Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Botsproefpop
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-12-2021
Ik heb sinds vorige week een DS1812+ en ben d'r heel gelukkig mee, voor zover dat al kan. ;) Nu ben ik de zaak aan 't inrichten en dan krijg je de vraag of je SHR wil, of een traditionele raid. Mijn idee was om er een RAID6 van te maken, maar je kunt ook kiezen voor een SHR met een pariteit van 2 schijven. Qua idee dus hetzelfde.
Wat ik me afvraag... wat is nu het echte voordeel van SHR? Ik hoop niet dat het een semi-experimentele bedoening is en dat ik straks -alsnog- een hoop kwijt ben door fouten. Of kan ik met een gerust hart verder gaan op 't pad van de SHR? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:23
Ik aan het uitkijken om mijn huidige Synology DS107 te vervangen.
Daar ik een eigen rackserver heb (15U) kan er een RackStation (812 of 212) in.
Maar ik twijfel sterk aan een 713+.
Kan mij iemand advies geven wat kiezen als ik ook Sickbeard, Sabnzbd en Couchpotato wil gebruiken.

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Botsproefpop schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:11:
Ik heb sinds vorige week een DS1812+ en ben d'r heel gelukkig mee, voor zover dat al kan. ;) Nu ben ik de zaak aan 't inrichten en dan krijg je de vraag of je SHR wil, of een traditionele raid. Mijn idee was om er een RAID6 van te maken, maar je kunt ook kiezen voor een SHR met een pariteit van 2 schijven. Qua idee dus hetzelfde.
Wat ik me afvraag... wat is nu het echte voordeel van SHR? Ik hoop niet dat het een semi-experimentele bedoening is en dat ik straks -alsnog- een hoop kwijt ben door fouten. Of kan ik met een gerust hart verder gaan op 't pad van de SHR? :)
HET grote voordeel van SHR of SHR2 is dat je de raid partitie makkelijk kunt uitbreiden, en ook bestaande schijven zou kunnen vervangen voor grotere nieuwe zonder een nieuwe raid array aan te maken.
Voor de rest is het vrijwel gelijk aan raid 5 of raid 6

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Botsproefpop
cypher21 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:21:
[...]

HET grote voordeel van SHR of SHR2 is dat je de raid partitie makkelijk kunt uitbreiden, en ook bestaande schijven zou kunnen vervangen voor grotere nieuwe zonder een nieuwe raid array aan te maken.
Dat lijkt me inderdaad een voordeel. Op 't moment heb ik een aardige hoeveelheid ruimte maar 't kan zo vol zijn. Verder zijn er dan geen risico's die je bij SHR wel en bij RAID niet zou hebben?
Ik vraag 't maar nadrukkelijk want ik ben niet technisch genoeg om dit zelf écht helemaal uit te diepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-10 13:17
Kozzmozz schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:18:
Ik aan het uitkijken om mijn huidige Synology DS107 te vervangen.
Daar ik een eigen rackserver heb (15U) kan er een RackStation (812 of 212) in.
Maar ik twijfel sterk aan een 713+.
Kan mij iemand advies geven wat kiezen als ik ook Sickbeard, Sabnzbd en Couchpotato wil gebruiken.
Iedere DS van de laatste paar jaar kan dit aan.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Botsproefpop schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:32:
[...]

Dat lijkt me inderdaad een voordeel. Op 't moment heb ik een aardige hoeveelheid ruimte maar 't kan zo vol zijn. Verder zijn er dan geen risico's die je bij SHR wel en bij RAID niet zou hebben?
Ik vraag 't maar nadrukkelijk want ik ben niet technisch genoeg om dit zelf écht helemaal uit te diepen.
Nee, er zijn geen extra risico's aan SHR (2) ten opzichte van Raid 5 of 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Botsproefpop
cypher21 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 14:06:
[...]

Nee, er zijn geen extra risico's aan SHR (2) ten opzichte van Raid 5 of 6.
Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hebben jullie ook de bewaakte map van SABnzbd op een USB stick staan? Voorheen werkte het goed als het op de harddisk stond, maar nu heb ik er een SD kaart ingestopt en in de gedeelde map op de SD kaart een map "NZB" aangemaakt. In SABNZBD heb ik gebladerd naar deze map, ingevoerd, opgeslagen, opnieuw opgestart, niks hielp. De NZB's worden nu niet ingeladen. Hebben jullie een idee hoe dat kan komen? In de logs kan ik niks terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:38

DukeBox

loves wheat smoothies

Botsproefpop schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:11:
cypher21 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:21:
Dat is idd het voordeel van SHR, dat je niet allemaal dezelfde groote hdd's nodig hebt. Het is wel zo dat als deze veel verschillen er altijd wat slackspace is welke niet gebruikt kan worden.

Wat je verder vergeet is dat HET voordeel van normale raid de IO's zijn welke meer worden naarmate de array uit meerdere disks bestaat.

Er zit overigens wel een 'risico' (meer een nadeel) vast aan SHR, als je syno het begeeft is een raid array ook op een ander linux systeem online te brengen.. bij SHR is dat veel lastiger.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-10 20:58

InFamous

excommunicado

Ibidem schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:02:
Ik ben op zoek naar een ip-cam voor binnenshuis die ik kan aansluiten op mijn Synology. Wensen lijstje wat ik heb zijn: indoor, min 720p, dag & nacht geschikt, dome & PoE (lijkt me handig). Ik kwam uit op de Axis P3364-V welke 569 EUR kost bij Wlanshop.nl

Nu weet ik dat Panasonic, Samsung e.a. ook camera's maken echter kom ik nergens een product tegen welke aan mijn wensen voldoet voor eenzelfde bedrag.

Wie kent er een goedkoper alternatief :?

Ik wil de dome bij mijn voordeur plaatsen om zo in de gaten te houden wie er voor de deur staat, objectdetectie m.b.t. mijn parkeerplaats te activeren en uiteraard om ongewenste gasten tegen te houden en te identificeren (24x7) i.c.m. mijn alarmsysteem.

Zijn mijn wensen wellicht te gortig en moet ik bv HD support laten varen en voor een lagere resolutie gaan?
Kijk eens bij hun, ben ooit in hun winkel geweest en daar hangen echt heeeeel veel camera's, waarschijnlijk zit daar ook wel wat naar jou wens tussen.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:50
Ik heb de toegang tot bijvoorbeeld SABnzbd zodanig ingesteld dat je van binnen het LAN geen password hoeft in te geven en van buiten het LAN wel een password.

Dat ging altijd als volgt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
AuthType Basic
AuthName "DS211"
AuthUserFile /volume1/web_passwd/.htpasswd
AuthGroupFile /dev/null
order deny,allow
deny from all
allow from 192.168.0
require valid-user
satisfy any

M.a.w. iedereen met IP-adres 192.168.0.x mag zonder password connecten.

Nu gebruik ik (waarschijnlijk tijdelijk want de functionaliteit is imo ruk) de routerfunctionaliteit van Technicolor TC7200 (van UPC).
Om hetzelfde te bereiken moet ik daar het IP-adres van mijn WAN in zetten.

code:
1
allow from 178.85.188.176

Van binnen het LAN hoef ik dan geen password op te geven. Van buiten het LAN wel een password.
Maar buiten dat ik niet helemaal snap dat dit goed werkt, wil ik dit niet omdat dit IP-adres variable is.

