Eerste indruk van het apparaat.
Bouwkwaliteit is goed, los dan van dat schroefje wat er uit kwam...
Interface en menu is prima.
Foto's die je opslaat kan je helaas niets mee achteraf. Het is letterlijk een bitmap screenshot van 480*640 van het scherm.
Bij de Flir one hebt je tools waarbij je achteraf andere punten kan selecteren, wisselen tussen IR en zichtbaar licht, andere inkleuring. Bij dit apparaat niets van dat alles. Daar moet je je dus wel van bewust zijn.
De resolutie en framerate van het IR beeld is dan wel weer beter dan bij de oude Flir.
Dus een goed apparaat voor de doelgroep, maar houd er rekening mee dat als je de Flir One Tools op je telefoon gewend bent, dat dit wel een forse achteruitgang gaat zijn.
Wat dan wel leuk is, is dat je hem ook via USB in camera modus kan zetten en dan je laptop als scherm kan gebeuren. Werkt waarschijnlijk ook met telefoon of tablet via OTG kabel maar dat heb ik niet geprobeerd.
Implementatie van IR gecombineerd met zichtbaar licht was ik niet van onder de indruk. Beeld wordt gemengd en is daardoor heel onduidelijk. Bij de Flir worden alleen de contouren gemixt wat 100x beter werkt.
Pak dus gerust de non Pro, want die 2e camera heb je m.i. niets aan.
Denk dat ik de Flir One nog niet meteen op marktplaats ga zetten...
Ik wilde graag een pistool om een zelfstandig apparaat te hebben die niet aan de telefoon bungelt en snel leeg is, maar ga wel de geavanceerde functies van de Flir software missen. Staat wel tegenover een 4x hogere resolutie.
Als er verder vragen zijn dan hoor ik het wel.
Bouwkwaliteit is goed, los dan van dat schroefje wat er uit kwam...
Interface en menu is prima.
Foto's die je opslaat kan je helaas niets mee achteraf. Het is letterlijk een bitmap screenshot van 480*640 van het scherm.
Bij de Flir one hebt je tools waarbij je achteraf andere punten kan selecteren, wisselen tussen IR en zichtbaar licht, andere inkleuring. Bij dit apparaat niets van dat alles. Daar moet je je dus wel van bewust zijn.
De resolutie en framerate van het IR beeld is dan wel weer beter dan bij de oude Flir.
Dus een goed apparaat voor de doelgroep, maar houd er rekening mee dat als je de Flir One Tools op je telefoon gewend bent, dat dit wel een forse achteruitgang gaat zijn.
Wat dan wel leuk is, is dat je hem ook via USB in camera modus kan zetten en dan je laptop als scherm kan gebeuren. Werkt waarschijnlijk ook met telefoon of tablet via OTG kabel maar dat heb ik niet geprobeerd.
Implementatie van IR gecombineerd met zichtbaar licht was ik niet van onder de indruk. Beeld wordt gemengd en is daardoor heel onduidelijk. Bij de Flir worden alleen de contouren gemixt wat 100x beter werkt.
Pak dus gerust de non Pro, want die 2e camera heb je m.i. niets aan.
Denk dat ik de Flir One nog niet meteen op marktplaats ga zetten...
Ik wilde graag een pistool om een zelfstandig apparaat te hebben die niet aan de telefoon bungelt en snel leeg is, maar ga wel de geavanceerde functies van de Flir software missen. Staat wel tegenover een 4x hogere resolutie.
Als er verder vragen zijn dan hoor ik het wel.
[ Voor 12% gewijzigd door Fairy op 08-10-2025 19:43 ]
:strip_exif()/f/image/WrxSUNbGDtezyAaZyT3JmpvO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VJOw7TM9wLUpZpbbZ56ylhUJ.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/bXx3Dej4QIq8PyeCQojXOw8z.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/K0sQZmujTmO14TZEK14eYMdp.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/r807sePi8LICF4xsGPig20l9.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/XMhmaTXHicRf7JmEzX43sFF6.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/hQGzOSZcbi1uDHB0Gs6qL794.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Ujs1tTlvY4aYotrwjAfRzPNy.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/jPtk3GOtrstxiofzYsbV3rLF.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/LIWUCGWJuYnxsMxFBmxj6Tfv.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/L2vWErXVthBQbUTiYCCtbRMD.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/wkgu49Hm50nkuIAhxCz7yXsd.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/9Z4oLMtnZpK6caXDhTqLg0mN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jfhiAlKWO7ZSRUuNsTTezmjF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ylpl2WlTOY75n9qcX91JtG1V.jpg?f=fotoalbum_large)