Klopt dat was een typo :-)oxyde schreef op zondag 09 juni 2013 @ 20:10:
Moet dat niet volume1 zijn??
/volume1/downloads/incomplete
Ik persoonlijk zou het zo laten (backup). Je gedachtegang is correct nl. Een tipje, op de DS thuis ga je naar shared folders en je wijzigt je NetBackup folder (of je backup folder indien gewijzigd). Je zet hier de prullenbak aan. Indien je iets delete verplaatst DSM het hierna toe. Hierdoor zou je in theorie niet dagen te hoeven wachten en kan je bijv s nachts je backup laten draaien. Via taakplanner kan je bijv instellen dat DSM elke maand je prullenbak leegtmaarud schreef op zondag 09 juni 2013 @ 17:37:
[...]
Ik zit ook te twijfelen of ik backup of sync moet doen.... ik heb een DS213 nas op kantoor (waar op gewerkt wordt) en een DS213 NAS voor thuis (die als surveillance station dient).
Elke x dagen moet de thuis-nas gesyncd worden met de kantoor-nas, zodat ik thuis een backup heb van de kantoor-nas.
Ik dacht altijd dat Backup alleen maar bestanden erbij kon zetten, en een sync wel kan toeveogen/verwijderen?
Als ik een file delete op kantoor, moet deze natuurlijk ook thuis gedelete worden, anders blijven al die oude files op de thuis-nas staan. Om te voorkomen dat ik een bestand delete die ik eigenlijk nodig bleek te hebben laat ik er dus x dagen tussen zitten, want als ik hem nodig bleek te hebben heb ik dat na één dag al wel door.
Kan ik nu het beste backup of sync gebruiken? Ik heb al voor de eerste keer een backup gemaakt (280GB) dus als het toch sync zou moeten worden moet ik die thuis-nas weer ff op kantoor zetten voor het kopiëren
Sync is handig als je bijv twee filialen hebt en je dus ten alle tijden dezelfde data nodig hebt op hetzelfde tijdstip.
Ik teken nergens meer voor
Aangezien ik een DS213+ heb: iemand nog aanraders voor een Plex-achtige app die op mijn NAS werk?
gebruik nu de ingebouwde mediaserver en dat gaat best goed, maar met een SMART TV die zelf al plex of een andere mediaserver ondersteunt wil je eigenlijk toch iets sjiekers
gebruik nu de ingebouwde mediaserver en dat gaat best goed, maar met een SMART TV die zelf al plex of een andere mediaserver ondersteunt wil je eigenlijk toch iets sjiekers
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Klopt, half jaar geleden request form ingestuurd. Ik stel voor dat jij het ook doet want het is super handig om gewoon 1 partitie te hebben die op alle apparaten werkt.AudiomacDaan schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 11:38:
Klopt het dat het DS OS geen ExFAT ondersteunt? Ik heb een 500 GB WD MyPassport onder OSX als ExFAT geformatteerd om deze op zowel Windows als Mac pc's te kunnen lezen en schrijven, maar ik kan geen schijfbeheer doen via m'n DS 213+? De DS ziet de schijf wel, maar kan geen rechtenbeheer doen e.d.
Weet iemand of dit in de toekomst wel ondersteund gaat worden?
Het is toendertijd door geven aan hun engineers.. er was/is geen indicatie dat 1) het komt 2) wanneer het komt, als het komt.
Hoe meer mensen er om gaan gillen hoe sneller het komt. Volgens mij is het licentie vrij dus het zou alleen iets technisch moeten zijn.
Misschien in 4.3? Ik denk zelf in 5.0.
Werkt de plex server applicatie niet op de DS213+ dan?The Eagle schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:23:
Aangezien ik een DS213+ heb: iemand nog aanraders voor een Plex-achtige app die op mijn NAS werk?
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Heb dit ook al een tijd terug gemeld. Samen met HFS+ ondersteuning. Ook nog geen reactieQuakie schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:20:
[...]
Klopt, half jaar geleden request form ingestuurd. Ik stel voor dat jij het ook doet want het is super handig om gewoon 1 partitie te hebben die op alle apparaten werkt.
Het is toendertijd door geven aan hun engineers.. er was/is geen indicatie dat 1) het komt 2) wanneer het komt, als het komt.
Hoe meer mensen er om gaan gillen hoe sneller het komt. Volgens mij is het licentie vrij dus het zou alleen iets technisch moeten zijn.
Misschien in 4.3? Ik denk zelf in 5.0.
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
nope, DS213+ heeft geen ARM cpu (of intel cpu). Zover bekend zijn ze niet van plan om deze cpu te gaan ondersteunen...NiGeLaToR schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:27:
[...]
Werkt de plex server applicatie niet op de DS213+ dan?
Een paar pagina's geleden uitte iemand als zijn zorg over de CPU van de 213+/413 qua ondersteuning.
Nu er meer bekend is over de 214(+) versies ben ik bang dat die zorg werkelijkheid gaat worden..misschien dat het nog een J versie wordt.
De 214 krijgt een ARM Dual Core en de + versie een intel atom.....
Okay, dus als ik die prullenbak instel, en ik delete wat op de kantoor-nas, dan gaat hij 's nachts dat bestandje op de thuis-nas ook deleten (lees: in de prullenbak zetten)?Quakie schreef op maandag 10 juni 2013 @ 08:53:
[...]
Ik persoonlijk zou het zo laten (backup). Je gedachtegang is correct nl. Een tipje, op de DS thuis ga je naar shared folders en je wijzigt je NetBackup folder (of je backup folder indien gewijzigd). Je zet hier de prullenbak aan. Indien je iets delete verplaatst DSM het hierna toe. Hierdoor zou je in theorie niet dagen te hoeven wachten en kan je bijv s nachts je backup laten draaien. Via taakplanner kan je bijv instellen dat DSM elke maand je prullenbak leegt
Sync is handig als je bijv twee filialen hebt en je dus ten alle tijden dezelfde data nodig hebt op hetzelfde tijdstip.
Dus, zorgen dat je een ARM of Intel CPU krijgt, voor optimale ondersteuning?Quakie schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:59:
[...]
nope, DS213+ heeft geen ARM cpu (of intel cpu). Zover bekend zijn ze niet van plan om deze cpu te gaan ondersteunen...
Een paar pagina's geleden uitte iemand als zijn zorg over de CPU van de 213+/413 qua ondersteuning.
Nu er meer bekend is over de 214(+) versies ben ik bang dat die zorg werkelijkheid gaat worden..misschien dat het nog een J versie wordt.
De 214 krijgt een ARM Dual Core en de + versie een intel atom.....
Ben aan het nadenken over 1 vervanging voor m'n 211+ & 411j, maar heb nog geen idee.
Dacht een 412+, maar weet het gewoon nog niet.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Ik zit ook al even te kijken naar een nieuwe NAS (voor mij wordt het dan de eerste NAS) en nu ik dit lees denk ik dat ik ook nog even geduld heb en de ontwikkelingen afwacht.NiGeLaToR schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:03:
[...]
Dus, zorgen dat je een ARM of Intel CPU krijgt, voor optimale ondersteuning?
Ben aan het nadenken over 1 vervanging voor m'n 211+ & 411j, maar heb nog geen idee.
Zou het zonde vinden als ik de 213+ koop (zonder ARM/Intel Atom) die dan binnen no-time niet meer wordt ondersteund.
Enig idee wat de release datum is van de .14 serie? Want op zijn minst zal het de prijzen van de .13 serie omlaag helpen toch?
Btw, de DS414 kan je bij bol.com al kopen
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
ik denk er ook zo over omdat mijn XtreamerPro slecht begint te worden.Dreanor schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:15:
[...]
Ik zit ook al even te kijken naar een nieuwe NAS (voor mij wordt het dan de eerste NAS) en nu ik dit lees denk ik dat ik ook nog even geduld heb en de ontwikkelingen afwacht.
Zou het zonde vinden als ik de 213+ koop (zonder ARM/Intel Atom) die dan binnen no-time niet meer wordt ondersteund.
Enig idee wat de release datum is van de .14 serie? Want op zijn minst zal het de prijzen van de .13 serie omlaag helpen toch?
Een vriend die bij mij thuis toegang tot mijn wifi netwerk had, merkte op dat hij bij de bestanden kon op mijn NAS (ds219+. dsm 4.1) en dat hij daarvoor geen user en wachtwoord voor had moeten intypen. Hij gebruikte een windows 8 tablet hiervoor.
Hoe kan ik dit instellingen dat dit niet kan (of pas na user/wachtwoord?)
Ik heb windows bestandsservice ingeschakeld en MAC bestandservice en NFS.
edit: guest user staat ook uit.
[ Voor 4% gewijzigd door witteveder op 10-06-2013 17:55 ]
Het werkt zelfs zonder prullenbak (bij een test-backuptaak).maarud schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:02:
[...]
Okay, dus als ik die prullenbak instel, en ik delete wat op de kantoor-nas, dan gaat hij 's nachts dat bestandje op de thuis-nas ook deleten (lees: in de prullenbak zetten)?
