Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:05
Vraagje:

M'n schoonouders hebben op dit moment backup niet echt geregeld. Wil daarom kijken naar een betaalbare oplossing voor ze, en een Synology leek mij wel wat. Wil het gewoon 1x instellen en dan nooit meer naar om hoeven kijken.

Heb thuis Crashplan ingesteld, en dat werkt prima. Maar ik heb mbt de Synology twee vragen:
  1. Heeft de Synology, net als bij Crashplan ook een client die je op iedere PC installeert?
  2. Kan die client ook automatisch .pst bestanden van Outlook 2010 backuppen?
Heb mbt dat 2e puntje wel vanalles gevonden, maar dat is meer over Outlook de .pst laten openen vanaf de netwerkdrive, dat is niet wat ik zoek (en het is ook unsupported). Crashplan heeft dat mooi geregeld, die maakt gewoon een shadowcopy o.i.d. van het bestand, waardoor de backup ook gemaakt kan worden als Outlook actief is. Dit is ideaal, ik heb namelijk geen zin in corrupte bestanden, gare robocopy scriptjes die ik zelf moet maken enzo...

Heb ook gelezen over Synology NASjes die Crashplan ondersteunen, maar dan moet je er zelf nog redelijk wat aan prutsen. Ik houd het liever gewoon bij stock.

TL,DR: Kan je met een stock Synology (+evt Synology client) net zo veel als Crashplan?

Online/cloud backup is niet aan de orde, gewoon een kopie van de bestanden op de PC's naar de Synology is voldoende.

En wat voor Synology kan ik het beste voor gaan in deze situatie? RAID, meerdere hardeschijven e.d. is niet aan de orde, gewoon een schijfje van 1TB of 2TB en draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02-2014
Hoe zit het eigenlijk met de fans in de DS2413+? Ik lees op de website van Synology dat de DS1813+ 24,1 dB(A) produceert, terwijl de DS2413+ maar 21,5 dB(A) produceert. Ik heb namelijk een bloedhekel aan rumoerige PCs (daarom dat ik zo gek ben van m'n Mac Mini).

Ik vraag mij vooral af of de DS2413+ ook een fan heeft zitten op de interne voeding en indien ja, hoe luid deze is. Ik vraag mij dit af omdat ik in een review van de DS1813+ gelezen heb dat er een 40mm fan op de voeding zit. Ik heb ook ooit een 40mm fan op mijn moederbord gehad en dat ding was net een vliegtuig dat opsteeg. Een korte quote uit de review van de DS1813+:

I know this will be asked but as last time I dont have a dB meter. As this NAS is getting larger and does have a small internal 40mm fan it is louder. In a dead quite room you can hear the high revving 40mm fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:32
Inmiddels in het bezit van een DS 213J, maar heb net als testbestand 1,8 GB nzb gedownload via download station. CPU gaat volledig op 100%. 50 % systeem en 50 % gebruiker. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
ervan uitgaande dat je 50mbit of meer hebt, is dat voor een 213j normaal ja.

40 mbit is het max wat de CPU aan kan

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hoe zit dat met een DS213 en een DS213+ dan qua aantallen Mbits/sec?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:22
Eindelijk mijn lang verwachte 213 binnen.
Voorzien van een 3TB WD RED, aangesloten en gaan met die banaan.
Nou helaas. De DS krijgt een ip, is te pingen, maar DS Assistant vind niets.
Met find.synology.com wordt de DS wel gevonden, maar bij het verbinden krijg ik de fout: verbinding mislukt, controleer uw netwerkinstellingen.

Welke instellingen van het netwerk moeten gecontroleerd worden dan?

Heb in de router al diverse poorten proberen open te zetten, maar niets mocht baten. Verder verschillende werkgroepen geprobeerd, maar dat was de oplossing ook niet.

Heeft iemand een idee?

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 10:55
YMGV4LIFE schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 07:10:
Eindelijk mijn lang verwachte 213 binnen.
Voorzien van een 3TB WD RED, aangesloten en gaan met die banaan.
Nou helaas. De DS krijgt een ip, is te pingen, maar DS Assistant vind niets.
Met find.synology.com wordt de DS wel gevonden, maar bij het verbinden krijg ik de fout: verbinding mislukt, controleer uw netwerkinstellingen.

Welke instellingen van het netwerk moeten gecontroleerd worden dan?

Heb in de router al diverse poorten proberen open te zetten, maar niets mocht baten. Verder verschillende werkgroepen geprobeerd, maar dat was de oplossing ook niet.

Heeft iemand een idee?
Direct aan je pc hangen (met netwerk kabel) en met het CDtje erbij proberen? Heb ergens een keer gelezen dat dat ook eventueel een oplossing zou kunnen zijn.

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
Zanzibar-1337 schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 08:01:
[...]

Direct aan je pc hangen (met netwerk kabel) en met het CDtje erbij proberen? Heb ergens een keer gelezen dat dat ook eventueel een oplossing zou kunnen zijn.
laptop met wifi uit en netwerkkabel erin direct aan de DS levert geen resultaat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
YMGV4LIFE schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 08:38:
[...]

laptop met wifi uit en netwerkkabel erin direct aan de DS levert geen resultaat op.
Resetten misschien?
Conducting reset procedure
Have the Synology system in the ready state
Look at the back of the Synology System, find a small reset hole near the USB ports
Using a paper clip, gently depress and hold down the recessed button for about four seconds
The system will beep once
Release the button immediately, holding it down may trigger system firmware reinstall
Launch the Synology Assistant and detect the Synology system.

Bron: http://forum.synology.com/wiki/index.php/How_to_Reset_the_Synology_System

[ Voor 11% gewijzigd door Zanzibar-1337 op 15-06-2013 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
ook geen resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
Hmm, dan houden mijn opties op, misschien dat andere nog weten wat er aan de hand is, anders retour richting de winkel.. Is een DOA (Dead on arrival) dus moet omgeruild worden voor een nieuwe. Bij welke winkel heb je hem gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb momenteel een 212j model (wit) en wil volgend jaar upgraden (2014 model) naar een 4 bay + model. Maar die zijn zwart en zwart staat niet mooi in de kast (hij komt in de woonkamer). Heeft iemand ooit ergens iets gelezen over het spuiten (met verf) van de behuizing van een synology nas. Het lijkt me dat dit gewoon kan? Of kan je bij synology ook andere kleur behuizingen kopen voor de business modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 11:24:
Heb momenteel een 212j model (wit) en wil volgend jaar upgraden (2014 model) naar een 4 bay + model. Maar die zijn zwart en zwart staat niet mooi in de kast (hij komt in de woonkamer). Heeft iemand ooit ergens iets gelezen over het spuiten (met verf) van de behuizing van een synology nas. Het lijkt me dat dit gewoon kan? Of kan je bij synology ook andere kleur behuizingen kopen voor de business modellen?
Stickeren lijkt mij het makkelijkste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

MikeOO schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 09:28:
[...]

