Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Iemand anders nog zinnig commentaar op de flir one? Doen of niet? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:26

Vliegvlug

Flight Simple

The Eagle schreef op zondag 24 november 2024 @ 18:38:
[...]

Ik heb nog niks besteld. Jij doet alleen de (foutieve ;) ) aanname dat ik alleen over een iPad beschik omdat ik die van mijn collega daar aan had gehangen.

Onze iPad heeft idd een lightning poort. Maar er dwalen hier ook zat Android devices met usb c rond ;)
Ging me er alleen om om je voor een miskoop te behoeden omdat je op zijn minst één Apple device in huis hebt waar je ook al eens een IR module aan gehangen hebt. Dus zo gek vond ik mijn aanname niet, maar zal de volgende keer een hele tekst schrijven met mitsen en maren en een juridische bijsluiter :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kelvern
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:11
AOC schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:19:
Ik heb dan de mileseey tr256b gekozen ten opzichte van de pc210. De span optie van de pc210 is buiten inderdaad fijn, maar als je met de tr256b de lucht, of andere extreme temperatuurverschillen weet te vermijden, dan vind ik het bij de tr256b wat makkelijker om verschillen te spotten. Binnenshuis vind ik de tr256b fijner, beter om vloerverwarming in kaart te brengen. Ergena in dit topic heb ik nog vlugge vergelijking gemaakt tussen de 2
Je kunt achteraf met nabewerking trouwens nog de span aanpassen van de fotos van de mileseey tr256b. Maar wat je zegt, in mijn ervaring is het bijna niet nodig, alleen met fotos buiten het huis idd.

Relevante software: IR Discovery van Infiray, of TDView

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

The Eagle schreef op zondag 24 november 2024 @ 16:34:
https://www.amazon.nl/FLI...compatible/dp/B0728C7KNC/

Flir one staat nu weer voor 135 euro bij Amazon. Twijfel om dat ding te kopen.
Vorig jaar eentje van een collega geleend en aan de iPad gehangen, voldeed prima voor opsporen van koude zaken in huis.
Handheld ding heb ik eigenlijk niet nodig en voelt als overkill. Naar buiten ga ik er niet mee.
Lage resolutie uiteraard. Maar ie er een beter alternatief voor dat geld? Of moet ik gewoon roepen shut up and take my money?
Handheld is wel veel meer voor hetzelfde geld of hetzelfde voor minder, die FLIR One is een enorm verouderd model dat totaal niet meer relevant is, dus vandaar de prijs.
PeacekeeperNL schreef op zondag 24 november 2024 @ 17:04:
[...]

Zelf nog geen ervaring mee, maar dit vind ik een mooie deal! Voor dit geld bestel ik iig de FLIR wel, voordat ie wellicht uitverkocht is, terug kan ie altijd nog.
Is dus zeker geen mooie deal, want de resolutie daarvan is zo verouderd dat je beter zo'n ding van 100 euro uit China kunt kopen, dan heb je betere kwaliteit foto's
The Eagle schreef op zondag 24 november 2024 @ 18:39:
Iemand anders nog zinnig commentaar op de flir one? Doen of niet? :)
Ik zou het niet doen, zonde van het geld voor wat eigenlijk nu al e-waste is. Gewoon de paar tientjes extra uitgeven voor een mooie deal op een handheld, daar heb je 10x meer aan

[ Voor 12% gewijzigd door Oon op 24-11-2024 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ok, wat is dan een goed of veel beter alternatief voor het zelfde geld, en waarom?

Meeste wat ik zie zit richting de 200 euro of er boven, toch een flink verschil.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

The Eagle schreef op zondag 24 november 2024 @ 19:49:
Ok, wat is dan een goed of veel beter alternatief voor het zelfde geld, en waarom?

Meeste wat ik zie zit richting de 200 euro of er boven, toch een flink verschil.
Ja een paar tientjes meer dan zit je inderdaad richting de 200 euro, maar dan heb je er wel een waar je ook nuttige data uit kunt halen. Een resolutie van 80x60 is echt heel klein, dat is zo goed als compleet nutteloos als je op meer dan ongeveer een meter afstand wil meten, en alle fijne details zie je dan al helemaal niet.

Het ligt er natuurlijk ook aan wat je ermee wil doen. Als je wil zien waar je voorgevel kou lekt heb je er niks aan, maar als je alleen kleine dingetjes wil doen (zoals zien of een radiator wel warm wordt, of specifiek ingezoomd op de aansluiting tussen een raam en de gevel wil kijken) dan is het prima.

Maar ook dan zou ik voor een goedkope handheld gaan. Bijvoorbeeld deze heeft al ongeveer 3x zoveel meetpunten in beeld.

Grootste voordeel van een handheld is dat je geen telefoon of tablet nodig hebt, dat is lomp en onhandig, en als je uiteindelijk geen telefoon of tablet meer hebt waar de camera mee werkt dan heb je er niks meer aan.
Daar zit natuurlijk wel een stukje persoonlijke keuze in, maar ik zou toch altijd voor een handheld gaan zodat ik niet met zo'n dongle hoef te klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sympa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:29
Die gelinkte Hikmicro gebruikt upscaling. De sensor is 96x96 en er is upscaling naar 240x240.
Zo'n groot verschil met 80x60 is dat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-04 21:21
Ook wat gekeken om mijn eerste warmtebeeldcamera te kopen en denk dat ik voor een Guide PC210 zal gaan. Mocht iemand dit toestelletje aan een mooie (Black Friday) prijs zien staan, shoot! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

sympa schreef op zondag 24 november 2024 @ 20:46:
Die gelinkte Hikmicro gebruikt upscaling. De sensor is 96x96 en er is upscaling naar 240x240.
Zo'n groot verschil met 80x60 is dat ook niet.
Nee, maar mijn punt is vooral dat er dus ook handhelds zijn die niet meteen 200-300 euro zijn, niet alleen maar dongles.
Is toch eigenlijk altijd wel een betere investering, zelfs al lijkt het heel handig om je telefoon te kunnen gebruiken. Zoveel meer moeite is een handheld nou ook weer niet om te gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:38
Ik zie dat de Guide IR E2 in de aanbieding is bij Eleshop: https://www.eleshop.nl/guide-ir-e2-warmtebeeldcamera.html

Op de website staat dat dit de opvolger is van de PC210, lijkt mij dus een mooie aanbieding?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• .Peter.
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-02 00:46
TheJVH schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 00:32:
Ik zie dat de Guide IR E2 in de aanbieding is bij Eleshop: https://www.eleshop.nl/guide-ir-e2-warmtebeeldcamera.html

Op de website staat dat dit de opvolger is van de PC210, lijkt mij dus een mooie aanbieding?
Ik kan weinig reviews/ervaringen erover vinden, maar op papier ziet het er goed uit. De E2 is de opvolger van de PC210. De E2+ is de opvolger van de PC230, deze hebben allebei autofocus en een langere focal length (7mm) en kleiner field of view t.o.v. E2/PC210 (3,2mm). De minimale afstand is verbeterd van 30cm (PC210) en 50cm (PC310) naar 10cm (E2(+)).

De E2(+) hebben ingebouwde 16GB storage die niet uitbreidbaar is i.p.v. een TF kaart. Verder kun je nu ook video streamen en opslaan terwijl de PC210/PC230 alleen maar JPGs kan opslaan.

Edit: de E2(+) heeft ook WiFi.

Batterijduur is wel afgenomen van 16 uur naar 11 uur. Voor de rest geen veranderingen op papier.

Productpagina’s van de fabrikant: EasIR series en PC series.

De huidige Eleshop prijzen, de E2(+) aanbieding geldt tot en met 2 december:
  • GuideIR E2 €299 (normaal €373,89)
  • GuideIR E2+ €339 (normaal €422,29)
  • GuideIR PC210 €328,15
  • GuideIR PC230 €482,79 (niet meer te koop)

• Oon
  • Niet online

Oon

.Peter. schreef op woensdag 27 november 2024 @ 23:54:
[...]
Batterijduur is wel afgenomen van 16 uur naar 11 uur. Voor de rest geen veranderingen op papier.
Maar dan vraag ik me dus wel af.. dit zijn geen units die bedoeld zijn voor groot commerciëel of industriëel gebruik, hooguit iets dat een aannemer in z'n bus gooit als hij ergens gaat kijken voor het vervangen van kozijnen of zoeken naar een lekkage oid.

Hoe relevant is de batterijduur dan nog? Meestal ben je met een uurtje wel klaar met kijken, en ook als je dan meerdere klanten achter elkaar hebt als MKBer kom je echt niet aan meer dan een 3-4 uur activiteit op een dag.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:01

_Arthur

blub

.Peter. schreef op woensdag 27 november 2024 @ 23:54:
Ik kan weinig reviews/ervaringen erover vinden, maar op papier ziet het er goed uit. De E2 is de opvolger van de PC210. De E2+ is de opvolger van de PC230, deze hebben allebei autofocus en een langere focal length (7mm) t.o.v. E2/PC210 (3,2mm). De minimale afstand is verbeterd van 30cm (PC210) en 50cm (PC310) naar 10cm (E2(+)).

