Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-10 16:56

Dreanor

Joene

Euh ik zie dat Saturn de Synology NASsen wel heel erg goedkoop aanbied in tegenstelling tot concurenten. Zou dit een foutje zijn of zijn ze extreem in hun prijzen:

DS213+ bij Saturn (uitverkocht) €275,42 en de eerst volgende kost het €312,62

DS713+ bij Saturn 349,41 en de eerst volgende kost het €417,40

DS412+ bij Saturn €435,32 en de eerst volgende kost het € 522,04

Dat zijn beste verschillen tot bijna €100 verschil. :o Hierdoor zou ik bijna de DS412+ bestellen gezien die daar bijna net zo duur is als de 713+.

Zit er nog een addertje onder het gras van Saturn???

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banballa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:50

Banballa

(>'_')>

Het is een 21% btw vrije week bij saturn. Geen adertjes onder het gras. Alleen deze week nog volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreanor schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 13:18:
Euh ik zie dat Saturn de Synology NASsen wel heel erg goedkoop aanbied in tegenstelling tot concurenten. Zou dit een foutje zijn of zijn ze extreem in hun prijzen:

DS213+ bij Saturn (uitverkocht) €275,42 en de eerst volgende kost het €312,62

DS713+ bij Saturn 349,41 en de eerst volgende kost het €417,40

DS412+ bij Saturn €435,32 en de eerst volgende kost het € 522,04

Dat zijn beste verschillen tot bijna €100 verschil. :o Hierdoor zou ik bijna de DS412+ bestellen gezien die daar bijna net zo duur is als de 713+.

Zit er nog een addertje onder het gras van Saturn???
Na a.s. zondag (2 juni) is het tax free shoppen voorbij, doe er je voordeel mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indir
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-06 14:37
HDD is aangekomen en deze heb ik toegevoegd in de tweede bay.
De vraag is nu, zal ik de tweede HDD toevoegen aan mijn bestaande Volume 1 of een tweede volume ervan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ligt er beetje aan hoe je de NAS inzet.

Is je NAS enige apparaat wat je data beheert zonder goede backup dan zou ik minstens voor raid1 gaan dus 1 volume. Is het data wat niet voor jou belangrijk genoeg is zoals films ofzo. Dan zou ik niet gaan voor raid1.
Daarna krijg je de vraag gaan we voor 2 volumes of 1 grote zoals raid0 of 1 grote poul.
Dat is ook moeilijk te beantwoorden. Stel je hebt twee losse volumes en je hebt een folder muziek en je wilt muziek toevoegen maar disk is vol? Dan moet je dus data gaan verplaatsen bijv... Bij andere niet, is je disk vol doen moet je wat weg gaan gooien....

Ik draai zelf raid1 maar ga naar raid0 of losse volumes. Meeste data is al een kopie en ik heb een externe backup... Ik mis nu wel 3Tb wat ik zonde vind....

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-10 08:13

miekol

erm

Vraagje, is het ook mogelijk om op de Synology een sync/mirror bij te houden van een externe schijf?

Wat ik graag zou willen is dat ik de externe schijf via eSata of USB aansluit op de Synology en dat deze dan automatisch synct/mirrort met de content op de Synology.

Ik heb lopen Googlen maar kom er niet uit, zie alleen resultaten van mensen die hun Synology op een externe schijf willen back uppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Quakie schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 15:12:Ik draai zelf raid1 maar ga naar raid0 of losse volumes. Meeste data is al een kopie en ik heb een externe backup... Ik mis nu wel 3Tb wat ik zonde vind....
Dat ga ik zelf ook doen, als ik een 2-bay koop dan gewoon 2 x 3 TB in JBOD (dat is toch gewoon twee losse schijven zonder enige vorm van raid?).

Dan las ik dat je gewoon de belangrijke data automatisch door de Synology laat copieren/backup op de andere schijf. Zo hou je de volle ruimte min een (klein) deel echt belangrijke data.

Mocht ik voor de 4-bay NAS gaan dan weet ik het nog niet. Misschien is dan dezelfde optie nog steeds goed? Gewoon 4 losse schijven en dan automatisch de belangrijke bestanden op de 4e schijf laten copieren door de Synology. Of is met 4-bay NAS een vorm van raid (raid5?) een betere oplossing dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Tsja, het is maar net wat je zelf wilt.

Raid beschermt tegen het uitvallen van één of twee schijven (ga er even van uit dat je niet voor raid 0 gaat iig)

Mocht je NAS het begeven, of stroompiek of wat dan ook, en alle schijven gaan ineens kapot ben je alsnog je data kwijt.

Ik heb iig SHR draaien met 4 schijven (dus 1 als backup) en daarnaast maak ik eens per maand een backup van de belangrijke dingen op een USB schijf

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indir
EricEric752 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 10:08:
[...]

Eens. Twee losse schijven met een backup van schijf 1 naar schijf 2 is beter. Voordelen:
- Er gaat minder ruimte verloren voor de dubbele opslag van "onbelangrijke" bestanden.
- Bij beschadiging van een Raid image kan er soms toch dataverlies optreden, ondanks dubbele opslag
- Raid beschermt alleen tegen hardware failure. Niet tegen user error of malware. Sla de backups op de tweede schijf op in een locatie die niet vanaf het netwerk bereikbaar is (door middel van permissies). Je kan dan nooit per ongeluk je backup verwijderen. Ook malware kan er dan niet bij.

Natuurlijk is een backup op een andere locatie onmisbaar voor data die echt niet verloren mogen gaan. Met een Synology is dat relatief goedkoop te realiseren met o.a Crashplan en Amazon Glacier. Ook een andere Synology op een andere locatie is een optie.
Dit leek mij het best, maar moet ik hiervoor dan per schijf een volume voor aanmaken of de nieuwe schijf onder mijn bestaande volume 1 zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:43
Iemand een tip waarom File Station op de DSM 4.2 wel opent als een blanco scherm?
Rechten staan correct ingesteld.

Opgelost: bleek dat een gedeelde map zijn IP-adres gewijzigd was, toch maar even op vast IP zetten

[ Voor 32% gewijzigd door Kozzmozz op 29-05-2013 16:42 ]

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jmbosch82 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:44:
Met de CPU op bijna 0%.. alsnog maar 5000kb/s max... Er draait dus geen ander programma wat de boel verstoort.
Show your config file (via http://pastebin.com/), don't forget to remove all passwords.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:22
Ik wil graag een scheduled backup doen van mijn website via FTP. Weet iemand of hiervoor een package is? Of hoe je dit op een andere manier kan schedulen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:06
Sinds een paar dagen de bezitter van een DS413. Tot nu toe erg tevreden.

Wat ik nog niet kan vinden - en misschien is het er ook niet - is een manier om in de gaten te houden wanneer de NAS aan/uit/hibernate staat. Bijvoorbeeld een diagrammetje met per dag op welke uren de NAS actief was.

Via google kan ik alleen iets vinden over de hibernation log, die geanalyseerd moet worden als er iets niet gaat zoals het zou moeten gaan, maar ik weet nog niet eens of dat het geval is...