Het hangt er vanaf in welke map je staat.

Als install.sh in /volume1/home staat dan eerst naar deze map gaan en uitvoeren of /volume1/home/install.sh invullen.

Tevens moet je het command SH ervoor zetten.
sh install.sh of sh /path naar bestand/install.sh

Als het dan nog niet werkt dan het install.sh uitvoerbaar maken met
chmod +x name_of_file.sh
Bedankt voor je reactie, nu krijg ik de volgende melding:

SynoNAS710> chmod +x /volume1/web/123solar/install.sh
SynoNAS710> sh /volume1/web/123solar/install.sh
/volume1/web/123solar/install.sh: line 4: syntax error: bad substitution

op lijn 4 in install.sh staat de volgende code: SOURCE="${BASH_SOURCE[0]}"

Echter begin ik me af te vragen of mijn Synology wel geschikt is voor 123solar.
Op hun site lees ik het beste gebruik kan maken van het ARMv5 platform. Mijn Synology gebruikt echter een Intel Atom x86 processor. Gaat dit dan uberhaupt werken ?

[ Voor 14% gewijzigd door MVC op 15-06-2013 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zanzibar-1337 schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 11:35:
Stickeren lijkt mij het makkelijkste?
Dat ken ik niet, maar klinkt wel als een goede oplossing? Heb jij wellicht een site waar je stickers kan kopen? Op maat snijden van de stickers kan ik zelf natuurlijk.

Ik wil denk ik een 4 bay nas + model erbij kopen en dan de huidige 2 bay nas erbij gebruiken als backup van de foto's en wat bestanden en video's van mijn vrouw. Dan kan ik in de nieuwe nas 12 TB stoppen en dan upgrade ik mijn huidige nas naar 6 TB zodat de backups van een aantal zaken goed passen. Maar zover ik weet is een 4 bay + model nooit in het wit uitgevoerd en alleen in zwart.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2013 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 13:41:
[...]

Dat ken ik niet, maar klinkt wel als een goede oplossing? Heb jij wellicht een site waar je stickers kan kopen? Op maat snijden van de stickers kan ik zelf natuurlijk.

Ik wil denk ik een 4 bay nas + model erbij kopen en dan de huidige 2 bay nas erbij gebruiken als backup van de foto's en wat bestanden en video's van mijn vrouw. Dan kan ik in de nieuwe nas 12 TB stoppen en dan upgrade ik mijn huidige nas naar 6 TB zodat de backups van een aantal zaken goed passen. Maar zover ik weet is een 4 bay + model nooit in het wit uitgevoerd en alleen in zwart.
Er zijn voldoende sites die gewoon stickers aanbieden. Dan is het inderdaad zelf prima op maat te snijden. Gewoon even googlen en de websites vergelijken, eventueel even de leveranciers bellen. Er zijn helaas geen stickers op maat. Volgens mij worden er ook alleen maar zwarte modellen gemaakt. Je kunt misschien Synology eens een bericht sturen of ze frontjes hebben liggen in andere kleuren, niet geschoten is altijd mis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat jij moet doen is je synology resetten, het ding opnieuw opstarten en kijk naar de kleur van de leds op je synology. Kijk in de handleiding of je daar iets van af kan leiden.

Is je synology niet het probleem, kijk naar je pc.
Heb je zelf een firewall geinstalleerd, schakel die tijdelijk uit.
Reset de windows firewall (of zet hem uit). Test het met een andere pc, test het via lan (zowel je laptop als syno aan dezelfde router).

[ Voor 12% gewijzigd door job op 15-06-2013 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:32
Is ffmpeg nodig bij het afspelen van 1080p via videostation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
We zijn iets verder gekomen, maar lukken doet het nog niet.

https://www.dropbox.com/s...-06-13%2009%2013%2011.jpg

De netwerkinstellingen lopen tot ongeveer 50% springt vervolgens op het groene v-tje en bij systeempartitie krijg ik na paar minuten dan de volgende melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een aanschaf vraag. Ik kom er niet 100% uit of ik nu de juiste beslissing neem.

Mijn huidige situatie
Ik heb een 212j model met één 1TB (16 maand oud) schrijf en één 2TB schrijf (4 maand oud) met volumetype basic, dus in totaal kan ik 3 TB opslaan.

Gewenste situatie
De huidige 212j is vol. Er moet uitbreiding komen van minimaal 3 TB. Verder wil mijn vrouw haar cd collectie digitaal maken en ze wil zaken bewaren. Er moet 2 TB data van haar bewaard worden op 2 verschillende hdd's. Totaal is er dus 5 TB nodig aan extra dataopslag(mogelijkheid).

Het idee dat ik heb
Ik denk dat ik het beste uit ben (qua kosten en mogelijkheden) door een tweede nas te kopen, te weten een 213j model. In de 213j komen 2 WD Red 3 TB schrijven (ik wil hiervoor het volumetype basic gebruiken zodat ik de 6 TB volledig kan benutten en als 1 schrijf kapot gaat ik nog 3 TB over heb totdat de defecte schrijf vervangen is).

In de huidige 212j wil ik de schrijf met 1 TB vervangen door een WD green 2 TB schrijf (zelfde type als er nu ook al inzit). Deze twee schrijven wil ik met volumetype RAID 1 gebruiken, dus beschikbare ruimte wordt dan in totaal 2 TB en de data is op beide schrijven identiek (zodat ik bij een defect altijd nog een backup van alle data op deze nas heb).

Qua kosten kom ik dan op :

1 x 213j model voor pakweg 180 euro
2 x WD Red 3TB voor pakweg 250 euro
1 x WD Green 2 TB voor pakweg 90 euro

totale kosten: 530 euro

Vervolgens heb ik 2 nassen in mijn netwerk, te weten de nas van mijzelf (213j) en de nas van mijn vrouw (212j). Met mijn mediaspelers kan ik beiden wel koppelen zodat het geen overlast geeft welke nas je nu moet benaderen voor welk bestand.

Zouden jullie ook voor deze oplossing kiezen of zijn er voordelen om een 4 bay (of 8 bay) nas te kopen ipv de keuze voor 2 modellen zoals ik aangeef? Ik dacht aan bijv. een 413j model.

De snelheid van de nas interesseert me niet zo, het j model is voldoende. Ik wil qua kosten ook niet veel hoger uitkomen dan 500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 21:44
Mijn 750Gb schijf is zo goed als vol, maar ik heb hier al een nieuwe WD Green van 2TB klaarliggen.
Kan ik de oude gewoon naar de nieuwe klonen en de datapartitie vergroten?
Of moet je de DS opnieuw installeren en initialiseren met de nieuwe schijf en dan alle data en configuratie van de oude naar de nieuwe kopiëren/importeren?