Enig idee wat er nu precies aan de hand is?
Waarom werkt allow from 192.168.0 niet meer? De client waarvan ik probeer heeft IP-adres 192.168.0.100. Toch wordt dit blijkbaar door Apache niet als zodanig herkend?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik heb een vraagje over VPN.
Dit werkt allemaal top. Inloggen op de synology, sharing aanzetten en al mijn bestanden en diskstation opties gewoon beschikbaar.

Enig nadeel van VPN is dan dat alles over mijn thuisverbinding loopt inclusief internet verkeer. Dit zie je dan aan het ip adres wat het thuis adres is met bijbehorende 'trage' upload.

Je kunt dit dan 'oplossen' door de default gateway van externe host in IPv4 uit te zetten, maar dan kom ik niet meer op de synology. Ergens lijkt me dit logisch want je zit dan weer in je remote netwerk, maar wat is dan het nut van VPN als je het zo doet als ik niet meer bij mijn bestanden kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 15:50
REDFISH schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 11:51:
Ik heb een vraagje over VPN.
Dit werkt allemaal top. Inloggen op de synology, sharing aanzetten en al mijn bestanden en diskstation opties gewoon beschikbaar.

Enig nadeel van VPN is dan dat alles over mijn thuisverbinding loopt inclusief internet verkeer. Dit zie je dan aan het ip adres wat het thuis adres is met bijbehorende 'trage' upload.

Je kunt dit dan 'oplossen' door de default gateway van externe host in IPv4 uit te zetten, maar dan kom ik niet meer op de synology. Ergens lijkt me dit logisch want je zit dan weer in je remote netwerk, maar wat is dan het nut van VPN als je het zo doet als ik niet meer bij mijn bestanden kan?
Je kan een specifieke route toevoegen zodat enkel verkeer voor jouw "192.168.0.0/24" (ik zeg maar wat) netwerk naar je thuis loopt terwijl de default gateway er verder voor zorgt dat de rest lokaal naar internet gaat.

In windows: route /?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Weet iemand of het met de nieuwe cloudstation (DSM 4.2) mogelijk is om specifieke mappen en bestanden in de sync map te exclude?

Bij de versie die ik nu heb doe ik bestanden exclude door de filter aan te passen, maar dat is omslachtig en werkt niet voor mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
JPtjee007 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 19:12:
Hebben jullie ook de bewaakte map van SABnzbd op een USB stick staan? Voorheen werkte het goed als het op de harddisk stond, maar nu heb ik er een SD kaart ingestopt en in de gedeelde map op de SD kaart een map "NZB" aangemaakt. In SABNZBD heb ik gebladerd naar deze map, ingevoerd, opgeslagen, opnieuw opgestart, niks hielp. De NZB's worden nu niet ingeladen. Hebben jullie een idee hoe dat kan komen? In de logs kan ik niks terugvinden.
EDIT: Even een al eerder afgeronde NZB in de watch folder gestopt, die werkt wel. Nieuwsgroepserver heeft nog genoeg GB over. Lijkt erop dat het daar aan ligt, dus maar even een support ticket geopend.

EDIT 2: Met Spotnet direct naar de SD kaart zetten lukt niet (NZB blijft 0 kb), maar als ik hem eerst op m'n harddisk zet en daarna kopieer naar de SD kaart, werkt het wel?!

[ Voor 27% gewijzigd door JPtjeeNL op 27-04-2013 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-10 16:31
Ik wil binnenkort een synology NAS kopen en ben me flink aan het orienteren welke NAS het beste voldoet aan mijn behoeftes.

Ik wil de NAS voornamelijk gebruiken om via m'n mediacenter films/series af te spelen en MP3's/FLAC's. Ook zal ik veel gebruik maken van SABNZB/NZBGet, Sickbeard en Couchpatato. Verder gewoon als opslag voor al mijn foto's, documenten etc. etc.

Ik maak me vooral zorgen over de peformance van het uitpakken/repareren van de downloads via SABNZB/NZBget. Is het echt nodig om een NAS te nemen met 1GB+ RAM of heb je voldoende aan een NAS met 512MB. Mijn oog was gevallen op de Synology DS213+, wat zijn de ervaringen hier met SABNZB/NZBGet? Of is het nodig om de snellere Synology DS412+ te nemen om goed gebruik te maken van bovenstaande behoefte?

Ik heb nog nooit een NAS gehad vandaar deze vragen, wil namelijk niet geld uitgeven en dan er achter komen dat het zo traag is als een slak.

Ik ga door met informatie lezen op het net en hoop dat iemand mij hier een tip kan geven. Alvast bedankt!

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik heb een DS211 met 256 MB en een 60 Mbps internet verbindng.
SABnzb doet ongeveer 4 MB/s en NZBGet ongeveer 6 MB/s.
Unpack van 1 GB duurt ongeveer 1 minuut.

Ik weet niet wat je verwacht maar volgens mij heb je genoeg aan een DS213.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
kraades schreef op zondag 28 april 2013 @ 00:00:
Unpack van 1 GB duurt ongeveer 1 minuut.

Ik weet niet wat je verwacht maar volgens mij heb je genoeg aan een DS213.
Aha :+, beter dan verwacht 412+ zou zwaar overkill zijn voor mijn behoefte. Gezien het geringe prijs verschil tussen de DS213 en DS213+ ga ik wel voor de + variant. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 13:26

mark-k

AKA markkNL

Hallo,

ik had even een vraagje. Ik heb sinds kort een DS410 en ik wilde die vandaag eens gaan installeren. Nou zit ik met een probleem, op 2 van de 4 schijven die ik erin wil duwen staat al behoorlijk wat data. Nou wilde ik graag weten of ik bij SHR deze data verlies bij de eerste initialisatie, of dat hij hem gewoon verspreid over de disks en ik dus geen data verlies.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-10 21:28
kort antwoord:

dataverlies

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Dus het is slimmer om eerst de 2 lege erin te doen, alles in te stellen, daarna de data van de volle schijven naar de NAS kopieeren en dan de nieuwe schijven erbij te duwen?

EDIT: of kan ik als ik eerst een hybrid raid opzet met 2 lege schijven daarna de 2 volle er gewoon bij duwen?

[ Voor 15% gewijzigd door mark-k op 28-04-2013 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:40

GaMbiNo

1337

Tiwazz schreef op zondag 28 april 2013 @ 00:15:
[...]

Aha :+, beter dan verwacht 412+ zou zwaar overkill zijn voor mijn behoefte. Gezien het geringe prijs verschil tussen de DS213 en DS213+ ga ik wel voor de + variant. Bedankt!
Mijn 213+ gebruikt mijn volledige 60 mbit verbinding met Sabnzbd met een 6,5 tot 7 MB/s. En erg druk heeft de processor het dan ook niet. Nzbget heb ik niet geprobeerd omdat sabnzbd de hele verbinding al pakt en ik dat lekkerder vind werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 22:20
GaMbiNo schreef op zondag 28 april 2013 @ 17:42:
[...]

Mijn 213+ gebruikt mijn volledige 60 mbit verbinding met Sabnzbd met een 6,5 tot 7 MB/s. En erg druk heeft de processor het dan ook niet. Nzbget heb ik niet geprobeerd omdat sabnzbd de hele verbinding al pakt en ik dat lekkerder vind werken.
Hier ook een 60mbit en dan zit ie tussen de 6.5 en 6.8mb/s. Vaak is ie ook nog aan het parchecken en unrarren plus 1080p streamen vindt ie allemaal prima. Meestal komt de proc niet boven de 75% uit. Binnenkort UPC maar naar 100mbit zetten :o

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
@gambino, renzo

Aah top! Ik heb zelf ook een 60mbit lijntje dus dat moet wel goed komen dan :).

Dank voor het delen van deze info :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@ mark-k

eerst je 2 lege schijven erin, SHR volume aanmaken. Vervolgens 1 schijf overpompen, vervolgens die schijf erin doen...expanden en dan pas je 2e schijf overpompen en dan weer erin doen en dan expanden. Zal ongeveer 2 dagen duren. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Rainesh schreef op zondag 28 april 2013 @ 20:03:
@ mark-k

eerst je 2 lege schijven erin, SHR volume aanmaken. Vervolgens 1 schijf overpompen, vervolgens die schijf erin doen...expanden en dan pas je 2e schijf overpompen en dan weer erin doen en dan expanden. Zal ongeveer 2 dagen duren. Succes!
Ok, doe ik dat. danku.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrLZ Gambit
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:41
Tiwazz schreef op zondag 28 april 2013 @ 19:30:
@gambino, renzo

Aah top! Ik heb zelf ook een 60mbit lijntje dus dat moet wel goed komen dan :).

Dank voor het delen van deze info :).
Ik zal dan ook meteen de score plaatsen die ik haal met 120mbit van upc.
Zit gemiddeld tegen de 11,5 a 12 Mb/s tegen 50% belasting (pc zit ik op 13,5 Mb/s )
ik kan er dus gewoon een 1080p filmpje naast kijken zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-10 19:33
Ik heb misschien een hele stomme vraag maar: Hoe downloaden jullie foto's vanuit Photo Station? Ik heb wel eens dat ik er een foto op heb staan die ik op een andere locatie lokaal wil opslaan vanuit een browser. Echter, ik kan nergens een knop "download" vinden. Het delen met elk willekeurig social network zie ik meteen, maar een lokaal kopie maken niet.

Ik gebruik nu de "pixler editor" om op te slaan, maar dat is behoorlijk omslachtig. Mis ik hier iets?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik ben van plan een DS212J aan te schaffen.

Toch heb ik twee vragen.
1 - Is met een DS212J redelijk goed/snel (NZB's) te downloaden en unrarren/unparren?
256MB intern lijkt me daar misschien wat weinig voor namelijk?

2 - Ik gebruik nu een CH3MNAS, welk de schijven (volgens mij) in EXT2 formatteert.
Moeten deze weer helemaal opnieuw geformatteerd worden, of kan EXT2 direct gelezen worden?

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
B_FORCE schreef op maandag 29 april 2013 @ 15:00:
2 - Ik gebruik nu een CH3MNAS, welk de schijven (volgens mij) in EXT2 formatteert.
Moeten deze weer helemaal opnieuw geformatteerd worden, of kan EXT2 direct gelezen worden?
De kans is groot dat je opnieuw moet gaan formatteren. Wat voor schijf-indeling heb je in gedachten?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:34
cheiron schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:09:
Ik heb misschien een hele stomme vraag maar: Hoe downloaden jullie foto's vanuit Photo Station? Ik heb wel eens dat ik er een foto op heb staan die ik op een andere locatie lokaal wil opslaan vanuit een browser. Echter, ik kan nergens een knop "download" vinden. Het delen met elk willekeurig social network zie ik meteen, maar een lokaal kopie maken niet.

Ik gebruik nu de "pixler editor" om op te slaan, maar dat is behoorlijk omslachtig. Mis ik hier iets?
Instellingen: Gebruiker toestaan om album te downloaden. Vervolgens album openen, in menu "Meer" bovenin kiezen voor "Download" en dan "Alles" of "Selecteer wat te downloaden". Je krijgt dan netjes een zipje met je items. Of je kiest bij een specifieke foto voor "Volledige grootte" en dan via rechtsklik de standaard browser' "Opslaan als" voor het originele formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
pven schreef op maandag 29 april 2013 @ 15:12:
[...]

De kans is groot dat je opnieuw moet gaan formatteren. Wat voor schijf-indeling heb je in gedachten?
Welke RAID instelling bedoel je dan?
Zoals ik het nu ook heb, ik heb twee losse schijven.
Dus in feite zonder RAID modus.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-09 16:02
Rainesh schreef op zondag 28 april 2013 @ 20:03:
@ mark-k

@ mark-k

Wellicht ten overvloede, maar hou er rekening mee dat je bij SHR alleen gelijke grootte of grotere harde schijven kan toevoegen. Begin dus met de kleinste harde schijf vwb capaciteit. Zijn ze alle 4 even groot, dan is het geen probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

1975Mark30 schreef op maandag 29 april 2013 @ 20:50:
[...]

@ mark-k

Wellicht ten overvloede, maar hou er rekening mee dat je bij SHR alleen gelijke grootte of grotere harde schijven kan toevoegen. Begin dus met de kleinste harde schijf vwb capaciteit. Zijn ze alle 4 even groot, dan is het geen probleem...
Heb 4x WD20EARS dus dat komt goed ;)

Heb de NAS in elk geval aan de praat dus maar eens beginnen met de zooi kopieren en uitzoeken wat alle mogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Laatst online: 11-10 19:33
dajappie schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:18:
[...]

Instellingen: Gebruiker toestaan om album te downloaden. Vervolgens album openen, in menu "Meer" bovenin kiezen voor "Download" en dan "Alles" of "Selecteer wat te downloaden". Je krijgt dan netjes een zipje met je items. Of je kiest bij een specifieke foto voor "Volledige grootte" en dan via rechtsklik de standaard browser' "Opslaan als" voor het originele formaat.
Bedankt!

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Moet zeggen dat m'n DS213 met SABnzbd ongeveer 3.1 MB/s haalt. Ook hier een 60 Mbit lijn. Ziggo Alles in 1 Plus met een ASUS RT-N66U router. Moet zeggen dat m'n primaire nieuwsgroepserver van Ziggo is. Volgens mij zit daar geen snelheidslimiet op, toch? Secundair heb ik een blokaccount voor het aanvullen van ontbrekende downloads.

EDIT:
Bedacht mij net dat ik voorheen met mijn HomeServer 6/7 MB/s haalde. De Synology is natuurlijk een stuk minder krachtig, maar de helft scheelt nogal wat!

[ Voor 19% gewijzigd door JPtjeeNL op 30-04-2013 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:03
Ik haal met mijn 213+ ongeveer 3.5 als ik SSL aanzet en 6.5 zonder SSL. Ik heb een 60 Mbit verbinding van upc en een usenet account van XS News.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrLZ Gambit
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:41
nineball schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 08:41:
Ik haal met mijn 213+ ongeveer 3.5 als ik SSL aanzet en 6.5 zonder SSL. Ik heb een 60 Mbit verbinding van upc en een usenet account van XS News.
Groot verlies in snelheid met SSL aan zeg, ik merd geen enkel verschil tussen SSL aan of uit.
Met beide haal ik dezelfde snelheid.
Gebruik newsxs in combinatie met downloadstation als met nzbget en zit meestel rond de 11,5Mb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
SSL heeft inderdaad een grote impact. Vooral bij SAB, omdat dat al wat cpu intensiever is dan NZBget.

50Mb lijn UPC i.c.m. Sunny - SSL aan
DS212+ = ~3,4Mb/s (wisselt wel sterk)
DS412+ = ~5,8Mb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Heb zelf een 1512+ icm Ziggo 60mbit en Sunnyusenet en SAB.

Zal zo even testen wat mijn speed met SSL is.

Zonder SSL haal ik strak 7Mb/s met heel soms een dipje naar 6,5Mb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik heb een DS412+ i.c.m. Ziggo 60Mb, newsprovider Supernews, en ik gebruik NZBGet. Deze gebruikt minder CPU en minder Ram.

Met 15 verbindingen constant tussen 57 Mbit/s en 60 Mbit/s, met SSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
kraades schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 19:44:
Die waardes geven inderdaad aan dat NZBGet minder resources opslokt, en ook een veel hogere (constante) snelheid heeft. Ik heb beide geinstalleerd, maar ik gebruik alleen maar NZBGet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraades schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 19:44:
Already tried option ServerX.Cipher? May be you could maximize the speed at whole 7.5 MB/s then.

Example:
code:
1
Server1.Cipher=RC4-MD5

More info on NZBGet forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
The 6 MB/s is unencrypted... :)

But 2 MB/s encrypted without Cipher and........5 MB/s encrypted with Cipher=RC4-MD5! :)

Edit: Dutch... ;)

[ Voor 49% gewijzigd door technorabilia op 01-05-2013 09:44 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 22:20
Hoe goed de bedoelingen zijn graag in het Nederlands op GoT, gebruik anders DM.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
renzo4000 schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 22:45:
Hoe goed de bedoelingen zijn graag in het Nederlands op GoT, gebruik anders DM.
Is al een keer eerder door een mod gezegd (volgens mij) dat er voor nzbget een uitzondering gemaakt wordt.
hoe vaak komt het tenslotte voor dat een developer van een veel gebruikt programma hier zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-10 22:49

mvds

Totally awesome!

Buzzie schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 22:55:
[...]

Is al een keer eerder door een mod gezegd (volgens mij) dat er voor nzbget een uitzondering gemaakt wordt.
hoe vaak komt het tenslotte voor dat een developer van een veel gebruikt programma hier zit.
Kopt helemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le dj
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-06 19:05
JPtjee007 schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 08:10:
Moet zeggen dat m'n DS213 met SABnzbd ongeveer 3.1 MB/s haalt. Ook hier een 60 Mbit lijn. Ziggo Alles in 1 Plus met een ASUS RT-N66U router. Moet zeggen dat m'n primaire nieuwsgroepserver van Ziggo is. Volgens mij zit daar geen snelheidslimiet op, toch? Secundair heb ik een blokaccount voor het aanvullen van ontbrekende downloads.

EDIT:
Bedacht mij net dat ik voorheen met mijn HomeServer 6/7 MB/s haalde. De Synology is natuurlijk een stuk minder krachtig, maar de helft scheelt nogal wat!
Ik vind dit nogal wat, met deze setting.
Ik heb zelf een ds212J en een 100/100mbit glasvezel. Met ftp(s), torrents haal ik max 4,5MB/s, waarvan je zou zeggen dat in de buurt van de 10MB/s zou moeten zijn. Maar daarbij moet vermeld worden dat er een WRT-160N router tussen zit. Wat is nu de zwakste schakel in mijn netwerk?
En wat is de oplossing
Router vervangen? (zata te denken an RT-N66U of is dit overkill?)
Abo omlaag naar 50mbit? Want ik kom nog niet eens de helft van de capaciteit toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Hmm.. Ligt het dan wellicht aan de Ziggo nieuwsgroepserver? Iemand ervaring met Ziggo of die de server van Ziggo even uit zou willen testen met zijn of haar Synology in SABnzbd? Kan mij voorstellen dat iemand die voorheen Ziggo gebruikte, die server nog wel in de lijst heeft staan als reserveserver.
le dj schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 09:32:
[...]

Ik heb zelf een ds212J en een 100/100mbit glasvezel. Met ftp(s), torrents haal ik max 4,5MB/s, waarvan je zou zeggen dat in de buurt van de 10MB/s zou moeten zijn. Maar daarbij moet vermeld worden dat er een WRT-160N router tussen zit. Wat is nu de zwakste schakel in mijn netwerk?
En wat is de oplossing
Abo omlaag naar 50mbit? Want ik kom nog niet eens de helft van de capaciteit toe...
Ja, ik dus ook. Aan mijn Synology kán het liggen door de packages die er op staan. (SABnzbd, Couchpotato, SickBeard, en nog een aantal van dat kaliber) Hoewel als SAB aan het downloaden is, die andere vaak op idle staan. Ik heb hier de DS213 direct aangesloten op de ASUS RT-N66U middels een CAT5e kabel. De harddisk is een WD Red 3 TB.

Als ik een Windows 7 ISO overzet van de NAS naar m'n PC, die ook is aangesloten middels een CAT5e kabel, haal ik 65-70 MB/s. Zet ik hem dan weer terug haal ik +/- 45 MB/s. Weet niet of dat normale snelheden zijn?!

[ Voor 3% gewijzigd door JPtjeeNL op 01-05-2013 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik heb een DS211 met 256 MB en heb ook van alles geinstalleerd SB, CP etc.
UPC 60 Mbps, Tweaknews 50 Mbps.
NZBGet haalt ~6 MB/s ~ 48 Mbps unencrypted.
SABnzbd haalt ~4 MB/s ~ 32 Mbps unencrypted.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
le dj schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 09:32:
[...]

En wat is de oplossing
Kijk eens goed naar de CPU Usage van de NAS tijdens het downloaden.

Het kan idd zo zijn dat de CPU van de NAS de internetsnelheid niet vol trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Kans is erg groot dat de 212j het niet trekt. Ik had voorheen een 411j en die trok mijn toendertijd 40mbit niet eens vol. Mijn 1512+ trekt nu 60mbit met gemak vol. Dus je nas speelt ook een grote rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 19:23
Ik ben nu al een geruime tijd bezig om mijn Currentcost Envir aan mijn Ds211J te koppelen. Na veel omzwervingen heb ik de kernel modules geinstalleerd (http://hallard.me/how-to-...-synology-ds1010-dsm-4-1/)

Na het uitvoeren van stty -F /dev/ttyUSB0 speed 57600 raw cs8 kan ik via cat /dev/ttyUSB0 prima de output lezen.

Het uitlezen van de Envir met een perl script lukt echter niet. Er verschijnt in zijn geheel geen output in mijn terminalscherm.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
#!/usr/bin/perl
# Reads data from a Current Cost device via serial port.
use warnings;
use strict;
use Device::SerialPort qw( :PARAM :STAT 0.07 );

my $PORT = "/dev/ttyUSB0";

my $ob = Device::SerialPort->new($PORT);
$ob->baudrate(57600);
$ob->write_settings;

open(SERIAL, "+>$PORT");
while (my $line = <SERIAL>) {
    if ($line =~ m!<ch1><watts>0*(\d+)</watts></ch1>.*<tmpr> *([\-\d.]+)</tmpr>!) {
        my $watts = $1;
        my $temp = $2;
        print "$watts, $temp\n";
    }
}

Bash scripts zoals deze: https://dl.dropboxusercon...g/blog/update-pachube.txt werken prima, alleen via perl krijg ik dus totaal niet.

Wie kan mij daarbij helpen? Ik draai Perl 5.10 welke ik via IPKG heb geinstalleerd. De module Device::SerialPort heb ik geinstalleerd via "ipkg install perl-device-serialport" aangezien dit via Cpan niet ging.

Edit: opgelost! De Regex was niet juist. Voor de Envir moet de code zijn:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
#!/usr/bin/perl
# Reads data from a Current Cost device via serial port.
use warnings;
use strict;
use Device::SerialPort qw( :PARAM :STAT 0.07 );

my $PORT = "/dev/ttyUSB0";

my $ob = Device::SerialPort->new($PORT);
$ob->baudrate(57600);
$ob->write_settings;

open(SERIAL, "+>$PORT");
while (my $line = <SERIAL>) {
    if ($line =~ m!<tmpr>\s*(-*[\d.]+)</tmpr>.*<ch1><watts>0*(\d+)</watts></ch1>!) {
        my $watts = $1;
        my $temp = $2;
        print "$watts, $temp\n";
    }
}

[ Voor 18% gewijzigd door Frankster op 01-05-2013 16:28 ]

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een NAS om mijn ds209 te vervangen. Deze doet het nog prima, echter hij wordt wat langzaam in combinatie met CP,SB,Sabnzb enzovoort.

Nu heeft een vriend van mij destijds de DS209+II gekocht. Deze is een stuk sneller, en dit is ook de snelheid waar ik op mik bij de aankoop van mijn nieuwe NAS.

Nu is de keuze, de DS213+, welke volgens mij een stuk sneller zal zijn dan de DS209+II, of de DS213, waarvan ik verwacht dat deze ongeveer gelijk zal presteren?

Helaas is het lastig te vergelijken, aangezien de meeste tests van doorvoersnelheid uitgaan, en verder geen extra apps testen. Misschien heeft iemand een vergelijkbare upgrade gedaan?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Als je al vind dat je 209 te langzaam is, dan zou ik zeker voor een 213+ gaan. Sowieso niet voor een 209+ want die wordt binnenkort niet meer ondersteund met software updates, en de 213 is qua cpu en geheugen een stuk minder dan de 213+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
cypher21 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:09:
Als je al vind dat je 209 te langzaam is, dan zou ik zeker voor een 213+ gaan. Sowieso niet voor een 209+ want die wordt binnenkort niet meer ondersteund met software updates, en de 213 is qua cpu en geheugen een stuk minder dan de 213+
Te langzaam is niet het goede woord. Omdat hij inderdaad binnenkort niet meer ondersteund wordt, wil ik gaan kijken naar een opvolger. In dat opzicht zoek ik ook naar een systeem wat pakweg net zo snel is als de 209+II omdat ik verwacht dat ik de komende jaren hiermee prima uit de voeten kan.

Dat de 213 een stuk minder is dan de 213+ is me duidelijk, echter hoeveel minder is dit dan? Nergens staan bijvoorbeeld praktijktests van transcodingsnelheid, of fotominiaturen renderen.

Als ik deze zou hebben, dan kan ik datzelfde bij mezelf testen en inschatten wat de winst is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Magic schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:18:
[...]

Te langzaam is niet het goede woord. Omdat hij inderdaad binnenkort niet meer ondersteund wordt, wil ik gaan kijken naar een opvolger. In dat opzicht zoek ik ook naar een systeem wat pakweg net zo snel is als de 209+II omdat ik verwacht dat ik de komende jaren hiermee prima uit de voeten kan.

Dat de 213 een stuk minder is dan de 213+ is me duidelijk, echter hoeveel minder is dit dan? Nergens staan bijvoorbeeld praktijktests van transcodingsnelheid, of fotominiaturen renderen.

Als ik deze zou hebben, dan kan ik datzelfde bij mezelf testen en inschatten wat de winst is :)
Zeker wel dat die er is :)

[Synology] RAR unpacking performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Die had ik nog niet eerder gezien, wel interessant, toch wel bijzonder dat na de 209+II geen enkele 2bay "Plus" versie is geweest die sneller was. Ook helaas geen resultaten van de DS213.

unrar is ook niet echt een goede benchmark, aangezien het behoorlijk afhankelijk is van de disk, aangezien het zowel leest als schrijft naar dezelfde disk. Ook is rarren (het inpakken) een betere test voor de CPU en het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Magic schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:54:
[...]

Die had ik nog niet eerder gezien, wel interessant, toch wel bijzonder dat na de 209+II geen enkele 2bay "Plus" versie is geweest die sneller was. Ook helaas geen resultaten van de DS213.

unrar is ook niet echt een goede benchmark, aangezien het behoorlijk afhankelijk is van de disk, aangezien het zowel leest als schrijft naar dezelfde disk. Ook is rarren (het inpakken) een betere test voor de CPU en het geheugen.
Ook weer is het antwoord hier, zeker wel dat die erbij staat ;)

De 213 is de DS213v10
En de 213+ is de DS213pv10

Kan je ook zien aan het type CPU die erin zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikH
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-09 14:39
Ik ben al weer een hele tijd aan het zoeken geweest maar kom er niet uit of en hoe ik een process zo kan schedulen dat het process helemaal wordt gestopt en op een bepaalde tijd weer aan wordt gezet. Het gaat hier niet om een standaard process van Synology, dus het lukt niet via de taakplanner in configuratiescherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Je kunt daar toch ook een "script" kiezen?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:23
Iemand info wanneer de DS1513+ in de winkelrekken ligt?

*UPDATE* Ahzo op Mobile-Harddisk.nl zie ik hem verschijnen op 24 mei 2013 8)

[ Voor 39% gewijzigd door Kozzmozz op 01-05-2013 18:10 ]

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikH
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-09 14:39
kraades schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 17:30:
Je kunt daar toch ook een "script" kiezen?
Dat idee had ik al, toch blijft het lastig om zo'n script te vinden/maken. Zelf heb ik weinig ervaring met programmeren en linux dus als iemand me in de goede richting zou kunnen wijzen dan zou ik dat erg fijn vinden.
Ik heb al gezocht op 'script stop process synology' en 'script stop service synology' maar dit levert geen nuttige informatie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Als je in dit topic zoekt naar retrieve.php of test.pl dan vind je twee voorbeelden van mij.
Ik weet niet precies wat je wilt schedulen?
Het principe is eigenlijk altijd hetzelfde...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm
  • Laatst online: 10-10 00:35

shicomm

<***>

Ik heb sinds kort een 413J draaien met 1 schijf er in. Op termijn wil ik hier meer schijven aan gaan toevoegen.
Graag wil ik naar een situatie met zowel meer snelheid als veiligheid ( mocht er een schijf uitvallen )
Is het SHR systeem hiertoe in staat of is het dan noodzakelijk om naar een raid10 opstelling te gaan ? ( even uitgaande van de beste situatie met 4 schijven )

I live in darkness , i exist in the shadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-10 17:03
Ik was vanavond beetje met crontab aan het spelen tot ik tot mijn verbazing een scheduler item erin zag staan.
Ga ik kijken in DSM blijkt er een SMART test gescheduled te staan op disk 1.
Zou DSM dit zelf gedaan hebben of heb ik zo zitten slapen toen ik dat activeerde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

shicomm schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 22:06:
Ik heb sinds kort een 413J draaien met 1 schijf er in. Op termijn wil ik hier meer schijven aan gaan toevoegen.
Graag wil ik naar een situatie met zowel meer snelheid als veiligheid ( mocht er een schijf uitvallen )
Is het SHR systeem hiertoe in staat of is het dan noodzakelijk om naar een raid10 opstelling te gaan ? ( even uitgaande van de beste situatie met 4 schijven )
SHR is daarvoor prima :) Hierbij mag er één schijf uitvallen zonder dat er wat met je data gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-10 12:57

Griffin

Is mythical

Nu we het toch over SHR hebben... vanavond haal ik mn DS213 met 2x3TB WD RED op en (als alles meezit gaat deze vanavond ook ingesteld worden) nu vraag ik mijzelf af of ik het beste RAID1 of SHR kan pakken?
Ik heb op internet gezocht hoe en wat met SHR en qua ruimte die voor protection gebruikt word maakt het niet uit (heb de synology storage calculator gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
schumi2004 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 23:18:
Ik was vanavond beetje met crontab aan het spelen tot ik tot mijn verbazing een scheduler item erin zag staan.
Ga ik kijken in DSM blijkt er een SMART test gescheduled te staan op disk 1.
Zou DSM dit zelf gedaan hebben of heb ik zo zitten slapen toen ik dat activeerde?
Staat er bij mij niet default bij...
Toch zelf via Storage Manager, HDD Management, Test Scheduler aangezet dan lijkt mij?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Griffin schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 08:44:
Nu we het toch over SHR hebben... vanavond haal ik mn DS213 met 2x3TB WD RED op en (als alles meezit gaat deze vanavond ook ingesteld worden) nu vraag ik mijzelf af of ik het beste RAID1 of SHR kan pakken?
Ik heb op internet gezocht hoe en wat met SHR en qua ruimte die voor protection gebruikt word maakt het niet uit (heb de synology storage calculator gebruikt).
Ik heb SHR genomen, omdat er een kans bestaat dat ik in de toekomst een andere NAS neem. Dan is het handiger vermoed ik. Ik ga er dan wel vanuit dat het weer een Synology is. Denk je dat je dit niet gaat doen dan is het handiger om raid1 te kiezen. Je hebt dan een kans dat je data nog kan lezen in niet Synology apparatuur.

Als voorbeeld waarom ik vertrouwen in synology heb:

Ik had een 106e. Hier zat zoveel jaar geleden een 320gig schrijf in... deze is vervangen voor een 1Tb schrijf.
Ik heb via marktplaats een 109j gekocht.. alle data van de 1Tb was gewoon te lezen in de 109j.
We praten over een NAS (106e) met DSM 2.0. De 109j kwam met DSM 4.0.

Reden dat ik de 106E weg deed is DSM versie. Ik gebruikte hem als rsync maar kon helaas niet encrypted en nog meer van zulke dingen omdat de versies teveel verschilden. Anders had de NAS uit 2006 nog gedraaid....er is nl niet zoveel verschil tussen de 106E en 109J (zelfde geheugen 32MB nl en cpu is 2x zo snel euh traag;)).

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw_
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-10 20:22
Ik heb een DS412+ aangeschaft om overal in huis media te kunnen streamen, mijn ip-cams te kunnen bedienen en mijn windows-pc op de zaak (die op een andere locatie staat) extern te kunnen backuppen, als bescherming tegen brand/diefstal etc.

Mijn vraag is nu hoe ik dit laatste het beste kan doen. Ik heb inmiddels aardig wat topics doorgelezen, maar kom er niet helemaal uit. Wat ik nameljik niet wil is bepaalde mappen synchroniseren. Wat ik wel wil, is een image van mijn hele (zakelijke) schijf naar mijn nas kopieren, die vervolgens eens per week alle gemaakte wijzigingen ten opzichte van die image verwerkt. Thuis gebruik ik hiervoor Norton Ghost, maar die kan dit niet extern (via FTP) doen. Ik heb verder wel oplossingen gezien als van nas naar nas kopieren, maar nog een nas aanschaffen is niet echt een optie. Heeft iemand goede ervaringen met een bepaalde oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik neem aan dat je windows 7 gebruikt? Windows 7 heeft een backup programma (bij bepaalde versies). Het ondersteund externe locaties als je business versies gebruikt:

http://windows.microsoft....atures/backup-and-restore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Blauw_ schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 09:48:
Ik heb een DS412+ aangeschaft om overal in huis media te kunnen streamen, mijn ip-cams te kunnen bedienen en mijn windows-pc op de zaak (die op een andere locatie staat) extern te kunnen backuppen, als bescherming tegen brand/diefstal etc.

Mijn vraag is nu hoe ik dit laatste het beste kan doen. Ik heb inmiddels aardig wat topics doorgelezen, maar kom er niet helemaal uit. Wat ik nameljik niet wil is bepaalde mappen synchroniseren. Wat ik wel wil, is een image van mijn hele (zakelijke) schijf naar mijn nas kopieren, die vervolgens eens per week alle gemaakte wijzigingen ten opzichte van die image verwerkt. Thuis gebruik ik hiervoor Norton Ghost, maar die kan dit niet extern (via FTP) doen. Ik heb verder wel oplossingen gezien als van nas naar nas kopieren, maar nog een nas aanschaffen is niet echt een optie. Heeft iemand goede ervaringen met een bepaalde oplossing hiervoor?
Je kunt CrashPlan gebruiken, hoewel ik dat zelf nu niet meer gebruik. In de eerste instantie werkte het goed totdat één van die 2 ging updaten (of de Synology of de CP) en had ik wel verbinding, dan weer niet.
Het voordeel van dit alles was dat hij overal back-upte, omdat ik de CrashPlan poort open had gezet in mijn router. Ik vond het echt een top programma.

Wellicht kun je eens kijken naar WebDAV? Windows 7 back-up kan ik je niet aanraden, aangezien die als de verbinding verloren gaat meteen de back-up afkapt, en net zo lang doorgaat totdat de harddisk vol is. Niet echt optimaal dus. Ikzelf heb er voor gekozen om alle gegevens op de NAS te zetten en die NAS middels WebDAV overal bereikbaar te maken. Alleen een aantal Hyper-V VM's draaien nu op m'n harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
mvds schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 17:03:
[...]

Ook weer is het antwoord hier, zeker wel dat die erbij staat ;)

De 213 is de DS213v10
En de 213+ is de DS213pv10

Kan je ook zien aan het type CPU die erin zit :)
Je hebt gelijk, excuses. Zo te zien maakt het dus voor rar weinig verschil tussen die 2 ;)

Ondanks dat ik waarschijnlijk aan de 213 prima voldoende heb voor de komende jaren, neig ik toch naar de "+" versie. Als die me de komende 5 jaar kan bedienen, dan is die 50 euro meerprijs prima te verantwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
ik heb zelf de 413, die heeft dezelfde CPU als de 213+. De 213+ heeft alleen "maar" 512 mb geheugen.

Ik draai couchpotato, sickbeard, autosub, subliminal, lazylibrarian en sabnzbd en nog een paar andere apps, de CPU is snel zat, daar erger ik me niet aan, maar qua geheugen zit ik toch vaal op zo'n 300-400 mb wat gebruikt wordt.

Ik download met +/- 7mB/s (60 mbit) en mijn CPU wordt nu ongeveer 80-90% belast tijdens het downloaden.
Met het oog op de internetsnelheden binnen nu en 5 jaar, zou ik zeker voor de 213 + gaan, en niet de 213.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JPtjee007 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:15:
[...]

Je kunt CrashPlan gebruiken, hoewel ik dat zelf nu niet meer gebruik. In de eerste instantie werkte het goed totdat één van die 2 ging updaten (of de Synology of de CP) en had ik wel verbinding, dan weer niet.
Het voordeel van dit alles was dat hij overal back-upte, omdat ik de CrashPlan poort open had gezet in mijn router. Ik vond het echt een top programma.

