Ziet er wel cool uit. Ik zal wat foto's maken vanavond van slides. Dan kan ik ze posten als er interesse is.
Begreep ikVerwijderd schreef op donderdag 17 september 2015 @ 13:04:
[...]
De vraag was eigenlijk retorisch bedoeld, maar wie weet in een topic over die router in Netwerken?![]()
Mais, mon chèr Quakie (et aussi les autres): comprenez-vous Français? Ik trof op YouTube een kanaal met diverse verse filmpjes, helaas zonder vertaling [list=1]• YouTube: Synology Mail Plus - DSM 6.0 et client iOS• YouTube: Docker DSM et virtualisation - DSM 6.0• YouTube: Synology Spreadsheet - DSM 6.0• YouTube: Synology Cloud Station Backup - DSM 6.0• echt heel verse filmpjes (jongste ca. 2 uur oud), dus misschien zijn er meer geüpload intussen.
Maar ik wil gewoon meer zien, weten.. nieuwsgierig naar dingen die me interesseren.
Ja dat is wel een nadeel, dat er weer een topic bijkomt...
Helaas is mijn frans heel erg slecht dus veel schiet ik er niet meer mee op haha maar wel grappig om te zien dat er FR, NL in dezelfde mappen zit dus waarschijnlijk is dat hun cluster.
[ Voor 7% gewijzigd door Quakie op 17-09-2015 13:22 ]
Ik teken nergens meer voor
Graag, er is nu al veel bekend, maar het is gewoon wat makkelijker.Xenophoben schreef op donderdag 17 september 2015 @ 13:15:
Ziet er wel cool uit. Ik zal wat foto's maken vanavond van slides. Dan kan ik ze posten als er interesse is.
We hebben nu Duits, Frans en dan ter aanvulling van ontbrekende stukken NL..:)
Verwijderd
Als er interesse is, schrijft hij. We zitten op het randje van onze stoel. Hongerig naar kennisbytes. Vreten als uitgehongerde hyena's elk brokje Synology dat we toegeworpen krijgen.Xenophoben schreef op donderdag 17 september 2015 @ 13:15:
Ik vond (nog) geen slides van het evenement in Londen (maar zocht ook niet heel hard), maar een aanvulling op de Duitse is erg gewenst. Liefst voorzien van wat eigen commentaar/wat je opstak van de presentatie in Utrecht.
Weet ik, maar er is een reden dat ik een extreme heb... als ik een instelbare router wilde had ik die wel gehad. Ik ben gewoon gecharmeerd van Synology en dus naar hun router.. niet naar een instelbare router in het algemeen...schumi2004 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 12:46:
[...]
En anders neem je een router met DD-WRT ondersteuning, goedkoper en kan meer
Verwijderd
Aanvulling op de Franse video's; er is een YouTube-kanaal waar grote delen van de presentatie in Taipei, Taiwan (en als je ze aan elkaar plakt vermoed ik het gehele evenement), online staan: YouTube: Synology 01 剪輯10小時 上傳用較低畫質. Ik ben er met grote stappen doorheen gegaan, maar zag weinig aanvullende nieuwigheden en die taal is voor mij een echte handicap.

De presentatie is al 38 minuten bezig, waar blijft de update?
Sst zit te luisteren :-)
Cloud station server / dsm 6.0 / video station update / document viewer / spreadsheets like Google docs / note station in presentatie mode
Cloud station server / dsm 6.0 / video station update / document viewer / spreadsheets like Google docs / note station in presentatie mode
[ Voor 34% gewijzigd door hhoekstra op 17-09-2015 17:44 ]
Verwijderd
Bij de buren van hardware.info wordt e.e.a. nog eens bevestigd in een kleine preview. Nieuw is dat de DS716+ net als de DS416 in oktober op de markt komt. Verder lijkt ook de DS214se een opvolger te krijgen in de vorm van de al eens eerder op beurzen gepresenteerde DS216se (leverdatum onbekend, beperkte specificaties). Er werden geen prijsindicaties afgegeven.
DS216se - marketingkreten
Budgetvriendelijke 2-bay NAS voor uw persoonlijke cloud - Ruim 100 MB/s lezen en 59 MB/s schrijven - Floating-point unit voor snellere verwerking multimedia - Stroomverbruik slechts 5,12W in slaapstand. Aan/uitschakelen via klokschema voor nog meer energiebesparing - Speel multimediabestanden af met de DLNA-gecertificeerde media server - Draait Synology DSM en biedt de volledige Cloud Suite
De Nederlandstalige marketingkreten voor de andere toestellen, t.w. DS216play, DS416 & DS716+ waren niet te ontcijferen.
DS216se - marketingkreten
Budgetvriendelijke 2-bay NAS voor uw persoonlijke cloud - Ruim 100 MB/s lezen en 59 MB/s schrijven - Floating-point unit voor snellere verwerking multimedia - Stroomverbruik slechts 5,12W in slaapstand. Aan/uitschakelen via klokschema voor nog meer energiebesparing - Speel multimediabestanden af met de DLNA-gecertificeerde media server - Draait Synology DSM en biedt de volledige Cloud Suite
De Nederlandstalige marketingkreten voor de andere toestellen, t.w. DS216play, DS416 & DS716+ waren niet te ontcijferen.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2015 20:14 . Reden: Opmaak. ]
De DS216se lijkt me goed voor men ouders, dan kan ik ook een backup van men allerbelangrijkste bestanden daarop houden als offsite backup.
Nu hopen dat we snel meer nieuws hebben!
Verwijderd
Zeker. Bij introductie had de DS214se een prijs van ca. €135 bij de goedkoopste aanbieders (goedkoopste ligt daar nu weer €20 onder). Als Synology voor de DS216se dat prijspunt, zo'n €30 onder de nu gangbare prijs van een DS215j kan vasthouden lijkt het me een prachtig backuptoestel. Ik vond het ontbreken van een in- & uitschakelschema het grootste gebrek (en had graag ook WoL er op aanwezig gezien) van de voorganger; dat is nu opgeheven.
Zijn er nu nog andere ophelderingen van de presentatie in Utrecht of niet?
Ik wil info!
Verwijderd
Het Engelse TheRegister heeft een, zij het karige, samenvatting: Synology systematically soups up filer software - NAS box software gets general boost – including Apple Watch support.
Verwijderd
Amrit schreef op donderdag 17 september 2015 @ 20:37:
En BTRFS lees ik net.

Voor de regelmatige bezoekers van deze draad al enkele dagen bekend. Het kleinste, bestaande, systeem waar het voor beschikbaar komt is de DS415+.
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2015 @ 20:44:
[...]
Voor de regelmatige bezoekers van deze draad al enkele dagen bekend. Het kleinste, bestaande, systeem waar het voor beschikbaar komt is de DS415+.
Volgens synology zelf veel, ik zal zo ff de slides van de presentatie beschikbaar maken op mijn ds412+ dan zal ik de link hier posten.
Weer geen breaking newsVerwijderd schreef op donderdag 17 september 2015 @ 20:44:
[...]
Ik ben een noob op dit vlak maar ik heb in ieder geval meegekregen dat nu veel gebruikte bestandssystemen (NTFS/FAT32) aan vervanging toe zijn. Maar waarom BTRFS als ZFS ook 'van Oracle' is (bewust tussen aanhalingstekens gezet).
Maar wel prettig dat dit nu bij kant en klare NAS'en beschikbaar komt!
Ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk. Was al beetje aan het Googlen maar wordt nog niet veel wijzer, ook niet in de diepte gezocht ook.Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2015 @ 20:59:
Wat ik mij wel afvraag is wat brengt BTFRS voor de gemiddelde consument?