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
YMGV4LIFE schreef op zondag 16 juni 2013 @ 09:22:
We zijn iets verder gekomen, maar lukken doet het nog niet.

https://www.dropbox.com/s...-06-13%2009%2013%2011.jpg

De netwerkinstellingen lopen tot ongeveer 50% springt vervolgens op het groene v-tje en bij systeempartitie krijg ik na paar minuten dan de volgende melding.
de oplossing lijkt een oude schijf gebruiken.
nu gaat alles ineens goed.
heb de WD 3TB Red nu in bay 2 zitten en deze wordt nu gewoon herkend.

Als straks de volumes zijn gemaakt, wil ik overnieuw beginnen met de 3 TB in sleuf 1 en de oude niet meer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Laatst online: 23-09 09:32

spanx

_Sp[A]nX_

Volume 1 crashed....

DS211j met 2x Sammy HD154UI in JBOD

Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/fngreqh93/crash.jpg

Kan iemand een tip geven?

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/cnecesm41/crash2.jpg

Ik heb net mijn Iomega 6TB nas binnen en ben nu alles aan het overpompen... duurt alleen erg lang.

Is dit eenvoudig op te lossen of is die schijf echt defect?

[ Voor 27% gewijzigd door spanx op 16-06-2013 23:24 ]

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-09 22:52
Schijf eruit halen, diagnostische tool van samsung/seagate draaien en dan weet je of ie echt stuk is.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Je Syn zal niet voor niks de status "Crashed" aangeven vermoed ik ;)
Je kunt even de SMART staus van die disk checken, maar ik denk dat ie echt naar de gallemiezen is. Vandaar ws ook dat het kopieren zo lang duurt - hij probeert data van een gecrashte disk te lezen. JBOD = Just A Bunch Of Disks...oftewel je data staat er gewoon oevr verspreid als 1 groot volume. Wat ie kan lezen leest ie, wat ie niet kan lezen is zo goed als verloren, maar probeert ie wel te lezen...catch 22 als je het mij vraagt. Ik hoop voor je dat je je data nog terugkrijgt....
Note: als het ding een ratelend of tikkend geluid maakt: dan is er echt een headcrash. Da's nie goed nie :P

@Dikkiedikdik:
Ik denk dat je keuze ook samen moet hangen met de te verwachten datagroei. Als het zo rap gaat allemaal (paar TB in een jaar tijd) dan zou ik serieus een 4bay overwegen.
verder heb je voor de DS213 serie tegenwoordig ook de DX213...da's een 2bay uitbreiding voor de DS. Ik weet niet of die op jouw 212 gaat werken, maar dat kun je opzoeken natuurlijk :)

Als het budget het toelaat, zou ik er een 4bay bijkopen. Dan deel je samen 1 NAS, maar die oude 212j kun je dan als backup / failover voor je belangrijkste data gebruiken, of om bepaalde taken zoals backup van werkstations te offloaden. En verder heb je ook de ingebouwde sync mogelijkheden natuurlijk :)
Bovendien kun je makkelijk de schijven uitbreiden.
Wellicht kun je zelfs zonder dataverlies naar een 4bay toe. Zie ook http://www.synology.nl/su...how.php?lang=nld&q_id=484

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:02

Yucko

One clown to rule them all !

Hou ook de mogelijkheid open dat een hardware defect in de synology zelf de oorzaak kan zijn van de crashmelding (zoals destijds met mijn DS412+ die vervangen moest worden)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripkip
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-08 07:54
Dit weekend mberkte ik plots dat ik niet meer met MySQL kon verbinden, zowel remote als lokaal.
Als ik via SSH als root me probeerde aan te melden kreeg ik het volgende:
code:
1
ERROR 2002 (HY000): Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2)

De error klopt op zich want het bestand /tmp/mysql.sock bestaat effectief niet.
Als ik MySQL handmatig opnieuw start krijg ik dit te zien:
code:
1
2
3
4
5
6
DiskStation> /usr/syno/etc/rc.d/S21mysql.sh restart
Stopping MySQL...
 ERROR! MySQL manager or server PID file could not be found!
Starting MySQL...
Starting MySQL SUCCESS! 
MYSQL data dir = /volume1/@database/mysql...

Als ik nu de webpagina van PHPMyAdmin opnieuw laad lijkt het goed te werken, ik kan me inloggen en zie het dashboard verschijnen. Na enkele seconden is er iets gecrasht want krijg ik het volgende bericht te zien:
code:
1
2
#2002 - Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2)
The server is not responding (or the local server's socket is not correctly configured).

Alle hulp is welkom want ik heb zelf geen idee hoe ik dit kan oplossen. Het liefst zou ik het terug werkend krijgen zonder mijn data te verliezen natuurlijk.

Update
Spotweb had corrupte tabellen, heb de database van spotweb gedropped en hierna een repair uitgevoerd, nu draait alles terug zoals het hoort.

[ Voor 6% gewijzigd door tripkip op 17-06-2013 11:19 ]

Twitter iCouchPotato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Ik heb al jaren een Synology op een kamer in een open kast staan, sinds een half jaartje een DS712+. Tot mijn grote verbazing kreeg ik om half 4 een mailtje dat het systeem oververhit was, en zichzelf uitschakelde. Op de kamer is het nog geen 23 graden...

Behalve de melding 'system overheat' kan ik niets terugvinden in de logs... Vlak voor de shutdown was mijn iphone foto's aan het uploaden via Photostation, maar verder was er 0 activiteit.

Kan ik terugvinden wat de oorzaak is geweest van dit probleem? Momenteel loopt er een schijfcontrole, maar die draait wekelijks zonder problemen. Het systeem is nu prima, harde schijven zijn 33 graden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
mrwolf schreef op maandag 17 juni 2013 @ 17:35:
Ik heb al jaren een Synology op een kamer in een open kast staan, sinds een half jaartje een DS712+. Tot mijn grote verbazing kreeg ik om half 4 een mailtje dat het systeem oververhit was, en zichzelf uitschakelde. Op de kamer is het nog geen 23 graden...

Behalve de melding 'system overheat' kan ik niets terugvinden in de logs... Vlak voor de shutdown was mijn iphone foto's aan het uploaden via Photostation, maar verder was er 0 activiteit.

