Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 181923 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 13:02:
Een korte vraagje:

Nu ik eindelijk wat films op mijn NAS heb staan wil ik naast DS VIDEO op de ipad ook op mijn Macbook Pro afspelen. Met welke programma kan ik connectie maken met mijn NAS op de MBP?

Gevonden:
http://www.synology.nl/su...how.php?lang=nld&q_id=457

Nu ik VLC heb geinstalleerd probeer ik via file station een film af te spelen maar krijg een foutmelding dat mijn browser het niet ondersteunt. Wat doe ik verkeerd?
Als je gebruik wilt maken van de videostation, moet je natuurlijk niet verbinden met file station. :)
je kan op meerdere manieren de boel afspelen, via safari naar je DSM, en daar voor video station kiezen.
Of je gebruikt cifs/nfs/Apple talk (via de Finder) en maakt rechtstreeks verbinding met je share.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

210667 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 13:25:
[...]

Die jumboframes hebben inderdaad wel effect op het interne netwerk.
*knip*

De winst is dus daar te behalen.
Inderdaad, net nog even een testje gedaan:

Even gechecked of mijn nas te pingen was met 9000 kb packets (ping ipadres -L 9000), en dat ging goed.
Ook al is het niet instelbaar op mijn router, hij ondersteunt het wel.

Jumboframes op 1500:
Kleine bestanden (3 á 4 MB ps) doet ongeveer 7 MB/s
Grote bestanden (1800 MB) doet ca. 30 MB/s

Jumboframes op 9000:
Kleine bestanden (3 á 4 MB ps) doet ongeveer 7 MB/s
Grote bestanden (1800 MB) doet ca. 50 MB/s

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-06 11:36

jdwrist

En het antwoord is koekje

Ik heb van het weekeind mijn ds413 binnen gekregen.

Nu nog de HD's erin zodra ik de poen heb.

Ik sta in tweestrijd ga ik voor de goedkopere 2Tb schijven of ga ik voor meer opslagmogelijkheid met het oog op de toekomst. Lastig lastig.

Welke HD's hebben jullie erin hangen??

Zodra ze erin zitten. Hoe kan ik dan het beste mijn Nas op gaan bouwen?

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:29

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

jokapo schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 14:33:
Welke HD's hebben jullie erin hangen??
Zodra ze erin zitten. Hoe kan ik dan het beste mijn Nas op gaan bouwen?
Ik wacht nog op de DS413 (komt vandaag), maar ik zet er 4 x 3TB WD RED in, RAID5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

jokapo schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 14:33:
Ik sta in tweestrijd ga ik voor de goedkopere 2Tb schijven of ga ik voor meer opslagmogelijkheid met het oog op de toekomst. Lastig lastig.
4 TB schrijven zijn momenteel te duur, maar ik zou 3 TB nemen en geen 2. Ik had eerst 1 TB schrijven erin, daarna geupgrade naar 2 TB schrijven en nu moet ik upgraden naar 3 TB... Als ik nu gelijk 3 TB schrijven gekocht had...

Het prijsverschil is misschien 30 tot 40 euro voor 1 TB extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 22:48

Goner

What can I do you for ?

albino71 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 12:59:
[...]
Jij hebt het over een 100mbit netwerk, hij over een 1000mbit.
Ja, uiteraard ; het ging mij ook meer om de vraag of die getallen van dat speednet-tooltje betrouwbaar zijn bij gebruik op een Syno in een LAN. Hij heeft nl blijkbaar ook met een andere tool getest, dus ik wilde weten of hij dezelfde resultaten krijgt met beide tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Anoniem: 181923 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 13:02:
Nu ik VLC heb geinstalleerd probeer ik via file station een film af te spelen maar krijg een foutmelding dat mijn browser het niet ondersteunt.
Wordt het format van de film niet ondersteund ?? Probeer 's een andere ...
Heb het ook net geprobeerd en als ik in DSM (File station) bijv. een .MP4 afspeel, opent de VLC plugin keurig in Firefox, maar voor sommige mp4's krijg ik inderdaad ook 'format not supported'. Andere mp4's spelen wel, dus zal met codec te maken hebben ...

offtopic:
helaas nog steeds geen mogelijkheid om posts te verwijderen als je per abuis 2 keer post

[ Voor 8% gewijzigd door Goner op 05-03-2013 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Goner schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 15:47:
[...]

Ja, uiteraard ; het ging mij ook meer om de vraag of die getallen van dat speednet-tooltje betrouwbaar zijn bij gebruik op een Syno in een LAN. Hij heeft nl blijkbaar ook met een andere tool getest, dus ik wilde weten of hij dezelfde resultaten krijgt met beide tools.
Vraag dat dan gewoon :)

Even getest dus, maar ik krijg elke keer vreemde waardes...

Alleen de download lijkt redelijk (450mbps / 56 MB/s); de upload stopt bij 14 MB/s.

Onbetrouwbaar wat mij betreft.

[ Voor 3% gewijzigd door albino71 op 05-03-2013 16:02 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-06 08:37

Edgarz

Tweako-active since1986

Huh...Krijg hier bij de firmware update de melding dat de systeempartitie te klein is? Moet minimaal 200mb zijn...Betreft DS209+ II met 2x 1.5 TB schijven. Draait beta 4.2, issue nog nooit eerder gezien.

Iemand ? (Syno forum ligt plat ofzo)

[ Voor 17% gewijzigd door Edgarz op 05-03-2013 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAbdel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-04 08:07
is het geld waard om up te graden naar van 213+ naar 713+?

voornamelijk gebruik
Data/backup
sabnzbd/couchP/sickB
mediaserver/DLNA/appleTV2JB
PXE...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verzo
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-04 16:45
Ik kan geen packages installeren.. Als ik probeer Python te installeren zegt hij dat het niet kan? Kon vanmiddag DSM ook al niet downloaden op de website van Synology

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:12
Verzo schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 20:57:
Ik kan geen packages installeren.. Als ik probeer Python te installeren zegt hij dat het niet kan? Kon vanmiddag DSM ook al niet downloaden op de website van Synology
te druk, iedereen is 4.2 aan het downloaden.

probeer hier eens:

DSM 4.2
http://synology.wurzach-it.de/#6

en

https://www.dropbox.com/sh/qp1xchd4ch8nn8s/rHz7d_vp8m?m

en
http://torrent.10trum.de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-06 13:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb net mijn DS1812+ naar DSM 4.2 geüpgraded en ben daarbij mijn bootstrap en alle geïnstalleerde packages weer kwijtgeraakt. Ik weet dat daar tussen 4.0 en 4.1 een makkelijke fix voor was, is dat nu weer zo? Of moet ik 't ding weer helemaal opnieuw bootstrappen en alles wat ik geïnstalleerd had opnieuw erop zetten?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-06 06:47
iAbdel schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 20:27:
is het geld waard om up te graden naar van 213+ naar 713+?

