Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:18
MikeOO schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 10:32:
[...]

Dat is toch nu al een paar keer aangeven.

Maar goed als je de PST wilt gebruiken de stappen zoals ik het doe,

1. Map maken op de NAS, bv in de gebruikersfolder ofwel de Home folder.
2. Je Outlook PST bestand hierin plaatsen
3. Outlook profiel aanpassen (Configuratiescherm --> Email) en PST toevoegen aan profiel. Vervolgens als standaard instellen. De oude kun je nog niet verwijderen.
4. Outlook starten en even wachten.
5. Outlook evt sluiten en het oude PST bestand wat er mogelijk nog in staat verwijderen. Deze verwijst naar je harddisk.
6. Punt 3 t/m voer je daarna op elke pc uit waar je dit bestand wilt openen in Outlook.

Bij punt 3 moet je bladeren naar je NAS om het PST te selecteren. Wat ik hier altijd doe is het ip-adres van de nas invullen in het popupscherm, dus bv \\192.168.1.150 en op OK klikken maar net wat het ip-adres is. Daarna bladeren ke naar je PST. Voordeel is dat als je Oulook opstart dit IP-adres direct beschikbaar is terwijl de netwerknaam van de NAS soms wat langer kan duren waardoor je extra vertraging kan krijgen bij het opstarten.
Ik heb vandaag de pst in een map op de qnap geplaats.
Vandaag kijken of er nog vastlopers zijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Quakie schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:29:
was half jaar geleden ook het geval.. ik ben toen over gestapt naar no-ip.org. Sindsdien geen enkele melding meer. Enige is dat je elke 30 dagen even moet heractiveren.. geen probleem voor een gratis service.
Lijkt haast alsof mn NAS geDOS-ed wordt, kan er geen verbinding mee maken..
Of hier op school word alles gelbokkeerd, maar kon eerder gewoon inloggen via de mobiele apps.
Nu continu foutmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
pitchdown schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 08:46:
[...]

Ik heb vandaag de pst in een map op de qnap geplaats.
Vandaag kijken of er nog vastlopers zijn !
Kan mij voorstellen dat Outlook moeite heeft met PST's van je Synology af lezen als je ze op je Qnap plaatst.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard87
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-10 20:57
gerard87 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 23:02:
Ik heb vandaag mijn DS213 ontvangen. Ik heb de nieuwe schijf (WD Red 2TB) er in gedaan. De ethernet kabel heb ik aangesloten op het modem. Wanneer ik het apparaat aandoe branden uiteindelijk de lampjes als volgt:
Disk 1: Groen
LAN: Groen
Status: Oranje en knipperend

Ik heb geprobeerd om via de synology assistant het apparaat te installeren. Deze vindt de synology server echter niet.
Ik heb meerdere malen een reset uitgevoerd op het apparaat zonder resultaat.
Ik heb het modem een keer van de stroom afgehaald, ook zonder resultaat.

Op internet zie ik de volgende oplossingen:
Er zijn geen harde schijven geïnstalleerd > De harde schijf zou goed moeten zijn, omdat het Disk 1 lampje groen is.
De DSM (Disk Station Manager) is niet geïnstalleerd > Klopt, maar dit lukt mij ook niet, omdat het apparaat niet gevonden kan worden.
Het volume is nog niet gecreëerd > Dit is mij niet helemaal duidelijk. Ze geven hierbij aan dat ik naar het server IP adres moet gaan om een volume te creeeren.

Waarschijnlijk is dit een probleem wat vaker voorkomt. Helaas ligt de Synology site zelf plat op het moment en kom ik nergens andere oplossingen tegen.
Mijn bovenstaande probleem is opgelost. De firewall van Eset blokkeerde de NAS waardoor deze niet zichtbaar was :( Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikv22
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-01-2023
Kan je idd een goed werkende dropbox op de synology maken (wordt in de review) genoemd?
Dan kan ik mijn home directory op de verschillende imacs via deze dropbox op de synology synchroniseren?
En dus is er geen mac mini met os x server en portable homedirectories meer nodig, toch?

Dan nog met Time Machine backups van de imacs naar de synology laten lopen.

Dan heb je en je centrale opslag goed geregeld en ook je back-up.

Dan de synology nog backuppen / secure maken.
De Synology in raid1 laten lopen.
Bestanden die alleen op de synology staan (itunes library, foto's, etc.) af en toe backuppen via usb. (heb straks 2 losse 1TB schijven over)

Eventueel in de toekomst (bij ruimte gebrek): synology in raid 0 en dan een regelmatig backuppen naar een grote hdd via usb.

Klopt dit of zie ik iets over het hoofd, of ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dropbox:

Ja dit werkt heel erg goed zelfs. Ik heb het hier draaien op 3 apparaten (2 macs 1 win7) waarvan 1 sync folder gedeeld is tussen 2 users.. Er is ook een app voor je smartphone maar ben ik mee gestopt want IOS staat syncs op achtergrond niet toe dus ik heb er te weinig aan.
Ik ga dus langzaam over naar alle data op de NAS en laat cloudstation het syncen.

nope, eigenlijk niet, maar het blijft Apple. Hoe mooi het spul ook allemaal is. Het werkt het beste met Apple only apparaten. Zelfde geldt voor je time machine backups.. Het werkt, maar er zijn ook heel veel problemen mee. Dat mensen ineens een corrupte database hebben. Zelf nog niet mee gemaakt, maar voor de zekerheid draait er alleen maar een timemachine backup van een niet belangrijke machine op de NAS. De andere wordt via een externe disc gebackupt. Uiteraard is noodzaak minder als je bovenstaande gaat volgen. Je persoonlijke data staat dan in de cloud. Timemachine zou dan niks anders moeten zijn dan settings en apps wat ie backupt. Maar goed is aan jou.

Rest nee, je ziet niks over het hoofd behalve dat je alles op 1 apparaat zet. Ik zelf heb een goedkope synology erbij gekocht en staat bij een familie lid. Dit beschermt je data tegen brand, diefstal, stroomstoringen etc, Ik geloof hier meer in dan usb backup.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikv22
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-01-2023
Quakie schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:57:
Dropbox:

Ja dit werkt heel erg goed zelfs. Ik heb het hier draaien op 3 apparaten (2 macs 1 win7) waarvan 1 sync folder gedeeld is tussen 2 users.. Er is ook een app voor je smartphone maar ben ik mee gestopt want IOS staat syncs op achtergrond niet toe dus ik heb er te weinig aan.
Ik ga dus langzaam over naar alle data op de NAS en laat cloudstation het syncen.

......

Rest nee, je ziet niks over het hoofd behalve dat je alles op 1 apparaat zet. Ik zelf heb een goedkope synology erbij gekocht en staat bij een familie lid. Dit beschermt je data tegen brand, diefstal, stroomstoringen etc, Ik geloof hier meer in dan usb backup.
Top! Snap dat een andere locatie nog extra zekerheid biedt. Dat wordt dan een volgende stap.

Wat bij mij nog blijft hangen is de meerwaarde van de DS213 tov de DS213J.
Belangrijkste gebruik zal zijn: centraal opslaan van foto's/films en mijn iTunes library, en het syncen van overige data van user accounts tussen de verschillende imacs.
Wat biedt de DS213 voor deze situatie meer dan een DS213j ...?
De DS213 biedt wat betere prestaties. Maar zoveel beter toch ook weer niet?
De DS213J gebruikt zo lekker weinig stroom (zeker in idle), blijft dus koeler, en maakt minder herrie.

Ga ik het met mijn gebruik in de praktijk NU echt merken als ik een DS213 neem ipv 213J?
Of is het alleen voor als ik evt. in de toekomst er toch nog meer mee ga doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alleen voor toekomst, als je meerdere apps hebt ontdekt en die echt gaat gebruiken. Dit in combinatie met downloaden via SABNZBD ga je eerder tegen de limiet aanlopen...

Ik blijf erbij dat de 213j een sterke J variant is. Zeker voor de taken die jij wilt gaan doen.
Als je het laat bij je taken die je nu voorstelt zou ik de J versie pakken. Als je van je zelf weet dat je het niet kan laten om ook third party apps te gaan installeren, te downloaden als jij ook wakker bent dan gewone versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:23
Ben hier bezig met wat rommelen aan mijn Synology 213

Ik zou graag een snelheidslimiet hebben op één bepaalde gebruiker die vooral extern verbinding zal maken. Nou ben ik aan het spelen geweest met de mogelijkheden die Synology hiervoor heeft...namelijk een upload- en downloadlimiet in KB/s

Ik geef in 625 upload en 6250 download, en schakel de limieten in

Als ik nou via dat specifieke account inlog op DSM en via de file manager een file download gaat deze ongeveer 3,1MB/sec, via een ander account gaat hij gewoon de maximale snelheid van de NAS (ver richting de 100MB/sec)

Maak ik nou een omrekening verkeerd of limiteert de Synology zo slecht? Zoja, is er een andere fatsoenlijke manier om een limiet in te stellen voor een gebruiker...de download zal niet zo snel een probleem vormen...het gaat puur om de upload

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probeer het eens via het volgende?

