Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:24
McVirusS schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 19:29:
Je was geen andere dingen aan het doen via je Wifi op dat moment?
Nauwelijks, de iPad en printer hadden op dat moment verbinding met wifi maar deze waren niet in gebruik verder. Deze waren overigens niet op het 5 GHz netwerk verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slelieveld
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-06 22:43
slelieveld schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 19:11:
Situatie:
Ik heb een aantal websites op mijn syno draaien. Deze sites worden via (een 3rd party app) DDNS updater bij mijn registar via dynamic DNS geupdate.

Dit werkt goed. Alles URLs verwijzen naar mijn IP adress. Waarna de Syno alle URLs die in mijn vhost config staan netjes naar de juiste achterliggende map stuurt:
hostnaam mapnaam Locatie
site1.com --> site1 --> web/site1
site2.com --> site2 --> web/site2
dite3.com --> site3 --> web/site3
enz.

Vraag:
Nu wil ik de naam van site1 gebruiken om op photo station terecht te komen. Dus site1.com/photo moet mijn photo station tonen. Dit werkt goed zodra de site1.com NIET in de vhost config staat (maar dit is voor de rest van de site en domeinnaam natuurlijk niet wenselijk). Zodra site1.com wél in de vhost config staat stuurt de syno (logisch) naar web/site1/photo alwaar niets staat.

Andere optie is om photo.site1.com (ook middels dynamic DNS) te registreren en op te nemen in de vhost config.
Echter bij verwijzing naar "photo" wordt in de web-map een photo-map aangemaakt alwaar ook niets staat.
photo.site1.com --> web/photo

Hoe kan ik nu tóch naar photostation connecten terwijl ALLE URLs middels een vhost worden opgevangen behalve de echte "/photo" of "photo."

Wellicht ten overvloeden: Ik wil eigenlijk geen enkele URL hebben wijzen naar de "root", dus direct naar de /web-map.

Alvast bedankt voor een oplossing!
Vergeten jullie mij niet? Of is het te moeilijk 8)7 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Handmatig met vi/nano de configuratie aanpassen zodat de virtualhost naar het juiste mapje wijst lijkt mij een prima oplossing.

http://forum.synology.com...hp/General_Info_on_Apache

[ Voor 24% gewijzigd door job op 01-03-2013 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
hebben jullie een idee hoe je files kan parren / rarren op de synology zelf?
ik heb een ds212 met dsm 4.1..
ik krijg wel alles gedownload, maar parren en rarren zit er niet in ?
ik heb python en sabnzbd geprobeerd, maar op dat moment verloor ik alle connectie met het apparaat (geen idee waarom)

hoe lossen jullie dit op?

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207275

Ik krijg het niet voor elkaar om buiten WiFi mijn NAS te bekijken...

Ik heb alles gedaan, EZ-Internet ingesteld via router, via poort 80, 100% goede router gebruikersnaam en wachtwoord ingesteld, bij poort forwarding WebDAV zowel HTTP als HTTPS open gezet en DDNS instellen overgeslagen.

En ter bevestiging:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v173/Bounkass/Untitled-1_zps4691c93e.png

Verder heb ik bij Configuratiescherm -> WebDAV zowel HTTP als HTTPS ingeschakeld.

Nou geef ik al me gegevens in op DS File op mijn Android:

<IP>/192.168.1.146
admin (NAS gebruikersnaam)
<wachtwoord> (NAS wachtwoord)

Dan krijg ik zowel bij HTTP als HTTPS het volgende te zien:

Login
Account or Password is invalid.
Please try again.

Mijn gegevens zijn 100% goed, Dus nu snap ik er geen reet meer van...

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheppy
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-12-2024
Hallo,

Ik sta op het punt een Synology te kopen. En ik heb twee schijven op het oog, weet alleen niet wat verstandig is. Het gaat om Western Digital schijven, de RE4 serie of de Red serie (die speciaal voor NAS is ontwikkeld).

Wat is jullie advies? Gaan voor de betrouwbare Enterprise RE4 serie of voor de speciale serie voor NAS?

Alvast bendankt!

Groeten,
Sjoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
aron225 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 22:13:
hebben jullie een idee hoe je files kan parren / rarren op de synology zelf?
ik heb een ds212 met dsm 4.1..
ik krijg wel alles gedownload, maar parren en rarren zit er niet in ?
ik heb python en sabnzbd geprobeerd, maar op dat moment verloor ik alle connectie met het apparaat (geen idee waarom)
rarren en parren doe ik met rar en par respectievelijk gaat als een trein op de synology zelf python werkt inderdaad vrij slecht wat dat betreft

[ Voor 36% gewijzigd door tinzarian op 02-03-2013 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
Waar kan ik rar en par vinden?
Ik kan niks op de standaard repo vinden. En ook die vanbsynocommunity staat geen losse package voor deze taken? Alleen nzbget en sabnzbd..

Ik zou het fijn vinden aos de standaard download manaher dit zou kunnen

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
aron225 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 05:36:
Waar kan ik rar en par vinden?
Ik kan niks op de standaard repo vinden. En ook die vanbsynocommunity staat geen losse package voor deze taken? Alleen nzbget en sabnzbd..

Ik zou het fijn vinden aos de standaard download manaher dit zou kunnen
De standaard DLmanager doet dat idd volgens mij niet.
Je zou idd of nzbget, of SAB moeten proberen.

Anders zou je met een (windows)programma par&extract aan de gang moeten, die pikt veranderingen op in aangewezen mappen, en repareert / pakt ze dan uit, maar dan is het nog niet vol-automagisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-06 17:13
Anoniem: 207275 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 00:23:
Ik krijg het niet voor elkaar om buiten WiFi mijn NAS te bekijken...

Ik heb alles gedaan, EZ-Internet ingesteld via router, via poort 80, 100% goede router gebruikersnaam en wachtwoord ingesteld, bij poort forwarding WebDAV zowel HTTP als HTTPS open gezet en DDNS instellen overgeslagen.

En ter bevestiging:

[afbeelding]

Verder heb ik bij Configuratiescherm -> WebDAV zowel HTTP als HTTPS ingeschakeld.

Nou geef ik al me gegevens in op DS File op mijn Android:

<IP>/192.168.1.146
admin (NAS gebruikersnaam)
<wachtwoord> (NAS wachtwoord)

Dan krijg ik zowel bij HTTP als HTTPS het volgende te zien:

Login
Account or Password is invalid.
Please try again.

Mijn gegevens zijn 100% goed, Dus nu snap ik er geen reet meer van...

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Waarom heb je DDNS instellen overgeslagen? Dat heb je juist nodig hiervoor. In je DS File moet je dan uiteraard je DDNS hostname invullen bij IP. Je kan niet vanaf buitenaf bij interne IP-adressen (tenzij je VPN gebruikt maar dat vergt extra uitleg).

Dus stel DDNS in en vul die hostname in bij IP adres in DS File.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-06 17:13
Normaal gesproken doet SABnbzd gewoon PARren en unrarren voor je. Zover ik weet doet DownloadStation alleen unpacken voor je.

Staat er niks in SABnbzd log over wat er mis ging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Hoe snel hoort een datatransfer te zijn? Ik heb een Synology DS112j en download in dit geval een map van de NAS naar mijn bureaublad via Windows verkenner.
Ik vind dit echter tergend lang duren, of komt dat omdat het allemaal losse bestanden zijn?