voornamelijk gebruik
Data/backup
sabnzbd/couchP/sickB
mediaserver/DLNA/appleTV2JB
PXE...
Speel jij ook muziek af via apple tv2? Zo ja, hoe doe jij dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verzo
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-04 16:45
Dankje, had DSM 4.2 inmiddels gevonden:) Kun je die packages ook nog ergens anders downloaden en installeren? Heb namelijk SabnzbD nodig maar kan Python al niet eens installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit

beschuit

Ik zie dat Amazon Glacier op synology.com in het Engels staat (ook voor DS413), maar niet op Synology.com in het Nederlands. Komt ook niet tevoorschijn op mijn gloednieuwe DS413/4.2. Daar staat alleen HiDrive en Time Backup. Que pasa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

NMe schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 21:13:
Ik heb net mijn DS1812+ naar DSM 4.2 geüpgraded en ben daarbij mijn bootstrap en alle geïnstalleerde packages weer kwijtgeraakt
in /etc/profile & /root/.profile toevoegen aan PATH : /opt/bin:/opt/sbin:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
beschuit schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 21:52:
Ik zie dat Amazon Glacier op synology.com in het Engels staat (ook voor DS413), maar niet op Synology.com in het Nederlands. Komt ook niet tevoorschijn op mijn gloednieuwe DS413/4.2. Daar staat alleen HiDrive en Time Backup. Que pasa?
in package center -> instellingen -> beta channel

selecteren (eventueel ook even op vernieuwen)

[ Voor 4% gewijzigd door helloitsme op 05-03-2013 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Goner schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 21:59:
[...]

in /etc/profile & /root/.profile toevoegen aan PATH : /opt/bin:/opt/sbin:
Thanks. :) Nou lijkt ipkg nog steeds niet helemaal lekker te werken maar heb ik in elk geval mijn geïnstalleerde packages terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

In het Packages topic is ook iemand met ipkg problemen ... hij heeft de package versie.
Sorry heb zelf nog niet ge-upgrade, maar path aanpassen hielp bij vorige upgrades altijd. Ik heb deze methode gebruikt : http://forum.synology.com...g_etc#How_to_install_ipkg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:21
is er iemand al in geslaagd om een DVB-C stick aan te sluiten op de NAS en via een package (video station/DVBlink) dan naar tv te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

pina schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 00:34:
is er iemand al in geslaagd om een DVB-C stick aan te sluiten op de NAS en via een package (video station/DVBlink) dan naar tv te kijken?
Volgens mij wel...

[TV Headend] Het grote TV Headend topic

ff zoeken op synology, dan vind je de diverse posts wel

succes :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-06 17:13
TVheadend werkt bij mij zeer onbetrouwbaar i.c.m. Sundtek stick. Volgens mij ondersteunt VideoStation geen DVB-C toch? Alleen DVB-T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mijn nieuwe DS412+ lijkt helaas de Blue Light/Link Of Death te hebben.. Met twee nieuwe Red 3TB schijven een hele nacht laten doordraaien, maar vanmorgen nog steeds knipperend blauwe powerled. Bovendien branden alle vier de HD lampjes constant amber. De instructies van Synology opgevolgd en zonder schijven op te starten is ook weinig succesvol, blauwe lamp knippert nog steeds en geen piep van het moederbord zoals volgens Synology wel moet gebeuren. Het lijkt dus op een kapot mobo.
Iemand ervaring met de garantie/reparatieafhandeling direct via Synology binnen 30 dagen? Via Bol.com kan ik enkel retourneren, niet ruilen voor een nieuwe (ook belachelijk eigenlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-11-2021
Hallo allemaal,

Ik heb nu ongeveer twee jaar de DS110j (800Mhz, 128MB) die ik primair gebruik voor:

- downloaden (spotweb, sabnzbd+ e.d.)
- streamen films naar WD mediaspeler
- streamen muziek naar Sonos
- hosten website t.b.v. foto's

Ik zit de laatste tijd met twee 'issues' waardoor ik er aan zit te denken een nieuwe Synology aan te schaffen:

(1) ik erger me steeds meer aan de traagheid. Met name het laden van de website met foto's (via photostation), het 'browsen' in file station of het openen van packages gaat gewoon langzaam

(2) mijn foto archief is inmiddels dusdanig gegroeid dat ik een soort angst heb dat als de schijf kapot gaat, ik alles kwijt ben.

Derhalve zit ik er aan te denken een overstap te maken naar de DS213 maar twijfel ik nog tussen 213 (2 GHz, 512 MB) , en de 213+ (Dual Core 1.067 GHz, 512 MB)

Ik erger me dusdanig aan de traagheid dat mijn gevoel zegt dat ik de + moet nemen omdat ik qua performance de beste in die serie heb. Aan de andere weet ik niet of de gewone 213 voldoende kan zijn.

Heeft er iemand ervaringen cq. tips die mij kunnen helpen bij het maken van mij keuze ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

XeNoBiTe schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 09:10:
Mijn nieuwe DS412+ lijkt helaas de Blue Light/Link Of Death te hebben.. Met twee nieuwe Red 3TB schijven een hele nacht laten doordraaien, maar vanmorgen nog steeds knipperend blauwe powerled. Bovendien branden alle vier de HD lampjes constant amber. De instructies van Synology opgevolgd en zonder schijven op te starten is ook weinig succesvol, blauwe lamp knippert nog steeds en geen piep van het moederbord zoals volgens Synology wel moet gebeuren. Het lijkt dus op een kapot mobo.
Iemand ervaring met de garantie/reparatieafhandeling direct via Synology binnen 30 dagen? Via Bol.com kan ik enkel retourneren, niet ruilen voor een nieuwe (ook belachelijk eigenlijk).
Retourneren en een nieuwe bestellen geen optie?

Lijkt me de meest snelle oplossing.
Jammer van de extra verzendkosten...
kattapult schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 09:16:
*knip

Derhalve zit ik er aan te denken een overstap te maken naar de DS213 maar twijfel ik nog tussen 213 (2 GHz, 512 MB) , en de 213+ (Dual Core 1.067 GHz, 512 MB)

Ik erger me dusdanig aan de traagheid dat mijn gevoel zegt dat ik de + moet nemen omdat ik qua performance de beste in die serie heb. Aan de andere weet ik niet of de gewone 213 voldoende kan zijn.

Heeft er iemand ervaringen cq. tips die mij kunnen helpen bij het maken van mij keuze ?
Niet echt ervaringen.

Wel heb ik nu sinds een jaartje een 212J. Prima ding, alleen ik zou wel een snellere willen.

Soms denk ik dus: Had ik het er maar aan uitgegeven.
1x pijn in de portemonnee, daarna heel lang meer plezier
van je NAS.

Op zich denk ik dat de 213 meer dan voldoet voor wat jij er mee wil.
Aan de andere kant....50,- meer en je hebt de topper met 2-sleuven.

Aan jou de keus :)

[ Voor 35% gewijzigd door albino71 op 06-03-2013 09:54 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 327087

Goedemorgen,

Ik kon volgende nergens vinden, ik wil namelijk de foto's die ik maak met me galaxy s2 (worden automatisch opgeslagen in de dcim folder) automatisch synchen met me synology ds211j, ik heb cloudstation geprobeerd maar met deze applicatie kun je niet zeggen welke folder je op je telefoon wil synchen. Iemand een idee?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Is er een slimme manier om op plekken waar alle poorten worden geblocked waar applicaties draaien, er toch bij te kunnen komen? Zou op het werk via de PC namelijk wel overal bij willen kunnen (lees: sabnzbd, couchpotato, sickbeard, lazylibrarian, dsm, enz). Spotweb lukt wel goed (poort 80).

