk goed, dat hier ook veel tweakers deze type hdd aangekocht geeft, daarom mijn vraag...

(kan natuurlijk nog altijd eens proberen met FW upgrade)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik heb een Synology DS212j met één 2tb hdd. Is het mogelijk om een tweede hdd erbij te zetten met maar 1tb, en dat hij dan toch van een gedeelte een back-up maakt? Dus soort van geselecteerde RAID 1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Appel105 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:38:
Ik heb een Synology DS212j met één 2tb hdd. Is het mogelijk om een tweede hdd erbij te zetten met maar 1tb, en dat hij dan toch van een gedeelte een back-up maakt? Dus soort van geselecteerde RAID 1...
Nee, voor raid (ongeacht welke vorm) kun je alleen schijven gebruiken die even groot of groter zijn

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwynants
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 18:29
Goner schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:48:
[...]

Ben niet thuis in Apple zaken, maar ik kan onder Windows gewoon de mappen/albums die PhotoStation op /volume1/photo aanmaakt benaderen via een share (Samba/CIFS of WebDAV) en met m'n fotoviewer (IrfanView) bekijken.
Is dat wat je bedoelt ?
En wat doe je dan als het programma deze mappen wil beheren met Extended attributen? Dan lukt het niet want ext4 kent die attributen niet. IPhoto is wl weer net iets meer dan een fotoviewer.....

Wat wel kan is de library op je computer laten staan en de foto' s via referenties op je nas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwynants
ChuckyDevil schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:19:

Ik ben ook op zoek naar een oplossing. Zonde van de SSD ruimte. Ik vond dit na 1 seconde Googlen:

Werkt enkel als je het naar een ander HFS+ volume verhuist. Of zoals ik al eerder aangaf naar een sparse image die op de nas staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kevertje1977 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:22:
Nu had ik op de QNAP een automatisch RSYNC naar onlinestoragesolutions maar met de DS213 lukt dat niet.
Als ik het goed heb gelezen moet het met timebackup maar die laat alleen de ADMIN user door en dus niet je username bij onlinestoragesolutions.com
Iemand enig idee hoe dit te fixen ?
http://www.synology.nl/support/tutorials_show.php?q_id=461
Als je ipv de time backup package kiest voor de "backup en restore" functie (te vinden in het "start"menu) kan je elk wachtwoord kiezen.
Rsyncen naar je synology heeft wel beperkingen voor de gebruikersnaam, maar dat is bij jou niet van toepassing.
Bschnitz schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:20:
Ik heb twee DS1512+ DSM 4.2 , deze moeten 1 map syncen van 1,2TB, dit zijn 2 CIFS shares verbonden via 1 server.
Een NAS is direct op het netwerk en de andere staat offsite verbonden via een VPN 10Mbit lijntje.
Ik neem aan dat het backup verkeer gewoon rechtstreeks gaat?? Ik ziet niet helemaal in hoe dat cifs verhaal van toepassing is op je backup.
De data in de map is op alle 2 servers hetzelfde, maar elke keer als hij een nieuwe sync/back-up wilt maken pomp hij dus 1,2TB naar de andere NAS i.p.v. alleen de changes.... en dat duurt dan 4 dagen of zo *zucht*

Ik heb het idee dat ik iets enorms makkelijks over het hoofd zie.....
Hoe regel je die backup?
Synology heeft een backup functie speciaal voor tussen 2 synologys (gebaseerd op rsync). Dan wordt alleen nieuwe/veranderde data over gezet. Daar hoef je niets speciaals voor te doen.
Zie de handleiding in de link hierboven voor uitleg, of ga rechtstreeks naar "backup and restore" en kies daar het laatste tabblad.

[ Voor 52% gewijzigd door job op 19-03-2013 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-10 09:56
job schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:36:
[...]
http://www.synology.nl/support/tutorials_show.php?q_id=461
Als je ipv de time backup package kiest voor de "backup en restore" functie (te vinden in het "start"menu) kan je elk wachtwoord kiezen.
Rsyncen naar je synology heeft wel beperkingen voor de gebruikersnaam, maar dat is bij jou niet van toepassing.
Bedankt, helder verhaal. En de backup loopt. Is de backup by default incremental ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 22:02

Malarky

Wils voor wat ieder

KifArU schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 21:24:
[...]

Dan kan ik daarna de 2TB vervangen door ook een 4TB en heb ik 4TB in (soort) raid0.

Maar als dat in totaal 3 maanden gaat duren, heb ik er niet veel zin in.
Weeet jij waarom dit zo lang duurt en wat ik eraan kan doen?
Die 3 maanden komt denk ik uit mijn schatting. Ik noemde hier wat dagen geleden een eta van 3 maanden voor mijn extra 4tb in RAID1. Uiteindelijk heb ik de NAS uitgezet (ging niet op de juiste manier uit, hij wilde zijn taak afmaken, maar gewoon door stekker eruit). Schuiven in de gleuven geschroeft (in plaats van er los inhangen) en ze stevig in de NAS gleuven geduwt. Nog eens geprobeerd en nu was het in een paar dagen geregeld. Nog te lang, maar mij viel op dat mijn 2TB veeel te lang doet over een simpele SMART test, ik denk dat die niet helemaal goed is, ook al zegt hij van wel. Ga hem even testen in mijn Windows pc binnenkort, want schrijfsnelheden van 30MB/ps vind ik ook ondermaats over CAT6.
Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:39:
Ik heb een Pioneer VSX921 en een Synology DS112+

Als ik via het programma DS Audio op mijn Samsung Note2 nummers op de Pioneer VSX921 af wil laten spelen, duurt het aardig lang voordat ik het eerste nummer te horen krijg. Daarnaast is er ook het probleem dat als ik een ander nummer wil horen, hij hier ook erg lang over doet om deze te spelen.

Komt dit probleem bij een van jullie bekend voor?
Is je Pioneer via een enkel switch met je Synology verbonden zijn de kabels+switch van goede kwaliteit? Let ook op dat je Samsung aan een goed snel Wifi netwerk hangt, als dat allemaal voldoet moet hij redelijk gaan.

[ Voor 41% gewijzigd door Malarky op 19-03-2013 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JPS schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 11:42:
Ok, dan zou ik nu de aandacht verleggen naar de Mediaplayer. Misschien is deze toch niet goed in staat om hogere datarates te verwerken, dus google eens wat rond.

Zelf heb ik een Netgear Eva9100 die bij streamen van zwaardere MKV's over het netwerk begon te hikken (bijv bij de bekende 'bird scene'). Ondanks een 100mb netwerkpoort kon die de stream van ongeveer 40mbps niet verwerken. Ik heb in de woonkamer nu een Iconbit XDS1003D en die speelt alles vlekkeloos (BD25/50 3D ISO's van DS712+) [EDIT:] terwijl ook gelijktijdig de Eva9100 wordt gebruikt.
Hogere datarates waren nooit zo het probleem op mijn Mede8er.. ook de "birdscene" draaide prima ;)
Vandaag eens het volgende geprobeerd:

Film op USB in Mediaspeler geprikt: vloeiend.
Film over netwerk (SMB) met 2 verschillende UTP kabels geprobeerd in de NAS: stotteren.
Film over netwerk (SMB) met 2 verschillende UTP kabels geprobeerd in de mediaspeler: stotteren.
Film over netwerk (SMB) met 2 UTP kabels tegelijk in NAS (link-aggregation): stotteren.
Film over netwerk (UPnP) met gebruik ban Plex: stotteren EN geen .srt ondertitels (dubbel probleem dus :-( ).
Film over NFS niet geprobeerd, omdat ik geen NFS shares kan zien in mijn Mediaspeler (IP-adres wel bij de bevoegdheden gezet in de NFS-rechten, maar helaassss..).

Kan het nog in de router zitten.. en zo ja, waar?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2013 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itchin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 21:29
pietertie schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:51:
Ik vroeg mij af hoe jullie je fotobibliotheek hebben opgezet. Ik ben een macgebruiker en gebruik nu iphoto als fotoprogramma. Ik wil echter mijn fotobibliotheek van 100gb van mijn 256gb ssd afhalen en plaatsen op mijn nas. Ik wil echter wel gewoon mijn foto's kunnen blijven bekijken via een programma op mijn mac.
Welke programma's raden jullie aan?
Wat ik zo op internet lees is dat iphoto niet kan ivm de schijfindeling van de nas (ds213+).
bvb
Ik heb via iSCSI een deel van de schijfruimte op mijn NAS ontsloten. Binnen Windows wordt dit gewoon als een 'eigen' schijf gezien. Ik neem aan dat dat ook voor een Mac kan werken, op die manier zou je iPhoto gewoon kunnen blijven gebruiken.
Mijn eigen foto's staan trouwens gewoon in PhotoStation, ik ben niet veeleisend.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

@N1v3K: jumbo frames?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobblier
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:56
ChuckyDevil schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:19:

Zoals bwynants aangeeft moet je een sparse image maken en daar je iPhoto library verplaatsen. Ondanks dat ik denk dat het zonder ook wel gaat werken, Synology houd die extra file attributes bij in een database.