De E2(+) hebben ingebouwde 16GB storage die niet uitbreidbaar is i.p.v. een TF kaart. Verder kun je nu ook video streamen en opslaan terwijl de PC210/PC230 alleen maar JPGs kan opslaan.

Ander verschil tussen de ER en de ER+ is de FOV. 56° x 48° voor de ER en 25° x 19° voor de ER+.

Weet zo niet of het een beter is dan het ander.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xah5kiDe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-05 21:08

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Een telelens (25° x 19°) is voor een andere toepassing. Een kleine kijkhoek is leuk om dieren in de tuin te spotten op wat grotere afstand. Voor binnengebruik mis je het overzicht wat je met een groothoek juist weer wel hebt. Helaas zijn er geen consumenten camera's die hier tussen kunnen schakelen (of nog leuker een zoom lens),

Theo

• RedPas
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15:38
Iemand die zich hier bezighoud met de grotere merken? Professioneel gebruik dan wel he.

Hikvision HCSA, Paxton, Siemens, Raspberry Pi

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:01

_Arthur

blub

TheJVH schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 00:32:

Heb de E2 net besteld. Kan binnenkort wat ervaringen delen.

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15:47
xah5kiDe schreef op donderdag 28 november 2024 @ 08:27:
Een telelens (25° x 19°) is voor een andere toepassing. Een kleine kijkhoek is leuk om dieren in de tuin te spotten op wat grotere afstand. Voor binnengebruik mis je het overzicht wat je met een groothoek juist weer wel hebt. Helaas zijn er geen consumenten camera's dier hier tussen kunnen schakelen (of nog leuker een zoom lens),
Er is wel iemand die een DIY zoomlens voor zn IR camera heeft gemaakt: https://www.instructables...mera-Telephoto-Converter/

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

_Arthur schreef op donderdag 28 november 2024 @ 11:16:
[...]

Heb de E2 net besteld. Kan binnenkort wat ervaringen delen.
Idem, wordt morgen geleverd.

Overigens vind ik die Flir One van paar posts terug best geinig speeltje, maar resolutie is indd best laag haha

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Peter.
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-02 00:46
_Arthur schreef op donderdag 28 november 2024 @ 07:50:
[...]

Ander verschil tussen de ER en de ER+ is de FOV. 56° x 48° voor de ER en 25° x 19° voor de ER+.

Weet zo niet of het een beter is dan het ander.
Goed punt, ik heb het even bewerkt. Precies was hierboven wordt gezegd, je ziet met de E2+ misschien meer detail, maar wel een kleiner gebied.

Nog iets wat ik even had gemist, de E2 en E2+ hebben WiFi. Ik dacht als access point, maar de OTA upgrade verbindt met externe servers over Wi-Fi, dus misschien toch als client? Uit de documentatie

[Wifi]
Some models support the device hotspot function, allowing to connect to the client for wireless projection when enabled.
Please refer to the device interface for the username and password.

[USB Mode]
There are two main USB modes. The first method is to use the device as a storage card, and the computer can directly access the SD card in the device through a USB cable.
The second mode is UVC projection mode. In the UVC screen projection mode, the USB camera device is simulated by loading specific drivers (such as Potplayer). When the device is connected to the system, the driver will convert the device's video signal to the UVC standard format and transmit it to the system through the USB interface. After receiving the video signal, the system will decode it and display it on the screen, achieving the screen projection.

[Upgrade]
The device supports local upgrade and OTA upgrade (only supported by the device with WiFi function). Local upgrade refers to that the installation package is put under the specified file directory for upgrading by following the screen indications. In OTA upgrade mode, the software update is received and installed from remote servers via wireless networks.

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Robonus schreef op donderdag 28 november 2024 @ 11:23:
[...]

Er is wel iemand die een DIY zoomlens voor zn IR camera heeft gemaakt: https://www.instructables...mera-Telephoto-Converter/
Ik weet het, maar zoals je kunt lezen kun je voor de prijs van die twee extra IR lenzen ook overwegen om de E2+ aan te schaffen. En het is nog geen zoomlens, alleen een vaste adapter.
Overigens is het wel eenvoudig mogelijk om een macrolens voor elke IR camera te plaasten. Dan is de focus nog maar een paar cm voor de camera en kun je heel goed kleine warmtebronnen op een PCB vinden. Daar heb ik wel een voorzet lens voor.

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
crunchytail schreef op woensdag 25 september 2024 @ 23:21:
[...]

Ik ben vrijwilliger bij een stichting die vermiste honden opspoort. Wij hebben recentelijk de Xinfrared One XH09 voor dit doel (bosjes/struiken) aangeschaft. Kost €345 bij Eleshop. Echt een fantastisch apparaat.

Hier een video waarin we deze camera hebben uitgetest. :)
Xinfrared heeft nu leuke black friday kortingen voor verschillende modellen. :) De bovengenoemde XH09 kost nu 299 dollar (284 euro). Absolute aanrader, ook voor binnenshuis.

Verzending is kosteloos en er zijn geen douanekosten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZBH_Dk1ewyFgcUbISQ3MHQsliUY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/OCECV00OHbhKN6eOI0LPiwye.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:34

Quindor

Switching the universe....

Vandaag de Guide IR E2+ binnen gekregen van Eleshop inclusief macrolens en tasje. Ik gebruikte tot nu toe een Dogee S98Pro en heb begin dit jaar ergens een InfiRay C200pro+ geprobeerd, deze leek ook de features te hebben die ik zocht maar helaas viel deze erg tegen qua beeld en features dus die is terug gegaan.

2 dingen die voor mij belangrijk zijn is het analyseren van PCBs en als het mogelijk is de beelden live uit de camera krijgen via USB-C of beter nog WiFi zodat ik deze kan gebruiken tijdens mijn livestreams. Dat ging met de Dogee S98Pro omdat dat gewoon een Android telefoon is en ik via een screen capture utility het beeld zo OBS in kan streamen over WiFi.

Echter de minimale focus afstand van de Dogee was totaal niet geschikt voor PCB analyse.

Dan de E2+! Deze camera is nog erg nieuw en ik heb het idee dat de software kant nog een beetje werk nodig heeft. Het beeld is goed, beetje wat je van een thermische camera mag verwachten, resolutie is gewoon laag, super resolutie optie is aardig (framerate zakt iets maar alsnog ok). Gek genoeg is de Dogee S98Pro daarin nog steeds beter terwijl dat een complete telefoon is voor ongeveer hetzelfde geld.

Qua streaming krijg ik het via WiFi niet aan de praat, hij connect met mijn SSID, vraagt een IP via DHCP en vervolgens kan ik hem een beetje pingen (verliest veel pings, soms hoge ms, etc.) echter via ThermoTools kan ik er met geen mogelijkheid mee verbinden.

Echter als ik een WiFi dongle in mijn PC steek en vervolgens de handset in AP modus zet en daarmee verbind werkt het wel prima en kan ik live de beelden streamen over WiFi (in AP modus dus) verbinding met de ThermoTools PC applicatie! Dat is responsief en werkt tot nu toe prima (uurtje mee gespeeld). Ook lijkt de resolutie hoger dan de zeer lage resolutie die je krijgt in projection mode over USB.

De minimale focus afstand is toch wel zo'n 15cm tot 20cm, de autofocus daarnaast heeft nog wat werk nodig naar mijn mening, deze zit er vaak naast. Maar door te dichtbij te gaan, focussen en daarna ietsje verderaf te gaan levert het wel een scherp plaatje op!

De Marcolens die eleshop verkoopt voor de PC210 past ook op de E2+ en deze werkt ook prima. Hiermee moet je een stuk dichterbij de PCB komen, zeg zo'n 5cm maar dan is het beeld ook netjes scherp en kun je individuele componenten goed beoordelen.

Mijn conclusie is nog niet helemaal gevormd maar neigt naar dat het een leuk ding is voor de prijs. Hij doet in principe nu al alles beter dan de C200pro+ die toch echt een slag duurder was (zeker nu met de aanbieding).

Als iemand specifieke vragen heeft, shoot dan kan ik proberen dat te bekijken!

[ Voor 3% gewijzigd door Quindor op 29-11-2024 23:24 ]

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:34

Quindor

Switching the universe....

Kleine extra reactie!