Ik weet dat er mobiel wel wat opties zijn, maar via desktop zou fijn zijn. (sites als hidemyass .com enzo werken niet echt in mijn ervaring).

/n00bvraag

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-06 07:11
Anoniem: 327087 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 09:30:
Goedemorgen,

Ik kon volgende nergens vinden, ik wil namelijk de foto's die ik maak met me galaxy s2 (worden automatisch opgeslagen in de dcim folder) automatisch synchen met me synology ds211j, ik heb cloudstation geprobeerd maar met deze applicatie kun je niet zeggen welke folder je op je telefoon wil synchen. Iemand een idee?

Alvast bedankt.
Misschien dat je hier iets mee kan.
https://bitbucket.org/polandj/synobox/overview

Update
Ze gaan over naar een nieuwe plek
http://synobox.fr.nf/

Je kan ook deze link toevoegen in je Package Center
http://synobox.fr.nf/synopackages/

[ Voor 11% gewijzigd door MikeOO op 06-03-2013 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
LuNaTiC schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 09:54:
Is er een slimme manier om op plekken waar alle poorten worden geblocked waar applicaties draaien, er toch bij te kunnen komen? Zou op het werk via de PC namelijk wel overal bij willen kunnen (lees: sabnzbd, couchpotato, sickbeard, lazylibrarian, dsm, enz). Spotweb lukt wel goed (poort 80).

Ik weet dat er mobiel wel wat opties zijn, maar via desktop zou fijn zijn. (sites als hidemyass .com enzo werken niet echt in mijn ervaring).

/n00bvraag
VPN geen mogelijkheid. Anders Reverse Proxy. Meen wel eens gelezen te hebben dat juist dat laaste daar geschikt voor is maar dan zijn vast andere leden die hier mee over kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

VPN lukt niet, het is hier echt heel dichtgetimmerd. Reverse proxy had ik nog niet eerder van gehoord, maar het lijkt er inderdaad op dat dat zoiets zou kunnen zijn.

https://home-portal.nl/?p=19

Van de week eens in verdiepen :) Thanks voor de tip!

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-06 13:53
Goedemorgen,

Alvast bedankt.
Wellicht een beetje omslachtig, maar voor mij werkt het:
- Installeer Dropbox op je telefoon en zet de camera upload functie aan.
- Stel een wappwolf (http://wappwolf.com) automation in die nieuwe foto's in je camera map van dropbox via ftp naar je synology transfereert.

Er kan nog meer met wappwolf, ik laat mijn foto's downscalen en voorzien van een tekstje voor dat ze naar de diskstation worden gezet. Ze zijn dan direct geschikt voor mijn blog :-)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffelke
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-08-2023
Gisteren de upgrade naar DSM 4.2 gedaan, alles goed verlopen.

Alleen zie ik dat het systeem constant aan blijft en niet meer in hibernate gaat.
Ook komen er zo nu en dan meldingen dat de NTP server niet meer kan gesynchroniseerd worden.
Manueel sync van NTP lukt wel.

Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

LuNaTiC schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 10:17:
VPN lukt niet, het is hier echt heel dichtgetimmerd. Reverse proxy had ik nog niet eerder van gehoord, maar het lijkt er inderdaad op dat dat zoiets zou kunnen zijn.

https://home-portal.nl/?p=19

Van de week eens in verdiepen :) Thanks voor de tip!
Andere oplossing is WOL op je netwerk regelen en via je thuispc inloggen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Alles wat ik hier op het werk moet regelen is een no go; het is zo dichtgetimmerd, alles wat je hier wil doen moet je in drievoud aanvragen, een verdomd goede reden hebben om het te willen en akkoord van manager enzo.

Ik denk dat mijn beweegredenen hier niet overtuigend zullen zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:09
MikeOO schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 10:08:
[...]

VPN geen mogelijkheid. Anders Reverse Proxy. Meen wel eens gelezen te hebben dat juist dat laaste daar geschikt voor is maar dan zijn vast andere leden die hier mee over kunnen zeggen.
Ik laat verschillende poorten over poort 80 lopen door in httpd.conf-user het volgende toe te voegen.
In dit geval wordt om een password gevraagd als je vanaf buiten je LAN/192.168.0 komt.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
LoadModule proxy_module modules/mod_proxy.so
LoadModule proxy_http_module modules/mod_proxy_http.so

ProxyRequests Off
<Proxy *>
RewriteEngine on

AuthType Basic
AuthName "DS211"
AuthUserFile /volume1/web_passwd/.htpasswd
AuthGroupFile /dev/null
order deny,allow
deny from all
allow from 192.168.0
require valid-user
satisfy any
</Proxy>

ProxyPass /sabnzbd http://localhost:8080/sabnzbd
ProxyPassReverse /sabnzbd http://localhost:8080/sabnzbd

ProxyPass /sickbeard http://localhost:8081/sickbeard
ProxyPassReverse /sickbeard http://localhost:8081/sickbeard

ProxyPass /couchpotato http://localhost:5050/couchpotato
ProxyPassReverse /couchpotato http://localhost:5050/couchpotato

ProxyPass /webdav http://localhost:5005
ProxyPassReverse /webdav http://localhost:5005

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

kraades schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 10:43:
[...]

Ik laat verschillende poorten over poort 80 lopen door in httpd.conf-user het volgende toe te voegen.
In dit geval wordt om een password gevraagd als je vanaf buiten je LAN/192.168.0 komt.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29

ProxyRequests Off
<Proxy *>
RewriteEngine on

AuthType Basic
AuthName "DS211"
AuthGroupFile /dev/null
order deny,allow
deny from all
allow from 192.168.0
require valid-user
satisfy any
</Proxy>

Interesting! Dus als ik dat toevoeg (en nog even een .htaccess en .htpasswd aanmaak dan zou dat dus de oplossing zijn voor mijn probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Jep. Ik heb iets vergelijkbaars gedaan om Redmine beschikbaar te maken op poort 80 in plaats van 3000. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 18:35

mvds

Totally awesome!

kraades schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 10:43:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29

ProxyRequests Off
<Proxy *>
RewriteEngine on

AuthType Basic
AuthName "DS211"
AuthGroupFile /dev/null
order deny,allow
deny from all
allow from 192.168.0
require valid-user
satisfy any
</Proxy>

Dus je kan dan met applicaties een verbinding opzetten, terwijl je connect met poort 80, en de applicatie hoeft dan niet te luisteren naar poort 80? Bijv poort 8080 voor sab, je connect met poort 80, en dit zorgt ervoor dat de connectie vanaf poort 80 naar poort 8080 doorgelust word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
albino71 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 09:23:
[...]

Retourneren en een nieuwe bestellen geen optie?

Lijkt me de meest snelle oplossing.
Jammer van de extra verzendkosten...
Helaas is retourneren geen optie, ik was een van de gelukkigen die 'm voor 349,- kon kopen afgelopen zondag. Als ik hem nu retourneer ben ik dat voordeel kwijt. Als iemand mij kan vertellen hoe de garantieafhandeling van Synology is buiten de verkoper om, dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

XeNoBiTe schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:38:
[...]