Het probleem is dat iPhoto (en Aperture) de originele foto (raw of jpg) bewaart samen met een enorm aantal kleine bestandjes met daarin bewerkingen / keywords / previews etc. Het slimme van het systeem is dat je naast non-destructive kan editen je bij een incremental backup niet steeds verschillende versies van de relatief grote foto-originelen worden gemaakt.

Nadeel is een hele slechte netwerk performance. Vandaar dat je een sparse image moet aanmaken. Dat doe je met 'schijfhulpprogramma'. Kies dan 'Nieuwe Schijfkopie' in de knoppenbalk en plaats deze op je NAS. Wat je krijgt is een image die met brokken van 8MB groeit zodra je deze vult.

plaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jumbo Frame uit, MTU waarde is 1500
Netwerkstatus: 1000, full duplex, MTU 1500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 22:48:
[...]

Jumbo Frame uit, MTU waarde is 1500
Netwerkstatus: 1000, full duplex, MTU 1500
Hmmm, ik raak een beetje door de suggesties heen. Wat bedoel je met 'hogere datarates waren nooit zo'n probleem'? Wat is er gewijzigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietertie
  • Laatst online: 07-10 08:55
Wobblier schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 22:45:
[...]

Zoals bwynants aangeeft moet je een sparse image maken en daar je iPhoto library verplaatsen. Ondanks dat ik denk dat het zonder ook wel gaat werken, Synology houd die extra file attributes bij in een database.

Het probleem is dat iPhoto (en Aperture) de originele foto (raw of jpg) bewaart samen met een enorm aantal kleine bestandjes met daarin bewerkingen / keywords / previews etc. Het slimme van het systeem is dat je naast non-destructive kan editen je bij een incremental backup niet steeds verschillende versies van de relatief grote foto-originelen worden gemaakt.

Nadeel is een hele slechte netwerk performance. Vandaar dat je een sparse image moet aanmaken. Dat doe je met 'schijfhulpprogramma'. Kies dan 'Nieuwe Schijfkopie' in de knoppenbalk en plaats deze op je NAS. Wat je krijgt is een image die met brokken van 8MB groeit zodra je deze vult.

plaatje
Bedankt! Ik heb een schijfkopie aangemaakt. Ik ben een leek op dit gebied, hoe krijg ik nu mijn bibliotheek in de image? :*)
Kwestie van alles exporteren en dan mijn bibliotheek daar naar verwijzen?

 MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD |  iPhone 6s | Synology DS213+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobblier
  • Laatst online: 16:56
pietertie schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 22:57:
[...]

Bedankt! Ik heb een schijfkopie aangemaakt. Ik ben een leek op dit gebied, hoe krijg ik nu mijn bibliotheek in de image? :*)
iPhoto afsluiten en de library kopieren / plakken.

Er kleeft wel een nadeel aan deze manier van werken trouwens. Je moet als je iPhoto wilt gebruiken de bundle eerst openen. Hij mount niet automatisch je netwerkschijf en de bundle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno99
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 06:23
Hallo,

Wij hebben sinds kort een Synology NAS (een 212J). Nu loop ik nog tegen een paar probleempjes aan:

1. Het lukt mij niet om de NAS via internet in Windows Explorer te bereiken. Wel lukt het me om de DSM via internet te bereiken, maar zodra ik hetzelfde ip-adres dat ik voor de DSM gebruik om een netwerkmap toe te voegen, lukt het niet om een verbinding to stand te brengen.Is dit uberhaupt wel mogelijk? Zo ja, hoe?

2. De NAS werkt naar mijn idee niet optimaal; De NAS is via de meegeleverde CAT5e kabel aangesloten op een Gigabitpoort van mijn router. Als ik via een andere Gigabitpoort bestanden van of naar de NAS probeer te kopieren, gaat dit met een snelheid rond de 7 MB/sec. De kabel tussen de PC en de router is uit mijn hoofd een CAT5 kabel.

Wie o wie helpt mij hieruit?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jarno99 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 23:25:

1. Het lukt mij niet om de NAS via internet in Windows Explorer te bereiken.
Bedoel je via internet vanaf een andere plek dan bij jou thuis? Daar is smb/cifs niet voor bedoeld. Je zou gebruik kunnen maken van webdav, of gebruik filestation of sftp.
2. De NAS werkt naar mijn idee niet optimaal; De NAS is via de meegeleverde CAT5e kabel aangesloten op een Gigabitpoort van mijn router.
Alle schakels tussen nas en pc moeten gigabit aankunnen om gigabitsnelheden te halen. Dus weet je zeker dat je router en pc gigabit aankunnen?
Zoja, dan is de volgende stap vaststellen op welke snelheid je pc en nas met de router verbonden zijn.
Kijk bij de nas bij het configuratiescherm > netwerk om te zien met welke snelheid je nas verbonden is.
Bij gigabit staat er iets als: netwerk status 1000, full duplex.
Bij je pc kan je het bekijken in taak beheer (ctrl+shift+escape). Kijk dan bij het tabblab netwerk; onderaan zie je de verbindingssnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Zit weer wat te rommelen met de router en NAS (rommelen want ben nit helemaal thuis in netwerk/instellingen).

De NAS (synology DS213+) is bekabeld en hangt aan de router (Netgear WNDR3700v2).
Als ik mijn laptop ook aan een kabel hang kan ik de NAs benaderen dmv de browser (naamnas:5000) of via windows netwerk locaties.

Zodra ik de kabel uit me laptop trek en via wifi de NAS wil benaderen lukt dat niet meer.
Gok dat het een poort verhaal is.

Maar zit ik hier nu op de juiste plek te kijken in de router?:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8392/8572321601_f992ff5a3e_z.jpg

Want al vul ik daar dus 5000 in en ip van NAS kan ik er nog steeds niet bij via WIFI :(
Iemand die kan helpen of uitleggen wat ik fout doe?
Bedraad werkt alles dus wel goed en snel. draadloos niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Poorten zijn het probleem niet. Die hoef je pas te openen als je toegang wilt hebben een specifieke poort (bijvoorbeeld 5000) vanaf de wan-verbinding (dus vanaf computer bij iemand anders thuis).

Dat je er via wlan niet bij kan heeft waarschijnlijk te maken met ap-isolation.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 20-03-2013 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JPS schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 22:57:
[...]

Hmmm, ik raak een beetje door de suggesties heen. Wat bedoel je met 'hogere datarates waren nooit zo'n probleem'? Wat is er gewijzigd?
Nou ja niks eigenlijk, behalve dat ik nu films afspeel vanaf de NAS i.p.v. van HDD of USB (of laptop) ;)
En schijnbaar trekt mijn bekabelde gigabit LAN dat niet, dus volgens mij kan het alleen nog in de router zitten.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:38
itchin schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 22:04:
[...]

Ik heb via iSCSI een deel van de schijfruimte op mijn NAS ontsloten. Binnen Windows wordt dit gewoon als een 'eigen' schijf gezien. Ik neem aan dat dat ook voor een Mac kan werken, op die manier zou je iPhoto gewoon kunnen blijven gebruiken.
Mijn eigen foto's staan trouwens gewoon in PhotoStation, ik ben niet veeleisend.
Succes!
In osx zit standaard geen iscsi software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
job schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 00:12:
Poorten zijn het probleem niet. Die hoef je pas te openen als je toegang wilt hebben een specifieke poort (bijvoorbeeld 5000) vanaf de wan-verbinding (dus vanaf computer bij iemand anders thuis).

Dat je er via wlan niet bij kan heeft waarschijnlijk te maken met ap-isolation.
Dat zit zeker weer ergens in de router verstopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Paulus07 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 23:44:
Zit weer wat te rommelen met de router en NAS (rommelen want ben nit helemaal thuis in netwerk/instellingen).

De NAS (synology DS213+) is bekabeld en hangt aan de router (Netgear WNDR3700v2).
Als ik mijn laptop ook aan een kabel hang kan ik de NAs benaderen dmv de browser (naamnas:5000) of via windows netwerk locaties.

Zodra ik de kabel uit me laptop trek en via wifi de NAS wil benaderen lukt dat niet meer.
Gok dat het een poort verhaal is.

