Kan iemand extundelete werkend krijgen op een Synology?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
Ik heb natuurlijk iets verwijderd zonder dat de prullenbak aanstond en dus ben ik aan de linux goden overgeleverd om nog iets van mijn data terug te kunnen halen.

Nee, er is geen back-up van, ja ik weet het.....

Het zijn geen kinder- of trouwfoto's/films, dus mijn hart breekt niet, maar ik zou graag nog een poging ondernemen om mijn data terug te halen als iemand het lukt om extundelete werkend te krijgen.

Ik heb de schijf er al uit gehad en in een ubuntu systeem gehangen om via die weg extundelete zijn werk te laten doen, maar dan krijg ik Error code 13 (unable to read blah blah blah)

Er is iets met de 64 bit shizzle van Synology, maar dan gaat het allemaal erg boven mijn pet iig.

Linkje voor wat meer info...

Blijkt een echte uitdaging te zijn!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik kan je inhoudelijk niet helpen maar wel een algemene tip: draai met dd een image van je disk en werk vanaf daar. Dan is de kans een stuk kleiner dat je iets per ongeluk wist :).

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
Had ik nog niet gedaan, maar ga ik zeker doen, thx.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Welke RAID setup wordt er in je Synology gebruikt en heb je 'm ook daadwerkelijk geformatteerd als ext? Als 't een RAID1 is met ext, dan kan je een van beide schijven pakken en zo proberen je data te herstellen, maar als 't RAID0 is, moet je eerst met mdadm je array opnieuw bouwen om te kunnen recoveren. En uiteraard, ga geen dingen meer doen met de schijf, dus ook niet in je synology laten zitten (en aan). Hoe meer er gewijzigd wordt op de schijf hoe kleiner de kans op herstel.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
Het is een Synology 212J
De schijf is later bijgeplaatst en ik heb het door de Synology laten regelen.
Er staat bij type: SHR (zonder gegevens bescherming)
Bij bestandssysteem ext4.

Te koop....