Helaas is retourneren geen optie, ik was een van de gelukkigen die 'm voor 349,- kon kopen afgelopen zondag. Als ik hem nu retourneer ben ik dat voordeel kwijt. Als iemand mij kan vertellen hoe de garantieafhandeling van Synology is buiten de verkoper om, dan hoor ik dat graag.
349 voor een 412+? Dat is wel HEEL erg jammer dat ik dat gemist heb zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Was binnen no-time aangepast nadat het hier op Tweakers was gepost....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

XeNoBiTe schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 12:01:
Was binnen no-time aangepast nadat het hier op Tweakers was gepost....
Ja snap ik... Grrr :(

Waar heeft het gestaan dan trouwens? Ik zie het niet...

[ Voor 12% gewijzigd door mvds op 06-03-2013 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Het algemene kortingen en aanbiedingen Topic.

Anyway, zal dit topic niet verder vervuilen. Hoop dat Bol netjes de zaak oplost en anders benader ik Synology voor garantieafhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:49

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Onder de camera settings kan je ook een andere 'save location' opgeven en vervolgens middels DS cloud syncen naar je syno.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-06 20:57
XeNoBiTe schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:38:
[...]

Volgens mij moet je hem gewoon onder garantie kunnen laten repareren of vervangen. Als verkopende partij zijn ze dat verplicht, maakt niet uit of je hem met korting gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:09
mvds schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:24:
[...]

Dus je kan dan met applicaties een verbinding opzetten, terwijl je connect met poort 80, en de applicatie hoeft dan niet te luisteren naar poort 80? Bijv poort 8080 voor sab, je connect met poort 80, en dit zorgt ervoor dat de connectie vanaf poort 80 naar poort 8080 doorgelust word?
Klopt, a.h.v. bv. /sabnzbd weet Apache naar welk adres/poort moeten worden doorgelust.
Ik heb het overigens nog niet geprobeerd met https verbindingen en bv. poort 5001/7001...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 327087

DukeBox schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 12:44:
[...]

Onder de camera settings kan je ook een andere 'save location' opgeven en vervolgens middels DS cloud syncen naar je syno.
Je kan alleen Telefoon of SDcard selecteren, niet een folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door Skating_vince op 07-03-2013 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 14:29
McVirusS schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 08:21:
TVheadend werkt bij mij zeer onbetrouwbaar i.c.m. Sundtek stick. Volgens mij ondersteunt VideoStation geen DVB-C toch? Alleen DVB-T.
TVHeadend werkt hier juist uitstekend icm met Sundtek stick op mijn DS211, ik kijk al maanden niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

schumi2004 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 13:59:
TVHeadend werkt hier juist uitstekend icm met Sundtek stick op mijn DS211, ik kijk al maanden niet anders.
Kun je mij heel kort uitleggen wat je precies kunt met die setup?
Wat maakt het interessant?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

geerten schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 12:50:
[...]

Volgens mij moet je hem gewoon onder garantie kunnen laten repareren of vervangen. Als verkopende partij zijn ze dat verplicht, maakt niet uit of je hem met korting gekocht hebt.
Onzin, de verkopende partij mag ook gewoon de koop ontbinden en je geld teruggeven. Je wordt daarmee immers ook schadeloos gesteld...

Van wat ik gehoord heb is de support van Synology op die blue blink of deaths best goed, ik zou zeggen: neem even contact met ze op en vraag wat ze voor je kunnen betekenen. Als er niks mogelijk is kun je altijd nog met bol.com wat proberen te regelen.

Overigens is het niet zo vreemd natuurlijk dat ze niet kunnen ruilen. Die spotprijs komt vast omdat ze de DS412+ uit hun assortiment willen hebben ten faveure van de DS413. Dat betekent dus dat ze geen DS412+ meer op voorraad hebben om mee te ruilen en die waarschijnlijk ook niet meer kunnen bestellen omdat het nieuwe model allang uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Lijkt me niet aangezien de 413+ nog niet eens is aangekondigd :) Sterker nog, Synology zelf blijft stug volhouden dat er geen 413+ gaat komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik bedoelde de 413. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 14:29
albino71 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 14:14:
[...]

Kun je mij heel kort uitleggen wat je precies kunt met die setup?
Wat maakt het interessant?
Heel simpel gezegd is mijn NAS nu een PVR geworden waarbij ik moet missen de interactieve zaken die je bij digitale TV kunt krijgen tegenwoordig.

Ik kan nu TV kijken op mijn laptop, HTPC, mobiel, tablet enz.
Enige vervelende voor mij dan maar niet voor de werking ansich is dat ik nu nog maar beschik over 1 tuner, dus een kanaal opnemen en een andere kanaal kijken gaat wat lastig nu vanwege die ene tuner.
2 tuners in je setup maakt dat je hier dan geen last van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

schumi2004 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 14:44:
[...]

Heel simpel gezegd is mijn NAS nu een PVR geworden waarbij ik moet missen de interactieve zaken die je bij digitale TV kunt krijgen tegenwoordig.

Enige vervelende voor mij dan maar niet voor de werking ansich is dat ik nu nog maar beschik over 1 tuner, dus een kanaal opnemen en een andere kanaal kijken gaat wat lastig nu vanwege die ene tuner.
Maar er kan toch geen smartcard gebruikt worden icm die stick?

En ben ik de enige die steeds leest "[Synology] Vraag en aanbod"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

schumi2004 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 14:44:

Toch wel interessant....

Dan nog maar een paar vraagjes hier. Ook al is het een beetje grijs gebied. Is het Syno, of tvheadend :)

Mag ik aannemen dat je niet op meerdere devices tegelijk kunt kijken door die ene tuner?

Hoeveel tuners kun je aansluiten op de Synology?

Ik zie de hdhomerun voorbij komen, maar dat is een compleet kastje volgens mij.
Hoe sluit je die aan op je Syno dan?

Ik weet dat je ook in het XBMC topic actief bent; gebruik je dit daar ook voor?
mvds schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 15:49:
*knip*
ben ik de enige die steeds leest "[Synology] Vraag en aanbod"?
Ha ha, ik lees dat niet in ieder geval.

[ Voor 14% gewijzigd door albino71 op 06-03-2013 16:28 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Laatst online: 08-06 12:26
Sinds gisteren heb ik dan ook eindelijk een synology! De DS413j.
Ik heb een probleem: trage bestandsoverdracht.
Volgens reviews zou dit apparaat ongeveer tussen de 60-70 mb/sec data moeten kunnen wegschrijven naar een raid 5 array. Bij een bestandsoverdracht haal ik slechts 30mb/sec. Deze snelheid is niet stabiel, als ik bijvoorbeeld kijk naar de LAN monitor in het dashboard van de synology, dan is dat geen rechte lijn, maar een zeer variabele grafiek (tussen de 15 en de 50 mb/sec schat ik zo).

