De nas zou hier geen enkele moeite mee moeten hebben. Wat voor snelheid haal je als je gewoon een bestand kopieert? Bij je netwerk settings zie je ook dat minimaal 100mbit full duplex hebt op beide apperaten?Dino_V schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 01:35:
Heeft iemand hier wel is problemen gehad met xbmc icm met een synology NAS? Ik ben behoorlijk nieuw in "de wereld van de nassen". Heb een ds213 met 1 schijf (seagate 3TB 7200) en heb als media pc een Mac mini I5 (2012 model). Voorheen had ik er altijd een externe hdd aanhangen maar die is me nu iets te vaak zomaar uit het niks kapot gegaan, dus heb de overstap gemaakt naar een NAS.
Alles draait opzich prima, al vind ik het uitpakken van content nog wel lang duren in vergelijking met de externe hdd via USB.
Nu heb ik weer er een aardige film en serie collectie opgebouwd en vanavond begonnen met een serie vanaf de NAS te kijken via xbmc. Eerste 10 seconden ging goed, daarna begon die al soms te stotteren of zelfs te hangen, en na 5 seconden hangen speelde die weer verder. Ik heb ook geprobeerd om via VLC wat af te spelen, maar dezelfde ervaring. (De NAS zit overigens via een gigaswitch verbonden met de Mac mini).
Dit zou toch zonder problemen HD materiaal moeten kunnen afspelen, en zelfs tegelijk downloads moeten kunnen verwerken? Ik heb nu het idee dat de NAS het niet aankan.
Iemand tips?
Waar kan je dat in een Mac zien?Freezerator schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 10:49:
[...]
De nas zou hier geen enkele moeite mee moeten hebben. Wat voor snelheid haal je als je gewoon een bestand kopieert? Bij je netwerk settings zie je ook dat minimaal 100mbit full duplex hebt op beide apperaten?
Die CS 350 staat trouwens niet op de compatibility list van Synology?http://www.synology.nl/support/faq_show.php?q_id=300&lang=nldmvds schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:45:
Oh ja, neem wel een UPS die ondersteund word door je NAS, anders heb je er nog steeds weinig aanJe UPS vangt dan wel netjes de stroomuitval op, maar zal dan niet de NAS kunnen vertellen dat zijn accu leeg raakt, en dat de NAS uit moet schakelen.
APC http://www.apc.com (Ik denk dat Quakie die ook bedoelde) is meestal een veilige keuze
Deze heb ik bijvoorbeeld: pricewatch: APC Back-UPS CS 350 USB/Serial
Wel de CS 650 variant. Aan de ene kant kun je zeggen, "Ja de CS 650 staat er ook op, DUS dan werkt het", maar aan de andere kant kun je zeggen "De CS 350 staat er expres niet bij omdat hij niet werkt".
In hoeverre is deze lijst nog recent, of dien ik een andere lijst te gebruiken?
[ Voor 3% gewijzigd door JPtjeeNL op 20-04-2013 13:10 ]
Ik had al wat met de credential manager uitgeprobeerd, maar niets hielp. Net heb ik ook nog even alle opgeslagen credentials verwijderd voor de zekerheid, maar helaas geen effect...MikeOO schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 08:27:
[...]
Check het volgende eens.
Configuratiescherm --> Referentiebeheer --> windows referenties.
Kijk in het lijstje daar of je de NAS terug kunt vinden.
Als je terug ziet dan daarop klikken en kiezen voor verwijderen.
Probeer het dan nog eens.
Lukt het dan nog niet dan even de PC herstarten en nogmaals proberen.
Is er niet een manier om zelf te zeggen dat je wilt inloggen? Ik vind het echt raar namelijk dat als ik een map voor het guest account toegankelijk maak Windows gewoon binnen komt (bijv. Music is dan ineens gewoon toegankelijk, zonder dat hij om een account vraagt overigens)
[ Voor 18% gewijzigd door Appel105 op 20-04-2013 13:18 ]
Wat voor UPS zouden jullie aanraden voor een DS1812+ met 8 WD Greens?
Ik had hetzelfde probleem onder W8. Door een nieuwe 'credential' aan te maken met de servernaam (in te stellen in de Synology bij 'Netwerk') als 'netwerkadres' en dan username/password van het gewenste account in te vullen werkte het wel. Bij W7 krijg ik dat overigens nog steeds niet voor elkaarAppel105 schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 13:16:
[...]
Ik had al wat met de credential manager uitgeprobeerd, maar niets hielp. Net heb ik ook nog even alle opgeslagen credentials verwijderd voor de zekerheid, maar helaas geen effect...
Is er niet een manier om zelf te zeggen dat je wilt inloggen? Ik vind het echt raar namelijk dat als ik een map voor het guest account toegankelijk maak Windows gewoon binnen komt (bijv. Music is dan ineens gewoon toegankelijk, zonder dat hij om een account vraagt overigens)
Synology kan niet alle apparaten testen.JPtjee007 schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 13:08:
[...]
Die CS 350 staat trouwens niet op de compatibility list van Synology?http://www.synology.nl/support/faq_show.php?q_id=300&lang=nld
Wel de CS 650 variant. Aan de ene kant kun je zeggen, "Ja de CS 650 staat er ook op, DUS dan werkt het", maar aan de andere kant kun je zeggen "De CS 350 staat er expres niet bij omdat hij niet werkt".
In hoeverre is deze lijst nog recent, of dien ik een andere lijst te gebruiken?
Zie daarom ook de user reported compatibility list (link staat op de pagina die je zelf hebt genoemd).
En ja, de compatibility list van synology zelf is recent. Er worden continue nieuwe producten getest en toegoevoegd.
[ Voor 9% gewijzigd door job op 20-04-2013 14:27 ]
Heel erg bedankt!! Het heeft gewerkt!ROMiJo schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 13:46:
[...]
Ik had hetzelfde probleem onder W8. Door een nieuwe 'credential' aan te maken met de servernaam (in te stellen in de Synology bij 'Netwerk') als 'netwerkadres' en dan username/password van het gewenste account in te vullen werkte het wel. Bij W7 krijg ik dat overigens nog steeds niet voor elkaar
ik heb mn synology ds112j binnen!
zojuist alles ingesteld via de router en ddns service aangemaakt via synology.
edit: al opgelost, moest even vernieuwen en Python uit de repo van synocommunity installeren.
zojuist alles ingesteld via de router en ddns service aangemaakt via synology.
edit: al opgelost, moest even vernieuwen en Python uit de repo van synocommunity installeren.
[ Voor 49% gewijzigd door dutchgio op 20-04-2013 15:07 ]
Zelf 2 maanden terug de APC Back-UPS ES 700VA (BE700G-FR) aangekocht naar volle tevredenheid.JPtjee007 schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 10:33:
[...]
Bedankt voor de uitgebreide uitleg! Hier ga ik zeker wat mee doen, mooi systeem!
Heb jij/hebben jullie recentelijk nog een UPS voor zijn/haar Synology aangeschaft? Er zijn enorm veel modellen en moet zeggen dat de APC's mij het meeste aanspreekt. Ik zie ook UPS'en van goedkopere merken als Trust. Voor een particulier, raden jullie dat aan of af?
Trust zal zeker niet slecht zijn. Persoonlijk geef ik liever een paar tientjes meer uit voor een apparaat/merk die zich wel bewezen heeft.
Als je het budget hebt zou ik niet eens naar Trust kijken maar investeren in een betrouwbaar product. Tenslotte moet hij een product beschermen wat waardevol is.
Ik heb net een 1000 MB bestand gekopieerd van de Mac mini naar de Synology, de verbinding is constant maar de snelheid is 39 MB/s (piek snelheid). Alles is aangesloten met Cat6 kabels en beide apparaten hebben 100mbit full duplex met een gigabit switch ertussen.Freezerator schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 10:49:
[...]
De nas zou hier geen enkele moeite mee moeten hebben. Wat voor snelheid haal je als je gewoon een bestand kopieert? Bij je netwerk settings zie je ook dat minimaal 100mbit full duplex hebt op beide apperaten?
Wat kan hier nou de oorzaak van zijn? Een slechte router? Een onstabiele verbinding?

Verwijderd
Ik heb nu mijn NAS werkend en 2 2TB schijven erin. Ben nog nieuw en heb verder geen andere instellingen nog gedaan kwa backup. Nu heb ik een paar mappen met foto's op mijn schijf gezet. Gaat mijn NAS nu automatisch die foto's ook back-uppen op volume 2?
