214kWh LFP | 48kVA Victron Multiplus | 24.3kWp O/W | SMA Tripower x 15 | SmartSolar 450/200 | Daikin Multi+ 5MXWM68A9 met 2x Perfera FTXM42A | Fujitsu Atlantic Calypso Split V3 200L | Gasloos | 500m2 bj 1900
Weet niet of dat voor Apple ook geld, maar voor Android Micro USB naar C verloopje moet hij OTG zijn (On-The-Go) anders werkt het niet.Ersus schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 16:14:
[...]
Ik stootte op de InfiRay lightning naar USB-C adapter, die heb ik besteld en kan ik dan uitproberen of die werkt met de combi iPhone 17 en Flir One Pro iOS met Lightning aansluiting.
Ik heb hier ook diverse verloopjes en sommigen zijn niet OTG en werken dus niet.
Bij iOS werkte een bestelde OTG adapter ook niet, daarom zocht ik verder en stootte op de Infiray adapter, en die werkt dan weer wel.Fairy schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 13:19:
[...]
Weet niet of dat voor Apple ook geld, maar voor Android Micro USB naar C verloopje moet hij OTG zijn (On-The-Go) anders werkt het niet.
Ik heb hier ook diverse verloopjes en sommigen zijn niet OTG en werken dus niet.
214kWh LFP | 48kVA Victron Multiplus | 24.3kWp O/W | SMA Tripower x 15 | SmartSolar 450/200 | Daikin Multi+ 5MXWM68A9 met 2x Perfera FTXM42A | Fujitsu Atlantic Calypso Split V3 200L | Gasloos | 500m2 bj 1900
Wat wil ik ermee? Kou opsporen, kieren, bestaande isolatie controleren, efficiëntie van vloerverwarming controleren, etc. maar wat is dan voldoende? Ga je buiten staan en krijg je dan je hele huis op beeld en heb je daar dan ook echt iets aan? Of ga je langs ramen, kozijnen, etc om het van dichterbij te bekijken?
Ik zie hier Mileseey en Guide veel langs komen, klein inventarisatie gedaan van wat modellen en prijzen:
Mileseey:
- TR10 - 192x192 - €110
- TR256E - 256x192 - €150
- TR20 - 320x240 - €160
- TR256B - 256x192 - €210
- TR20 Pro - 320x240 - €215
Guide
- PC210 - 256x192 - €328
Maar ik kom ook Tooltop, bside HX1, HX3 en Vevor tegen. Of is dit allemaal flut? En moet je gewoon richting een flir, hikmicro, etc? Tips?
Prijzen van AliExpress neem ik aan? Houd boven de 150 euro wel rekening met mogelijke importkosten als hij van buiten de EU moet komen.royduin schreef op donderdag 13 november 2025 @ 15:01:
Het is november, singles day, black friday, een groot aanbiedingen feest en mij ook eens aan het oriënteren op een warmtebeeldcamera. Binnenkort de sleutel van onze nieuwe woning die wij willen verduurzamen en dan lijkt mij een warmtebeeldcamera erg handig.
Wat wil ik ermee? Kou opsporen, kieren, bestaande isolatie controleren, efficiëntie van vloerverwarming controleren, etc. maar wat is dan voldoende? Ga je buiten staan en krijg je dan je hele huis op beeld en heb je daar dan ook echt iets aan? Of ga je langs ramen, kozijnen, etc om het van dichterbij te bekijken?
Ik zie hier Mileseey en Guide veel langs komen, klein inventarisatie gedaan van wat modellen en prijzen:
Mileseey:
- TR10 - 192x192 - €110
- TR20 - 320x240 - €160
Guide
- PC210 - 256x192 - €328
Maar ik kom ook Tooltop, bside HX1, HX3 en Vevor tegen. Of is dit allemaal flut? En moet je gewoon richting een flir, hikmicro, etc? Tips?
Mijn bestelling van de TR256B werd bijna 50 euro duurder dan gepland.
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Daarom geef ik dus aan dat anderen hier rekening mee moeten houden.sjirafje schreef op donderdag 13 november 2025 @ 18:44:
Alle prijzen op Ali zijn inclusief btw. Boven de 150 betaal je de btw echter niet via Ali maar betaal je via postnl. Als je bestelling 50 euro duurder werd dan gepland dan heb je niet goed opgelet bij het bestellen want toen is die 50 euro als "prijs aanpassing" in mindering gebracht op het te betalen bedrag.
kijk ook even naar de Thermal Master Thor002royduin schreef op donderdag 13 november 2025 @ 15:01:
Het is november, singles day, black friday, een groot aanbiedingen feest en mij ook eens aan het oriënteren op een warmtebeeldcamera. Binnenkort de sleutel van onze nieuwe woning die wij willen verduurzamen en dan lijkt mij een warmtebeeldcamera erg handig.
