Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 00:01
Raoul.TLS schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:19:
Ik Heb een DS1515+ Ik begreep dat je BTRFS erop aan kan zetten. Voor mensen die er mee willen werken zie

Post mede tweaker http://xpenology.com/foru...c.php?f=2&t=7316&start=30

Ik wil me geheugen ook uitbreiden van 2 naar 8 GB. (en wil een Fan plaatsen)
http://www.amazon.com/gp/...age_o02_s11?ie=UTF8&psc=1

Heeft iemand hier ervaring mee ?
8gb ram heeft geen zin.
https://www.synology.com/en-us/products/DS1515+#spec
6gb is max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
8GB werkt gewoon, zelfs met 16GB

http://forum.synology.com...hp?f=26&t=93519&start=240

Schijnt wel wat kieskeurig te zijn.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 12:45
Zat ook te denken Onboard 2 Gb eruit en dan Tja gelijk 8GB erin (16 GB is overkill)
4Gb kost iets van 15 euro en 8 GB iets van 30 euro of 34 euro.
Omdat de meeste modules niet met de onboard versie werken.
Kan wel een 2GB officieel kopen voor 20 euro Maar dat is ook weer zonde

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 00:01
rikadoo schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:37:
[...]

8GB werkt gewoon, zelfs met 16GB

http://forum.synology.com...hp?f=26&t=93519&start=240

Schijnt wel wat kieskeurig te zijn.
Excuus wist ik niet. Raar dat het op verschillende plekken verspreid staat hoeveel het apparat nou werkelijk kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 20:19
diefightdie schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 15:18:
[...]

Excuus wist ik niet. Raar dat het op verschillende plekken verspreid staat hoeveel het apparat nou werkelijk kan.
Ondersteund en kunnen, dat is een wereld van verschil

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dat is niet zo vreemd. Er is het officiële standpunt van Synology, met door hun geteste modules die ze ook verkopen en er is een andere wereld, die van modders en Tweakers. Zo heeft de DS1515+ een makkelijk te bereiken slot (voor de 4 GB-uitbreidingsmodule van Synology) en de moeilijker bereikbare waar de standaard meegeleverde 2 GB-module in zit. Zo kan de in de DS1515+ toegepaste processor zelfs 64 GB adresseren. En dat opent perspectieven ...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2015 15:37 . Reden: Link Intel. Volgorde zinnen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
16GB is Uitgebreid getest (geen Bugs meer in) waren er in het begin wel maar van meerdere begrepen dat dat na update 2 al uit waren. (DSM 5.2-5592 Update 4)
Zelf BTRFS werkt op DS1515+ en DS1815+
Jammere is dat je je huidig volume niet kan upgraden naar.

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
Synology support vertelt ook niet altijd alles wat mogelijk is.
Had laats een support ticket ingeschoten met de vraag waarom het zo lang duurde om volume uit te breiden en wat ik ertegen kon doen. (raid rebuild speed opvoeren)
Antwoord was een snellere Synology kopen met een snellere CPU.

uiteindelijk zelf gevonden oplossing

1 # log the default values:
2 echo "speed_limit_max: `cat /proc/sys/dev/raid/speed_limit_max`" #=> 200000
3 echo "speed_limit_min: `cat /proc/sys/dev/raid/speed_limit_min`" #=> 10000
4 echo "stripe_cache_size: `/sys/block/md2/md/stripe_cache_size`" #=> 256
5

6 # update to use more RAM (Stripe Cache Size) and higher lower bound (speed_limit_min)
7 echo 100000 > /proc/sys/dev/raid/speed_limit_min
8 # This will result in more memory usage. bumping to 32768 resulted in ~512MB RAM increase.
9 echo 32768 > /sys/block/md2/md/stripe_cache_size
10

11 # revert the settings after expansion has finished
12 echo 10000 > /proc/sys/dev/raid/speed_limit_min
13 echo 256 > /sys/block/md2/md/stripe_cache_size

Telnet to the Synology NAS, login in a root. (You may need to enable Telnet Server first)

Raid Stats Command
cat /proc/mdstat

Default Raid Values
cat /proc/sys/dev/raid/speed_limit_max
200000
cat /proc/sys/dev/raid/speed_limit_min
1000

Improve Rebuild Speed – increase the speed_limit_min value.
echo 40000 > /proc/sys/dev/raid/speed_limit_min

check speed with
cat /proc/mdstat
Max speed on my DS1812+ with DSM5.1 was just under 40000K/sec
So 3TB Disk took approx 20hrs to rebuild

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36
diefightdie schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 15:18:
[...]

met ondersteuning bedoelt synology getest en werkend bevonden.
Ze verkopen zelf modules, en de grootste variant is 4GB (samen met de standaard 2GB maakt dat 6GB).

Voor HD's bijvoorbeeld zie je dat ze om de zoveel tijd de maximum opslag aanpassen omdat ze weer nieuwe modellen voor een test hebben ontvangen en getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Gerelateerd aan bovenstaande memory upgrade verhaal:

Ik neem aan dat jullie voornamelijk geheugen uitbreiden voor het cache stuk?
Wat staat er precies in de cache?
Is dat hotdata zoals laatst geopende file?, laatst gesloten app?

Help zegt het volgende:
Memory usage remains high because the system stores frequently accessed data in cache, so the data can be quickly obtained without accessing the hard disk. Cache memory will be released when overall memory is insufficient.

Standaard mag je een 415+ niet upgraden. Ik wil dus beetje kunnen voelen of het uberhaupt nut heeft om voor extra geheugen te gaan. Dit omdat ik ook al een 128 GB SSD cache draai.