Maar zit ik hier nu op de juiste plek te kijken in de router?:
[afbeelding]

Want al vul ik daar dus 5000 in en ip van NAS kan ik er nog steeds niet bij via WIFI :(
Iemand die kan helpen of uitleggen wat ik fout doe?

Bedraad werkt alles dus wel goed en snel. draadloos niet.
je moet wel POORT DOORSTUREN gebruiken,niet POORT ACTIVEREN,anders werkt het niet, dan bij
service type TCP /UDP selecteren

Ik heb ook een wndr3700v2 en een synology en dit is de enige manier om bet werkende te krijgen

[ Voor 12% gewijzigd door freaky35 op 20-03-2013 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwynants
[...]

Als de image gemount is (dubbel klik) gewoon de libery ernaar toe slepen om ze dan met iphoto te openen gewoon op de gecopieerde versie dubbel klikken. Aals dat allemaal werkt kan je de originele versie verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
freaky35 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:14:
[...]

je moet wel POORT DOORSTUREN gebruiken,niet POORT ACTIVEREN,anders werkt het niet, dan bij
service type TCP /UDP selecteren

Ik heb ook een wndr3700v2 en een synology en dit is de enige manier om bet werkende te krijgen
ah k. thx zal het vanavond eens gaan testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_flat
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 14:53
Ik wil graag een (watch) folder uploaden naar een ftp server zonder tussenkomst van een pc en wil dit ook kunnen schedulen.
Met mijn vorige NAS (zyxel NSA310) was dit mogelijk via de auto-upload function, maar met DSM software is het mij nog niet gelukt.

Heeft iemand een idee hoe ik dit het makkelijkst kan doen? Er zijn verder geen encryptie eisen..

DS112, DSM 4.2-3202

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
Paulus07 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:32:
[...]

ah k. thx zal het vanavond eens gaan testen :)
Dit is trouwens om je syn extern te kunnen benaderen, zonder poort forwarding werkt bij mij wel gewoon via het inetrne wifi netwerk.Welke firmware heeft je netgear?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Laat je het ons weten of het ook echt werkt?
Ik vermoed dat je het enorm gaat merken. Zeker als je praat over 100gig.

Ik had mijn iphoto (78gig) op een firewire disc staan en juist naar SSD verplaatst.

Nu laadt het allemaal vrij vlot. Tuurlijk je ruimte gaat wel hard, maar ik heb niks voor niks een 256 gig SSD.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
freaky35 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 11:05:
[...]

Dit is trouwens om je syn extern te kunnen benaderen, zonder poort forwarding werkt bij mij wel gewoon via het inetrne wifi netwerk.Welke firmware heeft je netgear?
zag gister dat het de laatste versie was. Toevallig nog naar gekeken want dacht dat het misschien een oude versie was. Maar dit was iets wat eindigde op 36 zo uit mijn hoofd.

Via wifi kon ik namelijk de NAS niet benaderen via de browser etc. als ik dan naar NaamNas:5000 ging kreeg ik de standaard browser melding van site niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
Paulus07 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:22:
[...]

zag gister dat het de laatste versie was. Toevallig nog naar gekeken want dacht dat het misschien een oude versie was. Maar dit was iets wat eindigde op 36 zo uit mijn hoofd.

Via wifi kon ik namelijk de NAS niet benaderen via de browser etc. als ik dan naar NaamNas:5000 ging kreeg ik de standaard browser melding van site niet gevonden.
Heb je ook al eens gewoon het ip acres van de synology ingevoerd in de browser???

36 vind ik persoonlijk een slechte versie van de firmware voor de wndr3700, ik merk dat 12 het beste werkt.
Met 36 werden bij mij bepaalde apparaten telkens niet meer goed herkend in het netwerk.

[ Voor 6% gewijzigd door freaky35 op 20-03-2013 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Heeft me een paar dagen gekost maar denk dat ik mijn probleem m.b.t. TVHeadend en Sundtek drivers gevonden heb en het zit hem in de manier van bootstrappen tegenwoordig
http://forum.synology.com...g_etc#How_to_install_ipkg

Zie punt 8. NEW:

Daar comment je de PATH variabelen voor /root/.profile
Dat is dus echt niet OK in mijn situatie voor wat betreft Sundtek drivers. :(

Het is voor mij compleet onduidelijk wat de reden is voor het niet meer aanpassen van je /root/.profile met dit, zeker als je ziet bij punt 2. dat je als root moet inloggen maar vervolgens sloop je het weer bij punt 8. 8)7
PATH=/opt/bin:/opt/sbin:[wat er al stond]

Iemand een idee?

Dan een andere vraag, zijn er tweakers die het gelukt is recentelijk TVHeadend van source te compilen op hun NAS?

Ik blijf die vervelende melding krijgen/houden dat er geen C compiler gevonden kan worden terwijl deze toch echt installed is via ipkg :(

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
DS211> export CC=gcc
DS211> export CFLAGS=-march=native
DS211> bash configure \
> --host=armle-unknown-linux \
> --target=armle-unknown-linux \
> --build=i686-pc-linux \
> --disable-avahi \
> --release \
> --openssl=/opt/lib \
> --prefix=/opt/tvheadend
Checking support/features
ERROR: No C compiler found

[ Voor 19% gewijzigd door schumi2004 op 20-03-2013 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
freaky35 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:29:
[...]

Heb je ook al eens gewoon het ip acres van de synology ingevoerd in de browser???

36 vind ik persoonlijk een slechte versie van de firmware voor de wndr3700, ik merk dat 12 het beste werkt.
Met 36 werden bij mij bepaalde apparaten telkens niet meer goed herkend in het netwerk.
yup ook met IP adres kreeg ik dezelfde melding :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:30
schumi2004 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 13:33:
Heeft me een paar dagen gekost maar denk dat ik mijn probleem m.b.t. TVHeadend en Sundtek drivers gevonden heb en het zit hem in de manier van bootstrappen tegenwoordig
http://forum.synology.com...g_etc#How_to_install_ipkg

Zie punt 8. NEW:

Daar comment je de PATH variabelen voor /root/.profile
Dat is dus echt niet OK in mijn situatie voor wat betreft Sundtek drivers. :(

Het is voor mij compleet onduidelijk wat de reden is voor het niet meer aanpassen van je /root/.profile met dit, zeker als je ziet bij punt 2. dat je als root moet inloggen maar vervolgens sloop je het weer bij punt 8. 8)7
PATH=/opt/bin:/opt/sbin:[wat er al stond]

Iemand een idee?
/etc/profile wordt voor iedereen uitgevoerd en /root/.profile alleen voor...root. :)
Die combinatie moet dus kloppen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietertie
Ben ik weer...

Ik probeer in mijn thomson TG789vn het port forwarden in te stellen, maar tot op heden heb ik nog geen succes.
Wat ik heb gedaan is een profiel aangemaakt onder de naam synology met daarin alle poorten die ik open wil hebben.
Als ik dit profiel vervolgens wil toewijzen aan mijn ds213+ krijg ik de melding:
"The port configuration of the game or application conflicts with an already assigned game & application. Assigning this game or application is not possible."
Het irritante is, ik heb alleen wat poorten open staan voor steam. Dit zijn andere poorten die ik nu wil openzetten. Hebben jullie een idee? Of moet ik op de NAS zelf nog wat doen? Of is het een idee om al die andere profielen eruit te gooien of sloop ik daarmee eea?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
kraades schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:51:
[...]

/etc/profile wordt voor iedereen uitgevoerd en /root/.profile alleen voor...root. :)
Die combinatie moet dus kloppen.
Toch vervelend als bepaalde apps/drivers onder root installed moeten worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
schumi2004 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 15:06:
[...]

Toch vervelend als bepaalde apps/drivers onder root installed moeten worden ;)
/etc/profile wordt ook voor root uitgevoerd.
Bij mij staat alles in /etc/profile dus mag /root/.profile leeg blijven.

DS211> grep opt /etc/profile
PATH=/opt/bin:/opt/sbin:$PATH
DS211>

Maar misschien begrijp ik je verkeerd?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:00

kraats

Ik rol

pietertie schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:58:
Ben ik weer...