In de presentatie hadden ze het er over dat het nodig was voor het gebruik van onder andere snapshots... Die kunnen toch wel zeer nuttig zijn... Heel het backup systeem zoals we het nu kennen gaat op de schop.
Klopt, btrfs is (o.a.!) handig v.w.b. de snapshots.
Voor sommige XBian gebruikers wel bekend.
http://wiki.xbian.org/doku.php/snapshots
Btrfs kun je zelf ook kiezen bij diverse distributies. Of je kunt converteren naar btrfs.
Voor sommige XBian gebruikers wel bekend.
http://wiki.xbian.org/doku.php/snapshots
Btrfs kun je zelf ook kiezen bij diverse distributies. Of je kunt converteren naar btrfs.
👉🏻 Blog 👈🏻
Cipher heeft de nodige (cq heel erg veel) over bestandssystemen geschreven. Bv hier, de 2e post. nieuws: HGST levert eerste 10TB-hdd met helium uit
En dan gaan het met name over de bit error rate en foutherstel en dergelijke.
En dan gaan het met name over de bit error rate en foutherstel en dergelijke.
[ Voor 14% gewijzigd door Amrit op 17-09-2015 21:41 ]
Valt me mee dat nog niemand dat speakertje op V&A heeft gezet.Xenophoben schreef op donderdag 17 september 2015 @ 21:12:
Overigens geen 40% korting coupon gehad. De gadget in de goodiebag was een bluetooth speakertje
Eten was trouwens helemaal prima. Goed geregeld Synology! Volgend jaar ben ik weer van de partij.
Lekker!
Voor de degene die wat meer willen weten over de RT1900AC router..
Verwijderd
Je weet ons wel in spanning te houden (het bt-lsp-tje is al bekend van de Duitse fotoreportage; eerste plaatje). Voer ons ook wat lekkers. We zijn zo braaf!Napsju schreef op donderdag 17 september 2015 @ 21:44:
[...]
Valt me mee dat nog niemand dat speakertje op V&A heeft gezet.
Eten was trouwens helemaal prima. Goed geregeld Synology! Volgend jaar ben ik weer van de partij.
Hierbij de beloofde foto's van een aantal slides in de presentatie :
http://www.evdwassenberg.nl/photo/share/WYisWWwr
Hij is nog aan het inladen dus ik denk dat ze nog niet allemaal zichtbaar zijn.
Thx!Xenophoben schreef op donderdag 17 september 2015 @ 22:16:
Hierbij de beloofde foto's van een aantal slides in de presentatie :
Ben er heel benieuwd naar!
Vanaf 10 min. Mooi als je meer controle wilt over de verbindingen.Quakie schreef op donderdag 17 september 2015 @ 21:50:
[video]
Voor de degene die wat meer willen weten over de RT1900AC router..
Jammer overigens dat Docker alleen op de Intels draait...
👉🏻 Blog 👈🏻
Graag gedaan, ik heb niet van alles foto's gemaakt maar het is zo iets
Ik kan docker nog ergens wel begrijpen, maar ik snap niet waarom je meerdere DSM versies via Docker zou willen draaien..?kraades schreef op donderdag 17 september 2015 @ 22:22:
[...]
Vanaf 10 min. Mooi als je meer controle wilt over de verbindingen.
Jammer overigens dat Docker alleen op de Intels draait...
Wat overigens ook nog een leuke was is dat eindelijk onedrive for business ondersteuning komt. Ook is het cloudstation verhaal wat veranderd. Veel renames voor de zelfde producten
Nee ik ook niet. Dat was meer voor de demo denk ik. Maar veel applicaties kun je dan in een eigen 'Docker container' draaien geisoleerd van elkaar. Jammer dat het gekoppeld is aan de Intel api dus nog geeneens de cpu capaciteit.Quakie schreef op donderdag 17 september 2015 @ 22:25:
[...]
Ik kan docker nog ergens wel begrijpen, maar ik snap niet waarom je meerdere DSM versies via Docker zou willen draaien..?
👉🏻 Blog 👈🏻
Heb jij een schil over je photostation?Xenophoben schreef op donderdag 17 september 2015 @ 22:24:
[...]
Graag gedaan, ik heb niet van alles foto's gemaakt maar het is zo iets
Ik zie het heel anders als ik een map public share.
Apart..
Misschien dat ze dat in de toekomst los laten. Zolang hebben ze Docker nog niet..kraades schreef op donderdag 17 september 2015 @ 22:30:
[...]
Nee ik ook niet. Dat was meer voor de demo denk ik. Maar veel applicaties kun je dan in een eigen 'Docker container' draaien geisoleerd van elkaar. Jammer dat het gekoppeld is aan de Intel api dus nog geeneens de cpu capaciteit.
Ik heb er zelf even mee gespeeld maar het is niet 1,2,3 installeren en draaien.. En ik ben van veel applicaties naar praktisch default apps gegaan... Ik draai nu 1 a 2 apps niet uit officiële app store, die ik eigenlijk ook wel kan killen..
(ik weet het schijn veiligheid )
uhhh nee niet dat ik weetQuakie schreef op donderdag 17 september 2015 @ 22:33:
[...]
Heb jij een schil over je photostation?
Apart..
Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik dit zo gebruik. Er is wel pas geleden een update van photo station geweest. Wellicht is dat het?
had je iets aan de foto's?Quakie schreef op donderdag 17 september 2015 @ 22:33:
[...]
Heb jij een schil over je photostation?
Apart..
Het zal denk ik wel aan mij liggen, maar ik vond het event vanavond alles behalve spectaculair, het is oude wijn in nieuwe zakken, maar echt serieuze nieuwe features?
Het zijn allemaal van die inkoppertjes, in plaats van echt vernieuwend en onderscheidend.
Neem als voorbeeld Spreadsheet, dat is gewoon Google docs, en hoeveel jaar is dat er al?
Het zijn allemaal van die inkoppertjes, in plaats van echt vernieuwend en onderscheidend.
Neem als voorbeeld Spreadsheet, dat is gewoon Google docs, en hoeveel jaar is dat er al?
Aha, ja ik heb alleen andere kleur theme gekozen maar naar mijn idee ziet het er toch iets anders uit..
Zal eens testen.
Jazeker, thanks:)
test zelfde fotos, al credits gaan naar Xenofoben
Zie het al..
Ik deel het via filestation.. Dat vind ik zelf makkelijker werken omdat ik toch al 9 van de 10 keer in DSM zit
[ Voor 54% gewijzigd door Quakie op 17-09-2015 23:14 ]
iedereen vond dat ook een zwak deel in de presentatie. Ik moet zeggen dat ik ik weinig heil zie in spreadsheet en notities etc...japie101 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 22:42:
Het zal denk ik wel aan mij liggen, maar ik vond het event vanavond alles behalve spectaculair, het is oude wijn in nieuwe zakken, maar echt serieuze nieuwe features?
Toch vind ik dat ze zeker niet stil gezeten hebben. Ze zitten naar mijn mening een beetje in tweestrijd tussen consumer based of enterprise... Ik denk niet dat we bij synology al echt over enterprise products kunnen spreken maar voor mkb is het zeker aantrekkelijk. Ik vroeg me ook af in het begin van de presentatie toen ze zeide dat ze 49% markt aandeel hebben , welke markt dat dan is....
[ Voor 24% gewijzigd door Xenophoben op 17-09-2015 23:04 ]
De tweestrijd tussen consumer en enterprise is zeker een punt, dat is lastig, het bijt elkaar in zekere zin...Xenophoben schreef op donderdag 17 september 2015 @ 23:01:
[...]
iedereen vond dat ook een zwak deel in de presentatie. Ik moet zeggen dat ik ik weinig heil zie in spreadsheet en notities etc...