[ Voor 28% gewijzigd door Quakie op 07-10-2015 10:43 ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:14
Raoul.TLS schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:57:
Zat ook te denken Onboard 2 Gb eruit en dan Tja gelijk 8GB erin (16 GB is overkill)
4Gb kost iets van 15 euro en 8 GB iets van 30 euro of 34 euro.
Omdat de meeste modules niet met de onboard versie werken.
Kan wel een 2GB officieel kopen voor 20 euro Maar dat is ook weer zonde
Wie wil uitbreiden naar 16GB moet er vooral voor zorgen dat de modules al getest zijn door andere gebruikers. Het eerder genoemde topic op het Synology forum staat al vol met miskopen, wees verstandig ;)

Ik heb in januari twee stuks Crucial CT102464BF160B 8GB 1600MHz in mijn 1815+ gezet en deze werken nog altijd zonder problemen.

Hier is het hoofdzakelijk ten behoeve van CrashPlan die continue 3GB in gebruik heeft. De rest wordt grotendeels gretig gebruikt als cache. Daarnaast is dit een stuk goedkoper dan een SSD cache (de bays zijn mij meer waard).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Op diverse Amerikaanse sites (bijv. 1, 2) werd gemeld dat op 7 oktober het bètaprogramma voor DSM 6.0 had moeten starten. In het bericht uit de eerste link is zelfs een persbericht van de Amerikaanse tak van Synology opgenomen (dat niet op de Synology website is gepubliceerd), terwijl in de commentaren bij de tweede publicatie gereageerd wordt dat de bèta met enkele weken is vertraagd. Uit het eerste artikel zou ook blijken dat nas-servers uit modeljaar 2010 niet in aanmerking zullen komen voor een upgrade naar DSM 6.0.

Voor wie de anderhalf uur durende zit voor het bekijken van het Amerikaanse videoverslag van het Synology 2016 evenement uit mijn eerdere bericht te lang is: Anandtech heeft een samenvattend artikel met de belangrijkste slides gepubliceerd.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2015 07:57 . Reden: Artikel Anandtech. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
Ik zat ook aan deze module te denken en dan 1 stuk (moet meer als voldoende zijn)
maar die kan ik gerust dus bestellen (zag voor 34 euries op amazone)
Dan gaan we dan binnenkort doen.
Vraagje toen je hem erin zetten (hoofd slot)
heb je hat mainbord los helemaal of gewoon via de smalle opening erin gekregen.
FrenzyFreak schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 23:26:
[...]

Wie wil uitbreiden naar 16GB moet er vooral voor zorgen dat de modules al getest zijn door andere gebruikers. Het eerder genoemde topic op het Synology forum staat al vol met miskopen, wees verstandig ;)

Ik heb in januari twee stuks Crucial CT102464BF160B 8GB 1600MHz in mijn 1815+ gezet en deze werken nog altijd zonder problemen.

Hier is het hoofdzakelijk ten behoeve van CrashPlan die continue 3GB in gebruik heeft. De rest wordt grotendeels gretig gebruikt als cache. Daarnaast is dit een stuk goedkoper dan een SSD cache (de bays zijn mij meer waard).

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:27
De 216play staat nu met prijs in de PW: pricewatch: Synology DiskStation DS216play

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels zijn op de Synology website de DS416, DS216play en de DS216se verschenen (de links verwijzen naar de Nederlandstalige productpagina's). Op de pagina voor het vergelijken van de prestaties is de DS416 al opgenomen, zo ook voor de 2-bay modellen.

En via een Pricewatch-alert zijn nu ook de eerste prijzen bekend:[list=0]• pricewatch: Synology DiskStation DS216play voor €259• pricewatch: Synology DiskStation DS416 voor €465• pricewatch: Synology DiskStation DS216se voor €139 ontbreekt (op moment van schrijven)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2015 11:29 . Reden: Ook eerste prijs voor DS216se. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-09 20:46
Laat nu de DS716+ maar komen.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:50

masauri

aka qwybyte

Hij is net in de mail binnen gekomen: https://www.synology.com/...%20DS416%20en%20DS216play

En in de mail spreekt men over: Wij prestenteren DS416, DS216play en DS216se.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-09 17:48
Ik heb zo het idee dat die er niet zal komen.
Gezien we de DS715 pas hebben mogen begroeten, maar het kan altijd nog anders zijn :)

Ik ben te snel :X deze staat wel op het programma.
Had het niet verwacht na de DS715

[ Voor 14% gewijzigd door MdO82 op 08-10-2015 13:34 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een andere mening toegedaan. Die DS716+ komt wel degelijk. Na 3 jaar is een aflossing van de DS713+ noodzakelijk geworden. Ik sprak al eerder van de DS715 als een marketingmisser, vanwege het ontbreken van virtualisatie/Docker. In elke presentatie in het kader van het Synology 2016 evenement werd er heel duidelijk aandacht aan besteed & stilgestaan bij de keuze voor de Braswell-processor (Intel Celeron 3150) boven de Celeron 3050 uit dezelfde familie of de Celeron J1900 zoals die door concurrenten worden ingezet. Het zou de basis kunnen zijn voor een reeks producten zoals de Intel Atom C2538 dat nu is (kijk in cpu-tabel in welke Synology-nas) en niet zo heel lang geleden ook de Intel Atom 2700. Alhoewel ik daar ook weer niet heel zeker van ben gezien het max. adresseerbare geheugen van de Braswells bij 8GB ligt ...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2015 14:10 . Reden: Max. geheugen 8 GB ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
Raoul.TLS schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 08:49:
Ik zat ook aan deze module te denken en dan 1 stuk (moet meer als voldoende zijn)
maar die kan ik gerust dus bestellen (zag voor 34 euries op amazone)
Dan gaan we dan binnenkort doen.
Vraagje toen je hem erin zetten (hoofd slot)
heb je hat mainbord los helemaal of gewoon via de smalle opening erin gekregen.
[...]
Ik heb het moederbord los gehaald, hier staat mijn guide:
http://forum.synology.com...&t=93519&p=359381#p359380

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Nu online
Ik heb zojuist 8GB in mijn DS415+ gestopt. Ik heb deels de volgende how to gevolgd:
https://hoopercharles.wor...-web-pages-not-databases/ maar eigenlijk is het lastigste stuk om behuizing van elkaar te scheiden. Als je tutorial volgt van de DS412+ gaat het een stuk makkelijker. Als je voorbij dit punt bent is het echt super simpel. Zeker met de duidelijke foto's.