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/ao3n15.png

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:24
komt omdat het allemaal kleine losse bestanden zijn, dat gaat helaas langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
tig kleine bestanden is sowieso langzamer dan een groot bestand, maar 1.15 mB/s is wel heel langzaam

heb hier even getest:

kleine bestanden (+/- 1 a 2 mb per foto)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/32105065/kleine_bestanden.png

een groot bestand:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/32105065/Groot_Bestand.png

Kan me voorstellen als de bestanden nog kleiner zijn, dat het nog veel langzamer gaat, maar heb geen dingen op de NAS staan die <1mb zijn

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zontar
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-06 22:36
Korte vraag, klopt het dat een DS412+ veel beter is dan een DS413j? Heb net de specs op de site bij synology naast elkaar gelegd en voor die 70 euro verschil nu, lijkt het mij een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Nu online
cypher21 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 10:47:
tig kleine bestanden is sowieso langzamer dan een groot bestand, maar 1.15 mB/s is wel heel langzaam
Ik heb van alles geprobeerd, kan het ook met de firewall in de NAS of in de router te maken hebben? Ik had de poorten voor CIFS Windows-bestandsservice in beide apparaten open gezet, echter geen verschil.

Of heeft ook de snelheid van het internetabonnement ermee te maken, ik dacht eigenlijk van niet...
Dit is gewoon waardeloos, ook de upload naar de NAS gaat met dezelfde lage snelheid.

[ Voor 7% gewijzigd door Wietsee. op 02-03-2013 11:36 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
Wietsee. schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 10:22:
Hoe snel hoort een datatransfer te zijn? Ik heb een Synology DS112j en download in dit geval een map van de NAS naar mijn bureaublad via Windows verkenner.
Ik vind dit echter tergend lang duren, of komt dat omdat het allemaal losse bestanden zijn?

[afbeelding]
even checken: doe je dit via wireless of een kabel?
indien wireless: dan zou dat best eens je probleem kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Nu online
helloitsme schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 11:38:
[...]

even checken: doe je dit via wireless of een kabel?
indien wireless: dan zou dat best eens je probleem kunnen zijn
Wireless, en boven op zolder :P. Ik heb net een bestand (800MB) op een laptop ook wireless (afstand router-laptop 3 meter) naar de schijf geschreven.
Dit gaat wel snel namelijk met een snelheid variërend van 30 tot 80 MB/s. Hetzelfde bestand weer kopieren naar de laptop gaat ook met een snelheid variërend tussen de 30 en 80 MB/s. Niks aan de hand dus :*) !

[ Voor 10% gewijzigd door Wietsee. op 02-03-2013 12:47 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-02 13:38
Vraagje:
Je kan de Synology (ik heb een 412+) ook via terminal benaderen.
Is er ergens een goede tutorial hoe ik dat zou moeten doen, zodat ik bv files kan benaderen en lezen die in filestation niet zichtbaar zijn zoals bv config files van bepaalde packages? Liefst een op basic niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-11-2023
whodares schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 19:37:
Aanpassing van wat ik juist nodig heb:
  • vloeiend doorstreamen van 1080p video's (voorbeeld mkv formaat) naar andere apparaten.
  • Websites kunnen hosten (asp.net mvc, php)
  • Servers kunnen hosten (hangt eigelijk samen met websites hosten)
  • Downloaden,... de normale dingen
  • Moet meegaan voor verschillende jaren.
Aangezien ik dacht dat ik die mkv's moest transcoden, was ik in de richting van de DS713+ aan het gaan. Dit is echter niet nodig aangezien ik toch nooit zal transcoden als ik het goed begrijp.

Qwa harde schijven zat ik te denken 2x 3TB WD Red. Ik ben heel tevreden van WD op alle HDD's die ik ervan gekocht heb. Je kan me dus een trouwe klant van hen noemen.
Ik download ook niet speciaal veel, dus met 6TB kom ik zeker lang genoeg toe.

Hopelijk kan ik eindelijk de knoop doorhakken. Moest je toch nog een oplossing vinden die wat goedkoper is, of die zijn extra geld meer dan waard is, dan mag je altijd iets laten weten.
Aangezien iedereen erover aan het lezen is, leek het me handig om dit hier nog eens te posten.

BNet tag: whodares#1162

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Olgeros schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 11:56:
Vraagje:
Je kan de Synology (ik heb een 412+) ook via terminal benaderen.
Is er ergens een goede tutorial hoe ik dat zou moeten doen, zodat ik bv files kan benaderen en lezen die in filestation niet zichtbaar zijn zoals bv config files van bepaalde packages? Liefst een op basic niveau.
https://help.ubuntu.com/community/UsingTheTerminal#Commands
Andere commando's op die pagina heb je niet nodig, of werken niet. Maar met cd, mkdir, rmdir, etc kom je al een heel eind.
Wil je toch iets grafisch, gebruik dan bijvoorbeeld winscp.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 02-03-2013 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
job schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 12:15:
[...]

https://help.ubuntu.com/community/UsingTheTerminal#Commands
Andere commando's op die pagina heb je niet nodig, of werken niet. Maar met cd, mkdir, rmdir, etc kom je al een heel eind.
Wil je toch iets grafisch, gebruik dan bijvoorbeeld winscp.
Ga ik naar kijken, dank je!

[even later]
Heb nu Putty en Winscp geprobeerd.
Met Putty zie ik meer dan met Winscp, enig idee welke setting in winscp ik moet veranderen zodat ik ook systeemfolders/bestanden kan zien? Tot nu toe zie ik hetzelfde als in filestation. Met Putty kan ik ik nog ene niveau dieper gaan, maar grafisch is handiger.....

Thanks!

[ Voor 29% gewijzigd door Olgeros op 02-03-2013 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 499527

En ik maar denken dat een Synology zo makkelijk zou zijn.. :+
Gisteren geïnstalleerd (wat al niet zonder slag of stoot ging) en vandaag verder aan het pielen.
Krijg echt niks aan de praat .. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207275

McVirusS schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 08:55:
[...]

Waarom heb je DDNS instellen overgeslagen? Dat heb je juist nodig hiervoor. In je DS File moet je dan uiteraard je DDNS hostname invullen bij IP. Je kan niet vanaf buitenaf bij interne IP-adressen (tenzij je VPN gebruikt maar dat vergt extra uitleg).

Dus stel DDNS in en vul die hostname in bij IP adres in DS File.
Awesome! Het werkt. Veel gemakkelijker als ik dacht. Thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
Anoniem: 499527 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 12:58:
En ik maar denken dat een Synology zo makkelijk zou zijn.. :+
Gisteren geïnstalleerd (wat al niet zonder slag of stoot ging) en vandaag verder aan het pielen.
Krijg echt niks aan de praat .. 8)7
definieer 'niks'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-06 15:28
Zontar schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 11:07:
Korte vraag, klopt het dat een DS412+ veel beter is dan een DS413j? Heb net de specs op de site bij synology naast elkaar gelegd en voor die 70 euro verschil nu, lijkt het mij een wereld van verschil.
Die is wel een stukje vlotter als de 413j ja. Maar helaas, de aanbieding is niet meer leverbaar, te laat. Ach, ik had vorige maand al een Canon SX50 voor 199 euro gescoord door een foutje :)

Wat ik echter nergens kan vinden of een 413j nog een beetje lekker loopt met een flink aantal seedings in downloadstation, surveillance station, sabnzbd, sickbeard, audiostation, squeezecenter met 30k tracks.

De vorige generaties t/m de 411j konden dat niet, maar die hadden veel minder geheugen, de 413j is wat dat betreft een enorme stap vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Audio Station, CP, SB, Nzbget, Sabnzb. Alsmede benadering van buitenaf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
Anoniem: 499527 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 13:34:
[...]

misschien moet je beter uitleggen wat je al gedaan hebt en wat er misgaat zodat andere mensen je kunnen helpen, hier kunnen we namelijk niet zoveel mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik heb zojuist een 412+ gekocht :)

Nu heb ik een 212+ waar ik 2x 2TB in SHR heb staan (raid 1 dus). Hoe kan ik het beste alles overzetten? Ik neem aan dat ik niet de schijven gewoon in de 412+ kan zetten?