Toch vind ik dat ze zeker niet stil gezeten hebben. Ze zitten naar mijn mening een beetje in tweestrijd tussen consumer based of enterprise... Ik denk niet dat we bij synology al echt over enterprise products kunnen spreken maar voor mkb is het zeker aantrekkelijk. Ik vroeg me ook af in het begin van de presentatie toen ze zeide dat ze 49% markt aandeel hebben , welke markt dat dan is....
Enterprise lonkt maar de consumer populariteit wil men niet laten liggen.
Ik vond niet alleen Spreadsheet slecht, ook het Could Station stuk waren minieme verschillen, verder Video Station, leuk gerestyled maar niets schokkends (sterker nog: gewoon Plex nagemaakt) en geen woord over DTS support... En dan nog wat nieuw over het nieuwe file system, mail server, en de nieuwe router. Er werd een hoop geklapt vanavond, voor veel copy en paste werk in mijn optiek.
Is video station niet eens plex onder de motorkap? Ik vond het zo gelijk gestyled dat ik dacht dat het gewoon als het waren gerebrand was? Plex is zeker een prima pakket maar, ik hoorde meer mensen klagen over dts support. Ongelofelijk dat dat anno 2015 nog steeds gezeik is. Ik kijk met plex zelfs mijn films met Dolby atmos zonder problemen.japie101 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 23:15:
[...]
De tweestrijd tussen consumer en enterprise is zeker een punt, dat is lastig, het bijt elkaar in zekere zin...
Enterprise lonkt maar de consumer populariteit wil men niet laten liggen.
Ik vond niet alleen Spreadsheet slecht, ook het Could Station stuk waren minieme verschillen, verder Video Station, leuk gerestyled maar niets schokkends (sterker nog: gewoon Plex nagemaakt) en geen woord over DTS support... En dan nog wat nieuw over het nieuwe file system, mail server, en de nieuwe router. Er werd een hoop geklapt vanavond, voor veel copy en paste werk in mijn optiek.
Wat mij wel opviel was dat er stond dat de nieuwe synologys 4k x265 real time kunnen transcode??!!? hebben ze dit softwarematig al voor elkaar dan? Ik heb een gtx 960 maar ik heb nog geen een software pakket gevonden die dit met hardware acc. kan doen. Zoja, als iemand die een kent hoor ik graag. Nu kost het transcode naar x265 me gewoonweg te veel tijd ondanks dat ik het af kan spelen met mijn nvidia shield en gtx 960 in htpc.
Ik vond het opvallend dat er bijvoorbeeld weinig stil gestaan werd bij 64 bit. Dit is toch best een grote aanpassing lijkt me?
Weetje wat het een beetje is, alle home zaken zijn in zekere zin gimmick. Als ik bij mij op het werk kijk gebruiken we synology maar om een reden: goedkope stabiele redelijk snelle storage....
Veel goedkoper dan gemiddeld storage plan in een datacentre.
[ Voor 13% gewijzigd door Xenophoben op 17-09-2015 23:24 ]
Lijkt mij wel handig om meerdere contexten te kunnen draaien. Zo kun je ook per app andere firewall rules en certificaten gebruiken. Naast security oogpunt is het natuurlijk ook makkelijk als staging (test/beta).Quakie schreef op donderdag 17 september 2015 @ 22:25:
Ik kan docker nog ergens wel begrijpen, maar ik snap niet waarom je meerdere DSM versies via Docker zou willen draaien..?
[ Voor 8% gewijzigd door DukeBox op 17-09-2015 23:32 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Afgaande op de geposte info lijkt mij de DS415+ de ideale aankoop. Deze zal alle nieuwe software-features krijgen (BTRFS) en zal neem ik aan ook in prijs gaan dalen zodra de nieuwe modellen in de winkel verschijnen. Tenzij de DS416(+) iets wereldschokkends beter heeft te bieden zie ik niet waarom ik hiervoor de extra prijs zou betalen, de kleine winst in cpu snelheid boeit imo niet echt veel.
Wie zegt dat de 416 sneller wordt? En nog beter duurder? Er wordt nergens gesproken over een 416+. Ik vermoed zelf dat het een 417+ gaat worden.. De duurdere + worden niet continue aangepast. Nu krijg je bijv de 716+ als vervanger van de 713+. De 415+ is de vervanger van de 412+. Alleen de 2 bays + versie wordt zowat jaarlijks aangepast.jos707 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 23:33:
Afgaande op de geposte info lijkt mij de DS415+ de ideale aankoop. Deze zal alle nieuwe software-features krijgen (BTRFS) en zal neem ik aan ook in prijs gaan dalen zodra de nieuwe modellen in de winkel verschijnen. Tenzij de DS416(+) iets wereldschokkends beter heeft te bieden zie ik niet waarom ik hiervoor de extra prijs zou betalen, de kleine winst in cpu snelheid boeit imo niet echt veel.
416 is leuk voor lage wattage, 4K hardwarematig support als je dat wilt hebben. En niet te vergeten garantie en software support is jaar langer.
Verwijderd
Prijsdalingen zijn er bij Synology-producten maar heel beperkt. Kijk de prijsgrafieken in de Pricewatch bij de oudere modellen er maar op na. Hooguit kort voor een introductie van een nieuw model is er een plotselinge daling van een procent of tien, maar dan heb je het ook wel gehad. De opvolger heeft i.h.a. een prijs die vergelijkbaar is met het vorige model. Daarmee is zo'n prijsdaling naar mijn mening onvoldoende in vergelijking met het extra jaar support dat je ontvangt als je kiest voor het nieuwere model (van de reguliere 5 jaar firmware-ondersteuning is bij het oude model al een jaar verstreken).jos707 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 23:33:
[...] de DS415+ [...] zal neem ik aan ook in prijs gaan dalen zodra de nieuwe modellen in de winkel verschijnen. [...]
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2015 23:51 . Reden: 'de model' -> 'het model' :F ]
Heb je gelijk in ja. Beta testing als een virtuele DSM Versie op laatste stabiele DSM is inderdaad wel nuttig.DukeBox schreef op donderdag 17 september 2015 @ 23:31:
[...]
Lijkt mij wel handig om meerdere contexten te kunnen draaien. Zo kun je ook per app andere firewall rules en certificaten gebruiken. Naast security oogpunt is het natuurlijk ook makkelijk als staging (test/beta).
Al bekend wanneer de ac1900 in de verkoop gaat?
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Verwijderd
Van drie nassen (DS216play, DS416 en DS716+) is begin of eerste helft oktober de datum die rondzingt, maar van de router zag ik nergens een geplande marktintroductie. Laten we zeggen vóór
& 
Uit het Duitse liveblog:

Uit het Duitse liveblog:
11:09
der neue Router kommt definitiv noch in diesem Jahr: RT1900AC
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2015 00:05 . Reden: Quote opgezocht. ]
Was niet zeker dat er een 416+ zat aan te komen daarom had ik die even tussen haakjes gezet. Als de 416 niet sneller zou worden als de 415 lijkt mij er weinig incentive om up te graden behalve het extra jaar support dan. Voor iemand die van plan was om de 415 te halen lijkt mij de 416 natuurlijk nu welgekomen zeker als de huidige prijzen worden aangehouden zoals aarvark zegt.Quakie schreef op donderdag 17 september 2015 @ 23:47:
[...]
Wie zegt dat de 416 sneller wordt? En nog beter duurder? Er wordt nergens gesproken over een 416+. Ik vermoed zelf dat het een 417+ gaat worden.. De duurdere + worden niet continue aangepast. Nu krijg je bijv de 716+ als vervanger van de 713+. De 415+ is de vervanger van de 412+. Alleen de 2 bays + versie wordt zowat jaarlijks aangepast.