Deze functie zit dus niet in DSM? Is daar een package voor die dat inzichtelijk maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-10 12:44
Ik probeer met de Synology Data Replicator 3 mijn bestand te backuppen van mijn PC Windows 7 naar de Nas. Eerste stap: selecteer de backup doelmap in de Data Replicator, kies voor back-up doel, Synology server , OK, daarna verschijnt netjes de diskstation met IP adres, Status: Sysyteem is klaar.
Klik ik deze regel aan en onderin het scherm staat: Totaal 1 server gevonden en Volgende,
dan verschijnt de melding:
Kan geen verbinding tot stand brengen met de doelserver.
Heel vreemd ik zie toch degelijk de Nas in het scherm, deze staat trouwens ook gewoon aan, waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Bah, ik zal nog eens delen dat de bij de Saturn de NASsen goedkoper zijn. Beide versies (DS412+ en DS713+) zijn uitverkocht. :( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nappa_da_king
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-10 10:49
Misschien een domme vraag maar kan je bijvoorbeeld een DS213 ook gebruiken met enkel externe HDDs eraan gekoppeld (dus geen interne HDDs)? Mijn data staat momenteel op externe HDDs en zou het zonde vinden om een interne HDDs aan te schaffen, de data te kopiëren en vervolgens de externe HDDs niet meer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou me verbazen als het werkt of dat iemand het getest heeft. Niet echt logisch setup..

neem aan dat je externe 2.5 inch versies zijn>? Als je die nu openschroef en in je NAS doet?

DS213 ondersteund ook 2.5 inch versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-10 12:18

Goner

What can I do you for ?

Senaxx schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 17:02:
Ik wil graag een scheduled backup doen van mijn website via FTP. Weet iemand of hiervoor een package is? Of hoe je dit op een andere manier kan schedulen?
Klinkt bekend ...
gevonden : http://www.synology-forum...nology/msg43627/#msg43627

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:04
nappa_da_king schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:41:
Misschien een domme vraag maar kan je bijvoorbeeld een DS213 ook gebruiken met enkel externe HDDs eraan gekoppeld (dus geen interne HDDs)? Mijn data staat momenteel op externe HDDs en zou het zonde vinden om een interne HDDs aan te schaffen, de data te kopiëren en vervolgens de externe HDDs niet meer gebruiken.
Kan me niet voorstellen dat dit gaat werken aangezien je het besturingssysteem (DSM) moet installeren op een harde schijf om iets met de NAS te kunnen doen.

Je kan je huidige HDD's waarschijnlijk wel gebruiken in de nas, maar houd er dan rekening mee dat ze wel geformateerd zullen worden. Je moet je data dan dus tijdelijk ergens anders opslaan.

of wellicht: de data van HDD 1 ook op HDD 2 zetten (als je er minimaal 2 hebt). HDD1 in de nas doen en installleren. Dan alle data van HDD 2 naar de nas/HDD1 copieeren en HDD 2 in de nas stoppen. Dit werkt natuurlijk alleen als je al je data op 1 HDD kwijt kan,

[ Voor 28% gewijzigd door helloitsme op 29-05-2013 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
Goedemorgen,

Ben nieuw in de wereld van Nas. Heb gistermiddag mijn eerste Nas mogen ontvangen via Saturn. Heb gekozen voor een Synology DS212j met 2 x 2TB WD Red hd's erin.

Nadat ik gisteravond de schijven er met het grootste gemak in geschoven hebt en hem aanzet ben ik hem gaan gaan installeren. Ik heb er dus 2 dezelfde schijven inzitten en daarbij wordt gelijk voorgesteld daar 1 volume van te maken, volgens mij heet dat: Synology Hybrid RAID. Dat heb ik gedaan.

Maar nu naar de installatie en de eerste keer als ik in DSM zit heb ik 1 volume met 1 x 2 TB ter beschikking. Hoe kan dat, waar is mijn andere HD met 2 TB? Lijkt nu net of ik gelijk de helft van je data opslag "kwijt" bent.......

[ Voor 22% gewijzigd door Frid0 op 30-05-2013 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Klopt, vul het maar eens in op deze site: http://www.synology.com/support/RAID_calculator.php?lang=us

Als je 2x2TB hebt met hybrid RAID, dan heb je netto maar 2TB.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat is het de laatste tijd met al die thuisgebruikers die RAID gebruiken? Raid is m.i. helemaal niet interessant voor de gemiddelde gebruiker, die heeft veel meer aan een goede backup.

RAID is alleen handig als je niet de tijd hebt om te wachten tot je backup teruggezet wordt. Daarnaast heb je naast een RAID altijd nog een extra backup nodig. 2TB netto RAID heb je dus uiteindelijk 6TB bruto opslag voor nodig.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is een standaard instelling, zie boven.
En ik denk dat in het algemeen de meeste mensen nu geen backup hebben. Zeker als ik even in mijn vrienden, familie rondvraag krijg ik toch vaak 'oja moeten we een keer doen' terug. Ik ben daar dus ook mee gestopt.

Raid1 is ook handig als je lui bent, maar wat ook super is je krijgt dubbel leessnelheden..

Ik ben het met je eens hoor, vandaar dat ik binnenkort overstap van raid1 naar 2 losse volumes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_st
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-02 09:35
ik heb het volgende.

Ik heb een eminent 7075 mediaplayer.
Deze ziet mijn synology 411j altijd wel via upnp maar niet altijd via gedeelde mappen wat
via samba werkt.
De gedeelde mappen worden pas zichtbaar als ik mijn windows 7 pc aanzet en aan laat staan.
Het is net alsof de synology wakker moet worden gemaakt.
Als ik via mijn ipad met dsvideo de nas benader dan is dit nog niet voldoende om
de gedeelde mappen te laten zien. Zelfs als met upnp films bekijk dan komt de Synology
niet tevoorschijn bij gedeelde mappen.
Dat lukt dus alleen dmv het aanzetten van mijn pc.
Dat is op z'n minst toch wel vreemd te noemen. Met mijn vorige nas (dlink 323) had ik dit
probleem niet.
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:40
Magic schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 09:17:
Wat is het de laatste tijd met al die thuisgebruikers die RAID gebruiken? Raid is m.i. helemaal niet interessant voor de gemiddelde gebruiker, die heeft veel meer aan een goede backup.

RAID is alleen handig als je niet de tijd hebt om te wachten tot je backup teruggezet wordt. Daarnaast heb je naast een RAID altijd nog een extra backup nodig. 2TB netto RAID heb je dus uiteindelijk 6TB bruto opslag voor nodig.
Helemaal met je eens. Ik hoor ook iedereen thuis met Raid 1 en sommigen met Raid 5, En wat doen ze dan, filmpjes streamen naar hun mediaspeler e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
pven schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 09:02:
Klopt, vul het maar eens in op deze site: http://www.synology.com/support/RAID_calculator.php?lang=us

Als je 2x2TB hebt met hybrid RAID, dan heb je netto maar 2TB.
Bedankt!

Door die link is het mij inderdaad duidelijk geworden.
Weer wat geleerd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Dan nog wat anders, vanmorgen was hij nog bezig met alles te formateren of zo. 4 tb moet die doen en als die daar mee klaar is ga ik eens kijken wat je er allemaal mee kan.