Mileseey:
- TR10 - 192x192 - €110
- TR20 - 320x240 - €160
Guide
- PC210 - 256x192 - €328
met code mike10 voor 316E op de site van Thermal master
Interessantronjon schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 14:37:
[...]
kijk ook even naar de Thermal Master Thor002
met code mike10 voor 316E op de site van Thermal master
Zojuist een review bekeken van de thermal master. De desktop software is exact hetzelfde als die van de Mileseey, met alleen een andere logo.
Ook in de verpakking van de thermal master zag ik een garantiekaartje (3jaar) en ijkrapport. Een soortgelijke zag ik ook bij de Mileseey tr20
De website van thermal master lijkt pas vanaf halverwege 2024 omgekat zijn. Hiervoor geeft webarchive geen resultaten
Mede door bovenstaande is het goed om op onderzoek uit te gaan voordat je +300 uitgeeft voor dergelijke whitelabel/generieke producten waar ieder een merknaam op kan slingeren.
Zelf zou ik voor +300 voor een meer bewezen merk gaan dat al even bestaat, eigen software heeft + support etc.
Zelf heb ik onlangs een mileseey tr20 naast een mileseey tr256b neergelegd. Ondanks dat de tr256b qua specs - welke alleen spreekt over fov, resolutie, Hz, kleurenpalletten - het zou moeten afleggen tov de tr20, was de beeldkwaliteit van de tr256b veel beter incl kwaliteit van de opgeslagen images. De tr20 werkte ook maar slechts met de vage mileseey software, welke ook door vele andere verkopers wordt gebruikt
Wat ik geleerd heb is dat specs - zonder te weten welke thermische camera/chip/hardware erin zit - misleidend kan werken
edit:
alhoewel op eevblog is iemand wel erg enthousiast over de Thermal Master en die schaart hem in het rijtje van Infiray C200, waar vevor en mileseey ook weer clonen van heeft. Volgens mij zit in de tr256b ook de C200 thermal chip
https://www.eevblog.com/f...impressions-by-fraser/25/
"The THOR-002 is like a breath of fresh air in the thermal camera marketplace. Up until now, when asked, I have only been able to recommend some pretty old models of camera, such as the UTi-260B, PC210, C200 etc. I will now have a brand new model to recommend as, for $299, it provides excellent build quality, a lovely image on its IPS display and great performance. It is never easy to recommend a particular thermal camera if the available models are all very similar in terms of quality and performance. With the THOR-002 I now have a favourite camera in the 256x192 pixel market segment that I can happily recommend. Remember, it is a 256x192 physical pixel camera, but it provides the AI driven X3 resolution enhancement mode. If you are thinking of buying a 256x192 pixel camera any time soon, I recommend"
en volledige review van diezelde persoon over de thermal master
https://www.eevblog.com/f...er/msg5968817/#msg5968817
Als ik de foto's daar zie dan ben ik alsnog tevreden met m'n TR256B out of the box die ik toen voor minder de 200 had
[ Voor 101% gewijzigd door AOC op 14-11-2025 18:15 ]
Hieronder een kort vergelijk tussen de TR256B en de TR20 Pro.
Mileseey TR20 Pro
• 320 × 240 IR Resolution & 50 Hz Frame Rate
• 2.8" LCD Display with 640 × 480 Resolution
• Dual-camera Thermal Imager (*TR20 Pro only)
• Video Recording and Sound Alarm Features
• 50° Wide Angle Lens
• –20°C to 550°C (-4°F to 1022°F) Temperature Range
• Auto Hot/Cold Spot Tracking
• IP54 Rated & Drop Tested to 1 m (3.3 ft)
• 8-Hour Battery Life
Mileseey TR256B
• 256 × 192 IR Resolution
• 320*240 Screen Resolution
• 56° × 42° HFOV
• PC Screen Projection
• 2.8" color LCD
• –20°C to 350°C (–4°F to 662°F) Temperature Range
• Dual Thermal & Visible Light Cameras (TR256B Only )
Ik zie deze net langs komen hier: Xqlus1ve in "Black Friday / Cyber Monday 2025 (28 november & 1 december)", beter een handheld halen denk ik? Specs zijn niet heel best als je het vergelijkt?Xqlus1ve schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 19:53:
Flir One Gen 3 USB-C (Android) Waar: https://www.amazon.nl/435...dd-9904-f3deb279dbb0&th=1 Categorie: Infrarood camera module Android Telefoon Normale prijs: € 192,32 (volgens Amazon) Black Friday prijs: € 145,99 Opmerking: Volgens tweakers geen actieve prijzen, echter wel laagste ooit pricewatch.