416 is leuk voor lage wattage, 4K hardwarematig support als je dat wilt hebben. En niet te vergeten garantie en software support is jaar langer.
Verwijderd
En er is al wat nieuws!masauri schreef op donderdag 17 september 2015 @ 19:49:
De DS216se lijkt me goed voor men ouders, dan kan ik ook een backup van men allerbelangrijkste bestanden daarop houden als offsite backup.
Een vertegenwoordiger van een webshop in het Verenigd Koninkrijk was naar eigen zeggen op het Synology evenement in London en zette onderstaande gegevens m.b.t. de DS216se op z'n YouTube-kanaal. De specificaties zijn nagenoeg gelijk aan de eigenschappen van de DS214se. Dat zou voor het eerst zijn, als ik me niet vergis, dat het nieuwe model niet wat meer geheugen of een wat nieuwere of hoger geklokte processor krijgt. Misschien heeft de beste man wel voor zijn beurt gesproken, of wijkt er bij de uiteindelijke lancering toch het een of ander af. We zullen zien.

Bron: span.com
[list]• Marvell Armada 370 cpu op 800 MHz• 256 MB DDR3 geheugen• 2* USB2.0-poorten• 1* GbE-aansluiting• 100 MB/s lezen, 59 MB/s schrijven• 13,73 W regulier verbruik en 5,12 W in rust/standby
De prijs in het screenshot is £100 ex. de Britse btw. Omgerekend ca. €137 ex. btw. Dat lijkt wat duur, maar voor de DS215j vragen zij ook bijna €190 incl. btw (£115 ex., £138 with VAT). Op basis van de verhouding Britse prijs/Nederlandse prijs voor dat model lijkt mijn eerdere inschatting van om en nabij €135 realistisch. Een verwachte eerste leverdatum werd niet genoemd.
Bij Synology is het heel erg belangrijk dat je type nummers goed neerzet.jos707 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 00:01:
[...]
Was niet zeker dat er een 416+ zat aan te komen daarom had ik die even tussen haakjes gezet. Als de 416 niet sneller zou worden als de 415 lijkt mij er weinig incentive om up te graden behalve het extra jaar support dan. Voor iemand die van plan was om de 415 te halen lijkt mij de 416 natuurlijk nu welgekomen zeker als de huidige prijzen worden aangehouden zoals aarvark zegt.
Uit je vorige posts begrijp ik dat je het over een 415+ hebt en niet over een 415 (die bestaat niet).
Een 416 valt eigenlijk nog onder de home group en de 415+ onder business en ondersteund dus meerdere dingen die een 416 waarschijnlijk niet zal ondersteunen zoals volume uitbreidingen, high availability,docker, etc.
Als voorbeeld heb ik laatste 414 tegen over de 415+ gezet.
Dan zie je duidelijk verschillen waarvan een deel wordt ingelopen door een 416.
maar komt BTRFS dan naar alle synologys?
ik ben nu net bezig een ds3615xs met uitbreiding aan het aanschaffen.. beetje kut als ik daar nu alles op ext4 installeer en er volgende week btrfs is..
ik ben nu net bezig een ds3615xs met uitbreiding aan het aanschaffen.. beetje kut als ik daar nu alles op ext4 installeer en er volgende week btrfs is..
60 TB can not be enough
Thanks voor die verduidelijking, ben nog niet echt thuis in het Synology wereldje, ik was er vanuit gegaan dat ze zowel een 415 als een 415+ in het assortiment hadden zitten.Quakie schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 08:06:
[...]
Bij Synology is het heel erg belangrijk dat je type nummers goed neerzet.
Uit je vorige posts begrijp ik dat je het over een 415+ hebt en niet over een 415 (die bestaat niet).
Een 416 valt eigenlijk nog onder de home group en de 415+ onder business en ondersteund dus meerdere dingen die een 416 waarschijnlijk niet zal ondersteunen zoals volume uitbreidingen, high availability,docker, etc.
Als voorbeeld heb ik laatste 414 tegen over de 415+ gezet.
Dan zie je duidelijk verschillen waarvan een deel wordt ingelopen door een 416.
Moet ik onder 'volume uitbreidingen' verstaan dat je de capaciteit van je HD's kan uitbreiden en dat dit op de 414 niet mogelijk zou zijn ?
[ Voor 7% gewijzigd door jos707 op 18-09-2015 08:31 ]
Verwijderd
Btrfs is er niet ineens volgende week, tenzij je een groot RackStation aanschaft. Er zijn 3 systemen waarop het onder DSM 5.2 officieel en nu al beschikbaar is. De kleinste is de RS2416(RP)+. Met DSM 6.0 zal het beschikbaar komen voor alle systemen met xs/xs+ in de naam die voorzien zijn van een Intel-processor (zie het 6e plaatje uit de reportage van Xenophoben in "[Synology] Nieuws en discussie"). En verder voor de RS2416(RP)+, RS815(RP)+, DS1815+, DS1515+ en de DS415+.freak1 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 08:14:
maar komt BTRFS dan naar alle synologys?
De bètafase van DSM 6.0 start ca. half oktober. Synology's testperiode is opgerekt van twee maanden naar zes maanden. Dus als alles zonder strubbelingen verloopt is pas tegen april 2016 te rekenen met een vrijgave van de stabiele versie.
Op basis van de nu verstrekte informatie zal jouw beoogde DS3615xs dus ook btrfs gaan ondersteunen. In het btrfs-project is voorzien in conversietools van ext4 naar btrfs. Maar Synology heeft nog niets losgelaten of die ook deel uitmaken van hun implementatie. En zonder backup zou ik zo'n omzetting sowieso niet aandurven.
Btrfs: https://btrfs.wiki.kernel.org/index.php/Main_Page
Btrfs FAQ: https://btrfs.wiki.kernel.org/index.php/FAQ
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2015 14:01 . Reden: Links btrfs ]
Gisteren naar de Synology event geweest in de Jaarbeurs in Utrecht waar een leuke demo werd gehouden over DSM6.0.
Daarin werd aangekondigd dat BTRFS naar bijna alle + modellen zal uitkomen. Ook werd ingedoken naar de nieuwe apps zoals de nieuw geschreven backup programma waarmee makkelijke snapshots kan maken en terug kan zetten.
Al met al willen ze meer en meer naar de zakelijke markt met hun apps maar bij sommige dingen zet ik toch mn vraagtekens zoals het hele mailprogramma. Ik verwacht niet dat bedrijven deze oplossing gaan gebruiken maar eerder gewoon exchange. Wel misschien interresant voor kleine bedrijfjes/eenmanzaakjes.
Wel was het erg vermakelijk hoe de fransen engels spreken.
Daarin werd aangekondigd dat BTRFS naar bijna alle + modellen zal uitkomen. Ook werd ingedoken naar de nieuwe apps zoals de nieuw geschreven backup programma waarmee makkelijke snapshots kan maken en terug kan zetten.
Al met al willen ze meer en meer naar de zakelijke markt met hun apps maar bij sommige dingen zet ik toch mn vraagtekens zoals het hele mailprogramma. Ik verwacht niet dat bedrijven deze oplossing gaan gebruiken maar eerder gewoon exchange. Wel misschien interresant voor kleine bedrijfjes/eenmanzaakjes.
Wel was het erg vermakelijk hoe de fransen engels spreken.
http://esxilab.wordpress.com If all is virtual then what is real?
Ik vond de openlijke GODDAMNIT wel tof toen hij cockerDSM had getypt ipv dockerDSM 
Maar goed zoals vele al melden, veel 'nieuwe' dingen die op andere platformen er al waren of een rebrand waren van huidige apps/oplossingen.
Zie wel veel potentie in BTFRS en de overstap om te kunnen virtualiseren. En ook voor de export en relink functie, kan ik wat klanten bedenken die dat kunnen gaan gebruiken.