YouTube: Synology DS412+ Disassembly

Ik heb nu crucial 8GB (pricewatch: Crucial CT102464BF160B) erin zitten en zojuist memory test vis Synology Assitant aangezet. Hopelijk komt ie er zonder fouten er door heen.

Ik vind 45euro voor 8GB als " speeltje " nog wel te doen. Ik wil onder DSM 6.0 meer focussen op Docker containers en Virtual DSM versies. Hierdoor kan je wel wat extra geheugen gebruiken. En als wat niet gebruikt wordt, zal worden ingezet als cache geheugen: Ik zeg prima.

Klopt het dat er niks aan de hand is als je niks te zien krijgt in Synology assistant?
Ik heb hem nu twee keer laten draaien en de nas is netjes weer bereikbaar, maar ik kan nergens een log file vinden dat memory goed (of slecht) is.

[ Voor 42% gewijzigd door Quakie op 10-10-2015 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:55:
Ik sprak al eerder van de DS715 als een marketingmisser, vanwege het ontbreken van virtualisatie/Docker.
Mja, wrijf het er maar in... Helaas wel zo...

[ Voor 3% gewijzigd door technorabilia op 09-10-2015 22:45 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 15:33
Is er ondertussen al geweten wanneer de 716+ uitkomt?

 Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB ---  iPhone 12 Blue --- Med600X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Synology houdt haar kaarten strak tegen de borst. Hun marketingafdeling is niet zo leep als wat Apple bereikt aan gratis publiciteit via hun inmiddels vermaarde, zeer waarschijnlijk georchestreerde, lekkages. In het algemeen komt er weinig in de openbaarheid, behoudens wat ze op beurzen tonen, tot kort voor de werkelijke vrijgave. De enige houvast is wat ik al eerder in deze draad wist te melden: Synology doet moeite om de DS716+ eind Q4 uit te leveren, m.a.w. de kerstinkoopronde willen ze graag halen. Maar dat zegt niet alles; als je de persberichten uit voorgaande jaren bestudeert zijn er ook wel productlanceringen in januari en februari geweest.

Zelf zoek ik af en toe in Taiwanese forums & blogs (moeilijk daar ik geen Chinees beheers), houd ik de downloadlocaties in de gaten en kijk of er prijzen beschikbaar zijn bij bijv. Geizhals.de (soms zijn daar de productdatabladen net even eerder beschikbaar). Daarnaast met enige regelmaat gerichte zoektermen invullen bij Youtube, e.d. Op die manier is informatie hooguit enkele dagen tot een week eerder beschikbaar dan via het officiële kanaal: de website. Mogelijk dat verkopers en distributeurs nog iets meer weten, maar die zullen vast aan een geheimhoudingsplicht worden gehouden (NDA).

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2015 16:42 . Reden: Op beurzen wordt e.e.a. getoond, maar dat zijn soms proefballonnen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:15
Jemig, vandaag ook wel ff flink lopen zweten, vanmorgen smart melding op mijn DS411+je dat een van de samsung schijven uit 2011 op kapot gaan stond, direct maar even 2 nieuwe 4TB schijven gaan halen voor mijn Nasje zodat ik 2x een 2TB waaronder de kapotte 2TB kon uitfaseren.

thuis gekomen, disk met de smart melding eruit, nieuwe disk erin en rebuilden maar. Begint ineens na een uurtje of 2 de syno te piepen, webinterface weer gestart, bad sectors op een andere disk. Syno geeft aan dat ie moet rebooten voor een filesystem check die schijnbaar alleen offline gerunned kan worden. Ik dat maar netjes op volgen, via de Syno assistant de progress gevolgd en na weer een uurtje of 2 ging ie weer rebooten. Ik weer inloggen, ineens heeft mijn raid niet meer de status degraded maar de status crashed. De nieuw geplaatste disk staat niet meer in het overzicht, Disk 2 en 4 op normal en disk 4 op crashed. Dus ik denk kut, al mijn data weg.

Uiteraard wel backups van de belangijke data, maar toch zonde om 4TB aan vervangbare data te moeten missen en opnieuw zien te verkrijgen, al is het wel een risico dat ik bewust genomen heb. Dus ik even verder kijken in de interface en zie daar de data nog wel staan, ook kan ik de shares nog benaderen en is ook daar de data nog zichtbaar. Iets wat ik erg vreemd vond daar normaliter bij een raid 5 2 disk weg is, data weg. Dus ergens op de achtergrond moest er toch nog iets aanwezig zijn op of de disk die niet meer in het overzicht stond, of op de disk die crashed was. Het systeem een reboot gegeven maar de status bleef hetzelfde, volume crashed maar wel benaderbaar (Echter het zo traag dat het veiligstellen van de misbare data geen prio had, wel even geprobeerd maar bij een transfer rate van <1 mb/sec zou dat dagen gaan duren).

Toen maar eesn gaan zoeken op synology forums en via Google en toen vond ik iets dat ik wel de moeite vond om te testen (had eigenlijk de data al opgegeven).