Ik heb momenteel slechts 1 harde schijf er in (Hitachi 5400RPM, 4TB, met Synology Hybrid Raid).
Daarnaast zit mijn PC via gigabit op de router, en de NAS ook via gigabit op de router.
De bestanden komen van een 2 TB Sata disk (weet niet precies welke, maar ook deze moet een transfer rate van 70mb/sec gemakkelijk aan kunnen).

Iemand een idee, waar dit aan zou kunnen liggen?

Iets anders, wellicht relevant en in relatie tot mijn probleem: Na installatie gisteren van de synology, en configuratie van de schijf, bleef de unit de hele nacht door ratelen (en HDD led knipperen). Ook vanmorgen nog ging alles nog door. Pas in de middag leek de unit tot rust gekomen, en sindsdien ben ik weer aan het kopieren naar het apparaat toe (en vind ik de snelheid dus brak...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

mad_dog schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 16:36:
Volgens reviews zou dit apparaat ongeveer tussen de 60-70 mb/sec data moeten kunnen wegschrijven naar een raid 5 array. Bij een bestandsoverdracht haal ik slechts 30mb/sec. Deze snelheid is niet stabiel, als ik bijvoorbeeld kijk naar de LAN monitor in het dashboard van de synology, dan is dat geen rechte lijn, maar een zeer variabele grafiek (tussen de 15 en de 50 mb/sec schat ik zo).

Ik heb momenteel slechts 1 harde schijf er in (Hitachi 5400RPM, 4TB, met Synology Hybrid Raid).
Daarnaast zit mijn PC via gigabit op de router, en de NAS ook via gigabit op de router.
De bestanden komen van een 2 TB Sata disk (weet niet precies welke, maar ook deze moet een transfer rate van 70mb/sec gemakkelijk aan kunnen).

Iets anders, wellicht relevant en in relatie tot mijn probleem: Na installatie gisteren van de synology, en configuratie van de schijf, bleef de unit de hele nacht door ratelen (en HDD led knipperen). Ook vanmorgen nog ging alles nog door. Pas in de middag leek de unit tot rust gekomen, en sindsdien ben ik weer aan het kopieren naar het apparaat toe (en vind ik de snelheid dus brak...)
Jumboframes gebruiken....
https://gathering.tweaker...oframes&data[boolean]=AND

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bum
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-04 20:33

bum

mvds schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 15:49:
[...]
En ben ik de enige die steeds leest "[Synology] Vraag en aanbod"?
Nee hoor, je bent niet alleen 8)

HP Zbook G8 | Synology DS1511+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:57

Yucko

One clown to rule them all !

De 412+ is nog geen jaar geleden uitgebracht. En zolang er geen ander 41x+ model voor uitkomt zal deze (iig voorlopig) nog wel gewoon leverbaar zijn.

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
mad_dog schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 16:36:

Dit, en de snelheid die ze vermelden ( 60MB ) is met meerdere drives EN in perfecte labconditie

Ik heb een 212j, en haalt met 1 drive 26 / 35MB, als er 'gewoon' 2 inzitten in RAID0 springt hij vrolijk door naar 50 / 60MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Bol heeft situatie keurig opgelost na een email richting servicedesk: kapotte retour, cadeaubonnen voor prijsverschil compensatie om nieuwe aan te schaffen. Overigens had Bol de DS412+ onder twee EAN nummers staan. Die van zondag is dus uit voorraad, maar de ander is nog gewoon leverbaar. Vonden ze zelf ook bijzondere situatie. Maar het zou mij niet verbazen als dit een bepaalde batch was die oorspronkelijk niet voor verkoop bedoeld was. Synology heeft zoals bekend is vorig jaar een recall gedaan van enkele series vanwege exact dit BBOD probleem.

Overigens is de DS412+, zolang er geen opvolger van de CPU beschikbaar is, eigenlijk nog niet te vervangen. Voor converteren van 1080p mkv naar iPad formaat is hij inderdaad niet snel genoeg, maar alle overige uitgebreide functies van een NAS moet dit processortje meer dan prima aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Thanks voor de replies so far. Ik ga die jumbo frames proberen, en zal laten weten of het iets doet met de snelheid van de overdracht. Goed om te horen dat de ervaringen van anderen met een single disk gelijk zijn.

Kort vraagje over die jumbo frames. De synology is goed ingesteld, en ook de NIC (via register / en drTCP), maar als ik in windows controleer (cmd: netsh int ip show int) dan staat de mtu op 1500...
Vreemd natuurlijk, of komt dat omdat mijn Buffalo (WZR-HP-G450H, gigabit router met dd wrt) geen mtu hoger dan 1500 aan kan?

edit: Ik zie het al, mijn Cisco router (van ISP) beneden ondersteund niet hoger dan MTU=1500, lame :( . Omdat mijn Buffalo hierboven staat, als client bridge, zal hij de MTU=1500 overnemen van de Cisco. jammer!)

[ Voor 16% gewijzigd door mad_dog op 06-03-2013 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207275

SInds laatste update van DS File op mijn telefoon kan ik niet meer op mijn NAS komen van buitenaf... DS File vraagt of WebDAV geactiveerd is, en dat is het. Iemand hier ook problemen mee? Er komt een update uit en meteen werkt het niet meer, typisch...

Edit: Via WiFi en IP is het geen probleem. Zodra ik van me WiFi af ga, en me DDNS intyp, gaat het mis. Dus is Synology zelf het probleem.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 207275 op 06-03-2013 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwynants
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-04 23:22
ik haal zonder jumboframes ook tot 100MB dus das niet echt nodig.

Hangen er 2 aparte switchen aan uw router? zo ja dan moet je de switchingcapaciteit van de router eens nakijken.

Vroeger haalde ik, met de telenet fibernet modem/router er tussen, ook max 25Mb.

Eens die ertussen uit was en alles in 1 GB Switch uit haal ik makkelijk 100MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
al DS file opnieuw geinstaleerd, met updaten wil het met de aps zo af en toe ook mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

FreshMaker schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 17:45:
Ik heb een 212j, en haalt met 1 drive 26 / 35MB, als er 'gewoon' 2 inzitten in RAID0 springt hij vrolijk door naar 50 / 60MB
Hmm, ik haal toch echt dik de 50MB/s met jumbo. zonder 30.
XeNoBiTe schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 17:47:
Bol heeft situatie keurig opgelost na een email richting servicedesk: kapotte retour, cadeaubonnen voor prijsverschil compensatie om nieuwe aan te schaffen.
Super! Mooi om te horen.
bwynants schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 19:16:
ik haal zonder jumboframes ook tot 100MB dus das niet echt nodig.
Met welke NAS?

Met de J-versies gaat je dat niet lukken en daar hebben we het over.

Hier met de 212J:
30MB/s zonder jumbo frames
50MB/s met jumbo frames

Heeft dus wel zin en is wel nodig :)
mad_dog schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 17:56:
edit: Ik zie het al, mijn Cisco router (van ISP) beneden ondersteund niet hoger dan MTU=1500, lame :( . Omdat mijn Buffalo hierboven staat, als client bridge, zal hij de MTU=1500 overnemen van de Cisco. jammer!)
jumboframes werkt alleen op LAN en niet WLAN.
Instellen op je NAS en op je netwerkkaart.

