• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:56

hneel

denkt er het zijne van

Ik heb een aantal jaren geleden zo'n Flir module voor telefoon aangeschaft. Maar het probleem is nu dat dat model een micro-usb aansluiting heeft. En mijn huidige telefoon heeft (uiteraard) usb-c.

Nu heb ik nog wel een paar oude telefoons, maar daar zijn ook weer problemen mee. Ten eerste is de Flir app niet meer in de google store te vinden op deze toestellen. Want ws heeft die nu een nieuwere android versie nodig. En dat is dan vziw weer niet te vinden voor deze toestellen (Samsung S4).
Op 1 van de toestellen staat de Flir app nog. Maar als ik die start crasht de app binnen een paar seconden.
Daarnaast hebben deze toestellen problemen met de batterij. Altijd binnen een paar minuten leeg. Ik probeer nog de batterij 'gezond' te houden door de telefoon aan een lader te hangen die ik met een timer maar een paar uur per dag aan zet. (Een batterij volledig leeg laten lopen is immers funest, en een batterij landdurig tot 100% laden idem dito). Maar dit heeft helaas ook niet geholpen.

Ook nog geprobeerd om de Flir met een misco-usb naar usb-c converter dingetje aan mijn huidige telefoon te koppelen. Maar dan kan de app de Flir niet vinden.

Kan ik nog iets met deze Flir? Of kan ik hem beter maar zo snel mogelijk in de vuilnisbak deponeren?

Ik vind die dingen eerlijk gezegd niet iets te duur om nu zomaar even het volgende model aan te gaan schaffen. terwijl ik nog zo'n ding heb liggen.

Het gaat om dit type

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
hneel schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 13:16:
Ik heb een aantal jaren geleden zo'n Flir module voor telefoon aangeschaft. Maar het probleem is nu dat dat model een micro-usb aansluiting heeft. En mijn huidige telefoon heeft (uiteraard) usb-c.

Nu heb ik nog wel een paar oude telefoons, maar daar zijn ook weer problemen mee. Ten eerste is de Flir app niet meer in de google store te vinden op deze toestellen. Want ws heeft die nu een nieuwere android versie nodig. En dat is dan vziw weer niet te vinden voor deze toestellen (Samsung S4).
Op 1 van de toestellen staat de Flir app nog. Maar als ik die start crasht de app binnen een paar seconden.
Daarnaast hebben deze toestellen problemen met de batterij. Altijd binnen een paar minuten leeg. Ik probeer nog de batterij 'gezond' te houden door de telefoon aan een lader te hangen die ik met een timer maar een paar uur per dag aan zet. (Een batterij volledig leeg laten lopen is immers funest, en een batterij landdurig tot 100% laden idem dito). Maar dit heeft helaas ook niet geholpen.

Ook nog geprobeerd om de Flir met een misco-usb naar usb-c converter dingetje aan mijn huidige telefoon te koppelen. Maar dan kan de app de Flir niet vinden.

Kan ik nog iets met deze Flir? Of kan ik hem beter maar zo snel mogelijk in de vuilnisbak deponeren?

Ik vind die dingen eerlijk gezegd niet iets te duur om nu zomaar even het volgende model aan te gaan schaffen. terwijl ik nog zo'n ding heb liggen.

Het gaat om dit type
[Afbeelding]
Had precies hetzelfde, heb de Flir gen.2 verkocht op MP voor €180,- en een Guide PC210 gekocht. Lekker robuust en geen gepriegel meer met usb aansluiting op je telefoon.

Hier staat een uitgebreide Guide PC210 review https://www.eevblog.com/f...aging/guide-pc210-review/

[Voor 3% gewijzigd door BenEco op 23-10-2022 14:04]

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+B230.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Het gaat om dit type
[Afbeelding]
Niet alle micro-USB naar USB-C converters zijn het zelfde.
Ik had dat probleem ook met mijn Seek Thermal toen ik een andere telefoon kocht.
Zie hier mijn topic hierover: [Samsung Galaxy A40] Seek Thermal gebruiken

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• ThinkPad
  • Laatst online: 21:23
@hneel Ik heb om die reden ook een oude Android telefoon liggen (m'n daily driver is een iPhone). Heb de telefoon geflashed met LineageOS custom firmware, want vanuit de fabrikant (Motorola) kwamen er geen updates meer en liep de Android versie wel erg achter. Daarmee is de telefoon weer wat Android versies nieuwer en ook gelijk een stukje vlotter (minder ballast dan in de fabrieksfirmware).
De FLIR app gebruik ik al heel lang niet meer, veel te traag/beperkt. Ik gebruik een andere app, zie hier ThinkPad in "[IR] Het grote Ik wil/heb een warmtebeeldcamera" (+ nog wat extra tips).

Batterijtje van de FLIR is wel een beperking ja. Ik hang er vaak een powerbank aan als ik wat langer opnames wil maken (de FLIR kan prima geladen worden terwijl hij in je telefoon zit).

Het is ook wel eens door m'n hoofd gegaan om hem te verkopen en een PC210 te halen zoals hierboven genoemd, maar dan moet er nog redelijk wat geld bij. Voor die keren in het stookseizoen dat ik hem gebruik wordt mij dat te gek.

[Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 23-10-2022 14:11]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

Heb gewoon een micro-usb naar usb-c adapter en dat werkt prima.
En dan in combinatie met de app die @ThinkPad noemt.

Enig nadeel is dat de interne accu van de Flir erg slecht is. Dus als ik die gebruik standaard in combinatie met een (kleine) powerbank.

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:56

hneel

denkt er het zijne van

Die adaptertjes kwamen gewoon van Samsung zelf, dus ik ging er vanuit dat die gewoon goed zouden zijn. Niet dus. Inmiddels een andere besteld.

Die alternatieve software doet het een stuk beter. (Thermal Camera van Georg Friedrich en Flir Tools Mobile) Daarmee kan ik het eventueel ook op mijn oude tablet draaien. Wat onhandiger, maar minder last van batterij perikelen.

Ik lees hier over span. Ik neem aan dat er bedoeld wordt dat je de top en bottom temperatuur van je schaal daarmee kan instellen? Bij welke software kan dat, en hoe doe je dat dan precies? Ik kan zo op het eerste gezicht niks vinden.

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:26

Hari-Bo

F5 addict

Ik zit ook te kijken naar een warmtebeeld camera om mijn woning na te lopen op warmte lekken. Daar kwam ik ook enkele interessante modellen tegen op Aliexpress maar daar bovenop komt dan toch ook nog de invoerkosten? Dat maakt het nagenoeg niet interessant dan om daar te bestellen.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hari-Bo schreef op zondag 6 november 2022 @ 12:33:
Ik zit ook te kijken naar een warmtebeeld camera om mijn woning na te lopen op warmte lekken. Daar kwam ik ook enkele interessante modellen tegen op Aliexpress maar daar bovenop komt dan toch ook nog de invoerkosten? Dat maakt het nagenoeg niet interessant dan om daar te bestellen.
En denk je dat Nederlandse winkels die zelf die camera’s uit China importeren vrijgesteld zijn van douanerechten? ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Hari-Bo

Hari-Bo

F5 addict

fsfikke schreef op zondag 6 november 2022 @ 13:51:
[...]