Kan ik terugvinden wat de oorzaak is geweest van dit probleem? Momenteel loopt er een schijfcontrole, maar die draait wekelijks zonder problemen. Het systeem is nu prima, harde schijven zijn 33 graden...
Misschien te voor de hand liggend, maar draait je fan? De nieuwere Synology's zijn stiller en koeler dan die van een paar jaar geleden, dus misschien staat de fan gewoon stil (kapot). Anders zou je ergens een extra fan achter de NAS kunnen monteren om wat lucht van achteren af te voeren. Mijn NAS, zotac, TV ontvanger en PS3 staan ook in een open kast met een "plintje" aan de bovenkant waardoor eea soms wat warm wordt, en met die zomerse temperaturen de komende dagen denk ik ook aan een extra fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 13:22

uppie8374

Sousousou

Ik heb laatst bittorrent sync weten te installeren op mijn Synology. Nu dacht ik mijn admin login gegevens van dit programma te hebben opgeslagen, maar helaas. Hoe achterhaal ik dit soort gegevens? Via file station zie ik namelijk nergens OS bestanden staan om eventueel in te zoeken.

Rebuilding knowledge database

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
uppie8374 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 21:02:
Ik heb laatst bittorrent sync weten te installeren op mijn Synology. Nu dacht ik mijn admin login gegevens van dit programma te hebben opgeslagen, maar helaas. Hoe achterhaal ik dit soort gegevens? Via file station zie ik namelijk nergens OS bestanden staan om eventueel in te zoeken.
Je btsync account is als het goed is een normale systeemgebruiker dus staat waarschijnlijk in /etc/passwd, dus wellicht word je van dit commando op een ssh terminal iets wijzer.
code:
1
more /etc/passwd | grep btsync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
SndBastard schreef op maandag 17 juni 2013 @ 18:12:
[...]

Misschien te voor de hand liggend, maar draait je fan? De nieuwere Synology's zijn stiller en koeler dan die van een paar jaar geleden, dus misschien staat de fan gewoon stil (kapot). Anders zou je ergens een extra fan achter de NAS kunnen monteren om wat lucht van achteren af te voeren. Mijn NAS, zotac, TV ontvanger en PS3 staan ook in een open kast met een "plintje" aan de bovenkant waardoor eea soms wat warm wordt, en met die zomerse temperaturen de komende dagen denk ik ook aan een extra fan.
Ja, de fan draait (silent mode), maar het vreemde is dat ik nog nooit temperatuurproblemen heb gehad. We gaan het vandaag en morgen wel zien, een goede testcase qua temperatuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Laatst online: 11:02

Yucko

One clown to rule them all !

mrwolf schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 07:44:
[...]

Ja, de fan draait (silent mode), maar het vreemde is dat ik nog nooit temperatuurproblemen heb gehad. We gaan het vandaag en morgen wel zien, een goede testcase qua temperatuur :)
here's an idea:

zet hem eens in 'cool mode' :P

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volgende probleem en ik hoop dat iemand de oplossing heeft.

Ik heb een Imac (Mountain Lion) en een DS 212J (dsm 4.2) tot een aantal weken geleden kon ik zonder problemen via de Finder van en naar de NAS kopieren. De NAS hangt in een thuisnetwerk.

Nu krijg ik sinds enkele weken tijdens het kopieren de foutmelding "fout- 36". Ik heb al gezocht via google, maar de optie die ik gevonden heb om via de terminal (dot_clean ) werkt niet en lijkt meer een oplossing te zijn voor oudere versies van OSX.

Tevens heb ik de plugin van paragon ExtFS en de OSXFuse / FuseExt2 combinatie geprobeerd, om de schijven als een externe schijf te kunnen lezen. Maar de schijven zijn niet te lezen, laat staan schrijven.

Is er iemand die me hier mee kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:07:
Ik heb een aanschaf vraag. Ik kom er niet 100% uit of ik nu de juiste beslissing neem.

Mijn huidige situatie
Ik heb een 212j model met één 1TB (16 maand oud) schrijf en één 2TB schrijf (4 maand oud) met volumetype basic, dus in totaal kan ik 3 TB opslaan.

Gewenste situatie
De huidige 212j is vol. Er moet uitbreiding komen van minimaal 3 TB. Verder wil mijn vrouw haar cd collectie digitaal maken en ze wil zaken bewaren. Er moet 2 TB data van haar bewaard worden op 2 verschillende hdd's. Totaal is er dus 5 TB nodig aan extra dataopslag(mogelijkheid).

Het idee dat ik heb
Ik denk dat ik het beste uit ben (qua kosten en mogelijkheden) door een tweede nas te kopen, te weten een 213j model. In de 213j komen 2 WD Red 3 TB schrijven (ik wil hiervoor het volumetype basic gebruiken zodat ik de 6 TB volledig kan benutten en als 1 schrijf kapot gaat ik nog 3 TB over heb totdat de defecte schrijf vervangen is).

In de huidige 212j wil ik de schrijf met 1 TB vervangen door een WD green 2 TB schrijf (zelfde type als er nu ook al inzit). Deze twee schrijven wil ik met volumetype RAID 1 gebruiken, dus beschikbare ruimte wordt dan in totaal 2 TB en de data is op beide schrijven identiek (zodat ik bij een defect altijd nog een backup van alle data op deze nas heb).

Qua kosten kom ik dan op :

1 x 213j model voor pakweg 180 euro
2 x WD Red 3TB voor pakweg 250 euro
1 x WD Green 2 TB voor pakweg 90 euro

totale kosten: 530 euro

Vervolgens heb ik 2 nassen in mijn netwerk, te weten de nas van mijzelf (213j) en de nas van mijn vrouw (212j). Met mijn mediaspelers kan ik beiden wel koppelen zodat het geen overlast geeft welke nas je nu moet benaderen voor welk bestand.

Zouden jullie ook voor deze oplossing kiezen of zijn er voordelen om een 4 bay (of 8 bay) nas te kopen ipv de keuze voor 2 modellen zoals ik aangeef? Ik dacht aan bijv. een 413j model.

De snelheid van de nas interesseert me niet zo, het j model is voldoende. Ik wil qua kosten ook niet veel hoger uitkomen dan 500 euro.
Zou voor je eerste oplossing gaan zonder raid 1 in 212j. Gewoon elkaars NAS gebruiken als backup. Mocht je schrijf dood gaan moet je het even terug kopieren. Tuurlijk met raid 1 is het lekker makkelijk maar het kost je bizar veel schuifruimte en kan in dit geval onnodig zijn. Vertrouw je het niet, kan je altijd nog backuppen intern (van disc1 naar disc2 op zelfde nas).

Bij een 4 bay NAS en een enkele NAS in huis ga je al gauw een vorm van RAID gebruiken waardoor je voordeel ook "weg" is. En nog steeds is het geen backup. Dit moet je dan nog steeds regelen.
En stel dat je bijv spiekspanning hebt en je NAS vangt het niet op?
En als je het beetje slim indeelt kan misschien 1 nas deels uit.. bespaar je misschien nog geld ook.