Ik logde in via SSH en deed:

mdadm --detail /dev/md2

Waar ik de output kreeg met state: clean, degraded (dus niet crashed zoals DSM aangaf)

En bij de disks:

0 - removed
1 - Active, Sync /dev/sdb5
2 - Active, Sync /dev/sbc5
3 - Active, Sync /dev/sdd5
4 - Spare /dev/sda5

Dus schijnbaar was disk 3 helemaal niet crashed zoals DSM aangaf en de nieuwe disk was ineens een spare, terwijl DSM aangaf no spares. Ergens was er dus iets misgegaan bij de rebuild door DSM gok ik (kan ook wat anders zijn uiteraard, ben echt geen linux expert).

Toen de volgende commando's uitgevoerd:
code:
1
2
3
 syno_poweroff_task -d
 mdadm --stop /dev/md2
mdadm --create /dev/md2 --level=5 --raid-devices=4 --chunk=64 --name=<Hostname>:2 /dev/sda5 /dev/sdb5 /dev/sdc5 /dev/sdd5 --assume-clean

waarbij de waarschuwing kwam dat dit lang kon duren en je via cat /proc/mdstat de status van de rebuild kon checken. tot mijn verbazing was dit commando binnen de minuut klaar

Daarna nog een keer mdadm --detail /dev/md2 uitvoeren en de status ineens clean, zonder degraded.
toen de Syno even een reboot gegeven en ineens in DSM was de status weer healthy, en alle shares waren ook weer snel. Nu toch maar even een volle filesystem check aan het draaien voordat morgen disk 3 (die de rare meldingen gaf met badsectors tijdens de eerste rebuild) er uit kan voor de 2de 4TB disk.

Misschien dat iemand hier wat aan heeft in de toekomst mocht je tegen het zelfde issue aanlopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:29
Hoort niet in nieuws en discussie.....

Maar: Held! Top gedaan en waardevolle informatie!

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:15
Rainesh schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 09:31:
Hoort niet in nieuws en discussie.....

Maar: Held! Top gedaan en waardevolle informatie!
Excuses als het in het verkeerde topic staat, tussen de 3 Synology topics vond ik "discussie" nog het meest passen bij deze post, daar ik geen vraag of antwoord had, en het ook niet over packages ging, maar een discussie hierover nog wel mogelijk is :)

[ Voor 5% gewijzigd door Dennism op 11-10-2015 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 18:57
Mist de DS216play nou de SD-reader? En ook de eSATA poort? Achteruitgang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Nu online
roderickvd schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 10:00:
Mist de DS216play nou de SD-reader? En ook de eSATA poort? Achteruitgang!
Zelfde pad wat ook de gewone en + versies bewandeld hebben.. Waarschijnlijk is er minder behoefte aan dan gedacht.

Ik heb het op mijn 213+ zitten en hoewel handig, als ik het drie x gebruikt hebt is het veel.. Vaak is het toch handiger om gewoon SD uit te lezen op je pc en dan via een share op te slaan.

En esata missen is natuurlijk om een betere splitsing aan te geven tussen de varianten.

[ Voor 51% gewijzigd door Quakie op 12-10-2015 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 10:01
DSM 6.0 beta is online baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-09 18:34
Ik zag het, wil het proberen maar ben bang dat Plex niet meer werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 10:01
Ik heb hem zojuist op een 412+ geinstalleerd ( zonder packages )Daar lijkt hij goed te werken. Vanavond zal ik hem ook is installeren op een 412+ met packages en een 115j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Vanavond eens op mijn 715 installeren, ben wel benieuwd naar dat MailPlus eerlijk gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 10:11

Coach4All

I'm a Coach 4 All

sweebee schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:50:
Ik zag het, wil het proberen maar ben bang dat Plex niet meer werkt?
Wilde 'm installeren en kreeg de melding dat dit niet ging omdat Plex nog niet compatibel is met de beta. :-(

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Nu online
Kan je zien wat een verschil met een " bijna 10 jaar later " ervaring..

Kan me nog zo goed herinneren met mijn DS106E en een DSM update, dat er hele ftp servers ingericht werden en links gedeeld omdat synology download snelheden om te huilen was..

Nu ontvang ik hem met gemiddeld 16MB....

Maar goed dat terzijde, ik weet niet of ik hem daadwerkelijk ga installeren. Ergens ben ik blij met mijn huidige installatie en ik vind een nummer wijziging een te grote stap (ik bedoel dus 6.0 ipv 5.3) waardoor ik denk ik 2 maanden wacht op beta2.

Ik wacht even reacties af... :)

(het is jammer dat virtual DSM pas in 6.0 zit, bij beta 6.1 wordt het echt leuk mensen! )

[ Voor 7% gewijzigd door Quakie op 13-10-2015 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
schumi2004 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 12:58:
Vanavond eens op mijn 715 installeren, ben wel benieuwd naar dat MailPlus eerlijk gezegd.
Kun je ook direct kijken of btrfs wordt ondersteund... ;)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
Nope

•Available on the following models: ◦16-series: RS2416RP+, RS2416+, RS18016xs+
◦15-series: RS815RP+, RS815+, DS415+, RC18015xs+, DS2415+, DS1815+, DS1515+
◦14-series: RS3614xs+, RS3614xs
◦13-series: RS3413xs+, RS10613xs+
◦12-series: DS3612xs, RS3412xs, RS3412RPxs
◦11-series: DS3611xs, RS3411xs, RS3411RPxs

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Even een waarschuwing na het updaten naar 6.0 werkt Sonarr en Sickrage niet meer. (DS115)

wat niet past, wordt gelast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Nu online
Er staan hele leuk dingen in de release notes wat niet in de presentatie voor kwam (of ik ben het vergeten)

SSD Cache je kunt nu verschillende modellen combineren... ipv 2 dezelfde.. handig...