Wat bedoel je met uitlezen? Wil je raporten opmaken, afbeeldingen uitprinten en daarbij meerdere punten in de afbeelding aanklikken zodat daar de temperatuur getoond wordt, of bedoel je dat je snel op het scherm kan zien wat warm/koud is en daar een afbeelding van opslaan?Eisbar schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 20:36:
Ik heb geen ervaring met warmtecameras, maar zoek er een om koudebruggen in muren op te sporen (niet geisoleerde spouw, dus niet zo grote delta t met gewone muur als bij iso) en werking vvw en lekkage door kieren etc. Mag best wat kosten en daarmee bedoel ik tot zo'n eur 500 als dat professioneel aandoende beelden levert die makkelijk zijn uit te lezen met een goede resolutie. Dwz idealiter kun je ook kleine koude bruggen (metselbaarden bijv) van enkele meters afstand vinden. Wat zouden jullie kopen
Ga je bedrijfsmatig aan de slag?
Of wil je gewoon een rondje door je huis lopen en snel temperatuurverschillen observeren?
Voor thuis: Kaiweets KTI-W01, Topdon TC004/TC005, UNi-T UTi260B, Vevor SC240N/SC240M, Mileseey tr256b, Infiray, Thermal Master en dergelijke delen vaak dezelfde thermische sensor (infiray c200) ondanks de prijsverschillen. De een biedt iets betere software/hardware rond de thermische chip dan de ander (manual span b.v.), of dual camera (ga je dat gebruiken? Voor mijn toepassingen overbodig).
Deze kosten vaak tussen de 150 a 350 euro en is goed genoeg voor een rondje door je huis. Vaak bieden deze cameras dezelfde desktop software (een kopie van infiray, welke ik persoonlijk niet fijn vind werken) en vaak hebben ze onderstaande specs
256 × 192
< 40 mK
25 Hz of 50 hz
Enkele zeggen hogere resolutie te bieden, maar kan ook softwarematige upscaling zijn. Je komt er pas achter wat je hebt als je weet wat voor thermische chip erin zit en meestal is dat infiray c200. Vele fabrikanten zijn daar niet transparant in.
Bedrijfsmatig:
Een hikmicro, Guide of flir zal qua desktop software vermoedelijk beter zijn, maar daar heb ik dan weer geen ervaring mee. Ze bieden wel vaak betere service en soms beter hardware. En vaak ook thermische chip uit eigen huis.
Zoek in ieder geval een merk op die transparant is over welke software ze gebruiken. Als ze eenzelfde software aanbieden als infiray en de vele klonen, dan zou ik doorlopen
Is net wat je wilt doen
In dit topic vergeleek iemand ook de Kaiweets KTI-W01 (230/280eu) vs een hikmicro Pocket 2 van +- 530euro. En zei: "maar of je daar voor 229,- extra wil aftikken - dat is de vraag.". En of het beter is 'moet je zelf oordelen'. Dus misschien waard om die posts terug te lezen:)
Een Hikmicro B20, B20S of B21LS ziet er wel interessant uit overigens. Ze hebben iig hun eigen thermische sensor en ik geloof ook hun eigen desktop software en een prima klantenservice/update beleid, van wat ik gelezen heb. Maar dan alsnog, met 300euro minder kan je ook genoeg ontdekken
[ Voor 7% gewijzigd door AOC op 25-11-2025 22:52 ]
De P3 is ook wel gaaf met de manuele focus. Mooi overzichtNoshi schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 22:44:
Ik heb net op basis van dit overzicht en bijbehorende video maar besloten om de Thermal Master P1 te kopen. Lijkt me prima voor thuis. De flir lijkt ondanks de bekende merknaam niet echt een goede prijs/kwaliteit verhouding te bieden.
Niet profi hoor, maar ik besteed graag wat meer aan goede spullen om zelf te doen dan professionals inhuren die een veelvoud vragen van wat de tool kost en half werk leveren.AOC schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 22:05:
[...]
Wat bedoel je met uitlezen? Wil je raporten opmaken, afbeeldingen uitprinten en daarbij meerdere punten in de afbeelding aanklikken zodat daar de temperatuur getoond wordt, of bedoel je dat je snel op het scherm kan zien wat warm/koud is en daar een afbeelding van opslaan?
Ga je bedrijfsmatig aan de slag?