Ik heb dus het interne IP veranderd in het externe IP (omdat ik de NAS heb verplaatst van kantoor (voor de initiële backup van 288GB) naar thuis), alleen nu herkent hij de oude backup niet en wil hij dus overnieuw beginnen!
En no-way dat ik 288GB ga overpompen met een 128KBps lijtnje
Is hier wat aan te doen?
Je backup middels rsync maken.maarud schreef op maandag 10 juni 2013 @ 18:00:
Is hier wat aan te doen?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ik kom eigenlijk min of meer tot de conclusie dat ik Plex toch wel graag draaien gehad had...maar dat gaat hem dus niet worden op een DS213+.
Wat is nu wijsheid:
Optie 1: De 213+ terugsturen en inruilen voor een normale 213 waar wel Plex op kan
Vragen: Kan dat met behoud van data (NAS al redelijk volgezet
), ie. kan ik mijn huidige WD RED's zo in een 213 stoppen? Of is dat een andere RAID controller? Criterium is uiteraard ook dat 4Launch mee wil werken aan een omruiling. Geen idee hoe flexibel die zijn.
Optie 2: De boel zo laten en een alternatief zoeken dat Plex oid kan draaien.
Mijn Syn wordt momenteel herkend door mijn LG Smart TV, da's geen issue. Alleen Video_TS en ISO's en ik meen ook MKV's pikt ie niet. De rest snapt ie wel. En ik heb itt Plex geen mooie covers enzo als ik de standaard Synology Media Server package gebruik. In hoeverre zou ik er met Plex op vooruit gaan? Of moet ik daar ook conversies doen enzo? Als ik de huisige mediaserver Video_TS etc kan laten herkennen als dusdanig ben ik er ook natuurlijk...
Wat is nu wijsheid:
Optie 1: De 213+ terugsturen en inruilen voor een normale 213 waar wel Plex op kan
Vragen: Kan dat met behoud van data (NAS al redelijk volgezet
Mijn Syn wordt momenteel herkend door mijn LG Smart TV, da's geen issue. Alleen Video_TS en ISO's en ik meen ook MKV's pikt ie niet. De rest snapt ie wel. En ik heb itt Plex geen mooie covers enzo als ik de standaard Synology Media Server package gebruik. In hoeverre zou ik er met Plex op vooruit gaan? Of moet ik daar ook conversies doen enzo? Als ik de huisige mediaserver Video_TS etc kan laten herkennen als dusdanig ben ik er ook natuurlijk...
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Niemand die iets zinnigs over OpenVPN kan zeggen?Aiolos schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 13:44:
Sinds enkele dagen heb ik een DS213j. Ik probeer openvpn aan de praat te krijgen (waarbij de Synology de server is), maar het lijkt alsof poort 1194 niet wordt opengezet. (Op de synology dus, ik probeer in eerste instantie eerst maar eens via het lokale netwerk verbinding te leggen.) Een telnet naar de synology op poort 1194 geeft me namelijk een keiharde connection refused.
De firewall op de NAS moet alles toestaan, maar ook als ik daar poort 1194, of zelfs alle poorten toestaan, inzet blijft het connection refused.
In dit topic zag ik dit bericht: CremersDH in "[Synology] Vraag en antwoord" maar ik voer liever niet maarzo die patch uit.
Er draaien overigens de volgende VPN processen op de NAS:
> ps | grep vpn
22395 root 52340 S /var/packages/VPNCenter/target/sbin/vpnauthd
22404 root 6680 S /var/packages/VPNCenter/target/sbin/openvpn --daemon
22405 root 6680 S /var/packages/VPNCenter/target/sbin/openvpn --daemon
22411 root 6680 S /var/packages/VPNCenter/target/sbin/openvpn --daemon
Zijn er nog meer dingen die ik kan proberen?
Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)
Antwoord op optie1The Eagle schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:46:
Ik kom eigenlijk min of meer tot de conclusie dat ik Plex toch wel graag draaien gehad had...maar dat gaat hem dus niet worden op een DS213+.
Wat is nu wijsheid:
Vragen: Kan dat met behoud van data (NAS al redelijk volgezet), ie. kan ik mijn huidige WD RED's zo in een 213 stoppen? Of is dat een andere RAID controller? Criterium is uiteraard ook dat 4Launch mee wil werken aan een omruiling. Geen idee hoe flexibel die zijn.
Ja werkt.. ik zag data van een DSM2.0 machine nog onder DSM4.1
Ligt ook de NAS.
Ben hier tegen aan gelopen. Ik heb bijv nu een DS211J en daar mag ik veel meer aan veranderen voordat ie opnieuw begint dan bij een DS109J. Bij een 106E mocht er helemaal niks veranderen. Op de achtergrond wijzigt Rsync ook bij een update van de DSM.
Ja inderdaad. Als je dit niet instelt zou hij het gewoon moeten deleten.... Nu kan je het nog uit je prullenbak vissen. Op lokale NAS is het ook nog eens sneller omdat ie praktisch niks hoeft te doen...maarud schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:02:
[...]
Okay, dus als ik die prullenbak instel, en ik delete wat op de kantoor-nas, dan gaat hij 's nachts dat bestandje op de thuis-nas ook deleten (lees: in de prullenbak zetten)?
dubbel check vraag:witteveder schreef op maandag 10 juni 2013 @ 17:44:
Een vriend die bij mij thuis toegang tot mijn wifi netwerk had, merkte op dat hij bij de bestanden kon op mijn NAS (ds219+. dsm 4.1) en dat hij daarvoor geen user en wachtwoord voor had moeten intypen. Hij gebruikte een windows 8 tablet hiervoor.
toevallig ooit in een grijs verlegen een user account voor hem aangemaakt wat toevallig zijn eigen user plus wachtwoord is? Dat zou gedrag verklaren. Anders zou dit nl niet mogen gebeuren.
Ligt eraan wat je belangrijk vindt. Synology blijft hem uiteraard ondersteunen...je hebt echter kans dat 3rd party's hem niet eeuwig blijven ondersteunen.NiGeLaToR schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:03:
[...]
Dus, zorgen dat je een ARM of Intel CPU krijgt, voor optimale ondersteuning?
Met oog op de 14 series, en huidige DSM ontwikkelingen qua snelheid weet ik niet of ik de 213+ zou aanraden (ook al gebruik ik hem zelf).
In jouw geval. Ik zou de 211+ niet vervangen voor de 213 serie. Ongeacht de versie zou ik het persoonlijk het zonde vinden van het geld. Alleen als je 211+ continue 100% staat ga je snelheidsverbeteringen merken denk ik.
Op het moment heb ik een draaiende DS213 met twee 'losse volumes' van 2 x 3TB. Tevens heb ik nog een oude DS209+ staan, waarover ik zit te 'dubben' of ik deze ga verkopen (hier zitten twee oude 1.5 TB schijven in RAID1 configuratie).
De DS213 moet nog worden gevuld met data wel wil ik het e.e.a. backuppen of naar een USB 3.0 schijf of naar bijv. de 'oude' DS209+ (heb eventueel 2TB schijven liggen).
Kunnen jullie mij helpen met de volgende vragen:
1.) Is het eenvoudiger de data te backuppen naar een USB 3.0 schijf (begrijp dat ik evt. twee schijven nodig heb, heb een externe USB 3.0 schijf van 3TB liggen). NB het gaat echt om een data backup.
2.) Is het sneller om naar een USB 3.0 schijf te backuppen of naar bijvoorbeeld de andere Synology (DS209+)
3.) Moet de oude DS209+ en de DS213 dezelfde DSM versie geinstalleerd hebben?
4.) Op de DS209+ heb ik nog wat data staan kan ik deze ook eenvoudig kopieren naar de andere NAS (helaas zit op de DS209+ een USB 2.0 schijf, helaas geen ESATA schijven ... herinner me dat USB 2.0 heel traag was)
5.) Welke applicatie raden jullie aan voor de backup, gewoon de toolings welke binnen DSM worden meegeleverd?
Bij voorbaat dank voor jullie response.
De DS213 moet nog worden gevuld met data wel wil ik het e.e.a. backuppen of naar een USB 3.0 schijf of naar bijv. de 'oude' DS209+ (heb eventueel 2TB schijven liggen).
1.) Is het eenvoudiger de data te backuppen naar een USB 3.0 schijf (begrijp dat ik evt. twee schijven nodig heb, heb een externe USB 3.0 schijf van 3TB liggen). NB het gaat echt om een data backup.
2.) Is het sneller om naar een USB 3.0 schijf te backuppen of naar bijvoorbeeld de andere Synology (DS209+)
4.) Op de DS209+ heb ik nog wat data staan kan ik deze ook eenvoudig kopieren naar de andere NAS (helaas zit op de DS209+ een USB 2.0 schijf, helaas geen ESATA schijven ... herinner me dat USB 2.0 heel traag was)
5.) Welke applicatie raden jullie aan voor de backup, gewoon de toolings welke binnen DSM worden meegeleverd?
Nee, hij heeft nooit eerder op de diskstation ingelogd.Quakie schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 09:35:
[...]
dubbel check vraag:
toevallig ooit in een grijs verlegen een user account voor hem aangemaakt wat toevallig zijn eigen user plus wachtwoord is? Dat zou gedrag verklaren. Anders zou dit nl niet mogen gebeuren.