Ik dacht 1 schijf eruit halen en met 2 andere een raid 5 opzetten en daarna de data van de 212+ overhevelen. Maar hoe zit het met de packages en alle gegevens die daar mee samenhangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freakster86 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 14:02:
Nu heb ik een 212+ waar ik 2x 2TB in SHR heb staan (raid 1 dus). Hoe kan ik het beste alles overzetten? Ik neem aan dat ik niet de schijven gewoon in de 412+ kan zetten?
Jawel hoor: http://www.synology.nl/support/tutorials_show.php?q_id=484
Zie ook een paar pagina's terug.
Olgeros schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 12:19:
Heb nu Putty en Winscp geprobeerd.
Met Putty zie ik meer dan met Winscp, enig idee welke setting in winscp ik moet veranderen zodat ik ook systeemfolders/bestanden kan zien? Tot nu toe zie ik hetzelfde als in filestation. Met Putty kan ik ik nog ene niveau dieper gaan, maar grafisch is handiger.....
Met winscp kan je exact dezelfde bestanden zien als met putty. Uiteraard moet je op beiden inloggen als root.

Bovenaan alle mappen staat een map met de 'naam' ..
dubbel klikken op dat mapje en je gaat naar het bovenliggende niveau. Daarboven staan ook nog tig icoontjes waarmee je kan navigeren. Geef het niet te snel op als je iets niet kan vinden.
Anoniem: 499527 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 13:34:
[...]

Werkt hier allemaal probleemloos. Je doet vast iets verkeerds, maar wat dat iets is kunnen we je niet vertellen als je ons niets vertelt.

Benadering van buitenaf kan alleen als de juiste poorten openstaan in je router (tenminste als je buitenaf bedoelt bij een ander thuis).
Wat de packages betreft. Waar gaat het mis?
catchingfire schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 13:04:
Die is wel een stukje vlotter als de 413j ja. Maar helaas, de aanbieding is niet meer leverbaar, te laat. Ach, ik had vorige maand al een Canon SX50 voor 199 euro gescoord door een foutje :)
Welke aanbieding bedoel je? De prijs van de 412+ op de bol.com site was een fout. Dat had de 413j moeten zijn. Bij de saturn zijn alle diskstations nog afgeprijs t/m zondag. Ook via de website te bestellen.

[ Voor 35% gewijzigd door job op 02-03-2013 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ah, dank! Ga ik even lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
job schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 14:06:
Met winscp kan je exact dezelfde bestanden zien als met putty. Uiteraard moet je op beiden inloggen als root.

Bovenaan alle mappen staat een map met de 'naam' ..
dubbel klikken op dat mapje en je gaat naar het bovenliggende niveau. Daarboven staan ook nog tig icoontjes waarmee je kan navigeren. Geef het niet te snel op als je iets niet kan vinden.
Ben niet zo'n opgever hoor ;)

Maar dank je, je hebt me op het juiste spoor gezet, ik logde namelijk in als "Admin" en zag toen in Putty WEL de systeembestanden en in winscd NIET. Dat vind ik (nog steeds) best wel vreemd, maar goed.

Toen ingelogd als root in Putty en dat ging prima, daarna geprobeerd in winscd als root in te loggen maar dat ging pas nadat ik het protocol op scp gezet had.
Nu zie ik in beide dezelfde bestanden.

Thanks again!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Winscp kan je gebruiken voor scp, of voor (s)ftp. Standaard staat de boel op sftp, en als je een ftp-server hebt draaien kom je in de home-folder van de admin account uit. Dat zou het aanvankelijke verschil tussen putty en winscp kunnen verklaren.

Maar in elkgeval mooi om te horen dat je nu al weer een stuk verder bent :).

[ Voor 13% gewijzigd door job op 02-03-2013 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

helloitsme schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 13:50:
[...]

misschien moet je beter uitleggen wat je al gedaan hebt en wat er misgaat zodat andere mensen je kunnen helpen, hier kunnen we namelijk niet zoveel mee...
Snap ik.. stukje frustratie hier :P
Kom er nog uitgebreider op terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-06 22:03
Wat is ook alweer de URL waarmee je diskstations binnen je netwerk kan opzoeken? (Had de link wel maar ben hem kwijt en kan 'm ook via Google niet meer terugvinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-06 22:43

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Beginnersvraag denk ik, maar ik stel hem toch: Kan je in een Synology DS413 3 schijven in een RAID5 zetten en 1 schijf als los volume waar data op gaat die niet gemirrorred hoeft worden (films/series)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:34

Yucko

One clown to rule them all !

Leader98 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 20:37:
Wat is ook alweer de URL waarmee je diskstations binnen je netwerk kan opzoeken? (Had de link wel maar ben hem kwijt en kan 'm ook via Google niet meer terugvinden).
find.synology.com

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-05 00:38
DSM Via configuratiescherm-netwerk-algemeen heb ik de DNS server aangepast naar 8.8.8.8( google)
Telkens heb ik problemen dat ik mijn UPC DNS niet kan ophalen 213.46.228.196.

Ook heb de DNS server van google in mijn modem gezet , alles werkt naar behoren.
Hebben jullie diegene die UPC hebben geen problemen met het ophalen van DNS?
Hier gaat het continue fout en heb plotseling geen verbinding meer ,doordat ik geen DNS kan ophalen.
Elke dag vliegt mijn internet er weer uit, en dien ik dit weer te herstellen . Zeer irritant omdat ik dan mijn NAS
ook niet kan benaderen extern

[ Voor 14% gewijzigd door CallmeGod op 02-03-2013 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:03
Leader98 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 20:37:
Of DSAssistant downloaden. Handig, krijg je ook meteen het adres te zien (en andere opties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beschuit schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 22:10:
Beginnersvraag denk ik, maar ik stel hem toch: Kan je in een Synology DS413 3 schijven in een RAID5 zetten en 1 schijf als los volume waar data op gaat die niet gemirrorred hoeft worden (films/series)
Jahoor. minimum aantal schijven voor een raid is 3. Je kan per schijf aangeven wat voor volume je wilt, als je aangeeft een basic volume te willen hebben zonder protection voor de 4e schijf wordt dit een los volume.

Punt echter is dat 4 schijven in raid 5 net zo veel beschikbare data levert als 3 schijven in raid 5 plus 1 losse.
(er van uitgaand dat alle schijven even groot zijn). Je kan dan net zo goed alle 4 de schijven in raid 5 zetten, dan is alle data beschermt.

[ Voor 19% gewijzigd door job op 03-03-2013 02:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
beschuit schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 22:10:
Ik heb zelf een DS508 en de eerste 3 schijven staan in raid 5, vierde slot is leeg en het vijfde slot zit wel weer een schijf in.
3 schijven, raid 5 is volume 1. Andere schijf in slot 5 is volume 2.
Neem dus aan dat de DS413 dit ook kan. (behalve dan een slot overslaan dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-06 10:54
Ik heb SSL aan staan en krijg de bekende "There is a problem with this website's security certificate" melding. Logisch want ik heb geen certificate.

Nu staat in deze tutorial hoe je dit kunt aanvragen bij StartSSL.

Sorry voor de noob vragen maar...