Klopt het dat ik nu in volume 1, in mijn eerste 2TB schijf dus bestanden kan plaatsen. En die volume 2 is dus automatisch. Dit is toch wat ze bedoelen met RAID. Of moet ik nog iets doen om die volume 2 zijn werk te laten doen?
Klopt het dat ik nu in volume 1, in mijn eerste 2TB schijf dus bestanden kan plaatsen. En die volume 2 is dus automatisch. Dit is toch wat ze bedoelen met RAID. Of moet ik nog iets doen om die volume 2 zijn werk te laten doen?

Je hebt maar 1 volume, en dit volume bestaat uit 2x 2tb schijven.
Deze draaien in SHR, vergelijkbaar met raid-1 in jouw geval (2 schijven)
Als 1 schijf uitvalt, dan kun je die vervangen en ben je geen data kwijt.
Die raid array zorgt ervoor dat de schijven identiek zijn zeg maar, dus wat je op het volume zet, wordt onder water twee x weggeschreven
Die raid array zorgt ervoor dat de schijven identiek zijn zeg maar, dus wat je op het volume zet, wordt onder water twee x weggeschreven
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Verwijderd
Bedankt voor snelle reactie maar ook dit lijkt beetje ingewikkeld.
Even voor een super newbie leek. Ik heb dus niets gedaan. Ben zelfs formatteren vergeten. Ik heb letterlijk 2 schijven erin gezet. En wizard DSM met cd opgestart. Daarop nieuwste DSM erop. Meer niet.
Vervolgens nu bestanden erop voornamelijk foto's en video's. Ik weet dus niet of mijn NAS alles zelf heeft geformatteerd.
Kan ik er dus nu vanuit gaan dat door die een Volume mijn foto's en video bestanden veilig staan op '2' schijven. Ik merk namelijk dus niets van 'schijf 2'...en heb letterlijk maar ruimte voor 2 TB...omdat schijf 2 een kopie is van schijf 1. (en dus niet 4 TB ruimte heb).
cypher21 schreef op zondag 21 april 2013 @ 11:49:
Je hebt maar 1 volume, en dit volume bestaat uit 2x 2tb schijven.
Dat ben je zeker niet vergeten. Je moet de schijven formateren om je synology in gebruik te nemen (synology gebruikt ext4 voor het formateren). Daarnaast is er gevraagd hoe jij je schijven wilt indelen.Verwijderd schreef op zondag 21 april 2013 @ 13:13:
![]()
![]()
Bedankt voor snelle reactie maar ook dit lijkt beetje ingewikkeld.
Even voor een super newbie leek. Ik heb dus niets gedaan. Ben zelfs formatteren vergeten.
In de screenshot kan je zien dat je synology gebruik maakt van SHR. Zie de handleiding van je synology (hoofdstuk 4) om te zien wat dat inhoudt.Kan ik er dus nu vanuit gaan dat door die een Volume mijn foto's en video bestanden veilig staan op '2' schijven. Ik merk namelijk dus niets van 'schijf 2'...en heb letterlijk maar ruimte voor 2 TB...omdat schijf 2 een kopie is van schijf 1. (en dus niet 4 TB ruimte heb).
Kortom.. als er nu 1 schijf stuk gaat, dan kan je die vervangen zonder dataverlies.
[ Voor 4% gewijzigd door job op 21-04-2013 14:52 ]
Bedankt voor de reactie! Weten we dat ook weer.job schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 14:16:
[...]
Synology kan niet alle apparaten testen.
Zie daarom ook de user reported compatibility list (link staat op de pagina die je zelf hebt genoemd).
En ja, de compatibility list van synology zelf is recent. Er worden continue nieuwe producten getest en toegoevoegd.
Mooi ding! Maar wat is het verschil met dit (eigenlijk een enorm stekkerblok), of een UPS ten grootte van een NAS? Gewoon een verschil in formfactor?MikeOO schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 16:57:
[...]
Zelf 2 maanden terug de APC Back-UPS ES 700VA (BE700G-FR) aangekocht naar volle tevredenheid.
Trust zal zeker niet slecht zijn. Persoonlijk geef ik liever een paar tientjes meer uit voor een apparaat/merk die zich wel bewezen heeft.
Als je het budget hebt zou ik niet eens naar Trust kijken maar investeren in een betrouwbaar product. Tenslotte moet hij een product beschermen wat waardevol is.
Over Trust heb je zeker gelijk. Ik pak ook liever een iets duurder apparaat.
Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik heb een DS410 en wil er 2GB in plaatsen, de voornaamste reden is dat hij dan met Crashplan kan gaan backuppen waardoor ik mijn huidige storage-boer op kan zeggen (want die faalt nogal eens). Welk geheugen kan ik er nu precies in doen? Ik las ergens dat je goed op moet letten dat je het juiste merk pakt, omdat je Synology anders trager wordt.
Ik heb een DS410 en wil er 2GB in plaatsen, de voornaamste reden is dat hij dan met Crashplan kan gaan backuppen waardoor ik mijn huidige storage-boer op kan zeggen (want die faalt nogal eens). Welk geheugen kan ik er nu precies in doen? Ik las ergens dat je goed op moet letten dat je het juiste merk pakt, omdat je Synology anders trager wordt.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Hebben meer mensen last van dat de snelheid waarmee er naar de NAS gekopieerd kan worden omlaag gaat?
Toen mijn DS413 nieuw was kon ik al mijn bestanden met snelheden tegen de 100MB/sec erop zetten, nu ik hem een tijdje (enkele maanden) in gebruik heb, haal ik maar net de 10MB/sec. Ik heb twee schijven van 3TB (WD Reds) als JBOD geconfigureerd en ik heb ruim 3,5TB nog vrij aan ruimte.
[edit] en het zijn steeds grote bestanden die ik erop zet, minimaal zo'n 1GB per stuk. Dus niet allemaal kleintjes.
Toen mijn DS413 nieuw was kon ik al mijn bestanden met snelheden tegen de 100MB/sec erop zetten, nu ik hem een tijdje (enkele maanden) in gebruik heb, haal ik maar net de 10MB/sec. Ik heb twee schijven van 3TB (WD Reds) als JBOD geconfigureerd en ik heb ruim 3,5TB nog vrij aan ruimte.
[edit] en het zijn steeds grote bestanden die ik erop zet, minimaal zo'n 1GB per stuk. Dus niet allemaal kleintjes.
[ Voor 13% gewijzigd door mvds op 21-04-2013 23:14 ]
Verwijderd
hey jongens ik kom even niet uit.. Hoe voeg je nou MIB bestanden toe aan PRTG network Monitor ?
Zodat ik vanuit afstand kan monitoren.. Het lijkt erop dat de windows applicatie verbinding maakt met mijn eigen pc.. Hoe zie ik mijn NAS op de local website ? of werkt het anders ?
Zodat ik vanuit afstand kan monitoren.. Het lijkt erop dat de windows applicatie verbinding maakt met mijn eigen pc.. Hoe zie ik mijn NAS op de local website ? of werkt het anders ?
nee geen last van met mijn 1511, ik vraag me af heb je dat met het kopieren van de pc naar je nas?mvds schreef op zondag 21 april 2013 @ 23:08:
Hebben meer mensen last van dat de snelheid waarmee er naar de NAS gekopieerd kan worden omlaag gaat?
Hoe gaat het als je bestanden via file station kopiërt van de ene naar de andere schijf,werkt dat wel snel?.
Als je vanaf de ene pc naaar de andere kopiert,hoe gaat dat?
Zit er verschil in snelheid tussen beide schijven in de nas., gaat het kopieren naar beide schijven traag?
Router en nas al een reset gegeven,opnieuw opgestart?
Max 2GB en een DDR3-1066 SO-DIMM modulepven schreef op zondag 21 april 2013 @ 20:33:
Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Als je het over het uiterlijk hebt dan is het inderdaad gewoon vormgeving. Maar er zitten 8 stopcontacten (4 werken er op de batterij en 4 zijn alleen afgeschermd voor piekspanning) in en die moet je ergens kwijt en dan de batterij nog erbij. Maar je kan hem ophangen als je wilt dus dat is wel weer handig.JPtjee007 schreef op zondag 21 april 2013 @ 16:46:
[...]
Mooi ding! Maar wat is het verschil met dit (eigenlijk een enorm stekkerblok), of een UPS ten grootte van een NAS? Gewoon een verschil in formfactor?
