Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-06 18:56
helloitsme schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:42:
[...]

Zou je misschien uit kunnen leggen hoe je dit precies gebruikt?
welke hardware gebruik je (welke stick? Heb je het op de kabel aangesloten? zo ja: gebruik je dan ook zo CI+ kaart?)

Ik ben benieuwd! Klinkt namelijk erg mooi zoals je het geregeld hebt :)
Zie hier boven hoe ik het geregeld heb. Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:12
malinwa001 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 20:42:
Ben van plan mij een NAS aan te schaffen, nu is mijn vraag welke neem ik.
Wou een 150-200 euro eraan besteden zonder de schijven(bvb ds212).
Wat er zou opkomen is SB,CP headphones , sabnzb, LazyLibrarian en plex als serverskin.
Media wordt gestreamd (bedraad) naar een Dune D1.

Weet niet of dit wel in het juiste topic staat maar met de vele NAS users hier hoop ik snel een antwoord te hebben.
Dient enkel om series (1080p) en films (BR) te streamen. en af en toe een boek voor de ereader.
Is een cheapass nas dan voldoende of moet ik toch voor het zwaardere werk gaan?
voor het streamen zelf is een 'cheapass nas' voldoende. Voor de programma's die je erboven noemt echter niet echt.
Een 212 zou prima werken, maar het zou kunnen dat je met sabnzb niet je max snelheid zal halen met downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ligt eraan wat voor internetverbinding hij heeft ;) 30mb/s zal je wel redden

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 13:55
Amiet01 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 20:12:
Heb eindelijk eens mijn DS110J ge-update naar 4.2 en heb ook de Video Station geïnstalleerd. Ik begrijp alleen niet helemaal wat de bedoeling is van de Video Station. Ik dacht namelijk dat je via een app op je telefoon bijvoorbeeld de geïndexeerde films kon laten afspelen op een DLNA apparaat, zoals een Samsung tv of een ander apparaat. Dit lukte mij echter niet... Iemand die mij dit kan ophelderen?
Dat is precies het idee. In ds video kies je een film en dan links boven in de balk tap je op het play icoon om een speler te kiezen.

Echter werkt het nog niet met alle apparaten. Mijn tv gaat niets afspelen, is ook een Samsung. Op het synology forum heb ik ook al meldingen gezien dat het niet werkt met een Samsung tv. Een WDtv live doet het wel.

Ff wachten op een update dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06 12:26
Ik dacht hier vanmiddag iets te lezen over iemand die zijn NAS en PC had ingesteld op jumbo blocks (MTU 9000), waarna er geen verbinding meer gemaakt kon worden met het apparaat. Deze opmerking lijkt nu verdwenen... Is deze verplaatst? Zoja waarheen? Ik heb namelijk hetzelfde probleem. NAS heeft static IP, wat op de router ook zichtbaar is, maar ik krijg geen connectie meer met de NAS. Ook find.sinology.com resulteert niks. Is er een andere manier 'naar binnen'? Of kan ik mijn configuraties van de NAS resetten (zonder dat de data (1 hdd in shr) verloren gaat?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-06 11:36

jdwrist

En het antwoord is koekje

Hoe kan ik dan het beste mijn Nas op gaan bouwen?

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
mad_dog schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:10:
Ik dacht hier vanmiddag iets te lezen over iemand die zijn NAS en PC had ingesteld op jumbo blocks (MTU 9000), waarna er geen verbinding meer gemaakt kon worden met het apparaat. Deze opmerking lijkt nu verdwenen... Is deze verplaatst? Zoja waarheen? Ik heb namelijk hetzelfde probleem. NAS heeft static IP, wat op de router ook zichtbaar is, maar ik krijg geen connectie meer met de NAS. Ook find.sinology.com resulteert niks. Is er een andere manier 'naar binnen'? Of kan ik mijn configuraties van de NAS resetten (zonder dat de data (1 hdd in shr) verloren gaat?)
Zie google er is een reset procedure welke network settings etc goed zet.

Aangepaste jumbo block settings zijn helemaal niet nodig en geven vaak alleen maar meer problemen dan het voordeel wat het zou op moeten leveren.

Ik heb alles op default staan (zowel op mijn pc's als de nas..) en haal dit soort snelheden :

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/03/07/cifsnas.png
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/03/07/transfer0WXSO.png

[ Voor 20% gewijzigd door Workaholic op 07-03-2013 22:37 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139886

Ik verbaas me eigenlijk nogal op het bashen van de 413J...

Laten we wel zijn, de taken die een NAS verzorgt verschillen nauwelijks van die van twee-drie jaar geleden. De devices die twee jaar geleden werden aangeprezen om Sab te draaien zijn trager dan de 413J. Het lijkt wel of veel posters hier niet hebben gezien dat in de 413J veel meer geheugen zit.

Uiteraard kan je dat ding "dicht trekken" als je compleet los gaat, maar ik heb veel pret gehad met een 110J met Sab en Transmission die naast elkaar pruttelden, terwijl hij braaf HD files streamde naar mijn HTPC. Ik heb geen enkele keer meegemaakt dat het streamen naar mijn HTPC niet lukte omdat hij het te druk had met andere zaken. Volgens de wijsheid hier is dat blijkbaar onmogelijk :+

Ik heb nu een 413J, omdat ik wist dat die snel zat is (immers de 110J voldeed ook)en ik toch wel zat te springen om extra storage. Wat merk ik? Hij haalt wat hogere snelheden, niet echt een verassing. Merk ik daar wat van als ik op de bank zit en niet continue zit te turen of ik iets al binnen heb? Ik niet... :O

Als je je NAS vooral gebruikt voor Usenet/torrents en file serving voor een HTPC is de 413J echt snel zat. Duurder is sneller, maar ook meer stroomverbruik en meer geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-06 16:40

Malarky

Wils voor wat ieder

Ik heb aan mijn DS411 met DSM 4.2 een 4TB schijf toegevoegd aan een RAID1. Ik had al een 4TB en 2TB in RAID1 draaien die voor 70% gevuld was. Wat blijkt na 12 uur expanden was hij op 1,5% en na 24 uur expanden is hij op 3%. NAS en schijven gaan niet in slaap stand.

Mijn NAS doet verder niets, maar mij valt op dat het CPU/RAM gebruik niet boven de 15% komt, kan hij niet wat meer resources gebruiken? Als ik de schijven via het netwerk benader zijn ze wel aanmerkelijk trager. Met de huidige snelheid gaat hij er ruim een maand over doen (dag en nacht draaiend) om even mijn RAID1 uit te breiden, dat kan toch niet waar zijn?!

De SMART van alle schijven is oke, en ik draai mijn fan op hoogste snelheid, voor als dat nog helpt.

Ik weet dat er in het verleden diverse manieren waren om het proces te versnelen, zoals deze, maar dat is allemaal niet voor recente DSM's en uit de changelog van Synology haal ik dat zij ook al het een en ander hebben gedaan wat het sneller moet maken. Iemand die voor DSM 4.1/4.2 nog een tip heeft?

[ Voor 20% gewijzigd door Malarky op 08-03-2013 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Workaholic schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:34:
[...]

Aangepaste jumbo block settings zijn helemaal niet nodig en geven vaak alleen maar meer problemen dan het voordeel wat het zou op moeten leveren.

Ik heb alles op default staan (zowel op mijn pc's als de nas..) en haal dit soort snelheden :
Dat is vrij rap... Wat voor configuriatie heb je?

Interessant, vanmorgen, na 24 uur uit rust (uit), alles werkt!
Internet op mijn PC. Ik kan mijn NAS benaderen, geweldig.
Ik voer een ping -l 9000 richting mijn NAS uit, en vervolgens werkt niks meer...
Nu dus inderdaad overal de jumbo frames uit zetten... geeft voor mij momenteel alleen maar meer ellende dan dat het oplevert. Iedereen bedankt voor de hulp! Ik zal het moeten doen met 30mb/sec data wegschrijven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
MikeOO schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 17:08:
Persoonlijk zou ik niet voor een J gaan maar als het kan voor de +.zeker tov de DS213 is die paar extra tientjes zeker een goede investering. Nu denk je nog dat je weinig ermee gaat doen maar hoe langer je er mee gaat werken hoe meer je wilt gaan doen ermee. Echt traag zal hij niet zijn maar tov de + versie zit er toch weer een totaal andere generatie cpu in en dat verschil zul je wel merken.

Voordeel van de DS413j is dat je 4 schijven kwijt kunt maar dat is het dan ook. En je ergert je eerder aan een iets wat traag is dan als je harddisken vol zijn. >:)

Zelf ooit gekozen voor een DS211 en daarna een DS212 erbij. Ben er super tevreden mee en geen seconden spijt van maar als ik het over kon doen dan zou ik zeker voor de + versie zijn gegaan.
Snelheid is toch belangrijk als je veel laat doen en aangezien DSM steeds meer opties krijgt wordt er steeds meer van je NAS geëist.

Je kunt op de site van Synology de verschillen zeker terugvinden dus daarmee kun je al een goed overzicht krijgen.

Welke keuze je ook maakt spijt zul je niet krijgen.
Aangezien esata een must is, blijft alleen de 213+ over...
Toen keek ik iets verder en zag ik voor 350 een 712+...