Stel jezelf de vraag.. wat als de NAS ineens weg is? als je nu lichtelijk in paniek raak. Neem twee losse :)

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-09 13:59
mrwolf schreef op maandag 17 juni 2013 @ 17:35:

Na het uploaden van foto's gaat hij thumbnails maken (standaard instellingen), dat is redelijk cpu-heavy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Dat zal het dan geweest zijn, maar 95 graden, poeh... Ik zal zo nog eens wat foto's uploaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Wil voor de schoonouders een DS112j kopen.

Heb echter nog wat vragen:
  • Kan Outlook (.pst) automatisch gebackupped worden? Ook als Outlook actief is?
  • Valt de software die op de PC draait (Data Replicator toch?) ook af te schermen met een wachtwoord? Zodat de instellingen niet aangepast kunnen worden
  • Is er ook encryptie mogelijk, zodat wanneer de NAS gestolen wordt, er niks met de bestanden gedaan kan worden? (Koppelen aan een of ander uniek iets thuis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Mailstore is een goed backup programma voor mail, maar kan niet dadelijk vinden ofdat mailstore dat kan.
Hier staat hoe je een map versleuteld.
http://www.synology.com/s...how.php?lang=nld&q_id=455

Ik denk niet dat je via Data Replicator instellingen kan beveiligen.

Vind het niet terug in de tutorials.
http://www.synology.com/support/tutorials.php?lang=enu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn NAS gooit ineens een disk uit zijn Raid1. Laatste smart scan was gisteren 12.00. Er zijn geen errors te bekennen. Ik ben hem nu maar aan het herstellen. Ik ben benieuwd. Ik heb het idee dat synology toch best kritisch is met raid configs.. Mijn vorige Samsungs kregen ook binnen 2 weken problemen. Los hadden de schrijven geen enkele problemen/errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:50
MVC schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 12:04:
[...]

Bedankt voor je reactie, nu krijg ik de volgende melding:

SynoNAS710> chmod +x /volume1/web/123solar/install.sh
SynoNAS710> sh /volume1/web/123solar/install.sh
/volume1/web/123solar/install.sh: line 4: syntax error: bad substitution

op lijn 4 in install.sh staat de volgende code: SOURCE="${BASH_SOURCE\[0]}"

Echter begin ik me af te vragen of mijn Synology wel geschikt is voor 123solar.
Op hun site lees ik het beste gebruik kan maken van het ARMv5 platform. Mijn Synology gebruikt echter een Intel Atom x86 processor. Gaat dit dan uberhaupt werken ?
Je zal zover ik weet inderdaad een package moeten hebben die geschikt is voor de Atom x86 CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:50
ThinkPadd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 20:00:
Wil voor de schoonouders een DS112j kopen.

Heb echter nog wat vragen:
  • Kan Outlook (.pst) automatisch gebackupped worden? Ook als Outlook actief is?
  • Valt de software die op de PC draait (Data Replicator toch?) ook af te schermen met een wachtwoord? Zodat de instellingen niet aangepast kunnen worden
  • Is er ook encryptie mogelijk, zodat wanneer de NAS gestolen wordt, er niks met de bestanden gedaan kan worden? (Koppelen aan een of ander uniek iets thuis)
Outlook backuppen terwijl dit openstaat gaat niet lukken en/of is niet verstandig. Als de PST bestand op je NAS staan kun je in de nacht een backup laten maken. Als deze lokaal op de pc staan dan is dat lastiger.
Er zullen zeker pakket zijn die dit wel kunnen maar deze zullen niet gratis zijn.

Mogelijk dat je met pfbackup.exe verder komt.

Is alleen voor oudere versie van Outlook maar mogelijk dat het met deze oplossing lukt voor nieuwere versie. http://social.technet.mic...pfbackup-for-outlook-2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
Ook nog eens een 'domme' vraag stellen, ongetwijfeld easy voor de kenners, maar al een paar uur gegoogled en nooit concrete dingen.

Draai al een jaartje of 2 een DS-211 en heb sinds gisteren een DS-213air mee in dienst gezet. Waarom een air ... 159 euro bij Saturn in Belgie en de wifi kan ook uit.
Beide zijn op gigabit ethernet aangesloten.
Nu heb ik het zo niet echt met raid dingen omdat niet alles moet gebackupped worden en ik graag nog een copy van mijn belangrijke spullen wil als er iemand onverwachts mijn huis bezoekt (1 staat mooi ergens weg).

Nu had ik een backup job opgestart ... maar tegen 2MB/s en rsync 100% cpu beginnen we er niet aan.
Dan maar in de filestation een mapping gemaakt om dan zo de initiele data te copieren. Echter haal ik maar 10 a 24MB/s zelfs bij grote files.

Nu was ik aan het denken, werk ik nu met de filestation compleet op de nas zelf of toch over de laptop?
Toen ik deze ochtend de laptop terug aan had gezet zag ik dat hij blijkbaar was gestopt met copieren en ik denk dat dit was toen ik de laptop in standby had gezet.

Hoe pak ik dit het beste en snelste aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:59

DukeBox

loves wheat smoothies

Luke-san schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:40:
Nu had ik een backup job opgestart ... maar tegen 2MB/s en rsync 100% cpu beginnen we er niet aan.
De initiele rsync is altijd vrij zwaar. Immers van iedere file worden per x MB hashes berekend.
Dan maar in de filestation een mapping gemaakt om dan zo de initiele data te copieren. Echter haal ik maar 10 a 24MB/s zelfs bij grote files.
Als je van fileshare naar fileshare kopieerd met je laptop, dan gaat alle data 2 keer over het lijntje/wifi.
Dit kun je dan beter in DSM zelf doen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
DukeBox schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:54:
[...]

De initiele rsync is altijd vrij zwaar. Immers van iedere file worden per x MB hashes berekend.

[...]

Als je van fileshare naar fileshare kopieerd met je laptop, dan gaat alle data 2 keer over het lijntje/wifi.
Dit kun je dan beter in DSM zelf doen.
Mmm de filestation zit toch in de GUI dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
in filestation

mount

mount remote folder en dan inloggen op je andere NAS.

Dan in filestation zelf je data verslepen naar mount folder...

dan kopieert ie van nas naar nas.

ik vind je Rsync snelheid laag... heb je alle settings aangezet zoals encrypten, file compression?

Het is intern via gigabit dus waarom encrypten en file compressie toepassen. zou alles uitzetten en dan zou je naar mijn idee toch wat meer moeten kunnen halen (10-15MB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Quakie schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:38:
in filestation

mount

mount remote folder en dan inloggen op je andere NAS.