Over Trust heb je zeker gelijk. Ik pak ook liever een iets duurder apparaat.
Weegt wel behoorlijk dus je moet wel een goede muur hebben om dat te doen.
Inderdaad met kopiëren van een pc naar de nas. Van pc naar een andere pc is gewoon 100MB/sec, dus max van gigabit netwerk. Alles al eens gereset, had ik ook al aan zitten denken, maar dat maakt helaas geen verschil. En volgens mij zie ik geen twee losse schijven, ik zie het als 1 volume aangezien ik JBOD heb gebruikt. Maar dat zal ik vanavond nog wel even kijken.freaky35 schreef op maandag 22 april 2013 @ 00:01:
[...]
nee geen last van met mijn 1511, ik vraag me af heb je dat met het kopieren van de pc naar je nas?
Hoe gaat het als je bestanden via file station kopiërt van de ene naar de andere schijf,werkt dat wel snel?.
Als je vanaf de ene pc naaar de andere kopiert,hoe gaat dat?
Zit er verschil in snelheid tussen beide schijven in de nas., gaat het kopieren naar beide schijven traag?
Router en nas al een reset gegeven,opnieuw opgestart?
Schijven zijn verder identiek, komen uit dezelfde batch, geen smart meldingen, geen errors (korte en lange test laten doen). Dus ik snap het niet.
CPU belasting is ook laag (< 40%)
Ik lees her-en-der dat een DS410 nogal kieskeurig is. Op de site van Synology staat een gigantische lijst met compatible HD's, maar memory moet je uiteraard bij hen kopen. Iemand tips wat er goed werkt?
Overigens lees ik vaak dat er maar 1GB wordt gevonden, ondersteund een DS410 eigenlijk wel 2GB?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Voor mijn 412+ (PowerPC) heb ik bij de MyCom een ICIDU reepje gekocht. Met >2GB zijn veel problemen en werkt het vaak trager. Kingston schijnt altijd te werken en is volgens mij ook backwards compatible in snelheid.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Sinds ik over ben gestapt van Telfort 20mb lijntje naar een 60mbit lijntje van ziggo. Is mijn Synology 411j ontzettend traag geworden met downloaden. (sabnzbd)
Normaal kabbelde altijd alles binnen met 1.7mb maar met ziggo is het zo onregelmatig. van 3,5 naar 7mb en weer terug.
Internet verbinding is wel stabiel, aangezien ik ook sabnzb even geinstalleerd heb op m'n pc en met de volle snelheid binnentrek.
Normaal kabbelde altijd alles binnen met 1.7mb maar met ziggo is het zo onregelmatig. van 3,5 naar 7mb en weer terug.
Internet verbinding is wel stabiel, aangezien ik ook sabnzb even geinstalleerd heb op m'n pc en met de volle snelheid binnentrek.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
In het kort:
Je NAS te traag en SABNZBD te zwaar om je max download snelheid te halen. Vandaar schommelingen.
Je zou het volgende kunnen doen:
Aantal connecties naar beneden om te zien of je gemiddelde snelheid om hoog gaat.
Deel van je werkgeheugen opofferen als buffer voor SABNZBD. Ik weet uit mijn hoofd niet hoeveel een 411j heeft, als het 256MB is zou ik het persoonlijk niet doen.
Snelheidslimiet instellen
NZBGet proberen?
Vrede mee hebben dat je max niet haalt.
Je NAS te traag en SABNZBD te zwaar om je max download snelheid te halen. Vandaar schommelingen.
Je zou het volgende kunnen doen:
Aantal connecties naar beneden om te zien of je gemiddelde snelheid om hoog gaat.
Deel van je werkgeheugen opofferen als buffer voor SABNZBD. Ik weet uit mijn hoofd niet hoeveel een 411j heeft, als het 256MB is zou ik het persoonlijk niet doen.
Snelheidslimiet instellen
NZBGet proberen?
Vrede mee hebben dat je max niet haalt.
Ik teken nergens meer voor
Weet je wel zeker dat de NAS ook een 1000Mbit verbinding maakt? Anders eens de netwerkinstellingen in DSM nagaan en die handmatig instellen. 10MB/s klinkt mij als een 100Mbit verbinding. Heb je sinds de installatie een update gedraaid van DSM? Mogelijk is de LAN instelling daardoor gereset?mvds schreef op maandag 22 april 2013 @ 08:45:
[...]
Inderdaad met kopiëren van een pc naar de nas. Van pc naar een andere pc is gewoon 100MB/sec, dus max van gigabit netwerk. Alles al eens gereset, had ik ook al aan zitten denken, maar dat maakt helaas geen verschil. En volgens mij zie ik geen twee losse schijven, ik zie het als 1 volume aangezien ik JBOD heb gebruikt. Maar dat zal ik vanavond nog wel even kijken.
Schijven zijn verder identiek, komen uit dezelfde batch, geen smart meldingen, geen errors (korte en lange test laten doen). Dus ik snap het niet.
CPU belasting is ook laag (< 40%)
39mb write is niet slecht. En heb je ook andersom getest. Je leest immers een bestand vanaf de synology. Misschien staat er gewoon een setting verkeerdDino_V schreef op zondag 21 april 2013 @ 11:22:
[...]
Ik heb net een 1000 MB bestand gekopieerd van de Mac mini naar de Synology, de verbinding is constant maar de snelheid is 39 MB/s (piek snelheid). Alles is aangesloten met Cat6 kabels en beide apparaten hebben 100mbit full duplex met een gigabit switch ertussen.
Wat kan hier nou de oorzaak van zijn? Een slechte router? Een onstabiele verbinding?
[afbeelding]
EDIT: Never mind! gewoon slepen
.

[ Voor 93% gewijzigd door JDillinger op 22-04-2013 12:29 ]
Streamen van mp4 op een nader wifi netwerk via de ddns service van synology is ook mogelijk blijkt nu, dat had ik niet verwacht, al heb je waarschijnlijk wel een redelijk snel wifi netwerk nodig.
Verwijderd
Zou graag gewoon eens willen kijken in de bestandsstructuur van de DS. Ik bedoel daarmee, onder Windows i.p.v een Telnet-sessie een grafische interface. Gaat mij vooral om de partitie waar de DSM op is geïnstalleerd.
Kortom een grafische interface voor Telnet waarmee je ook bestanden kan bewerken.
Hoop dat de vraag duidelijk is, weet niet hoe ik m anders moet stellen..
Kortom een grafische interface voor Telnet waarmee je ook bestanden kan bewerken.
Verwijderd
Waarschijnlijk heb je hier iets aan. Met de search kan je meer info hierover vinden (in dit topic).Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:48:
Zou graag gewoon eens willen kijken in de bestandsstructuur van de DS. Ik bedoel daarmee, onder Windows i.p.v een Telnet-sessie een grafische interface. Gaat mij vooral om de partitie waar de DSM op is geïnstalleerd.
Beste mede-tweakers,
Ik heb laatst een DS212J aangeschaft. Momenteel ben ik bezig met de instellingen om er een goede workflow mee te krijgen.
Ik weet dat ik:
- bestanden via File Station (via DSM) kan uploaden. Dit moet echter bestand voor bestand, en is dus omslachtig.
- bestanden van mijn mac in File Station kan slepen en droppen. Hiermee ervaar ik echter een probleem: als ik een grote map met foto's of documenten in File Station drop upload hij niet (de task monitor geeft dan aan "100% - uploading").
- ik photo station kan gebruiken maar ik wil al die extra functies niet (blogs, voorafbeeldingen, etc.).
Ik heb zojuist contact gemaakt met de NAS via de Finder van Mac (analogie van netwerklocaties op Windows?) en daar gaat het slepen en droppen wil prima (hij is nu bezig 32GB aan foto's te transferren).
Hoe plaatsen jullie documenten en foto's op de NAS?
Ik heb laatst een DS212J aangeschaft. Momenteel ben ik bezig met de instellingen om er een goede workflow mee te krijgen.
Ik weet dat ik:
- bestanden via File Station (via DSM) kan uploaden. Dit moet echter bestand voor bestand, en is dus omslachtig.
- bestanden van mijn mac in File Station kan slepen en droppen. Hiermee ervaar ik echter een probleem: als ik een grote map met foto's of documenten in File Station drop upload hij niet (de task monitor geeft dan aan "100% - uploading").
- ik photo station kan gebruiken maar ik wil al die extra functies niet (blogs, voorafbeeldingen, etc.).