Het eerste wat ik wil is dat op afstand overal bij kan doormiddel van mijn iPhone en iPad. Dat moet je via internet doen las ik, via het ip adres van de Synology. Het ip adres weet ik maar als ik het nu doe werkt het niet.

Als ik dat thuis doe, in mijn wifi omgeving krijg ik het inlog scherm te zien van DSM. Kan dan inloggen met admin (heb nog geen gebruikers aangemaakt).

Maar bv op mijn werk, als ik dan ga naar dat ip adres van de Synology werkt het niet.

Misschien even handig om te zeggen, mijn thuis situatie is:
Ziggo (EPC 3925), KABEL, APPLE TIME CAPSULE (2TB), KABEL, SYNOLOGY DS212J

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshuatree
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:49
Ik heb zitten google-len e.d. maar ik kom er niet helemaal uit.

Ik zit te twijfelen tussen een DS412+ en een DS413. Er is een prijs verschil maar als je dit over de jaren dat ik er mee wil gaan doen spreid valt dat wel mee.

Mijn vraag is alleen welke heeft de voorkeur. Ik wil hem gebruiken om films e.d. mee te downloaden en te streamen naar mijn TV. Opslag van GoPro filmpjes. Foto's en muziek. Squeeze server (heet tegenwoordig anders).

Wat ik lees is dat de 412+ wat sneller is en een andere processor heeft. Deze zou weer minder compatible zijn met de packages die er rond gaan.
De 413 is zuiniger en heeft een meer gangbare processor wat betreft de packages.

Nu weet ik dus eigenlijk niet wat de groote verschillen zijn waarvoor je de ene boven de andere zou verkiezen. Heeft misschien iemand hier een duidelijk voorkeur voor de een of de andere met goede argumenten?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Frid0 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:09:

Misschien kan je beter op één plek je vraag stellen .... ook voor jezelf handiger

FreshMaker in "[Synology] Nieuws en discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-10 21:28
@ robst,

zit je nas wel in dezelfde werkgroep als je eminent en desktop? Stel op alle apparaten dezelfde werkgroep in. Staat je nas in slaapstand (hibernate) als je het via je eminent wilt benaderen?

[ Voor 25% gewijzigd door Rainesh op 30-05-2013 10:35 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
FreshMaker schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:26:
[...]

Misschien kan je beter op één plek je vraag stellen .... ook voor jezelf handiger

FreshMaker in "[Synology] Nieuws en discussie"
Klopt. Maar ik had het vermoeden dat daar niet de goede plek is. Daarom heb ik de vraag hier gesteld, in het vraag en antwoord topic.

Is dit ook niet de goede dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Hmm ik had gehoopt niet meer met IPKG aan de slag te hoeven. Vorige keer wat ruzie met me nas gehad om IPKG werkend te krijgen ;) Maar ik zal er eens naar gaan kijken. Bedankt.
Magic schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 09:17:

Ik heb de mijne ook gewoon ingesteld als JBOD. Ding draait Sickbeard, Couchpotato, Spotweb, Sabnzbd en Transmission en wordt gebruikt voor streamen en backup. De belangrijke dingen zoals fotos worden nog eens naar een online map gesynct. Als 1 van me schijven het begeeft.. jammer download ik het wel weer opnieuw.

[ Voor 21% gewijzigd door Senaxx op 30-05-2013 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joshuatree schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:17:

Wat ik lees is dat de 412+ wat sneller is en een andere processor heeft. Deze zou weer minder compatible zijn met de packages die er rond gaan.
De 413 is zuiniger en heeft een meer gangbare processor wat betreft de packages.

Nu weet ik dus eigenlijk niet wat de groote verschillen zijn waarvoor je de ene boven de andere zou verkiezen. Heeft misschien iemand hier een duidelijk voorkeur voor de een of de andere met goede argumenten?

Alvast bedankt.
Eerder andersom, de 412+ heeft een gangbaarder processor. Nu zijn alle populaire apps gewoon beschikbaar voor de 413..

De 412+ is sneller, ondersteund plex app bijv, en zou beter moeten zijn in encoden video geloof ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:12

mvds

Totally awesome!

Senaxx schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:51:
[...]
Ik heb de mijne ook gewoon ingesteld als JBOD. Ding draait Sickbeard, Couchpotato, Spotweb, Sabnzbd en Transmission en wordt gebruikt voor streamen en backup. De belangrijke dingen zoals fotos worden nog eens naar een online map gesynct. Als 1 van me schijven het begeeft.. jammer download ik het wel weer opnieuw.
Zo sta ik er ook in :) Geen raid nodig, en met mijn JBOD opstelling trekt ie ook mijn gigabit netwerk vol, dus voor de snelheid hoef ik het ook niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshuatree
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:49
De 412+ is sneller, ondersteund plex app bijv, en zou beter moeten zijn in encoden video geloof ik....
Dank je voor je snelle antwoord ga ik weer even google-len..;-)

op plex app en encoding ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 14:29
Frid0 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:09:
Dan nog wat anders, vanmorgen was hij nog bezig met alles te formateren of zo. 4 tb moet die doen en als die daar mee klaar is ga ik eens kijken wat je er allemaal mee kan.

Het eerste wat ik wil is dat op afstand overal bij kan doormiddel van mijn iPhone en iPad. Dat moet je via internet doen las ik, via het ip adres van de Synology. Het ip adres weet ik maar als ik het nu doe werkt het niet.

Als ik dat thuis doe, in mijn wifi omgeving krijg ik het inlog scherm te zien van DSM. Kan dan inloggen met admin (heb nog geen gebruikers aangemaakt).

Maar bv op mijn werk, als ik dan ga naar dat ip adres van de Synology werkt het niet.

Misschien even handig om te zeggen, mijn thuis situatie is:
Kan zijn dat er op je werk poorten dichtgegooid zijn.
Hier op mijn werk kan ik er ook niet op. Maar gelukkig heb ik mobiel internet op mijn telefoon. :P

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_st
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-02 09:35
Rainesh schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:34:
@ robst,

zit je nas wel in dezelfde werkgroep als je eminent en desktop? Stel op alle apparaten dezelfde werkgroep in. Staat je nas in slaapstand (hibernate) als je het via je eminent wilt benaderen?
M'n NAS zit inderdaad in dezelfde werkgroep. Soms is de NAS ook niet zichtbaar in de Windows Verkenner (Netwerk / Computer). Ik kan hem dan wel benaderen door \\diskstation in te tikken in de verkenner.

De NAS staat in ieder geval niet in Hibernate omdat als ik via uPNP een film bekijk en daarna naar Gedeelde Mappen ga nog steeds de Diskstation niet te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En favorieten? werkt dat niet? Als je een favoriet aanmaak op je Eminenet. Met favoriet bedoel ik een user met password die werkt op je NAS. Ik heb ooit dat ingesteld op mijn Eminent en sindsdien geen enkel inlog probleem gehad. Standaard zie ik nl ook geen samba shares staan..en vond ik het nogal k.. slecht werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junjur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-02 21:34
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over de compatibiliteit van harde schijven. Ik wil graag een DS213j kopen en deze vullen met 3TB harde schijven. In het overzicht van geschikte harde schijven van Synology zie ik dat de 213 en 213+ wel de WD Green harde schijven ondersteunen, maar bij de 213j staan ze niet in de lijst. Ik kan me haast niet voorstellen dat deze wd30ezrx schijven wel geslikt worden door de 213 en 213+ maar niet door de 213j. Weet iemand hier meer over?