Ik probeer in mijn thomson TG789vn het port forwarden in te stellen, maar tot op heden heb ik nog geen succes.
Wat ik heb gedaan is een profiel aangemaakt onder de naam synology met daarin alle poorten die ik open wil hebben.
Als ik dit profiel vervolgens wil toewijzen aan mijn ds213+ krijg ik de melding:
"The port configuration of the game or application conflicts with an already assigned game & application. Assigning this game or application is not possible."
Het irritante is, ik heb alleen wat poorten open staan voor steam. Dit zijn andere poorten die ik nu wil openzetten. Hebben jullie een idee? Of moet ik op de NAS zelf nog wat doen? Of is het een idee om al die andere profielen eruit te gooien of sloop ik daarmee eea?
één van de poorten die je wilt toewijzen is al aan een ander apparaat toegewezen. Vaak is dat de Thomson zelf, omdat deze bijvoorbeeld ook FTP-server is. Als je deze functionaliteit van je Thomson uitzet kun je de poorten wel weer aan een ander apparaat toewijzen.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietertie
kraats schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 15:37:
[...]
één van de poorten die je wilt toewijzen is al aan een ander apparaat toegewezen. Vaak is dat de Thomson zelf, omdat deze bijvoorbeeld ook FTP-server is. Als je deze functionaliteit van je Thomson uitzet kun je de poorten wel weer aan een ander apparaat toewijzen.
Helaas, alle vooraf geïnstalleerde poorten verwijdert plus die van de ftp in het synologyprofiel. Geen resultaat.
Ga ze maar een voor een af ben ik bang... of heeft iemand nog magistrale ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
freaky35 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 11:05:
[...]

Extern (op het werk) kan ik trouwens wel de NAS benaderen. Maar thuis dus alleen bekabeld en niet via wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
kraades schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 15:27:
[...]

/etc/profile wordt ook voor root uitgevoerd.
Bij mij staat alles in /etc/profile dus mag /root/.profile leeg blijven.

DS211> grep opt /etc/profile
DS211>

Maar misschien begrijp ik je verkeerd?
Of ik begrijp het principe verkeerd.
Wat ik wel weet is dat als ik mijn eerdere gegeven antwoord uitvoer op /root/.profile ik wel IPKG heb, doe ik wat wiki zeg dan heb ik het niet als ROOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietertie
Nou... handmatig stuk stuk ingevoerd. Het gaat om poort 443. Deze slikt de thomson router. Hij geeft aan dat deze al in gebruik is. Kunnen jullie vertellen of het handig is om mijn provider hier over te bellen?

Verder zie ik op de site van synology ook nog onderstaande poorten vermeld. Moeten deze ook open of is dit optioneel?

Systeem
Type Poortnummer Protocol
SSH/SFTP 22 TCP
Telnet 23 TCP
Broncontrole/SNMP 161 TCP/UDP
MySQL 3306 TCP
LDAP 389, 636 (SLAPD) TCP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
Paulus07 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 17:13:
[...]

Extern (op het werk) kan ik trouwens wel de NAS benaderen. Maar thuis dus alleen bekabeld en niet via wifi.
als het daar wel werkt maar alleen thuis en draadloos niet, dan ligt het probleem denk eerder bij de router,

kan je wel de synology pingen,draadloos?

internet browser al eens gereset?

is de synology wel te zien in netwerklokaties,in windows verkenner?

[ Voor 7% gewijzigd door freaky35 op 20-03-2013 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
schumi2004 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 17:19:
[...]

Of ik begrijp het principe verkeerd.
Wat ik wel weet is dat als ik mijn eerdere gegeven antwoord uitvoer op /rrot/.profile ik wel IPKG heb, doe ik wat wiki zeg dan heb ik het niet als ROOT
Ligt er een beetje aan wat in beide files staat.
Bij mij wordt voor alle gebruikers het path al goed gezet in /etc/profile.
Dus in /root/.profile staat PATH in commentaar.

DS211> whoami
root
DS211> grep -i path /etc/profile
PATH="$PATH:/bin:/sbin:/usr/bin:/usr/sbin:/usr/syno/bin:/usr/syno/sbin:/usr/local/bin:/usr/local/sbin"
export PATH PGDATA
DS211> grep -i path /root/.profile
#PATH=/opt/bin:/opt/sbin:/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/usr/syno/sbin:/usr/syno/bin:/usr/local/sbin:/usr/local/bin
#export PATH
DS211> ipkg
ipkg: ipkg must have one sub-command argument
ipkg version 0.99.163
usage: ipkg [options...] sub-command [arguments...]
where sub-command is one of:

<knip>
DS211>

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:18

Yucko

One clown to rule them all !

oftewel:

/etc/profile wordt door iedere gebruiker (dus ook root) uitgevoerd
/root/.profile alleen door de root gebruiker uitgevoerd
correct me if I'm wrong

Dus dingen als PATH kun je het beste in de /etc/profile gooien zodat bv het IPKG stuff voor iedereen (voor zover rechten dat toelaten; installeren gaat dus alleen door root) beschikbaar is.

Root specifieke dingen zet je dan in /root/.profile

[ Voor 41% gewijzigd door Yucko op 20-03-2013 18:36 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:00

kraats

Ik rol

pietertie schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 17:34:
Nou... handmatig stuk stuk ingevoerd. Het gaat om poort 443. Deze slikt de thomson router. Hij geeft aan dat deze al in gebruik is. Kunnen jullie vertellen of het handig is om mijn provider hier over te bellen?

Verder zie ik op de site van synology ook nog onderstaande poorten vermeld. Moeten deze ook open of is dit optioneel?

Systeem
Type Poortnummer Protocol
SSH/SFTP 22 TCP
Telnet 23 TCP
Broncontrole/SNMP 161 TCP/UDP
MySQL 3306 TCP
LDAP 389, 636 (SLAPD) TCP
eigenlijk niet voor dit topic, maar ff snel dan ;)
Heb je admin toegang tot je router? Dan kun je met telnet inloggen en https uitzetten (ff Googlen voor de juiste termen). Helaas krijg je niet bij elke provider deze toegang tot je router.
De overige poorten heb je normaal niet nodig vanaf internet en zou ik niet openzetten als je er niks mee doet. Vooral poort 22 wordt nogal veel aangevallen.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pietertie schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 17:34:
Poort 443 zal je thompson waarschijnlijk gebruiken voor externe toegang (dus via het internet) tot het webmanagement (waar je nu terecht komt als je het interne ip-adres van je thompson invoert). Er zal ongetwijfeld een optie zijn om deze externe toegang via poort 443 te wijzigen, dan wel uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist mn eerste NAS geinstalleerd. de DS213+. Nu heb ik een auto-mount gemaakt op mn mac en dat werkt super.
Is dit nou ook mogelijk om dit extern te doen. Dus dat ik op kantoor gemount kan zijn met mijn NAS thuis (ik heb heir 100mbit up en down dus dat is super)

Of zal ik dan altijd via FTP of de webinterface moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 19:51:
Ik heb zojuist mn eerste NAS geinstalleerd. de DS213+. Nu heb ik een auto-mount gemaakt op mn mac en dat werkt super.
Is dit nou ook mogelijk om dit extern te doen. Dus dat ik op kantoor gemount kan zijn met mijn NAS thuis (ik heb heir 100mbit up en down dus dat is super)
Via webdav?
http://originwww.synology...how.php?lang=enu&q_id=570
Wel de juiste poort in je router openen, en een veilig wachtwoord gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
freaky35 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 18:09:
[...]

als het daar wel werkt maar alleen thuis en draadloos niet, dan ligt het probleem denk eerder bij de router,

kan je wel de synology pingen,draadloos?

internet browser al eens gereset?

is de synology wel te zien in netwerklokaties,in windows verkenner?
Via wifi pingen naar de NAS werkt ook niet. Pingen naar de raspberry Pi wel.
Laptop bedraad kan ik wel de NAS pingen.

Na verschillende herstarts blijf ik via chrome (en firefox) maar houden: Oeps! Google Chrome kan geen verbinding maken met ip:5000

Alleen als ik de laptop bedraad zie ik hem terug in netwerklokaties

Begin een beetje gek te worden hiero |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
FIXED! :D

Lag aan de virusscanner. op een of andere manier blockte die het ip adres van de NAS -_-
Die stond in een zwarte lijst vermeld. Nu dus bij de toegestane gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
Paulus07 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 20:28:
FIXED! :D

Lag aan de virusscanner. op een of andere manier blockte die het ip adres van de NAS -_-
Die stond in een zwarte lijst vermeld. Nu dus bij de toegestane gezet :)
kijk,ik begon al te denken aan een firewall of viruscanner block, :) ,mooi dat het werkt nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 23:59
Hallo

Op mijn Synology DS213+ gebruik ik een Epson Stylus SX415 printer. Het printen lukt perfect, alleen moet ik telkens voor ik ga printen de printer herstarten. Indien ik dit niet doe komt alles in de wachtrij. Als ik eenmaal de printer heb herstart, dan kan ik weer een tijdje printen tot ik de printer weer voor een paar uren of dagen niet meer gebruik.