En denk je dat Nederlandse winkels die zelf die camera’s uit China importeren vrijgesteld zijn van douanerechten? ;)
Snap ik, maar wat is dan de meerwaarde om het bij ome Ali te kopen ipv een NL webshop? Zit je ook beter met eventueel retour sturen etc.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Hari-Bo schreef op zondag 6 november 2022 @ 14:54:
[...]

Snap ik, maar wat is dan de meerwaarde om het bij ome Ali te kopen ipv een NL webshop? Zit je ook beter met eventueel retour sturen etc.
prijs en modellen die je hier niet kunt krijgen. Dat zijn de enigste voordelen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Hari-Bo

Hari-Bo

F5 addict

@Cyberpope Helder!

Zojuist de Flir One Gen 3 besteld voor IOS, voldoende voor mijn scenario :)

• ThinkPad
Ik heb de berichten over de Guide PC210 aanbieding die @fsfikke had gepost verplaatst naar een eigen topic in het aanbiedingen & kortingscodes subforum: Guide PC210 warmtebeeldcamera met korting @ AliExpress

- Prijs/coupons/bestellingen e.d.? > Dat topic
- Technische discussie/reviews/warmtefoto's van de PC210? > dit topic :Y

[Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 07-11-2022 11:03]

• xah5kiDe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22-03 22:10

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Ik las in de topic start over het bestaan van SuperResolution. Het principe van oversampellen is op zich oud. Neem meerdere plaatjes en door middelen krijg je minder ruis. Door kleine verschuivingen (hand trilling) is er ook meer informatie/resolutie uit de groep foto's te halen. Weet iemand of er open source software bestaat die deze bewerkingen op thermische beelden kan doen?

Theo

• PentaClover
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20-03 21:35
xah5kiDe schreef op maandag 7 november 2022 @ 12:54:
Ik las in de topic start over het bestaan van SuperResolution. Het principe van oversampellen is op zich oud. Neem meerdere plaatjes en door middelen krijg je minder ruis. Door kleine verschuivingen (hand trilling) is er ook meer informatie/resolutie uit de groep foto's te halen. Weet iemand of er open source software bestaat die deze bewerkingen op thermische beelden kan doen?
Nooit gezien, ik heb wel eens een regenachtige zaterdag middag erop stukgeslagen om dat zelf te maken, was geen succes.

Het probleem waar ik tegenaan liep was dat als je een set foto's hebt, je de translatie en rotatie moet bepalen tussen alle foto's om ze netjes over elkaar heen te leggen en de extra informatie te verkrijgen. Met IR foto's werken de meeste algoritmes die voor normale foto's werken niet goed. Het gevolg was dat ik niet helemaal correct alignde super resolutie foto's kreeg die gecombineerd veel te veel informatie weg middelde ipv toevoegde, hoewel de ruis wel verdween in de foto's kregen ze juist minder detail informatie ipv meer.
Met 1 set foto's werkte het redelijk maar niet super, met alle andere sets werkte het gewoon niet.
Ik ben er toen maar mee gestopt toen de middag voorbij was.

3200 Wp OZO+10000 Wp ZZW+3200 Wp WNW : PvOutput - Daikin 4MXM68N + 3 x FTXM20M2V1B + FTXA50A2V1BT

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Bij mijn camera zit ook software (Thermal tools) met deze functie. Althans ze gebruiken dezelfde term. En het werkt met 1 foto. Dat geloof ik dus niet. Het resultaat is minder ruis maar niet meer resolutie.

Theo

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19:14
xah5kiDe schreef op maandag 7 november 2022 @ 12:54:
Bekijk wat Autostakkert! software voor jou kan betekenen: http://www.autostakkert.com/wp/
Door de Nederlander Emil Kraaikamp ontwikkeld, speciaal voor astronomische foto's maar werkt mss voor ir foto's.

Overigens komt het voor dat de interne resolutie van een ir camera inwendig veel beter is dan de ir foto's die je er mee neemt.
Zo is de gespecificeerde resolutie van de Flir E4 een magere 80x60 pixels maar sensor en reken resolutie is 320x240 pixels.
EVV tweakers hebben de E4 ge-hacked om de resolutie, ruis (!) en zelfs bedieningsmogelijkheden op het niveau van de veel duurdere E8 te krijgen.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-03 17:53

Hippe Lip

+ + + NL + + +

natural colour schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 08:53:
[...]
EVV tweakers hebben de E4 ge-hacked om de resolutie, ruis (!) en zelfs bedieningsmogelijkheden op het niveau van de veel duurdere E8 te krijgen.
@natural colour
Linkje?

Taal is makkelijker als je denkt...

• ThinkPad
Staat op eevblog.com wel beschreven. Zie Google :)

• natural colour

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-03 08:29
Ik twijfel een beetje wat ik nodig heb. Mijn doel is algemeen huizen checken op lekkages, maar ook foutopsporing elektrische installaties / accu systemen.

Er zit nogal wat rond de 80x60 resolutie, wellicht is dat voldoende voor mij.

Ik twijfel dan zo'n mobiele FLIR dongle te kopen, of een 2e hands Blackview BP9800 voor misschien ietsje meer.
Ik wil de Blackview dan niet als mobiele telefoon gebruiken, maar het is wel handig dat het een mobiele telefoon is. Dan heeft hij tenminste een fatsoenlijke accu en gaat hij sowieso zo'n werk doen.

Of denk ik te makkelijk over resolutie en zit daar wel kwaliteitsverschil in?

Edit: daarnaast eventuele black friday aanbiedingen in de gaten houden.

Edit2: De Flir One Pro is nu wat afgeprijst en zit op 360 euro met Black Friday korting.

[Voor 11% gewijzigd door !null op 21-11-2022 15:36]

Ampera-e (60kWh)

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21-03 20:51
*knip*, lees de topicwaarschuwing onderaan nog eens.

[Voor 79% gewijzigd door ThinkPad op 21-11-2022 20:55]

• ThinkPad
@!null Je bent Guide PC210 warmtebeeldcamera met korting @ AliExpress net misgelopen. Maar als €360 voor een FLIR nog binnen je budget is dan is de Guide PC210 voor de huidige prijs mogelijk nog steeds wel interessant.

Prijsverschil met NL is dan overigens niet zo groot meer: https://www.eleshop.nl/guide-ir-pc210-warmtebeeldcamera.html en is qua garantie wellicht handiger.

[Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 21-11-2022 21:02]

• !null
ThinkPad schreef op maandag 21 november 2022 @ 21:01:
@!null Je bent Guide PC210 warmtebeeldcamera met korting @ AliExpress net misgelopen. Maar als €360 voor een FLIR nog binnen je budget is dan is de Guide PC210 voor de huidige prijs mogelijk nog steeds wel interessant.