Ik vond UI technisch Videostation een 1 op 1 kopie van Plex (web interface)
Eten was prima overigen voor de culi's onder ons
wel veel vis
Maar goed zoals vele al melden, veel 'nieuwe' dingen die op andere platformen er al waren of een rebrand waren van huidige apps/oplossingen.
Zie wel veel potentie in BTFRS en de overstap om te kunnen virtualiseren. En ook voor de export en relink functie, kan ik wat klanten bedenken die dat kunnen gaan gebruiken.
Ik vond UI technisch Videostation een 1 op 1 kopie van Plex (web interface)
Eten was prima overigen voor de culi's onder ons
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Verwijderd
Dezelfde knakker die wat nieuws de wereld inslingerde over de DS216se heeft een filmpje over de DS716+ online gezet. Weinig nieuws, m.u.v. een eerste prijsindicatie: £260 ex. VAT. Omgerekend ca. €430 incl. btw, waarmee deze zich prima zou positioneren t.o.v. DS215+ en DS715 (vergelijking deze twee en voorganger DS713+). De Londense webshop hanteert overigens prijzen van resp. £225 (DS215+) en £274 (DS715) ex. VAT, dus ben ik benieuwd of de DS716+ ook in Nederland nog wat goedkoper wordt weggezet (of dat dit een marketingstunt is van die webshop).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2015 11:31 . Reden: Marketingstunt? ]
Iemand die meer info heeft over de IPS IDS en Load Balance / 802.1X netwerk functionaliteiten, ik vraag me af hoe ze "in het pad zitten' om de pakketten te inspecteren.
Je zou denken aan een spanport van een managed switch welke de pakketten repliceert, maar met alleen die feature ben je niet instaat op pakketten te droppen die onveilig zijn.
Je zou bijna denken dat je een NAS met twee porten nodig hebt?
Jammer dat je voor veel virtualisatie zaken de Intel cpus in je NAS nodig hebt, had mooi geweest als dat niet had gehoeven.
Je zou denken aan een spanport van een managed switch welke de pakketten repliceert, maar met alleen die feature ben je niet instaat op pakketten te droppen die onveilig zijn.
Jammer dat je voor veel virtualisatie zaken de Intel cpus in je NAS nodig hebt, had mooi geweest als dat niet had gehoeven.
Verwijderd
Hardwarezone Singapore heeft een kort verslag in 't Engels met highlights online gezet. V.w.b. de leverbaarheid van de DS716+ spreken zij over "available late in the fourth quarter of this year" (aan het einde van het laatste kwartaal, tegen december dus). De router is volgens hen "expected to be available sometime in October" (verwachten dat deze beschikbaar is ergens in oktober).
Ik denk dat die nieuwe 716+ dan ook extra interessant is, daar die wel een Intel CPU heeft.stormfly schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:25:
Iemand die meer info heeft over de IPS IDS en Load Balance / 802.1X netwerk functionaliteiten, ik vraag me af hoe ze "in het pad zitten' om de pakketten te inspecteren.
Naar mijn idee worden de laatste tijd veel te onbekende CPUs gebruikt in veel home use NASsen van Synology, en ook heel veel diverse, niet allemaal van 1 vendor.
Vanuit de historie weet je dat je met Intel altijd goed zit, ook op het gebied van transcoding.
Onbekende CPUs? Het is toch nooit anders dan ARM en PowerPC voor low end en Intel voor high end geweest, en PowerPC is de laatste generaties niet meer gebruikt.japie101 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 15:53:
[...]
Ik denk dat die nieuwe 716+ dan ook extra interessant is, daar die wel een Intel CPU heeft.
Naar mijn idee worden de laatste tijd veel te onbekende CPUs gebruikt in veel home use NASsen van Synology, en ook heel veel diverse, niet allemaal van 1 vendor.
Vanuit de historie weet je dat je met Intel altijd goed zit, ook op het gebied van transcoding.
Dat Synology gebruikmaakt van producten van verschillende leveranciers kun je ze niet kwalijk nemen: dat is gewoon een kostenplaatje.
Aan de gebruikerskant maakt het weinig uit, een ARM ontwerp is een ARM ontwerp.
Verwijderd
Van de Franse versie van het Synology 2016 evenement zijn een viertal video's verschenen:[list=0]• YouTube: Conférence Synology 2016 - Chiffres clés par Rosiel Lee, General Manager; Franse begroeting, gevolgd door wat marktcijfers in 't Engels, onderstaande delen weer Franstalig• deel 1: https://vimeo.com/139546880• deel 2: http://www.dailymotion.co...synology-2016-part-2_tech• deel 3: http://www.dailymotion.com/video/x375y3c
De 415+ is een uitzondering, maar normaal kan je bij een + versie een dx213 bijv er aan koppelen en je eigen volume uitbreiden ipv een extra aan te maken. Een dx is dus een kastje met plaats voor extra schijven in dit geval 2 vandaar naam dx213jos707 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 08:24:
[...]
Thanks voor die verduidelijking, ben nog niet echt thuis in het Synology wereldje, ik was er vanuit gegaan dat ze zowel een 415 als een 415+ in het assortiment hadden zitten.
Moet ik onder 'volume uitbreidingen' verstaan dat je de capaciteit van je HD's kan uitbreiden en dat dit op de 414 niet mogelijk zou zijn ?
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2015 11:47 ]
Ik heb op dit moment een DS1812+ waar ik dik tevreden mee ben. Het enige wat me, ondanks backups van mn belangrijkste bestanden enigszins zorgen baart is bitrot.
Onbekend is op dit moment nog op welke systemen DSM6 allemaal btrfs mogelijk gaat maken. Is er een technische reden waarom een x12+ hoe dan ook geen btrfs zal gaan doen?
Onbekend is op dit moment nog op welke systemen DSM6 allemaal btrfs mogelijk gaat maken. Is er een technische reden waarom een x12+ hoe dan ook geen btrfs zal gaan doen?
Verwijderd
Heb je het bericht van Verwijderd in "[Synology] Nieuws en discussie" gezien? Zeer waarschijnlijk dat hetzelfde (aanpassing in configuratiebestand) van toepassing is op jouw iets oudere hardware. Qua hardware is er geen belemmering. De beperking zit in wat Synology mogelijk maakt in de firmware/software.
Overigens is vrij duidelijk op welke systemen btrfs geïmplementeerd wordt, al hoop ik dat het doorsijpelt naar de kleinere nassen, waarbij ook de oudere systemen niet worden overgeslagen:
Tenslotte: geef je wensen te kennen via het feedbackformulier.
Overigens is vrij duidelijk op welke systemen btrfs geïmplementeerd wordt, al hoop ik dat het doorsijpelt naar de kleinere nassen, waarbij ook de oudere systemen niet worden overgeslagen:
Zoals ik het zie is de komende bèta van DSM 6.0 vooral ook een periode waarin Synology hun kennis over btrfs wil uitbreiden. Laten we hopen dat de filesysteem-conversietools wat extra aandacht krijgen.Met DSM 6.0 zal het beschikbaar komen voor alle systemen met xs/xs+ in de naam die voorzien zijn van een Intel-processor (zie het 6e plaatje uit de reportage van Xenophoben in "[Synology] Nieuws en discussie"). En verder voor de RS2416(RP)+, RS815(RP)+, DS1815+, DS1515+ en de DS415+.