Hoe zou ik dit kunnen oplossen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Laatst online: 20:13
Op de een of andere manier onthoud windows/synology mijn gebruikersnaam & wachtwoord niet. Elke keer als ik de pc op nieuw heb opgestart moet ik opnieuw mijn gebruikersnaam en wachtwoord invoeren (geld voor netwerkschijfstation en via verkenner de nas benaderen onder "netwerk"). Elke keer weer vink ik "referenties onthouden" aan, maar dat werkt dus blijkbaar niet. Googlen geeft niet veel duidelijkheid, enkel dat het kan liggen aan het feit dat ik geen wachtwoord op mijn gebruikersaccount in windows heb. Snapt iemand wat ik bedoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
@kraades en @Yucko
Beide dank, helemaal duidelijk nu. Waarom mijn systeem zo eigenwijs is gaan we maar even uitzoeken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 09:41
schumi2004 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 13:33:
Dan een andere vraag, zijn er tweakers die het gelukt is recentelijk TVHeadend van source te compilen op hun NAS?

Ik blijf die vervelende melding krijgen/houden dat er geen C compiler gevonden kan worden terwijl deze toch echt installed is via ipkg :(

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
DS211> export CC=gcc
DS211> export CFLAGS=-march=native
DS211> bash configure \
> --host=armle-unknown-linux \
> --target=armle-unknown-linux \
> --build=i686-pc-linux \
> --disable-avahi \
> --release \
> --openssl=/opt/lib \
> --prefix=/opt/tvheadend
Checking support/features
ERROR: No C compiler found
Ik had pas dezelfde error bij handmatig compilen van x264 en ffmpeg. Probeer dit eens:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
# dit allemaal al geinstalleerd?
ipkg install autoconf
ipkg install automake
ipkg install make
ipkg install optware-devel
ipkg install gcc
# symlink /bin/bash naar /opt/bin/bash (nodig voor sommige configure scripts)
ln -s /opt/bin/bash /bin/bash
# zodat je weet wat oude waarde was (voor zekerheid)
echo $LDFLAGS; 
export LDFLAGS="";
export CC=gcc
# Waar heb je dit vandaan gehaald? Is dat nodig, anders kan je eventueel ook gewoon export CFLAG="" doen
# weet je zeker dat het niet --march moet zijn in plaats van -march?
export CFLAGS="-march=native"
./configure \
--host=armle-unknown-linux \
--target=armle-unknown-linux \
--build=i686-pc-linux \
--disable-avahi \
--release \
--openssl=/opt/lib \
--prefix=/opt/tvheadend

Staat me ook nog iets bij dat er in configure script een m64 stond en dat dit niet werkt en m32 moest zijn. Dus daar kan je ook nog naar kijken.

Mij is het in ieder geval uiteindelijk wel gelukt om ffmpeg + (lib)x264 + libfaac te compilen. Jammer dat DiskStation alleen echt crap uitspuugt met encoden :P.

[ Voor 9% gewijzigd door McVirusS op 20-03-2013 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-12-2024
Hallo iedereen,

Vraagje: ik heb net mijn 412+ met 4 x een WD 3TB RED geinstalleerd, en de installatie gaat goed, maar bij na het opstarten is de DS aan het piepen, inclusief een knipperend oranje status indicator. Het blauwe lampje knippert ook, maar alle HD lampjes zijn groen. De DS is niet meer bereikbaar via de netwerk aansluiting, en ook met 2 ipv 4 keer een HD er in gebeurt hetzelfde.

Heeft iemand enig idee wat ik kan doen? Ik heb net al een support ticket ingediend, maar dit is wel redelijk irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je al eens gekeken of de synology assistant een melding geeft (bij status)?
Als het ding net nieuw is, moet je het os nog op de HD installeren (en volumes aanmaken). Heb je dat al gedaan?
http://www.synology.com/support/faq_show.php?q_id=379

Als je al klaar was met installatie, en het ding al in gebruik heb genomen. Reset de boel dan eens en begin opnieuw (firmware reinstall): http://forum.synology.com...Reset_the_Synology_System

[ Voor 94% gewijzigd door job op 20-03-2013 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiam
Hoi Job,

Ik heb inderdaad de firmware opnieuw geinstalleerd, blijkbaar was er iets mis gegaan. Ik had 4 x 750GB er in, dat ging goed, maar geupgrade naar 4 x 3TB, en dat ging mis. Uiteindelijk, na lang pielen is het toch gelukt om hem werkend te krijgen.
Probleem was dat de NAS geen netwerkverbinding wou maken, en ik er niet meer bij kon, maar na een paar keer reset te hebben is het uiteindelijk toch gelukt, en het lijkt er zelfs op dat mijn data niet weg is.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-10 14:12
Misschien vertel ik niks nieuws, maar er is een paar weken geleden o.a. door mij gediscussieerd over de mediaindexering die niet automatisch verloopt waardoor o.a. op Samsung-TV's de mediafiles niet bijgewerkt zijn.

Ik heb net geupgrade naar versie 4.2 en zag dat je daar scripts in kunt schedulen. Toevallig kwam ik ook dit script tegen:
http://www.naschenweng.in...c-indexing-via-synoindex/

Kun je dit script nu schedulen en daarmee de indexering automatiseren? Ik heb het maar gewoon in een schedule gezet, geen idee of het zo werkt...

Dit zou het probleem moeten oplossen dat de Syno-indexeringservice alleen bepaalde bestandsmutaties "ziet", en niet bijv. die via SABNZBD

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
#!/usr/bin/perl

#
# Synology Media Indexer
#
# The Synology's synoindexd service will only index files if those have been copied to the media
# directory via FTP, SMB, AFP. If you move or copy media files via Telnet/SSH, the indexer is not
# aware of those, and you would have to manually reindex (which is time-consuming).
#
# This script will scan the video directory for modified files over the last two days and will then
# query the synoindex-service if the file was already indexed. If the file does not exist in the index
# database, the script will manually add it for immediate indexing.
#
# The logging component is handy, if you want to monitor when files are indexed and possibly tune your
# cronjob settings. I run the script in a cronjob every 10 minutes, which will then result in little
# overhead.
#
# I have included my most common media types in the script, but if I missed something, you are welcome
# to extend the script (and let me know what types I have missed).
#
# Usage: perl update-syno.sh /volume1/video
#
# Or add to crontab:
# */10 * * * * root perl /volume1/Extensions/scripts/update-syno.sh /volume1/video
#
# DISCLAIMER: 
#
# (C) 2010 by Gerd W. Naschenweng (Gerd@Naschenweng.info / http://www.naschenweng.info)

### Logging: Adjust the path below to the base-directory where you place the script (if you don't need logging, comment out)
use lib qw(/volume1/Extensions/scripts);
use Logging::Log;

@include_files = ("ASF","AVI","DIVX","IMG","ISO","M1V","M2P","M2T","M2TS","M2V",
    "M4V","MKV","MOV","MP4","MPEG4","MPE","MPG","MPG4","MTS","QT","RM","TP","TRP","TS","VOB","WMV","XVID"
);

# message of synoindex indicating that file is not indexed
# for English this is: "Failed to get MediaInfo."
# You can get the message in your locale with the following command (execute as is): synoindex -g "myfile.test" -t video
my $SYNO_ERROR_MSG = "Failed to get MediaInfo.";

## Initialise logging (comment out if you don't need it - but then also comment out the relevant sections in the code below
my $log = Logging::Log->new();
my $log = Logging::Log->new(Handle => \*F);
my $log = Logging::Log->new(File => "/var/log/media-update.log", Mode => 'append');

# pass in number the directory to scan, this will be a recursive scan
my $scan_dir = shift;

if (!$scan_dir) {
    $log->entry("No scanning directory passed, using /volume1/video");
    $scan_dir="/volume1/video";
}

### Search for files which have changed during the last two days (adjust if necessary to shorter/longer intervals)
my @files = `find $scan_dir -type f -mtime -2`;
my $files_indexed = 0;

foreach (@files) {
    my $file = $_;
    chomp($file);
    my $ext = ($file =~ m/([^.]+)$/)[0];

### Check if the file-name extension is a valid media file
    if (grep {lc $_ eq lc $ext} @include_files) {
        my $result = `synoindex -g \"$file\" -t video`;
        chomp($result);

if ($result =~ m/^$SYNO_ERROR_MSG/i) {
            $log->entry("Adding file to index: $file");
            my @synorc = `synoindex -a \"$file\"`;
            ++$files_indexed;
        }
    }
}

if ($files_indexed) {
    $log->entry("Synology Media Indexer added $files_indexed new media file(s)");
} else {
    $log->entry("Synology Media Indexer did not find any new media");
}