Toevallig autorisatie zo ingesteld dat iedereen op het lokale netwerk vrije toegang heeft?witteveder schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:06:
[...]
Nee, hij heeft nooit eerder op de diskstation ingelogd.
(geen idee of dat kan, ik meen zoiets ergens gelezen te hebben op het int. syno forum...)
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Dank voor je adviesQuakie schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 09:41:
[...]
Ligt eraan wat je belangrijk vindt. Synology blijft hem uiteraard ondersteunen...je hebt echter kans dat 3rd party's hem niet eeuwig blijven ondersteunen.
Met oog op de 14 series, en huidige DSM ontwikkelingen qua snelheid weet ik niet of ik de 213+ zou aanraden (ook al gebruik ik hem zelf).
In jouw geval. Ik zou de 211+ niet vervangen voor de 213 serie. Ongeacht de versie zou ik het persoonlijk het zonde vinden van het geld. Alleen als je 211+ continue 100% staat ga je snelheidsverbeteringen merken denk ik.
Enige kanttekening is dat ik de 211+ wil vervangen voor een 41x(+) exemplaar. De 411j die ik heb gaat er dan ook uit en heb ik weer 1 nas ipv 2.
De 211+ is verrassend snel en schaalt prima mee, maar heeft inmiddels ook wel veel taken te doen. SABnzbd+, sickbeard, camera, Plex server, al met al wordt ie wel wat trager. Als ik Plex client start duurt het een halve minuut voordat ik verder kan browsen. Kan ook te maken hebben met de 411j die een deel van de data serveert via een gemounte map vanaf de 211+. Van 2 naar 1 syno maakt eea wel wat eenvoudiger.
1) Maakt niet uit. Beiden methodes zijn even makkelijk.armand_ schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 09:54:
Op het moment heb ik een draaiende DS213 met twee 'losse volumes' van 2 x 3TB. Tevens heb ik nog een oude DS209+ staan, waarover ik zit te 'dubben' of ik deze ga verkopen (hier zitten twee oude 1.5 TB schijven in RAID1 configuratie).
2) USB3 die gaat makkelijk tussen de 60 a 90MB doen
3) Nee, hoeft niet speciaal. Liefst wel om te zorgen dat ze beiden zelfde rsync versie hebben. Uiteraard heb ik het over standaard rsync taken niet time backup
4) Backup taak andere kant op?
5) Ja of Time backup (ook van Synology)
Hoeveel data wil je precies backuppen? Wat ga je met de USB3 drives doen? Verlaten ze je huis? Laat je ze eraan hangen? Als je het geld niet direct nodig hebt zou ik de DS209+ gaan inzetten als backup. Liefst bij iemand anders....
Niet bewust in ieder geval. Ik zou ook niet weten hoe je dat evt doet.TheOmen schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:16:
[...]
Toevallig autorisatie zo ingesteld dat iedereen op het lokale netwerk vrije toegang heeft?
(geen idee of dat kan, ik meen zoiets ergens gelezen te hebben op het int. syno forum...)
Aha, als beiden eruit gaan zou ik inderdaad gaan voor de 412+. Jammer je kon hem relatief goedkoop kopen afgelopen weken door diverse acties bij MM, Saturn etc.NiGeLaToR schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:21:
[...]
Dank voor je advies![]()
Enige kanttekening is dat ik de 211+ wil vervangen voor een 41x(+) exemplaar. De 411j die ik heb gaat er dan ook uit en heb ik weer 1 nas ipv 2.
De 211+ is verrassend snel en schaalt prima mee, maar heeft inmiddels ook wel veel taken te doen. SABnzbd+, sickbeard, camera, Plex server, al met al wordt ie wel wat trager. Als ik Plex client start duurt het een halve minuut voordat ik verder kan browsen. Kan ook te maken hebben met de 411j die een deel van de data serveert via een gemounte map vanaf de 211+. Van 2 naar 1 syno maakt eea wel wat eenvoudiger.
Vragen: Kan dat met behoud van data (NAS al redelijk volgezet ), ie. kan ik mijn huidige WD RED's zo in een 213 stoppen? Of is dat een andere RAID controller? Criterium is uiteraard ook dat 4Launch mee wil werken aan een omruiling. Geen idee hoe flexibel die zijn.
Dat de data zichtbaar was, soit. Maar geldt dat ook in een RAID1 setup? Zijn het idd de zelfde RAID controllers?Quakie schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 08:28:
[...]
Antwoord op optie1
Ja werkt.. ik zag data van een DSM2.0 machine nog onder DSM4.1
Nee, er zit geen raid controller in.The Eagle schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:26:
Zijn het idd de zelfde RAID controllers?
[ Voor 16% gewijzigd door DukeBox op 11-06-2013 13:34 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
oeps...te snel..
komt niet duidelijk naar voren maar zie wel meerdere schrijven...
http://www.synology.nl/su...hp?lang=nld&q_id=484#t2.2
Ik vermoed dat ze er vanuit gaat dat je SHR gebruikt. Dit is software RAID dus zou gewoon moeten werken lijkt me.
komt niet duidelijk naar voren maar zie wel meerdere schrijven...
http://www.synology.nl/su...hp?lang=nld&q_id=484#t2.2
Ik vermoed dat ze er vanuit gaat dat je SHR gebruikt. Dit is software RAID dus zou gewoon moeten werken lijkt me.
Ja, wacht wel op een volgende actie en/of een 413+Quakie schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:35:
[...]
Aha, als beiden eruit gaan zou ik inderdaad gaan voor de 412+. Jammer je kon hem relatief goedkoop kopen afgelopen weken door diverse acties bij MM, Saturn etc.
Ik heb al een eindje maar ik gebruik steeds meer 'photostation', gewoon handig.
Auto uploader gebruik ik ook.
Maar een volledige album downloaden via de App (ipad of iphone) wilt niet werken.
Heb de cache al eens hoger gezet/ gewist maar het wilt niet werken...
In instellingen aangezet dat een gebruiker dit mag ...
iemand met hetzelfde probleem?
Auto uploader gebruik ik ook.
Maar een volledige album downloaden via de App (ipad of iphone) wilt niet werken.
Heb de cache al eens hoger gezet/ gewist maar het wilt niet werken...
In instellingen aangezet dat een gebruiker dit mag ...
iemand met hetzelfde probleem?
Zelfde,
wordt gedownload, maar waar oh waar wordt het neergezet?
Hm, dan zou ik de boel dus idd zonder problemen over moeten kunnen zetten. Dat zou je zeggen iig
Toch voor de zekerheid maar een backup maken; het is natuurlijk een andere kernel (andere CPU).
* The Eagle 4launch net gebeld heeft voor een omruiling, gaat goedkomen
dus dan ga je van een DS213+ naar een DS213 omdat op de 213+ geen plex kan installeren?The Eagle schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:01:
[...]
Hm, dan zou ik de boel dus idd zonder problemen over moeten kunnen zetten. Dat zou je zeggen iig
Toch voor de zekerheid maar een backup maken; het is natuurlijk een andere kernel (andere CPU).
* The Eagle 4launch net gebeld heeft voor een omruiling, gaat goedkomen
Bedankt voor je reactie.Quakie schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:22:
[...]
1) Maakt niet uit. Beiden methodes zijn even makkelijk.
2) USB3 die gaat makkelijk tussen de 60 a 90MB doen
3) Nee, hoeft niet speciaal. Liefst wel om te zorgen dat ze beiden zelfde rsync versie hebben. Uiteraard heb ik het over standaard rsync taken niet time backup
4) Backup taak andere kant op?
5) Ja of Time backup (ook van Synology)
Hoeveel data wil je precies backuppen? Wat ga je met de USB3 drives doen? Verlaten ze je huis? Laat je ze eraan hangen? Als je het geld niet direct nodig hebt zou ik de DS209+ gaan inzetten als backup. Liefst bij iemand anders....
De USB3.0 schijven dienen pur sang als backup en blijven in huis. Ze blijven niet continu aan de Synology hangen.
Ik ga me even verdiepen wat de snelste en beste oplossing is, USB 3.0 schijven of kopieren/backuppen via RSYNC tussen beiden NASsen (vermoed dat rsync tussen de Synology's sneller is mits een 1GB netwerk?_
Ben geen rsync guru maar ga de command lines wel even bekijken. Ik ben op zich nieuwsgierig wat de snelste en meest efficiente oplossing is.
Hoe betrouwbaar is zo'n NAS (bvb Synology DS2413+)? Want ik lees zo veel verhalen over schijven die ineens niet meer zichtbaar zijn enzo. Ik heb nu nog een gewone PC die als fileserver dient.
Heb pas een WD Red 3TB gekocht, maar deze wordt herkend als 746,39 GB schijf in mijn oude fileserver. Ik heb al de laatste BIOS versie en alle drivers zijn up-to-date en hij werd geformatteerd als GPT/NTFS. Al deze zaken hielpen niet. In mijn Game PC formatteren gaf geen probleem (en dus de correcte grootte). Daarna heb ik hem terug in mijn server gestoken en werd hij ook correct herkend. Maar als ik meer dan 2 TB wil kopiëren begint de miserie (mislukte transfers en corrupte bestanden). Diskpart (Dosprompt) geeft ook nog aan dat hij 746,39 GB is terwijl hij in Windows Explorer zelf correct herkend wordt.