Dan in filestation zelf je data verslepen naar mount folder...

dan kopieert ie van nas naar nas.

ik vind je Rsync snelheid laag... heb je alle settings aangezet zoals encrypten, file compression?

Het is intern via gigabit dus waarom encrypten en file compressie toepassen. zou alles uitzetten en dan zou je naar mijn idee toch wat meer moeten kunnen halen (10-15MB)
Die mount had ik idd in de filestation zelf gemaakt, dus snap niet waarom hij gestopt is (het was wel heel vroeg in de ochtend ... nieuw speelgoed).

Bij de Rsync had ik compressie aangevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Laatst online: 13:56
Ik zou geen Data Replicator gebruiken, vind dat echt een @$ programma. Hij werkt niet lekker als ik mijn NAS als netwerkschijf heb gekoppeld in Windows. Raar dat dat niet handig werkt terwijl het hun eigen progje is.

Ik gebruik daarom maar óf de standaard Windows Backup, óf PureSync :P

[ Voor 12% gewijzigd door maarud op 19-06-2013 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
MikeOO schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 08:53:
[...]

Outlook backuppen terwijl dit openstaat gaat niet lukken en/of is niet verstandig. Als de PST bestand op je NAS staan kun je in de nacht een backup laten maken. Als deze lokaal op de pc staan dan is dat lastiger.
Er zullen zeker pakket zijn die dit wel kunnen maar deze zullen niet gratis zijn.
[..]
Hmmm dat is balen. Crashplan kan het namelijk wel. Die maakt gewoon een shadow copy.

PST bestand op de NAS zetten ga ik niet doen, dat unsupported, en lees ik alleen maar drama verhalen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luke-san schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:17:
[...]

Die mount had ik idd in de filestation zelf gemaakt, dus snap niet waarom hij gestopt is (het was wel heel vroeg in de ochtend ... nieuw speelgoed).

Bij de Rsync had ik compressie aangevinkt.
Volgens mij zit er niks speciaals achter. Kan diverse redenen hebben (hickup in netwerk, of bij een van de nassen). het is niet omdat je laptop standbye ging. Het is handig om even wat te kopieren, maar zou het niet als backup manier gebruiken...

zoals gezegd, probeer eens opnieuw een taak (rsync) aan te maken zonder compressie of encryptie. Het zou echt harder moeten gaan. Uiteraard moet beiden nassen niet druk bezig zijn met andere taken.

[ Voor 6% gewijzigd door Quakie op 19-06-2013 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Quakie schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:04:
[...]

Volgens mij zit er niks speciaals achter. Kan diverse redenen hebben (hickup in netwerk, of bij een van de nassen). het is niet omdat je laptop standbye ging. Het is handig om even wat te kopieren, maar zou het niet als backup manier gebruiken...

zoals gezegd, probeer eens opnieuw een taak (rsync) aan te maken zonder compressie of encryptie. Het zou echt harder moeten gaan. Uiteraard moet beiden nassen niet druk bezig zijn met andere taken.
Wellicht dat compressie de boosdoener is. Vanavond andere poging dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
Je zult het niet geloven nieuwe 3 tb wd red doet het maar niet in de NAS. Losgekoppeld en in een pc proberen krijg ik bij het opstarten een scherm enter user password for hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Que :?
Weet je zeker dat dat een nieuwe schijf is, en geen refurbished of omgeruilde?
Enter password for HDD klinkt als iets Bitlocker achtigs namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
The Eagle schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 22:00:
Que :?
Weet je zeker dat dat een nieuwe schijf is, en geen refurbished of omgeruilde?
Enter password for HDD klinkt als iets Bitlocker achtigs namelijk...
Is als nieuw gekocht en verkocht bij en door Azerty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-09 22:52
Lijkt mij idd een refurbished schijf. Ik zou het omruilen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

^^^ Met stom. Dat wachtwoord is er niet door kaboutertjes ingehakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
Ik heb ze gemaild bij Azerty. Benieuwd wat ze gaan antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-09 20:19

Wvr

is het nieuw bulk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:25

Leejow(saait)

Blater

Kwam de schijf toevallig ook in een dichte antistatische zak, of was deze al geopend en opnieuw dicht gemaakt met een sticker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu dat synocommunity niet bereikbaar is.. is het ook mogelijk om nzbget vanuit een andere repo te downen ? of op een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:16
Ja, via ipkg Bootstrap (of hoe je het noemt).
http://forum.synology.com...g_etc#How_to_install_ipkg

En als dat eenmaal gelukt is
http://nzbget.sourceforge.net/Installation_on_Optware

[ Voor 4% gewijzigd door DrNizeGuy op 20-06-2013 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:30:
Nu dat synocommunity niet bereikbaar is.. is het ook mogelijk om nzbget vanuit een andere repo te downen ? of op een andere manier?
Ik ken geen andere repositories die nzbget aanbieden.
Gelukkig is nzbget probleemloos als spk te vinden. In het cp/sb topic staat wel ergens een link, en anders kan je het via google wel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagobert
  • Laatst online: 03-08 11:14
Ik heb de laatste tijd steeds vaker dat mijn DSM vastloopt. Dat wil zeggen dat ik er niet meer bijkom. Als ik het ip adres intik blijft mijn browser nadenken totdat ik een ons weeg.
Het vreemde is dat overige functionaliteiten wel beschikbaar blijven. Zo kan ik SAB, SB, CP benaderen en werkt DS file ook.
Als ik vervolgens op de uitknop druk, dan begint de blauwe led snel te blinken.... that's it. 24 uur later, nog steeds een snel blinkende led.
What to do?

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat je zou kunnen proberen is een reset en herinstall van het os: http://forum.synology.com...Reset_the_Synology_System
Kans dat dat lukt is niet groot (afhankelijk van welke processen al afgesloten zijn) ,maar probeer het eens. Het is een veilige oplossing, en je data blijft gespaard.

Lompe oplossing is stekker eruit, weer erin, opstarten en hopen dat je volumes nog goed zijn.
Ik heb dat wel eens gedaan, maar dat het bij mij foutloos ging is geen garantie.

[ Voor 28% gewijzigd door job op 20-06-2013 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
Leejow(saait) schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:07:
Kwam de schijf toevallig ook in een dichte antistatische zak, of was deze al geopend en opnieuw dicht gemaakt met een sticker?
Zat inderdaad in zo'n zak, maar was voor mij niet zichtbaar of deze al eens gebruikt was of de sticker verbroken.

Maar ik kan hem komen omruilen voor een "nieuwe" cq. andere.

[ Voor 8% gewijzigd door YMGV4LIFE op 20-06-2013 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:12

mvds

Totally awesome!