Minder is dat voor sommige features je minimaal 4GB nodig hebt, zoals virtual DSM manager..

Kan iemand al een beetje zijn of haar eerste ervaringen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-08 23:23
nielsicq schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:18:
Even een waarschuwing na het updaten naar 6.0 werkt Sonarr en Sickrage niet meer. (DS115)
Bedankt voor het melden. Wilde al updaten, maar na het lezen dat Sickrage niet meer werkt wacht ik nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
It is not supported to convert existing ext4 file system to Btrfs. You need to create a new one and move files on your own.
Dit is nog wel jammer, hoop dat het uberhaupt mogelijk is om een filesystem te converteren, anders moet er aardig wat geschroven worden.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Laatst online: 10:22
Helaas mijn 210j wordt niet meer ondersteund voor DSM6.0 maar toch complimenten aan synology voor die ondersteuning voor zo'n oud apparaat. Hij staat nu uit omdat ik in het buitenland zit, maar als ik terug ben zet ik hem lekker weer aan. Hij voldoet toch nog prima voor mijn doelen: 's nachts series downloaden en als fileserver/steamen naar Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
maar wat bizar.. ik heb een ds3615xs en daar wordt dus btrfs ook niet op ondersteund? en geen migratie? bummer :/

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Nu online
Inderdaad apart, aangezien de '11 en '12 serie ervan wel ondersteund wordt...

Je zou een ophelderingsemail eraan kunnen wagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
freak1 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:26:
maar wat bizar.. ik heb een ds3615xs en daar wordt dus btrfs ook niet op ondersteund? en geen migratie? bummer :/
Hoezo niet ondersteunt? Ik heb XPenology, en zou met de juiste bootloader een btrfs volume kunnen aanmaken. De optie staat open. Dus mocht je de beta gaan draaien, zou ik het gewoon proberen de optie staat open. Wel raar dat het er niet bij staat.

[ Voor 13% gewijzigd door rikadoo op 13-10-2015 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Nu online
Lijkt mij een andere discussie, Synology heeft het niet " open " gezet voor zijn model...Op dit moment is synology ook niet van plan om dit uit te rollen naar alle modellen en houden ze het bij hun high end modellen (op uitzonderingen na).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Terzijde, ik heb net een DS2415+ besteld met 5X6TB , dus zodra ik die heb kan ik komende week ergens gaan testen met de beta software voor ik alles overzet van mijn oude naar deze server. ;)

Review zal ik mogelijk ook weer is maken dan :)
Zijn er bepaalde testen die ge graag zou willen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Nu online
masauri schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:46:
Terzijde, ik heb net een DS2415+ besteld met 5X6TB , dus zodra ik die heb kan ik komende week ergens gaan testen met de beta software voor ik alles overzet van mijn oude naar deze server. ;)

Review zal ik mogelijk ook weer is maken dan :)
krachtpatser zeg! Voor thuisgebruik?

Ik heb niet 1,2,3 wat ik getest wilt zien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:54
masauri schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:46:
[Synology] RAR unpacking performance ?! oOo

Het lijkt mij ook wel interessant als er een wat uitgebreidere benchmark komt die meerdere testen uitvoert. Dus niet alleen uitpaksnelheid, maar ook par snelheid en bijvoorbeeld Thumbnail generation snelheid.

Nu staan er op hun website natuurlijk ook wel enkele benchmarks, maar vaak getest in onrealistische omgevingen. De Web server response times van 100+ seconden in deze benchmarks zijn bij mij thuis gelukkig wel wat vlotter. ;)

[ Voor 79% gewijzigd door SmiGueL op 13-10-2015 16:26 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Quakie schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:53:
[...]
krachtpatser zeg! Voor thuisgebruik?

Ik heb niet 1,2,3 wat ik getest wilt zien...
Thuisgebruik idd, ik begin met 5X6TB omdat mijn "oude" server tot 12,7TB kan.
Waarvan nu al 10TB vol zit, en nu ik ga samen wonen dus de upgrade omdat ik de oude totaal niet meer vertrouw.
Dus met 18TB (shr-2 setup) kom ik even toe en dan kan ik uitbreiden wanneer ik de ruimte nodig heb. Uiteindelijk is lege ruimte ook zo nutteloos en enkel goed voor de pimpfactor.
#ProductPrijsSubtotaal
5WD Red SATA 6 Gb/s WD60EFRX, 6TB€ 254,95€ 1.274,75
1Synology 4GB DDR3 RAM1600 Module (RAM1600DDR3-4GB)€ 74,95€ 74,95
1Synology DiskStation DS2415+€ 1.168,31€ 1.168,31
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.518,01

[ Voor 5% gewijzigd door masauri op 13-10-2015 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Is een leuke, ik kan deze alvast is draaien na de clean install dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Nu online
Verwacht daar niet al te veel schommelingen tov de andere modellen met dezelfde Intel cpu maar doe ons verbazen!

Serieus veel geld maar zeer brute als je het geld waard vindt. Ik ben meer van het weggooien.
Ieder zijn ding natuurlijk. Ik offer twee bays op voor SSD's.

[ Voor 42% gewijzigd door Quakie op 13-10-2015 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Quakie schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:08:
Verwacht daar niet al te veel schommelingen tov de andere modellen met dezelfde Intel cpu maar doe ons verbazen!

Serieus veel geld maar zeer brute als je het geld waard vindt. Ik ben meer van het weggooien.
Ieder zijn ding natuurlijk. Ik offer twee bays op voor SSD's.
Ja die 2 slots voor een ssd cache ben ik ook aant overwegen voor de toekomst :)
Maar dat is nog niet voor direct, tenzij ge wilt sponsoren natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Nu online
masauri schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:24:
[...]