# Close the log-file - remove/comment out if you disable logging
$log->close;

[ Voor 77% gewijzigd door Stefke op 21-03-2013 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Terrz schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 21:44:
Op de een of andere manier onthoud windows/synology mijn gebruikersnaam & wachtwoord niet. Elke keer als ik de pc op nieuw heb opgestart moet ik opnieuw mijn gebruikersnaam en wachtwoord invoeren (geld voor netwerkschijfstation en via verkenner de nas benaderen onder "netwerk"). Elke keer weer vink ik "referenties onthouden" aan, maar dat werkt dus blijkbaar niet. Googlen geeft niet veel duidelijkheid, enkel dat het kan liggen aan het feit dat ik geen wachtwoord op mijn gebruikersaccount in windows heb. Snapt iemand wat ik bedoel?
Wat je kan proberen is om alle opgeslagen credentials in de Windows vault te wissen. En het dan nogmaals proberen of Windows het wachtwoord opslaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 10:20
Gisteren heb ik een nieuwe DS213 ontvangen met twee ST3000DM001 schijven.
Allemaal mooi en wel maar ik geraak niet voorbij volume creation. De status blijft uren staan op 'maken, initialiseren van de schijf'. Nu ben ik gisteren opnieuw begonnen (hard reset) en heb ik ipv SHR RAID1 geselecteerd. Ook daar blijft het lang op 'maken' staan maar na enkele uren kreeg ik 'Failed to create volume 1'. Iemand een suggestie? Meer info van het issue kunnen jullie ook hier vinden (http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=7&t=66508)

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveonfire
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-07-2023
Ik heb helaas de fout gemaakt om te upgraden naar nzbget 9. De downloadsnelheid is vele malen trager dan nzbget 0.8. Heeft iemand nog de installfile/spk van nzbget 0.8 voor me? Ik heb zelf een DS112j

[ Voor 6% gewijzigd door steveonfire op 22-03-2013 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le dj
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-06 19:05
Sinds een maandje of 3 heb ik een DS212J en eigenlijk is mij vanaf dag 1 zeer tegengevallen. Het is weliswaar niet de meest krachtige NAS, maar voor simpele taken is snelheid (beleving) zeer matig. Ik heb veel fora gelezen, maar kom niet tot een oplossing.

Het volgende netwerk/systeem heb ik:
-DS212J 2x WD 2TB red. Hybridemode (synology)
-Concepts : glasvezel 100mbps up and down. --> Router WRT160N v2.0 --> laptap met core i5 en oude dell pentium 4, ipad, diverse smartphones, Panasonic Vierra
-Cat 5E kabels

Waar gebruik ik de DS212J voor:
-DLNA, DSaudio, DSvideo, Mediaserver, Serviio, FTP, Backup en DSphoto

Problemen/beperkingen
-De user interface van DSM 4.1 (nu 4.2) is veel trager dan bijvoorbeeld gewone websites. Als ik youtube filmpjes van DSM bekijk, zie ik bijna altijd een vloeiend werkend DSM. Ook met de basis Diskstations
-DSM via internet explorer/opera zorgt voor een constante hoge cpu load (100%) van de pc. Ook het interne geheugen wordt zwaar belast. Zodra ik wissel van tabblad (naar een ander site) zakt de CPU load naar normale waarden. Via mijn ipad ed gaat het al een stukje sneller.
-Na installeren van Java en Serviio zit de CPU synology constant op 100%. (java is niet echt geschikt voor ARM)
-Via FTP max een download van 5MB/s, De overige protocollen zijn al helemaal niet snel. Mijn 100mbps verbinding kan het toch niet zijn.
-Scrollen door dsvideo / dsaudio library gaat traag (niet zoals je bv met xbmc door je library gaat)
-DSphoto album is al helemaal traag (het verhaal over de indexering buiten beschouwen gelaten). Ik had verwacht dat het ala picassa ging.

Wat heb ik gedaan om het geheel te verbeteren:
Via fora heb ik een deel van de antwoorden gevonden, maar nog geen enkele verbetering.
-De meeste packages (serviio) heb ik verwijderd en/of stopgezet om de cpu slurpers te vinden. Geen effect.
-Java een aantal keer serviio en java (6 en 7) geïnstalleerd. Java verwijderd als pacakge, nog wel actief in het procesoverzicht en daarmee staat de CPU nog steeds op 100%.
reboot was de truck

Mijn doel is een soepel werkende NAS met een snelwerkende interface, zoals het hoort

Mijn vragen:
-Hoe krijg ik mijn systeem soepel werkend?
-Is DSM zo'n zwaar programma? DSM is toch alleen een webbased programma? Waarom verschilt dit per pc? een up to date laptop of pc werkt wel soepel, het verwijderen van Java heeft op meegholpen. Minimale systeem eisen kan ik zo vlug niet vinden
-hoe verwijder ik Java volledig? reboot deed de truck (er stonden twee java engines te draaien, raar)
-waarom is mijn down/up maar max 5mbps? nog steeds geen oplossing gevonden, wellicht dat de router te beperkt is WRT160N v2
-is mijn router de bottleneck? hoe kan ik dit eenvoudig testen??

[ Voor 7% gewijzigd door le dj op 19-04-2013 16:32 . Reden: inmiddels antwoorden gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
tboheeren schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 10:28:
Gisteren heb ik een nieuwe DS213 ontvangen met twee ST3000DM001 schijven.
Allemaal mooi en wel maar ik geraak niet voorbij volume creation. De status blijft uren staan op 'maken, initialiseren van de schijf'. Nu ben ik gisteren opnieuw begonnen (hard reset) en heb ik ipv SHR RAID1 geselecteerd. Ook daar blijft het lang op 'maken' staan maar na enkele uren kreeg ik 'Failed to create volume 1'. Iemand een suggestie? Meer info van het issue kunnen jullie ook hier vinden (http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=7&t=66508)
Dit kan ook echt uren duren. Mijn DS213+ heeft ook een nacht door moeten stampen.
Wanneer er geen beweging in de status balk zit is er iets anders aan de hand. SHR is overigens prima en moet gewoon werken.

43% of all statistics are worthless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

le dj schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:00:
[...]
Mijn vragen:
-Hoe krijg ik mijn systeem soepel werkend?
-Is DSM zo'n zwaar programma? DSM is toch alleen een webbased programma? Waarom verschilt dit per pc?
-hoe verwijder ik Java volledig?
-waarom is mijn down/up maar max 5mbps?
-is mijn router de bottleneck?
DSM is niet zo zwaar maar het is wel javascript intensief; dus ja het eist wel wat van de browser. Maar constant 100% doet het echt niet. DSM is bij mij prima te gebruiken ook op de laptop in zuinige modus. Dat zou ik dus ergens anders zoeken.

Waarom je ftp download maximaal 5 megabyte/seconde gaat (ik neem aan dat je dat bedoelt, en niet 5 megabit/sec zoals je zegt) weet ik ook niet. Ik haal torrents regelmatig binnen met die snelheid, videos van Youtube trekken zelfs de verbinding dicht af en toe; zo'n 7 MB/seconde. Ook daarvan durf ik zo niet te zeggen waar het ligt. Of je router de oorzaak is kun je eenvoudig testen door zelf je pc aan te sluiten op de router.

Begrijp ik je goed als je zegt dat zelfs na verwijderen van java, het java process er nog steeds is en 100% cpu neemt? Want ik zou denken dat dat ook wel eens de oorzaak kan zijn van al je andere problemen.

Wat mijn DS212j momenteel doet:
NZBget, Sickbeard, Couchpotato, DownloadStation

En zelfs als NZBget bezig is met een download, valt DSM prima te gebruiken. Nergens last van. Het enige wat niet handig is, is SSL aanzetten bij Usenet downloads. Dat is echt teveel van het goede. Maar torrents met encryptie hebben geen centje pijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Cloud op 22-03-2013 16:35 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Ik kan eindelijk mn ds413 met 4 x WD Red 3Tb in gebruik gaan nemen.

Ik ben van plan om er een Raid5 systeem van te maken voor het Mediagebeuren in huis.

Kan ik dan beter 1 groot volume aanmaken met daarin de mappen
  • \ Downloads
  • \ Ebooks
  • \ music (synology system map)
  • \ photo (synology system map)
  • \ Series
  • \ video (synology system map)
  • \ Films
: Met daarin nog een onderverdeling
  1. \ Films DVD iso
  2. \ Films DVD bekeken
  3. \ Films FullHD
  4. \ Films FullHD bekeken
Of kan ik dan beter meerdere volumes aanmaken?