Ik heb echter alleen een *.synology.me adres en geen eigen domain:
- StartSSL kan ik dan denk ik niet gebruiken omdat ik geen eigenaar ben van het domain?
- Is de enige mogelijkheid om dan handmatig een certificaat aan te maken en op elke client te importeren?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik heb ook een n00bvraagje, heb spotweb net op m'n synology geïnstalleerd, en allerlei cronjob scripts eropgezet, mbv deze tutorial: http://patrickscholten.co...ur-synology-nas/#more-148

nu ben ik bij dit punt aangekomen:
Configure the cronjobs to run
Use WinSCP to browse to the etc directory where you’ll find the crontab file, double click it to edit and add the following code:

To update SpotWEB every six hours:

#minute hour mday month wday who command
15 */6 * * * root /bin/sh /volume1/@appstore/scripts/spotweb_cron_upd.sh > /dev/null

make shure that there is one TAB after each item

To retrieve new spots every two hours:

#minute hour mday month wday who command
0 */2 * * * root /bin/sh /volume1/@appstore/scripts/spotweb_cron_retr.sh > /dev/null
Bij het dikgedrukte gaat het mis, als ik vie sftp inlog, dan is mijn root directory eigenlijk nog een niveau daaronder. (oftewel, ik kan niet bij die /etc map komen).

Waar kan ik dit goed instellen zodat ik er wel bij kan? Zie echt iets heel stoms over het hoofd volgens mij 8)7

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Niet echt een direct antwoord maar je zou met ssh een terminal kunnen openen (bv. PuTTY vanaf Windows) en dan met de vi-editor de aanpassingen doen. Als je denkt waar heeft ie het over dan kun je beter wachten op een antwoord op je winscp vraag... :)

DS211> ls -las /etc/crontab
   4 -rw-r--r--    1 root     root           307 Dec  7 11:42 /etc/crontab
DS211> vi /etc/crontab

[ Voor 30% gewijzigd door technorabilia op 03-03-2013 11:08 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
LuNaTiC schreef op zondag 03 maart 2013 @ 10:55:
Ik heb ook een n00bvraagje, heb spotweb net op m'n synology geïnstalleerd, en allerlei cronjob scripts eropgezet, mbv deze tutorial: http://patrickscholten.co...ur-synology-nas/#more-148

nu ben ik bij dit punt aangekomen:

[...]

Bij het dikgedrukte gaat het mis, als ik vie sftp inlog, dan is mijn root directory eigenlijk nog een niveau daaronder. (oftewel, ik kan niet bij die /etc map komen).

Waar kan ik dit goed instellen zodat ik er wel bij kan? Zie echt iets heel stoms over het hoofd volgens mij 8)7
bij mij werkt het gewoon:
- bestandsprotocol scp
- en inloggen als root

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maasmaas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:41
Ik was gisteren van plan hier een vraag te plaatsen, omdat het me maar niet lukte om via een externe connectie mijn DS213 in te komen. Hoe wagenwijd ik de poorten op mijn tp-link router ook openzette, de toegang bleef gesloten. Maar inmiddels heb ik het probleem al opgelost, omdat ik eerst gewoon niet goed na had gedacht :P. In mijn situatie zit er namelijk nog een router in het netwerk:

modem ziggo -> belkin router -> tp-link router -> DS213

Uiteindelijk was de oplossing: het WAN ip-adres van de tp-link in DMZ van de belkin router zetten en vervolgens de juiste poorten in de tp-link openzetten. Daar ben je dan eerst uren voor aan het kloten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 503347

Ik heb dit inderdaad al geprobeerd. Maar dit ging niet werken. De poortconfiguratie is over het algemeen geen probleem. We hadden al VPN en dergelijke op gezet, maar een externe map koppelen kregen we niet voor elkaar. Wij zijn geen noob's als het gaat om netwerken en dergelijke. Misschien wel in Synology configutatie. Ik zoek nog ergens een duidelijke omschrijving wat je waar moet instellen om dit werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

helloitsme schreef op zondag 03 maart 2013 @ 11:14:
[...]

bij mij werkt het gewoon:
- bestandsprotocol scp
- en inloggen als root
Ik zat erin via SFTP;

als ik het met scp doe, dan lijkt ie in te loggen, maar zodra dat lijkt te lukken, schiet ie meteen weer terug naar het invoerscherm (waar je je hostname, port etc moet invullen) :?

edit: na wat klooien gelukt, thanks voor de hulp!

[ Voor 6% gewijzigd door LuNaTiC op 03-03-2013 11:33 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Mijn dank is groot (link gaat meteen archief in)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

332377

Ik ben bang dat ik het antwoord al weet (tenzij ik wat over het hoofd zie, wat ik toch echt hoop), maar is het mogelijk om in een ds213+ met 2 schijven 1TB bijv. in RAID-1 te draaien en de overige beschikbare schrijfruimte niet gemirrored ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Ik ben met netwerkkabels bezig (vervangen) zodat ik mijn gigabit netwerk up en running krijg (en nu eens goed). Ik zit nu wat te testen vanaf een computer naar de nas via een gigabit router (netgear N600).

Ik haal deze snelheid ongeveer met alle cat5e kabels die ik heb liggen:

Upload van pc naar 212j nas: 30MB/sec (241 Mbit/sec).

Nu zit ik zelf niet zo in de netwerken, kom er niet helemaal uit of dit nu acceptabel is of dat het sneller kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-06 22:38

miekol

erm

Wat is nu wijsheid. Een DS212j kopen voor al mijn films, muziek en downloads. Of mijn DS1511+ uitbreiden met een DX213 en daar alles opzetten...

Ik kom er niet helemaal uit, volgens mij is het een beetje lood om oud ijzer of zitten er nog grote voor of nadelen aan één van de twee opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als jouw nas het ondersteunt (en die van jou doet dat) kan je de dx gebruiken om je huidige volume uit te breiden. Handig als je je raid5/6/shr volume wilt uitbreiden met 2 schijven.

En ik verwacht dat de transfer snelheden via je 1511 icm dx hoger zullen zijn dan met een 212j.

[ Voor 38% gewijzigd door job op 03-03-2013 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-06 22:38

miekol

erm

job schreef op zondag 03 maart 2013 @ 14:50:
Als jouw nas het ondersteunt (en die van jou doet dat) kan je de dx gebruiken om je huidige volume uit te breiden. Handig als je je raid5/6/shr volume wilt uitbreiden met 2 schijven.

En ik verwacht dat de transfer snelheden via je 1511 icm dx hoger zullen zijn dan met een 212j.
Maar ik zou de DX dan als een apart RAID1 volume willen gebruiken. Om zakelijk en prive gescheiden te houden. Dat moet ook kunnen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietertie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-06 17:56
Even een vraag over foto's uploaden. Ik wil totaal zo'n 60gb aan foto's naar mijn NAS gaan kopiëren, wat is de beste manier?
Via de webinterface, synology assistent of eerst de data 'gewoon' naar de NAS kopiëren?

 MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD |  iPhone 6s | Synology DS213+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
miekol schreef op zondag 03 maart 2013 @ 14:57:
Maar ik zou de DX dan als een apart RAID1 volume willen gebruiken. Om zakelijk en prive gescheiden te houden. Dat moet ook kunnen toch?
Tuurlijk. Dat kan altijd.
Het voordeel van zo'n dx is dat je je ds1511 omtovert van een 5-slots naar een 7 slots. :)
Als je dat niet nodig hebt (want je wilt toch een los volume) zou ik voor de handigste/goedkoopste oplossing gaan.
pietertie schreef op zondag 03 maart 2013 @ 15:02:
Even een vraag over foto's uploaden. Ik wil totaal zo'n 60gb aan foto's naar mijn NAS gaan kopiëren, wat is de beste manier?
Via de webinterface, synology assistent of eerst de data 'gewoon' naar de NAS kopiëren?
Als je de foto's toe wilt voegen aan photostation, dan zou ik het doen via de synology assistant.
Anders gewoon als data er op zetten via explorer.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 03-03-2013 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:56
pietertie schreef op zondag 03 maart 2013 @ 15:02:
Via synology assistent gaat het snelste aangezien hij dan de CPU van je PC gebruikt ipv van de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itchin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-06 00:51
miekol schreef op zondag 03 maart 2013 @ 14:02:
Wat is nu wijsheid. Een DS212j kopen voor al mijn films, muziek en downloads. Of mijn DS1511+ uitbreiden met een DX213 en daar alles opzetten...