Ja die 2 slots voor een ssd cache ben ik ook aant overwegen voor de toekomst :)
Maar dat is nog niet voor direct, tenzij ge wilt sponsoren natuurlijk ;)
Op z'n bedrag kan 200euro ook nog wel erbij :P

Is er een speciale reden dat je officiele synology geheugen neemt? Voor dat geld heb je 16GB in je NAS..
Dat is pas brute, en als je hem niet elke dag uit zet heb je daar ook al (deels) je " cache " .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Quakie schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:32:
[...]
Op z'n bedrag kan 200euro ook nog wel erbij :P

Is er een speciale reden dat je officiele synology geheugen neemt? Voor dat geld heb je 16GB in je NAS..
Dat is pas brute, en als je hem niet elke dag uit zet heb je daar ook al (deels) je " cache " .
Ik weet van dit geheugen dat het officieel ondersteunt word natuurlijk.
Ik heb totaal geen ervaring met ander ram geheugen in de nas te doen van een random merk.
Ik heb er wel voor op het synology forum gekeken, maar niks gevonden wat bij de DS2415+ zou werken als ram.
Misschien ook in de toekomst dus. We zien wel, ik kan voorlopig ff verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-09 20:46
Ook niet onbelangrijk:
Surveillance Station is not compatible with DSM 6.0 beta 1, so you must uninstall/disable Surveillance Station before installing DSM 6.0 beta. Surveillance Station will be updated to support DSM 6.0 beta 2 later this year.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Nu online
masauri schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:36:
[...]

Ik weet van dit geheugen dat het officieel ondersteunt word natuurlijk.
Ik heb totaal geen ervaring met ander ram geheugen in de nas te doen van een random merk.
Ik heb er wel voor op het synology forum gekeken, maar niks gevonden wat bij de DS2415+ zou werken als ram.
Misschien ook in de toekomst dus. We zien wel, ik kan voorlopig ff verder :)
Helemaal logisch en waterdicht natuurlijk..

Ik heb zelf ook de gok genomen en gebaseerd op diverse mensen waar het al tijden goed draait...

Ik weet je netwerk niet, maar ik gok voornamelijk voor file storage dus echt super hoge nut heeft meer dan 6GB ook niet behalve leuk cachen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweebee
Coach4All schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:05:
[...]

Wilde 'm installeren en kreeg de melding dat dit niet ging omdat Plex nog niet compatibel is met de beta. :-(
Oplossing:
Disable Plex user and Plex package first and then run DSM 6 upgrade. Once upgraded - Enable user and then enable Plex package. Should work fine.

[ Voor 51% gewijzigd door sweebee op 13-10-2015 17:30 . Reden: Verkeerde quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Nu online
Ik denk dat je iemand anders wilde quoten, want ik noem Plex niet.... Ik gebruik sowieso Plex niet:)..

Er kan namelijk meer kapot dan Plex......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweebee
Nee klopt, verkeerde knopje :+

Heb zelf ook nog niet geupdate omdat ik sickrage en couchpotato gebruik. Sickrage werkt iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
Quakie schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:43:
Lijkt mij een andere discussie, Synology heeft het niet " open " gezet voor zijn model...Op dit moment is synology ook niet van plan om dit uit te rollen naar alle modellen en houden ze het bij hun high end modellen (op uitzonderingen na).
ik mag aannemen dat een DS3615xs een krachtpatser is..

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 09:14
Is er al iemand die geupdate heeft en Crashplan gebruikt? Zo ja, blijft deze applicatie werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Iemand al met DSM 6 aan het testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:09
Neuh ik wacht wel even tot beta 2 wanneer surveillance station ook compatibel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:24:
Iemand al met DSM 6 aan het testen?
Heb 6 vandaag geinstaleerd.
Draait soepel. Helaas werken Sonarr en Sickbeard niet meer.

Heeft iemand de oplossing ? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
Misschien is een nieuw DSM 6 beta topic wel aardig?
(kan het zelf niet starten want ik wacht tot de final)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:09
nielsicq schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:31:
[...]

Als early adaptor zou jij juist die oplossing aan ons moeten delen, wij wachten nl totdat mensen zoals jullie alle bugs hebben verwijderd. _/-\o_ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Nu online
freak1 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:45:
[...]

ik mag aannemen dat een DS3615xs een krachtpatser is..
Staat er toch? Op uitzondering na. En paar Posts er boven hebben we het er nog over dat het raar is de 3615xs buiten de boot valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Surveillance Station werkt niet op DSM6 beta, ook niet de nieuw uitgebrachte 7.1 versie, misschien iets om rekening mee te houden. Verder lijkt alles te werken op mijn 211
Surveillance Station is not compatible with DSM 6.0 beta 1, so you must uninstall/disable Surveillance Station before installing DSM 6.0 beta. Surveillance Station will be updated to support DSM 6.0 beta 2 later this year.

[ Voor 176% gewijzigd door arjants op 14-10-2015 00:50 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:15

m-buurman

hmmm...coffee!!

nielsicq schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:31:
[...]