Hier wat shots gemaakt met de camera en opgehaald in de PC software.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PkIJfN-U6KFoQlGEZX7Fq8pJIMs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eZukUbrKie5ljbjTMDBBShZu.jpg?f=fotoalbum_large Het onderwerp

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VnpTNWo9tEa8D0CIb0udicY-hHE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/F2SAdpDjr0OkDCC8xIaWeOQ7.jpg?f=user_large Normaal-1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n-cv0zpypxXqAVBUZhW1vKC1R-s=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Ug0dFxUh8i2yx8rGP537sh2D.jpg?f=user_large Normaal-2

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mpRTe3qTzkiWcFfubNJdhntvuhQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KiMjTdKmTN5F54RG6gEvmjqD.jpg?f=user_large Macro-1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ahX_AgTIMfnqmIA6FSV4Radzw8Y=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/qN9CvMA5ffF20oObiP7eE6i3.jpg?f=user_large Macro-2

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CxYt3LjOahrCtXPd3zJ7rL5Y_-A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JyrDjLD8yiMYEkuhkMruXzca.jpg?f=fotoalbum_large PC applicatie "super resolution" 1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-39bHOBQhmuuv2Km9r_N5tEHlbc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f2yWDYXs2YAAQQTm6gcWsGSM.jpg?f=fotoalbum_large PC applicatie "super resolution" 2

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gfJzj2T4wg-wj09PQUun6m5OUOY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yt2nwBb9iHtay7raZSz2GIN8.jpg?f=fotoalbum_large Dogee S98 Pro "macro shot"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nHipI2EHAMEI_y-gViAisdoSj8E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CrmU9imuTeMQeMAIRYfNHOlu.jpg?f=fotoalbum_large Dogee S98 Pro meer normale afstand, vergelijkbaar palette als Guide IR camera.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NhvvUs_N3Xf_MiwC8DLZHRSNBG0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1aTiYLOS6wmqlGRXCSBZGKZf.jpg?f=fotoalbum_large S98 Pro met palette wat ik normaal gebruik.

Als ik het zo bekijk is de nieuwe camera, mits juist gebruikt en niet persee hetzelfde als de Dogee S98 Pro wel degelijk instaat om zowel betere overzicht plaatjes en zeker betere macro plaatjes te schieten!

[ Voor 25% gewijzigd door Quindor op 30-11-2024 00:01 ]

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:30

Sebazzz

3dp

Wat mij van zo'n InfiRay P2 Pro dan weer verbaast is dat je kennelijk op de USB-C iPhones de Lighting versie moet gebruiken, lekker bungelend aan een kabeltje 8)7 Kunnen ze ten minste niet een USB-C versie maken waar de connector gewoon aansluit op de PCB hoe de lightning connector dat doet? |:(

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04 09:55

Elektronicanet

Leds do it!

Sebazzz schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 08:10:
Wat mij van zo'n InfiRay P2 Pro dan weer verbaast is dat je kennelijk op de USB-C iPhones de Lighting versie moet gebruiken, lekker bungelend aan een kabeltje 8)7 Kunnen ze ten minste niet een USB-C versie maken waar de connector gewoon aansluit op de PCB hoe de lightning connector dat doet? |:(
Dat is uiteraard een veelgestelde vraag en daar werkt Infiray wel aan. Maar wanneer die uitkomt is nog niet bekend :-) Tot die tijd moet het inderdaad zo...

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
Hallo,

Ik heb mij de Guide E2 aangeschaft en deze werd gisteren geleverd. Ik was vooral benieuwd om de vloerverwarming in kaart te brengen in ons huis. We kochten dit huis enige tijd geleden en er is geen plan van welk kraantje bij welk circuit hoort.

Ik krijg echt zeer moeilijk de leidingen van het warme water op de camera te zien. In de A modus zie ik ze praktisch niet liggen (of ik zie zeer veel vreemde gele/rode vlekken). Daarna even de S en M modus gebruikt maar ik weet precies niet echt wat ik aan het doen ben.

In de M modus denk ik dat ik de minimum en maximum temperatuur die de camera moet tonen kan aanduiden? in de S modus lijk ik precies het temperatuurverschil tussen de min en max te kunnen verklein/vergroten.

Zijn hier mensen aanwezig die reeds wat ervaring hebben en mij eventueel wat info kunnen meegeven op wat ik dien te letten of welke instelling ik eventueel kan wijzigen om een beter resultaat te verkrijgen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:55
argon007 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:12:
Hallo,

Ik heb mij de Guide E2 aangeschaft en deze werd gisteren geleverd. Ik was vooral benieuwd om de vloerverwarming in kaart te brengen in ons huis. We kochten dit huis enige tijd geleden en er is geen plan van welk kraantje bij welk circuit hoort.

Ik krijg echt zeer moeilijk de leidingen van het warme water op de camera te zien. In de A modus zie ik ze praktisch niet liggen (of ik zie zeer veel vreemde gele/rode vlekken). Daarna even de S en M modus gebruikt maar ik weet precies niet echt wat ik aan het doen ben.

In de M modus denk ik dat ik de minimum en maximum temperatuur die de camera moet tonen kan aanduiden? in de S modus lijk ik precies het temperatuurverschil tussen de min en max te kunnen verklein/vergroten.

Zijn hier mensen aanwezig die reeds wat ervaring hebben en mij eventueel wat info kunnen meegeven op wat ik dien te letten of welke instelling ik eventueel kan wijzigen om een beter resultaat te verkrijgen?

Alvast bedankt!
Vloer laten afkoelen en met de camera gaan kijken als je weer gaat verwarmen. Dan is het temperatuurverschil het grootst.

Ook je vloerafwerking speelt mee.

Beneden klick laminaat en daar is het moeilijker te zien dan dan bij de klick pvc op de verdieping.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/txWXLtCWsp6wdMmwR_bSw4AmqeY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c1RQJfeH5TcBWLHpDV1D3QaQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kD6D_VK_3pZpS8zKC0l4TRBDNSU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rt7ci0k4JYZcBuFEGevL6CC8.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is met de Flir van de Cat telefoon gemaakt. (Met een echte kat op de foto:) )

Foto 1, links zandcement vloer met tegels, rechts droogbouw met klick pvc. Geen idee hoelang de vloerverwarming toen al aan stond.

[ Voor 24% gewijzigd door Erwin_83 op 04-12-2024 09:34 ]

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
Het gaat hem hier over tegelvloer. Met andere woorden het probleem is waarschijnlijk dat de vloer gelijkmatig warm heeft en het temperatuurverschil tussen de leidingen en de vloer te weinig is?

Is er ergens meer info te vinde over die A/S/M modes (en andere instellingen op de Guide toestellen)? De manual is zeer beknopt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:55
Kwa instellingen geen idee bij dat type. Maar hoe groter je temperatuur verschil, des te beter zichtbaar. Vloerverwarming die al een tijdje aan staat zal egaal warm worden, dus lastig om dan leidingen goed waar te nemen.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mogelijk liggen de leidingen vrij diep. Ik heb dat in mijn badkamer ook: een cm of 9 cement bovenop de leidingen gestort en daar tegels bovenop. Daar zie ik de leidingen ook niet met de warmtebeeldcamera. Bij opwarmen is het voor de camera één egale massa.

Instelling zou niet zoveel uit moeten maken, als de vloer koud is (graadje of 14) en je de CV flink opstookt dan zou je het normaal gesproken prima moeten kunnen zien. Misschien kun je op de verdeler de temperatuur nog wat hoger zetten tijdelijk. Niet hoger dan een graad of 45, anders kunnen je tegels barsten.

[ Voor 56% gewijzigd door ThinkPad op 04-12-2024 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedGolf
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-04 20:17
Mijn oude Flir C3 maakt van mijn tegelvloer vergelijkbare opnamen als hierboven. Ca 5-6 cm dekvloer en daarop 8mm tegels. Mijn woning is matig geïsoleerd dus de verwarming moet best wel werken. Ik zou de thermostaat omhoog zetten en een half uurtje wachten.

Camera’s als de mijne zijn leuk voor dit soort dingen, ook het onderzoeken van groepenkast en elektra (hotspots). Opnamen van de gevel kan, maar vooral bij koud weer wanneer de verliezen groter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

ThinkPad schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:42:
Mogelijk liggen de leidingen vrij diep. Ik heb dat in mijn badkamer ook: een cm of 9 cement bovenop de leidingen gestort en daar tegels bovenop. Daar zie ik de leidingen ook niet met de warmtebeeldcamera. Bij opwarmen is het voor de camera één egale massa.
Maar ook dan zou je evt. temperatuurverschillen over de gehele ruimte wel moeten zien, als je die niet ziet heb je dus gewoon bevestigd dat je vloer netjes gelijkmatig warm wordt, toch? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

argon007 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:12:
Hallo,

Ik heb mij de Guide E2 aangeschaft en deze werd gistere
Zoals eerder aangegeven de vloer afkoelen. Bv in de nacht uitzetten en sochtends aan en dan monitoren. Ook niet te lang wachten met monitoren, anders wordt het weer een grote vlek.