Traffic Control

Traffic control aims to control the outgoing traffic of services running on DiskStation. Once you select a service, you need to set up the Guaranteed Bandwidth and Maximum Bandwidth to limit its outgoing traffic.
Guaranteed Bandwidth defines the outgoing traffic this service guarantees to serve when the whole system bandwidth is enough.
Maximum Bandwidth defines the outgoing traffic this service can borrowed when the whole system bandwidth is enough and there is System Remaining Bandwidth. It is suggested that the system manager calculate System Output Bandwidth first and then make sure the sum of Guaranteed Bandwidth for each service is not greater than System Output Bandwidth, or the setting may not work correctly.
Setting Formula:
System Output Bandwidth = Sum of Guaranteed Bandwidth of each service + System Remaining Bandwidth
Guaranteed Bandwidth for each service ≤ Maximum Bandwidth for each service
Note: If the outgoing packets do not match any traffic control rules, the default behavior will be no limitation. You can add your own default traffic control rule at the end of all rules by choosing All ports, and specify Guaranteed Bandwidth and Maximum Bandwidth.
To create a traffic control rule:
Go to Control Panel > Firewall > Traffic Control and select the network interface from the left column according to the type of your network connection.
Click Create.
In the Ports section, select one of the following for the rule:
Choose All to apply the rule to all ports.
Choose Select from a list of built-in applications.
Choose Custom and click Custom, and then enter up to 15 ports separated with comma, or specify a port range.
You can also specify the protocols.
Now you can see the created traffic control rule in the rule list.
To delete traffic control rules, do either of the following:
Uncheck the checkbox of the rule in the Enabled column of the list.
Delete the traffic control rule.
Note:
You can create up to 100 rules for a network interface.
You can reorder the rules in the list by drag-and-drop. The rules are prioritized according to their positions in the list.
If your system has 2 network ports connecting to the same subnet, the firewall rules may not work properly.*
____
* Applies to specific models only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indir
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-06 14:37
Beste Tweakers,

Ik bezit over een DS212+. Deze draait in Bay 1 de Hitachi Deskstar 5K3000, 3TB

Nu ben ik op het punt aangekomen dat ik wil overgaan tot een uitbreiding van een nieuwe HDD in Bay 2.
Ik zit te twijfelen tussen de volgende HDDs:

Hitachi Deskstar 5K4000, 4TB
Western Digital Red WD30EFRX, 3TB

Ik overweeg daarbij eenmaal er een keus is gemaakt tussen de twee bovengenoemden, een RAID-0 of RAID-1 opstelling te gebruiken.

Indien iemand hierover opmerkingen heeft, iets aan te raden dan hoor ik het graag. Ik sluit namelijk het liefst compatibiliteitsrisico's etc. het liefst tussen de NAS en de schijven uit voordat ik deze überhaupt aanschaf.

Wat betreft de compatibiliteit van de NAS en de nog aan te kopen HDD zit het wel goed na een check op de website van Synology, alleen onderling (huidige + nieuwe schijf) weet ik nog zo zeker niet. Vandaar dat ik het hier maar eens navraag.

Met vriendelijke groet,
Indir

[ Voor 8% gewijzigd door Indir op 24-05-2013 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:23
Quakie schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 17:31:
Probeer het eens via het volgende?

Traffic Control

....
Heb even gekeken maar dat is echt poort of programma specifiek, daar heb ik niks aan aangezien dan ook het interne verkeer last heeft van de beperking

Ik wil echt de snelheid van één user beperken...ik was helemaal blij dat die functionaliteit er in leek te zitten als je een user bewerkt of aanmaakt alleen werkt het niet goed zoals ik in mijn vorige post melde :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Indir schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 19:42:
Beste Tweakers,

*knip*

Ik overweeg daarbij eenmaal er een keus is gemaakt tussen de twee bovengenoemden, een RAID-0 of RAID-1 opstelling te gebruiken.

Indien iemand hierover opmerkingen heeft, iets aan te raden dan hoor ik het graag.
Waarom raid1?

Stel een periodieke back-up in voor je belangrijke bestanden en zet die op de andere schijf.
Nog beter is om het buiten je eigen huis te back-uppen, maar daar heeft niet iedereen de mogelijkheid voor.

raid 0 zou ik helemaal afraden. 1 schijf stuk, alles weg.

[ Voor 44% gewijzigd door albino71 op 24-05-2013 23:31 . Reden: *knip* ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:05
albino71 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 23:30:
[...]
Waarom raid1?

Stel een periodieke back-up in voor je belangrijke bestanden en zet die op de andere schijf.
Nog beter is om het buiten je eigen huis te back-uppen, maar daar heeft niet iedereen de mogelijkheid voor.

raid 0 zou ik helemaal afraden. 1 schijf stuk, alles weg.
Eens. Twee losse schijven met een backup van schijf 1 naar schijf 2 is beter. Voordelen:
- Er gaat minder ruimte verloren voor de dubbele opslag van "onbelangrijke" bestanden.
- Bij beschadiging van een Raid image kan er soms toch dataverlies optreden, ondanks dubbele opslag
- Raid beschermt alleen tegen hardware failure. Niet tegen user error of malware. Sla de backups op de tweede schijf op in een locatie die niet vanaf het netwerk bereikbaar is (door middel van permissies). Je kan dan nooit per ongeluk je backup verwijderen. Ook malware kan er dan niet bij.

Natuurlijk is een backup op een andere locatie onmisbaar voor data die echt niet verloren mogen gaan. Met een Synology is dat relatief goedkoop te realiseren met o.a Crashplan en Amazon Glacier. Ook een andere Synology op een andere locatie is een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indir
Kijk dit noem ik constructief informeren. Aangezien dit nogal nieuw voor mij is heb ik hier zeker weten wat aan. Nu nog kijken welke schijf aan te schaffen van de twee. Daarnaast als ik de tweede bay uitbreidt, wat kan ik dan daarbij verwachten?

Momenteel staat het volgens opslagbeheer voor bay 1 als volgt:

Naam: Volume 1
Type: Synology Hybrid RAID (SHR) (Zonder gegevensbescherming)
Bestandssysteem: ext4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er over na te denken om een Synology te kopen. Waarschijnlijk 1 met 4 bays.

Nu heb ik een aantal externe harde schijven liggen welke ik graag zou willen gebruiken in de Synology.
Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 14:44:
Ik zit er over na te denken om een Synology te kopen. Waarschijnlijk 1 met 4 bays.

Nu heb ik een aantal externe harde schijven liggen welke ik graag zou willen gebruiken in de Synology.
Is dit mogelijk?
Even zelf checken is denk ik het makkelijkste ;)

Zie deze pagina
http://www.synology.com/support/hd.php

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt!
In principe kunnen dus alleen de genoemde schijven op de pagina erin worden gestopt?
Dat IDE schijven er niet in kunnen dat lijkt me vanzelfsprekend, maar waarom niet andere SATA schijven dan de genoemde?
vandeMeulenhof schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 14:48:
[...]

Even zelf checken is denk ik het makkelijkste ;)

Zie deze pagina
http://www.synology.com/support/hd.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 17:06:
Maar waarom niet andere SATA schijven dan de genoemde?
Dat zijn schijven die door synology getest zijn op compatabiliteit.
Dat betekent niet dat andere schijven niet werken (meesten wel, maar niet allen), maar dat er geen garantie is dat een schijf goed werkt.

Wil je meer zekerheid, bekijk dan ook deze lijst. Daar staan HD's op die getest zijn door gebruikers.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 25-05-2013 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
HELP

Ik log net in bij DSM en zie dat iemand héél vaak geprobeerd heeft de NAS te benaderen. Het is een IP adres en als ik dat traceer kom ik uit in http://www.ip-adress.com/ip_tracer/69.155.200.45

Ruim 10 pagina's vol in het logboek rechts onderin. Hoe kom ik erachter of ik ben gehackt o.i.d.??

Hier zie ik dat meer mensen met dat IP adres te maken hebben gehad. Brute forcen van je FTP server. http://www.ipillion.com/category/FTP+hacking

Ik heb FTP uitgezet en die IP blokkade ingesteld. Zou graag willen weten hoe ik erachter kom of deze persoon ook daadwerkelijk toegang heeft gehad tot mijn gegevens.

[ Voor 34% gewijzigd door Freakster86 op 25-05-2013 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:29

kraats

Ik rol

Freakster86 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 19:52:
Ik heb FTP uitgezet en die IP blokkade ingesteld. Zou graag willen weten hoe ik erachter kom of deze persoon ook daadwerkelijk toegang heeft gehad tot mijn gegevens.
Dat zie je toch in je FTP-log?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Systeemlogboek zegt dat hij vanochtend tot 6:44:24 pogingen heeft gedaan om in te loggen. Daar staat niet bij dat dit succesvol is geweest. Elke 3 seconden een poging. Logboek gaat terug tot 6:10:00

FTP-log, waar vind ik dat? (ben hier nieuw mee)
Never mind. Domme vraag. Lijkt er dus op dat hij het heeft opgegeven. Ik heb nu dus die ipblokkade ingesteld en daarnaast ook mijn wachtwoord moeilijker gemaakt.

Kan ik nog andere maatregelen treffen?

smerig rot joch dat is :(

[ Voor 34% gewijzigd door Freakster86 op 25-05-2013 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-03 18:53

-_-

Ik ga nu een ds412+ kopen.

Kan ik het beste voor de WD 3 TB red gaan (wel maar 3 jaar garantie) of toch de WD black (met 5 jaar garantie)?

Wel vreemd dat er 2 jaar garantie verschil in zit. Iemand een idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WD Black harde schijven zijn getest en aanbevolen voor gebruik in pc's, werkstations met hoge prestaties en notebooks.*

Desktopschijven zijn niet aanbevolen voor gebruik in RAID-omgevingen. Overweeg het gebruik van WD RED harde schijven voor NAS-systemen met 1 tot 5 sleuven thuis en in kleine kantoren en WD Enterprise harde schijven voor racks en NAS-systemen met meer dan 5 sleuven

Het verschil tussen de WD RE 4TB en de Caviar Black 4TB lijkt 'm vooral in firmware en validatie te zitten. De WD RE 4TB is getuned voor gebruik in serversystemen en professionele RAID-setups. Prestaties zijn dan het meest van belang, geluidsproductie en stroomverbruik veel minder. De Caviar Black 4TB is juist specifiek bedoeld voor gebruik in desktop PC's

De 1e (RE4) geschikt voor servers en is dus geschikt om 24/7 te draaien.
De 2e (Caviar) is een HD bestemd voor desktop pc's en deze is dus niet geschikt om 24/7 te laten draaien

http://www.storagereview.com/wd_black_4tb_review_wd4001faex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
Freakster86 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 20:15:
Systeemlogboek zegt dat hij vanochtend tot 6:44:24 pogingen heeft gedaan om in te loggen. Daar staat niet bij dat dit succesvol is geweest. Elke 3 seconden een poging. Logboek gaat terug tot 6:10:00

FTP-log, waar vind ik dat? (ben hier nieuw mee)
Never mind. Domme vraag. Lijkt er dus op dat hij het heeft opgegeven. Ik heb nu dus die ipblokkade ingesteld en daarnaast ook mijn wachtwoord moeilijker gemaakt.