Wellicht kun je eens kijken naar WebDAV? Windows 7 back-up kan ik je niet aanraden, aangezien die als de verbinding verloren gaat meteen de back-up afkapt, en net zo lang doorgaat totdat de harddisk vol is. Niet echt optimaal dus. Ikzelf heb er voor gekozen om alle gegevens op de NAS te zetten en die NAS middels WebDAV overal bereikbaar te maken. Alleen een aantal Hyper-V VM's draaien nu op m'n harddisk.
En dat gebeurd niet met andere backup oplossingen? Volgens mij wel. Mijn Rsync taak breekt dan ook de verbinding en synct weer alles net zolang het gelukt is. Dat je hardeschrijf vol loopt kan je makkelijk omzeilen door een quota op een user te zetten.. Zo doe ik het met mijn timemachine backup. Werkt perfect.
Hij wilt een image hebben van zijn laptop. Jij wilt zijn dataopslag verplaatsen. Hoe snel alles ook is, het is niet zo snel als lokaal opslaan. In 9 van de 10 gevallen zal het in eigen netwerk niet zo opvallen qua vertraging maar extern zou ik het eerst testen of het voldoet aan de verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Quakie schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:46:
[...]
En dat gebeurd niet met andere backup oplossingen? Volgens mij wel. Mijn Rsync taak breekt dan ook de verbinding en synct weer alles net zolang het gelukt is. Dat je hardeschrijf vol loopt kan je makkelijk omzeilen door een quota op een user te zetten.. Zo doe ik het met mijn timemachine backup. Werkt perfect.
Hij wilt een image hebben van zijn laptop. Jij wilt zijn dataopslag verplaatsen. Hoe snel alles ook is, het is niet zo snel als lokaal opslaan. In 9 van de 10 gevallen zal het in eigen netwerk niet zo opvallen qua vertraging maar extern zou ik het eerst testen of het voldoet aan de verwachting.
Nee, sommige niet. Die beginnen gewoon weer met de files die nog missen in het archief. CrashPlan is daar een voorbeeld van. De W7 back-up mislukt en wacht gewoon weer tot de volgende keer. Nee het gaat er om dat hij volloopt en vervolgens zegt, kan niet back-uppen. Dan moet je zelf handmatig archieven gaan verwijderen. Sommige back-up programma's kun je aangeven, als het archief vol is, verwijder dan de meest oude back-ups. Ik wil zijn dataopslag helemaal niet verplaatsen, ik zeg alleen dat ik het zo opgelost heb. Je kunt WebDAV bijvoorbeeld gebruiken om een back-up map overal toegankelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Magic schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:20:
[...]

Je hebt gelijk, excuses. Zo te zien maakt het dus voor rar weinig verschil tussen die 2 ;)

Ondanks dat ik waarschijnlijk aan de 213 prima voldoende heb voor de komende jaren, neig ik toch naar de "+" versie. Als die me de komende 5 jaar kan bedienen, dan is die 50 euro meerprijs prima te verantwoorden :)
Wat wel iets is om mee te nemen in je overweging is de compleet andere architecteur van de CPU in de twee. De 213 heeft een single core ARM cpu en de 213+ heeft een dual core PowerPC cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-10 12:57

Griffin

Is mythical

De ds213 is bezig met re-synchronizing (2x 3tb) hoe lang kan zoiets duren? (19% na ong 2.5 uur)?

EDit...
Uiteindelijk is hij er ong 10uur mee bezig geweest, wist nietdat het zo lang zou duren.

[ Voor 34% gewijzigd door Griffin op 03-05-2013 06:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw_
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-10 20:22
JPtjee007 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:16:
[...]

Nee, sommige niet. Die beginnen gewoon weer met de files die nog missen in het archief. CrashPlan is daar een voorbeeld van. De W7 back-up mislukt en wacht gewoon weer tot de volgende keer. Nee het gaat er om dat hij volloopt en vervolgens zegt, kan niet back-uppen. Dan moet je zelf handmatig archieven gaan verwijderen. Sommige back-up programma's kun je aangeven, als het archief vol is, verwijder dan de meest oude back-ups. Ik wil zijn dataopslag helemaal niet verplaatsen, ik zeg alleen dat ik het zo opgelost heb. Je kunt WebDAV bijvoorbeeld gebruiken om een back-up map overal toegankelijk te maken.
Bedankt voor jullie suggesties. De bedrijfspc draait nog Vista en updaten is op dit moment geen optie. Crashplan lijkt me een programma dat ik zoek, enige nadeel is dat het (voor zover ik kan zien) geen hele images kan maken van de schijf.

Een oplossing waar ik nu aan zit te denken is om met een programma als norton ghost op de bedrijfspc images te maken, die in een bepaalde map te zetten en vervolgens die map extern te backuppen. Het is misschien wat omslachtig (en daardoor wellicht foutgevoeliger), maar het zou een werkende oplossing moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
  • Laatst online: 07-10 09:51
mvds schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:41:
[...]

Wat wel iets is om mee te nemen in je overweging is de compleet andere architecteur van de CPU in de twee. De 213 heeft een single core ARM cpu en de 213+ heeft een dual core PowerPC cpu.
Dit is voor mij de reden om voor de 213 te kiezen en niet voor de 213+

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
YMGV4LIFE schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 11:16:
[...]
Dit is voor mij de reden om voor de 213 te kiezen en niet voor de 213+
Welke packages mis je op de 213+? Of is het puur omdat je verwacht dat ARM beter ondersteund wordt?

De enige interesante package die niet voor PPC architectuur beschikbaar is is volgens mij Plex Media Server. Deze heb ik echter op een mac mini draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Performance is wel toegenomen dus de 213+ is inmiddels wel sneller met sommige taken, maar groot is het verschil niet.
Ik heb het ook hoor, ik vind de 213+ en 413 rare modellen. We weten het pas als nieuwere modellen beschikbaar komen (2014 versies).

Ik ben voor system hibernation en dual core gegaan. Ik kan zonder Plex. Tot nu toe geen spijt van de DS213+. Soms is het zelf wel handig als een programma 100% trekt maar niet multicore is. Je NAS is dan 50 a 60% belast maar reageert gewoon nog instant op alle overige taken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Zelfde verhaal hier. Daarom ook voor de 413 gekozen vanwege de dual core.
Vriend van me heeft de 213, en die is toch wel een stuk langzamer als er aan het unrarren e.d. wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Ik heb naar aanleiding van onder andere de eerste HWI review voor de DS213 gekozen, omdat het weinig zou verschillen. Daarna kwam er een update van de review dat de DS213+ door een software-update een stuk sneller is geworden. Helaas, anders was ik wellicht voor de 213+ gegaan.

Aan de andere kant, als ik er zo over nadenk, wat doe ik eigenlijk met de NAS?! Alles werkt goed op tempo en ik heb downloads toch nooit direct nodig. Die 50 euro is toch weer een halve harddisk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Blauw_ schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 11:04:
[...]

Bedankt voor jullie suggesties. De bedrijfspc draait nog Vista en updaten is op dit moment geen optie. Crashplan lijkt me een programma dat ik zoek, enige nadeel is dat het (voor zover ik kan zien) geen hele images kan maken van de schijf.