Dan pingen van je PC naar je NAS: ping IPNAS -L 9000

Als dat werkt, dan kan het switch gedeelte van je router jumboframes aan.

[ Voor 45% gewijzigd door albino71 op 06-03-2013 20:23 . Reden: quote, quote, quote.... ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-06 20:37
Ik heb een Ds412+, wil hier 4 keer 2TB in zetten voor Raid 5.
Echter wil ik niet meteen 4 schijven aanschaffen maar eerst 2 en later in het haar ook weer 2.
Kan ik de schijven die ik later wil aanschaffen er "gewoon" prikken en Raid 5 gebruiken?
Of moet ik eerst alle data van de andere 2 schijven eerst overzetten en dan pas kan ik Raid 5 gebruiken?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
albino71 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 20:19:

jumboframes werkt alleen op LAN en niet WLAN.
Instellen op je NAS en op je netwerkkaart.

Dan pingen van je PC naar je NAS: ping IPNAS -L 9000

Als dat werkt, dan kan het switch gedeelte van je router jumboframes aan.
Dit werkt! Ik zal straks nog een testje doen, en de resultaten hier plaatsen, maar het lijkt inderdaad iets te schelen! Briljant! _/-\o_
Raar trouwens, dat hele verhaal achter MTU, nooit geweten wat het precies deed en wat voor invloed het kan hebben. Ook Google lijkt niet heel duidelijk aan te geven dat i.c.m. een NAS een belangrijke setting is. Wellicht in de start post opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

In principe heeft geen enkele unmanaged switch problemen met jumboframes. Die doet nl. niets met de datapakketjes en stuurt ze alleen maar door naar de andere client, die natuurlijk wel jumboframes moet ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf3D
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-06 13:02
stoffelke schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 10:26:
Gisteren de upgrade naar DSM 4.2 gedaan, alles goed verlopen.

Alleen zie ik dat het systeem constant aan blijft en niet meer in hibernate gaat.
Ook komen er zo nu en dan meldingen dat de NTP server niet meer kan gesynchroniseerd worden.
Manueel sync van NTP lukt wel.

Iemand een idee ?
Hier precies hetzelfde probleem. Sinds de update naar 4.2 staat hij constant aan. Soms gaat hij heel even uit, maar hooguit een paar minuten en dan hoor ik de HDD's weer opspinnen.
Het lijkt overigens dat er een optie weg is. Voorheen was er volgens mij een instelling waarmee de NAS zo zuinig mogelijk was. In die standby modus zag je dan alleen nog een blauw lampje (volgens mij langzaam pulserend). Nu zie ik een geel lampje pulseren in standby modus.
Ik weet alleen niet meer welke optie dat was en of deze nu dus inderdaad verdwenen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit

beschuit

Nog een vraagje over jumboframes, moeten alle PC's in het netwerk dan op jumboframes? En als een PC dat niet kan of waarop de jumboframes uitgeschakeld zijn, kan hij dan toch met de NAS werken? Ik heb een Ziggo UBEE router, daar is sowieso niets op te vinden over jumboframes, maar mijn PC en NAS zitten in een switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

beschuit schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 22:38:
Nog een vraagje over jumboframes, moeten alle PC's in het netwerk dan op jumboframes? En als een PC dat niet kan of waarop de jumboframes uitgeschakeld zijn, kan hij dan toch met de NAS werken? Ik heb een Ziggo UBEE router, daar is sowieso niets op te vinden over jumboframes, maar mijn PC en NAS zitten in een switch.
In een router zit ook een switch :-)
En ja, een PC met een NIC zonder jumboframes (bestaan die nog?) in het netwerk werkt gewoon, ook met de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Offtopic: Hmmm, die jumboframes doen vreemd. Momenteel ligt alles hier plat. Lange leve 3g...
Op een gegeven moment met mijn router settings aan het spelen, en daar de MTU op 9000 gekregen. Vervolgens geen connectie meer te krijgen, alles gereset, opnieuw ingesteld, etc. Terug bij af. Alles zou goed moeten staan, maar nu werkt die ping niet meer! (ping ipnas -l 9000).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

mad_dog schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 23:16:
Offtopic: Hmmm, die jumboframes doen vreemd. Momenteel ligt alles hier plat. Lange leve 3g...
Op een gegeven moment met mijn router settings aan het spelen, en daar de MTU op 9000 gekregen. Vervolgens geen connectie meer te krijgen, alles gereset, opnieuw ingesteld, etc. Terug bij af. Alles zou goed moeten staan, maar nu werkt die ping niet meer! (ping ipnas -l 9000).
Het routerdeel, daar moet je van afblijven. De mtu instelling van de router communiceert met de WAN. De interne communicatie op het LAN gaat via de in de router aanwezige switch en een switch hoef je niet in te stellen voot jumboframes. Zie mijn eerdere opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Ja, iets met eigenwijs... Thx voor de hulp en het toestaan voor offtopic problemen.
Ik ben er nog niet helemaal uit maar zal anders via de PB verder gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:25
Wolf3D schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 21:57:
[...]

Hier precies hetzelfde probleem. Sinds de update naar 4.2 staat hij constant aan. Soms gaat hij heel even uit, maar hooguit een paar minuten en dan hoor ik de HDD's weer opspinnen.
Het lijkt overigens dat er een optie weg is. Voorheen was er volgens mij een instelling waarmee de NAS zo zuinig mogelijk was. In die standby modus zag je dan alleen nog een blauw lampje (volgens mij langzaam pulserend). Nu zie ik een geel lampje pulseren in standby modus.
Ik weet alleen niet meer welke optie dat was en of deze nu dus inderdaad verdwenen is...
De opties voor Power Schedule en HDD Hibernation zijn nu te vinden in Control Panel - Hardware (voorheen was het power).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffelke
mkmi schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 08:40:
[...]

De opties voor Power Schedule en HDD Hibernation zijn nu te vinden in Control Panel - Hardware (voorheen was het power).
Intussen nog wat verder getest en het is inderdaad zo dat de DS voor een paar minuten in sleep gaat maar dan direct terug opkomt. SABNZB, cloudstation en andere pakketen al uitgeschakeld zonder resultaat.
Dan de hibernate in debug gezet en daar zie je op het moment van de sleep en terug wake-up het volgende :