Kan ik nog andere maatregelen treffen?

smerig rot joch dat is :(
Zet je services op niet standaard poorten. Dat scheelt een stuk gerammel aan je deur. Mijn ftp en ssh servers staan op non-default poorten en ik heb nooit ongewenst bezoek. Dat bespaart je ook ongewenst spin-ups van je disks.

Overigens vraag ik me af of dat "rot joch" zelf wel zo'n hacker is. Zo te zien draait hij zelf software die niet echt up-to-date is (Apache/2.2.3 en vsFTPd 2.0.5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
EricEric752 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 22:50:
[...]

Zet je services op niet standaard poorten. Dat scheelt een stuk gerammel aan je deur. Mijn ftp en ssh servers staan op non-default poorten en ik heb nooit ongewenst bezoek. Dat bespaart je ook ongewenst spin-ups van je disks.

Overigens vraag ik me af of dat "rot joch" zelf wel zo'n hacker is. Zo te zien draait hij zelf software die niet echt up-to-date is (Apache/2.2.3 en vsFTPd 2.0.5).
Maakt het uit welke poorten ik dan kies? Gewoon willekeurig een kiezen? Volgens mij kent DSM die optie niet, dus dan moet ik handmatig in de router de poorten gaan doorverwijzen denk ik. Ik neem aan dat ik de poorten in routerconfiguratie in DSM dan allemaal moet weghalen?

Naar wat ik gister vond is dat er vanuit ditzelfde adres vaker dit soort pogingen worden gedaan. Ik snap niet helemaal wat het doel is aangezien je precies ziet waar 'hij' vandaan komt. Of misschien is dit ip wel fake, maar dan nog. Hij probeert ook alleen de admin account te kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
Freakster86 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 07:49:
[...]

Maakt het uit welke poorten ik dan kies? Gewoon willekeurig een kiezen? Volgens mij kent DSM die optie niet, dus dan moet ik handmatig in de router de poorten gaan doorverwijzen denk ik. Ik neem aan dat ik de poorten in routerconfiguratie in DSM dan allemaal moet weghalen?

Naar wat ik gister vond is dat er vanuit ditzelfde adres vaker dit soort pogingen worden gedaan. Ik snap niet helemaal wat het doel is aangezien je precies ziet waar 'hij' vandaan komt. Of misschien is dit ip wel fake, maar dan nog. Hij probeert ook alleen de admin account te kraken.
Gewoon willekeurig een kiezen is prima. In de DSM GUI kan je niet voor alle services je poorten kiezen. Ik meen dat bijvoorbeeld ssh daar niet ingesteld kan worden. Via de config files van de services (bv /etc/ssh/sshd_config voor ssh) kan je wel alle poorten zelf kiezen. Maar het is makkelijker om op je NAS de default ports te gebruiken en in je router via NAT ze naar buiten naar een andere port te mappen. Bij een DSM update worden sommige ports (zoals ssh) namelijk weer naar de default port gezet. In mijn router kan je met de default firmware de ports niet remappen naar een andere port. Daarom had ik ssh in de config files van de NAS zelf naar een alternatieve port gezet. Dat was altijd weer vervelend bij een nieuwe DSM, want dan moest ik elke keer weer de alternatieve port opnieuw in de config files instellen. Nu draait ik trouwens DD-WRT op die router dus dat probleem is opgelost.

Enige nadeel van alternatieve ports is dat ze vanuit sommige netwerk geblokt worden. Zo komt het wel eens voor dat https sites alleen op port 443 benaderd mogen worden. Voor ssh heb ik echter nog nooit een blokkade gevonden. Vanuit elk netwerk ben ik altijd in staat geweest om ssh op een willekeurige port te gebruiken. Zo kun je altijd van buiten toch bij de NAS. Via een SSH tunnel (http://www.smallnetbuilde...-browse-via-an-ssh-tunnel) kun je zo bij je hele thuis netwerk. Bijkomend voordeel is dat je vanuit elke locatie veilig het internet op gaat via thuis. In plaats van putty zoals beschreven in bovenstaande link kun je ook http://www.bitvise.com/tunnelier gebruiken. Werkt nog iets mooier en je kunt daarmee ook eenvoudig een Windows remote desktop door je ssh tunnel gebruiken. Als je router het ondersteund (bijvoorbeeld een dd-wrt router) kun je ook tunnelen naar je router i.p.v. naar je Synology. Dan maak je niet elke keer je NAS wakker als je van buitenaf je thuisnetwerk wilt benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
[...]

Klein dingetje, als zijn IP inmiddels geblokkeerd is blijft hij in je logboek voorkomen maar kan dan zelfs met het juiste wachtwoord niet inloggen. In feiten ben je dan 'veilig'. Ikzelf heb random porten gebruikt en die naar de poort 22 van mijn 2 DiskStations geforward. Dan kan ik intern gewoon snel poort 22 gebruiken, maar extern moet ik die random port pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Als je automatisch blokkeren aan zet dan worden de ip's die proberen in te loggen toch automatisch geblokkeerd na een aantal inlogpogingen binnen een gestelde tijd.

Zorg dat je een erg sterk wachtwoord hebt, en dan mogen ze 'aankloppen' wat ze willen. Die gassies draaien een scriptje, en scannen gewoon ranges. Is eigenlijk niet zo spannend.

Mijn blokkeringslijst is best groot. Hoofdzakelijk chinese ip-adressen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Zal de poorten in de router met behulp van een paar dobbelstenen aanpassen ;) IP blokkering staat aan, dus ik voel me weer even veilig :) Bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Quakie schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:45:
Alleen voor toekomst, als je meerdere apps hebt ontdekt en die echt gaat gebruiken. Dit in combinatie met downloaden via SABNZBD ga je eerder tegen de limiet aanlopen...

Ik blijf erbij dat de 213j een sterke J variant is. Zeker voor de taken die jij wilt gaan doen.
Als je het laat bij je taken die je nu voorstelt zou ik de J versie pakken. Als je van je zelf weet dat je het niet kan laten om ook third party apps te gaan installeren, te downloaden als jij ook wakker bent dan gewone versie.
Ik zou hier graag even op willen inhaken. :)

Ik zit een beetje met hetzelfde dilemma.
Ik download wel films via usenet (maar trek echt niet continu usenet leeg).
Wil daarnaast wel een paar extra apps gebruiken (webserver, dropbox, ftp etc)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:44
Ik heb een probleem met mijn 212J, deze is niet meer zichtbaar in mijn netwerk:
W7, Arris modem (zonder router functie) Eminent 150N EM4553 router, in mijn netwerk niet zichtbaar tenzij ik de 212J handmatig aanzet, dan is hij wel zichtbaar in mijn netwerk en kan ik ook inloggen. Al heel wat antwoorden gevonden op internet alleen heeft dat bij geen effect gehad, ook een reset gegeven, modem en router uitgezet, dit alles heeft niet geleid dat de 212J in mijn netwerk zichtbaar is. Iemand enig idee wat de oplossing kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 11-10 21:28
Kun je wel in DSM komen?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
Als ik hem handmatig aanzet wel, dan is de NAS zichtbaar in het netwerk, staat die uit dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-10 15:36

stuffer

Ondertietel

surfing john schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:39:
[...]

Als ik hem handmatig aanzet wel, dan is de NAS zichtbaar in het netwerk, staat die uit dan niet.
Bedoel je de slaapstand of bedoel je als de NAS helemaal uit staat is deze niet te bereiken? Dat laatste lijkt me logisch. Als je vaatwasser uit staat staat ie niet te wassen. 8)7

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
stuffer schreef op zondag 26 mei 2013 @ 16:01:
[...]

Bedoel je de slaapstand of bedoel je als de NAS helemaal uit staat is deze niet te bereiken? Dat laatste lijkt me logisch. Als je vaatwasser uit staat staat ie niet te wassen. 8)7
Als de NAS helemaal uit staat dan is die niet te bereiken, ook niet via http://192.168.8.107:5000/webman/index.cgi.
Voorheen stond die altijd in mijn netwerk, overige apparaten aangesloten op de Eminent zijn trouwens wel zichtbaar in het netwerk, was wel gemakkelijk als ik muziek wilde afspelen via mijn receiver, de NAS werd dan automatisch opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
stuffer schreef op zondag 26 mei 2013 @ 16:01:
[...]

Probleem opgelost, Netwerkinterface naar handmatig gezet en weer terug naar Automatisch.
Nu blijft de NAS wel zichtbaar in het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:05
Ik had een usb/firewire behuizing voor meerdere hardde schijven die overleden is. Nu aan het kijken hoe ik die het beste kan vervangen en een NAS van Synology is dan een van de opties. Voordat ik de sprong waag vroeg ik me af in hoeverre ik schijven kan blijven wisselen. Als ik de handleiding goed begrijp worden alle schijven gecombineerd tot 1 volume en wordt bestaande data gewist. Ik heb nu meerdere losse harde schijven vol met data op de plank liggen.
Heb geen behoefte aan RAID oid omdat ik back-up naar andere schijf en crashplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is denk ik niet helemaal duidelijk wat je probeert te bereiken?
Standaard is het 1 volume maar je kunt dit instellen naar 2 losse volumes als je dat wilt.

Je moet sowieso met een schone disk beginnen. Mocht je data willen behouden op je disk moet je die via usb verbinden en dan kopieren. Daarna kan je die inderdaad gewoon toevoegen. Bedoel je dit met wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B_FORCE schreef op zondag 26 mei 2013 @ 13:22:
[...]

Ik zou hier graag even op willen inhaken. :)

Ik zit een beetje met hetzelfde dilemma.
Ik download wel films via usenet (maar trek echt niet continu usenet leeg).
Wil daarnaast wel een paar extra apps gebruiken (webserver, dropbox, ftp etc)
Klinkt niet echt spannend. Zie niet in waarom een 213j dat niet soepel zou doen.
Desnoods gebruik je nzbget of download je als NAS niet gebruikt wordt (overdag tijdens het werk of s nachts tijdens het slapen).