Een oplossing waar ik nu aan zit te denken is om met een programma als norton ghost op de bedrijfspc images te maken, die in een bepaalde map te zetten en vervolgens die map extern te backuppen. Het is misschien wat omslachtig (en daardoor wellicht foutgevoeliger), maar het zou een werkende oplossing moeten zijn.
Kan ook, of gewoon een Robocopy van die images draaien. :)
Of je gegevens partitioneren (Windows op C en alles wat niet met het OS te maken heeft, op D)
Dan hoef je in feiten maar 1x in de week/maand een image te maken en de D partitie kun je incrementeel back-uppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JPtjee007 schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 13:48:
Ik heb naar aanleiding van onder andere de eerste HWI review voor de DS213 gekozen, omdat het weinig zou verschillen. Daarna kwam er een update van de review dat de DS213+ door een software-update een stuk sneller is geworden. Helaas, anders was ik wellicht voor de 213+ gegaan.

Aan de andere kant, als ik er zo over nadenk, wat doe ik eigenlijk met de NAS?! Alles werkt goed op tempo en ik heb downloads toch nooit direct nodig. Die 50 euro is toch weer een halve harddisk. :)
Helemaal gelijk over de halve harddisk, maar je moet het meer vanaf de andere kant zien.

Stel dat je NAS aan het downloaden is, herstellen of uitpakken maar jij probeert vanaf je PC even wat te streamen, te kopieren etc etc. Hier zal je merken dat de duurdere versie(s) geen of weinig vertraging geeft. Kortom je merkt weinig dat je NAS druk bezig is met andere taken. Dat is wat fijn is. Dat je download je internet vol trekt (4, 6 of 10MB) is inderdaad minder boeiend voor de meeste. Ik persoonlijk wil gewoon geen wachtrijen, vertragingen etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
JPtjee007 schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 13:48:

Scheelt idd weer een paar tientjes idd.

Maar in mijn geval, de 413 (zelfde CPU als de 213+ dus) kan downloaden met mijn volledige internet snelheid. De 213 die die maat van me heeft, haalt maximaal 90% van zijn internet snelheid.
Nog steeds prima, maar binnenkort gaan we beiden naar 100 mbit, en hij zal steken bij ongeveer 50-55mbit wat zijn nas aan kan .
Ik zou me daar persoonlijk aan kunnen ergeren iig :P
Niet dat 50 mbit te langzaam is, maar meer omdat ik betaal voor iets wat ik niet volledig kan benutten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Quakie schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 14:02:
[...]
Helemaal gelijk over de halve harddisk, maar je moet het meer vanaf de andere kant zien.

Stel dat je NAS aan het downloaden is, herstellen of uitpakken maar jij probeert vanaf je PC even wat te streamen, te kopieren etc etc. Hier zal je merken dat de duurdere versie(s) geen of weinig vertraging geeft. Kortom je merkt weinig dat je NAS druk bezig is met andere taken. Dat is wat fijn is. Dat je download je internet vol trekt (4, 6 of 10MB) is inderdaad minder boeiend voor de meeste. Ik persoonlijk wil gewoon geen wachtrijen, vertragingen etc..
Dat wat mijn redenatie ook een beetje, daarnaast heb ik met mijn DS209 net geen 4 jaar gedaan (toevallig vond ik de bon nog afgelopen week, ook deze was net iets meer dan 300 euro, net zoveel als de + nu dus :P ). dat hoop ik met deze ook te doen. Over 4 jaar uitgesmeerd vind ik die 50 euro prima te verantwoorden.

Vandaar dat het dus de 213+ is geworden voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-10 17:03
Magic schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 14:17:
[...]

Dat wat mijn redenatie ook een beetje, daarnaast heb ik met mijn DS209 net geen 4 jaar gedaan (toevallig vond ik de bon nog afgelopen week, ook deze was net iets meer dan 300 euro, net zoveel als de + nu dus :P ). dat hoop ik met deze ook te doen. Over 4 jaar uitgesmeerd vind ik die 50 euro prima te verantwoorden.

Vandaar dat het dus de 213+ is geworden voor mij :)
75 dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
  • Laatst online: 07-10 09:51
Magic schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 11:53:
[...]

Welke packages mis je op de 213+? Of is het puur omdat je verwacht dat ARM beter ondersteund wordt?

De enige interesante package die niet voor PPC architectuur beschikbaar is is volgens mij Plex Media Server. Deze heb ik echter op een mac mini draaien.
Tv headend en de drivers voor USB DVB-C

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tv headend is beschikbaar voor de 213+/413 hoor. Ik gebruik het niet dus geen idee of het werkt of dat er USB Drivers beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 16:10
Omdat ik las dat Sabnzbd best een zwaar pakket is op een 411j ben ik aan het overstappen naar NZBGet.
Echter kan ik voor geen meter inloggen.
Het opgegeven wachtwoord via de installer komt dus niet overeen.
Versie: 10.2-8 via synocommunity
Zelf al gedaan
- sabnzbd gedeinstalleerd
- getnzb helper geinstalleerd
- reinstall
- ander soort wachtwoord
- wachtwoord: tegbzn6789 gebruikt.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inloggen dien je te doen met,
username: nzbget
password: je gekozen wachtwoord (of probeer nzbget als wachtwoord)

Kom je er daar niet mee in, bekijk/corrigeer het wachtwoord in /usr/local/nzbget/var/nzbget.conf
Het password waar het om gaat is het ControlPassword.
Vervolgens de package stoppen, en herstarten en je zou er weer in moeten kunnen.

[ Voor 20% gewijzigd door job op 04-05-2013 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 16:10
bedankt voor de info maar :/usr/local/nzbget/var/nzbget.conf
Is niet aanwezig als ik kijk met Winscp..

Een reboot heeft geholpen

[ Voor 12% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 04-05-2013 14:39 ]

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dj Neo Ziggy schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 14:26:
bedankt voor de info maar :/usr/local/nzbget/var/nzbget.conf
Is niet aanwezig als ik kijk met Winscp..
Gek, die zou toch echt moeten bestaan. Waar gaat het mis dan?
Anders moet je eens kijken naar /volume1/@appstore/nzbget/var/nzbget.conf
Dat is namelijk exact hetzelfde bestand (in /usr/local/ staat nzbget als een symbolic link naar nzbget in de @appstore).
Een reboot heeft geholpen
Mooi dat het opgelost is. Een herstart van de package was niet voldoende?

[ Voor 8% gewijzigd door job op 04-05-2013 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:30
Via sickbeard the pirate bay heb ik post-processing ingesteld, waarna gedownloade series, die in /downloads geplaatst worden, worden verplaatst in de juiste serie-map in /series.
Echter kan ik met DS file daarna niet alle bestanden meer zien, in tegendeel tot andere apps, waaronder DS video, waarin alle afleveringen gewoon zochtbaar zijn. Dit zorgt voor nogal wat onoverzichtelijkheid...
Iemand idee hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
De gebruiker waarmee je via ds file inlogt zal onvoldoende rechten hebben op de map?
Gebruiker meer rechtrn geven of rechten op de map aanpassen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:30
kraades schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 22:23:
De gebruiker waarmee je via ds file inlogt zal onvoldoende rechten hebben op de map?
Gebruiker meer rechtrn geven of rechten op de map aanpassen.
Mijn eigen account die overal read/write acces heeft, en hetzelfde account waarmee ik inlog in DS video..
3rd party apps zoals remote filebrowser uit de app store laten hetzelfde als iFile zien..

[ Voor 11% gewijzigd door dutchgio op 04-05-2013 22:38 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]