Ik kom er niet helemaal uit, volgens mij is het een beetje lood om oud ijzer of zitten er nog grote voor of nadelen aan één van de twee opties?
Voordeel van een DX213 aan je 1511+ is natuurlijk dat je meer processorpower hebt, wat handig kan zijn als je bijvoorbleed Plex zou willen gebruiken.. Nadeel is dat op het moment dat je films of muziek benaderd alle schijven in de 1511+ aan zijn. Als die dat normaal alleen tijdens 'kantooruren' aan zijn, kost het wat extra draaiuren en stroom (als ze toch al 24/7 aan staan geldt het nadeel natuurlijk niet)
De 212J zou dus energiezuiniger kunnen zijn, tenzij er veel overlap is in gebruiksuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Sinds vandaag kom ik niet meer ik mijn nas . Via mijn pc zie ik wel mijn nas in het netwerk verschijnen maar kan er geen verbinding mee maken. Als ik via de ip adres inlog en de informatie opvraag zie ik dat mijn nas wel verbonden is! Ik kan ook niet naar toe pingen, in mijn modem van upc zie ik ook dat deze in mijn netwerk staat. De nas heeft gewoon een static ip adres en heb enkel een switch tussen hangen.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Is er een bepaalde reset in dsm 4.1?
Heb nas al opnieuw opgestart , modem gereset en de ez internet wizard opnieuw uitgevoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
pinnetje achterin het reset gaatje stoppen... na 4 seconden hoor je 1 piep..
dan even los. en nog een keer 4 seconden indrukken... dan hoor je nog een piep en gaat het oranje lampje knipperen..

hiermee wis je wel de dsm software ook van de nas,, en zal je via de assistent weer dsm moeten installeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 22:48

Goner

What can I do you for ?

job schreef op zondag 03 maart 2013 @ 15:04:
Als je de foto's toe wilt voegen aan photostation, dan zou ik het doen via de synology assistant.
Toegegeven, de assistant is sneller met thumbnails genereren dan Photostation zelf, maar 60GB gaat nog steeds een eeuwigheid duren ...
Als je de foto's gewoon op je Syno in een folder wilt zetten zou ik FTP gebruiken, is toch net wat sneller dan SMB/CIFS ...
martijn24 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 18:37:
Sinds vandaag kom ik niet meer ik mijn nas
Je PC staat toch niet toevallig in de block-list ?? Of kom je er vanaf geen enkele PC of zo meer in ?
Ik krijg daarmee : No Diskstation Found within LAN ... :?

[ Voor 32% gewijzigd door Goner op 03-03-2013 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
waarmee streamen jullie eigenlijk naar tv?
ik heb zo een android usb tv stick gekocht.. maar staat nog geen player op... en vraag me af waar jullie mee streamen ?

daarbij heb ik sabnzbd aan de praat en werkend (lekker!!) en parren en rarren gaan best hard!

nu kon ik net sabnzbd niet opstarten vanuit de nas (gister heeft deze het gewoon gedaan :S en er is niets veranderd) dus even troubleshooten zo (komt goewww)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
XBMC is er voor de android ;) en anders vlc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Laatst online: 18:57
Wie kan mij helpen?

Graag wil ik zonder ipad of iphone muziek afspelen op mijn apple tv 2 (via versterker). Ik wil dus eigenlijk gewoon bladeren en afspelen via mijn apple tv2.
Als ik muziek wil afspelen op mijn apple tv2 dan kan ik wel de map vinden waarin mijn muziek zit maar als ik de bestanden aan klik dan blijft de apple tv2 op bufferen staan.

Mijn setup is:
Apple TV 2 met jailbrake (ATV flash)
Synology DS 213+
Op de ds213+ heb ik itunes server geïnstalleerd en ook audio station en mediaserver.

Wie kan mij het antwoord geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aron225 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 20:35:
pinnetje achterin het reset gaatje stoppen... na 4 seconden hoor je 1 piep..
dan even los. en nog een keer 4 seconden indrukken... dan hoor je nog een piep en gaat het oranje lampje knipperen..

hiermee wis je wel de dsm software ook van de nas,, en zal je via de assistent weer dsm moeten installeren..
De tweede reset alleen uitvoeren als de eerste niet helpt.
De eerste reset schakelt de firewall uit, zorgt er voor dat je nas via dhcp een ip krijgt, en reset het administrator wachtwoord (en nog wat kleine settings, zie de link ondraan). Voor de meeste problemen is dat een prima oplossing.

Die tweede reset en een herinstallatie is natuurlijk altijd een oplossing, maar gaat uiteraard meer tijd kosten om de boel allemaal weer in te stellen.

http://www.synology.nl/support/tutorials_show.php?q_id=493

[ Voor 5% gewijzigd door job op 03-03-2013 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
job schreef op zondag 03 maart 2013 @ 21:32:
[...]

De tweede reset alleen uitvoeren als de eerste niet helpt.
De eerste reset schakelt de firewall uit, zorgt er voor dat je nas via dhcp een ip krijgt, en reset het administrator wachtwoord (en nog wat kleine settings, zie de link ondraan). Voor de meeste problemen is dat een prima oplossing.

Die tweede reset en een herinstallatie is natuurlijk altijd een oplossing, maar gaat uiteraard meer tijd kosten om de boel allemaal weer in te stellen.

http://www.synology.nl/support/tutorials_show.php?q_id=493
Super bedankt ik ga morgen even hiermee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:08
aron225 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 20:41:
waarmee streamen jullie eigenlijk naar tv?
ik heb zo een android usb tv stick gekocht.. maar staat nog geen player op... en vraag me af waar jullie mee streamen ?

daarbij heb ik sabnzbd aan de praat en werkend (lekker!!) en parren en rarren gaan best hard!

nu kon ik net sabnzbd niet opstarten vanuit de nas (gister heeft deze het gewoon gedaan :S en er is niets veranderd) dus even troubleshooten zo (komt goewww)
ik heb de Archos video player geïnstalleerd.
Deze kijkt op een samba share van mijn synology (/video) en regelt het artwork, subtitles en giet dat in een gelikte interface. Er is een gratis versie en een betaalde, die regelmatig met 50% korting wordt verkocht, maar ook voor de volle prijs (paar euro) z'n geld waard is.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
OT: Raspberry Pi met XBMC.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Laatst online: 17:34

Yucko

One clown to rule them all !

Ik zit op dit moment met een DS412+ met problemen met de 3e bay. Het is nu al 2x voorgekomen dat een HDD op die positie niet herkent wordt (dus DSM --> Storage Manager --> HDD Management laat geen "Disk 3" zien)
  • disk op positie 4 --> positie 3 zetten werkt niet. Er wordt niets herkent
  • originele disk op positie 3 --> positie 4 werkt dan weer wel. HDD wordt herkent.
  • originele disk weer teruggezet op positie 3 en na 3 dagen wordt deze ineens weer herkent en kan ik repair optie van DSM gebruiken (parity consistancy check loopt nog op dit moment)
Als ik de SMART-waardes van die ene schijf bekijk, dan zie ik geen abnormale waardes en geen Current_Pending_Sector of Reallocated_Event_Count.