Prijsverschil met NL is dan overigens niet zo groot meer: https://www.eleshop.nl/guide-ir-pc210-warmtebeeldcamera.html en is qua garantie wellicht handiger.
Ja ik had het door :(

Wellicht dat de losse PC210 misschien toch beter is dan zo'n telefoon dongle zoals de Flir Pro One

Wel zie ik dit plaatje, zie linksonderin. Ze staan wat uit elkaar (want het zijn 2 verschillende cameras) maar kun je dit dan nog alignen of moet je het hiermee doen?

Ampera-e (60kWh)

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Nee, je kunt dat niet alignen. De resolutie is echter dusdanig dat ik meestal alleen het IR beeld gebruik. Deze camera is zeer robuust. Veel beter dan een smartphone plugin. Doet het zeer lang op batterij. Eigenlijk alleen maar plus punten. Ik ben er in ieder geval blij mee :Y

Theo

• ThinkPad
Als je de camera verder weg houdt is dat 'parallax-effect' (zoals het mooi heet) weg en liggen de foto's wel netjes over elkaar heen.

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-03 23:51

sjirafje

Why so serious, Sam?

Mogelijk kun je met blackfriday weer een leuke deal scoren op de PC210. Hij lijkt dan weer afgeprijsd te zijn en waarschijnlijk zijn er ook weer actiecode's te vinden.

"Enough is enough!"
"I've had it with these mother f*cking snakes on this mother f*cking plane!"

Samuel L. Jackson, Snakes on a Plane

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:11
ThinkPad schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 07:44:
Als je de camera verder weg houdt is dat 'parallax-effect' (zoals het mooi heet) weg en liggen de foto's wel netjes over elkaar heen.
Is er geen mogelijkheid deze parallax te corrigeren? Ik zou die mogelijkheid verwachten op elke IR-camera die ook een visible-light camera heeft.

Op mijn telefoon (Blackview BV9900 Pro) zit die mogelijkheid in de FLIR app:

Met die slider onderaan kan het in de live view corrigeren. Achteraf, op al gemaakte foto's, kan het ook, maar als de correctie te extreem is kan het gebeuren dat de twee foto's niet 100% hetzelfde gebied bedekken.

Atomstack X7 Pro 10w laser cutter, Sessy 5kWh thuisbatterij in bestelling

• !null
Andere vraag. Proberen jullie wel eens isolatiewaardes te bepalen op basis van de warmtebeelden?
Dit dient dan echt in ideale condities te gebeuren, dus geen wind, en binnen al een tijdje op 20 graden (o.i.d.)

Ampera-e (60kWh)

• JeroenH
!null schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:07:
Andere vraag. Proberen jullie wel eens isolatiewaardes te bepalen op basis van de warmtebeelden?
Dit dient dan echt in ideale condities te gebeuren, dus geen wind, en binnen al een tijdje op 20 graden (o.i.d.)
Ik denk dat de hobby warmtebeeldcamera die ingebouwd zit in mijn telefoon met zijn 4 pixels daar niet echt geschikt voor is :P

Eén van de weinige echt nuttige toepassingen is wel het vinden van wifi access points die op een systeemplafond liggen, kwam ik van de week achter!

• !null
JeroenH schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:18:
[...]

Ik denk dat de hobby warmtebeeldcamera die ingebouwd zit in mijn telefoon met zijn 4 pixels daar niet echt geschikt voor is :P

Eén van de weinige echt nuttige toepassingen is wel het vinden van wifi access points die op een systeemplafond liggen, kwam ik van de week achter!
Het gaat eigenlijk vooral om temperaturen van de muur, binnen en buiten. Die dan hopelijk enigzins homogeen is. Dus warmtebeeld is dan vooral om dat te bevestigen.

Ampera-e (60kWh)

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

!null schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:07:
Ik zou niet weten hoe je dat zou moeten doen met een warmtecamera. Rc waarden meet je denk ik door warmte (energie) verlies van een testopstelling te meten.
Met een warmtecamera kun je wel goed relatief te vergelijken, zelfs met heel kleine temp verschillen. Dus jouw gevel is 0.3 graden warmer dan die van de buren met spouwisolatie (en beiden 20C binnen). Of een stuk vergeten isolatie in een gevel zal je zien als een warme vlek. Maar het bepalen van absolute Rc waarden kun je beter overlaten aan een lab omgeving.

Theo

• !null
@xah5kiDe Ja terecht hoor, echt bepalen kun je het niet. Maar wellicht "afleiden" in een niet zo accurate manier.

Echter denk ik dat je eerder werkt aan een stukje referentiewerk. Dus huizen met Rc5.0 met 20 graden binnen en 5 graden buiten zien er ongeveer zo uit, daar ga je dan op verder. Moet het (gevel) materiaal overigens wel hetzelfde zijn denk ik.

Ampera-e (60kWh)

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Lucht binnen 20C, lucht buiten 5C.
Muur binnen 19C, muur buiten 5.3C

Muur warmteverlies is m2*dT/Rc=m2*(13.5)/Rc

Probleem is dat wat je meet 0.3C is, een minieme verhoging. Loop je een straat verderop, dan kan de temperatuur daar zomaar 4.7C zijn en zou je 0.6C verhoging denken te zien. Ook je camera verloopt met tijd zoiets. Dus alleen relatieve temperatuur verschillen op hetzelfde moment/plaats kun je betrouwbaar vaststellen. Absolute temperatuur fout is bijvoorbeeld rond de 2C (zie spec camera).

Theo

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:10
xah5kiDe schreef op woensdag 23 november 2022 @ 14:27:
Absolute temperatuur fout is bijvoorbeeld rond de 2C (zie spec camera).
Dat geldt alleen als je de precieze emissiecoëfficiënt van het materiaal waarop je meet kent. Meestal weet je die helemaal niet zo precies, en is de absolute afwijking dus nog veel groter.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 + Ubbink AirExcellent. Stuur DM voor €50 Raisin bonus.

• !null
Andrehj schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:12:
[...]

Dat geldt alleen als je de precieze emissiecoëfficiënt van het materiaal waarop je meet kent. Meestal weet je die helemaal niet zo precies, en is de absolute afwijking dus nog veel groter.
Ja klopt.

Maar je zou wel bakstenen gevels met elkaar kunnen vergelijken. Heb je alsnog wel een foutmarge natuurlijk.
Aan binnenzijde is het veel wisselender wat de afwerking is.

Ampera-e (60kWh)

• natural colour
!null schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:39:
[...]

Ja klopt.

Maar je zou wel bakstenen gevels met elkaar kunnen vergelijken. Heb je alsnog wel een foutmarge natuurlijk.
Aan binnenzijde is het veel wisselender wat de afwerking is.
En een vochtige baksteen gevel meet óók weer anders dan een droge...