Ik denk dat de meeste al gauw een te hoge NAS pakken. Ik heb zelf een 213+ en dit had ook niet gehoeven.
Tuurlijk soms krijg ik hem wel aan het zweten maar als dit 1 x in de maand is is het veel. Dit gebeurt meestal tijdens een grote download (>40gig), herstel werkzaamheden, en overige taken...

Rest van de tijd draait de NAS 5 a 50% CPU / 33/60% Mem gebruik. En dit is zonder dat ik let op gunstige settings/ tijden van taken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 20:40

Toppe

Oké ✅

Quakie schreef op maandag 27 mei 2013 @ 09:53:
[...]

Klinkt niet echt spannend. Zie niet in waarom een 213j dat niet soepel zou doen.
Desnoods gebruik je nzbget of download je als NAS niet gebruikt wordt (overdag tijdens het werk of s nachts tijdens het slapen).

Ik denk dat de meeste al gauw een te hoge NAS pakken. Ik heb zelf een 213+ en dit had ook niet gehoeven.
Tuurlijk soms krijg ik hem wel aan het zweten maar als dit 1 x in de maand is is het veel. Dit gebeurt meestal tijdens een grote download (>40gig), herstel werkzaamheden, en overige taken...

Rest van de tijd draait de NAS 5 a 50% CPU / 33/60% Mem gebruik. En dit is zonder dat ik let op gunstige settings/ tijden van taken.
Leuk dat je hier over begint. Ik ben het 100% met je eens:) Heb onlangs een DS713+ gekocht, een zware over-kill voor thuis misschien maar wel leuk om te hebben.

Conclusie: Ook al is het over-kill, leuk is het wel:)

Gebruik CPU: 0%, geheugen: 18%

Heb hem nog niet geconfigureerd zoals ik wil hoor;-)

Nasy - DS713+
Noedels - DS212J

[ Voor 5% gewijzigd door Toppe op 27-05-2013 10:11 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:05
Quakie schreef op maandag 27 mei 2013 @ 09:49:
Het is denk ik niet helemaal duidelijk wat je probeert te bereiken?
Standaard is het 1 volume maar je kunt dit instellen naar 2 losse volumes als je dat wilt.

Je moet sowieso met een schone disk beginnen. Mocht je data willen behouden op je disk moet je die via usb verbinden en dan kopieren. Daarna kan je die inderdaad gewoon toevoegen. Bedoel je dit met wisselen?
Ok, dank je wel. Doordat je zegt dat ik met een schone disk moet beginnen geeft voor mij al aan dat ik niet willekeurig disks met data in de NAS kan zetten om te delen. Dus NAS is geen oplossing. Gaan we voor een zelfde oplossing als ik al had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Andere vraag: Iemand enig idee hoe ik bewust een WD20 Red om zeep kan helpen? Wil die SHR functie wel eens testen;-)

Van het weekend een 713+ geplaatst en een migratie was mogelijk volgens DSM, alles netjes uitgevoerd en toen was het volume "Crashed"...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Toppe schreef op maandag 27 mei 2013 @ 10:41:
Andere vraag: Iemand enig idee hoe ik bewust een WD20 Red om zeep kan helpen? Wil die SHR functie wel eens testen;-)

Van het weekend een 713+ geplaatst en een migratie was mogelijk volgens DSM, alles netjes uitgevoerd en toen was het volume "Crashed"...?
je kunt hem er toch gewoon uittrekken en op een ander systeem formatteren? dan moet ie de boel zeker opnieuw opbouwen.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

richard-5 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 10:35:
[...]

Ok, dank je wel. Doordat je zegt dat ik met een schone disk moet beginnen geeft voor mij al aan dat ik niet willekeurig disks met data in de NAS kan zetten om te delen. Dus NAS is geen oplossing. Gaan we voor een zelfde oplossing als ik al had.
Heb ik zoiets voor genomen, http://www.sharkoon.com/?...ta-quickport-duo-usb30-v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op maandag 27 mei 2013 @ 10:07:
[...]

Leuk dat je hier over begint. Ik ben het 100% met je eens:) Heb onlangs een DS713+ gekocht, een zware over-kill voor thuis misschien maar wel leuk om te hebben.

Conclusie: Ook al is het over-kill, leuk is het wel:)

Gebruik CPU: 0%, geheugen: 18%

Heb hem nog niet geconfigureerd zoals ik wil hoor;-)

Nasy - DS713+
Noedels - DS212J
Zeker leuk om te hebben :-). Ik vind alleen idle verbruik niet zo oke. De DS213+ gaat bij mij bijv niet standby wegens een LUN, Sickbeard, CouchPotato etc etc. Enige wat ik eventueel mis is PLEX en re/encodering. Nu met laatste DSM4.2 doet VideoStation het aardig goed dat ik PLEX eigenlijk niet mis.
Ik draai 90% van de films op een Apple TV gen3 via VideoStation via iphone, win7 of mac. Dit is voor mij al een reden om voor Synology te gaan...

Maar je bedoelt de DS213J neem ik aan? DS213J heeft 512MB bijv (DS213, DS213+ ook) en een nieuwere ARM proc. De DS212J is echt trager. Dit verschil is groter dan tussen bijv een DS213 en DS213+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Magic schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:22:
[...]

je kunt hem er toch gewoon uittrekken en op een ander systeem formatteren? dan moet ie de boel zeker opnieuw opbouwen.
Lijkt me ook ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-10 12:15
Ik heb alle packages op me synology geupdate en helaas ook Nzbget.... waarom helaas. Omdat downloaden nu veel langzamer gaat. 4000kb/s waar ik eerst 9-10mb haalde. Weet iemand hoe ik de oude nzbget terug krijg ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraag hoort thuis in [Synology] Packages topic, grote kans dat daar iemand zit die weet wat je moet doen.

Ik zou zelf eerst proberen nzbget te verwijderen (incl config files) en weer te installeren. Ook zou je Download Station van Synology zelf kunnen gebruiken. Ik weet niet hoe ver ze achterlopen qua versie, maar zover ik weet is het nzbget op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

jmbosch82 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:19:
Ik heb alle packages op me synology geupdate en helaas ook Nzbget.... waarom helaas. Omdat downloaden nu veel langzamer gaat. 4000kb/s waar ik eerst 9-10mb haalde. Weet iemand hoe ik de oude nzbget terug krijg ??
Weet je zeker dat het door nzbget komt? Is er niet een andere package waardoor bijvoorbeeld je cpu steeds staat te stampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
mvds schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:40:
[...]

Weet je zeker dat het door nzbget komt? Is er niet een andere package waardoor bijvoorbeeld je cpu staads staat te stampen?
hm inderdaad.. mijn CPU staat nu opeens op 100% continue. Wat zou dat kunnen zijn !?

edit: synomkflvd blijkbaar, iemand een idee wat dit is ?

[ Voor 8% gewijzigd door Machlah op 27-05-2013 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
jmbosch82 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:14:
[...]

hm inderdaad.. mijn CPU staat nu opeens op 100% continue. Wat zou dat kunnen zijn !?

edit: synomkflvd blijkbaar, iemand een idee wat dit is ?
Dat is een proces dat je videobestanden omzet naar een .flv formaat.
Schijnt samen te gaan met Video Station.

(Was overigens makkelijk te vinden met Google.com)
synomkflvd
Videostation. flv is a container format for adobe flash player.
The process: synomkflvd
The script: S88synomkflvd.sh
The parameter: supportvideostation in /etc.defaults/synoinfo.conf
The stop: /usr/syno/etc/rc.d/S88synomkflvd.sh stop
Bron: http://bartik.wikidot.com/synology:revival-slimdown

[ Voor 27% gewijzigd door Smultie op 27-05-2013 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
Heb al die packages verwijdert... CPU is nu minder belast maar nog steeds 5000kb/s max! Weet iemand hoe ik de oude NZBget kan installeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Zeker weten dat er niks anders aan het downloaden is op het moment?

[ Voor 195% gewijzigd door Smultie op 27-05-2013 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08:51
iemand al een synology aangeschaft bij de saturn nu met de BTW acties?
Ik ben zelf op zoek naar de 412+, maar in amersfoort en utrecht geven ze aan dat dit model momenteel is uitverkocht en niet meer wordt aangevuld vanwege een nieuw model..
Probeerde zojuist Amsterdam te bellen, na 10 minuten wachten opgehangen.. Vanavond of morgen weer proberen..

Heeft iemand verder de 412+ of de 713+ bij de saturn in de schappen gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

jmbosch82 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:25:
Heb al die packages verwijdert... CPU is nu minder belast maar nog steeds 5000kb/s max! Weet iemand hoe ik de oude NZBget kan installeren ?
Ik zou eerder gaan zoeken naar de oorzaak van het trager downloaden ipv een oude versie te gaan installeren.
Je zegt dat je CPU nu minder belast is, maar schijnbaar nog niet laag genoeg. Zijn er meer processen die cpu tijd opsnoepen misschien? Zijn je instellingen misschien niet optimaal? Je weet dat met de nieuwe versie van nzbget ook nieuwe opties geïntroduceerd zijn? Vergelijk de sample config eens van de nieuwe nzbget met de config die jij gebruikt, misschien mis je belangrijke opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10 12:14
Ik krijg het niet voor elkaar om ipkg commands te draaien via SSH in Terminal
Het gaat om een 412+

Krijg deze error

DiskStation> ipkg update
-ash: ipkg: not found

Bootstrap installer is geinstalleerd via package center op de Synology en er is een reboot na installatie uitgevoerd.

[ Voor 4% gewijzigd door knny op 27-05-2013 16:37 ]

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:57

Ankh

|true

Ik moet zeggen dat ik het niet werkende heb gekregen via die Bootstrap installer. Bij mij gaf ie aan dat de install failed was, maar als je het wegklikte dan was ie "running"... Misschien is ie bij jou ook nog niet werkende?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:19

Yucko

One clown to rule them all !

knny schreef op maandag 27 mei 2013 @ 16:37:
Ik krijg het niet voor elkaar om ipkg commands te draaien via SSH in Terminal
Het gaat om een 412+

Krijg deze error

DiskStation> ipkg update
-ash: ipkg: not found

Bootstrap installer is geinstalleerd via package center op de Synology en er is een reboot na installatie uitgevoerd.
heb je gezorgd dat het pad (path) goed staat? Anders vind ik het niet vreemd dat ipkg niet gevonden kan worden

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil Nas kopen met 4 bays. Twijfel tussen DS413J en DS413. Taken: centrale opslag, downloaden torrent/nzb, IP camera aansluiten, mailserver, cloudservice. Wie kan uit ervaring vertellen dat ik dan met de 413j uit de voeten kan? Heb wel budget voor de 413 maar vraag me af op dit echt de meer investering waard is. Ook ik moet op de kleintjes letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10 12:14
Yucko schreef op maandag 27 mei 2013 @ 17:47:
[...]

heb je gezorgd dat het pad (path) goed staat? Anders vind ik het niet vreemd dat ipkg niet gevonden kan worden
Ik zie dat mijn bootstrap installer volgens mijn Synology wel actief is maar deze geeft een foutmelding bij het downloaden. Dit zou de reden kunnen zijn waarom ik geen ipkg commands kan uitvoeren

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:29
Toml83 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:48:
iemand al een synology aangeschaft bij de saturn nu met de BTW acties?
Ik ben zelf op zoek naar de 412+, maar in amersfoort en utrecht geven ze aan dat dit model momenteel is uitverkocht en niet meer wordt aangevuld vanwege een nieuw model..
Probeerde zojuist Amsterdam te bellen, na 10 minuten wachten opgehangen.. Vanavond of morgen weer proberen..

Heeft iemand verder de 412+ of de 713+ bij de saturn in de schappen gezien?
Ik wilde de 1812+ voor € 718,-, maar die hebben ze gauw van de site afgehaald. "Dit artikel is tijdelijk uitverkocht in onze webshop. Bezoek onze winkels voor mogelijke beschikbaarheid." In de winkel kreeg ik te horen dat ze deze nog nooit binnen hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Quakie schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:26:
[...]

Zeker leuk om te hebben :-). Ik vind alleen idle verbruik niet zo oke. De DS213+ gaat bij mij bijv niet standby wegens een LUN, Sickbeard, CouchPotato etc etc. Enige wat ik eventueel mis is PLEX en re/encodering. Nu met laatste DSM4.2 doet VideoStation het aardig goed dat ik PLEX eigenlijk niet mis.
Ik draai 90% van de films op een Apple TV gen3 via VideoStation via iphone, win7 of mac. Dit is voor mij al een reden om voor Synology te gaan...

Maar je bedoelt de DS213J neem ik aan? DS213J heeft 512MB bijv (DS213, DS213+ ook) en een nieuwere ARM proc. De DS212J is echt trager. Dit verschil is groter dan tussen bijv een DS213 en DS213+.
Kun je niet bepaalde programma's dan op een USB-stick gooien ofzo?
(zoals NZB's ed)
Dan moet hij toch gewoon standby kunnen?

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Quakie schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:26:
[...]

Nope, het is de 212J, voor een leuke prijs op het werk kunnen mee nemen en staat er puur en alleen als netwerk back-up. Elke dag word er vanaf een andere nas in de familie een back-up weg geschreven, dan vind ik die 212J snel zat:-)

Ja, die nas is eerst een aantal dagen achter elkaar verplaatst binnen de familie omdat 600gb via internet nogal lang gaat duren;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10 13:27
kuwerti schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 09:56:
Hallo allemaal,

Ik heb een DS213 (Raid-0). In de root heb ik een aantal folders zoals Music, Photo, documenten e.d.
Nu weet ik dat je een recycle bin kan instellen. Verwijder ik dus bijvoorbeeld 1 document uit de documenten-folder dan wordt dit document netjes in de recycle-bin in de documenten-map gezet.

Nu is echter door mijn zoon de hele map documenten verwijderd. 8)7 ik zie dus ook de recycle-bin van deze map niet meer. ik heb twee vragen:

1: Hoe kan ik voorkomen dat mappen in de root verwijderd mogen worden?
2: Hoe krijg ik mijn 'documenten' map weer terug?
is er misschien nog iemand die weet hoe dit te doen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:50
kuwerti schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 08:02:
[...]

is er misschien nog iemand die weet hoe dit te doen? _/-\o_
Jij maakt geen backups van je bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B_FORCE schreef op maandag 27 mei 2013 @ 22:05:
[...]

Kun je niet bepaalde programma's dan op een USB-stick gooien ofzo?
(zoals NZB's ed)
Dan moet hij toch gewoon standby kunnen?
Alles wat ik via de programma's kan regelen qua logs staan op een usb stick. Iets houdt hem uit zijn slaap, ik heb me er nog niet in verdiept waardoor het precies komt qua hibernation logs etc.

Eerst zien of ik de apps wel houd. Ik ben er eerlijk gezegd niet kapot van. Het zal wel aan mij liggen, maar leuk dat een serie binnen komt, maar ik zoek eigenlijk liever zelf met ondertitels. Nu scant een app weer de files en zoekt NL subtitles erbij wat ie meestal niet kan vinden. Tot nu toe is het voor mij enige handige dat ik weet wanneer volgende aflevering geweest is.

CP tja, die draait nog niet lang, dus nog geen oordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op maandag 27 mei 2013 @ 22:52:
[...]

Nope, het is de 212J, voor een leuke prijs op het werk kunnen mee nemen en staat er puur en alleen als netwerk back-up. Elke dag word er vanaf een andere nas in de familie een back-up weg geschreven, dan vind ik die 212J snel zat:-)

Ja, die nas is eerst een aantal dagen achter elkaar verplaatst binnen de familie omdat 600gb via internet nogal lang gaat duren;-)
Aha las link niet naar je eigen situaties omdat het ervoor over een 213j ging. Helemaal gelijk, wat jij doet doe ik met een DS109j. Dit is ook prima voor rsync. Het gaat alleen niet zo snel (700Kb a 1MB via interne netwerk). Ik klaag niet, ding heeft mij uiteindelijk 11 euro gekost (DS106e verkocht en tweedehands 109J ervoor in de plaats)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10 13:27
jongetje schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 08:05:
[...]

Jij maakt geen backups van je bestanden?
jawel, maar dat gebeurt 's nachts. de bestanden in de documentenmap van de betreffende dag ben ik dus kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Quakie schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 08:08:
[...]

Alles wat ik via de programma's kan regelen qua logs staan op een usb stick. Iets houdt hem uit zijn slaap, ik heb me er nog niet in verdiept waardoor het precies komt qua hibernation logs etc.

Eerst zien of ik de apps wel houd. Ik ben er eerlijk gezegd niet kapot van. Het zal wel aan mij liggen, maar leuk dat een serie binnen komt, maar ik zoek eigenlijk liever zelf met ondertitels. Nu scant een app weer de files en zoekt NL subtitles erbij wat ie meestal niet kan vinden. Tot nu toe is het voor mij enige handige dat ik weet wanneer volgende aflevering geweest is.

CP tja, die draait nog niet lang, dus nog geen oordeel.
Dat automagisch downloaden is dus ook een beetje mijn probleem.
Voor je het weet heb je ineens een hele reeks incomplete bijna (maar net niet) volledige films staan :(
Om die reden download ik nog steeds met Grabit en par en unrar met de hand.
Dan kun je tenminste een beetje in de gaten houden wat er misgaat.
Anders heb je binnen no-time behoorlijk wat GB's nutteloze info staan, plus dat je de film niet kunt kijken waar je zo op verheugd hebt (met series is dat de laatste tijd helemaal oppassen geblazen)

Leuk hoor dat veel programma's allerlei dingen automatisch kunnen, maar zolang mensen niet goede verwijzingen maken heb je er nog steeds helemaal niets aan en wordt het een enorme puinhoop :(
(waar je meer tijd aan kwijt bent om dat weer goed te maken)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:32
offtopic:
Ik heb 45 series in SickBeard staan + ondertitels via XBMC/Bierdopje = geen problemen.
Misschien heeeel af en toe met bepaalde series dat ik te laat ben met een aflevering.
Kwestie van goede usenet provider en snel genoeg scannen en juiste search providers.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan ben ik reuze benieuwd naar je instellingen. Zo te zien laat je XBMC / mediaplayer zoeken naar subs?

Ik draai alles op de synology.
SickBeard (5 series)
CouchPotato staan nu maar 3 films ofzo. Ik moet handmatig refreshen. Zie alleen melding dat het binnenkort te vinden valt?
Subliminal (scant sickbeard en coachpotato folders). Bierdopje staat ook vermeld als raadpleger.

Ik laat niks hernoemen door beiden programma's. Dit om te voorkomen dat ie niet weet wat Subliminal moet zoeken. Heeft weinig effect. Heel soms met een manual scan komt er 5 meldingen voorbij dat ie wat heeft gevonden.

Ik heb tweak als newsprovider, enige wat bij mij ontbreekt is search providers. Daar doe ik het met de standaard geselecteerde die geen login of API vereisen.

Het dreigt ind offtopic te gaan. Kan ik je DM en? Of wil je helpen in packages?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-10 16:56

Dreanor

Joene

Beste NAS fans,

Sinds kort ben ik in de wondere wereld van de Synology NAS gedoken en ondanks dat ik zelf nog geen NAS heb ben ik al zeker fan. ;)

In dit topic had ik al de vraag gesteld wat ik beter kan doen, NAS of homeserver. Na zelf onderzoek gedaan te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat ik wil beginnen met een NAS (een Home server/HTPC later nog).
  • [b]Wensen:[/b]
  • De NAS wordt in de eerste plaats gebruikt als personal cloud en opslag van film, fotos en muziek, met een deel backup. Waarbij deze media gestreamed moet kunnen worden naar PC/HTPC/Tablet (van MP3 tot 1080 video).
  • Daarnaast zou ik heel graag mijn singleplayer wereld van Minecraft op de NAS willen draaien, zodat ik op elke PC op mijn singleplayer wereld kan waarbij er verder niemand anders op komt.
  • Uiteraard zou ik in de toekomst ook andere functies van de NAS willen gebruiken. Zo las ik automatisch backup, downloaden en andere gadgets.
  • En in een ideale wereld zou ik XBMC erop willen draaien (al is dit volgens mij niet eens mogelijk?). Als het wel kan is het een bonus maar geen eis.
Nu kon ik eigenlijk nergens echt antwoord vinden hoe belangrijk en welke rol de processor en het geheugen spelen en de daarbij behorende (on)mogelijkheden. Bij de 2 disk versies (213 reeks) zitten single cores en dual cores maar op de ene site zegt men dat een single core 2ghz sneller is omdat nog niet alle apps dual core ondersteunen en op de andere site zeggen ze weer dat dual core beter is (multitasken).

Over het geheugen kan ik eigenlijk niks vinden.

Ik vind het dus vrij lastig om een keuze te maken als beginnende NAS gebruiker. Waardoor ik twijfel tussen de DS213, DS213+, DS713+, DS413 en DS412+.

- De DS213, met 2Ghz single core en 512mb ram lijkt is misschien goed genoeg om met te beginnen al lijkt mij qua prestaties/specs, zeker als ik een minecraft server erop draai tekort komen.

- De DS213+, met 1Ghz dual core en 512mb ram lijkt mij de beste prijs/prestatie te geven voor mijn wensen, maar qua specs toch nog te weinig (of staar ik mij nu blind op de specs?).

- De DS713+, met 2Ghz dual core en 1gb ram lijkt qua specs wel ideaal, maar dat merk je meteen ook in de prijs en misschien is het wel overkill gezien ik (naast de specs) niks aan een tweede LAN-poort heb bijvoorbeeld.

- De DS413, met 1Ghz dual core en 1gb ram lijkt qua specs ook wel goed, alleen is voor mij op dit moment een 4-bay NAS overkill (en ook qua budget). Al heeft het wel bragging rights, 4x3TB opslag, ow yeah! :P

- De DS412+, met 2Ghz dual core en 1gb ram heeft dezelfde specs als de DS713+, alleen is een 4-bay. Misschien op dit moment overkill, maar geeft mij wel ruimte om uit te breiden in de toekomst. Dus bijvoorbeeld nu 2 disks en over enkele maanden nog eens 2.

Keuzes, keuzes, keuzes.

Wat ik ook wil delen is dat ik de enige persoon ben die gebruik maakt van de NAS en ik zal dus vrijwel nooit terwijl ik minecraft speel, een 1080p film zal streamen (of meerdere apparaten de NAS tegelijk laten aanspreken). ;)

Op dit moment verbruik op mijn game PC, van de 3TB eigenlijk maar 1.5TB. Echter, ik wil mijn 250+ dvd collectie volledig op de nas zetten. Hieruit maak ik op dat, de 4-bay NAS waarschijnlijk echt overkill is.

De NAS komt in de woonkamer in een (gesloten) kastje te staan dus geluidsproductie zo lag mogelijk (=minder HD's?) en hij zal 24/7 aan staan waarbij verbruik belanglijk is (wel/geen slaapstand mogelijk e.d.).

En dat ik iemand ben die liever nu ietsje meer uitgeeft om er een hele lange periode mee te doen dan nu besparen maar over een jaar alweer moeten upgraden.

Mijn vraag is; Welke NAS zou het beste bij mij(n wensen) passen?

Alvast vriendelijk bedankt.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:26

DukeBox

loves wheat smoothies

Mogelijk interesant, de DS1512+ is bij de wehkamp nu € 594 (€ 564 met 5% shopkorting.nl)
Waarschijnlijk omdat de DS1513+ nu beschikbaar is (welke alleen 2 extra ethernet interfaces biedt).

Gisteren was de 1812+ ook €100 goedkoper dan nu (€712 met shop korting) beetje spijt dat ik het niet gedaan heb.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dreanor schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:01:
Beste NAS fans,

Sinds kort ben ik in de wondere wereld van de Synology NAS gedoken en ondanks dat ik zelf nog geen NAS heb ben ik al zeker fan. ;)

In dit topic had ik al de vraag gesteld wat ik beter kan doen, NAS of homeserver. Na zelf onderzoek gedaan te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat ik wil beginnen met een NAS (een Home server/HTPC later nog).
  • De NAS wordt in de eerste plaats gebruikt als personal cloud en opslag van film, fotos en muziek, met een deel backup. Waarbij deze media gestreamed moet kunnen worden naar PC/HTPC/Tablet (van MP3 tot 1080 video).
  • Daarnaast zou ik heel graag mijn singleplayer wereld van Minecraft op de NAS willen draaien, zodat ik op elke PC op mijn singleplayer wereld kan waarbij er verder niemand anders op komt.
  • Uiteraard zou ik in de toekomst ook andere functies van de NAS willen gebruiken. Zo las ik automatisch backup, downloaden en andere gadgets.
  • En in een ideale wereld zou ik XBMC erop willen draaien (al is dit volgens mij niet eens mogelijk?). Als het wel kan is het een bonus maar geen eis.
Nu kon ik eigenlijk nergens echt antwoord vinden hoe belangrijk en welke rol de processor en het geheugen spelen en de daarbij behorende (on)mogelijkheden. Bij de 2 disk versies (213 reeks) zitten single cores en dual cores maar op de ene site zegt men dat een single core 2ghz sneller is omdat nog niet alle apps dual core ondersteunen en op de andere site zeggen ze weer dat dual core beter is (multitasken).

Ik vind het dus vrij lastig om een keuze te maken als beginnende NAS gebruiker. Waardoor ik twijfel tussen de DS213, DS213+, DS713+, DS413 en DS412+.

- De DS213, met 2Ghz single core en 512mb ram lijkt is misschien goed genoeg om met te beginnen al lijkt mij qua prestaties/specs, zeker als ik een minecraft server erop draai tekort komen.

- De DS213+, met 1Ghz dual core en 512mb ram lijkt mij de beste prijs/prestatie te geven voor mijn wensen, maar qua specs toch nog te weinig (of staar ik mij nu blind op de specs?).

- De DS713+, met 2Ghz dual core en 1gb ram lijkt qua specs wel ideaal, maar dat merk je meteen ook in de prijs en misschien is het wel overkill gezien ik (naast de specs) niks aan een tweede LAN-poort heb bijvoorbeeld.

- De DS413, met 1Ghz dual core en 1gb ram lijkt qua specs ook wel goed, alleen is voor mij op dit moment een 4-bay NAS overkill (en ook qua budget). Al heeft het wel bragging rights, 4x3TB opslag, ow yeah! :P

- De DS412+, met 2Ghz dual core en 1gb ram heeft dezelfde specs als de DS713+, alleen is een 4-bay. Misschien op dit moment overkill, maar geeft mij wel ruimte om uit te breiden in de toekomst. Dus bijvoorbeeld nu 2 disks en over enkele maanden nog eens 2.

Keuzes, keuzes, keuzes.

Wat ik ook wil delen is dat ik de enige persoon ben die gebruik maakt van de NAS en ik zal dus vrijwel nooit terwijl ik minecraft speel, een 1080p film zal streamen (of meerdere apparaten de NAS tegelijk laten aanspreken). ;)

Op dit moment verbruik op mijn game PC, van de 3TB eigenlijk maar 1.5TB. Echter, ik wil mijn 250+ dvd collectie volledig op de nas zetten. Hieruit maak ik op dat, de 4-bay NAS waarschijnlijk echt overkill is.

De NAS komt in de woonkamer in een (gesloten) kastje te staan dus geluidsproductie zo lag mogelijk (=minder HD's?) en hij zal 24/7 aan staan waarbij verbruik belanglijk is (wel/geen slaapstand mogelijk e.d.).

En dat ik iemand ben die liever nu ietsje meer uitgeeft om er een hele lange periode mee te doen dan nu besparen maar over een jaar alweer moeten upgraden.

In het kort. ik zou wachten tot juni / juli. Dan komt de 714 serie uit. Grote verschil is dat deze versie een hdmi heeft waardoor je NAS gelijk aan je tv gekoppeld kan worden. Of XBMC komt weet ik niet maar denk ik wel.
In deze versie zit ook nieuwere CPU. Beter in multimedia.

In dit geval is QNAP een keer sneller. QNAP heeft modellen. Nadeel is dat ze relatief veel geluid maken. Zeker omdat ze in de woonkamer moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quakie schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 09:13:
, enige wat bij mij ontbreekt is search providers. Daar doe ik het met de standaard geselecteerde die geen login of API vereisen.
Wil je alles kunnen vinden dan moet je wel goede searchproviders gebruiken. Ook ik heb nooit problemen met het vinden van al mijn films en series, maar ik gebruik dan wel providers die geld kosten.

In het sickbeard topic staan genoeg ervaringen met searchproviders, dus als ik jou was zou ik daar eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:18
DukeBox schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:17:
Mogelijk interesant, de DS1512+ is bij de wehkamp nu € 594 (€ 564 met 5% shopkorting.nl)
Waarschijnlijk omdat de DS1513+ nu beschikbaar is (welke alleen 2 extra ethernet interfaces biedt).
De 1513 heeft meer LAN poorten en meer geheugen (1 GB vs 2 GB, beiden max 4 GB). De officiele release van de 1513 was pas twee weken geleden, er zullen nog wel meer winkels komen die van hun voorraad 2012 modellen af willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-09 09:17
Niet zozeer een vraag maar meer een antwoord dat ik heb gevonden op irritant kopieer gedrag in windows.
Wellicht hebben jullie hier ook iets aan...

Mijn huidige nas is niet de allersnelste, en als ik meerdere mappen tegelijk wil kopieren, probeert windows dat parallel te doen en wordt het exponentieel langzamer.
Bijvoorbeeld ook bij kopieren van één map per aflevering vanaf mijn PC naar één map op mijn NAS per seizoen.

Met TeraCopy wordt dit een stuk makkelijker. Het vervangt je copy/move acties in de explorer en maakt een soort kopieer-queue aan.
Free for none-commercial use: http://codesector.com/teracopy

[ Voor 3% gewijzigd door TweakMDS op 28-05-2013 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SndBastard schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 18:35:
Niet zozeer een vraag maar meer een antwoord dat ik heb gevonden op irritant kopieer gedrag in windows.
Wellicht hebben jullie hier ook iets aan...

Mijn huidige nas is niet de allersnelste, en als ik meerdere mappen tegelijk wil kopieren, probeert windows dat parallel te doen en wordt het exponentieel langzamer.
Bijvoorbeeld ook bij kopieren van één map per aflevering vanaf mijn PC naar één map op mijn NAS per seizoen.

Met TeraCopy wordt dit een stuk makkelijker. Het vervangt je copy/move acties in de explorer en maakt een soort kopieer-queue aan.
Free for none-commercial use: http://codesector.com/teracopy
Daar gebruiken wij https://filezilla-project.org/ voor, voor mij de snelste en geknipste prog voor deze job.
Can't beat 'em.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 09:24
Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 18:43:
[...]

Daar gebruiken wij https://filezilla-project.org/ voor, voor mij de snelste en geknipste prog voor deze job.
Can't beat 'em.
Filezilla is handig voor ftp, maar als je alleen samba shares ter beschikking hebt is Teracopy zeker een uitkomst. Al is de copy/move tool in Windows 8 wel al beter geworden.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indir
WD RED 3TB (WD30EFRX) aangeschaft en morgen breidt ik mijn 2de bay uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-09 15:50
Ik ga mijn 411+II te koop zetten. Is het leveren zonder de hardeschijven voldoende om echt alle instellingen te wissen? Niks meer te vinden dus op het systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Jup, want DSM wordt op je hardeschijf geinstalleerd. DSM maakt een aparte partitie aan wat het OS gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 12:39
situatie: ds1511+ met 5 disken van diverse groottes, snelheden en leeftijden, SHR arrray, 1 grote disk group.
Het lieftst zou ik 3 nieuwe disken van 3TB kopen en die oude disken uitfaseren, maar hoe pak ik dat aan? kan dat uberhaupt wel? Ik kan er een disk uittrekken en vervangen door een nieuwe, maar ik kan nergens aangeven "drop disk & redistribute files" o.i.d.

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

DukeBox schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:17:

Gisteren was de 1812+ ook €100 goedkoper dan nu (€712 met shop korting) beetje spijt dat ik het niet gedaan heb.
Voor mij is dit geen interessante keuze want het is toch weer een (paar) honderd euro duurder en je moet er nog een extra schijf voor aanschaffen. Ik was niet van plan om +1.000€ aan een NAS uit te geven. Voor mij echte overkill, maar bedankt voor de tip.
Quakie schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:21:
[...]
In het kort. ik zou wachten tot juni / juli. Dan komt de 714 serie uit. Grote verschil is dat deze versie een hdmi heeft waardoor je NAS gelijk aan je tv gekoppeld kan worden. Of XBMC komt weet ik niet maar denk ik wel.
In deze versie zit ook nieuwere CPU. Beter in multimedia.

In dit geval is QNAP een keer sneller. QNAP heeft modellen. Nadeel is dat ze relatief veel geluid maken. Zeker omdat ze in de woonkamer moeten staan.
Hoe weet je wanneer deze uit komt, ik kan alleen vinden dat die komt en maar niet wanneer. Ook is voor mijn HDMI niet direct een reden om te wachten gezien er nog teveel vragen zijn. Zo weet niemand of deze NAS ook als HTPC kan dienen, of er XBMC op kan, hoe goed/snel het kastje zelf video kan verwerkten/streamen, of hij sneller is dan de 713+, etc.

Wat wel de moeite waard is is de mogelijke prijsdaling van de DS713+. Denk(en) jij(jullie) dat deze zal dalen als de 714 uit komt? En is er een bron voor de release date want het wachten is mij lastig gemaakt gezien ik steeds enthousiaster wordt van (Synology) NAS. :P

QNAP zal ik nog eens naar kijken, maar Synology lijkt echt de meest gebruiksvriendelijke NAS, zeker qua software! Even vluchtig naar de QNAP gekeken maar die lijken duurder dan de Synology omdat er HDMI op zit? Ik zal er zelf nog beter naar kijken. :)
Dreanor schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:01:
Beste NAS fans,

Keuzes, keuzes, keuzes.

Ik heb in ieder geval al besloten dat ik NIET voor een 4-bay of meer ga, dat is boven mijn budget wat ik wil uitgeven voor een NAS. Ook is het voor mij gewoon overkill qua ruimte gezien ik geen groot verbruiker van data ben (hetzij downloaden, hetzij productiewerk, etc). Dan weegt energie zuinigheid en geluidsproductie zwaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dreanor schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 08:34:

Hoe weet je wanneer deze uit komt, ik kan alleen vinden dat die komt en maar niet wanneer. Ook is voor mijn HDMI niet direct een reden om te wachten gezien er nog teveel vragen zijn. Zo weet niemand of deze NAS ook als HTPC kan dienen, of er XBMC op kan, hoe goed/snel het kastje zelf video kan verwerkten/streamen, of hij sneller is dan de 713+, etc.

Wat wel de moeite waard is is de mogelijke prijsdaling van de DS713+. Denk(en) jij(jullie) dat deze zal dalen als de 714 uit komt? En is er een bron voor de release date want het wachten is mij lastig gemaakt gezien ik steeds enthousiaster wordt van (Synology) NAS. :P

QNAP zal ik nog eens naar kijken, maar Synology lijkt echt de meest gebruiksvriendelijke NAS, zeker qua software! Even vluchtig naar de QNAP gekeken maar die lijken duurder dan de Synology omdat er HDMI op zit? Ik zal er zelf nog beter naar kijken. :)
Het is volgens mij keer in een beurs video / facebook page voorbij gekomen. De 714 wordt geloof ik ook trager dan de 713+... Er komt een CPU die beter geschikt is voor video/audio. Tja qua software is het afwachten natuurlijk maar lijkt me voor de hand liggend dat videostation wordt uitgebreid.

Uiteraard jouw keuze, geef alleen aan dat dit er aan komt, omdat je specifiek naar je woonkamer wijst. Vandaar de link ook naar qnap. Bij hardware.info kan je een video review vinden van die QNAP. Daar werkt het op zich wel. Alleen een groot probleem is toch wel het geluid. Tja vind alle QNAPs herrie maken :P

Als dat allemaal niet boeit zou ik afwegen of je wel de snelheid van een 713+ nodig hebt? De 213 versies zijn namelijk zeer stil en zuinig. Ik weet niet hoeveel geluid een 713+ maakt, maar er zit een atom in die 30watt verstookt. Het zal niet stiller zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Quakie schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 08:46:
[...]
Het is volgens mij keer in een beurs video / facebook page voorbij gekomen. De 714 wordt geloof ik ook trager dan de 713+... Er komt een CPU die beter geschikt is voor video/audio. Tja qua software is het afwachten natuurlijk maar lijkt me voor de hand liggend dat videostation wordt uitgebreid.

Uiteraard jouw keuze, geef alleen aan dat dit er aan komt, omdat je specifiek naar je woonkamer wijst. Vandaar de link ook naar qnap. Bij hardware.info kan je een video review vinden van die QNAP. Daar werkt het op zich wel. Alleen een groot probleem is toch wel het geluid. Tja vind alle QNAPs herrie maken :P

Als dat allemaal niet boeit zou ik afwegen of je wel de snelheid van een 713+ nodig hebt? De 213 versies zijn namelijk zeer stil en zuinig. Ik weet niet hoeveel geluid een 713+ maakt, maar er zit een atom in die 30watt verstookt. Het zal niet stiller zijn ;)
Dat snap ik, ik ga ook nog beter kijken naar de QNAP. Gezien ik op mijn werk zit heb ik er even vluchting overheen gekeken. ;)

De reden dat de NAS in de woonkamer komt is vanwege de ingang/plaats van de router en het feit dat ik in een huurwoning zit waar ik niet (gemakkelijk) een kabel trek naar bijv. de meterkast (die buiten mijn woning zit, en gedeeld wordt met de buren :P).

Ik weet niet of ik de snelheid van de 713+ nodig heb, maar ik weet ook niet wat een minecraft server aan systeem resourses in beslag neemt (zoals gezegd, enkel singleplayer dus niet voor meerdere mensen). Dat is ook een van mijn vragen hoe belangrijk de CPU en geheugen zijn voor een NAS. ;)

Op Synology staan de volgende waarden;
- DS713+: 19.2 dB(A), 30.72 W (Toegang); 17.88W (Slaapstand harde schijf)

- DS213+: 19.9 dB(A), 22.20W (Toegang); 10.08W (Slaapstand harde schijf); 2.64W (Slaapstand van het systeem)

- DS213: 19.9 dB(A), 18.48W (Toegang); 8.28W (Slaapstand harde schijf)

De 213+ die lijkt qua energie het beste gezien de systeemslaapstand, of zit dit op elke Synology NAS? De 713+ is volgens Synology de stilste maargoed, hoe betrouwbaar zijn deze waarden? ;) Misschien is de 213+ wel de gulden middenweg (zuinigst, niet de langzaamste en niet de duurste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik antwoord niet op dingen waar ik geen weet van heb. Ik weet niet wat minecraft doet op een NAS qua resources.. Ik weet niet eens of het werkt..