Nu wil Synology dat ik de schijf in kwestie ga testen met een OEM tool zoals WD Lifeguard maar mijn vraag is eigenlijk of dit de data op de schijf wist :?
Mijn intentie is nl. om de NAS uit te zetten, de schijf op postitie 3 in een Windows machine testen met WD Lifeguard en na het testen weer terug te plaatsen in de DS412+ en deze dan weer aan te zetten zodat er geen nieuwe rebuild/repair uitgevoerd hoeft te worden.

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skip-5
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-05 10:32
Even een vraagje voor de meer ervaren eigenaars denk ik.

Ik heb op mijn ds213+ ooit eens een powerschedule ingesteld, zodat mijn nas in het weekend zou rebooten om zo geheugen vrij te maken. Dit werkte toen niet naar behoren dus had ik alles via de GUI er weer uit gegooid. Helaas is er denk ik een regeltje achter gebleven, want elke zondag ochtend staat mijn nas nu uit.

Geen giga probleem natuurlijk, maar gewoon vervelend. Ik denk dat ik via ssh even wat moet aanpassen, alleen heb ik geen idee waar ik naar op zoek ben. Mijn linux kennis is matig namelijk.

Fear can hold you prisoner, Hope can set you free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Dat zou dan in je /etc/crontab moeten zitten ...

0 1 * * 0,6 root /sbin/poweroff
0 1 * * 1,2,3,4,5 root /sbin/poweroff

EDIT: ben wel benieuwd hoe de poweron werkt ...

[ Voor 11% gewijzigd door Goner op 04-03-2013 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skip-5
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-05 10:32
Dank, daar stond idd nog een regel m.b.t een poweroff!

Fear can hold you prisoner, Hope can set you free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Laatst online: 07-06 11:36

jdwrist

En het antwoord is koekje

Misschien een idee voor de veelgestelde vragen

Een Hoe Richt ik mijn NAS in voor bijv.
  • Media streamen
  • Back-up
  • Noem maar op
voor de mensen die hier nieuw in zijn of niet tot weinig kennis van zaken hebben

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietertie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-06 17:56
jokapo schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:28:
Misschien een idee voor de veelgestelde vragen

Een Hoe Richt ik mijn NAS in voor bijv.
  • Media streamen
  • Back-up
  • Noem maar op
voor de mensen die hier nieuw in zijn of niet tot weinig kennis van zaken hebben
Dit idee juich ik toe _/-\o_ _/-\o_
Ben zelf nieuw en probeer zoveel mogelijk zelf uit te vogelen, maar de belangrijkste how to's zouden menig gebruiker helpen denk ik (waaronder mijzelf). Tevens ondervang je een hoop 'noob' vragen, want de basis-setup van je NAS is uitgewerkt in de veelgestelde vragen.

 MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD |  iPhone 6s | Synology DS213+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Anoniem: 32279 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 13:53:
Ik ben met netwerkkabels bezig (vervangen) zodat ik mijn gigabit netwerk up en running krijg (en nu eens goed). Ik zit nu wat te testen vanaf een computer naar de nas via een gigabit router (netgear N600).

Nu zit ik zelf niet zo in de netwerken, kom er niet helemaal uit of dit nu acceptabel is of dat het sneller kan?
Dat ligt eraan.
Wat is de maximale schrijfsnelheid van de DS212j?
Minder dan 50MB/sec (volgens Synology)

Wat is de maximale leessnelheid van de harddisk waar je de data vanaf naar de NAS copieert?
Hangt af van de pc hardware en de harddisk

Hoe groot is het bestand wat je naar de NAS stuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Laatst online: 10:19
Is het mogelijk om zo een Rackstation RS812 in een wandkast te monteren ?
In zoiets bv http://www.serverkast.com/serverkast-1/wandmontage.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:39

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Van de Synology website:
Size (HxWxD) : 44 X 430.5 X 457.5 mm

Kun je kijken hoe diep je kastje moet zijn. :)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Laatst online: 10:19
ElCondor schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:44:
Van de Synology website:
Size (HxWxD) : 44 X 430.5 X 457.5 mm

Kun je kijken hoe diep je kastje moet zijn. :)
Mja vraag is natuurlijk of die punten waar je die vast mee moet schroeven overeenkomen met zo een wandkast e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-06 13:05

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

[...]

Acceptabel is aan jezelf ;) Maar ik haal op grote transfers (dus grote bestanden zoals films) zo'n ~40 MB/sec bij uploaden van de pc naar mijn DS212j. Dat was dan via een Netgear WNDR3700 overigens en ik heb WD Reds van 3TB in m'n DS212j zitten.

Blijft sterk afhankelijk van de exacte situatie natuurlijk. Als de snelheid maar hoog genoeg is voor wat jij er mee wilt doen :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Op dit moment heb ik een Synology DS409slim (DSM 4.2) draaien met daarin vier schijven in raid 5 met het bekende Load Cycle Count probleem. Deze heb ik met wat truukjes nog een tijd kunnen rekken, maar nu hebben ze helaas niet al te lang meer te gaan. Aangezien ik ook wat ruimtegebrek krijg, wilde ik graag ook grotere schijven (er zitten nu 500gb schijven in de NAS).

Met de 2.5 inch schijven in de DS409slim waren schijven van een terrabyte nog betaalbaar, maar groter is eigenlijk niet meer realistisch. Omdat de bekende packages van SynoCommunity regelmatig wat traag reageren en de downloads niet zo snel gaan, wilde ik ook upgraden. Nu heb ik een DS412+ besteld, waar ik vier WD Red schijven van 2 terrabyte in ga stoppen.

Mijn vraag is het volgende: welke manier van migreren zou voor mij makkelijker zijn en waarom?

Volgens mij heb ik de volgende twee keuzes - optie 1:

* Oude schijven overzetten van de DS409slim naar de DS412+.
* Eén voor de schijven vervangen voor nieuwe schijven en de raid 5 deze laten herberekenen (dit zal een paar dagen kosten)
* Volume vergroten, zodat de nieuwe schijven goed gebruikt worden

OF optie 2

* Nieuwe NAS aansluiten naast de oude NAS
* Configuratie backup laden in de nieuwe NAS
* Bestanden overzetten via gigabit netwerk (zo'n 1,5 terrabyte)
* Gebruikte packages opnieuw installeren en instellen (backups van vorige NAS overzetten)

Volgens onderzoek op internet blijkt dat de eerste manier prima zou moeten werken. Het nadeel vind ik dat ik dan de 2,5 inch schijven in brackets moet gaan hangen om alles over te zetten. Daarnaast weet je nooit zeker of de nieuwe NAS de oude schijven gaat accepteren en of de herberreking van de raid 5 alle vier de keren goed zal gaan. Als ik de nieuwe en de oude NAS naast elkaar zet kan ik altijd nog bij de oude data.

Wat ik zelf aan optie 2 een beetje eng vind zijn alle handelingen die ik voorheen met de hand via SSH heb gedaan. Volgens mij is daar niks meer van nodig, omdat alles via de SynoCommunity packages zou moeten werken - maar 100% zeker daarvan ben ik niet.

Ziet iemand nog voor- of nadelen die ik over het hoofd zie? Heeft iemand ervaring met een van de opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
skip-5 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 09:55:
Even een vraagje voor de meer ervaren eigenaars denk ik.

Ik heb op mijn ds213+ ooit eens een powerschedule ingesteld, zodat mijn nas in het weekend zou rebooten om zo geheugen vrij te maken. Dit werkte toen niet naar behoren dus had ik alles via de GUI er weer uit gegooid. Helaas is er denk ik een regeltje achter gebleven, want elke zondag ochtend staat mijn nas nu uit.