• !null
Ok laat maar, ik geef het op -O-

Ampera-e (60kWh)

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:36
Iemand al interessante Black Friday IR camera aanbiedingen gezien?
Ik zie dat Eleshop een aantal (letterlijk) zwarte producten in de aanbieding heeft waaronder de Guide IR T120 welke vanaf vrijdag 5 dagen met 20% korting te krijgen is.

Volgens mij is de Guide IR PC210 ook best wel zwart :+

Emmeloord, 2x Ja Solar 365Wp, Zuid - 20%, APS YC600Y (2x300W max) - testing 8) | PVOutput

• Batilan
Had hem wel gezien, maar voor dit soort zaken koop ik dan toch liever 'lokaal' (heb wel de wereld aan sensoren en elektronica componenten besteld bij Ali). Maar € 66,- goedkoper is zeker het overwegen waard :S

Emmeloord, 2x Ja Solar 365Wp, Zuid - 20%, APS YC600Y (2x300W max) - testing 8) | PVOutput

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Batilan schreef op woensdag 23 november 2022 @ 18:31:
Maar € 66,- goedkoper is zeker het overwegen waard :S
EUR 395 (prijs eleshop.nl) - EUR 266 (schatting Aliexpress) = EUR 129 voordeel toch?

Verder inderdaad een afweging lokaal kopen vs op Ali, bijv. voor garantie. Voor ieder zijn eigen afweging.

• Batilan
blackd schreef op woensdag 23 november 2022 @ 19:26:
[...]

EUR 395 (prijs eleshop.nl) - EUR 266 (schatting Aliexpress) = EUR 129 voordeel toch?

Verder inderdaad een afweging lokaal kopen vs op Ali, bijv. voor garantie. Voor ieder zijn eigen afweging.
Ik ben er voor de veiligheid van uit gegaan dat je alsnog de BTW moet betalen, maar ik begrijp dat een aantal mensen die dans is ontsprongen.

Maar alle mogelijke Black Friday aanbiedingen voor voordelige IR camera's zijn welkom wat mij betreft :)

[Voor 10% gewijzigd door Batilan op 23-11-2022 21:19]

• Adriaan71
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16:20
Batilan schreef op woensdag 23 november 2022 @ 21:17:
[...]

Ik ben er voor de veiligheid van uit gegaan dat je alsnog de BTW moet betalen, maar ik begrijp dat een aantal mensen die dans is ontsprongen.

Maar alle mogelijke Black Friday aanbiedingen voor voordelige IR camera's zijn welkom wat mij betreft :)
Ik heb hem besteld bij als en invoer betaald 14 € en eergisteren ontvangen, Total rond de € 250 kwijt ongeveer

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:19
knipje, zie topicwarning

[Voor 93% gewijzigd door teacher op 24-11-2022 22:08]

• Batilan
Laat maar, verkeerde topic :)

[Voor 96% gewijzigd door Batilan op 24-11-2022 23:22]

• ThinkPad
Vandaag de Guide PC210 ontvangen. Prachtig degelijk apparaat. De FLIR One was ik via Marktplaats zo kwijt in deze energiecrisis :P

Mis alleen wel het palette 'Black Hot'/'Inverted gray'. Die vond ik altijd wel prettig om in de winter naar koudelekken te zoeken (slechtsluitende deuren etc). Kijkt wat rustiger als je vanuit binnenshuis zoekt. Voorbeeldplaatje van met de FLIR One: ThinkPad in "[IR] Het grote Ik wil/heb een warmtebeeldcamera" Dit zijn de palettes die hij wel heeft: klik. Ik zal Guide eens mailen, misschien kunnen ze het toevoegen in een firmware update.

Voor de nieuwkomers is dit document nog wel handig: Eleshop.eu: PC210 Frequently Asked Questions

O.a.
2. Can I adjust the temperatures on the scale?
This is possible. Press and hold the OK button. You will now see a letter appear
in the top left of the screen. There are 3 modes: A, M, S.
- In A mode, the camera automatically selects the scale.
- In M mode, you can change both the upper and lower scale temperature.

If you select the up arrow and press OK, the upper & lower value is increased by 1
degree. Selecting the down arrow and pressing OK decreases the upper & lower value by
1 degree. Selecting the Left arrow and pressing OK decreases the upper value
and increases the lower value. Selecting the right arrow and pressing OK
increases the upper value and decreases the lower value.

- In the S mode, you can change the delta T (temperature difference) between
the upper and lower values.

You can switch between A, M and S mode by selecting this letter and pressing
OK. Press the on/off button to get out of the menu and save the changes.

[Voor 53% gewijzigd door ThinkPad op 25-11-2022 13:44]

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

ThinkPad schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 13:27:
Vandaag de Guide PC210 ontvangen. Prachtig degelijk apparaat. De FLIR One was ik via Marktplaats zo kwijt in deze energiecrisis :P

Mis alleen wel het palette 'Black Hot'/'Inverted gray'. Die vond ik altijd wel prettig om in de winter naar koudelekken te zoeken (slechtsluitende deuren etc). Kijkt wat rustiger als je vanuit binnenshuis zoekt. Voorbeeldplaatje van met de FLIR One: ThinkPad in "[IR] Het grote Ik wil/heb een warmtebeeldcamera" Dit zijn de palettes die hij wel heeft: klik. Ik zal Guide eens mailen, misschien kunnen ze het toevoegen in een firmware update.

Voor de nieuwkomers is dit document nog wel handig: Eleshop.eu: PC210 Frequently Asked Questions

O.a.

[...]
Je wilt dus naast White-Hot ook White-cold?
Ik heb de camera nu een half jaar en heb via Eleshop een firmware update gekregen voor een bug in the M ens S stand. De temperatuur schaal liep niet mee met de temperatuur kalibratie. Check je firmware voor versie >= V1.3.6.
Je hoeft dus niet je Chinees op te poetsen, maar neem gewoon contact op met Eleshop :-)

Theo

• ThinkPad
Ja klopt, daarmee kun je (naar mijn mening) veel beter koude plekken in huis vinden. Alleen de koude plekken lichten dan wit op en de rest van het scherm is vrijwel donker. Kijkt veel rustiger. Zie ook plaatje in mijn link.

Heb nu firmware V1.2.2.20211206 erop staan.
Ik zal Eleshop eens vragen om een firmware update, aangezien ik blijkbaar niet de meest recente heb :P Mijn camera komt wel van AliExpress i.p.v. bij henzelf vandaan.... O-)

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Wellicht dat we de die nieuwe firmware ergens kunnen delen? Zodat Eleshop niet overspoelt wordt met firmware aanvragen?