Bij alle harde schijven die ik gekocht heb was het een gesealde zak, dus een die niet met een sticker was dichtgeplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie zou me kunnen helpen met de volgede:

ik wil heel graag istat server installeren op mijn nas server zodat ik het vanuit afstand kan monitoren..

hoe installeer je het vanuit een GIT ? moet je de volgende commando in ssh invoeren ? :

git@github.com:citrus/iStat-Server-Installer.git

source:
https://github.com/citrus/iStat-Server-Installer

Update: effe readme lezen 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2013 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat commando is niet correct.

Zie de uitleg op https://github.com/citrus/iStat-Server-Installer

Ophalen doe je met git clone
Installeren doe je met het install commando

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:24:
Dat commando is niet correct.

Zie de uitleg op https://github.com/citrus/iStat-Server-Installer

Ophalen doe je met git clone
Installeren doe je met het install commando
en weet je mischien hoe ik een .conf bestand open met ssh verbinding ?

edit: kan iemand niet een tutorial hiervoor schrijven ? het is een prachtig applicatie zelfs qnap ondersteund dit.. zie screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://churchit.com/wp-content/uploads/2010/10/istat-iphone-620x452.png

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2013 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 12:01
Ik kan via SSH ineens niet meer connecten met een specifieke server, zowel SSH, FTP als HTTP doen het niet. Pingen gaat wel gewoon en mijn IP is niet geblokkeerd want ik kan gewoon connecten vanaf mijn normale computer.

IP staat niet op autoblock lijst, iemand enige idee in welke richting ik het moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:34:
[...]

en weet je mischien hoe ik een .conf bestand open met ssh verbinding ?

edit: kan iemand niet een tutorial hiervoor schrijven ? het is een prachtig applicatie zelfs qnap ondersteund dit.. zie screenshot:

[afbeelding]
conf bestanden editten met VI of een andere editor.

ziet er leuk uit, maar ik kan me niet voorstellen waarom het interessant is om dat soort statistieken te weten.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
mvds schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:13:
Bij alle harde schijven die ik gekocht heb was het een gesealde zak, dus een die niet met een sticker was dichtgeplakt.
Nieuwe schijf gehaald en gaan met de brandweer.

Welcome world of Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Vanmiddag mijn DS 412+ binnen gehad en geinstalleerd. Hij is nu bezig om alle disks te controleren of fouten / bad sectors alvorens het volume gemaakt wordt. So far so good! Maar! Hij staat op mijn bureau - voorlopig - dus niet verborgen in een kast o.i.d. Nu zie ik de "bui" al hangen als het donker is in mijn kamer met die zes LED's aan de voorkant :+ Vooral de blauwe power LED is vrij fel.

In de instellingen kon ik niets vinden om de LED's uit te schaken of een andere functie te geven (bijv. alleen oplichten bij een fout). Kijk ik iets over het hoofd of is dit niet (makkelijk) te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Razr schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 18:13:
In de instellingen kon ik niets vinden om de LED's uit te schaken of een andere functie te geven (bijv. alleen oplichten bij een fout). Kijk ik iets over het hoofd of is dit niet (makkelijk) te veranderen?
In de instellingen zal je dit inderdaad niet vinden. Je zal het via telnet/ssh moeten doen:
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=39&t=20485

voor overzicht van de juiste nummers zie: http://www.synology-wiki.de/index.php/LEDs_und_Buttons

[ Voor 9% gewijzigd door job op 20-06-2013 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
ThinkPadd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:00:
[...]

Hmmm dat is balen. Crashplan kan het namelijk wel. Die maakt gewoon een shadow copy.

PST bestand op de NAS zetten ga ik niet doen, dat unsupported, en lees ik alleen maar drama verhalen over.
Waarom gebruik je niet gewoon CrashPlan om te backuppen naar je NAS dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:30:
Welke NAS heb je? Dan maak ik even een SPK voor je ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Grr,ik zoek me rot maar snap het niet... als je op een Synology de PATH variabele aan wil passen, dan doe je dat toch in /etc/rc

Toch? Ik heb daar python toegevoegd, maar als ik echo $PATH doe, dan zie ik python er niet bij staan... Kan iemand me helpen met deze n00bvraag? :P Misschien is dat ook wel iets voor de TS :P
(oh ja, ik had al gereboot :P )

Oh, hij word overschreven door een PATH setting in /root/.profile

Fixed dus, effe python op beide plaatsen in het PATH gezet :)

[ Voor 19% gewijzigd door mvds op 20-06-2013 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
McVirusS schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 18:25:
[...]

Waarom gebruik je niet gewoon CrashPlan om te backuppen naar je NAS dan?
Kan ook inderdaad, maar wou de Synology software zelf ook een kans geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met mijn 212j model het volgende: hij is erg traag met kopieeren van bestanden van synology naar pc. Ik haal 22MB/sec gemiddeld.

Nu heb ik photstation, autosub, sickbeard, audiostation en sabnzd stopgezet en ik haal dan 70MB/sec.

Weet iemand hier aan welk programma het ligt dat mijn kopieersnelheid zo'n inzakking krijgt?
Ik ben er wat verder ingedoken en sickbeard zorgt ervoor dat mijn kopieersnelheid met 30MB/sec gewoon inzakt.

Kennelijk toch een beetje zwaar voor een j model? Ik meende dat dit soort problemen vaker kwamen door sabnzb (zal toch eens nzbget gaan proberen), maar iemand die dit herkent met sickbeard?

Niet dat het verder stoort, maar ik verplaats nu iets van 3 TB en dan scheelt het wel flink in tijd :P

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2013 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 22:54:
Kennelijk toch een beetje zwaar voor een j model? Ik meende dat dit soort problemen vaker kwamen door sabnzb (zal toch eens nzbget gaan proberen), maar iemand die dit herkent met sickbeard?
Denk dat het vooral komt door het geheugengebuik. Sickbeard gebruikt aardig wat geheugen..
Op mijn syno gebruikt sickbeard zo'n 54MB. Met een flinke datatransfer zou dat het verschil kunnen maken.
Kijk het eens na bij de resource monitor (kijk naar python en smbd).

[ Voor 43% gewijzigd door job op 21-06-2013 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 23:10:
[...]
Denk dat het vooral komt door het geheugengebuik. Sickbeard gebruikt aardig wat geheugen..
Op mijn syno gebruikt sickbeard zo'n 54MB. Met een flinke datatransfer zou dat het verschil kunnen maken.
Kijk het eens na bij de resource monitor (kijk naar python en smbd).
Met getnzb kan ik het geheugengebruik van de combin van sickbeard en sabnzbd wat omlaag krijgen, maar voor sickbeard is er volgens mij geen mogelijkheid het geheugengebruik omlaag te brengen?