Met de guide moet je even spelen met de instellingen. Eigenlijk de waarde van (laagste en hoogste temperatuur) modus A overnemen en manueel iets krapper stellen totdat je de leidingen iets beter ziet

Hieronder zie je links de mileseey tr256b en rechts de guide pc210 met modus A, M en standaard. Bij de guide zie je zonder handmatig in te stellen meer een vlek dan de leidingen. Is een tegelvloer overigens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hERkTs6YTevV8hYtOlOWlrA7fa0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/on0mjTuA4H1oHT9BkuzQybdE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BJTh03VAOhi0xHFXK_vAjLyh4fA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c1jo3fDzse6FbOBXTmwvK81u.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L7sWJGf-57LswNEe8uwC35oggsA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fZT8ypNDpcRRxN44ijdKYWms.jpg?f=fotoalbum_tile

Mede hierom heb ik voor de mileseey gekozen omdat ik vond dat deze out of de box binnenshuis de tenperatuurverschillen wel redelijk zichtbaar maakt en ik geen zin had om telkens te button smashen zoals bij de guide

[ Voor 17% gewijzigd door AOC op 04-12-2024 23:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/764eydX5KJ2Fqoi1XVsBl6VLQ0w=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/OTjViwix33EF2TqfzICKsYCG.jpg?f=user_large
Vloerverwarming ingefreesd in zandcement dekvloer. Als het huis op temperatuur is dan is het al een stuk minder goed zichtbaar. Overigens kun je wel een groep dichtdraaien en dan kijken waar het koud wordt. Liggen de leidingen diep dan vormt de vloer een flinke vertraging voor warmteafgifte. Hoe verder van de leidingen hoe minder scherp het wordt.

Theo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• argon007
Wow, zo'n mooi beeld krijg ik hier niet. Ik zie eerlijk gezegd de leidingen zelfs niet lopen... Geen tijd meer gehad om hier nog verder naar te kijken. Zal dus voor later zijn. Wel jammer, want was het primaire doel van deze aankoop om de leidingen van de vloerverwarming op te sporten :-).

• crunchytail
  • Nu online
argon007 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:20:
Wow, zo'n mooi beeld krijg ik hier niet. Ik zie eerlijk gezegd de leidingen zelfs niet lopen... Geen tijd meer gehad om hier nog verder naar te kijken. Zal dus voor later zijn. Wel jammer, want was het primaire doel van deze aankoop om de leidingen van de vloerverwarming op te sporten :-).
Same hier. Twee verschillende warmtecamera's liggen maar met allebei niets te zien in de vloer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• augustow
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-04 00:38
argon007 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:29:

Is er ergens meer info te vinde over die A/S/M modes (en andere instellingen op de Guide toestellen)? De manual is zeer beknopt :-)
In de FAQ van de Guide PC210 staat:
Kan ik de temperaturen op de schaal aanpassen?
Dit is mogelijk. Houdt de OK toets ingedrukt. U ziet nu een letter linksboven in
beeld verschijnen. Er zijn 3 modi: A, M, S.
In de A-modus selecteert de camera automatisch de schaal.
In de M-stand kunt u zowel de bovenste als de onderste schaaltemperatuur
wijzigen. Als u de pijl naar boven selecteert en op OK drukt, wordt de bovenste
waarde met 1 graad verhoogd. Als u de pijl naar beneden selecteert en op OK
drukt, wordt de bovenste waarde met 1 graad verlaagd. Als u de pijl naar links
selecteert en op OK drukt, wordt de bovenste waarde verlaagd en de onderste
waarde verhoogd. Als u de pijl rechts selecteert en op OK drukt, wordt de
bovenste waarde verhoogd en de onderste waarde verlaagd.
In de S-stand kunt u de delta T (temperatuurverschil) tussen de bovenste en
onderste waarde wijzigen.
U kunt wisselen tussen de A, M en S modus door deze letter te selecteren en
op OK te drukken.

Hidden Menu
==========
To access the hidden menu:
- set language to Englisch
- select the last option ‚Camera Info‘
- when the camera infos with SN, … are shown
- press ‚Up‘ for 3 sec
- press ‚Down‘ for 3 sec
- Hidden menu shows up

• crunchytail
  • Nu online
augustow schreef op donderdag 12 december 2024 @ 15:47:
[...]

In de FAQ van de Guide PC210 staat:
Kan ik de temperaturen op de schaal aanpassen?
Dit is mogelijk. Houdt de OK toets ingedrukt. U ziet nu een letter linksboven in
beeld verschijnen. Er zijn 3 modi: A, M, S.
In de A-modus selecteert de camera automatisch de schaal.
In de M-stand kunt u zowel de bovenste als de onderste schaaltemperatuur
wijzigen. Als u de pijl naar boven selecteert en op OK drukt, wordt de bovenste
waarde met 1 graad verhoogd. Als u de pijl naar beneden selecteert en op OK
drukt, wordt de bovenste waarde met 1 graad verlaagd. Als u de pijl naar links
selecteert en op OK drukt, wordt de bovenste waarde verlaagd en de onderste
waarde verhoogd. Als u de pijl rechts selecteert en op OK drukt, wordt de
bovenste waarde verhoogd en de onderste waarde verlaagd.
In de S-stand kunt u de delta T (temperatuurverschil) tussen de bovenste en
onderste waarde wijzigen.
U kunt wisselen tussen de A, M en S modus door deze letter te selecteren en
op OK te drukken.

Hidden Menu
==========
To access the hidden menu:
- set language to Englisch
- select the last option ‚Camera Info‘
- when the camera infos with SN, … are shown
- press ‚Up‘ for 3 sec
- press ‚Down‘ for 3 sec
- Hidden menu shows up
Enig idee of dit ook kan op een Mileseey TR256B?

• AOC
  • Niet online

AOC

crunchytail schreef op donderdag 12 december 2024 @ 15:51:
[...]

Enig idee of dit ook kan op een Mileseey TR256B?
Nope, maar met de software kan je de thermische foto's nabewerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAX23E
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-04 11:29
In dit topic zag ik dat meerdere een Mileseey TR256E en TR256B hadden besteld. Ik heb zelf de TR256E besteld die nog binnen moet komen. Heeft iemand hiervoor een hardcase gekocht? Zoja, welke dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
  • Nu online
DAX23E schreef op woensdag 18 december 2024 @ 15:11:
In dit topic zag ik dat meerdere een Mileseey TR256E en TR256B hadden besteld. Ik heb zelf de TR256E besteld die nog binnen moet komen. Heeft iemand hiervoor een hardcase gekocht? Zoja, welke dan?
Ik heb deze case bij de Action gekocht voor mijn TR256B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

DAX23E schreef op woensdag 18 december 2024 @ 15:11:
Ik heb zelf de Guide PC210 en daar deze hardcase voor gekocht:

HMF ODK100 Hardcase koffertje
HMF ODK100

Paste het foam waarmee de warmtebeeldcamera in de kartonnen doos geleverd werd mooi in met nog wat ruimte over voor de kabel en boekjes:
Afbeeldingslocatie: https://static.eleshop.nl/mage/media/wysiwyg/product-beschrijvingen/pc210/koffer.png
(Foto afkomstig van de PC210 productpagina van Eleshop)

Is dezelfde koffer die onder verschillende namen verkocht wordt heb ik het idee.

[ Voor 3% gewijzigd door Vliegvlug op 18-12-2024 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-05 00:01

sjirafje

No inspirational quotes here

Ik heb deze voor mijn Guide: https://a.aliexpress.com/_EvdsKHO
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kZfJt7thX9Ta7mtULIALoZCisDw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XYXrfafz7dmSkAGDY5oYU7um.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb er destijds 13 euro voor betaald maar nu kost hij 22 euro. Als je er zo een wil moet je zelf even zoeken op Ali naar een betere deal dan die uit mijn linkje.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAX23E
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-04 11:29
Bedankt voor de ideeën. Dit zijn allemaal mooie opties.

Wat hebben jullie allemaal naast de warmte camera en usb kabel nog mee in de case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

DAX23E schreef op woensdag 18 december 2024 @ 20:37:
Bedankt voor de ideeën. Dit zijn allemaal mooie opties.

Wat hebben jullie allemaal naast de warmte camera en usb kabel nog mee in de case?
Handleiding en een macro lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

ZnSe macrolensje, lader en een lijstje met emissiviteit waarden voor verschillende materialen.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:30

Sebazzz

3dp

Ik moet zeggen dat die P2 Pro toch wel een mooi apparaatje is, zeker geen spijt van. Het is wel opletten en inschatten met reflecterende oppervlakten, natuurlijk. Maar soms zit ie er niet naast:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hnjBYNtKt-rShiBznQp_I5mpAN4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oyUUIS8ByJ1jQF9kysau0rQe.png?f=fotoalbum_large

En ik voel... ja, die plek op de wasmachine die uit staat is daadwerkelijk lauw. Lijkt erop dat deze LG slimme wasmachine toch een aardig stand-byverbruik heeft ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 01-05 19:57
Sebazzz schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 20:14:
Ik moet zeggen dat die P2 Pro toch wel een mooi apparaatje is, zeker geen spijt van. Het is wel opletten en inschatten met reflecterende oppervlakten, natuurlijk. Maar soms zit ie er niet naast:

[Afbeelding]

En ik voel... ja, die plek op de wasmachine die uit staat is daadwerkelijk lauw. Lijkt erop dat deze LG slimme wasmachine toch een aardig stand-by verbruik heeft ;)
En dat had ik met mijn inductie kookplaat; een plek op de plaat die nooit koud aanvoelde, hoog standby verbruik, ik heb er nu al jaren een 4 polige schakelaar (relais) tussen zitten , gemonteerd in de groepenkast, kan de kookplaat ook nooit per ongeluk aan gaan als er een lege pan op staat :)

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Hoe sluiten jullie de MileSeey warmtecamera aan op de computer? Ik heb een usb-c kabel, stop deze in de laptop, maar in device manger zie ik niks verschijnen dat er een aparaat is toegevoegd. Ook als ik in instellingen usb-mode aanpas. Mis ik een instelling over het hoofd?

Tijd om usb-c kabels weg te gooien. Drie te pakken gehad die geen dataoverdracht toelaten

[ Voor 15% gewijzigd door AOC op 27-12-2024 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

AOC schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 18:53:
Hoe sluiten jullie de MileSeey warmtecamera aan op de computer? Ik heb een usb-c kabel, stop deze in de laptop, maar in device manger zie ik niks verschijnen dat er een aparaat is toegevoegd. Ook als ik in instellingen usb-mode aanpas. Mis ik een instelling over het hoofd?

Tijd om usb-c kabels weg te gooien. Drie te pakken gehad die geen dataoverdracht toelaten
Zonde om ze weg te gooien als je er wel prima mee kan opladen, dat is voor mij het primaire gebruik van usb A naar C kabels :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Vliegvlug schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 19:10:
[...]

Zonde om ze weg te gooien als je er wel prima mee kan opladen, dat is voor mij het primaire gebruik van usb A naar C kabels :)
markeren met een rood stickertje :) je hebt gelijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Volgende uitdaging. Ik heb een filmpje opgenomen met de mileyseey en deze is in h.264 format.
Maar de software van infiray IR discovery opent die bestanden niet.

Heeft iemand hier wel succes meegehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seafarer
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:32
AOC schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 17:21:
Volgende uitdaging. Ik heb een filmpje opgenomen met de mileyseey en deze is in h.264 format.
Maar de software van infiray IR discovery opent die bestanden niet.

Heeft iemand hier wel succes meegehad?
Zou VLC media player dat kunnen afspelen? Die vreet meestal alles. ;)

Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Seafarer schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 22:35:
[...]

Zou VLC media player dat kunnen afspelen? Die vreet meestal alles. ;)
Deze opent het bestand inderdaad, maar graag wil ik ook analyses uitvoeren:) wel gek dat in de software van mileseey dit wel bij afbeeldingen kan, maar met gemaakt filmpjes weer niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PentaClover
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 01-05 13:48
AOC schreef op zondag 29 december 2024 @ 11:16:
[...]
Deze opent het bestand inderdaad, maar graag wil ik ook analyses uitvoeren:) wel gek dat in de software van mileseey dit wel bij afbeeldingen kan, maar met gemaakt filmpjes weer niet
Vind ik niet zo vreemd, een filmpje is een filmpje en bevat verder geen info.
Een jpg bestand uit een thermische camera bevat naast de afbeelding ook exif data waar de temperatuur informatie per pixel in zit verstopt samen met wat camera specifieke details die nodig zijn om een analyse te doen, dat doet de sw niet op basis van het plaatje maar op basis van de exif meta data uit het zelfde bestand. Het filmpje bevat deze data niet.

Zie de wiki page voor meer info over Exif.

3200 Wp OZO+10000 Wp ZZW+3200 Wp WNW : PvOutput - Daikin 4MXM68N + 3 x FTXM20M2V1B + FTXA50A2V1BT - Vaillant AroTherm 125/5 & Boiler VIH RW 300/3 MR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:57
Ik moet voor mijn badkamer (nieuwe woning) controleren of er daadwerkelijk een behoorlijke lus met leidingen aanwezig is die volgens de oud bewoners is aangelegd tijdens de bouw als een soort van vloerverwarming. Ik heb de mogelijkheid om een warmtebeelcamera te huren in de buurt welke een resolutie heeft van 120x90. Zou dit voldoende moeten zijn om de leidingen te zien in de vloer?

Ik hoef dus niet precies te zien waar de leidingen lopen, maar wel of de vloer inderdaad voldoet voor wat betreft vloerverwarming (anders moet ik zelf nog aan de slag met een vloerverwarming)

Ik lees in dit topic een aantal andere merken, die zo'n beetje de dubbele resolutie hebben voor ongeveer 250 euro. Nu wil ik niet persee zo'n camera kopen, maar 80 euro voor huur, of 250 voor kopen...

Zit nu naar de p2 pro te kijken, had daar ook wat over gelezen in dit topic. Maar deze werkt dus helemaal niet op een Iphone met USB-C aansluiting? De USB-C aansluiting werkt alleen met een android telefoon? En dan zie ik ook nog de UNI-T UTi720A in dezelfde prijsklasse. Wat is dan verstandig als ik zo'n apparaat zou kopen.

[ Voor 16% gewijzigd door Tribunus op 10-01-2025 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Tribunus schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 08:35:
Ik moet voor mijn badkamer (nieuwe woning) controleren of er daadwerkelijk een behoorlijke lus met leidingen aanwezig is die volgens de oud bewoners is aangelegd tijdens de bouw als een soort van vloerverwarming. Ik heb de mogelijkheid om een warmtebeelcamera te huren in de buurt welke een resolutie heeft van 120x90. Zou dit voldoende moeten zijn om de leidingen te zien in de vloer?

Ik hoef dus niet precies te zien waar de leidingen lopen, maar wel of de vloer inderdaad voldoet voor wat betreft vloerverwarming (anders moet ik zelf nog aan de slag met een vloerverwarming)

Ik lees in dit topic een aantal andere merken, die zo'n beetje de dubbele resolutie hebben voor ongeveer 250 euro. Nu wil ik niet persee zo'n camera kopen, maar 80 euro voor huur, of 250 voor kopen...

Zit nu naar de p2 pro te kijken, had daar ook wat over gelezen in dit topic. Maar deze werkt dus helemaal niet op een Iphone met USB-C aansluiting? De USB-C aansluiting werkt alleen met een android telefoon? En dan zie ik ook nog de UNI-T UTi720A in dezelfde prijsklasse. Wat is dan verstandig als ik zo'n apparaat zou kopen.
Wellicht dat je er ook een zou kunnen lenen van een Tweaker (al moet dat denk ik via V&A). Maar zou met een warmtebeeldcamera prima moeten lukken, zeker als de vloerverwarming pas net geactiveerd is.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer

Ik snap niet helemaal wat je wilt bereiken.
Het leggen van een lus gebeurde vroeger wel vaker het haalt de extreme kou uit een betonvloer maar sta je er te ver naast dan is het toch weer koud. Dit zou je nu ook moeten kunnen voelen als je even flink opstookt met de cv.
En als die lus er niet zit dan moet de vloer eruit en nieuwe slangen erin en nieuwe tegels erover. Of je plakt pvc tegels op de vloer. Heb ik op 18cm massief beton. Zonder vloerverwarming, zei de kou klem. (ik wil nooit meer anders)

Maar om daar nu een camera voor te kopen?? It is your wallet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Je zou ook even een vraagadvertentie op V&A kunnen zetten, misschien dat er een Tweaker is die tegen reiskosten (of gratis) langs wil komen om mee te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Staan er niet ook gewoon huur/leen advertenties in VA? Ik meen ze in het verleden wel gezien te hebben. Je kunt uiteraard ook even op marktplaats kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
Seafarer schreef op zondag 12 januari 2025 @ 20:51:
[...]

Ik snap niet helemaal wat je wilt bereiken.
Het leggen van een lus gebeurde vroeger wel vaker het haalt de extreme kou uit een betonvloer maar sta je er te ver naast dan is het toch weer koud. Dit zou je nu ook moeten kunnen voelen als je even flink opstookt met de cv.
En als die lus er niet zit dan moet de vloer eruit en nieuwe slangen erin en nieuwe tegels erover. Of je plakt pvc tegels op de vloer. Heb ik op 18cm massief beton. Zonder vloerverwarming, zei de kou klem. (ik wil nooit meer anders)

Maar om daar nu een camera voor te kopen?? It is your wallet. ;)
Er is nogal een verschil in het aanleggen van een extra lus of een extra lus ;-). Dat wil ik dus even goed bekijken met een camera.

Voor de rest is het natuurlijk handig om te hebben zodat ik kan gaan kijken of er eventueel isolatie lekken oid zijn. En zo zijn er nog wel wat toepassingen te verzinnen.
Oon schreef op zondag 12 januari 2025 @ 21:46:
[...]

Je zou ook even een vraagadvertentie op V&A kunnen zetten, misschien dat er een Tweaker is die tegen reiskosten (of gratis) langs wil komen om mee te kijken.
Had inderdaad al van een aantal personen een bericht gehad om iets te lenen! Er staan overigens ook wat huur advertenties op andere vraag en aanbod sites (voor degenen die nog zoeken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tribunus
Ik heb een infiray T2S+ gekocht en deze is vandaag gearriveerd. Direct getest natuurlijk!

Ik heb een iphone met usb-c aansluiting en heb dus ook zon extra verloopstekker bij de t2s gekocht. Als ik het spul aansluit dan blijft de telefoon aangeven dat ik de camera moet aansluiten. Het werkt dus niet. Het is me nu 1 keer gelukt de camera werkend te krijgen op mijn eigen telefoon maar waarom die de ene keer werkte weet ik niet.

Een iphone met een oude lightning aansluiting werkt wel direct. Iemand dit probleem al eens gehad met de infiray spullen? Zo heb ik er niet veel aan helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tribunus
Tribunus schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 17:15:
Ik heb een infiray T2S+ gekocht en deze is vandaag gearriveerd. Direct getest natuurlijk!

Ik heb een iphone met usb-c aansluiting en heb dus ook zon extra verloopstekker bij de t2s gekocht. Als ik het spul aansluit dan blijft de telefoon aangeven dat ik de camera moet aansluiten. Het werkt dus niet. Het is me nu 1 keer gelukt de camera werkend te krijgen op mijn eigen telefoon maar waarom die de ene keer werkte weet ik niet.

Een iphone met een oude lightning aansluiting werkt wel direct. Iemand dit probleem al eens gehad met de infiray spullen? Zo heb ik er niet veel aan helaas.
Na grondig testen en ook contact met de verkopende partij, die het ook hebben getest, zijn we tot de conclusie gekomen dat de t2s+ niet geschikt is voor de iphone met een usbc poort.

Het kan best werken maar 9 van de 10 keer dus niet. Dus voor andere geïnteresseerden, de t2s+ kan je beter overslaan als je een iphone met usbc hebt tot de leverancier met een model komt waar geen verloop voor nodig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• markheloking
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-03 23:54
Ik heb een tijdje terug ook de Guide IR E2 gekocht bij Eleshop omdat de PC210 daar niet meer verkocht wordt. Mijn doel was om mijn huis na te lopen qua isolatie, en verder uiteraard gewoon voor de spielerij.

Ik moet zeggen dat ik erg te spreken ben over de algehele bruikbaarheid en kwaliteit van het beeld zolang je de unit zelfstandig gebruikt. De functie op het apparaat om het via WiFi / USB te verbinden en alle software daaromheen is nog echt kinderschoenen / bugs / aanfluiting.

Het is me na veel proberen en pielen gelukt om een live video feed op mijn Android telefoon te krijgen uit de E2. De oplossing bleek uiteindelijk te zijn dat je in de juiste volgorde de juiste opties op je Guide E2 aan moet zetten, en dat je telefoon niet op 4G/5G blijft steken.

Heb hem op dit moment even niet bij de hand, maar het was iets als:
- Telefoon 4G/5G data uit (of iig de optie uit dat hij 4G/5G blijft gebruiken als de WiFi geen internet biedt)
- E2 de USB mode op stream zetten (ja dat is dus ook belangrijk als je via de WiFi de livestream wilt zien en niet alleen de controls wilt hebben)
- E2 eerst de WiFi aan, dan de hotspot/STA aan (weet niet exact meer hoe deze twee heetten)
- Telefoon verbinden met de WiFi die als het goed is nu zichtbaar is
- App op telefoon openen
- Wacht 2 seconden tot de knop voor het bekijken van de livestream niet meer grayed out is

Als iemand er interesse in heeft kan ik nog eens even een betere omschrijving maken als ik de camera weer bij de hand heb.

Verbinden van de E2 direct aan de telefoon (Oneplus 9) over USB kreeg ik onder geen beding aan de praat. Geen livestreaming, geen controls. Ook de file modus voor het downloaden van je fotos en videos was stuk (alle file stransfers stopten na 5kb waardoor files corrupt waren na transfer).

Nog een noemenswaardige note: als je videos maakt op je E2 en ze daarna overzet op je telefoon via WiFi, dan spelen ze corrupt af in hun app. Als je pauzeert krijg je wel een heel net frame, maar klik je play dan is het beeld een random mess van strepen. Als je via WiFi verbonden bent en dan vanaf je telefoon een opname start (en stopt), dan speelt deze naderhand wel netjes af op de telefoon in hun app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:23
Ik heb voor een mooi prijsje een s62 pro van cat kunnen kopen. Best wel leuk speelgoed! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Im1Em6s6OiWpiTOyungced8qakc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UnU60F7p4NJv2RCEM9mHLLdm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O5GREX-12DKmH-WO0Jvpmd5H_EI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pVZHGgAwRynN8LICfr09Uhz0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

flaskk schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 17:24:
Ik heb voor een mooi prijsje een s62 pro van cat kunnen kopen. Best wel leuk speelgoed! [Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie kat, zit veel detail in die afbeeldingen zeg :) heb ik nog niet gezien zo bij een Guide of Mileseey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Ik zie vooral een parallax die niet perfect is?

@AOC Welke details zie jij er in die je niet bij andere merken ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Ja, doelde op de visuele overlay. De naden op de vloer, kattenharen. Maar wellicht dat er meer van de camera doorheenzit dan de thermal image

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15:47
Klopt, is dezelfde setup die in telefoons van Blackview of bijvoorbeeld Ulephone zit, een 80x60 pixel sensor die het beeld mixt met camera details. Er zit in de camera app als het goed is een schuifje waarmee je parallax kan instellen, en dat kan ook nog achteraf in de Flir app. Dan kan je ook de mate van IR en gewone foto overlay wijzigingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ben voor de Hikmicrotech mini2 V2 gegaan vanwege de prijs (189 euro), compatibiliteit met ios en Android en goede software. De infiRay P2 Pro viel af vanwege de mindere software. Ook nog gegeken naar de Guide IR E2 maar die was wel meteen weer een stuk duurder.

Volgens mij kan ik met mijn telefoon (met groot scherm) en de mini2 V2 een aardig goed resultaat krijgen. Wel jammer dat de fusion functie eruit is geloopt, zal wel vanwege patentclaims zijn. Verwacht niet dat ik het heel hard nodig ga hebben voor wat inspecties in en rondom huis.

Als hij binnen is zal ik mijn bevindingen hier melden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Vevor heeft tegenwoordig ook een ir camera met zowel Black Hot als White Hot in het kleurenpallet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

sjirafje schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 23:04:
Vevor heeft tegenwoordig ook een ir camera met zowel Black Hot als White Hot in het kleurenpallet.
Dit lijkt mij gewoon een Milesey

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r7ra0f631QBhyj_ni3Vd9h-AW1k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cHSYrU2jT3uYwUf9P6xur6sC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u4tkPRX3J362xZy1v6sdu-u0NwE=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/iS7sSpjtjAvyVsqtVVubD0UZ.webp?f=fotoalbum_tile

[ Voor 50% gewijzigd door AOC op 08-02-2025 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Vevor is dan ook echt het standaard Chinese bedrijf; bestaande producten namaken tegen bodemprijzen. Sommige dingen die ze hebben zijn prima, maar het is allemaal scheef en heeft veel speling en klopt gewoon nét niet. Dat is hun markt; het goedkoopste dat nog nét genoeg werkt om mensen te overtuigen dat het het geld waard was.
Maar voor 250 euro zijn er heel veel mooiere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Volgens mij maakt Vevor helemaal niets zelf (dus ook niet na). Het lijkt me eerder een bedrijf/merk als hbm of bgs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

sjirafje schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 17:40:
Volgens mij maakt Vevor helemaal niets zelf (dus ook niet na). Het lijkt me eerder een bedrijf/merk als hbm of bgs.
Klopt, zijn white label producten meen ik, die ze met minimale eisen de markt op slingeren vaak.

Ze verkopen ook draaibanken die uit de doos verschrikkelijk zijn. Deze worden door hobbyisten ook volledig uit elkaar gehaald, bepaalde onderdelen vervangen, andere lagers, balanceren en schoonmaken etc. Dan kan je voor relatief goede prijs een prima draaibank hebben, maar is wel pure liefhebberij, anders niet aan beginnen :)

Hbm is dan beter, althans, die hadden vroeger iets betere eindcontrole

[ Voor 3% gewijzigd door AOC op 08-02-2025 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09:11
Hi allen,

Ik weet niet of het hier toegestaan is
zie de topicwarning

[ Voor 79% gewijzigd door teacher op 12-02-2025 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:36
knipje

[ Voor 95% gewijzigd door teacher op 12-02-2025 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09:11
en weer een knipje

[ Voor 90% gewijzigd door teacher op 12-02-2025 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

JL-IP(!) schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 12:35:
weet alleen niet of ik nog zaken in moet stellen op het apparaat zelf.
De vloerverwarming uit zetten in de nacht oid, of enkele dagen uit, en dan in de ochtend weer aan met de thermostaat op een hoge stand of ander moment dat je thuis bent en aanwezig kan zijn. En dan goed monitoren of de leidingen zichtbaar worden..

Desnoods de ketel aanpassen, of thermostaatknop bij verdeler, dat er ook daadwerkelijk max 40graden (of wat de max van je vloer is) de leidingen ingaat voor een goed beeld.

Wellicht de mileseey tr256b via Ali bestellen. Even testen en retourneren ;) en dan op marktplaats voor hetzelfde geld verkopen b.v., of 20a30€ goedkoper

Op marktplaats zijn die cameras ook te huur en vaak goedkoper dan Boels. Of peerby

[ Voor 12% gewijzigd door AOC op 12-02-2025 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
  • Nu online
Tipje: verschillende HIKMICRO warmtebeeldcamera's in de aanbieding op Amazon.
  • HIKMICRO E03 standalone camera van €259 voor €184.
  • HIKMICRO Mini2Plus V1 voor Android - van €249 voor €194.
  • HIKMICRO Mini2Plus V2 voor Android & iOS (vanaf iPhone 15) - van €279,- voor €237.
  • HIKMICRO Mini2 V2 voor Android & iOS (vanaf iPhone 15) - van €239 voor €203.

[ Voor 67% gewijzigd door crunchytail op 14-02-2025 19:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik twijfel tussen de Mini2Plus V2 en de Mini v2.
Verschil lijkt hem met name te zitten in vaste focus icm groothoek vs manual focus icm 25° hoek.

Gaat met name om binnenshuis. Waar doe ik dan goed aan?

Edit: het is de mini v2 geworden :)
Zie mezelf niet scherpstellen :P

[ Voor 15% gewijzigd door The Eagle op 14-02-2025 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PMuizen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:10
Y0ur1 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 22:00:
Ik ben voor de Hikmicrotech mini2 V2 gegaan vanwege de prijs (189 euro), compatibiliteit met ios en Android en goede software. De infiRay P2 Pro viel af vanwege de mindere software. Ook nog gegeken naar de Guide IR E2 maar die was wel meteen weer een stuk duurder.

Volgens mij kan ik met mijn telefoon (met groot scherm) en de mini2 V2 een aardig goed resultaat krijgen. Wel jammer dat de fusion functie eruit is geloopt, zal wel vanwege patentclaims zijn. Verwacht niet dat ik het heel hard nodig ga hebben voor wat inspecties in en rondom huis.

Als hij binnen is zal ik mijn bevindingen hier melden.
Ben benieuwd wat je bevindingen zijn. Lijkt wel een mooie usb-c camera te zijn voor een prima prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-05 23:50

Hippe Lip

+ + + NL + + +

@markheloking Kun je die camera zó aan een computer hangen om de gemaakte foto’s daarvan te downloaden? Ziet de computer de camera dan net zoals wanneer je een USB-stick inprikt?

Iemand hier om de hoek heeft ook net zo’n Guide IR E2 gekocht bij Eleshop en die krijgen we niet zichtbaar op de computer. We hebben allebei Apple apparatuur (laptop, iPad, iPhone), maar daar krijg ik nix te zien. Alle soorten kabels gebruikt, vooral A-merk USB-C naar USB-C. Maar geen sjoege helaas.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seafarer
Hippe Lip schreef op zondag 16 februari 2025 @ 21:32:
@markheloking Kun je die camera zó aan een computer hangen om de gemaakte foto’s daarvan te downloaden? Ziet de computer de camera dan net zoals wanneer je een USB-stick inprikt?

Iemand hier om de hoek heeft ook net zo’n Guide IR E2 gekocht bij Eleshop en die krijgen we niet zichtbaar op de computer. We hebben allebei Apple apparatuur (laptop, iPad, iPhone), maar daar krijg ik nix te zien. Alle soorten kabels gebruikt, vooral A-merk USB-C naar USB-C. Maar geen sjoege helaas.
Even bij die leuke buurvrouw langs? Met een windows doos.

Dit zou wel eens het onderscheid kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

@Seafarer Wel ff goed lezen graag … 8)7

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seafarer
Ik heb misschien iets gemist, maar ik lees nergens dat die camera aan een windows doos heeft gehangen.

Het blijven soms 2 andere platforms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

@Seafarer Toch beter lezen:
[…] We hebben allebei Apple apparatuur (laptop, iPad, iPhone), maar daar krijg ik nix te zien. Alle soorten kabels gebruikt, vooral A-merk USB-C naar USB-C. Maar geen sjoege helaas.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

99.99% van deze apparaten draaien op een versie van unix en zullen FAT32 of vergelijkbaar voor de opslag gebruiken, dus die moet je zowel op Windows als MacOS kunnen uitlezen. Op z'n allerminst zou MacOS de disk wel moeten zien zoals bij een USB-stick, ook al kan die niet uitgelezen worden.

Maar heb je 'm wel aangezet? De meeste handhelds moeten aan staan voor een dataverbinding, anders laden ze alleen op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

Oon schreef op zondag 16 februari 2025 @ 23:01:
[...]

99.99% van deze apparaten draaien op een versie van unix en zullen FAT32 of vergelijkbaar voor de opslag gebruiken, dus die moet je zowel op Windows als MacOS kunnen uitlezen. Op z'n allerminst zou MacOS de disk wel moeten zien zoals bij een USB-stick, ook al kan die niet uitgelezen worden.

Maar heb je 'm wel aangezet? De meeste handhelds moeten aan staan voor een dataverbinding, anders laden ze alleen op
Inmiddels is de buurman op bezoek geweest bij iemand die dezelfde camera heeft en met een Windowscomputer werkt. Daar geen problemen. De camera is dus in orde.

Nu dus de vraag wat er mis gaat. MacOS kan toch ook FAT32 lezen?
Ik kreeg bij aansluiten op de Mac wel de vraag of ik het aangesloten apparaat wilde toelaten, maar in Finder (de Verkenner/Explorer van Apple) vond ik ‘m niet terug; geen device daar in het lijstje.

Als die camera op (een afgeleide van) UNIX draait, dan zou je toch zeggen dat MacOS daar goed mee overweg zou moeten kunnen. Dat is immers ook een afgeleide van Linux, wat weer een afgeleide van UNIX is, toch?

Wat gaat er nou mis? Moet ik iets toevoegen om FAT32 op een Mac te kunnen lezen?
“FAT32 is het de facto standaardbestandssysteem dat sinds 1995 werkt tussen pc- en Mac-besturingssystemen”, lees ik hier.

[ Voor 20% gewijzigd door Hippe Lip op 17-02-2025 15:16 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Hippe Lip schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:11:
[...]

Inmiddels is de buurman op bezoek geweest bij iemand die dezelfde camera heeft en met een Windowscomputer werkt. Daar geen problemen. De camera is dus in orde.

Nu dus de vraag wat er mis gaat. MacOS kan toch ook FAT32 lezen?
Ik kreeg bij aansluiten op de Mac wel de vraag of ik het aangesloten apparaat wilde toelaten, maar in Finder (de Verkenner/Explorer van Apple) vond ik ‘m niet terug; geen device daar in het lijstje.

Als die camera op (een afgeleide van) UNIX draait, dan zou je toch zeggen dat MacOS daar goed mee overweg zou moeten kunnen. Dat is immers ook een afgeleide van Linux, wat weer een afgeleide van UNIX is, toch?

Wat gaat er nou mis? Moet ik iets toevoegen om FAT32 op een Mac te kunnen lezen?
“FAT32 is het de facto standaardbestandssysteem dat sinds 1995 werkt tussen pc- en Mac-besturingssystemen”, lees ik hier.
FAT32 zou inderdaad in beide gevallen moeten kunnen. Liet Windows 'm ook gewoon als USB-stick zien, en heb je gecheckt wat het formaat daar was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

Oon schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:36:
[...]

FAT32 zou inderdaad in beide gevallen moeten kunnen. Liet Windows 'm ook gewoon als USB-stick zien, en heb je gecheckt wat het formaat daar was?
Nee, helaas niet. Gaan we vanmiddag maar eens doen, als daar tijd voor is.
Dank voor de suggestie, @Oon (y)

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markheloking

Ik heb hem inmiddels weer terug (hij was even uitgeleend. So far heb ik wel werkend:
  • USB disk op Windows 11
  • AP mode naar Android, zowel als disk (USBMode) als videobeeld (ProjectionMode)
Het lukt me niet om de live viewer beelden op Windows te krijgen. Ook weiger alles qua USB verbinding met Android degelijk te werken (corrupte files, hij ziet de camera niet, etc)

Om hem als "USB disk" te zien op Windows moet je de E2 aanzetten, op de menu knop drukken (burger menu knop waar "OK" boven staat), dan naar beneden scrollen (of naar boven zodat je in een keer beneden bent) en dan daar de USBMode optie wijzigen naar USBMode (ja de instelwaarde heet dan hetzelfde als de setting naam). Daarna de USB-C bovenin met de PC verbinden (deed ik via USB-C naar USB-A kabel die erbij was geleverd).
Daarna krijg ik hem in Windows te zien onder Explorer onder "deze PC" zonder drive letter, ik vermoed omdat hij zich via MTP aanmeld in plaats van USB bulk storage.

Laat nog even weten als je duidelijkere instructies of foto's wilt.

Je kunt vervolgens de gemaakte foto's en video's naar je Windows machine overzetten, en ze daar verder analyseren in hun ThermalTools software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

@markheloking Dank voor uitgebreid antwoord. Het meeste daarvan is bekend en werkt zo ook bij gebruik van Windows. We gebruiken echter Apple en daar is totaal geen verbinding mee te krijgen. WiFi ook geprobeerd ipv kabelverbinding, maar ook dat zonder succes.
markheloking schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 00:35:
[...]
Daarna krijg ik hem in Windows te zien onder Explorer onder "deze PC" zonder drive letter, ik vermoed omdat hij zich via MTP aanmeld in plaats van USB bulk storage.
Die MTP is nieuw voor me. Dat protocol ken ik niet, zegt me nix.

Wel viel op dat een PC210 op Windows als drive te zien is, maar de E2 zich als ‘Camera’ aandient. Een ander protocol dus kennelijk, maar op Apple-platform lijkt dat niet te werken.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenVerweij
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 13:52
Hippe Lip schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 08:17:
@markheloking Dank voor uitgebreid antwoord. Het meeste daarvan is bekend en werkt zo ook bij gebruik van Windows. We gebruiken echter Apple en daar is totaal geen verbinding mee te krijgen. WiFi ook geprobeerd ipv kabelverbinding, maar ook dat zonder succes.

[...]

Wel viel op dat een PC210 op Windows als drive te zien is, maar de E2 zich als ‘Camera’ aandient. Een ander protocol dus kennelijk, maar op Apple-platform lijkt dat niet te werken.
Toevallig ben ik ook naar de Guide camera aan het kijken. Hier ook (vooral) Apple apparatuur.

Ik zag deze video van Eleshop: YouTube: Get the Most Out of Your Guide IR E2 Camera: Easy PC Connection and ...

En in de comments reageert hij minder dan 24 uur geleden dat de Guide niet compatible is met een Mac. Dus denk dat dat je vraagt wel beantwoord :)

Ik ga nog even nadenken of dat voor mij een reden is om toch voor een andere camera te gaan. Het blijft namelijk wel een mooi apparaat en voor waar ik het ga gebruiken (check op isolatie huis + zoeken naar koude plekken waar warmte weglekt) moet ik prima met alleen het apparaat zelf uit de voeten kunnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

JeroenVerweij schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 08:58:
[...]
Toevallig ben ik ook naar de Guide camera aan het kijken. Hier ook (vooral) Apple apparatuur.
@JeroenVerweij Als je ook maar één Win-machine hebt dan zit je goed met die E2.
Ik zag deze video van Eleshop: YouTube: Get the Most Out of Your Guide IR E2 Camera: Easy PC Connection and ...

En in de comments reageert hij minder dan 24 uur geleden dat de Guide niet compatible is met een Mac. Dus denk dat dat je vraagt wel beantwoord :)
Ha ha, die reactie is naar aanleiding van mijn vragen en klachten daar. 8)
Ik ga nog even nadenken of dat voor mij een reden is om toch voor een andere camera te gaan. Het blijft namelijk wel een mooi apparaat en voor waar ik het ga gebruiken (check op isolatie huis + zoeken naar koude plekken waar warmte weglekt) moet ik prima met alleen het apparaat zelf uit de voeten kunnen
Alternatief is om de voorganger ervan te kopen, de PC210. Die is her en der nog wel verkrijgbaar. Mss ook wel tweedehands.

Verschillen: die PC210 kan geen video opnemen en heeft geen WiFi. De IR-camera heeft verder dezelfde resolutie, en daar gaat het om, toch?

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bodejodel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 17:32
bodejodel schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:06:
Ik heb voorlopig dus nog steeds mijn T640bx en mijn collega is erg blij met zijn E76. (is ook echt hele fijne camera!)
Ik denk niet dat hier veel mensen zijn die overwegen een toch nog wel kostbare E76 aan te schaffen, maar zo ja, zou ik zou er toch nog even mee wachten. Wij waren initieel enthousiast, maar dat enthousiasme is wat getemperd. We hebben inmiddels 7 E76 camera's in gebruik, variërend van ca. 4 jaar oud tot gloednieuw. Deze worden uitsluitend binnen gebruikt. Op 1 van de 3 nieuwe camera's na geven ze allemaal serieuze problemen. De grootste gebreken zijn het niet echt uit gaan bij het uitschakelen (camera blijft aan, alleen de verlichting van het scherm gaat uit) waardoor ze bloedheet worden in de koffers) en SD slots die kapot gaan. De meeste camera's ontwikkelden de problemen na langere tijd, maar de 3 nieuwe camera's waren allemaal direct probleemgevallen. Ondertussen hebben we nog steeds 3 T-series (T640, T620bx en T640bx) van 8, 9 en 10 jaar oud die (bijna) probleemloos functioneren en vrijwel dagelijks onder alle omstandigheden ook buiten worden gebruikt.

Onze leverancier is langs geweest en zij gaven aan dat ze meer klanten hebben met problemen met deze camera. Dergelijke problemen mogen natuurlijk niet structureel voorkomen bij camera's met zulke prijzen terwijl de concurrentie in veel gevallen voor veel minder geld vergelijkbare modellen aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markheloking
Hippe Lip schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 08:17:

[...]

Dat klinkt alsof je de Guide E2 nog steeds in "USBMode ProjectionMode" hebt staan in plaats van "USBMode USBMode". Dan komt hij ook in Windows als camera tevoorschijn en niet als MTP opslag device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

markheloking schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 10:52:
[...]
Dat klinkt alsof je de Guide E2 nog steeds in "USBMode ProjectionMode" hebt staan in plaats van "USBMode USBMode". Dan komt hij ook in Windows als camera tevoorschijn en niet als MTP opslag device.
@markheloking Nope. Beide modi geprobeerd. En onder diverse omstandigheden. De E2 kan echt geen verbinding met een Mac naken helaas.

En wat is die MTP?

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markheloking
Hippe Lip schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 12:34:
[...]

@markheloking Nope. Beide modi geprobeerd. En onder diverse omstandigheden. De E2 kan echt geen verbinding met een Mac naken helaas.

En wat is die MTP?
MTP is wat devices gebruiken om hun eigen storage aan te bieden aan een tweede device als ze die storage zelf ook gebruiken (kort door de bocht). Dus denk een Android telefoon aan je Windows laptop, of je Garmin aan je Mac. Het zorgt ervoor dat je geen problemen krijgt met dat allebei de devices tegelijk naar een bestand schrijven bijvoorbeeld.

Het lijkt erop dat MacOS geen native support heeft in de zin dat je er nog een applicatie voor moet downloaden. Op de wiki pagina (onder het kopje MTP Support) gaan ze over wat opties. Misschien dat die werken?

[ Voor 16% gewijzigd door markheloking op 23-02-2025 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

markheloking schreef op zondag 23 februari 2025 @ 10:33:
[...]
MTP is wat devices gebruiken om hun eigen storage aan te bieden aan een tweede device als ze die storage zelf ook gebruiken (kort door de bocht). Dus denk een Android telefoon aan je Windows laptop, of je Garmin aan je Mac. Het zorgt ervoor dat je geen problemen krijgt met dat allebei de devices tegelijk naar een bestand schrijven bijvoorbeeld.

Het lijkt erop dat MacOS geen native support heeft in de zin dat je er nog een applicatie voor moet downloaden. Op de wiki pagina (onder het kopje MTP Support) gaan ze over wat opties. Misschien dat die werken?
@markheloking Dank! Dat ga ik proberen!

<John O`Mill>

Pagina: 1 ... 26 27 Laatste

Let op:
Verzoeken om warmtefoto's te laten maken horen in Vraag & Aanbod.
Dit topic is, hoe goedbedoeld ook, geen plek om diensten aan te bieden of te vragen.