En mochten jullie afraden om voor de WD Green serie te gaan voor de 213j, welke stille schijven van 3TB zouden jullie dan aanraden? Ik vind eigenlijk de Red editie te duur. Bij voorbaat dank voor jullie antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 20:37

timovd

Voorsprong door techniek

Of ze compatible zijn weet ik niet, maar het eerste wat je moet doen is de timer uitzetten zodat de load cycle count niet enorm oploopt. Dit is voor de levensduur van je HDD. Je hoeft hiervoor niets te downloaden, aangezien Synology dit zelf al heeft ingebakken. Zoek even in dit topic mocht je ze willen aanschaffen.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junjur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-02 21:34
Zouden andere HDD's die in het rijtje staan beter geschikt zijn voor een DiskStation? Welke zou jij aanraden, timovd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met DSM 4.2 worden bij de WD green schijven bij installatie automatisch de timer ervan uitgezet , ik heb het achteraf gecontroleerd op verschillende nassen, en dit werkt perfect.
Hoef je geen zorgen meer over te maken, de WD 20EARX is voor jou keuze geschikt, en met DSM 4.2 probleemloos te gebruiken.

De RED serie is er vooral om in RAID te draaien 24H aan een stuk, heb je daar geen behoefte aan kan je wat minder uitgeven met bv: een WD Green te kiezen.

WD30EZRX kan ook blijkbaar

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2013 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Wacht, zijn de WD Reds speciaal voor RAID of speciaal voor NAS 24 uur aan?

Ik dacht namelijk speciaal voor NAS die 24/7 aan staan (al dan niet in RAID).

Als je niet van RAID gebruik maakt (dus gewoon losse schijven), maar wel 24/7 je NAS aan hebt staan maakt het dan nog wat uit of je WD Red hebt of bijv. Seagate Baracuda's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:36
Ik heb via de howto van brickman de Apache Proxy opgezet. Dit werkt prima voor SABnzbd, Sickbeard en transmission.

Daarnaast wilde ik de proxy ook opzetten voor de webadmin. Dit heb ik als volgt geprobeerd:

admin.conf aangemaakt in de map waar de andere conf's ook staan

<Location /admin>
ProxyPass https://localhost:5001/
ProxyPassReverse https://localhost:5001/
</Location>

Dit werkt niet, ik zie dat de pagina (favicon bv.) enigzins geladen wordt, maar deze blijft blanco verder?

[ Voor 9% gewijzigd door Mvdbeld op 06-06-2013 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
upje schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 17:55:
Sinds een paar dagen de bezitter van een DS413. Tot nu toe erg tevreden.

Wat ik nog niet kan vinden - en misschien is het er ook niet - is een manier om in de gaten te houden wanneer de NAS aan/uit/hibernate staat. Bijvoorbeeld een diagrammetje met per dag op welke uren de NAS actief was.

Via google kan ik alleen iets vinden over de hibernation log, die geanalyseerd moet worden als er iets niet gaat zoals het zou moeten gaan, maar ik weet nog niet eens of dat het geval is...

Deze functie zit dus niet in DSM? Is daar een package voor die dat inzichtelijk maakt?
Volgens mij is het antwoord op de vraag: "nee".
Mocht het toch wél kunnen, dan houd ik me zéker aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreanor schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:14:
Wacht, zijn de WD Reds speciaal voor RAID of speciaal voor NAS 24 uur aan?

Ik dacht namelijk speciaal voor NAS die 24/7 aan staan (al dan niet in RAID).

Als je niet van RAID gebruik maakt (dus gewoon losse schijven), maar wel 24/7 je NAS aan hebt staan maakt het dan nog wat uit of je WD Red hebt of bijv. Seagate Baracuda's?
Volgens WD:

Uw NAS-systeem is altijd ingeschakeld, een erg betrouwbare schijf is cruciaal. Dankzij een verbetering van 35% in de MTBF ten opzichte van desktopschijven is de WD Red-schijf ontworpen en geproduceerd om een betrouwbaardere en robuustere oplossing te bieden.

WD Red harde schijven zijn ontworpen en getest op compatibiliteit met de unieke 24x7 werkomgeving en hoge systeemvereisten van NAS-systemen thuis en in kleine kantoren

Compatibiliteit: Desktop-schijven worden niet altijd op compatibiliteit met NAS getest en kunnen dus problemen opleveren bij de integratie.

Betrouwbaarheid: De meeste desktopschijven zijn niet ontworpen voor hoge werkingstemperaturen of voor 24x7 werkomgevingen, waardoor ze minder betrouwbaar zijn in een NAS-systeem.

Beperkingen bij herstelcontrole: Desktopschijven zijn gewoonlijk niet ontworpen voor RAID-omgevingen en hebben beperkingen die de RAID-controller verhinderen om te helpen bij een fout. Hierdoor kan de harde schijf na een bepaalde periode uit de RAID gaan. Een RAID herstellen duurt vaak meerdere uren en kan een grote impact hebben op de uitvaltijd en productiviteit.

Geluid en trilling: De gemiddel desktopschijven zijn normaal gezien ontworpen voor toepassingen met één schijf en zijn niet geoptimaliseerd voor systemen met meerdere schijven die een hoger geluids- en trillingniveau hebben. Wanneer deze schijven aan een NAS worden toegevoegd, kan de extra trillingde betrouwbaarheid en levensduur van de schijf verminderen.

NASware gebruikt ingebouwde intelligente controles voor foutherstel om te vermijden dat harde schijven uit RAID gaan als gevolg van lange foutherstelprocedures. Dit zorgt voor een hogere beschikbaarheid en mindere uitvaltijd bij het herstellen van de RAID

Dus volgens hen moet je deze absoluut kopen voor je NAS, en vallen desktop HDD's uit de boot, geloof maar wat je er zelf van wilt hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wurtul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-10 16:25

Wurtul

simon says.....

Mvdbeld schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 16:46:
Ik heb via de howto van brickman de Apache Proxy opgezet. Dit werkt prima voor SABnzbd, Sickbeard en transmission.

Daarnaast wilde ik de proxy ook opzetten voor de webadmin. Dit heb ik als volgt geprobeerd:

admin.conf aangemaakt in de map waar de andere conf's ook staan

<Location /admin>
ProxyPass http://localhost:5001/webman/
ProxyPassReverse http://localhost:5001/webman/
</Location>

Dit werkt niet, ik zie dat de pagina (favicon bv.) enigzins geladen wordt, maar deze blijft blanco verder?
Moet je geen https gebruiken ipv http. Je verwijst namelijk naar poort 5001, welke voor https gebruikt wordt. Anders poort 5000 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:06

Smultie schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 17:18:
[...]
Volgens mij is het antwoord op de vraag: "nee".
Mocht het toch wél kunnen, dan houd ik me zéker aanbevolen!
Ik was er al bang voor. Nou ja, gelukkig gebruikt een DS413 niet zoveel stroom vergeleken met mijn vorige oplossing, een zelf geassembleerde WHS2011 bak.