Misschien dat het komt door de behuizing dat de 713+ stiller wordt aangegeven. Het is nl minder plastic dan de 213/213+. Bovenstaande waarde klopt niet voor de 213+. Ik heb er 2 WD RED schrijven erin en zit dik onder de 20watt qua verbruik. Dit ook de reden dat het mij niet zoveel boeit dat deep sleep niet werkt (dat is de 2.64watt en heeft niet elke NAS) Een nadeel van de 213+ kan zijn dat je task maar 50% load trekt omdat het niet dual core geschreven is. In dit geval gezien je minecraft vraag ;) zou de 213 beter op zijn plaats zijn......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Dreanor schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 08:34:
...en je moet er nog een extra schijf voor aanschaffen.....
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

DukeBox, ik bedoel dat het een 5 bay is, dus 1 schijf meer als een 4-bay (doh, logica :P). Dus als je echt 100% gebruik van die nas wilt maken moet je nog weer 1 schijf meer kopen dan de NAS die in mijn rijtje stonden (die dus max 4-bay zijn). ;) Wat het ook qua schijven weer duurder wordt en die NAS is ook al duurder dan mijn rijtje.

Was inderdaad niet helemaal duidelijk maar dat bedoelde ik ermee. :P
Quakie schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 09:37:
Ik antwoord niet op dingen waar ik geen weet van heb. Ik weet niet wat minecraft doet op een NAS qua resources.. Ik weet niet eens of het werkt..

Misschien dat het komt door de behuizing dat de 713+ stiller wordt aangegeven. Het is nl minder plastic dan de 213/213+. Bovenstaande waarde klopt niet voor de 213+. Ik heb er 2 WD RED schrijven erin en zit dik onder de 20watt qua verbruik. Dit ook de reden dat het mij niet zoveel boeit dat deep sleep niet werkt (dat is de 2.64watt en heeft niet elke NAS). Een nadeel van de 213+ kan zijn dat je task maar 50% load trekt omdat het niet dual core geschreven is. In dit geval gezien je minecraft vraag ;) zou de 213 beter op zijn plaats zijn......
Maar als ik dan een 713+ neem dan heb ik toch wel weer 100% load omdat die wel 2Ghz (dual core) heeft ten opzichte van de 213? Of snap ik nu niet wat je bedoelt met de 50% load?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee niet helemaal:

Niet te technisch maar ongeveer zo:
DS213 een proces wilt 100% cpu gebruiken, NAS gaat naar 100% cpu (213 is geloof ik een 2ghz single core)
DS213+ een process wilt 100% cpu, maar is niet dual core optimized NAS gaat naar 50% cpu ( 213+ is 1ghz dual core)
DS713+ process wilt 100% cpu, maar is niet dual core optimized NAS gaat naar 50% cpu ( 713+ is geloof ik 2ghz dual core)

Ik vermoed dat een 713+ toch sneller is bij 50% tov 100% op een 213 (Atom vs ARM). Indien hij niet sneller is met het process, is hij nog steeds sneller, want hij heeft nog steeds 50% cpu power over.
Dit is ook de reden dat je vaak tegenstrijdige verhalen hoort over de DS213+. Het is maar een 1Ghz dual core. Als daar ineens 50% niet van gebruikt kan worden ga je dat merken. Dit is ook reden dat soms de 213 ineens sneller is in benchmarks. Ik persoonlijk vind het juist een voordeel.. Neem een simpele download taak... je NAS download iets nieuws maar op de achtergrond moet hij een andere download checken herstellen en uitpakken. 1 Core is daar 100% mee bezig. NAS blijft responsive voor andere taken. Ik merk zelden tot nooit dat mijn CPU op 80 a 100% staat. Er is niks irritanters dan niet of traag reagerende NAS. Je zet er tenslotte je belangrijkste data dus je wilt dit ook snel zonder vertraging hebben, zien, gebruiken, etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banballa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:43

Banballa

(>'_')>

De 213+ is weer (tijdelijk) leverbaar in de webshop van Saturn voor 275 euro.

http://www.saturn.nl/mcs/...05,541773.html?langId=-11

En alweer uitverkocht 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Banballa op 29-05-2013 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:18

Goner

What can I do you for ?

Brickman schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 19:28:
[...]
Filezilla is handig voor ftp, maar als je alleen samba shares ter beschikking hebt is Teracopy zeker een uitkomst. Al is de copy/move tool in Windows 8 wel al beter geworden.
Ik gebruik meestal FileStation om folders tussen NAS en PC en andere LAN devices te kopieren/verplaatsen mbv remote mount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
mvds schreef op maandag 27 mei 2013 @ 16:02:
[...]

Ik zou eerder gaan zoeken naar de oorzaak van het trager downloaden ipv een oude versie te gaan installeren.
Je zegt dat je CPU nu minder belast is, maar schijnbaar nog niet laag genoeg. Zijn er meer processen die cpu tijd opsnoepen misschien? Zijn je instellingen misschien niet optimaal? Je weet dat met de nieuwe versie van nzbget ook nieuwe opties geïntroduceerd zijn? Vergelijk de sample config eens van de nieuwe nzbget met de config die jij gebruikt, misschien mis je belangrijke opties.
Met de CPU op bijna 0%.. alsnog maar 5000kb/s max... Er draait dus geen ander programma wat de boel verstoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Dreanor schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 09:54:
DukeBox, ik bedoel dat het een 5 bay is, dus 1 schijf meer als een 4-bay (doh, logica :P). Dus als je echt 100% gebruik van die nas wilt maken moet je nog weer 1 schijf meer kopen
Die logica ontgaat me even.. waarom moet je nas vol zitten om er 100% gebruik van te maken ?
Buiten dat de specs beter zijn zijn extra sloten wel altijd handig voor bijv. een (kleine) SSD voor loging.
Zodat de hdd's netjes een power down kunnen doen en zo blijven wanneer deze niet in gebruik is.
Ook bij storage migraties (naar grotere hdd's) of meer pool's (zuinige, stille hdd's die altijd aan staan scheiden van anderen die dan netjes power down blijven). Daarnaast kun je het geheugen ook uitbreiden mocht je er toch meer mee gaan doen.

[ Voor 5% gewijzigd door DukeBox op 29-05-2013 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billiebier
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-11-2024
Wat voor verkoopprijs kan ik verwachten voor een 2 jaar oude 211j?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 11-10 22:20
jmbosch82 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:44:
[...]

Met de CPU op bijna 0%.. alsnog maar 5000kb/s max... Er draait dus geen ander programma wat de boel verstoort.
Oke, misschien een kleine misser maar heb je geen snelheidsbeperking ingesteld?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Quakie schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:28:
Nee niet helemaal:

Niet te technisch maar ongeveer zo:
DS213 een proces wilt 100% cpu gebruiken, NAS gaat naar 100% cpu (213 is geloof ik een 2ghz single core)
DS213+ een process wilt 100% cpu, maar is niet dual core optimized NAS gaat naar 50% cpu ( 213+ is 1ghz dual core)
DS713+ process wilt 100% cpu, maar is niet dual core optimized NAS gaat naar 50% cpu ( 713+ is geloof ik 2ghz dual core)

Ik vermoed dat een 713+ toch sneller is bij 50% tov 100% op een 213 (Atom vs ARM). Indien hij niet sneller is met het process, is hij nog steeds sneller, want hij heeft nog steeds 50% cpu power over.
Dit is ook de reden dat je vaak tegenstrijdige verhalen hoort over de DS213+. Het is maar een 1Ghz dual core. Als daar ineens 50% niet van gebruikt kan worden ga je dat merken. Dit is ook reden dat soms de 213 ineens sneller is in benchmarks. Ik persoonlijk vind het juist een voordeel.. Neem een simpele download taak... je NAS download iets nieuws maar op de achtergrond moet hij een andere download checken herstellen en uitpakken. 1 Core is daar 100% mee bezig. NAS blijft responsive voor andere taken. Ik merk zelden tot nooit dat mijn CPU op 80 a 100% staat. Er is niks irritanters dan niet of traag reagerende NAS. Je zet er tenslotte je belangrijkste data dus je wilt dit ook snel zonder vertraging hebben, zien, gebruiken, etc....
Bedankt voor de uitleg, dus als ik het goed begrepen heb werkt het als volgt;

Stel een programma/onderdeel heeft 2Ghz nodig en werkt met singlecore (dus niet dual core geoptimaliseerd).

Dan loopt het programma prima op de 213 maar houd de 213 geen ruimte over voor andere taken. Gezien deze een single core van 2Ghz heeft en deze vol (100%) gebruikt.

Dan loopt het programma niet prima op de 213+ immers hij kan maar 1 core van 1Ghz aanspreken. Echter, houd de 213+ wel ruimte over voor andere taken (1 core, 50%, is nog vrij).

Dan loopt het programma wel prima op de 713+ gezien die 1 core van 2Ghz aanspreekt. Echter, houd de 713+ nog 1 core over van 2Ghz voor andere taken.

Dus eigenlijk is zelfs een langzamere dual core qua gebruikers ervaring sneller bij multitasking en je dus sneller bij je bestanden kan als er een ander programma veel van (één) core vraag.

Ik denk dat ik vanaf hier zelf de knoop moet doorhakken welke nas ik ga aanschaffen. Nogmaals bedankt iedereen voor de uitleg/hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@ 0siris,

gewoon 1 schijf eruit trekken, nieuwe erin. Rebuilden via DSM (schijfbeheer --> beheren --> repareren ofzo) Je kunt het niet missen. Wachten totdat het klaar is met rebuilden (kan 24-48u) duren en dan de volgende schijf :)....dus het kan zeker een week duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, een krachtige NAS voorzeker, voor thuisgebruik wat overkill, alhoewel.
http://be.hardware.info/n...teert-diskstation-ds1813+

Blijf toch maar eventjes met mijn onlangs opgewaarde DS 1010 draaien, loopt heel lekker nu.

Mijn good old DS 409 is nu ook bijgewerkt met 4x 2TB Green schijven, en verhuist naar het tuinhuis achterin, en van de gelegenheid gebruik gemaakt om een 40 meter lange Cat 6 kabel naar daar te trekken, snelheid is gemiddeld 42 Mib/s, valt dus goed mee met een afstand van pc tot nas van 50 m.

En de Ds409 is weg uit de woning, kan bij onheil wel eens goed uit komen.

:)
Pagina: 1 ... 18 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]