Ik heb zojuist contact gemaakt met de NAS via de Finder van Mac (analogie van netwerklocaties op Windows?) en daar gaat het slepen en droppen wil prima (hij is nu bezig 32GB aan foto's te transferren).
[ Voor 13% gewijzigd door JDillinger op 22-04-2013 14:30 ]
Via explorer (windows) of finder (mac).WWAS schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:29:
Gaat net als in Windows, klik bestand, Ctrl-klik andere bestanden of Shift-klik voor een hele serie.WWAS schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:29:
Bestanden zoals boven beschreven en foto's via Synology Assistant, maar ik gebruik wel albums en thumbnails.Hoe plaatsen jullie documenten en foto's op de NAS?
Dank voor de snelle reacties!
[ Voor 93% gewijzigd door JDillinger op 22-04-2013 18:10 ]
Verwijderd
Heb dat geïnstalleerd. In de DSM Terminal, Telnet en SSH-service aangevinktVerwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:56:
[...]
Waarschijnlijk heb je hier iets aan. Met de search kan je meer info hierover vinden (in dit topic).
Ik tik in mijn interne ip-adres van de DS, Poort 22, SFTP, en dan wordt er gevraagd om user-password. Als ik mijn standaard inloggegevens neem dan krijg ik geen toegang.
root/admin
admin/root
Lukt ook niet
Waar gaat het fout?
Als File protocol SCP gekozen?Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:29:
[...]
Heb dat geïnstalleerd. In de DSM Terminal, Telnet en SSH-service aangevinkt
Ik tik in mijn interne ip-adres van de DS, Poort 22, SFTP, en dan wordt er gevraagd om user-password. Als ik mijn standaard inloggegevens neem dan krijg ik geen toegang.
root/admin
admin/root
Lukt ook niet
Waar gaat het fout?
You're welcome.....Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:41:
Dat was m...dank, weer wat geleerd...:)
Vraagje;
Ik benader mij synology vaak via het externe IP adres (vanaf mijn werk bijvoorbeeld). Soms moet ik mij modem en/of router resetten en dan verandert het IP adres van de Synology ook. Ik moet dan steeds mijn bookmark aanpassen.
Nu zat ik er laatst aan te denken een .nl domeinnaam aan te schaffen, welke doorverwijst naar mijn Synology.
Betekent dit dan ook dat als mijn IP adres wijzigt, ik ook steeds de doorverwijzing van het domein moet aanpassen ?
Ik benader mij synology vaak via het externe IP adres (vanaf mijn werk bijvoorbeeld). Soms moet ik mij modem en/of router resetten en dan verandert het IP adres van de Synology ook. Ik moet dan steeds mijn bookmark aanpassen.
Nu zat ik er laatst aan te denken een .nl domeinnaam aan te schaffen, welke doorverwijst naar mijn Synology.
Betekent dit dan ook dat als mijn IP adres wijzigt, ik ook steeds de doorverwijzing van het domein moet aanpassen ?
IP adres van je NAS invullen en niet dat van je PCVerwijderd schreef op zondag 21 april 2013 @ 23:27:
hey jongens ik kom even niet uit.. Hoe voeg je nou MIB bestanden toe aan PRTG network Monitor ?
Zorg dat je SNMP hebt geïnstalleerd en dat poort 161 open staat op je modem/router indien je de NAS vanaf het internet probeert te benaderen
Ja.kattapult schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:44:
Vraagje;
Maar als je als tussenstation een dynamisch dns kiest is dat probleem te omzeilen.
Mijn situatie:
www.jeroenvanomme.nl --> vanomme.getmyip.com --> extern ipadres
(je hoeft dus geen domeinnaam te nemen, als je genoegen neemt met een dyndns adres, vanomme.getmyip.com in mijn geval (gratis))
Trouwens, de par keer dat ik mijn modem heb gereset kreeg ik weer hetzelfde ip-nummer toegekend....
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Geef je synology een statisch ip adress.kattapult schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:44:
Vraagje;
Kan zowel in de router door je mac adres te koppelen aan een ip adres buiten de DHCP range of op je synology handmatig een ip adres in te voeren.
Koppel m vervolgens via de DDNS service van synology en voeg ..jouwgekozennaam...synology.me toe als bladwijzer.
[ Voor 6% gewijzigd door dutchgio op 22-04-2013 16:36 ]
Beste mede-tweakers,
Ik heb slechts een basiskennis van netwerken en kom niet uit de configuratie van mijn DS212J. De NAS is succesvol geplaatst in het netwerk en werkt naar behoren. Ik wil hem echter van "buitenaf" toegankelijk hebben.
Ik heb een Thomson modem TG789vn modem met daarachter/erop aangesloten een Linksys E1200 router. Aan deze router is mijn DS212J verbonden met een netwerkkabel.
Ik heb EZ-internet gebruikt om mijn router automatisch te configureren. Dit zou DDNS en port forwarding moeten regelen.
Ik kreeg geen foutmeldingen bij het doorlopen van de EZ-internet setup, echter als ik bij router configuration kijk in het control panel (van DSM) dan krijg ik bij "connection test results" enkel fails/not tested.
Het loopt dus toch nog niet helemaal goed.
Daarnaast verwijst de DDNS die ik heb aangemaakt tijdens de EZ-internet setup (XXX.synology.me) naar de url van mijn modem.
Wat ben ik vergeten? Moet ik ook instellingen veranderen in mijn modem? Dit ben ik momenteel aan het proberen. Ik probeer ports te forwarden van mijn modem naar mijn router.
Hoe maak ik een static ip adres aan op mijn NAS? ik dacht echter dat de EZ-internet setup dit zelf zou doen.
Ik hoop dat jullie tijd hebben voor een snelle reactie, ik google me helemaal suf en kom er niet meer uit.
Ik heb slechts een basiskennis van netwerken en kom niet uit de configuratie van mijn DS212J. De NAS is succesvol geplaatst in het netwerk en werkt naar behoren. Ik wil hem echter van "buitenaf" toegankelijk hebben.
Ik heb een Thomson modem TG789vn modem met daarachter/erop aangesloten een Linksys E1200 router. Aan deze router is mijn DS212J verbonden met een netwerkkabel.
Ik heb EZ-internet gebruikt om mijn router automatisch te configureren. Dit zou DDNS en port forwarding moeten regelen.
Ik kreeg geen foutmeldingen bij het doorlopen van de EZ-internet setup, echter als ik bij router configuration kijk in het control panel (van DSM) dan krijg ik bij "connection test results" enkel fails/not tested.
Het loopt dus toch nog niet helemaal goed.
Daarnaast verwijst de DDNS die ik heb aangemaakt tijdens de EZ-internet setup (XXX.synology.me) naar de url van mijn modem.
Wat ben ik vergeten? Moet ik ook instellingen veranderen in mijn modem? Dit ben ik momenteel aan het proberen. Ik probeer ports te forwarden van mijn modem naar mijn router.
Hoe maak ik een static ip adres aan op mijn NAS? ik dacht echter dat de EZ-internet setup dit zelf zou doen.
Ik hoop dat jullie tijd hebben voor een snelle reactie, ik google me helemaal suf en kom er niet meer uit.
Ik heb een vraag. Heb het geprobeerd op te zoeken via Google en GOT alleen kon ik niet zoveel vinden (of ik kan gewoon niet zoeken
)
Maar ik heb op dit moment één WD Green 1.5TB schijf erin zitten (had ik nog liggen). Vandaag heb ik mijn twee WD Red 2.0TB schijven binnen gekregen.
Wat is de beste en makkelijkste manier om over te gaan naar de nieuwe schijven? Is hier een tool voor of een optie voor?
Huidig config:
1x WD Green 1.5TB -- RAID: nvt
Nieuwe config
2x WD Red 2.0TB -- RAID: 1 (mirror)
Maar ik heb op dit moment één WD Green 1.5TB schijf erin zitten (had ik nog liggen). Vandaag heb ik mijn twee WD Red 2.0TB schijven binnen gekregen.
Wat is de beste en makkelijkste manier om over te gaan naar de nieuwe schijven? Is hier een tool voor of een optie voor?
Huidig config:
Nieuwe config
ICT G33K
Yeplexi schreef op maandag 22 april 2013 @ 11:53:
[...]
Weet je wel zeker dat de NAS ook een 1000Mbit verbinding maakt? Anders eens de netwerkinstellingen in DSM nagaan en die handmatig instellen. 10MB/s klinkt mij als een 100Mbit verbinding. Heb je sinds de installatie een update gedraaid van DSM? Mogelijk is de LAN instelling daardoor gereset?