@xah5kiDe weet je zeker dat het om de firmware gaat die ge-update moet worden naar 1.3.6? In het Camera Info menu staan namelijk 2 versie nummers. (Version & Firmware)
Waarbij de Version bij mij op 1.4.3.x staat en Firmware op: 1.2.2.x

[Voor 50% gewijzigd door xtr3me op 25-11-2022 15:11]

• ThinkPad
Ik heb al reactie van Eleshop, ze geven aan:
Kun je voor de zekerheid een foto sturen van je versie scherm? Dan kijken we even mee of de upgrade mogelijk is voor alle zekerheid, het is anders namelijk niet geheel zonder risico, daarom zijn we terughoudend met deze op de site zetten.
@-DarkShadow- Jij werkt bij Eleshop begrijp ik uit je eerdere posts in dit topic. Kun jij misschien de firmware delen en aangeven met welke versies hij compatibel is?

De suggestie van het 'black hot' palette gaan ze doorsturen naar Guide _/-\o_

[Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 25-11-2022 15:12]

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Ik heb deze firmware inderdaad gekregen, maar deel die niet zelf. Simpelweg omdat ik dat niet netjes vind. Ja het was een paar tientjes meer dan via oom Ali, maar de support is het waard :-)
Ook fijn de macro adapter die ze erbij leveren. Kan je ook wel goedkoper krijgen en dan zelf een plastic adapter printen. Wat is het je waard?

Theo

• RaymondD
  • Laatst online: 21:13
Verkeerde topic.

[Voor 87% gewijzigd door RaymondD op 25-11-2022 18:02]

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Heeft er iemand ervaring met zowel de Flir C5 als de Guide PC210 ?

Ben namelijk benieuwd wat de ervaringen met beide toestellen zijn, voor het gebruik in/om het huis, mbt het controleren op warmte lekken, onzichtbare vocht plekken, nalopen CV systeem etc.

Dus ook benieuwd naar ervaringen met de meegeleverde software en het gebruiksgemak daarbij, van Flir en Guide.

Met controleren van electronica/PCB’s zal ik waarschijnlijk niks gaan doen.

• natural colour
Vandaar dat ik zoveel stroom verbruik; het is het eigen stroomverbruik van de kwh meter...

• JeroenH
natural colour schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 15:39:
Vandaar dat ik zoveel stroom verbruik; het is het eigen stroomverbruik van de kwh meter...[Afbeelding]
Het kleine beetje stroomverbruik van de slimme meter zelf zit 'voor de meter'. Dit betekent dat de netbeheerder dat betaalt.
Bron

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Weet iemand of het mogelijk is om een flir one of seek thermal met usbc te verbinden naar een iphone (met een verloopje of kabeltje)

• sjirafje

sjirafje

Why so serious, Sam?

Heeft een van de Guide PC210 eigenaren zich kunnen aanmelden voor de extended warranty? https://www.guideir.com/s...ter-sales-service-promise (even klikken op Free Extended Warranty)

Je wordt verwezen naar een algemeen contactformulier (https://www.guideir.com/service/free-extended-warranty) Maar het lukt mij niet om via dat formulier een bericht te sturen.

Overigens heb ik ook version V1.4.3.20221102 en Firmware V1.2.2.20211206

"Enough is enough!"

• ThinkPad
@xah5kiDe Ik heb in m'n reply naar Eleshop aangegeven dat ik de camera van AliExpress heb en het snap als ze mij daarom geen support willen verlenen. Kreeg de volgende reactie:
Bedankt voor je eerlijkheid. Het is niet OK dat ze op Aliexpress voor zo'n ongelooflijk lage prijs worden aangeboden, maar ik kan begrijpen dat je dan overstag gaat. Natuurlijk kunnen wij hier dan geen support op leveren maar dat wil niet zeggen dat ik je mail niet meer wil beantwoorden :-) Wat betreft de firmware, deze is recent, we hebben alleen firmware upgrades beschikbaar voor klanten die bij ons hebben gekocht vóór mei 2022. Dat gaat dan om versie 1.3.6.xxx en de versie die jij hebt is 1.4.3.xxx. De firmware is dus iets anders, die is 1.2.x en verandert niet.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@ThinkPad ik heb bij de AliExpress shop ook nagevraagd of er een firmware update is, maar daar kreeg ik de reactie dat dit de laatste versie is die beschikbaar is. Lijkt dus overeen te komen met het verhaal van Eleshop dat 1.2.2 firmware de laatste is voor hw 1.4.3.

• GerjanT
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:41
blackd schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:36:
@ThinkPad ik heb bij de AliExpress shop ook nagevraagd of er een firmware update is, maar daar kreeg ik de reactie dat dit de laatste versie is die beschikbaar is. Lijkt dus overeen te komen met het verhaal van Eleshop dat 1.2.2 firmware de laatste is voor hw 1.4.3.
Ze gaven bij mij aan dat ik me in de toekomst wel kon melden voor een firmware upgrade maar dat het nu de meest recente versie is.

• MrBas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:28
Hey! Ik sluit me graag aan in dit forum.

Heb niet heel lang geleden een Flir E54 mogen ontvangen voor mijn werk en wat een prachtig stukje techniek is dit zeg!

Bij mijn vorige werkgever gewend geraakt aan een E53, daarna bij de overstap een hele oude Flir gekregen die nog net op zijn laatste adem wat foto’s kon maken echter kreeg steeds vaker memory fouten en liep steeds vast bij het opstarten dat de keuze voor de E54 snel is gemaakt.

Hoop hier nog veel te kunnen delen en evt leten. Ik gebruik het vooral voor elektrische installaties te thermograferen evhter ben zeer benieuwd hoe deze toe te passen om warmtelekken te vinden/isolatie te beoordelen.

2+2=4-1=3 QUICKMATH

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:29
Knip

[Voor 98% gewijzigd door Clifdon op 30-11-2022 15:21]

Always look on the bright side of life.

• sjirafje

sjirafje

Why so serious, Sam?

teacher schreef op woensdag 30 november 2022 @ 18:57:
Das iets voor het reguliere topic, :Y
Ik wil mijn IR camera (oa) gebruiken voor foutopsporing op pcb's. Daarbij is het handig om de camera dicht bij het pcb te kunnen houden. Om zo dichtbij toch scherp beeld te krijgen heb je zo'n lens nodig.

"Enough is enough!"

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:31
@sjirafje Ik zie ook vaker de term "macrolens" langskomen, gezien je beschrijving van de CO2 lens, lijkt het alsof het eenzelfde soort lens betreft.

• sjirafje

sjirafje

Why so serious, Sam?

LA-384 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 06:26:
@sjirafje Ik zie ook vaker de term "macrolens" langskomen, gezien je beschrijving van de CO2 lens, lijkt het alsof het eenzelfde soort lens betreft.
Klopt, ik zou het zelf ook een macro lens genoemd hebben. Ik vermoed dat de term CO2 lens door !null uit de advertentie van de verkoper is overgenomen (de lens is oorspronkelijk bedoeld voor een "CO2 Laser Engraving Cutting Machine").

"Enough is enough!"