Eigenlijk zo nutteloos, das proberen om mensen te verplichten om hun toestellen die niet defect zijn te vernieuwen.. De echte tweaker zal DSM6.0 wel geinstalleerd krijgen, en 'gewone' gebruikers die trekken hun niets aan van welke versie dat draaitVerwijderd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:23:
Heb je het bericht van Verwijderd in "[Synology] Nieuws en discussie" gezien? Zeer waarschijnlijk dat hetzelfde (aanpassing in configuratiebestand) van toepassing is op jouw iets oudere hardware. Qua hardware is er geen belemmering. De beperking zit in wat Synology mogelijk maakt in de firmware/software.
[...]
Zoals ik het zie is de komende bèta van DSM 6.0 vooral ook een periode waarin Synology hun kennis over btrfs wil uitbreiden. Laten we hopen dat de filesysteem-conversietools wat extra aandacht krijgen.
Verwijderd
Vertel mij wat.
Ondanks z'n beperkingen ben ik met mijn DS409slim nog altijd tevreden qua opslagfunctie (het ontbreken van WoL vind & vond ik de grootste misser - ik had vooraf beter onderzoek moeten doen
). Met een aantrekkelijk aanbod voor verlenging van de support danwel het open source maken van de oudere firmware (DSM 4.x) zou ik geholpen zijn. Want ik durf niet langer te vertrouwen op de Limited1 Product Support Status. De laatste update was in mei 2015 (iirc) al werden DownloadStation, VideoStation en PhotoStation gelukkig recentelijk bijgewerkt vanwege ernstige defecten (nieuws: Synology dicht ernstige lekken in Download- en Video Station-software).
Noot.
1) Limited: only critical updates will be provided.
Edit - 2015.09.25 - 22h00
In Australië werd een compacte versie van het Synology 2016 evenement gehouden op 22 september. iTWire berichtte daarover en heeft een video online gezet (Engels met een Aziatisch accent
):
Noot.
1) Limited: only critical updates will be provided.
Edit - 2015.09.25 - 22h00
In Australië werd een compacte versie van het Synology 2016 evenement gehouden op 22 september. iTWire berichtte daarover en heeft een video online gezet (Engels met een Aziatisch accent
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2015 22:04 . Reden: Video in 't Engels door iTWire. ]
Nee, dat had ik nog niet gezien. Top, dat geeft hoop dat het ook als ze het niet officieel ondersteunen gewoon mogelijk gaat zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:23:
Zou het ook niet heel slim vinden, omdat meer mensen met een NAS zich druk beginnen te maken over de zwakheden van RAID. Netgear en Qnap bieden het al aan in de niet-zakelijke NAS'en, als er ooit een moment is om een overstap naar een ander merk te overwegen lijkt het dit wel.Overigens is vrij duidelijk op welke systemen btrfs geïmplementeerd wordt, al hoop ik dat het doorsijpelt naar de kleinere nassen, waarbij ook de oudere systemen niet worden overgeslagen:
[...]
Dat zou wel fijn zijn ja. Ik heb even gezocht naar de huidige conversiemogelijkheden en mogelijkheden tot het mixen van schijven, maar niks kunnen vinden. Is daar al ergens iets over te vinden? Zo flexibel als SHR zal het wel niet worden, maar een conversie van EXT4 naar BTFRS zou wel fijn zijn, evenals de mogelijkheid om in de toekomst naar grotere schijven over te stappen door ze een voor een uit te wisselen.Zoals ik het zie is de komende bèta van DSM 6.0 vooral ook een periode waarin Synology hun kennis over btrfs wil uitbreiden. Laten we hopen dat de filesysteem-conversietools wat extra aandacht krijgen.
Done!Tenslotte: geef je wensen te kennen via het feedbackformulier.
Verwijderd
Zag je de links naar het btrfs-project in mijn eerdere bericht op deze pagina? Voor jouw gemak:[list=0]• https://btrfs.wiki.kernel.org/index.php/Main_Page• https://btrfs.wiki.kernel.org/index.php/FAQ#Common_questions• https://btrfs.wiki.kernel.org/index.php/UseCases• en natuurlijk het topic op GoT: Het BTRFS ervaringen topicHvB83 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 08:30:
Dat zou wel fijn zijn ja. Ik heb even gezocht naar de huidige conversiemogelijkheden en mogelijkheden tot het mixen van schijven, maar niks kunnen vinden. Is daar al ergens iets over te vinden? Zo flexibel als SHR zal het wel niet worden, maar een conversie van EXT4 naar BTFRS zou wel fijn zijn, evenals de mogelijkheid om in de toekomst naar grotere schijven over te stappen door ze een voor een uit te wisselen.
Ik heb net een DS715 gekocht en zie nu dat de DS716+ relatief snel wordt aangekondigd. De DS715 werkt prima maar met de CPU van Annapurna Labs behoren Docker en virtualisatie helaas niet tot de mogelijkheden. Is al bekend of bij de DS716+ dit wel mogelijk is gezien de Intel CPU?
👉🏻 Blog 👈🏻
Verwijderd
Uit het Australische filmpje haal ik dat Synology moeite doet om de DS716+ te lanceren vóór kerstmis (ca. 1:04:10). Voor een definitief antwoord zullen we nog even geduld moeten oefenen, tenzij je vroegtijdig een reviewexemplaar op je proeftafel weet te krijgen.
Het nieuwe toestel wordt in alle presentaties vergeleken met de voorganger de DS713+. Ik zou het teleurstellend vinden als Docker niet wordt ondersteund. Dan zou er een tweede marketingmisser bovenop de eerste (DS715+ die plotseling in een ander marktsegment werd geplaatst en z'n plus - overigens terecht, vanwege niet ondersteunen virtualisatie - verloor) worden gestapeld.
Zelf vind ik de DS716+ pas echt interessant worden als ook btrfs daarvoor beschikbaar zal zijn, liefst bij introductie, maar het mag van mij ook bij vrijgave van DSM 6.0 (bèta meedraaien zou leuk wezen).
Het nieuwe toestel wordt in alle presentaties vergeleken met de voorganger de DS713+. Ik zou het teleurstellend vinden als Docker niet wordt ondersteund. Dan zou er een tweede marketingmisser bovenop de eerste (DS715+ die plotseling in een ander marktsegment werd geplaatst en z'n plus - overigens terecht, vanwege niet ondersteunen virtualisatie - verloor) worden gestapeld.
Zelf vind ik de DS716+ pas echt interessant worden als ook btrfs daarvoor beschikbaar zal zijn, liefst bij introductie, maar het mag van mij ook bij vrijgave van DSM 6.0 (bèta meedraaien zou leuk wezen).
Ik ben op zoek of er al een datum bekend is waarop dsm 6.0 beta van start gaat, maar ik kan er nog niets over terug vinden. Ofwel heb ik er al over gekeken doordat ik de info al zo vaak heb gezien...
Kan iemand opheldering bieden?
Kan iemand opheldering bieden?
Verwijderd
Volgens een bericht van de Duitse tak van Synology op hun Facebookpagina wordt het startschot voor de bèta gegeven in de eerste helft van oktober.
Synology Deutschland Hallo Pas Kal,
unsere DSM 6.0 beta erscheint in der ersten Oktoberhälfte. Sobald wir weitere Details veröffentlichen können, erhältst du Informationen hier auf Facebook oder über unseren Newsletter.
viele Grüße
Dein Synology-Team
👍 4 · September 16 at 4:11am
Als er naast virtualisatie en uitbreidbaar geheugen ook nog btrfs support op zit...iemand nog een een tweedehands DS715?Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 09:55:
👉🏻 Blog 👈🏻
Gelukkig hoef ik geen virtualisatie en of docker te gebruiken maar baal wel een klein beetjekraades schreef op zondag 27 september 2015 @ 10:32:
[...]
Als er naast virtualisatie en uitbreidbaar geheugen ook nog btrfs support op zit...iemand nog een een tweedehands DS715?