Het is heel erg, maar zo gaat het altijd bij mij, toen keek ik naar de 713+ en die heeft USB3.0...
Wel 425 euro. Maar goed, wel snel... Is voor een verschil van 70 euro de 713+ de moeite waard?

2 links is erg leuk, maar thuis niet echt nodig...
Hij is natuurlijk wel een stuk krachtiger...

Maar dat laat het kostenplaatje stijgen naar zo'n 700 euro...
De moeite waard?

Ik zag nooit zo de voordelen van de DX510... 400 euro voor de extention, dan koop ik wel een nieuwe NAS.
Maar nu hebben ze ook de DX213... Voor 138 euro...
En dat is wel de moeite voor uitbreiding ooit...

Als ik mede naar prijs/kwaliteit kijk, zijn dit dan de beste disken die ik kan kiezen?
http://tweakers.net/price...tal-red-wd30efrx-3tb.html

Ik zie ze overal als aanrader terugkomen namelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door BlakHawk op 08-03-2013 08:49 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 25-06 14:00
Na een aantal Synology's geupdate te hebben naar 4.2 was het nu tijd voor mijn DS211... Alles ging goed totdat ik ineens werd afgemeld.

Nu krijg ik telkens onderstaande screenshot te zien:

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/dsmupdate_zps2f8cdbd0.jpg
Als ik er even in zit dan wordt ik weer afgemeld door iets. Iemand enig idee wat het is?
Als ik in wil loggen dan zegt hij ook hele vaak: Het systeem is bijna klaar, meldt u later aan.

[ Voor 11% gewijzigd door Binnetie op 08-03-2013 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:58
Jammer... de vraag&antwoord zaken op de hoofdpagina is nog niet helemaal ingevuld. Mijn situatie is als volgt: ik overweeg een Synology NAS te kopen, om de opslag uit mijn draaiende PC te halen, en dus mijn opslag grotendeels veilig te hebben op een Synology NAS. Hoe ik dit zou willen:
-De NAS aan een simpele netwerkswitch hangen, en dus als ''netwerkschijf'' benaderbaar in Windows
-Ik zou Windows backups willen draaien naar de netwerkschijf
-Muziekcollectie, films, tv-series etc. wil ik er op zetten, en live kunnen afspelen op zowel PC, maar ook op bijv. de PS3 of op mijn Samsung Smart TV.
-Flink wat opslag: ik zat te denken aan 3x2TB HDD's in RAID5 (dus 4TB opslag, met RAID5 pariteit).

Mijn vragen:
-Alleen EXT4 als bestandsextentie mogelijk op de Synology? Wat betekent op de pagina met specificaties van veel Synology producten (voor thuisgebruik) dat NTFS/FAT/EXT2 alleen op ''externe HDD's'' mogelijk is? Liefst eigenlijk gewoon NTFS.
-Ik lees op internet negatieve verhalen over het gebruik van PS3 Media Server op de Synology: deze zou het live streamen/transcoden niet aan kunnen?
-Ik weet dat in combinatie met PS3 Media Server het mogelijk is MKV's en ISO's afspeelbaar zijn van veelvoorkomend beeldmateriaal: hoe zit het dan met DLNA en Airplay? Kunnen die MKV's, ISO's, blu-ray indelingen, dvd-indelingen en dergelijke afspelen vanaf de NAS?
-Eventueel aansluiten met een crossed UTP-kabel rechtstreeks aan de PC is mogelijk?
-De kosten: 4x2TB HDD's van Seagate (welke ondersteund zijn door Synology) zijn 80 euro per stuk, dus dan zit je al op 240 euro voor alleen HDD's. Welk goedkope Synology kan RAID5 draaien en al mijn videoformaten en zaken goed draaien? Als de functies van de DS413 bijvoorbeeld helemaal niet nodig zijn voor een beetje normaal gebruik, scheelt dat een flinke aanschafprijs.
-De DS713+ is aangekondigd met een HDMI uitgang, maar nergens kan ik terugvinden of dat ding op de HDMI dan geplaatste ISO-images of MKV's rechtstreeks kan afspelen. Dit zou namelijk een media player onnodig maken (en dat is dus de 2-in-1 oplossing die ik ook wel een klein beetje zoek: heb al een Samsung Smart TV en een PS3 waar naar toe gestreamed zou kunnen worden).

EDIT: is de Synology 413j snel genoeg voor live streaming van Full HD materiaal? Kan deze nou wel of niet ISO's en MKV's video decoderen en versturen?

[ Voor 6% gewijzigd door Jorn1986 op 08-03-2013 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-06 16:40

Malarky

Wils voor wat ieder

Binnetie schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 10:23:
Na een aantal Synology's geupdate te hebben naar 4.2 was het nu tijd voor mijn DS211... Alles ging goed totdat ik ineens werd afgemeld.

Nu krijg ik telkens onderstaande screenshot te zien:

Als ik er even in zit dan wordt ik weer afgemeld door iets. Iemand enig idee wat het is?
Als ik in wil loggen dan zegt hij ook hele vaak: Het systeem is bijna klaar, meldt u later aan.
Had ik eergisteren ook steeds met de admin account, omdat ik te snel ingelogd/uitgelogd was denk ik. Ik probeerde 1x met een andere account in te loggen en daarna was alles weer met alle accounts opgelost. Ook op DSM 4.2
Jorn1986 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 10:59:
Mijn vragen:
-Alleen EXT4 als bestandsextentie mogelijk op de Synology? Wat betekent op de pagina met specificaties van veel Synology producten (voor thuisgebruik) dat NTFS/FAT/EXT2 alleen op ''externe HDD's'' mogelijk is? Liefst eigenlijk gewoon NTFS.
-Ik weet dat in combinatie met PS3 Media Server het mogelijk is MKV's en ISO's afspeelbaar zijn van veelvoorkomend beeldmateriaal: hoe zit het dan met DLNA en Airplay? Kunnen die MKV's, ISO's, blu-ray indelingen, dvd-indelingen en dergelijke afspelen vanaf de NAS?
-De DS713+ is aangekondigd met een HDMI uitgang, maar nergens kan ik terugvinden of dat ding op de HDMI dan geplaatste ISO-images of MKV's rechtstreeks kan afspelen. Dit zou namelijk een media player onnodig maken (en dat is dus de 2-in-1 oplossing die ik ook wel een klein beetje zoek: heb al een Samsung Smart TV en een PS3 waar naar toe gestreamed zou kunnen worden).
Je interne schijven worden standaard geformateerd in ext4, vroeger was dat altijd ext3. Qua USB schijven wordt alles ondersteund wat write/read betreft, DSM zelf kan alleen je schijf in ext3/ext4/fat formateren. Ext4 is de standaard optie omdat dit qua performance het beste is, volgens diverse mensen heeft de NAS het heel zwaar met NTFS externe schijven dus dat zou ik niet aanraden. Je kunt ext4 trouwens gewoon onder Windows (XP tot 8) uitlezen met hele simpele tools.

Hier stond vroeger dat ISO in ieder geval niet werkte qua transcoding/streaming, maar dat is weg. Wat de meeste andere formaten betreft. Of je koopt een serieuze NAS + versie (exacte lijst hier) en je kunt streamen naar apparaten die zelf weinig formaten ondersteunen omdat de Synology transcodeerd. Heb je een apparaat staan (van een PS3 weet ik niets af) die veel formaten ondersteund (of bijvoorbeeld een Android appraat waarop je een 3rd player zoals MX Player kan installeren) heb je voldoende aan een type 2 NAS omdat de NAS dan niet zelf hoeft the transcoden. Op ISO na kan vrijwel elk format gestreamd worden (wat Video Station betreft), als je gewoon DLNA gebruikt en de Media Server kan ISO wel worden afgespeeld zie ik hier.

[ Voor 68% gewijzigd door Malarky op 08-03-2013 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

mad_dog schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 08:02:
[...]

[...]

Ik voer een ping -l 9000 richting mijn NAS uit, en vervolgens werkt niks meer...
Nu dus inderdaad overal de jumbo frames uit zetten... geeft voor mij momenteel alleen maar meer ellende dan dat het oplevert. Iedereen bedankt voor de hulp! Ik zal het moeten doen met 30mb/sec data wegschrijven 8)7
Ben daar ook mee bezig geweest, en het instellen van jumboframes heeft wel degelijk effect. Alleen alles moet het ondersteunen. Je Nic, de router, de NAS, eventueel de switch. Uiteindelijk resulteerde dat bij mij in het bedrade netwerk tot een datatransfer van ongeveer 80MB/s terwijl dat eerst rond de 50MB/s lag

Vastlopen na een ping is hier nog niet gebeurd.

Microsoft Windows [Version 6.2.9200]
(c) 2012 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Windows\system32>ping 192.168.1.144 -l 9000

Pinging 192.168.1.144 with 9000 bytes of data:
Reply from 192.168.1.144: bytes=9000 time<1ms TTL=64

Ping statistics for 192.168.1.144:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Average = 0ms

C:\Windows\system32>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Malarky schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 11:50:
Of je koopt een serieuze NAS + versie (exacte lijst hier) en je kunt streamen naar apparaten die zelf weinig formaten ondersteunen omdat de Synology transcodeerd.
Ik zou heel goed nadenken of je wil transcoderen op je Nas. Zelfs de zwaarste modellen hebben erg weinig PK's en doen in de tussentijd ook nog andere zaken. En als je een breed scala aan ondersteunde formaten wil zit je al snel naar Plex-server te kijken. Hier is een lijst met Nassen die dat aankunnen:

https://docs.google.com/s...SlVReVZhNVBLZ0JxSmc#gid=0

Je kijkt dan naar erg dure Nassen met een aantal nadelen, namelijk energie verbruik en geluidsproductie.