• natural colour
sjirafje schreef op woensdag 30 november 2022 @ 19:45:
[...]

[...]

Ik wil mijn IR camera (oa) gebruiken voor foutopsporing op pcb's. Daarbij is het handig om de camera dicht bij het pcb te kunnen houden. Om zo dichtbij toch scherp beeld te krijgen heb je zo'n lens nodig.
De lens van mijn Flir E4 kun je verdraaien en daarmee de focusafstand, standaard is de flir op zo'n 10 meter optimaal scherp.
Met een zelf gemaakte getand busje die in de lensvatting past kan ik zo het optimale scherpte punt op oneindig of veel dichterbij verplaatsen.

Je kan zelfs de lens eruit draaien, ik wil de camera nog eens een keer op mijn 16" Newton telescoop plaatsen die heeft alleen ir reflecterende spiegels.

Acties:
  • +23Henk 'm!
  • Pinned

• ThinkPad
Gisterochtend was een mooi moment om eens met de camera aan de slag te gaan. Huis was lekker opgewarmd en ondertussen was het buiten 0°C. Dus de DIY blowerdoortest ingezet: alle ramen/deuren/ventilatieroosters (vergeet ventilatiestand Velux raam niet) dicht en dan de mechanische ventilatie en afzuigkap op maximaal. Even paar minuten wachten en ik kreeg prachtig te zien waar er lucht naar binnen werd getrokken door kieren e.d. Er was een flinke onderdruk, een raam moest ik flink tegen duwen om hem open te krijgen :D

Ook gelijk een mooi moment om de Guide PC210 even serieus te gaan gebruiken. Ik gebruikte hem op de M-stand zodat ik zelf onder-/bovengrens kon instellen voor het beste resultaat.

Hieronder een aantal foto's met beschrijving:

M'n voordeur. Linksonder en verder onderaan kiert hij wat. Een warmtecamera was niet eens perse nodig geweest voor deze situatie: ik kon met m'n hand prima de koude luchtstroom voelen :X Ik heb de raamboom ('deurknip') wat strakker afgesteld en zal binnenkort even kijken of het nu minder is. De brievenbus tocht ook behoorlijk, maar dat is eigenlijk alleen met deze test om er geforceerd lucht doorheen te trekken. Het is er eentje met zowel binnen als buiten een borstel, in een normale situatie heb ik daar geen last van tocht/kou.

In de nok waar de dakbalk/dakplaten bij elkaar komen kiert het ook. Er zit een afdeklatje op, maar die ga ik even verwijderen en dan kitten/purren o.i.d.

M'n dakkapel, je ziet dat eigenlijk rondom hij ook niet goed luchtdicht aansluit op het huis. Als ik de buitenkant in het voorjaar weer ga schoonmaken dan zal ik eens wat dakpannen lichten en kijken of ik de aansluiting beter luchtdicht kan afwerken

Dit zijn twee foto's aan dezelfde kant van het huis (rijtjeswoning) genomen. De ene op de eerste verdieping bij het knieschot, de ander beneden in de woonkamer. Ik vermoed dat hier de aansluiting op de woningscheidende spouwmuur open is o.i.d., omdat er in die hoek veel koude lucht binnen komt. In het voorjaar maar even een rijtje pannen lichten en even zien of ik in de spouw kan gluren. Je ziet op de laatste foto ook mooi de balken achter de gipswand.

Resolutie van de Guide PC210 testen, dit is een elektrisch ventilatorkacheltje.

De foto's hierboven zijn allemaal rechtstreeks vanaf de PC210. Geen nabewerking o.i.d. uitgevoerd. Het zijn IR-only foto’s. De overlay met zichtbaar beeld vind ik minder fijn.
Het is nog een beetje puzzelen welk palette ik het handigste vind. Met de FLIR One gebruikte ik 'inverted gray' / 'black hot', die keek wel lekker rustig weg zoekende naar koude plekken in huis. Maar de PC210 heeft dat palette helaas niet. De IronRed vind ik best wel druk. Het palette 'Rainbow2' (donkerblauw naar rood) zoals hij in ThermoTools heet is al wat beter.

[Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 27-12-2022 08:28]

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Goede tip, ik ga dat ook eens zo proberen. Wel vraag ik me af hoe ver je moet gaan. Je hebt tenslotte ook ventilatie nodig als je tenminste geen WTW hebt. Ik heb nu de mechanische ventilatie eens helemaal uitgezet en ventileer zodra het CO2 niveau te hoog wordt. Dan merk ik dat het z'n tweeën toch nodig is om regelmatig te ventileren.

Theo

• ThinkPad
Dit was puur voor het testen, om genoeg onderdruk te krijgen in huis en zo geforceerd koude buitenlucht naar binnen te trekken via kieren/spleten waar dit eigenlijk niet zou moeten gebeuren. Na het plaatjesschieten gingen de roosters e.d. gewoon weer open! Ik heb een CO2-meter in huis en ventilatieroosters dichthouden is een slecht idee, de luchtkwaliteit loopt dan pijlsnel achteruit inderdaad.

Of bedoel je dat ik geen kieren moet dichtmaken omdat er dan te weinig ventilatie is? Dat is een wijdverspreid misverstand: tocht != ventileren. Zie ook https://www.familie-kleinman.nl/energie/ventileren-vs-tocht/

[Voor 39% gewijzigd door ThinkPad op 06-12-2022 10:24]

• !null
Heeft iemand al getest om rechtstreeks foto's van de Guide PC210 te halen middels Android telefoon?
Dit zou moeten kunnen met USB-C naar USB-C zou ik denken, maar het lukt me niet met de kabel die ik heb.
Die zat weliswaar bij een adapter maar wel eentje met power delivery, dus dan is het een USB-C kabel met datalijntjes als het goed is.
Dus met andere kabel kopen komt waarschijnlijk bedrogen uit.
Waarschijnlijk is het dan handiger om een microSD kaart voor mijn telefoon te hebben.
Of wellicht gaat het werken met USB-C OTG en dan normale USB naar USB-C kabel.

Ik heb de camera net, en al de eerste onvolkomenheid in mijn huis gevonden, een airco zonder buitenunit die niet helemaal goed aangesloten zit en blijkbaar aan de onderkant nog wat koude lucht de kamer in drukt. Gelukkig is hij prima in staat de kamer warm te krijgen ondanks dat, maar daardoor merk je het niet zo snel.

@ThinkPad Superhandig met alles dichtschuiven en Type C ventilatie op maximaal. Lekker praktisch.
Als je met nog minder dit wil bereiken moet je wachten op een super winderige dag :+

Ampera-e (60kWh)

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:19
!null schreef op woensdag 7 december 2022 @ 16:53:
Heeft iemand al getest om rechtstreeks foto's van de Guide PC210 te halen middels Android telefoon?
Dit zou moeten kunnen met USB-C naar USB-C zou ik denken, maar het lukt me niet met de kabel die ik heb.
Die zat weliswaar bij een adapter maar wel eentje met power delivery, dus dan is het een USB-C kabel met datalijntjes als het goed is.
Waarschijnlijk is het dan handiger om een microSD kaart voor mijn telefoon te hebben.