Misschien stoppen ze dit in een volgende versie van DSM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik zit te denken om de synology 1812+ te kopen, het viel mij echter op dat hij een stuk meer stroom verbruikt dat mijn huidige DS212+ nou is dat ook logisch omdat hij veel krachtiger en meer HD's aan kan. Wat ik mij echter afvroeg als ik voor nu eerst met 5 HD's aan de slag ga verbruikt hij dan nog steeds het maximale of zal de Wattages op de website uitgaan van volledig gevuld? Dan heb je het gemiddeld genomen toch over meer dan 100 euro stroomkosten per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TankiEEE
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-10 09:16
Weet iemand hier het volgende? Ik wil een 1512+ kopen en ik heb momenteel twee Seagate 7200.14 4TB schijven liggen. Nu zie ik in de pricewatch alleen de barracuda .15 variant (nieuwer en 4 platters ipv 5). Kan ik deze schijven wel samen gebruiken in een raid opstelling of moet ik perse dezelfde variant gebruiken (i.v.m. afwijkende platters?)
Want het typenummer is wel hetzelfde (ST4000DM000) en wordt ondersteund door Synology..

[ Voor 11% gewijzigd door TankiEEE op 31-05-2013 12:09 ]

Mini-ITX || Gigabyte H55N-USB3 | Core i7 870 | GTX460 | 4GB OCZ DDR3| Lian Li PC-Q11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:36
Wurtul schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 09:50:
[...]

Moet je geen https gebruiken ipv http. Je verwijst namelijk naar poort 5001, welke voor https gebruikt wordt. Anders poort 5000 gebruiken.
Ja stom dit had ik inmiddels zelf al aangepast ook dit werkt helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Laatst online: 19-08 12:16
Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:47:
Hallo, ik zit te denken om de synology 1812+ te kopen, het viel mij echter op dat hij een stuk meer stroom verbruikt dat mijn huidige DS212+ nou is dat ook logisch omdat hij veel krachtiger en meer HD's aan kan. Wat ik mij echter afvroeg als ik voor nu eerst met 5 HD's aan de slag ga verbruikt hij dan nog steeds het maximale of zal de Wattages op de website uitgaan van volledig gevuld? Dan heb je het gemiddeld genomen toch over meer dan 100 euro stroomkosten per jaar.
nee het vermogen wat opgegeven word door synology is een volledig gevuld DS. dus als jij er maar 5 schijven in doet dan verbruik je dus ook minder.
TankiEEE schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:08:
Weet iemand hier het volgende? Ik wil een 1512+ kopen en ik heb momenteel twee Seagate 7200.14 4TB schijven liggen. Nu zie ik in de pricewatch alleen de barracuda .15 variant (nieuwer en 4 platters ipv 5). Kan ik deze schijven wel samen gebruiken in een raid opstelling of moet ik perse dezelfde variant gebruiken (i.v.m. afwijkende platters?)
Want het typenummer is wel hetzelfde (ST4000DM000) en wordt ondersteund door Synology..
die kan je gewoon met elkaar mixen geen probleem. ;)

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
upje schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 09:57:
[...]

Ik was er al bang voor. Nou ja, gelukkig gebruikt een DS413 niet zoveel stroom vergeleken met mijn vorige oplossing, een zelf geassembleerde WHS2011 bak.

Misschien stoppen ze dit in een volgende versie van DSM.
Gaan we gauw weten. Jun 27 is er een event in Engeland over de beta van DSM4.3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Hehe, vraag je je favoriete computer shop of ze mee kunnen gaan met de kortingsactie van Saturn (21% korting/geen btw) en krijg je het antwoord dat dit mogelijk is. Vervolgens krijg je een offerte waarbij de DS412+ van €1.079,51 voor €1.070,00 wordt aangeboden en de DS713+ van €704,71 voor €700,00 (incl. alle HD's)

Heb toch even terug gemaild dat ik enigszins teleurgesteld ben in de voorgestelde korting tov mijn vraag en hun eerdere antwoord en dat ik graag een herziene offerte tegemoet zie. :P

Edit: Ja ik weet dat deze producten bij de Saturn niet meer op de site staan (omdat ze uitverkocht zijn).

[ Voor 10% gewijzigd door Dreanor op 31-05-2013 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-10 17:03
Dreanor schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 13:20:
Hehe, vraag je je favoriete computer shop of ze mee kunnen gaan met de kortingsactie van Saturn (21% korting/geen btw) en krijg je het antwoord dat dit mogelijk is. Vervolgens krijg je een offerte waarbij de DS412+ van €1.079,51 voor €1.070,00 wordt aangeboden en de DS713+ van €704,71 voor €700,00 (incl. alle HD's)

Heb toch even terug gemaild dat ik enigszins teleurgesteld ben in de voorgestelde korting tov mijn vraag en hun eerdere antwoord en dat ik graag een herziene offerte tegemoet zie. :P

Edit: Ja ik weet dat deze producten bij de Saturn niet meer op de site staan (omdat ze uitverkocht zijn).
En anders exit favo computer shop ;)
Ik deed er niet moeilijk over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TankiEEE
  • Laatst online: 11-10 09:16
robertobadjo schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:35:
[...]

nee het vermogen wat opgegeven word door synology is een volledig gevuld DS. dus als jij er maar 5 schijven in doet dan verbruik je dus ook minder.

[...]

die kan je gewoon met elkaar mixen geen probleem. ;)
Top! Bedankt voor de informatie! Scheelt weer een gokje wagen ;)

Mini-ITX || Gigabyte H55N-USB3 | Core i7 870 | GTX460 | 4GB OCZ DDR3| Lian Li PC-Q11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

schumi2004 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 13:22:
[...]

En anders exit favo computer shop ;)
Ik deed er niet moeilijk over
Ik ook niet, gewoon de instelling, wie niet waagt wie niet wint! :D
robertobadjo schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:35:
Goed om te weten, ik was al bang dat een 4-bay dan al snel richting de 100W ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:52

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Al eerder gevraagd maar helaas geen reactie, vraag het nog een keertje want het lukt me niet... Ik kan van buitenaf geen PASV FTP gebruiken naar mijn Synology DS413. EZ-Internet Wizard werkt niet met het Ziggo modem/router, dus ik heb handmatig poorten geforward:

Afbeeldingslocatie: http://premieretv.synology.me/Files/Knipsel.PNG

Op de Synology staat het als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://premieretv.synology.me/Files/Knipsel2.PNG

Active FTP werkt wel. Twee verschillende FTP Clients geprobeerd. Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indir
Ik had het niet verwacht en daardoor heb ik juist dat gedaan wat ik niet van plan was, namelijk de nieuwe HDD in de 2de bay toegevoegd aan mijn bestaande volume 1 van HDD 1. Hierdoor is dus volume 1 een Synology Hybrid Raid (SHR) met gegevensbescherming geworden...