Zou ideaal uitkomen volgens mijn planningVerwijderd schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 21:43:
Volgens een bericht van de Duitse tak van Synology op hun Facebookpagina wordt het startschot voor de bèta gegeven in de eerste helft van oktober.
[...]
Inzetten als backupkraades schreef op zondag 27 september 2015 @ 10:32:
[...]
Als er naast virtualisatie en uitbreidbaar geheugen ook nog btrfs support op zit...iemand nog een een tweedehands DS715?

2250 WP Zuid PVoutput
Vrijdag reactie van Synology gehad, eigenlijk zoals ik van ze gewend ben binnen een werkdag:Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:23:
[...]
Zoals ik het zie is de komende bèta van DSM 6.0 vooral ook een periode waarin Synology hun kennis over btrfs wil uitbreiden. Laten we hopen dat de filesysteem-conversietools wat extra aandacht krijgen.
We value a lot the feedback from our users. It helps us enhancing our products and services to fit our users' needs best.
I will therefore forward your request to support BTRFS on the 12 serie (DS1812+) to our R&D. They will gather all requests and take them all into account while developing the future versions of DSM.
Kortom, ze gaan ermee aan de slag en als genoeg mensen ernaar vragen zijn ze hopelijk eerder genegen om er iets mee te doen. Iedereen met oudere NAS'jes dus vooral het feedbackformulier gebruiken!
Overigens viel me ook op, dat sinds een van de laatste DSM-versies bij het bestandssysteem van het volume staat "traditionele volumeindeling (EXT4)". Als je niet van plan bent om BTRFS naar bepaalde systemen te brengen, lijkt me ook dat je een dergelijke formulering ook niet kiest. Maar wellicht is de wens de vader van de gedachte.
Verwijderd
Tijd voor een nieuw topic in Netwerken: er staat een specificatieblad voor de router RT1900ac online.
Aan jou de eer!Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2015 @ 15:07:
Tijd voor een nieuw topic in Netwerken: er staat een specificatieblad voor de router RT1900ac online.
👉🏻 Blog 👈🏻
Mijn vraag was wel meer gericht op de Intel modellen, maar...HvB83 schreef op maandag 28 september 2015 @ 10:52:
[...]
Kortom, ze gaan ermee aan de slag en als genoeg mensen ernaar vragen zijn ze hopelijk eerder genegen om er iets mee te doen. Iedereen met oudere NAS'jes dus vooral het feedbackformulier gebruiken!
First of all, I would like to thank you for your interest in our products and for your feedback.
BTRFS will come with older NAS in DSM6.0 and therefore the range of products will be extended when you will upgrade your DSM version.
I hope that this information will be useful for you.
* Fingers crossed *
Verwijderd
Eerste echte prijzen (inkl. MwSt., de Duitse btw, die 2% lager is) op Heise Preisvergleich voor:[list=0]• DS216play: €278 - €285• DS416: €497 - €510
Beide prijsintervallen lijken me wat aan de hoge kant. De DS216play is kaler uitgerust v.w.b. poorten e.d. dan diens voorganger DS214play die bij introductie iets boven €300 als prijs had. Voor de DS416 zit de prijs naar mijn idee te dicht op die van de DS415+, die slechts ca. €10 duurder is. Het gat met de voorganger DS414 is ruim honderd euro (méér) en dat lijkt me te fors. Ik verwacht hier nog wel een correctie.
Voor de router RT1900ac, de NVR216 en de DS716+ geen nader prijsnieuws. De router zal medio november naar Europa komen.
Beide prijsintervallen lijken me wat aan de hoge kant. De DS216play is kaler uitgerust v.w.b. poorten e.d. dan diens voorganger DS214play die bij introductie iets boven €300 als prijs had. Voor de DS416 zit de prijs naar mijn idee te dicht op die van de DS415+, die slechts ca. €10 duurder is. Het gat met de voorganger DS414 is ruim honderd euro (méér) en dat lijkt me te fors. Ik verwacht hier nog wel een correctie.
Voor de router RT1900ac, de NVR216 en de DS716+ geen nader prijsnieuws. De router zal medio november naar Europa komen.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2015 01:02 . Reden: Prijzen becommentarieerd. ]
De DS1812+ heeft een Intel Atom D2700 aan boord, die is in heel veel Syno's toegepast, van de 412+ tot de RS2414+. En laat die laatste nou net al wel over BTRFS beschikken.FrenzyFreak schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 22:09:
[...]
Mijn vraag was wel meer gericht op de Intel modellen, maar...
First of all, I would like to thank you for your interest in our products and for your feedback.
BTRFS will come with older NAS in DSM6.0 and therefore the range of products will be extended when you will upgrade your DSM version.
I hope that this information will be useful for you.
* Fingers crossed *
Als ze het niet zouden doen lijkt me dat puur uit commerciele overwegingen, maar zo ken ik Synology eerlijk gezegd niet. Meestal krijg je alle nieuwe features tot je beschikking in apparaten die nog volledig ondersteund worden, tenzij er een technische aanleiding is om het niet te doen.
Maar vooral het formuliertje invullen dus!
Hardware technisch lijkt mij de 415play of 415+ de betere keuze? (mits prijs zo dicht in de buurt zit). Die x86 chips lijken me aanzienlijk sneller ? (zeker bij b.v. repairen bij usenet of het verkleinen van foto's).Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 00:30:
Eerste echte prijzen (inkl. MwSt., de Duitse btw, die 2% lager is) op Heise Preisvergleich voor:[list=0]• DS216play: €278 - €285• DS416: €497 - €510
Is er overigens een kans dat de 1815+ of 1515 op korte termijn vervangen gaan worden?. Zit er sterk aan te denken een van deze 2 te kopen als opvolger van mijn DIY (Windows 2008 SP1) NAS.
Zit alleen nog tegen de hoge instapkosten aan te hikken (vooral als ik raid zou gaan draaien waarbij ik minimaal 4 nieuwe discs moet kopen, alles over kan copy / pasten en een berg discs over hou...)
[ Voor 21% gewijzigd door Tortelli op 02-10-2015 11:53 ]
En toen was daar de eerste router van Synology:
nieuws: Synology brengt half november zijn eerste router uit in Europa
Verwijderd
Dat is een beetje mosterd na de maaltijd, Thinkpad.ThinkPadd schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 12:05:
En toen was daar de eerste router van Synology:
Datasheet van de DS216se:Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 02:00:
En er is al wat nieuws!(met een slag om de arm)
http://content.ekatalog.b...S216se_Data_Sheet_enu.pdf
Komt er dit jaar geen opvolger in de prijsklasse van de DS215j?
Voor zo lang mogelijke software support, koop ik liever iets wat net nieuw is. De nieuwe DS216se vind ik te zwak.
Verwijderd
Mooie vondst! Daarmee wordt de info van Robbie van span.com toch bevestigd. Vrijwel gelijk aan de DS214se, alleen met langere support. Benieuwd wat ie qua prijs gaat doen, maar denk dat het de DS214se gewoon gaat aflossen. Q.E.D., in de Heise Preisvergleich zag ik zojuist een indicatie: EUR 140 - 180 en leverbaar vanaf 13 oktober 2015.
Op de DS216se ontbreekt helaas WoL, en dat vind ik, zo schreef ik al vaker, een echte misser. Zeker als je dit instapmodel nas zou willen gebruiken in combinatie met de RT1900ac en de 'maak mij wakker'-functie. Wel goed van Synology dat het in- & uitschakelschema naar de DS216se komt.
Met jou vind ik de DS215j scherp geprijst voor wat ie biedt. Vanwege de overeenkomsten tussen DS214se en DS216se en de trend die ik bij Synology ontwaar om pas in het tweede jaar een model te vervangen zie ik het niet direct gebeuren dat de 215j in 2016 een opvolger krijgt. De vorige 2-bay j-versie voor de DS215j kwam uit in modeljaar 2013 (DS213j).