[ Voor 36% gewijzigd door jdwrist op 22-03-2013 17:28 ]

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als je in RAID0 gaat draaien zou je niet zoveel last moeten hebben met concurrent verbindingen, ik heb een 212j, en haal op de raid0 regelmatig 80MB/s op transfer, ook als er via iTunes een filmpje wordt afgespeeld.

Je moet zelf een planning maken, wat je het handigste lijkt, ik heb ook een hele tijd op 2 x 1 volume gedaan omdat ik het gevoel had dat tijdens download de streaming eronder zou lijden.
( vergeet niet dat de 212j niet kan opboksen tegen de nieuwere 413 ( welke al sneller is uiteraard )

Ik zou zelf kiezen voor 2 volumes ( 2x raid0 ) zo heb je 2 separate volume's van 6TB, en kan je het enigzins scheiden ( download en mediaserver )

Maar zelfs 1x3TB en 1 raid0 's 9TB is een optie ( download schijf, die toch al vaker in gebruik zal zijn, en een archief / play volume

Mogelijkheden genoeg .... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 16:35:
Wat mijn DS212j momenteel doet:
NZBget, Sickbeard, Couchpotato, DownloadStation
Ik heb zelf nog wat meer zaken draaien op mijn 212j en ervaar werkelijk geen enkel probleem. Downloaden uit usenet gaat meen ik wel met 5 MB/sec ongeveer, maar dat boeit me niet echt aangezien ik alleen wat tv series meepak en bluray's e.d. via een pc download.

Maar een trage DSM in de browser heb ik niet. En ik heb volledig Java en alles op mijn pc in verband met wat andere programma's die ik nodig heb. Mijn processor van de pc (en die is ongeveer 3 jaar oud) gebruikt gemiddeld 2,9% als ik in firefox meerdere tabbladen open heb en ook een tabblad met de dsm beheersite.

Het lijkt me dus eerder aan de computer te liggen waarmee je de dsm software benaderd.
jokapo schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 17:26:
Ik kan eindelijk mn ds413 met 4 x WD Red 3Tb in gebruik gaan nemen.

Ik ben van plan om er een Raid5 systeem van te maken voor het Mediagebeuren in huis.

Kan ik dan beter 1 groot volume aanmaken met daarin de mappen
  • \ Downloads
  • \ Ebooks
  • \ Series
  • \ Films
: Met daarin nog een onderverdeling
  1. \ Films DVD iso
  2. \ Films DVD bekeken
  3. \ Films FullHD
  4. \ Films FullHD bekeken
Of kan ik dan beter meerdere volumes aanmaken?
Ik heb 1 groot volume en daarin gedeelde schrijven, dat werkt uitstekend. Meerder volumes kan wat gedoe geven, zit bijv. je filmvolume vol en kan je niet het photo volume gebruiken waar je wellicht 200GB vrij hebt...

Maar misschien heb je die problemen niet zo vaak, ik wissel heel vaak van idee en dat ding zit dan best snel vol. Nu heb ik 3 TB en jij 6 (of straks 6), maar hoeveel je ook hebt, het is snel vol (althans als ik mijn eigen gebruik even projecteer op de gemiddelde tweaker).

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2013 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 21:28:
[...]

Hogere datarates waren nooit zo het probleem op mijn Mede8er.. ook de "birdscene" draaide prima ;)
Vandaag eens het volgende geprobeerd:

Film op USB in Mediaspeler geprikt: vloeiend.
Film over netwerk (SMB) met 2 verschillende UTP kabels geprobeerd in de NAS: stotteren.
Film over netwerk (SMB) met 2 verschillende UTP kabels geprobeerd in de mediaspeler: stotteren.
Film over netwerk (SMB) met 2 UTP kabels tegelijk in NAS (link-aggregation): stotteren.
Film over netwerk (UPnP) met gebruik ban Plex: stotteren EN geen .srt ondertitels (dubbel probleem dus :-( ).
Film over NFS niet geprobeerd, omdat ik geen NFS shares kan zien in mijn Mediaspeler (IP-adres wel bij de bevoegdheden gezet in de NFS-rechten, maar helaassss..).

Kan het nog in de router zitten.. en zo ja, waar?
Wat voor modem heb je en bij welke internetprovider zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

lama

[ Voor 122% gewijzigd door jdwrist op 23-03-2013 05:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Het lijkt aan de Synology -in ieder geval de web server config- te liggen omdat andere web servers die in heb geprobeerd wel goed werken...

---

Als ik een Source toevoeg dan zie ik in XBMC files langer dan 23 karakters niet?
Andere sources zoals Fusion lijken daar geen last van te hebben.
Enig idee?

De file 12345678901234567890.zip hieronder zie je dus niet in XBMC.

Afbeeldingslocatie: http://img801.imageshack.us/img801/1596/19922049.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img201.imageshack.us/img201/1108/50292285.jpg

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb plannen te upgraden van een 213+ naar een 412+
Jan ik gewoon schijven overplaatsen en klaar. Of moet ik wel alles opnieuw configureren?

Daarnaast blijft m'n data bestaan?

Mijn 2e vraag is meer over de features. Er zit 2x lan op. Wat is hier het voordeel van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 09:54:
Ik heb plannen te upgraden van een 213+ naar een 412+
[..]
http://www.synology.com/support/tutorials_show.php?q_id=484
Mijn 2e vraag is meer over de features. Er zit 2x lan op. Wat is hier het voordeel van?
Bijvoorbeeld Link Aggregation

http://www.synology.nl/su...how.php?lang=nld&q_id=525

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 13:18
Ik zou het gedeelte onder [video] zo doen.
Als je namelijk een DLNA mediaspeler hebt, dan pikt ie de media uit de \music, \photo en \video mappen.
  • \ Downloads
  • \ Ebooks
    • \Series
    • \Films
    • [list]
    • \ Films DVD iso
    • \ Films DVD bekeken
    • \ Films FullHD
    • \ Films FullHD bekeken
    • [/list]

[ Voor 3% gewijzigd door toxict op 23-03-2013 10:07 ]

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

toxict schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 10:05:
Ik zou het gedeelte onder [video] zo doen.
Als je namelijk een DLNA mediaspeler hebt, dan pikt ie de media uit de \music, \photo en \video mappen.
  • \ Downloads
  • \ Ebooks
    • \Series
    • \Films
    • [list]
    • \ Films DVD iso
    • \ Films DVD bekeken
    • \ Films FullHD
    • \ Films FullHD bekeken
    • [/list]
Ik heb als mediaplayer een Arctic MC001 en die ondersteund DLNA zal dr eens mee gaan stoeien thanks _/-\o_

Nu Staat er trouwens wel dat de onderstaande mappen Synology systeemmappen zijn.
  • video
  • muziek
  • foto
Worden deze automatisch aangemaakt als ik de packages Audiostation, Photostation en Videostation installeer?

Heb ik naast de standaard mediapackages nzbget, sickbeard en couchpotato nog andere packages nodig of heb ik voor het gebruik dat ik voor ogen heb dan wel alles?

Hij zal gebruikt worden voor downloaden, streamen muziek en video naar de mediaplayer en backup van mijn foto's en documenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
jokapo schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 11:01:
[...]

Ik heb als mediaplayer een Arctic MC001 en die ondersteund DLNA zal dr eens mee gaan stoeien thanks _/-\o_

Nu Staat er trouwens wel dat de onderstaande mappen Synology systeemmappen zijn.
  • video
  • muziek
  • foto
Worden deze automatisch aangemaakt als ik de packages Audiostation, Photostation en Videostation installeer?

Heb ik naast de standaard mediapackages nzbget, sickbeard en couchpotato nog andere packages nodig of heb ik voor het gebruik dat ik voor ogen heb dan wel alles?

Hij zal gebruikt worden voor downloaden, streamen muziek en video naar de mediaplayer en backup van mijn foto's en documenten.
Die mappen worden aangemaakt, zodra je de bijbehorende zaken installeert.
En voor de rest ben je er wel zo denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-08 11:14
Weet iemand of je een Synology kan linken met een Google Chromebook? (dus niet via DSM inloggen aangezien dat gewoon webbased is.) Mooier nog; of je Google Drive kan negeren en gebruik kan maken van je eigen cloud op je nas?

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Wie kan mij vertellen hoe ik Cloudstation kan laten starten en stoppen in de nieuwe taakplanner? Ik denk dat ik gevonden heb dat in de CloudStation/scripts directory een script staat waarmee CS wordt gestart en gestopt

"start-stop-status start" zou moeten starten (denk ik), maar ik heb geen idee hoe (en of) ik via de taakplanner een dergelijk script kan laten uitvoeren. Geen enkele kennis van Linux o.i.d.