Ik heb deze volgorde aangehouden, en Sonarr en Auto-sub werken nu goed.
- Sonarr/Auto-sub stoppen
- DSM 6.0 beta 1 installeren
- Alle packages updaten
- Sonarr/Auto-sub starten.. werkt niet :'( (met een echt traantje ook)
- NAS (DS412+) rebooten
- Sonarr/Auto-sub starten.. werkt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Nu online
Ik neem het risico nog niet, wacht nog even geduldig af hoewel het wel jeukt om te upgraden .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m-buurman

m-buurman

hmmm...coffee!!

schumi2004 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 08:35:
Ik neem het risico nog niet, wacht nog even geduldig af hoewel het wel jeukt om te upgraden .
Het puzzelen om alles weer werkende te krijgen na zo'n update is wat mij altijd triggered :)
Spotweb automatische retrieve/update is stuk gemaakt merk ik net.. vermoedelijk als gevolg van het lostrekken van Webstation en PHP uit DSM, deze worden nu als package aangeboden. Vanavond maareens even de scripts induiken en kijken waar het fout gaat :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Nu online
Zit natuurlijk wat in, en deels natuurlijk ook de reden van Synology om beta's te lanceren.. hopelijk koppel mensen het ook massaal terug naar synology zodat de final release weer net zo stabiel wordt als 5.2.

Meeste updates in 5.2 waren security fixes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:59
m-buurman schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 08:21:
[...]

Ik heb deze volgorde aangehouden, en Sonarr en Auto-sub werken nu goed.
- Sonarr/Auto-sub stoppen
- DSM 6.0 beta 1 installeren
- Alle packages updaten
- Sonarr/Auto-sub starten.. werkt niet :'( (met een echt traantje ook)
- NAS (DS412+) rebooten
- Sonarr/Auto-sub starten.. werkt! :)
Werkt dit ook zo voor couchpotato en sickrage? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman

m-buurman

hmmm...coffee!!

frye schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:13:
[...]

Werkt dit ook zo voor couchpotato en sickrage? :+
Werkt volgens mij allemaal met Python dus ik vermoed van wel.. maar ik kan het niet testen voor je.
Iemand dapper genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-08 23:23
m-buurman schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:35:
[...]

Werkt volgens mij allemaal met Python dus ik vermoed van wel.. maar ik kan het niet testen voor je.
Iemand dapper genoeg?
Eerste reacties geven tot dusver aan dat Sickrage niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman

m-buurman

hmmm...coffee!!

Lifelogger schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:43:
[...]

Eerste reacties geven tot dusver aan dat Sickrage niet werkt.
Dat was voor Sonarr ook zo (geen Python overigens), maar als er eenmaal berichten zijn dat het niet werkt dan zijn de meesten vanzelfsprekend terughoudend om de proef op de som te nemen en te kijken of en wat er fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:43
m-buurman schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 08:46:
[...]

Het puzzelen om alles weer werkende te krijgen na zo'n update is wat mij altijd triggered :)
Spotweb automatische retrieve/update is stuk gemaakt merk ik net.. vermoedelijk als gevolg van het lostrekken van Webstation en PHP uit DSM, deze worden nu als package aangeboden. Vanavond maareens even de scripts induiken en kijken waar het fout gaat :/
Klopt kwam ik gister ook achter. Inmiddels ben ik er achter dat je /usr/local/bin/php56 moet gebruiken. Ik krijg wel allemaal warnings, maar retrieve.php werkt er via Putty beter mee dan /usr/bin/php op het moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman

m-buurman

hmmm...coffee!!

JustSomeone schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:38:
[...]

Klopt kwam ik gister ook achter. Inmiddels ben ik er achter dat je /usr/local/bin/php56 moet gebruiken. Ik krijg wel allemaal warnings, maar retrieve.php werkt er via Putty beter mee dan /usr/bin/php op het moment
Via Putty werkte php retrieve.php ook probleemloos (dus niet het volledige pad naar php), zal vanavond even het script induiken en laten weten of het aanpassen/verwijderen van het pad naar php voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeone
php retrieve.php werkt bij mij helemaal niet, dan krijg ik deze melding:
PHP Fatal error: Undefined class constant 'MYSQL_ATTR_FOUND_ROWS' in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo_mysql.php on line 28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman

m-buurman

hmmm...coffee!!

JustSomeone schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 13:08:
php retrieve.php werkt bij mij helemaal niet, dan krijg ik deze melding:
PHP Fatal error: Undefined class constant 'MYSQL_ATTR_FOUND_ROWS' in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo_mysql.php on line 28
En als je SSL uitzet in Spotweb? Bij mij wou hij op geen enkele manier retrieven totdat ik dat uitvinkte en de poort weer op 119 zette ipv 563,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeone
Ah kijk, dat ziet er inderdaad beter uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 22:07
In de beta werkt trouwens de repo van http://packages.mdevries.org niet bij mij.

Iemand anders die het wel gelukt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman

m-buurman

hmmm...coffee!!

terecht gewezen op verkeerd topic gebruik...

delete

[ Voor 97% gewijzigd door m-buurman op 14-10-2015 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36
Ik snap dat het vervelend is dat de boel niet meer werkt.
Maar kan het troubleshooten in het juiste topic?: [Synology] Packages

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Heb ik dinsdag de 2415+ besteld, gisteren afgehaald, komt hij vandaag aan een veel lagere prijs bij een andere webwinkel: https://www.alternate.nl/...6&utm_source=tweakers.net scheelt ff 211 euro |:( 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Nu online
masauri schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:19:
Heb ik dinsdag de 2415+ besteld, gisteren afgehaald, komt hij vandaag aan een veel lagere prijs bij een andere webwinkel: https://www.alternate.nl/...6&utm_source=tweakers.net scheelt ff 211 euro |:( 8)7 |:(
Je hebt hem afgehaald..kan je hem dan ook terugbrengen? Ik dacht zelf dat het alleen gold voor online bestellingen..

Ik zou zelf wel een poging wagen.. bizar groot verschil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Quakie schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:33:
[...]
Je hebt hem afgehaald..kan je hem dan ook terugbrengen? Ik dacht zelf dat het alleen gold voor online bestellingen..