Ik moet door een upgrade van hdd's en een tweede synology toch alles opnieuw opbouwen, ik ga in iedergeval eens kijken wat een schone installatie van sickbeard doet zonder de diverse usenetproviders van mij erin en zonder de 20 sources waar sickbeard om de 15 minuten in zoekt. Misschien kan ik daarin wat aanpassingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
mvds schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 18:53:
Grr,ik zoek me rot maar snap het niet... als je op een Synology de PATH variabele aan wil passen, dan doe je dat toch in /etc/rc

Toch? Ik heb daar python toegevoegd, maar als ik echo $PATH doe, dan zie ik python er niet bij staan... Kan iemand me helpen met deze n00bvraag? :P Misschien is dat ook wel iets voor de TS :P
(oh ja, ik had al gereboot :P )

Oh, hij word overschreven door een PATH setting in /root/.profile

Fixed dus, effe python op beide plaatsen in het PATH gezet :)
Als je wilt dat het voor alle gebruikers geldt kan je beter de /etc/profile aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

McVirusS schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 09:31:
[...]

Als je wilt dat het voor alle gebruikers geldt kan je beter de /etc/profile aanpassen.
Daar heb ik wel naar gekeken, maar die kon ik niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09 23:25
Hebben jullie nog een goed alternatief voor de synology DDNS service? Ik krijg de laatste 2 weken (vandaag al 3x) continu het volgende bericht:
DDNS-service failed to register IP address 0.0.0.0 to xxxxx.synology.me
overigens werkt de access via het adres wel gewoon

[ Voor 10% gewijzigd door hellboy123 op 21-06-2013 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik had dat ook en nu gebruik no-ip.org. Enige wat een nadeel is dat je elke maand even moet heractiveren dat je hem nog gebruikt. Ik heb dat over voor een gratis dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkilie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-11-2024
Heeft DDNS-service failed to register IP address 0.0.0.0 to xxxxx.synology.me niet te maken dat je NAS in slaapstand gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-09 19:15
Kan vanaf vandaag niet meer de community packages installeren. Ik doe het via http://packages.synocommunity.com maar hij zegt nu 'alle packages geinstalleerd'. Heb de repo verwijderd en weer toegevoegd maar blijft hetzelfde. Wou transmission en NZBget opnieuw installen maar dat gaat nu dus niet. Bij iemand ook dit probleem?

Ik krijg 'ongeldige locatie' als ik de REPO wil toevegen...

[ Voor 8% gewijzigd door Machlah op 21-06-2013 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
hellboy123 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:03:
Hebben jullie nog een goed alternatief voor de synology DDNS service? Ik krijg de laatste 2 weken (vandaag al 3x) continu het volgende bericht:

[...]

overigens werkt de access via het adres wel gewoon
ff opnieuw instellen dan doet hij het weer... heb je DSM geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:14
jmbosch82 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 17:04:
Kan vanaf vandaag niet meer de community packages installeren. Ik doe het via http://packages.synocommunity.com maar hij zegt nu 'alle packages geinstalleerd'. Heb de repo verwijderd en weer toegevoegd maar blijft hetzelfde. Wou transmission en NZBget opnieuw installen maar dat gaat nu dus niet. Bij iemand ook dit probleem?

Ik krijg 'ongeldige locatie' als ik de REPO wil toevegen...
Omdat ie down is.

http://www.synocommunity.com/packages
Under maintenance...
Oplossing, zelf compilen

[ Voor 15% gewijzigd door schumi2004 op 21-06-2013 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09 23:25
Quakie schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:05:
ik had dat ook en nu gebruik no-ip.org. Enige wat een nadeel is dat je elke maand even moet heractiveren dat je hem nog gebruikt. Ik heb dat over voor een gratis dienst.
Ok, die zal ik ook eens gaan bekijken
dkilie schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:45:
Heeft DDNS-service failed to register IP address 0.0.0.0 to xxxxx.synology.me niet te maken dat je NAS in slaapstand gaat?
Volgens mij niet, het gebeurt in iedergeval ook op momenten dat de NAS gewoon aanstaat. en ik krijg niet bij elke slaapstand een melding
jmbosch82 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 17:05:
[...]

ff opnieuw instellen dan doet hij het weer... heb je DSM geupdate?
Ik heb m net opnieuw ingesteld, eens afwachten of het verschil maakt. Ik heb geen DSM update uitgevoerd, als ik controleer op updates ben ik ook helemaal up-to-date

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:21
hellboy123 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 17:18:
[...]

Ok, die zal ik ook eens gaan bekijken

[...]

Volgens mij niet, het gebeurt in iedergeval ook op momenten dat de NAS gewoon aanstaat. en ik krijg niet bij elke slaapstand een melding

[...]

Ik heb m net opnieuw ingesteld, eens afwachten of het verschil maakt. Ik heb geen DSM update uitgevoerd, als ik controleer op updates ben ik ook helemaal up-to-date
Heb er ook al enige tijd last van, schijnt sinds de update van DSM 4.2 te zijn en ligt aan synology. Volgens komt het door de heartbeat controle die niet lekker loopt.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:07

Ankh

|true

Hoeft niet, ze hebben een tijdelijk website online gegooid:
http://www.synocommunity.com/stayinalive.php

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:51
Iemand enig idee: in downloadstation staat ook Fenopy als source, maar downloads daarvan starten nooit?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
Ik heb nog steeds met de nieuwe nzbget dat ik niet boven de 5-6K uit kom. Met de oude 8.0 was dit altijd 10k+. Ik heb CRC check etc. uit staan. Dit helpt een klein beetje maar niet veel. Nu heb ik een oude versie 7.0 gevonden maar deze doet het niet. Weet iemand waar ik 8.0 nog kan krijgen? Ik heb gezocht zover ik weet waar ik kan zoeken maar niets gevonden. Ik vind wel deze pagina : http://sourceforge.net/pr...iles/nzbget-stable/0.8.0/ maar volgens mij staat hier geen syno versie tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DunDave
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 13:43
Hallo,

Ik was mijn ww vergeten van SabNZB. Ik dacht, ik verwijder SabNZB en installeer hem opnieuw. Nadat ik hem verwijderd had vond ik hem niet meer terug in het package center.

Toen heb ik 'pakket bron' http://packages.synocommunity.com verwijderd en geprobeerd opnieuw toe te voegen. Als ik dat probeer krijg ik echter de melding: 'ongeldige locatie'?

Weet iemand wat dit probleem is en hoe ik het kan verhelpen? Ben al heel wat aan het googelen geweest maar kan geen concrete oplossing vinden?

Ik heb een DS213.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Als je iets verder naar boven leest zie je dat synocommunity eruit ligt ;) Verder naar boven staat ook uitgelegd hoe je het op kunt lossen.
Pagina: 1 ... 22 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]