Geen giga probleem natuurlijk, maar gewoon vervelend. Ik denk dat ik via ssh even wat moet aanpassen, alleen heb ik geen idee waar ik naar op zoek ben. Mijn linux kennis is matig namelijk.
Dat ook al eens gehad

Probeer het eens met invoeren, en dan naderhand ( na een reboot ) alsnog te verwijderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135495

Ik heb sinds vandaag problemen met mijn (inmiddels al op leeftijd zijnde) DS207+. Bij het aanzetten gaat alles prima, hij start op en ik zie de lampjes van beide disks e.d. branden. Na een seconde of 20 klinkt een korte piep van 1,5 seconde en dan gaan de lampjes allemaal heel even uit en dan weer direct aan. In de Synology Assistant zie ik dat de DS207+ gereed is en een IP toegewezen heeft gekregen en ook pingen naar dat IP gaat (krijg 100% reply). Als ik echter probeer te verbinden naar de webinterface gebeurt er niets en krijg ik melding dat de pagina niet beschikbaar is. Ook via Windows Verkenner kan ik niet op de shares komen. Net na het opstarten lukt het soms wel de webinterface te benaderen voor een korte tijd. Ook tussentijds werkt de webinterface soms een halve minuut en kan ik inloggen waarna de verbinding weer wegvalt. Pingen blijft dan echter gewoon mogelijk. Heeft iemand enig idee wat hier misgaat? Ik werk met DSM 3.1-1636.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 135495 op 04-03-2013 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
(BTW links naar DSM 4.2 voor DS211 hier)

Ik heb in DSM 4.2 via Control Panel, Task Scheduler een regel toegevoegd voor Spotweb.

Was: (handmatig de eerste regel toegevoegd)

DS211> cat crontab
#minute hour    mday    month   wday    who     command
0       0,6,12,18       *       *       *       root    cd /volume1/web/spotweb && /usr/bin/php retrieve.php > /tmp/retrieve.log
43      11      *       *       1,4     root    /usr/syno/bin/synopkg chkupgradepkg
0       1       *       *       0,1,2,3,4,5,6   root    /tmp/synoschedtask --run id=1
0       3       *       *       0       root    /tmp/synoschedtask --run id=2
DS211>

Is nu geworden:

DS211> cat /etc/crontab
#minute hour    mday    month   wday    who     command
43      11      *       *       1,4     root    /usr/syno/bin/synopkg chkupgradepkg
0       1       *       *       0,1,2,3,4,5,6   root    /tmp/synoschedtask --run id=1
0       3       *       *       0       root    /tmp/synoschedtask --run id=2
0       0       *       *       *       root    /tmp/synoschedtask --run id=3
DS211>

De laatste regel zou het dus moeten zijn.
Bij "hour" verwacht ik echter nu iets van 0,6,12,18 terwijl ik alleen een 0 zie... :?

Afbeeldingslocatie: http://img713.imageshack.us/img713/3997/cronn.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door technorabilia op 04-03-2013 19:31 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
Ik was bezig om een Film met (winrar) uit te pakken. Nu staat deze film op een share op mijn nas. Ik kan vanaf mijn pc gewoon mapjes aanmaken in deze map dus heb voldoende rechten. Nu lijkt hij dit goed te doen. Echter als de unrar klaar is zie ik het uitgepakte bestand niet in de map staan?
Hierna ben ik met Filestation aan de gang gegaan en hier kan ik ook bestanden uitpakken. Toen hij zo goed als klaar was kreeg ik hier de melding bestand of map niet gevonden. Bekend probleem iemand?

43% of all statistics are worthless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-06 23:04
Rebbelx schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:48:
[...]

Mja vraag is natuurlijk of die punten waar je die vast mee moet schroeven overeenkomen met zo een wandkast e
Dat is geen probleem daarvoor is een en een 19" kast en U maten zijn ook gelijk, enkel diepte is het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Liep toevallig tegen een mini-versie van speedtest.net op : http://www.speedtest.net/mini.php

Op de Syno gezet en heb dit resultaat (100 Mbps LAN) :

Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n63/GonerNL/SpeedTestMini.png

weet niet waar jij mee getest heb, maar ben benieuwd of resultaat overeen komt met wat dit tooltje geeft ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker_19
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-06 20:00
Hallo, ik ben al een tijdje van plan om eindelijk een nas te kopen. Mijn ogen zijn gevallen op deSynology Disk Station DS2413+.

Ik ga de nas vooral voor thuis (muziek/video/foto/back-ups overige pc's) gebruiken maar ook zakelijk (klein eenpersoonszaakje, vooral back-up). Wil dus ook graag verschillende add-ons gebruiken en als het mogenlijk is ook een webserver.

Nu heb ik niet meteen zoveel opslagruimte nodig, maar ik ben wel van plan om alle sloten te vullen met schijven. Kan ik nu bij de eerste aanschaf 6 (of 9) schijven inzetten en gebruiken, en over een jaar ergens de andere schijven (of natuurlijk in twee stappen) de rest, zonder dat ik veel problemen krijg met de bestanden die er al op staan?

Ik wil graag raid 5 gaan draaien, dus als ik schijven (bij)plaats, zal het ook iedere keer een veelvoud van 3 moeten zijn begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-05 11:37
Tweaker_19 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 21:03:
Ik wil graag raid 5 gaan draaien, dus als ik schijven (bij)plaats, zal het ook iedere keer een veelvoud van 3 moeten zijn begrijp ik?
Nee, je kan gewoon een enkele schijf bijplaatsen iedere keer. je raid wordt dan iedere keer wel herbuild, wat een paar dagen kan duren. Je nas blijft beschikbaar, maar er is performance degradatie gedurende die periode.

Je kan ook iedere keer aparte raid5 volumes bouwen, maar dan verlies je iedere keer een schijf, en lijkt me totaal nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:24

Videopac

Rommelt wat aan.

Hallo, ik ben al een tijdje van plan om eindelijk een nas te kopen. Mijn ogen zijn gevallen op deSynology Disk Station DS2413+.

Ik ga de nas vooral voor thuis (muziek/video/foto/back-ups overige pc's) gebruiken maar ook zakelijk (klein eenpersoonszaakje, vooral back-up). Wil dus ook graag verschillende add-ons gebruiken en als het mogenlijk is ook een webserver.

Nu heb ik niet meteen zoveel opslagruimte nodig, maar ik ben wel van plan om alle sloten te vullen met schijven. Kan ik nu bij de eerste aanschaf 6 (of 9) schijven inzetten en gebruiken, en over een jaar ergens de andere schijven (of natuurlijk in twee stappen) de rest, zonder dat ik veel problemen krijg met de bestanden die er al op staan?

RAID 5 is minimaal 5, daarna mag er telkens 1 schijf bij. De 2413 is nogal een bak. Heb je werkelijk zoveel opslagruimte nodig? Is er een reden dat je perse RAID-5 wil draaien? Als je het zakelijk gebruikt: heb je ook aan off-site / 2e locatie back-up gedacht?

Wellicht heb je voldoende aan een DS713+ (2 schijfs, zelfde CPU, uitbreidbaar tot 7 schijven) met een DS213j op een remote locatie.

[ Voor 0% gewijzigd door Videopac op 05-03-2013 11:20 . Reden: DS213+ moet zijn: DS713+ ]

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Nope. In jouw geval kan het beste kiezen voor SHR met 1 schijf redundantie. Je kan op de Synology site zien wat dat inhoud. Je kan dan beginnen met 2 schijven en telkens verder uitbouwen naar je eigen wens zonder problemen.
Videopac schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 09:50:
[...]

RAID 5 is minimaal 5, daarna mag er telkens 1 schijf bij.
8)7 Dit is onjuist. Check je feiten even voordat je mensen advies gaat geven. :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:56
Omdat Spotweb wat trager werd dacht ik even de SQL database te gaan optimaliseren via https://github.com/spotweb/spotweb/wiki/Performance-tips

Bij het onderdeel Tune your MySQL heb ik dus de stappen uitgevoerd. Maar na ruim 24 uur stond mijn PhPAdmin nog steeds op laden. De alter table commando's in PHPAdmin-->SQL deel uitgevoerd.