Een andere oplossing is een goedkopere NAS met een WD player (of iets dergelijks), dan ben je veel goedkoper uit en heb je in ieder geval minder issues met performance en geluidsproductie.

Iets duurder, maar ook erg fijn is een dedicated HTPC-tje (Atom of Mac Mini), dan heb je ook veel minder issues omdat je zelf je XBMC/Plex op je HTPC laat draaien. Voordeel is dan ook dat als je vaak Subs gebruikt dit veel beter werkt dan de mediaboxjes (die vinden SSA/ASS niet zo tof).

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 139886 op 08-03-2013 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Bedankt mensen voor de antwoorden. Heb een DS413j besteld: relatief goedkoop model dat doet wat ik wil dat het doet, en dan maar alsnog een losse mediaplayer bij de TV ter zijner tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Jorn1986 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 10:59:

EDIT: is de Synology 413j snel genoeg voor live streaming van Full HD materiaal? Kan deze nou wel of niet ISO's en MKV's video decoderen en versturen?
De 413j is rap genoeg om ISO en MKV naar je mediaplayer/httpc/whatever te streamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Malarky schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 11:50:
[...]

Had ik eergisteren ook steeds met de admin account, omdat ik te snel ingelogd/uitgelogd was denk ik. Ik probeerde 1x met een andere account in te loggen en daarna was alles weer met alle accounts opgelost. Ook op DSM 4.2
Maar ik zie dat er een root probeert in te loggen. Als je als admin inlogt (inlognaam admin). Dan ben je toch geen root gebruiker? Ik zie in het screenshot root langskomen telkens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:49

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

210667 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 12:19:
C:\Windows\system32>ping 192.168.1.144 -l 9000
Zou je eigenlijk met -f moeten doen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 24-06 13:05

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Jorn1986 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:05:
Bedankt mensen voor de antwoorden. Heb een DS413j besteld: relatief goedkoop model dat doet wat ik wil dat het doet, en dan maar alsnog een losse mediaplayer bij de TV ter zijner tijd.
Beste keus lijkt mij :) Ik zou opslag ook willen scheiden van het daadwerkelijk afspelen, dat maakt je veel flexibeler.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Malarky schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 00:32:
Ik heb aan mijn DS411 met DSM 4.2 een 4TB schijf toegevoegd aan een RAID1. Ik had al een 4TB en 2TB in RAID1 draaien die voor 70% gevuld was. Wat blijkt na 12 uur expanden was hij op 1,5% en na 24 uur expanden is hij op 3%. NAS en schijven gaan niet in slaap stand.

Mijn NAS doet verder niets, maar mij valt op dat het CPU/RAM gebruik niet boven de 15% komt, kan hij niet wat meer resources gebruiken? Als ik de schijven via het netwerk benader zijn ze wel aanmerkelijk trager. Met de huidige snelheid gaat hij er ruim een maand over doen (dag en nacht draaiend) om even mijn RAID1 uit te breiden, dat kan toch niet waar zijn?!

De SMART van alle schijven is oke, en ik draai mijn fan op hoogste snelheid, voor als dat nog helpt.

Ik weet dat er in het verleden diverse manieren waren om het proces te versnelen, zoals deze, maar dat is allemaal niet voor recente DSM's en uit de changelog van Synology haal ik dat zij ook al het een en ander hebben gedaan wat het sneller moet maken. Iemand die voor DSM 4.1/4.2 nog een tip heeft?
Je schijnt niet de enige te zijn:

http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=7&t=65425

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben sinds eergisteren over naar DSM4.2 draaiend op een DS213+.

Ik zie of merk weinig verschil tov 4.1 behalve 1 ding:

Als je inlogd zie je rechts altijd drie verschillende gadgets... Als ik die wijzig en uitlog en weer inlog zijn die weer default. Ik wil alleen niet system health, current logs, etc zien. Ik wil 2 andere zien....

Andere dit ook?

Oke het is iets kleins maar ik vind het wel handig als het gewoon gesaved wordt zodat ik dat niet continue hoef te wijzigen.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik zat laatst eens in het aanbod van NASsen te kijken en er zijn 2 features die ik alleen bij Thecus terug kan vinden, in NASsen die overigens maar 4 bays hebben. Nu vraag ik mij af of Synology deze features ooit gaat implementeren of misschien al geïmplementeerd heeft:
- ingebouwde UPS/accu;
- ZFS.

Weet iemand of die features er ooit gaan komen of er al zijn?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Raven schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 14:28:
Ik zat laatst eens in het aanbod van NASsen te kijken en er zijn 2 features die ik alleen bij Thecus terug kan vinden, in NASsen die overigens maar 4 bays hebben. Nu vraag ik mij af of Synology deze features ooit gaat implementeren of misschien al geïmplementeerd heeft:
- ingebouwde UPS/accu;
- ZFS.

Weet iemand of die features er ooit gaan komen of er al zijn?
Ik zie zelf niet het voordeel van een ingebouwde UPS/accu. Je kunt nu toch los een UPS aansluiten, op die manier houd je je NAS strak en klein voor mensen die het niet willen.
Er zijn genoeg UPS'en welke via usb aangesloten kunnen worden op de Synology

ZFS ondersteuning gaat er zover ik weet niet (spoedig) komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-06 15:29

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

beschuit schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:17:
Mijn website op de Synology DS413 is van buitenaf bereikbaar via *****.synology.me en via het WAN ip nummer. Van binnenuit is hij bereikbaar vioa intern ip nummer en servernaam. Maar.... Als ik intern probeer te surfen naar *****.synology.me doet hij het niet. Rara hoe kan dat?
Nou, lag aan de jumboframes, alles weer uitgezet. Nu kan ik mijn website gewoon testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-06 21:53
beschuit schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:17:
Mijn website op de Synology DS413 is van buitenaf bereikbaar via *****.synology.me en via het WAN ip nummer. Van binnenuit is hij bereikbaar vioa intern ip nummer en servernaam. Maar.... Als ik intern probeer te surfen naar *****.synology.me doet hij het niet. Rara hoe kan dat?
ondersteund je router NAT? Ik heb zo'n UPC Horizon ding die geen NAT ondersteund. Thuis moet ik alles met een intern ip nummer doen, buiten alles met m'n DDNS adres.

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
DukeBox schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:36:
[...]

Inderdaad, -f voorkomt dat het bestand door de router wordt opgeknipt.
Als nu je router het niet ondersteunt, en je switch wel, gaat het dan werken (switch aan router, PC en NAS aan switch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Dagobert schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 14:42:
[...]

ondersteund je router NAT? Ik heb zo'n UPC Horizon ding die geen NAT ondersteund. Thuis moet ik alles met een intern ip nummer doen, buiten alles met m'n DDNS adres.
idd! irritant hè.
Kan ook nergens vinden of ze die functionaliteit nog een x gaan toevoegen bij de horizon.

Ik heb nu op de tablet en telefoon voor alle apps op de NAS twee aparte bookmarks, een voor intern en een voor externe verbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Viper® schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 14:31:
[...]

Ik zie zelf niet het voordeel van een ingebouwde UPS/accu. Je kunt nu toch los een UPS aansluiten, op die manier houd je je NAS strak en klein voor mensen die het niet willen.
Er zijn genoeg UPS'en welke via usb aangesloten kunnen worden op de Synology

ZFS ondersteuning gaat er zover ik weet niet (spoedig) komen.
Als je het over gewone UPSsen hebt, die zijn niet echt efficiënt omdat die de spanning van de accu('s) omvormen naar 230AC. Op dit moment heb ik hier een PicoUPS staan, waarbij de aangesloten loodaccu naar keuze het veel langer uithoud omdat er geen verlies op treed door het ontbreken van een DC->230AC omvormer. Synology's hebben bij mijn weten geen DC input waardoor die PicoUPS al niet bruikbaar is en je dus aan een niet efficiënte UPS vast zit.

Maar als er nou een NAS was met ingebakken UPS die direct achter de voeding zit, dan heb je dat probleem niet en niet (nog) een losse UPS erbij. ;)

Hmm, ok.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• premmen
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-06 07:50
Volgens de release notes van DSM 4.2 kan je nu meer dan 2 shares instellen in cloudstation. Op mijn DS212J krijg ik echter nog steeds een foutmelding dat ik maar 2 shares kan instellen. Hoe kan ik toch meer dan 2 shares instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

DukeBox schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:36:
[...]

Vreselijk offtopic.. ;) Wat is het verschil?

C:\Windows\system32>ping 192.168.1.144 -f -l 9000

Pinging 192.168.1.144 with 9000 bytes of data:

Ping statistics for 192.168.1.144:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Average = 0ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-06 17:57

Yucko

One clown to rule them all !

@Heppieboeddah: zie post van mad_dog ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Yucko op 08-03-2013 16:00 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Yucko schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 16:00:
@Heppieboeddah: zie post van mad_dog ;)
Overheen gelezen..snap m... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Een vraagje: als ik mijn bestelde DS413j de aankomende periode alleen als externe HDD ga gebruiken op mijn PC: weet iemand dan een instelling voor de DS413j om hem gelijktijdig af te sluiten als ik de computer afsluit?

Of moet ik dan zelf iedere keer de NAS met die grote knop ingedrukt houden tot je die piep hoort?

EDIT: en nog een vraag: welke HD media players zijn 100% compatible met de DS413j, als ze allebei in het netwerk hangen op een switch?

[ Voor 18% gewijzigd door Jorn1986 op 08-03-2013 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:49

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

210667 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:57:
Vreselijk offtopic.. ;) Wat is het verschil?
In jouw geval dus niets, maar als je ergens een switch hebt die geen jumbo ondersteund en er dus gefragmenteerd wordt, dan krijg je geen reply. Doe maar eens met ping -l 32768 met en zonder -f

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Jorn1986 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 16:09:
Een vraagje: als ik mijn bestelde DS413j de aankomende periode alleen als externe HDD ga gebruiken op mijn PC: weet iemand dan een instelling voor de DS413j om hem gelijktijdig af te sluiten als ik de computer afsluit?

Of moet ik dan zelf iedere keer de NAS met die grote knop ingedrukt houden tot je die piep hoort?

EDIT: en nog een vraag: welke HD media players zijn 100% compatible met de DS413j, als ze allebei in het netwerk hangen op een switch?
Het is een aparte "computer" dus die zul je zelf uit moeten zetten. Ik zou dat iig via het menu gaan doen (via de browser benaderbaar) en niet via de knop.
Hoe wil je de nas als externe schijf gaan gebruiken? Je kunt die niet met USB op de PC aansluiten zodat je een externe schijf hebt

edit:
Tsja, alle native mediaspelers kunnen vanaf een netwerk share afspelen.
Heb laatst voor mijn ouders een WDTV live (2009) gekocht voor 5 tientjes, die even bij mij aangesloten en die speelt alles vlekkeloos af, raspberry pi met xbmc ook, apple tv (met jailbreak) en XBMC ook. er zijn tig prima werkende oplossingen

edit2: @hieronder, ja dat zou idd moeten werken.

[ Voor 63% gewijzigd door cypher21 op 08-03-2013 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
@cypher21: een crossed utp kabel zou wel moeten werken neem ik aan?

EDIT: voor zover ik zie kan ik met de WD TV Live geen .ISO's met daarin beeldmateriaal (AVCHD's bijvoorbeeld, of blu-ray images) afspelen.
Nou is het natuurlijk een stukje luiheid van mijn kant, omdat je op de NAS natuurlijk een image ook gewoon uit kan pakken in een directory, maar zijn er nou ook standaard media players die dit al kunnen, en mij dit ''gedoe'' besparen?

EDIT2: zoiets gevonden in een pricewatch lijst: AC Ryan Playon! HD mini: deze kan wel iso's afspelen.
Eens de komende tijd oriënteren op zo'n HD network media player :)

[ Voor 95% gewijzigd door Jorn1986 op 08-03-2013 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Jorn1986 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 16:15:
@cypher21: een crossed utp kabel zou wel moeten werken neem ik aan?

EDIT: voor zover ik zie kan ik met de WD TV Live geen .ISO's met daarin beeldmateriaal (AVCHD's bijvoorbeeld, of blu-ray images) afspelen.
Nou is het natuurlijk een stukje luiheid van mijn kant, omdat je op de NAS natuurlijk een image ook gewoon uit kan pakken in een directory, maar zijn er nou ook standaard media players die dit al kunnen, en mij dit ''gedoe'' besparen?

EDIT2: zoiets gevonden in een pricewatch lijst: AC Ryan Playon! HD mini: deze kan wel iso's afspelen.
Eens de komende tijd oriënteren op zo'n HD network media player :)
Arctic MC001-n speelt ook alles af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

DukeBox schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 16:14:
[...]

In jouw geval dus niets, maar als je ergens een switch hebt die geen jumbo ondersteund en er dus gefragmenteerd wordt, dan krijg je geen reply. Doe maar eens met ping -l 32768 met en zonder -f
Helder, pingen naar apparatuur aan de switch die geen jumboframes ondersteund geeft inderdaad een time-out. Naar de Nas met -l 32768 geeft dus ook een time-out. Het is mij nu volkomen helder op de net[werk]vliezen.. ;)

Hoort niet echt in dit topic, derhalve lijkt het mij wel zo slim om dit hier mee af te sluiten voor er een modbreak komt.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-06 07:11

Waarom ga je een nas als externe harddisk gebruiken. Je hoeft hem toch alleen maar aan te sluiten op je router en de software te installeren. Al met al binnen 1 uur werkend voor voor de standaard dingen.

Puur uit nieuwsgierigheid >:)

Denk dat bijna elke media player werkt met de NAS. Zolang de media player maar via Samba of NFS kan lezen en dat kunnen ze op misschien een enkeling na allemaal wel.

Denk dat je beter kunt kijken welk media player heel voor formaten kan afspelen zonder problemen. Daar zit nog wel eens verschil in.

[ Voor 15% gewijzigd door MikeOO op 08-03-2013 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• premmen
premmen schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:47:
Volgens de release notes van DSM 4.2 kan je nu meer dan 2 shares instellen in cloudstation. Op mijn DS212J krijg ik echter nog steeds een foutmelding dat ik maar 2 shares kan instellen. Hoe kan ik toch meer dan 2 shares instellen?
Is sync center van windows een goed alternatief? Heeft er iemand zowel sync center als cloud station al gebruikt? Wat zijn de voor- en nadelen van beide oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
MikeOO schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 16:36:
[...]

Waarom ga je een nas als externe harddisk gebruiken. Je hoeft hem toch alleen maar aan te sluiten op je router en de software te installeren. Al met al binnen 1 uur werkend voor voor de standaard dingen.

Puur uit nieuwsgierigheid >:)
De eerste periode maar even als externe HDD gebruiken via een crossed UTP kabel. Was ook 1 van de criteriapunten voor een NAS: ik wil ''centraal'' m'n opslag straks thuis hebben, en niet meer overal verspreid. Daarnaast een stukje gemak op de toekomst gericht richting media afspelen op een media player bijvoorbeeld.

Daarna inderdaad in het netwerk hangen op een switch, waar dan ook de PS3, Samsung Smart TV, computer en een mogelijke network media player in gaan hangen.
Moet nog een gbit switch regelen en UTP bekabeling door het huis heen trekken. Momenteel is namelijk TV, PS3 en PC via wifi verbonden. Een NAS gaat nooit lekker werken over wifi natuurlijk :P
Daarna nog testjes draaien om te kijken of PS3 Media Server software op de Synology lekker werkt, onder andere met transcoding. Zelfde geldt voor de Samsung Smart TV functionaliteiten in het netwerk.

[ Voor 10% gewijzigd door Jorn1986 op 08-03-2013 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenG
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 05:25
je kunt via het menu links boven (window opens), rechts ondder Shut Down of re-start kiezen

Ik heb zelf de ASUS o'Play Air , werkt super met Syno en WD Live

topplayertje die vaak voor Xvid een beter beeld geeft dan met MPC-HT (?!) , hij is snel, ondersteunt veel soorten opslag en formaten (ook ISO), heeft tevens wifi, kost geloof ik zo'n E85 nu...

[ Voor 16% gewijzigd door SvenG op 08-03-2013 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stelling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-06 10:32
premmen schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:47:
Heb je de Cloud applicatie ook geupdate? Bij mij werkt het prima met meer dan 2 shares en ik heb een DS211j. Alleen jammer dat het alleen nog steeds maar root folders zijn. Valt mee te werken, maar kan iets handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-06 20:37
Jieve schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 21:08:
Ik heb een Ds412+, wil hier 4 keer 2TB in zetten voor Raid 5.
Echter wil ik niet meteen 4 schijven aanschaffen maar eerst 2 en later in het haar ook weer 2.
Kan ik de schijven die ik later wil aanschaffen er "gewoon" prikken en Raid 5 gebruiken?
Of moet ik eerst alle data van de andere 2 schijven eerst overzetten en dan pas kan ik Raid 5 gebruiken?!
Niemand weet dit?! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itchin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-06 00:51
Voor RAID 5 moet je met tenminste 3 schijven beginnen, wat je wilt kan met SHR 1 (1 schijf voor redundantie). Alleen is dat in het begin vergelijkbaar met RAID 1, en heb je dus maar de ruimte van 1 schijf beschikbaar, voeg je er later 2x een extra schijf toe, dan heb je ruimte beschikbaar van 3 van de 4 schijven. Uitbreiden van de array kost even tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

itchin schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 21:24:
[...]Uitbreiden van de array kost even tijd.
Dat is een understatement ;)

Ga voor het uitbreiden van een Synology array gerust uit van twee dagen. Maar daarna heb je ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
jongens..
ik heb een 212j... na 3 pogingen eindelijk gelukt om knap sabnzb en de bij behorende python app geinstalleerd..

waarom de eerste keren niet gelukt is:
1: hij zei dat hij geen rechten had om te schrijven naar de hdd? (zelf een map aanmaken e.d. hielp niet)
2: na installatie nas niet meer te bereiken ?

de derde keer opnieuw begonnen, vers dsm neergezet, schijf geformateerd e.d.
nu wel direct succes en dus werkt het nu..

ik ben echt super tevrede, maaaar, de python die ik moest installeren om sabnzb aan de praat te krijgen vreet een ruime 100mb ram constant..

nu is mijn vraag: wat kan ik hier tegen doen?
en is het mogelijk om de ram van de 212j te upgraden?(vrees van niet)

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• premmen
stelling schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 17:15:
[...]

Heb je de Cloud applicatie ook geupdate? Bij mij werkt het prima met meer dan 2 shares en ik heb een DS211j. Alleen jammer dat het alleen nog steeds maar root folders zijn. Valt mee te werken, maar kan iets handiger.
Top! Sinds gisterenavond was er een update zichtbaar voor de cloud applicatie. Na updaten kan ik nu ook meerdere shares selecteren. Thanks voor de tip!

Het is inderdaad jammer dat je enkel root folders kunt selecteren. Ik ga toch uitkijken voor een alternatief. Ik vind dat het syncen ook zeer traag verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86903

Ik heb gister geupgrade naar 4.2 en daarna heb ik problemen gekregen met mijn LG Smart TV. Die valt namelijk nu steeds om de 40 sec uit om daarna weer op te starten. Dacht eerst dat het aan m'n TV lag, of aan netwerk, maar nadat ik alles aan en uit heb gezet, kabel eruit, etc. blijkt de synology het probleem te zijn. Zodra die uit het netwerk is doet de TV het prima.

Echt een nasty netwerk probleem dus, maar ik heb geen flauw benul hoe dit op te lossen (downgraden naar 4.1 is lastig geloof ik?) Wellicht iemand van jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coreantes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-03 13:13

Coreantes

But you can call me 'Core'...

aron225 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 01:20:
jongens..
ik heb een 212j... na 3 pogingen eindelijk gelukt om knap sabnzb en de bij behorende python app geinstalleerd..

waarom de eerste keren niet gelukt is:
1: hij zei dat hij geen rechten had om te schrijven naar de hdd? (zelf een map aanmaken e.d. hielp niet)
2: na installatie nas niet meer te bereiken ?

de derde keer opnieuw begonnen, vers dsm neergezet, schijf geformateerd e.d.
nu wel direct succes en dus werkt het nu..

ik ben echt super tevrede, maaaar, de python die ik moest installeren om sabnzb aan de praat te krijgen vreet een ruime 100mb ram constant..

nu is mijn vraag: wat kan ik hier tegen doen?
en is het mogelijk om de ram van de 212j te upgraden?(vrees van niet)
Nee, voor zover ik weet is het niet mogelijk geheugen toe te voegen/te veranderen. Maar nog even terug naar je RAM verbruik, want dat heb ik hier net even getest.

In slaapmodus: 9 MB
Actief: 20 MB

100MB lijkt me aan de hele hoge kant en zal de 212j niet goed doen.... ik heb dezelfde en die heeft al behoorlijk hoge CPU load als ik in DSM zit terwijl ik aan het downloaden ben (tegen de 100%). Nu zijn de specs natuurlijk ook van redelijk "thuis-gebruiker-niveau", maar toch! Mogelijk dat er toch iets niet helemaal lekker is gegaan in de installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Workaholic schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:34:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/03/07/cifsnas.png
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/03/07/transfer0WXSO.png
mad_dog schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 08:02:
[...]

Dat is vrij rap... Wat voor configuriatie heb je?

Vrij rap? Ik heb nog nooit zo'n hoge transfer gehaald met het brakke CIFS protocol op 1gbE met dit soort consumentenspul lol.

DS412+ met Windows 7 pc en een pfsense firewall/router.

In iedere geval het bewijs dat jumbo frames nergens voor nodig zijn. Het geeft eerder alleen maar problemen, zeker in een mixed network omgeving (verschillende type apparaten en 10/100 / 1gbE aansluitingen)

[ Voor 34% gewijzigd door Workaholic op 09-03-2013 11:58 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:09
Sinds de upgrade naar DSM 4.2:

Als ik via Samba probeer een bestand te wijzigen en op te slaan krijg ik de melding Access Denied.
De rechten lijken goed te staan (777).
Iets met Samba?

Edit:
Bv. TXT en BMP files kan ik wel saven, DOCX en XLSX weer niet... 8)7 :?
Dezelfde directory, dezelfde rechten (777).

Edit:
Het lijkt specifiek om MS Office files te gaan?
Nooit last van gehad...

Oplossing:
Windows ACL vanuit DSM een keer uit en aan zetten.

[ Voor 44% gewijzigd door technorabilia op 09-03-2013 13:45 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Coreantes schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 10:23:
[...]

100MB lijkt me aan de hele hoge kant en zal de 212j niet goed doen.... ik heb dezelfde en die heeft al behoorlijk hoge CPU load als ik in DSM zit terwijl ik aan het downloaden ben (tegen de 100%). Nu zijn de specs natuurlijk ook van redelijk "thuis-gebruiker-niveau", maar toch! Mogelijk dat er toch iets niet helemaal lekker is gegaan in de installatie?
heb jij ook python en sabnzb draaien ??
het is 100.7mb constant verbruik als ik in dsm kijkt... ook tijdens idle en dat is puur python die die resources gebruikt volgens het dsm taak beheer

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coreantes
  • Laatst online: 23-03 13:13

Coreantes

But you can call me 'Core'...

aron225 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 13:49:
[...]

heb jij ook python en sabnzb draaien ??
het is 100.7mb constant verbruik als ik in dsm kijkt... ook tijdens idle en dat is puur python die die resources gebruikt volgens het dsm taak beheer
Ja, zelfde Syno en config. Python en SabNZB. Zit op de laatste versies van alles, dus zou overeen moeten komen qua config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-06 09:08
Gisteren heb ik de meest recente DSM op mijn DS111 gezet.
S'avons kon ik nog gewoon op mijn NAS inloggen (zowel intern als extern) via poort 5000.
Tijdens het kijken van een film (mijn AppleTV streamt dan vanaf de NAS) leek de NAS soms vast te lopen, de ATV ging bufferen en de verbinding viel zelfs weg.

Ik heb toen ingelogd op de NAS (via poort 5000 dus) en een reboot gedaan.
5 minuten later ging het film kijken weer prima, maar ineens mag ik de NAS niet meer benaderen via poort 5000!? In mijn router is niets aangepast, forwarding staat goed.

SabNZB (poort 8080) kan ik gewoon opstarten maar mag niet inloggen.
De iphone apps (ds-file, ds-audia, SABnzb etc) werken prima en tevens kan ik alle shares gewoon beaderen en schrijven/kopieren en werkt Cloud Station ook naar behoren.

Wat doe ik fout? Ook verbinding maken via de Synology Assistant werkt niet, want dat krijg ik dezelfde melding (dat de server niet gevonden kan worden op poort 5000).

Wil graag op de NAS inloggen om wat dingen te doen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Als je de synology via je eigen (LAN) doet benaderen dan heb je niets te maken met port forwarding.

Controleer je firewall/security settings op je DSM. Reset eventueel wat settings etc.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-06 09:08
Uhm, ik kan iet inloggen,.....dus het controleren van instellingen is niet echt een optie.
Ziet er dus naar uit dat ik het ding moet resetten :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik dacht ik verplaats de spotweb update naar een nette scheduled task.
Ik blijf echter steeds "Access denied" krijgen. De taak draait als root. Wat kan er mis zijn?
Als ik retrieve.php vervang door bv. <? phpinfo() ?> dan werkt het wel dus het moet ergens in retrieve.php zitten.
Ook als ik het script draait op de prompt (als root) dan werkt het.

(ok, plek van de scripts is niet echt handig maar dat komt nog wel...)

Afbeeldingslocatie: http://img7.imageshack.us/img7/5200/taskr.jpg
DS211> cat retrieve.sh
cd /volume1/web/spotweb
/usr/bin/php retrieve.php > retrieve.log
DS211> cat retrieve.log
Access denied
DS211>

[ Voor 5% gewijzigd door technorabilia op 09-03-2013 16:52 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
smoken schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 16:44:
Uhm, ik kan iet inloggen,.....dus het controleren van instellingen is niet echt een optie.
Ziet er dus naar uit dat ik het ding moet resetten :-(
Google even naar de reset procedure, daarmee gaat geen data verloren alleen netwerk instellingen en username/password weer naar default geloof ik :)

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 23:04
Stappenplan, klopt dit?
Gaat over nieuwe DS213+ en oude 108j. In de 213+ zitten nieuwe schijven.

DS213+ aansliten op netwerk. Nieuwste DSM er op laten zetten. Zelfde mappenstructuur maken als 108j. Backup maken van instelling van 108j.
Syncen van alle gegevens van 108j naar 213. Instellingen van de 108 naar de 213 overzetten. 108 loskoppelen van netwerk, 213 rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stelling
Met veel plezier maak ik gebruik van mijn Synology DS211j. O.a. gebruik ik hem voor het downloaden uit nieuwsgroepen met Sickbeard en SABNZBd. Nu werken beide prima, maar zij maken beide gebruik van een gebruiker die in DSM niet zichtbaar is. Deze gebruiker is lid van de groep 'Users' en zolang ik die groep voldoende rechten geef gaat alles goed. Nu zijn alleen alle gebruikers lid van deze groep. En dus hebben alle gebruikers lees- en schrijfrechten in de folders waar Sickbeard in moet kunnen lezen en schrijven. Omdat ik ook mijn NAS voor FTP wil gaan gebruiken hebben dus standaard alle FTP-gebruikers ook rechten tot deze groepen. En dat is niet de bedoeling.

Ik heb het nodige gegoogled. Maar ik kan niet vinden hoe ik de rechten van de speciale gebruikers kan aanpassen of de groep 'Users' kan verwijderen bij sommige gebruikers.

Heeft iemand een suggestie hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
kraades schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 16:49:
Ik dacht ik verplaats de spotweb update naar een nette scheduled task.
Ik blijf echter steeds "Access denied" krijgen. De taak draait als root. Wat kan er mis zijn?

.....

DS211> cat retrieve.sh
cd /volume1/web/spotweb
/usr/bin/php retrieve.php > retrieve.log
DS211> cat retrieve.log
Access denied
DS211>
Ik heb hem draaiende. Heeft jouw retrieve.sh wel executie rechten voor de user root?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Hulliee schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 19:22:
[...]

Ik heb hem draaiende. Heeft jouw retrieve.sh wel executie rechten voor de user root?
Bedankt voor je reactie. Ik zie nu dat ik de melding alleen krijg als je Run kiest vanuit het Task Scheduler scherm. Nou ja, dat is minder belangrijk. Ik ben al blij dat de task nu "op de achtergrond" gewoon netjes loopt.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:30
Sinds de update naar 4.2 werkt mijn Broncontrole niet meer, zowel de weergave op de "desktop" als de package zelf :'(

Iemand enig idee waar het aan kan liggen? Google geeft zogauw geen uitsluitsel

Het is een DS213 trouwens :+

Afbeeldingslocatie: http://img707.imageshack.us/img707/5851/broncontrole.png

[ Voor 5% gewijzigd door nooberke op 09-03-2013 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_eek
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-06 10:39
Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een 213+. Deze moet de 207 vervangen die al jaren prima zijn werk doet.

Langzamerhand ben ik de synology aan het inrichten. Nadat ik de gebruikers had gemaakt heb ik poort 20-22 van de router opengezet naar de 213+.
Nog geen half uur later zie ik in een systeemlog dit:

Gebeurtenis
User [view] from [121.8.148.61] failed to log in via [SSH] due to authorization failure.
User [testuser] from [121.8.148.61] failed to log in via [SSH] due to authorization failure.
User [testftp] from [121.8.148.61] failed to log in via [SSH] due to authorization failure.
User [svn] from [121.8.148.61] failed to log in via [SSH] due to authorization failure.
User [git] from [121.8.148.61] failed to log in via [SSH] due to authorization failure.
User [git] from [121.8.148.61] failed to log in via [SSH] due to authorization failure.
User [mas] from [121.8.148.61] failed to log in via [SSH] due to authorization failure.
User [mas] from [121.8.148.61] failed to log in via [SSH] due to authorization failure.
User [sam] from [121.8.148.61] failed to log in via [SSH] due to authorization failure.
User [sam] from [121.8.148.61] failed to log in via [SSH] due to authorization failure.
User [centos] from [121.8.148.61] failed to log in via [SSH] due to authorization failure.
User [centos] from [121.8.148.61] failed to log in via [SSH] due to authorization failure.
User [mantis] from [121.8.148.61] failed to log in via [SSH] due to authorization failure.
User [mantis] from [121.8.148.61] failed to log in via [SSH] due to authorization failure.
User [weblogic] from [121.8.148.61] failed to log in via [SSH] due to authorization failure.
User [cmsftp] from [121.8.148.61] failed to log in via [SSH] due to authorization failure.
User [hmsftp] from [121.8.148.61] failed to log in via [SSH] due to authorization failure.
User [lcadmin] from [121.8.148.61] failed to log in via [SSH] due to authorization failure.
User [devdata] from [121.8.148.61] failed to log in via [SSH] due to authorization failure.
User [zxin10] from [121.8.148.61] failed to log in via [SSH] due to authorization failure.
User [zznode] from [121.8.148.61] failed to log in via [SSH] due to authorization failure.
User [dasusr1] from [121.8.148.61] failed to log in via [SSH] due to authorization failure.
User [db2inst1] from [121.8.148.61] failed to log in via [SSH] due to authorization failure.
User [db2fenc1] from [121.8.148.61] failed to log in via [SSH] due to authorization failure.
User [app] from [121.8.148.61] failed to log in via [SSH] due to authorization failure.
User [oracle] from [121.8.148.61] failed to log in via [SSH] due to authorization failure.
User [root] from [121.8.148.61] failed to log in via [SSH] due to authorization failure.
User [a] from [121.8.148.61] failed to log in via [SSH] due to authorization failure.

Natuurlijk ben ik benieuwd wie dat gedaan kan hebben en zo snel.

De volgende website laat zien dat de oorsprong in Guangzhou (China) ligt.
http://www.geoiptool.com/en/?IP=121.8.148.61
De digitale oorlog is al jaren bezig en nu komt het wel erg dichtbij.

Meteen de router aangepast om dit niet meer toe te staan en de ping uitgezet.

De vraag is nu: Wat kan ik doen om de synology te beschermen. Wat is verstandig om de router te laten doen en wat moet de synology voor zijn rekening nemen.
Vooralsnog denk ik dat de router het meeste werk moet opknappen maar er is waarschijnlijk meer mogelijk.

Is het normaal om de gangbare poorten te verplaatsen (bijvoorbeeld ssh, mysql, poort 80).
Zeker geen ssh toestaan (ook al is dat handig van buitenaf).
Een versleutelde map bijvoorbeeld, is dat handig zonder NFS ondersteuning?

Ik ben bang dat ik hier nog niet klaar mee ben. Vooral omdat ik geen expert ben op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-06 08:37

Edgarz

Tweako-active since1986

tw_eek schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 20:16:
Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een 213+. Deze moet de 207 vervangen die al jaren prima zijn werk doet.

Langzamerhand ben ik de synology aan het inrichten. Nadat ik de gebruikers had gemaakt heb ik poort 20-22 van de router opengezet naar de 213+.
Nog geen half uur later zie ik in een systeemlog dit:

Gebeurtenis
User [view] from [121.8.148.61] failed to log in via [SSH] due to authorization failure.
User [testuser] from [121.8.148.61] failed to log in via [SSH] due to authorization failure.
User [testftp] from [121.8.148.61] failed to log in via [SSH] due to authorization failure.
User [svn] from [121.8.148.61] failed to log in via [SSH] due to authorization failure.
User [weblogic] from [121.8.148.61] failed to log in via [SSH] due to authorization failure.
User [cmsftp] from [121.8.148.61] failed to log in via [SSH] due to authorization failure.
User [hmsftp] from [121.8.148.61] failed to log in via [SSH] due to authorization failure.
User [lcadmin] from [121.8.148.61] failed to log in via [SSH] due to authorization failure.
User [devdata] from [121.8.148.61] failed to log in via [SSH] due to authorization failure.
User [zxin10] from [121.8.148.61] failed to log in via [SSH] due to authorization failure.
User [zznode] from [121.8.148.61] failed to log in via [SSH] due to authorization failure.
User [dasusr1] from [121.8.148.61] failed to log in via [SSH] due to authorization failure.
User [db2inst1] from [121.8.148.61] failed to log in via [SSH] due to authorization failure.
User [db2fenc1] from [121.8.148.61] failed to log in via [SSH] due to authorization failure.
User [app] from [121.8.148.61] failed to log in via [SSH] due to authorization failure.
User [oracle] from [121.8.148.61] failed to log in via [SSH] due to authorization failure.
User [root] from [121.8.148.61] failed to log in via [SSH] due to authorization failure.
User [a] from [121.8.148.61] failed to log in via [SSH] due to authorization failure.

Natuurlijk ben ik benieuwd wie dat gedaan kan hebben en zo snel.

De volgende website laat zien dat de oorsprong in Guangzhou (China) ligt.
http://www.geoiptool.com/en/?IP=121.8.148.61
De digitale oorlog is al jaren bezig en nu komt het wel erg dichtbij.

Meteen de router aangepast om dit niet meer toe te staan en de ping uitgezet.

De vraag is nu: Wat kan ik doen om de synology te beschermen. Wat is verstandig om de router te laten doen en wat moet de synology voor zijn rekening nemen.
Vooralsnog denk ik dat de router het meeste werk moet opknappen maar er is waarschijnlijk meer mogelijk.

Is het normaal om de gangbare poorten te verplaatsen (bijvoorbeeld ssh, mysql, poort 80).
Zeker geen ssh toestaan (ook al is dat handig van buitenaf).
Een versleutelde map bijvoorbeeld, is dat handig zonder NFS ondersteuning?

Ik ben bang dat ik hier nog niet klaar mee ben. Vooral omdat ik geen expert ben op dit gebied.
Blokkeer foutieve inlogpogingen definitief en het Ip zie je voortaan niet meer terug. Even de blokkeringsinstellingen bestuderen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_eek
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-06 10:39
Edgarz schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 20:28:
[...]

Blokkeer foutieve inlogpogingen definitief en het Ip zie je voortaan niet meer terug. Even de blokkeringsinstellingen bestuderen :-)
Dat is een goede. Nu is er direct een blokkade na 1x een foutieve inlogpoging.
Het admin account is ook uitgeschakeld nadat ik een andere adminnaam heb gemaakt.

Een duidelijke tutorial van synology heb ik hier gevonden http://www.synology.com/support/tutorials_show.php?q_id=478

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stelling
nooberke schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 19:38:
Sinds de update naar 4.2 werkt mijn Broncontrole niet meer, zowel de weergave op de "desktop" als de package zelf :'(

Iemand enig idee waar het aan kan liggen? Google geeft zogauw geen uitsluitsel

Het is een DS213 trouwens :+

[afbeelding]
Ik had hetzelfde probleem. Een reboot van mijn DS heeft het opgelost. Wellicht iets om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-06 08:37

Edgarz

Tweako-active since1986

tw_eek schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 20:43:
[...]

Dat is een goede. Nu is er direct een blokkade na 1x een foutieve inlogpoging.
Het admin account is ook uitgeschakeld nadat ik een andere adminnaam heb gemaakt.

Een duidelijke tutorial van synology heb ik hier gevonden http://www.synology.com/support/tutorials_show.php?q_id=478
Advies: zet 'm op twee foutieve inlogpogingen. Dan kun je zelf ook nog eens een foutje maken (je bent anders zelf direct geblokkeerd )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:30
stelling schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 20:47:
[...]

Ik had hetzelfde probleem. Een reboot van mijn DS heeft het opgelost. Wellicht iets om te proberen.
Dat is bij de meeste apparaten eigenlijk probeersel 1 op de lijst, NAS en herstarten doe ik echter liefst zo min mogelijk

Zal hem morgen is herstarten, was eigenlijk ook het eerste wat ik zou gaan proberen als er hier geen andere reactie kwam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 22:48

Goner

What can I do you for ?

tw_eek schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 20:16:
Absolute aanrader !! Dat voorkomt heel veel van dit soort scans ...
Tel 5000 (of zo) op bij alle standaard poorten aan de buitenkant. Dus 5022 forward naar 22 enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-06 14:29
Goner schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 23:57:
[...]

Absolute aanrader !! Dat voorkomt heel veel van dit soort scans ...
Tel 5000 (of zo) op bij alle standaard poorten aan de buitenkant. Dus 5022 forward naar 22 enz.
Inderdaad, gewoon alle default ports in een willekeurige andere reeks plaatsen, niet moeilijk en zeker effectief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
schumi2004 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 23:59:
[...]

Inderdaad, gewoon alle default ports in een willekeurige andere reeks plaatsen, niet moeilijk en zeker effectief ;)
vraagje: moet ik dit dan als volgt invullen? (zyxel router)

Service Name : synology 1
Start Port : 5022
End Port : 5022
Translation Start Port : 22
Translation End Port : 22
Server IP Address : ip adres synology
Remote IP Address : all ip address
Protocol : tcp

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
helloitsme schreef op zondag 10 maart 2013 @ 08:35:
[...]

vraagje: moet ik dit dan als volgt invullen? (zyxel router)

Service Name : synology 1
Start Port : 5022
End Port : 5022
Translation Start Port : 22
Translation End Port : 22
Server IP Address : ip adres synology
Remote IP Address : all ip address
Protocol : tcp

alvast bedankt!
Kijk even hier http://portforward.com/ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
maartend schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 17:42:
Stappenplan, klopt dit?
Gaat over nieuwe DS213+ en oude 108j. In de 213+ zitten nieuwe schijven.

DS213+ aansliten op netwerk. Nieuwste DSM er op laten zetten. Zelfde mappenstructuur maken als 108j. Backup maken van instelling van 108j.
Syncen van alle gegevens van 108j naar 213. Instellingen van de 108 naar de 213 overzetten. 108 loskoppelen van netwerk, 213 rebooten.
Ik herhaal de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
dank.
het is me echter nog niet geheel duidelijk hoe ik port 22 naar port 5022 krijg. Klopt het zoals ik dit hier boven doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
helloitsme schreef op zondag 10 maart 2013 @ 09:53:
[...]

dank.
het is me echter nog niet geheel duidelijk hoe ik port 22 naar port 5022 krijg. Klopt het zoals ik dit hier boven doe?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
weet iemand of bij het overzetten van de config van de ene synology naar de andere ook de schijfindeling wordt meegenomen? Dus dat er een volume Music, Video en dergelijke zelf wordt aangemaakt of dat ik dat met de hand moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ben gisteren op de CeBIT geweest en ik was erg onder de indruk van de interface en mogelijkheden van de Synology NAS lijn. Zelf had ik nog nooit met een Synology gewerkt, want ik was tot op gisteren nooit onder de indruk van de specs, welke ik direct relateerde met de performance (a.k.a. zo'n lage specs kan niks zijn). Na een korte babbel met een van de Synology medewerkers op de stand, ben ik geinteresseerd geraakt en van plan een Synology NAS aan te schaffen.

Ik ben een high-end user en heb dus ook hoge eisen. Dat hier een hoog prijskaartje aan vasthangt is dus niet meer dan logisch. Wat ik van plan met de NAS is het volgende:
Ik ben student en zit op kamers. Mijn NAS komt op mijn kamer te staan omdat ik daar een hoge upload heb. De bedoeling is dat de NAS mbv Sickbeard automatisch mijn series download, zodat ik deze daarna overal kan kijken via internet, bijv. thuis bij mijn ouders. Echter, het is de bedoeling dat er externe subs (.srt's) meegestreamd worden mbv transcoding. Bovendien, omdat het internet bij mijn ouders niet super snel is, moet ik de mogelijkheid hebben om de kwaliteit van de stream te limiteren op een bepaalde qualiteit/bitrate.

Nu is mijn vraag: Is dit alles mogelijk? Volgens de standmedewerker van Synology was 'transcoding with external subtitle support' mogelijk 'vanaf de DS213+' dus bijv ook de DS412+ waar ik in geinteresseerd ben vanwege de 4 bays.
Wat echter niet mogelijk was, was om de kwaliteit in te stellen in hun Video Station webinterface. Hij zei echter wel 'If you have a program that can accept incoming streams with support for quality settings, Synology will honor that and stream at the desired bitrate'.
Tja, maar welk programma doet dit? Hij zei 'I should take a look at VLC, but again we have not tested it in that environment'.

Ik heb reeds een eigenbouw NAS van 600 euro hier staan met een Core i5 en die krijgt het iig niet voor elkaar om een 720p h.264 WEB-DL serie te transcoding met external subs naar 10Mbps mvb Plex Media Server. Hapert als een malle. Om dus weer een miskoop te voorkomen, vraag ik het hier. Hopenlijk is hier wel iemand die net zo'n hoge eisen heeft als ik en dit getest/werkend heeft :D

Alvast bedankt!

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:01
@ Freekers,

ik heb thuis een 1512+ staan met een 60mbit ziggo verbinding (6mbit up) en ik kijk soms op mijn werk films en series zonder enige problemen. Enkel externe subtitles streamt ie mee, ingebakken subs helaas niet (tenzij dat veranderd is met 4.2..nog niet getest).

1 vereiste: VLC player (synology gebruikt de browserplugin voor het afspelen)

2 manieren:

1) videostation, spreekt voor zich.
2) via filestation, rechtermuisknop op je file en dan afspelen drukken. Opent automatisch een nieuw venster waar VLC plugin draait en je film afspeelt inc subtitles. Zelfs 720p films speelt ie met gemak af, zolang je uploadbandbreedte voldoende is.

Kwaliteit stelt ie automatisch in, maar met minimaal 4mbit up heb je een prima plaatje.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Rainesh schreef op zondag 10 maart 2013 @ 12:45:
@ Freekers,

ik heb thuis een 1512+ staan met een 60mbit ziggo verbinding (6mbit up) en ik kijk soms op mijn werk films en series zonder enige problemen. Enkel externe subtitles streamt ie mee, ingebakken subs helaas niet (tenzij dat veranderd is met 4.2..nog niet getest).

1 vereiste: VLC player (synology gebruikt de browserplugin voor het afspelen)

2 manieren:

1) videostation, spreekt voor zich.
2) via filestation, rechtermuisknop op je file en dan afspelen drukken. Opent automatisch een nieuw venster waar VLC plugin draait en je film afspeelt inc subtitles. Zelfs 720p films speelt ie met gemak af, zolang je uploadbandbreedte voldoende is.

Kwaliteit stelt ie automatisch in, maar met minimaal 4mbit up heb je een prima plaatje.
Bedankt voor je reply :) !

De 1512+ heeft dezelfde hardware als de 412+ dus dat is iig handig vergelijken.
Externe subs gaat het me vooral om. Ingebakken subs heb ik vrijwel nooit.
Upstream zit wel snor. Ik heb 50Mbit beschikbaar, probleem is meestal de download snelheid aan de andere kant...

Is het via optie 2 ook mogelijk om handmatig de kwaliteit in te stellen ipv automatisch? Ik wil graag de kwaliteit hebben op 10-12Mbit zodat het beeld er nog steeds gelikt uitziet en anderen nog steeds zonder problemen kunnen internetten.

Gebeurd het transcoden clientside of op de Synology? Het probleem met mijn eigenbouw NAS is namelijk tot nu toe nog altijd het transcoden: Mijn Intel Core i5 NAS trekt het niet om een 720p serietje te transcoden met externe subs naar 10Mbit. 8mbit is de max, alles daarboven hapert hij, de kwaliteit is dan simpel te hoog.... Daarom ben ik er zo bang voor dat de Synology dit ook niet trekt, aangezien dit 'maar' een dual-core Atom is.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
helpies.

Heb dus een 108j en een 213+ nu hier staan. Beiden in zelfde netwerk.
Ik wil alle data overzetten van mijn 108 naar de 213 (zitten nieuwe hdd's in). Ik dacht te syncen, echter dsm 4.0 kan dus blijkbaar niet syncen. Er zit nl. geen shared folder sync onder netwerk backup. En dat wil ik wel doen, anders moet ik alles via de pc laten syncen. Maar ik wil dus rechtstreeks overzetten van de 108 naar de 213.

Of kan ik de 213 via de usb aansluiten op de 108 en het zo doen?

helpies

Ik heb iets gevonden, maar het zegt me weinig tot niks.
Use NFS and the CLI of both systems to temporary manually mount System A's volume onto System B.

Note: Given that this technique involves knowledge of Linux and the inner workings of the Synology system, technical support and advice will not be provided by Synology as this is an unsupported operation of the Synology system. This information was listed for educational purposes only, as a suggestion for those experienced with manipulating the Synology system via the CLI.
Permissions and Ownership of files may need to be adjusted using after this technique.

Edit doe het nu maar door netwerk backups aan te maken.

[ Voor 47% gewijzigd door maartend op 10-03-2013 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 25-06 23:10

JT

VETAK y0

Ik heb een DS213+. Als ik nu muziek speel op de laptop en vanaf diezelfde laptop kopieer ik files dan trek ik m'n verbinding dicht en gaat MP3 haperen. In DSM kan ik wel iets vinden om bandbreedte te limiteren maar dat is of per user of per poort. Lijkt mij dat files kopieren en mp3 afspelen op dezelfde poort gaat toch? Dus ik vroeg mij af of iemand een oplossing weet voor het haperen van de muziek. Google zoektochtje leverde me niks op.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@ Freekers,

Transcoden gebeurd op de synology. Kwaliteit kun je niet instellen, maar ik neem aan dat als je een hoge upload hebt dat de syno niet hoeft te transcoden maar gewoon 1op1 uploaden.

@ JT

ik neem aan dat je dit draadloos doet? door het kopieren trek je je wireless capaciteit vol en niet genoeg ruimte overblijft voor het afspelen van je mp3's. Dit heb ik ook op mijn laptop, maar op mijn desktop kan ik genoeg dingen tegelijk doen en alles blijft gewoon netjes doorgaan.

Je kunt in DSM per account de bandbreedte instellen.

[ Voor 50% gewijzigd door Rainesh op 10-03-2013 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik gebruik de mediaserver niet :) Dus het lijkt mij dan dat het gewoon file-sharing is.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
maartend schreef op zondag 10 maart 2013 @ 13:18:
helpies.

Heb dus een 108j en een 213+ nu hier staan. Beiden in zelfde netwerk.
Ik wil alle data overzetten van mijn 108 naar de 213 (zitten nieuwe hdd's in). Ik dacht te syncen, echter dsm 4.0 kan dus blijkbaar niet syncen. Er zit nl. geen shared folder sync onder netwerk backup. En dat wil ik wel doen, anders moet ik alles via de pc laten syncen. Maar ik wil dus rechtstreeks overzetten van de 108 naar de 213.

Of kan ik de 213 via de usb aansluiten op de 108 en het zo doen?

helpies

Ik heb iets gevonden, maar het zegt me weinig tot niks.
Use NFS and the CLI of both systems to temporary manually mount System A's volume onto System B.

Note: Given that this technique involves knowledge of Linux and the inner workings of the Synology system, technical support and advice will not be provided by Synology as this is an unsupported operation of the Synology system. This information was listed for educational purposes only, as a suggestion for those experienced with manipulating the Synology system via the CLI.
Permissions and Ownership of files may need to be adjusted using after this technique.

Edit doe het nu maar door netwerk backups aan te maken.
maak in de 213 een shared folder aan.
ga naar eigenschappen, folder koppelen en ga op ipadres naar de 108, koppel deze map aan de nieuwe map ( op de 213 )

Dan kan je dmv slepen de files overzetten

( andersom kan ook, koppel de nieuwe map van de 213 IN de 108, en sleep alle files over )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
FreshMaker schreef op zondag 10 maart 2013 @ 14:15:
[...]

maak in de 213 een shared folder aan.
ga naar eigenschappen, folder koppelen en ga op ipadres naar de 108, koppel deze map aan de nieuwe map ( op de 213 )

Dan kan je dmv slepen de files overzetten

( andersom kan ook, koppel de nieuwe map van de 213 IN de 108, en sleep alle files over )
Thnx, duidelijk. Hij is nu bezig met een backup te draaien, maar dit ga ik inderdaad zo doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
De map van de 213 "op" de 108 mounten is handiger, dan kan je nl. 'alles' in een keer over laten zetten

( daarna pc niet meer nodig, de synology's regelen het onderling wel )
hou alleen rekening mee, dat het best lang kan duren, je hebt nl "maar" 30Mb/s ongeveer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Rainesh schreef op zondag 10 maart 2013 @ 13:39:
@ Freekers,

Transcoden gebeurd op de synology. Kwaliteit kun je niet instellen, maar ik neem aan dat als je een hoge upload hebt dat de syno niet hoeft te transcoden maar gewoon 1op1 uploaden.
Thanks voor je reply.
Transcoding is altijd toch nodig ivm de externe subs? Of voegt VLC die op de client toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Rainesh schreef op zondag 10 maart 2013 @ 13:39:
@ JT

ik neem aan dat je dit draadloos doet? door het kopieren trek je je wireless capaciteit vol en niet genoeg ruimte overblijft voor het afspelen van je mp3's. Dit heb ik ook op mijn laptop, maar op mijn desktop kan ik genoeg dingen tegelijk doen en alles blijft gewoon netjes doorgaan.

Je kunt in DSM per account de bandbreedte instellen.
Ja dat had ik dus al uitgevonden. Denk dat de enige optie dan is om voor mp3 een apart account te gebruiken en op mijn reguliere account 95% van de max haalbare snelheid in te stellen ofzo?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
FreshMaker schreef op zondag 10 maart 2013 @ 14:28:
De map van de 213 "op" de 108 mounten is handiger, dan kan je nl. 'alles' in een keer over laten zetten

( daarna pc niet meer nodig, de synology's regelen het onderling wel )
hou alleen rekening mee, dat het best lang kan duren, je hebt nl "maar" 30Mb/s ongeveer :+
Onder 4.0 kan ik geen externe map mounten. Het lukt dus npog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Maar op de 213 toch wel .....
Ik begin te vermoeden dat je soms maar half leest ...

Afbeeldingslocatie: http://s6.postimage.org/oirn24kdt/Naamloos.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
FreshMaker schreef op zondag 10 maart 2013 @ 18:22:
Maar op de 213 toch wel .....
Ik begin te vermoeden dat je soms maar half leest ...

[afbeelding]
Dat heb ik gedaan. Vanuit de 213.

Shoot, ik zat steeds daarna verkeerd te denken. Ik zag al op de 213 de 108 zitten, had het gewoon niet door.
Lijkt te lukken.

Hij is nu bezig.Ik veronderstel dat ik mijn pc nu gewoon kan uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Kan je uitzetten idd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Thnx.

HIj is nu aan het uitrekenen. 25k foto's overzetten gaat even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
maartend schreef op zondag 10 maart 2013 @ 18:55:
[...]

Thnx.

HIj is nu aan het uitrekenen. 25k foto's overzetten gaat even duren.
hmm ja ....

Zet ze niet in de indexmap voor photostation hé ...... gaat hij ze OOK nog eens indexeren, en thumbnailen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@ JT,

kun je proberen maar of dat zal helpen weet ik niet. Want Windows (uitgaande dat je windows gebruikt) zal standaard de maximale bandbreedte proberen te gebruiken en dan krijg je dit probleem weer.

@ Freekers

volgens mij voegt VLC de subs aan de clientzijde toe, want je kunt de subtitles selecteren (aan/uit). Zelfde principe als er een .srt file (met uiteraard zelfde bestandsnaam) in de filmmap zit.

[ Voor 33% gewijzigd door Rainesh op 10-03-2013 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Rainesh schreef op zondag 10 maart 2013 @ 19:13:
@ JT,

kun je proberen maar of dat zal helpen weet ik niet. Want Windows (uitgaande dat je windows gebruikt) zal standaard de maximale bandbreedte proberen te gebruiken en dan krijg je dit probleem weer.
Ja, maar stel dat ik op m'n werkplek 10mb/s haal, dan doe ik het volgende op dezelfde laptop:
Share A, user X, 9,5mb/s max bandbreedte via NAS instellen
Share B (MP3), user Z, 0,5mb/s max bandbreedte via NAS instellen

Dat zou moeten werken lijkt mij?

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1 ... 4 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]