N.B. Heb de spreekwoordelijke koe bij de horens gevat en zie hier: pricewatch: Synology DiskStation DS216se. Kun je je desgewenst inschrijven voor de prijsalert.
Op de DS216se ontbreekt helaas WoL, en dat vind ik, zo schreef ik al vaker, een echte misser. Zeker als je dit instapmodel nas zou willen gebruiken in combinatie met de RT1900ac en de 'maak mij wakker'-functie. Wel goed van Synology dat het in- & uitschakelschema naar de DS216se komt.
Met jou vind ik de DS215j scherp geprijst voor wat ie biedt. Vanwege de overeenkomsten tussen DS214se en DS216se en de trend die ik bij Synology ontwaar om pas in het tweede jaar een model te vervangen zie ik het niet direct gebeuren dat de 215j in 2016 een opvolger krijgt. De vorige 2-bay j-versie voor de DS215j kwam uit in modeljaar 2013 (DS213j).
N.B. Heb de spreekwoordelijke koe bij de horens gevat en zie hier: pricewatch: Synology DiskStation DS216se. Kun je je desgewenst inschrijven voor de prijsalert.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2015 19:21 . Reden: En het Pricewatch-team was heel snel met de verwerking. :) Prijsindicatie en eerste leverdatum DS216se aangetroffen. ]
Verwijderd
Die DS416 is niets meer dan de DS215+, maar dan met ruimte voor twee extra harddisks (en zonder de eSATA-poort om een expansion unit aan te koppelen). Voor vergelijking tussen die modellen zou je kunnen kijken naar de resultaten in [Synology] RAR unpacking performance (let op: draait maar op 1 core) en natuurlijk naar de performancecijfers (wisselen tussen tabs voor 2-bay en 4-bay).Tortelli schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 11:47:
[...]
Hardware technisch lijkt mij de 415play of 415+ de betere keuze? (mits prijs zo dicht in de buurt zit). Die x86 chips lijken me aanzienlijk sneller ? (zeker bij b.v. repairen bij usenet of het verkleinen van foto's).
Is er overigens een kans dat de 1815+ of 1515 op korte termijn vervangen gaan worden?. [...]
Voor de opvolgers van 1815+ en 1515(+), zoals ik hierboven al schreef: Synology lijkt een tweejaarscyclus in te voeren voor haar product-updates. Zeker de DS1515 is actueel, want pas een half jaar op de markt (nieuws: Synology introduceert nas met vijf bays en quadcore-soc), de andere modellen een goede 11 maanden (nieuws: Synology zet specificaties DS1515+ online & nieuws: Synology biedt tot 48TB opslag met DiskStation DS1815+).
Via Heise Preisvergleich zijn ook de product datasheets voor de DS216play en DS416 terug te vinden, al staan ze nog niet op de Synology-website.
DS216play: http://content.ekatalog.b...16play_Data_Sheet_enu.pdf
DS416: http://content.ekatalog.b..._DS416_Data_Sheet_enu.pdf4K Ultra HD Entertainment Center
Prepare to embrace the heart-touching festival of ultra-high-definition media contents. Synology DiskStation DS216play features real-time 4K Ultra HD (3840 x 2160) video transcoding, bringing more complete support to the latest multimedia file formats and contents. DS216play is also a feature-rich NAS server with a dual-core CPU and 1GB RAM, delivering an average 107MB/s reading and 91MB/s writing speed under RAID 1 configuration in a Windows® environment. Now users can enjoy on-demand ultra-high-quality video transcoding and file sharing offered exclusively by DS216play.
[...]
VPN Server Maximum connections: 15
Under link aggregation, DS416 delivers over 221.05 MB/s reading speed under RAID 5 configuration in a Windows® environment, and over 139.51 MB/s writing.1 Powered with hardware encryption engine, DS416 delivers fast encrypted data transmission speeds of up to 146.5 MB/s reading and 65.85 MB/s writing.
[...]
VPN Server Maximum connections: 15
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2015 01:17 . Reden: Product datasheets voor DS416 en DS216play. ]
Verwijderd
Een videoverslag van de Amerikaanse versie van het Synology 2016 evenement staat online. Kijk de video op YouTube (YouTube: Synology Conference 2016 | United States) om een gedetailleerd programma te zien (met tijdstippen voor elk deel van de presentatie; daarmee skip je over de voor jou oninteressante delen heen
).
[YouTube: http://youtu.be/0WFfz7lV4wM]
[YouTube: http://youtu.be/0WFfz7lV4wM]
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2015 23:02 ]
thx, morgen nog is opt gemak bekijken, komende weken druk met verhuis. Dan is ff de aankoop gaan doen die ik in gedachten heb!
(Deze vraag ook gesteld bij Synology vraag & antwoord)
[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2015 19:31 ]
Dit is niet het juiste topic daarvoor, maar om toch even te antwoorden:diefightdie schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:22:
(Deze vraag ook gesteld bij Synology vraag & antwoord)
Ik wil een DS215j gaan halen, maar zie zojuist het nieuwsbericht van de DS216play.
met de verwachtte prijs van 215euro zou hij maar 55e hoger liggen dan de DS215J terwijl mij de specs veel interessanter lijken.
Nu wil ik een NAS gaan aanschaffen voor Back-ups (ga 2 schijven in Raid1 zetten), voor het downloaden van films middels torrents (i.p.v. dure stroomslurper-pc aan te zetten) en om films hier vandaag te kijken op de playstation/chromecast/appleTv. Nu heb ik begrepen dat de 'play' nasjes hier veel interessanter voor zijn (films kijken).
Het liefste had ik een 2bay synology met 1gb ram voor een niet-te-dure prijs.
Tot nu toe leek niets hierop, maar leek de ds215j wel het meeste te voldoen aan mijn eisen & de prijs. TOT de DS216play werd aangekondigd.
Denken jullie dat ik deze extra processor power&ram nodig ga hebben?
Is het het waard om nog een maandje te wachten op de DS216play i.p.v. nu de ds215J te halen (gezien de prijs/performance verhouding)?
Ik heb dezelfde vraag aan mezelf gesteld en ben gewoon voor de DS215j gegaan omdat ik het NU nodig heb omwille van mijn uit-huis-verhuis (kga samenwonen)
En ik die dan nog rustig kan instellen enz.
En ik zou mits ge nog kunt wachten gewoon nog een maandje wachten.
Verwijderd
Waarschijnlijk volgt de officiële aankondiging middels een persbericht spoedig omdat op een van de downloadlocaties de databladen van de DS216se, DS216play en DS416 zijn gepubliceerd. Ook de 'Snelinstallatiegids' voor deze nas-servers uit modeljaar 2016 is beschikbaar.
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2015 11:37 . Reden: Directe links naar naar Nederlandstalige specificaties & vermelding QIGs. ]
Ik Heb een DS1515+ Ik begreep dat je BTRFS erop aan kan zetten. Voor mensen die er mee willen werken zie
Post mede tweaker http://xpenology.com/foru...c.php?f=2&t=7316&start=30
Ik wil me geheugen ook uitbreiden van 2 naar 8 GB. (en wil een Fan plaatsen)
http://www.amazon.com/gp/...age_o02_s11?ie=UTF8&psc=1
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Post mede tweaker http://xpenology.com/foru...c.php?f=2&t=7316&start=30
Hier vast wel iemand: [Synology] Vraag en antwoord - deel 2Raoul.TLS schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:19:
Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Nieuws en Discussie topic mogen alleen discussies over nieuws en aankondigingen over Synology-producten.
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Nieuws en Discussie topic mogen alleen discussies over nieuws en aankondigingen over Synology-producten.