Had ik toch maar een tweede volume aangemaakt voor de 2de HDD |:(
Anyway ik wil het nogmaals overdoen waarbij het JBOD moet worden, daarbij wil ik dus alsnog mijn huidige volume 1 voor HDD 1 behouden en een nieuwe volume 2 voor HDD 2 aanmaken. Maar ik wil geen data verliezen en tijdelijk ergens anders opslaan gaat niet zo makkelijk.

Toen kwam ik het volgende tegen:
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=7&t=65685

De vraag is dus nu wat is de best aanpak aangezien DSM namelijk geen ondersteuning biedt voor mijn huidige ontstane situatie. En ik vrees voor dataverlies als ik zonder een backup zou proberen na te doen wat in de url-link hierboven wordt beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-10 15:32
@beschuit
Ik heb identieke settings met een UPC modem en bij mij werkt het wel.
Je firewall op de DS gooit geen roet in het eten?

Edit: mijn port range is 55536-55543 maar goed... (=default bij mij)

[ Voor 20% gewijzigd door technorabilia op 31-05-2013 18:58 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 22:24

Toppe

Oké ✅

Iemand enig idee hoe je via de kernel (SSH) de configuratie bestanden van de netwerk back-up kan verwijderen?

Hier praten ze er over en het zou de oplossing voor mijn probleem zijn, helaas meldt niemand waar die bestanden staan:
http://www.synology-forum...-na-update-naar-3-2-1944/

Of gewoon je NAS te herinstalleren (Had hem toch nog niet volledig ingericht)... Andere vraag:

Ik heb 800GB aan data op een NAS staan, deze heb ik op een externe HDD gekopieerd om vervolgens de data naar de back-up NAS te kopieren.

Het aanmaken van een taak gaat goed, als hij wilt back-up'n dan annuleer ik hem, vervolgens kopieer ik de data handmatig en start de back-up weer om alles te laten controleren.

Alleen gaat hij alsnog de volledige data weg schrijven en zoals jullie wel weten gaat 800GB op 7Mbit upload lang duren 8)7

[ Voor 44% gewijzigd door Toppe op 31-05-2013 20:23 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:43
Als echte Linux/Synology noob loop ik tegen een probleem aan. Ik heb 2 scripts gemaakt waarmee ik automatisch mijn videobestanden om zet naar een AppleTv-vriendelijk bestand (naar voorbeeld van Entertainment vanuit de luie stoel: Scripts, scripts en nog eens scripts).

Echter loop ik tegen 2 beginnersproblemen aan:
- Hoe krijg ik de script op de Synology? En wat is de beste locatie daarvoor? Ik heb ze nu gemaakt op mijn Macbook Air en daar staan ze op het bureaublad.
- Hoe run ik de scripts? Het zal uiteindelijk als cronjob gaan, maar eerst wil ik ze testen.

Ik dacht dat de antwoorden te kunnen googlen, maar kan het niet vinden....

Alle antwoorden al gevonden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

[b][message=40336178,noline]
Alleen gaat hij alsnog de volledige data weg schrijven en zoals jullie wel weten gaat 800GB op 7Mbit upload lang duren 8)7
Je haalt gewoon de NAS naar je eigen huis toe, duurt alsnog wel lang maar goed O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374
  • Laatst online: 18:29

uppie8374

Sousousou

Ik begin sinds gister gebruik te maken van de ftp van mijn Synology ds413j. Alle software is up to date. Aan de client side gebruik ik de nieuwste filezilla. Bij Filezilla staat de connectie met de 413j ingesteld als actief en het maximum aantal connecties is 1.

Toch zie ik bij de resource monitor van de 413j dat er eeen waslijst aan connecties aangemaakt wordt. Dit zorgt er op een gegeven moment voor dat er een '421 too many connections error' komt. Bij het lezen van de logfile van FIlezilla zie ik dat bij grote bestanden er regelmatig een 'Could not write to transfer socket: ECONNABORTED - Connection aborted' staat. Soms ook dat de transfer complete is terwijl er maar een (klein) deel is overgezet.

Kortom het uploaden van grote bestanden gaat niet lekker. Op internet had ik al gevonden dat in Filezilla de connectie actief moet zijn en het maximum aantal connecties 1 om het probleem op te lossen. Maar dit heeft niet geholpen. Heeft iemand zelf een oplossing gevonden hiervoor?

Rebuilding knowledge database

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Als je het aantal connecties opschroeft?

Word er alleen een waslijst connecties aangemaakt als jij verbinding wilt maken of uberhaupth? ik heb wel eens het zelfde probleem gehad, toen waren het van die 'servers' die kijken waar bv FTP open staan, IP block geactiveerd en weg probleem:-)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374

uppie8374

Sousousou

Het begint met 1 connectie, zoals ik in Filezilla heb ingesteld. Vervolgens komt die 'Could not write to transfer socket: ECONNABORTED - Connection aborted' error en wordt er een nieuwe connectie gemaakt. De oude blijft echter ook gewoon open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Wat gebruik je als FTP host? Heb je dit ook als je als IP het lokale IP van je NAS invult?

Ook even een vraag vanuit mij:

Ik heb net de laatste WD20EFRX geplaatst in mijn back-up nas, deze heb ik ingesteld als JBOD, hij is nu bezig aan een "parity consistency check", kan dit de oorzaak zijn dat een netwerk back-up naar die zelfde NAS een snelheid haalt van 4/5 Mbps?

[ Voor 61% gewijzigd door Toppe op 01-06-2013 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374

uppie8374

Sousousou

Ik gebruik de ingebouwde ftp software van Synology. De nas staat niet bij mij thuis, dus dat zou ik niet durven zeggen. Intern via filestation kan ik wel onbeperkt bestanden heen en weer schuiven, maar dat is niet hetzelfde. Uploaden via filestation van grote bestanden vindt de NAS ook niet leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Upload vinden ze nooit leuk;-)

Ik zou eigelijk aanraden om de VPN server te installeren en het dan eens te proberen, op dit moment is het lastig om te zeggen of jou PC/software en/of de NAS het probleem is...

Als je geen filezilla gebruikt maar bijvoorbeeld de standaard windows ftp client (Explorer, bleggg) wat gebeurt er dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-10 12:18

Goner

What can I do you for ?

uppie8374 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 12:58:
Uploaden via filestation van grote bestanden vindt de NAS ook niet leuk...
Wat is groot ?
Ik zet via FileStation complete TV series over van een remote mount ... geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Toppe,

welke synology nas heb je? Dat het langzaam gaat, kan zeer zeker doordat je NAS nu bezig is met uitbreiden van je opslagruimte. Dat neemt aardig wat resources in beslag (uiteraard afhankelijk van je model).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neurd
  • Laatst online: 21:55
Situatie: DS410
USB 1 gebruik ik als watched folder voor SABnzbd+ zodat de HD's in sleep modus kunnen
USB 2 gebuik ik voor mijn wekelijkse scheduled backups.

Nu heb ik een UPS aangeschaft omdat ik thuis regelmatig last heb van een powerfailure. Volgens deze site moet ik de UPS aan een USB poort verbinden.
Nu zit ik met een dilemma want ik heb geen USB poort meer over. Is deze USB aansluiting nodig om de UPS goed te laten functioneren of is er een andere mogelijkheid om de watched folder niet op USB te zetten, maar wel dat de HD's in slaapstand kunnen?