Of wil je gewoon een rondje door je huis lopen en snel temperatuurverschillen observeren?
Voor thuis: Kaiweets KTI-W01, Topdon TC004/TC005, UNi-T UTi260B, Vevor SC240N/SC240M, Mileseey tr256b, Infiray, Thermal Master en dergelijke delen vaak dezelfde thermische sensor (infiray c200) ondanks de prijsverschillen. De een biedt iets betere software/hardware rond de thermische chip dan de ander (manual span b.v.), of dual camera (ga je dat gebruiken? Voor mijn toepassingen overbodig).
Deze kosten vaak tussen de 150 a 350 euro en is goed genoeg voor een rondje door je huis. Vaak bieden deze cameras dezelfde desktop software (een kopie van infiray, welke ik persoonlijk niet fijn vind werken) en vaak hebben ze onderstaande specs
256 × 192
< 40 mK
25 Hz of 50 hz
Enkele zeggen hogere resolutie te bieden, maar kan ook softwarematige upscaling zijn. Je komt er pas achter wat je hebt als je weet wat voor thermische chip erin zit en meestal is dat infiray c200. Vele fabrikanten zijn daar niet transparant in.
Bedrijfsmatig:
Een hikmicro, Guide of flir zal qua desktop software vermoedelijk beter zijn, maar daar heb ik dan weer geen ervaring mee. Ze bieden wel vaak betere service en soms beter hardware. En vaak ook thermische chip uit eigen huis.
Zoek in ieder geval een merk op die transparant is over welke software ze gebruiken. Als ze eenzelfde software aanbieden als infiray en de vele klonen, dan zou ik doorlopen
Is net wat je wilt doen![]()
In dit topic vergeleek iemand ook de Kaiweets KTI-W01 (230/280eu) vs een hikmicro Pocket 2 van +- 530euro. En zei: "maar of je daar voor 229,- extra wil aftikken - dat is de vraag.". En of het beter is 'moet je zelf oordelen'. Dus misschien waard om die posts terug te lezen:)
Een Hikmicro B20, B20S of B21LS ziet er wel interessant uit overigens. Ze hebben iig hun eigen thermische sensor en ik geloof ook hun eigen desktop software en een prima klantenservice/update beleid, van wat ik gelezen heb. Maar dan alsnog, met 300euro minder kan je ook genoeg ontdekken
Use case primair: koudebruggen gedetailleerd in kaart brengen. Niet alleen of ze er zijn, maar waar precies, omlijning en precieze temp om te kijken of mogelijk probleem kan worden. Daar wil ik makkelijk plaatjes van kunnen maken met temp erbij en kunnen opslaan / bewerken op de laptop zonder veel gedoe met mem kaartjes etc.. Gaat vooral ook om kleine koudebruggen zoals metselbaarden in de spouw. Als ik daar goede gedetailleerde plaatjes van kan maken waar de professionals iets aan hebben voor advies dan super.
Twee: opsporen tocht door van kieren en ramen etc. Niet alleen dat het er is maar mate van
Drie: vvw en leidingwerk cv. Als die dat snel vrij nauwkeurig kan meten is dat super bonus. Moet je wel verschil zien tussen een leiding van 30 en 25 graden bijvoorbeeld.
UPDATE: de HIKMICRO Mini2Plus besteld (voor eur 230) vooral ivm mac software, solide specs en gebruik maken van ipad / nwe iphone schermen die beter zijn dan de standalones
Als je leidingen wilt vinden dan is er een truckje om hoog contrast te krijgen.Eisbar schreef op woensdag 26 november 2025 @ 08:28:
[...]
Niet profi hoor, maar ik besteed graag wat meer aan goede spullen om zelf te doen dan professionals inhuren die een veelvoud vragen van wat de tool kost en half werk leveren.
Use case primair: koudebruggen gedetailleerd in kaart brengen. Niet alleen of ze er zijn, maar waar precies, omlijning en precieze temp om te kijken of mogelijk probleem kan worden. Daar wil ik makkelijk plaatjes van kunnen maken met temp erbij en kunnen opslaan / bewerken op de laptop zonder veel gedoe met mem kaartjes etc.. Gaat vooral ook om kleine koudebruggen zoals metselbaarden in de spouw. Als ik daar goede gedetailleerde plaatjes van kan maken waar de professionals iets aan hebben voor advies dan super.
Twee: opsporen tocht door van kieren en ramen etc. Niet alleen dat het er is maar mate van
Drie: vvw en leidingwerk cv. Als die dat snel vrij nauwkeurig kan meten is dat super bonus. Moet je wel verschil zien tussen een leiding van 30 en 25 graden bijvoorbeeld.