Beste mede-tweakers,
Wat is de beste manier om via de synology audio bestanden van rm format om te zetten in bijv. MP3 format. Als ik de bestanden met download station binnenhaal, dan kan ik ze helaas niet afspelen in de Plex Media Server. Ik moet de bestanden via de real player converter omzetten en daarvoor moet ik de bestanden eerst naar de windows omgeving kopiëren. Ik ben op zoek naar een handiger manier.
hopelijk hebben jullie een paar tips voor mij.
Wat is de beste manier om via de synology audio bestanden van rm format om te zetten in bijv. MP3 format. Als ik de bestanden met download station binnenhaal, dan kan ik ze helaas niet afspelen in de Plex Media Server. Ik moet de bestanden via de real player converter omzetten en daarvoor moet ik de bestanden eerst naar de windows omgeving kopiëren. Ik ben op zoek naar een handiger manier.
hopelijk hebben jullie een paar tips voor mij.
Je kan echt niet zoekenT1eA schreef op maandag 22 april 2013 @ 18:29:
Ik heb een vraag. Heb het geprobeerd op te zoeken via Google en GOT alleen kon ik niet zoveel vinden (of ik kan gewoon niet zoeken)
Huidig config:
Nieuwe config
Anyways... Bijvoorbeeld een turorial van Synology
De eerste 2TB schijf erbij prikken en volume van Basic naar RAID 1 ombouwen: dat wordt RAID1 1.5TB.
Als dat klaar is de 1.5TB eruit en vervangen door de tweede 2TB. Hij zal aangeven dat het volume of disk group degraded is. Kies voor repair: dan wordt de data gemirrored naar de nieuwe 2TB schijf. Als het goed is wordt de ongebruikte ruimte gelijk toegevoegd aan het volume.
Dit zou vlekkeloos moeten verlopen, maar ik neem aan dat je ergens een backup hebt als er toch iets mis gaat?
HP Zbook G8 | Synology DS1511+
Verwijderd
Even een kleine kick. Het werkt dus nu wel na de tip om SCP protocoll te gebruiken.Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:29:
[...]
Heb dat geïnstalleerd. In de DSM Terminal, Telnet en SSH-service aangevinkt
root/admin
admin/root
Lukt ook niet
Waar gaat het fout?
Maar gevolg was wel meteen vanaf 6 verschillende externe ip-adressen een poging tot inloggen. Kan ook zijn dat het gewoon poortscans waren. Deze adressen even getraced..en ja hoor, allemaal Chinese adressen.
Vraag is nu: is het mogelijk andere poorten te gebruiken i.p.v. 22-23
Op zich is het ook op te lossen door het e.e.a. in DSM weer uit te zetten, maar als er een andere oplossing is...ik hou mij aanbevolen..
Een hoge externe poort op de router forwarden naar 23 op de NAS, en de externe poort 23 dicht zetten.
Verwijderd
Ah..ok iets van in de router poortcypher21 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:57:
Een hoge externe poort op de router forwarden naar 23 op de NAS, en de externe poort 23 dicht zetten.
12345/interne-ipnas/23
En in de router poort 23 blocken voor alle inkomende traffic? En alleen poort 23? Of ook poort 22?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2013 11:22 ]
Haha daar was ik al bang voorbum schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:46:
[...]
Je kan echt niet zoeken![]()
Anyways... Bijvoorbeeld een turorial van Synology
De eerste 2TB schijf erbij prikken en volume van Basic naar RAID 1 ombouwen: dat wordt RAID1 1.5TB.
Als dat klaar is de 1.5TB eruit en vervangen door de tweede 2TB. Hij zal aangeven dat het volume of disk group degraded is. Kies voor repair: dan wordt de data gemirrored naar de nieuwe 2TB schijf. Als het goed is wordt de ongebruikte ruimte gelijk toegevoegd aan het volume.
Dit zou vlekkeloos moeten verlopen, maar ik neem aan dat je ergens een backup hebt als er toch iets mis gaat?
Nee dan is het nu wel helemaal duidelijk hartstikke bedankt! Ik ga deze methode toepassen en kijken hoever ik kom.
Een backup heb ik nog op mijn laptop gelukkig dus die hoef ik niet extra te maken. Al de andere zooi download ik wel opnieuw
Wanneer ik dit doe kan ik wel alleen maar voor SHR kiezen. Is RAID 1 niet beter?
[ Voor 3% gewijzigd door T1eA op 23-04-2013 11:44 ]
ICT G33K
Heeft iemand een oplossing voor het volgende:
Ik heb Mediaserver geinstralleerd voor DLNA streamen naar m'n TV. Maar dan moet je films en foto's in aparte shares zetten. Ik heb echter al m'n films en foto's al in Cloudstation staan.
Kan ik op één of andere manier de folder van mijn cloudstation-video's en foto's opnemen in Mediaserver?
Ik heb Mediaserver geinstralleerd voor DLNA streamen naar m'n TV. Maar dan moet je films en foto's in aparte shares zetten. Ik heb echter al m'n films en foto's al in Cloudstation staan.
Kan ik op één of andere manier de folder van mijn cloudstation-video's en foto's opnemen in Mediaserver?
Verwijderd
Volgens mij kan dat door:kay1989 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 11:35:
[..]
configuratiescherm/mediaindexerings-service/geindexeerde map==> maken-selecteren, en dan cloudstation toevoegen.
Weet het niet zeker trouwens
En vervolgens opnieuw indexeren, maar dat gaat waarschijnlijk automatisch al..Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 11:46:
[...]
Volgens mij kan dat door:
configuratiescherm/mediaindexerings-service/geindexeerde map==> maken-selecteren, en dan cloudstation toevoegen.
Weet het niet zeker trouwens
ok, update;freak1 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 17:29:
[...]
even wat meer en public;
dit is de output van mijn cat /proc/mdstat/
[...]
ik heb dus MD2 geprobeerd met echo repair, maar mijn synology zegt, command not found.
doe ik een df dan krijg ik
[...]
nu ben ik even gaan kijken naar de volgende tutorial
http://forum.synology.com...k_and_repair_basic_faults
daar hebben ze het telkens over MD2 maar het lijkt erop dat dit bij mij dev/vg1000/lv is.. dus ik heb een unmount van dat volume gedaan en een e2fsck gedaan. die heeft fouten gevonden en hersteld. synoloy gereboot, tadaa.. niet dus.
alles komt netjes online, synology geeft aan dat er uitbreiding beschikbaar is, ik doe uitbreiding, weer failure.
ik meot zo nog even de debug erbij pakken, maar ik vermoed dat het probleem nog niet is opgelost.. iemand met suggesties?
de reden dat echo repair niet werkte was omdat ik quotes meetypte.. tja, prutsers moet je ook hebben..
anyway, dus echo repair gedaan op MD2 (dat was mijn volume 1) en binnen synology wort dan aangegeven als standaard controle. ook toen kon ik niet expanden.
toen heb ik alles wat op volume 1 draaide maar gedaan, dus ook md0 en md1.. die kun je dus niet vanuit de GUI laten checken (system en swap).
na een repair is nu mijn volume wel te expanden!
super tof dus
60 TB can not be enough
Vraagje?kay1989 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 11:35:
Heeft iemand een oplossing voor het volgende:
Werkt dat een beetje? Je gehele collectie in CloudStation?
Merk je vertraging of dingen wat CloudStation mist bijv? Ik zie vaak dat hij disconnect en uiteindelijk weer connect.
Dag allemaal,
Heeft iemand al eens een eigen distro geinstalleerd op een synology ?
En dan bedoel ik dus geen opt-ware of chroot, maar een eigen boot image geheel vrij van synology dsm.
Ik ben namelijk een beetje uitgekeken op DSM, maar ben zeer te spreken over de synology hardware.
Vandaar dat ik graag eens een andere linux distro erop zou willen zetten die geen custom synology hacks en tweaks bevat.
alvast bedankt
Heeft iemand al eens een eigen distro geinstalleerd op een synology ?
En dan bedoel ik dus geen opt-ware of chroot, maar een eigen boot image geheel vrij van synology dsm.
Ik ben namelijk een beetje uitgekeken op DSM, maar ben zeer te spreken over de synology hardware.
Vandaar dat ik graag eens een andere linux distro erop zou willen zetten die geen custom synology hacks en tweaks bevat.
alvast bedankt
Verwijderd
Heb je er nog naar gekeken?? Als het namelijk een kwestie is van Plug and Play, dan bestel ik er ook 1 namelijktoxict schreef op donderdag 18 april 2013 @ 00:05:
[...]