Si hoc legere scis nimium eruditiones habes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Je kan toch gewoon een usb hub gebruiken?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik sluit me aan bij de hub.

Daarnaast proberen de powerfailure op te (laten) lossen?!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neurd
  • Laatst online: 21:55
De beste oplossingen zijn vaak de makkelijkste :)
Een hub is natuurlijk een uitstekend idee, bedankt.
De powerfailure komt door een oude combimagnetron die soms bij inschakeling van de ovenstand de stoppen doet doorslaan :(
Op dit moment zitten we in een spagaat vwb 1. huis verkopen, 2 huis opknappen (nwe keuken) 3 tussentijds combimagnetron vervangen. Maar optie 3 lijkt weggegooid geld :)

Si hoc legere scis nimium eruditiones habes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Neurd schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 22:40:
De powerfailure komt door een oude combimagnetron die soms bij inschakeling van de ovenstand de stoppen doet doorslaan :(
Op dit moment zitten we in een spagaat vwb 1. huis verkopen, 2 huis opknappen (nwe keuken) 3 tussentijds combimagnetron vervangen. Maar optie 3 lijkt weggegooid geld :)
De kosten van een nieuwe combimagnetron zijn toch niet zo hoog?
Daarnaast vliegt de stop er niet zomaar uit! Er is iets aan de hand en dus wellicht onveilig!

Qua kosten is die UPS toch ook niet handig?!
Hou er rekening mee dat je na de al dure aanschaf zo elke 3 to 4 jaar de accu's moet vervangen van de UPS.
Dure grappen meestal. Kun je wel een combimagnetron voor kopen...

[ Voor 14% gewijzigd door albino71 op 01-06-2013 22:56 . Reden: blah blah :) ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Klopt het dat als je Surveillance Station aan hebt staan op 1 schijf (buiten m'n pool van 3 andere schijven) er geen 1 schijf meer "uit gaat"? Zelfs die losse 3 andere schijven niet?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

DennusB schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 22:54:
Klopt het dat als je Surveillance Station aan hebt staan op 1 schijf (buiten m'n pool van 3 andere schijven) er geen 1 schijf meer "uit gaat"? Zelfs die losse 3 andere schijven niet?
Misschien naar een externe schijf schrijven met Surveillance Station?
Of kan dat niet?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
albino71 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 22:58:
[...]

Misschien naar een externe schijf schrijven met Surveillance Station?
Of kan dat niet?
Dat was de vraag niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Smultie schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 23:26:
[...]

Dat was de vraag niet....
Sorry dat ik probeer een oplossing voor zijn probleem aan te dragen.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Rainesh schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 14:58:
Toppe,

welke synology nas heb je? Dat het langzaam gaat, kan zeer zeker doordat je NAS nu bezig is met uitbreiden van je opslagruimte. Dat neemt aardig wat resources in beslag (uiteraard afhankelijk van je model).
De backup onderling is vanaf een DS212J naar een DS212J
Tevens vanaf een DS713+ naar een DS411J blijft de snelheid achter terwijl die 713 een beest van een machine is, CPU draait vrolijk op 15% ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Neurd schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 22:40:
magnetron -> ander stopcontact :+

De reden achterhalen waarom het boem doet ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Iemand antwoord op het volgende:

De back-up's heb ik allemaal kunnen uitvoeren, ging toch sneller dan ik verwachte echter staat er nu nog 1 belangrijke map te wachten. Deze folder is 654,69GB groot (Daarin 2 sub mappen waar alle bestanden in staan), via de back-up tool heb ik deze wel gestart, echter gaat de eerste map wel steeds goed, de 2de sub folder wil hij gewoon niet kopieren.

Is er geen mogelijkheid om deze vanaf een USB schijf te kopiëren en dan de back-up tool te starten?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 21:40
albino71 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 22:52:
[...]

De kosten van een nieuwe combimagnetron zijn toch niet zo hoog?
Daarnaast vliegt de stop er niet zomaar uit! Er is iets aan de hand en dus wellicht onveilig!
Lijkt me goedkoper dan een nieuw huis :)

Bijzondere reden om een nieuw huis te kopen als je magnetron het niet meer goed doet...

[ Voor 12% gewijzigd door jongetje op 02-06-2013 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik probeer al enige tijd om datahaven op mijn DS410 te installeren, helaas lukt dat nog niet erg. Het downloaden lukt, het installeren van de benodigde packages lukt ook nog maar als ik het start dan krijg ik dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
DiskStation> python2.5 dhn.py help
Traceback (most recent call last):
  File "dhn.py", line 50, in <module>
    ret = p2p.dhnmain.main()
  File "/opt/local/lib/python2.5/site-packages/datahaven/p2p/dhnmain.py", line 619, in main
    import command_line
  File "/opt/local/lib/python2.5/site-packages/datahaven/p2p/command_line.py", line 26, in <module>
    import lib.misc as misc
  File "/opt/local/lib/python2.5/site-packages/datahaven/lib/misc.py", line 34, in <module>
    import identity
  File "/opt/local/lib/python2.5/site-packages/datahaven/lib/identity.py", line 24, in <module>
    import dhncrypto
  File "/opt/local/lib/python2.5/site-packages/datahaven/lib/dhncrypto.py", line 36, in <module>
    from twisted.conch.ssh import keys
  File "/opt/lib/python2.5/site-packages/twisted/conch/ssh/keys.py", line 20, in <module>
    from pyasn1.type import univ
ImportError: No module named pyasn1.type
DiskStation>

Twisted (en zope) staat er overigens op, die 'No module named pyasn1.type' lijkt voor nu het echte probleem te zijn. Ik heb overigens bewust voor Python2.5 gekozen, omdat ik voor 2.6 of 2.7 niet alle packages kan vinden.

Iemand een idee wat ik nog mis om dit werkend te krijgen? Google helpt mij vooralsnog niet veel verder.

Update:
WTF: ik ontdek dat couchpotato dat package ook gebruikt, dat path voeg ik toe aan PYTHONPATH en daarna werkt de help zo waar. _O_

[ Voor 58% gewijzigd door pven op 02-06-2013 20:53 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:41
Ik heb een DS508 en daar draaien 3 2TB schijven in raid 5. (Ik had er toen niet meer). Later nog een 2TB schijf ingezet als volume 2, dus niet toegevoegd aan de eerste 3 schijven.
Eergisteren heb ik een 3TB schijf gehaald die ik in een externe behuizing wil stoppen om backups op te zetten. Alleen deze schijf wil niet herkend worden door win7 64 bit. (i7 proc.). (hij herkend alleen maar 740GB). Nu ga ik denk ik toch maar die 3TB schijf in mijn nas plaatsen. Ik wil dan de eerste 2TB schijf verwijderen en daar de 3TB schijf voor terugplaatsen. Maar dan klopt het toch dat ik van die 3TB schijf toch 1TB kwijt ben totdat ik die andere 2 ook heb vervangen?
Kan ik dan eventueel, na plaatsen van die enkele 3TB schijf, daarna de verwijderde 2TB schijf er nog bijplaatsen zodat ik 4 schijven in raid 5 heb staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom je zo te weten met de: http://www.synology.com/support/RAID_calculator.php?lang=us
Denk dat je minimaal 2x 3TB moet bijplaatsen om winst te boeken.

