Ze kleden de boel inderdaad steeds meer uit. Het uitschakelen van hardware transcoding was een bewuste actie die niet onopgemerkt is gebleven. De vraag is of ze zich dit allemaal kunnen veroorloven?Yucko schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 07:02:
ik ben nog steeds pissed over het PhotoStation verhaal. Dat is de reden dat ik nog niet geupgrade heb voorbij 7.2.1 upgrade 6![]()
En was er niet recent een verhaal dat o.a. transcoderen via quicksync met Plex in de toekomst een dingetje gaat worden omdat bepaalde drivers niet meer geleverd gaan worden en ook niet toegevoegd kunnen worden?
Nee, er zal met moeten gebeuren voor ik Synology weer ga overwegen
De U-bocht ten aanzien van de ondersteuning van HDD's van derden is wat mij betreft een duidelijk signaal dat ze hebben gemerkt dat er een grens zit aan wat de klanten accepteren. Van wat ik zo lees en hoor lijkt er een redelijke consensus, mensen geven aan Synology niet meer te vertrouwen. Welke truck zal de volgende zijn die ze uit de hoge hoed toveren?
De afgelopen tijd heeft de competitie niet stilgezeten, er zijn ondertussen voldoende alternatieven die mensen overwegen of reeds hebben aangeschaft. De periode van zes maanden die Synology nodig heeft gehad om tot inzicht te komen is voor veel mensen voldoende geweest om een kijkje te nemen bij de competitie, die klanten krijg je niet zo gemakkelijk meer terug.