Ik heb geloof ik zo'n Sharkoon "quickdock" USB 3.0...
Ik heb alleen niet zo'n mooie nas als jij, maar een DS411j.
Als ik er aan denk zal ik 'm er eens aan hangen en resultaten posten.
Misschien is de eerste disk als SHR aangemaakt? Wat voor type volume is het huidige volume/disk group? Je kan (voorzover ik weet) niet direct van SHR naar RAID switchen.T1eA schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 11:28:
[...]
Haha daar was ik al bang voor![]()
Nee dan is het nu wel helemaal duidelijk hartstikke bedankt! Ik ga deze methode toepassen en kijken hoever ik kom.
Een backup heb ik nog op mijn laptop gelukkig dus die hoef ik niet extra te maken. Al de andere zooi download ik wel opnieuw![]()
Wanneer ik dit doe kan ik wel alleen maar voor SHR kiezen. Is RAID 1 niet beter?
Ik neem aan dat je een 2bay Syno hebt? Daarvoor maakt SHR of RAID-1 niet uit: werking is hetzelfde.
Als je toch naar RAID-1 wilt, zou ik het zo proberen (theoretisch, niet uit eigen ervaring
De 2TB bijprikken en daar een basic volume op maken. De data overkopiëren van de 1.5 TB SHR naar het nieuwe 2TB basic volume.
Het oude 1.5TB SHR volume verwijderen. Dan het basic volume uitbreiden naar RAID1 met de tweede 2TB schijf.
Ik ben van plan om mijn nas in een datacenter te plaatsen (DS211+) en deze daar dan als web- and backupserver te laten draaien.
Alleen lees ik dat de max. temp van een nas dat dit ongeveer rond volgende waardes hangt:
Operating Temperature : 5°C to 35°C
Storage Temperature : -10°C to 70°C
Het gaat over een passief gekoeld datacenter, dus de temps liggen sowieso al hoger.
Gaat mijn nas dit aankunnen of zou ik voor een andere optie moeten zien?
Reden van een nas te pakken en geen VPS is de kostprijs.
Alleen lees ik dat de max. temp van een nas dat dit ongeveer rond volgende waardes hangt:
Operating Temperature : 5°C to 35°C
Storage Temperature : -10°C to 70°C
Het gaat over een passief gekoeld datacenter, dus de temps liggen sowieso al hoger.
Gaat mijn nas dit aankunnen of zou ik voor een andere optie moeten zien?
Reden van een nas te pakken en geen VPS is de kostprijs.
Een datacenter met temperaturen boven de 35 graden? Lijkt me dat niet veel hardware gespecificeerd is om daar langere termijn in te verblijven. Het lijkt me dat 25 tot 30 graden logischer is.
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Tjah, het is dan ook een passief gekoeld center, DCO² in België.
en er staan nog enkele andere toestellen zoals Raspberry Pi's en Mac Mini's en dergelijke.
Maar inderdaad, ik vrees voor de temps.
en er staan nog enkele andere toestellen zoals Raspberry Pi's en Mac Mini's en dergelijke.
Maar inderdaad, ik vrees voor de temps.
^ Eigenlijk zie je dat soort dingen alleen maar in passieve DC's. De airflow is daar niet van te tunnelen zonder het rack met panelen af te sluiten.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Maar een nas heeft koeling (een fan)
En een Raspberry Pi heeft geen externe koeling, maar kan wel max . 80° graden hebben.
Ik zeg niet dat het ideaal is voor een nas, maar in principe zou het kunnen?
En een Raspberry Pi heeft geen externe koeling, maar kan wel max . 80° graden hebben.
Ik zeg niet dat het ideaal is voor een nas, maar in principe zou het kunnen?
Ik zal maar wat meer info gevenbum schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 13:22:
[...]
Misschien is de eerste disk als SHR aangemaakt? Wat voor type volume is het huidige volume/disk group? Je kan (voorzover ik weet) niet direct van SHR naar RAID switchen.
Ik neem aan dat je een 2bay Syno hebt? Daarvoor maakt SHR of RAID-1 niet uit: werking is hetzelfde.
Als je toch naar RAID-1 wilt, zou ik het zo proberen (theoretisch, niet uit eigen ervaring)
De 2TB bijprikken en daar een basic volume op maken. De data overkopiëren van de 1.5 TB SHR naar het nieuwe 2TB basic volume.
Het oude 1.5TB SHR volume verwijderen. Dan het basic volume uitbreiden naar RAID1 met de tweede 2TB schijf.

Ik heb de volgende opstelling:
DS213+
1x1.5TB WD Green
1x2.0TB WD Red
1 Volume SHR met bestandsbescherming 1.5TB max dus
Op de plank ligt nog een 1x2.0TB WD Red
Ik heb een TP-Link 1043 Router en een CAT6 netwerkkabel naar een TP-Link GigaSwitch waar mijn tv + randapparatuur op zitten. De rest van mijn apparatuur zit via wifi behalve mijn tv op de slaapkamer dit zit via een Zyxel 500Mbit EoP.
De 1.5TB WD Green had ik nog liggen als tijdelijke vulling maar meerdere streams tegelijk ging natuurlijk niet altijd goed.
Op de planning stonden dus al 2x2TB WD Red welke nu dus aanwezig zijn.
Nu wil ik de beste/snelste RAID1(achtige) oplossing.
Ben dus al redelijk op weg in de huidige configuratie. Volgens mij laat de volgende screenshot zien dat ik al aardig op weg ben met het vervangen van de schijf. Theoretisch zou ik de WD Green eruit moeten kunnen hengelen dacht ik zo?
Oja dit is mijn eerste NAS ooit haha en dus ook mijn eerste Synology. Krijg wel de smaak te maken. Als ik de config helemaal snap ga ik met packages en extra functionaliteiten aan de slag.

ICT G33K
Vandaag maar es een draadloos testje uitgevoerd.
Vanaf mijn computer (draadloos) een film van 8 Gb overgezet naar de film dir van mijn nas.
Gemiddelde snelheid 4,7 MB/s dat zou toch sneller moeten kunnen.
Router is een Sitecom WLR6100
Nas is met cat 6 bekabeld aan de router en er stond niets te downloaden.
Vanaf mijn computer (draadloos) een film van 8 Gb overgezet naar de film dir van mijn nas.
Live youre Life and Enjoy every Day
Ik ben op zoek naar een ip-cam voor binnenshuis die ik kan aansluiten op mijn Synology. Wensen lijstje wat ik heb zijn: indoor, min 720p, dag & nacht geschikt, dome & PoE (lijkt me handig). Ik kwam uit op de Axis P3364-V welke 569 EUR kost bij Wlanshop.nl
Nu weet ik dat Panasonic, Samsung e.a. ook camera's maken echter kom ik nergens een product tegen welke aan mijn wensen voldoet voor eenzelfde bedrag.
Wie kent er een goedkoper alternatief
Ik wil de dome bij mijn voordeur plaatsen om zo in de gaten te houden wie er voor de deur staat, objectdetectie m.b.t. mijn parkeerplaats te activeren en uiteraard om ongewenste gasten tegen te houden en te identificeren (24x7) i.c.m. mijn alarmsysteem.
Zijn mijn wensen wellicht te gortig en moet ik bv HD support laten varen en voor een lagere resolutie gaan?
Nu weet ik dat Panasonic, Samsung e.a. ook camera's maken echter kom ik nergens een product tegen welke aan mijn wensen voldoet voor eenzelfde bedrag.
Ik wil de dome bij mijn voordeur plaatsen om zo in de gaten te houden wie er voor de deur staat, objectdetectie m.b.t. mijn parkeerplaats te activeren en uiteraard om ongewenste gasten tegen te houden en te identificeren (24x7) i.c.m. mijn alarmsysteem.
Zijn mijn wensen wellicht te gortig en moet ik bv HD support laten varen en voor een lagere resolutie gaan?
juist niet, security cam is een van de features van een synology NAS, wel handig dat je dan een camera koopt die daar ook mee werkt.
Ik kan je helaas niet helpen, maar goed
Kan ook sneller: gebruik een netwerk kabel tussen PC/laptop en router. Heeft namelijk weinig te maken met de snelheid van je nas maar meer met je draadloos netwerk (is mijn inschatting).jokapo schreef op woensdag 24 april 2013 @ 12:55:
Lijkt mij ook.