Ik heb de camera net, en al de eerste onvolkomenheid in mijn huis gevonden, een airco zonder buitenunit die niet helemaal goed aangesloten zit en blijkbaar aan de onderkant nog wat koude lucht de kamer in drukt. Gelukkig is hij prima in staat de kamer warm te krijgen ondanks dat, maar daardoor merk je het niet zo snel.

@ThinkPad Superhandig met alles dichtschuiven en Type C ventilatie op maximaal. Lekker praktisch.
Als je met nog minder dit wil bereiken moet je wachten op een super winderige dag :+
Je heb ws een usb OTG nodig, zit vaak bij telefoon geleverd

• ThinkPad
Misschien nog interessant om dan ook te delen wat er daadwerkelijk mis is: ik heb zojuist even een paar dakpannen omhooggeschoven. Ik zag dat er stuk glaswol vergeten is te plaatsen. Je kijkt hier zo op de kanaalplaatvloer en het binnenblad van de muur.

Ik zal daar even een prop glaswol in stoppen en dan binnenkort even weer een DIY blowerdoortest doen en kijken of het geholpen heeft.

Een stukje hoger mistte wat PUR, via een kier kon ik daar het hout van het knieschot zien. Dat verklaart waarschijnlijk de 'waaier' die je ziet op de foto van het knieschot.

[Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 12-12-2022 11:00]

• RaymondD
  • Laatst online: 21:13
ThinkPad schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:58:
[...]

Misschien nog interessant om dan ook te delen wat er daadwerkelijk mis is: ik heb zojuist even een paar dakpannen omhooggeschoven. Ik zag dat er stuk glaswol vergeten is te plaatsen. Je kijkt hier zo op de kanaalplaatvloer en het binnenblad van de muur.

[Afbeelding]

Ik zal daar even een prop glaswol in stoppen en dan binnenkort even weer een DIY blowerdoortest doen en kijken of het geholpen heeft.

Een stukje hoger mistte wat PUR, via een kier kon ik daar het hout van het knieschot zien. Dat verklaart waarschijnlijk de 'waaier' die je ziet op de foto van het knieschot.
Nice. PC210 snel terug verdient op deze manier. :)

• ToyotaMR2
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Ik wil ook graag weten of er plekken zijn in onze woning die ik zou moeten/kunnen aanpakken.

Een thermografisch bedrijf inschakelen kost zo'n €450.

Maar kan dus goedkoper als je zelf een apparaat koopt.

De Flir One zit rond de €280,
En de PC210 rond de €180.

Klopt het dat dit de (beste) goedkoopste opties zijn?

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Als je de PC210 voor 180 kunt vinden, meteen doen. Kun je hem gebruiken voor metingen en daarna zonder verlies verkopen op V&A. Genoeg mensen die er interesse in hebben.

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:55
Als je het voor €180 op ali-express vind: controleer dan wel of het de juiste "kleur" is, en niet de pc180 is .

• Mfap
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-12-2022
!null schreef op woensdag 7 december 2022 @ 16:53:

Een speciale OTG kabel zal niet nodig moeten zijn aangezien OTG al geimplementeerd is in de USB-C standaard. Ik ben zelf ook benieuwd of dit gaat werken op mijn, nog te arriveren, PC210. Ik heb zojuist wel een test gedaan door een webcam, volgens mij ook UVC, aan te sluiten op mijn Galaxy s21. Je moet dan ook een app downloaden voor webcams. Ik heb de app 'USB Camera' gebruikt en het werkt! Ik heb dan ook goede hoop dat dit straks gaat werken met de PC210. Dus installeer eerst die 'USB camera' of soortgelijke app en kijk of het dan werkt. Of probeer een andere kabel als het niet werkt.

• ThinkPad
De PC210 kan op 2 manieren gekoppeld worden, zowel als opslagapparaat (PC ziet hem als schijfstation) en ook als camera richting de PC. Dat laatste nog niet getest, misschien leuk voor een Teams meeting :+

• sjirafje

sjirafje

Why so serious, Sam?

Hij is inderdaad als webcam te gebruiken. Ik heb er op windows Potplayer voor gebruikt en dan krijg je te zien wat je ook op het display ziet staan. Ik heb er zelf niet direct een reden om deze functie te gebruiken maar misschien heb je er wat aan wanneer je temperatuurverandering over tijd wil zien? Dan moet je hem wel van de automatische stand afhalen denk ik.

"Enough is enough!"

• dr86
  • Niet online
Van het weekend de seek thermal compact binnengekregen. Leuk als hebbedingetje voor in huis, maar meer dan dat is het ook niet.

Op grotere afstand (buiten dus) werkt het allemaal maar matig, binnen werkt het prima.

• natural colour
dr86 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:09:
Van het weekend de seek thermal compact binnengekregen. Leuk als hebbedingetje voor in huis, maar meer dan dat is het ook niet.

Op grotere afstand (buiten dus) werkt het allemaal maar matig, binnen werkt het prima.
Foto's!

• dr86
  • Niet online
Zeker, maak er een review van als ik wat tijd heb in de vakantie!

• FRANQ
  • Nu online
Ik ben op zoek naar een niet al te dure warmtebeeldcamera, om nu met de kou buiten isolatie lekken te zien.

Is dit nog wat?

https://www.bol.com/nl/p/...pparaten/9200000078946129
In de pricewatch staat er geen actuele prijs en helemaal geen reviews.

Laat maar, ik zie dat de Guide PC210 wel heel erg veel mooier is.
Nu nog een leuke aanbieding zoeken.

[Voor 18% gewijzigd door septillion op 12-01-2023 12:08. Reden: Link cleanup]

• Piet91
  • Niet online
Afgelopen zaterdag wou ik even snel met de Flir (uitvoering: Flir One (Gen 2) Android) kijken waarom een bepaalde (onverwarmde) ruimte warm werd.

Merk je toch wel dat dit niet echt handig meer is. De Flir is micro-USB dus er zit nu een tussenstukje tussen naar USB-C. Accu is niets meer van over dus met een kleine power bank en kabel de Flir van voeding voorzien. Omslachtig...

Oh, en dan werkt de app ook niet altijd erg fijn (weet niet of dat aan de app ligt of aan de USB verbinding).

• Guidooow
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:52
Piet91 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 14:55:
Afgelopen zaterdag wou ik even snel met de Flir (uitvoering: Flir One (Gen 2) Android) kijken waarom een bepaalde (onverwarmde) ruimte warm werd.

Merk je toch wel dat dit niet echt handig meer is. De Flir is micro-USB dus er zit nu een tussenstukje tussen naar USB-C. Accu is niets meer van over dus met een kleine power bank en kabel de Flir van voeding voorzien. Omslachtig...