Verder is het zo dat nogal wat externe behuizingen geen schijven groter dan 2TB ondersteunen, sommige geven na een firmware update wel die mogelijkheid, gewoon even kijken bij de fabrikant ervan of dat voor je beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-10 12:57
Ik heb even een vraagje ik kan niet op me nas komen met telnet en telnet staat aan in configuratiescherm ik krijg namelijk deze melding :
telnet: connect to address 192.168.178.12: Operation timed out
telnet: Unable to connect to remote host

Het ip adres is van me nas.
Wat doe ik precies verkeert en wat kan ik hier aan doen zo dat ik weer via telnet verbinding kan maken met me nas.

EDIT : probleem is verholpen me firewall van me nas moest nog toegekend worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Havelock op 03-06-2013 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Havelock schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:18:
Ik heb even een vraagje ik kan niet op me nas komen met telnet en telnet staat aan in configuratiescherm ik krijg namelijk deze melding :
telnet: connect to address 192.168.178.12: Operation timed out
telnet: Unable to connect to remote host

Het ip adres is van me nas.
Wat doe ik precies verkeert en wat kan ik hier aan doen zo dat ik weer via telnet verbinding kan maken met me nas.

EDIT : probleem is verholpen me firewall van me nas moest nog toegekend worden.
Zie dat geregeld voorbij komen , de firewall van de NAS. Maar waarom gebruikt bijna iedereen dat nu eigenlijk?
Ik zelf zie er de toegevoegde waarde niet van in, mijn NAS hangt achter een router welke een uitstekende firewall heeft plus staat er alleen het brood nodige open qua poorten (1 om precies te zijn) naar mijn NAS toe.
Erin komen doen ze niet, dus waarom nog eens die firewall op de NAS activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-10 12:57

Griffin

Is mythical

schumi2004 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:35:
[...]

mijn NAS hangt achter een router welke een uitstekende firewall heeft plus staat er alleen het brood nodige open qua poorten (1 om precies te zijn) naar mijn NAS toe.
Maar 1 poort? Ik heb er (zo uit het hoofd) 4 open staan, voor SAB, SickBeard, CP, Synopoort. Of bedien jij de NAS niet van buitenaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:04

Nakebod

Nope.

SAB, SB en CP kunnen allemaal via apache / mod_proxy, heb je maar 1 poort nodig dan :)
En DSM heb ik extern op HTTPS draaien, op poort 443.
Alternatieve poorten voor webverkeer blokken wij op de firewall @ work, en daar gaan we zelfs voor ons zelf geen uitzondering op maken voor grotendeels privé doeleinden :P
Hoewel het soms verrekte handig is om via DSM bij filestation te komen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Griffin schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:39:
[...]

Maar 1 poort? Ik heb er (zo uit het hoofd) 4 open staan, voor SAB, SickBeard, CP, Synopoort. Of bedien jij de NAS niet van buitenaf.
Nakebod schreef op maandag 03 juni 2013 @ 15:02:
SAB, SB en CP kunnen allemaal via apache / mod_proxy, heb je maar 1 poort nodig dan :)
En DSM heb ik extern op HTTPS draaien, op poort 443.
Alternatieve poorten voor webverkeer blokken wij op de firewall @ work, en daar gaan we zelfs voor ons zelf geen uitzondering op maken voor grotendeels privé doeleinden :P
Hoewel het soms verrekte handig is om via DSM bij filestation te komen.
VPN ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Ik heb al mijn films en series in mp4 formaat met embedded subs. Het lukt mij niet om de subs te selecteren met video station. Het schijnt met mkvwel te kunnen maar die eet iTunes weer niet. Iemand ervaring hiermee/een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik heb waarschijnlijk een andere setup, maar bij mij werkt het 99% v/d keer als de subs exact dezelfde naam als de aflevering hebben.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verbal_Kint schreef op maandag 03 juni 2013 @ 15:09:
Ik heb al mijn films en series in mp4 formaat met embedded subs. Het lukt mij niet om de subs te selecteren met video station. Het schijnt met mkvwel te kunnen maar die eet iTunes weer niet. Iemand ervaring hiermee/een oplossing?
Voor de zekerheid, hoe doe je het? Je doet het in een browser via videostation? Ander programma?

Ik heb bijv via de browser weer nergens last van. Ik heb gewoon ondertitels. Stel ik gebruik een ipad om te streamen naar mijn apple tv dan heb ik de ondertitels op mijn iPad en video op de AppleTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:04

Nakebod

Nope.

Blijf je met het feit zitten dat veel bedrijven/instellingen/scholen/etc uitgaand verkeer goed dichttimmeren, en VPN dus geen oplossing is :P De kans dat poorten 80 en 443 geblokkeerd zijn acht ik op vrijwel nul.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Ik heb geprobeerd mijn ssh config poort aan te passen in mijn sshd_config maar na het aanpassen van de poort starte SSH niet meer. Nu naar het terugveranderen start ssh ook niet.

Een restart van ssh service mag niet baten. Ook niet via het vinkje in de synology dsm. Ik kan er nog wel in via de telnet service. Zou iemand zijn (default) sshd_config kunnen posten zodat ik die kan vergelijken met mijn eigen?

Of me in de juiste richting kan duwen hoe ik dit kan debuggen om te zien waar het probleem ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:41
Verwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 09:45:
Kom je zo te weten met de: http://www.synology.com/support/RAID_calculator.php?lang=us
Denk dat je minimaal 2x 3TB moet bijplaatsen om winst te boeken.

Verder is het zo dat nogal wat externe behuizingen geen schijven groter dan 2TB ondersteunen, sommige geven na een firmware update wel die mogelijkheid, gewoon even kijken bij de fabrikant ervan of dat voor je beschikbaar is.
Dank je wel. Kon deze configurator nergens vinden. Ik moet met raid 5 alle 3 de schijven wisselen wil ik er beter van worden volgens de configurator. Ik hoef er niet meteen beter van te worden maar als deze huidige 3TB hd niet gaat werken in een externe behuizing moet ik er toch iets mee doen. Kan hem er natuurlijk ook bijzetten als 4e schijf en dan de raid 5 uitbreiden.
Volgens de site van Synology word de 3TB wel ondersteund maar de Red staat er niet bij. Heb verder wel van gebruikers gelezen dat de Red wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Red werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Quakie schreef op maandag 03 juni 2013 @ 15:42:
[...]

Voor de zekerheid, hoe doe je het? Je doet het in een browser via videostation? Ander programma?

Ik heb bijv via de browser weer nergens last van. Ik heb gewoon ondertitels. Stel ik gebruik een ipad om te streamen naar mijn apple tv dan heb ik de ondertitels op mijn iPad en video op de AppleTV.
Via iPhone/iPad DS video naar Apple tv. Ik zie überhaupt geen subtitle optie..
Pagina: 1 ... 19 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]