NU is de database erg groot dus ik begrijp dat dit lang kan duren. Probleem is alleen dat ik PHPAdmin net per abuis heb afgesloten en nu zie je dus niets meer.

Als ik in DSM kijk bij Process dan draait dan wel een MYSQLD process (verbruik tussen 4% en 30%)
maar ik weet niet of dit standaard draait of juist vanwege mijn opdracht.
CPU schommelt tussen de 30% en 40%

Er draait natuurlijk veel meer op de NAS dus erg lastig te achterhalen.

Is er een manier om te achterhalen of SQL nog steeds bezig is met mijn opdracht. Simpelweg te boel stoppen of opnieuw starten is ook zonder na al die tijd.

Dus hoop dat iemand een tip kan geven om te achterhalen of dit nog loopt. Mogelijk dat SQL een logfile ergens bijhoudt maar kan zo niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Goner schreef op maandag 04 maart 2013 @ 20:48:
[...]

Liep toevallig tegen een mini-versie van speedtest.net op : http://www.speedtest.net/mini.php

Op de Syno gezet en heb dit resultaat (100 Mbps LAN) :

[afbeelding]

weet niet waar jij mee getest heb, maar ben benieuwd of resultaat overeen komt met wat dit tooltje geeft ...
Als je de door jou gemeten waardes dan even maal 0,125 doet, dan praten we in ieder geval over dezelfde waardes (je weet wel, megabits vs megabytes).

Maar eigenlijk heeft dat ook geen zin, want onze vraagsteller heeft het over up- en download tussen de pc en nas.

ot: Ik haal met kleine bestanden ca. 8 mb/s en met grote bestanden ca. 40 met uitschieters naar boven (de cpu was volop bezig met andere zaken :))
Ik draai DSM 4.2 en heb jumboframes ingesteld op de nas en op de netwerkkaart van de pc.
Ik verwacht wel rond de 50mb/s te kunnen halen als de nas niets anders aan het doen is.
1Gb lan uiteraard, anders stokt het sowieso bij 11 mb/s :)

[ Voor 20% gewijzigd door albino71 op 05-03-2013 10:33 . Reden: ot ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Videopac schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 09:50:
[...]

RAID 5 is minimaal 5, daarna mag er telkens 1 schijf bij. De 2413 is nogal een bak. Heb je werkelijk zoveel opslagruimte nodig? Is er een reden dat je perse RAID-5 wil draaien? Als je het zakelijk gebruikt: heb je ook aan off-site / 2e locatie back-up gedacht?

Wellicht heb je voldoende aan een DS213+ (2 schijfs, zelfde CPU, uitbreidbaar tot 7 schijven) met een DS213j op een remote locatie.
Is een 213+ uit te breiden tot 7? :? Ik wist niet dat de 213+ ook ondersteuning had voor uitbreidingsmodules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Laatst online: 19:24

Videopac

Rommelt wat aan.

mvds schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 10:39:
[...]

Is een 213+ uit te breiden tot 7? :? Ik wist niet dat de 213+ ook ondersteuning had voor uitbreidingsmodules.
Ik ben er met mijn hoofd niet bij. Ik bedoelde DS713+.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

albino71 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 10:30:
[...]
Als je de door jou gemeten waardes dan even maal 0,125 doet, dan praten we in ieder geval over dezelfde waardes (je weet wel, megabits vs megabytes).
dat doen we toch al ?
ik meet upload van 58.96 Mbps en de vraagsteller 241 Mbit/sec .. wil weten of hij met dat speednet-ding hetzelfde krijgt.
Maar eigenlijk heeft dat ook geen zin, want onze vraagsteller heeft het over up- en download tussen de pc en nas.
Ik ook ... tooltje staat op m'n DS212j en ik start het vanaf m'n PC op zelfde LAN.
geloof me, ik haal naar buiten echt geen 46 en 58 Mbps up/down met mijn internet verbinding :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:25
Kan ik mijn volume2 uit een DS210J omhangen naar een DS213 en daar gebruiken als volume2 om de data te kopieren naar volume1? Heb gekeken op de Synology site, maar zie daar alleen een netwerk-copy tutorial.
Ja dus, je krijgt alleen een melding dat de partitie gerepareerd moet worden, dat duurt 10sec en dan kan je gewoon volume2 benaderen in file station :*)

En kan ik daarna de volume1 uit de DS210J omhangen naar de DS213 waar nu al een volume1 inzit en dus de volume1 uit de DS210J als volume2 gebruiken in de DS213?
Yep ook dit kan dus gewoon. Zelfde verhaal als hierboven. Hij maakt er gewoon volume2 van, ff system partition repairen en hij werkt gewoon _/-\o_

[ Voor 30% gewijzigd door loyske op 05-03-2013 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Goner schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 12:12:
[...]

dat doen we toch al ?
ik meet upload van 58.96 Mbps en de vraagsteller 241 Mbit/sec .. wil weten of hij met dat speednet-ding hetzelfde krijgt.

[...]

Ik ook ... tooltje staat op m'n DS212j en ik start het vanaf m'n PC op zelfde LAN.
geloof me, ik haal naar buiten echt geen 46 en 58 Mbps up/down met mijn internet verbinding :+
Neem me niet kwalijk, ik haal die snelheden naar buiten bijna, vandaar de verwarring :)

Toch is het appels met peren vergelijken.
Jij hebt het over een 100mbit netwerk, hij over een 1000mbit.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

Een korte vraagje:

Nu ik eindelijk wat films op mijn NAS heb staan wil ik naast DS VIDEO op de ipad ook op mijn Macbook Pro afspelen. Met welke programma kan ik connectie maken met mijn NAS op de MBP?

Gevonden:
http://www.synology.nl/su...how.php?lang=nld&q_id=457

Nu ik VLC heb geinstalleerd probeer ik via file station een film af te spelen maar krijg een foutmelding dat mijn browser het niet ondersteunt. Wat doe ik verkeerd?

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 181923 op 05-03-2013 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

albino71 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 10:30:
[...]

[...]

ot: Ik haal met kleine bestanden ca. 8 mb/s en met grote bestanden ca. 40 met uitschieters naar boven (de cpu was volop bezig met andere zaken :))
Ik draai DSM 4.2 en heb jumboframes ingesteld op de nas en op de netwerkkaart van de pc.
Ik verwacht wel rond de 50mb/s te kunnen halen als de nas niets anders aan het doen is.
1Gb lan uiteraard, anders stokt het sowieso bij 11 mb/s :)
Die jumboframes hebben inderdaad wel effect op het interne netwerk. Ben er ook mee aan het spelen geweest, en kwam er achter dat mijn switch geen jumboframes ondersteunde. Switch vervangen door een managable Netgear Prosafe GS108T-200.

Nic, router, switch, NAS 212+ de jumboframes geactiveerd, en transfer is opgelopen van zo n 50MB/s naar 80MB/s. Dat op een 1Gbs bekabeld netwerk.

De winst is dus daar te behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagobert
  • Laatst online: 12-06 21:53
Weet iemand of Video Station op een 212+ nu aan transcoderen doet? Als ik op mijn Ipad nu een flinke .mkv stream via DS Video (Met streamen bedoel ik dan dat ik ergens anders ben en de verbinding over mijn 6mbit up lijn doe) dan loopt deze vloeiend. Voorheen was het met horten en stoten. De CPU maakt zich nu wel heel druk.

[ Voor 13% gewijzigd door Dagobert op 05-03-2013 13:34 ]

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Pagina: 1 2 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]