[ Voor 25% gewijzigd door Stefke op 24-03-2013 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
stefijn schreef op zondag 24 maart 2013 @ 10:02:
Wie kan mij vertellen hoe ik Cloudstation kan laten starten en stoppen in de nieuwe taakplanner? Ik denk dat ik gevonden heb dat in de CloudStation/scripts directory een script staat waarmee CS wordt gestart en gestopt

"start-stop-status start" zou moeten starten (denk ik), maar ik heb geen idee hoe (en of) ik via de taakplanner een dergelijk script kan laten uitvoeren. Geen enkele kennis van Linux o.i.d.
Waaarom wil je CloudStation op je NAS starten en stoppen middels een script?
Deze loopt immers op de achtergrond te wachten totdat een client zich meldt met nieuwe files...
Als je CloudStation gestopt is, dan kunnen je clients zich niet meer Syncen met de NAS.

Dus is de werking van Cloudstation er niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
toxict schreef op zondag 24 maart 2013 @ 10:46:
[...]

Waaarom wil je CloudStation op je NAS starten en stoppen middels een script?
Deze loopt immers op de achtergrond te wachten totdat een client zich meldt met nieuwe files...
Als je CloudStation gestopt is, dan kunnen je clients zich niet meer Syncen met de NAS.

Dus is de werking van Cloudstation er niet meer.
Dat klopt; ik "moet" tijdens het werken in mijn documenten cloudstation afsluiten omdat hij anders continue de files die ik bewerk (MSAccess) synchroniseert terwijl ik ze bewerk. Dat is niet safe.
Maar dan heb ik gedurende de dag geen synchronisatie. Ik wil iets instellen dat ik bijv. elke 2 uur automatisch een sync via CS krijg.
Via de windowstaakplanner de 2 processen van CS starten en sluiten werkt niet goed; CS raakt hierdoor in de war en gaat veel meer syncen dan nodig is, of blijft zelfs hangen op bestanden waar ie niet goed uitkomt. :|
Als ik CS vanaf de Cloudstation netjes kan starten en stoppen gaat dat veel beter werken.

edit: dus, is dit inderdaad een startbaar script en hoe doe ik dat in de taakplanner?

[ Voor 6% gewijzigd door Stefke op 24-03-2013 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa001
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 13:59
beetje domme vraag maar ik zou een afgeschermde map van de syno moeten benaderen vanuit windows maar krijg deze niet zichtbaar omdat het geen gedeelde map is.

moet een bestand kopieren uit deze map :

/Volume1/Plex/Library/Application Support/Plex Media Server/Logs/

Iemand een idee, liefts even volledige root access op alle mappen.

ter info : foto

[ Voor 8% gewijzigd door malinwa001 op 24-03-2013 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Is het op een Syno ds1512 mogelijk om b.v. 3 schijfen met één volume in hybrid raid te zetten en daar naast 2 "losse" schijfen die beide jbod zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roko schreef op zondag 24 maart 2013 @ 11:19:
Is het op een Syno ds1512 mogelijk om b.v. 3 schijfen met één volume in hybrid raid te zetten en daar naast 2 "losse" schijfen die beide jbod zijn?
Dat is mogelijk. Dan heb je 2 volumes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Goed om te weten, ik ga daar gelijk mee aan de slag zodra mijn 1512 binnen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Ik zit me hier een partij te ***ten zeg blegh :-/

Ik wil in windows een share aanmaken vanaf mn syno.

Voorbeeld van wat ik gedaan heb.
  • Via de windows explorer op netwerkverbinding maken klikken
  • Drive letter toegekend
  • Vinkjes aangezet in Opnieuw verbinding maken bij aanmelden en Verbinding maken met andere referenties
  • Dan via bladeren naar mijn Syno toe en dan selecteer ik,bijvoorbeeld, de Photo (syno basismap)
  • Ok
  • Gebruikersnaam en wachtwoord zoals dat die is ingesteld op mijn Nas
  • Komt ie met mn windows account aanzetten :-S waar geen ww op zit
Wat doe ik verkeerd?

Ik wil nl liever geen gebruik maken van bijvoorbeeld netdrive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jokapo schreef op zondag 24 maart 2013 @ 13:29:
Ik zit me hier een partij te ***ten zeg blegh :-/

Ik wil in windows een share aanmaken vanaf mn syno.

Voorbeeld van wat ik gedaan heb.
  • Via de windows explorer op netwerkverbinding maken klikken
  • Drive letter toegekend
  • Vinkjes aangezet in Opnieuw verbinding maken bij aanmelden en Verbinding maken met andere referenties
  • Dan via bladeren naar mijn Syno toe en dan selecteer ik,bijvoorbeeld, de Photo (syno basismap)
  • Ok
  • Gebruikersnaam en wachtwoord zoals dat die is ingesteld op mijn Nas
  • Komt ie met mn windows account aanzetten :-S waar geen ww op zit
Wat doe ik verkeerd?

Ik wil nl liever geen gebruik maken van bijvoorbeeld netdrive
Start -> Uitvoeren -> \\NAAMNAS (of IP) <enter> -> Gebruikersnaam & Wachtwoord invoeren (die bekend zijn op de NAS) <enter> -> bladeren maar. ;)

Als je Windows & NAS account dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord hebben, dan hoef je deze niet in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laquaezzi
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:47
Sinds een paar dagen een DS213 in huis. Momenteel heb ik op Disk 1 al mijn media staan. Dit is een WD red 2TB. Daarnaast heb ik een 2.5 inch 500GB schijf zitten (oorspronkelijk uit mijn MacBook). Deze doet dienst als Time Machine Backup. Nu heb ik ingesteld dat mijn schijven na zowel minuten in slaapmodus gaan. Wanneer ik dat doe kan Time Machine geen backup maken omdat de schijf in slaapstand is.

Is het mogelijk om bijvoorbeeld Disk 1 wel in slaapstand te zetten, en Disk 2 niet. Ik heb deze optie niet kunnen vinden in DSM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 18:00

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik heb een probleem met mijn Synology NAS. Via optware heb ik openssh geinstalleerd. Slim, want het gevolg is dat ik SSH niet meer in kom. Ook niet met de combinatie root / **** of admin / **** en ook niet wat ik op het internet vond met synopass.

Heeft iemand een oplossing? Ook als ik via telnet de openssh package uninstall werkt ssh niet meer.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-10 12:57

Griffin

Is mythical

Even een vraag mbt een ds213 (mogelijk een 213+).
Momenteel ben ik rustig zoekende naar een nas om meer opslag te hebben en makkelijker te backuppen etc. Echter momenteel stream ik video_ts en iso files via mn laptop met PMS naar mijn ps3. Mijn vraag is of het met de standaard synology media server ook mogelijk is? Of moet ik `moeilijker` doen om PMS op de Nas te installeren.
De laatste vraag is of (afhankelijk van of PMS) de + versie wel of niet nodig is om automatisch te downloaden met couchpotato oid en het streamen (mogelijk HD materiaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiam
Weet iemand misschien hoe ik er voor kan zorgen dat alle services samen (nzb, torrents, etc) via sickbeard, transmission, downloadstation, etc samen niet meer dan X bandbreedte in beslag nemen? Ik zou graag willen dat de andere pc's op mijn netwerk ook nog een beetje kunnen browsen. Daarnaast wil ik niet per applicatie instellen wat de max is, want soms download ik met NZBd, soms met transmission, etc.

Ik heb al geprobeerd om bij Firewall -> Traffic control een min/max (10/500) op te geven naar aanleiding van deze blogpost (http://blog.synology.com/blog/?p=1554), en dat is ook wel gelukt, maar ondertussen blijft de nas gewoon lekker met 2mb per seconde downloaden, waardoor er eigenlijk niets overblijft voor de rest van het netwerk.

Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Laatst online: 30-09 09:41
Als je ze niet tegelijk gebruikt kan je toch gewoon elke app eigen limiet geven? Of gewoon lagere limiet, lijkt mij belangrijker dat je fatsoenlijk kan blijven internetten dan dat je download sneller binnen is.

Je zou ook nog naar QoS kunnen kijken op je router en je Synology lagere prioriteit kunnen geven.

Het ligt ook aan je internetverbinding natuurlijk. Ik heb zelf meer last van flinke upload of verl connecties van bijvoorbeeld torrents dan van flinke downloads. Maar ik heb 120Mbit down verbinding.
Pagina: 1 ... 7 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]