Daarom dat ik nu, sneller dan verwacht, een Synology DS2413+ (of eventueel DS1813+) overweeg. Maar wil geen rotzooi met regelmatig verdwijnende harde schijven...
Heb pas een WD Red 3TB gekocht, maar deze wordt herkend als 746,39 GB schijf in mijn oude fileserver. Ik heb al de laatste BIOS versie en alle drivers zijn up-to-date en hij werd geformatteerd als GPT/NTFS. Al deze zaken hielpen niet. In mijn Game PC formatteren gaf geen probleem (en dus de correcte grootte). Daarna heb ik hem terug in mijn server gestoken en werd hij ook correct herkend. Maar als ik meer dan 2 TB wil kopiëren begint de miserie (mislukte transfers en corrupte bestanden). Diskpart (Dosprompt) geeft ook nog aan dat hij 746,39 GB is terwijl hij in Windows Explorer zelf correct herkend wordt.
Daarom dat ik nu, sneller dan verwacht, een Synology DS2413+ (of eventueel DS1813+) overweeg. Maar wil geen rotzooi met regelmatig verdwijnende harde schijven...
Dat was wel het idee jaWvr schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:36:
[...]
dus dan ga je van een DS213+ naar een DS213 omdat op de 213+ geen plex kan installeren?
Mijn LG 47LM760s vind Plex naemlijk heel erg lief. En volgens mij ga ik dat beetje extra power van de + niet echt missen...ik zou niet weten waarvoor. Ben geen fanatieke downloader (meer). Verouderde PC (P4 met 300W voeding) + TPB block bij ziggo waren daarvan de hoofdoorzaak.
Maas als je een goede reden hebt waarom ik niet van een 213+ naar een normale (of een niet-synology NAS) terug zou gaan hoor ik het ook graag. Ik moet het potentieel van die dingen nog een beetje ontdekken namelijk
@ Cobrax
ik heb met Synology tot nu toe geen dingen gelezen/meegemaakt over verdwenen hardeschijven etc. De + modellen zijn gericht op MKB's, dus de stabiliteit van de software en hardware zijn erg goed (geldt eigenlijk voor alle modellen).
ik heb met Synology tot nu toe geen dingen gelezen/meegemaakt over verdwenen hardeschijven etc. De + modellen zijn gericht op MKB's, dus de stabiliteit van de software en hardware zijn erg goed (geldt eigenlijk voor alle modellen).
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
toevallig al gevonden hoe dit werkt?Quakie schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 14:57:
Zelfde,
toevallig wel, maar omdat je me triggerde ging ik zojuist zoeken hoor.. niet dat ik het al dagen weet 
beetje raar manier van werken van Synology en ik begrijp logica niet echt ervan maar goed:
Als je op afmelden klikt.
Zie je albums met daarin alle gedownloaden albums.
Daar kan je weer de foto's weer opslaan (in je filmrol dus).
beetje raar manier van werken van Synology en ik begrijp logica niet echt ervan maar goed:
Als je op afmelden klikt.
Zie je albums met daarin alle gedownloaden albums.
Daar kan je weer de foto's weer opslaan (in je filmrol dus).
Uitbreiden of extra DS ?
Ik lees in dit topic regelmatig berichten en reacties van tweakers die een grotere NAS kopen of uitbreiden, maar weinig of niks over een 2e NAS naast de bestaande. Ongetwijfeld hebben jullie zichzelf deze vraag ook gesteld, ik zou graag jullie mening horen wat de voor- en nadelen zijn. Ik heb heb momenteel een DS211 met 2x2TB en die is zo goed als vol, dus ik zie deze opties:
Mijn NAS-gebruik : centrale opslag van alle bestanden voor meerdere gebruikers, time-machine, film/serie streaming, SONOS, webserver.
Ik lees in dit topic regelmatig berichten en reacties van tweakers die een grotere NAS kopen of uitbreiden, maar weinig of niks over een 2e NAS naast de bestaande. Ongetwijfeld hebben jullie zichzelf deze vraag ook gesteld, ik zou graag jullie mening horen wat de voor- en nadelen zijn. Ik heb heb momenteel een DS211 met 2x2TB en die is zo goed als vol, dus ik zie deze opties:
- grotere schijven ( 2x3TB ) - goedkoopste optie, maar beetje zonde van de huidige schijven
- grotere NAS ( bv DS413 ) - degelijkste optie (?), maar ook duurste en veel gedoe om alles over te zetten
- extra NAS ( bv DS213 ) - middenweg en voorlopige voorkeur
Mijn NAS-gebruik : centrale opslag van alle bestanden voor meerdere gebruikers, time-machine, film/serie streaming, SONOS, webserver.
Je geeft zelf eigenlijk al een voorkeur aan.
Laten we dit als basis nemen....
Stel je zou er twee hebben staan kan je dan makkelijk je taken verdelen?
Is het logisch voor de gebruikers dat films op NAS 1 staan en persoonlijke data op NAS 2 bijv?
Nog meer splitsen van taken? Zo te zien draait er niks "zwaars" op. Je download niks bijv?
Kan 2e NAS als backup ingezet worden, en daar bedoel ik mee backup van NAS 1. Wil je dit?
Als je boven een goede draai aan kan geven zou dit een optie kunnen zijn... Ik beschouw een Synology als een Apple bijv. Zodra je het gebruikt wil je steeds nieuwe versies... zo kan je over de jaren heen steeds oudste verkopen (goede markt voor) en nieuwe erbij zetten bijv.
(ik heb hetzelfde op het moment.. er draait een DS211j en een DS213+ waarbij de 211j alleen backup taken verricht van de DS213+ en een apple apparaat. Dit is dus doodzone in mijn ogen. Ik ga hem dus uitbreiden met taken. Echter moet de 213+ ook wat te doen hebben.. Lastig dus:P)
Laten we dit als basis nemen....
Stel je zou er twee hebben staan kan je dan makkelijk je taken verdelen?
Is het logisch voor de gebruikers dat films op NAS 1 staan en persoonlijke data op NAS 2 bijv?
Nog meer splitsen van taken? Zo te zien draait er niks "zwaars" op. Je download niks bijv?
Kan 2e NAS als backup ingezet worden, en daar bedoel ik mee backup van NAS 1. Wil je dit?
Als je boven een goede draai aan kan geven zou dit een optie kunnen zijn... Ik beschouw een Synology als een Apple bijv. Zodra je het gebruikt wil je steeds nieuwe versies... zo kan je over de jaren heen steeds oudste verkopen (goede markt voor) en nieuwe erbij zetten bijv.
(ik heb hetzelfde op het moment.. er draait een DS211j en een DS213+ waarbij de 211j alleen backup taken verricht van de DS213+ en een apple apparaat. Dit is dus doodzone in mijn ogen. Ik ga hem dus uitbreiden met taken. Echter moet de 213+ ook wat te doen hebben.. Lastig dus:P)
Ik heb hetzelfde probleem (210j en 2x2TB altijd vol), ik denk dat ik voor de grotere NAS ga en de kleinere bij mijn zus neerzet (die ook glasvezel heeft) voor backup van de documenten en foto directories.dirkjaco schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:12:
Uitbreiden of extra DS ?
Ik lees in dit topic regelmatig berichten en reacties van tweakers die een grotere NAS kopen of uitbreiden, maar weinig of niks over een 2e NAS naast de bestaande. Ongetwijfeld hebben jullie zichzelf deze vraag ook gesteld, ik zou graag jullie mening horen wat de voor- en nadelen zijn. Ik heb heb momenteel een DS211 met 2x2TB en die is zo goed als vol, dus ik zie deze opties:Ik denk de meest voor de hand liggende voor- en nadelen wel ongeveer te kennen: dubbele of enkele maintenance, alle functies op 1 toestel of services (en misschien ook risico's?) opsplitsen, verbruik en kost is ongeveer gelijk voor 1x4 schijven tov 2x2 schijven, enz.. Zie ik belangrijke dingen over het hoofd?
- grotere schijven ( 2x3TB ) - goedkoopste optie, maar beetje zonde van de huidige schijven
- grotere NAS ( bv DS413 ) - degelijkste optie (?), maar ook duurste en veel gedoe om alles over te zetten
- extra NAS ( bv DS213 ) - middenweg en voorlopige voorkeur
Ik heb hiervoor een QNAP nas gehad, en zag daarin ook daar in het Load Average werdt gemeten. Hier zat ik altijd op een load average van ~0.10 met de packages: Sickbeard, SabNZBD, Spotweb, CouchPotato en Transmission.
Nu zie ik echter bij mij de Synology dat de average load toch rond de ~1.60 terwijl ik toch dezelfde packages draai.
Als ik onder processes kijk zie ik eigenlijk dat alles de status "sleep" heeft (behalve TOP natuurlijk). CPU is 0% en memory 42%
Nu vraag ik mij af of dit normaal is? Heeft de Synology een andere berekening van zijn load average? Of is er toch ergens een process die in de achtergrond continue staat te ratelen?