Vloer afkoelen en opnieuw opstoken. Dan zie je de slangen perfect liggen.
Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler. :) Debiet is vermogen en niet de temperatuur.
Waar heb je hem besteld? Wil altijd nog een warmtebeeldcamera hebben en die P1 lijkt veel bang for the buck.Noshi schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 22:44:
Ik heb net op basis van dit overzicht en bijbehorende video maar besloten om de Thermal Master P1 te kopen. Lijkt me prima voor thuis. De flir lijkt ondanks de bekende merknaam niet echt een goede prijs/kwaliteit verhouding te bieden.
AliExpress; ik heb ongeveer €115 betaald.Vos schreef op woensdag 26 november 2025 @ 14:44:
[...]
Waar heb je hem besteld? Wil altijd nog een warmtebeeldcamera hebben en die P1 lijkt veel bang for the buck.
Meerdere opties mogelijk:)Vos schreef op woensdag 26 november 2025 @ 14:44:
[...]
Waar heb je hem besteld? Wil altijd nog een warmtebeeldcamera hebben en die P1 lijkt veel bang for the buck.
Via Amazon kan je een kortingscode gebruiken
Bij de website van de fabrikant kan je 10% korting krijgen met een kortingscode van een youtuber.
En via Ali Express heb je ook nog een kortingscode voor 15 euro korting op bestellingen boven de 80euro
Interessant, op basis van diezelfde info heb ik vandaag de Thermal Master THOR 002 besteld.Noshi schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 22:44:
Mag ik je om een link vragen? Goedkoopste optie die ik vind is 148e...(verzending uit Duitsland en 20e korting al toegepast)
Hmmm ik dacht het wel...kom dan op 128e. Mss toch even vanaf een PC proberen ipv telefoon!plaspvd schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 13:26:
@jelleeelco reken je daarmee ook de cashback van diverse site's mee? Gaat er nog eens 15 tot 25 % vanaf met een max van €30,-
Ook de buurman had nieuwe deuren, bij hem zijn dezelfde lekken aanwezig en hij vond het prima zo. Liever zijn energierekening te hoog dan die van mij
SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW
Klikjelleeelco schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 12:50:
[...]
Mag ik je om een link vragen? Goedkoopste optie die ik vind is 148e...(verzending uit Duitsland en 20e korting al toegepast)
Thanks! Maar die kan kennelijk niet leveren naar mijn adres (gewoon in NL)
Thanks! Inmiddels de P2 bij Thermal Guide zelf aangeschaft voor 170.royduin schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 19:18:
@jelleeelco, ik had deze besteld: https://nl.aliexpress.com/item/1005009458750358.html €133,39 - €18 BFNL18 = €115,39 - €12.93 Cashbackxl = €102,46
Je bedoelt: iemand ervaring met de levering van AliExpress.Pringo schreef op maandag 1 december 2025 @ 12:38:
Ik heb de TR20 besteld bij Aliexpres op 22nov. verachte levering stond op gister. Iemand ervaring met de levering van de TR20, hoe lang na bestellen was deze binnen?
Ja, soms komt het aan, soms ook niet. Maar over het algemeen is het er vrij snel (binnen een week).
Mijn TR256B was er binnen een week.
Maar gewoon niet zo ongeduldig zijn. Black Friday, Cyber Monday zijn allemaal drukke periodes voor de pakketdiensten .....
Gratis verzending vanuit DE warehouse.
Volgens mij zijn de prijzen niet bijzonder scherp. Ik heb het voor minder besteld op AliExpress.crunchytail schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 16:48:
Thermal Master (bekend van de merknamen Xinfrared / Infiray) heeft verschillende warmtecamera's in de aanbieding staan. Met kortingscode THERMALBFRI krijg je 8-10% extra korting.
Gratis verzending vanuit DE warehouse.
Het is typerend voor Chinese webwinkels dat ze altijd 'tijdelijke' aanbiedingen hebben om een gevoel van haast te creëren.
Volgens mij heeft heel Europa tijdelijke aanbiedingen.Noshi schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 17:11:
[...]
Volgens mij zijn de prijzen niet bijzonder scherp. Ik heb het voor minder besteld op AliExpress.
Het is typerend voor Chinese webwinkels dat ze altijd 'tijdelijke' aanbiedingen hebben om een gevoel van haast te creëren.
Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler. :) Debiet is vermogen en niet de temperatuur.
Verzoeken om warmtefoto's te laten maken horen in Vraag & Aanbod.
Dit topic is, hoe goedbedoeld ook, geen plek om diensten aan te bieden of te vragen.