Basis test van je router/kabels is altijd: sluit er twee computer op aan en kijk of je de max. snelheid haalt.
Daar moet je tegen die 125 MB/s zitten i.g.v. Gbit. Dan is de basis goed.
En van daaruit stapsgewijs verder. Draadloos, NAS erbij etc.
Basis test van je router/kabels is altijd: sluit er twee computer op aan en kijk of je de max. snelheid haalt.
Daar moet je tegen die 125 MB/s zitten i.g.v. Gbit. Dan is de basis goed.
En van daaruit stapsgewijs verder. Draadloos, NAS erbij etc.
👉🏻 Blog 👈🏻
Wat is de verbindingssnelheid? 54Mbit? Want dan klopt die 4,7MB/sec weljokapo schreef op woensdag 24 april 2013 @ 12:55:
DSM is juist het enige dat Synlology onderscheid van alle andere NAS-en..als het ware schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 13:12:
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
@ ibidem
ik zou dan deze aanraden.
http://nl.hardware.info/r...gscamera-met-3-megapixels
Helaas geen dome versie, maar wel erg goed.
ik zou dan deze aanraden.
http://nl.hardware.info/r...gscamera-met-3-megapixels
Helaas geen dome versie, maar wel erg goed.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Sorry hoor...cypher21 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:30:
juist niet, security cam is een van de features van een synology NAS, wel handig dat je dan een camera koopt die daar ook mee werkt.

Er wordt gevraagd naar een geschikte IP-camera voor zijn specifieke toepassing en naar een goedkoper alternatief.
Dan ben ik maar een ongelovelijke zeikneus
Of een camera werkt met Synology staat gewoon in de compatibility list.
2.4 Ghz max 450 Mb/s bekabelde deel is gigabitmvds schreef op woensdag 24 april 2013 @ 14:04:
[...]
Wat is de verbindingssnelheid? 54Mbit? Want dan klopt die 4,7MB/sec wel
Live youre Life and Enjoy every Day
Bedankt voor je reactie; ik ben er mee aan de slag gegaan en het werkt. Maar ik begrijp het principe nog niet helemaaldutchgio schreef op maandag 22 april 2013 @ 16:34:
[...]
Geef je synology een statisch ip adress.
Kan zowel in de router door je mac adres te koppelen aan een ip adres buiten de DHCP range of op je synology handmatig een ip adres in te voeren.
Koppel m vervolgens via de DDNS service van synology en voeg ..jouwgekozennaam...synology.me toe als bladwijzer.
Stap (1) Ik heb op de Synology via Configuratiescherm en dan Netwerk op het tabje Netwerkinterface de optie "Netwerkconfiguratie automatisch ophalen" uitgeschakeld. Vervolgens heb ik onder de optie "Handmatige configuratie gebruiken" het IP adres 192.168.192.66 ingevuld. (dit ligt buiten de DHCP range).
Stap (2) In mijn router (UPC Horizon Media Box) heb ik een aantal porten geforwared.
Stap (3) In het Configuratiescherm heb ik onder DDNS een serviveprovider toegevoegd. Dit is nu mijnnaam.synology.me, die verwijst naar het externe IP adres van mijn Synology (77.257.xx.xx).
Alles werkt nu; ik kan van afstand via 77.257.xx.xx mijn NAS benaderen en beheren zoals het allemaal hoort.
Maar wat nu als mijn modem en/of router om welke reden dan ook wordt gereset en het externe IP adres wordt veranderd ? Wordt dit dan ook automatisch veranderd in relatie tot mijnnaam.synology.me ??
Of heb ik iets verkeerds gedaan cq. zie ik iets over het hoofd ?
Ik ben geen ICT-er, maar je synology maakt altijd verbinding via het statische ip nummer dat jij hebt ingesteld, en dus contstant hetzelfde is, 192.168.192.66, en dus niet kan veranderen.kattapult schreef op woensdag 24 april 2013 @ 20:49:
[...]
Bedankt voor je reactie; ik ben er mee aan de slag gegaan en het werkt. Maar ik begrijp het principe nog niet helemaal![]()
Stap (1) Ik heb op de Synology via Configuratiescherm en dan Netwerk op het tabje Netwerkinterface de optie "Netwerkconfiguratie automatisch ophalen" uitgeschakeld. Vervolgens heb ik onder de optie "Handmatige configuratie gebruiken" het IP adres 192.168.192.66 ingevuld. (dit ligt buiten de DHCP range).
Stap (2) In mijn router (UPC Horizon Media Box) heb ik een aantal porten geforwared.
Stap (3) In het Configuratiescherm heb ik onder DDNS een serviveprovider toegevoegd. Dit is nu mijnnaam.synology.me, die verwijst naar het externe IP adres van mijn Synology (77.257.xx.xx).
Alles werkt nu; ik kan van afstand via 77.257.xx.xx mijn NAS benaderen en beheren zoals het allemaal hoort.
Maar wat nu als mijn modem en/of router om welke reden dan ook wordt gereset en het externe IP adres wordt veranderd ? Wordt dit dan ook automatisch veranderd in relatie tot mijnnaam.synology.me ??
Of heb ik iets verkeerds gedaan cq. zie ik iets over het hoofd ?
Het externe ip adres word 'uitgedeeld' door je provider, maar volgens mij kan dit niet worden gewijzigd door bijvoorbeeld het resetten of veranderen van de instellingen van de modem/router.
Je synology host-naam wordt dan niet veranderd, want die is puur ingesteld om verbindingen naar dat ip adrs door te sturen. Maar ik denk dat de kans dat zoiets zich voor doet vrij klein is, en je je daar geen zorgen over hoeft te maken. Ik heb mijn NAS en router net zo ingesteld als jou, en ook ingesteld dat ik een email ontvang als de verbinding met de nas en de naam.synology.me host wordt verbroken, en totnu toe doet ie het altijd waar ik de NAS benader.
Je doet niks fouts.
D uit DDNS staat voor Dynamisch en kan veranderingen dus opvangen.
Op de achtergrond log je DSM namelijk bij Synology in en zo kijken ze of je ip is gewijzigd en slaat de wijziging op. Hierdoor hoef je alleen maar je synology.me adres te onthouden.
D uit DDNS staat voor Dynamisch en kan veranderingen dus opvangen.
Op de achtergrond log je DSM namelijk bij Synology in en zo kijken ze of je ip is gewijzigd en slaat de wijziging op. Hierdoor hoef je alleen maar je synology.me adres te onthouden.
Bedenk wel dat een binnen camera die je naar buiten gaat richten niet gaat lukken. Om in het donker te kunnen kijken heb je infrarood nodig. Zodra het donker wordt gaan deze branden en krijg je een enorme reflectie in het raam waardoor je geen beeld meer ziet.Ibidem schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:02:
Ik ben op zoek naar een ip-cam voor binnenshuis die ik kan aansluiten op mijn Synology. Wensen lijstje wat ik heb zijn: indoor, min 720p, dag & nacht geschikt, dome & PoE (lijkt me handig). Ik kwam uit op de Axis P3364-V welke 569 EUR kost bij Wlanshop.nl
Controleer dus goed als je een keuze hebt gemaakt of het mogelijk is om door glas opnames te maken.
HD is mooi maar voor bewaking misschien wel overkill. Bedenk ook dat hij constant opnamen maakt bij een beweging en dat kunnen er veel zijn (denk aan mensen die voorbij lopen, vogels etc. HD zal altijd grotere opnames maken waardoor je dus ook voldoende opslag moet reserveren.
Zelf gebruik ik een Foscam buitencamera (kan bijna alles wat je wilt, alleen dome & PoE niet volgens mij. Mogelijk dat recente modellen dit inmiddels wel kunnen) Voldoet prima als bewakingscamera. Beeld is niet super strak maar dat maakt mij niet veel uit. De personen die het op je huis voorzien hebben zullen toch wel iets over hun hoofd hebben. Het is meer het idee van veiligheid en handig voor de verzekering.
Als je het budget hebt kun je het altijd nemen maar bedenk goed waarom je HD wilt hebben. Zolang die reden voor jou voldoende zijn kun je de vraagt zelf beantwoorden
Synology werkt met veel camera's. Op de website kun je inderdaad al nagaan of het gaat werken met een bepaald type. Meestal werken ook camera's die niet voorkomen, ze kunnen nu eenmaal niet alles testen, maar even google op type camera en Synology en dan vindt je snel of het gaat werken.
Ik heb problemen met mijn Synology NAS (212j). En dan eigenlijk voornamelijk met het streamen van audio.