Mar 7 13:09:58 kernel: [108081.656374] [/etc/localtime] opened by pid 3737 [u:(scemd), comm:(scemd)]
Mar 7 13:10:57 kernel: [108141.211093] [/sbin/hotplug] opened by pid 24251 [u:(/bin/sh), comm:(hotplug)]
Mar 7 13:10:59 kernel: [108143.258765] [/etc/crontab] opened by pid 3737 [u:(scemd), comm:(scemd)]
Mar 7 13:10:59 kernel: [108143.268936] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sda: cmd 0x0 spin up by pid=7, comm=events/0
Mar 7 13:10:59 kernel: [108143.279255] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sdb: cmd 0x0 spin up by pid=7, comm=events/0
Mar 7 13:10:59 kernel: [108143.279349] ata1: wake up from deepsleep, reset link now
Mar 7 13:10:59 kernel: [108143.592592] ata1: device plugged sstatus 0x1
Mar 7 13:11:02 kernel: [108146.249511] ata1: exception Emask 0x10 SAct 0x0 SErr 0x40d0000 action 0xe frozen
Mar 7 13:11:02 kernel: [108146.256999] ata1: irq_stat 0x00a00080, device exchanged
Mar 7 13:11:02 kernel: [108146.257095] [/etc/localtime] opened by pid 2948 [u:(/sbin/klogd), comm:(klogd)]
Mar 7 13:11:02 kernel: [108146.269688] ata1: SError: { PHYRdyChg CommWake 10B8B DevExch }
Mar 7 13:11:06 kernel: [108150.293286] ata2: wake up from deepsleep, reset link now
Mar 7 13:11:06 kernel: [108150.298817] [/etc/localtime] opened by pid 2948 [u:(/sbin/klogd), comm:(klogd)]
Mar 7 13:11:06 kernel: [108150.633046] ata2: device plugged sstatus 0x1
Mar 7 13:11:09 kernel: [108153.272875] ata2: exception Emask 0x10 SAct 0x0 SErr 0x40d0000 action 0xe frozen
Mar 7 13:11:09 kernel: [108153.280360] ata2: irq_stat 0x00a00080, device exchanged
Mar 7 13:11:09 kernel: [108153.280451] [/etc/localtime] opened by pid 2948 [u:(/sbin/klogd), comm:(klogd)]
Mar 7 13:11:09 kernel: [108153.293046] ata2: SError: { PHYRdyChg CommWake 10B8B DevExch }
Mar 7 13:11:14 kernel: [108158.319076] [/etc/deepsleep_poweron.conf] opened by pid 3737 [u:(scemd), comm:(scemd)]
Mar 7 13:11:14 scemd: modules/disk_hibernation.c:2316 Diskstation wakes up from deep sleep.
Mar 7 13:11:22 kernel: [108165.214556] [/etc/localtime] opened by pid 25386 [u:(/usr/sbin/ntpdate), comm:(ntpdate)]
Mar 7 13:11:22 ntpdate: Sync with time server 81.95.117.62 offset 0.829441 sec.
Mar 7 13:13:21 kernel: [108283.839614] [/etc/ld.so.cache] opened by pid 1006 [u:(/usr/syno/sbin/sshd), comm:(sshd)]
Mar 7 13:13:23 kernel: [108286.128024] [/etc/localtime] opened by pid 1073 [u:(sshd: [net]), comm:(sshd)]
Mar 7 13:13:26 kernel: [108289.536600] [/etc/passwd] opened by pid 1006 [u:(sshd: root [priv]), comm:(sshd)]
Mar 7 13:13:28 kernel: [108291.318455] [/etc/passwd] opened by pid 1396 [u:(-ash), comm:(ash)]
Mar 7 13:13:30 kernel: [108292.874376] [.] opened by pid 1396 [u:(-ash), comm:(ash)]
Mar 7 13:13:34 kernel: [108297.463011] [messages] opened by pid 1913 [u:(cat), comm:(cat)]

Ik zie niet direct de reden, enkel dat hij op dat moment terug een NTP update doet.
Ofwel klopt er iets niet in 4.2 waarbij de NTP ergens de DS constant doet wakker blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Zet de tijd automatisch syncen met tijdserver eens uit, kijken of dat helpt.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmachielsen
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-06 01:49

jmachielsen

Red Alert

Nou ik weet niet wat er net bij mijn DS413 gebeurde, maar ik stelde op DSM 4.1 Jumboframes in naar 9000 en vervolgens viel de netwerk verbinding weg maar was de Syno ook totaal niet meer bereikbaar.

Dat was een kwartier geleden en ondertussen nog steeds niks.
Niet meer pingbaar etc. Grappige is wel dat ik hem in het Netwerk menu van mijn router/modem nog steeds zag hangen.

Zojuist maar eens op de hardwarematige manier de NAS in shutdown geholpen (power knop in blijven drukken) en kijken wat nu. Iemand anders hier ervaringen mee?

Ik zat overigens via wifi op mijn laptop in het DSM menu te werken, en verder waren er geen actieve LAN based apparaten (alleen WLAN) waar eventueel een conflict qua jumboframes zou kunnen ontstaan. Raar?! Of zie ik iets essentieels over het hoofd?

Turtles & Coffee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

jmachielsen schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:01:
Nou ik weet niet wat er net bij mijn DS413 gebeurde, maar ik stelde op DSM 4.1 Jumboframes in naar 9000 en vervolgens viel de netwerk verbinding weg maar was de Syno ook totaal niet meer bereikbaar.
Kun je niet even op je router checken welk IP adres je NAS heeft gekregen?
Anders even DS assistant gebruiken, die moet 'm vinden.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit

beschuit

Mijn website op de Synology DS413 is van buitenaf bereikbaar via *****.synology.me en via het WAN ip nummer. Van binnenuit is hij bereikbaar vioa intern ip nummer en servernaam. Maar.... Als ik intern probeer te surfen naar *****.synology.me doet hij het niet. Rara hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:57

Yucko

One clown to rule them all !

En wat indien je vanaf je interne netwerk de synology via het externe IP probeert te bereiken? Want waarschijnlijk staat je router het niet toe om een server op je eigen netwerk te bereiken via het externe ip-adres (er is een naam voor, weet alleen even niet wat)

@Goner:
Dat was 'm volgens mij inderdaad :P

[ Voor 27% gewijzigd door Yucko op 07-03-2013 14:47 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmachielsen
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-06 01:49

jmachielsen

Red Alert

albino71 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:11:
[...]
Kun je niet even op je router checken welk IP adres je NAS heeft gekregen?
Anders even DS assistant gebruiken, die moet 'm vinden.
Op mijn router krijgt ie sowieso altijd standaard zelfde IP adres uitgedeeld.
DS Assistant vond hem niet meer na de shutdown (redelijk logisch), maar ik heb hem nu weer in de lucht.

Ga ik vervolgens kijken in het Netwerk Settings schermpie, mooi niet dat Jumbo Frames aanstaat.
Staat doodleuk weer op Disabled, MTU is 1500.

Nog maar eens proberen....rare shit!

Turtles & Coffee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Yucko schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:26:
(er is een naam voor, weet alleen even niet wat)
Loopback ?
Op mijn Fritz!Box werkt dat, maar wordt inderdaad niet door alle routers ondersteund ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-02-2023
Ik ben nu niet thuis en omdat ik me verveelde dacht ik 'laat ik eens spotweb op mijn syno knallen'. Kortom net even op afstand gebootstrapped en toen de how2 van Brinkman gevolgd voor spotweb install. Nu blijf ik hangen bij het kopje Configure your Spotweb installation 8)7 . Ik moet dan naar http://<nas_ip>/spotweb/install.php maar dit lukt mij niet op afstand (dus via portforwarding). Weet iemand of en hoe ik de webgui van spotweb op mijn syno extern kan benaderen?
Gevonden: via poort 80 van je syno

[ Voor 4% gewijzigd door Qli-max op 07-03-2013 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik wil en Synology NAS.