Ik zou zelf wel een poging wagen.. bizar groot verschil..
Zou mogelijk zijn, echter, langs de andere kant denk ik dat ik het gewoon zo laat.
Leuk als ik t geld zou uitsparen maar zoals Freak1 ook al is heeft meegemaakt, als er een defect is ga ik toch voor de afterservice bij de betreffende shop waar ik m gekocht heb.
Daar heb ik al jaren goede ervaringen op alle gebied, en ja ik had het ook liever uitgespaard.
Maar goed, keuze heb ik gemaakt nu.
Voor tzelfde geld is het een prijsfout a la bol.com ofzo.

In ieder geval hoop ik dat er iemand is die ik er blij mee kan maken door het te melden hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Neem in ieder geval contact op met de shop waar je 'm gekocht hebt. Misschien kunnen ze nog wat voor je doen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Laatst online: 08:08
Heeft alternate toevallig gisteren synology's in de aanbieding gedaan ? In de pricewatch klopt helemaal niks van hun prijzen. jammer als dat zo was want wou graag een 1515+ bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Nu online
masauri schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:55:
[...]

Zou mogelijk zijn, echter, langs de andere kant denk ik dat ik het gewoon zo laat.
Leuk als ik t geld zou uitsparen maar zoals Freak1 ook al is heeft meegemaakt, als er een defect is ga ik toch voor de afterservice bij de betreffende shop waar ik m gekocht heb.
Daar heb ik al jaren goede ervaringen op alle gebied, en ja ik had het ook liever uitgespaard.
Maar goed, keuze heb ik gemaakt nu.
Voor tzelfde geld is het een prijsfout a la bol.com ofzo.

In ieder geval hoop ik dat er iemand is die ik er blij mee kan maken door het te melden hier ;)
Helemaal waar en goed om te doen zo overleven de kleinere partijen ook! Doe het zelf ook in mindere mate en kies altijd webshop uit waar ik goede ervaringen mee heb ipv voor het goedkoopst te gaan.

En inderdaad een fout, want hij is weer tegen de 1200euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Quakie op 15-10-2015 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 17:12

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Als ik dat eerder gezien had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Heeft er sowieso bijna een uur opgestaan.
Ik heb het nog in mijn favoriete wenslijst staan in de tracker, omdat ik die nog niet had aangepast en zodanig gespot dus.
Als ik een tip kan geven is het die, en stel dan ook een prijsalert in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 17:12

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Maar was hij ook daadwerkelijk goedkoper bij Alternate?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Jep, voor 989 euro.
Staat zelfs nu zo nog in de tracker bij mij.
Maar die krijgt de nieuwe prijsupdate nog niet door blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Nu online
masauri schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 13:17:
Jep, voor 989 euro.
Staat zelfs nu zo nog in de tracker bij mij.
Maar die krijgt de nieuwe prijsupdate nog niet door blijkbaar.
Vermoed dat ie bij daadwerkelijk bestellen stuk gaat daar de prijs niet klopt en/of wordt deze van hun uit canceled vanwege fout op site ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 22:07
Chadi schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 15:43:
In de beta werkt trouwens de repo van http://packages.mdevries.org niet bij mij.

Iemand anders die het wel gelukt is?
Thank you for reporting.

After confirming with our developers, this is a known issue that our developers are working hard to address in a future release.

Please kindly stay tuned for the update, and in the meantime, we apologize for any inconvenience caused.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Nu online
schumi2004 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 13:34:
[...]

Vermoed dat ie bij daadwerkelijk bestellen stuk gaat daar de prijs niet klopt en/of wordt deze van hun uit canceled vanwege fout op site ofzo.
Ik vermoed juist van niet,

je bestelt
je ontvangt betaal link
je betaalt

Order krijgt status betaald.. en "pakker " pakt bestelling en draait pakbon uit..

Misschien dat er op grote orders waar deze misschien bij zit een check op zit maar het lijkt me sterk....waarschijnlijk achteraf als ze het constateren en prijs aanpassen dat ze proberen je order te annuleren. Echter kan je korting dan aanvechten.. stond hij nu voor 300euro kon je weten dat het nooit kon kloppen. Een korting van 221 euro op 1200 euro kan op zich nog.
Marges zijn zo klein en klanten zijn niet honk vast meer waardoor ze dus zo automatisch mogelijk moeten leveren, vandaar dat bij sommige je tot 23.00 kunt bestellen voor de volgende dag een levering.

Ik had in het verleden soort gelijk iets is.. prijs was zo super laag en heb toen gebeld.. diverse mensen zeiden als dat prijs is krijgt je hem tegen die prijs. onze fout.. Uiteraard was uiteindelijke baas het daar niet mee eens en zei hetzelfde als jou: dat ik hem nooit geleverd zou krijgen.. dat vocht ik aan met bovenstaande opmerkingen.. ik kreeg 50% van het verschil als ik hem via hem zou bestellen en bedankje voor het melden van prijsfout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Niet online
stormfly schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:46:
[...]

Als early adaptor zou jij juist die oplossing aan ons moeten delen, wij wachten nl totdat mensen zoals jullie alle bugs hebben verwijderd. _/-\o_ :+
Heb inmiddels de oplossing gevonden.
Bij mij stond beta updates in package center aangevinkt.

Alles (helaas) verwijderd uit package center.
Reboot
Niet beta versie mono geinstaleerd.
Reboot.
Sonarr geinstaleerd
Reboot.
Alles werkt weer :)

Pagina: 1 ... 18 ... 44 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Nieuws en Discussie topic mogen alleen discussies over nieuws en aankondigingen over Synology-producten.