Intern gaat alles goed, maar extern stopt de muziek soms of start het helemaal niet. Net alsof de verbinding overbelast is (wat niet zo is). Heel irritant. Het heeft wel (min of meer) goed gewerkt.
Hebben jullie nog tips voor de configuratie? Zoveel valt er niet echt in te stellen zeker? CPU en RAM gebruik liggen (momenteel) rond de 30%, dus dat valt wel mee.
Het is wel slechter geworden met m'n nieuwe router, maar daarvoor was het ook nooit helemaal perfect ala Grooveshark of zo. Zal er vanavond eens DD-WRT op knallen. Tips zijn altijd welkom!
Intern gaat alles goed, maar extern stopt de muziek soms of start het helemaal niet. Net alsof de verbinding overbelast is (wat niet zo is). Heel irritant. Het heeft wel (min of meer) goed gewerkt.
Hebben jullie nog tips voor de configuratie? Zoveel valt er niet echt in te stellen zeker? CPU en RAM gebruik liggen (momenteel) rond de 30%, dus dat valt wel mee.
Het is wel slechter geworden met m'n nieuwe router, maar daarvoor was het ook nooit helemaal perfect ala Grooveshark of zo. Zal er vanavond eens DD-WRT op knallen. Tips zijn altijd welkom!
De upload snelheid van je internet provider die de hoge kb/sec van je audio niet kan trekken?Dennahz schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:07:
Ik heb problemen met mijn Synology NAS (212j). En dan eigenlijk voornamelijk met het streamen van audio.
Ik zal wel hartstikke stekeblind zijn, maar waar hebben ze op de Synology de MySQL config file verstopt (my.cnf dacht ik) ??
EDIT: ah, is blijkbaar optioneel (zelf /etc/my.cnf maken mbv sample file)
/usr/syno/etc/rc.d/S21mysql.sh aanpassen is makkelijker.
EDIT: ah, is blijkbaar optioneel (zelf /etc/my.cnf maken mbv sample file)
/usr/syno/etc/rc.d/S21mysql.sh aanpassen is makkelijker.
[ Voor 35% gewijzigd door Goner op 25-04-2013 14:36 ]
Dat kan toch niet verklaren dat het bij sommige liedjes helemaal perfect gaat (of zelfs gewoon een uur lang) en dan plotseling niet meer? Zal eens zoeken hoeveel bandbreedte je daar voor nodig hebt eigenlijk. Je kan ook nergens de kwaliteit instellen... qua configuratiemogelijkheden vind ik het allemaal nogal beperkt.tboheeren schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:19:
[...]
De upload snelheid van je internet provider die de hoge kb/sec van je audio niet kan trekken?
ik heb hetzelfde.. ik geef firewall op mijn werk de schuld. Reden om dit te denken is dat het wel goed gaat op mijn iPhone met 3g.
Upload is hier trouwens tussen de 50KB en 70KB dus zou zowat elke internetlijn in NL wel moeten halen lijkt me zo.
Upload is hier trouwens tussen de 50KB en 70KB dus zou zowat elke internetlijn in NL wel moeten halen lijkt me zo.
Ah, daar had ik nog niet eens aan gedacht. Via 3G ging dit inderdaad ook prima toen we (in eigen land) op vakantie waren. Zal straks eens proberen met de andere lijn die niet aan de firewall hangt hier.
Daar had ik nog niet aan gedacht, thx!
En Tboheeren ook bedankt voor de suggestie 
Daar had ik nog niet aan gedacht, thx!
edit:
Met andere lijn lijkt het perfect te werken, terwijl de hoofdlijn wel sneller hoort te zijn. Zal ergens iets niet goed zitten in de firewall dus
Met andere lijn lijkt het perfect te werken, terwijl de hoofdlijn wel sneller hoort te zijn. Zal ergens iets niet goed zitten in de firewall dus

[ Voor 30% gewijzigd door Dennahz op 25-04-2013 15:08 ]
Je bedoelt "voor mijn 412+ (x86 Intel Atom D2700)" neem ik aan?timovd schreef op maandag 22 april 2013 @ 11:11:
Voor mijn 412+ (PowerPC) heb ik bij de MyCom een ICIDU reepje gekocht. Met >2GB zijn veel problemen en werkt het vaak trager. Kingston schijnt altijd te werken en is volgens mij ook backwards compatible in snelheid.
Yup. Jij hebt wel een PPC volgens mij.
Staat er inderdaad verkeerd
Staat er inderdaad verkeerd

[ Voor 32% gewijzigd door timovd op 25-04-2013 15:46 ]
Morgen wordt mijn eerste Synology (1512+) geleverd. Nu heb ik op mijn pc al enkele Powershell script draaien. Graag zou ik deze vanaf m'n NAS willen draaien, maar ik vrees dat er geen Powershell pakket bestaat. Klopt dit?
Alles herschrijven naar shell ? Of zijn er andere oplossingen?
Alles herschrijven naar shell ? Of zijn er andere oplossingen?
Verwijderd
Sinds de laatste versie van DSM (4.2-3211) kan ik flac bestanden niet fatsoenlijk meer luisteren.
Ik heb ooit mijn 209 gekocht om daar mijn muziek collectie op te zetten en te beluisteren met Logitech Media Server. Dat is altijd goed gegaan.
Nu lukt mp3 wel gewoon, maar zodra ik een flac afspeel komt het proces "sox" roet in het eten gooien.
Dat proces zorgt voor 100% cpu belasting en streamen lukt dan niet meer. Steeds 2 seconden geluid en daarna 4 seconden stilte om te bufferen.
Ik kan weinig vinden over het proces sox. Het zou iets zijn om realtime audio te transcoden. Maar dat hoeft niet, dat doen mijn Squeezeboxen wel.
Kan iemand me op weg helpen om die sox uit te schakelen?
Ik heb ooit mijn 209 gekocht om daar mijn muziek collectie op te zetten en te beluisteren met Logitech Media Server. Dat is altijd goed gegaan.
Nu lukt mp3 wel gewoon, maar zodra ik een flac afspeel komt het proces "sox" roet in het eten gooien.
Dat proces zorgt voor 100% cpu belasting en streamen lukt dan niet meer. Steeds 2 seconden geluid en daarna 4 seconden stilte om te bufferen.
Ik kan weinig vinden over het proces sox. Het zou iets zijn om realtime audio te transcoden. Maar dat hoeft niet, dat doen mijn Squeezeboxen wel.
In de instellingen van de mediaserver kun je aangeven welke audio formaten getranscode moeten worden.Verwijderd schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 09:13:
Sinds de laatste versie van DSM (4.2-3211) kan ik flac bestanden niet fatsoenlijk meer luisteren.
Verwijderd
Dank je wel lexi,
En ik maar denken dat het door de nieuwste DSM kwam
Ik draai nog steeds media server 7.7.3 omdat die het goed doet bij mij.
Via de instellingen van de server kwam ik er niet uit dus zojuist maar opnieuw geïnstalleerd en nu werkt het weer goed.
En ik maar denken dat het door de nieuwste DSM kwam
Ik draai nog steeds media server 7.7.3 omdat die het goed doet bij mij.
Via de instellingen van de server kwam ik er niet uit dus zojuist maar opnieuw geïnstalleerd en nu werkt het weer goed.
Zijn er meer mensen die problemen hebben met time machine? Het is een bekend probleem met NASsen heb ik gezien, maar ik vraag me af of iemand hier de oplossing heeft voor een Synology 112j. Ik heb gelezen over de bands vergroten en het herstellen van een al corrupte sparsebundle, maar heb geen verstand van de terminal. Als iemand dus een werkende oplossing heeft zou dat erg fijn zijn.
Lijkt me aannemelijk, Powershell is van Microsoft en gebruikt .NET ...wars schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 00:01:
maar ik vrees dat er geen Powershell pakket bestaat. Klopt dit?
Misschien is dit iets : http://hindenes.com/trond...n-powershell-through-ssh/
Bij mij werkt het sinds kort ook niet meerVerbal_Kint schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 12:04:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met time machine? Het is een bekend probleem met NASsen heb ik gezien, maar ik vraag me af of iemand hier de oplossing heeft voor een Synology 112j. Ik heb gelezen over de bands vergroten en het herstellen van een al corrupte sparsebundle, maar heb geen verstand van de terminal. Als iemand dus een werkende oplossing heeft zou dat erg fijn zijn.
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:
<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:
<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]