Keuze:
- DS213 (258 euro)
- DS213+ (294 euro)
- DS413J (260 euro)

Is de 413J nu echt heel veel trager? Wat zijn nu echt de verschillen? Ik vind het erg lastig een keuze te maken...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-06 18:56
pina schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 00:34:
Ik heb de Technotrend CT-3650 mbv DVBlink aan de praat gekregen met DVB-C van Ziggo op mijn syno NAS. Werkt echt perfect! Op alle TV's / tablets / desktops / laptops / mobieltjes in het huis TV kunnen kijken in SD en HD kwaliteit. Opname en timeshift werkt ook super, en waar je ook bent een recording schedulen mbv de dvblink app. DLNA support / integratie in windows MC / XBMC / Boxee, noem maar op. Enige beperking waar ik tegen aan loop is dat ik momenteel nog maar 1 tuner heb. Ik heb daarom een tweede CT-3650 gekocht, maar deze moet ik alleen nog aansluiten. DVBlink ondersteunt volgens mij tot 4 tuners, maar 2 zijn er voor mij denk ik wel genoeg. En nee, ik werk niet bij DVBlink en heb ook geen aandelen ;) Ik ben gewoon een enthousiaste gebruiker, en na de 20 dagen gratis trial had ik graag 30 euro over voor dit stukje software....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffelke
cypher21 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 13:32:
Zet de tijd automatisch syncen met tijdserver eens uit, kijken of dat helpt.
geen verschil, ntp staat handmatig maar geen hibernate of deep sleep.
Intussen op synology forum gezien dat nog meerdere gebruikers problemen hebben met hibernate die niet werkt op DSM 4.2 i.c.m. DS213+ en DS413, enkel de freescale toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb ook een 413, maar heb geen problemen schijven die blijven spinnen of met hybernate op 4.2
dfrenner schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:39:
Ik wil en Synology NAS.

Keuze:
- DS213 (258 euro)
- DS213+ (294 euro)
- DS413J (260 euro)

Is de 413J nu echt heel veel trager? Wat zijn nu echt de verschillen? Ik vind het erg lastig een keuze te maken...
Wat wil je met de NAS gaan doen.
De J is over het algemeen idd erg traag ja. Maar als je weinig van plan bent op de NAS te draaien, en deze meer als netwerkschijf gaat gebruiken hoeft dit natuurlijk geen probleem te zijn.

[ Voor 74% gewijzigd door cypher21 op 07-03-2013 15:59 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Laatst online: 23:17

Videopac

Rommelt wat aan.

Videopac schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 11:29:
2 vragen waar ik, ondanks het nodige zoekwerk (misschien niet goed gezocht: mijn excuses dan), geen antwoord op heb kunnen vinden:

1. Ik zou graag folders van mijn DS211 in de Windows verkenner willen zien. Thuis gaat dat prima (\\lokaal_IP_adres\...), remote niet. Hoe maak ik in de Windows Verkenner een secure verbinding naar een map op de NAS? OS = Windows 7 en XP (2 computers).

2. Cloud Station. Stel ik synchroniseer dezelfde map op de NAS naar 2 verschillende computers. En stel dat nu op beide computers tegelijkertijd in hetzelfde bestand gewerkt wordt: hoe gaat Cloudstation daar mee om?
Iemand?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:34
Antwoord 1 Met webdav. Er zijn diverse clients te vinden via Google. Zoals WebDrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
dfrenner schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:39:
Ik wil en Synology NAS.

Keuze:
- DS213 (258 euro)
- DS213+ (294 euro)
- DS413J (260 euro)

Persoonlijk zou ik niet voor een J gaan maar als het kan voor de +.zeker tov de DS213 is die paar extra tientjes zeker een goede investering. Nu denk je nog dat je weinig ermee gaat doen maar hoe langer je er mee gaat werken hoe meer je wilt gaan doen ermee. Echt traag zal hij niet zijn maar tov de + versie zit er toch weer een totaal andere generatie cpu in en dat verschil zul je wel merken.

Voordeel van de DS413j is dat je 4 schijven kwijt kunt maar dat is het dan ook. En je ergert je eerder aan een iets wat traag is dan als je harddisken vol zijn. >:)

Zelf ooit gekozen voor een DS211 en daarna een DS212 erbij. Ben er super tevreden mee en geen seconden spijt van maar als ik het over kon doen dan zou ik zeker voor de + versie zijn gegaan.
Snelheid is toch belangrijk als je veel laat doen en aangezien DSM steeds meer opties krijgt wordt er steeds meer van je NAS geëist.

Je kunt op de site van Synology de verschillen zeker terugvinden dus daarmee kun je al een goed overzicht krijgen.

Welke keuze je ook maakt spijt zul je niet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stelling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-06 10:32
Antwoord 2. Dan maakt hij van één van de twee een nieuw bestand met daarin de naam van de client waar hij vandaan komt. Die wordt dan ook naar de andere gesynchroniseerd. Kortom: je raakt niets kwijt. Maar je moet wel exact weten waar de laatste informatie in staat.

[ Voor 3% gewijzigd door stelling op 07-03-2013 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Meer mensen er last van dat DS video echt voor geen meter meer werkt in met ipad met DSM 4.2?
ik kan geen hd film meer goed en soepel draaien, het hapert aan alle kanten.

ik heb de apps op zowel nas als ipad opnieuw geinstaleert, maar geen succes.

met 4.1 was dit totaal geen probleem..

ik heb een 1511+

[ Voor 19% gewijzigd door freaky35 op 07-03-2013 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:55

Amiet01

Master_A

Heb eindelijk eens mijn DS110J ge-update naar 4.2 en heb ook de Video Station geïnstalleerd. Ik begrijp alleen niet helemaal wat de bedoeling is van de Video Station. Ik dacht namelijk dat je via een app op je telefoon bijvoorbeeld de geïndexeerde films kon laten afspelen op een DLNA apparaat, zoals een Samsung tv of een ander apparaat. Dit lukte mij echter niet... Iemand die mij dit kan ophelderen?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:49

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Dan krijg je een sync conflict, in de versies staat daar dan een notificatie bij. Hoe dan ook had je dat vrij eenvoudig zelf kunnen testen natuurlijk.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa001
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-05 21:15
Ben van plan mij een NAS aan te schaffen, nu is mijn vraag welke neem ik.
Wou een 150-200 euro eraan besteden zonder de schijven(bvb ds212).
Wat er zou opkomen is SB,CP headphones , sabnzb, LazyLibrarian en plex als serverskin.
Media wordt gestreamd (bedraad) naar een Dune D1.

Weet niet of dit wel in het juiste topic staat maar met de vele NAS users hier hoop ik snel een antwoord te hebben.
Dient enkel om series (1080p) en films (BR) te streamen. en af en toe een boek voor de ereader.
Is een cheapass nas dan voldoende of moet ik toch voor het zwaardere werk gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
schumi2004 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 13:59:
[...]

Zou je misschien uit kunnen leggen hoe je dit precies gebruikt?
welke hardware gebruik je (welke stick? Heb je het op de kabel aangesloten? zo ja: gebruik je dan ook zo CI+ kaart?)

Ik ben benieuwd! Klinkt namelijk erg mooi zoals je het geregeld hebt :)
Pagina: 1 ... 3 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]