Nu zie ik echter bij mij de Synology dat de average load toch rond de ~1.60 terwijl ik toch dezelfde packages draai.
Als ik onder processes kijk zie ik eigenlijk dat alles de status "sleep" heeft (behalve TOP natuurlijk). CPU is 0% en memory 42%
Nu vraag ik mij af of dit normaal is? Heeft de Synology een andere berekening van zijn load average? Of is er toch ergens een process die in de achtergrond continue staat te ratelen?
Ik heb de volgende load averages:Senaxx schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:22:
Ik heb hiervoor een QNAP nas gehad, en zag daarin ook daar in het Load Average werdt gemeten. Hier zat ik altijd op een load average van ~0.10 met de packages: Sickbeard, SabNZBD, Spotweb, CouchPotato en Transmission.
Load average: 0.07 0.41 0.33 1/190 4840
Ik heb hem uit top via ssh.
Na wat dingen in de DSM te hebben gedaan krijg ik de volgende:
Load average: 0.65 0.54 0.39 1/190 6046
Dit zijn dezelfde waardes als de Resource Monitor in DSM weergeeft.
[edit]DS410
[ Voor 0% gewijzigd door Brickman op 12-06-2013 13:51 . Reden: NAS type toegevoegd ]
Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)
Hmmm dankje, dan moet ik toch maar eens gaan spitten waar dat bij mij in zit. Dit waren de top via het processes tab. En je ziet in sabnzbd rechtsboven de load averages. Ik heb een DS412+. Als ik thuis ben zal ik eens top via ssh gaan draaien.Brickman schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:49:
[...]
Ik heb de volgende load averages:
Load average: 0.07 0.41 0.33 1/190 4840
Ik heb hem uit top via ssh.
Na wat dingen in de DSM te hebben gedaan krijg ik de volgende:
Load average: 0.65 0.54 0.39 1/190 6046
Dit zijn dezelfde waardes als de Resource Monitor in DSM weergeeft.
[edit]DS410
Ik dacht dat de load avgs in SABNZBd niet klopte?
Bij mij komen de load avgs van SABNZBD aardig overheen met de averages die ik in de resource monitor zie op de Synology zelf. Het rare is dat ik totaal geen CPU load zie de hele tijd, maar load avgs wel hoog zijn (in de resource monitor)Quakie schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:26:
Ik dacht dat de load avgs in SABNZBd niet klopte?
Als je zo'n DS413 aanschaft ,dat kun je daar maximaal 3TB inzetten. Of is in de toekomst 6TB of 10TB etc ook mogelijk, of zit er aan zo'n NAS gewoon een max.
Mijn LG tv gebruik ik ook icm Plex, maar mijn 211+ is regelmatig aan de trage kant. Plex loopt ook vaak vast en na een herstart duurt het indexeren van de bestanden vrij lang. Ik was van plan een 412+ of nieuwe te kopen zodat Plex zeker weten goed gaat draaien icm al die andere dingetjes die erop draaien.The Eagle schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 23:41:
[...]
Dat was wel het idee ja
Mijn LG 47LM760s vind Plex naemlijk heel erg lief. En volgens mij ga ik dat beetje extra power van de + niet echt missen...ik zou niet weten waarvoor. Ben geen fanatieke downloader (meer). Verouderde PC (P4 met 300W voeding) + TPB block bij ziggo waren daarvan de hoofdoorzaak.
Maas als je een goede reden hebt waarom ik niet van een 213+ naar een normale (of een niet-synology NAS) terug zou gaan hoor ik het ook graag. Ik moet het potentieel van die dingen nog een beetje ontdekken namelijk
vooralsnog max 4tb schijven.snifrrr schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:52:
Als je zo'n DS413 aanschaft ,dat kun je daar maximaal 3TB inzetten. Of is in de toekomst 6TB of 10TB etc ook mogelijk, of zit er aan zo'n NAS gewoon een max.
Groter is er ook (nog) niet
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Toen ik mijn 209 kocht was het max 2tb volgens de specs, maar nu blijkt dat ie 4tb ook gewoon slikt.cypher21 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:02:
[...]
vooralsnog max 4tb schijven.
Groter is er ook (nog) niet
Is gewoon voornamelijk om in te dekken.
Lekker op de bank
Verder heeft je DS412+ ook twee processor cores. Dus met een load op 2 staat dan worden beide cores optimaal benut en is er geen wachtrij. Als de load groter dan 2 wordt dan komen er processen in de wachtrij te staan. Een verder uitleg is te vinden op "Understanding Linux CPU Load - when should you be worried?".Senaxx schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:25:
[...]
Hmmm dankje, dan moet ik toch maar eens gaan spitten waar dat bij mij in zit. Dit waren de top via het processes tab. En je ziet in sabnzbd rechtsboven de load averages. Ik heb een DS412+. Als ik thuis ben zal ik eens top via ssh gaan draaien.
Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)
Oke bedankt heb het even gelezen. Maar dat zou dus betekenen dat me processor continue 1,5 x de exacte load aan kan, terwijl hij ik zou verwachten dat hij idle zou zijn. Hij is niet bezig met een download, hij doet helemaal niets.Brickman schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 19:48:
[...]
Verder heeft je DS412+ ook twee processor cores. Dus met een load op 2 staat dan worden beide cores optimaal benut en is er geen wachtrij. Als de load groter dan 2 wordt dan komen er processen in de wachtrij te staan. Een verder uitleg is te vinden op "Understanding Linux CPU Load - when should you be worried?".
Mem: 986880K used, 26732K free, 0K shrd, 51280K buff, 504932K cached CPU: 0.0% usr 0.0% sys 0.0% nic 99.8% idle 0.0% io 0.0% irq 0.0% sirq Load average: 1.90 1.99 1.92 2/198 30508
Toch wel hoog voor een systeem die idle is. Maar ik zie nu dus net dat me NIC 99.8 procent gebruikt. Dat vindt ik dan wel weer raar. Aangezien hij bij output processes niets weergeeft over traffic dat bezig is.
Edit: Nou ik heb alle packages en services uitgezet, inclusief de webserver, mysql en alle andere shares zoals nfs wfs en samba En nog blijft die nic op 100% load
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=19&t=55227 ook nog iemand met zelfde probleem maar geen oplossing.
[ Voor 10% gewijzigd door Senaxx op 12-06-2013 20:50 ]
Een DS211+ heeft een 1,6Ghz ARM, de normale DS213 een 2Ghz ARM. Ik zou dus verwachten dat de 213 er een stuk rapper (en stabieler, want nieuwer) mee zou moeten zijn. Maar dat ga ik zienNiGeLaToR schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:53:
[...]
Mijn LG tv gebruik ik ook icm Plex, maar mijn 211+ is regelmatig aan de trage kant. Plex loopt ook vaak vast en na een herstart duurt het indexeren van de bestanden vrij lang. Ik was van plan een 412+ of nieuwe te kopen zodat Plex zeker weten goed gaat draaien icm al die andere dingetjes die erop draaien.
Bovendien: dat ding van mij zou alleen wat torrents downloaden (ik doe niet aan nieuwsgroepen) en verder fileserver spelen. Ik denk dat ie dat wel trekt, ik ben geen heavy user.
Ik kreeg zojuist een mailtje van mijn nas met het volgende bericht:
Ik run nu de S.M.A.R.T.-test en wacht nog op een reactie, de snelle S.M.A.R.T. kwamen ze prima doorheen. Moet ik alvast een nieuwe schijf bestellen??Beste gebruiker,
De harde schijf 1 op NAS-Thuis heeft een I/O-fout, maar werkt na verschillende pogingen weer normaal. Dit is mogelijk veroorzaakt door slechte sectoren. Als deze fout opnieuw optreedt, moet u een back-up maken van uw gegevens en de S.M.A.R.T.-test uitvoeren op uw harde schijf om de status van de harde schijf te controleren.
met vriendelijke groeten,
Synology DiskStation
5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5
Ik heb een aantal NAS vergeleken, de DS 412, DS412+, DS413 en de DS413J.
Wat ik er minimaal mee wil doen:
- films streamen
- downloaden evt ook direct parren en uitpakken
- opslag voor diverse systemen
Wat moet het doen:
- snel wegschrijven
- goede streaming
- snel kopieren/ verplaatsen
- uitbreidingsmogelijkheden richting toekomst
- starten met een schijf en later meer schijven bijzetten, evt diverse merken, diverse groottes
Wie kan advies geven wat nu de betere NAS van Synology is omtrent deze acties. En misschien zie ik types over het hoofd. Ik zoek iets met in ieders geval minimaal 4 schijven a 3 of 4TB.
Wat ik er minimaal mee wil doen:
- films streamen
- downloaden evt ook direct parren en uitpakken
- opslag voor diverse systemen
Wat moet het doen:
- snel wegschrijven
- goede streaming
- snel kopieren/ verplaatsen
- uitbreidingsmogelijkheden richting toekomst
- starten met een schijf en later meer schijven bijzetten, evt diverse merken, diverse groottes
Wie kan advies geven wat nu de betere NAS van Synology is omtrent deze acties. En misschien zie ik types over het hoofd. Ik zoek iets met in ieders geval minimaal 4 schijven a 3 of 4TB.
Plex werkt overigens ook niet stabiel op mijn 'eigenbouw NAS' a.k.a. Intel Core i5 met Windows 7. Het komt vrij vaak voor dat series gewoon niet laden (filmpje start niet, alles andere wel beschikbaar) en ik het hele boeltje moet rebooten. Tevens is de ondersteuning voor het mergen van subs afwezig (remuxen van geluid kan wel) terwijl Videostation dat wel kan (en geen vrijwel geen CPU kracht kost). Daarnaast zitten er nog andere talloze flaws in Plex die ik maar niet zal aankaarten (okee eentje dan, het sorteren van muziek is een hell, elk los nummer wordt gezien als album). Ik raad je aan nogmaals naar Videostation te kijken. Ook videostation heeft eye-candy zoals metadata met plaatjesNiGeLaToR schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:53:
Mijn LG tv gebruik ik ook icm Plex, maar mijn 211+ is regelmatig aan de trage kant. Plex loopt ook vaak vast en na een herstart duurt het indexeren van de bestanden vrij lang. Ik was van plan een 412+ of nieuwe te kopen zodat Plex zeker weten goed gaat draaien icm al die andere dingetjes die erop draaien.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
@ snifrrr
Sowieso dan een + versie. Ik zou zelf voor de 1512+ of 1513+ gaan, veel meer uitbreidingsmogelijkheden (makkelijk ram upgraden + uiteindelijk meer schijven).
Verschillende type schijven maakt niet uit. Ik zou wel kijken naar de WD Red series of de nieuwe seagate NAS schijven (gisteren gereleased). Zijn speciaal voor Nas-gebruik gemaakt.
Sowieso dan een + versie. Ik zou zelf voor de 1512+ of 1513+ gaan, veel meer uitbreidingsmogelijkheden (makkelijk ram upgraden + uiteindelijk meer schijven).
Verschillende type schijven maakt niet uit. Ik zou wel kijken naar de WD Red series of de nieuwe seagate NAS schijven (gisteren gereleased). Zijn speciaal voor Nas-gebruik gemaakt.
[ Voor 35% gewijzigd door Rainesh op 12-06-2013 23:55 ]
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Moet ik alleen even uitvogelen of dat ook goed werkt icm m'n LG tv, zoals Plex dat dus met een eigen app in de tv doetFreekers schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 23:21:
[...]
Plex werkt overigens ook niet stabiel op mijn 'eigenbouw NAS' a.k.a. Intel Core i5 met Windows 7. Het komt vrij vaak voor dat series gewoon niet laden (filmpje start niet, alles andere wel beschikbaar) en ik het hele boeltje moet rebooten. Tevens is de ondersteuning voor het mergen van subs afwezig (remuxen van geluid kan wel) terwijl Videostation dat wel kan (en geen vrijwel geen CPU kracht kost). Daarnaast zitten er nog andere talloze flaws in Plex die ik maar niet zal aankaarten (okee eentje dan, het sorteren van muziek is een hell, elk los nummer wordt gezien als album). Ik raad je aan nogmaals naar Videostation te kijken. Ook videostation heeft eye-candy zoals metadata met plaatjes
Volgens mij komen ze ook door de SMART testen heen als je bad sectors hebt, maar de schijf ze zelf heeft kunnen repareren/verplaatsen. Dus je doet er verstandig aan om even naar de waarden te kijken, en te checken of je Reallocated Sectors Count en Current Pending Sector Count nog steeds 0 zijn.Zanzibar-1337 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 22:55:
Ik kreeg zojuist een mailtje van mijn nas met het volgende bericht:
Ik run nu de S.M.A.R.T.-test en wacht nog op een reactie, de snelle S.M.A.R.T. kwamen ze prima doorheen. Moet ik alvast een nieuwe schijf bestellen??
Die waarden geven aan hoeveel sectoren er kapot zijn, en waarvan de data is verplaatst naar een andere locatie op de schijf. Die zou gewoon continue 0 moeten blijven. Zeker bij nieuwe schijven.
Verwijderd
Ik heb het volgende probleem en ik hoop dat iemand de oplossing heeft.
Ik heb een Imac (Mountain Lion) en een DS 212J (dsm 4.2) tot een aantal weken geleden kon ik zonder problemen via de Finder van en naar de NAS kopieren. De NAS hangt in een thuisnetwerk.
Nu krijg ik sinds enkele weken tijdens het kopieren de foutmelding "fout- 36". Ik heb al gezocht via google, maar de optie die ik gevonden heb om via de terminal (dot_clean ) werkt niet en lijkt meer een oplossing te zijn voor oudere versies van OSX.
Tevens heb ik de plugin van paragon ExtFS en de OSXFuse / FuseExt2 combinatie geprobeerd, om de schijven als een externe schijf te kunnen lezen. Maar de schijven zijn niet te lezen, laat staan schrijven.
Ik heb een Imac (Mountain Lion) en een DS 212J (dsm 4.2) tot een aantal weken geleden kon ik zonder problemen via de Finder van en naar de NAS kopieren. De NAS hangt in een thuisnetwerk.
Nu krijg ik sinds enkele weken tijdens het kopieren de foutmelding "fout- 36". Ik heb al gezocht via google, maar de optie die ik gevonden heb om via de terminal (dot_clean ) werkt niet en lijkt meer een oplossing te zijn voor oudere versies van OSX.
Tevens heb ik de plugin van paragon ExtFS en de OSXFuse / FuseExt2 combinatie geprobeerd, om de schijven als een externe schijf te kunnen lezen. Maar de schijven zijn niet te lezen, laat staan schrijven.
Bedankt voor je antwoord, heb even gekeken, bij de eerste schijf (waar ik de melding ook van kreeg) staat Current Pending Sector count op 3. Dus dat zou betekenen dat er drie sectoren defect zijn? Het is een WD RED 3TB schijf (net anderhalve maand oud). De S.M.A.R.T. test op die schijf loopt ook nog steeds, staat op 90 % (na een complete nacht) terwijl Disk 2 al lang klaar is.mvds schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 09:25:
[...]
Volgens mij komen ze ook door de SMART testen heen als je bad sectors hebt, maar de schijf ze zelf heeft kunnen repareren/verplaatsen. Dus je doet er verstandig aan om even naar de waarden te kijken, en te checken of je Reallocated Sectors Count en Current Pending Sector Count nog steeds 0 zijn.
Die waarden geven aan hoeveel sectoren er kapot zijn, en waarvan de data is verplaatst naar een andere locatie op de schijf. Die zou gewoon continue 0 moeten blijven. Zeker bij nieuwe schijven.
Ik verwacht dus dat hij vervangen moet worden? Ik heb alles in RAID 1 staan, kan ik de NAS uitschakelen, de schijf eruit halen en er een nieuwe WD 3TB inzetten? Wordt alles dan direct gesynced?
Staat alleen de pending op 3? En de reallocated staat op 0? Dat zou erg vreemd zijn. Pending wil zeggen dat ie verwacht word kapot te zijn, en dus in de wachtrij staat om verplaatst te worden. Maar meestal doet ie dat direct, behalve als er geen vrije sectoren meer zijn om naartoe te verplaatsen, maar dat zou inhouden dat de reallocated value vrij hoog moet zijn.Zanzibar-1337 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:00:
[...]
Bedankt voor je antwoord, heb even gekeken, bij de eerste schijf (waar ik de melding ook van kreeg) staat Current Pending Sector count op 3. Dus dat zou betekenen dat er drie sectoren defect zijn? Het is een WD RED 3TB schijf (net anderhalve maand oud). De S.M.A.R.T. test op die schijf loopt ook nog steeds, staat op 90 % (na een complete nacht) terwijl Disk 2 al lang klaar is.
Ik verwacht dus dat hij vervangen moet worden? Ik heb alles in RAID 1 staan, kan ik de NAS uitschakelen, de schijf eruit halen en er een nieuwe WD 3TB inzetten? Wordt alles dan direct gesynced?
Ja, heb er even een screenshot van gemaakt.mvds schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:06:
[...]
Staat alleen de pending op 3? En de reallocated staat op 0? Dat zou erg vreemd zijn. Pending wil zeggen dat ie verwacht word kapot te zijn, en dus in de wachtrij staat om verplaatst te worden. Maar meestal doet ie dat direct, behalve als er geen vrije sectoren meer zijn om naartoe te verplaatsen, maar dat zou inhouden dat de reallocated value vrij hoog moet zijn.
nevermind...
[ Voor 97% gewijzigd door job op 13-06-2013 10:12 ]
Beste mede Synology bezitters, ik probeer via SSH en Putty 123solar te installeren op mijn DS710+
Echter wanneer ik ik het probeer te installeren krijg ik onderstaande melding.
install.sh: not found
Iemand enig idee wat ik verkeerd doe ?
[ Voor 74% gewijzigd door MVC op 13-06-2013 12:15 ]
Ik ben van plan om de ds213J aan te schaffen, alleen vraag ik me af of de ds downloadmanager via torrents mijn verbinding trekt. Ik heb nu 120mbit wat binnenkort 150mbit wordt. Kan de ds213j hiermee overweg?
Wat bedoel je? De NAS kan in principe met elke verbinding overweg.Untouchablezz20 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:54:
Ik ben van plan om de ds213J aan te schaffen, alleen vraag ik me af of de ds downloadmanager via torrents mijn verbinding trekt. Ik heb nu 120mbit wat binnenkort 150mbit wordt. Kan de ds213j hiermee overweg?
Wil je dat de NAS de verbinding helemaal leegtrekt (dus volcontinue 150mbit/s)?
Ik zie met mijn DS213 regelmatig 10MB/s+ in Downloadmanager staan.
Ja klopt mijn vraag is inderdaad of de nas 150mbit vol kan trekken? Of dat de cpu een bottleneck gaat worden.
Ik ben even benieuwd. Heb momenteel een DS410J draaien met 3 schijven in een Synology pool. Ik wil mijn eigen zelfbouw Synology server gaan draaien en wil die schijven eigenlijk 1 op 1 overprikken. Kan dit en neemt hij dan de pool over? Of moet ik alles back-uppen, de pool opnieuw aanmaken en alles terugzetten?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Hmm raar, ik zou het even in de gaten houden. En het kan denk ik ook geen kwaad om even een mailtje richting WD te doen met de opmerking dat op een nieuwe schijf die waarde op 3 staat. Zou kunnen dat ze dat als reden zien om een RMA in gang te zetten.Zanzibar-1337 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:09:
[...]
Ja, heb er even een screenshot van gemaakt.
[afbeelding]
Naja, wat ik zeg: met een DS213+ heb ik wel eens 10MB/s+ gezien. Dan is de CPU wel redelijk druk bezig overigens.Untouchablezz20 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:07:
Ja klopt mijn vraag is inderdaad of de nas 150mbit vol kan trekken? Of dat de cpu een bottleneck gaat worden.
Ik maak me er zelf niet echt druk om; de data komt vanzelf binnen.
NIC heeft niets met je netwerkadapter te maken, het staat voor "nice" , dus al je cpu-cycles gaan naar een process wat waarschijnlijk met een lagere prio draait, en dan denk ik aan een rebuild/resync van je disks ofzo ...Senaxx schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 20:25:
[...]
Oke bedankt heb het even gelezen. Maar dat zou dus betekenen dat me processor continue 1,5 x de exacte load aan kan, terwijl hij ik zou verwachten dat hij idle zou zijn. Hij is niet bezig met een download, hij doet helemaal niets.
Mem: 986880K used, 26732K free, 0K shrd, 51280K buff, 504932K cached CPU: 0.0% usr 0.0% sys 0.0% nic 99.8% idle 0.0% io 0.0% irq 0.0% sirq Load average: 1.90 1.99 1.92 2/198 30508
Toch wel hoog voor een systeem die idle is. Maar ik zie nu dus net dat me NIC 99.8 procent gebruikt. Dat vindt ik dan wel weer raar. Aangezien hij bij output processes niets weergeeft over traffic dat bezig is.
Edit: Nou ik heb alle packages en services uitgezet, inclusief de webserver, mysql en alle andere shares zoals nfs wfs en samba En nog blijft die nic op 100% load
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=19&t=55227 ook nog iemand met zelfde probleem maar geen oplossing.
EDIT: Doh. je hebt geen 99.8% nice, je hebt 99.8% idle.
Die load van bijna 2 is dan wel wat raar ja....
In theorie is het sowieso mogelijk om je data weer te importeren op een standaard linux systeem. Waarschijnlijk heb je met een mdadm -A en een vgscan je logical volumes zo weer gevonden.DennusB schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:12:
Ik ben even benieuwd. Heb momenteel een DS410J draaien met 3 schijven in een Synology pool. Ik wil mijn eigen zelfbouw Synology server gaan draaien en wil die schijven eigenlijk 1 op 1 overprikken. Kan dit en neemt hij dan de pool over? Of moet ik alles back-uppen, de pool opnieuw aanmaken en alles terugzetten?
Hoe dat in de praktijk gaat als je van de ene naar de andere Synology gaat weet ik alleen niet.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Ik kan de schijf als het goed is direct omruilen op mijn werk. Scheelt een hoop verwacht ik. Ik ga het eens even informeren, tot zover, thanks for the help!mvds schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:18:
[...]
Hmm raar, ik zou het even in de gaten houden. En het kan denk ik ook geen kwaad om even een mailtje richting WD te doen met de opmerking dat op een nieuwe schijf die waarde op 3 staat. Zou kunnen dat ze dat als reden zien om een RMA in gang te zetten.
Ben niet bekend met linux, en heb zojuist uitleg gelezen via gedeelde link van een paar pagina's terug.u_nix_we_all schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:37:
[...]
NIC heeft niets met je netwerkadapter te maken, het staat voor "nice" , dus al je cpu-cycles gaan naar een process wat waarschijnlijk met een lagere prio draait, en dan denk ik aan een rebuild/resync van je disks ofzo ...
EDIT: Doh. je hebt geen 99.8% nice, je hebt 99.8% idle.
Die load van bijna 2 is dan wel wat raar ja....
[...]
In theorie is het sowieso mogelijk om je data weer te importeren op een standaard linux systeem. Waarschijnlijk heb je met een mdadm -A en een vgscan je logical volumes zo weer gevonden.
Hoe dat in de praktijk gaat als je van de ene naar de andere Synology gaat weet ik alleen niet.
Kan het niet zo zijn dat door de Atom processor je het niet moet zien als een dual core (Intel Atom D2700 Dualcore (2C/4T) ) dus niet rekenen met 2 maar met 4 wegens 4 threads? Dan zit je nog steeds goed toch?
Kan heel goed, druk in "top" eens op 1, dan zie je het aantal cores. Of een "cat /proc/cpuinfo"Quakie schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:29:
[...]
Ben niet bekend met linux, en heb zojuist uitleg gelezen via gedeelde link van een paar pagina's terug.
Kan het niet zo zijn dat door de Atom processor je het niet moet zien als een dual core (Intel Atom D2700 Dualcore (2C/4T) ) dus niet rekenen met 2 maar met 4 wegens 4 threads? Dan zit je nog steeds goed toch?
0.5 per core is niet te hoog, maar nog steeds wat hoog als het systeem helemaal idle is.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Hoe compatible is de DiskStation trouwens met de AppleTV? (In een ongemodde staat) Kan de DiskStation als bron dienen voor audio en video bestanden voor de AppleTV?
Zover ik weet niet, Apple TV speelt geen DLNA materiaal af - alleen materiaal uit de itunes bieb of evt wat streaming kanalen. Heb ook nog een Atv3 die hier staat te wachten op de nooit meer komende jailbreakmvds schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:02:
Hoe compatible is de DiskStation trouwens met de AppleTV? (In een ongemodde staat) Kan de DiskStation als bron dienen voor audio en video bestanden voor de AppleTV?
Maar Synology heeft toch een iTunes server als app beschikbaar? Of kan die alleen maar muziek afspelen?NiGeLaToR schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:07:
[...]
Zover ik weet niet, Apple TV speelt geen DLNA materiaal af - alleen materiaal uit de itunes bieb of evt wat streaming kanalen. Heb ook nog een Atv3 die hier staat te wachten op de nooit meer komende jailbreak
Klopt, naar itunes op je pc. Redelijk nutteloos dus, zo bleek. Als je wilt streamen naar je telefoon kun je beter DS audio gebruiken.mvds schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:15:
[...]
Maar Synology heeft toch een iTunes server als app beschikbaar? Of kan die alleen maar muziek afspelen?
Even nog een vraagje voordat ik morgen de boel ga vervangen:
Ik heb een 213+ met 2 x WD RED 3TB (RAID 1)
Disk 1 gaf gisteren een i/o error en naar aanleiding van wat antwoorden hier heb ik besloten die schijf te gaan vervangen.
Kan ik nu mijn 213+ uitzetten, DISK 1 eruit halen (leegmaken), en hem laten opstarten met alleen DISK 2 (zodat ik hem nog wel kan gebruiken vanavond?)
Of moet ik de DISK 1 eruit halen (leegmaken), de schijf morgen omruilen, nieuwe disk erin zetten en dan opstarten?
Ik heb een beetje zitten lezen: http://macsynology.wordpr...cing-a-failed-hard-drive/ en ben er denk ik al achter hoe het repareren gaat, kan alleen dus niet zo snel vinden of de NAS ook zou werken met alleen DISK 2, misschien kan iemand mij dit vertellen. (wil mijn data niet verliezen).
Disk 1 gaf gisteren een i/o error en naar aanleiding van wat antwoorden hier heb ik besloten die schijf te gaan vervangen.
Kan ik nu mijn 213+ uitzetten, DISK 1 eruit halen (leegmaken), en hem laten opstarten met alleen DISK 2 (zodat ik hem nog wel kan gebruiken vanavond?)
Of moet ik de DISK 1 eruit halen (leegmaken), de schijf morgen omruilen, nieuwe disk erin zetten en dan opstarten?
Ik heb een beetje zitten lezen: http://macsynology.wordpr...cing-a-failed-hard-drive/ en ben er denk ik al achter hoe het repareren gaat, kan alleen dus niet zo snel vinden of de NAS ook zou werken met alleen DISK 2, misschien kan iemand mij dit vertellen. (wil mijn data niet verliezen).
Alles wat je wilt kan met een Apple TVmvds schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:02:
Ik heb een gen3 apparaat en gebruik hem volledig.
Enige nadeel is dat er een "middle man" nodig is maar het is al een stuk beter dan DSM4.1..
DS audio op je mobile device? Kan streamen naar je Apple TV
DS video op je mobile device? kan streamen naar je Apple TV
Videostation op je browser ongeacht pc of mac _> kan streamen naar je Apple TV incl MKVs!! apparaat kan er na uit!!
Audiostation in je browser ongeacht pc of mac -> kan streamen naar je apple TV
Kortom, je apple tv is eindelijk een media apparaat!
ik kijk zo HD films werkt perfect.. incl subtitels
enige nadeel is 2.0 geluid ipv 5.1
ja hoor waarschijnlijk een piep om aan te geven dat ie een disc mist. Plus je orange bol ipv green alles oke.Zanzibar-1337 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 18:25:
Even nog een vraagje voordat ik morgen de boel ga vervangen:
Je nas werkt gewoon!
Je hebt helemaal gelijk! Even schijf eruit gehaald, begint te piepen en een oranje status lampje dat knippert.Quakie schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 20:17:
[...]
ja hoor waarschijnlijk een piep om aan te geven dat ie een disc mist. Plus je orange bol ipv green alles oke.
Je nas werkt gewoon!
De oude schijf maar even leeghalen en morgen de nieuwe erin stoppen. Zag al meldingen op de NAS dat de schijf vervangen moet worden, alle bestanden zijn nog gewoon compleet!
Mem: 835520K used, 178092K free, 0K shrd, 133376K buff, 400752K cached CPU: 0.4% usr 0.1% sys 0.0% nic 99.4% idle 0.0% io 0.0% irq 0.0% sirq Load average: 1.88 1.62 1.64 2/176 24542
Ik ben zo ver gegaan dat ik mijn DSM opnieuw heb geinstalleerd (met behoud van data) en 1 voor 1 die packages opnieuw geinstaleerd heb, en nog kan ik niet vinden waar die hoge load vandaan komt.
Is er nog een ander commando waarmee je kan zien waar die load vandaan komt? Want als ik top draai blijft alles maar lekker op 0 staan. Ik dacht misschien nog een slechte schijf, dus op alle 3 schijven (in JBOD) SMART getest maar ook alle 3 goed.
Ik heb hier nog een output van me top: http://pastebin.com/ZvZwYSgt
[ Voor 14% gewijzigd door Senaxx op 14-06-2013 09:24 ]
Bestaat install.sh in de map waaruit je werkt?MVC schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:38:
Beste mede Synology bezitters, ik probeer via SSH en Putty 123solar te installeren op mijn DS710+
Staan je rechten wel goed?
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Het hangt er vanaf in welke map je staat.MVC schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:38:
Als install.sh in /volume1/home staat dan eerst naar deze map gaan en uitvoeren of /volume1/home/install.sh invullen.
Tevens moet je het command SH ervoor zetten.
sh install.sh of sh /path naar bestand/install.sh
Als het dan nog niet werkt dan het install.sh uitvoerbaar maken met
chmod +x name_of_file.sh
Klein vraagje nog (denk dat ik het antwoord wel weet, maar toch even navraag).Quakie schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 08:06:
gemak van raid 1 /SHR. kost je hardeschrijf ruimte maar het is wel lekker makkelijk...
Ik ga zo de schijf ophalen en dan wil ik hem erin zetten. Nu staat er op deze site;
http://www.excitingip.net...e-office-synology-ds-213/
Bij #10. The hard-disk drives are hot-swappable.
Dit betekent dus dat ik de schijf erin kan pluggen zonder het apparaat uit te zetten, ja toch?
Of raden jullie aan het apparaat toch gewoon even voor de zekerheid uit te zetten, schijfje erin, en aan?
Ik meende dat een SHR volume niet uit te expanden was met een extra schijf? Maar hot-swappable betekend inderdaad dat je hem "live" als je systeem aan staan kan wisselen. Maar dit is dus wel weer afhankelijk van hoe je volume's hebt ingedeeld.Zanzibar-1337 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 09:38:
[...]
Klein vraagje nog (denk dat ik het antwoord wel weet, maar toch even navraag).
Ik ga zo de schijf ophalen en dan wil ik hem erin zetten. Nu staat er op deze site;
http://www.excitingip.net...e-office-synology-ds-213/
Bij #10. The hard-disk drives are hot-swappable.
Dit betekent dus dat ik de schijf erin kan pluggen zonder het apparaat uit te zetten, ja toch?
Of raden jullie aan het apparaat toch gewoon even voor de zekerheid uit te zetten, schijfje erin, en aan?
http://www.synology.nl/su....php?lang=nld&q_id=482#t2
SHR biedt gegevensbeveiliging voor één schijf en de flexibiliteit om naar een optimaal volumeruimte uit te breiden wanneer een grotere of extra harde schijf wordt toegevoegd.
Blijkbaar toch wel.
[ Voor 25% gewijzigd door Senaxx op 14-06-2013 09:49 ]
Je hebt toch geen mediaplayer om daarna nog op je pc/mac/tablet je films aan te moeten zetten.Quakie schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 20:15:
[...]
Alles wat je wilt kan met een Apple TV
Enige nadeel is dat er een "middle man" nodig is maar het is al een stuk beter dan DSM4.1..
Videostation op je browser ongeacht pc of mac _> kan streamen naar je Apple TV incl MKVs!! apparaat kan er na uit!!
De Apple TV 3 zou een mooi apparaat zijn als hij gejailbreakt was, maar helaas.
(De Apple TV 2 was met max. 720p natuurlijk helemaal idioot)
tja het is maar hoe je het bekijkt.
zo kan je appel tv praktisch niks.
nu doet ie alles wat je wilt met een omweg. Ideaal.. tuurlijk heb je geen apple tv zou dit geen reden zijn voor aanschaf.. te omslachtig
het is maar wat je wilt natuurlijk, maar als je Apple apparaten hebt blijft het een mooi ding via airplay.
zo kan je appel tv praktisch niks.
nu doet ie alles wat je wilt met een omweg. Ideaal.. tuurlijk heb je geen apple tv zou dit geen reden zijn voor aanschaf.. te omslachtig
het is maar wat je wilt natuurlijk, maar als je Apple apparaten hebt blijft het een mooi ding via airplay.
Via airplay? Dat werkt bij mij waardeloos met iPad 3, hoe speel je MKV's af dan? DSvideo laten converteren en dat airplayen vanaf je mobile device?Quakie schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 20:15:
[...]
Alles wat je wilt kan met een Apple TV
Ik heb een bug waardoor ondertitels op mijn ipad3 komen terwijl het beeld op mijn tv komt. Dit zijn gewoon HD mkv s met default settings. Er wordt niks omgezet volgens mij... ik heb een 213+. Alleen Atoms kunnen dat.
Als je een browser pakt (Geen idee of het werkt vanaf je ipad s safari) en daar je film start (via videostation) kan je je appletv selecteren.. hij zou dan gewoon moeten gaan spelen inclusief ondertitels. Dit is ook airplay... (ook al is het allemaal bekabeld bij mij:P)
Als je een browser pakt (Geen idee of het werkt vanaf je ipad s safari) en daar je film start (via videostation) kan je je appletv selecteren.. hij zou dan gewoon moeten gaan spelen inclusief ondertitels. Dit is ook airplay... (ook al is het allemaal bekabeld bij mij:P)
Heb hem toch maar even uitgezet, aangezien ik geen SHR volume heb maar een RAID 1.. Hij staat nu vrolijk data te herstellen! Dat gaat wel even duren zo te zien.Senaxx schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 09:43:
[...]
Ik meende dat een SHR volume niet uit te expanden was met een extra schijf? Maar hot-swappable betekend inderdaad dat je hem "live" als je systeem aan staan kan wisselen. Maar dit is dus wel weer afhankelijk van hoe je volume's hebt ingedeeld.
http://www.synology.nl/su....php?lang=nld&q_id=482#t2
SHR biedt gegevensbeveiliging voor één schijf en de flexibiliteit om naar een optimaal volumeruimte uit te breiden wanneer een grotere of extra harde schijf wordt toegevoegd.
Blijkbaar toch wel.
Verwijderd
Iemand die me kan uitleggen hoe ik poort 80 forward via een netgear draadloze router (wnr2000v2) en via telenet ? Krijg it maar niet aan de praat... Naar het schijnt blokt telenet alle onder de 1000 ... He kan ik dan toch nog de port80 forwarden ?
Telenet blokt alles onder 1024. Je kunt dus poort 80 niet gebruiken en zal gebruik moeten maken van 8080 (of een andere poort), oftwel een business lijn aanschaffen.Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 17:34:
Iemand die me kan uitleggen hoe ik poort 80 forward via een netgear draadloze router (wnr2000v2) en via telenet ? Krijg it maar niet aan de praat... Naar het schijnt blokt telenet alle onder de 1000 ... He kan ik dan toch nog de port80 forwarden ?
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:
<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:
<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]