http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Ik teken nergens meer voor
Ik heb er geen problemen mee. Ik start de film/serie op de iPad en daarna vraagt DS Video welke subs ik wil pakken. Dat werkt in ieder geval met SRT bestanden waarvan het eerste gedeelte van de naam identiek is aan de films (bv videobestand serie.S01E01.mp4 en subs serie.S01E01.DUTCH.srt). Beide bestanden zullen wel in dezelfde map moeten staan.Verbal_Kint schreef op maandag 03 juni 2013 @ 21:44:
[...]
Via iPhone/iPad DS video naar Apple tv. Ik zie überhaupt geen subtitle optie..
Heb je de ondertiteling aanstaan in de Apple TV? On the Apple TV menu, go to Settings -> Audio & Video. In Audio & Video, select your desired language from the Subtitle Language menu.
Ik merk dat na het aanzetten van subs de belasting van de processor ongeveer 40 -50% hoger is dan zonder subs bij mij DS412+ (Atom D2700).
Dat zou ik thuis eens moeten testen. Maar voor het embedden moet je het bestand toch omzetten, waarom "hard code/burned in" je de subs er niet in ipv embedden? Het recoden duurt misschien wel langer, maar je probleem is opgelost.Verbal_Kint schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:05:
Ik heb de subs dus geëmbed in de mp4 bestanden, wat de enige manier is om ze native te gebruiken in iTunes. Er is dus geen losse srt, want die heb ik (met subler) in het mp4 bestand geplaatst...
Verwijderd
Van WD de RED zijn compatibel met,mike123 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 19:14:
[...]
Dank je wel. Kon deze configurator nergens vinden. Ik moet met raid 5 alle 3 de schijven wisselen wil ik er beter van worden volgens de configurator. Ik hoef er niet meteen beter van te worden maar als deze huidige 3TB hd niet gaat werken in een externe behuizing moet ik er toch iets mee doen. Kan hem er natuurlijk ook bijzetten als 4e schijf en dan de raid 5 uitbreiden.
Volgens de site van Synology word de 3TB wel ondersteund maar de Red staat er niet bij. Heb verder wel van gebruikers gelezen dat de Red wel werkt.
1 Bay
DS108j
DS109
DS109+
DS109j
DS110+
DS110j
DS111
DS112
DS112j
2 Bay
DS209
DS209+
DS209+II
DS209j
DS210+
DS210j
DS211
DS211+
DS211j
DS212
DS212+
DS212j
DS213
4 Bay
DS408
DS409
DS409+
DS410
DS410j
DS411
DS411j
DS411+
DS411+II
DS412
DS413
DS413j
5 Bay
DS508
DS509+
DS510
DS1010+
DS1511+
DS1512+
http://www.wdc.com/nl/products/products.aspx?id=810
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Ondersom zoeken helpt somsDreanor schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:02:
Vreemd dat de 713+ en de 412+ niet in deze lijst staan, zeker de 412+ welke toch een zeer populaire NAS is. Laat dit nu net de twee NAS zijn waar ik nog tussen twijfel welke ik koop icm met WD Reds ...
http://www.synology.com/s...&hd_select_ds=DS412%2B#98
De WD30EFRX (3TB WD Red) wordt gewoon ondersteund.
Heb eergister gemerkt dat dit voorkomt als ik aan het downloaden ben.kattapult schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 09:50:
Ik heb via MYDS bij Synology een xx.synology.me adres geregistreerd.
Werkt helemaal super, alleen geeft mijn Synology om +/- 3 dagen de volgende melding:
"Systeemgebeurtenis DDNS-service kon IP-adres 0.0.0.0 niet registreren op xx.synology.me"
Iemand een idee waar dit aan kan liggen ? In het MyDS Center van Synology zie ik namelijk netjes dat mijn externe IP adres is gekoppeld aan de hostname en alles werkt in prima. Dus vanwaar die melding?
Heb al hele tijd geen last gehad, tot ik eergister een aantal downloads startte.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
'Langer' is een factor 700 of zo... En ik vind softsubs een stuk eleganter. Anyway, kennelijk nog niet ondersteund. Ik zal eens een bericht naar Synology sturen. Bedankt allemaal.LuukNouwen schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:29:
[...]
Dat zou ik thuis eens moeten testen. Maar voor het embedden moet je het bestand toch omzetten, waarom "hard code/burned in" je de subs er niet in ipv embedden? Het recoden duurt misschien wel langer, maar je probleem is opgelost.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Vorige week was bij de Saturn 21% korting (geen BTW) en was binnen no-time uitverkocht (ik was ook te laatFreekers schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 16:29:
Ik zie dat de DS412+ op dit moment zo'n 80 euro goedkoper is dan 'normaal'. Ik zit al langer te kijken naar een Synology, maar deze 'korting' (vakantiegeld MediaMarkt actie) maakt het voor mij wel erg interessant om hem aan te schaffen. Ik zie echter dat hij in Maart nog goedkoper is geweest, ergens rond de 350 euro range. Weet iemand toevallig welke actie dat destijds was? 21% BTW korting van de MediaMarkt oid?
Ik weet dat ik toen nog baalde, omdat ik voor de 413 € 435 heb betaald, en dit prijsverschil nihil was.
Naar mijn weten is de 412+ nooit 350 geweest, alleen een paar uur bij bol.com voor €349 omdat zij een foutje in de prijs op de site hadden staan.
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Hé ja verdorie. Wel de reclame gezien maar er totaal niet over nagedacht.Dreanor schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 16:32:
Vorige week was bij de Saturn 21% korting (geen BTW) en was binnen no-time uitverkocht (ik was ook te laat).
Waarom heb je hem niet besteld in de webshop? Hij is daar nu ook uitverkocht zie ik, maar je kunt hem backorderen.
Duidelijk, dan verklaart dat die dip naar beneden in de grafiek op de pricewatch, thankscypher21 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 16:34:
Naar mijn weten is de 412+ nooit 350 geweest, alleen een paar uur bij bol.com voor €349 omdat zij een foutje in de prijs op de site hadden staan.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Een eerste vraag die bij mij opkomt en waarvan ik het antwoord nog niet goedheb kunnen vinden:
Waarom zou ik een home-map gaan maken? Ik zie dat en weet hoe het kan, maar waarom?
Ik zie de voordelen (nog) niet zo.
Als ik een home-map maak, dan lijkt het mij vervolgens logisch dat iedere gebruiker een eigen music, photo en video map krijgt in die home map, maar dat gebeurt niet.
Ik vermoed dat ik een denkfout maak en nog teveel 'denk' aan hoe bv. windows omgaat met "Mijn Documenten" in bv. winXP.
Wie kan mij hier wat duidelijkheid in scheppen?
Zo zal het wel met andere dingen zijn. De handleiding laat prima zien hoe je dingen instelt, maar mist een beetje de insteek waarom je dat zou doen en wat de gevolgen zijn, etc.
Alvast bedankt voor jullie reacties
Had de nieuwe aflevering van Game of Thrones gedownload echter had die een aparte filename, daarna heb ik die gerenamed en in een andere folder gezet (ditzelfde gedaan voor episode 1/tm8) en daarna werden ze een voor een van de nas verwijderd...
Erg vaag, heeft iemand dit ook meegemaakt? en wat is de oplossing?
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
Even een linkje naar een net door mij geopend topic.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1550047
Wellicht is het interessant voor anderen ook.
Ik wil een Synology NAS kopen, lees dat ze nog altijd uitblinken op gebruiksgemak en heb zelf goede voorgaande ervaring (DS211J bij mijn ouders).
De NAS zal gebruikt worden voor:
- Sabnzb (of newsbin die was lichter?)
- Couchpotato
- Sickbeard
- Streamen van HD content naar mijn Popbox V8 (of eventueel naar mijn nog aan te schaffen 50")
- Regelmatige back-ups.
- Moet altijd kunnen streamen! (dus ook als er andere taken gedaan moeten worden)
- 5 of 20 minuten voor het downloaded/parren/unrarren maakt mij weinig uit
- 2 bays, vanwege toekomstige uitbreidingsmogelijkheden
- Max €250,-
- DS212J = €160
- DS213J = €180
- DS213 = €220
Ik lees her en der dat voor bovengenoemde zaken 256MB, maw de 'gemiddelde' of de + versie, vereist is? Ik lees ook dingen over de ARM vs PCPower en package compability issues met de laatste.
Mijn vraag
Is een 212J meer dan genoeg voor mij kwa performance wensen of toch beter voor de DS213 gaan met het oog op de toekomst?
Schijf
De NAS gaat gebruikt worden met een 2TB schijfje, waarschijnlijk een WD green of red.
ps. Bij de MM hebben ze momenteel best scherpe prijzen vergeleken met andere webshop
s of lees ik het niet correct
EDIT: of toch de: Iomega StorCenter-ix2 Network Storage met totaal 6TB, 1.6 GHz processor en Gigabit Ethernet voor €299,95. Al lees ik hier dat het allemaal nog niet zo makkelijk in te stellen is.
[ Voor 10% gewijzigd door Card Nox op 05-06-2013 08:24 ]
Verwijderd
Weet iemand iets meer over releasedatum?
In het meest recente nieuwsbericht over Synology (nieuws: Synology kondigt nieuwe DS1813+ en DS1513+ aan) wordt er niet over gesproken.Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:51:
Ik heb ook veel interesse in de DS714 maar heel stilletjes daarrond op dit moment.
Weet iemand iets meer over releasedatum?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Verwijderd
Neem deze test eens door, voor mij een apparaat om gewoon te laten liggen, zelfs voor de lage prijs.Card Nox schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 22:27:
Heren,
Ik wil een Synology NAS kopen, lees dat ze nog altijd uitblinken op gebruiksgemak en heb zelf goede voorgaande ervaring (DS211J bij mijn ouders).
De NAS zal gebruikt worden voor:Vereisten
- Sabnzb (of newsbin die was lichter?)
- Couchpotato
- Sickbeard
- Streamen van HD content naar mijn Popbox V8 (of eventueel naar mijn nog aan te schaffen 50")
- Regelmatige back-ups.
Opties
- Moet altijd kunnen streamen! (dus ook als er andere taken gedaan moeten worden)
- 5 of 20 minuten voor het downloaded/parren/unrarren maakt mij weinig uit
- 2 bays, vanwege toekomstige uitbreidingsmogelijkheden
- Max €250,-
Mijn twijfel
- DS212J = €160
- DS213J = €180
- DS213 = €220
Ik lees her en der dat voor bovengenoemde zaken 256MB, maw de 'gemiddelde' of de + versie, vereist is? Ik lees ook dingen over de ARM vs PCPower en package compability issues met de laatste.
Mijn vraag
Is een 212J meer dan genoeg voor mij kwa performance wensen of toch beter voor de DS213 gaan met het oog op de toekomst?
Schijf
De NAS gaat gebruikt worden met een 2TB schijfje, waarschijnlijk een WD green of red.
ps. Bij de MM hebben ze momenteel best scherpe prijzen vergeleken met andere webshop
s of lees ik het niet correct?
EDIT: of toch de: Iomega StorCenter-ix2 Network Storage met totaal 6TB, 1.6 GHz processor en Gigabit Ethernet voor €299,95. Al lees ik hier dat het allemaal nog niet zo makkelijk in te stellen is.
Heb in het verleden ook geen goeie ervaringen gehad met Iomega, meestal ondermaats en goedkoop dat wel.
http://be.hardware.info/r...x2-review-een-sociale-nas
Even aanvullen: op de DS213+ wordt de RED wel gewoon ondersteundmike123 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 19:14:
[...]
Dank je wel. Kon deze configurator nergens vinden. Ik moet met raid 5 alle 3 de schijven wisselen wil ik er beter van worden volgens de configurator. Ik hoef er niet meteen beter van te worden maar als deze huidige 3TB hd niet gaat werken in een externe behuizing moet ik er toch iets mee doen. Kan hem er natuurlijk ook bijzetten als 4e schijf en dan de raid 5 uitbreiden.
Volgens de site van Synology word de 3TB wel ondersteund maar de Red staat er niet bij. Heb verder wel van gebruikers gelezen dat de Red wel werkt.
http://www.synology.com/s...hd_select_ds=DS213%2B#109
Alleen staat ie er op het lijstje van WD niet bij, maar daar staat duidelijk:Western Digital WD30EFRX 3TB NAS
Oftewel: WD heeft hem niet (apart) op de DS213+ getest, alleen op de normale DS213, en voldoet daarmee niet aan de gequote kruislingse voorwaarde (zijnde getest bij NAS fabrikant en bij WD). Dus staat ie niet in het lijstje van WD zelf.De compatibiliteit van WD Red harde schijven voor NAS is uitgebreid getest in onze FIT Labs en bij belangrijke partners.
En bij deze meld ik me in dit topic; heb namelijk net een DS213+ en 2x WD30EFRX besteld, als het goed is morgen geleverd
[ Voor 20% gewijzigd door The Eagle op 05-06-2013 11:49 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Verwijderd
Ik kan via de mediamarkt de 1812+ voor 700 euro kopen omdat er nu de actie is met vakantie voordeel. Ik wil deze NAS gaan gebruiken met 4x WD 3TB WD30EFRX gaan gebruiken. Ik zie echter dat het stroomverbruik enorm hoog is van dit apparaat. De 1513+ is een stuk zuiniger, echter heeft de Mediamarkt deze niet meer. Kortom ik betaal dan een paar tientjes minder bij de goedkoopste op Internet (via de pricewatch). Is bijvoorbeeld deze 1513+ ook niet een stuk sneller aangezien er meer geheugen in zit? Het lijkt dezelfde processor maar misschien is het een ander merk, dit heb ik zo niet kunnen zien. Kortom wat zouden jullie doen, voor de 1812 voor 700EUR of de nieuwere 1513+ gaan? De 1813+ is overigens ook niet leverbaar.
bedankt
Kickje van me eigen probleem. Even kort contact gehad met synology support, maar die kan natuurlijk geen support leveren op ongedocumenteerde configuratie aanpassingenSenaxx schreef op maandag 03 juni 2013 @ 16:19:
Ik heb geprobeerd mijn ssh config poort aan te passen in mijn sshd_config maar na het aanpassen van de poort starte SSH niet meer. Nu naar het terugveranderen start ssh ook niet.
Een restart van ssh service mag niet baten. Ook niet via het vinkje in de synology dsm. Ik kan er nog wel in via de telnet service. Zou iemand zijn (default) sshd_config kunnen posten zodat ik die kan vergelijken met mijn eigen?
Of me in de juiste richting kan duwen hoe ik dit kan debuggen om te zien waar het probleem ligt?

Dit zou met behoud van data moeten kunnen, of hebben jullie nog andere suggesties?
Volgens mij vergelijk je nu een 8 disk variant met een 5 variant, en doen je er ook nog eens vier schrijven erin.
Ik zou kijken naar het verschil in energieverbruik tussen de 1812+ en 1813+. Wat ik een beetje lees is het een magere update tussen die twee.
Ik zou gaan voor de 1812+ want geheugen kan je zelf uitbreiden, je doet er energiezuinige REDs (4x ipv 8x )erin dus opgegeven energieverbruik ga je nooit halen. Je zit er dik onder. Stel dat je in toekomst wilt uitbreiden heb je nog ruimte. Een kwestie van schrijven erbij zetten. Bij de 1513+ zit je dan al gauw in het nauw.....
@ CardNox
Ik zou voor de DS213J gaan. Stuk sneller dan de 212J variant, maar weinig trager dan de 213 maar wel stuk goedkoper. Het geld steek je in grotere schrijven...
Thanks, zie dat de 213J en 213 beide 512MB hebben aan DDR3.Quakie schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 12:55:
@ CardNox
Ik zou voor de DS213J gaan. Stuk sneller dan de 212J variant, maar weinig trager dan de 213 maar wel stuk goedkoper. Het geld steek je in grotere schrijven...
De SSH service van Synology uitzetten en met ipkg dit installeren ?
openssh - 5.9p1-1 - a FREE version of the SSH protocol suite of network connectivity tools.
kun je het nog een keer proberen
ik zou voor de 1812+ gaan. Specs van de 1513+, 1512+, 1812+ en 1813+ verschillen niet van elkaar op 1 ding: 2 lanpoorten en 1gb voor de 12+ modellen en 4poorten en 2gb voor de 13+ modellen. Derest is hetzelfde, zelfde proc etc.
Ik zou voor de 1812+ gaan, alleen al voor de 3 extra bays. Stroomverbruik valt reuze mee en is echt afhankelijk van je schijven en uiteraard aantal schijven.
Ik heb zelf een 1512+ maar wilde liefst een 1812+.
Verwijderd
Volgens mij staat hieronder mijn orginele sshd_config. Ik zal hem vast niet voor niets sshd_config.org hebben genoemd...Senaxx schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 12:54:
[...]
Kickje van me eigen probleem. Even kort contact gehad met synology support, maar die kan natuurlijk geen support leveren op ongedocumenteerde configuratie aanpassingenEn ik kom geen steek verder om het wel werkend te krijgen. Synology adviseerde mij om de synology te herinstalleren met behoud van data. Dus config backupje maken, restoren dmv synology wiki En daarna de config weer terug zetten. Hopelijk zet hij dan ook niet de niet werkende SSH config terug.
Dit zou met behoud van data moeten kunnen, of hebben jullie nog andere suggesties?
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat het wijzigen van de ssh port de sshd kapot kan maken. Ik heb mijn ssh port regelmatig gewijzigd. Start de daemon echt niet op of kan je niet connecten?
# $OpenBSD: sshd_config,v 1.80 2008/07/02 02:24:18 djm Exp $
# This is the sshd server system-wide configuration file. See
# sshd_config(5) for more information.
# This sshd was compiled with PATH=/usr/bin:/bin:/usr/sbin:/sbin
# The strategy used for options in the default sshd_config shipped with
# OpenSSH is to specify options with their default value where
# possible, but leave them commented. Uncommented options change a
# default value.
#Port 22
#AddressFamily any
#ListenAddress 0.0.0.0
#ListenAddress ::
# Disable legacy (protocol version 1) support in the server for new
# installations. In future the default will change to require explicit
# activation of protocol 1
Protocol 2
# HostKey for protocol version 1
#HostKey /etc/ssh/ssh_host_key
# HostKeys for protocol version 2
#HostKey /etc/ssh/ssh_host_rsa_key
#HostKey /etc/ssh/ssh_host_dsa_key
# Lifetime and size of ephemeral version 1 server key
#KeyRegenerationInterval 1h
#ServerKeyBits 1024
# Logging
# obsoletes QuietMode and FascistLogging
#SyslogFacility AUTH
#LogLevel INFO
# Authentication:
#LoginGraceTime 2m
#PermitRootLogin yes
#StrictModes yes
#MaxAuthTries 6
#MaxSessions 10
#RSAAuthentication yes
#PubkeyAuthentication yes
#AuthorizedKeysFile .ssh/authorized_keys
#now ssh is only used by rsync ==> auth by passwd file of rsync server
#AuthPassFile /etc/rsyncd.secrets
# For this to work you will also need host keys in /etc/ssh/ssh_known_hosts
#RhostsRSAAuthentication no
# similar for protocol version 2
#HostbasedAuthentication no
# Change to yes if you don't trust ~/.ssh/known_hosts for
# RhostsRSAAuthentication and HostbasedAuthentication
#IgnoreUserKnownHosts no
# Don't read the user's ~/.rhosts and ~/.shosts files
#IgnoreRhosts yes
# To disable tunneled clear text passwords, change to no here!
#PasswordAuthentication yes
#PermitEmptyPasswords no
# Change to no to disable s/key passwords
#ChallengeResponseAuthentication yes
ChallengeResponseAuthentication no
# Kerberos options
#KerberosAuthentication no
#KerberosOrLocalPasswd yes
#KerberosTicketCleanup yes
#KerberosGetAFSToken no
# GSSAPI options
#GSSAPIAuthentication no
#GSSAPICleanupCredentials yes
# Set this to 'yes' to enable PAM authentication, account processing,
# and session processing. If this is enabled, PAM authentication will
# be allowed through the ChallengeResponseAuthentication and
# PasswordAuthentication. Depending on your PAM configuration,
# PAM authentication via ChallengeResponseAuthentication may bypass
# the setting of "PermitRootLogin without-password".
# If you just want the PAM account and session checks to run without
# PAM authentication, then enable this but set PasswordAuthentication
# and ChallengeResponseAuthentication to 'no'.
UsePAM yes
#UsePAM no
#AllowAgentForwarding yes
#AllowTcpForwarding yes
#GatewayPorts no
#X11Forwarding no
#X11DisplayOffset 10
#X11UseLocalhost yes
#PrintMotd yes
#PrintLastLog yes
#TCPKeepAlive yes
#UseLogin no
#UsePrivilegeSeparation yes
#PermitUserEnvironment no
#Compression delayed
#ClientAliveInterval 0
#ClientAliveCountMax 3
#UseDNS yes
#PidFile /var/run/sshd.pid
#MaxStartups 10
#PermitTunnel no
#ChrootDirectory none
#DenyUsers admin
# no default banner path
#Banner none
# override default of no subsystems
#Subsystem sftp /usr/libexec/sftp-server
#Subsystem sftp internal-sftp
# Example of overriding settings on a per-user basis
#Match User anoncvs
# X11Forwarding no
# AllowTcpForwarding no
# ForceCommand cvs server
# $OpenBSD: sshd_config,v 1.80 2008/07/02 02:24:18 djm Exp $
# This is the sshd server system-wide configuration file. See
# sshd_config(5) for more information.
# This sshd was compiled with PATH=/usr/bin:/bin:/usr/sbin:/sbin
# The strategy used for options in the default sshd_config shipped with
# OpenSSH is to specify options with their default value where
# possible, but leave them commented. Uncommented options change a
# default value.
#Port 22
#AddressFamily any
#ListenAddress 0.0.0.0
#ListenAddress ::
# Disable legacy (protocol version 1) support in the server for new
# installations. In future the default will change to require explicit
# activation of protocol 1
Protocol 2
# HostKey for protocol version 1
#HostKey /etc/ssh/ssh_host_key
# HostKeys for protocol version 2
#HostKey /etc/ssh/ssh_host_rsa_key
#HostKey /etc/ssh/ssh_host_dsa_key
# Lifetime and size of ephemeral version 1 server key
#KeyRegenerationInterval 1h
#ServerKeyBits 1024
# Logging
# obsoletes QuietMode and FascistLogging
#SyslogFacility AUTH
#LogLevel INFO
# Authentication:
#LoginGraceTime 2m
#PermitRootLogin yes
#StrictModes yes
#MaxAuthTries 6
#MaxSessions 10
#RSAAuthentication yes
#PubkeyAuthentication yes
#AuthorizedKeysFile .ssh/authorized_keys
#now ssh is only used by rsync ==> auth by passwd file of rsync server
#AuthPassFile /etc/rsyncd.secrets
# For this to work you will also need host keys in /etc/ssh/ssh_known_hosts
#RhostsRSAAuthentication no
# similar for protocol version 2
#HostbasedAuthentication no
# Change to yes if you don't trust ~/.ssh/known_hosts for
# RhostsRSAAuthentication and HostbasedAuthentication
#IgnoreUserKnownHosts no
# Don't read the user's ~/.rhosts and ~/.shosts files
#IgnoreRhosts yes
# To disable tunneled clear text passwords, change to no here!
#PasswordAuthentication yes
#PermitEmptyPasswords no
# Change to no to disable s/key passwords
#ChallengeResponseAuthentication yes
ChallengeResponseAuthentication no
# Kerberos options
#KerberosAuthentication no
#KerberosOrLocalPasswd yes
#KerberosTicketCleanup yes
#KerberosGetAFSToken no
# GSSAPI options
#GSSAPIAuthentication no
#GSSAPICleanupCredentials yes
# Set this to 'yes' to enable PAM authentication, account processing,
# and session processing. If this is enabled, PAM authentication will
# be allowed through the ChallengeResponseAuthentication and
# PasswordAuthentication. Depending on your PAM configuration,
# PAM authentication via ChallengeResponseAuthentication may bypass
# the setting of "PermitRootLogin without-password".
# If you just want the PAM account and session checks to run without
# PAM authentication, then enable this but set PasswordAuthentication
# and ChallengeResponseAuthentication to 'no'.
UsePAM yes
#UsePAM no
#AllowAgentForwarding yes
#AllowTcpForwarding yes
#GatewayPorts no
#X11Forwarding no
#X11DisplayOffset 10
#X11UseLocalhost yes
#PrintMotd yes
#PrintLastLog yes
#TCPKeepAlive yes
#UseLogin no
#UsePrivilegeSeparation yes
#PermitUserEnvironment no
#Compression delayed
#ClientAliveInterval 0
#ClientAliveCountMax 3
#UseDNS yes
#PidFile /var/run/sshd.pid
#MaxStartups 10
#PermitTunnel no
#ChrootDirectory none
#DenyUsers admin
# no default banner path
#Banner none
# override default of no subsystems
#Subsystem sftp /usr/libexec/sftp-server
#Subsystem sftp internal-sftp
# Example of overriding settings on a per-user basis
#Match User anoncvs
# X11Forwarding no
# AllowTcpForwarding no
# ForceCommand cvs server
Verwijderd
http://www.synology.nl/su...how.php?lang=nld&q_id=488Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:44:
(of beter nog, als "extra schijf" op mijn pc ) ?
http://forum.synology.com...gets_on_Windows_Computers
Verwijderd
Verwijderd
Je gaat er geen spijt van krijgen, heb hem ook.Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:53:
@ Quakie en Rainesh, bedankt voor jullie snelle antwoorden. Zeker omdat het zo'n mooie aanbieding is ga ik dan voor de 1812+! Erg benieuwd, heb nu een DS209 dus dat zal ik vast merken qua snelheid :-)
Het kan zijn je door autoblock bent buitengesloten omdat je te veel verkeerde inlogpogingen hebt gedaan. Probeer eens vanaf een andere computer of geef je computer een ander ip adres voordat je probeert in te loggen.rows schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:23:
Heeft iemand een idee wat je allemaal kan doen op weer op je NAS te kunnen? Ik kan hem met geen mogelijkheid meer benaderen. Ik heb net nog de reset knop ingedrukt en ook daarmee kom ik niet verder. Ook in de handleiding zie ik hier niks over staan. Via Synology Assistant zie ik hem nog wel staan btw
Ping en nas manager (weet naam ff niet) etc werkt gewoon?rows schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:23:
Heeft iemand een idee wat je allemaal kan doen op weer op je NAS te kunnen? Ik kan hem met geen mogelijkheid meer benaderen. Ik heb net nog de reset knop ingedrukt en ook daarmee kom ik niet verder. Ook in de handleiding zie ik hier niks over staan. Via Synology Assistant zie ik hem nog wel staan btw
Dan zal het vast autoblock zijn wat @EricEric752 ook zegt.
ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?
Hoe ping ik mijn NAS trouwens? Ik ken het commando ipconfig, alleen zie ik dan mijn router.
[ Voor 16% gewijzigd door rows op 05-06-2013 22:14 ]
Open een command window en type ping <ip adres van je nas>, dus bijvoorbeeldrows schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 22:11:
Ik heb dan uiteindelijk op reset gedrukt, en nu vraagt hij om een compleet nieuwe installatie via de assistant. Alleen kom ik er nu niet meer in met mijn oude wachtwoord en als ik bij admin het leeg laat ook niet. \Iemand hier bekent mee?
Hoe ping ik mijn NAS trouwens? Ik ken het commando ipconfig, alleen zie ik dan mijn router.
ping 192.168.1.100
Maar je hoeft hem niet te pingen, want je probeert al in te loggen (via je browser neem ik aan?). Je kunt je NAS dus bereiken.
Het klinkt alsof je je wachtwoord vergeten bent. Misschien een heel suffe tip, maar staat Caps lock toevallig aan? Werkt een van de toetsen op je keyboard misschien niet helemaal goed?
Als je zeker weet dat het wachtwoord niet is veranderd, dan heb je op de een of andere manier toch te vaak het verkeerde wachtwoord ingegeven. Daardoor heeft je NAS de toegang vanaf je PC geblokkeerd, zelfs als je het goede wachtwoord in geeft.
Geen nood, als je van een andere PC komt (of vanaf deze PC met een ander IP adres) dan geldt de blokkade niet. Geef je PC (tijdelijk) een ander IP adres (http://www.pctipvandedag....adres-instellen-windows-7) en log opnieuw in met het oude wachtwoord. Je NAS zal niet zomaar spontaan een ander wachtwoord verzinnen.
Edit; en de CPU en RAM status staan beide heel laag terwijl hij zo traag is.
Ik krijg nu ook allemaal meldingen dat er een error is op disk 1. het betreft een twee sleuf systeem waarbij ik hem in RAID 1 (mirror) op geconfigureerd.
[ Voor 48% gewijzigd door rows op 05-06-2013 22:41 ]
Ik zie nu bij Opslagbeheer dat hij een re-synchronisatie aan het doen is en een pariteitsconsistentiecontrole aan het uitvoeren is.
Edit: Het blijkt nu toch dat schijf 1 niet goed meer is dus die ga ik maar vervangen. Misschien een noob vraag, maar als ik hem openmaak kan ik dan duidelijk zien wat schijf 1 en wat schijf 2 is? Het zou toch mooi stom zijn als ik straks de verkeerde schijf eruit haal
[ Voor 69% gewijzigd door rows op 06-06-2013 07:27 ]
Verticaal geplaatste schijven: Van links naar rechts
Horizontaal geplaatste schijven: Van boven naar onder
Staat ook keurig vermeld in de "Snelle Installatiegids", b.v. voor DS213+: http://ukdl.synology.com/...3+/Syno_QIG_2bay3_nld.pdf
[ Voor 4% gewijzigd door waits op 06-06-2013 08:20 ]
[ Voor 3% gewijzigd door leonardus op 06-06-2013 09:35 ]
Leonardus
Thanks, ik heb een DS209+II en daar zitten ze boven elkaar ipv naast elkaar zoals nu het geval is. Alleen bij de snelle installatiegids van mijn model staat daar helemaal niets over vermeld, zoals bij de DS213+ wel het geval is.waits schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 08:19:
Schijfnummering, gezien vanaf de voorkant:
Verticaal geplaatste schijven: Van links naar rechts
Horizontaal geplaatste schijven: Van boven naar onder
Staat ook keurig vermeld in de "Snelle Installatiegids", b.v. voor DS213+: http://ukdl.synology.com/...3+/Syno_QIG_2bay3_nld.pdf
Hoe betrouwbaar is S.M.A.R.T. onder opslagbeheer eigenlijk? Als die aangeeft dat een schijf vervagen dient te worden is het dan nog nodig om in mijn geval met Seatools aan de gang te gaan?
[ Voor 12% gewijzigd door rows op 06-06-2013 09:00 ]
Mijn vraag: Hoe doe ik dit zonder mijn gegevens te verliezen? Ik had een RAID 1 volume waarvan ik nu dus 1 disk heb vervangen.
Op deze versie van DSM krijg ik dus bovenstaande melding. Hij geeft aan dat (zo interpreteer ik het) ten tijde van het maken van mijn volume de DSM versie niet toereikend was voor ondersteuning voor >2TB
De vraag is hoe krijg ik dit veilig rechtgetrokken. De WD30EFRX wordt gewoon ondersteund volgens Synology in mijn NAS
Bedankt voor je SSHD config, maar deze bleek identiek te zijn, maar ik merkte dat mijn
/usr/syno/etc.defaults/rc.d/S95sshd.sh
leeg bleek te zijn, en dus niets uithaald. Deze lijkt mij namelijk wel het en en ander te moeten bevatten? Zou je deze (in een pastebinnetje) ook kunnen posten? Ik heb http://forum.synology.com...n_changes#Change_SSH_Port deze guide gevolgt.
Bedankt!
[ Voor 15% gewijzigd door Senaxx op 06-06-2013 16:43 ]
Op basis van je verhaal zou ik zeggen dat het niet kwaad kan om volume aan te maken. Dit zou betekenen dat je volume 1 (oude schrijf uit raid1) en volume 2.rows schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:16:
Ik heb de nieuwste DSM 4.2-3211 draaien op een DS209+II
Op deze versie van DSM krijg ik dus bovenstaande melding. Hij geeft aan dat (zo interpreteer ik het) ten tijde van het maken van mijn volume de DSM versie niet toereikend was voor ondersteuning voor >2TB
De vraag is hoe krijg ik dit veilig rechtgetrokken. De WD30EFRX wordt gewoon ondersteund volgens Synology in mijn NAS
Op basis hiervan moeten we kijken wat stap 2 gaat zijn...
1) misschien mogelijkheid om volume2 bij volume 1 te trekken. Je mist 1Tb van de 3Tb
2) niet mogelijk zou ik niet kopieren van volume 1 naar 2. Ik zou eerder kijken of je data van NAS op pc krijgt en opnieuw je volume bouwen.
3) raid1 kan je gestolen worden je gaat verder met 2 volumes en kopieer je belangrijke data tussen de 2 schrijven.. dan heb je een backup en je 3Tb (plus oude disc ipv max grootte oude disk).
Ik zou voor 3 gaan.
Ik ga dan sowieso een nieuw volume aanmaken. Ik moet toch rekening houden dat mijn andere schijf ook stuk kan gaan en dan zal ik er nog een 3TB bijplaatsen, dus dat nieuwe volume heb ik wel nodig.
Ik wil eigenlijk wel weer een RAID 1 (SHR) volume hebben want ik gebruik mijn NAS ook echt voor back-up van belangrijke gegevens die ik niet wil, kwijtraken. Data van mij NAS op mijn PC gaat niet lukken, want ik heb er maar 1 SSD van 512 er inhangen,dat gaat niet passen.
verbeter mij als ik het fout heb maar in een 2-bay NAS gedraagt SHR zich hetzelfde als RAID 1 met het verschil dat je bij SHR kunt vergroten door 1 schijf eruit te halen en te vervangen door een grotere schijf, rebuilden en dan nog eens hetzelfde te doen met de 2e schijf. Bij RAID 1 kan dat volgens mij niet.rows schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 17:33:
Ik heb altijd RAID 1 gehad, zit er veel verschil tussen SHR en RAID 1? Van wat ik gelezen heb is SHR ook op basis van RAID 1?
Ik ga dan sowieso een nieuw volume aanmaken. Ik moet toch rekening houden dat mijn andere schijf ook stuk kan gaan en dan zal ik er nog een 3TB bijplaatsen, dus dat nieuwe volume heb ik wel nodig.
Ik wil eigenlijk wel weer een RAID 1 (SHR) volume hebben want ik gebruik mijn NAS ook echt voor back-up van belangrijke gegevens die ik niet wil, kwijtraken. Data van mij NAS op mijn PC gaat niet lukken, want ik heb er maar 1 SSD van 512 er inhangen,dat gaat niet passen.
Dus stel je hebt er dadelijk 2x 3TB inzitten en je wilt ooit eens een keer naar 2x 4TB gaan met dezelfde unit, dan zou ik aanraden om voor SHR te kiezen. Doe je dit niet, dan wil je toch ooit naar 2x 4TB gaan, dan moet je al je data van je NAS naar een ander apparaat kopieeren, beide schijven van je NAS vervangen en daarna terug overblazen vanaf dat ene apparaat.
[ Voor 15% gewijzigd door Yucko op 07-06-2013 14:11 . Reden: nummertje 1 ergens vergeten ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Ik heb op DS209 een gedeelde map gemaakt waar de backups moeten komen, op mijn DS211 heb ik 3 gedeelde mappen die gebackupped moeten worden. Nu zie ik bij de backup opties tevoorschijn komen Gedeelde map synchronisatie, en handig daar is dat zodra er een verandering gemaakt word op de DS211 dat dit ook automatisch gebeurd bij op de DS209. Echter de gedeelde mappen worden op de DS209 ook aangemaakt maar ik zou graag willen dat dit in de gedeelde map BACKUP word gezet is dit mogelijk?
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Ik zit nog steeds met dit probleem, heeft iemand hier ervaring mee?Mvdbeld schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 16:46:
Ik heb via de howto van brickman de Apache Proxy opgezet. Dit werkt prima voor SABnzbd, Sickbeard en transmission.
Daarnaast wilde ik de proxy ook opzetten voor de webadmin. Dit heb ik als volgt geprobeerd:
admin.conf aangemaakt in de map waar de andere conf's ook staan
<Location /admin>
ProxyPass https://localhost:5001/
ProxyPassReverse https://localhost:5001/
</Location>
Dit werkt niet, ik zie dat de pagina (favicon bv.) enigzins geladen wordt, maar deze blijft blanco verder?
sverzijl in "Het grote Synology topic - deel 4"
Deze post beschrijft precies wat er gebeurd de pagina laad (kan de broncode en fav.icon zien) maar voor de rest gebeurd er niks (browser scherm blijft blanco). Ik weet alleen niet waar in de scripts van brickmann en hoe ik de web_root optie moet toevoegen.
[ Voor 34% gewijzigd door Mvdbeld op 06-06-2013 22:46 ]
ik heb er niet veel verstand van maar ik zal je alsnog proberen te helpen..
Als het goed is, is je printer nu ook in je netwerkomgevingen te zien. Kun je de printer nu ook in je printerserver mounten? Dat je in je printerserver een netwerkprinter toevoegt. Als het goed is, heet je printer in je netwerkomgevingen "usbprinter". Mount de "usbprinter" in je printerserver.
[ Voor 13% gewijzigd door Rainesh op 06-06-2013 22:54 ]
Klopt dat wel, gezien vanaf de voorkant, met de DS209+II rechtop, op zijn pootjes?rows schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 08:54:
[...]
Thanks, ik heb een DS209+II en daar zitten ze boven elkaar ipv naast elkaar zoals nu het geval is.
Ik vermoed van niet. Je bent bezig met een sync ipv een backup. Het zorgt ervoor dat wat op je 211 staat ook op je 209 komt, incl mappenstructuur.rikadoo schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 18:05:
Ik ben bezig met backup van een aantal mappen van de ene synology naar de andere synology. Nu stuit ik op een probleem.
Ik heb op DS209 een gedeelde map gemaakt waar de backups moeten komen, op mijn DS211 heb ik 3 gedeelde mappen die gebackupped moeten worden. Nu zie ik bij de backup opties tevoorschijn komen Gedeelde map synchronisatie, en handig daar is dat zodra er een verandering gemaakt word op de DS211 dat dit ook automatisch gebeurd bij op de DS209. Echter de gedeelde mappen worden op de DS209 ook aangemaakt maar ik zou graag willen dat dit in de gedeelde map BACKUP word gezet is dit mogelijk?
Als je dit wilt doen om te zorgen dat je een kopie hebt zou ik het niet zo doen.
Stel dat je per ongeluk iets delete? Op beiden apparaten weg.
Stel dat er wat mis gaat en je foto is corrupt? Op beiden corrupt...
Sync is handig als je op 2 plaatsen dezelfde data wilt helpen
je kunt beter time backup gebruiken of remote sync.
Nee dat klopt dus niet ben ik (op tijd) achtergekomen. Als je hem op zijn zijkant legt zoals de disken zijn ingebouwd dat is de onderste disk, disk nummer 1 en de bovenste 2. Dit staat dus nergens vermeld, niet in de handleiding als niet op de NAS zelf. Erg slordig vind ik dat moet ik zeggen.waits schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 07:33:
[...]
Klopt dat wel, gezien vanaf de voorkant, met de DS209+II rechtop, op zijn pootjes?
Oke, dan ga ik hier eens naar kijken. Is het wel zo, stel dat ik een backup maak van DS211 naar DS209 en ik doe dat een maand later weer opnieuw dat die het dan allemaal bijwerkt en dan als ik dan de bestanden die ik verwijderd heb dat dit de nieuwe backup weer overschijft en ook automatisch verwijderd?Quakie schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:03:
[...]
Ik vermoed van niet. Je bent bezig met een sync ipv een backup. Het zorgt ervoor dat wat op je 211 staat ook op je 209 komt, incl mappenstructuur.
Als je dit wilt doen om te zorgen dat je een kopie hebt zou ik het niet zo doen.
Stel dat je per ongeluk iets delete? Op beiden apparaten weg.
Stel dat er wat mis gaat en je foto is corrupt? Op beiden corrupt...
Sync is handig als je op 2 plaatsen dezelfde data wilt helpen
je kunt beter time backup gebruiken of remote sync.
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Let wel op, stel je data is corrupt dan ziet ie dat als een wijziging en overschrijft je backup.. Echter heb je in dit geval een maand de tijd om dit te zien.
Vandaar dat er nu ook Time Backup is. Dit is een losse app en valt niet onder back up en restore ( Rsync).
Dit is eigenlijk wat apple ook gebruikt met TimeMachine.
Time Backup kost echter wel wat meer ruimte. Hij maakt versies aan.. Stel je wijzigt een excel bestand meerdere keren. Dan kan je hiermee oudere versies herstellen.. Kan handig zijn.
Voor mij is alleen meerdere versies handig. Ik kijk niet dagelijks naar mijn foto's en heb jaren geleden corrupte fotos gehad. Dit stond toen dus ook op mijn backup. Dit is ook een reden dat je vaak mensen nog handmatig een keer in zoveel tijd naar een usb drive kopieren.
Kortom, dat is het na of voordeel van een backup. Hoe gek wil je het maken?
Mijn huidige backup:
DS213+ Raid1 externe backup naar DS109J (wekelijks). En wekelijks backup naar een DS211J.
zoals je ziet lichtelijk overdreven, vandaar dat de Raid1 losse volumes worden.. De DS211J gaat mijn time backup worden (plus overige taken).
Ik hoop hiermee data beschadiging, diefstal, brand etc af te kunnen vangen.. ..
[ Voor 7% gewijzigd door Quakie op 07-06-2013 10:14 ]
Of is er een alternatief?
Disclaimer:
* The Eagle Synology newbie, dus alles is nieuw voor me.
[ Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 07-06-2013 10:19 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Kijk hier heb ik wat aan, ik ga vanavond eens even puzzelen hiermee. Zal het laten weten of het naar wens is:)Quakie schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:09:
Ja dat klopt, je kunt hem zo instellen dat alleen wijzigingen erbij worden gezet. Je kunt ook instellen dat je verwijderde bestanden laat staan. Is aan jou.
Let wel op, stel je data is corrupt dan ziet ie dat als een wijziging en overschrijft je backup.. Echter heb je in dit geval een maand de tijd om dit te zien.
Vandaar dat er nu ook Time Backup is. Dit is een losse app en valt niet onder back up en restore ( Rsync).
Dit is eigenlijk wat apple ook gebruikt met TimeMachine.
Time Backup kost echter wel wat meer ruimte. Hij maakt versies aan.. Stel je wijzigt een excel bestand meerdere keren. Dan kan je hiermee oudere versies herstellen.. Kan handig zijn.
Voor mij is alleen meerdere versies handig. Ik kijk niet dagelijks naar mijn foto's en heb jaren geleden corrupte fotos gehad. Dit stond toen dus ook op mijn backup. Dit is ook een reden dat je vaak mensen nog handmatig een keer in zoveel tijd naar een usb drive kopieren.
Kortom, dat is het na of voordeel van een backup. Hoe gek wil je het maken?
Mijn huidige backup:
DS213+ Raid1 externe backup naar DS109J (wekelijks). En wekelijks backup naar een DS211J.
zoals je ziet lichtelijk overdreven, vandaar dat de Raid1 losse volumes worden.. De DS211J gaat mijn time backup worden (plus overige taken).
Ik hoop hiermee data beschadiging, diefstal, brand etc af te kunnen vangen.. ..
Ik lees dat het mogelijk zou moeten zijn om subs voor dit soort TVs te remuxen mbv mkvtoolnix. Weet iemand hier meer vanaf? De installatie ziet er niet zo gemakkelijk uit namelijk.
Of moet je de DS opnieuw installeren en initialiseren met de nieuwe schijf en dan alle data en configuratie van de oude naar de nieuwe kopiëren/importeren?
Als ik de verhalen lees van iedereen met een 2 of meer disk station gaat dat een stuk makkelijker met SHR, (hoewel het veel tijd kost).
Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323
Verwijderd
MKVToolNix is voorzien van een update naar versie 6.2.0. MKVToolNix is een collectie opensourceprogramma's waarmee Matroska-bestanden kunnen worden bekeken, bewerkt en geconverteerd. Zo kunnen geluidssporen en ondertiteling worden toegevoegd, verwijderd of juist als standaard worden ingesteld. Het zijn afzonderlijke commandline-tools, maar er wordt een grafische gebruikersinterface meegeleverd. Versies kunnen worden gedownload voor Windows, een groot aantal Linux-distributies en OS X. In deze release zijn de volgende veranderingen en verbeteringen aangebracht.
Denk toch dat het proggie dan zichzelf aanwijst, gewoon de video en subs erin plaatsen, en eventuele overbodige subs eruit klikken.

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.
Volgens mij wisselt het een beetje van jaar tot jaar. De nieuwe 2-bays met nummer 14 zijn net aangekondigd: http://nl.hardware.info/n...2-bay-ds214-nas-apparaten.drernie schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 22:09:
Ik overweeg om de ds412+ aan te schaffen, maar er is nog 1 twijfelpuntje, namelijk of er 'binnenkort' een opvolger komt. Kan iemand mij zeggen wat de cyclus is van synology producten, is dat elk jaar of 2 jaar?
Vorige jaar is het 4+ model overgeslagen, dus de kans lijkt me groot dat er binnenkort een DS414+ komt. Zelf hoop ik dat er binnenkort een DS414 komt. Ik vind de DS413 in principe goed genoeg, maar ik vind het met het oog op toekomstige support een beetje zorgwekkend dat de Freescale CPU uit de DS413 en DS213+ na een jaar alweer wordt ingeruild door een Marvell CPU, die al veel langer door Synology wordt gebruikt. Toen de Freescale vorig jaar kwam duurde het voor sommige applicaties al wat langer voordat ze beschikbaar waren op de Freescale Synologies. Voorlopig heb ik nog een beetje ruimte op mijn DS211 dus ik kan nog wel een half jaartje geduld hebben
Alles draait, maar ik krijg via de windows explorer met geen mogelijkheid verbinding met dat ding vanaf mijn laptop
Mijn laptop is van werk en hangt in een domein, maar filesharing enzo staat aan.
Ik zou zeggen: dan moet ik mijn NAS op \\ip-adres\sharenaam kunnen bereiken. Nou staat er niks in, maar ho maar...krijg iedere keer een "unspecified error" terug van windows. Da's lekker duidelijk natuurlijk

Wat doe ik verkeerd? ZOu toch gewoon SMB moeten zijn, of zie ik dat verkeerd
nvm, ik zit te slapen geloof ik. Windows file sharing uitgezet en alleen NFS aan staan...da ga nie werken nie
[ Voor 10% gewijzigd door The Eagle op 07-06-2013 23:36 ]
Thanks voor de uitlegVerwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 18:43:
Beste optie is het via http://www.videohelp.com/tools/MKVtoolnix te doen, proggie gewoon installeren onder Windows of Linux.
MKVToolNix is voorzien van een update naar versie 6.2.0. MKVToolNix is een collectie opensourceprogramma's waarmee Matroska-bestanden kunnen worden bekeken, bewerkt en geconverteerd. Zo kunnen geluidssporen en ondertiteling worden toegevoegd, verwijderd of juist als standaard worden ingesteld. Het zijn afzonderlijke commandline-tools, maar er wordt een grafische gebruikersinterface meegeleverd. Versies kunnen worden gedownload voor Windows, een groot aantal Linux-distributies en OS X. In deze release zijn de volgende veranderingen en verbeteringen aangebracht.
Denk toch dat het proggie dan zichzelf aanwijst, gewoon de video en subs erin plaatsen, en eventuele overbodige subs eruit klikken.
[afbeelding]
ik ben er namelijk niet zo bekent mee en met google kom ik er niet uit...
[ Voor 16% gewijzigd door Havelock op 08-06-2013 09:40 ]
sverzijl legt in de post waarnaar je linkt precies het probleem uit. Ik ben er zelf 2 jaar terug ook wel eens mee bezig geweest en stuitte op precies hetzelfde probleem. Omdat ProxyHTMLURLMap niet beschikbaar was, kon ik het probleem niet op te lossen. In ieder geval niet met de hoeveelheid tijd die ik er aan wilde besteden. Als je googlet op "ProxyHTMLURLMap synology" vind je ook niet veel. In ieder geval geen antwoorden. Tenzij je ProxyHTMLURLMap zelf wilt gaan compileren voor Synology met alle complicaties van dien moet je dit denk ik vergeten.Mvdbeld schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 22:45:
[...]
Ik zit nog steeds met dit probleem, heeft iemand hier ervaring mee?
sverzijl in "Het grote Synology topic - deel 4"
Deze post beschrijft precies wat er gebeurd de pagina laad (kan de broncode en fav.icon zien) maar voor de rest gebeurd er niks (browser scherm blijft blanco). Ik weet alleen niet waar in de scripts van brickmann en hoe ik de web_root optie moet toevoegen.
Weet iemand of dit in de toekomst wel ondersteund gaat worden?
Verwijderd
Als ik kies voor mijn oude DS209 zie ik alle mappen maar bij de nieuwe krijg ik de melding Operation not permitted. Ik heb overal gekeken bij DSM maar vind maar niet waar ik iets moet aanpassen. Iemand een idee?
De firewall op de NAS moet alles toestaan, maar ook als ik daar poort 1194, of zelfs alle poorten toestaan, inzet blijft het connection refused.
In dit topic zag ik dit bericht: CremersDH in "[Synology] Vraag en antwoord" maar ik voer liever niet maarzo die patch uit.
Er draaien overigens de volgende VPN processen op de NAS:
> ps | grep vpn
22395 root 52340 S /var/packages/VPNCenter/target/sbin/vpnauthd
22404 root 6680 S /var/packages/VPNCenter/target/sbin/openvpn --daemon
22405 root 6680 S /var/packages/VPNCenter/target/sbin/openvpn --daemon
22411 root 6680 S /var/packages/VPNCenter/target/sbin/openvpn --daemon
Zijn er nog meer dingen die ik kan proberen?
Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)
heb je wel username/pass bij xbmc ingevoerd? Is het een bestaande verbinding of probeer je een nieuwe connectie via smb aan te maken?
Verwijderd
Hi Rainesh,Rainesh schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 14:11:
@ madcrow,
heb je wel username/pass bij xbmc ingevoerd? Is het een bestaande verbinding of probeer je een nieuwe connectie via smb aan te maken?
Ik ben er toevallig net achter door te testen met het guest account. Als ik deze activeer dan werkt het. Ik weet niet precies waar ik gebruikersnaam en wachtwoord moet invullen maar heb het als volgt gedaan:
smb://username:wachtwoord@IPserver/sharename
En dan werkt het!
Bij xbmc gebruik ik NFS ipv samba, vind dat het met NFS veel sneller gaat. Geen framedrops, gestotter en dergelijke.
Verwijderd
Bedankt voor de tip ga ik proberen!Rainesh schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 15:06:
Mooi!
Bij xbmc gebruik ik NFS ipv samba, vind dat het met NFS veel sneller gaat. Geen framedrops, gestotter en dergelijke.
[code]Filesystem Size Used Available Use% Mounted on
/dev 2.3G 2.3G 0 100% /volume1/@appstore/debian/powerpc/dev[/code]
Hierdoor kan ik bv datahaven niet meer netjes stoppen.
Als ik in de directory zelf kijk, dan zie ik wat raars:
[code]DiskStation> ls -al|more
drwxr-xr-x 10 root root 36864 Apr 7 20:23 .
drwxr-xr-x 22 root root 4096 Apr 22 19:56 ..
drwxr-xr-x 2 root root 4096 Apr 7 20:23 .mdadm
crw--w---- 1 root root 5, 1 Apr 7 20:24 console
crw-r--r-- 1 root root 10, 70 Mar 3 2009 crypto
crw-r--r-- 1 root root 14, 3 Mar 20 2007 dsp
crw-r--r-- 1 root root 14, 19 Aug 19 2010 dsp1
crw-r--r-- 1 root root 14, 35 Aug 19 2010 dsp2
crw-r--r-- 1 root root 14, 51 Aug 19 2010 dsp3
...[/code]
Er staat een komma achter de bestandsgrootte. Iemand een idee wat dat is? En kan ik zo maar bestanden uit deze directory verwijderen? Hulp is welkom.
Ah, datahaven was de oorzaak, hij had stiekem een log-file onder de verkeerde map verstopt.
[ Voor 4% gewijzigd door pven op 08-06-2013 21:59 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Home folder is handig zodat elke gebruiker een deel op je NAS kan gebruiken voor privé zaken.yeppa71 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 17:26:
Als nieuwe gebruiker van een synology DS213+, ben ik inmiddels een paar avonden zoet met installeren en uitzoeken enzo. Een nieuwe wereld gaat open.
Een eerste vraag die bij mij opkomt en waarvan ik het antwoord nog niet goedheb kunnen vinden:
Waarom zou ik een home-map gaan maken? Ik zie dat en weet hoe het kan, maar waarom?
Ik zie de voordelen (nog) niet zo.
Als ik een home-map maak, dan lijkt het mij vervolgens logisch dat iedere gebruiker een eigen music, photo en video map krijgt in die home map, maar dat gebeurt niet.
Ik vermoed dat ik een denkfout maak en nog teveel 'denk' aan hoe bv. windows omgaat met "Mijn Documenten" in bv. winXP.
Wie kan mij hier wat duidelijkheid in scheppen?
Zo zal het wel met andere dingen zijn. De handleiding laat prima zien hoe je dingen instelt, maar mist een beetje de insteek waarom je dat zou doen en wat de gevolgen zijn, etc.
Alvast bedankt voor jullie reacties
Alles wat je daar bewaard kun je eenvoudig ook via andere pc/tablel/gsm etc benaderen.
Zo kan iemand zaken die persoonlijk zijn daar bewaren en worden ze ook direct met de backup meegenomen als je deze hebt ingesteld.
Ik bewaar hier bv mijn documenten in en dingen die voor mij handig zijn. Zo is het centraal beschikbaar.
Of je dit moet/wilt gebruiken is per persoon verschillende maar waarom niet aanzetten. Je kan een limiet opgeven als je wilt en verder heb je er geen omkijken naar.
Wat lopen zoeken en uiteindelijk bleek het aan een update van Firefox Nightly te hebben gelegen. De Firefox Release deed het wel goed, alsmede Safari.
Verwijderd
Ik probeer Sabnzb te installeren en gebruik hiervoor te tutorial van http://blog.mobile-harddi...nology-nas-nieuwe-versie/
Bij de eerste stap loop ik al vast, namelijk: Er wordt aangegeven dat je Synocommunity moet installeren via het package center. Ik heb dit gedaan als volgt: Via de functie pakketbronnen kun je een link toevoegen, ik probeer hier de link http://packages.synocommunity.com toe te voegen maar het gebeurd niets....
Iemand hier onlangs nog NZB toegevoegd?
Verwijderd
Bedankt!!upje schreef op zondag 09 juni 2013 @ 12:58:
In package center krijg je er dan een tabje bij, links helemaal onderaan "Community". Daar kan je dan weer een package kiezen om te installeren.
Vage shit, heb iig niets veranderd in de configuratie van m'n NAS en ook niet in die van m'n router. Extern IP is trouwens nog hetzelfde als vroeger, dus waarom 'ie opeens 0.0.0.0 zou zien, geen idee...Dear user,
System failed to register the external IP address 0.0.0.0 to naam-van-mijn-server.synology.me in DDNS server Synology. The reported reason is [Connection error. Please try again later.].
Sincerely,
Synology DiskStation
Ik zit ook te twijfelen of ik backup of sync moet doen.... ik heb een DS213 nas op kantoor (waar op gewerkt wordt) en een DS213 NAS voor thuis (die als surveillance station dient).Quakie schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:09:
Ja dat klopt, je kunt hem zo instellen dat alleen wijzigingen erbij worden gezet. Je kunt ook instellen dat je verwijderde bestanden laat staan. Is aan jou.
Elke x dagen moet de thuis-nas gesyncd worden met de kantoor-nas, zodat ik thuis een backup heb van de kantoor-nas.
Ik dacht altijd dat Backup alleen maar bestanden erbij kon zetten, en een sync wel kan toeveogen/verwijderen?
Als ik een file delete op kantoor, moet deze natuurlijk ook thuis gedelete worden, anders blijven al die oude files op de thuis-nas staan. Om te voorkomen dat ik een bestand delete die ik eigenlijk nodig bleek te hebben laat ik er dus x dagen tussen zitten, want als ik hem nodig bleek te hebben heb ik dat na één dag al wel door.
Kan ik nu het beste backup of sync gebruiken? Ik heb al voor de eerste keer een backup gemaakt (280GB) dus als het toch sync zou moeten worden moet ik die thuis-nas weer ff op kantoor zetten voor het kopiëren
Hier het zelfde...op een da411jWildfire schreef op zondag 09 juni 2013 @ 17:32:
Iemand anders ook last van problemen met de DDNS-koppeling met Synology.me? Ik heb verspreid over de dag al een mailtje of twintig gehad van m'n DS212+ dat de koppeling mislukt is:
[...]
Vage shit, heb iig niets veranderd in de configuratie van m'n NAS en ook niet in die van m'n router. Extern IP is trouwens nog hetzelfde als vroeger, dus waarom 'ie opeens 0.0.0.0 zou zien, geen idee...
Maat van me heeft een 213+ en die heeft er ook last van...
Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
dito met een ds413stuffer schreef op zondag 09 juni 2013 @ 17:45:
[...]
Hier het zelfde...op een da411j
Maat van me heeft een 213+ en die heeft er ook last van...
Verwijderd
Kan map /volume1/downloads/incomplete niet aanmaken
Hier had ik op mijn vorige NAS geen last van, ik snap er niets van. De map downloads die ik heb aangemaakt heeft volledige toegang voor alle gebruikers.
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:
<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]