Oh, en dan werkt de app ook niet altijd erg fijn (weet niet of dat aan de app ligt of aan de USB verbinding).
Dat is naar mijn idee het grote voordeel van de Seek Thermal Compact; geen geëmmer met de ingebouwede accu net als je hem even wilt gebruiken. De app heeft een erg lage rating, maar ik heb zelf nog nooit problemen ervaren.
Verder is deze goedekope Seek prima voor gebruik in huis, voor het controleren van kozijnen, meterkast, vloerverwarming, douche/ventilatie-WTW etc. etc!

• dr86
  • Niet online
Guidooow schreef op woensdag 14 december 2022 @ 15:57:
[...]

Dat is naar mijn idee het grote voordeel van de Seek Thermal Compact; geen geëmmer met de ingebouwede accu net als je hem even wilt gebruiken. De app heeft een erg lage rating, maar ik heb zelf nog nooit problemen ervaren.
Verder is deze goedekope Seek prima voor gebruik in huis, voor het controleren van kozijnen, meterkast, vloerverwarming, douche/ventilatie-WTW etc. etc!
Voor die paar minuten dat je de Seek gebruikt per keer is je smartphone accu idd meer dan voldoende. Heb m tot nu toe max 10 minuten gebruikt (binnen en buiten in de kou) en met een volle smartphone kan je er prima mee werken.

Nadeel in mijn geval is de lightning connector, deze gaat er volgend jaar uit.

• Remtronica
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:37
Een vraagje, ik ben ook op zoek naar een warmte camera. Weet iemand toevallig ook of je met een warmte camera de elektriciteit leidingen en centraaldozen kan opsporen in de muur/plafond? Heeft iemand een foto hier toevallig van? Thanks

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Remtronica schreef op woensdag 14 december 2022 @ 16:46:
Een vraagje, ik ben ook op zoek naar een warmtecamera. Weet iemand toevallig ook of je met een warmtecamera de elektriciteitsleidingen en centraaldozen kan opsporen in de muur/plafond? Heeft iemand een foto hier toevallig van? Thanks
Als je geluk hebt niet, als je huis brandgevaarlijk is kan je kort voor de brand uitbreekt wel zien waar het vuur ontstaat.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• JeroenH
Als je op zoek bent naar een smartphone met ingebouwde warmtebeeldcamera; ik heb een Blackview BV9900 Pro en die bevalt overwegend erg goed.

Het grote voordeel van een telefoon met de camera ingebouwd is dat je hem altijd bij je hebt, je niet te maken hebt met accutjes die leeg zijn, geen connectors die gaar worden.

Omdat het een onbekend merk is zijn er ook nadelen natuurlijk, zo heb ik nog geen Android update gehad sinds ik hem heb, en de garantie is een groot vraagteken (daarom heb ik hem bij een Nederlands bedrijf gekocht, die moeten dat dan regelen :P )

Hoe dan ook, het is leuk om altijd een een warmtebeeldcamera bij je te hebben, en een enkele keer ook daadwerkelijk nuttig.

• natural colour
Een vraagje, ik ben ook op zoek naar een warmte camera. Weet iemand toevallig ook of je met een warmte camera de elektriciteit leidingen en centraaldozen kan opsporen in de muur/plafond? Heeft iemand een foto hier toevallig van? Thanks
Even geprobeerd met een goede Flir: 9 van de 10 buizen zie ik niet, die ik wel kan zien op het schermpje is op de grens van zichtbaarheid, de buis van de deurbel drukker zie ik wel goed, nu met -3 buiten.

• Remtronica
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:37
natural colour schreef op woensdag 14 december 2022 @ 17:17:
[...]

Even geprobeerd met een goede Flir: 9 van de 10 buizen zie ik niet, die ik wel kan zien op het schermpje is op de grens van zichtbaarheid, de buis van de deurbel drukker zie ik wel goed, nu met -3 buiten.
Ok, dank je wel. Jammer. Dan toch nog maar een extra leidingzoeker aanschaffen.

• JeroenH
Nee. Een warmtebeeldcamera detecteert warmte(verschillen). Dus tenzij er door de stroomleidingen in kwestie zoveel stroom loopt dat ze dusdanig warm worden dat die warmte door de stuclaag kan dringen, zul je ze niet zien. En, er van uitgaande dat je installatie enigszins volgens de regels is aangelegd, als je stroomleidingen met een warmtebeeldcamera zichtbaar zijn zou ik me ernstig zorgen maken over de veiligheid.

Wel zichtbaar: ingefreesde warmwaterleidingen, ingefreesde CV-leidingen, vloerverwarming, etc.

• dr86
  • Niet online

Vloerverwarming is met de ST goed te zien

• Piet91
  • Niet online
Guidooow schreef op woensdag 14 december 2022 @ 15:57:
Ik heb ook nog ergens een Seek liggen. Heb ooit de Flir gekocht ter vervanging van de Seek.
Heb beide ook al jaren geleden gekocht.

En nog wat anders over de Flir; de beeldhoek is enorm klein. Je moet ver naar achter stappen wat zeker binnenshuis niet altijd handig is/kan.

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 11:50
Je zou kunnen proberen een stopcontact open te maken, en met een föhn warme lucht in de pvc pijp te blazen. Misschien dat dat na een 10 minuten dan te zien is, maar lijkt me erg omslachtig (als het al resultaat geeft)

• ThinkPad
Ik kan met de warmtecamera een ingefreesde elektrabuis prima zien in een dun cellenbetonwandje. Kwestie van 1 uur+ een 1800W elektrische kachel laten draaien :P

[Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 15-12-2022 14:09]

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:25
ThinkPad schreef op donderdag 15 december 2022 @ 14:08:
Ik kan met de warmtecamera een ingefreesde elektrabuis prima zien in een dun cellenbetonwandje. Kwestie van 1 uur+ een 1800W elektrische kachel laten draaien :P
Precies, ook 2,5mm2 en 1,5mm2 zoals in je plafond wordt gewoon (hand)warm als er bv 2500W doorheen gaat een paar uurtjes.

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:55
Robonus schreef op donderdag 15 december 2022 @ 13:25:
Je zou kunnen proberen een stopcontact open te maken, en met een föhn warme lucht in de pvc pijp te blazen. Misschien dat dat na een 10 minuten dan te zien is, maar lijkt me erg omslachtig (als het al resultaat geeft)
wel echt föhn gebruiken en niet iets dat er op lijkt :) https://www.hardnieuws.nl...jmerweg-renkum-37244.html

• MrBas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:28
Zo een verffohn trekt wel wat vernogen :).

2+2=4-1=3 QUICKMATH

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:31

Ik hoor er ook bij :)
Pagina: 1 ... 17 18 19 Laatste

Let op:
Verzoeken om warmtefoto's te laten maken horen in Vraag & Aanbod.
Dit topic is, hoe goedbedoeld ook, geen plek om diensten aan te bieden of te vragen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee